Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(983)
Forma i typ
Książki
(962)
Poradniki i przewodniki
(209)
Publikacje naukowe
(54)
Publikacje dydaktyczne
(47)
Publikacje popularnonaukowe
(46)
Proza
(42)
Publikacje fachowe
(40)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(24)
Audiobooki
(16)
Filmy i seriale
(3)
Poezja
(2)
Publikacje dla niewidomych
(2)
Czasopisma
(1)
Druki ulotne
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1413)
wypożyczone
(256)
tylko na miejscu
(49)
nieokreślona
(11)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(273)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(49)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(428)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(22)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(128)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(34)
Filia 2 (Fredry 5)
(39)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(38)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(73)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(53)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(107)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(44)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(38)
Filia 9 (Czackiego 5)
(35)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(79)
Filia 11 (Dębicka 170)
(11)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(13)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(58)
Filia 15 (Lwowska 60)
(85)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(47)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(27)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(19)
Filia 20 (Solarza 9a)
(29)
Autor
Gordon Thomas (1918-2002)
(23)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(18)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(17)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(17)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(16)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(16)
Piaget Jean (1896-1980)
(12)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(10)
Brzezińska Anna (1949- )
(9)
Mazlish Elaine
(9)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(9)
Szuman Stefan (1889-1972)
(7)
Więznowska Mariola
(7)
Zawadzka Dorota (1962- )
(7)
Horosiewicz Beata
(6)
Makowska Alicja
(6)
Syska Dariusz
(6)
Woydyłło Ewa (1939- )
(6)
Barłóg Krystyna
(5)
Bettelheim Bruno (1903-1990)
(5)
Dymara Bronisława
(5)
Faber Adele
(5)
Faber Joanna
(5)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(5)
Inhelder Bärbel (1913-1997)
(5)
Miller Alice (1923- )
(5)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(5)
Stanisławska Irena A. (1958- )
(5)
Stein Agnieszka
(5)
Ungeheuer-Gołąb Alicja
(5)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(5)
Zakrzewska Zofia
(5)
Ziembiński Zygmunt
(5)
Łopatkowa Maria (1927- )
(5)
Camarda Sylwia
(4)
Danek Danuta (1938- )
(4)
Domańska Joanna (1970- )
(4)
Faber Adele (1928- )
(4)
Fonfara Andrzej
(4)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(4)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(4)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(4)
Juul Jesper (1948- )
(4)
Juul Jesper (1948-2019)
(4)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(4)
Korzeniewska Justyna
(4)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(4)
Molicka Maria (psycholog)
(4)
Montessori Maria (1870-1952)
(4)
Okuniewski Juliusz
(4)
Radochoński Mieczysław
(4)
Reszke Robert
(4)
Rudnik Justyna
(4)
Siegel Daniel J. (1957- )
(4)
Szwajda Aleksandra
(4)
Szwinta-Dyrda Alicja
(4)
Tyszkowa Maria (1932-1993)
(4)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(4)
Żelewska Agnieszka (1964- )
(4)
Aron Elaine N
(3)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(3)
Babska Zofia (1925-2014)
(3)
Blau Melinda (1943- )
(3)
Blok Beata
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Bryson Tina Payne
(3)
Brzeska Zofia
(3)
Burch Noel
(3)
Charęzińska Aleksandra
(3)
Cichy Elżbieta
(3)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(3)
Czeredrecka Barbara (1936-2006)
(3)
Davies Simone
(3)
Debesse Maurice (1903-1998)
(3)
Dobson James C (1936- )
(3)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(3)
Fiedorczuk Natalia (1984- )
(3)
Freud Sigmund (1856-1939)
(3)
Gajdzińska Monika
(3)
Gandecki Andrzej
(3)
Hajnicz Wanda
(3)
Hogg Tracy (1960-2004)
(3)
Imai Hiyoko
(3)
Jankowski Andrzej (anglista)
(3)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(3)
Jurkowski Andrzej (1935-2006)
(3)
Kaltenthaler Birgit
(3)
Kaufman Raun K. (1973- )
(3)
Kida Jan (1931- )
(3)
King Julie
(3)
Kovács Heike
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(3)
Lutomski Grzegorz
(3)
Mac Kenzie Robert J
(3)
Marszałek Małgorzata (pedagog)
(3)
Mazurek Maria (1987- )
(3)
Muszyński Heliodor (1931- )
(3)
Newerly Igor (1903-1987)
(3)
Obuchowska Irena (1932- )
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(156)
2010 - 2019
(250)
2000 - 2009
(191)
1990 - 1999
(133)
1980 - 1989
(73)
1970 - 1979
(99)
1960 - 1969
(32)
1950 - 1959
(10)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(20)
1920 - 1929
(14)
1910 - 1919
(1)
1900 - 1909
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(328)
1901-2000
(48)
1945-1989
(24)
1989-2000
(20)
1918-1939
(3)
Kraj wydania
Polska
(910)
Ukraina
(8)
Holandia
(2)
Wielka Brytania
(2)
Austria
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(889)
angielski
(6)
Odbiorca
Rodzice
(156)
Dzieci
(58)
6-8 lat
(51)
9-13 lat
(40)
Nauczyciele
(35)
0-5 lat
(18)
Psycholodzy
(14)
Pedagodzy
(11)
Psychoterapeuci
(8)
Szkoły wyższe
(7)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(6)
Terapeuci zajęciowi
(6)
Młodzież
(5)
Terapeuci
(5)
14-17 lat
(4)
Logopedzi
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Niewidomi
(2)
Pediatrzy
(2)
Psychiatrzy
(2)
Studenci
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Bibliotekarze
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Kobieta
(1)
Lekarze
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Matki
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Neurolodzy
(1)
Osoby po rozwodzie
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Projektanci grafiki
(1)
Przedszkola
(1)
Psychologowie
(1)
Rodzina
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(31)
Literatura amerykańska
(8)
Literatura angielska
(7)
Literatura brazylijska
(3)
Film amerykański
(2)
Literatura argentyńska
(2)
Literatury europejskie
(2)
Film polski
(1)
Literatura australijska
(1)
Literatura austriacka
(1)
Literatura islandzka
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Psychologia dziecka
(472)
Wychowanie w rodzinie
(263)
Dziecko
(198)
Dzieci
(130)
Młodzież
(94)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(90)
Wychowanie
(75)
Psychologia wychowawcza
(66)
Rodzina
(64)
Uczucia
(56)
Osobowość
(50)
Dziecko trudne
(49)
Psychologia rozwojowa
(48)
Metody wychowawcze
(46)
Rodzice
(42)
Mowa
(35)
Myślenie
(35)
Uczniowie
(32)
Dziecko autystyczne
(31)
Autyzm
(30)
Relacje międzyludzkie
(29)
Nauczyciele
(28)
Bajkoterapia
(27)
Nauczanie
(24)
Rodzicielstwo
(24)
Psychoterapia
(22)
Wychowanie przedszkolne
(22)
Agresywność
(21)
Gry i zabawy
(21)
Nauczanie początkowe
(21)
Dziecko chore
(20)
Nerwice
(20)
Dziecko niepełnosprawne
(17)
Psychologia
(17)
Uczenie się
(17)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(16)
Pedagogika specjalna
(15)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(14)
Internet
(14)
Lęk
(14)
Macierzyństwo
(14)
Niedostosowanie społeczne
(14)
Samobójstwo
(14)
Czytelnictwo dzieci
(13)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(13)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(13)
Niemowlę
(13)
Śmierć
(13)
Metody nauczania
(12)
Miłość
(12)
Niepowodzenia szkolne
(12)
Przemoc w rodzinie
(12)
Stres
(12)
Wychowanie estetyczne
(12)
Wyobraźnia
(12)
Zachowanie
(12)
Zdolności
(12)
Pamięć
(11)
Pedagogika
(11)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(11)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(11)
Wychowanie moralne
(11)
Zmysły
(11)
Chorzy w rodzinie
(10)
Depresja psychiczna
(10)
Dziecko maltretowane
(10)
Motywacja
(10)
Poznanie
(10)
Psychologia kliniczna
(10)
Psychologia społeczna
(10)
Spostrzeganie
(10)
Stosunki interpersonalne
(10)
Szkolnictwo
(10)
Układ nerwowy
(10)
Wychowankowie domów dziecka
(10)
Asertywność
(9)
Choroby psychiczne
(9)
Dziecko z zespołem Aspergera
(9)
Inteligencja (psychol.)
(9)
Psychoanaliza
(9)
Rozmowa
(9)
Rozwód
(9)
Sztuka dziecka
(9)
Twórczość dzieci i młodzieży
(9)
Wewnętrzne dziecko
(9)
Alkoholizm
(8)
Choroby dziecięce
(8)
Czytanie
(8)
Dom dziecka
(8)
Dysleksja i dysgrafia
(8)
Literatura dziecięca
(8)
Metoda Montessori
(8)
Mózg
(8)
Sztuka
(8)
Techniki samopomocy
(8)
Twórczość
(8)
Dorosłe dzieci z rodzin dysfunkcyjnych
(7)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(7)
Gniew
(7)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(7)
Temat: dzieło
Amour (film)
(1)
Biblia
(1)
Bolesław Chrobry
(1)
Brzezina (film)
(1)
Druskieniki
(1)
Dziewczęta szukają drogi
(1)
Dzięki Bogu
(1)
Echa leśne
(1)
Jak uszczypnie, będzie znak
(1)
Karta Praw Rodziny
(1)
Kolor purpury
(1)
Księga listów
(1)
Księga z San Michele
(1)
Life, animated
(1)
Lublana
(1)
Malieńkaja Groznaja
(1)
Mały bies
(1)
Nad Niemnem
(1)
Niespokojny umysł
(1)
Przygody dobrego wojaka Szwejka podczas wojny światowej
(1)
Puszcza
(1)
Rok 1863
(1)
Siekierezada (film)
(1)
Spotkanie z diabłem
(1)
Wakacje nad Adriatykiem
(1)
Wielki las
(1)
Temat: czas
2001-
(21)
2001-0
(12)
1901-
(10)
1901-2000
(9)
1801-
(6)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
1989-
(2)
1401-
(1)
1501-
(1)
1701-
(1)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(19)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Brazylia
(3)
Wielka Brytania
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Indie
(2)
New Hampshire (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Galicja
(1)
Georgia (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Islandia
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kolbuszowa (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Montana (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Młodzież
(1)
Niemcy
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Szwecja
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(208)
Opracowanie
(62)
Wydawnictwa popularne
(53)
Poradniki
(46)
Poradniki dla rodziców
(24)
Publikacje dla dzieci
(23)
Podręcznik
(22)
Ćwiczenia i zadania
(22)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(15)
Opowiadania i nowele
(13)
Podręczniki akademickie
(13)
Praca zbiorowa
(13)
Pamiętniki i wspomnienia
(12)
Publikacja bogato ilustrowana
(12)
Materiały konferencyjne
(11)
Monografia
(8)
Wywiad dziennikarski
(8)
Literatura dziecięca
(7)
Podręczniki
(7)
Powieść obyczajowa
(7)
Wydawnictwa dla dzieci
(7)
Materiały pomocnicze
(6)
Reportaż
(6)
Szkice
(6)
Powieść psychologiczna
(5)
Bajka i baśń
(4)
Raport z badań
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Podręcznik akademicki
(3)
Publicystyka polska
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Thriller
(3)
Zagadnienia
(3)
Adaptacja filmowa
(2)
Analiza i interpretacja
(2)
Antologia
(2)
Bajka i baśń polska
(2)
Biografia
(2)
Dramat filmowy
(2)
Film fabularny
(2)
Gry komputerowe
(2)
Kryminał
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Książka obrazkowa
(2)
Literatura
(2)
Literatura dziecięca angielska
(2)
Literatura polska
(2)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(2)
Opowiadanie dziecięce psychologiczne
(2)
Pamiętniki angielskie
(2)
Pamiętniki francuskie
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Powieść
(2)
Publicystyka
(2)
Rysunek
(2)
Wiersze
(2)
Antologie
(1)
Audycje radiowe
(1)
Biografie
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo psychologiczne
(1)
Felieton polski
(1)
Film
(1)
Film amatorski polski
(1)
Film animowany
(1)
Film dokumantalny
(1)
Film edukacyjny
(1)
Film obyczajowy
(1)
Film psychologiczny
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Kołysanki polskie
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Literatura dziecięca niemiecka
(1)
Opowiadanie dziecięce niemieckie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poezja polska
(1)
Poradniki dla młodzieży
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Reoprtaż
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Teksty
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wyliczanki polskie
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Wywiady
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(354)
Edukacja i pedagogika
(119)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(104)
Medycyna i zdrowie
(63)
Socjologia i społeczeństwo
(28)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Literaturoznawstwo
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Biologia
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Językoznawstwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
983 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
M.in. dot. mieszkańców woj. podkarpackiego (zagadnienie edukacji do starości) i wychowanków Domu dla Dzieci i Młodzieży "Mieszko" w Rzeszowie.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Zagubione i zaniedbane obszary polskiej pedagogiki ; Edukacja dla kultury humanistycznej wobec przesilenia aksjologii wychowawczej posmodernizmu ; Uczenie się cyberprzestrzeni przez zapping: sprzeczność "cyfrowy uczeń" - "analogowy nauczyciel" ; Przemoc i agresja w szkole ; Indywidualne i społeczne znaczenie wartości wykształcenia ; Edukacja do starości jako istotne zadanie andragogiczne (na przykładzie wybranych środowisk województwa podkarpackiego) ; Zwiększanie szans dzieci z dysleksją rozwojową na sukces edukacyjny w szkole ; Neurofizjologiczne metody wspomagania rozwoju dzieci ; Zjawisko pornografii jako zagrożenie w procesie rozwoju dzieci i młodzieży ; Zwiększenie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży poprzez efektywne wykorzystanie czasu wolnego na przykładzie wychowanków Domu Dziecka ; Promocja zdrowia w szkole wyższej - oczekiwania a rzeczywistość ; Rodzina jako podstawowe środowisko profilaktyki w opinii studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98575 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeksy
Bibliogr. przy rozdz.
Cz.I: Zagadnienia ogólne. Rozdz.I: Przedmiot i początki psychologii rozwojowej dzieci i młodzieży. Rozdz.II: Zarys historii psychologii rozwojowej w XX w Rozdz.III: Teorie rozwoju psychicznego. Rozdz.IV: Metody badawcze stosowane w psychologii rozowjowej. Rozdz.V: Rozwój anatomiczno-czynnościowego podłoża psychiki. Cz.II: Okresy rozwoju. Rozdz.VI: Wiek niemowlęcy. Rozdz.VII: Wiek poniemowlęcy. Rozdz.VIII: Wiek przedszkolny. Rozdz.IX: Młodszy wiek szkolny. Rozdz.X: Wiek dorastania. Rozdz.XI: Zaburzenia rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-58277 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 150-151. Indeks.
Od narodzin do 3. roku życia (a także później) dzieci przyswajają wiedzę w oszałamiającym tempie. Zapewnij swojemu maluszkowi niezbędną swobodę i stwórz mu najlepsze warunki do nauki i wszechstronnego rozwoju dzięki metodzie Montessori. Dzięki praktycznym poradom zawartym w książce Montessori w domu poznasz podstawowe zasady opracowane przez Marię Montessori i odkryjesz, jak wykorzystać je w domu, zgodnie z waszymi potrzebami i możliwościami. Dowiesz się: jak wspierać rozwój dziecka od narodzin do 3. roku życia, wykorzystując możliwości chłonnego umysłu jak przygotować otoczenie w poszczególnych latach życia dziecka, aby nie ograniczać jego ciekawości i samodzielności jakie aktywności wybrać na danym etapie rozwoju jak zadbać o to, by w przyszłości dziecko było pewne siebie i miało wysoką samoocenę, a zarazem potrafiło zachowywać się grzecznie i uprzejmie jak sprawić, by każdy dzień był przygodą i okazją do nowych doświadczeń. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 309-[316]. Indeks.
Dla pedagogów przedszkolnych i wczesnoszkolnych, nauczycieli plastyki, pedagogów szkolnych, rodziców i opiekunów dziecka, terapeutów oraz studentów kierunków pedagogicznych, artystycznych i medycznych.
R. I. Wybrane koncepcje rozwoju plastycznego dziecka: 1. Schemat rysunkowy Victora Lowenfelda i Williama L. Brittaina ; 2. Pojęcia przedstawieniowe Rudolfa Arnheima ; R. II. Podstawowe problemy plastyczne: 1. Forma dzieła sztuki: Linia ; Kształt ; Barwa ; Przestrzeń ; 2. Treść dzieła sztuki ; R. III. Założenia badań własnych ; R. IV. Analiza wyników badań własnych ; R. V. Model obrazowania figuratywnego dziecka w twórczości plastycznej: 1. Stadium prefiguratywne: Faza: Bazgrot zygzakowatych (Chaosu) ; Faza: Bazgrot spiralnych (Synergii) ; 2. Stadium motywów figuratywnych: Faza: Symbolizacji (Kodyfikacji) ; Faza: Uprzedmiotowienia (Reifikacji) ; 3. Stadium utworów figuratywnych: Faza: Schematu figuratywnego (Symplifikacji) ; Faza: Wzbogaconego schematu figuratywnego (Egzemplifikacji) ; 4. Stadium transfiguracji: Faza: Realizmu wizualnego późnego dzieciństwa ; Faza: Naturalizmu, konstruktywizmu, symbolizmu wieku dorastania ; 5. Konstatacje pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The adverse childhood experiences recovery workbook : heal the hidden wounds from childhood affecting your adult mental and physical health" 2021.
Bibliografia na stronach [271]-279.
Skuteczne strategie radzenia sobie z niską samooceną, wstydem, przygnębieniem, depresją, lękiem, traumą emocjonalną i innymi długofalowymi skutkami toksycznego stresu z okresu dzieciństwa Toksyczny stres związany z negatywnymi doświadczeniami z dzieciństwa – przemocą fizyczną, emocjonalną lub seksualną, zaniedbaniem, porzuceniem czy innymi problemami rodzinnymi – oddziałuje na całe nasze dorosłe życie, a nawet na życie naszych dzieci. Jeśli nie zostanie przepracowany, zmienia mózg, funkcjonowanie organizmu i to, jak postrzegamy samych siebie. Może skutkować różnorodnymi dolegliwościami fizycznymi i psychicznymi, takimi jak choroby autoimmunologiczne, zaburzenia lękowe i depresyjne czy zaburzenie stresowe pourazowe. Być może, tak jak wiele osób z podobnie bolesną historią, masz poczucie, że tkwisz w martwym punkcie, i nie wiesz, jak dalej pokierować swoim życiem. Od czego więc zacząć proces leczenia ran powstałych w wyniku traum z okresu dzieciństwa? Glenn Schiraldi, światowej sławy ekspert w zakresie traumy i rezyliencji, przedstawia praktyczne, zweryfikowane w badaniach naukowych metody, które pozwolą ci wydobyć się z zaklętego kręgu cierpienia i braku satysfakcji z życia, rozwinąć wewnętrzną siłę potrzebną do sprostania codziennym wyzwaniom oraz żyć tak, jak pragniesz. W tej książce znajdziesz narzędzia i techniki oparte na najnowszych odkryciach z dziedziny neuronauki, leczenia traumy i zaburzeń przywiązania. Dzięki nim poradzisz sobie z przytłaczającymi emocjami i bolesnymi wspomnieniami, a także zmienisz sposób, w jaki twój mózg reaguje na stres. Negatywne doświadczenia z dzieciństwa nie muszą determinować twojej przyszłości. Stosując się do wskazówek autora i wykonując zaproponowane przez niego ćwiczenia, dokonasz fundamentalnych zmian w swoim życiu, zastępując cierpienie, niską samoocenę, poczucie winy i wstyd troską o siebie, poczuciem wewnętrznego bezpieczeństwa i radością z bycia sobą. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111723 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: metody i techniki stosowanej analizy zachowania.
Bibliografia, netografia na stronach [276]-279.
Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie. W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności – stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny. Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej „Kwadrans dla terapii”. W książce – w praktyczny i przystępny sposób – zostały omówione takie zagadnienia, jak: charakterystyka zaburzenia ze spektrum autyzmu; wybór skutecznej terapii; budowanie relacji z dzieckiem; tworzenie efektywnego systemu motywacyjnego; angażowanie rodziców w proces terapii; określenie umiejętności, które należy rozwijać podczas terapii; tworzenie zindywidualizowanego programu terapeutycznego, dostosowanego do potrzeb i możliwości dziecka; przygotowanie miejsca do nauki i dobór materiałów edukacyjnych; pisanie programów edukacyjnych, prowadzenie rejestracji i ustalanie kolejnych kroków uczenia; monitorowanie i ocena postępów; radzenie sobie z zachowaniami niepożądanymi przez uczenie zachowań alternatywnych; rozwijanie samodzielności u dziecka; kształtowanie podstawowych kompetencji społecznych i zachowań werbalnych. [https://www.gwp.pl/skuteczna-terapia-dziecka-z-autyzmem-praktyczny-poradnik-dla-terapeutow-i-rodzicow.html, dostęp 4.10.2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111256 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(BWA Biblioteka Wiedzy Alternatywnej)
Bibliografia strony 126-132.
1. O podejmowaniu decyzji ; 2. Adopcja ; 3. Piecza zastępcza ; 4. FAS - płodowy zespół alkoholowy ; 5. RAD - zespół zaburzeń więzi ; 6. Pokrewne zaburzenia psychorozwojowe ; 7. Rysunek dziecka ; 8. Nasza adopcja ; 9. Przydatne adresy .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 267-272.
Wprowadzenie. Wielki świat używek i uzależnień - dlaczego edukacja i profilaktyka są tak ważne? Mariusz Z.Jędrzejko, Zbigniew Staśczak, Tomasz Białas ; Pułapka legalności i nielegalności ; R. 1. Dorastanie, czyli "buzujące" ciało i mózg - potencjały i ryzyka. Manisz Z. Jędrzejko ; R. 2. Co to są narkotyki i dopalacze? Mariusz Z. Jędrzejko, Zbigniew Staśczak: Co różni narkotyki od dopalaczy? ; Narkotyki "twarde" i "miękkie", czyli mity, mity, mity... ; R. 3. Narkotyki i dopalacze w Polsce. Mariusz Z. Jędrzejko, Zbigniew Staśczak: Narkotyki w Europie i na polskim rynku. Co warto wiedzieć? ; Jeszcze trochę liczb ; Skąd nastolatki pozyskują narkotyki? ; R. 4. Mechanizmy uzależnienia - od eksperymentu do ciężkiej choroby. Mariusz Z. Jędrzejko, Dlaczego się uzależniamy? ; Psychologiczne aspekty i mechanizmy uzależnienia ; Konsekwencje uzależnienia od narkotyków ; R. 5. Tworzenie popytu - przestępczość narkotykowa - czyli jak to dociera do naszych dzieci? Mariusz Z. Jędrzejko, Zbigniew Staśczak, Przestępczość narkotykowa w Polsce ; R. 6. Jak chronić dzieci i nastolatki przed narkotykami? Dlaczego warto rozmawiać o trudnych sprawach? Mariusz Z. Jędrzejko: Zasady, które kształtują ; R. 7. Jak rozpoznać zagrożenia i zachowania narkotykowo-dopalaczowe? Zasady i bezpieczeństwo, Mariusz Z. Jędrzejko: Co warto wiedzieć? ; Niechemiczne testy narkotykowe ; Czy warto używać testów chemicznych? ; R. 8. Narkotyki i dopalacze - ważne wskaźniki, Mariusz Z. Jędrzejko: Narkotyki i dopalacze - ważne wskaźniki ; Ważne informacje o wybranych narkotykach ; R. 9. Jeszcze raz o dopalaczach - co powinniśmy wiedzieć? Tomasz Białas, Mariusz Z. Jędrzejko: Stare i nowe narkotyki ; Nowe substancje psychoaktywne - dlaczego Mocarz jest niebezpieczny? ; Jak i gdzie młodzi ludzie kupują dopalacze? ; Najpopularniejsze grupy nowych substancji psychoaktywnych ; Sposoby przyjmowania dopalaczy ; Przegląd najpopularniejszych nowych substancji psychoaktywnych w Polsce ; R. 10. Czynniki ochronne. Dlaczego w świecie ryzyka narkotykowo-dopalaczowego warto mieć duchowe dzieci? Mariusz Z. Jędrzejko.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-613.81/.84 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106866 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia zaczyna się na plaży, kiedy Anne-Dauphine zauważa, że jej córeczka lekko powłóczy nóżką, a jej chód jest nieco chwiejny. Po serii badań lekarze stwierdzają, że Thais cierpi na rzadką chorobę genetyczną, leukodystrofię metachromatyczną. Dziewczynce, która właśnie obchodzi swoje drugie urodziny, zostało zaledwie kilka miesięcy życia. Autorka składa swojemu dziecku obietnicę: "Będziesz miała piękne życie. Nie takie, jak inne małe dziewczynki, ale życie, z którego będziesz mogła być dumna. Życie, w którym nigdy nie zabraknie ci miłości". Niniejsza książka - świadectwo matczynej miłości i zaangażowania - opowiada o tym, w jaki sposób rodzice, rodzina, niania i przyjaciele spełnili złożoną Thais obietnicę. [Święty Wojciech, 2012]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia zaczyna się na plaży, kiedy Anne-Dauphine zauważa, że jej córeczka lekko powłóczy nóżką, a jej chód jest nieco chwiejny. Po serii badań lekarze stwierdzają, że Thais cierpi na rzadką chorobę genetyczną, leukodystrofię metachromatyczną. Dziewczynce, która właśnie obchodzi swoje drugie urodziny, zostało zaledwie kilka miesięcy życia. Autorka składa swojemu dziecku obietnicę: "Będziesz miała piękne życie. Nie takie, jak inne małe dziewczynki, ale życie, z którego będziesz mogła być dumna. Życie, w którym nigdy nie zabraknie ci miłości". Niniejsza książka - świadectwo matczynej miłości i zaangażowania - opowiada o tym, w jaki sposób rodzice, rodzina, niania i przyjaciele spełnili złożoną Thais obietnicę. [Święty Wojciech, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
1. Jak rozpoznać czy dziecko jest molestowane? 2. Czy twoje dziecko jest bezpieczne przy tobie? 3. Umacnianie w dziecku poczucia własnej wartości 4. Dać czy nie dać klapsa? 5. Przekazywanie zdrowego podejścia do seksu 6. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w domu i podczas zabawy? 7. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w szkole? 8. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w kościele? 9. W poszukiwaniu uzdrowienia i przebaczenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-343.3/.7 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Naucz swoje dziecko, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach! Razem z przedszkolakami, Kubą i Leną, poznajcie proste sposoby na opanowanie się, gdy emocje biorą górę. Self-Regulation. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę to historie, które mogą się przytrafić każdemu przedszkolakowi (i rodzicowi!): - marudzenie przy kolacji, - spory na placu zabaw, - nagłe wybuchy złości o błahostki. Razem z Kubą i Leną dzieci poznają lepsze rozwiązania trudnych sytuacji. Ramki dla rodzica pozwalają zrozumieć podejście oparte na metodzie Self-Reg i ułatwiają korzystanie z niego na co dzień. Choć rzadko o tym myślimy, dzieci często odczuwają stres. Nowe sytuacje, presja czasu, nagromadzenie bodźców - to wszystko sprawia, że trudno im poradzić sobie z napięciem. Na co dzień nie zdajemy sobie sprawy, że zwykłe dyscyplinowanie uczy dziecko samokontroli, ukrywania swoich emocji i tłumienia potrzeb. Self-Regulation to samoregulacja. Opracowana przez prof. Stuarta Shankera metoda Self-Reg pozwala opanować nadmierny stres i zlikwidować przyczynę złego samopoczucia, a nie tłumić samo zachowanie, które z niego wynika. Dzięki niej mądrze wesprzesz swoje dziecko. [Znak Emotikon, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.1dz-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5dz-1 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-I/N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Poradnik dla każdej dziewczyny / Miriam Stoppard ; tł. Justyna Jannasz. - Warszawa : Muza, cop. 1997. - 159 s. : fot., rys. ; 22 cm.
Indeks.
Pokwitanie; Zdrowie ; Jak dbać o wygląd ; Ty i przyjaciółki ; Życie w domu ; Kryzys w rodzinie ; Chłopak ; Wszystko o seksie ; Antykoncepcja ; Życie w szkole ; Porady i pomoc.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. 476-510 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z czes., ang., niem.
1. Metody badań pedagogicznych; 2. Pedagogika porównawcza; 3. Dydaktyka szkolna; 4. Psychologia kształcenia; 5. Pedeutologia; 6. Socjologia edukacji; 7. Podstawy prawa oświatowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89159/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czuję, więc jestem Dlaczego bywamy smutni? Skąd biorą się radość i żal? Jak radzić sobie z gniewem i zazdrością? Czy ten, kto urodził się optymistą, zostanie optymistą do końca życia? Instrukcja obsługi emocji - tak w skrócie można nazwać nową opowieść o losach Alicji. Tym razem mała bohaterka prowadzi czytelnika przez rozmaite stany uczuciowe, których codziennie doświadczamy. Doktor Ewa Woydyłło-Osiatyńska we wciągający – zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych sposób – opowiada o tym, jak nauczyć dziecko samodzielnie rozpoznawać emocje, zrozumieć siebie, swoich przyjaciół i otaczający nas świat. Bo dziecku, które zna swoje uczucia, łatwiej stać się szczęśliwym dorosłym. [Mando, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczucia Alicji czyli Jak lepiej poznać siebie / Ewa Woydyłło, Maria Mazurek, Marcin Wierzchowski. - Dodruk. - Kraków : Mando - Wydawnictwo WAM, copyright 2020. - 69, [3] strony : ilustracje kolorowe ; 27 cm.
Czuję, więc jestem Dlaczego bywamy smutni? Skąd biorą się radość i żal? Jak radzić sobie z gniewem i zazdrością? Czy ten, kto urodził się optymistą, zostanie optymistą do końca życia? Instrukcja obsługi emocji - tak w skrócie można nazwać nową opowieść o losach Alicji. Tym razem mała bohaterka prowadzi czytelnika przez rozmaite stany uczuciowe, których codziennie doświadczamy. Doktor Ewa Woydyłło-Osiatyńska we wciągający - zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych sposób - opowiada o tym, jak nauczyć dziecko samodzielnie rozpoznawać emocje, zrozumieć siebie, swoich przyjaciół i otaczający nas świat. Bo dziecku, które zna swoje uczucia, łatwiej stać się szczęśliwym dorosłym. [Mando, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczucia Alicji czyli Jak lepiej poznać siebie / Ewa Woydyłło, Maria Mazurek, Marcin Wierzchowski. - Wznowienie 2021, dodruk 2. - Kraków : Mando - Wydawnictwo WAM, copyright 2021. - 69, [3] strony : ilustracje kolorowe ; 27 cm.
Czuję, więc jestem Dlaczego bywamy smutni? Skąd biorą się radość i żal? Jak radzić sobie z gniewem i zazdrością? Czy ten, kto urodził się optymistą, zostanie optymistą do końca życia? Instrukcja obsługi emocji - tak w skrócie można nazwać nową opowieść o losach Alicji. Tym razem mała bohaterka prowadzi czytelnika przez rozmaite stany uczuciowe, których codziennie doświadczamy. Doktor Ewa Woydyłło-Osiatyńska we wciągający - zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych sposób - opowiada o tym, jak nauczyć dziecko samodzielnie rozpoznawać emocje, zrozumieć siebie, swoich przyjaciół i otaczający nas świat. Bo dziecku, które zna swoje uczucia, łatwiej stać się szczęśliwym dorosłym. [Mando, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-61/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46439 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały z ogólnopolskiej konf. nauk., 22-24 listopada 2004 r., Lublin.
M.in. dot. rodziny Sapiehów.
Bibliogr. przy niektórych ref. Indeks.
I. LEKARZE WOBEC PSYCHICZNYCH KONSEKWENCJI LUDZI CIERPIĄCYCH: Próba klasyfikacji opisów relacji pacjent-lekarz; Zaburzenia psychiczne u chorych na cukrzycę; Cukrzyca chorobą cywilizacyjną XX wieku; Komfort widzenia - ocena jakości życia w chorobach ocznych; Problemy psychologiczne u ludzi z zaburzeniami słuchu; Zachowania samobójcze. II. LITERACKIE I MEDYCZNE OBRAZY BÓLU, CIERPIEŃ I DOŚWIADCZEŃ CHOROBOWYCH: Autobiografia bólu. Doświadczenie choroby w prozie Aleksandra Wata; Cierpienie więźniów a lekarze GUŁagu w świetle literatury łagrowej; Cierpienie i postawy poetów ukraińskich w więzieniach i łagrach sowieckich; Niektóre psychospołeczne aspekty funkcjonowania rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym umysłowo; Problemy psychologiczne dzieci długo leczonych na przykładzie pacjentów ze skróconą kończyną; Psychologiczna sytuacja rodziców po stracie dziecka; Jadwiga i Leon Sapiehowie wobec choroby i śmierci swoich dzieci; Przeżycia dziecka-zesłańca na podstawie prozy Jerzego Krzysztonia; Jaki kolor ma cierpienie? Próba "przestrzennej" analizy ludzkiego cierpienia; Psychologiczne uwarunkowania ciąży; Aborcja i środki wczesnoporonne z perspektywy lekarskiego sumienia; Zespół stresu pourazowego w opisach literackich i diagnostyce psychologiczno-psychiatrycznej; Człowiek u kresu życia - postawa pacjenta wobec śmierci; Lekarz wobec cierpienia i śmierci chorego. III. PISARZE, BOHATEROWIE, LEKARZE, PACJENCI I ICH AUTOBIOGRAFICZNE ZWIERZENIA: Opisy stanów kataleptycznych i motywy przedwczesnego pogrzebu w opowiadaniach Edgara Allana Poego; Angielscy pacjenci w prozie i poezji Wielkiej Wojny 1914-1918; Wpływ czynników psychobiologicznych na funkcjonowanie jednostek i społeczeństw; Intuicja lekarska jako dar przenikania do dusz pacjentów w "Księdze z San Michele" Axela Munthe'a; Pięćdziesięcioletnie obserwacje konsekwencji zachorowania na gruźlicę; Gruźlica i jej konsekwencje psychiczne w świetle relacji dziennikarskich Stefana Żeromskiego; Tajemnicza choroba Fryderyka Chopina; Romantyczna podróż do litewskiego kurortu - Druskieniki Józefa Ignacego Kraszewskiego; Literackie ujęcie chorób somatycznych i zaburzeń psychicznych na podstawie powieści Elizy Orzeszkowej "Nad Niemnem"; Kreacja bohatera dotkniętego paraliżem w "Puszczy" Józefa Weyssenhoffa; Choroby psychiczne bohaterów Stefana Grabińskiego; Literacki obraz choroby psychicznej; Heteropatyczne stany uczuciowe Brunona Schulza w "Księdze listów"; Pokonać literaturą - konstrukacja artystyczna powieści Anny Mazurkiewicz "Jak uszczypnie, będzie znak"; Naznaczenie nowotworem w powieści Anny Mazurkiewicz "Jak uszczypnie, będzie znak"; Pacjent w rosyjskim szpitalu psychiatrycznym. Kreacja bohatera i semantyka przestrzeni szpitalnej (na przykładzie utworów W. Garszyna, A. Czechowa i L. Andriejewa); Przykłady patologii społecznych w naturalistycznej prozie Ludmiły Pietruszewskiej (nowela "Malieńkaja Groznaja"); Schizofrenia paranoidalna na przykładzie głównego bohatera powieści "Mały bies" F. Sołoguba; Problem leczenia w wybranych utworach Antoniego Czechowa i Jarosława Iwaszkiewicza; Między studium przypadku a opisem literackim. Bohaterowie i autorzy nowel neuropsychologicznych. IV. RÓŻNE WARIANTY BADAŃ NAD PSYCHOLOGICZNYMI ASPEKTAMI CIERPIENIA: Oblicza integracji; Wartość moralna osoby niepełnosprawnej psychicznie w konfrontacji z rzeczywistością; O terapeutycznej roli telewizji w świetle wybranych gatunków real-TV; Poczucie sensu życia u osób dorosłych będących w kryzysie. Prezentacja przypadków terapeutycznych; Rozważania o pozytywnym myśleniu inspirowane literaturą; Interpretacja "Przygód dobrego wojaka Szwejka" z medycznego punktu widzenia; Rehabilitacja sanatoryjna a rehabilitacja kliniczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94182/cz.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 169-175.
1. UCZEŃ SZKOŁY MUZYCZNEJ W NAUCZANIU POCZĄTKOWYM: 1.1. Psychologiczna charakterystyka ucznia w wieku średniego i późnego dzieciństwa, 1.2. Rozwój muzyczny ucznia szkoły artystycznej, 1.3. Gotowość szkolna ucznia szkoły muzycznej, 1.4. Implikacje pedagogiczne w nauczaniu początkowym w klasie instrumentalnej ; 2. PROBLEMATYKA TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ: 2.1. Specyficzne trudności w uczeniu się, 2.2. Ryzyko dysleksji, 2.3. Uczeń ryzyka dysleksji w szkole muzycznej – zarys problematyki ; 3. PSYCHOPEDAGOGICZNE PODSTAWY METODYKI NAUCZANIA W KLASIE INSTRUMENTALNEJ: 3.1. Struktura lekcji a relacje z uczniem, 3.2. Komunikacja interpersonalna między nauczycielem a uczniem, 3.3. Ocenianie ucznia w klasie instrumentalnej, 3.4. Jak przygotować ucznia do występu publicznego?, 3.5. Jak zmotywować ucznia do gry na instrumencie muzycznym?, 3.6. Jak nauczyciel może zadbać o swoją dobrą kondycję psychofizyczną? ; 4. METODY PRACY PSYCHOPEDAGOGICZNEJ W KLASIE INSTRUMENTALNEJ Z UCZNIAMI NAJMŁODSZYMI I UCZNIAMI RYZYKA DYSLEKSJI: 4.1. Metody stosowane na początku lekcji, 4.2. Ćwiczenia usprawniające aparat gry, 4.3. Ćwiczenia usprawniające granie gam i pasaży, 4.4. Techniki rozwijania gry na instrumencie, 4.5. Ćwiczenia usprawniające czytanie zapisu nutowego, 4.6. Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię muzyczną, 4.7. Ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała, 4.8. Ćwiczenia oddechowe, 4.9. Ćwiczenia relaksacyjno-odprężające, 4.10. Organizacja przyjaznych występów muzycznych, 4.11. Muzyczny dyplom dla malucha.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3613 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej