Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(123)
Forma i typ
Książki
(121)
Publikacje naukowe
(10)
Proza
(7)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Audiobooki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(181)
wypożyczone
(41)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(34)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(67)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(9)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(9)
Filia 2 (Fredry 5)
(5)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(9)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(11)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(19)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(4)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(4)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(16)
Filia 11 (Dębicka 170)
(2)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(6)
Filia 15 (Lwowska 60)
(7)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(7)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(2)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(5)
Autor
Aronson Elliot (1932- )
(13)
Radzicki Józef
(11)
Guerin Suzanne
(4)
Hennessy Eilis
(4)
Fromm Erich (1900-1980)
(3)
Gerritsen Tess (1953- )
(3)
Juszkiewicz Michał
(3)
King Stephen (1947- )
(3)
Pyżalski Jacek Łukasz
(3)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(3)
Szulc Andrzej
(3)
Aronson Joshua
(2)
Browne Deborah
(2)
Chałubiński Mirosław (1949- )
(2)
Cybulko Anna
(2)
Frączek Adam (1935- )
(2)
Gajdzińska Monika
(2)
Hollin Clive R
(2)
Jusewicz-Kalter Ewa
(2)
Karłowski Jan
(2)
Lorenz Konrad (1903-1989)
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
Palmer Emma J
(2)
Pietrzak Henryk
(2)
Ranschburg Jenö
(2)
Rybakiewicz Justyna
(2)
Suchecki Jacek (1950- )
(2)
Tauszyńska Anna Danuta
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Akert Robin M
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Arnold Lois
(1)
Babiker Gloria
(1)
Bacdorf Maria
(1)
Barański Jarosław
(1)
Barczewska-Zabroń Zofia
(1)
Bartoszak Magdalena
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bielawska-Batorowicz Eleonora
(1)
Binder Marek
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Bovet Pierre (1878-1944)
(1)
Bąk Krzysztof (psychologia)
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Campbell Ross (1936- )
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cwynar Karolina
(1)
Dambach Karl E. (1945- )
(1)
DeMonaco James (1969- )
(1)
Dobrowolska-Bogusławska Hanna (1911- )
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Dyląg Anna
(1)
Dyląg Anna (psychologia)
(1)
Dynkowska Julia
(1)
Eckhardt Annegret
(1)
Evans Patricia (1944- )
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Fonfara Andrzej
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Geisler Dagmar (1958- )
(1)
Gerritsen Tess (1953- ). Anatomia zbrodni
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Grochulska Joanna
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Górska M
(1)
Hawke Ethan (1970- )
(1)
Headey Lena
(1)
Herzberger Sharon D. (1949- )
(1)
Hockuba Jadwiga
(1)
Jankowski Andrzej (anglista)
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jarvis Matt (1966- )
(1)
Jaszecka Karolina
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Juul Jesper (1948- )
(1)
Kaiser Jan (1941- )
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kane Adelaide (1990- )
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Kochańska Grażyna (1952- )
(1)
Kopaliński Władysław (1907-2007)
(1)
Kosewski Marek
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Kościuk Zbigniew
(1)
Krahe Barbara
(1)
Krahé Barbara (1955- )
(1)
Krajewski Marek (socjolog)
(1)
Krowatschek Dieter
(1)
Kubacka-Jasiecka Dorota (1943- )
(1)
Kubiak Hanna (pedagogika)
(1)
Kuniecki Michał Jakub (1971- )
(1)
Kuropatwiński Piotr (1950- )
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Lawson Sarah
(1)
Lemann Natalia
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(52)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(9)
1960 - 1969
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(114)
Język
polski
(110)
angielski
(1)
Odbiorca
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
0-5 lat
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Położne
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(5)
Film amerykański
(1)
Film francuski
(1)
Literatura katalońska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Agresywność
(121)
Psychologia społeczna
(23)
Młodzież
(18)
Środki masowego przekazu
(18)
Konformizm
(16)
Przemoc
(16)
Psychologia dziecka
(14)
Uczniowie
(14)
Wychowanie
(13)
Dziecko
(10)
Miłość
(10)
Przemoc w szkole
(10)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(10)
Uprzedzenia
(10)
Poznanie
(9)
Propaganda
(9)
Zło
(9)
Relacje międzyludzkie
(7)
Zachowanie
(7)
Internet
(6)
Osobowość
(6)
Rodzina
(6)
Uczucia
(6)
Wrażliwość (psychol., fizjol.)
(6)
Konflikt
(5)
Lęk
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Postawy
(5)
Przemoc w rodzinie
(5)
Stereotyp
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Alkoholizm
(4)
Cyberprzemoc
(4)
Gniew
(4)
Konflikt społeczny
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Stereotyp (psychol., socjol.)
(4)
Stres
(4)
Uzależnienie (nałóg)
(4)
Cierpienie
(3)
Dobro
(3)
Etyka
(3)
Ewolucja
(3)
Kara (psychol.)
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Ludobójstwo
(3)
Malarze
(3)
Matki i córki
(3)
Metody nauczania
(3)
Molestowanie seksualne
(3)
Psychoanaliza
(3)
Płeć
(3)
Samopoznanie
(3)
Skrzypkowie
(3)
Telewizja
(3)
Walc
(3)
Wrażliwość
(3)
Wyspy
(3)
Antropologia filozoficzna
(2)
Autodestruktywność
(2)
Dyscyplina szkolna
(2)
Dziecko trudne
(2)
Frustracja
(2)
Grupy społeczne
(2)
Instynkt
(2)
Język polski
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Kultura
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Motywacja pracy
(2)
Mowa
(2)
Mowa nienawiści
(2)
Mózg
(2)
Nauczyciele
(2)
Nałóg
(2)
Nonkonformizm
(2)
Odwaga
(2)
Opór (postawa)
(2)
Praca
(2)
Przestępczość
(2)
Psychologia zwierząt
(2)
Psychoterapia
(2)
Reklama
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Samowychowanie
(2)
Seryjni zabójcy
(2)
Socjalizacja
(2)
Sport
(2)
Stalking
(2)
Strach
(2)
Uzależnienie od komputera
(2)
Więźniowie
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Wypadek drogowy
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Śmierć
(2)
Życie
(2)
AIDS
(1)
Temat: dzieło
Płomyczek (czasop.)
(1)
War within man
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
2001-0
(2)
1901-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Boston (Stany Zjednoczone)
(3)
Floryda (Stany Zjednoczone ; stan)
(3)
Włochy
(3)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(9)
Podręcznik
(8)
Wydawnictwa popularne
(8)
Poradnik
(5)
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Horror
(3)
Podręcznik akademicki
(3)
Poradniki
(3)
Powieść
(3)
Powieść psychologiczna
(3)
Sensacja
(3)
Thriller
(3)
Esej
(1)
Felieton polski
(1)
Film fabularny
(1)
Film grozy
(1)
Gry komputerowe
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Podręczniki
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Science fiction
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
123 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
1. Psychologia zła: sytuacyjne przemiany charakteru ; 2. Niedziela rano: niespodziewane aresztowania ; 3. Niedziela po południu: rytuały degradacji ; 4. Poniedziałek: bunt więźniów ; 5. Wtorek: podwójny kłopot - odwiedziny i widmo napaści ; 6. Środa: sytuacja wymyka się spod kontroli ; 7. Prawo do warunkowego zwolnienia ; 8. Czwartek: konfrontacje z rzeczywistością ; 9. Piątek: nadchodzi zmierzch ; 10. Znaczenie i przesłanie Stanfordzkiego Eksperymentu Więziennego: alchemia przemiany osobowości ; 11. Stanfordzki Eksperyment Więzienny: aspekty etyczne i dalsze rozwinięcia eksperymentu ; 12. Badanie dynamiki społecznej: władza, konformizm i posłuszeństwo ; 13. Badanie dynamiki społecznej: deindywiduacja, dehumanizacja i zło bezczynności ; 14. Znęcanie się i tortury w więzieniu Abu Ghrabi: zrozumienie i personalizacja jego okropności ; 15. System przed sądem: współudział dowództwa ; 16. Przeciwstawianie się wpływom sytuacyjnym i sławnienie heroizmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-91967 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
Podręcznik akademicki.
Jedna z najważniejszych prac nurtu psychologii dobra i zła. Autor interesująco prezentuje analizę eksperymentu stanfordzkiego i wykazuje ścisły związek z tym, co później wydarzyło się w więzieniu w Abu Ghraib. Przedstawia mechanizmy i czynniki, które czynią ze zwykłego człowieka oprawcę i ofiarę systemu. Udowadnia możliwość zmiany lub zapobiegania niechcianym zachowaniom jednostki lub grupy, dzięki zrozumieniu, jakie siły, wartości i skłonności przez nie przejawiane są wnoszone w daną sytuację. Uważa, że można mieć większy wpływ na zredukowanie niepożądanych indywidualnych reakcji przez wiedzę, pokazuje, jak ich unikać lub je modyfikować. Zimbardo poszukuje wyjaśnienia dla stwierdzonych zależności, odwołując się do dotychczasowych badań nad jednostkowymi postawami (poczucie władzy, konformizm i posłuszeństwo), a także nad oddziaływaniami szerszego środowiska społecznego (odindywidualizowanie, odczłowieczenie i znieczulica). Książkę zamyka rozdział na temat oporu wobec niepożądanych nacisków ze strony sytuacji społecznych i analiza postawy heroicznej, którą autor uważa za remedium na grożące nam z różnych stron zło. [PWN, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. pod rozdz.
1. Praca - kariera - wypalenie zawodowe : a) współczesny rynek pracy ; b) szkolenia i kadra kierownicza ; c) motywacja, zadowolenie i stres w pracy ; d) "wypalenie" zawodowe i ożywienie kariery 2. Internet - szanse i zagrożenia : a) nowe możliwości komunikacji ; b) internetowa tożsamość i anonimowość ; c) atrakcyjność, sympatia i bliskość w Internecie ; d) Internet jako pułapka 3. Zachowania konsumenckie : a) człowiek w krainie zakupów ; b) stuyl życia, styl konsumpcji ; c) wybory konsumenckie ; d) kto decyduje o zakupach w rodzinie 4. W niewoli mass mediów : a) mechanizmy popularności mediów; b) media narzędziem manipulacji psychologicznej ; c) reklama - krwioobieg mediów ; d) potencjał mediów w tworzeniu dobra i zła 5. Agresja i przemoc - zło codzienne : a) istota i źródła agresji ; b) różne oblicza agresji i przemocy ; c) ofiary i ich prześladowcy ; d) molestowanie ; e) obrona przed agresją i przemocą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86649 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza Scriptorium Pedagogika i Psychologia)
Bibliogr. przy rozdz.
EMPATYCZNE ROZUMIENIE INNYCH LUDZI A TENDENCJE DO ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH I TRZECICH GIMNAZJUM "TAK" W OPOLU: 1. Agresja. 2. Empatia. 3. Metodologia badań własnych. POZNANIE SAMEGO SIEBIE KLUCZEM DO SUKCESU. INTELIGENCJA EMOCJONALNA I JEJ WPŁYW NA ŻYCIE ; SEKSUALNE NADUŻYCIA WOBEC DZIECI. ANALIZA REKLAMY SPOŁECZNEJ NA PRZYKŁADZIE INTERNETU I TELEWIZJI: 1. Teorie socjologiczne akcentujące czynnik społeczny w determiniowaniu zjawisk dewiacyjnych. 1.1. Teoria kontroli społecznej Alberta J. Reissa i Ivana F. Nyelt. 1.2. Teoria reakcji społecznej naznaczenia (stygmatyzacji) Howarda S. Beckera. 2. Kontrowersje edukacyjne. 2.1. Czy należy zajmować się edukacją seksualną w szkole? 2.2. Kto, kiedy i jak powinien rozmawiać z dziećmi o seksie. 2.3. Rola oświaty i wychowania w społecznej profilaktyce seksualnego wykorzystywania dzieci. 3. Pedofilia, czyli czyn lubieżny na nieletnim - próba zdefiniowania zjawiska. 3.1. Pedofilia jako dewiacja seksualna. 3.2. Pedofilia na przestrzeni wieków. 3.3. Pierwsze doznania i doświadczenia seksualne - znaczenie ich zakłóceń w życiu człowieka. 3.4. Wzierunek sprawcy i ofiary. 3.5. Oznaki seksualnego wykorzystywania u dziecka. 4. Konsekwencje seksualnego wykorzystywania w życiu emocjonalnym dorosłych ofiar. 4.1. Leczenie ofiar i sprawców seksualnego wykorzystywania. 4.2. Terapia sprawców prowadzona jest w czterech etapach. 5. Media jako obrońca dziecięcej niewinności. 5.1. Utożsamianie mediów z rzeczywistością. 5.2. Wpływ mediów na postawy społeczne. 6. Reklama społeczna jako proces komunikacji i kreacji postaw. 6.1. Czym jest reklama społeczna? 6.2. Walka z pedofilią czyli przemawianie do masowej wyobraźni. 7. Pedofilia i internet czyli seks w sieci. 71.1. Popularność oddziaływania internetu. 7.2. Skala powiązań Internetu z seksualnością. 7.3. Świat dewiacyjny w internecie. 7.4. Walka z pedofilią w Internecie. 7.5. Dziecko w cyberprzestrzeni - eksperyment badawczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96333 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-79158 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. prac w jęz. ang.
Cz. I. MOŻLIWOŚCI CYBERŚWIATA - Rozdz. I. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni: 1. Aktualność i ważność problematyki człowieka w cyberprzestrzeni, 2. Istota i charakterystyka cyberprzestrzeni, 3. Nowy wymiar terroryzmu w cyberprzestrzeni, 4. Podstawy teoretyczne edukacji medialnej i cyberprzestrzeni, 5. Założenia metodologiczne badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni; Rozdz. II. Edukacja medialna a cyberprzestrzeń: 1. Założenia edukacji czytelniczo-medialnej, 2. Edukacja czytelniczo-medialna jako program nauczania, 3. Szkolne centrum informacji, 4. Biblioteka szkolna jako centrum informacji; Rozdz. III. Nauka języków obcych w cyberprzestrzeni: 1. Założenia europejskie, 2. Przydatność edukacji językowej w cyberprzestrzeni, 3. Metody nauczania języków obcych, 4. Internetowe kursy języków obcych w Polsce; Rozdz. IV. Usługi bibliotek naukowych w dostarczaniu informacji elektronicznej w edukacji na odległość: 1. Polskie biblioteki cyfrowe (w wyborze), 2. Systemy elektronicznego dostarczania dokumentów; Rozdz. V. Reklama intemetowa, jej odbiorcy oraz kierunki rozwoju: 1. Charakterystyka reklamy internetowej, 2. Nowe strategie rozwoju reklamy, 3. Reklama internetowa a jej odbiorcy, 4. Oczekiwania odbiorców reklamy internetowej; Rozdz. VI. Możliwości robotyki we współczesnym świecie i edukacji: 1. Nowe technologie a społeczeństwo z perspektywy edukacji, 2. Znaczenie sztucznej inteligencji w procesie edukacji, 3. Roboty a futurystyczna wizja człowieka. Cz. II. ZAGROŻENIA CYBERŚWIATA - Rozdz. VII. Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci: 1. Istota komunikacji internetowej, 2. Kultura języka w sieci, 3. Komunikacja międzyludzka w dobie internetu, 4. Wpływ komunikatorów internetowych na dzieci, 5. Komunikatory internetowe - niebezpieczeństwem dla dzieci; Rozdz. VIII. Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka: 1. Teoretyczny kontekst cyberprzestrzeni - wirtualnej rzeczywistości, 2. Komputer łącznikiem ze światem wirtualnym, 3. Internet wirtualną otchłanią, 4. Świat wirtualny - sposobem na życie; Rozdz. IX. Media a problem uzależnień: 1. Istota i mechanizmy uzależnienia, 2. Media jako czynnik kształtowania osobowości uzależnionej, 3. Media jako obiekt uzależnień, 4. Kształtowanie uzależnionej osobowości we współczesnym systemie edukacyjnym, 5. Wychodzenie z uzależnień od mediów elektronicznych; Rozdz. X. Zagrożenia dla osób niepełnosprawnych związane z korzystaniem z mediów elektronicznych: 1. Zagrożenia dla zdrowia somatycznego i sprawności motorycznej osób niepełnosprawnych, 2. Zagrożenia dla dobrostanu i zdrowia psychicznego osób niepełnosprawnych; Rozdz. XI. Ryzyko uzależnień dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych: 1. Istota i specyfika uzależnienia, 2. Rodzaje i charakterystyka uzależnień, 3. Przyczyny uzależnień, 4. Objawy i przebieg uzależnień; Rozdz. XII. Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych - aspekty psychologiczne i etyczne: 1. Agresja i przemoc - wyjaśnienie terminologiczne, 2. Multimedia elektroniczne jako źródło agresji i przemocy, 3. Argumenty wskazujące na korzyści psychologiczno-społeczne związane z agresją i przemocą zawartą w przekazach multimedialnych, 4. Argumenty wskazujące na konsekwencje psychologiczno-społeczne związane ze zjawiskiem agresji i przemocy multimedialnej, 5. Pedagogiczny kontekst problemu agresji i przemocy zawartej w przekazach multimedialnych; Rozdz. XIII. Agresja w filmach rysunkowych dla dzieci - aspekty psychologiczne i pedagogiczne: 1. Psychologiczno-pedagogiczne ujęcie agresji w programach telewizyjnych, 2. Filmy animowane źródłem agresji, 3. Prezentowanie agresji w spotach reklamowych; Rozdz. XIV. Cyberpornografia i cyberseks: 1. Istota i specyfika cyberprzestępczości, 2. Pojęcie i charakterystyka przestępstw seksualnych, 3. Pornografia w internecie, 4. Cyberseks naturalnym elementem ciągle zmieniającej się rzeczywistości; Rozdz. XV. Gry i gierki w komunikacji społecznej. Informacyjne uwikłania i zależności: 1. Źródła, 2. Kręgi na powierzchni, 3. Pływanie w oceanie; Rozdz. XVI. Cyberterrorystyczna internetyzacja: 1. Klasyfikacja terroryzmu i miejsce zajmowane przez cyberterroryzm, 2. Cyberterroryzm i infoterroryzm, 3. Symulacje cyberterrorystyczne i próby ataku, 4. Rodzaje ataków cybernetycznych; Rozdz. XVII. Prawne aspekty przestępczości teleinformatycznej: 1. Przestępstwa przeciwko ochronie informacji, 2. Przestępstwa przeciwko mieniu prywatnemu i publicznemu, 3. Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów, 4. Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu w tym Rzeczpospolitej Polskiej, 5. Łamanie praw autorskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93593 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45705 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa konstelacja / Aleksander Rogalski. - Warszawa : Pax, 1973. - 293, [3] s. ; 20 cm.
Indeks
- Człowiek współczesny w perspektywie rozwoju
gatunku ludzkiego - Od przekleństwa pracy w pocie czoła do kłopotów
z czasem wolnym - Spór wokół powstania człowieka i jego pozycji
w kosmosie - Świadomość pod mikroskopem - Sukcesy nauk biologicznych i ich implikacje
etyczne - Sytuacja i możliwości humanistów w erze naukowo-
technicznej - Specjalizacja czy "generalizacja" - Problem populacji w ujęciu nieco mniej apokalipty-
cznym - O ochronę człowieka przed nim samym - W poszukiwaniu źródeł gwałtu - Szanse religii we współczesnej epoce - Człowiek współczesny wobec "rzeczy ostatecznych" - Refleksje końcowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-35195 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Cz. I. OBLICZA PRZEMOCY: Drogi zła; Dom i rodzina jako środowisko przemocy. Przegląd wyników badań w wybranych krajach Europy; Przemoc symboliczna w edukacji; Agresja w środowisku szkolnym. Kontekst socjologiczny; Przemoc wśród nieletnich; Praca wychowawczo-resocjalizacyjna a zachowania agresywne nieletnich. Głos praktyka; Przemoc i agresja wśród dzieci w przedszkolu. Wybrane zagadnienia; Agresja u dzieci z ADHD - objaw syndromu czy konsekwencja braku wsparcia społecznego?; Mobbing. Prawne ujęcie problemu; Przemoc instytucjonalna na przykładzie domów pomocy społecznej. Cz. II. KULTUROWO-SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA PRZEMOCY: Przemoc seksualna wobec kobiet w miejscu pracy. Identyfikacja zjawiska i jego źródła; Konstruowanie męskości. U źródeł przemocy interpersonalnej; Kulturowe usankcjonowanie alkoholu i przemocy; Propagowanie przemocy w czasopismach dla dzieci i młodzieży na przykładzie "Płomyczka" w latach 80.; Czy agresja jest wrodzona? Cz. III. PROFILAKTYKA PRZEMOCY: Kompleksowe podejście w działaniach profilaktycznych; Przeciwdziałanie absencji szkolnej na Słowacji; Miłość, seks, pornografia - tematy ważne dla młodzieży; Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie; Interwencja, wsparcie, edukacja. Trzy wymiary reakcji policji na zjawisko przemocy w rodzinie; Zachowania agresywne a bezpieczeństwo osobiste funkcjonariuszy policji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Środowisko akademickie i miasto ; I. OBLICZA WSPÓŁCZESNYCH UZALEŻNIEŃ I ICH PRZYCZYNY: Kierunki rozwoju współczesnej psychologii uzależnień (na przykładzie alkoholizmu) ; Uzależnienia a temperament. Wokół temperamentalnego czynnika ryzyka uzależnień ; Uzależnienie od seksu ; Charakterystyka rodzin alkoholików II typu według Cloningera. Rodziny z transmisją i bez transmisji międzypokoleniowej alkoholizmu ; Zagubieni w sieci - czyli o nadmiernym używaniu zasobów i możliwości Internetu ; Płeć a uzależnienie od alkoholu ; Uwiedzeni przez jedzenie. Kontekst społeczno-kulturowy wybranych zaburzeń odżywiania ; Intymność w związkach dorosłych dzieci alkoholików. II. PROBLEMY LECZENIA UZALEŻNIEŃ: Substytucyjna kuracja metadonowa ; Zasoby osobiste a występowanie nawrotów u mężczyzn uzależnionych od alkoholu ; Grupy samopomocy anonimowych narkomanów. III. PROFILAKTYKA UZALEŻNIEŃ : Czynniki ryzyka i ochrony w przebiegu rozwoju dzieci alkoholików ; Partnerstwo lokalne na rzecz rozwiązywania problemów społecznych ; O diagnozie w konstruowaniu programów profilaktycznych. Na przykładzie profilaktyki używania substancji psychoaktywnych ; Agresja dzieci i młodzieży - rozwojowe i środowiskowe czynniki ryzyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-95714 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. [228]-247.
Streszcz. ang.
I. POCZĄTKI WYCHOWANIA DO AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ - WYCHOWANIE NA PRZESTRZENI DZIEJÓW: 1. Wychowanie fizyczne w starożytności ; 2. Wychowanie w antycznej Grecji ; 3. Wychowanie w Rzymie ; 4. Wychowanie fizyczne w epoce oświecenia ; 5. Wychowanie w XIX wieku ; Wychowanie fizyczne w różnych krajach ; 7. Wychowanie fizyczne pod zaborami ; 8. Towarzystwo Gimnastyczne "Sokół" ; 9. Henryk Jordan i jego działalność ; 10. Powrót idei olimpijskiej i postać Pierre'a de Coubertina ; 11. Wychowanie fizyczne w XX wieku. II. AKTYWNOŚĆ CZŁOWIEKA W NAUKACH O KULTURZE FIZYCZNEJ: 1. Aktywność człowieka w psychologii ; 2. Aktywność człowieka w naukach medycznych i przyrodniczych ; 3. Socjologiczne ujęcie aktywności człowieka ; 4. Aktywność fizyczna w pedagogice. III. WYCHOWAWCZY WALOR SPORTU: 1. Kluby sportowe wobec wychowania ; 2. Akcenty wychowawcze i wartości w sporcie ; 3. Funkcje sportu wyczynowego ; 4. Sport wyczynowy - niebezpieczeństwa i korzyści ; 5. Trener instruktor w procesie wychowania zawodnika ; 6. Doping w sporcie. IV. INSTYTUCJONALNE WYCHOWANIE FIZYCZNE: 1. Szkoła a wychowanie do ruchu ; 2. Atrakcyjność lekcji wychowania fizycznego ; 3. Ocena na lekcji wychowania fizycznego ; 4. Procedury kontrolno-oceniające ucznia na lekcji wychowania fizycznego ; 5. Diagnozowanie dziecka z grupy ryzyka na lekcji wychowania fizycznego ; 6. Zalety i wady lekcji wychowania fizycznego. V. NAUCZYCIEL W ZREFORMOWANEH SZKOLE: 1. Kodeks etyczny nauczyciela ; 2. Odpowiedzialność nauczyciela ; 3. Doskonalenie kwalifikacji, permanentna edukacja ; 4. Nauczyciel stres. VI. REFORMA PROGRAMOWA I STRUKTURALNA POLSKICH SZKÓŁ NA PRZESTRZENI LAT. VII. SPORTY EKSTREMALNE: 1. Ujęcie terminologiczne ; 2. Charakterystyka sportów ekstremalnych ; 3. Konsekwencje uprawiania sportów ekstremalnych ; 4. Główne motywy uprawiania sportów ekstremalnych ; 5. Wizerunek sportowca ekstremalnego ; 6. Umiejętności, postawy do uprawiania sportów ekstremalnych. VIII. REINTEGRACJA PRZEZ SPORT: 1. Znaczenie powtórnej integracji ; 2. Resocjalizacyjny walor sportu ; 3. Rola aktywności fizycznej w procesie resocjalizacji dzieci i młodzieży ; 4. Reintegracja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych ; 5. Wpływ sportu na jakość życia osób niepełnosprawnych ; 6. Wartość rehabilitacyjnej aktywności sportowej ; 7. Sportowe kategorie niepełnosprawności w kolarstwie ; 8. Współzawodnictwo osób niepełnosprawnych ; 9. Fair play w sporcie osób niepełnosprawnych. IX. AGRESJA W SZKOLE, SPORCIE I W ŻYCIU CODZIENNYM: 1. Agresja - rozważania teoretyczne ; 2. Agresja w szkole ; 3. Przejawy agresji w sporcie ; 4. Rodzaje agresji ; 5. Agresja dopuszczalna i niedopuszczalna ; 6. Kanalizacja agresji ; 7. Przeciwdziałanie agresji. X. HAŁAS W SZKOLE. XI. CZAS WOLNY DZIECI I MŁODZIEŻY: 1. Znaczenie terminu "czas wolny" ; 2. Badania dotyczące czasu wolnego ; 3. Aspekt czasu wolnego ; 4. Formy spędzania czasu wolnego ; 5. Formy rekreacji najczęściej wybierane przez młodzież ; 6. Korzyści z czasu wolnego ; 7. Wpływ rodziny, szkoły i organizacji społecznych na wybór form spędzania czasu wolnego prze młodzież ; 8. Zagrożenia "atakujące" młodych ludzi ; 9. Nieformalne grupy młodzieżowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100118 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biologiczne podstawy psychologii / James W. Kalat ; redakcja naukowa Jan Kaiser ; tłumacze Marek Binder, Anna Jarmocik, Michał Kuniecki. - Wydanie 1 - 7 dodruk. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2017. - XXIII, [1], 606, [2] strony : ilustracje (głównie kolorowe), fotografie, rysunki, wykresy ; 28 cm.
Bibliografia strony 502-570. Indeksy.
1. ZAGADNIENIA OGÓLNE: 1. Relacja mózg-umysł ; 2. Genetyka zachowania ; 3. Wykorzystanie zwierząt w badaniach naukowych ; 4. Możliwości kariery w biopsychologii. 2. KOMÓRKI NERWOWE I PRZEWODNICTWO NERWOWE: 1. Komórki układu nerwowego ; 2. Impuls nerwowy. 3. WYMIANA INFORMACJI W SYNAPSACH: 1. Pojęcie synapsy ; 2. Zjawiska chemiczne w synapsie. 4. ANATOMIA UKŁADU NERWOWEGO: 1. Metody badawcze ; 2. Budowa układu nerwowego kręgowców ; 3. Kora mózgowa. 5. ROZWÓJ I PLASTYCZNOŚĆ UKŁADU NERWOWEGO: 1. Rozwój układu nerwowego ; 2. Plastyczność po uszkodzeniu mózgu. 6. WZROK: 1. Kodowanie wzrokowe a receptory siatkówkowe ; 2. Neuronalne podłoże percepcji wzrokowej ; 3. Rozwój układu wzrokowego. 7. INNE UKŁADY SENSORYCZNE I UWAGA: 1. Słuch ; 2. Zmysły mechaniczne ; 3. Zmysły chemiczne ; 4. Uwaga. 8. RUCH: 1. Sterowanie ruchem ; 2. Mózgowe mechanizmy kontroli ruchowej ; 3. Zaburzenia ruchowe. 9. SEN I CZUWANIE: 1. Cykle snu i czuwania ; 2. Fazy snu i ich mechanizmy mózgowe ; 3. Po co nam sen? Po co nam faza REM? Po co nam marzenia senne?10. REGULACJA WEWNĘTRZNA: 1. Regulacja temperatury ; 2. Pragnienie ; 3. Łaknienie. 11. ZACHOWANIA REPRODUKCYJNE: 1. Oddziaływanie hormonów płciowych na organizm ; 2. Zróżnicowanie zachowań seksualnych. 12. ZACHOWANIA EMOCJONALNE: 1. Co to jest emocja? ; 2. Stres i zdrowie ; 3. Zachowania agresywne i obronne. 13. BIOLOGICZNE ASPEKTY UCZENIA SIĘ I PAMIĘCI: 1. Uczenie się, pamięć, amnezja a funkcja mózgu ; 2. Przechowywanie informacji w układzie nerwowym. 14. ASYMETRIA MÓZGU I JĘZYK: 1. Asymetria funkcjonalna mózgu ; 2. Rozwój ewolucyjny i fizjologia języka. 15. ZABURZENIA PSYCHICZNE: 1. Uzależnienia ; 2. Zaburzenia nastroju ; 3. Schizofrenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-93514 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek i psychologia / aut. Krzysztof Bąk [i in.] ; oprac. i red. Justyna Rybakiewicz. - Bielsko-Biała : Park, 2004. - 484 s. : il. kolor., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz.
I. Człowiek przed lustrem : 1. Psychologia w pigułce ; 2. Flirt psychologii z genetyką ; 3. Zjawiska psychiczne pod lupą ; 4. Inteligencja - wymiary i pomiary ; 5. Emocje i uczucia ; 6. Meandry osobowości ; 7. Poznanie i kreowanie siebie II. Człowiek i plagi umysłu : 1. Stres - towarzysz życia ; 2. Labirynty lęku ; 3. Czas smutku, czas depresji ; 4. W sidłach uzależnień ; 5. Nerwice i zaburzenia osobowości ; 6. Psychoterapia III. Człowiek wśród ludzi : 1. Ja i inni, czyli grupa ; 2. Więzi społeczne ; 3. Żyć i przetrwać w grupie ; 4. Komunikacja między ludźmi ; 5. Płeć i rodzaj ; 6. Związki uczuciowe IV. Człowiek w dżungli współczesności : 1. Praca - kariera - wypalenie zawodowe ; 2. Internet - szanse i zagrożenia ; 3. Zachowania konsumenckie ; 4. W niewoli mass mediów ; 5. Agresja i przemoc - zło codzienne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Cz. I. AGRESJA W ŚWIECIE WIRTUALNYM: 1. REALNA I WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ: 1.1. Rzeczywistość wirtualna (RW), 1.2. Antropologiczne doświadczenie kulturowe a teleobecność, 1.3. Elektroniczne Media, 1.4. Moralny wymiar czasu w RW, 1.5. Cyberbullying a agresja w cyberprzestrzeni, 1.6. Cyberprzestrzeń, 1.7. Cyberbullying, 1.8. Motywacja cyberagresorów, 1.9. Internet a przestępstwo, 1.10. Przemoc w grach komputerowych ; 2. BOYLOVERS - MISTRZOWIE MANIPULACJI W CYBERPRZESTRZENI: 2.1. Boylovers a Internet, 2.2. Konsekwencje "przyjaźni" chłopców z Boylovers, 2.3. Strategie manipulacji stosowanych przez boylovers ; 3. AGRESJA I JEJ WPŁYW NA DZIECI I NIELETNICH W WYBRANYCH GRACH KOMPUTEROWYCH: 3.1. Agresja w grach komputerowych, 3.2. Wybrane grupy gier zawierające sceny agresji, 3.3. Oddziaływanie agresywnych gier komputerowych na gracza, 3.4. Hipotezy odnoszące się do angażowania w agresję poprzez gry ; 4. GRY KOMPUTEROWE A WYBRANE ELEMENTY OSOBOWOŚCI MŁODZIEŻY GIMNAZJALNEJ: 4.1. Gry komputerowe, ich rodzaje i zawarta w nich treść, 4.2. Gry a przemoc, dotychczasowe wyniki badań, 4.3. Badania własne ; 5. PORZĄDEK NORMATYWNY W CYBERPRZESTRZENI. Cz. 2. AGRESJA W ŚWIECIE REALNYM: 6. PRZEMOC W RELACJACH RODZIC - DZIECKO W ŚWIETLE TEORII PRZYWIĄZANIA BOWLBY'EGO: 6.1. Podstawowe twierdzenia Teorii Przywiązania Bowlby'ego, 6.2. Źródła przemocy wobec dziecka w ujęciu teorii przywiązania, 6.3. Rozwój więzi emocjonalnych w nacechowanej przemocą relacji rodzic - dziecko, 6.4. Style przywiązania jako czynniki adaptacyjne wobec doświadczeń przemocy rodzicielskiej, 6.5. Wzorce przywiązania oraz przemoc w przekazie międzypokoleniowym, 6.6. Wzorce więzi w warunkach doświadczania przemocy a zaburzenia w rozwoju osobowym, 6.7. Zastosowanie teorii przywiązania w terapii ; 7. ROLA LĘKU I AGRESJI W ZACHOWANIU NIELETNICH SPRAWCÓW PRZESTĘPSTW PRZECIWKO ZDROWIU I ŻYCIU ; 8. PRZEMOC W RODZINIE A POCZUCIE OSAMOTNIENIA DZIECKA: 8.1. Aspekty przemocy wobec dzieci, 8.2. Teoretyczne podstawy przemocy, 8.3. Skutki przemocy ; 9. OJCOWIE NIEOBECNI I SAMOTNI ORAZ ICH ROLA W WYCHOWANIU DO AGRESYWNOŚCI ; 10. PRZEMOC WOBEC DZIECI W OCENIE POLICJANTÓW: 10.1. Przemoc jest wszechobecna, 10.2. Rodzaje złego traktowania dzieci ; 11. SAMOBÓJSTWA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY: CZYNNIKI RYZYKA I PROFILAKTYKA ; 12. POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY JAKO ALTERNATYWA ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH NIELETNICH: 12.1. Sytuacje konfliktowe rozwiązywane na drodze metodyki Porozumienia bez Przemocy, 12.2. Porozumienie bez Przemocy a działalność mediacyjna ; 13. WSPÓŁCZESNE WYZWANIA PRZED PLACÓWKAMI RESOCJALIZACYJNYMI DLA NIELETNICH: 13.1. Współczesne wyzwania wobec wychowania resocjalizującego, 13.2. Błędy w relacji wychowanek - wychowawca, 13.3. Sylwetka skutecznego wychowawcy resocjalizującego ; 14. MEDIACJA I SPRAWIEDLIWOŚĆ NAPRAWCZA W PRACY Z MŁODZIEŻĄ NIEDOSTOSOWANĄ SPOŁECZNIE: 14.1. Założenia paradygmatu sprawiedliwości naprawczej, 14.2. Współczesne poglądy na sprawiedliwość naprawczą, 14.3. Sprawiedliwość naprawcza w polskim postępowaniu w sprawach nieletnich ; 15. KARA POZBAWIENIA WOLNOŚCI JAKO NEGATYWNY SPOSÓB REAKCJI NA PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH: 15.1. Zasady odpowiedzialności nieletnich na podstawie art. 10 § 2 k.k., 15.2. Długość kary pozbawiania wolności a jej skuteczność, 15.3. Zasady wymiaru kary nieletnim, 15.4. Alternatywa dla kary pozbawiania wolności względem nieletnich ; 16. ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI NIELETNICH W MYŚL ART. 10 § 2 K.K. W ŚWIETLE ORZECZNICTWA SĄDU NAJWYŻSZEGO ; 17. PRZESTĘPCZOŚĆ DZIECI I MŁODZIEŻY W OBSZARZE MEZOSYSTEMU SZKOŁY: 17.1. Indywidualna i zbiorowa interwencja, 17.2. Przestępczość wśród uczniów "problemowych", 17.3. Szkoła i przestępczość ; 18. POTRZEBA DOZNAŃ A AGRESJA U BOKSERÓW I PIEKARZY: 18.1. Potrzeba doznań jako podstawowy mechanizm regulacji poziomu aktywacji, 18.2. Społeczna funkcja agresji, 18.3. Podstawowe rodzaje agresji według Bussa, 18.4. Agresywność jako cecha osobowości i cecha sytuacyjna, 18.5. Badania własne nad związkiem potrzeby doznań z agresją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-96832 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46392 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
PROFILAKTYKA I RESOCJALIZACJA W ŚRODOWISKU OTWARTYM: Język agresji - pomiędzy normą a patologią ; Zjawisko autoagresji wśród młodzieży w Polsce ; Problem samouszkodzeń w percepcji nauczycieli ; Powszechność zachowań agresywnych wśród chorych psychicznie jako problem społeczny ; Przyczyny agresywnych zachowań uczniów w szkole - teoria i empiryczne egzemplifikacje ; Pozytywne i negatywne aspekty oddziaływania mediów na funkcjonowanie młodego pokolenia ; Uzależnienia a media ; Podejście motywujące w pracy z osobami uzależnionymi ; Czynniki ryzyka w kryminogenezie recydywistów penitencjarnych ; Zagrożenia dla dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym ; Resocjalizacja i profilaktyka w środowisku otwartym ; Wybrane instytucje resocjalizacji i wsparcia społecznego - podstawowe zadania i regulacje prawne ; Efektywność oddziaływań resocjalizacyjnych społecznych kuratorów sądowych w toku wykonywania dozorów probacyjnych ; Strategie i programy pomocy dzieciom odrzucanym przez grupę rówieśniczą ; WYBRANE ZAGADNIENIA TEORETYCZNO-METODYCZNE I PROBLEMY RESOCJALIZACJI ZAKŁADOWEJ: Wybrane aspekty nauczania Jana Pawła II jako wyzwanie dla więźniów i służb penitencjarnych ; Działalność i nauczanie Jana Pawła II jako inspiracja dla zmian w resocjalizacji i wykonywaniu kary pozbawienia wolności ; Rola resocjalizacyjnych programów penitencjarnych w resocjalizacji skazanych ; Seryjni mordercy - charakterystyka sprawców ; Przyczyny i przejawy zachowań autodestrukcyjnych w zakładach karnych ; Zjawisko subkultury występujące w warunkach izolacji penitencjarnej ; Problem korupcji w warunkach izolacji więziennej w kontekście zagrożeń bezpieczeństwa jednostek penitencjarnych a poczucie godności człowieka ; Problem używania alkoholu przez skazanych młodocianych ; Zjawisko bezrobocia wśród osadzonych w polskich jednostkach penitencjarnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97736 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Dwa art. w jęz. ang.
Streszcz. art. ang. w jęz. pol.
WARTOŚCI W WYCHOWANIU: Kilka uwag na temat wartości społecznych w wychowaniu ; Znaczenie wartości w wychowaniu ; ZAGROŻENIA W PROCESIE WYCHOWANIA: Wagary uczniów gimnazjum w kontekście klimatu wychowawczego szkoły ; Skutki nadużywania alkoholu przez młodzież licealną ; Szkoła a zachowania agresywne uczniów ; Przemoc dzieci wobec rodziców - profilaktyka i przezwyciężanie ; Istota diagnozy relacyjnej w niwelowaniu zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży ; Szkoła wobec współczesnych problemów wychowania zdrowotnego ; Edukacja seksualna we współczesnej szkole - możliwości i zagrożenia ; AKTUALNE KIERUNKI W WYCHOWANIU: Możliwości kształcenia do debaty publicznej w edukacji szkolnej ; Forming teenagers' positive attitude to work in the educational process ; rola agosu w wychowaniu przez pracę dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Socjokulturowe uwarunkowania zachowań żywieniowych - wyzwanie dla edukacji zdrowotnej ; Taniec w wychowaniu i terapii pedagogicznej dzieci i młodzieży ; Estetyczne kształcenie uczniów w prcesie nauczania sztuki ludowej w ogólnokształcących szkołach Ukrainy ; Instytucjonalne poradnictwo wychowawcze w okresie zmian społeczno-edukacyjnych ; Realizacja procesu usamodzielniania młodzieży w SOS-Kinderdorf w Austrii ; WYCHOWANIE W ASPEKCIE HISTORYCZNYM: Education of children-orphans in Polish pedagogical theory and care practice (1918-1939) ; Kierunki kształcenia zawodowego kobiet na łamach czasopism Królestwa Polskiego przełomu XIX i XX wieku ; Historia, teraźniejszość i wyzwania edukacji przyrodniczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98048 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród studentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu (s. 171-182, 210-217).
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Cz. I. ZJAWISKA PROBLEMOWE I DESTRUKCYJNE A ROZWÓJ I WYCHOWANIE DZIECI I MŁODZIEŻY: Młodzież jako kategoria rozwojowa i społeczna - obszary zagrożeń i empirycznych analiz pokolenia transformacji ; Nowe typy i źródła zjawisk patologicznych zachowań destrukcyjnych wśród młodzieży - interpretacja socjologiczno-pedagogiczna ; Uzależnienie młodzieży od alkoholu w kontekście jakości życia ; Poziom wybranych aspektów funkcjonowania emocjonalnego u młodzieży o różnym stopniu dostosowania społecznego ; Wymiary wyuczonej bezradności młodzieży gimnazjalnej z trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami towarzyszącymi. Analiza porównawcza ; Źródła zachowań agresywnych młodzieży gimnazjalnej na terenie m. Głogowa ; Pomiar nieprzystosowania społecznego dzieci i młodzieży z wybranych szkół woj. śląskiego za pomocą Skali Nieprzystosowania Społecznego Lesława Pytki ; Cz. II. PROBLEMY ŻYCIA SPOŁECZNEGO W ŚWIADOMOŚCI I POSTAWACH MŁODZIEŻY: Wartości preferowane przez studentów pedagogiki jako rezultat ich kształcenia ; Formy życia małżeńsko-rodzinnego w opinii studentów i społeczności lokalnej ; Wiedza na temat HIV/AIDS oraz ryzykownych zachowań seksualnych wśród młodzieży studenckiej ; Praca zarobkowa w życiu młodzieży studiującej ; Wartości w życiu młodzieży gimnazjalnej ; Tatuaż wolnościowy i kryminalny jako czynnik ryzyka marginalizacji społecznej ; Młodzi wobec odmienności - postrzeganie tolerancji jako zadania wychowawczego w środowisku pogranicza wyznań. Cz. III. PROBLEMY RODZINY A SYTUACJA ŻYCIOWA DZIECI I MŁODZIEŻY: Środowiskowe uwarunkowania jakości życia młodzieży z rodzin patologicznych ; Sytuacja życiowa dzieci rodziców migrujących zarobkowo ; Wpływ migracji zarobkowej rodziców na poczucie jakości życia dzieci - bilans zysków i strat ; Sytuacja społeczna uczniów klas 5 i 6 szkoły podstawowej pochodzących z rodzin emigrantów zarobkowych ; Indywidualne uwarunkowania jakości życia singli a ich społeczne funkcjonowanie w ponowoczesności ; Jakość życia osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną i jej uwarunkowania ; Działalność Sióstr Miłosierdzia na rzecz dzieci osieroconych, ubogich i zagrożonych demoralizacją do początków XX wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97924 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej