Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(127)
Forma i typ
Książki
(125)
Publikacje naukowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Audiobooki
(1)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(134)
wypożyczone
(24)
tylko na miejscu
(6)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(36)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(6)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(82)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(3)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(7)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(3)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(4)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(7)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Radzicki Józef
(11)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(8)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(5)
Włodarski Ziemowit
(5)
Czerniawska Ewa
(4)
Materska Maria (1942- )
(4)
Tomaszewski Tadeusz (1910-2000)
(4)
Włodarski Ziemowit (1925- )
(4)
Aronson Elliot (1932- )
(3)
Horosiewicz Beata
(3)
Jóźwiak Bożena
(3)
Kurcz Ida (1930- )
(3)
Pieter Józef (1904-1989)
(3)
Putkiewicz Zygmunt
(3)
Ruch Floyd Leon (1903- )
(3)
Rudniański Jarosław
(3)
Bubrowiecki Andrzej
(2)
Clauss Günter
(2)
Dryden Gordon (1931- )
(2)
Faber Adele (1928- )
(2)
Galloway Charles
(2)
Gerrig Richard J. (1959- )
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Głębocka Alicja
(2)
Jarmuż Sławomir
(2)
Johnson Robert Lee (1941- )
(2)
Kruszewski Krzysztof
(2)
Kubiak Jolanta
(2)
Lilienfeld Scott O. (1960- )
(2)
Mazlish Elaine
(2)
McCann Vivian
(2)
Myers David G
(2)
Niebrzydowski Leon (1931-2003)
(2)
Nyberg Lisa
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Rączaszek Joanna
(2)
Sagan Dariusz
(2)
Schreiber Ignacy
(2)
Strelau Jan (1931- )
(2)
Templeton Rosalyn Anstine
(2)
Tomasello Michael
(2)
Vos Jeannette (1943- )
(2)
Anglin Jeremy M. (1944- )
(1)
Appley Mortimer H
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Babska Zofia (1925-2014)
(1)
Bandura Ludwik Ryszard (1904-1984)
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Beauvale Andrzej
(1)
Beyerstein Barry L. (1949- )
(1)
Binder Marek
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Blair Kristen P
(1)
Bolechowska Maria (1921-1993)
(1)
Boral Bartłomiej
(1)
Boral Tobiasz
(1)
Borzym Irena (1939- )
(1)
Bruner Jerome Seymour (1915- )
(1)
Brześkiewicz Zbigniew W
(1)
Budohoska Wanda (1920-1997)
(1)
Bukowski Adam (tłumacz)
(1)
Bykowski Ludwik Jaxa (1881-1948)
(1)
Chłopicki Hubert
(1)
Ciccarelli Saundra K
(1)
Ciecierska Teresa
(1)
Cofer Charles Norval
(1)
Coombs Clyde Hamilton (1912- )
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Dawes Robyn M. (1936- )
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Dollard John (1900-1980)
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Fedan Natalia
(1)
Fry Ronald W
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Gondzik Erwin (1932- )
(1)
Gozdek-Michaëlis Katarzyna
(1)
Green Donald Ross (1924- )
(1)
Green Gordon W
(1)
Grzelak Janusz (1941- )
(1)
Hilgard Ernest Ropiequet (1904-2001)
(1)
Horvath Jared Cooney
(1)
Idzikowska-Szymańska Maria
(1)
Jagodzińska Maria
(1)
Jakóbiec Jan (1876-1955)
(1)
Jankowska Hanna (tłumaczka)
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jurkowski Andrzej (1935-2006)
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Kaiser Jan (1941- )
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Kania Julian
(1)
Kensy Elżbieta
(1)
Kimble Gregory A
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(20)
1980 - 1989
(10)
1970 - 1979
(27)
1960 - 1969
(11)
1950 - 1959
(1)
1930 - 1939
(2)
1920 - 1929
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
1901-2000
(8)
1989-2000
(5)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(123)
Ukraina
(2)
Język
polski
(121)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Rodzice
(3)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Coachowie
(1)
Młodzież
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Temat
Uczenie się
(122)
Pamięć
(35)
Psychologia
(27)
Motywacja
(24)
Nauczanie
(24)
Osobowość
(22)
Spostrzeganie
(19)
Uczniowie
(18)
Myślenie
(17)
Poznanie
(16)
Uczucia
(16)
Motywacja uczenia się
(14)
Mózg
(13)
Stres
(12)
Język
(11)
Psychologia społeczna
(11)
Psychologia wychowawcza
(11)
Wrażenia
(11)
Metody nauczania
(10)
Kształcenie
(9)
Psychoterapia
(9)
Świadomość
(9)
Dziecko
(8)
Nauczyciele
(8)
Inteligencja (psychol.)
(7)
Inteligencja (psychologia)
(7)
Psychopatologia
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Zachowanie
(7)
Mowa
(6)
Praca umysłowa
(6)
Psychologia rozwojowa
(6)
Wychowanie
(6)
Choroby psychiczne
(5)
Decyzje
(5)
Psychologia nauczania
(5)
Zdolności
(5)
Zmysły
(5)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Szkolnictwo
(4)
Układ nerwowy
(4)
Wzrok
(4)
Dziecko zdolne
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Młodzież
(3)
Neuropsychologia
(3)
Praca
(3)
Psychofizjologia
(3)
Psychologia różnic indywidualnych
(3)
Rodzina
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Słuch
(3)
Umysł
(3)
Uwaga (psychologia)
(3)
Antropologia społeczna
(2)
Behawioryzm
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Emocje
(2)
Genetyka zachowania
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konflikt
(2)
Leczenie
(2)
Mnemotechnika
(2)
Odruchy
(2)
Odruchy warunkowe
(2)
Ontogeneza
(2)
Samopoznanie
(2)
Sen
(2)
Starzenie się
(2)
Studenci
(2)
Temperament
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Uwaga (psychol.)
(2)
Wrażliwość (psychol.)
(2)
Wychowawstwo
(2)
Wyobraźnia
(2)
Wyobrażenia
(2)
Zainteresowania
(2)
Agresywność
(1)
Analfabetyzm
(1)
Aspiracje
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Autyzm
(1)
Biurokracja
(1)
Budownictwo mieszkaniowe
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Ciepłota ciała
(1)
Coaching
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czucie głębokie
(1)
Czytanie
(1)
Dewey, John (1859-1952)
(1)
Dotyk
(1)
Dziecko trudne
(1)
Temat: dzieło
Książę
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Ukraina
(1)
Województwo śląskie (1945-1950)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Poradnik
(12)
Podręczniki akademickie
(10)
Opracowanie
(7)
Wydawnictwa popularne
(7)
Podręczniki
(3)
Poradniki
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Książki mówione
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Zagadnienia
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(24)
Edukacja i pedagogika
(15)
Medycyna i zdrowie
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Rozwój osobisty
(1)
127 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang., ros.
Zmiany pamięci u ludzi starych ; Wpływ treningu autogenicznego na uczenie się i zapamiętywanie ; Próba eksperymentalnego badania "przezroczystości słowa dla znaczenia" ; Mechanizacja w rozwiązywani problemów - wyniki pewnej modyfikacji eksperymentu A. S. Luchinsa ; Niektóre formy zaburzeń myślenia u chorych z uszkodzeniem płatów czołowych ; Naśladowanie karzącego przez osobę karaną (Wpływ rodzaju stosowanej kary, atrakcyjności karzącego i poziomu lęku osoby karnej) ; Wpływ informacji związanych z operacją na niektóre aspekty funkcjonowania pacjentów chirurgicznych w okresie rekonwalescencji ; Napięcia emocjonalne a poziom cukru we krwi oraz wpływ hipoglikemii na stan psychiczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-3156/t.10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia i życie / Philip G. Zimbardo ; przekł. Ewa Czerniawska [i in.] ; red. nauk. Ida Kurcz, Bogdan Wojciszke. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2001. - XIV, 819, [7] s. : il. (w tym kolor.), fot. (w tym kolor.), portr. (w tym kolor.), rys., wykr. ; 29 cm.
Bibliogr. Indeksy.
1.Badanie tajemnic psychiki i zachowania. 2.Badania psychologiczne. 3.Biopsychologia i nauka o układzie nerwowym. 4.Psychika, świadomość i stany alternatywne. 5.Rozwijające się dziecko. 6.Rozwój w ciągu całego życia. 7.Wrażenia. 8.Spostrzeganie. 9.Uczenie się i analiza zachowania. 10.Pamiętanie i zapominanie. 11.Procesy poznawcze. 12.Motywacja. 13.Emocje, stres i psychologia zdrowia. 14.Rozumienie ludzkiej osobowości. 15.Różnice indywidualne. 16.Psychologia społeczna. 17.Psychopatologia. 18.Terapie mające na celu zmiany osobowościowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-82440 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 5 godz. 26 min.
Czyta Hubert Chłopicki.
Nagranie w formacie mp3.
Publikacja Andrzeja Bubrowieckiego pokaże Ci dziesiątki technik umożliwiających przyswajanie wiedzy w skuteczny sposób. Mało tego, dzięki zawartym w książce testom zrozumiesz, jakim typem ucznia jesteś, jaka półkula mózgu u Ciebie dominuje oraz jaki prezentujesz typ inteligencji. Dzięki wynikom testów będziesz widział, jaka technikę wybrać, by nauka już nigdy nie sprawiała Ci problemu. Ta książka jest po prostu gotową INSTRUKCJĄ, która od A do Z wytłumaczy Ci, jak najszybciej oraz najskuteczniej zacząć się. Książka ta stanowi logiczny system bardzo konkretnych kroków, jakie należy wykonywać, aby skutecznie przyswajać wiedzę. Materiał przedstawia jasno określony ramowy plan postępowania, co oczywiście nie znaczy, że nie można go odpowiednio modyfikować do własnych potrzeb. [Złote Myśli, 2011]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.KM/CD 1022 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The learning revolution" 1999.
Bibliografia na stronach 497-503. Indeks.
Wyjątkowa książka, która uczy, jak myśleć szybciej i sprawniej oraz z łatwością przyswajać nowe dziedziny wiedzy i błyskawicznie opanowywać języki obce. Rewolucja w uczeniu, niemal zaraz po publikacji okrzyknięta światowym bestsellerem, przełamuje obiegowe poglądy na temat granic zdolności poznawczych człowieka. To, co dawniej wydawało się niewykonalne – jak przeczytanie kilkuset stron w ciągu godziny lub nauczenie się obcego języka przez jeden miesiąc – dziś okazuje się możliwe. Co więcej, mnóstwo ludzi już korzysta z tych umiejętności w praktyce. Każdy może je zdobyć w stosunkowo krótkim czasie, opanowując kilkadziesiąt skutecznych technik przyswajania i porządkowania informacji. „Książką Rewolucja w uczeniu Gordon Dryden i Jeannette Vos zyskali sobie pozycję światowych liderów tej właśnie rewolucji. Książka ta jest wspaniałym przeglądem najważniejszych odkryć i koncepcji, które nadają kształt edukacji w XXI wieku”. Tony Buzan, autor książki Mapy twoich myśli
1. PRZYSZŁOŚĆ - Szesnaście głównych tendencji, które ukształtują naszą przyszłość ; 2. TYLKO TO, CO NAJLEPSZE - Trzynaście kroków wiodących do stworzenia społeczeństwa ludzi uczących się ; 3. POZNAJ SWÓJ ZADZIWIAJĄCY MÓZG - Jesteś właścicielem najpotężniejszego komputera ; 4. PRZEWODNIK SAMOUKA - Dwadzieścia początkowych kroków ku szybszej, lepszej i łatwiejszej nauce ; 5. JAK MYŚLEĆ, BY ZNAJDOWAĆ WSPANIAŁE POMYSŁY - Nowy program uczenia siebie i innych twórczego myślenia ; 6. PRAWIDŁOWY START - Co należy zrobić, aby twoje dziecko było lepsze i mądrzejsze ; 7. NAJWAŻNIEJSZE LATA - Jak wzbogacać inteligencję dziecka od chwili jego urodzenia do ukończenia dziesięciu lat ; 8. TAJEMNICA EFEKTYWNEJ NAUKI - Jak stworzyć system szkolnictwa nastawiony na sukces ; 9. PRAWDZIWA NAUKA - SZYBKA i ZABAWNA - Wskazówki dla nauczycieli i instruktorów nowego stulecia ; 10. RÓB TO STYLOWO - Jak rozpoznać własny styl uczenia się i wykorzystać różne rodzaje inteligencji ; 11. CO ROBIĆ, GDY PÓŹNO ZACZYNAMY? - Najlepsze światowe programy nadrabiania zaległości - co sprawia, że przynoszą dobre rezultaty ; 12. ZAPOBIEGAMY PORZUCANIU SZKÓŁ PRZEZ MŁODZIEŻ - Jak sprawić, by nauka miała większą siłę przyciągania niż narkotyki i grupy przestępcze ; 13. PLANOWANIE SZKÓŁ PRZYSZŁOŚCI - Dwanaście kroków wiodących ku zmianie państwowych systemów szkolnictwa ; 14. PRZYSZŁOŚĆ ŚWIATA BIZNESU - Ogromne możliwości rozwoju dla "uczącej się organizacji" ; 15. ZRÓB TO! - Każdy kraj może przewodzić rewolucji w uczeniu, możesz i ty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The learning revolution" 1999.
Data wydania na podst.: http://merlin.pl/.
Bibliografia na stronach [530]-534. Indeks.
1. PRZYSZŁOŚĆ - Szesnaście głównych tendencji, które ukształtują naszą przyszłość ; 2. TYLKO TO, CO NAJLEPSZE - Trzynaście kroków wiodących do stworzenia społeczeństwa ludzi uczących się ; 3. POZNAJ SWÓJ ZADZIWIAJĄCY MÓZG - Jesteś właścicielem najpotężniejszego komputera ; 4. PRZEWODNIK SAMOUKA - Dwadzieścia początkowych kroków ku szybszej, lepszej i łatwiejszej nauce ; 5. JAK MYŚLEĆ, BY ZNAJDOWAĆ WSPANIAŁE POMYSŁY - Nowy program uczenia siebie i innych twórczego myślenia ; 6. PRAWIDŁOWY START - Co należy zrobić, aby twoje dziecko było lepsze i mądrzejsze ; 7. NAJWAŻNIEJSZE LATA - Jak wzbogacać inteligencję dziecka od chwili jego urodzenia do ukończenia dziesięciu lat ; 8. TAJEMNICA EFEKTYWNEJ NAUKI - Jak stworzyć system szkolnictwa nastawiony na sukces ; 9. PRAWDZIWA NAUKA - SZYBKA i ZABAWNA - Wskazówki dla nauczycieli i instruktorów nowego stulecia ; 10. RÓB TO STYLOWO - Jak rozpoznać własny styl uczenia się i wykorzystać różne rodzaje inteligencji ; 11. CO ROBIĆ, GDY PÓŹNO ZACZYNAMY? - Najlepsze światowe programy nadrabiania zaległości - co sprawia, że przynoszą dobre rezultaty ; 12. ZAPOBIEGAMY PORZUCANIU SZKÓŁ PRZEZ MŁODZIEŻ - Jak sprawić, by nauka miała większą siłę przyciągania niż narkotyki i grupy przestępcze ; 13. PLANOWANIE SZKÓŁ PRZYSZŁOŚCI - Dwanaście kroków wiodących ku zmianie państwowych systemów szkolnictwa ; 14. PRZYSZŁOŚĆ ŚWIATA BIZNESU - Ogromne możliwości rozwoju dla "uczącej się organizacji" ; 15. ZRÓB TO! - Każdy kraj może przewodzić rewolucji w uczeniu, możesz i ty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92395 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "How to talk so kids can learn at home and in school" 1995.
1. Jak radzić sobie z uczuciami, które przeszkadzają w nauce 2. Siedem sposobów zachęcania dzieci do współpracy 3. Pułapki stosowania kar : inne możliwości prowadzące do samodyscypliny 4. Wspólne rozwiązywanie problemów : sześć kroków, które rozbudzają twórczy zapał dzieci i ich zaangażowanie 5. Pochwała, która nie wprawia w zakłopotanie ; krytyka, która nie rani 6. Jak uwolnić dziecko od narzuconej mu roli 7. Partnerska relacja rodzice - nauczyciel 8. "Wyłapywacz snów"
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: co powinni wiedzieć rodzice i nauczyciele.
Tytuł oryginału: "How to talk so kids can learn at home and in school" 1995.
Jak radzić sobie z uczuciami, które przeszkadzają w nauce ; Siedem sposobów zachęcania dzieci do współpracy ; Pułapki stosowania kar - inne możliwości prowadzące do samodyscypliny ; Wspólne rozwiązywanie problemów: sześć kroków, które rozbudzają twórczy zapał dzieci i ich zaangażowanie ; Pochwała, która nie wprawia w zakłopotanie; krytyka, która nie rani ; Jak uwolnić dziecko od narzuconej mu roli ; Partnerska relacja rodzice - nauczyciel ; "Wyłapywacz snów".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45302 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Polecane witryny internetowe poświęcone psychomitologii na stronach 403-[405].
Wielki świat psychomitologii ; 1. MOC MÓZGU. MITY O MÓZGU I PERCEPCJI: Większość ludzi wykorzystuje tylko 10 procent możliwości swojego mózgu ; U części ludzi dominuje lewa półkula mózgu, u innych prawa ; Percepcja pozazmysłowa (ESP) to dobrze potwierdzone zjawisko ; Widzimy dlatego, że oczy coś emitują ; Bodźce podprogowe mogą skutecznie nakłaniać do zakupów ; 2. OD KOŁYSKI AŻ PO GRÓB. MITY O ROZWOJU I STARZENIU SIĘ: Muzyka Mozarta stymuluje rozwój inteligencji u niemowląt ; Okresowi dojrzewania nieodłącznie towarzyszą poważne zawirowania psychiczne ; Kryzys wieku średniego to powszechna przypadłość ; Nieuchronnym towarzyszem starości jest brak satysfakcji z życia i demencja ; W obliczu śmierci wszyscy przechodzą przez kilka uniwersalnych stadiów psychicznych (DABDA) ; 3. WSPOMINANIE PRZESZŁOŚCI. MITY O PAMIĘCI: Ludzka pamięć działa jak magnetofon lub kamera i stanowi wierny zapis przeżytych zdarzeń ; Hipnoza pozwala dotrzeć do wypartych wspomnień i przypomnieć sobie to, o czym zapomnieliśmy ; Ludzie zazwyczaj wypierają wspomnienia o traumatycznych przeżyciach ; Większość osób cierpiących na amnezję nie pamięta nic ze swojego wcześniejszego życia ; 4. UCZENIE STAREGO PSA NOWYCH SZTUCZEK. MITY O INTELIGENCJI I UCZENIU SIĘ: Testy mierzące inteligencję (IQ) dyskryminują niektóre grupy ; Kiedy rozwiązujesz test i nie jesteś pewny odpowiedzi, najlepiej zaufać pierwszemu przeczuciu ; Charakterystyczną cechą dysleksji jest przekręcanie słów ; Uczniowie mają najlepsze wyniki, kiedy styl nauczania odpowiada ich stylowi uczenia się ; 5. ODMIENNE STANY ŚWIADOMOŚCI. MITY O ŚWIADOMOŚCI: Stan hipnotyczny to szczególny stan świadomości - stan "transu", jakościowo różny od jawy ; Naukowcy udowodnili, że sny mają znaczenie symboliczne ; Ludzie potrafią przyswajać informacje - na przykład uczyć się języka obcego - przez sen ; Gdzy doświadcza się przebywania "poza ciałem", świadomość opuszcza ciało ; 6. CZUJĘ, ŻE... MITY O EMOCJACH I MOTYWACJI: Badanie z użyciem wariografu ("wykrywacza kłamstw") to niezawodna metoda wykrywania nieuczciwości ; Szczęście zależy głównie od okoliczności zewnętrznych ; Najczęstszą (a może jedyną) przyczyną choroby wrzodowej jest stres ; Pozytywne nastawienie pomaga pokonać raka ; 7. ZWIERZĘ SPOŁECZNE. MITY O RELACJACH INTERPERSONALNYCH: Przeciwieństwa się przyciągają: zwykle zakochujemy się w ludziach, którzy się od nas różnią ; W grupie bezpieczniej: im więcej ludzi jest świadkami sytuacji zagrożenia, tym większa szansa, że ktoś pośpieszy z pomocą ; Mężczyźni i kobiety komunikują się na zupełnie inne sposoby ; Lepiej wyładować złość, niż ją w sobie tłumić ; 8. POZNAJ SAMEGO SIEBIE. MITY O OSOBOWOŚCI: Dzieci wychowywane podobnie mają podobną osobowość, gdy dorosną ; Nie da się zmienić cech dziedzicznych ; Niskie poczucie własnej wartości to główna przyczyna zaburzeń psychicznych ; Większość osób molestowanych seksualnie w dzieciństwie cierpi później na poważne zaburzenia osobowości ; Test plam atramentowych dostarcza cennych informacji o ludzkiej osobowości ; Odręczne pismo zdradza cechy osobowości ; 9. SMUTNY, SZALONY I ZLY. MITY O CHOROBACH PSYCHICZNYCH: Psychiatria krzywdzi ludzi, bo diagnoza choroby psychicznej prowadzi do stygmatyzacji ; Samobójstwo popełniają tylko ludzie ogarnięci głęboką depresją ; Schizofrenicy mają wiele osobowości ; Istnieje syndrom DDA (dorosłego dziecka alkoholika) ; Jesteśmy świadkami epidemii dziecięcego autyzmu ; Podczas pełni Księżyca wzrasta liczba przyjęć do szpitali psychiatrycznych oraz przestępstw ; 10. PSYCHOZA NA SALI SĄDOWEJ. MITY O PSYCHOLOGII I PRAWIE: Większość chorych psychicznie jest agresywna ; Profile psychologiczne przestępców ułatwiają rozwiązywanie spraw kryminalnych ; Przestępcy często unikają kary, zasłaniając się niepoczytalnością ; Jeśli ktoś przyznaje się do przestępstwa, to znaczy, że je popełnił ; 11. MĘCZENIE I LECZENIE. MITY O LECZENIU PSYCHOLOGICZNYM: Ocena i intuicja ekspertów to najlepsza podstawa diagnozy klinicznej ; Abstynencja to jedyny sensowny cel leczenia alkoholików ; Skuleczna terapia wymaga sięgnięcia do "prawdziwych źródeł" problemów psychicznych, które zwykle tkwią w dzieciństwie ; Terapia elektrowstrząsami ("szokowa") to metoda brutalna i niebezpieczna dla organizmu ; PRAWDA JEST DZIWNIEJSZA NIŻ FIKCJA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dr. Greena to poradnik dla rodziców, którzy chcą by ich dzieci uczyły się z przyjemnością oraz osiągały sukcesy w szkole. Autor wyjaśnia, jak pomóc dziecku w pisaniu wypracowań, w rozwiązywaniu zadań matematycznych, przygotowaniach do klasówki. Przypomina zasady poprawnego pisania, podstawowe zagadnienia z zakresu arytmetyki, algebry, geometrii. Metoda dr. Greena to nie tylko sposób na to jak szybko i skutecznie przygotować się do zajęć szkolnych, ale przede wszystkim jak nauczyć się uczyć i z dobrego przedszkolaka wyrosnąć na dobrego studenta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.1-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52537 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia akademicka : podręcznik. T. 1 / red. nauk.: Jan Strelau, Dariusz Doliński. - Wyd. 2 popr. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010. - 965 s. : il. (gł. kolor.), fot., portr., rys., wykr. ; 29 cm.
Wyd. poprzednie pt.: "Psychologia : podręcznik akademicki".
Tyt. grzb.: Psychologia.
Bibliogr. s. [895]-942. Indeksy.
1. ELEMENTY FILOZOFII DLA PSYCHOLOGÓW: Główne pytania metafizyczne ; Źródła poznania ; Umysł ; Granice poznania i metoda naukowa ; Prawda i znaczenie ; wiedza i działanie - w stronę etyki ; Jednostka - wspólnota - władza. Filozofia społeczna i polityczna ; Człowiek. 2. HISTORIA PSYCHOLOGII - OD WUNDTA DO CZASÓW NAJNOWSZYCH: Wundta koncepcja psychologii jako nauki o świadomym doświadczeniu bezpośrednim ; Reakcja na psychologię Wundta - szkoła würzburska, psychologia aktów i psychologia postaci ; Funkcjonalizm - psychologia poręcza za filozofię. Zastosowanie zasad psychologicznych w praktyce ; Psychologia behawiorystyczna - chwilowy rozbrat psychologii z filozofią ; Neobehawioryzm - psychologia ponownie brata się z filozofią ; Psychoanaliza - od aspiracji naukowych do mitu ; Psychologia humanistyczna - nauka czy filozofia życia? ; Orientacja poznawcza - ostatnie słowo psychologii? ; Historia polskiej myśli psychologicznej - okres przednaukowy ; Pierwsze pracownie psychologii eksperymentalnej i ich twórcy - polska psychologia wkracza na drogę nauki. 3. ETYCZNE PROBLEMY DZIAŁALNOŚCI PRAKTYCZNEJ, EDUKACYJNEJ I NAUKOWEJ PSYCHOLOGA: Etyczne problemy praktyki psychologicznej ; Kompetencje w praktyce psychologicznej ; Etyczne aspekty nauczania psychologii ; Popularyzacja psychologii. Psycholog w mediach ; Etyczne zasady prowadzenia badań naukowych w psychologii ; Kodeks etyczno-zawodowy psychologa. 4. METODOLOGIA. PODSTAWY METODOLOGICZNE I STATYSTYCZNE PROWADZENIA BADAŃ NAUKOWYCH W PSYCHOLOGII: Poznanie psychologiczne jako poznanie naukowe ; Język statystyki jako język badań empirycznych ; Podstawowe modele badawcze: eksperymentalny i korelacyjny. 5. GENETYKA ZACHOWANIA I PSYCHOLOGIA EWOLUCYJNA: Darwinowskie korzenie psychologii ; Podstawowe pojęcia ewolucjonizmu ; Uwarunkowania genetyczne i środowiskowe ujawniające się w różnicach indywidualnych ; Co wnoszą do rozważań o naturze ludzkiej genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna? 6. PROCESY POZNAWCZE: Spostrzeganie ; Rozpoznawanie obrazów ; Wyobrażeniowa reprezentacja rzeczywistości ; Pojęciowa reprezentacja rzeczywistości ; Pamięć i uczenie się ; Uwaga i kontrola poznawcza ; Myślenie, rozumowanie i rozwiązywanie problemów ; Podejmowanie decyzji ; Język i komunikacja. 7. EMOCJE I MOTYWACJA: Powstawanie emocji - interakcja mechanizmów biologicznych, psychologicznych i społecznych ; Wyrażanie emocji podstawowych i pochodnych ; Współdeterminowanie zachowania przez emocje i poznanie ; Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych ; Podstawowe mechanizmy motywacyjne ; Typy motywacji ; Motywacja w przebiegu zachowania. 8. OSOBOWOŚĆ: Główne orientacje w psychologii osobowości ; Koncepcje psychoanalityczne ; Koncepcje humanistyczne i psychologia pozytywna ; Psychologia egzystencjalna ; Podejście poznawcze ; Socjobiologiczna koncepcja osobowości ; Psychologia narracyjna ; Współczesne koncepcje Ja ; Teoria osobowości: integracja - badania - aplikacje. 9. PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH: Paradygmat badań i podstawowe kategorie opisowe różnic indywidualnych : temperament ; Osobowość ; Inteligencja. 10. PSYCHOMETRIA. KONSTRUKCJA I ADAPTACJA TESTÓW PSYCHOLOGICZNYCH: Cele psychometrii ; Historia psychometrii ; Specyficzne problemy etyczne ; Założenia i modele dotyczące konstrukcji testów psychologicznych ; Koncepcja cechy a założenia konstrukcji testu ; Procedura konstrukcji testu ; Kulturowa adaptacja testów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-93908/t.1 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 4-5.
1. Wyjaśnienie 2. Psychika młodzieży 3. Osobowość nauczyciela 4. Szkoła pracy 5. Plan materiału naukowego 6. Podział godzin 7. Nowa dydaktyka 8. Metody nauczania 9. Formy nauczania 10. Rozmaitość form nauczania 11. Wychowawcze oddziaływania 12. Wypracowania piśmienne 13. Technika uczenia 14. Rozbudzanie zamiłowania do samodzielnej pracy 15. Szkoła radosna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33103 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia / David G. Myers ; przekł. Joanna Gilewicz. - Poznań : Zysk i S-ka. Wydaw., cop. 2003. - 835, [2] s. : il. ; 26 cm.
Tyt. oryg.: "Psychology" 1998.
Bibliogr. s. [737]-[836]. Indeksy przy rozdz.
KRYTYCZNE MYŚLENIE DZIEKI WIEDZY PSYCHOLOGICZNEJ: Postawa naukowa ; Granice intuicji i zdrowego rozsądku ; Strategie badawcze: Jak psychologowie formułują pytania i odpowiadają na nie ; Często zadawane pytania na temat psychologii : NEURONAUKA, GENETYKA I ZACHOWANIE: Komunikacja nerwowa ; Układ nerwowy i układ hormonalny ; Mózg ; Genetyka a zachowanie ; ROZWIJAJĄCE SIĘ DZIECKO: Zagadnienia psychologii rozwojowej ; Okres prenatalny i stadium noworodka ; Okres niemowlęcy i dzieciństwo ; Rola natury i wychowania ; ADOLESCENCJA I DOROSŁOŚĆ: Adolescencja ; Dorosłość ; Refleksje nad rozwojem w toku życia ; WRAŻENIA: Odczuwanie świata. Podstawowe zasady ; Widzenie ; Słyszenie ; Inne zmysły ; Ograniczenie dopływu bodźców zmysłowych ; SPOSTRZEGANIE: Selektywna uwaga ; Złudzenia spostrzeżeń ; Organizacja ; Interpretacja ; Czy istnieją spostrzeżenia bez wrażeń? ; STANY ŚWIADOMOŚCI: Świadomość w stanie czuwania ; Sen i marzenia senne ; Hipnoza ; Narkotyki a świadomość ; Doświadczenia z pogranicza śmierci ; UCZENIE SIĘ: Warunkowanie klasyczne ; Warunkowanie instrumentalne ; Uczenie się przez obserwację ; PAMIĘĆ: Zjawisko pamięci ; Kodowanie, czyli wprowadzanie informacji ; Przechowywanie, czyli magazynowanie informacji ; Konstruowanie wspomnień ; Poprawianie pamięci ; MYŚLENIE I JĘZYK: Myślenie ; Język ; Myślenie a język ; INTELIGENCJA: Historia testów inteligencji ; Czym jest inteligencja? ; Ocena inteligencji ; Dynamika inteligencji ; Genetyczne i środowiskowe wpływy na inteligencję ; MOTYWACJA: Pojęcia związane z motywacją ; Głód ; Motywacja seksualna ; Motywacja osiągnięć ; EMOCJE: Fizjologia emocji ; Wyrażanie emocji ; Doświadczanie emocji ; Teorie emocji ; OSOBOWOŚĆ: Podejście psychoanalityczne ; Podejście teorii cech ; Podejście humanistyczne ; Podejście społeczno-poznawcze ; ZABURZENIA PSYCHICZNE: Postrzeganie zaburzeń psychicznych ; Zaburzenia lękowe ; Zaburzenia dysocjacyjne ; Zaburzenia nastroju ; Schizofrenia ; Zaburzenia osobowości ; Statystyka zaburzeń psychicznych ; TERAPIA: Terapie psychologiczne ; Ocena psychoterapii ; Terapie biomedyczne ; Zapobieganie zaburzeniom psychicznym ; STRES A ZDROWIE: Stres a stan zdrowia ; Promowanie zdrowia ; PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA: Myslenie społeczne ; Wpływ społeczny ; Relacje społeczne ; ROZUMOWANIE STATYSTYCZNE: Dane opisowe ; Wnioskowanie statystyczne ; PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI DO ĆWICZEŃ KRYTYCZNEGO MYŚLENIA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103671 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33142 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia i życie / Richard J. Gerrig, Philip G. Zimbardo ; redakcja naukowa Maria Materska ; tłumaczenie Józef Radzicki [i inni]. - Wydanie 3 nowe (1 dodruk) - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - XXXI, 698, [2] strony : ilustracje (w tym kolorowe) ; 29 cm.
Poprzednie wydanie pod hasłem: Philip G. Zimbardo.
Tytuł oryginału: "Psychology and life" 2005.
Bibliografia strony 618-671. Indeksy.
1. Psychologia i życie; 2. Metody badawcze w psychologii; 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania; 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja; 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości; 6. Uczenie się i analiza zachowania; 7. Pamięć; 8. Procesy poznawcze; 9. Inteligencja i pomiar inteligencji; 10. Rozwój człowieka w ciągu całego życia; 11. Motywacja; 12. Emocje stres i zdrowie; 13. Osobowość człowieka; 14. Zaburzenia psychiczne; 15. Terapie zaburzeń psychicznych; 16. Poznanie społeczne i relacje społeczne; 17. Procesy społeczne, społeczeństwo i kultura.
Nowe, zmienione wydanie książki powstało we współpracy Philipa G. Zimbardo z młodszym kolegą Richardem J. Gerrigiem. Niezwykle szybki rozwój badań i teorii w ramach dziedziny skłonił autorów do wprowadzenia w nowym wydaniu, wielu zmian i uzupełnień. Omówione zostały najnowsze badania dotyczące uprzedzeń, kodowania i wydobywania informacji z pamięci, powiązań między inteligencją emocjonalną a dobrym samopoczuciem, percepcji zdarzeń emocjonalnych, odrzucenia i przemocy oraz zespołu stresu pourazowego. Autorzy dodali także nowe treści na temat perspektywy kognitywnej i behawioralnej w nauce o układzie nerwowym: Projektu Ludzkiego Genomu, zaburzeń w uczeniu się, teorii inteligencji i możliwości ich zastosowania w klasie szkolnej, przywiązania, psychologicznych zaburzeń w dzieciństwie, w tym zespołu nadpobudliwości psychoruchowej i autyzmu oraz uprzedzeń. Znacząco rozszerzona została także część związana z psychologią społeczną. Obejmuje ona takie zjawiska jak: różnice kulturowe, altruizm i zachowania prospołeczne, agresja, psychologia konfliktu oraz problematyka wojen i pokoju. Czytelnik nabywa wiedzę nie tylko o charakterystyce psychologicznej ludzi, lecz także o ich funkcjonowaniu społecznym. [PWN, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 11 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9(07) (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-91809 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-Podr.159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-Podr.159.9 (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.3-Czyt.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-Czyt.159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-Podr.159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poprzednie wydania pod hasłem: Richard J. Gerrig.
Tytuł oryginału: "Psychology and life" 2010.
Bibliografia strony 794-842. Indeksy.
1. Psychologia i życie ; 2. Metody badawcze w psychologii ; 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania ; 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja ; 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości ; 6. Uczenie się i analiza zachowania ; 7. Pamięć ; 8. Procesy poznawcze ; 9. Inteligencja i pomiar inteligencji ; 10. Rozwój człowieka w ciągu całego życia ; 11. Motywacja ; 12. Emocje stres i zdrowie ; 13. Zrozumieć osobowość człowieka ; 14. Zaburzenia psychiczne ; 15. Terapie zaburzeń psychicznych ; 16. Psychologia społeczna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-Podr.159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia / David G. Myers ; przekł. Joanna Gilewicz. - Poznań : Zysk i S-ka, cop. 2003. - 835, [2] s. : il. ; 26 cm.
Tyt. oryg.: "Psychology" 1998.
Bibliogr. s. [737]-[836]. Indeksy przy rozdz.
W OPRACOWANIU
KRYTYCZNE MYŚLENIE DZIEKI WIEDZY PSYCHOLOGICZNEJ: Postawa naukowa ; Granice intuicji i zdrowego rozsądku ; Strategie badawcze: Jak psychologowie formułują pytania i odpowiadają na nie ; Często zadawane pytania na temat psychologii : NEURONAUKA, GENETYKA I ZACHOWANIE: Komunikacja nerwowa ; Układ nerwowy i układ hormonalny ; Mózg ; Genetyka a zachowanie ; ROZWIJAJĄCE SIĘ DZIECKO: Zagadnienia psychologii rozwojowej ; Okres prenatalny i stadium noworodka ; Okres niemowlęcy i dzieciństwo ; Rola natury i wychowania ; ADOLESCENCJA I DOROSŁOŚĆ: Adolescencja ; Dorosłość ; Refleksje nad rozwojem w toku życia ; WRAŻENIA: Odczuwanie świata. Podstawowe zasady ; Widzenie ; Słyszenie ; Inne zmysły ; Ograniczenie dopływu bodźców zmysłowych ; SPOSTRZEGANIE: Selektywna uwaga ; Złudzenia spostrzeżeń ; Organizacja ; Interpretacja ; Czy istnieją spostrzeżenia bez wrażeń? ; STANY ŚWIADOMOŚCI: Świadomość w stanie czuwania ; Sen i marzenia senne ; Hipnoza ; Narkotyki a świadomość ; Doświadczenia z pogranicza śmierci ; UCZENIE SIĘ: Warunkowanie klasyczne ; Warunkowanie instrumentalne ; Uczenie się przez obserwację ; PAMIĘĆ: Zjawisko pamięci ; Kodowanie, czyli wprowadzanie informacji ; Przechowywanie, czyli magazynowanie informacji ; Konstruowanie wspomnień ; Poprawianie pamięci ; MYŚLENIE I JĘZYK: Myślenie ; Język ; Myślenie a język ; INTELIGENCJA: Historia testów inteligencji ; Czym jest inteligencja? ; Ocena inteligencji ; Dynamika inteligencji ; Genetyczne i środowiskowe wpływy na inteligencję ; MOTYWACJA: Pojęcia związane z motywacją ; Głód ; Motywacja seksualna ; Motywacja osiągnięć ; EMOCJE: Fizjologia emocji ; Wyrażanie emocji ; Doświadczanie emocji ; Teorie emocji ; OSOBOWOŚĆ: Podejście psychoanalityczne ; Podejście teorii cech ; Podejście humanistyczne ; Podejście społeczno-poznawcze ; ZABURZENIA PSYCHICZNE: Postrzeganie zaburzeń psychicznych ; Zaburzenia lękowe ; Zaburzenia dysocjacyjne ; Zaburzenia nastroju ; Schizofrenia ; Zaburzenia osobowości ; Statystyka zaburzeń psychicznych ; TERAPIA: Terapie psychologiczne ; Ocena psychoterapii ; Terapie biomedyczne ; Zapobieganie zaburzeniom psychicznym ; STRES A ZDROWIE: Stres a stan zdrowia ; Promowanie zdrowia ; PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA: Myślenie społeczne ; Wpływ społeczny ; Relacje społeczne ; ROZUMOWANIE STATYSTYCZNE: Dane opisowe ; Wnioskowanie statystyczne ; PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI DO ĆWICZEŃ KRYTYCZNEGO MYŚLENIA.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-Podr.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wcześniejsze wydanie pod tytułem: Odruchy, uczenie i zachowanie : klucz do umysłu dziecka : nieinwazyjne metody rozwiązywania problemów związanych z uczeniem się i zachowaniem.
Bibliografia na stronach [215]-221, netografia na stronie 11. Indeksy.
R. I. ODRUCHY - ICH WPŁYW NA OSIĄGANIE SUKCESÓW W UCZENIU SIĘ: 1. Odruch Moro ; 2. Odruch dłoniowy ; 3. Asymetryczny toniczny odruch szyjny ; 4. Odruch szukania ; 5. Odruch Galanta ; 6. Toniczny odruch błędnikowy ; 7. Symetryczny toniczny odruch szyjny ; R. II. OD ODRUCHÓW PIERWOTNYCH DO KONTROLI POSTAWY: 1. Odruchy posturalne ; 2. Schemat reakcji zaskoczenia ;3. Kontrola postawy ; 4. Reakcje prostowania ; 5. Odruch Landaua ; 6. Odruch amfibii ; 7. Odruchy stopniowego obrotu tułowia ; 8. Reakcje równoważne ; 9. Dojrzewanie odruchów - proces, który trwa ; R. III. ROZWÓJ MÓZGU: 1. Ustalenie hierarchii ; 2. Specjalizacja półkul mózgowych ; R. IV ZMYSŁY: 1. Równowaga i układ przedsionkowy ; 2. Dotyk ; 3. Słuch ; 4. Wzrok ; 5. Propriocepcja ; 6. Smak i węch ; 7. Podsumowanie ; R. V. TESTY SPRAWDZAJĄCE ODRUCHY: 1. Test standardowy odruchu Moro ; 2. Test odruchu Moro w pozycji stojącej (Clarke, Bennett i Rowston) ; 3. Test odruchu dłoniowego ; 4. Test standardowy asymetrycznego tonicznego odruchu szyjnego ; 5. Test Schildera asymetrycznego tonicznego odruchu szyjnego ; 6. Test odruchu szukania ; 7. Test odruchu ssania ; 8. Test odruchu Galanta ; 9. Test tonicznego odruchu błędnikowego w pozycji stojącej ; 10. Test symetrycznego tonicznego odruchu szyjnego ; 11. Test odruchu Landaua ; 12. Test odruchu amfibii w pozycji na brzuchu i na plecach ; 13. Test odruchu stopniowego obrotu tułowia w biodrach i w barkach ; 14. Test optycznego odruchu prostowania głowy ; 15. Test błędnikowego odruchu prostowania głowy ; R. VI. GDZIE SZUKAĆ POMOCY?: 1. Określenie poziomu wymaganej terapii ; 2. Jak rodzice mogą pomóc swoim dzieciom ; 3. Poziom 1. Gdy dziecko wymaga profesjonalnej pomocy ; 4. Poziom 2. Trening może być prowadzony w szkole lub w domu ; pod nadzorem specjalisty ; 5. Poziom 3. Dziecko może odnieść korzyść z programu grupowych ćwiczeń rozwojowych ; 6. Nauczanie dzieci z uwzględnieniem prawidłowego schematu ich rozwoju ; R. VII. EWOLUCJA POGLĄDÓW - ROZWAŻANIA NAD ODRUCHAM: 1. Historia ; 2. Przegląd badań klinicznych ; 3. Przegląd badań nad efektami programu stymulacji i hamowania odruchów ; 4. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-107755 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-67434 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej