Neuropsychologia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(48)
Forma i typ
Książki
(46)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Audiobooki
(1)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(53)
wypożyczone
(11)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(14)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(35)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(4)
Autor
Pąchalska Maria (1949- )
(5)
Kaczmarek Bożydar Leon Jan (1946- )
(4)
Binder Marek
(3)
Brown Jason W
(3)
Greenberg Melanie
(3)
Jóźwiak Bożena
(3)
Sacks Oliver (1933-2015)
(3)
Binder Anna
(2)
Gazzaniga Michael S. (1939- )
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Herzyk Anna (1946- )
(2)
Kalat James W. (1946- )
(2)
Kropotov Juri D
(2)
Nowak Agnieszka (tłumacz)
(2)
Trąbka Jan (1931- )
(2)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(2)
Łoziński Jerzy (1947- )
(2)
Abrahamowicz Michał
(1)
Adrian Edgar Douglas (1889-1977)
(1)
Babska Zofia (1925-2014)
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Bauer Joachim (1951- )
(1)
Bednarek Stefan (1944- )
(1)
Berns Gregory
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Burnett Dean
(1)
Calvin William H. (1939- )
(1)
Carr Nicholas G. (1959- )
(1)
Cases Ferran
(1)
Chacińska-Abrahamowicz Barbara
(1)
Churchland Patricia Smith (1943- )
(1)
Ciecierska Teresa
(1)
Domańska Łucja
(1)
Gawron Natalia
(1)
Harciarek Michał
(1)
Hohol Mateusz (1987- )
(1)
Ingram Jay
(1)
Jagodzińska Maria
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jarząbska-Ziewiec Barbara
(1)
Kaiser Jan (1941- )
(1)
Klimkowski Marceli (1937- )
(1)
Kolbusz Wiesław (1959- )
(1)
Koraszewska Małgorzata
(1)
Kołodziej-Józefowicz Elżbieta
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kuniecki Michał Jakub (1971- )
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Kądzielawa Danuta
(1)
Lang Jacek
(1)
Leaf Caroline (1963- )
(1)
Levitin Daniel J
(1)
Lindström Martin (1970- )
(1)
Luboński Paweł (1958- )
(1)
Luriâ Aleksandr Romanovič (1902-1977)
(1)
Madejski Eligiusz
(1)
Marek Natalia
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Nowak-Młynikowska Agnieszka
(1)
Nowiński Czesław (1922- )
(1)
Pinker Steven
(1)
Precht Richard David (1964- )
(1)
Ramachandran V. S
(1)
Ratajczyk Ewa
(1)
Reykowski Janusz (1929- )
(1)
Rojek Katarzyna
(1)
Rossowski Dariusz
(1)
Sołowiej Krzysztof
(1)
Spitzer Manfred (1958- )
(1)
Suchecki Jacek (1950- )
(1)
Szymonik Michał
(1)
Teller Sara (1986- )
(1)
Underhill Paco
(1)
Walsh Kevin
(1)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(1)
Zielińska Magdalena (tłumaczka)
(1)
Łojek Emilia
(1)
Żernicki Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(47)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Fizjoterapeuci
(2)
Lekarze
(2)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Kobieta
(5250)
Literatura polska
(4582)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3980)
Przyjaźń
(3687)
Neuropsychologia
(-)
Rodzina
(3669)
II wojna światowa (1939-1945)
(3063)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2557)
Relacje międzyludzkie
(2450)
Powieść polska
(2399)
Zwierzęta
(2390)
Tajemnica
(2116)
Powieść amerykańska
(2014)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1869)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1665)
Dziewczęta
(1558)
Żydzi
(1538)
Pamiętniki polskie
(1477)
Rodzeństwo
(1446)
Nastolatki
(1343)
Śledztwo i dochodzenie
(1311)
Kultura
(1301)
Uczniowie
(1295)
Życie codzienne
(1248)
Literatura
(1198)
Małżeństwo
(1171)
Polacy za granicą
(1171)
Polityka
(1168)
Powieść angielska
(1136)
Dzieci
(1116)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1052)
Psy
(1044)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(991)
Wsie
(990)
Ludzie a zwierzęta
(985)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(971)
Nauka
(947)
Trudne sytuacje życiowe
(944)
Literatura dziecięca polska
(942)
Historia
(903)
Duchowieństwo katolickie
(889)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(869)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(855)
Zabójstwo
(852)
Opowiadanie polskie
(841)
Chłopcy
(838)
Turystyka
(824)
Koty
(818)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(810)
Policjanci
(793)
Dziecko
(790)
Sekrety rodzinne
(790)
Dziennikarze
(781)
Podróże
(730)
Polityka międzynarodowa
(719)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(717)
Postawy
(713)
Osoby zaginione
(706)
Prywatni detektywi
(705)
Wybory życiowe
(696)
Uprowadzenie
(687)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(677)
Młodzież
(667)
Prawo
(667)
Przestępczość zorganizowana
(664)
Wojna
(658)
Przedsiębiorstwo
(652)
Poszukiwania zaginionych
(650)
Muzyka
(647)
Religia
(643)
Etyka
(641)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(632)
Nauczyciele
(631)
Dramat polski
(629)
Relacja romantyczna
(625)
Topografia
(620)
Matki i córki
(616)
Walka dobra ze złem
(612)
Mężczyzna
(603)
Chrześcijaństwo
(602)
Powieść obyczajowa polska
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(584)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(579)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Poradnik
(5)
Podręcznik
(4)
Podręczniki akademickie
(3)
Monografia
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(12)
Medycyna i zdrowie
(6)
Biologia
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Nauka i badania
(1)
48 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [153]-161.
Życie mózgu ; Moje spotkanie z profesorem A.R. Łurią ; "Nienaukowa" neuropsychologia ; Plasyczność mózgu ; Nieobliczalny komputer ; Bezwolny intelekt ; Proszę się podpisać ; Krzywe zwierciadło umysłu ; Mózg społeczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97728 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Wydanie nowe.
Bibliografia na stronach 615-702. Indeksy.
1. Komórki nerwowe i przewodnictwo nerwowe ; 2. Synapsy ; 3. Anatomia i metody badawcze ; 4. Genetyka, ewolucja, rozwój i plastyczność ; 5. Wzrok ; 6. Inne układy sensoryczne ; 7. Ruch ; 8. Sen i czuwanie ; 9. Regulacja wewnętrzna ; 10. Zachowania reprodukcyjne ; 11. Zachowania emocjonalne ; 12. Uczenie się, pamięć i inteligencja ; 13. Funkcje poznawcze ; 14. Zaburzenia psychiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-108758 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biologiczne podstawy psychologii / James W. Kalat ; redakcja naukowa Jan Kaiser ; tłumacze Marek Binder, Anna Jarmocik, Michał Kuniecki. - Wydanie 1 - 7 dodruk. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2017. - XXIII, [1], 606, [2] strony : ilustracje (głównie kolorowe), fotografie, rysunki, wykresy ; 28 cm.
Bibliografia strony 502-570. Indeksy.
1. ZAGADNIENIA OGÓLNE: 1. Relacja mózg-umysł ; 2. Genetyka zachowania ; 3. Wykorzystanie zwierząt w badaniach naukowych ; 4. Możliwości kariery w biopsychologii. 2. KOMÓRKI NERWOWE I PRZEWODNICTWO NERWOWE: 1. Komórki układu nerwowego ; 2. Impuls nerwowy. 3. WYMIANA INFORMACJI W SYNAPSACH: 1. Pojęcie synapsy ; 2. Zjawiska chemiczne w synapsie. 4. ANATOMIA UKŁADU NERWOWEGO: 1. Metody badawcze ; 2. Budowa układu nerwowego kręgowców ; 3. Kora mózgowa. 5. ROZWÓJ I PLASTYCZNOŚĆ UKŁADU NERWOWEGO: 1. Rozwój układu nerwowego ; 2. Plastyczność po uszkodzeniu mózgu. 6. WZROK: 1. Kodowanie wzrokowe a receptory siatkówkowe ; 2. Neuronalne podłoże percepcji wzrokowej ; 3. Rozwój układu wzrokowego. 7. INNE UKŁADY SENSORYCZNE I UWAGA: 1. Słuch ; 2. Zmysły mechaniczne ; 3. Zmysły chemiczne ; 4. Uwaga. 8. RUCH: 1. Sterowanie ruchem ; 2. Mózgowe mechanizmy kontroli ruchowej ; 3. Zaburzenia ruchowe. 9. SEN I CZUWANIE: 1. Cykle snu i czuwania ; 2. Fazy snu i ich mechanizmy mózgowe ; 3. Po co nam sen? Po co nam faza REM? Po co nam marzenia senne?10. REGULACJA WEWNĘTRZNA: 1. Regulacja temperatury ; 2. Pragnienie ; 3. Łaknienie. 11. ZACHOWANIA REPRODUKCYJNE: 1. Oddziaływanie hormonów płciowych na organizm ; 2. Zróżnicowanie zachowań seksualnych. 12. ZACHOWANIA EMOCJONALNE: 1. Co to jest emocja? ; 2. Stres i zdrowie ; 3. Zachowania agresywne i obronne. 13. BIOLOGICZNE ASPEKTY UCZENIA SIĘ I PAMIĘCI: 1. Uczenie się, pamięć, amnezja a funkcja mózgu ; 2. Przechowywanie informacji w układzie nerwowym. 14. ASYMETRIA MÓZGU I JĘZYK: 1. Asymetria funkcjonalna mózgu ; 2. Rozwój ewolucyjny i fizjologia języka. 15. ZABURZENIA PSYCHICZNE: 1. Uzależnienia ; 2. Zaburzenia nastroju ; 3. Schizofrenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-93514 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Wydanie 1. - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 382, [1] strona : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [331]-374. Indeks.
Dysleksja na tle zaburzeń neurorozwojowych ; Nabywanie czytania i pisania ; Dysleksja jako zaburzenie komunikacji językowej ; Metodologia badań nad zjawiskiem dysleksji ; Uwarunkowania dysleksji ; Obraz kliniczny dysleksji ; Ryzyko dysleksji ; Diagnoza dysleksji ; Diagnoza ryzyka dysleksji ; Główne formy wsparcia osób z dysleksją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82977 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Cleaning up your mental mess : 5 simple, scientifically proven steps to reduce anxiety, stress, and toxic thinking" 2021.
Bibliografia na stronach 339-350.
Bez jedzenia możemy wytrzymać trzy tygodnie. Trzy dni bez wody, trzy minuty bez tlenu... Ale nie możemy przestać myśleć choćby przez chwilę. dlatego tak istotna jest dbałość o dobrostan naszego umysłu. Zwłaszcza w obecnych, tak niepewnych czasach. Stanów lękowych, niepokoju czy chronicznego stresu doświadcza coraz więcej osób. Jak ochronić się przed wyniszczającymi, obsesyjnymi myślami, które odbierają spokój i wpływają negatywnie na zdrowie? Dzięki tej książce dowiesz się, jak zmienić swój umysł, by myśli nie przekształciły się w ograniczające schematy. Poznasz 5-etapowy program, który wyeliminuje stres i zapewni ci odprężający relaks. Jednocześnie poprawi kondycje twojego mózgu i uodporni go na zewnętrzne wpływy. Korzystając z najnowszych osiągnięć neuronauki i prostych ćwiczeń, zbudujesz trwałe podstawy zdrowia fizycznego i psychicznego. [Vital, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111698 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria # nauka)
Tyt. oryg.: "This is your brain on music : the science of a human obsession" 2006.
Bibliogr. s. [299]-321. Indeks.
Otwierająca uszy i głowy analiza jednej z namiętności rządzących naturą człowieka! Daniel J. Levitin, niegdyś muzyk rockowy, a dziś neurobiolog, analizuje związek między muzyką - jej wykonaniami, kompozycją, sposobami słuchania i tym, co sprawia, że się nam podoba - a mózgiem człowieka. Wykorzystując najnowsze badania i przykłady muzyczne, od Mozarta, Elli Fitzgerald i U2, po Schönberga i Metallicę, Levitin pokazuje, dlaczego odczuwamy więź emocjonalną z muzyką, której słuchaliśmy, będąc nastolatkami, i jak kompozytorzy wykorzystują to, w jaki sposób nasz mózg racjonalizuje świat. Dochodzi też do niezwykłych wniosków - to 10 000 godzin ćwiczeń - a nie tylko talent - decyduje o tym, że możemy zostać wirtuozami! [Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104381 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 3005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Punkty Przełomowe)
Bibliogr. s. 197-199.
Uderzenie krwi do mózgu. Największe badania neuromarketingowe, jakie kiedykolwiek przeprowadzono ; To musi być tutaj. Lokowanie produktu, American idol i wielomilionowy błąd Forda ; Wezmę to co ona. Neurony lustrzane w akcji ; Nie widzę wyraźnie. Informacja podprogowa ma się świetnie ; Wierzysz w magię? Rytuały, przesądy i powody, dla których kupujemy ; I Say a Little Prayer. Wiara, religia i marka ; Czemu cię wybrałem? Potęga markerów somatycznych ; Działnie na zmysły ; Odpowiedź brzmi Neuromarketing i przewidywanie przyszłości ; Zostań ze mną na noc. Seks w reklamie ; Wnioski. Nowy markowy świat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-31 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-44699 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Učenie I. P. Pavlova i filosofskie voprosy psihologii".
Nauka Pawłowa a współczesne przyrodoznawstwo / K. M. Bykow. Walka Pawłowa o materializm w fizjologii i psychologii / S. A. Pietruszewski. Jedność teorii Miczurina i Pawłowa / W. M. Kaganow. Przyczynek do zagadnienia zjawisk fizycznych i psychicznych / N. A. Chromov. Przyczynek do zagadnienia fizjologii związków czasowych / E. A. Asratian. Problem parzystej czynności półkul mózgowych w nauce Pawłowa a psychologia / B. G. Ananiew. Nauka Pawłowa a zagadnienia psychologii . S. Ł. Rubinsztejn. Problem analizatorów w pracach Sieczenowa / E. A. Budiłowa. Współdziałanie analizatorów w odzwierciedleniu świata zewnętrznego / E. N. Sokołow. Zagadnienia języka i myślenia w świetle prac J. W. Stalina o językoznawstwie / F. N. Szemiakin. Nauka Pawłowa o układach sygnałów / E. W. Szorochowa. Przyczynek do zagadnienia tak zwanego zachowania się dowolnego / W. I. Sieliwanow. Psychologia charakteru w świetle nauki Pawłowa o wyższej czynności nerwowej / W. S. Fiłatow. Odpowiedź Pawłowa reakcyjnym psychologom amerykańskim . M. G. Jaroszewski. Szkoła psychologiczna w amerykańskiej socjologii burżuazyjnej jako narzędzie grabieżczego imperializmu / M. P. Baskin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-31736 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [500]-542.
Dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii oraz lekarzy i fizjoterapeutów.
I. NARODZINY NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Status neuropsychologii klinicznej ; 3. Pierwsze próby zdefiniowania neuropsychologii - początki neuropsychologii procesu ; 4. Neuropsychologia procesu na świecie ; 5. Rosyjska szkoła neuropsychologii procesu ; 6. Polska szkoła neuropsychologii procesu ; 7. Podsumowanie ; II. JAK DZIAŁA MÓZG: OD STRUKTURY DO UMYSŁU: 1. Informacje ogólne ; 2. Anatomia funkcjonalna mózgu ; 3. Struktury układu nerwowego ; 4. Modele mózgu ; 5. Podstawowe funkcjonalne systemy mózgu ; 6. Neuromodulatory procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania ; 7. Podsumowanie ; III. ZMIENIAJĄCY SIĘ MÓZG: BIOLOGIA CZY ŚRODOWISKO?: 1. Informacje ogólne ; 2. Przegląd teorii dotyczących istoty zjawiska plastyczności ; 3. Plastyczność mózgu w rozwoju osobniczym JA w ciągu życia ; 4. Badania nad możliwościami wykorzystania plastyczności mózgu w rehabilitacji pacjentów z uszkodzeniami mózgu ; 5. Podsumowanie ; IV. NEUROOBRAZOWANIE MÓZGOWIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Techniki strukturalnego i funkcjonalnego obrazowania mózgu ; 3. Technika fMRI w badaniach naukowych ; 4. Kliniczne wykorzystanie potencjałów związanych ze zdarzeniem (ERPs) ; 5. Podsumowanie ; V. OBJAW W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Co to jest objaw? ; 3. Formowanie się objawu u osób z dysfunkcjami mózgu ; 4. Teoria objawu a proces diagnozy pacjenta ; 5. Wpływ uszkodzenia lub choroby na mózg ; 6. Podsumowanie ; VI. CZAS W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozumienie czasu w neuropsychologii procesu ; 3. Złudzenia wzrokowe związane z czasem ; 4. Okno czasu: czyli dlaczego żyjemy w przeszłości ; 5. Niecodzienne wrażenia upływu czasu ; 6. Neuropsychologiczna względność czasu ; 7. Czas a samoorganizujący się umysł ; 8. Mikrogenetyczny model percepcji czasu przez mózg/umysł ; 9. Podsumowanie ; VII. ŚWIADOMOŚĆ W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Mikrogenetyczne ujęcie procesu uświadamiania sobie rzeczywistości ; 3. Autorski model ujęcia istoty świadomości i samoświadomości ; 4. Spektrum zaburzeń świadomości ; 5. Spektrum zaburzeń samoświadomości ; 6. Podsumowanie ; VIII. UWAGA W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Definicja uwagi ; 3. Znaczenie świadomości bodźców w procesie uwagi ; 4. Systemowy model procesów uwagi ; 5. Procesy percepcji niejawnej a system uwagi percepcyjnej ; 6. Neurofizjologia procesów uwagi ; 7. Mikrogenetyczna teoria uwagi ; 8. Podsumowanie ; IX. SYSTEM EMOCJONALNY: MODELOWANIE STOSUNKU DO SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Istota emocji z perspektywy neuropsychologii ; 3. Neuroanatomia funkcjonalna emocji ; 4. Klasyfikacja stanów i reakcji emocjonalnych ; 5. Neuropsychologiczne podstawy emocji ; 6. System nagrody ; 7. Badania emocji technikami neuroobrazowania ; 8. Wpływ uszkodzenia mózgowia na układ emocjonalny ; 9. Zaburzenia emocjonalne a czynniki psychiczne i psychodynamiczne ; 10. Mikrogenetyczny model emocji ; 11. Podsumowanie ; X. SYSTEMY SENSORYCZNE A TWORZENIE OBRAZU SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Systemy sensoryczne ; 3. Złudzenia świadomości bodźców ; 4. Percepcja formy a szkoła psychologii postaci (Gestalt) ; 5. Twórczy charakter percepcji ; 6. Neurofizjologiczne modele działania systemów sensorycznych ; 7. Topografia korowa w badaniach neurofizjologicznych ; 8. System somatosensoryczny ; 9. Model mechanizmów sensorycznych związanych z wykrywaniem zmian ; 10. Mikrogenetyczny model percepcji ; 11. Problematyka świadomości przetwarzania bodźców ; 12. Podsumowanie ; XI. SYSTEMY PAMIĘCI: KONCEPCJE W CIĄGŁYM POSZUKIWANIU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozważania historyczne ; 3. Istota pamięci ; 4. Pamięć jako proces w neuropsychologii ; 5. Genetyczne podstawy pamięci ; 6. Neuronalne podstawy pamięci ; 7. Modelowe ujęcia pamięci w neuropsychologii ; 8. Neurofizjologiczne podstawy pamięci ; 9. Systemy pamięci w ujęciu neurofizjologicznym ; 10. Modelowe (funkcjonalne) ujęcia pamięci w neurofizjologii ; 11. Podsumowanie ; XII. SYSTEM WYKONAWCZY: OD MYŚLENIA DO DZIAŁANIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Historyczne ujęcie funkcji wykonawczych ; 3. System wykonawczy ; 4. Neurofizjologiczne aspekty funkcji wykonawczych ; 5. Mikrogenetyczne ujęcie istoty funkcji wykonawczych ; 6. Ocena zaburzeń funkcji wykonawczych w aspekcie prawnym ; 7. Podsumowanie ; XIII. JĘZYK A KOMUNIKACJA INTRAPERSONALNA I INTERPERSONALNA: 1. Informacje ogólne ; 2. Język - mowa - porozumiewanie się ; 3. Mikrogenetyczny model komunikacji ; 4. Składowe procesu komunikacji ; 5. Język a myślenie ; 6. Język a percepcja ; 7. Język a pamięć ; 8. Język jako proces ; 9. Pragmatyka komunikacyjna ; 10. Podsumowanie ; XIV. WZGLĘDNOŚĆ PRAW I PRAWD NAUKOWYCH: 1. Informacje ogólne ; 2. Nowe i nienowe "odkrycia" naukowe ; 3. Układ stanu spoczynku ; 4. Spory dotyczące plastyczności mózgu ; 5. Spory dotyczące natury mózgu ; 6. Stereotypy w nauce ; 7. Niepewność wiedzy ; 8. Nowoczesne technologie w badaniach neuropsychologicznych ; 9. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [500]-542.
Dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii oraz lekarzy i fizjoterapeutów.
I. NARODZINY NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Status neuropsychologii klinicznej ; 3. Pierwsze próby zdefiniowania neuropsychologii - początki neuropsychologii procesu ; 4. Neuropsychologia procesu na świecie ; 5. Rosyjska szkoła neuropsychologii procesu ; 6. Polska szkoła neuropsychologii procesu ; 7. Podsumowanie ; II. JAK DZIAŁA MÓZG: OD STRUKTURY DO UMYSŁU: 1. Informacje ogólne ; 2. Anatomia funkcjonalna mózgu ; 3. Struktury układu nerwowego ; 4. Modele mózgu ; 5. Podstawowe funkcjonalne systemy mózgu ; 6. Neuromodulatory procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania ; 7. Podsumowanie ; III. ZMIENIAJĄCY SIĘ MÓZG: BIOLOGIA CZY ŚRODOWISKO?: 1. Informacje ogólne ; 2. Przegląd teorii dotyczących istoty zjawiska plastyczności ; 3. Plastyczność mózgu w rozwoju osobniczym JA w ciągu życia ; 4. Badania nad możliwościami wykorzystania plastyczności mózgu w rehabilitacji pacjentów z uszkodzeniami mózgu ; 5. Podsumowanie ; IV. NEUROOBRAZOWANIE MÓZGOWIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Techniki strukturalnego i funkcjonalnego obrazowania mózgu ; 3. Technika fMRI w badaniach naukowych ; 4. Kliniczne wykorzystanie potencjałów związanych ze zdarzeniem (ERPs) ; 5. Podsumowanie ; V. OBJAW W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Co to jest objaw? ; 3. Formowanie się objawu u osób z dysfunkcjami mózgu ; 4. Teoria objawu a proces diagnozy pacjenta ; 5. Wpływ uszkodzenia lub choroby na mózg ; 6. Podsumowanie ; VI. CZAS W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozumienie czasu w neuropsychologii procesu ; 3. Złudzenia wzrokowe związane z czasem ; 4. Okno czasu: czyli dlaczego żyjemy w przeszłości ; 5. Niecodzienne wrażenia upływu czasu ; 6. Neuropsychologiczna względność czasu ; 7. Czas a samoorganizujący się umysł ; 8. Mikrogenetyczny model percepcji czasu przez mózg/umysł ; 9. Podsumowanie ; VII. ŚWIADOMOŚĆ W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Mikrogenetyczne ujęcie procesu uświadamiania sobie rzeczywistości ; 3. Autorski model ujęcia istoty świadomości i samoświadomości ; 4. Spektrum zaburzeń świadomości ; 5. Spektrum zaburzeń samoświadomości ; 6. Podsumowanie ; VIII. UWAGA W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Definicja uwagi ; 3. Znaczenie świadomości bodźców w procesie uwagi ; 4. Systemowy model procesów uwagi ; 5. Procesy percepcji niejawnej a system uwagi percepcyjnej ; 6. Neurofizjologia procesów uwagi ; 7. Mikrogenetyczna teoria uwagi ; 8. Podsumowanie ; IX. SYSTEM EMOCJONALNY: MODELOWANIE STOSUNKU DO SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Istota emocji z perspektywy neuropsychologii ; 3. Neuroanatomia funkcjonalna emocji ; 4. Klasyfikacja stanów i reakcji emocjonalnych ; 5. Neuropsychologiczne podstawy emocji ; 6. System nagrody ; 7. Badania emocji technikami neuroobrazowania ; 8. Wpływ uszkodzenia mózgowia na układ emocjonalny ; 9. Zaburzenia emocjonalne a czynniki psychiczne i psychodynamiczne ; 10. Mikrogenetyczny model emocji ; 11. Podsumowanie ; X. SYSTEMY SENSORYCZNE A TWORZENIE OBRAZU SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Systemy sensoryczne ; 3. Złudzenia świadomości bodźców ; 4. Percepcja formy a szkoła psychologii postaci (Gestalt) ; 5. Twórczy charakter percepcji ; 6. Neurofizjologiczne modele działania systemów sensorycznych ; 7. Topografia korowa w badaniach neurofizjologicznych ; 8. System somatosensoryczny ; 9. Model mechanizmów sensorycznych związanych z wykrywaniem zmian ; 10. Mikrogenetyczny model percepcji ; 11. Problematyka świadomości przetwarzania bodźców ; 12. Podsumowanie ; XI. SYSTEMY PAMIĘCI: KONCEPCJE W CIĄGŁYM POSZUKIWANIU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozważania historyczne ; 3. Istota pamięci ; 4. Pamięć jako proces w neuropsychologii ; 5. Genetyczne podstawy pamięci ; 6. Neuronalne podstawy pamięci ; 7. Modelowe ujęcia pamięci w neuropsychologii ; 8. Neurofizjologiczne podstawy pamięci ; 9. Systemy pamięci w ujęciu neurofizjologicznym ; 10. Modelowe (funkcjonalne) ujęcia pamięci w neurofizjologii ; 11. Podsumowanie ; XII. SYSTEM WYKONAWCZY: OD MYŚLENIA DO DZIAŁANIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Historyczne ujęcie funkcji wykonawczych ; 3. System wykonawczy ; 4. Neurofizjologiczne aspekty funkcji wykonawczych ; 5. Mikrogenetyczne ujęcie istoty funkcji wykonawczych ; 6. Ocena zaburzeń funkcji wykonawczych w aspekcie prawnym ; 7. Podsumowanie ; XIII. JĘZYK A KOMUNIKACJA INTRAPERSONALNA I INTERPERSONALNA: 1. Informacje ogólne ; 2. Język - mowa - porozumiewanie się ; 3. Mikrogenetyczny model komunikacji ; 4. Składowe procesu komunikacji ; 5. Język a myślenie ; 6. Język a percepcja ; 7. Język a pamięć ; 8. Język jako proces ; 9. Pragmatyka komunikacyjna ; 10. Podsumowanie ; XIV. WZGLĘDNOŚĆ PRAW I PRAWD NAUKOWYCH: 1. Informacje ogólne ; 2. Nowe i nienowe "odkrycia" naukowe ; 3. Układ stanu spoczynku ; 4. Spory dotyczące plastyczności mózgu ; 5. Spory dotyczące natury mózgu ; 6. Stereotypy w nauce ; 7. Niepewność wiedzy ; 8. Nowoczesne technologie w badaniach neuropsychologicznych ; 9. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-107949 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [489]-520. Indeksy.
Urazy mózgu w historii neuropsychologii ; Udary mózgu w praktyce klinicznej neuropsychologa ; Zarys neuroanatomii i neurofizjologii układu nerwowego ; Teoria mikrogenetyczna ; Podstawy teoretyczne procesu diagnozy neuropsychologicznej ; Podstawy teoretyczne procesu rehabilitacji neuropsychologicznej ; Problematyka przytomności i świadomości ; Zaburzenia orientacji ; Percepcja i jej zaburzenia ; Zaburzenia procesów pamięci i uczenia się ; Zaburzenia uwagi ; Układ emocjonalny ; Zaburzenia praksji - apraksja ; Funkcje wykonawcze i ich zaburzenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103099/t.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [356]-377. Indeksy.
Wyobraźnia i myślenie ; Pourazowa afazja ; Pourazowa dyspragmatyka i aprozodia ; Pourazowe zaburzenia pisania i czytania ; Dysartria pourazowa ; Zaburzenia tożsamości ; Zaburzenia osobowości ; Mikrogenetyczny model rehabilitacji neuropsychologicznej pacjentów po urazach mózgu ; Powrót do społeczeństwa ; Jakość życia pacjentów po urazach mózgu ; Kierunki dalszych poszukiwań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103099/t.2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 424-454.
R. I. (NIE TYLKO) NEURONALNA ORGANIZACJA SYSTEMU WŁASNEGO JA A MODYFIKACJE TOŻSAMOŚCI: 1. Informacje ogólne ; 2. Od struktury do funkcji mózgu ludzkiego ; 3. Od genów do zachowań społecznych i kulturowych ; 4. Połączenia neuronalne a określone procesy neuropoznawcze ; 5. Neuronalne podstawy tożsamości ; 6. Neuronalna organizacja własnego Ja ; 7. Modele funkcji mózgu i model hierarchii zagnieżdżonej własnego Ja ; 8. Podsumowanie ; R. II. PROCESY ŚWIADOMOŚCI I SAMOŚWIADOMOŚCI A MODYFIKACJA TOŻSAMOŚCI: 1. Informacje ogólne ; 2. Istota świadomości ; 3. (Nie tylko) neuronalne warunki zaistnienia świadomości ; 4. Świadome działanie człowieka i nowe połączenia w mózgu ; 5. Związek procesów nieświadomych i świadomych z własnym Ja ; 6. Zaburzenia świadomości a rozpad systemu Ja u osób z różnorodnymi uszkodzeniami mózgu ; 7. Zespół Antona i rozpad własnego Ja ; 8. Blok rozszerzający: Rozpad jednostkowego (przedmiotowego i podmiotowego) Ja u osoby z anosognozją ; 9. Podsumowanie ; R. III. SIECI UWAGOWE I PROCESY PERCEPCYJNE A MODYFIKACJA TOŻSAMOŚCI: 1. Informacje ogólne ; 2. Proces percepcji w ujęciu mikrogenetycznym ; 3. Globalność procesu percepcji; od całości do części ; 4. Percepcja i znaczenie spostrzeganych obiektów ; 5. Komponent N170 a rozpoznawanie twarzy i nadawanie jej znaczenia emocjonalnego ; 6. Poszukiwania mechanizmu przetwarzania twarzy w normie i patologii ; 7. Twórczy charakter percepcji i jego związek z rozwojem tożsamości ; 8. Zaburzenia wyższych funkcji wzrokowych a rozpad systemu Ja ; 9. Blok rozszerzający: Zaburzenia spostrzegania a rozpad systemu Ja ; 10. Podsumowanie ; R. IV. PROCESY PAMIĘCI A MODYFIKACJA TOŻSAMOŚCI: 1. Informacje ogólne ; 2. Pamięć w ujęciu teorii mikrogenetycznej ; 3. Dysfunkcje pamięci a rozpad systemu Ja i związane z tym zaburzenia tożsamości ; 4. Związki pamięci roboczej z funkcjonowaniem człowieka ; 5. Klasyfikacja pamięci według treści wspomnień ; 6. Pamięć autobiograficzna a zaburzenia tożsamości ; 7. Całkowita i nieodwracalna utrata własnego Ja ; 8. Rozwój i współwystępowanie zespołów urojonej błędnej identyfikacji ; 9. Podsumowanie ; R. V. PROCESY JĘZYKOWE I KOMUNIKOWANIE SIĘ A MODYFIKACJA TOŻSAMOŚCI: 1. Informacje ogólne ; 2. Narracja lewej i prawej półkuli mózgu ; 3. Język i pragmatyka a negocjacja własnego Ja ; 4. Pragmatyka i zaburzenia tożsamości ; 5. Aspekt diachroniczny i synchroniczny tożsamości człowieka ; 6. Znaczenie języka w wyłanianiu się i rozwoju tożsamości indywidualnej, społecznej i kulturowej ; 7. Interpretacja świata a tożsamość człowieka ; 8. Mikrogenetyczny model procesów językowych, w tym pragmatyki, a tożsamość człowieka ; 9. Rozpad języka i pragmatyki a tożsamość indywidualna, społeczna i kulturowa ; 10. Blok rozszerzający: skrzyżowana transkorowa afazja sensoryczna i destabilizacja własnego Ja ; 11. Podsumowanie ; R. VI. OSOBOWOŚĆ I PROCESY EMOCJONALNE A MODYFIKACJA TOŻSAMOŚCI: 1. Informacje ogólne ; 2. Jak rozumiemy osobowość ; 3. Ujęcie osobowości z perspektywy psychologii społecznej ; 4. Neuronalne korelaty Ja emocjonalnego ; 5. Neuronalne korelaty powiązań wzorów sieci neuronalnych systemu emocjonalnego z tożsamością ; 6. Osobowość człowieka a kryzys tożsamości ; 7. Związek zaburzeń osobowości z zaburzeniami tożsamości ; 8. Blok rozszerzający: Rozpad systemu Ja u krakowskiego Gage‘a ; 9. Podsumowanie ; R. VII. ZINTEGROWANE UJĘCIE TOŻSAMOŚCI: 1. Informacje ogólne ; 2. Tożsamość: od terminu do istoty ; 3. Rodzaje tożsamości ; 4. Czy tożsamość człowieka kończy się w chwili śmierci? ; 5. Podsumowanie ; R. VIII. JAK ODNALEŹĆ SIEBIE: 1. Informacje ogólne ; 2. Wspomnienia specjalisty neurologa po udarze mózgu ; 3. Terapia: wyboista droga do zdrowia ; 4. Powrót do domu: stopniowe odzyskiwanie siebie ; 5. Uwagi końcowe: poprawa trwa ; 6. Na czym polega sukces?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-109005 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82646 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 339-[350]. Indeks.
CO MOGĘ WIEDZIEĆ?:Czym jest prawda? Skąd pochodzimy? Jak funkcjonuje mój mózg? Skąd wiem, kim jestem? Kim jest "Ja"? Czym są uczucia? Czym jest we mnie nieświadomość? Czym jest pamięć? Czym jest język? ; CO POWINIENEM CZYNIĆ?: Czy potrzebni są nam inni ludzie? Dlaczego pomagamy innym? Dlaczego powinienem być dobry? Czy mogę chcieć, czego zapragnę? Czy moralność znajduje się w mózgu? Czy opłaca się być dobrym? Czy moralność jest wrodzona? Czy wolno zabijać ludzi? Czy aborcja jest moralna? Czy wolno pomóc komuś umrzeć? Czy wolno nam zjadać zwierzęta? Jak powinniśmy postępować z małpami człekokształtnymi? Dlaczego powinniśmy chronić przyrodę? Czy wolno kopiować ludzi? Dokąd zmierza medycyna reprodukcyjna? Co wolno neurologii? ; NA CO WOLNO MI MIEĆ NADZIEJĘ?: Czy istnieje Bóg? Czy przyroda ma sens? Czym jest miłość? Czym jest wolność? Czy potrzebna nam własność? Co jest sprawiedliwe? Na czym polega szczęśliwe życie? Czy szczęścia można się nauczyć? Czy życie ma sens?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-14 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93535 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [346]-358. Indeksy.
O CZYM MÓWI MÓZG?: Więcej niż małpa ; Fantomowe kończyny i plastyczne mózgi ; Widzieć a wiedzieć ; Krzykliwe kolory i gorące ślicznotki: synestezja ; Neurony, które ukształtowały cywilizację ; Gdzie jest Steven? Zagadka autyzmu ; O ewolucji języka ; Piękno i mózg: pojawienie się estetyki ; Pomysłowy mózg: powszechne prawa estetyki ; Małpa z duszą: jak ewoluowała introspekcja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98988 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Streszcz. ang., ros. przy rozdz.
- Teoretyczne i praktyczne aspekty badań
neuropsychologicznych / M. Maruszewski - Zaburzenia praksji w ogniskowych uszkodzeniach
półkul mózgowych / K. Tubylewicz-Olsnes - Zaburzenia w posługiwaniu się znakami działań
arytmetycznych u chorych z ogniskowymi uszkodzeniami
mózgu / S. Czyżkowski - Afatyczne zaburzenia w rozumieniu i posługiwaniu
się przyimkami jako werbalnymi określeniami
stosunków przestrzennych / E. Tylińska - Zaburzenia w zapamiętywaniu struktury materiału
seryjnego u osób po jednostronnej lobektomii
skroniowej / A. Maksymczuk - Zaburzenia niewerbalnej pamięci świeżej u osób po
jednostronnych resekcjach płatów skroniowych mózgu
/ J. Mroziak - Zmienność objawów uszkodzenia afatycznych zaburzeń
nazywania / Z. Gamska, M. Maruszewski - Wpływ niektórych własności słowa na jego gotowość
u chorych z afazją w sytuacji nazywania /
M. Maruszewski, Z. Gamska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-3156/t.12 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 8 godz. 29 min.
Tytuł oryginału "Man who mistook his wife for a hat" 1985.
Czyta Wiesław Kolbusz.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Książka Oliviera Sacksa, angielskiego neurologa i psychiatry, z pozoru tylko podejmuje wąsko rozumianą tematykę medyczną związaną z neuropsychologią czy też z neurologią. Neuropsychologia, tak jak kiedyś psychoanaliza, jest pasjonującą dyscypliną naukową nie tylko dlatego, że poszerza naszą wiedzę o psychice człowieka, ale również dlatego – a może przede wszystkim – że studiowanie tych zagadnień nieodmiennie prowadzi czytelnika do postawienia sobie zasadniczych pytań egzystencjalnych. Głębokie, proste i literacko znakomite analizy osób chorych, z którymi spotkał się w swojej praktyce Oliver Sacks, nie tylko przybliżają nam ich psychicznie jako ludzi. Skłaniają także do refleksji nad sobą. Każdy ma przecież jakieś braki, każda psychika jest w jakimś stopniu niekompletna, z czymś nie możemy sobie poradzić, czegoś nie potrafimy zrozumieć, a to, co uzyskujemy jako ostateczny wynik prób uzgodnienia siebie ze sobą, nie zawsze zdaje egzamin. [Heraclon International, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 3164 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej