Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(53)
Forma i typ
Książki
(52)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Dostępność
dostępne
(55)
tylko na miejscu
(6)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(4)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(6)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(35)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(7)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Autor
Kida Jan (1931- )
(3)
Czerwosz Zofia
(2)
Frołowicz Elżbieta (1962- )
(2)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
Popek Stanisław (1936- )
(2)
Wojnar Irena
(2)
Abraszewska Teresa
(1)
Barbe-Gall Françoise
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bobrowska Ładysława
(1)
Borzymińska Zofia (1953- )
(1)
Braun Juliusz (1948- )
(1)
Cynarski Stanisław (1923-1996)
(1)
Czajka Stanisław (1926- )
(1)
Czerwosz Zofia ( -2009)
(1)
Czopek Sylwester (1958- )
(1)
Dmochowska Maria (1926- )
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Dziamski Seweryn (1933-2003)
(1)
Felczyński Zygmunt
(1)
Gałęska-Tritt Jadwiga (1943- )
(1)
Gordon Edwin (1927-2015)
(1)
Hoffmann Maurus (1865-1922)
(1)
Ilczuk Dorota
(1)
Karipidis Krystyna
(1)
Karkut Dorota (1968- )
(1)
Kida Jan
(1)
Klimas-Kuchtowa Ewa
(1)
Krygowska-Butlewska Elżbieta
(1)
Kurczab Henryk (1930-2022)
(1)
Kwiatowska Maria (1913-2011)
(1)
Lam Władysław (1893-1984)
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(1)
Lewicka Janina
(1)
Marciniak Tadeusz
(1)
Marcinkowska Krystyna
(1)
Meissner Andrzej (1937- )
(1)
Michejda-Kowalska Krystyna
(1)
Mors'ka Liliâ Ivanivna
(1)
Olszak Julian (1917-1991)
(1)
Pankowska Krystyna
(1)
Podzielny Małgorzata
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Półchłopek Tadeusz (polonistyka)
(1)
Ratajski Sławomir
(1)
Reindl Tadeusz
(1)
Rymarkiewicz Jan (1811-1889)
(1)
Râbčuk Sofìa
(1)
Rżewska Irena
(1)
Telakowska Wanda
(1)
Tomala Jerzy
(1)
Tomala Jerzy (1951- )
(1)
Ungeheuer-Gołąb Alicja
(1)
Wojciechowski Kazimierz
(1)
Wóycicki Kazimierz
(1)
Wąsacz-Krztoń Jolanta
(1)
Zentkowska Katarzyna
(1)
Zoern Michał
(1)
Štiavnický Milan (1930-2013)
(1)
Żebrowski Rafał (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(11)
1960 - 1969
(6)
1920 - 1929
(1)
1900 - 1909
(1)
1860 - 1869
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(50)
Ukraina
(2)
Język
polski
(49)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(3)
Nauczyciele muzyki
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(1)
Temat
Sztuka
(30)
Nauczanie początkowe
(15)
Wychowanie estetyczne
(12)
Nauczanie
(10)
Dziecko
(6)
Wychowanie
(6)
Literatura
(5)
Sztuka dziecka
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Edukacja muzyczna
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Wychowanie plastyczne
(4)
Estetyka
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Metody nauczania
(3)
Muzealnictwo
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauczyciele
(3)
Rysunek
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Wychowanie do wartości
(3)
Arteterapia
(2)
Domy kultury
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja medialna
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Język polski
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura
(2)
Kultura masowa
(2)
Matematyka
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Muzyka
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Ochrona zabytków
(2)
Oświata
(2)
Praca kulturalno-oświatowa
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rodzina
(2)
Szkoły średnie
(2)
Sztuka pisania
(2)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wiedza o kulturze
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Żeromski, Stefan (1864-1925)
(2)
Aktorstwo
(1)
Andersen, Hans Christian (1805-1875)
(1)
Aplikacje
(1)
Audiacja
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Budownictwo wiejskie
(1)
COVID-19
(1)
Caritas (teol.)
(1)
Chóry dziecięce
(1)
Chóry mieszane
(1)
Chóry szkolne
(1)
Czas wolny
(1)
Czasopisma żydowskie
(1)
Czasownik
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Epidemie
(1)
Film
(1)
Film animowany
(1)
Film żydowski
(1)
Filologia polska
(1)
Fotografia żydowska
(1)
Gmina żydowska
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Ikony polskie
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internet
(1)
Judaizm
(1)
Język
(1)
Język środowiskowy
(1)
Języki
(1)
Klasy łączone
(1)
Kolaż
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Konopnicka, Maria (1842-1910)
(1)
Konserwatorstwo
(1)
Krajoznawstwo
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Temat: dzieło
Baśnie
(1)
Dolina Issy
(1)
Dzienniki
(1)
Niemen (czasop.)
(1)
Przedziwne przygody Duszka Dzińdzińnika
(1)
Temat: czas
2001-0
(3)
1801-1900
(2)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1989-
(2)
2001-
(2)
1901-1914
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Prądnik (dolina)
(1)
Sierpc (woj. mazowieckie)
(1)
Strzyżów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Strzyżów (woj. podkarpackie)
(1)
Warszawa
(1)
Wielkanocna, Wyspa (Chile)
(1)
Województwo rzeszowskie (1945-1975)
(1)
Śląsk, Dolny
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Poradnik
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Literatura
(2)
Malarstwo (szt.plast.)
(2)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Scenariusz z zajęć
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Bajka i baśń
(1)
Ilustracje
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura fantastyczna
(1)
Literatura polska
(1)
Mapy
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Muzyka na wiolonczelę
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Proza polska
(1)
Przysłowia
(1)
Rysunek
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Kultura i sztuka
(15)
Historia
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
53 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82724 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród uczniów i nauczycieli w woj. podkarpackim (s. 97-101, 126-133) oraz wśród dzieci uczęszczających na zajęcia plastyczne w Świetlicy Socjoterapeutycznej w Rzeszowie (s. 114-121).
Bibliogr. przy art.
Tekst częśc. słowac.
Krystyna Żuchelkowska - Kompetencje nauczyciela przedszkola w zmieniającym się świecie ; Jan Kida - Komunikacja językowa i artystyczna w kształceniu wartości humanistycznych ; Alicja Kubik - Z badań nad nabywaniem kompetencji fonologicznej dzieci rozpoczynających naukę czytania ; Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz - Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagania rozwoju kompetencji językowych dziecka przedszkolnego ; Elżbieta Szefler - Czy literatura dla dzieci traci na aktualności? Wizerunek nauczyciela i szkoły w wybranych pozycjach z literatury dla dzieci II połowy XX i początku XXI wieku ; Anna Bajorek - Rola nauczyciela we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; Ewa Swoboda - Kształcenie myślenia matematycznego dzieci w wieku przedszkolnym ; Małgorzata Świdrak - Gotowość szkolna dzieci rozpoczynających naukę w klasie pierwszej ; Elżbieta Socha - Przemoc wśród uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Sławomira Pusz - Zadania nauczyciela przedszkola w diagnozowaniu ryzyka dysleksji ; Anna Steliga - Funkcje zajęć plastycznych w terapii przedszkolnego dziecka niepełnosprawnego psychoruchowo ; Danuta Ochojska - Nauczyciel przedszkola wobec integracji dzieci niepełnosprawnych umysłowo i zdrowych ; Agnieszka Łaba - Efektywność wczesnych programów terapeutycznych w kształtowaniu umiejętności komunikacyjnych dzieci z zespołem Downa ; Gabriela Paprotna - Trudności w procesie kształcenia nauczycieli przedszkola ; Teresa Piątek, Bogumiła Wańczyk, Ewa Pokorska - Samoświadomość nauczyciela w kontekście podejmowanych przez niego działań pedagogicznych ; Ewa Szadzińska - Zróżnicowanie wiedzy o procesie kształcenia jako podstawy działań nauczyciela klas I-III i wychowawcy przedszkola ; Anna Struzik - Wybór i ocena programów do kształcenia zintegrowanego ; Alicja Ungeheuer-Gołąb - Metody pracy z tekstem poetyckim a wychowanie przez sztukę ; Marta Uberman - Dziecko w świecie sztuki. Wychowanie przez plastykę w edukacji zintegrowanej ; Jerzy Tomala - Wychowanie przez plastykę w klasach początkowych ostatniego trzydziestolecia w Polsce ; Marzena Staszewska - Szkolne konkursy plastyczne rekompensatą braku lekcji plastyki w liceum ogólnokształcącym ; Michal Tokár - Učitel, žiak a ilustrácia ; Irena Medňanská - Nové kompetencie učitel'a hudobnej výchovy ; Joanna B. Hałaj - Kompetencje interpersonalne nauczycieli różnych szczebli nauczania ; Zbigniew Ruszaj - Społeczno-administracyjne uwarunkowania rozwoju kompetencji zawodowych nauczyciela ; Maria Butrymowicz - Podmiotowość nauczyciela a mobbing w miejscu pracy ; Beata Zięba - Trudności opiekuna-wychowawcy w placówce socjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96397 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na energię człowieka składa się jego temperament, stany psycho-emocjonalne, szybkości reakcji itp. Śpiewanie jest rodzajem wyswobodzenia energii, ujściem dla zgromadzonych emocji. Te ważne cechy charakteru młodego człowieka powinny rozwijać się pod czujnym, czułym i okiem opiekunów. Śpiewanie dzieciom, z dziećmi, zachęcanie ich do śpiewu, leży u podstaw ich kształcenia rozwojowego, gdyż ugruntowuje fizjologiczny rytm dziecka, wprowadza w świat barwowej sonorystyki, wspomaga pamięć i wyobraźnię. Śpiew modeluje mechanizmy funkcji życiowych związanych z muskulaturą ciała, jego funkcjonalnością, która zależy od wszystkich wewnętrznych układów. Aby pomóc w rozwoju dziecka - opiekunowie winni wyzwalać z siebie radość i optymizm, a w szczególności pielęgnować poczucie humoru. Z pewnością ta książeczka w tym pomoże podsuwając pomysły na wspólną zabawę, ćwiczenia i spędzanie wspólnego czasu. [https://www.alenuty.pl/pl/p/Jadwiga-Galeska-Tritt-Dzieci-lubia-spiewac%2C-a-my-razem-z-nimi-maly-poradnik-metodyczny-dla-wychowawcow-i-rodzicow/17380, dostęp 26.09.2022]
Wstęp: Kilka przemyśleń związanych z pracą nad rozwijaniem muzykalności dzieci poprzez różnorodne formy śpiewu ; I. Śpiewanie to sztuka słuchania i mówienia ; II. Problematyka zabaw i ćwiczeń ze śpiewem, rozwijających aktywność i psychomotorykę dynamiczną dzieci ; III. Wybrane problemy metodyczne dotyczące pracy z instrumentem głosu dziecka oraz całości jego rozwoju muzycznego i wokalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. WM-Ksieg 3605 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-78 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Streszcz. ang.
TWÓRCZOŚĆ I SZTUKA: Postrzeganie dzieł sztuki jako proces tworzenia ; Kilka uwag na temat twórczości i jej rezultatów ; Awangardowość tańca na przełomie XX i XXI wieku ; Realizacja postulatu "otwierania umysłu" w sztuce Zbigniewa Libery ; WYCHOWANIE PRZEZ SZTUKĘ I TWÓRCZOŚĆ: Historia i młodość w polskim kinie współczesnym ; Twórczość jako droga do pokoju ; Sztuka tworzenia ciała - eugenika symboliczna ; TWÓRCZOŚĆ I SZTUKA W SZKOLE: Szkoły twórcze Nowego Wychowania jako inspiracja dla współczesnej pedagogiki ; Szkoła Aktywności Twórczej - tradycja i współczesność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103641 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Plastyka w edukacji wczesnoszkolnej : poradnik dla nauczycieli / Jerzy Tomala. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2023. - 195 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [189]-192.
CZ. I. Sztuki plastyczne: R. I. 1. Sztuki piękne – plastyka: 1. Malarstwo ; Techniki malarskie ; 2. Rzeźba ; 3. Grafika: Grafika warsztatowa ; Grafika użytkowa ; 4. Rysunek ; 5. Scenografia ; 6. Projektowanie przemysłowe ; 7. Architektura  ; 8. Rzemiosło artystyczne ; R. II. 2. Plastyczne środki wyrazu:  1. Linia: Możliwości wyrazowe linii ; 2. Plama: Możliwości wyrazowe plamy ; 3. Bryła: Możliwości wyrazowe bryły ; 4. Układy kompozycyjne: Rodzaje układów kompozycyjnych: Układy kompozycyjne rytmiczne ; Układy kompozycyjne symetryczne i asymetryczne ; Układy kompozycyjne zamknięte i otwarte ; Możliwości wyrazowe układów kompozycyjnych ; 5. Barwa ; 6. Faktura ; 7. Ruch ; 8. Przestrzeń ; CZ. II. Metodyka edukacji plastycznej: R.III. 3. Edukacja plastyczna: 1. Cele w edukacji plastycznej ; 2. Typy zajęć edukacji plastycznej ; R. IV. 4. Edukacja plastyczna z ekspresją kierowaną: 1. Cel dydaktyczny ; 2. Zadanie plastyczne ; 3. Temat ; 4. Technika plastyczna ; 5. Materiały i narzędzia ; 6. Środki dydaktyczne ; 7. Metody pracy ; 8. Formy pracy ; 9. Ocena prac plastycznych ; 10. Przebieg lekcji ; R. V. 5. Edukacja plastyczna z ekspresją swobodną: 1. Cele wychowania w edukacji plastycznej: Cele wychowywania ; Wychowanie przez sztukę ; Cele wychowawcze na zajęciach edukacji plastycznej ; 2. Zadanie tematyczne ; 3. Technika plastyczna ; 4. Materiały i narzędzia ; 5. Środki dydaktyczne ; 6. Metody pracy ; 7. Formy pracy ; 8. Ocena prac ; 9. Przebieg zajęć ; R. VI. 6. Zasady dydaktyki na edukacji plastycznej: 1. Lekcja pierwsza ; 2. Lekcja druga ; 3. Lekcja trzecia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
I. KONTEKSTY WSPÓLCZESNEJ RZECZYWISTOŚCI EDUKACYJNEJ: Zagubione cele polskiej edukacji ; W kręgu fenomenologii wychowania i filozofii dziecka ; Nauczanie w klasach łączonych - charakterystyka zjawiska ; Nauczanie prac ręcznych historycznym ideałem czy wyzwaniem dla współczesnej edukacji dziecka ; Edukacja inkluzyjna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Wczesna edukacja dziecka - czas transmisji czy aktywnego zdobywania wiedzy? II. PODMIOTY EDUKACJI I ICH RELACJE - POSZUKIWANIE IDEAŁÓW: Portret Emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ; Nauczyciel - refleksyjny praktyk ; Kompetencje nauczyciela klas I-III - refleksyjnego praktyka i profesjonalnego artysty ; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; Pedagogiczny wymiar współpracy nauczyciela z rodzicami. III. DZIAŁANIA EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZE W OKRESIE PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM : Organizowanie uczenia się dzieci w zabawie ; Nie tylko rachunki ; Małe formy teatralne w edukacji wczesnoszkolnej ; Gry i zabawy ruchowe jako formy wspierania rozwoju dziecka ; Podstawy języka fotografii dydaktycznej ; Cele dydaktyczne i wychowawcze realizowane na zajęciach wczesnoszkolnej edukacji plastycznej ; Natura i efektywność coachingu w programie edukacyjnym jako praktyka rozwojowa i wspierająca potencjał dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100069 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spoločenský tanec / Milan Štiavnický. - Bratislava : Vydavatel'stvo Osveta, 1962. - 172, [3] strony : ilustracje ; 20x21 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-26022 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 137-146. Indeks.
Autorka omawia wybrane koncepcje rozwoju muzycznego dziecka, mówi o istocie wczesnego wprowadzania muzyki w życie dziecka i o jej wartości, o wpływie muzyki na rozwój emocjonalny i intelektualny dziecka. Omawia również problem braku kompetencji muzycznych u nauczycieli, regionalizacji nauczania i wielu innych. Wartościową częścią pracy są przykłady programów edukacyjnych rozwijających umiejętności świadomego słuchania muzyki oraz autorska lista utworów współczesnych kompozytorów skierowana do młodych słuchaczy. [https://www.alenuty.pl/pl/p/Konsonanse-i-dysonanse-wczesnoszkolnej-edukacji-muzycznej-Elzbieta-Frolowicz/12281, dostęp 8.12.2021]
1. Konteksty aksjologiczne wczesnoszkolnej edukacji muzycznej, 2. Słuchanie muzyki we współczesnej edukacji muzycznej, 3. Kształcenie muzyczne a rozwój intelektualny dziecka, 4. Rozwój muzyczny dziecka - reperkusje pedagogiczne, 5. Strategie aktywizujące w muzycznej edukacji, 6. Nauczyciel klas I-III a standardy edukacji muzycznej, 7. Kultura muzyczna Kaszub w kontekście wybranych problemów edukacji międzykulturowej ; IMPLIKACJE PRAKTYCZNE: I. Przykłady pracy z utworami muzycznymi w edukacji wczesnoszkolnej, II. Utwory muzyki współczesnej na zajęciach w klasach I-III.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3509 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Literatura i sztuka a wychowanie / red. Jan Kida. - Rzeszów : Wydaw. WSP, 2001. - 273 s. : rys., tab. ; 23 cm.
(Wydawnictwa WSP w Rzeszowie ; 840)
Bibliogr. po niektórych rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. po niektórych rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 37-Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci lubią rysować / Zofia Czerwosz. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 1973. - 165, [1] s., [8] s. tabl. : il. ; 17 cm.
(Książki dla Rodziców)
Bibliogr.
- Twórczość dzieci - jak ją widzimy - Dzieci zdolne i niezdolne - Zajęcia artystyczne w domu - Przestrzeń na obrazkach dzieci - Kompozycje, które można ująć w rękę - Dobry smak i kultura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37453 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "A music learning theory for newborn and young children" 1997.
Bibliografia na stronach 168-171. Indeks.
Teoria uczenia się muzyki. Niemowlęta i małe dzieci, napisana z myślą o rodzicach i nauczycielach wczesnodziecięcej edukacji muzycznej, dotyczy kluczowego momentu w muzycznym rozwoju każdego człowieka, czyli okresu od narodzin do piątego roku życia. Przedstawione w niej rozważania, oparte na wieloletnich badaniach autora w zakresie nauczania muzyki, wyjaśniają, jak małe dzieci uczą się audiować oraz rozwijać rozumienie muzyki, a także dlaczego powinny one obcować z muzyką już od pierwszych chwil życia. Książka zawiera również wiele praktycznych wskazówek, które pomogą zmotywować dzieci i zachęcić je do audiowania zarówno w domu, jak i w przedszkolu. [Harmonia Universalis, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3153 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Bibliogr.
- Gotowość do pisania w świetle rozwoju i wychowania - Rola psychomotoryki w przygotowaniu do nauki
pisania - Wyzyskanie działalności plastyczno-konstrukcyjnej
w procesie przygotowania do nauki pisania - Zabawy, gry i zadania kształtujące pojęcie symbolu
graficznego - Realizacja pracy nad przygotowaniem dzieci do nauki
pisania i oczekiwane rezultaty
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-35058 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ikoniczna diagnoza kondycji współczesnego społeczeństwa, czyli uczeń w pejzażu aksjologiczno-egzystecjalnym / Maria Jedrychowska ; Kultura i wartości we współczesnym świecie / Herryk Kurczab ; Zagrożenia polonistyki szkolnej w najbliższym ćwierćwieczu / Stanisław Bortnowski ; Wychowanie estetyczne w perspektywie współczesnych zasad edukacji literacko-kulturowej / Danuta Hejda ; Kompetencje komunikacyjne w obszarze podmiotowości / Dorota Amborska-Głowacka ; Od człowieka do celów kształcenia nauczycieli polonistów / Danuta Łazarska ; Uczeń jako autor kulturowy. Wstęp do antropologicznej metodyki literatury i języka polskiego / Marek Pieniążek ; Wartość i wartościowanie w dziele literackim - na przykładzie twórczości Jana Parandowskiego / Marzena Baran ; Problemy analizy i interpretacji poezji w edukacji polonistycznej / Elżbieta Mazur ; "Aktywne słuchanie" w procesie kształcenia kompetencji polonistycznych / Tadeusz Półchłopek ; Czy cel uświęca środki? O (nie)szkodliwym łamaniu normy językowej w filmach animowanych dla dzieci / Magdalena Trysińska ; Deprecjacje językowych wartości na przykładzie adaptacji komiksowej "Włatcy móch" / Izabela Łuc ; Czym jest podręcznik w dobie kultury polisensorycznej? Kilka uwag na podstawie wstępów, przedmów i odautorskich przesłań / Monika Kaźmierczyk ; Sacrum, historia, patriotyzm - teksty o profilu religijnym w polonijnych podręcznikach do kształtowania literacko-kulturowego / Wojciech Pelczar ; Twórczość Juliusza Słowackiego w świetle różnych tekstów kultury / Dorota Karkut ; Motyw Zmartwychwstania w aspekcie integracji o charakterze problemowym / Urszula Kopeć ; O próbach oswojenia obrazu na lekcjach języka polskiego / Małgorzata Gajak-Toczek ; Różne sposoby odzwierciedlania echa - czyli o muzyczności literatury i literackości muzyki (na podstawie fragmentu "Małego Księcia" Antoine de Saint-Exupery'ego i madrygału "Ola, o che bon echo!" Orlando di Lasso) / Agata Kucharska-Babula ; Recepcja tekstów filmowych przez licealistów. Stan obecny - perspektywy / Bogusław Skowronek ; Wirtualne muzea w edukacji humanistycznej / Elżbieta Stoch.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95181 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 357-388. Indeks.
CZĘŚĆ PIERWSZA - TEORETYCZNE UMOCOWANIE PROBLEMATYKI BADAWCZEJ: 1. Z PROBLEMATYKI TEORII MUZYCZNEJ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ: 1.1. Kultura i kultura muzyczna, 1.2. Kultura i edukacja - relacje konieczne, możliwe i życzeniowe (w perspektywie wybranych ujęć pedagogicznych), 1.3. Enkulturacja muzyczna dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 1.4. Wczesnoszkolna edukacja muzyczna jako obszar badań - perspektywa filozoficzna, 1.5. W poszukiwaniu koncepcji wczesnoszkolnej edukacji muzycznej ; 2. PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY UCZENIA SIĘ MUZYKI PRZEZ UCZNIÓW KLAS MŁODSZYCH - WYBRANE APEKTY: 2.1. Rozwój psychofizyczny i rozwój muzyczny - ustalenia terminologiczne, 2.2. Czynniki warunkujące rozwój muzyczny dziecka, 2.3. Zmiany rozwojowe a wczesnoszkolna edukacja muzyczna, 2.4. Modele zmiany rozwojowej a koncepcje rozwoju muzycznego dziecka, 2.5. Rozwój muzyczny dziecka w młodszym wieku szkolnym ; 3. TEORIA KSZTAŁCENIA MUZYCZNEGO UCZNIÓW W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM W KONTEKŚCIE ICH AKTYWNOŚCI: 3.1. Problemat aktywizacji procesu kształcenia w myśli pedagogicznej - ujęcie historyczne, 3.2. Edukacyjne konteksty aktywności muzycznej uczniów klas I-III, 3.3. Obecność nowych mediów w muzycznej edukacji wczesnoszkolnej, 3.4. Elementy diagnostyki edukacji muzycznej wspierające rozwój dziecka w wieku wczesnoszkolnym. CZĘŚĆ DRUGA - EMPIRYCZNA WERYFIKACJA AUTORSKIEJ KONCEPCJI WCZESNOSZKOLNEJ EDUKACJI MUZYCZNEJ: 4. W KRĘGU ROZWIĄZAŃ METODOLOGICZNYCH: 4.1. Założenia badawcze, 4.2. Cel, przedmiot, problematyka i pytania badawcze, 4.3. Sposoby gromadzenia materiału do badań, 4.4. Organizacja procesu badawczego, 4.5. Teren i warunki badań, próba badawcza ; 5. AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA A ZMIANA ROZWOJOWA DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM W BADANIACH WŁASNYCH: 5.1. Stymulacja aktywności muzycznej a zmiana rozwojowa w zakresie kompetencji słuchowych i muzycznych umiejętności percepcyjnych, 5.2. Stymulacja aktywności muzycznej a zmiana rozwojowa w zakresie kompetencji wokalnych, wybranych umiejętności wykonawczych i rozumienia pojęć muzycznych, 5.3. Umiejętność samooceny poziomu kompetencji muzycznych, 5.4. Elementy enkulturacji muzycznej w środowisku rodzinnym a próby określenia własnego stosunku do muzyki, 5.5. Kształcenie wczesnoszkolne z wyeksponowanym elementem aktywności muzycznej jako facylitator zmian w sferze społeczno-moralnej, 5.6. Rozwój wyobraźni i wrażliwości muzycznej w działaniach twórczych, 5.7. Aktywność muzyczna a myślenie twórcze i wrażliwość estetyczna w działaniach plastycznych ; 6. STUDIUM WYNIKÓW. PODSUMOWANIE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3608 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na okł.
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Nazwy aut. na okł.
Edukacja kulturalna w pracach UNESCO i organizacji europejskich. I. ROLA KULTURY W KSZTAŁTOWANIU SPOŁECZEŃSTWA KREATYWNEGO: Od reprodukcji kultury do kreacji ; Praktykowanie kultury. Szkic do problemu ; Kultura - media - edukacja ; Kultura - co to pojęcie dla nas znaczy? ; Ekonomika kultury jako dziedzina badawcza. II. NOWE WYZWANIA EDUKACYJNE: Edukacja artystyczna - perspektywy ; Antropologia, komunikacja, animacja - trzy wymiary "wiedzy o kulturze" ; Media w przemianach kulturowych - odniesienia edukacyjne ; Muzeum jako narzędzie edukacji ; Edukacja muzealna w praktyce Zamku Królewskiego w Warszawie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96495 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mapping w twórczym samorozwoju i arteterapii / Wiesław Karolak. - Łódź : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2006. - 185, [2] sstrony, VII stron tablic : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
Książka składa się z dwóch części. Część pierwsza to rozważana teoretyczne na temat myślenia twórczego oraz form i sposobów zapisu procesu myślowego. Część druga składa się z zestawu kilkudziesięciu ćwiczeń wraz z dokumentacją ich realizacji. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci młodzieży i osób dorosłych. W każdym z nich podany jest cel, precyzyjne polecenia, opis przebiegu realizacji, forma prezentacji oraz materiały niezbędne do jego realizacji. Publikacja została uzupełniona kolorowymi fotografiami, co pozwala na dokładne zrozumienie ćwiczeń i odczucie ich atmosfery działania. Książka jest przeznaczona dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów oraz studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. [Księgarni Edukacyjna, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mapping w twórczym samorozwoju i arteterapii / Wiesław Karolak. - Wydanie 2. poszerzone. - Łódź : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2009. - 197, [2] strony, VII stron tablic : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
Bibliografia na stronach 35-36.
"...Książka składa się z dwóch części. Część pierwsza to rozważania teoretyczne na temat myślenia twórczego oraz form i sposobów zapisu procesu myślowego. Część druga składa się z zestawu kilkudziesięciu ćwiczeń wraz z dokumentacją ich realizacji... Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Każde ćwiczenie sprawdzone zostało w działaniu wiele razy. Wielokrotnie dokonywałem zmian w scenariuszach, notowałem wszelkie uwagi i refleksje uczestników ćwiczeń. W publikacji tej, w każdym ćwiczeniu podany jest cel, prezyzyjne polecenia, opis przebiegu realizacji, forma prezentacji oraz materiały niezbędne do realizacji ćwiczenia. Pierwszy etap ćwiczenia zawiera wizualizację, relaksację bądź medytację. Ćwiczenia uzupełnione są fotografiami, co pozwala na dokładne ich zrozumienie i odczucie atmosfery działania oraz przybliżenia powstałych rezultatów. Tę książkę traktuję jako ofertę dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, ale również dla studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Mam nadzieję, że korzystać z niej będą, jak z przewodnika, wszyscy, którzy prowadząc grupy, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dającej uczestnikom radość tworzenia i efektywność działań twórczych..." [Fragment z Przedmowy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 215-[229].
Wstęp ; R. I. Gdy małe dziecko spotyka się ze sztuką: 1. Dziecko wśród sztuk ; 2. Program edukacji a potrzeby dziecka ; 3. Gdy myślę o wychowaniu przez sztukę ; 4. Poezja dla dzieci - próby klasyfikacji ; 5. Zapomniany ląd - wiersze, których brakuje w edukacji współczesnego dziecka ; 6. Głos wychowawców w edukacji literackiej dziecka ; R. II. Refleksje pedagogiczne w kontekście poszukiwań badawczych-liryka w recepcji dzieci: 1. Sposoby poszukiwania refleksji dziecka w procesie edukacyjnym ; 2. Utwór liryczny jako punkt wyjścia do rozmowy z dzieckiem ; R. III. Integrowanie sztuk na przykładzie pracy z wierszem w edukacji elementarnej: 1. Przykłady zintegrowanych zajęć z dziećmi z wykorzystaniem liryki, malarstwa i przekładu intersemiotycznego ; 2. Spotkanie pierwsze - rytm, kolor, nastrój, melodia - Janina Porazińska A kiedy utniemy…, Piet Mondrian Szachownica w jasnych kolorach (poezja, malar-stwo, taniec, muzyka) ; 3. Spotkanie drugie - obraz, kolor, refleksja - Danuta Wawiłow Morze, Józef Ratajczak Morze, Joanna Papuzińska Jezioro, Paul Klee Fish Magic (poezja, plastyka, origami) ; 4. Spotkanie trzecie - rytm, obraz, emocje, ruch - Danuta Wawiłow Drynda, Carlo Carrá Dorożka (poezja, muzyka, kineza, plastyka) ; 5. Spotkanie czwarte - dramaturgia, ekspresja, rytm, emocje - Danuta Wawiłow Zawalił się pałac (poezja, plastyka, kineza, drama) ; 6. Spotkanie piąte - refleksja, obraz - Joanna Papuzińska Ja, Olga Boznańska Dziewczynka z chryzantemami, Amedeo Modigliani Portret studenta, Pablo Picasso Por-tret Dory Maar, malarz nieznany Władysław IV Waza (poezja, plastyka) ; 7. Podsumowanie ; R. IV. Wnioski dla praktyki pedagogicznej: 1. „Ważne tematy” jako wynik dialogowego podejścia do dziecka w edukacji zintegrowanej ; 2. Stosunek uczestników do warsztatów literackich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110735 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Podręcznik …i Wiolonczela gra! to obowiązkowa pozycja na pulpicie każdego dziecka rozpoczynającego naukę gry na wiolonczeli! Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja stworzona z myślą o uczniach, nauczycielach oraz rodzicach, napisana lekkim językiem, zrozumiałym dla naszych najmłodszych wiolonczelistów. Dzięki bogatej szacie graficznej oraz ponad 100 zadaniom i ćwiczeniom, młody artysta będzie śmiało stawiać pierwsze kroki na swojej muzycznej drodze. Nauczyciele zyskają pomoc dydaktyczną i metodyczną, a rodzice źródło wiedzy, dzięki któremu będą mogli dać wsparcie swoim pociechom. Na taki podręcznik polskie szkolnictwo artystyczne czekało wiele lat! Co dla ucznia? - Tytułowa Ela Wiolonczela prowadzi ucznia i pomaga mu poznać tajniki gry na tym instrumencie. - Bogata szata graficzna: dużo rysunków, kolorowanek. - Zadania utrwalające wiedzę i kształtujące zdolności manualne. - Podręcznik napisany językiem zrozumiałym dla najmłodszych. - Nie wszystko na raz - stopniowe wprowadzanie poszczególnych elementów gry. Co dla nauczyciela? - Gotowy program zajęć dla wszystkich pierwszaków! - Koniec zapisywania teorii w zeszycie! - Koniec z wymyślaniem nowych zadań i ćwiczeń. Co dla rodzica? - "Strefę Rodzica' – sekcja zawierająca wskazówki dla rodziców i opiekunów. - Podręcznik angażuje rodziców w proces nauki i pozwala im dać wsparcie swoim pociechom, nawet jeżeli nie mają wykształcenia muzycznego. [www.alenuty.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Nuty 3570, WM-Nuty 3569 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej