Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(84)
Forma i typ
Książki
(83)
Poradniki i przewodniki
(20)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Audiobooki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(127)
wypożyczone
(21)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(30)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(33)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(7)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(4)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(8)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(8)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(11)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(5)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(3)
Filia 9 (Czackiego 5)
(5)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(6)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(4)
Filia 15 (Lwowska 60)
(6)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(5)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(3)
Filia 20 (Solarza 9a)
(5)
Autor
Stanisławska Irena A. (1958- )
(4)
Burrett Jill F
(2)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(2)
Jacewicz Agnieszka
(2)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(2)
Kielin Jacek
(2)
Mac Kenzie Robert J
(2)
Maksymiuk Renata
(2)
Rudnik Justyna
(2)
Stachyra Wojciech
(2)
Stein Agnieszka
(2)
Szulc Joanna
(2)
Woydyłło Ewa (1939- )
(2)
Zawadzka Dorota (1962- )
(2)
Albrecht Piotr (pediatra)
(1)
Augustyniak Karolina
(1)
Bakiera Lucyna
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bauer Jon
(1)
Bochenek Dorota (1962- )
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(1)
Chlebowska Elżbieta (wychowanie)
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Deliński Cezariusz
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Döpfner Ulrike
(1)
Dżdża Joanna (1988- )
(1)
Edwards Naia
(1)
Faber Adele
(1)
Fajans Tadeusz
(1)
Flak Kazimierz
(1)
Ford Gina
(1)
Gajda Marcin
(1)
Gajda Monika
(1)
Gibson Lindsay C
(1)
Gordon Thomas (1918-2002)
(1)
Gray Deborah D. (1951- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Hall Carol (1951-)
(1)
Hall Eric (1936-)
(1)
Harris Rachel
(1)
Harwas-Napierała Barbara (1947- )
(1)
Hornby Garry (1949- )
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Hosiasson Janina
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Izdebska Helena ( -2002)
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jacoń Piotr
(1)
Jankowska Anna
(1)
Janur Barbara
(1)
Joslin Karen Renshaw
(1)
Juul Jesper (1948-2019)
(1)
Kachel Katarzyna (1974- )
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Karpowicz Paweł (1954- )
(1)
Klementowska Iza (1978- )
(1)
Koch Monika
(1)
Kohn Alfie (1957- )
(1)
Kolska Katarzyna
(1)
Kopeć Ewa (1975- )
(1)
Kot Sylwia
(1)
Kotlarek Monika
(1)
Kotłowski Karol
(1)
Kowalska Maria (tłumaczka)
(1)
Kołakowska Anna
(1)
Kramarz Michał
(1)
Krantz Lindgren Petra (1972- )
(1)
Kubeczko Józef
(1)
Lengren Zbigniew (1919-2003)
(1)
Lew-Koralewicz Aneta
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Lhotzky Heinrich (1859-1930)
(1)
Lipińska Marta (tłumacz)
(1)
Makowska Alicja
(1)
Malarecka Bogumiła
(1)
Malinowska-Janiak Karolina (1982- )
(1)
Mazlish Elaine
(1)
McCraith Sheila
(1)
Moskal Maria
(1)
Możdżyńska Aldona
(1)
Musello Christine
(1)
Naszkowska Klara
(1)
Niemiec Tomasz
(1)
Nolte Dorothy
(1)
Notbohm Ellen
(1)
Nowak Kamil (pedagog)
(1)
Nyberg Lisa
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Olasz Mateusz
(1)
Orszulewska Karolina
(1)
Osiecka Jadwiga
(1)
P. Fr
(1)
Piecychna Beata
(1)
Pigła Magdalena
(1)
Piotrowska Aleksandra (psycholog)
(1)
Piotrowska Aleksandra (psychologia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(36)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(11)
1960 - 1969
(1)
1930 - 1939
(1)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(33)
Kraj wydania
Polska
(78)
Austria
(1)
Język
polski
(75)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(9)
Dziecko autystyczne
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura australijska
(1)
Literatura koreańska
(1)
Temat
Rodzice
(53)
Psychologia dziecka
(38)
Wychowanie w rodzinie
(38)
Rodzina
(15)
Dziecko
(14)
Psychologia wychowawcza
(12)
Wychowanie
(8)
Dzieci
(7)
Młodzież
(6)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Metody wychowawcze
(5)
Dziecko trudne
(4)
Kształcenie rodziców
(4)
Nauczanie
(4)
Nauczyciele
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rodzicielstwo
(4)
Uczniowie
(4)
Adopcja
(3)
Dojrzewanie
(3)
Macierzyństwo
(3)
Niemowlę
(3)
Psychoterapia
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Chorzy na nowotwory
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Internet
(2)
Konflikt
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Marketing
(2)
Narkomania dzieci i młodzieży
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Osoby transpłciowe
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Poczucie straty
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Reklama
(2)
Rozwód
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Tranzycja płciowa
(2)
Trauma
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Uczucia
(2)
Wychowawstwo
(2)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Aukcja internetowa
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Bezradność
(1)
Bezrobocie
(1)
Bunt
(1)
Charakter
(1)
Choroby przenoszone drogą płciową
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Ciąża
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dom dziecka
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Dorosłe dzieci z rodzin dysfunkcyjnych
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko transpłciowe
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z depresją
(1)
Edukacja domowa
(1)
Gniew
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Grupy samopomocowe
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głusi
(1)
Hipisi
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jordan, Henryk (1842-1907)
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Koreańczycy
(1)
Kryzys finansowy 2007 r.
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Leczenie
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Matki i córki
(1)
Matki i synowie
(1)
Małżeństwo
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja
(1)
Muzycy amerykańscy
(1)
Myślenie
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
2001-0
(4)
1989-
(3)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Kolbuszowa (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Korea Południowa
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Włoszczowa (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Poradniki dla rodziców
(27)
Poradnik
(15)
Reportaż
(4)
Szkice
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Poradniki
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
Autobiografia
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(29)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(13)
Medycyna i zdrowie
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
84 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Kompetentny Nauczyciel)
(Pedagogika)
Bibliogr. s. [280]-293. Indeksy.
Nauczyciele i doradztwo ; Model doradztwa w szkole ; Poznanie trosk i uczuć ; Różne strategie interwencji ; Przygotowanie ucznia do samodzielności ; Program rozwoju emocjonalnego ; Doradztwo rówieśnicze ; Wspieranie rodziców i rodziny ; Doradztwo a kwestie kulturowe ; Traumatyczne wydarzenia w życiu ucznia ; Wstydliwe tematy ; Pomoc i doradzanie rodzicom ; Współpraca mimo różnic ; Jak radzić sobie ze stresem i uniknąć syndromy wypalenia ; Dylematy etyczne w doradztwie prowadzonym przez nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92821 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Editio)
(Libri Australis)
Tytuł oryginału: "Rocks in the belly" 2010.
Mam osiem lat. Byłbym jedynakiem, gdyby moi rodzice nie postanowili zbawiać świata i adoptować innych dzieci. Kolejni chłopcy w moim domu są jak najeźdźcy, którzy pochłaniają czas i uwagę mojej matki. Powinienem być dla niej najważniejszy, a traktuje mnie tak, jakbym to ja był przybranym dzieckiem. Nienawidzę jej za to. Kocham i nienawidzę. Czy to, co robię, jest złe? Mam tylko osiem lat… Tragiczne wydarzenia, które już wkrótce rozegrają się w tej rodzinie, sprawią, że pogmatwane relacje między matką i synem staną się jeszcze bardziej napięte. Chłopaki nie płaczą… ale czy to znaczy, że nie odczuwają smutku, frustracji, złości, zazdrości, rozczarowania? Czy to znaczy, że nie mają prawa do odrobiny miłości? Emocje, które towarzyszyły bohaterowi, gdy był dzieckiem, nie straciły na intensywności mimo upływu czasu. Teraz ma dwadzieścia osiem lat i powraca do rodzinnego domu, by zaopiekować się schorowaną matką - i wszystkie te uczucia wybuchają z nową siłą. Co odcisnęło takie piętno na wrażliwym dziecku, że po wielu latach, podczas emocjonalnej podróży do miejsca budzącego przykre wspomnienia, wciąż nie potrafi uporać się z przeszłością? Oto powieść na miarę najlepszych dzieł Doris Lessing. Ta historia rozpisana na dwa głosy - małego, zagubionego chłopca i dorosłego mężczyzny, patrzącego na rzeczywistość przez pryzmat swojego dzieciństwa - to intensywne, poruszające i niepokojące doświadczenie, o którym długo nie będziecie potrafili zapomnieć. [Wydawnictwo Helion, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-IV D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka związana z Rzeszowem.
Życie nie może się ograniczać tylko do tego, że jestem transpłciowa. Wolałabym słyszeć pytania „jak się masz?” i „co słychać?”, jakie zadaje się wszystkim innym ludziom. Dla nauki transpłciowość nie jest już zagadką, a dla psychiatrii nie jest „chorobą”. Ale w społeczeństwie osoby, które uświadomiły sobie, że urodziły się w ciele niepasującym do tego kim są, wciąż pozostają niezrozumiałe i obce. Książka Pauli Szewczyk pozwala je zrozumieć, zbliżyć się do nich tak bardzo, że zaczynamy słyszeć ich wyznania i dramaty, choć wyrażane są szeptem. Słyszymy Stasia, który zanim wyprowadził się z domu, prowadził podwójne życie – wśród znajomych był sobą, dla rodziców pozostawał “córką”. Słyszymy Kornela zmagającego się ze stanami lękowymi, depresją i myślami samobójczymi – chłopaka, którego w szpitalu psychiatrycznym wysłano na oddział dla młodych kobiet. Słyszymy Tima, usiłującego nie tylko ułożyć się z ciałem, które mu doskwiera, ale i z losem migranta. Przyjechał do Polski, bo w rodzinnej Białorusi osobom takim jak on żyć jest jeszcze trudniej. Słyszymy i Klarę, usiłującą przezwyciężyć lęk graniczący z obsesją, że ktoś odkryje zmianę danych w jej dowodzie i dla otoczenia nigdy nie będzie kobietą. Słyszymy także wiele innych głosów, dzięki którym każda z osób występujących w książce staje się nam bliska. Bohaterkami i bohaterami „Ciał obcych” są osoby transpłciowe, ale też ich partnerzy, partnerki oraz rodzice. Tacy, którzy wciąż nie pogodzili się z faktem, że ich ukochany syn wcale nie jest chłopcem czy ci, którzy tożsamość dziecka zaakceptowali łatwo, choć rodzicielskie wsparcie to za mało, by dziecku chciało się żyć. Ale jest to też opowieść pełna miłości i wiary w to, że przełamanie bariery nieakceptacji i niezrozumienia to tylko kwestia czasu. Czytający książkę Pauli Szewczyk mają szansę przekroczyć tę barierę już teraz. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-reportaż (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [175]-200.
Współfinansowanie: Uniwersytet Wrocławski
Streszczenie w języku angielskim.
I. Strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego w aspekcie uwarunkowań osobowościowych i rodzinnych w literaturze przedmiotu: 1. Sytuacja konfliktu społecznego jako sytuacja trudna. 2. Dorastanie okresem zmian fizycznych, psychicznych i społecznych. 3. Młodzież w sytuacji konfliktu społecznego. 4. Strategie radzenia sobie młodzieży w kontekście sytuacji konfliktu społecznego. 5. Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 5.1. Samoocena. 5.2. Poczucie umiejscowienia kontroli. 5.3. Ocena poznawcza sytuacji. 5.4. Emocje. 6. Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 6.1. Postawy rodzicielskie. 6.2. Wzór sposobu radzenia sobie rodziców z trudnościami. II. Metodologia badań własnych: 1. Pytania i hipotezy badawcze. 2. Schemat związków między zmiennymi. 3. Metoda i narzędzia badawcze. 4. Grupa badana i procedura badania. III. Osobowościowe i rodzinne uwarunkowania stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego w świetle wyników badań: 1. Strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. Analiza osobowościowych i rodzinnych uwarunkowań. 2. Zmienne osobowościowe i rodzinne determinujące strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. Weryfikacja modelu zależności pomiędzy analizowanymi zmiennymi osobowościowymi i rodzinnymi. 2.1. Strategia agresywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2.2. Strategia unikowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2.3. Strategia uległego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2.4. Strategia zadaniowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. IV. Dyskusja wyników badań: 1. Strategia agresywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2. Strategia unikowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 3. Strategia uległego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 4. Strategia zadaniowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111874 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nikt nie jest na nią gotowy. Śmierć dziecka to dla wielu kobiet prawdziwy koniec świata. Oznacza nie tylko utratę przeszłości, ale też zaplanowanej przyszłości. Jak pogodzić się z tą stratą? Czy to w ogóle możliwe? Jak zrozumieć ból matki? Kiedy pocieszenie, które staramy się nieść, jeszcze bardziej rani? Jak przeżyć żałobę, by nie rozpadł się związek? Gdzie szukać ukojenia? Pytań w tej książce jest wiele – bolesnych, głębokich, przemieniających. Podobnie odpowiedzi – kojących, dających nadzieję, wspierających. Katarzyna Kachel oddała głos kobietom, które zwykle milczą, bo nie wiedzą, jak mówić o tym, czego doświadczyły. Ich głęboko poruszające świadectwa pozwalają zrozumieć doświadczenie bólu i dramatyczne pragnienie powrotu do życia. Uzupełniają je głosy ekspertów: psychoterapeutki, położnej, trenera oddechu, prawniczki. [www.azymut.pl, 2023]
MATKI GWIEZDNYCH DZIECI ; ROZMOWY O ŻAŁOBIE, TRAUMIE I TABUIZACJI: Kobiety po stracie nie dają sobie prawa do nazywania się matkami, choć cierpią jak matki / Joanna Piątek-Perlak ; Każde dziecko zostawia ślad / Anna Stachulska ; Uznanie, że decyzja o pozostaniu lub odejściu przynależała do duszy dziecka, może przynieść ulgę / Michał Godlewski ; Kobiety denerwuje, kiedy ojciec utraconego dziecka mówi: "Jestem tu tylko dla ciebie - chciałbym, żebyś już wróciła do życia" / Bernadett Janusz ; Ważne, by prawa po stracie poznać wcześniej, a nie dopiero wtedy, kiedy spotyka nas ta trudna sytuacja / Joanna Rułkowska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-618 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Biblioteka Troskliwych Rodziców : rozwój i pielęgnacja)
Indeks.
Przygotuj się na spotkanie ; Pierwsze chwile razem ; W poszukiwaniu rytmu (pierwszy-trzeci miesiąc) ; Wielka radość (czwarty-szósty miesiąc) ; Apetyt na nowe (szósty-dziewiąty miesiąc) ; Rosnąca niezależność (dziewiąty-dwunasty miesiąc) ; Co was czeka w drugim roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-613 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.12-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(BWA Biblioteka Wiedzy Alternatywnej)
Bibliografia strony 126-132.
1. O podejmowaniu decyzji ; 2. Adopcja ; 3. Piecza zastępcza ; 4. FAS - płodowy zespół alkoholowy ; 5. RAD - zespół zaburzeń więzi ; 6. Pokrewne zaburzenia psychorozwojowe ; 7. Rysunek dziecka ; 8. Nasza adopcja ; 9. Przydatne adresy .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [153]-194.
Rozdział 1. Otyłość w grupie dzieci i młodzieży: 1.1. Rozpowszechnienie. 1.2. Definicja i diagnoza. 1.3. Wieloczynnikowe uwarunkowania otyłości. 1.3.1. Wybrane czynniki socjoekonomiczne. 1.3.2. Wybrane czynniki fizjologiczne. 1.3.3. Wybrane czynniki rodzinne. 1.3.4. Wybrane czynniki psychospołeczne. 1.4. Konsekwencje otyłości. Rozdział 2. Wybrane aspekty funkcjonowania behawioralnego, emocjonalnego i poznawczego wśród dzieci i młodzieży: 2.1. Wprowadzenie. 2.2. Obraz ciała. 2.2.1. Definicja i charakterystyka. 2.2.2. Ocena negatywnego obrazu ciała w grupie dzieci i młodzieży. 2.2.3. Wybrane czynniki biorące udział w kształtowaniu się obrazu ciała. 2.2.4. Obraz ciała a inne aspekty funkcjonowania psychologicznego. 2.2.5. Pomiar obrazu ciała w grupie dzieci i młodzieży. 2.3. Style jedzenia. 2.3.1. Rozwój i charakterystyka sposobu odżywiania się. 2.3.1.1. Definicja. 2.3.2. Nienormatywne style i zachowania żywieniowe oraz powiązane z nimi inne aspekty funkcjonowania psychologicznego w grupie dzieci i młodzieży. 2.3.3. Pomiar postaw i zachowań żywieniowych w grupie dzieci i młodzieży. 2.4. Doświadczane emocje. 2.4.1. Definicja. 2.4.2. Emocje i stres a inne aspekty funkcjonowania psychologicznego w grupie dzieci i młodzieży. 2.4.3. Pomiar doświadczania emocji w grupie dzieci i młodzieży. Rozdział 3. Perspektywa diadyczna (dziecko – rodzic): teoria i badania: 3.1. Perspektywa diadyczna – wprowadzenie. 3.2. Diady w badaniach. Rozdział 4. Psychologiczne funkcjonowanie dzieci i młodzieży z otyłością – badania własne: 4.1. Cele badań. 4.2. Charakterystyka grupy. 4.3. Narzędzia badawcze. 4.3.1. Zachowania żywieniowe dzieci oceniane z perspektywy rodziców: Child Eating Behaviour Questionnaire (CEBQ). 4.3.2. Style jedzenia dzieci i młodzieży: Dutch Eating Behaviour Questionnaire for Children (DEBQ-C). 4.3.3. Emocje doświadczane przez dzieci i młodzież: Positive and Negative Affect Scale for Children (PANAS-C). 4.3.4. Niezadowolenie z ciała: Children’s Body Image Scale (dzieci) i Figure Rating Scale (młodzież). 4.3.5. Zmienne socjodemograficzne oraz motywacja do zmiany wyglądu i sposobu odżywiania się. 4.4. Analiza statystyczna. 4.5. Wyniki i ich dyskusja. 4.5.1. Hipotezy 1-6: porównanie dzieci i młodzieży o zróżnicowanym wskaźniku masy ciała w zakresie niezadowolenia z ciała, stylów jedzenia oraz doświadczanych emocji. 4.5.2. Hipotezy 7-14: porównanie dzieci i młodzieży o zróżnicowanym wskaźniku masy ciała w zakresie ich zachowań żywieniowych ocenianych przez rodziców. 4.5.3. Hipoteza 15 – perspektywa diadyczna: analiza związku pomiędzy wskaźnikiem masy ciała dzieci i młodzieży a tym wskaźnikiem u rodziców oraz subiektywną oceną dotyczącą statusu materialnego rodziny i motywacji do zmiany masy ciała i sposobu odżywiania się dzieci i młodzieży. 4.5.4. Hipoteza 16 – perspektywa diadyczna: analiza zależności pomiędzy emocjonalnym jedzeniem/emocjonalnym objadaniem się u dzieci i młodzieży a kategorią BMI rodziców i ich dzieci (prawidłowa vs nadmierna masa ciała) oraz niezadowoleniem z ciała u dzieci. 4.5.5. Ograniczenia badań i implikacje. Rozdział 5. Wybrane strategie prewencyjne i interwencje u dzieci i młodzieży z nadmierną masą ciała: 5.1. Nadwaga i otyłość w świetle wskazań dotyczących działań prewencyjnych i interwencyjnych. 5.1.1. Polskie Towarzystwo Otyłości Dziecięcej. 5.2. Wybrane obszary oddziaływań i ich grupy docelowe. 5.2.1. Opis wybranych oddziaływań w grupie dzieci i młodzieży. 5.2.1.1. Działania w Polsce. 5.2.1.2. Działania na świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-613 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111860 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Reportaż)
„W latach 2008-2017 za niepełnosprawne uznano 218 tysięcy dzieci. Część z nich, tych najciężej chorych i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie, pozostanie dziećmi do końca życia. Aż do śmierci będą potrzebowały pomocy przy wykonywaniu najprostszych czynności: myciu, jedzeniu, załatwianiu potrzeb fizjologicznych. Napisałem tę książkę, by pokazać, co ich matki przeżywają na co dzień. Bardzo rzadko słyszymy ich głos. Nikt nie jest w stanie opowiedzieć, co czuje żona porzucona przez męża z powodu wady genetycznej ich córki. Matka próbująca opanować atak szału niepełnosprawnego intelektualnie dwudziestopięciolatka. Kobieta patrząca na wijące się z bólu kilkumiesięczne niemowlę. Żegnająca dziecko w szpitalnej kostnicy. Nikt oprócz nich samych. Ta książka to opowieści pięciu kobiet. Spisywałem je przez rok. Z pewnością by nie powstała, gdyby nie moje osobiste doświadczenie”. Jacek Hołub. Pięć matek. Pięć przejmujących opowieści. O tym, że ojciec może, a matka musi. Że można być skazaną na dożywocie, choć nie udowodniono winy. O tym, że czasem trzeba żyć tak, jakby na nas usiadł niedźwiedź, jakby nad każdym dniem wisiał cień, jakby się chodziło po zaminowanej ziemi. O pogoni za pieniędzmi. O zależności, bezsilności, samotności. O okrucieństwie lekarzy, którzy nie potrafią rozmawiać. O heroicznej miłości i bezwarunkowym oddaniu. Co możemy zrobić dla matki, która pragnie, by jej dziecko umarło przed nią? Nie odwracać wzroku. Przynamniej tyle.” Justyna Dąbrowska
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-reportaż (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Hipis to człowiek, który poszukuje i nie zgadza się na krzywdę innych, ani na porządek rzeczy, który sprawia innym przykrość, rozumiesz?” - pytał tata, a ja baaaardzo powoli mu potakiwałem. - „Dotyczy to nie tylko ludzi, ale zwierząt i roślin też”. „A jeśli hipis sam sobie robi krzywdę?” - miałem trzynaście lat, kiedy zadałem tacie to pytanie. Wolność od konwenansów, reżimu, ciasnych zasad i kołnierzyków. Ucieczka w sztukę, naturę, w drogę, dragi, w cokolwiek. A potem…? Tomek od lat nie chce znać swego ojca. Jacek wciąż mieszka w głuszy jak jego rodzice. Anka, matka dwojga małych dzieci, potrzebuje w swym życiu przede wszystkim porządku. Małgosia, niegdyś „królowa wędrówek”, zmieniła życie hipi na Zen. Iza Klementowska prowadzi nas przez trzy kontynenty, żeby odpowiedzieć na pytanie, jak ruch hipisowski wpłynął na życie dzieci kwiatów a przede wszystkim ich dzieci i wnuków. Co o swej młodości w oparach marihuany sądzą dawni hipisi i jak potoczyły się ich losy? Czy ich córki i synowie, wychowywani "na luzie", bez rygorów, a czasem nawet bez... chodzenia do szkoły, przejęli system wartości rodziców? W jaki sposób wychowują teraz swoje dzieci? Czy cena wolności nie okazała się zbyt wysoka?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109776 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52506 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w Ośrodku Rehabilitacji Dziennej dla Dzieci w Rzeszowie oraz Stowarzyszeniu na Rzecz Wspomagania Rozwoju Dzieci i Młodzieży TITUM w Rzeszowie.
Bibliografia na stronach 249-263.
Wczesna interwencja jako system specjalistycznej pomocy dziecku z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego i jego rodzinie ; Zastosowanie analizy zachowania we wczesnej interwencji i procesie terapii zachowań trudnych dzieci ; Terapia zachowań trudnych dzieci z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego. Założenia metodologiczne badań własnych ; Zachowania trudne dzieci z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego i ich terapia. Analiza badań własnych ; Weryfikacja hipotez i dyskusja wyników ; Wnioski dla praktyki pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106737 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. studentów niepełnosprawnych Uniwersytetu Rzeszowskiego i działalności Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ I PONADCZASOWOŚĆ KONCEPCJI REHABILITACJI, EDUKACJI I INTEGRACJI PROFESORA ALEKSANDRA HULKA: Ponadczasowość idei profesora Aleksandra Hulka ; Wspomnienie o prof. A. Hulku (1916-1993). Ponadczasowość idei w teorii i praktyce ; Profesor Aleksander Hulek - prekursor polskiej rehabilitacji ; koncepcje polskiej szkoły rehabilitacji współtworzone przez profesora Aleksandra Hulka nadal aktualne ; Idee profesora Aleksandra Hulka we współczesnym prawodawstwie dotyczącym osób niepełnosprawnych ; Rozwój działalności Sekcji Magistrów Wychowania Fizycznego w latach 1962-1987. II. WYZNANIA I POTRZEBY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKIU SPECJALNEJ I REHABILITACJI: Świadomość oferty kompleksowej i wielospecjalistycznej pomocy wobec małych dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością w opiniach pedagogów ; Refleksje nad profesjonalizmem szkoły, czyli kto i jak wspiera rozwój ucznia ; Kompetencje diagnostyczne nauczyciela wychowawcy w teorii i praktyce pedagogicznej ; Możliwości psychospołecznej integracji osób z niepełnosprawnością na poziomie szkoły wyższej (Przykład rozwiązań w Uniwersytecie Rzeszowskim). III. WIELOWYMIEROWOŚĆ POSTRZEGANIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W RÓŻNYCH PRZESTRZENIACH ICH FUNKCJONOWANIA: Z historii edukacji osób niesłyszących ; Style radzenia sobie w sytuacji trudnej, preferowane przez rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; Idea integracyjnego systemu kształcenia dzieci z niepełnosprawnością ; Arteterapia w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w szkole specjalnej ; Działania integracyjne Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu w rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102421 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozprawa doktorska. Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II.
Bibliogr. s. 297-310.
Rozdz. I. ELEMENTY WIEDZY PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM W OPARCIU O LITERATURĘ PRZEDMIOTU: 1. Specyfika wychowania: 1.1. Istota wychowania, 1.2. Cele wychowania, 1.3. Cechy wychowania, 1.4. Zasady wychowania ; 2. Rodzice jako wychowawcy: 2.1. Prawo rodziców do wychowania dziecka, 2.2. Wychowanie jako podstawowa funkcja rodziny, 2.3. Cechy osobowości rodzica jako wychowawcy ; 3. Dziecko jako wychowanek: 3.1. Pojęcie rozwoju, 3.2. Charakterystyka rozwoju biologicznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3.3. Charakterystyka rozwoju psychicznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3.4. Charakterystyka rozwoju społecznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym ; 4. Metody wychowania dziecka w wieku wczesnoszkolnym w rodzinie: 4.1. Pojęcie metody wychowania, 4.2. Rodzaje metod wychowania dziecka w rodzinie. Rodz. II. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH. Rozdz. III. STAN WIEDZY RODZICÓW O WYCHOWANIU: 1. Sposób rozumienia pojęcia wychowanie, 2. Wiedza o celach wychowania, 3. Określenie cech wychowania, 4. Znajomość zasad wychowania. Rozdz. IV. WIEDZA O RODZICACH JAKO WYCHOWAWCACH: 1. Stan znajomości prawa rodziców do wychowania, 2. Sposób rozumienia funkcji wychowawczej rodziny, 3. Określenie cech osobowości rodzica jako wychowawcy. Rozdz. V. ZAKRES WIEDZY RODZICÓW O ROZWOJU DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM: 1. Wiedza rodziców o rozwoju biologicznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 2. Wiedza rodziców o rozwoju psychicznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3. Wiedza rodziców o rozwoju społecznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym. Rozdz. VI. STOSOWANE PRZEZ RODZICÓW METODY WYCHOWANIA DZIECKA W RODZINIE: 1. Sposób rozumienia metody wychowania dziecka w rodzinie, 2. Rodzaj stosowanych metod wychowania dziecka w rodzinie, 3. Kryteria wyboru i stosowania metod wychowania dziecka w rodzinie, 4. Źródła wiedzy rodziców o wychowaniu dziecka w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-8182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nie) zwykłe mamy / Magdalena Pigła. - Warszawa : Warszawska Firma Wydawnicza, 2022. - 194, [1] strona : fotografie ; 21 cm.
?(Nie)zwykłe Mamy? to opowieść o kobietach. Książka jest swoistym pamiętnikiem matek dzieci uzależnionych. Ukazano w niej, jak wiele cierpień muszą znosić i jak wielką miłością darzą swoje dzieci, mimo tego, że zbłądziły i ciężko im trafić na właściwą drogę. To opowieść o kobietach silnych, mądrych, uczuciowych, ale także o kobietach stanowczych i bezkompromisowych. Jakie są matki dzieci uzależnionych? Z jakimi zmagają się problemami? Czy ciężko im kochać dzieci, które nie są idealne? To pozycja obowiązkowa dla czytelników literatury faktu oraz dla osób, którym bliski jest problem uzależnień dzieci i młodzieży. [Warszawska Firma Wydawnicza, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113168 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Dzieci upośledzone umysłowo ; II. Przyczyny upośledzenia umysłowego (w opracowaniu lekarza psychiatry Ireny Kornatowskiej) ; III. Wykrywanie niedorozwoju umysłowego u dzieci w wieku przedszkolnym ; IV. Stosunek najbliższego środowiska do dzieci upośledzonych umysłowo ; V. Obserwacja dzieci podejrzanych o niedorozwój umysłowy oraz inne prace służące selekcji do szkół i zakładów specjalnych ; VI. Wychowanie dzieci upośledzonych umysłowo w rodzinie ; VII. Trudności w wychowaniu dzieci upośledzonych umysłowo ; VIII. Gry i zabawy dzieci upośledzonych umysłowo ; IX. Zajęcia terapeutyczne z dziećmi upośledzonymi umysłowo ; VIII.Gry i zabawy dzieci upośledzonych umysłowo ; IX. Zajęcia terapeutyczne z dziećmi upośledzonymi umysłowo ; X. Cel, program i metody wychowania w szkole specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim ; XI. Współpraca rodziców ze szkołą specjalną ; XII. Dzieci upośledzone umysłowo w stopniu umiarkowanym i drogi ich rewalidacji ; XIII. Wychowanie dzieci w zakładach specjalnych ; XIV. Stan opieki nad upośledzonymi umysłowo w Polsce Ludowej ; XV. Krótka historia wychowania upośledzonych umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37747 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. w Rzeszowie, Strzyżowie i woj. podkarpackim. Dot. także m.in. Katedry Pedagogiki Opiekuńczej Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. przy pracach.
I. MORALNOŚĆ, ETYKA A PRAWA WYCHOWANKÓW: Wychowanie moralne w placówkach wielofunkcyjnych ; Sytuacja życiowa niepełnosprawnych intelektualnie wychowanków placówek socjalizacyjnych ; Poczucie sensu życia wychowanków domów dziecka. II. SPOŁECZNE ZAGROŻENIA WSPÓŁCZESNYCH DZIECI: Prawa dzieci w polskiej szkole (w opiniach i doświadczeniach studentów) ; Internet - przekleństwo czy wybawienie dla współczesnej młodzieży ; Poziom gniewu zewnętrznego i wewnętrznego dzieci w wieku szkolnym. III. DZIECKO PODMIOTEM OPIEKI WYCHOWAWCÓW: Kultura kompetencji profesjonalnych opiekuna-wychowawcy ; Władza rodzicielska i jej realizacja we współczesnej rodzinie: aspekty socjologiczno-prawne ; Organizacja czasu wolnego w placówkach opiekuńczo-wychowawczych ; Pedagogika opiekuńcza i socjalna wczoraj, dziś i jutro w Uniwersytecie Rzeszowskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94403 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Płacząc w H Mart / Michelle Zauner ; przełożył Michał Kramarz. - Wydanie I. - Poznań : Filia, 2023. - 359 stron ; 21 cm.
(Hype)
Tytuł oryginału: "Crying in H Mart : a memoir" 2021.
Najlepsza Książka 2021 r. - Goodreads Choice Awards w kategorii: Najlepszy memuar i autobiografia.
Michelle Zauner opowiada o dorastaniu, mierzeniu się z wysokimi oczekiwaniami matki, przykrościach okresu dojrzewania, a także o cudownych wakacjach spędzanych w ciasnym seulskim mieszkaniu babci, gdzie późnymi wieczorami zacieśniała relacje ze swoją mamą nad talerzami pełnymi koreańskich przysmaków. Gdy wchodzi w dorosłość i wyjeżdża na studia na Wschodnie Wybrzeże, podejmuje pracę w branży gastronomicznej, gra koncerty ze swoim nieopierzonym zespołem i poznaje mężczyznę, za którego później wyjdzie, jej koreańskość wydaje się jej coraz bardziej obca. Zdiagnozowanie nieuleczalnego nowotworu u jej mamy, gdy Michelle ma zaledwie dwadzieścia pięć lat, zmusza ją do rozliczenia się z samą sobą i odebrania darów w postaci smaku, języka i historii, które otrzymała od mamy. [Wydawnictwo Filia, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-929-051A/Z-Zauner M. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Dot. m.in. działalności Okręgowego Inspektoratu Pracy w Rzeszowie.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz ang. przy rozdz.
I. OBSZARY WYKLUCZENIA SPOŁECZNEGO: Zbędni, odtrąceni i niechciani - wykluczeni! ; Wykluczenie społeczne w dobie kryzysu ; Wykluczenie społeczne problemem współczesnego świata ; Ubogi w kulturze symulakrów ; Prekariat jako fenomen współczesnego wykluczenia społecznego. Analiza socjologiczna ; Wykluczenie społeczne (ekonomiczne, cyfrowe, polityczne, przestrzenne) i jego wpływ na rozwój społeczno-gospodarczy regionu ; Psychologiczne skutki wykluczenia społecznego ; Wykluczenie społeczne osób chorych psychicznie ; Wykluczanie edukacyjne wśród młodzieży - przypadek gimnazjalistów z południa Polski ; Bezrobotni - pariasi XXI wieku ; Wykluczenie polityczne jako aspekt życia społecznego w Polsce. II. NOWY WYMIAR WYKLUCZENIA SPOŁECZNEGO - WYKLUCZENIE CYFROWE: Ewolucja wykluczenia cyfrowego. Od dostępu po kompetencje i użytkowanie ; Przyczyny i skutki wykluczenia informacyjnego w społeczeństwie informacyjnym i gospodarce opartej na wiedzy ; Alea, iacta est - kości zostały rzucone, czyli wykluczenie cyfrowe a gospodarka oparta na wiedzy ; Wykluczenie cyfrowe jako szczególny przykład wykluczenia społecznego w gospodarce opartej na wiedzy ; Gospodarka oparta na wiedzy a wykluczenie cyfrowe. Analiza porównawcza nowych krajów członkowskich Unii Europejskiej ; Zjawisko e-wykluczenia w Polsce. Analiza własna ; Mazowieckie wykluczenie cyfrowe ; Wykluczenie cyfrowe czynnikiem podziału społecznego. Instytucjonalne formy przeciwdziałania na przykładzie gminy Włoszczowa) ; Uprawnienia wynikające z art. 33 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych jako instrument przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu osób niepełnosprawnych ; Delimitacja wykluczenia cyfrowego w zamówieniach publicznych. III. MINIMALIZACJA WYKLUCZENIA SPOŁECZNEGO - PROGRAMY I DZIAŁANIA: Znaczenie spółdzielczości w walce z wykluczeniem społecznym i finansowym ; Spółdzielnie socjalne jako sposób na wykluczenie społeczne ; Działalność Państwowej Inspekcji Pracy w zakresie przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu spowodowanemu nieświadomością prawną na przykładzie Okręgowego Inspektoratu pracy w Rzeszowie ; Analiza strategii minimalizacji wykluczenia społecznego i ekonomicznego na przykładzie działania publicznych i katolickich szkół licealnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-100129 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej