Nauczyciele
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(164)
Forma i typ
Książki
(156)
Publikacje dydaktyczne
(74)
Publikacje fachowe
(71)
Poradniki i przewodniki
(62)
Proza
(16)
Publikacje naukowe
(16)
Poezja
(9)
Audiobooki
(5)
Nuty
(3)
Dramat (rodzaj)
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(225)
wypożyczone
(64)
nieokreślona
(13)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(35)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(48)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(16)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(50)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(8)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(9)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(6)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(17)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(17)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(4)
Filia 9 (Czackiego 5)
(7)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(24)
Filia 11 (Dębicka 170)
(3)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(3)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(13)
Filia 15 (Lwowska 60)
(14)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(7)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(4)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(4)
Filia 20 (Solarza 9a)
(8)
Autor
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(7)
Patalan Karolina
(6)
Patalan Katarzyna
(6)
Patalan Marta
(6)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(5)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(5)
Bonilla Rocio (1970- )
(4)
Horosiewicz Beata
(4)
Wojtan Ewa
(4)
Aron Elaine N
(3)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(3)
Blok Beata
(3)
Brzeska Zofia
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Marszałek Małgorzata (pedagog)
(3)
Myszka Agnieszka
(3)
Punset Elsa (1964- )
(3)
Radtke-Michalewska Katarzyna
(3)
Wojtan Ewa. Cztery pory roku
(3)
Alfaioli Massimo (1969- )
(2)
Faber Adele (1928- )
(2)
Faber Joanna
(2)
Fonfara Andrzej
(2)
Goliński Ryszard (skrzypek)
(2)
Guz Sabina
(2)
Głuchowska Hanna
(2)
Jagoda-Mioduszewska Marianna (1969- )
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
King Julie
(2)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(2)
Krolczuk Luiza
(2)
Kunysz-Rozborska Magdalena
(2)
Kurlyandchik Lev
(2)
Lupi Andrea
(2)
Mazlish Elaine
(2)
Nyberg Lisa
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Pudło Agnieszka
(2)
Stanek Joanna
(2)
Stempek Iwona
(2)
Tarasiewicz Bogumiła
(2)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(2)
Templeton Rosalyn Anstine
(2)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(2)
Ładecka Anna
(2)
Alochno-Janas Anna
(1)
Bailey Anna
(1)
Bednarek Tomasz (1969- )
(1)
Bellon Agnieszka
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Beretta Elenia
(1)
Betlej Magdalena (graficzka)
(1)
Białas Tomasz (urzędnik)
(1)
Białek Natalia
(1)
Bigaj Laura
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Blecharz Jan (1954- )
(1)
Bobka Amelka
(1)
Bobka Jan
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeuta)
(1)
Borowiecka Agnieszka (1983- )
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Bullock Claire
(1)
Buszkowski Igor
(1)
Chaika Larysa
(1)
Chub Natalia
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Czekaj-Kotynia Katarzyna (1981- )
(1)
Czuban Zuzanna
(1)
Czupała Hubert
(1)
Czyż Dagmara
(1)
Danowski Bartosz
(1)
Davis Katie (1959- )
(1)
Dawczak Beata
(1)
Delaney Tara
(1)
Dereń-Rogóż Ewelina
(1)
Dmitruk Urszula (literatura dla dzieci)
(1)
Dobrzyński Ludwik (1941- )
(1)
Dudik Karol
(1)
Duffy Roslyn
(1)
Duman Anna
(1)
Dybek Elżbieta
(1)
Edwards Allison
(1)
Ellison Sheila
(1)
Faber Coco
(1)
Faber Tracey
(1)
Fedan Natalia
(1)
Flis Maja
(1)
Flis Maja Affabile
(1)
Flis Maja La Mancha
(1)
Gawlik Karolina
(1)
Gałązka-Jędrych Paulina
(1)
Gilsoul Martine
(1)
Gordon Edwin (1927-2015)
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Gray Judith Anne (1939- )
(1)
Greene Ross W
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(65)
2010 - 2019
(83)
2000 - 2009
(13)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(145)
1901-2000
(11)
1989-2000
(7)
1918-1939
(2)
1945-1989
(2)
2001
(2)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(163)
Ukraina
(1)
Język
polski
(159)
rosyjski
(2)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(2)
Odbiorca
Dzieci
(19199)
6-8 lat
(11625)
0-5 lat
(9594)
9-13 lat
(8327)
Młodzież
(4056)
Nauczyciele
(164)
14-17 lat
(3158)
Szkoły wyższe
(1073)
Szkoły podstawowe
(566)
Rodzice
(489)
Szkoły średnie
(362)
Lekarze
(295)
Poziom podstawowy
(208)
Szkoły ponadgimnazjalne
(195)
Dorośli
(136)
18+
(127)
Niewidomi
(125)
Studenci
(121)
Poziom średniozaawansowany
(105)
Prawnicy
(105)
A2 (poziom biegłości językowej)
(96)
Menedżerowie
(96)
B2 (poziom biegłości językowej)
(87)
Przedsiębiorcy
(83)
B1 (poziom biegłości językowej)
(81)
A1 (poziom biegłości językowej)
(77)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(74)
Szkoły muzyczne I stopnia
(59)
Logopedzi
(58)
Psycholodzy
(58)
Gimnazja
(55)
Licea
(55)
Pedagodzy
(47)
Fizjoterapeuci
(45)
Klasa 1.
(41)
Pracownicy naukowi
(40)
Dziewczęta
(38)
Psychoterapeuci
(36)
Adwokaci
(35)
Programiści
(35)
Szkoły zawodowe
(33)
Urzędnicy
(33)
Księgowi
(32)
Radcy prawni
(31)
Sędziowie
(31)
Technikum
(31)
Terapeuci zajęciowi
(29)
Klasa 2.
(28)
Lekarze rodzinni
(28)
Pracodawcy
(28)
Szkoły ponadpodstawowe
(27)
Kobieta
(26)
Bibliotekarze
(24)
Klasa 3.
(24)
Klasa 7.
(23)
Pediatrzy
(23)
C1 (poziom biegłości językowej)
(22)
Inżynierowie
(22)
Klasa 8.
(21)
Poziom niższy średniozaawansowany
(21)
Ratownicy medyczni
(21)
Klasa 4.
(20)
Nauczyciele akademiccy
(20)
Poziom zaawansowany
(20)
Aplikanci
(19)
Doradcy podatkowi
(19)
Przedszkola
(19)
Chorzy
(18)
Psychiatrzy
(18)
Inżynierowie budownictwa
(17)
Specjaliści ds. marketingu
(17)
Terapeuci
(17)
Uczniowie
(17)
Cudzoziemcy
(16)
Nauczyciele języka polskiego
(16)
Niedowidzący
(16)
A1 poziom biegłości językowej
(15)
Klasa 5.
(15)
Pielęgniarki
(15)
Prokuratorzy
(15)
Dietetycy i żywieniowcy
(14)
Dziennikarze
(14)
Nauczanie początkowe
(14)
Poziom rozszerzony
(14)
Specjaliści ds. kadr
(14)
Szkoły artystyczne
(14)
Szkoły muzyczne II stopnia
(14)
8-9 lat
(13)
Chirurdzy
(13)
Chłopcy
(13)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(13)
Klasa 6.
(13)
Położne
(13)
Ekonomiści
(12)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(12)
Klasa 4
(12)
Policjanci
(12)
Szkoły policealne
(12)
9-13
(11)
Architekci
(11)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(17)
Literatura hiszpańska
(5)
Muzyka polska
(2)
Literatura rosyjska
(1)
Prawnicy
(1)
Temat
Uczucia
(16)
Dzieci
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Korekcja mowy
(10)
Wychowanie w rodzinie
(10)
Metody nauczania
(9)
Dziecko autystyczne
(7)
Dziecko z zespołem Aspergera
(7)
Komunikacja interpersonalna
(7)
Logopedia
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Zespół Aspergera
(7)
Język polski
(6)
Młodzież
(6)
Relacje międzyludzkie
(6)
Uczniowie
(6)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Metoda Montessori
(5)
Rodzeństwo
(5)
Asertywność
(4)
Emisja głosu
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(4)
Nauczanie
(4)
Nauczyciele
(4)
Robótki ręczne
(4)
Rękodzieło
(4)
Uczenie się
(4)
Wychowanie
(4)
Wymowa
(4)
Bajkoterapia
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Leczenie
(3)
Nastolatki
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Papieroplastyka
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychoterapia
(3)
Regulacja emocji
(3)
Roboty ręczne
(3)
Tajemnica
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Trudności wychowawcze
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wrażliwość
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Zwierzęta
(3)
Autyzm
(2)
Dinozaury
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Gniew
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Historia (przedmiot szkolny)
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Język polski jako obcy
(2)
Język rosyjski (przedmiot szkolny)
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Leksykologia
(2)
Literatura polska
(2)
Matematyka
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Motoryka mała
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Prezentacje i wystąpienia
(2)
Promocja czytelnictwa
(2)
Przemoc
(2)
Przemoc emocjonalna
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Przyjaźń
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Rysunki
(2)
Samookaleczenie
(2)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(2)
Skrzypce
(2)
Spostrzeganie
(2)
Spółgłoski
(2)
Stres
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zachowanie
(2)
Temat: dzieło
Do matki Polki
(1)
Lalka
(1)
Latarnik
(1)
Ludzie bezdomni
(1)
Mendel Gdański
(1)
Moralność pani Dulskiej
(1)
Nasza szkapa
(1)
Pamiętnik z powstania warszawskiego
(1)
Potop
(1)
Siłaczka
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(5)
1801-1900
(3)
1901-1914
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Diecezja rzeszowska (obszar)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Poradnik
(72)
Podręcznik
(19)
Scenariusz zajęć
(16)
Ćwiczenia i zadania
(15)
Materiały pomocnicze
(13)
Opowiadania i nowele
(10)
Publikacje dla dzieci
(10)
Wiersze
(9)
Opracowanie
(8)
Publikacja bogato ilustrowana
(8)
Praca zbiorowa
(6)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(5)
Pieśń i piosenka
(3)
Poradniki
(3)
Słuchowisko
(3)
Antologia
(2)
Etiudy i ćwiczenia
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Książka obrazkowa
(2)
Monografia
(2)
Opowiadanie dziecięce psychologiczne
(2)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Instrukcja
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka-zabawka
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Muzyka na flet i fortepian
(1)
Muzyka na fortepian
(1)
Muzyka pedagogiczna
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Partytura i głosy
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Publikacja dla dzieci
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wytyczne
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(112)
Psychologia
(47)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(19)
Kultura i sztuka
(12)
Językoznawstwo
(11)
Hobby i czas wolny
(8)
Medycyna i zdrowie
(8)
Matematyka
(6)
Kultura fizyczna i sport
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Literaturoznawstwo
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Biologia
(2)
Inżynieria i technika
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Fizyka i astronomia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
164 wyniki Filtruj
Książka
CD
W koszyku
Nowe historyjki społeczne / Carol Gray ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie 3. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia Universalis, 2017. - 317 stron : ilustracje kolorowe ; 30 cm + 1 płyta audio (CD).
Tytuł oryginału: "The new social story book" 2010.
Na okładce: Ponad 150 historyjek, które uczą umiejętności społecznych dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i ich rówieśników.
Bibliografia, netografia na stronach 313-317.
Zwykle, gdy dowiaduję się, że Carol Gray pracuje nad nową publikacją, nie mogę się doczekać chwili, w której będę mógł przeczytać, co nowego ma do powiedzenia na temat tego, jak dzieci z ASD postrzegają i odbierają świat. Wiem, że innowacyjne pomysły i strategie jej autorstwa wykorzystam w praktyce klinicznej, a publikację będę polecał nauczycielom, rodzicom i współpracownikom. Czytając Nowe historyjki społeczne jeszcze przed ich oficjalnym wydaniem, pomyślałem sobie: „Carol, znowu ci się udało!”, trzymałem bowiem w dłoniach kolejną wyjątkową pozycję, dzięki której dzieci z ASD lepiej pojmą siebie i swoje miejsce w społeczeństwie. Carol doskonale rozumie świat osób z autyzmem oraz jednostek neurotypowych, a jej historyjki przydają się obu stronom, wspierając wzajemne zrozumienie, komunikację i akceptację. Z PRZEDMOWY dr. Tony’ego Attwooda
W środku znajdziesz pogrupowane tematycznie historyjki z następujących działów: • Historyjki uczą • Zmiana • Błędy • Ja i moje uczucia • Święta i prezenty • Umiejętności interpersonalne i przyjaźń • Dręczenie • Zrozumieć dorosłych • Dom i otoczenie • Szkoła • Planeta Ziemia. Historyjki społeczne nareszcie po polsku. Metoda opracowana przez Carol Gray, choć prosta, okazuje się zaskakująco skuteczna w usprawnianiu funkcjonowania społecznego osób ze spektrum autyzmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach: 377-[378].
Szkoła ma problem z dzieckiem. Rodzice mają problem ze szkołą. W tym wszystkim jest dziecko - coraz bardziej sfrustrowane i przygniecione nadmiarem wymagań, nie jest w stanie efektywnie wykorzystać swojego potencjału. Zbyt często nauczyciele podejmują desperackie próby wpłynięcia na zachowanie dziecka poprzez zwiększenie wymagań i represji. To nie działa. Dr Ross W. Greene, uznany autorytet w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci młodzieży, pokazuje, dlaczego tradycyjne szkolne metody dyscyplinowania dzieci nie sprawdzają się we współczesnej szkole. Oferuje skutecznie działający model rozwiązywania problemów przez współdziałanie - rodziców, szkoły i dziecka, a także: • narzędzia do identyfikacji problemów i eliminowania ich przyczyn, • wyraźne wskazówki, jak radykalnie poprawić komunikację z dziećmi i zmniejszyć ilość trudnych zdarzeń, wraz z wieloma konkretnymi przykładami, • praktyczne porady dotyczące udanego planowania i współpracy między nauczycielami, rodzicami i dziećmi. [www.azymut.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Na okładce podtytuł: poradnik dla rodziców i pedagogów, którzy poszukują konstruktywnych rozwiązań i sprawdzonych metod.
Bibliografia na stronach 307-311.
Jak pomóc dziecku w adaptacji do rzeczywistości szkolnej oraz przezwyciężeniu tremy i nieśmiałości? Jak chwalić je i motywować do nauki, nauczyć radzenia sobie z agresją rówieśników oraz konstruktywnego wyrażania własnych emocji? Na wiele wyzwań można się przygotować! Ten poradnik to obowiązkowa lektura dla zaangażowanych i świadomych rodziców, których dzieci wkrótce rozpoczną obowiązek szkolny lub wchodzą w okres dorastania, a także dla pedagogów i psychologów dziecięcych pracujących z uczniami w każdym wieku. Pomoże zrozumieć potrzeby dziecka, rozwijać jego możliwości i wiarę we własne siły, przeciwdziałać wielu problemom, a także budować wzajemne porozumienie. Bardziej niż narzekania, nakazów i zakazów dzieci potrzebują mądrego wsparcia!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111789 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kłopoty Tymona to publikacja skierowana zarówno do rodziców, jak i nauczycieli oraz terapeutów pracujących z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Może być również wykorzystana na zajęciach z dziećmi prawidłowo rozwijającymi się (np. na lekcji o prawidłowym zachowaniu). Ma pomóc w dostrzeganiu błędów i wzbudzić refleksję, jak powinno się zachowywać, by ich uniknąć. Historyjki można podzielić na trzy kategorie - dom, szkołę i miasto. W każdej części znajduje się siedem opowiadań, w których tytułowy Tymon popełnił błąd mający swoje konsekwencje w reakcji otoczenia. Zadaniem osoby zapoznającej się z tekstem jest odpowiedzenie na dwa rodzaje pytań:1) sprawdzających zrozumienie tekstu i 2) sprawdzających zrozumienie sytuacji. Pytania z pierwszej grupy mają na celu sprawdzenie, czy uczeń zapoznał się z treścią historii. Następnie dzieci odpowiadają na pytanie, jak Tymon mógł postąpić, by uniknąć kłopotów. Na koniec zapoznają się z przykładowym rozwiązaniem i porównują je ze swoją odpowiedzią. [Harmonia, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-31/I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-I/N (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tymon rozumie innych to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Tym razem tytułowy bohater uczestniczy w sytuacjach, w których próbuje odczytać myśli i emocje innych osób. Nie jest to łatwa sprawa, a odpowiedź nie zawsze oczywista. Historyjki można podzielić na dwie kategorie: kłamstwa i intencje. W pierwszej z nich znajdują się opowiadania, które przedstawiają cztery rodzaje kłamstw: aby osiągnąć cel, aby uniknąć konsekwencji, białe kłamstwa i aby postawić siebie w lepszym świetle. Tematem drugiej części historyjek są zagadnienia związane z odczytywaniem intencji innych, takie jak: nieporozumienie, żart, perswazja i ironia. Zadaniem czytelnika jest odpowiedź na pytania dotyczące zrozumienia tekstu, jak i samej sytuacji oraz wyciągnięcie z niej wniosków. Uczeń będzie mieć również szansę, by samemu spróbować stworzyć historyjkę na podany temat. [Harmonia, 20222]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tymon rozumie innych to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Tym razem tytułowy bohater uczestniczy w sytuacjach, w których próbuje odczytać myśli i emocje innych osób. Nie jest to łatwa sprawa, a odpowiedź nie zawsze oczywista. Historyjki można podzielić na dwie kategorie: kłamstwa i intencje. W pierwszej z nich znajdują się opowiadania, które przedstawiają cztery rodzaje kłamstw: aby osiągnąć cel, aby uniknąć konsekwencji, białe kłamstwa i aby postawić siebie w lepszym świetle. Tematem drugiej części historyjek są zagadnienia związane z odczytywaniem intencji innych, takie jak: nieporozumienie, żart, perswazja i ironia. Zadaniem czytelnika jest odpowiedź na pytania dotyczące zrozumienia tekstu, jak i samej sytuacji oraz wyciągnięcie z niej wniosków. Uczeń będzie mieć również szansę, by samemu spróbować stworzyć historyjkę na podany temat. [Harmonia, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-31/I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13dz-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to drugie wydanie książki, zmienione i uzupełnione. Autorka po przedstawieniu czytelnikom podstaw edukacji w systemie Montessori dokładniej zajmuje się niektórymi obszarami kształcenia dzieci w tym systemie, a mianowicie obszarem życia codziennego, kształcenia zmysłów oraz wybranymi zagadnieniami edukacji matematycznej prowadzonej w przedszkolu i szkole. W książce przedstawiono teoretyczne podstawy pracy nauczycieli w systemie Montessori oraz oryginalne materiały dydaktyczne z obszaru kształcenia zmysłów i edukacji matematycznej, opracowane przez twórczynię metody, jej współpracowników i następców. Prezentacji materiałów dydaktycznych towarzyszą przykłady praktycznych rozwiązań metodycznych oraz zestawy zadań i ćwiczeń możliwych do wykorzystania przez uczniów i nauczycieli w pracy indywidualnej i zespołowej. Omawiane zagadnienia są bogato ilustrowane barwnymi fotografiami, rysunkami schematami. Książka jest adresowana do wszystkich, którzy interesują się pedagogiką Montessori, a przede wszystkim do studentów pedagogiki oraz czynnych zawodowo nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Przydatna też może być nauczycielom metodykom pracującym w starszych klasach szkoły podstawowej oraz pedagogom specjalnym i nauczycielom pracującym w placówkach integracyjnych, a także rodzicom zaangażowanym w indywidualną, domową edukację swoich dzieci. [Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111468/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 191-[195].
Jest to drugie wydanie książki, zmienione i uzupełnione. Autorka po przedstawieniu czytelnikom podstaw edukacji w systemie Montessori dokładniej zajmuje się niektórymi obszarami kształcenia dzieci w tym systemie, a mianowicie obszarem życia codziennego, kształcenia zmysłów oraz wybranymi zagadnieniami edukacji matematycznej prowadzonej w przedszkolu i szkole. W książce przedstawiono teoretyczne podstawy pracy nauczycieli w systemie Montessori oraz oryginalne materiały dydaktyczne z obszaru kształcenia zmysłów i edukacji matematycznej, opracowane przez twórczynię metody, jej współpracowników i następców. Prezentacji materiałów dydaktycznych towarzyszą przykłady praktycznych rozwiązań metodycznych oraz zestawy zadań i ćwiczeń możliwych do wykorzystania przez uczniów i nauczycieli w pracy indywidualnej i zespołowej. Omawiane zagadnienia są bogato ilustrowane barwnymi fotografiami, rysunkami schematami. Książka jest adresowana do wszystkich, którzy interesują się pedagogiką Montessori, a przede wszystkim do studentów pedagogiki oraz czynnych zawodowo nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Przydatna też może być nauczycielom metodykom pracującym w starszych klasach szkoły podstawowej oraz pedagogom specjalnym i nauczycielom pracującym w placówkach integracyjnych, a także rodzicom zaangażowanym w indywidualną, domową edukację swoich dzieci. [Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111468/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Self-esteem for girls : 100 tips for raising happy and confident children, 2000
Pewna siebie córka to marzenie każdego rodzica. Pewność siebie to przepustka do szczęśliwszego i pełniejszego życia oraz gwarancja sukcesów na polu nauki, zabawy, miłości i komunikacji międzyludzkiej. Poziom pewności siebie zmienia się na różnych etapach życia dziewczynki. Rodzice mogą pomóc swojemu dziecku, jeśli zrozumieją, kiedy należy się spodziewać trudniejszych okresów. W tym praktycznym i mądrym poradniku Elizabeth Hartley-Brewer pokazuje rodzicom, jak: zrozumieć wyzwania i możliwości stojące przed dziewczynkami w dzisiejszym świecie; pomagać dziewczynkom rozwijać wewnętrzną siłę niezbędną do radzenia sobie z wymaganiami w szkole, życiu towarzyskim i społecznym; panować nad zachowaniem dziewczynek w sposób rozwijający w nich pewność siebie; z wyczuciem reagować na problemy dziewczynek; wspierać dziewczynki w nauce samodyscypliny umożliwiającej osiąganie życiowych celów. [Wydawnictwo K. E. Liber, 2007]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Get out of your mind and into your life for teens : a guide to living an extraordinary life" 2012.
Bibliografia, netografia na stronach [167]-168.
Jedna z najlepszych książek samopomocowych ostatnich lat stanowi doskonałe połączenie wyników najnowszych badań z niezwykle skutecznymi i praktycznymi poradami do wykorzystania od zaraz. W pułapce myśli dla nastolatków to publikacja, która stanowi dopełnienie bestsellera W pułapce myśli. To wyczerpujący poradnik, który został skierowany do młodych ludzi. Wyróżnia go lekki i bezpośredni język, a zawarte w nim przykłady, wskazówki i ćwiczenia odpowiadają problemom i wyzwaniom, przed jakimi stają młodzi ludzie. W pułapce myśli dla nastolatków rozwija (najważniejsze) umiejętności potrzebne do radzenia sobie z trudnymi, czasem wręcz przytłaczającymi emocjami: stresem, brakiem wiary w siebie, wstydem, gniewem czy lękiem. Książka daje młodym ludziom jasny przekaz, że nie są w swoich uczuciach osamotnieni, a porady w niej zawarte pomagają przejść ten trudny etap życia z podniesioną głową. Terapia akceptacji i zaangażowania, na której założeniach opiera się ta książka, uczy, jak zamiast koncentrować się na niepowodzeniach, problemach okresu dorastania czy codziennych zmaganiach, być bardziej uważnym, rozpoznawać swoje myśli i uczucia, akceptować siebie i swoje emocje oraz rozwiązywać problemy. To lektura obowiązkowa nie tylko dla młodzieży, ale i rodziców, nauczycieli oraz terapeutów pracujących z tą grupą wiekową. Dzięki książce młodzi ludzie: przezwyciężą trudne emocje związane z okresem dorastania nauczą się wykorzystywać siłę uważności w codziennych sytuacjach przestaną szukać w sobie wad i zaczną rozwiązywać swoje problemy zyskają pewność siebie i poczucie własnej wartości odnajdą wartości, które pomogą stworzyć życie, jakiego pragną. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. WG-159.922.7/.8
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-1 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5dz-1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6dz-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowy Początek)
Bibliografia na stronach 187-188.
Nowe wydanie bestsellerowej książki, która pomogła tysiącom dorosłych dzieci alkoholików! Dorosłe dzieci alkoholików i te wychowane w rodzinnych dysfunkcjach stanowią ogromną część naszego społeczeństwa. Wiele z nich nie zdaje sobie jednak sprawy, jak olbrzymie piętno odcisnęły na całym ich życiu trudne przeżycia z dzieciństwa. Nie wiedzą, dlaczego tak ciężko jest im wyrażać emocje i czemu tak źle czują się we własnym domu, popadają w perfekcjonizm i za wszelką cenę unikają konfliktów, i dlaczego, mimo nieustannych prób zadowolenia innych, wciąż dręczy je poczucie winy. DDA mają wdrukowane przekonanie, że ich potrzeby się nie liczą, a o tym, co dzieje się za zamkniętymi drzwiami, nikomu nie wolno opowiedzieć. Ta wyjątkowa książka dobitnie pokazuje, co dzieje się z dzieckiem dorastającym w cieniu choroby, alkoholowej rodzica. Autor przystępnie i z empatią wyjaśnia, skąd bierze się uzależnienie (i współuzależnienie), a także przedstawia jego schemat na tle całego wielopokoleniowego systemu rodzinnego. Lektura książki Hellstena to uzdrawiająca podróż, bardzo często trudna, ale prowadząca czytelnika, który zmaga się ze swoją tożsamością DDA, do zrozumienia i wybaczenia, a przede wszystkim - do nawiązania kontaktu z samym sobą i uleczenia swoich relacji z światem. [Wydawnictwo JK, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kolekcja To logiczne! / Amanda Hopkins)
"Dlaczego to niemożliwe?" to książka ucząca dostrzegać i wskazywać absurdalność i nierealność różnych sytuacji, przedmiotów, elementów przyrody czy wyglądu ludzi. Patrząc na fotografię i odpowiadając na pytania, dziecko musi powiedzieć, które elementy zdjęcia jest nierealny oraz dlaczego. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniami. [Grupa Wydawnicza Harmonia, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112318 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 110-111.
Skuteczna komunikacja - gwarancją sukcesu ; Środowisko a problemy wielkich aglomeracji miejskich ; Mój pomysł na inwestycje w mieście ; Nasz problem, nasza odpowiedzialność, czyli jak zagospodarować opakowania? ; W obliczu morskiej katastrofy ekologicznej ; Moja postawa wobec środowiska i zdrowia ; Czy można kontrolować stres? ; Samobójstwo na raty - problem uzależnień środkami psychoaktywnymi wśród młodzieży ; Energia z procesów biotechnologicznych ; Nowe metody produkcji rolnej to klucz do przyszłości ; Rozwój badań naukowych szansą na przyszłość ; Forum Światowej Organizacji Zdrowia - dziś pytanie dziś odpowiedź ; Choroby dziedziczne problemem ogólnospołecznym ; Przyszłość klonowania terapeutycznego ; Nowe technologie na usługach środowiska, jego ochrony i bioróżnorodności ; Jak prawo reguluje i zabezpiecza wykorzystanie osiągnięć naukowych? ; Głos społeczeństwa wobec osiągnięć biotechnologii ; Czy zagraża nam bioterroryzm? ; Zdrowy styl życia - gwarancją jego jakości ; Wypoczywaj inaczej - agroturystyka w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Biblioteki - Dzieci - Młodzież)
Bibliografia strony 337-[340].
Zawiera: Płyta CD zawiera: Kalif bocian / Wilhelm Hauff ; Baśń o rumaku zaklętym / Bolesław Leśmian ; Słowik / Hans Christian Andersen ; O królewnie czarodziejce / Józef Ignacy Kraszewski.
WSTĘP ; CZ. I. DLACZEGO WARTO PRACOWAĆ Z KSIĄŻKĄ W GRUPIE?: R. 1. Dlaczego warto pracować z książką? Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz ; R. 2. Dlaczego warto pracować w grupie? Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz ; R. 3. Jakie dodatkowe możliwości w pracy z książką stwarza grupa? Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz ; R. 4. Jakie dodatkowe możliwości w pracy grupowej daje książka? Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz ; CZ. II. CO ZMIENIA SIĘ WOKÓŁ PRACY Z KSIĄŻKĄ?: R. 1. Czytelnicy, z którymi pracujemy. Beata Świderek, Elżbieta Hornowska, Magdalena Sowik, Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz, Marta Todys, Małgorzata Karasińska ; R. 2. Książki, z którymi pracujemy – kryteria wyboru. Maria Kulik, Anna Lipińska ; R. 3. Metoda KLANZY jako praktyka działania z książką i czytelnikami. Anna Lipińska ; CZ. III. WARSZTATY PRACY Z KSIĄŻKĄ – Z KUFRA PRAKTYKÓW: R. 1. Jak przygotować warsztaty pracy z książką? Elżbieta Hornowska, Marta Todys, Anna Lipińska ; R. 2. Przydatne formy pracy z książką i czytelnikiem: -Opowiadanie baśni (Maria Kulik) ; -Czytanie aktywizujące (Maria Kulik) ; -Możliwości wykorzystania grafoskopu w pracy z książką (Grażyna Walczewska-Klimczak) ; -Czarny teatr (Elżbieta Hornowska) ; -Teatrzyk Kamishibai (Małgorzata Karasińska) ; -Teatr cieni (Marta Todys) Karty literackie (Elżbieta Hornowska) ; -Uniwersalny scenariusz dyskusji „dlaczego ludzie…?, dlaczego ja..?” (Maria Kulik) ; CZ. IV. KSIĄŻKI I WARSZTATY, KTÓRE UŁATWIAJĄ ROZUMIENIE ŚWIATA: R. 1. Jak czytać scenariusze warsztatów? Anna Lipińska ; R. 2. Nasze propozycje pracy z książką i czytelnikami: -Marta Todys Niezwykły przyjaciel – na podst.: Tomi Ungerer Crictor i inne niesamowite stwory, „Format” ; -Małgorzata Karasińska Opowieści z Gruffalowego lasu – na podst.: Julia Donaldson, il. Alex Sheffer Grufallo, „EneDueRabe” ; -Beata Świderek Stary strych – na podst.: Beata Ostrowicka Opowieści ze starego strychu, il. Aneta Krella-Moch, „Literatura” ; -Małgorzata Karasińska Dzieci świata – na podst.: Paweł Pawlak Ciao! Ahoj! Hello! „Dwie Siostry” ; -Magdalena Sowik Każdy może być inny – na podst.: Beata Ostrowicka Ale ja tak chcę! il. Krystyna Lipka-Sztarbałło, „Literatura” ; -Elżbieta Hornowska Bilet do szczęścia – na podst.: Izabela Degórska Bajka o szczęściu, il. Aleksadra Kucharska-Cybuch, „EZOP” ; -Małgorzata Karasińska Skarpetkowe szczęście – na podst.: Justyna Bednarek Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych), il. Daniel de Latour; Nowe przygody skarpetek (jeszcze bardziej niesamowite), „Poradnia K” Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz ; -Poszukiwanie skarbów – na podst.: Biblijna przypowieść o talentach ; -Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz Polowanie na cudowny kwiat – na podst.: Olga Tokarczuk Loteria ; -Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz Powrót zza ściany – na podst.: Anna Onichimowska Dziesięć stron świata, „Literatura” ; -Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz Wszyscy jesteśmy ważni – na podst.: Paweł Beręsewicz Noskawery, il. Aleksandra Krzanowska, „Literatura” ; -Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz Mieć znaczy być? – na podst.: Paweł Beręsewicz Noskawery, il. Aleksandra Krzanowska, „Literatura” ; -Grażyna Walczewska-Klimczak Czy ludzie idealni potrzebują pomocy? – na podst.: Beatrice Alemagna Pięciu nieudanych, „Dwie Siostry” ; -Anna Lipińska Zatrzymaj się, zaczytaj się, zamyśl się… – na podst.: Mitch Albom Zaklinacz czasu, „ZNAK” ; -Grażyna Walczewska-Klimczak Porozmawiajmy o miłości – na podst.: Paweł Beręsewicz Jak zakochałem Kaśkę Kwiatek, „Skrzat”; Per Nilsson Zakochałem się w Milenie, „Zakamarki”, Bolesław Prus Lalka, il. A. Uniechowski, „PIW” 1969.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-106246 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Techniki plastyczne dla dzieci / Anna Jabłońska. - Warszawa : Klub dla Ciebie, copyright 2004. - 95, [1] strona : fotografie kolorowe ; 31 cm.
Techniki plastyczne dla dzieci to zbiór pomysłów na wykonania malarskich i przestrzennych dla młodych i nieco starszych dzieci. Mali artyści dowiedzą się z niej między innymi, jak wykonać egzotyczną maskę i balonowe stworki, wycinany witraż i broszki z masy solnej "niewidzialny" obrazek i mozaikę ze skorupek, oraz jak wyczarować z kawałków drewna bajecznie kolorowe ptaszyska. Książka pobudza dziecięcą wyobraźnię ; Wprowadza podstawowe pojęcia plastyczne ; Uczy dziecko utrzymania porządku w miejscu pracy ; Zawiera łatwe oznaczenia, czy daną pracę dziecko będzie mogło wykonać samodzielnie, czy z pomocą osoby dorosłej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-75/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [158]-159.
Wstęp ; 1. Jak się zachowujemy? ; 2. Jak ludzie porozumiewają się ze sobą? ; 3. Co oznacza bycie dorosłym? ; 4. Jak budować relacje z innymi? ; 5. Jak stajemy się pasywni? ; 6. Jak osiągać swoje cele? ; 7. Co to są uczucia autentyczne i zastępcze? ; 8. Jak jesteśmy zaprogramowani? ; 9. Jak zostać Zwycięzcą? ; 10. Jak powstają więzi międzyludzkie? ; 11. Co wiemy o sobie, co wiemy o innych? ; 12. Jak się rozwijamy? ; 13. Jak radzić sobie z kryzysem? ; 14. Co to znaczy bycie zauważonym? ; 15. Co to są kontrakty? ; 16. Jak spędzamy czas? ; 17. Jak nie dać sobą manipulować? ; 18. Co oznacza bycie autonomicznym? ; Zakończenie: Ćwiczenia, gry i zabawy ; Domino transakcyjne ; Labirynty transakcyjne ; Transakcyjna mapa myśli ; Krzyżówka transakcyjna ; Literatura z zakresu analizy transakcyjnej.
Dlaczego ludzie zachowują się czasem tak, a nie inaczej? Z czego to wynika i jak można uniknąć konfliktów we wzajemnych relacjach? Książka w przystępny sposób zachęca do poznania jednej z koncepcji psychologicznych, jaką jest analiza transakcyjna (AT) - koncepcja relacji międzyludzkich, która pozwala lepiej poznać siebie i innych. W wędrówce przez wybrane zagadnienia życia codziennego będzie nam towarzyszyć dwoje nastolatków - Agnieszka i Dominik.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113385 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tupanki, klaskanki, dla dzieci rytmiczanki, czyli 100 zabaw z najmłodszymi to książka skierowana do rodziców, opiekunów, nauczycieli oraz wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, którzy poszukują ciekawej formy przeprowadzania zajęć. Zostały w niej zebrane sprawdzone pomysły na zabawy rytmiczno-słowno-ruchowe oraz wiersze i wyliczanki, które z pewnością dostarczą najmłodszym oraz ich opiekunom wiele radości i zabawy. [Wydawnictwo Harmonia, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-78/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla rodziców, opiekunów, nauczycieli i wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym.
"Tupanki, klaskanki, dla dzieci rytmicznki, czyli 100 zabaw z najmłodszymi" to książka skierowana do rodziców, opiekunw, nauczycieli i wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, którzy szukają ciekawej formy przeprowadzenia zajęć. Zostały w niej zebrane sprawdzone pomysły na zabawy rytmiczno-słowno-ruchowe oraz wiersze i wylicznki, które z pewnością dostarczą najmłodszym oraz ich opiekunom wiele radości i zabawy. [Grupa Wydawnicza Harmonia, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112329 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dla nauczycieli, rodziców, wychowawców, pedagogów i psychologów, studentów kierunków pedagogicznych.
Cz. I KSZTAŁTOWANIE ROZWOJU SPOŁECZNO-EMOCJONALNEGO DZIECI: R. 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata, dr Mirosława Nerło ; R. 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, (dr Aneta Jegier) ; R. 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy, (dr Anna Mikler-Chwastek) ; Cz. II. WSPIERANIE ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH DZIECI ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI: R. 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, (dr Anna Mikler-Chwastek] ; R. 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabo słyszących (dr Joanna Kobosko] ; R. 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD), (mgr Joanna Rostkowska, dr Beata Wojewódzka] ; R. 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową, (mgr Agnieszka Gąstoł] ; R. 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie, (dr Patrycja JurkiewiczJ ; R. 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi, (mgr Iwona Konieczna] ; R. 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD - przesłanki dla praktyki terapeutycznej, (dr Anna Banasiak] ; R. 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo, (dr Katarzyna Nawrocka] ; R. 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi, (mgr Agnieszka Gąstoł] ; R. 10. Dzieci zdolne i uzdolnione, (dr Alicja Baum, dr Joanna Łukasiewicz-Wieleba] ; R. 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców, (dr Aleksandra Lukasek) ; Cz. III. ROLA NAUCZYCIELA W KSZTAŁTOWANIU ROZWOJU EMOCJONALNO-SPOŁECZNEGO DZIECI: R. 1. Nauczyciel - jego wartości, przekonania i postawa, (dr Jolanta Jarocka-Piesik) ; R. 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, (mgr Edyta Ćwikła) ; R. 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori, (mgr Kinga Chmiel).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105419 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł grzbietowy: Cyberzaburzenia : cyberuzależnienia : mechanizmy i diagnoza. Pierwsze miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN. Na stronie tytułowej i okładce: Mechanizmy i diagnoza, modelowanie relacji dzieci - nowe technologie cyfrowe, konteksty czasów koronawirusa.
Bibliografia, netografia na stronach [185]-189.
R. 1. Cuberuzależnienia, fonoholizm, nałogowe korzystanie z Internetu, czy CYBERZABURZENIA: R. 2. Specyfika cyfrowych relacji i aktywności a cyberzaburzenia ; R. 3. Sygnały o zbliżającym się cyberzaburzeniu. Kluczowe błędy rodziców. Wskazówki diagnostyczne ; R. 4. Kierunki diagnozy i terapii przy cyberzaburzeniach - wybrane zagadnienia ; R. 5. Znaczenie snu w rozwoju dziecka. Nadużywanie TC jako predykator cyberzaburzeń ; R. 6. Domowa edukacja medialna - krótki poradnik praktyczny, jak modelować relacje dziecka - nowe technologie cyfrowe ; R. 7. Właściwa organizacja czasu. Metody modelowania aktywności dzieci i nastolatków poza technologiami cyfrowymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108900 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej