Pedagogika pracy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(30)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(30)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(26)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Furmanek Waldemar (1945- )
(8)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(6)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Koczniewska-Zagórska Lidia
(2)
Wiatrowski Zygmunt
(2)
Baran Józef (1931- )
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Czarnecki Kazimierz (1933- )
(1)
Furmanek Waldemar
(1)
Hrapkiewicz Helena
(1)
Karney Elżbieta J
(1)
Komar Witold
(1)
Korabiowska-Nowacka Kazimiera
(1)
Makowski Aleksander (pedagogika)
(1)
Mółka Janusz
(1)
Prihoda Vaclav
(1)
Rachalska Wanda
(1)
Suchoń Stefan
(1)
Urbańczyk Franciszek
(1)
Walat Wojciech (1963- )
(1)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(1)
Wojciechowski Kazimierz
(1)
Wyszyńska Anna (1924-2005)
(1)
Zając Antoni (?-2013)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(28)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Pedagogika pracy
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(5)
Encyklopedie
(3)
Monografia
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
30 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-67840 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-53964 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 269-[286].
R. I. Integralny obraz człowieka pracującego ; R. II. Praca jako wartość i źródło wartości ; R. III. Wielowymiarowość zagrożeń ludzkiej pracy ; R. IV. Duchowość osoby pracującej ; R. V. Sens życia a sens pracy ; R. VI. Cechy pracownika wynikające z duchowości osoby ; R. VII. Aksjologiczne właściwości człowieka pracującego ; R. VIII. Prawda, piękno w przestrzeni aksjologicznej pracujących ; R. IX. Człowiek pracujący w świetle agatologii ; R. X. Właściwości człowieka pracy z perspektywy ar etologii ; R. XI. Deontologiczne wymiary pracującego człowieka ; R. XII. Pracodawcy a właściwości kandydata do pracy ; R. XIII. Świat wartości bezrobotnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112704 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 439-458.
Część 1. PEDAGOGIKA PRACY DYSCYPLINĄ NAUKOWĄ. ROZDZIAŁ I. PEDAGOGIKA PRACY W KONTEKŚCIE OGÓLNEJ CHARAKTERYSTYKI DYSCYPLIN NAUKOWYCH: 1. Wymiary charakteryzujące dyscypliny naukowe ; 2. Przedmiot badań nauk pedagogicznych ; 3. Potrzeba dookreślenia przedmiotu badań pedagogiki ; 4. Wychowanie jako działalność człowieka i obiekt badań pedagogiki. ROZDZIAŁ II. WSPÓŁCZESNOŚĆ A NAUKI PEDAGOGICZNE, W TYM PEDAGOGIKA PRACY: 1. Ideologizacja w naukach pedagogicznych ; 2. Ponowoczesność i jej wpływ na przedmiot badań pedagogiki pracy ; 3. Antycypowane i obecne zagrożenia rozwoju współczesności a przedmiot badań pedagogiki pracy. ROZDZIAŁ III. PRZEMIANY W FILOZOFII EDUKACJI: 1. Utylitaryzm - określenie pojęcia ; 2. Hedonizm ; 3. Utylitaryzm a edukacja ; 4. Liberalizm, liberalizm na rynku pracy ; 5. Zagrożenia wynikające z rozwoju liberalizmu ; 6. Liberalizm a edukacja ; 7. Ideologia genderowa przykładem dyktatury relatywizmu. ROZDZIAŁ IV. PRZEDMIOT BADAŃ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Model człowieka odniesieniem do opisu przedmiotu badań nauk pedagogicznych ; 2. Modele człowieka we współczesnej psychologii ; 3. Zakres badanej rzeczywistości w pedagogice pracy ; 4. Zakres badanej rzeczywistości w humanistycznej pedagogice pracy ; 5. Wstępne określenie pracy osoby ludzkiej. ROZDZIAŁ V. DOROBEK POLSKIEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Główne kierunki dotychczasowych badań ; 2. Rozwinięcie siatki problemowej współczesnej pedagogiki pracy. ROZDZIAŁ VI. CHARAKTERYSTYKA PUNKTU WIDZENIA NA PRZEDMIOT BADAŃ: 1. Wzgląd badań nauk pedagogicznych ; 2. Wzgląd badań humanistycznej pedagogiki pracy ; 3. Humanistyczne aspekty współczesnej pedagogiki pracy ; 4. Idee humanizmu wobec wyzwań rozwijającej się cywilizacji ; 5. Rozwój zawodowy człowieka dookreśla wzgląd badań pedagogiki pracy. ROZDZIAŁ VII. Funkcje SPOŁECZNE I ZADANIA WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Metodologiczne funkcje badań naukowych w pedagogice pracy ; 2. Zadania pedagogiki pracy wynikające z funkcji deskryptywnej ; 3. Zadania pedagogiki pracy wynikające z funkcji eksplikacyjnej ; 4. Zadania pedagogiki pracy wynikające z funkcji prakseologicznej ; 5. Zadania pedagogiki pracy wynikające z funkcji ewaluacyjnej ; 6. Zadania pedagogiki pracy wynikające z funkcji prognostycznej badań naukowych. Część druga PRZEMIANY W METODOLOGII BADAŃ HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY. ROZDZIAŁ I. PARADYGMATY METODOLOGICZNE PEDAGOGIKI PRACY: 1. Paradygmaty badań w pedagogice pracy ; 2. Pojęcie "metateorii pedagogicznej" ; 3. Paradygmat systemowości w humanistycznej pedagogice pracy ; 4. Paradygmaty humanistycznej pedagogiki pracy ; 5. Paradygmat aksjologiczny przemian cywilizacyjnych. ROZDZIAŁ II. METODOLOGIA BADAŃ PROBLEMÓW HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Kłopoty z metodologią nauk humanistycznych ; 2. Procesy badania systemu aksjologicznego człowieka (nie)pracującego ; 3. Psychologia rozumienia fundamentem badań w pedagogice pracy. ROZDZIAŁ III. Problematyka języka pedagogiki pracy: 1. Konieczność prac nad terminologią pedagogiki pracy ; 2. Terminologia humanistycznej pedagogiki pracy obiektem badań ; 3. Problematyka języka współczesnej pedagogiki pracy ; 4. Potrzeba reinterpretacji pojęć w cywilizacji informacyjnej. ROZDZIAŁ IV. KIERUNKI PRZEMIAN PRZEDMIOTU BADAŃ HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Konieczność aksjologicznego podejścia w pedagogice pracy ; 2. Niezbędność wielokierunkowej metarefleksji dla rozwoju pedagogiki pracy ; 3. Konieczność metarefleksji nad istotą człowieka ; 4. Konieczność metarefleksji nad pracą osoby ludzkiej ; 5. Aksjologiczne ujęcie pracującej osoby i pracy człowieka ; 6. Zadania pedagogiki pracy w orientacji aksjologicznej. Część trzecia. PRZYSZŁOŚĆ PRACY WYZNACZNIKIEM PRZEDMIOTU BADAŃ HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY. ROZDZIAŁ I. MYŚLENIE O PRZYSZŁOŚCI W HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGICE PRACY: 1. Istota prognozowania ; 2. Przyszłość? Jak ją rozumieć? Addytywnie czy kreatywnie? ; 3. Nowa futurologia a pedagogika pracy ; 4. Trudności w modelowaniu przemian ; 5. Postmodernizm a przemiany cywilizacyjne. ROZDZIAŁ II. PRZEMIANY W MYŚLENIU O PRACY LUDZKIEJ: 1. Od przekleństwa do pożądania ; 2. Przyszłość pracy - rozumienie pojęcia ; 3. Trzecia fala przemian cywilizacji a praca człowieka ; 4. Rozwój technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych a przemiany cywilizacyjne ; 5. Technologie informacyjne a procesy poznawania ; 6. Nowe technologie a przemiany pracy człowieka. ROZDZIAŁ III. PRZEMIANY PRACY WYZNACZNIKIEM PRZEDMIOTU BADAŃ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Przemiany pracy człowieka w świetle rozwoju cywilizacji ; 2. Ciągłość przemian w pracy człowieka ; 3. Zmiany w strukturze zatrudnienia w gospodarce ; 4. Przemiany we współczesnych procesach produkcji przemysłowej ; 5. Przykłady przemiany w rolnictwie ; 6. Przykłady przemian w usługach ; 7. Zagrożenia wynikające z dynamiki przemian w pracy człowieka ROZDZIAŁ IV. PRZEMIANY NA RYNKU PRACY A PROBLEMATYKA HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Charakter przemian na rynku pracy ; 2. Ku społeczeństwu wiedzy i gospodarce opartej na wiedzy ; 3. Wiek dostępu a problemy badań pedagogiki pracy ; 4. Elastyczność zatrudnienia ; 5. Telepraca. ROZDZIAŁ V. PERSPEKTYWY PRACY CZŁOWIEKA TERENEM BADAŃ HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Przyszłość pracy kategorią humanistycznej pedagogiki pracy ; 2. Raporty o rozwoju społecznym ; 3. W trosce o pracę. ROZDZIAŁ VI. WYBRANE KONCEPCJE TEORETYCZNE PRZYSZŁOŚCI PRACY: 1. Przyszłość pracy w XXI wieku ; 2. Przyszłość pracy w ujęciu E. GELPIEGO ; 3. Inne koncepcje dotyczące przyszłości pracy. ROZDZIAŁ VII. EWOLUCJA ZAWODÓW PRZEDMIOTEM BADAŃ HUMANISTYCZNEJ ; 2. Zawody przyszłości ; 3. Przyszłe zawody poszukiwane na rynku ; 4. Zawody XXI wieku ; 5. Zawody na wymarciu ; 6. Podstawowe tezy J. Rifkina i ich analiza. ROZDZIAŁ VIII. KIERUNKI ROZWOJU HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Rozwój problematyki humanistycznej pedagogiki pracy ; 2. Konsekwencje przemian cywilizacyjnych dla edukacji; 3. Edukacja dla pracy 4. Informacja i wiedza czynnikiem zmiano twórczym. ROZDZIAŁ IX. PRZYSZŁOŚĆ PEDAGOGIKI PRACY W ŚWIETLE PRZEMIAN PRACY CZŁOWIEKA: 1. Aksjologiczne wyznaczniki kierunków rozwoju pedagogiki pracy. ROZDZIAŁ X. PRACA JAKO SIŁA ETYCZNA: 1. Wymiarowość pracy ; 2. Wolność człowieka w pracy ; 3. Odpowiedzialność w zjawiskach pracy ; 4. Psychopatologia a aksjologia pracy człowieka ; 5. Szanse rozwoju humanistycznej pedagogiki pracy. ROZDZIAŁ XI. PRZYSZŁOŚĆ PRACY A PRZYSZŁOŚĆ SZKOŁY OBIEKTEM ZAINTERESOWAŃ HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Potrzeba refleksji nad kierunkami przebudowy szkoły ; 2. Dobra szkoła ľ trudne pojęcie ; 3. Szkoła zorientowana na współczesność i przyszłość ; 4. Szkoła obiektem planowania strategicznego 5. Szkoła a praca. ROZDZIAŁ XII. PROBLEMATYKA SZKOŁY I EDUKACJI ZAWODOWEJ TERENEM BADAŃ HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY : 1. Potrzeba ujednolicania paradygmatów teorii edukacji zawodowej ; 2. Pojęcie i cechy współczesnej edukacji zawodowej ; 3. Dysfunkcjonalność dotychczasowej edukacji zawodowej ; 4. Paradygmaty współczesnej edukacji zawodowej ; 5. Edukacja zawodowa a europejskie ramy kwalifikacji zawodowych ; 6. Szkolnictwo wyższe terenem badań humanistycznej pedagogiki pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101510 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 401-[418].
DOSKONALENIE JAKOŚCI ŻYCIA KONSTYTUTYWNYM CELEM PRACY CZŁOWIEKA: Jakość życia kategorią humanistycznej pedagogiki pracy ; Ewolucja problematyki jakości życia w badaniach naukowych ; "Dobre życie" kategorią humanistycznej pedagogiki pracy ; Szczęście kategorią współczesnej pedagogiki pracy ; Wybrane problemy z teorii szczęścia ; Zadowolenie i satysfakcja z życia i pracy ; Jakość życia kategorią metodologiczną ; CZLOWIEK W PROBLEMATYCE JAKOSCI ŻYCIA: Wartości wyznacznikami jakości życia ; Sens pracy a sens życia człowieka ; Sens życia jako problem ludzki ; Uwarunkowania procesu odkrywania sensu pracy ; Plany życiowe i zawodowe a jakość życia ; Orientacje i postawy wobec pracy ; Jakość życia a styl życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104707 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 294-304.
Część pierwsza. WIELOWYMIAROWOŚĆ POJĘCIA PRACY LUDZKIEJ: I. Praca jako szczególna wartość i źródło wartości w życiu człowieka; II. Powinności człowieka pracującego obiektem badań humanistycznej pedagogiki pracy; III. Praca zawodowa człowieka jako wartość; IV. Moralność w pracy człowieka; V. Aksjologiczne aspekty pracy ludzkiej; VI. Praca człowieka wobec podstawowych kategorii aksjologicznych; VII. Etos pracy. Część druga. PRACA JAKO ZJAWISKO KULTURY: I. Człowiek, kultura, cywilizacja, technika; II. Kultura pracy; III. Kultura pracy systemem postaw; IV. Kultura techniczna; V. Kultura informacyjna. Część trzecia. PRACA A INNE FORMY DZIAŁALNOŚCI CZŁOWIEKA: I. Podstawowe formy działalności człowieka; II. Lenistwo jako forma działalności człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99842 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 374-383, netogr. s. 383-387.
PRACA CZŁOWIEKA W OKRESIE TRANSFORMACJI CYWILIZACYJNEJ : Cywilizacja informacyjna owocem nowej pracy człowieka ; Technologia. Wielowymiarowość pojęcia ; Technologie czynnikiem sprawczym przemian cywlizacyjnych ; Konsekwencje przemian w technologiach ; Kierunki dalszego rozwoju technologii. PRACA CZŁOWIEKA W PRZEMYŚLE CYWLIZACJI INFORMACYJNEJ : Przemiany pracy w działalności produkcyjnej ; Przemiany pracy człowieka w przemyśle i budownictwie ; Konsekwencje przemian w technologiach i pracy człowieka. ZMIENNOŚĆ FORM ŚWIADCZENIA PRACY: Przemiany w formach organizacji i świadczenia pracy ; Telepraca. Nowa forma organizacyjna świadczenia pracy. PRACA W USŁUGACH CYWLIZACJI INFORMACYJNEJ: Usługi sektorem pracy ludzkiej i obiektem badań pedagogiki pracy ; Technologie informacyjne w usługach społecznych ; Nowe rozwiązania technologii informacyjnych ; E-biuro. Wirtualne biuro ; E-szkoła. E-nauczanie. E-Learning. M-nauczanie ; Edukacyjne narzędzia informacyjne ; Wirtualna edukacja. E-praca. Wybrana problematyka telemedycyny ; Telemedycyna - nowe oblicze pracy w służbie zdrowia. PRACA CZŁOWIEKA W ROLNICTWIE: Rolnictwo jako sektor działalności gospodarczej ; Przemiany pracy człowieka w rolnictwie ; Technologia a przemiany w pracy człowieka w rolnictwie ; Polskie rolnictwo w okresie transformacji cywilizacyjnej. ANEKS Prognozowane kierunki dalszego rozwoju technologii. Prezentacja problematyki technologii XXI wieku: Wybrane nowe technologie zmieniające jakość świata ; Nowe technologie początku XXI wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102306 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 383-[398].
Cz. I. WYBRANE ZJAWISKA EKONOMII WYZWANIEM DLA HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY: R. I. WYBRANE PROBLEMY TEORETYCZNE: Człowiek w centrum zainteresowań edukacji i ekonomii ; Edukacja przedmiotem zainteresowania ekonomii ; Ekonomizacja języka pedagogiki ; W poszukiwaniu nowego modelu życia ; Cywilizacja miłości a ekonomia ; Niektóre konsekwencje prymatu człowieka nad kapitałem ; R. II. GOSPODARKA I EKONOMIA W PROCESIE PRZEMIAN: Koegzystencja zjawisk cywilizacyjnych ; Nowa gospodarka i nowa ekonomia ; Znaczenie wiedzy jako czynnika produkcji - gospodarka oparta na wiedzy ; R. III. Z TEORII KAPITAŁU INTELEKTUALNEGO: Nowa treść pojęcia "kapitał" ; Zarządzanie zasobami ludzkimi czy kapitałem ludzkim? ; Kapitał intelektualny w konwencji pedagogiki ; Cz. II. WYBRANE PRZEMIANY ZACHODZĄCE NA RYNKU PRACY: R. I. WSPÓŁCZESNY RYNEK PRACY, PRÓBA PEDAGOGICZNEGO OGLĄDU: Sens pojęć: "rynek" i "rynek pracy" w ekonomii ; Teorie rynku pracy ; Kierunki przemian rynku XXI wieku ; R. II. PRZEMIANY CYWILIZACYJNE PRACY A RYNEK PRACY: Czas transformacji cywilizacyjnej czasem przemian na rynku pracy ; Kierunki przemian pracy człowieka ; Rola edukacji i wychowania w sytuacji zmieniającego się rynku ; Przemiany pracy w modelu cywilizacji informacyjnej ; R. III. NOWA PRACA CZŁOWIEKA: Podstawowe założenia metodologiczne ; Rewolucja w pracy człowieka. Praca jako towar ; Nowa praca. Zarys problematyki ; Wszechobecność technologii marketingu i reklamy ; Personalizacja wytworów. Elastyczne linie produkcyjne ; Nowe tworzywa pracy. Dematerializacja pracy ; Technologie wyznaczają niezbędne kompetencje ; Wiedzochłonność dóbr materialnych - wytworów pracy ludzi ; Nowe wyniki nowej pracy człowieka w cywilizacji informacyjnej ; Reindustrializacja i dezindustrializacja ; Nowe środowisko pracy człowieka ; Praca a nowe technologie ; Analiza komparatystyczna pracy człowieka w nowej rzeczywistości ; R. IV. RYNEK PRACY W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: Cyfrowy wymiar przyszłości. Społeczeństwo cyfrowe ; Nowe technologie a rynek pracy ; Nowy rynek w cywilizacji informacyjnej - nowe społeczeństwo cyfrowe ; Rynek pracy w społeczeństwie wiedzy ; Społeczeństwo sieciowe i informacjonalizm ; Rynek i rynek pracy w cywilizacji informacyjnej a wyzwania dla edukacji ; Trudny rynek pracy - próba pedagogicznego oglądu ; Rynek i rynek pracy a konieczne zmiany w edukacji ; R. V. ZMIENNOŚĆ FORM ORGANIZACJI I ŚWIADCZENIA PRACY W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: Nowe formy organizacji i świadczenia pracy ; Zmiany w strukturze czasu pracy i czasu życia ; R. VI. ELASTYCZNE FORMY ZATRUDNIANIA PRACOWNIKÓW: Pojęcie elastyczności zatrudnienia ; Dzielenie się pracą. Dzielenie pracy ; Charakterystyka elastycznych form zatrudnienia niepracowniczego ; R. VII. TELEPRACA. ROZSZERZANIE SIĘ NOWYCH FORM ORGANIZACJI ŚWIADCZENIA PRACY: Pojęcie i cechy telepracy ; Praca lokalna a telepraca ; Wartości z telepracy dla pracodawcy i dla pracownika ; Cz. III. KONSUMPCJONIZM - RYNEK - STYL ŻYCIA: R. I. EKSPLIKACJA POJĘĆ OPISUJĄCYCH PRZEMIANY WSPÓŁCZESNEGO RYNK: Pojęcie: "konsument" ; Pojęcie: "konsumpcja" ; Prosument, prosumcja Dekonsumpcja ; Konsumpcjonizm jako ważne zjawisko rynku okresu transformacji ; Pojęcie konsumeryzm ; R. II. RYNEK A MODEL KONSUMPCJI: Rynek a zniewolenie człowieka ; Model konsumpcji a wolność człowieka ; Kultura konsumpcji ; Utowarowienie wartości i zjawisk życia ; Konsumpcjonizm a wartości ; Konsumpcyjny styl życia jako wybór etyczny ; Konsumpcjonizm a utylitaryzm i hedonizm ; Postmodernizm a konsumpcjonizm ; R. III. KONSUMPCJONIZM A PODSTAWOWE TEGORIE AKSJOLOGII: Konsumpcjonizm a prawda i dobro ; Konsumptariat jako społeczeństwo zewnątrz sterowne ; Świadoma konsumpcja dziś ; Konsumpcjonizm a godność człowieka ; Konsumpcjonizm a odpowiedzialność ; Odpowiedzialność w świecie konsumpcji ; Konsumpcjonizm. Wyzwania dla pedagogiki pracy ; Utylitaryzm a edukacja w kontekście konsumpcjonizmu ; R. IV. NOWY RYNEK W CYWILIZACJI INFORMACYJNEJ - NOWE SPOŁECZEŃSTWO CYFROWE: Kierunki przemian rynku w dobie globalizacji ; Wiek dostępu, rynek dostępu. Wyjaśnienie pojęć ; Dostęp zamiast własności ; Rynek dostępu. Opis zjawiska ; Rynek sieciowy to rynek dostępu ; Wykluczenie cyfrowe ; Praca w sieci. Wielu-do-wielu ; R. V. WYBRANE ZJAWISKA CHARAKTERYZUJĄCE WIEK DOSTĘPU: Podstawowe kierunki zmian ; Kontrolowanie idei ; Zjawiska rynku dostępu w rolnictwie ; Wszystko jest na sprzedaż ; Czas życia produktu swoistym towarem ; Komercjalizacja ludzkiego czasu, przeżyć i doznań ; R. VI. KOMERCJALIZACJA NAUKI. UTOWAROWIENIE WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ: Komercjalizacja kultury ; Dematerializacja pieniądza. Karty bankomatowe ; Dematerializacja pracy. Utwory i usługi cyfrowe ; Recesja znaczenia pracy ; R. VII. NIEKTÓRE KONSEKWENCJE ROZWIJAJĄCEGO SIĘ RYNKU DOSTĘPU: Gospodarka korporacyjna ; Sterowanie klientem (LTV - life time value) ; Przechodzenie od producenta i wytwarzania do agenta i dystrybucji ; Tworzenie technologii relacyjnych ; Tworzenie nowych wspólnot konsumenckich ; Cz.IV. BEZROBOCIE JAKO ZJAWISKO I OBIEKT BADAŃ: R. I. BEZROBOCIE JAKO ZJAWISKO CYWILIZACYJNE. WYBRANE PROBLEMY Z TEORII BEZROBOCIA: Eksplikacja pojęcia "bezrobocie" ; Bezrobocie jako zjawisko cywilizacyjne ; R. II. RODZAJE, PRZYCZYNY I SKUTKI BEZROBOCIA: Rodzaje bezrobocia ; Przyczyny bezrobocia ; Osobowe, społeczne i ekonomiczne skutki bezrobocia ; R. III. BEZROBOCIE W POLSCE: Cechy polskiego bezrobocia ; Gwałtowny wzrost liczby osób bezrobotnych ; R. IV. BEZROBOCIE JAKO OBIEKT BADAŃ NAUK EKONOMICZNYCH: Ekonomiczna charakterystyka bezrobocia ; Skutki ekonomiczne bezrobocia ; Bezrobocie w ujęciu ilościowym ; R. V. BEZROBOCIE PROBLEMEM BADAŃ W SOCJOLOGII: Bezrobocie chorobą społeczną ; Bezrobocie a życie rodzinne ; R. VI. PSYCHOLOGICZNA INTERPRETACJA BEZROBOCIA: Podmiotowe ujmowanie bezrobocia ; Koncepcje psychologiczne opisujące powstawanie zaburzeń wskutek bezrobocia ; R. VII. PSYCHOLOGICZNE SKUTKI BEZROBOCIA: Wielowymiarowość skutków psychologicznych bezrobocia ; Fazy rozwoju życia psychicznego osób bezrobotnych ; Poczucie własnej wartości bezrobotnych ; Procesy samooceny u bezrobotnych ; Zaburzenia życia psychicznego bezrobotnych ; Konstruktywne i destruktywne sposoby radzenia sobie z sytuacją ; bezrobocia ; Przemiany w duchowości osób bezrobotnych ; Utrata sensu i celu życia człowieka bezrobotnego ; R. VIII. ŻYCIE EMOCJONALNE BEZROBOTNYCH: Zaburzenia emocjonalne w życiu bezrobotnych ; R. IX. BEZRADNOŚĆ W ŻYCIU OSÓB BEZROBOTNYCH: Bezradność. Eksplikacja pojęcia ; Klasyczny model bezradności ; Wyuczona bezradność osób bezrobotnych ; Model beznadziejności w postępowaniach bezrobotnych ; R. X. STYL ŻYCIA OSÓB BEZROBOTNYCH: Niektóre wymiary stylu życia ludzi pracujących ; Wegetatywny styl życia ; Styl życia ludzi bezrobotnych i ich rodzin ; R. XI. OBRAZ AKSJOLOGICZNY CZŁOWIEKA BEZROBOTNEGO: Aksjologiczne problemy w życiu osób bezrobotnych ; Nowa rzeczywistość doświadczeniem osób bezrobotnych ; Bezrobocie a godność człowieka ; Bezrobocie a wolność człowieka ; Bezrobocie a odpowiedzialność ludzi bezrobotnych ; Bezrobocie a dobro człowieka bezrobotnego ; Dobro wspólne jako cel życia społecznego ; Bezrobocie a zasady życia społecznego ; Bezrobocie a sprawiedliwość ; Bezrobocie a zasada solidarności ; Bezrobocie a inne wartości osobowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105943 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 391-[400].
WIELORAKOŚĆ KOSZTÓW PRACY CZŁOWIEKA: Trudności w pracy człowieka ; Psychopatologia pracy ; Koszty pracy ; Obciążenie człowieka pracą ; Emocje i motywacje pracy ; Zmęczenie, znużenie i zniechęcenie człowieka w pracy i pracą zawodową ; Syndrom zmęczenia informacyjnego ; TRUDNOŚCI WEWNĘTRZNE A PRACA CZŁOWIEKA: Rodzaje trudności wewnętrznych w pracy ; Praca człowieka w sytuacjach trudnych związanych z przeszkodami w realizacji zadań zawodowych ; Praca człowieka w sytuacjach konfliktowych ; Stres w życiu i pracy człowieka ; TRUDNOŚCI ZEWNĘTRZNE W PRACY CZŁOWIEKA: Rodzaje trudności zewnętrznych w pracy ; Zagrożenia w środowisku pracy człowieka ; Manipulacje prawdą w świecie informacji ; Osobowe skutki przeładowania informacyjnego ; Społeczne skutki nadmiarowości informacji ; Przeszkody i zagrożenia w pracy ; Zagrożenia w pracy dotyczące świata wartości ; Zagrożenia związane z kwalifikacjami niezbędnymi w pracy i potrzebami pracownika ; Zagrożenia w pracy wynikające z chronicznego zmęczenia: wypalenie zawodowe ; WYBRANE ZJAWISKA WYNIKAJĄCE Z TRUDNOŚCI W PRACY: Choroby zawodowe ; Uzależnienia w procesach pracy i przez pracę ; Dobrowolne zagubienie się w pracy. Pracoholizm ; Praca zniewolona.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103719 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 338-357.
CZĘŚĆ I. PODSTAWOWE CECHY WSPÓŁCZESNOŚCI W OKRESIE TRANSFORMACJI CYWILIZACYJNEJ: I. Najważniejsze założenia metodologiczne analizy zjawisk współczesności: 1. Potrzeba metateoretycznej pedagogicznej refleksji nad współczesnością ; 2. Prymat człowieka nad wszystkimi zjawiskami cywilizacji ; 3. Prymat człowieka nad nauką i techniką ; 4. Prymat osoby nad rzeczą. Prymat osoby nad środowiskiem materialnym ; 5. Prymat etyki nad techniką ; 6. Prymat człowieka nad jego pracą. II. Problemy metodologii badań zjawisk współczesności: 1. Rozwój i zmiany rozwojowe ; 2. Modernizacja - eksplikacja pojęcia ; 3. Założenia metodologiczne badań współczesności w humanistycznej pedagogice pracy ; 4. Potrzeba nowego odczytania współczesności ; 5. Humanistyczny wymiar analiz ; 6. Podejście systemowe ; 7. Metodologiczne wyzwania humanistycznej pedagogiki pracy ; 8. Przykład analizy systemowej. III. Nauka i technika kreatorami rozwoju współczesności: 1. Wartości fundamentem przemian współczesności ; 2. Paradygmat wielorakości technologii definiujących ; 3. Paradygmat wszechobecności technologii informacyjnych. IV. Współczesność w okresie transformacji cywilizacji: 1. Technika szczególnym zjawiskiem współczesności ; 2. Służebność techniki wobec człowieka ; 3. Facylitacyjne funkcje techniki w badaniach naukowych ; 4. Celowość jako kategoria techniki ; 5. Osobowe wymiary techniki ; 6. Społeczne wymiary techniki. V. Człowiek wobec zagrożeń współczesności: 1. Postmodernizm a przemiany cywilizacyjne ; 2. Konsekwencje zagubienia paradygmatów ; 3. Hedonizm w zjawiskach współczesności ; 4. Utylitaryzm w zjawiskach współczesności ; 5. Zamęt w rozumieniu pojęcia „technika”. VI. Nauka czynnikiem sprawczym przemian cywilizacyjnych: 1. Nauka siłą kreatywną współczesności ; 2. Wzrost unaukowienia wszelkiej ludzkiej pracy ; 3. Niektóre cechy nauki współczesnej ; 4. Nauki techniczne ; 5. Metatechnika ; 6. Utrzymywanie się ciągle wysokiej dynamiki zmian w nauce i technice. CZĘŚĆ II. PODSTAWOWE ZJAWISKA WSPÓŁCZESNOŚCI: Czynniki sprawcze przemian zachodzących we współczesności: 1. Technika generatorem przemian współczesności ; 2. Technologie wyznacznikiem kierunków przemian ; 3. Ogólna charakterystyka przemian cywilizacyjnych ; 4. Charakterystyka przemian cywilizacyjnych ; 5. Wielorakość technologii definiujących cechą współczesności ; 6. Przemiany aksjologii podstawą modeli cywilizacyjnych; 7. Globalizacja a przemiany współczesności ; 8. Konsumpcjonizm ; 9. Neoliberalizm - duch nowego kapitalizmu II. II. Charakterystyka cywilizacji i społeczeństwa informacyjnego: 1. Cywilizacja informacyjna ; 2. Geneza społeczeństwa informacyjnego. III. Konsekwencje wszechobecności technologii informacyjno-komunikacyjnych: 1. Przemiany w filozofii pracy ludzkiej ; 2. Przebudowa charakteru i struktury działalności ludzi cechą społeczeństwa informacyjnego ; 3. Zmienność potrzeb ludzi ; 4. Współczesność. Czas pracy a czas życia ; 5. Wszechobecność technologii informacyjnych ; 6. Wyniki technologii informacyjnych. Utwory i usługi cyfrowe ; 7. Wpływ technologii informacyjnych na różne dziedziny życia ; 8. Wyzwania współczesnego społeczeństwa informacyjnego. CZĘŚĆ III. OSOBOWE I SPOŁECZNE SKUTKI PRZEMIAN W PRACY CZŁOWIEKA: I Osobowe skutki przemian. Człowiek pracujący podmiotem zjawisk: 1. Zmiany w rozumieniu jakości życia i jakości ludzkiej pracy ; 2. Zmiany w poziomie intelektualnej aktywności ludzi ; 3. Zmiany w rozumieniu pracy i kariery osoby w biegu życia ; 4. Podmiot pracy we współczesnych procesach pracy ; 5. Dostęp do wiedzy wymogiem rozwoju społeczeństwa informacyjnego. II. Społeczne skutki przemian cywilizacyjnych: 1. Ewolucja zawodów wskaźnikiem przemian cywilizacyjnych ; 2. Przykłady zjawisk ewolucji zawodów ; 3. Nieco futurologii ; 4. Mobilność zawodowa pracowników a ewolucja zawodów ; 5. Globalizacja gospodarcza a ewolucja zawodów ; 6. Ewolucja zawodów przedmiotem badań pedagogiki pracy ; 7. Konsekwencje ewolucji zawodów dla edukacji zawodowej. III. Nowe społeczeństwo - nowa stratyfikacja: 1. Stratyfikacje w społeczeństwie informacyjnym ; 2. Sektorowy podział ludzi pracujących w gospodarce narodowej ; 3. Europejskie i krajowe ramy kwalifikacji podstawą stratyfikacji ; 4. Zawodowa struktura ludności w Polsce ; 5. Nowoczesność a zmiany struktury zatrudnienia w gospodarce ; 6. Społeczeństwo kognitariuszy ; 7. Netokracja. Zjawisko nowej stratyfikacji ; 8. Konsumptariat. Wyzwanie stratyfikacji społecznej ; 9. Nowe warstwy społeczne . IV. Wybrane negatywne skutki wynikające z rozwoju społeczeństwa informacyjnego: 1. Określenie problematyki ; 2. Dekwalifikacja jako nowe zjawisko cywilizacyjne ; 3. Problematyka wykluczenia cyfrowego (marginalizacji). V. Rynek pracy w społeczeństwie informacyjnym: 1. Trudny rynek pracy ; 2. Rynek sieciowy ; 3. Przemiany cywilizacyjne determinantami cech rynku pracy w społeczeństwie Informacyjnym ; 4. Wiek dostępu jako nowy etap rozwoju rynku pracy ; 5. Rola własności w okresie rynku dostępu ; 6. Przyszłość pracy człowieka (refleksji ciąg dalszy). VI. Innowacyjność w pracy wskaźnikiem rozwoju społeczeństwa Informacyjnego: 1. Innowacyjność w pracy wyzwaniem społeczeństwa wiedzy ; 2. Modele działalności innowacyjnej ; 3. Innowacje a kapitał kreatywny ; 4. Innowacje ekologiczne. VII. Rozwój i zróżnicowanie form organizacji pracy: 1. Dynamiczny rozwój form organizacyjnych pracy w sektorach gospodarczych ; 2. Podstawowe pojęcia ; 3. Parki naukowo-technologiczne w Polsce ; 4. Technopole ośrodkami koncentracji zawansowanych technologii. VIII. Wybrane problemy środowiska informatycznego w Polsce: 1. Antropoinforsfera, przeładowanie informacyjne ; 2. Internet w Europie i w Polsce ; 3. Internet w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102568 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Indeks terminów : angielsko, bułgarsko, czesko, francusko, niemiecko, rosyjsko, węgiersko-polskich
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-75205 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przeznaczona dla nauczycieli, wychowawców oraz studentów kierunków pedagogicznych
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-64254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77390 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach. Indeks.
Tekst częśc. w jęz. ang.
Streszcz. w jęz. ang. przy pracach. Wstęp także w jęz. ang. Spis treści także w jęz. ang.
Wprowadzenie: edukacyjne walory pracy ludzkiej ; Introduction: The educational benefits ot human work ; Kolonizacja światów społecznych edukacji przez pracę ; Prawo do pracy w polskiej Konstytucji z 1997 roku ; Hezjod - pierwszy etyk pracy ; Praca zawodowa w rozwoju osobistym i zawodowym człowieka ; Znaczenie pracy i zawodu dla człowieka ; Doświadczenie pracy w procesie samorealizacji i kształtowania tożsamości młodzieży ; Doświadczenie poczucia niesprawiedliwości a praca zawodowa ; Psychologiczne wyznaczniki zadowolenia z pracy wśród nauczycieli ; Praca zawodowa kobiet a obowiązki rodzinne ; Aktywność zawodowa kobiet - sukcesy i porażki ; Wolontariat - szansą czy zagrożeniem dla wolontariusza? ; Cura personalis, czyli uwaga i troska o biedne dzieci wyrazem chrześcijańskiego posłannictwa ; Rola katechetów w pracy z rodziną wykluczoną społecznie w wyniku długookresowego bezrobocia - perspektywy, propozycje i przykłady ze Słowacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104497 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45722 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. A-Inf.-37
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-55288 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej