Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(68)
Forma i typ
Książki
(64)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Czasopisma
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(73)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(31)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(41)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(7)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Ehrlich Andrzej
(5)
Obłój Krzysztof (1954- )
(4)
Gierszewska Grażyna
(3)
Stoner James Arthur Finch (1935- )
(3)
Wankel Charles
(3)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(3)
Dixit Avinash K
(2)
Doroba Anita
(2)
Foster Richard N
(2)
Gasper Dorota
(2)
Gordon William
(2)
Grajkowska Wanda
(2)
Kaplan Sarah (1964- )
(2)
Kim W. Chan
(2)
Kröger Fritz
(2)
Kwiatkowski Aleksander (finanse)
(2)
Mauborgne Renée
(2)
Miron Jacek
(2)
Nalebuff Barry J. (1958- )
(2)
Niemczyk Jerzy
(2)
Pierścionek Zdzisław
(2)
Pringle Hamish
(2)
Romanowska Maria (1947- )
(2)
Rusiński Michał
(2)
Stańczyk-Hugiet Ewa
(2)
Vizjak Andrej
(2)
Woźniak Leszek (1955- )
(2)
Zook Chris (1951- )
(2)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Allen James (1960- )
(1)
Ansoff H. Igor (1918-2002)
(1)
Becht Adam
(1)
Białoń Lidia (1935-2018)
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (?-2004)
(1)
Borowska Joanna
(1)
Ciszewska-Mlinarič Mariola
(1)
Czerwińska Ewa (tłumacz)
(1)
Dondziłło Grzegorz
(1)
Drucker Peter Ferdinand (1909-2005)
(1)
Edvinsson Leif (1946- )
(1)
Elkin Paul M
(1)
Fisk Peter
(1)
German Janusz (1974- )
(1)
Gierusz Anna
(1)
Griffin Ricky W. (1950- )
(1)
Heidema James M. (1946- )
(1)
Heijden Kees A. van der
(1)
Hutt Michael D
(1)
Jakubczyc Janina
(1)
Jakubczyc Janina Anna
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Jędrzejczyk Irena (1952- )
(1)
Klin Lidia
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Kożuch Barbara (1950- )
(1)
Krauze-Maślankowska Patrycja
(1)
Krishnan M. S
(1)
Krupa Kazimierz (1947- )
(1)
Krupski Rafał (1947-2014)
(1)
Krupski Rafał (?-2014)
(1)
Kuczyńska-Szymala Daria
(1)
Kudrycka Barbara (1956- )
(1)
Kulikowska Justyna
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Lee Nancy (1932- )
(1)
Liker Jeffrey K
(1)
Lipa Michał
(1)
Lozano Platonoff Alberto
(1)
Mach Maria
(1)
Mach Maria (tłumacz)
(1)
Malone Michael S. (1954- )
(1)
Marciniak Stefan (1928-2017)
(1)
Marcinkowska Monika (1973- )
(1)
Małecka Małgorzata
(1)
McKenzie Carol A
(1)
Miklaszewski Stanisław (1947- )
(1)
Mikuła Bogusz (1966- )
(1)
Muehlhausen Jim
(1)
Nycz Małgorzata (informatyka)
(1)
Pająk Kazimierz (1953- )
(1)
Palikot Janusz (1964- )
(1)
Pawłowski Konrad (tłumacz)
(1)
Peters B. Guy
(1)
Pikos Anna
(1)
Piwowarczyk Tomasz
(1)
Polachowska Joanna
(1)
Popławska Wanda
(1)
Prahalad C. K
(1)
Romanek Michał (1969- )
(1)
Rumelt Richard P. (1942- )
(1)
Rzychoń Tomasz
(1)
Sajkiewicz Jan Napoleon
(1)
Sarama Maria
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Sierocka Halina
(1)
Skotnij Pavlo Valerijovič (1982- )
(1)
Speh Thomas W
(1)
Sulmicki Paweł
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(65)
Słowacja
(1)
Język
polski
(62)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Analitycy ekonomiczni
(1)
Menedżerowie
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
Zarządzanie strategiczne
(45)
Planowanie strategiczne
(25)
Przedsiębiorstwo
(25)
Zarządzanie
(23)
Innowacje
(15)
Organizacja
(6)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(6)
Zarządzanie wiedzą
(6)
Decyzje
(5)
Marketing
(5)
Motywacja pracy
(5)
Systemy informatyczne zarządzania
(5)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(5)
Gospodarka
(4)
Kadry
(4)
Konkurencja
(4)
Konsumenci (ekonomia)
(4)
Kontrola
(4)
Rozwój regionalny
(4)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(4)
Systemy informacyjne
(4)
Znak towarowy
(4)
Ekonomia
(3)
Ekorozwój
(3)
Firma (nazwa)
(3)
Klastry (ekonomia)
(3)
Konflikt
(3)
Kultura
(3)
Marketing strategiczny
(3)
Marketing terytorialny
(3)
Menedżerowie
(3)
Rynek
(3)
Sektor publiczny
(3)
Wzrost gospodarczy
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Zarządzanie ryzykiem
(3)
Analiza strategiczna
(2)
Biznesplan
(2)
Budżety rodzinne
(2)
Deficyt budżetowy
(2)
Domy kultury
(2)
Dług publiczny
(2)
Etyka biznesu
(2)
Globalizacja
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Gospodarstwo domowe
(2)
Gospodarstwo rolne
(2)
Instytucje kultury
(2)
Inteligencja sztuczna
(2)
Inwestycje
(2)
Konkurencyjność
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Media społecznościowe
(2)
Model biznesowy
(2)
Nieruchomości
(2)
Nowy produkt
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Odnawialne źródła energii
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Partnerstwo lokalne
(2)
Partnerstwo publiczno-prywatne
(2)
Portale internetowe
(2)
Praca
(2)
Praca zespołowa
(2)
Produkcja
(2)
Przywództwo
(2)
Rynek pracy
(2)
Segmentacja rynku
(2)
Spożycie
(2)
Sukces
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Teoria gier
(2)
Turystyka
(2)
Unia Europejska (UE)
(2)
Usługi
(2)
Współdziałanie
(2)
Współpraca transgraniczna
(2)
Współzawodnictwo
(2)
Zamówienia publiczne
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Zdrowie publiczne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Łańcuch dostaw
(2)
Żywność ekologiczna
(2)
Administracja
(1)
Agrobiznes
(1)
Algorytmy
(1)
Alians strategiczny (ekon.)
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
BRW
(1)
Bank centralny
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Benchmarking
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioteki publiczne
(1)
Biurokracja
(1)
Budżet
(1)
Budżet państwowy
(1)
Budżety gminne
(1)
Cieszyński Ośrodek Kultury - Dom Narodowy
(1)
Temat: czas
2001-0
(7)
2001-
(4)
1989-
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Województwo podkarpackie (1999- )
(5)
Polska
(4)
Białoruś
(1)
Cieszyn (woj. śląskie)
(1)
Czechy
(1)
Japonia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Recz (woj. zachodniopomorskie, pow. Choszczno)
(1)
Strzegom (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Tanzania
(1)
Ukraina
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Podręczniki akademickie
(6)
Podręcznik
(5)
Poradniki
(4)
Opracowanie
(3)
Audycje radiowe
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przypowieści ewangeliczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(12)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
68 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Logika strategii korporacji ; Dywersyfikacja zakresu działalności ; Strategia integracji pionowej ; Sposób wzrostu: przejęcia, alianse i wzrost organiczny ; Zarządzanie portfelem jednostek biznesu ; Architektura korporacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103076 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [219]-230.
Rozdz. 1. TRADYCYJNE I NOWOCZESNE UJĘCIA STRATEGII ORGANIZACJI - 1.1. Filozofie i szkoły strategii; 1.2. Strategia jako system UC: Uwagi wstępne, Model strategii organizacji K. Obłoja, Strategiczna karta wyników (SKW), Dwuwymiarowy model strategii H.W. Boyda, O.C. Walkera i J.C. Larreche'a, Dwuwymiarowy model E.G. Olsona, Ujęcie B. de Wita i R. Meyera, Propozycje własne (R. Krupskiego), Inne propozycje, Model biznesu; 1.3. Strategia jako system ST. Rozdz. 2. STRATEGIE OGÓLNE I STRATEGIE DOMEN ORGANIZACJI - 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Strategie behawioralne; 2.3. Strategie na poziomie korporacji (strategie rozwoju); 2.4. Strategie biznesów (domen). Rozdz. 3. STRATEGIE FUNKCJONALNE - 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Strategie działalności podstawowej; 3.3. Strategie marketingowe; 3.4. Strategie finansowe; 3.5. Strategie personalne; 3.6. Strategie logistyczne. Rozdz. 4. STRATEGIE ELASTYCZNE - 4.1. Elementy teorii strategii organizacji działającej w warunkach niepewności; 4.2. Strategie o strukturze scenariuszy (system ST); 4.3. Teleologiczny kontekst elastyczności strategii: Rozwój organizacji opartych na celach strategicznych versus oparty na wykorzystywaniu okazji. Zagadnienia wstępne, Koncepcja J.C. Collinsa i J.I. Porrasa, Proste zasady, Semikoherentne cele strategiczne w modelu organizacji działającej na krawędzi chaosu, Własne ujęcia; 4.4. Strategie w języku zasobów: Podstawowe problemy identyfikacji strategii w języku zasobów w kontekście elastycznej strategii organizacji, Rodzaje zasobów stanowiących o differentia specifica organizacji. Badania empiryczne, Strategie kształtowania wiedzy, Strategia zasobów relacyjnych, Strategia kształtowania lojalności pracowniczej, Strategia kształtowania kultury organizacyjnej; 4.5. W kierunku nowego paradygmatu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-73910 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Sukcesu Briana Tracy)
Tytuł oryginału: "Business strategy" 2015.
Wstęp ; 1. Wprowadzenie do strategii: Aleksander Wielki ; 2. Zasady skutecznej strategii ; 3. Pięć pytań dotyczących strategicznego planowania ; 4. Kluczowi gracze w tworzeniu strategii ; 5. Wartości, wizja i cel ; 6. Określ misję firmy ; 7. Powrót z przyszłości ; 8. Strategiczne obszary, nad którymi należy się zastanowić ; 9. Siła napędowa kluczem do realizacji strategii ; 10. Cztery kluczowe koncepcje planowania strategicznego ; 11. Skoncentruj się na tym, co robisz dobrze ; 12. Obszary przyległe ; 13. Strategia uwalniania ; 14. Myślenie od zera ; 15. Przejmij inicjatywę ; 16. Zwycięstwo elastyczności ; 17. Stwórz nowe rynki ; 18. Wybierz konkurencję ; 19. Zaangażuj całą firmę ; 20. Znaczenie struktury organizacyjnej ; 21. Pięć etapów formułowania i wdrażania strategii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Zarządzanie : nowe otwarcie / Andrzej K. Koźmiński, Dariusz Jemielniak, Dominika Latusek, Anna Pikos. - Wydanie 1. - Warszawa : Poltext, 2023. - 379, [5] stron : ilustracje, tabele, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia na stronach [361]-372. Indeks.
O autorach ; Wstęp ; CZ. I. WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA: R. 1. Historia zarządzania ; R. 2. Zarządzanie i przywództwo ; R. 3. Zarządzanie etyczne i odpowiedzialne ; CZ. II. OTOCZENIE: R. 4. Otoczenie i interesariusze ; R. 5. Zarządzanie innowacjami i przedsiębiorczość ; R. 6. Zarządzanie międzynarodowe ; CZ. III. PLANOWANIE I ZARZĄDZANIE ZASOBAMI: R. 7. Zarządzanie Strategiczne ; R. 8. Zarządzanie wiedzą ; R. 9. Marketing ; CZ. IV. ORGANIZOWANIE I KONTROLOWANIE: R. 10. Formalizacja i struktura ; R. 11. Kultura organizacyjna ; CZ. V. KIEROWANIE LUDŹMI: R. 12. Zarządzanie ludźmi ; R. 13. Zarządzanie różnorodnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112749 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Prosta Droga do Wiedzy)
Muzyka Grzegorz Dondziłło.
Tytuł oryginału: "Blue ocean strategy : how to create uncontested market space and make the competition irrelevant" 2015.
Czyta Janusz German.
Nagranie w formacie mp3.
Rozszerzone wydanie światowego bestsellera - teraz z nową przedmową, nowymi rozdziałami i zaktualizowanymi analizami przypadków Ten światowy bestseller, świetnie przyjęty przez organizacje i branże na całym świecie, podważa całą dotychczasową wiedzę o tym, co trzeba zrobić, by odnieść strategiczny sukces. "Strategia błękitnego oceanu" przekonuje, że zaciekła konkurencja prowadzi wyłącznie do powstania krwawego czerwonego oceanu, w którym rywale walczą o stale kurczącą się pulę zysków. Opierając się na przykładach ponad 150 posunięć strategicznych (obejmujących ponad 100 lat i 30 branż), autorzy twierdzą, że trwały sukces nie bierze się ze zwycięskich walk z konkurencją, ale ze stworzenia "błękitnego oceanu" - niewykorzystanej dotąd przez nikogo nowej przestrzeni rynkowej, w której możliwy jest wzrost. Książka "Strategia błękitnego oceanu" przedstawia systematyczne podejście do tego, jak sprawić, by konkurencja stała się nieistotna oraz prezentuje reguły i narzędzia do wykorzystania przez każdą organizację w tworzeniu i zajmowaniu jej własnych błękitnych oceanów. Ta bestselerowa książka będąca punktem zwrotnym zmieniającym tradycyjne myślenie o strategii, śmiało wyznacza nową drogę do wygrania przyszłości. Obierz ją za swojego przewodnika w tworzeniu niekwestionowanej przestrzeni rynkowej i sprawianiu, by konkurencja stała się nieistotna. [MT Biznes, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-KM/1659/339 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 129-138.
Publikacja dla studentów kierunków finanse, zarządzanie i ekonomia. Przydatna też dla praktyków - analityków finansowych i przedsiębiorców.
1. KAPITAŁ OBROTOWY W PRZEDSIĘBIORSTWIE: 1.1. Kluczowe pojęcia związane z zarządzaniem kapitałem obrotowym, 1.2. Definicja kapitału obrotowego i jego poziom, 1.3. Rola kapitału obrotowego w przedsiębiorstwie, 1.5 [!]. Zarządzanie kapitałem obrotowym ; 2. PODSTAWOWE SKŁADNIKI KAPITAŁU OBROTOWEGO: 2.1. Zapasy i narzędzia wspierające proces zarządzania nimi, 2.2. Należności krótkoterminowe i narzędzia wspierające proces zarządzania nimi, 2.3. Iwestycje krótkoterminowe i narzędzia wspierające proces zarządzania nimi, 2.4. Zobowiązania krótkoterminowe i narzędzia wspierające proces zarządzania nimi, 2.5. Metody i narzędzia wspierające proces zarządzania kapitałem obrotowym ; 3. WSKAŹNIKI I METODY OCENY ZARZĄDZANIA KAPITAŁEM OBROTOWYM: 3.1. Ustalenie wielkości kapitału obrotowego netto, 3.2. Zapotrzebowanie na kapitał obrotowy, 3.3. Wstępna analiza finansowa, 3.4. Wskaźniki zarządzania kapitałem obrotowym, 3.5. Analiza wskaźnikowa ; 4. STRATEGIE ZARZĄDZANIA KAPITAŁEM OBROTOWYM: 4.1. Klasyczne strategie zarządzania kapitałem obrotowym, 4.2. Koszty zarządzania kapitałem obrotowym, 4.3. Strategie zarządzania kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie handlowym, 4.4. Strategie zarządzania kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie usługowym, 4.5. Strategie zarządzania kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie produkcyjnym, 4.6. Uniwersalna strategia zarządzania kapitałem obrotowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-108159 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-338.48 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-81193 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie rozwoju firmy / Zdzisław Pierścionek ; Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości. - Wyd. 1 dodruk. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 1998. - 341, [2] s. : rys., wykr. ; 21 cm.
(Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 337-[342].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Real-life MBA : your no-BS guide to winning the game, building a team, and growing your career" 2015.
Indeks.
Jack i Suzy Welch, wielcy światowego biznesu i autorzy międzynarodowego bestsellera „Winning znaczy zwyciężać” powracają z nową książką „Praktyczne MBA” niezbędną każdemu, dzisiejszemu – i jutrzejszemu – biznesmenowi, zgłębiającą aktualne wyzwania związane z tworzeniem strategii sukcesu, prowadzeniem i zarządzaniem zespołem oraz budowaniem kariery. Gospodarka zmienia się tak szybko, że miewamy trudności z dotrzymaniem jej kroku i szukamy odpowiedzi na wiele pytań: Dlaczego w tym chaosie niektóre firmy świetnie prosperują, a inne doświadczają stagnacji lub upadają? Jaki jest najlepszy sposób, by uniknąć porażki, lub umieć się po niej podnieść? W jaki sposób liderzy mogą rozbudzić pasję i ożywić wydajność członków zespołu, wliczając w to specjalistów zajmujących się trudnymi do zrozumienia kwestiami, pracowników wirtualnych, których nie widują i nie znają oraz „młodziaków” głodnych kariery, stojących jedną nogą za drzwiami firmy? Na poziomie osobistym zastanawiamy się: Czy kiedykolwiek uda mi się dostać wymarzoną pracę, do której wg mnie jestem stworzony, czy już na zawsze utknąłem w czyśćcu kariery? Dlaczego wybór właściwej kariery jest taki trudny? Eksperci snują różnorakie teorie i koncepcje, ale wygrana w biznesie zależy tak naprawdę od umiejętności zrozumienia trudnych, ale decydujących o naszym losie dylematów, które definiują nową gospodarkę, starą gospodarkę i wszystko to, co znajduje się pomiędzy. W „Praktycznym MBA” Jack i Suzy Welch podpowiadają, jak to zrozumienie osiągnąć. [Studio Emka, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sedno strategii : jak lider może stać się strategiem / Richard P. Rumelt ; przekład Marcin Kowalczyk. - Warszawa : MT Biznes, 2022. - 395, [4] strony : ilustracje, fotografia, wykresy ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "The crux : how leaders become strategists" 2022.
Strategia oparta na wyzwaniach i sedno problemu ; Diagnoza ; Przedzieranie się przez istotę problemu ; Jasne, błyszczące elementy rozpraszające uwagę ; Kuźnia strategii.
Richard Rumelt, światowy autorytet w dziedzinie strategii i zarządzania, autor bestsellera "Dobra strategia – zła strategia", pokazuje, jak rozpoznać kluczowe wyzwania firmy oraz stworzyć dynamiczną i spójną strategię. Powszechne błędy. Liczne badania pokazują, że liderzy często nie rozumieją, czym właściwie jest strategia ani jak ją tworzyć, mylą też z nią cele finansowe („wzrost o 15% rocznie”) i cele aspiracyjne („będziemy produkować wiodące na rynku produkty”). Z pomocą przychodzi Richard Rumelt i jego najnowsza książka, która radykalnie zmienia sposób, w jaki liderzy myślą i wykonują najważniejszą część swojej pracy: tworzenie strategii. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-339.138 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111753 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Blue ocean strategy shift : beyond competing : proven steps to inspire confidence and seize new growth" 2017.
Na okładce: Kontynuacja światowego bestsellera "Strategia błękitnego oceanu".
Bibliografia na stronach [343]-345.
Przemiana błękitnego oceanu ; Pięć kroków do dokonania przemiany błękitnego oceanu ; Zrozum gdzie jesteś w tej chwili ; Wyobraź sobie, gdzie możesz być ; Znajdź drogę, by tam dotrzeć ; Wykonaj ruch.
Nowa książka autorów Strategii błękitnego oceanu, która powstała po ponad piętnastu latach badań i analiz. Pokazuje, co jest potrzebne do osiągnięcia sukcesu w procesie przemiany błękitnego oceanu, oraz przedstawia rynkowe przykłady firm, które tego dokonały. Buduj pewność siebie i wzrastaj poza konkurencją. Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA zawiera pięć kroków niezbędnych do przemiany. Pokazuje, jak i gdzie rozpocząć proces przemieszczania się ku błękitnym wodom, jakie narzędzia stosować do odkrywania nowych możliwości, w jaki sposób oceniać szanse na powodzenie inicjatyw związanych z poszukiwaniem błękitnego oceanu i jak stworzyć właściwy zespół, który miałby moc sprawczą. Wskazuje też najczęściej stosowane przez firmy praktyki, które zamiast doprowadzić do osiągania zamierzonych rezultatów, są główną przyczyną niepowodzeń w procesie transformacji. Kim i Mauborgne przede wszystkim jednak uczą, jak budować w ludziach zaufanie i wiarę w proces, ponieważ tylko zaangażowany zespół ma szansę dokonać oczekiwanej przemiany. Sprawdzone ścieżki do kreowania nowej przestrzeni rynkowej. Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA da ci niezbędne podstawy do przebudowy granic rynku i stworzenia nowego popytu - a to wszystko przy jak najmniejszym ryzyku. Zawiera konkretne narzędzia pozwalające poprowadzić siebie, zespół oraz całą firmę na wyżyny wiary w siebie, kreatywności oraz wzrostu. Pokazuje, jak rozwinąć swoje zdolności nie tylko do osiągania znaczących efektów niskim kosztem, ale również do skutecznego wykorzystywania potencjału i energii ludzi realizujących ten proces. Dowiesz się, co faktycznie trzeba zrobić, aby sięgnąć tam, dokąd nie sięgają najlepsi, i stworzyć nową przestrzeń rynkową, tak by konkurencja stała się nieistotna. Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA to zbiór łatwych do wdrożenia strategii, które pozwalają myśleć o biznesie nowymi kategoriami. Szczególną wartość stanowi nowy zestaw przykładów tworzenia błękitnych oceanów, będący katalizatorem w rozwijaniu mentalności wzrostu przedsiębiorstw o każdym profilu działalności. [lubimyczytac.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-339.138 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111756 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [333]-335. Indeks.
1. Przetrwanie i działanie w epoce nieciągłości ; 2. Na czym polega twórcza destrukcja: Upadek East River Savings Bank ; 3. Blokada kulturowa ; 4. Działania operacyjne a działania kreatywne: przypadek firmy Storage Technology ; 5. Wichry destrukcji ; 6. Równoważenie destrukcji i kreacji ; 7. Zaprojektowany, by móc się zmieniać ; 8. Kierowanie twórczą destrukcją ; 9. Dziesięciokrotny wzrost możliwości twórczych ; 10. Kontrola, swoboda i ryzyko ; 11. Tempo i zakres zmian ; 12. Wszechobecność twórczej destrukcji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92057 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Modele biznesowe dla bystrzaków / Jim Muehlhausen ; [tłumaczenie Wojciech Usarzewicz]. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 398 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Dla Bystrzaków)
(Septem)
Tytuł oryginału: "Business models for dummies" 2013.
Indeks.
ZACZYNAMY PRZYGODĘ Z MODELAMI BIZNESOWYMI: Co to takiego model biznesowy i dlaczego ma znaczenie? ; Definicja modelu biznesowego ; Modele biznesowe mają wiele postaci ; Sukces Twojej firmy zależy od modelu biznesowego ; TWORZYMY ZWYCIĘSKI MODEL BIZNESOWY: Używanie narzędzi do zaprojektowania Twojego modelu biznesowego ; Szukanie najbardziej atrakcyjnych rynków do stworzenia potężnej oferty ; Uzupełnianie oferty z pomocą wyjątkowej propozycji wartości ; Zarabianie na modelu biznesowym ; Monetyzacja przez wyniki sprzedaży ; Budowanie trwałego modelu biznesowego ; Podtrzymywanie modelu biznesowego. Innowacje i unikanie pułapek rynkowych ; Sprzedaż firmy ; Analizujemy Twój model biznesowy ; JAK RADZIĆ SOBIE ZE ZMIANAMI: Erozja dotyczy wszystkich modeli biznesowych ; Jak poznać, ze Twój model biznesowy słabnie ; Wykrywanie ukrytych problemów i sprawna adaptacja ; INNOWACJE W MODELACH BIZNESOWYCH: Od czego zacząć proces wprowadzania innowacji ; Rozpoczynamy proces wprowadzania innowacji ; Innowacja zaburzająca ; Crowdsourcing - zaawansowana innowacja modelu biznesowego ; Wykorzystujemy proces sprzedaży wirtualnej ; Czerpanie zysków z ubezpieczeń ; DEKALOGI: Dziesięć wspaniałych modeli biznesowych ; Dziesięć oznak problemów z modelem biznesowym ; Dziesięć źródeł innowacji modelu biznesowego ; Dziesięć rzeczy, których inwestor nie chce słyszeć o Twojej firmie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 187-202.
1. MIASTO - TRADYCYJNE I WSPÓŁCZESNE UJĘCIE: 1.1. Miasto i jego wartość, 1.2. Cykl rozwoju miasta, 1.3. Współczesne procesy rozwojowe miasta, 1.4. Czynniki miastotwórcze i uwarunkowania rozwoju miast ; 2. KONCEPCJE ZARZĄDZANIA ROZWOJEM MIASTA: 2.1. Wybrane modele nowoczesnego miasta w kontekście zarządzania miastem, 2.2. Zrównoważone miasto - sustainable city, 2.3. Inteligentne miasto - smart city, 2.4. Odporne miasto - resilient city, 2.5. Nowy model rozwoju miasta - sustainable-smart-resilient city ; 3. ANALIZA STRATEGICZNA MIAST JAKO PODSTAWA ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO: 3.1. Zarządzanie strategiczne miastem, 3.2. Strategia rozwoju miasta, 3.3. System wdrażania i monitorowania realizacji strategii ; 4. WSKAŹNIKI OCENY ROZWOJU: 4.1. Rodzaje i znaczenie wskaźników stosowanych w ocenie rozwoju, 4.2. Wybrane złożone wskaźniki oceny rozwoju, 4.3. Tablice wskaźników, 4.4. Wybrane indeksy miejskie, 4.5. Standaryzacja wskaźników miejskich ; 5. WSKAŹNIK FUNDAMENTALNEJ SIŁY MIASTA: 5.1. Metodyka badania, 5.2. Charakterystyka zmiennych i źródła danych, 5.3. Wybór miast do analizy, 5.4. Statystyki opisowe zmiennych, 5.5. Porządkowanie liniowe wybranych miast, 5.6. Analiza skupień wybranych miast, 5.7. Ograniczenia badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-71 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111179 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podstawy zarządzania organizacjami / Ricky W. Griffin ; przekł. Michał Rusiński. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2004. - 826, [2] s. : rys., wykr. ; 25 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
I. Wprowadzenie do zarządzania : 1. Zarządzanie i praca menedżera ; 2. Tradycyjne i współczesne problemy i wyzwania. II. Środowiskowy kontekst zarządzania : 3. Otoczenie organizacji i menedżerów ; 4. Etyczne i społeczne otoczenie organizacji ; 5. globalny kontekst zarządzania ; 6. Otoczenie kulturowe i wielokulturowe. III. Planowanie i podejmowanie decyzji : 7. Podstawowe elementy planowania i podejmowania decyzji ; 8. Zarządzanie strategią i planowanie strategiczne ; [i inne]. IV. Proces organizowania : 9. Podstawowe elementy organizowania ; 10. Zarządzanie projektowaniem struktury i schematu organizacji ; [i inne]. V. Proces przewodzenia : 11. Podstawowe elementy zachowania jednostek w organizacjach ; 12. Motywowanie pracowników do wykonywania pracy ; [i inne]. VI. Proces kontrolowania : 13. Podstawowe elementy kontrolowania ; 14. Kompleksowe zarządzanie jakością w organizacjach ; [i inne]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks. - Wybrana literatura s. 333-335.
Dlaczego firmy nastawione na stopniowe ulepszanie swojej działalności nie mają szansy przetrwać - i jak je skutecznie przekształcać Specjaliści od innowacji w McKinsey & Company kwestionują mit, że silne, nastawione na przetrwanie firmy, corocznie będą mieć świetne wyniki. Przedstawiają strategie nieciągłości i twórczej destrukcji, które firmy muszą stosować, aby na trwałe utrzymać konkurencyjność. (...) Korporacje - jak twierdzą autorzy - muszą być tak dynamiczne i wrażliwe jak rynek, jeśli chcą utrzymać wysokie zyski i długofalowo się rozwijać. [Galaktyka, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Toyota way : 14 management principles from the world's greatest manufacturer" 2004.
Bibliografia na stronach 465-470. Indeks.
We wszystkich fabrykach Toyoty cały czas doskonali się proces produkcji i rozwija się placówki badawczo-rozwojowe. W konsekwencji koncern odnotowuje stały wzrost udziału w rynku, osiągając znacznie większe zyski niż inni producenci samochodów. A liderzy gospodarczy z całego świata nie szczędzą pochwał. Profesor Jeffrey Liker pracując przez dwadzieścia lat nad tą książka miała pełną swobodę dostępu do szefów firmy, jej pracowników, fabryk w Japonii i Stanach Zjednoczonych. W Drodze Toyoty ujawnia 14 fundamentalnych zasad zarządzania, na których wspiera się słynny na całym świecie system "szczupłej produkcji" Toyoty. Czytelnik dowie się, jak firma tworzy idealne środowisko wdrażania technik i narzędzi szczupłej produkcji poprzez: - tworzenie atmosfery ciągłej poprawy i uczenia się, - zaspokajanie potrzeb klienta (a zarazem eliminowanie marnotrawstwa), - osiąganie wysokiej jakości bez poprawek, - wychowywanie własnych liderów, zamiast pozyskiwać ich spoza firmy, - kształcenie wszystkich pracowników w umiejętności rozwiązywania problemów, - rozwijanie firmy wraz z jej dostawcami i partnerami - z korzyścią dla wszystkich stron. System Toyoty zainicjował globalną rewolucję w branżach produkcyjnych i usługowych. Droga Toyoty wyjaśnia ewolucję systemu produkcji firmy jako nowego paradygmatu doskonałości wytwarzania. Opisuje firmy z branż tak różnorodnych jak opieka zdrowotna, przemysł ciężki, produkcja farmaceutyków i budownictwo, które stosując metody Toyoty, osiągają spektakularną poprawę wyników. Książka objaśnia, w jaki sposób można stworzyć kulturę jakości w stylu Toyoty. Jak poprawić tempo procesów w firmie, podnieść jakość produktu i usługi oraz obniżyć koszty - bez względu na to, w jakiej branży działa. Droga Toyoty jest inspirującym przewodnikiem dla wszystkich, którzy chcą naśladować niezwykły sukces tej firmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-65 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [361]-379.
Streszcz. ang.
1. ISTOTA NARZĘDZIA FORESIGHT W POLSCE I NA ŚWIECIE: 1.1. Charakter i założenia procesu foresight, 1.2. Korzyści i podejście do zastosowania foresightu, 1.3. Determinanty badań foresight; 2. ROLA EKOINNOWACJI W STRATEGICZNYM PLANOWANIU ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU: 2.1. Istota i znaczenie ekoinnowacji w dokumentach strategicznych, 2.2. Wykorzystanie narzędzia foresight do tworzenia strategii ekoinnowacji - doświadczenia światowe, 2.3. Koncepcja ekorozwoju w polityce regionu; 3. METODYKA BADAŃ FORESIGHT: 3.1. Struktura badań foresight, 3.2. Charakterystyka podstawowych metod badawczych; 4. ZAŁOŻENIA STRATEGII EKOINNOWACJI DLA WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO: 4.1. Uwagi wstępne, 4.2. Identyfikacja kluczowych branż regionu - etap I, 4.3. Identyfikacja wiodących technologii w branży - etap II, 4.4. Identyfikacja priorytetowych technologii w branży - etap III; 5. ZAŁOŻENIA STRATEGII EKOINNOWACJI WOBEC REGIONALNEJ STRATEGII INNOWACJI WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO: 5.1. Istota Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Podkarpackiego, 5.2. Ekoinnowacje wobec Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Podkarpackiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-7138 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej