Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(28)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje naukowe
(7)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(30)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(24)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Autor
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(11)
Furmanek Waldemar (1945- )
(10)
Walat Wojciech (1963- )
(2)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(2)
Świć Anna
(2)
Batorowska Hanna
(1)
Gurbiel Ewa
(1)
Karaś Piotr
(1)
Kwiatkowski Grzegorz
(1)
Nowakowski Zdzisław (informatyka)
(1)
Osiński Zbigniew (1960- )
(1)
Piotrowska Ewa (bibliotekarz)
(1)
Sikorski Witold
(1)
Skórka Stanisław (1970- )
(1)
Trojnar Mariusz
(1)
Tuczyński Krystian
(1)
Warchoł Tomasz (pedagog)
(1)
Warzocha Tomasz
(1)
Winiarczyk Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(26)
Odbiorca
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Temat
Informatyka
(20)
Nauczanie na odległość
(11)
Metody nauczania
(9)
Internet
(8)
Multimedia
(4)
Edukacja medialna
(3)
Komputery
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Dostęp do oświaty
(2)
E-learning
(2)
Ekonomia
(2)
Etyka
(2)
Globalizacja
(2)
Kody
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Programowanie (informatyka)
(2)
Programy edukacyjne (informatyka)
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Siła robocza
(2)
Systemy informatyczne
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Służba zdrowia
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Aplikacja internetowa
(1)
Autorytaryzm
(1)
Bezrobocie
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Dochód
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja globalna
(1)
Ekonometria
(1)
Ekorozwój
(1)
Emerytura
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Energetyka
(1)
Erasmus (program)
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Finanse
(1)
Finanse publiczne
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupy nacisku
(1)
Historia
(1)
Immersja (nauczanie)
(1)
Informacja
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Informatycy
(1)
Innowacje
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Instytucjonalizm
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Języki
(1)
Kapitał
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Katolicka nauka społeczna
(1)
Klasa średnia
(1)
Klastry (ekonomia)
(1)
Kolegium Nauk Humanistycznych (Uniwersytet Rzeszowski)
(1)
Kolegium Nauk Medycznych (Uniwersytet Rzeszowski)
(1)
Kolegium Nauk Przyrodniczych (Uniwersytet Rzeszowski)
(1)
Kolegium Nauk Społecznych (Uniwersytet Rzeszowski)
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konkurencja
(1)
Korupcja
(1)
Kościoły chrześcijańskie
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Matematyka
(1)
Microsoft Office
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja pracy
(1)
Movie Maker
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie on-line
(1)
Nauczanie programowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauka
(1)
Neuropsychologia
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Ośrodki informacji
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika biblioteczna
(1)
Personalizm
(1)
Pieniądz
(1)
Platforma internetowa
(1)
Podatek
(1)
Temat: dzieło
Scratch Junior
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Raport z badań
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Opracowanie
(2)
Blogi
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Podręczniki
(1)
Programy nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Informatyka i technologie informacyjne
(10)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 11 (2016))
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Nowa stratyfikacja społeczna wskaźnikiem przemian cywilizacyjnych ; Niedostatki podziału cyfrowego ; Wykorzystanie technologii informacyjnej w projekcie edukacyjnym dotyczącym "dopalaczy" ; Internet jako narzędzie komunikacji w opinii respondentów ; Wirtualne zagrożenia dla rozwoju dzieci (na podstawie badań własnych). II. TIK A EDUKACJA: Oferta edukacyjna w ramach projektu "Informatyka - inwestycją w przyszłość" ; E-materiały dydaktyczne - wyzwania merytoryczne i organizacyjne ; E-podręczniki w nauczaniu matematyki ; Chmura obliczeniowa w edukacji - stan obecny i perspektywy dalszego jej wykorzystania ; Vplyv informačno-komunikačných technológií na výučbu ; Overovanie vplyvu informačno-komunikačných technológií na výučbu ; Big data w relacji do procesów zmian w edukacji ; Nowe media - nowe problemy ; Postawa nauczyciela informatyki wobec pracy w szkole. III. NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Symulatory wirtualnej rzeczywistości ; Badania symulacyjne w nauczaniu energoelektroniki ; Środki komunikacji wizualnej i infografiki w edukacji, biznesie i innych obszarach życia społecznego ; Ukrywanie pól w formularzu w Django z wykorzystaniem jQuery ; Potokowe przetwarzanie danych z dzienników systemowych z wykorzystaniem funkcji generatorów ; Wyznaczanie rozkładu geograficznego potencjalnego zagrożenia, w oparciu o zebrane zablokowane adresy IP z pliku hosts.deny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104964 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Modelowanie podręczników techniki-informatyki / Wojciech Walat. - Wyd. 2 zm. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2006. - 321, [1] s. : faks., rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang.
MIEJSCE PODRĘCZNIKÓW W SYSTEMIE EDUKACJI OGÓLNOTECHNICZNO-INFORMATYCZNEJ: 1. Charakterystyka edukacji ogólnotechniczno-informatycznej ; 2. Podręcznik w świetle współczesnej wiedzy pedagogicznej ; 3. Uczeń jako adresat podręczników szkolnych. PROJEKTOWANIE PODRĘCZNIKÓW DO UCZENIA SIĘ TECHNIKI-INFORMATYKI: 1. Założenia metodologiczne projektowania podręczników ; 2. Model podręcznika w aspekcie wychowawczym ; 3. Model podręcznika w aspekcie psychologicznym. KONSTRUOWANIE PODRĘCZNIKÓW DO UCZENIA SIĘ TECHNIKI-INFORMATYKI: 1. Ogólna struktura konstruowanych podręczników ; 2. Konstruowanie struktury treści podręczników ; 3. Konstruowanie dydaktycznej struktury podręczników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95130 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 12 (2017))
M.in. badania przeprowadzone wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego, dotyczące mediów społecznościowych (s. 55) oraz artykuł dotyczący nauczania grafiki komputerowej i modelowania informatycznego w I Liceum Ogólnokształcącym im. Juliusza Słowackiego w Przemyślu (s. 242-249).
Bibliografia przy pracach.
Tekst częściowo słowacki.
Streszczenie angielskie przy pracach.
I. TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Style życia ludzi w społeczeństwie informacyjnym ; Idea smart living - idea inteligentnego, mądrego stylu życia ; Zapotrzebowanie rynku pracy na informatyków a praktyka dydaktyczna ; Społeczny wymiar technologii informacyjnych. Studia z informatyki społecznej na Wydziale Humanistycznym AGH w Krakowie ; Rola mediów społecznościowych w edukacji - stan obecny i perspektywy rozwoju ; Edukacja z zakresu TIK a problem wiktymizacji człowieka doby społeczeństwa informacyjnego ; Mroczna strona internetu - TOR niebezpieczna forma cybertechnologii ; TIK A EDUKACJA: Kultura pracy komponentem aksjologii dydaktyki przedmiotów informatyczno-komunikacyjnych ; Wybrane meandry procesów cyfryzacji polskiej oświaty ; "Cyfrowa szkoła" - skok w przyszłość dydaktyki ; Znaczenie edukacji z zakresu techologii informacyjno-komunikacyjnej w przygotowaniu do cyfrowego życia ; Technologie mobilne w edukacji szkolnej ; Poszerzona rzeczywistość w edukacji ; Technologia poszerzonej rzeczywistości - korzyści i zagrożenia aplikacyjne ; Virtuálna realita a vzdelávanie ; Zagadnienie bezpieczeństwa aplikacji internetowych w programach dydaktycznych ; Programowanie może być interesujące - platforma Arduino ; Wykształcenie matematyczne a informatyka ; Wykorzystanie technologii multimedialnych w nauczaniu historii - poziom gimnazjum ; Ewolucja katalogu kompetencji informacyjnych nauczycieli ; Stosunek nauczyciela do pracy własnej na podstawie jego kompetencji (w tym i informatycznych) ; NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Kształtowanie wyobraźni przestrzennej poprzez modelowanie i animacje 3D ; Koncepcja modelu strumieniowego pobierania danych w czasie rzeczywistym notowań giełdowych ; Modyfikacja modelu aplikacji realizującej transakcje giełdowe na podstawie rzeczywistego strumienia danych o wartość dywident ; Modelowanie fizyczne układów mechatronicznych w środowisku SIMULINK-SIMSCAPE ; Wrzeciono CNC małej mocy jako obiekt badawczy dla metod CI na przykładzie detekcji prędkości ; Projektowanie aplikacji i interakcja z użytkownikiem ; Grafika komputerowa i informatyczne modelowanie struktur przestrzennych w programie kształcenia liceum ogólnokształcącego ; RECENZJE: Recenzja - "Edukacja wczesnoszkolna. Scenariusze lekcji z komputerem, tabletem i nie tylko", wyd. Presscom, Wrocław 2015, ss. 240, ISBN: 978-83-64512-55-1 - kilka refleksji ; Recenzja - Howard Gardner, "Inteligencje wielorakie. Nowe horyzonty w teorii i praktyce", wyd. MT BIZNES, Warszawa 2009, ss. 368, ISBN: 978-83-61732-04-4.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107163 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. W KIERUNKU SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO: Wpływ informatyki na różne dziedziny życia ; Definicje, właściwości i funkcje społeczeństwa informacyjnego ; O nauczaniu informatyki stosowanej ; Wybrane problemy społeczeństwa informacyjnego ; Społeczeństwo informacyjne - nowy wymiar informacji ; Społeczeństwo informacyjne w rozwoju cywilizacyjnym ludzkości. II. EDUKACYJNY WYMIAR SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO: Świadomość prawno-etyczna w Internecie wśród studentów Szkoły Głównej Handlowej ; Postrzeganie technologii informacyjnych w polskim szkolnictwie ; Technologie informacyjne w procesie całożyciowego uczenia się ; Idea nauczania programowanego w perspektywie rozwoju form kształcenia wykorzystujących społeczną przestrzeń Internetu ; Pakiety dydaktyczne w edukacji ogólnotechnicznej i informatycznej ; Jak przybliżać studentom problemy społeczeństwa informacyjnego?. III. TECHNOLOGIE SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO: Zastosowania pakietu Microsoft Expression Studio do wyświetlania treści multimedialnych ; Informacja i systemy informacyjne w działalności gospodarczej ; Informatyzacja procesów przygotowania produkcji i jej praktyczne konsekwencje ; Technologia Web 2.0 jako środowisko dydaktyczne w szkole społeczeństwa wiedzy ; Dydaktyka e-biznesu, studencka przygoda z ekonomią ; Komputerowe gry dydaktyczne w procesie nauczania ; Symulacje komputerowe przekazu podprogowego sygnału sinusoidalnego przez równoległy układ neuronów z użyciem szumu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96674 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 7 (2012))
M.in. badania wśród nauczycieli woj. podkarpackiego (s. 111-120).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
CZ. I. PRZYSZŁOŚĆ TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH I MULTIMEDIALNYCH W EDUKACJI: Problemy efektywności edukacji informatycznej i informacyjnej ; Technologie informacyjne i multimedialne szansą edukacji XXI wieku ; Uwarunkowania techniczno-ekonomiczne i społeczne wprowadzania technologii informacyjnych i multimedialnych w polskim systemie edukacji ; Technologie informacyjne w kształceniu technicznym ; Počítač vo vzdelávani deti predškolského veku. CZ. 2. EFEKTYWNOŚĆ DYDAKTYCZNA TECHNOLOGII INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNYCH: Obserwacje spontanicznego wykorzystania komputerowego narzędzia przeznaczonego do samodzielnego eksploracyjnego zdobywania wiedzy na temat sieci neuronowych ; Nauczyciele a efektywność technologii informacyjnych ; Efektywność dydaktyczna uczenia się - nauczania elektrotechniki w wirtualnym laboratorium ; Technologie multimedialne wspierające dydaktykę języków obcych. CZ. 3. TECHNOLOGIE INFORMACYJNE I MULTIMEDIALNE W PRAKTYCE: Związki Internetu ze sferą edukacji w opiniach użytkowników ; Nahradí simulovaný experiment reálny? ; Stan infrastruktury informatycznej w polskich szkołach plastycznych ; Multimédia a e-learning - trend súčasného vzdelávania ; Výsledky experimentu využitia multimédií vo výučovani predmetu technika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100134 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 13 (2018))
Bibliografia, netografia przy pracach.
TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Problemy informatyzacji współczesnego społeczeństwa ; Media cyfrowe a kultura ; Technologie informacyjne w świetle praktyk czytelniczych ; Personalizacja profili internetowych wyzwaniem dla współczesnej edukacji ; Humanista - inżynier, czyli o społecznym wymiarze informatyki ; Przetwarzanie danych biometrycznych w usługach elektronicznych ; Najważniejsze idee czwartej rewolucji przemysłowej ; TIK A EDUKACJA: Wokół debaty "ed-tech". Krytyka edukacyjnego wykorzystania nowych technologii ; Postawy nauczycieli wobec edukacji informatycznej i medialnej w szkole ; Technologie informacyjne w nauczaniu geometrii w szkole podstawowej ; E-learning studentów na przykładzie uczelni wyższych w Szczecinie ; E-learning - zalety i wady z punktu widzenia studenta ; Polska szkoła w dobie zagrożenia cyberprzestępczością ; NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Nauka programowania/kodowania w edukacji najmłodszych ; Nowe sposoby nauki programowania w edukacji wczesnoszkolnej ; Nie tylko najmłodsi programują! ; Raspberry Pi jako środowisko edukacyjne ; Praktyczne aspekty nauki programowania w szkole średniej ; Wyszukiwanie obiektów o podobnych cechach w bazie danych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji ; Operatory i ich przeciążanie w aspekcie programowania przetwarzania danych wielowymiarowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107289 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 14 (2019))
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tekst częściowo w języku angielskim. Streszczenie prac w języku angielskim.
TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Młode pokolenie w kulturze imagologicznej - wyzwania i zagrożenia rozwojowe / Ewa Wysocka ; Rola techologii informacyjno-komunikacyjnych w aktywizowaniu osób z niepełnosprawnościami / Katarzyna Garwol ; Kultura informacyjna komponentem bezpieczeństwa państwa i jego obywateli / Tadeusz Piątek ; Manipulacja informacją jednym z kulczowych problemów współczesnego świata mediów / Wojciech Czerski. TIK A EDUKACJA: Znaczenie uniwersytetów dziecięcych w kształtowaniu kompetencji cyfrowych dzieci / Danuta Morańska ; Edukacja informatyczna w nauczaniu początkowym - kilka obszarów potrzebnych zmian ; Wykorzystywanie technologii informatycznych w rozwijaniu kompetencji twórczych studentów / Agnieszka Długosz, Anna Koziorowska ; Niewykorzystywany edukacyjny potencjał ICT / Aleksander Piecuch ; Jakość kształcenia w ujęciu standardów cywilizacyjnych społeczeństwa informacyjnego / Marek Kęsy. NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Projektowanie dydaktycznych systemów automatyki domowej / Stanisław Szabłowski ; Programowanie mikrokontrolerów w szkole średniej z użyciem platformy ARDUINO / Piotr Kisiel ; Wykorzystanie techniki AdaBoost w modelach opartych na regresji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji / Jacek Wołoszyn ; Zastosowanie programów cieniujących do modelowania odbicia rozproszonego / Artur Hermanowicz, Agnieszka Molga.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108528 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kodowanie na dywanie. [2] : różne kompetencje, różne edukacje / Anna Świć. - Gdańsk : Wydawca Edu-Sense, 2018. - 56 stron : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
Tekst txt rdacontent
Myślę, doświadczam, koduję - uniwersalne zabawy rozwijające logiczne myślenie ; Kolorowe kubki - propozycje aktywności idealnych na początek przygody z kodowaniem ; Rytmy, kolorowe wieże, kółko i krzyżyk czyli aktywność dla najmłodszych ; Tworzymy pierwszy offlinowy kod - to łatwiejsze niż myślisz ; Kompetencje matematyczne i kodowanie - duet idealny: W świecie figur geometrycznych ; Przeliczam, segreguje, porównuje, oddaję lub odejmuję ; Kody w języku ukryte: Nadawca i odbiorca, czyli parę słów o komunikacji ; Koduję i tworzę - kreatywny artysta ; Kompetencje społeczne - razem możemy więcej ; Od sekwencji do wizerunku kodowania - robotyka na każdych zajęciach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-004/I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 10 (2015))
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
INFORMATYKA W SPOŁECZEŃSTWIE: Technologiczny radar CISCO 2014 ; Jak oswoić osobę starszą z komputerem - aspekty dydaktyczne i psychologiczne ; Geneza i rozwój wykorzystania komputerów i Internetu przez dzieci i młodzież w Stanach Zjednoczonych i niektórych krajach Unii Europejskiej. Aspekty porównawcze ; Edukacja dorosłych w programie ERASMUS+ ; TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE W EDUKACJI: Analfabetyzm cyfrowy wyzwaniem dla dydaktyki informatyki ; Kształcenie informatyczne w szkole średniej - 30 lat później ; Obszary kultury technicznej pomijane w kształceniu ICT ; Technologia BYOD w polskich szkołach ; Kształcenie techniczne w ujęciu komputerowo zintegrowanego wytwarzania CIM ; Nauczanie programowania w polskim szkolnictwie ; Zastosowanie aplikacji pomiarowych w nauczaniu metrologii ; IKT vo výučbe predmetu technika na základnej škole ; Perspektíva reálnych experimentov vo vzdelávaní ; Platformy e-learningowe oraz ich znaczenie dla procesu kształcenia ; Platformy e-learningowe - serwis internetowy o profilu dydaktycznym ; Platformy e-learningowe a kursy edukacyjne ; Automatyzacja procesu archiwizacji przyrostowej danych z wykorzystaniem Git ; Bezpieczeństwo systemu informatycznego jako proces ; Kontrola integralności kluczowych elementów systemu informatycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103426 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kodowanie nie tylko na dywanie : od aktywności na macie do Scratcha Juniora / Anna Świć. - Gdańsk : Wydawca Edu-Sense, 2019. - 98, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
KODOWANIE SPOSOBEM NA ROZWÓJ UNIWERSALNYCH KOMPETENCJI: Kolorowe kubki, mata, klocki... Od czego zacząć naukę kodowania? ; Wieże, wieże, wieże... jedna aktywność, różne edukacje ; Grupowo, zespołowo i indywidualnie... Różne potrzeby, różne formy pracy ; Od aktywności unplugged przez zabawy z robotami edukacyjnymi do pracy z wykorzystaniem sprzętu komputerowego. NIEPOZORNE KARTKI O WIELU MOŻLIWOŚCIACH: Słuchaj, pomyśl, ułóż... Obrazki ukryte nie tylko w instrukcji słownej ; Warunki, pętle, procedury... To wcale nie jest trudne ; Matematyka, zajęcia językowe, zajęcia artystyczne... Wykorzystanie maty do kodowania w różnych edukacjach. GRY NIE TYLKO MATEMATYCZNE: Dodowanie, odejmowanie, mnożenie... Inne spojrzenie na naukę matematyki ; Moja własna gra... Tworzenie gier na macie do kodowania ; Gry z elementami kodowania... Tworzenie pierwszych skryptów. SCRATCH JUNIOR - EKSPERYMENTUJ, TWÓRZ, ROZWIJAJ SIĘ: Duszki, skrypty, sceny... Słów kilka o aplikacji Scratch Junior ; Narracje, historie, opowieści... ; Moja pierwsza gra... Kilka propozycji gier, które może stworzyć nawet kilkulatek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-004/I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 267-[281].
Dla dyrektorów, nauczycieli szkół ponadpodstawowych i studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich.
Streszczenie w języku angielskim.
Wstęp ; R. I. Technologie cyfrowe - konstytutywny element nowoczesnej edukacji: 1. Rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych, konwergencja ; 2. Możliwości wykorzystania technologii cyfrowych w procesie kształcenia ; 3. Programy i aplikacje mobilne w edukacji ; 4. Dualizm technologii cyfrowych ; R. II. Przestrzeń medialna miejscem spotkania uczniów i nauczycieli: 1. Przestrzeń medialna jako środowisko komunikacyjne i źródło informacji ; 2. Edukacja poza systemem klasowo-lekcyjnym ; 3. Kompetencje medialne nauczycieli i uczniów ; 4. Wykorzystanie przestrzeni medialnej w samokształceniu ucznia i nauczyciela ; R. III. E-learning jako forma przekazu wspierająca proces kształcenia: 1.E-learning, ustalenia terminologiczne ; 2. Systemy i formy e-leamingowe ; 3. Standaryzacja kursów e-learningowych ; 4. Rola komunikowania w e-learningu ; R. IV. E-learning w praktyce: 1. Przegląd platform edukacyjnych ; 2. Funkcjonalności i sposoby wykorzystania platform e-learningowych ; 3. Efektywność, zalety i ograniczenia platform e-learningowych ; 4. Platforma edukacyjna Moodle jako narzędzie wspomagające dydaktykę ; R. V. Platformy e-learningowe w szkołach ponadpodstawowych w świetle badań: 1. Założenia metodologiczne badań własnych ; 2. Charakterystyka grupy badawczej ; 3. Infrastruktura informatyczna badanych szkół: Dostęp do sieci internetowej ; Ograniczenia w dostępie do Internetu ; Szybkość oraz szerokość pasma Internetu ; Rodzaj medium transmisyjnego ; Fizyczne urządzenia sieci informatycznej ; Oprogramowanie sieciowe ; Zarządzanie siecią informatyczną ; Konkluzja ; 4. Wykorzystanie platform e-learningowych w procesie kształcenia ; 5. Przygotowanie nauczycieli do wykorzystywania platform e-learningowych w procesie kształcenia: Platformy e-learningowe w procesie kształcenia w opinii badanych nauczycieli ; Zasoby, aktywności, materiały oraz funkcjonalności wykorzystywane w kursach e-learningowych ; Ocena wybranych komponentów kursów e-learningowych ; Modele e-learningu wykorzystywane w tworzeniu kursów oraz bariery korzystania z platform e-learningowych ; Konkluzja ; 6. Kursy e-learningowe w opinii uczniów: Wykorzystywanie kursów e-learningowych w procesie uczenia się ; Pozytywne i negatywne cechy uczenia się metodą e-leamingową ; Konkluzja ; R. VI. Implementacja platformy e-Iearningowej w środowisku szkolnym: 1. Ocena infrastruktury informatycznej szkoły, postulaty ; 2. Model platformy e-learningowej do szkół ponadpodstawowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112703 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały Pomocnicze)
Bibliogr. s. 202.
1. Microsoft Office Word 2007 ; 2. Microsoft Office PowerPoint 2007 ; 3. Microsoft Office Excel 2007 ; 4. Windows Vista Movie Maker ; 5. Tworzenie bloga ; 6. Tworzenie strony www ; 7. E-learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95967 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp ; O potrzebie wyznaczania nowego kierunku strategicznego dla edukacji ; Świadomość historyczna dla młodych pokoleń ; Nowe potrzeby nowych pokoleń ; Profile osób uczących się historii ; Ścieżki edukacyjne ; Prototypowanie przyszłości - case study "Gry szyfrów" ; Wnioski i rekomendacje ; Metodologia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112397 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera materiały z konferencji zorganizowanej przez Bibliotekę Główną i Instytut Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie w dniach 16-17 maja 2011 r.
Bibliogr. przy ref.
Streszcz. ang. przy ref.
Cz. 1. Zjawiska, teorie i projekty w bibliotekach: MARCIN DRZEWIECKI - Biblioteki publiczne i szkolne w procesie kształtowania edukacji społecznej: wybrane aspekty ; WIESŁAW BABIK - Nowe wymiary kultury informacyjnej w XXI wieku ; KARINA FEDYNYSZYN - Coaching edukacyjny jako forma doskonalenia procesów poszukiwania wiedzy w bibliotekach uczelnianych ; RENATA MALESA - Nowe formy komunikacji z użytkownikiem biblioteki publicznej i uniwersyteckiej: podobieństwa i różnice ; JOANNA RADZICKA - Międzynarodowe projekty partnerskie jako element budowania pozytywnego wizerunku biblioteki naukowej. Cz. 2. E-learning: EWA JADWIGA KURKOWSKA - E-learning w działalności dydaktycznej bibliotek publicznych uczelni akademickich w Polsce ; IWONA SAGAN, JUSTYNA WALUŚ - Od tradycyjnego do e-learningowego szkolenia bibliotecznego: badania ankietowe ; NATALIA ZBOROWSKA, ŁUKASZ TOMKIEWICZ - Screencasting w bibliotekarstwie i działalności dydaktycznej ; ANNA SZELĄG - Przekroczyliśmy granicę wirtualnego świata: nowy wymiar działalności edukacyjnej Warmińsko-Mazurskiej Biblioteki Pedagogicznej w Elblągu ; JOANNA DZIAK - Zasoby wiedzy o e-learningu: propozycje dla bibliotekarzy ; IWONA GAWROŃSKA-PALUSZKIEWICZ - Nowoczesne źródła informacji wspierające edukację użytkowników Dolnośląskiej Biblioteki Pedagogicznej we Wrocławiu ; KATARZYNA SŁOBODA, NORBERT GABRYLEWICZ - Wykorzystanie elektronicznych źródeł informacji przez studentów Politechniki Lubelskiej. Cz. 3. Doskonalenie zawodowe: KATARZYNA BIKOWSKA - Bibliotekarskie blogi, mikroblogi i fotoblogi jako forma komunikacji zawodowej ; KATARZYNA CYRAN, MARZENA DZIOŁAK - Bibliotekarz: cyfrowy imigrant czy przewodnik w labiryncie informacji i wiedzy? ; DANUTA PATKANIOWSKA - Szkolenia w Bibliotece Jagiellońskiej w zakresie opracowania rzeczowego zbiorów ; EDYTA GRZYB, JOANNA MAJ - Zarządzanie zasobami ludzkimi na przykładzie rozwiązań zastosowanych w Bibliotece Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Cz. 4. Usługi online: EWA ROZKOSZ - Edukacja informacyjna 2.0 ; ANNA CHADAJ, DANUTA TURECKA - Kwerendy bibliometryczne w praktyce biblioteki naukowej: wybrane problemy analizy cytowań ; AGATA CHRÓŚCICKA - Bazy własne Biblioteki i Ośrodka Informacji Filmowej Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi ze szczególnym uwzględnieniem Internetowej Bazy Filmu Polskiego Filmpolski.pl ; BOGUMIŁA CELER - Wpływ portali społecznościowych na kreowanie nowoczesnego wizerunku bibliotek pedagogicznych ; ANNA ZAWADZKA - Technologie Web 2.0 w komunikacji biblioteki z użytkownikami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101599 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 107)
Bibliogr. s. 457-[500]. Indeksy.
Druga s. tyt. i spis treści także ang.
1. Od alfabetyzacji informacyjnej do kultury informacyjnej ; 2. Zmiana a rozwój kultury informacyjnej w szkole ; 3. Kultura informacyjna w środowisku szkolnym. diagnoza i terapia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzone przez studentów pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego na terenie Rzeszowa.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 209-[212].
Tekst częściowo w języku angielskim.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Wojciech Walat, Tomasz Warchoł - Raport zbiorczy dotyczący możliwości edukacyjnych rozszerzonej rzeczywistości ; Wojciech Walat, Tomasz Warchoł, Aggregate report on learning opportunities for augmented reality. CZĘŚĆ PIERWSZA: WSPARCIE EDUKACJI PRZYRODNICZEJ Z WYKORZYSTANIEM ROZSZERZONEJ RZECZYWISTOŚCI: Dominika Pociask, Dominika Wota - Zastosowanie rozszerzonej rzeczywistości w edukacji przedszkolnej ; Agnieszka Drozd - Aktywność intelektualna uczniów szkół podstawowych wykorzystujących książeczki edukacji przyrodniczej z rozszerzoną rzeczywistością ; Patrycja Jamrozik - Oddziaływanie rzeczywistości rozszerzonej na wyobraźnię uczniów szkół podstawowych w edukacji przyrodniczej - Dominika Wota - Szkoła przyszłości z zastosowaniem technologii rozszerzonej rzeczywistości w edukacji przyrodniczej ; Wiktoria Gierlak - Technologia rozszerzonej rzeczywistości szansą czy zagrożeniem dla nauczania edukacji przyrodniczej ; Katarzyna Ziemiańska - Rozszerzona rzeczywistość a kształcenie w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej z wykorzystaniem interaktywnej książeczki przyrodniczej. CZĘŚĆ DRUGA: WSPARCIE EDUKACJI MATEMATYCZNEJ Z WYKORZYSTANIEM ROZSZERZONEJ RZECZYWISTOŚCI: Małgorzata Zaglaniczna - Wsparcie edukacji matematycznej z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality - AR) ; Oliwia Białek - Oddziaływanie rozszerzonej rzeczywistości na wyobraźnię uczniów szkół podstawowych w edukacji matematycznej ; Dominika Pociask - Technologia rozszerzonej rzeczywistości szansą czy zagrożeniem dla nauczania edukacji matematycznej ; Kamila Koperstyńska - Rozszerzona rzeczywistość a kształcenie w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej z wykorzystaniem interaktywnej książeczki matematycznej. CZĘŚĆ TRZECIA: MOŻLIWOŚCI I OGRANICZENIA WYNIKAJĄCE ZE STOSOWANIA ROZSZERZONEJ RZECZYWISTOŚCI: Weronika Pychowska - Możliwości, jakie daje rozszerzona rzeczywistość dla uczniów szkół podstawowych w edukacji przyrodniczej ; Magdalena Bednarska - Ograniczenia związane z zastosowaniem rozszerzonej rzeczywistości ; Edyta Rodzeń - Możliwości i ograniczenia wynikające ze stosowania rozszerzonej rzeczywistości. Problemy dzieci związane z zastosowaniem rozszerzonej rzeczywistości w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej ; Beata Bochnia - Interaktywna nauka z dziećmi edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-12375 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 125-[134].
Streszczenie w języku angielskim.
I. Wyzwania kształcenia nauczycieli epoki cyfrowej: 1. Kształcenie nauczycieli epoki cyfrowej ; 2. Standardy przygotowania nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych ; 3. Kompetencje nauczycieli epoki cyfrowej ; II. Edukacja w obliczu nowych technologii: 1. Multimedia w procesie kształcenia ; 2. Wybrane przykłady nowych technologii w edukacji ; 3. Mocne i słabe strony technologii w kształceniu ; III. Założenia metodologiczne badań własnych: 1. Przedmiot, cel i problemy badawcze ; 2. Metody, techniki i narzędzia badań ; 3. Organizacja badań oraz charakterystyka grupy badawczej ; IV. Przygotowanie akademickie przyszłych nauczycieli w zakresie wykorzystania technologii w edukacji - wyniki badań własnych: 1. Znajomość nowych technologii i ich wykorzystanie przez studentów kierunku nauczycielskiego ; 2. Wiedza i umiejętności studentów kierunku nauczycielskiego w zakresie korzystania z nowych technologii w edukacji ; 3. Stasowanie nowych technologii w procesie kształcenia przez nauczycieli akademickich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112073 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badaniem objęto nauczycieli akademickich Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliografia, netografia na stronach 160-[167].
Streszczenie w języku angielskim.
1. SZKOLNICTWO WYŻSZE W DOBIE SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO: 1.1. Istota procesu kształcenia w aspekcie technologicznej transformacji społecznej, 1.2. Model rozwoju technologii informacyjnych w szkolnictwie wyższym, 1.3. Kluczowe wyzwania szkolnictwa wyższego w społeczeństwie wiedzy ; 2. E-LEARNING JAKO UZUPEŁNIAJĄCA FORMA KSZTAŁCENIA AKADEMICKIEGO: 2.1. E-learning w edukacji - analiza zjawiska, 2.2. Koncepcje uczenia się w aspekcie e-learningu, 2.3. Technologie e-learningowe w kształceniu akademickim w Polsce, 2.4. Rola nauczyciela akademickiego w kształceniu e-learningowym ; 3. POSTAWY NAUCZYCIELI AKADEMICKICH WOBEC WYKORZYSTYWANIA E-LEARNINGU W PROCESIE KSZTAŁCENIA AKADEMICKIEGO: 3.1. Eksplikacja pojęcia "postawa", 3.2. Komponenty postaw wobec wykorzystywania e-learningu w szkole wyższej, 3.3. Klasyfikacja postaw wobec e-learningu ; 4. BADANIE POSTAW NAUCZYCIELI AKADEMICKICH WOBEC E-LEARNINGU: 4.1. Organizacja i przebieg badań, 4.2. Komponent poznawczy postaw nauczycieli akademickich wobec e-learningu w szkole wyższej w świetle badań własnych, 4.3. Komponent emocjonalny postaw nauczycieli akademickich wobec e-learningu w szkole wyższej w świetle badań własnych, 4.4. Komponent behawioralny postaw nauczycieli akademickich wobec e-learningu w szkole wyższej w świetle badań własnych, 4.5. Uogólnienie wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110820 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dot. m.in. Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004-2006 w woj. podkarpackim (s. 531-540).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., czes., ros., ukr.
Streszcz. ang., pol. przy pracach.
Franciszek Piontek: Aksjomat "Człowiek najwyższą wartością w świecie przyrody" podstawą ładu strukturalnego i ładu w nauce; Alojzy Drożdż: Czy sama sprawiedliwość wystarcza?; Krzysztof Bochenek: Personalizm jako wyznacznik chrześcijańskiej wizji społeczeństwa optymalnego; Michał Gabriel Woźniak: Instytucjonalne uwarunkowania wzrostu gospodarczego i sprawiedliwych nierówności społecznych; Jerzy Żyżyński: Podatki równowagi społeczno-ekonomicznej; Andrzej F. Bocian: Globalizacja, wzrost gospodarczy a relacje biedy i bogactwa; Maria Piotrowska: Znaczenie równości dla długookresowego wzrostu; Katarzyna Brendzel-Skowera: Bariery w realizacji koncepcji zrównoważonego rozwoju w Polsce; Andrzej Zybertowicz, Bartosz Pilitowski: Polityczna pogoń za rentą: peryferyjna czy strukturalna patologia polskiej transformacji?; Małgorzata Leszczyńska: Rola instytucji w rozwoju społecznym; Anatolij Tkač: Institucional'naâ paradigma tret'ogo sektora; Krystyna Leśniak-Moczuk: Współczesne problemy dostosowań instytucjonalnych w skali globalnej, krajowej i lokalnej; Małgorzata Wosiek: Instytucjonalne uwarunkowania konkurencyjności jednostek terytorialnych; Tamara Tkač: Povedenie "čeloveka ekonomičeskogo" v usloviâh evropejskogo obrazovatel'nogo prostoranstva; Maulenova Sakyp-Zhamal: The Change of Social Structure of Kazakh Society under Market Economic Conditions; Ganna Cyvirënko: Pravovye mehanizmy formirovaniâ graždanskogo obsestva; Pavlína Pellešová: Trendy ekonomického růstu v České republice; Tibor Paulík: Jak daleko je české euro? Daleko!; Paweł Młodkowski: Cooling Down Economy with Fiscal Policy in a Monetary Union; Jarosław Poteraj: Systemy emerytalne w Europie - Czechy; Viktor Chuzhykov: Social Consequences of Innovation Models Diversification of Economic Growth [dot. klastrów]; Robert Ciborowski: Systemy innowacyjne w warunkach globalizacji; I. I. Kolesnikova, D. V. Gončaruk: Informacionnaâ podderžka innovacionnyh processov v Belarusi; Colin F. Hales: The Millennium Development Goals and Information and Communication Technologies; E. I. Olijnič: Razvitie ekologičeskih innovacij v usloviâh tehnoglobalizma; Mieczysław Dobija: Teoria kapitału jako podstawa reformy systemu finansów publicznych; Julia Włodarczyk: Nierówności społeczne w ujęciu termodynamicznym; Bartosz Kurek: Kontemporarne ujęcie natury kapitału w aspekcie fizycznych metafor i analogii w ekonomii; Wojciech Kozioł: Wykorzystanie modelu kapitału ludzkiego do koordynacji krajowych stosunków zatrudnienia; Teresa Bal-Woźniak: Uwarunkowania instytucjonalne dostosowań zasobów ludzkich do wyzwań współczesnej gospodarki; Magdalena Cyrek: Uelastycznienie pracy jako rozwiązanie instytucjonalne w uwarunkowaniach gospodarki usługowej; Halyna Ivanivna Shcherba: Specyfika migracji pracowniczej w regionalnej przestrzeni społeczno-ekonomicznej: wymiar socjologiczny; Anna Barwińska-Małajowicz: Polski i niemiecki rynek pracy a instytucje wyrównujące dysproporcje rynkowe; Mirosław Zajdel: Wybrane aspekty polityki państwa na rynku pracy (w kontekście polskiej gospodarki); Tadeusz Kowalewski: Wybrane sposoby wyrównywania szans edukacyjnych; Rafał Musialik: Instytucje polskiego szkolnictwa wyższego; Elżbieta Mikuła-Bączek: Przeobrażenia instytucjonalne a jakość edukacji szczebla wyższego w Polsce w latach 1990-2006; Małgorzata Striker, Katarzyna Wojtaszczyk: Społeczne bariery rozwoju kadry naukowo-dydaktycznej uczelni wyższej; Viktoriâ Čužikova: Innovacionnyj process v prepodavanii ekonomiki i prava: značenie i kompetentnostnyj sostav; Zinovij Naduk: Mehanizmi deržavnogo upravlinnâ nacional'nou sistemou ohoroni zdorov'â; Daniel Kucharek, Mirosław Tokarski: Zagrożenia kryzysowe w działalności gospodarczej przedsiębiorstwa; Paweł Frączek: Rola instytucji państwa w zmianie polityki energetycznej kraju; Bożena Sowa: Wykorzystanie wybranych instrumentów polityki strukturalnej UE w województwie podkarpackim; Dariusz Zając, Ryszard Kata: Bariery we współpracy rolników z otoczeniem instytucjonalnym; Oleh Ohirko: Nekotorye aspekty cerkovnoj ekonomiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.14 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ros.
Spis treści równol. pol. i ang.
Streszcz. ang., pol. przy pracach.
Zdzisław Wawrzyniak: "Braterska wspólnota dóbr oraz miłosierdzie czynów" - uwagi o nauczaniu społecznym Jana Pawła II; Michał Gabriel Woźniak: Teoretyczne problemy spójności społeczno-ekonomicznej mechanizmu rynkowego w kontekście gospodarki opartej na wiedzy; Krzysztof Kietliński: Rola czynnika moralnego w budowaniu gospodarki opartej na wiedzy; Maria Sroczyńska: Kapitał społeczny a więź religijna (możliwości i ograniczenia); Halina Zboroń: Aksjologiczne problemy globalizacji w czasach późnej nowoczesności; Oleh Ohirko: Obsestvenno-ekonomičeskoe razvitie i aksiologičeskie aspekty čelovečeskogo bytiâ; Stanisław Galata: Ubóstwo jako patologia społeczna. Kontekst etyczny; Elżbieta Skrzypek: Problem nierówności społecznych w społeczeństwie informacyjnym; Ryszarda Bolonek: Dualizm rozwojowy jako czynnik wzmacniający nierówności społeczne w gospodarce opartej na wiedzy; Joanna Przesmycka-Kamińska, Stanisław Kamiński: Nierówności interpersonalne z punktu widzenia neuropsychologii i polityki społecznej w dobie gospodarki opartej o wiedzę; Małgorzata Suchacka, Marek S. Szczepański: Kreatorzy i konsumenci wiedzy wobec nowej rzeczywistości; Krystyna Leśniak-Moczuk: Społeczna ocena transformacji systemowej w kontekście nierówności społecznych; Tamara Tkacz: Motywacja pragnień człowieka w warunkach globalnej przestrzeni edukacyjnej; Mieczysław Dobija: Godziwe wartości i godziwe nierówności; Janusz Czekaj, Marek Jabłoński: Ontologiczne podstawy organizacji uczącej się; Magdalena Cyrek: Wybrane koncepcje pomiaru gospodarki opartej na wiedzy; Joanna Stańczyk, Zdzisław Kryński: Metody pomiaru wartości kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa; Halina Zboroń: Wiedza ekonomicza versus wiedza o ekonomii. Kilka uwag na temat konstruktywistycznego uprawiania ekonomii; Wojciech Giza: Problem funkcjonalnego podziału dochodu w gospodarce opartej na wiedzy. Perspektywa historii myśli ekonomicznej; Wioletta Nowak: Sposoby akumulacji wiedzy w modelach wzrostu gospodarczego; Jarosław Klebaniuk: Autorytaryzm i orientacja na dominację społeczną jako źródła zagrożeń dla gospodarki opartej na wiedzy; Małgorzata Lęcznar: Funkcjonowanie instytucji a wzrost gospodarczy - wybrane aspekty [dot. korupcji]; Anatolij Tkacz: Zmiany instytucjonalne w gospodarce: doświadczenia ukraińskie i polskie; Małgorzata Adamska-Chudzińska: Deficyty myśli prospołecznej w działalności gospodarczej; Rafał Riedel: Analiza wybranych społeczno-politycznych czynników warunkujących kreowanie korzystnych postaw gospodarczych; Mirosław Raczyński: Telekomunikacja, wzrost gospodarczy i nierówności; Katarzyna Kuźniar: Kształtowanie gospodarki opartej na wiedzy w Polsce - dotychczasowe osiągnięcia i rekomendowane kierunki dalszego rozwoju; Tadeusz Kowalewski: Proces kształcenia ustawicznego w przeciwdziałaniu nierównościom społecznym w gospodarce opartej na wiedzy; Marta Młokosiewicz: Nierówności dochodowe i wydatkowe wśród gospodarstw domowych a perspektywy uczestniczenia najuboższych w gospodarce opartej na wiedzy; Dariusz Koreleski: The problem of social inequalities in the context of interregional differentiation; Elena Vankevič: Predupreždenie dlitel'noj bezraboticy v Belarusi na osnove profilirovaniâ bezrabotnyh graždan; Renata Nowak-Lewandowska: Wyrównywanie szans edukacyjnych młodzieży w świetle budowy gospodarki opartej na wiedzy; Marek Wocial: Teoria najsłabszego ogniwa jako przykład próby wewnętrznego zróżnicowania kapitału ludzkiego; Paweł Ulman, Agnieszka Wałęga: Nierówności ekonomiczne a kapitał ludzki w Polsce; Paweł Kumor, Jan Jacek Sztaudynger: Optymalna nierówność płac w Polsce - analiza ekonometryczna; Iwona Cieślak: Analiza kapitałowa wynagrodzeń lekarzy; Wojciech Kozioł: Wpływ wiedzy i doświadczenia na wynagrodzenia; Mariusz Nyk: Determinanty wynagrodzeń w Polsce w latach 1995-2004; Kazimierz Górka: Rozwój klasy średniej w Polsce; Iwona Szczepaniak: Czynniki i uwarunkowania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach gospodarki opartej na wiedzy; Irena Figurska: Wykorzystywanie wiedzy w teorii i praktyce organizacji; Maria Sztaba, Elżbieta Ważna: Zarządzanie wiedzą warunkiem wzrostu wartości firmy; Marek Smoleń: Motywacja czynnika osobowego w gospodarce opartej na wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.10 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej