Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(51)
Legimi
(1)
Forma i typ
Książki
(46)
Publikacje popularnonaukowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje naukowe
(8)
Audiobooki
(5)
Proza
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(76)
wypożyczone
(19)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(29)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(30)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(5)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(3)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(3)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(3)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(3)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(2)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Filia 20 (Solarza 9a)
(3)
Autor
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(46)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(7)
Czerniawska Ewa
(5)
Duhigg Charles (1974- )
(4)
Johnson Robert Lee (1941- )
(4)
Materska Maria (1942- )
(4)
McCann Vivian
(4)
Spitzer Manfred (1958- )
(4)
Radzicki Józef
(3)
Schulte-Markwort Michael (1956- )
(3)
Chmielarz Wojciech (1984- )
(2)
Coulombe Nikita S
(2)
Fajbusiewicz Michał (1951- )
(2)
Fernandez Alvaro
(2)
Goldberg Elkhonon (1946- )
(2)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(2)
Guzowska Marta (1967- )
(2)
Hemmings Brian
(2)
Holder Tim (1939- )
(2)
Michelon Pascale
(2)
Myszkiewicz Igor (1974- )
(2)
Opiat-Bojarska Joanna
(2)
Parzelski Dariusz
(2)
Puzyńska Katarzyna (1985- )
(2)
Adonis James (1979- )
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Aronson Joshua
(1)
Bauer Joachim (1951- )
(1)
Bednarek Adrian (1984- ). Nieznajoma
(1)
Blair Kristen P
(1)
Bonda Katarzyna (1977- )
(1)
Borkowski Łukasz
(1)
Bramham Jessica
(1)
Brejdygant Igor
(1)
Brejdygant Igor (1971- )
(1)
Brejdygant Igor (1971- ). Może
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Centola Damon (1973- )
(1)
Chmielarz Wojciech
(1)
Chmielarz Wojciech (1984- ). Babcia Wiśniewska
(1)
Chmielarz Wojciech (1984- ). Łowca
(1)
Contento Isobel R
(1)
Coyne Iain
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Czornyj Maksymilian (1989- ). Gdy pisana nam śmierć
(1)
Czornyj Max
(1)
DiYanni Robert
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Dragun Jacek
(1)
Duhigg Charles
(1)
Espinoza Chip (1962- )
(1)
Fassnacht Martin (1965- )
(1)
Filipowicz Leszek (1967- )
(1)
Fugiel-Kuźmińska Małgorzata (1982- )
(1)
Fugiel-Kuźmińska Małgorzata (1982- ). Szczególne potępienie
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Gerrig Richard J. (1959- )
(1)
Gilmour Jane
(1)
Greń Hanna (1959- ). Czarne niebo
(1)
Grzegorzewska Gaja (1980- ). Niedzielne popołudnia
(1)
Guzowska Marta
(1)
Guzowska Marta (1967- ). Game over
(1)
Guzowska Marta (1967- ). Oszczędność
(1)
Guzowska Marta. Maryjka
(1)
Hasson Gill (1958- )
(1)
Hohnen Bettina
(1)
Hüther Gerald (1951- )
(1)
Imbir Kamil
(1)
Jagodzińska Maria
(1)
Janiszewska Izabela (1983- ). Cała prawda o kłamstwie
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Jenkins Jennifer M
(1)
Jodełka Joanna (1973- ). Nie czytaj tego!
(1)
Johnson Matthew D. (1978- )
(1)
Juddery Mark (1971-2015)
(1)
Knedler Magdalena
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kuźmińscy Michał
(1)
Kuźmiński Michał (1981- )
(1)
Kuźmiński Michał (1981- ). Szczególne potępienie
(1)
Leiter Michael P. (1947- )
(1)
Maslach Christina (1946- )
(1)
Matyszczak Marta
(1)
Matyszczak Marta. Telefon z zaświatów
(1)
Małecki Jakub (1982- )
(1)
Małecki Robert (1977- )
(1)
Małecki Robert (1977- ). Ciernie
(1)
Małecki Robert (1977- ). Horyzont
(1)
Małgorzata
(1)
Mizuro Marta (1970- ). Chciała żyć
(1)
Monks Claire P
(1)
Mróz Remigiusz (1987- )
(1)
Mróz Remigiusz (1987- ). Przez ciemne okulary
(1)
Murphy Tara
(1)
Oatley Keith
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Opiat-Bojarska Joanna. Linia obrony
(1)
Opiat-Bojarska Joanna. Modus operandi
(1)
Orbitowski Łukasz (1977- )
(1)
Paul Fritzi (1980- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(33)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(52)
Język
polski
(52)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(7)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Pracodawcy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Specjaliści zdrowia publicznego
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Uczucia
(6)
Zachowanie
(6)
Mózg
(5)
Psychologia
(5)
Stres
(5)
Uczenie się
(5)
Dzieci
(3)
Motywacja
(3)
Pamięć
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Zabójstwo
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Chłopcy
(2)
Fonoholizm
(2)
Higiena psychiczna
(2)
Inteligencja (psychologia)
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mężczyzna
(2)
Młodzież
(2)
Nastolatki
(2)
Nawyki
(2)
Neuropsychologia
(2)
Poznanie
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Smartfon
(2)
Sport
(2)
Spostrzeganie
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Umysł
(2)
Uzależnienia medialne
(2)
Wpływ na zdrowie
(2)
Zabójcy
(2)
Zdrowie fizyczne
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Zmysły
(2)
Zmęczenie
(2)
Śledztwo i dochodzenie
(2)
Świadomość
(2)
Aforyzmy
(1)
Agresywność
(1)
Asertywność
(1)
Bierność społeczna
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Ceny
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja żywieniowa
(1)
Empatia
(1)
Etyka
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Internet
(1)
Intuicja
(1)
Konformizm
(1)
Konkurencja
(1)
Krytycyzm
(1)
Kultura
(1)
Małżeństwo
(1)
Miasta
(1)
Miłość
(1)
Mobbing
(1)
Modele matematyczne
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie
(1)
Neurony
(1)
Odwaga
(1)
Odżywianie
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pojęcia
(1)
Pokolenie Y
(1)
Polityka
(1)
Polityka cenowa
(1)
Popyt
(1)
Postawy
(1)
Praca zespołowa
(1)
Profilowanie kryminalne
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Propaganda
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przestępczość zorganizowana
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Randka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rynek finansowy
(1)
Samoleczenie
(1)
Samopoznanie
(1)
Satysfakcja ze związku
(1)
Sen
(1)
Społeczeństwo
(1)
Stereotyp
(1)
Sukces
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Niemcy
(2)
Gatunek
Opracowanie
(12)
Podręcznik
(9)
Poradnik
(9)
Antologia
(5)
Kryminał
(5)
Opowiadania i nowele
(5)
Poradniki
(3)
Podręczniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publicystyka
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Esej
(1)
Książki mówione
(1)
Monografia
(1)
Powieść obyczajowa włoska
(1)
Powieść włoska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(22)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Medycyna i zdrowie
(7)
Rozwój osobisty
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
52 wyniki Filtruj
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 12 godz. 9 min.
Czyta Leszek Filipowicz.
Nagranie w formacie mp3.
Przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka, a nawyki mają potężną moc. Dlatego nałogowo palimy papierosy, chronicznie wybieramy nieodpowiednich partnerów, nieustannie sprawdzamy wiadomości na Facebooku, zawsze ścielimy łóżko lub nie ścielimy go nigdy. W książce "Siła nawyku" Charles Duhnigg udowadnia, że wyrobienie sobie nowych nawyków lub zmiana dotychczasowych może całkowicie odmienić czyjeś życie, a także funkcjonowanie państw, społeczeństw, przedsiębiorstw i grup zawodowych. Autor przekonuje, że zrozumienie i zmiana nawyków pomagają osiągać wymarzone cele.- Jak Lisa, otyła, przez wiele lat uzależniona od alkoholu i papierosów, zadłużona i niezdolna do utrzymania stałej pracy, stała się zgrabną kobietą sukcesu, wolną od nałogów? - Jak jednemu człowiekowi od reklamy udało się namówić Amerykanów do codziennego mycia zębów i dlaczego pasta Pepsodent stała się najbardziej znaną pastą do zębów na świecie - Dlaczego pływak Michael Phelps wygrał wyścig płynąć na oślep? - Co sprawia, że kawiarnie Starbucks odnoszą światowy sukces? - Jak firma Procter & Gamble przekonała klientów, że świeże powietrze wymaga pachnących odświeżaczy powietrza? Badania nad działaniami mechanizmów stojących za nawykami pomagają wielu firmom w dotarciu do klientów, planowaniu odpowiednich kampanii promocyjnych, usprawnianiu działania placówek zdrowia. [www.empik.com, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.KM/CD 823 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 4 godz. 14 min.
Tytuł oryginału "Lieblosigkeit macht krank : was unsere Selbstheilungskräfte stärkt und wie wir endlich gesünder und glücklicher werden" 2021.
Czyta Łukasz Borkowski.
Nagranie w formacie mp3.
Brak miłości szkodzi - nigdy nie jest za późno, żeby wyzdrowieć. W czasach, w których tak wielu ludzi gna przed siebie i każdy chce jak najwięcej posiąść i przeżyć, niełatwo okazywać troskę zarówno innym, jak i sobie. W naszym zglobalizowanym, scyfryzowanym świecie, podporządkowanym presji ekonomicznej, brak miłości i czułości jest coraz powszechniejszy, coraz więcej osób zapada na zdrowiu - nie tylko psychicznie, lecz także fizycznie. Niestety zauważamy to nierzadko dopiero wtedy, gdy zachorujemy. Okazuje się, że każde zdrowienie, także to wspierane przez współczesną medycynę, jest zawsze procesem samouzdrawiania. Jak dowodzą badania, zdolność ta jest jednak często przygaszana przez niepewność, lęk i stres psychoemocjonalny. Neurobiolog Gerald Hüther na przykładzie działania naszego mózgu pokazuje, jak brak czułości dla samego siebie tłumi nasze siły obronne i moce samouzdrawiania. [Grupa Wydawnicza Literatura Inspiruje, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 3869, WM-KM/CD 3635 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Preismanagement" 2016.
Bibliografia przy rozdziałach.
R. I. PODSTAWY ZARZĄDZANIA CENAMI: 1. Zysk i cena ; 2. Definicja ceny ; 3. Cena i zarządzanie: Cena jako narzędzie marketingu ; Zrozumienie roli ceny ; Zarządzanie cenami jako proces ; 4. Źródła wiedzy na temat zarządzania cenami ; 5. Zarządzanie cenami i prawo ; 6. Aktualne kierunki w zarządzaniu cenami ; R. II. STRATEGIA CENY: 1. Cele ; 2. Zarządzanie cenami i wartość dla właścicieli ; 3. Wartość i cena ; 4. Pozycjonowanie ; 5. Sposób działania ; 6. Pozycje cenowe: Luksusowa pozycja cenowa ; Pozycja cenowa Premium ; Średnia pozycja cenowa ; Niska pozycja cenowa ; Ultraniska pozycja cenowa ; Dynamika pozycjonowania cenowego ; R. III. ANALIZA: EKONOMIA CENY: 1. Wprowadzenie ; 2. Analiza informacji ważnych dla ceny: Ustalanie cen metodą koszt plus ; Klienci ; Konkurencja ; 3. Krzywa popytu: Klasyfikacja i znaczenie krzywej popytu ; Krzywa popytu i elastyczność cenowa ; Inne formy krzywej popytu ; Dane empiryczne dotyczące elastyczności cenowej ; 4. Empiryczne wyznaczanie krzywc| popytu: Wywiady ; Obserwacje ; Podsumowanie narzędzi ; R. IV. ANALIZA: PSYCHOLOGIA CENY: 1. Wprowadzenie ; 2. Tradycyjna psychologia ceny: Cena a efekt prestiżu ; Paradoks Giffena ; Cena jako wyznacznik jakości ; Wyjątki ; 3. Behawioralne wyznaczanie ceny: Podstawy teoretyczne ; Efekty towarzyszące behawioralncmu wyznaczaniu cen ; Neuropricing ; R. V. DECYZJA: CENY JEDNOWYMIAROWE: 1. Wprowadzenie ; 2. Klasyfikacja jednowymiarowych metod ustalania cen ; 3. Jednoczynnikowc metody ustalania cen: Ustalanie cen metodą koszt plus ; Polityka cen zorientowana na konkurencję ; 4. Wieloczynnikowe metody ustalania cen: Rachunek marży brutto ; Systemy wspomagania decyzji ; Matematyczna optymalizacja cen ; Optymalizacja ceny w warunkach oligopolu ; Hipotezy reakcji w oligopolu ; R. VI. DECYZJA: CENY WIELOWYMIAROWE: 1. Wprowadzenie ; 2. Różnicowanie cen: Segmentacja rynku jako podstawa różnicowania cen ; Teoretyczne podstawy różnicowania cen ; Realizacja różnicowania cen ; 3. Decyzje cenowe obejmujące wiele produktów: Decyzje cenowe dla linii produktów ; Wiązanie cen ; R. VII. DECYZJA: CENY OPTYMALNE DYNAMICZNIE: 1. Czynniki warunkujące ceny optymalne dynamicznie: Dynamiczna funkcja celu ; Dynamiczna funkcja popytu ; Dynamiczna funkcja kosztów ; 2. Dynamiczna optymalizacja cen: Procedury pomocnicze w dynamicznym zarządzaniu cenami ; Ilościowo uzasadnione dynamiczne decyzje cenowe ; 3. Dynamiczne decyzje cenowe i marketing relacji ; R. VIII. ZARZĄDZANIE CENAMI I WARUNKI RAMOWE: 1. Cena i podatki: Skutki podatkowe po stronic odbiorców ; Skutki oddziaływania podatków po stronic oferenta ; Taktyczne rozważania o podatkach i cenach ; 2. Cena i inflacja ; 3. Międzynarodowe zarządzanie cenami: Problemy i praktyki ; Ceny a kurs walut ; Import równoległy ; Cena i intcrwcnc)c państwa ; Zagadnienia realizacji w otoczeniu międzynarodowym ; R. IX. REALIZACJA: 1. Wprowadzenie ; 2. Podział odpowiedzialności w zarządzaniu cenami: Definiowanie zadań ; Umiejscowienie kompetencji do decydowania o polityce cenowej ; Struktura organizacji i procesy organizacyjne związane z cenami ; Rola dyrektora generalnego ; 3. Rola sił sprzedaży: Cenowa decyzyjność sił sprzedażowych działających w terenie ; Systemy motywacyjne zorientowane na cenę ; 4. Komunikowanie cen: Komunikowanie cen na zewnątrz ; Wewnętrzna komunikacja cen ; 5. Kontroling cenowy: Zadania kontrolingu cenowego 9.5.2. Wymogi informatyczne ; Narzędzia kontrolingu cenowego ; R. X. ZARZĄDZANIE CENAMI NA RYNKU DÓBR KONSUMPCYJNYCH: 1. Wprowadzenie ; 2. Wertykalne zarządzanie cenami 10.2.1. Producent ustala cenę zbytu producenta i cenę detaliczną: Producent określa wyłącznie cenę zbytu producenta ; Producent i handel działają wspólnie na rzecz maksymalizacji zysku ; 3. Wielokanałowe zarządzanie cenami ; R. XI. ZARZĄDZANIE CENAMI NA RYNKU DÓBR INDUSTRIALNYCH: 1. Wprowadzenie ; 2. Analiza ; 3. Decyzja: Ustalanie ceny ukierunkowane na użyteczność ; Metody kalkulacyjne ; Aukcje ; 4. Realizacja: Negocjacje cenowe ; Umowy cenowe i klauzule zabezpieczenia ceny ; R. XII. ZARZĄDZANIE CENAMI W SEKTORZE USŁUG: 1. Wprowadzenie ; 2. Analiza: Informacje dotyczące przedsiębiorstwa ; Informacje dotyczące klientów ; Informacje dotyczące konkurencji ; 3. Decyzja: Procedury przybliżone ; Różnicowanie cen w sektorze usług ; Yield management ; 4. Realizacja: Realizacja zróżnicowanych cen ; Ceny stałe lub ceny zależne od konkretnej sytuacji ; Komunikowanie cen ; R. XIII. ZARZĄDZANIE CENAMI W HANDLU: 1. Wprowadzenie ; 2. Strategia: Pozycjonowanie cenowe ; Wizerunek cenowy ; 3. Analiza: Informacje dotyczące przedsiębiorstwa ; Informacje dotyczące klientów ; Informacje dotyczące konkurencji ; 4. Decyzja: Określanie przedziałów cenowych ; Decyzje cenowe dotyczące pojedynczych artykułów ; Decyzja cenowa i sprzężenie asortymentowe ; Decyzje przy promocjach cenowych ; Realizacja ; R. XIV. INNOWACJE W ZARZĄDZANIU CENAMI: 1. Innowacje cenowe: trochę historii ; 2. Zmiana krzywej popytu za sprawą zwiększonej przejrzystości ; 3. Innowacyjne modele cenowe: Jednorazowe opłaty stałe ; Model freemium ; Interaktywne modele cenowe ; Opłata za wykorzystanie ; Nowe miary cenowe ; Dwustronne systemy cenowe ; Ceny ujemne ; Zerowe koszty krańcowe i sharing cconomy ; Innowacyjne systemy płatności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-108057 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-90691 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Tytuł oryginału: "Bullying in different contexts" 2011.
Bibliografia przy rozdziałach.
1. Historia badań nad mobbingiem. 2. Przemoc między przedszkolakami. 3. Mobbing w szkole: trzydzieści lat badań. 4. Przemoc rówieśnicza w domach dziecka: wyjątkowe doświadczenie. 5. Przemoc domowa: mobbing w domu. 6. Przemoc w parach adolescentów. 7. Mobbing w więzieniu: aktualizacja wiedzy. 8. Mobbing w miejscu pracy. 9. Przemoc i mobbing wobec osób starszych: badanie powiązań teoretycznych i empirycznych. 10. Cyberbullying. 11. Przegląd zagadnień związanych z mobbingiel i przemocą w różnych kontekstach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przyjęta nazwa tłumaczki: Małgorzata Guzowska-Dąbrowska.
Tytuł oryginału: "How behavior spreads : the science of complex contagions" 2018.
Bibliografia, netografia na stronach [243]-267. Indeks.
Przedmowa ; R. 1. Wprowadzenie ; Cz. I. Teoria: R. 2. Zrozumieć dyfuzję ; R. 3. Teoria złożonego zarażania ; R. 4. Internetowy eksperyment społeczny ; CZ. II. Zastosowanie: Wprowadzenie do Cz. II. ; R. 5. Złożone zarażanie w innych kontekstach ; R. 6. Gdy dyfuzja innowacji napotyka opór ; R. 7. Dyfuzja zmian w organizacjach ; Cz. III. Projektowanie społeczne ; Wprowadzenie do Cz. III. R. 8. Projektowanie sieci społecznych sprzyjających dyfuzji ; R. 9. Tworzenie kontekstów społecznych sprzyjających zmianie zachowań ; Cz. IV. Wnioski ; R. 10. Konkluzja ; Epilog. Socjologia eksperymentalna ; Załącznik A. Etyka projektowania społecznego ; Załącznik B. Metody obliczeniowych nauk społecznych ; Załącznik C. Dodatek techniczny do modeli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112881 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozczarowani, leniwi, niecierpliwi i nielojalni - milenialsi nie cieszą się popularnością wśród pracodawców. Przejmują jednak rynek pracy i niedługo będą najliczniejszą grupą pracowników na świecie. Szefowie staną przed wyborem: dogadać się z milenialsami albo wciąż otwierać nowe rekrutacje w oczekiwaniu na pokolenie myślących podobnie do nich, które może nigdy nie nadejść. Jak jest naprawdę? Roszczeniowi? Tylko wtedy, kiedy odpowiednie wynagrodzenie potraktujemy jako niezwykły przywilej. Leniwi? Jeśli tylko uwierzą w znaczenie tego, co robią, będą w stanie pracować dniami i nocami - ale na pewno nie będą zadowoleni z siedzenia w biurze przez osiem godzin. Nieposłuszni? Szefowi wyjątkowy szacunek nie należy się z powodu jego stanowiska, a polecenie, jeśli nie ma sensu, nie stanowi wartości samo w sobie. Espinoza i Ukleja opisują inne pokolenie niż to, które znamy z branżowych czasopism i medialnych dyskusji. Milenialsi, z którymi rozmawiali, to ludzie zdeterminowani i chętni do pracy, którzy - być może jako pierwsze pokolenie od długiego czasu - głośno mówią o tym, czego chcą i co im się należy. W rzeczywistości ich pragnienia i cele nie różnią się zbytnio od tych, którymi kierowali się ich starsi koledzy i koleżanki. "Każdy pracownik - piszą autorzy - chce tego, czego milenialsi: spełnienia, uznania, docenienia i wynagrodzenia". [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.95/.96 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107953 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niezwykły mózg nastolatka / Bettina Hohnen, Jane Gilmour & Tara Murphy ; przełożyła Małgorzata Guzowska. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023. - XXII, [2], 391, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "The incredible teenage brain : everything you need to know to unlock a teen's potential" 2020.
Przyjęta nazwa tłumaczki: Małgorzata Guzowska-Dąbrowska.
Bibliografia, netografia na stronach 373-[386]. Indeks.
Dlaczego nastolatki chcą spędzać więcej czasu z przyjaciółmi, podejmują ryzykowne zachowania? Czy należy się martwić ilością czasu spędzanego w mediach społecznościowych? Dlaczego nie kładą się spać o rozsądnej porze i dlaczego tak trudno im rano wstać do szkoły? Kiedy lęk staje się powodem do szukania profesjonalnej pomocy? Co z innymi problemami ze zdrowiem psychicznym nastolatków, takimi jak depresja i samookaleczenia? Osoby nastoletnie są niesamowite, a mimo to codziennie słyszymy na ich temat złe rzeczy. Młodzi ludzie są opisywani w sposób, który nie byłby tolerowany w odniesieniu do żadnej innej grupy społecznej. Temu okresowi rozwojowemu przypisuje się brak rozsądku i niewłaściwe zachowania, jakby po nastolatkach można było się spodziewać wyłącznie negatywnych zachowań, a lata młodzieńcze były czymś, co trzeba „jakoś przetrwać”. Ta narracja musi się zmienić. W Niezwykłym mózgu nastolatka pokazujemy znacznie bardziej pozytywną perspektywę nastoletniego mózgu, wyłaniającą się z nauki. Wskazujemy również, jak możesz zmienić swój sposób myślenia o młodych ludziach obecnych w twoim życiu i to, jak wyglądają wasze wzajemne kontakty. [PWN, 2023] "Od dawna szukam książki, w której zinterpretowano by najnowsze odkrycia naukowe pod kątem ich znaczenia dla rodzicielstwa i nauczania. Właśnie ją znalazłam. Autorki opisują naukę w przekonujący i jasny sposób, a następnie umieszczają ją w kontekście rzeczywistych przykładów zachowań i rozwoju osób nastoletnich." Sarah-Jayne Blakemore
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112757 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 8 godz. 25 min.
Tytuł oryginału "Familienjahre" 2019.
Czyta Jacek Dragun.
Nagranie w formacie mp3.
Rodzina jest wyzwaniem. Życie rodzinne obrosło w mnóstwo mitów, które wpędzają rodziców w niepewność w równym stopniu co burzliwe dyskusje wokół tematu wychowywania dzieci. Po 30 latach pracy psychiatra dzieci i młodzieży profesor Michael Schulte-Markwort obiera inny kurs i radzi: tym, co się liczy, jest odwaga uświadomienia sobie własnej postawy. Wtedy możliwe stają się nawiązanie relacji rodzic-dziecko oraz komunikacja z dzieckiem uwzględniająca jego potrzeby i zdolności. Nie bez znaczenia jest także kwestia samodzielności rodziców, którzy nie powinni się tak przejmować tym, co mówią inni. Każda rodzina może osiągnąć szczęście po swojemu. Co zrobić, jeśli dziecko nie śpi, a co, jeśli nie chce jeść? Jakie mogą być konsekwencje, kiedy dzieciom pozwala się na wszystko? W jaki sposób wyznaczać granice? I jak odzyskać suwerenność, której tak często brakuje rodzicom? Doświadczony ekspert w obrazowy sposób i na wielu przykładach wyjaśnia, jak z odwagą oraz zaufaniem podejmować właściwe decyzje. [Heraclon International, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-KM/1634/37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 3215 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Czas trwania: 8 godz. 29 min.
Tytuł oryginału "Burnout-Kids : wie das Prinzip Leistung unsere Kinder überfordert" 2015.
Czyta Andrzej Pinkowski.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Dzieci również mogą się wypalić. Dzieci niemal całkowicie poddają się dyktatowi społeczeństwa, w którym liczy się tylko sukces i ponoszą tego bolesne konsekwencje. Presja wywierana na nie jest nie do wytrzymania. Muszą mieć perfekcyjną stylizację na występ w klasie, idealne oceny, a po lekcjach i dodatkowej godzinie języka obcego biegną na trening i naukę gry na pianinie. Doświadczony psychiatra, profesor Michael Schulte-Markwort, codziennie diagnozuje u dzieci i młodzieży wypalenie. Swoją książką chciałby nami wstrząsnąć i wywołać dyskusję na temat stresu, który towarzyszy najmłodszym. Nauka i chodzenie do szkoły powinny być dla nich przyjemnością. Tymczasem żyją w świecie, który gna je bez tchu od jednej przeszkody do następnej i zmusza do walki o wątpliwe wartości. To ważne, by dzieci we właściwym czasie sygnalizowały, kiedy żąda się od nich zbyt wiele. Te, które bez szemrania wykonują wszystko, czego się od nich wymaga, nie wyrosną na ludzi krytycznych, mających możliwość kształtowania świata. [Heraclon International, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-KM/1557/61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 3285 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The SharpBrains guide to brain fitness : how to optimize brain health and performance at any age" 2013.
Bibliografia na stronach 260-[276].
Na początku jest mózg ; Bądź trenerem, nie pacjentem ; W zdrowym ciele zdrowy duch ; Jesteś tym, co jesz i pijesz (do pewnego stopnia) ; Nowość - wyzwanie - różnorodność: im więcej, tym lepiej ; Utrzymuj kontakty społeczne ; Zarządzaj stresem, buduj odporność ; Ogólnorozwojowy trening mózgu ; Jak zostać trenerem własnego mózgu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: The SharpBrains guide to brain fitness : how to optimize brain health and performance at any age, 2013.
Bibliogr. s. 260-276.
Jak wzmacniać sprawność mózgu w każdym wieku? Jak zachować sprawność i jasność umysłu do później starości? Elkhonon Goldberg i Alvaro Fernandez wraz z Pascale Michelonem - mistrzowie popularyzacji wiedzy o mózgu - zapraszają w fascynującą podróż po świecie ludzkiego poznania. Z przewodnika dowiemy się, jak zbudowany jest mózg, w jaki sposób działa, jak się zmienia pod wpływem uczenia się i zdobywania nowych doświadczeń. Autorzy wskazują, jakimi działaniami możemy wzmacniać swój mózg, a przy okazji obalają kilka mitów, na przykład ten o sensowności rozwiązywania setek krzyżówek. "To przewodnik kierowany do wszystkich posiadaczy mózgu, którzy chcieliby nauczyć się, jak utrzymać ów narząd w zdrowiu i wzmocnić jego działanie". [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103999 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Applied sport psychology : a case-based approach" 2009.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
R. I. WPROWADZENIE (BRIAN HEMMINGS I TIM HOLDER): 1. Podejście poznawczo-behawioralne ; 2. Rodzaje diagnozy i interwencji ; 3. Techniki i umiejętności ; 4. Praktyka refleksyjna ; CZĘŚĆ A. WSPÓŁPRACA Z INDYWIDUALNYMI ZAWODNIKAMI: R. II. WZMACNIANIE POCZUCIA WŁASNEJ SKUTECZNOŚCI W ZAWODOWYM TENISIE ZIEMNYM: INTENSYWNA PRACA PODCZAS PRZYGOTOWANIA DO UDZIAŁU W CYKLU TURNIEJÓW (CHRIS HARWOOD): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Od zidentyfikowanych potrzeb do celów interwencji ; 4. Interwencje i monitoring ; 5. Ocena interwencji ; 6. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. III. RADZENIE SOBIE Z DYSTRAKTORAMI W KRYKIECIE (BRIAN HEMMINGS): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. VI. KONSULTACJA NA RINGU: WSPÓŁPRACA PSYCHOLOGICZNA Z ZAWODOWYM PIĘŚCIARZEM Z TYTUŁEM MISTRZA ŚWIATA (ANDREW M. LANE): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencja i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. V. TWORZENIE POZYTYWNYCH PRZEKONAŃ DOTYCZĄCYCH WYKONANIA W ŚWIECIE BOWLINGU SPORTOWEGO (CAROLINE MARLOW): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. VI. WZMACNIANIE PEWNOŚCI SIEBIE U NASTOLETNIEGO GOLFISTY (IAIN GREENLEES): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; CZĘŚĆ B. WSPÓŁPRACA Z DRUŻYNAMI I REPREZENTACJAMI: R. VII. ZASTOSOWANIE PSYCHOLOGII SPORTU W PRZYPADKU OSADY WIOŚLARSKIEJ NA POZIOMIE KADRY OLIMPIJSKIEJ: WYJŚCIE POZA TRENING UMIEJĘTNOŚCI PSYCHOLOGICZNYCH (CHRIS SHAMBROOK): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. VIII. PROWADZENIE WARSZTATÓW EDUKACYJNYCH DLA RUGBISTÓW Z RÓŻNYCH GRUP WIEKOWYCH: DOŚWIADCZENIA PSYCHOLOGA SPORTU-STAŻYSTY (JENNY PAGE): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb - pierwszy sezon ; 3. Interwencja i monitoring - pierwszy sezon ; 4. Ocena interwencji - pierwszy sezon ; 5. Diagnoza potrzeb - drugi sezon ; 6. Interwencja i monitoring - drugi sezon ; 7. Ocena interwencji - drugi sezon ; R. IX. PROCES FORMUŁOWANIA CELÓW DRUŻYNOWYCH W PROFESJONALNEJ PIŁCE NOŻNEJ (RICHARD THELWELL): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; CZĘŚĆ C. PSYCHOLOG JAKO CZŁONEK SZTABU SZKOLENIOWEGO: R. X. BUDOWANIE ROLI I PRACA PSYCHOLOGA SPORTU NA IGRZYSKACH PARAOLIMPIJSKICH (JONATHAN KATZ): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Diagnoza wymagań/potrzeb związanych z rolą psychologa w misji olimpijskiej ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; 6. Epilog ; R. XI. ZINTEGROWANE, INTERDYSCYPLINARNE WSPARCIE DLA KONTUZJOWANEJ RUGBISTKI (SARAH CECIL, RAPHAEL BRANDON, JAMES MOORE): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. XII. OPRACOWYWANIE MATERIAŁÓW EDUKACYJNYCH DLA TRENERÓW TENISA STOŁOWEGO - ZASTOSOWANIE CYKLICZNEGO MODELU DZIAŁANIA (TIM HOLDER): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencja i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105753 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Applied sport psychology : a case-based approach" 2009.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
R. I. WPROWADZENIE (BRIAN HEMMINGS I TIM HOLDER): 1. Podejście poznawczo-behawioralne ; 2. Rodzaje diagnozy i interwencji ; 3. Techniki i umiejętności ; 4. Praktyka refleksyjna ; CZĘŚĆ A. WSPÓŁPRACA Z INDYWIDUALNYMI ZAWODNIKAMI: R. II. WZMACNIANIE POCZUCIA WŁASNEJ SKUTECZNOŚCI W ZAWODOWYM TENISIE ZIEMNYM: INTENSYWNA PRACA PODCZAS PRZYGOTOWANIA DO UDZIAŁU W CYKLU TURNIEJÓW (CHRIS HARWOOD): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Od zidentyfikowanych potrzeb do celów interwencji ; 4. Interwencje i monitoring ; 5. Ocena interwencji ; 6. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. III. RADZENIE SOBIE Z DYSTRAKTORAMI W KRYKIECIE (BRIAN HEMMINGS): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. VI. KONSULTACJA NA RINGU: WSPÓŁPRACA PSYCHOLOGICZNA Z ZAWODOWYM PIĘŚCIARZEM Z TYTUŁEM MISTRZA ŚWIATA (ANDREW M. LANE): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencja i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. V. TWORZENIE POZYTYWNYCH PRZEKONAŃ DOTYCZĄCYCH WYKONANIA W ŚWIECIE BOWLINGU SPORTOWEGO (CAROLINE MARLOW): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. VI. WZMACNIANIE PEWNOŚCI SIEBIE U NASTOLETNIEGO GOLFISTY (IAIN GREENLEES): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; CZĘŚĆ B. WSPÓŁPRACA Z DRUŻYNAMI I REPREZENTACJAMI: R. VII. ZASTOSOWANIE PSYCHOLOGII SPORTU W PRZYPADKU OSADY WIOŚLARSKIEJ NA POZIOMIE KADRY OLIMPIJSKIEJ: WYJŚCIE POZA TRENING UMIEJĘTNOŚCI PSYCHOLOGICZNYCH (CHRIS SHAMBROOK): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. VIII. PROWADZENIE WARSZTATÓW EDUKACYJNYCH DLA RUGBISTÓW Z RÓŻNYCH GRUP WIEKOWYCH: DOŚWIADCZENIA PSYCHOLOGA SPORTU-STAŻYSTY (JENNY PAGE): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb - pierwszy sezon ; 3. Interwencja i monitoring - pierwszy sezon ; 4. Ocena interwencji - pierwszy sezon ; 5. Diagnoza potrzeb - drugi sezon ; 6. Interwencja i monitoring - drugi sezon ; 7. Ocena interwencji - drugi sezon ; R. IX. PROCES FORMUŁOWANIA CELÓW DRUŻYNOWYCH W PROFESJONALNEJ PIŁCE NOŻNEJ (RICHARD THELWELL): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; CZĘŚĆ C. PSYCHOLOG JAKO CZŁONEK SZTABU SZKOLENIOWEGO: R. X. BUDOWANIE ROLI I PRACA PSYCHOLOGA SPORTU NA IGRZYSKACH PARAOLIMPIJSKICH (JONATHAN KATZ): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Diagnoza wymagań/potrzeb związanych z rolą psychologa w misji olimpijskiej ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; 6. Epilog ; R. XI. ZINTEGROWANE, INTERDYSCYPLINARNE WSPARCIE DLA KONTUZJOWANEJ RUGBISTKI (SARAH CECIL, RAPHAEL BRANDON, JAMES MOORE): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencje i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna ; R. XII. OPRACOWYWANIE MATERIAŁÓW EDUKACYJNYCH DLA TRENERÓW TENISA STOŁOWEGO - ZASTOSOWANIE CYKLICZNEGO MODELU DZIAŁANIA (TIM HOLDER): 1. Wprowadzenie/ogólne informacje ; 2. Wstępna diagnoza potrzeb ; 3. Interwencja i monitoring ; 4. Ocena interwencji ; 5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-796 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Wstęp ; Podziękowania ; Cz. I. RÓŻNE SPOJRZENIA NA EMOCJE: R. 1. Podejście do zrozumienia emocji ; R. 2. Ewolucja emocji ; R. 3. Kulturowe zrozumienie emocji ; Cz. II. ELEMENTY EMOCJI: R. 4. Komunikowanie emocji ; R. 5. Zmiany cielesne i emocje ; R. 6. Ocena, doświadczenie, regulacja ; R. 7. Mechanizmy mózgowe i emocje ; CZ. III. EMOCJE I ŻYCIE SPOŁECZNE: R. 8. Rozwój emocji w dzieciństwie ; R. 9. Emocje w relacjach społecznych ; R. 10. Emocje i myślenie ; CZ. IV. EMOCJE I CZŁOWIEK: R. 11. Różnice indywidualne w emocjonalności ; R. 12. Psychopatologia emocji w dzieciństwie ; R. 13. Zaburzenia emocjonalne w dorosłości ; R. 14. Znaczące życie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-109302, AF-109669 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The social animal" 1992.
Indeksy.
Podręcznik dla studentów psychologii, pedagogiki, socjologii i innych nauk społecznych.
1. Co to jest psychologia społeczna? ; 2. Poznanie społeczne ; 3. Uzasadnianie własnego postępowania ; 4. Konformizm ; 5. Środki masowego przekazu, propaganda i perswazja ; 6. Agresja u człowieka ; 7. Uprzedzenia ; 8. Sympatia, miłość, zrozumienie ; 9. Psychologia społeczna jako nauka.
Pierwsze wydanie książki Elliota Aronsona powstało w 1970 roku. Od tamtej pory stale aktualizowany podręcznik Człowiek istota społeczna jest jedną z najważniejszych publikacji wprowadzających w obszar psychologii społecznej. Elliot Aronson i Joshua Aronson prowadzą czytelnika przez najważniejsze zagadnienia psychologii społecznej. Definiują tę dyscyplinę jako naukowe badanie wpływu rzeczywistej, wyobrażonej lub założonej obecności innych na nasze myśli, emocje, przekonania i zachowania - oraz tego, w jaki sposób my wywieramy wpływ na innych. Przybliżają zagadnienia poznania społecznego, uzasadniania własnego postępowania, konformizmu, wpływu mediów oraz zjawiska zachodzące w relacjach międzyludzkich: agresję, uprzedzenia, sympatię i miłość. [www.azymut.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [339]-349.
PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA I TERAPIA: Wprowadzenie ; Jak stosować program Young i Bramham ; MODUŁY OBJAWÓW PODSTAWOWYCH ADHD: Moduł zaburzeń uwagi ; Moduł pamięci ; Moduł organizacji i zarządzania czasem ; Moduł impulsywności ; MODUŁY DODATKOWYCH ROZPOZNAŃ I PROBLEMÓW: Moduł strategii rozwiązywania problemów ; Moduł relacji interpersonalnych ; Moduł lęku ; Moduł frustracji i złości ; Moduł obniżonego nastroju i depresji ; Moduł zagadnień związanych ze snem ; Moduł nadużywania substancji psychoaktywnych ; IV. MODUŁ PRZYSZŁOŚCI: Moduł przygotowujący na przyszłość.
Książka Susan Young i Jessiki Bramham to praktyczny przewodnik, który wskazuje, jak za pomocą terapii poznawczo-behawioralnej radzić sobie z objawami ADHD występującymi u młodzieży i osób dorosłych. Program Young i Bramham: · dostarcza praktycznych strategii radzenia sobie z codziennymi trudnościami wynikającymi z ADHD (impulsywność, kłopoty ze snem, zarządzanie czasem), · pomaga zwalczać zarówno osiowe objawy ADHD, jak i problemy towarzyszące, · zawiera kompletne plany terapii oraz propozycje ćwiczeń dla pacjentów, · składa się z niezależnych modułów, które można dopasowywać do indywidualnych potrzeb młodzieży i dorosłych z ADHD, · może być stosowany w terapii indywidualnej, grupowej i pracy warsztatowej, · oferuje innowacyjne i intensywne, praktyczne podejście do objawów ADHD za pomocą technik poznawczo-behawioralnych oraz technik dialogu motywującego. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The truth about burnout : how organizations cause personal stress and what to do about it" 1997.
Bibliogr. s. [209]-212. Indeks.
1. Bieżący kryzys: Jak zmieniało się miejsce pracy ; Dlaczego wypalenie zawodowe kwitnie? ; Erozja duszy ; Nasza recepta na kryzys. 2. Jak doświadczasz wypalenia zawodowego?: Utrata zaangażowania ; Erozja emocji ; Niedopasowanie. 3. Co jest przyczyną wypalenia zawodowego?: Nadmierne obciążenie pracą ; Brak kontroli ; Niewystarczające (wy)nagradzanie ; Załamanie społeczności i wspólnoty ; Brak sprawiedliwości ; Konflikt wartości ; Dokąd zmierzamy? 4. Dlaczego warto się zająć wypaleniem?: Dlaczego organizacje ignorują zjawisko wypalenia? ; Dlaczego organizacje powinny poważnie podejść do wypalenia? ; Dlaczego lepiej zapobiegać niż zwalczać? 5. Interwencja kryzysowa - zatrzymać wypalenie zawodowe: Indywidualne podejście do braku dopasowania człowiek-praca ; Próba zmniejszenia przeciążenia pracą ; Próba uzyskania poczucia kontroli ; Próba uzyskania dodatkowych nagród ; Podejmowanie indywidualnej inicjatywy w kontekście organizacyjnym. 6. Zapobieganie wypaleniu i budowanie zaangażowania: Patrząc na niedopasowanie człowiek-praca z perspektywy organizacji ; Odkryć o co chodzi ; Żeby dobrze zacząć ; Poprawa kultury organizacyjnej: opis przypadku ; Czego się nauczyliśmy? 7. Promowanie wartości ogólnoludzkich: Wartości w miejscu pracy ; Proces klaryfikowania wartości ; Przekładanie wartości na działania ; Nowy świat pracy ; Społeczność w zmiejszającym się środowisku zawodowym. Posłowie: W strone lepszej przyszłości. Załącznik: Ocena środowiska pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104003 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 349-[350].
I. OBJAWY: 1. Rozczarowanie edukacją ; 2. Mężczyźni rezygnują z zatrudnienia ; 3. Nadmierna męskość: zespół intensywności społecznej ; 4. Gry bez umiaru: zarządzanie wszechświatem z własnej sypialni ; 5. Zmiana w otyłą, bezkształtną masę ; 6. Nadmierne korzystanie z pornografii: orgazmy na życzenie ; 7. Hej w życiu, hej wszędzie: za dużo leków i narkotyków ; II. PRZYCZYNY: 8. Rodzina bez sternika, nieobecni ojcowie ; 9. Nieskuteczne szkoły ; 10. Zmiana w środowisku naturalnym ; 11. Oczarowanie technologią i uzależnienie od pobudzania ; 12. Kwaśne winogrona: roszczenia "versus" rzeczywistości ; 13. Rosnąca pozycja kobiet ; 14. Mity patriarchatu ; 15. Recesja, III. ROZWIĄZANIA: 16. Co może zrobić rząd? ; 17. Co mogą zrobić szkoły? ; 18. Co mogą zrobić rodzice? ; 19. Co mogą zrobić mężczyźni? ; 20. Co mogą zrobić kobiety? ; 21. Co mogą zrobić media?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 349-[350].
Uwagi dla Czytelników ; Wstęp. Po porostu płynąc z prądem ; I. OBJAWY: Rozczarowanie edukacją ; Mężczyźni rezygnują z zatrudnienia ; Nadmierna męskość: zespół intensywności społecznej ; Gry bez umiaru: zarządzanie wszechświatem z własnej sypialni ; Zmiana w otyłą, bezkształtną masę ; Nadmierne korzystanie z pornografii: orgazmy na życzenie ; Hej w życiu, hej wszędzie: za dużo leków i narkotyków ; II. PRZYCZYNY: Rodzina bez sternika, nieobecni ojcowie ; Nieskuteczne szkoły ; Zmiana w środowisku naturalnym ; Oczarowanie technologią i uzależnienie od pobudzania ; Kwaśne winogrona: roszczenia "versus" rzeczywistości ; Rosnąca pozycja kobiet ; Recesja ; III. ROZWIĄZANIA: Co może zrobić rząd? ; Co mogą zrobić szkoły? ; Co mogą zrobić rodzice? ; Co mogą zrobić mężczyźni? ; Co mogą zrobić kobiety? ; Co mogą zrobić media?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102686 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej