Nauczyciele
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(164)
Forma i typ
Książki
(156)
Publikacje dydaktyczne
(74)
Publikacje fachowe
(71)
Poradniki i przewodniki
(62)
Proza
(16)
Publikacje naukowe
(16)
Poezja
(9)
Audiobooki
(5)
Nuty
(3)
Dramat (rodzaj)
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(225)
wypożyczone
(64)
nieokreślona
(13)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(35)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(48)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(16)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(50)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(8)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(9)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(6)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(17)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(17)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(4)
Filia 9 (Czackiego 5)
(7)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(24)
Filia 11 (Dębicka 170)
(3)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(3)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(13)
Filia 15 (Lwowska 60)
(14)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(7)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(4)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(4)
Filia 20 (Solarza 9a)
(8)
Autor
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(7)
Patalan Karolina
(6)
Patalan Katarzyna
(6)
Patalan Marta
(6)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(5)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(5)
Bonilla Rocio (1970- )
(4)
Horosiewicz Beata
(4)
Wojtan Ewa
(4)
Aron Elaine N
(3)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(3)
Blok Beata
(3)
Brzeska Zofia
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Marszałek Małgorzata (pedagog)
(3)
Myszka Agnieszka
(3)
Punset Elsa (1964- )
(3)
Radtke-Michalewska Katarzyna
(3)
Wojtan Ewa. Cztery pory roku
(3)
Alfaioli Massimo (1969- )
(2)
Faber Adele (1928- )
(2)
Faber Joanna
(2)
Fonfara Andrzej
(2)
Goliński Ryszard (skrzypek)
(2)
Guz Sabina
(2)
Głuchowska Hanna
(2)
Jagoda-Mioduszewska Marianna (1969- )
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
King Julie
(2)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(2)
Krolczuk Luiza
(2)
Kunysz-Rozborska Magdalena
(2)
Kurlyandchik Lev
(2)
Lupi Andrea
(2)
Mazlish Elaine
(2)
Nyberg Lisa
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Pudło Agnieszka
(2)
Stanek Joanna
(2)
Stempek Iwona
(2)
Tarasiewicz Bogumiła
(2)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(2)
Templeton Rosalyn Anstine
(2)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(2)
Ładecka Anna
(2)
Alochno-Janas Anna
(1)
Bailey Anna
(1)
Bednarek Tomasz (1969- )
(1)
Bellon Agnieszka
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Beretta Elenia
(1)
Betlej Magdalena (graficzka)
(1)
Białas Tomasz (urzędnik)
(1)
Białek Natalia
(1)
Bigaj Laura
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Blecharz Jan (1954- )
(1)
Bobka Amelka
(1)
Bobka Jan
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeuta)
(1)
Borowiecka Agnieszka (1983- )
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Bullock Claire
(1)
Buszkowski Igor
(1)
Chaika Larysa
(1)
Chub Natalia
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Czekaj-Kotynia Katarzyna (1981- )
(1)
Czuban Zuzanna
(1)
Czupała Hubert
(1)
Czyż Dagmara
(1)
Danowski Bartosz
(1)
Davis Katie (1959- )
(1)
Dawczak Beata
(1)
Delaney Tara
(1)
Dereń-Rogóż Ewelina
(1)
Dmitruk Urszula (literatura dla dzieci)
(1)
Dobrzyński Ludwik (1941- )
(1)
Dudik Karol
(1)
Duffy Roslyn
(1)
Duman Anna
(1)
Dybek Elżbieta
(1)
Edwards Allison
(1)
Ellison Sheila
(1)
Faber Coco
(1)
Faber Tracey
(1)
Fedan Natalia
(1)
Flis Maja
(1)
Flis Maja Affabile
(1)
Flis Maja La Mancha
(1)
Gawlik Karolina
(1)
Gałązka-Jędrych Paulina
(1)
Gilsoul Martine
(1)
Gordon Edwin (1927-2015)
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Gray Judith Anne (1939- )
(1)
Greene Ross W
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(65)
2010 - 2019
(83)
2000 - 2009
(13)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(145)
1901-2000
(11)
1989-2000
(7)
1918-1939
(2)
1945-1989
(2)
2001
(2)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(163)
Ukraina
(1)
Język
polski
(159)
rosyjski
(2)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(2)
Odbiorca
Dzieci
(19196)
6-8 lat
(11625)
0-5 lat
(9593)
9-13 lat
(8324)
Młodzież
(4054)
Nauczyciele
(164)
14-17 lat
(3157)
Szkoły wyższe
(1073)
Szkoły podstawowe
(566)
Rodzice
(489)
Szkoły średnie
(362)
Lekarze
(295)
Poziom podstawowy
(208)
Szkoły ponadgimnazjalne
(195)
Dorośli
(136)
18+
(127)
Niewidomi
(125)
Studenci
(121)
Poziom średniozaawansowany
(105)
Prawnicy
(105)
A2 (poziom biegłości językowej)
(96)
Menedżerowie
(96)
B2 (poziom biegłości językowej)
(87)
Przedsiębiorcy
(83)
B1 (poziom biegłości językowej)
(81)
A1 (poziom biegłości językowej)
(77)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(74)
Szkoły muzyczne I stopnia
(59)
Logopedzi
(58)
Psycholodzy
(58)
Gimnazja
(55)
Licea
(55)
Pedagodzy
(47)
Fizjoterapeuci
(45)
Klasa 1.
(41)
Pracownicy naukowi
(40)
Dziewczęta
(38)
Psychoterapeuci
(36)
Adwokaci
(35)
Programiści
(35)
Szkoły zawodowe
(33)
Urzędnicy
(33)
Księgowi
(32)
Radcy prawni
(31)
Sędziowie
(31)
Technikum
(31)
Terapeuci zajęciowi
(29)
Klasa 2.
(28)
Lekarze rodzinni
(28)
Pracodawcy
(28)
Szkoły ponadpodstawowe
(27)
Kobieta
(26)
Bibliotekarze
(24)
Klasa 3.
(24)
Klasa 7.
(23)
Pediatrzy
(23)
C1 (poziom biegłości językowej)
(22)
Inżynierowie
(22)
Klasa 8.
(21)
Poziom niższy średniozaawansowany
(21)
Ratownicy medyczni
(21)
Klasa 4.
(20)
Nauczyciele akademiccy
(20)
Poziom zaawansowany
(20)
Aplikanci
(19)
Doradcy podatkowi
(19)
Przedszkola
(19)
Chorzy
(18)
Psychiatrzy
(18)
Inżynierowie budownictwa
(17)
Specjaliści ds. marketingu
(17)
Terapeuci
(17)
Uczniowie
(17)
Cudzoziemcy
(16)
Nauczyciele języka polskiego
(16)
Niedowidzący
(16)
A1 poziom biegłości językowej
(15)
Klasa 5.
(15)
Pielęgniarki
(15)
Prokuratorzy
(15)
Dietetycy i żywieniowcy
(14)
Dziennikarze
(14)
Nauczanie początkowe
(14)
Poziom rozszerzony
(14)
Specjaliści ds. kadr
(14)
Szkoły artystyczne
(14)
Szkoły muzyczne II stopnia
(14)
8-9 lat
(13)
Chirurdzy
(13)
Chłopcy
(13)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(13)
Klasa 6.
(13)
Położne
(13)
Ekonomiści
(12)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(12)
Klasa 4
(12)
Policjanci
(12)
Szkoły policealne
(12)
9-13
(11)
Architekci
(11)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(17)
Literatura hiszpańska
(5)
Muzyka polska
(2)
Literatura rosyjska
(1)
Prawnicy
(1)
Temat
Uczucia
(16)
Dzieci
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Korekcja mowy
(10)
Wychowanie w rodzinie
(10)
Metody nauczania
(9)
Dziecko autystyczne
(7)
Dziecko z zespołem Aspergera
(7)
Komunikacja interpersonalna
(7)
Logopedia
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Zespół Aspergera
(7)
Język polski
(6)
Młodzież
(6)
Relacje międzyludzkie
(6)
Uczniowie
(6)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Metoda Montessori
(5)
Rodzeństwo
(5)
Asertywność
(4)
Emisja głosu
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(4)
Nauczanie
(4)
Nauczyciele
(4)
Robótki ręczne
(4)
Rękodzieło
(4)
Uczenie się
(4)
Wychowanie
(4)
Wymowa
(4)
Bajkoterapia
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Leczenie
(3)
Nastolatki
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Papieroplastyka
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychoterapia
(3)
Regulacja emocji
(3)
Roboty ręczne
(3)
Tajemnica
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Trudności wychowawcze
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wrażliwość
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Zwierzęta
(3)
Autyzm
(2)
Dinozaury
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Gniew
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Historia (przedmiot szkolny)
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Język polski jako obcy
(2)
Język rosyjski (przedmiot szkolny)
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Leksykologia
(2)
Literatura polska
(2)
Matematyka
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Motoryka mała
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Prezentacje i wystąpienia
(2)
Promocja czytelnictwa
(2)
Przemoc
(2)
Przemoc emocjonalna
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Przyjaźń
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Rysunki
(2)
Samookaleczenie
(2)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(2)
Skrzypce
(2)
Spostrzeganie
(2)
Spółgłoski
(2)
Stres
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zachowanie
(2)
Temat: dzieło
Do matki Polki
(1)
Lalka
(1)
Latarnik
(1)
Ludzie bezdomni
(1)
Mendel Gdański
(1)
Moralność pani Dulskiej
(1)
Nasza szkapa
(1)
Pamiętnik z powstania warszawskiego
(1)
Potop
(1)
Siłaczka
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(5)
1801-1900
(3)
1901-1914
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Diecezja rzeszowska (obszar)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Poradnik
(72)
Podręcznik
(19)
Scenariusz zajęć
(16)
Ćwiczenia i zadania
(15)
Materiały pomocnicze
(13)
Opowiadania i nowele
(10)
Publikacje dla dzieci
(10)
Wiersze
(9)
Opracowanie
(8)
Publikacja bogato ilustrowana
(8)
Praca zbiorowa
(6)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(5)
Pieśń i piosenka
(3)
Poradniki
(3)
Słuchowisko
(3)
Antologia
(2)
Etiudy i ćwiczenia
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Książka obrazkowa
(2)
Monografia
(2)
Opowiadanie dziecięce psychologiczne
(2)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Instrukcja
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka-zabawka
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Muzyka na flet i fortepian
(1)
Muzyka na fortepian
(1)
Muzyka pedagogiczna
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Partytura i głosy
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Publikacja dla dzieci
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wytyczne
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(112)
Psychologia
(47)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(19)
Kultura i sztuka
(12)
Językoznawstwo
(11)
Hobby i czas wolny
(8)
Medycyna i zdrowie
(8)
Matematyka
(6)
Kultura fizyczna i sport
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Literaturoznawstwo
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Biologia
(2)
Inżynieria i technika
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Fizyka i astronomia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
164 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tekst częściowo w języku rosyjskim.
Russkij âzyk - repetytorium tematyczno-leksykalne to niezawodna pomoc dla wszystkich uczących się języka rosyjskiego ; przykałdowe teksty do nauki oraz powtarzania podstawowych bloków tematycznych ; pomoc dla nauczycieli w przygotowaniu zajęć ; urozmaicenie kursów i lektoratów. [Wagros, 2004]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Edukacyjna)
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Bibliografia na stronach 168-169.
Moja droga transformacji ; Edukacja - naturalna potrzeba człowieka ; Zmiana w edukacji ; Oceny w szkole ; Uczenie się na lekcji i zadania domowe ; Relacje uczeń-nauczyciel-rodzic ; Trudne sytuacje w szkolnej codzienności ; Atmosfera w szkole ; Zakończenie: nauczyciel przy tablicy.
Poradnik jest bardzo praktyczny i odnosi się wprost do „doświadczenia szkolnego” — dlatego największe korzyści z przeczytania go wyniosą nauczyciele. Jednak książka adresowana jest również do rodziców, zwłaszcza tych, którzy aktywnie troszczą się o szkołę swoich dzieci. Z książki dowiesz się: dlaczego warto, by ocena nie była powodem do krytyki, ale informacją zwrotną o postępach ucznia; dlaczego warto zamienić czerwony długopis, który zaznacza błąd, na zielony, który podkreśla poprawne rozwiązania; na czym polega system prac klasowych „co umiemy?”, do czego służy lapbook i w jaki sposób wspierają one uczniów w procesie nauki; jak zorganizować pracę w grupach, by była maksymalnie efektywna; dlaczego warto dostosować przebieg lekcji do możliwości biologicznych ucznia; jak organizować spotkania trójstronne (uczeń–rodzic–nauczyciel) w duchu Porozumienia bez Przemocy; jak reagować i mediować w sytuacjach konfliktów lub przemocy; jak budować empatyczne relacje i przyjazną atmosferę. [lubimyczytac.pl, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja składa się z zeszytu ćwiczeń przeznaczonego dla ucznia oraz książki dla nauczyciela, w której w ramkach zawarte są informacje i wskazówki, jak wykonywać zadania. Ćwiczenia, które uczeń powinien wykonać w zeszycie, wykorzystując zawarte tam diagramy, tabele, rysunki, teksty itp., są oznakowane symbolem książki. Inne zadania należy wykonywać ustnie. Ćwiczenia stymulują rozwój percepcji sluchowej i funkcji językowych. Przeznaczone są dla uczniów, którzy potrafią podzielić wyrazy na sylaby i głoski. W pierwszej części uczeń pracuje na słowach, bawi się nimi. W drugiej - wysłuchuje i wykonuje polecenia. Część trzecia ma stymulować pamięć słuchową. W czwartej zgromadzono materiał bezsensowny, najtrudniejszy. W części piątej opisano kilkanaście zabaw (najczęściej grupowych), które stymulują rozwój między innymi percepcji i pamięci słuchowej oraz rozwój językowy. Zadaniem ucznia jest wykonywać podane ćwiczenia, angażując przede wszystkim percepcję słuchową. Z tego też powodu w poleceniach do ćwiczeń prosi się ucznia, by najpierw posłuchał, a dopiero potem powiedział. Jeśli ćwiczenie jest zbyt trudne dla dziecka, powinno je ono najpierw zapisać. Należy jednak robić to jak najrzadziej. Wyrazy, które podaje się parami, należy pisać jeden po drugim, nie obok siebie. Tam, gdzie trzeba dokonywać analizy lub syntezy sylabowej, można pomagać dziecku, wyklaskując sylaby. Inne podpowiedzi dotyczące konkretnych ćwiczeń znajdują się nad nimi w szarych ramkach. [Wydawnictwo Harmonia, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7dz-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częściowo w języku rosyjskim.
Russkij âzyk - repetytorium tematyczno-leksykalne to niezawodna pomoc dla wszystkich uczących się języka rosyjskiego ; przykałdowe teksty do nauki oraz powtarzania podstawowych bloków tematycznych ; pomoc dla nauczycieli w przygotowaniu zajęć ; urozmaicenie kursów i lektoratów. [Wagros, 2007]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzisiejszy świat nie jest dziecku przyjazny i bez przerwy stwarza sytuacje, które wywołują uczucie zagrożenia. Brak akceptacji rówieśników, niskie poczucie własnej wartości, nie­wielka ilość czasu poświęcanego pociechom przez rodziców, rozwody, rozstania związane z pracą opiekunów za granicą - to tylko niektóre ze zdarzeń, w których mały człowiek często nie potrafi się odnaleźć. Bajeczne mikstury… nie tylko wspomogą wychowanie, ale przede wszystkim będą lekarstwem dla dziecięcych dusz. Odpo­wiednio skonstruowana i przedstawiona małemu człowiekowi bajka może bowiem stanowić pomoc, a nawet terapię dla tej wrażliwej i bezbronnej istoty. [Wydawnictwo Harmonia, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 112.
Książka zawiera przykłady matematycznych zabaw, gier, kart pracy dla przedszkolaków, uczniów klas I-III oraz IV-VIII szkoły podstawowej. Matematyczne kodowanie łączy w sobie nabywanie wiedzy matematycznej i programistycznej. Zaproponowane w książce zabawy, zadania, karty pracy, matematyczne podchody i edukacyjne pokoje zagadek zawierają elementy aktywności artystycznej i fizycznej. Mamy nadzieję, że znajdujące się w książce przykłady staną się dla Czytelnika inspiracją i zachętą do podjęcia przygody z kodowaniem na zajęciach matematycznych w przedszkolu, klasie lekcyjnej w szkole podstawowej czy zajęciach świetlicowych. Matma inaczej Kodowanie udowodni, iż kodowanie jest dla każdego, a nauka matematyki może być naprawdę atrakcyjną przygodą. [Wydawnictwo Nowik, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy. [Impuls, 2016]
Ogólna charakterystyka dziecka z zespołem Aspargera ; Zaburzenia komunikacji dziecka z zespołem Aspargera ; Zaburzenia społeczne dziecka z zespołem Aspargera ; Stereotypowe zachowania i specyficzne zainteresowania dziecka z zespołem Aspargera: Gospodarka żetonowa - system punktowy jako forma kierowania zachowaniem dziecka dotkniętego ZA ; Formy pomocy, terapia i wskazania do kształcenia specjalnego dla dziecka z zespołem Aspargera: Trening umiejętności społecznych ; Terapia integracji sensorycznej (SI), czyli problemy z odbiorem oraz przetwarzaniem bodźxów zmysłowych ; Terapia mowy ; Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne ; Hipo- i dogoterapia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108956 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 74-[75].
R. I. Ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym w odniesieniu do podstawy programowej ; R. II. Program edukacyjno-terapeutyczny dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: 1. Wiadomości wstępne ; 2. Szczegółowy program edukacyjno-terapeyrtczny dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym ; R. III. Informacje końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 2247 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [261]-268.
Dla wykładowców i słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu emisji i higieny głosu oraz jako pomoc dydaktyczna na studiach kształcących nauczycieli i logopedów, także dla osób zawodowo posługujących się głosem: pedagogów, mówców, aktorów, polityków, piosenkarzy.
I. GŁOS LUDZKI I JEGO DZIAŁANIE: 1. AKUSTYCZNE PODSTAWY GŁOSU: a) dźwięk jako zjawisko akustyczne, b) cechy dźwięku, c) propagacja dźwięku, d) zjawiska dźwiękowe wywoływane przez aparat głosowy, e) głos ludzki jako instrument muzyczny ; 2. BUDOWA I DZIAŁANIE NARZĄDU GŁOSU: 2.1. Krtań - źródłem dźwięku: a) budowa krtani - chrząstki- mięśnie - struny głosowe - jama krtani - unerwienie, b) ruchy krtani, c) funkcje krtani, 2.2. układ oddechowy - generatorem dźwięku: a) narządy oddechowe, b) mechanika oddychania - przepona - tłocznia brzuszna, c) typy oddychania, 2.3. Rezonatory - amplifikatorami dźwięku: a) rezonatory dolne, b) rezonatory górne (nasady): krtań - gardło - jama ustna, c) barwa dźwięku ; 3. TEORIE POWSTAWANIA GŁOSU ; 4. RODZAJE GŁOSU LUDZKIEGO: 4.1. Uwagi wstępne, 4.2. Ogólna systematyka głosów: a) głosy żeńskie, b) głosy męskie, c) kastraci, d) głosy dziecięce ; 5. PATOLOGIA GŁOSU: a) choroby głosu i ich etiologia, b) badanie foniatryczne ; 6. HIGIENA GŁOSU: a) środowisko zewnętrzne: wilgotność - temperatura - zanieczyszczenie powietrza, b) hałas, c) kontrola medyczna. II. PRAKTYCZNA METODA PRACY NAD GŁOSEM: 1. O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA GŁOSU ; 2. O METODZIE UWAG KILKA ; 3. FONACJA: a) postawa, b) żuchwa, c) krtań, d) język, e) podniebienie miękkie ; 4. ĆWICZENIA FONACYJNE ; 5. ODDYCHANIE: a) wdech, b) wydech, c) podparcie oddechowe (appoggio), d) najczęstsze błędy w oddychaniu ; 6. ĆWICZENIA ODDECHOWE ; 7. REZONANS: a) rodzaje rezonansu, b) nosowanie, c) rezonans a rejestry ; 8. ĆWICZENIA W CELU UZYSKANIA REZONANSU I WYRÓWNANIA REJESTRÓW ; 9. ARTYKULACJA: a) narządy artykulacyjne: język - wargi - podniebienie miękkie, b) samogłoski i spółgłoski ; 10. ĆWICZENIA ARTYKULACYJNE ; 11. ZASADY POPRAWNEJ WYMOWY POLSKIEJ (WYBÓR): a) wymowa samogłosek, b) wymowa spółgłosek, c) akcent ; 12. WYBRANE ZAGADNIENIA TECHNIKI WOKALNEJ: a) uwagi wstępne, b) skala głosu, c) problem "góry", d) zaciski i napięcia krtani i gardła, e) rejestry, f) sposoby atakowania dźwięku, g) rezonans i pozycja dźwięku, h) wyobraźnia dźwiękowa, i) legato "złotym środkiem" do osiągnięcia wokalnego celu, j) oddech, k) dynamika, l) intonacja, m) artykulacja, n) barwa dźwięku, o) praca nad wyrównaniem samogłosek, p) dykcja w śpiewie, r) wibracja głosu s) wokalne "kiksy", t) markowanie, u) rodzaj głosu, w) falset, x) od jakiego wieku można uczyć się śpiewać?, y) jak ćwiczyć?, z) wygląd zewnętrzny śpiewaka. ANEKS: Ćwiczenia artykulacyjne i dykcyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3262, Wyp.Muz.Ksieg 3261 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Plastyka w edukacji wczesnoszkolnej : poradnik dla nauczycieli / Jerzy Tomala. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2023. - 195 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [189]-192.
CZ. I. Sztuki plastyczne: R. I. 1. Sztuki piękne – plastyka: 1. Malarstwo ; Techniki malarskie ; 2. Rzeźba ; 3. Grafika: Grafika warsztatowa ; Grafika użytkowa ; 4. Rysunek ; 5. Scenografia ; 6. Projektowanie przemysłowe ; 7. Architektura  ; 8. Rzemiosło artystyczne ; R. II. 2. Plastyczne środki wyrazu:  1. Linia: Możliwości wyrazowe linii ; 2. Plama: Możliwości wyrazowe plamy ; 3. Bryła: Możliwości wyrazowe bryły ; 4. Układy kompozycyjne: Rodzaje układów kompozycyjnych: Układy kompozycyjne rytmiczne ; Układy kompozycyjne symetryczne i asymetryczne ; Układy kompozycyjne zamknięte i otwarte ; Możliwości wyrazowe układów kompozycyjnych ; 5. Barwa ; 6. Faktura ; 7. Ruch ; 8. Przestrzeń ; CZ. II. Metodyka edukacji plastycznej: R.III. 3. Edukacja plastyczna: 1. Cele w edukacji plastycznej ; 2. Typy zajęć edukacji plastycznej ; R. IV. 4. Edukacja plastyczna z ekspresją kierowaną: 1. Cel dydaktyczny ; 2. Zadanie plastyczne ; 3. Temat ; 4. Technika plastyczna ; 5. Materiały i narzędzia ; 6. Środki dydaktyczne ; 7. Metody pracy ; 8. Formy pracy ; 9. Ocena prac plastycznych ; 10. Przebieg lekcji ; R. V. 5. Edukacja plastyczna z ekspresją swobodną: 1. Cele wychowania w edukacji plastycznej: Cele wychowywania ; Wychowanie przez sztukę ; Cele wychowawcze na zajęciach edukacji plastycznej ; 2. Zadanie tematyczne ; 3. Technika plastyczna ; 4. Materiały i narzędzia ; 5. Środki dydaktyczne ; 6. Metody pracy ; 7. Formy pracy ; 8. Ocena prac ; 9. Przebieg zajęć ; R. VI. 6. Zasady dydaktyki na edukacji plastycznej: 1. Lekcja pierwsza ; 2. Lekcja druga ; 3. Lekcja trzecia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [167]-168.
MIEJSCE DZIECKA UPOŚLEDZONEGO UMYSŁOWO W SZKOLE MASOWEJ: Charakterystyka upośledzenia umysłowego ; Najczęstsze przyczyny trudności w uczeniu się ; Edukacja dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej ; Teoretyczne założenia i warunki dobrej integracji ; Kilka rad dla nauczyciela, jak należy postępować z uczniem specjalnej troski ; Rola pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej ; REWALIDACJA INDYWIDUALNA JAKO FORMA WSPIERAJĄCA KSZTAŁCENIE DZIECKA UPOŚLEDZONEGO UMYSŁOWO W SZKOLE MASOWEJ: Rewalidacja indywidualna - cele i zadania ; Ramowy program rewalidacji indywidualnej ; Wskazówki do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo podczas zajęć rewalidacji indywidualnej ; PRZYKŁADOWE ĆWICZENIA WYKORZYSTYWANE NA ZAJECIACH REWALIDACJI INDYWIDUALNEJ ZGODNIE Z RAMOWYM PROGRAMEM REWALIDACJI: Przykłady ćwiczeń według ramowego programu rewalidacji ; ZAKRES CZYNNOŚCI I UPRAWNIENIA PEDAGOGA SPECJALNEGO W KLASIE INTEGRACYJNEJ ; PRZYKŁADOWE OPRACOWANIA NIEZBĘDNE W PRACY PEDAGOGA SPECJALNEGO: Dokumentacja przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego ; Przykładowe opracowanie dokumentacji przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego Beaty C. ; Karta obserwacji ucznia klasy I ; Przykładowe opracowanie standardów wymagań dla ucznia klas I i IV ; Przykładowy rozkład materiału dla uczniów klas I i IV ; Schemat konspektu ; Przykładowe opracowanie konspektów w klasach I-III ; Przykładowe oceny opisowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
BHP w transporcie / Zdzisław Topolski. - Wydanie 2. poprawione i uzupełnione, stan prawny na dzień 1.03.2018. - Gdańsk : ODDK, 2018. - 191, [1] strona : ilustracje (w tym kolorowe) ; 24 cm.
Książka z suplementem elektronicznym.
Bibliografia, wykaz aktów prawnych, norm na stronach 189-192.
Pracownicy nadzoru nad technicznym bezpieczeństwem pracy w firmach przewoźników kolejowych, operatorów infrastruktury kolejowej i bocznicowej oraz pracownicy zatrudnieni w transporcie w firmach budowlanych, a także nauczyciele i uczniowie szkół technicznych.
1. TRANSPORT RĘCZNY: 1.1. Normy dźwigania i przenoszenia ciężarów, 1.2. Technika dźwigania i przenoszenia ciężarów, 1.3. Drogi transportowe, 1.4. Zagrożenia na stanowisku pracy w transporcie ręcznym i sposoby ochrony przed zagrożeniami ; 2. TRANSPORT WEWNĄTRZZAKŁADOWY MECHANICZNY: 2.1. Przenośniki, 2.2. Wózki jezdniowe z napędem silnikowym, 2.3. Dźwignice, 2.4. Zagrożenia na stanowisku pracy w transporcie mechanicznym i sposoby ochrony przed zagrożeniami ; 3. TRANSPORT KOŁOWY: 3.1. Ruch drogowy, 3.2. Pojazdy 3.3. Bezpieczeństwo techniczne przy obsłudze i naprawie pojazdów, 3.4. Zagrożenia na stanowisku pracy kierowcy i sposoby ochrony przed zagrożeniami ; 4. TRANSPORT KOLEJOWY: 4.1. Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego, 4.2. Pojazdy kolejowe, 4.3. Sposoby wykonywania pracy manewrowej, 4.4. Warunki szczególne wykonywania pracy manewrowej, 4.5. Podstawowe wymogi bezpiecznej pracy pracowników związanych z ruchem taboru kolejowego, 4.6. Ogólne zasady bezpieczeństwa pracy w obiektach przeglądowo-naprawczych, 4.7. Ogólne zasady bezpieczeństwa podczas poruszania się po torach, 4.8. Zagrożenia na stanowisku pracy w transporcie kolejowym i sposoby ochrony przed zagrożeniami ; 5. TRANSPORT W BUDOWNICTWIE: 5.1. Pracownicy zatrudnieni przy obsłudze maszyn używanych, 5.2. Warunki techniczne dla pojazdów silnikowych poruszających się po drogach publicznych, 5.3. Zasady bezpieczeństwa pracy przy naprawie, konserwacji oraz obsłudze technicznej sprzętu ciężkiego, 5.4. Zagrożenia na stanowisku pracy transportowców w budownictwie i sposoby ochrony przed zagrożeniami ; 6. TRANSPORT MATERIAŁÓW NIEBEZPIECZNYCH: 6.1. Transport drogowy materiałów niebezpiecznych, 6.2. Transport kolejowy materiałów niebezpiecznych, 6.3. Zasady znakowania jednostek transportowych, 6.4. Postępowanie w razie awarii, 6.5. Zagrożenia na stanowisku pracy w transporcie materiałów niebezpiecznych i sposoby ochrony przed zagrożeniami ; E-SUPLEMENT: 1. Zasady bezpiecznej pracy przy wykonywaniu manewrów pojazdami kolejowymi, 2. Procedura uzyskiwania zgody przez wykonawcę robót na wejście na infrastrukturę kolejową i bezpieczne, zgodne z BHP wykonanie robót, 3. Postępowanie w razie sytuacji kryzysowych na obszarze kolejowym, 4. Zasady bezpiecznej pracy przy poruszaniu się po terenie kolejowym, 5. Proces przygotowania zespołu do pracy w transporcie kolejowym bocznicy lub innego operatora infrastruktury, 6. Tabela 17. Dodatkowe wskazówki dla członków załogi pojazdu dotyczące charakterystyki zagrożeń stwarzanych przez towary niebezpieczne określonej klasy oraz czynności zależnych od zaistniałych okoliczności - wersja w kolorze, 7. Tabela 18. Dodatkowe wskazówki dla członków załogi pojazdu dotyczące charakterystyki zagrożeń stwarzanych przez towary niebezpieczne, określone znakami, oraz czynności zależnych od zaistniałych okoliczności - wersja w kolorze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "How children succeed : grit, curiosity, and the hidden power of character" 2012.
Dlaczego niektóre dzieci odnoszą sukcesy, a inne ponoszą porażki? Czy odpowiada za to inteligencja? Otóż nie - Paul Tough w swojej rewolucyjnej książce dowodzi, że zwycięzcę czynią z dziecka: wytrwałość, ciekawość świata, sumienność, pozytywne nastawienie i samodyscyplina. Korzystając z doświadczeń badaczy i nauczycieli, pisarz analizuje związki pomiędzy wydarzeniami w naszym dzieciństwie a osiągnięciami w wieku dorosłym. Odkrywa, którzy rodzice dobrze przygotowują swoje dzieci do dojrzałości, a którzy popełniają błędy. Pokazuje też, że każdy, nawet dziecko z ubogiego domu, może dokonać zdumiewających rzeczy. Ta zmuszająca do myślenia i dająca nadzieję lektura pomaga rodzicom zmienić metody wychowawcze, a nauczycielom - twórczo realizować założenia systemu edukacji. Odmienia też całkowicie nasz sposób postrzegania dzieciństwa. [Nasza Księgarnia, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginalny: "Jim Treleas'e read-aloud handbook".
Pierwsze polskie wydanie klasycznego i kultowego przewodnika, który zyskał status międzynarodowego bestsellera i od lat wspomaga rodziców i nauczycieli na drodze do rozkochania dzieci w czytaniu. Działalność Jima Trelease’a zainspirowała także twórców kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”. W jaki sposób czytanie dzieciom na głos pomaga im stać się zapalonymi czytelnikami? Badania dowodzą, że głośne czytanie poprawia ich umiejętności czytania, pisania, mówienia i słuchania – a przede wszystkim ich nastawienie do czytania. Książka oferuje: sprawdzone techniki i strategie, sposoby na odkrywanie przyjemności z czytania, pomysły na aktywności w domu, szkole i bibliotece. Przewodnik zawiera również nieocenioną pomoc przy doborze lektur dla dzieci – wykaz wartościowych i lubianych przez nie książek, po które można sięgać w zależności od ich potrzeb i wieku. Jeśli chcecie więc, aby wasze dzieci z radością i ciekawością słuchały głośnego czytania, a przyszłości chętnie czytały same, sięgnijcie po ten niezwykły przewodnik po świecie słowa pisanego. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7dz-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak pokolorować szkołę : akademia kreatywnego nauczyciela / [Jakub Tylman]. - Warszawa : Mamania, copyright © 2023. - 235, [5] stron, [8] stron tablic : fotografie ; 21 cm.
Nazwa autora na stronie redakcyjnej.
Bibliografia, netografia na stronach 230-[236].
Pierwsza książka dla nauczycieli i rodziców autorstwa Jakuba Tylmana – pedagoga, nauczyciela przedmiotów artystycznych, wizjonera, twórcy licznych inicjatyw edukacyjnych, laureata nagród i wyróżnień. Czy w zwykłej polskiej szkole można zacząć hodować renifery? Zorganizować prawdziwe kino, zrezygnować z prac domowych, piec ciasta, a przede wszystkim – traktować szkolną społeczność z szacunkiem dla indywidualności i potrzeb uczniów, nauczycieli i rodziców? Wyjątkowa książka nauczyciela, który od kilkunastu lat aktywnie i nieszablonowo zmienia oblicze polskiej szkoły. W książce dzieli się swoimi doświadczeniami, podpowiada rozwiązania i pokazuje, jak każdy z nas, i nauczyciel, i rodzic, może dołożyć swoją cegiełkę do przebudowy edukacji w duchu kreatywności i poszanowania dla uczniów. Nie musimy czekać bezczynnie na kolejne wielkie reformy i ustawy. Możemy zacząć od tego, co najbliżej – szkoły, w której pracujemy, placówki, do której chodzą nasze dzieci. Książkę uzupełniają wywiady z osobami aktywnie działającymi w obszarze polskiego szkolnictwa. [lubimyczytac.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 309-[316]. Indeks.
Dla pedagogów przedszkolnych i wczesnoszkolnych, nauczycieli plastyki, pedagogów szkolnych, rodziców i opiekunów dziecka, terapeutów oraz studentów kierunków pedagogicznych, artystycznych i medycznych.
R. I. Wybrane koncepcje rozwoju plastycznego dziecka: 1. Schemat rysunkowy Victora Lowenfelda i Williama L. Brittaina ; 2. Pojęcia przedstawieniowe Rudolfa Arnheima ; R. II. Podstawowe problemy plastyczne: 1. Forma dzieła sztuki: Linia ; Kształt ; Barwa ; Przestrzeń ; 2. Treść dzieła sztuki ; R. III. Założenia badań własnych ; R. IV. Analiza wyników badań własnych ; R. V. Model obrazowania figuratywnego dziecka w twórczości plastycznej: 1. Stadium prefiguratywne: Faza: Bazgrot zygzakowatych (Chaosu) ; Faza: Bazgrot spiralnych (Synergii) ; 2. Stadium motywów figuratywnych: Faza: Symbolizacji (Kodyfikacji) ; Faza: Uprzedmiotowienia (Reifikacji) ; 3. Stadium utworów figuratywnych: Faza: Schematu figuratywnego (Symplifikacji) ; Faza: Wzbogaconego schematu figuratywnego (Egzemplifikacji) ; 4. Stadium transfiguracji: Faza: Realizmu wizualnego późnego dzieciństwa ; Faza: Naturalizmu, konstruktywizmu, symbolizmu wieku dorastania ; 5. Konstatacje pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [78].
Książka przeznaczona jest dla nauczycieli, wykładowców, logopedów, dziennikarzy, mówców, telemarketerów, prawników, dla wszystkich którzy pracują własnym głosem lub nad głosem innych.
1. Komunikacja językowa a głos ; 2. Powstawanie głosu ; 3. Podstawowe zasady profilaktyki i higieny głosowej ; 4. Diagnoza głosu ; 5. Ćwiczenia przygotowujące do prawidłowej emisji głosu ; 6. Ćwiczenia prawidłowej emisji na tekstach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3501 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 204-205.
Streszczenie w języku angielskim.
Współczesny model programowania i planowania zajęć wychowania fizycznego w szkole ; Podstawa programowa wychowania fizycznego w edukacji wczesnoszkolnej ; Charakterystyka podstawy programowej z wychowania fizycznego w klasach IV-VIII szkoły podstawowej ; Przedmiotowy system oceniania z wychowania fizycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113961 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera program lekcji wychowawczych dla uczniów szkoły podstawowej na wszystkich poziomach klas. Celem proponowanych zajęć jest poszerzenie kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci oraz młodzieży. Umiejętności te mają bezpośredni wpływ na relacje pomiędzy uczniami, wzajemną tolerancję i akceptację. Każdy scenariusz zawiera informacje, jakie przybory i narzędzia potrzebne są do skutecznego przeprowadzenia lekcji. Nauczyciel otrzymuje gotowy opis treści do przekazania oraz tabele z podpowiedziami prawidłowych odpowiedzi. Załączone są także potrzebne karty pracy dla uczniów. Skrypty przygotowane są w taki sposób, aby lekcję z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży mógł przeprowadzić każdy nauczyciel, niezależnie od profilu swojego wykształcenia. [Wydawnictwo Harmonia, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-112342 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej