Goddard Sally (1957- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1652)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Goddard Sally (1957- )
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(647)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(584)
Zarawska Patrycja (1970- )
(517)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(491)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Dickens Charles
(443)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Verne Jules
(400)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(399)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(385)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(354)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(331)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(229)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Kraszewski Józef Ignacy
(214)
Balzac Honoré de
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kipling Rudyard
(212)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Szal Marek
(211)
Voltz William
(211)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(1)
Temat
Dziecko
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Odruchy
(1)
Psychomotoryka
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 223-[224].
Współczesne dzieci prowadzą mało ruchliwy tryb życia. Berek, gra w klasy, skakanie na skakance czy wspinanie się po drzewach przegrały z telewizją i komputerem. Brak ruchu we wczesnym dzieciństwie powoduje otyłość, nadpobudliwość i problemy w nauce (trudności z zapamiętywaniem i koncentracją, dysleksją, dysgrafię). Książka Sally Goddard Blythe pokazuje i wyjaśnia, jak ważne procesy zachodzą w mózgu i organizmie płodu, a potem w mózgu i psychice małego dziecka, zanim rozwinie ono harmonijnie sprawności zmysłowe, ruchowe, psychiczne i społeczne. [Świat Książki, 2006]
SPIS TREŚCI: Geneza ; Równowaga ; Mózg i ciało - rozwój umysłu ; Od kołyski do koordynacji: odruchy i rozwijający się umysł ; Muzyka języka ; Muzyka i mózg ; O wielu umysłach ; Pożywienie, wzrost a mózg ; Ruchowe aktywizowanie dzieci ; Uczenie się od starożytnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Wcześniejsze wydanie pod tytułem: Odruchy, uczenie i zachowanie : klucz do umysłu dziecka : nieinwazyjne metody rozwiązywania problemów związanych z uczeniem się i zachowaniem.
Bibliografia na stronach [215]-221, netografia na stronie 11. Indeksy.
R. I. ODRUCHY - ICH WPŁYW NA OSIĄGANIE SUKCESÓW W UCZENIU SIĘ: 1. Odruch Moro ; 2. Odruch dłoniowy ; 3. Asymetryczny toniczny odruch szyjny ; 4. Odruch szukania ; 5. Odruch Galanta ; 6. Toniczny odruch błędnikowy ; 7. Symetryczny toniczny odruch szyjny ; R. II. OD ODRUCHÓW PIERWOTNYCH DO KONTROLI POSTAWY: 1. Odruchy posturalne ; 2. Schemat reakcji zaskoczenia ;3. Kontrola postawy ; 4. Reakcje prostowania ; 5. Odruch Landaua ; 6. Odruch amfibii ; 7. Odruchy stopniowego obrotu tułowia ; 8. Reakcje równoważne ; 9. Dojrzewanie odruchów - proces, który trwa ; R. III. ROZWÓJ MÓZGU: 1. Ustalenie hierarchii ; 2. Specjalizacja półkul mózgowych ; R. IV ZMYSŁY: 1. Równowaga i układ przedsionkowy ; 2. Dotyk ; 3. Słuch ; 4. Wzrok ; 5. Propriocepcja ; 6. Smak i węch ; 7. Podsumowanie ; R. V. TESTY SPRAWDZAJĄCE ODRUCHY: 1. Test standardowy odruchu Moro ; 2. Test odruchu Moro w pozycji stojącej (Clarke, Bennett i Rowston) ; 3. Test odruchu dłoniowego ; 4. Test standardowy asymetrycznego tonicznego odruchu szyjnego ; 5. Test Schildera asymetrycznego tonicznego odruchu szyjnego ; 6. Test odruchu szukania ; 7. Test odruchu ssania ; 8. Test odruchu Galanta ; 9. Test tonicznego odruchu błędnikowego w pozycji stojącej ; 10. Test symetrycznego tonicznego odruchu szyjnego ; 11. Test odruchu Landaua ; 12. Test odruchu amfibii w pozycji na brzuchu i na plecach ; 13. Test odruchu stopniowego obrotu tułowia w biodrach i w barkach ; 14. Test optycznego odruchu prostowania głowy ; 15. Test błędnikowego odruchu prostowania głowy ; R. VI. GDZIE SZUKAĆ POMOCY?: 1. Określenie poziomu wymaganej terapii ; 2. Jak rodzice mogą pomóc swoim dzieciom ; 3. Poziom 1. Gdy dziecko wymaga profesjonalnej pomocy ; 4. Poziom 2. Trening może być prowadzony w szkole lub w domu ; pod nadzorem specjalisty ; 5. Poziom 3. Dziecko może odnieść korzyść z programu grupowych ćwiczeń rozwojowych ; 6. Nauczanie dzieci z uwzględnieniem prawidłowego schematu ich rozwoju ; R. VII. EWOLUCJA POGLĄDÓW - ROZWAŻANIA NAD ODRUCHAM: 1. Historia ; 2. Przegląd badań klinicznych ; 3. Przegląd badań nad efektami programu stymulacji i hamowania odruchów ; 4. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107755 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej