Nauczanie zintegrowane
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(17)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje fachowe
(2)
Audiobooki
(1)
Dramat (rodzaj)
(1)
Muzyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(12)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Bednarz Marzena
(5)
Ludkiewicz Eliza
(5)
Bladowska Joanna
(4)
Kluczkowska Karolina
(4)
Lubocka Weronika
(4)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(4)
Miłosz Angelika
(4)
Okoniewska Małgorzata
(4)
Sowińska Magdalena
(4)
Szakiewicz Aleksandra
(4)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(4)
Hinz Magdalena
(2)
Sniezhko Olga
(2)
Ungeheuer-Gołąb Alicja
(2)
Bereźnicka Małgorzata
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(1)
Czuban Zuzanna
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Drzał Elwira
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kopeć Urszula
(1)
Kownacka Maria (1894-1982)
(1)
Kozłowska Elżbieta
(1)
Krukowska Małgorzata
(1)
Kurczab Henryk (1930-2022)
(1)
Langa Dariusz
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Ludkiewicz Bartosz J
(1)
Malek Renata
(1)
Michalska Katarzyna
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Rodziewicz Joanna
(1)
Siwek Helena
(1)
Skibińska-Czechowicz Iwonna
(1)
Staszkiewicz Ewa
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Weiner Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(6)
Szkoły specjalne
(6)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Nauczanie zintegrowane
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: dzieło
Ostatnie życzenie
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Antologia
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Monografia
(1)
Multibook
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Teksty
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
17 wyników Filtruj
Audiobook
Muzyka
CD
W koszyku
Wykonanie prezentacji: Agencja Rozwoju Biznesu.
Muzyka Eliza Ludkiewicz ; słowa Eliza Ludkiewicz, Bartosz J. Ludkiewicz ; aranżacja muzyczna i realizacja nagrań Dariusz Langa.
Śpiew Katarzyna Michalska.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska. Do podręcznika "Ja i mój świat" przygotowano prezentacje multimedialne, zabawy i piosenki dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W pudełku znajdują się 2 płyty: płyta CD z nagraniami piosenek, których tematyka jest ściśle związana z treścią podręcznika, każda z 24 piosenek została nagrana w wersji wokalnej i instrumentalnej; płyta DVD, na której znajdują się 23 prezentacje multimedialne, które stanowią atrakcyjną, innowacyjną dla uczniów pomoc dydaktyczną, utrwalającą zdobytą wiedzę, oraz opisy zabaw i gier rozwijających kompetencje społeczne oraz pomocnych do ich przeprowadzenia zdjęć, a także teksty i zapisy nutowe piosenek z płyty CD oraz opracowane do nich zabawy. Prezentacje multimedialneto innowacyjna, atrakcyjna dla uczniów pomoc dydaktyczna, utrwalająca zdobytą wiedzę. Do każdego tematu przygotowano jedną prezentację. Jej interaktywność przyciąga uwagę dziecka, pozwala mu w ciekawy sposób poszerzyć swoją wiedzę, jest bodźcem do rozpoczęcia dialogu z drugą osobą. [Wydawnictwo Harmonia, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 4314 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2819 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przeznaczony jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Podczas korzystania z podręcznika nie jest konieczne przestrzeganie kolejności tematów – nauczyciel może wybierać je w zależności od potrzeby. Pytania u dołu strony to propozycje do swobodnego wykorzystania w celu zindywidualizowania pracy z uczniem. Do serii "Mój rok" należą także 4 teczki z kartami pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-112340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
I. KONTEKSTY WSPÓLCZESNEJ RZECZYWISTOŚCI EDUKACYJNEJ: Zagubione cele polskiej edukacji ; W kręgu fenomenologii wychowania i filozofii dziecka ; Nauczanie w klasach łączonych - charakterystyka zjawiska ; Nauczanie prac ręcznych historycznym ideałem czy wyzwaniem dla współczesnej edukacji dziecka ; Edukacja inkluzyjna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Wczesna edukacja dziecka - czas transmisji czy aktywnego zdobywania wiedzy? II. PODMIOTY EDUKACJI I ICH RELACJE - POSZUKIWANIE IDEAŁÓW: Portret Emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ; Nauczyciel - refleksyjny praktyk ; Kompetencje nauczyciela klas I-III - refleksyjnego praktyka i profesjonalnego artysty ; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; Pedagogiczny wymiar współpracy nauczyciela z rodzicami. III. DZIAŁANIA EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZE W OKRESIE PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM : Organizowanie uczenia się dzieci w zabawie ; Nie tylko rachunki ; Małe formy teatralne w edukacji wczesnoszkolnej ; Gry i zabawy ruchowe jako formy wspierania rozwoju dziecka ; Podstawy języka fotografii dydaktycznej ; Cele dydaktyczne i wychowawcze realizowane na zajęciach wczesnoszkolnej edukacji plastycznej ; Natura i efektywność coachingu w programie edukacyjnym jako praktyka rozwojowa i wspierająca potencjał dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100069 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na obwolucie tytuł: Ja i mój świat 2 : etap wyrazu : pakiet edukacyjny dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Całość w obwolucie w komplecie z: Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : podręcznik. Cz. 2 / [redakcja Magdalena Hinz ; publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Magdalena Sowińska, Aleksandra Szakiewicz, Marzena Żmuda-Trzebiatowska]. Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : karty pracy / [redakcja Magdalena Hinz ; publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Magdalena Sowińska, Aleksandra Szakiewicz, Marzena Żmuda-Trzebiatowska]. Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : zadania domowe / [redakcja Magdalena Hinz ; publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Magdalena Sowińska, Aleksandra Szakiewicz, Marzena Żmuda-Trzebiatowska].
Publikacja "Ja i mój świat 2" jest skierowana do uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzbami edukacyjmymi. Podręcznik ten stanowi pomoc dla nauczycieli pracujących z uczniami w ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych, klasach integracyjnych, szkołach specjalnych. Opracowano go także z myślą o rodzicach osób niepełnosprawnych. Książka pozwala na systematyczne, zaplanowane wprowadzenie treści edukacujnych związanych z poznawaniem środowiska społeczno-przyrodniczego. Przy opracowaniu publikacji uwzględniono potrzeby, możliwości i poziom rozwoju wszystkich uczniów. Tematy rozdziałów w większości są zbliżone z tematami z pierwszej części serii "Ja i mój świat", prezentują jednak poszerzoną wiedzę i uczą nowych umiejętności. Najważniejszą z nich jest reprezentowanie etykiet wyrazów. Umiejętność ta wprowadza uczniów w świat czytania, zarówno metodą globalną, jak i syntetyczno-analityczną. Materiałem pomocniczym w treningu czytania są ćwiczenia kształyujące umiejętność sylabizowania: dzielenie wyrazów na sylaby oraz zapis tekstów czytanek z wyróżnieniem sylab. Wydanie rozszerzone zostało uzupełnione o materiały edukcji matematycznej. [Grupa Wydawnicza Harmonia, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-112347/cz.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na obwolucie tytuł: Ja i mój świat 2 : etap wyrazu : pakiet edukacyjny dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Całość w obwolucie w komplecie z: Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : podręcznik. Cz. 1 / [redakcja Magdalena Hinz ; publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Magdalena Sowińska, Aleksandra Szakiewicz, Marzena Żmuda-Trzebiatowska]. Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : karty pracy / [redakcja Magdalena Hinz ; publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Magdalena Sowińska, Aleksandra Szakiewicz, Marzena Żmuda-Trzebiatowska]. Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : zadania domowe / [redakcja Magdalena Hinz ; publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Magdalena Sowińska, Aleksandra Szakiewicz, Marzena Żmuda-Trzebiatowska].
Publikacja "Ja i mój świat 2" jest skierowana do uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzbami edukacyjmymi. Podręcznik ten stanowi pomoc dla nauczycieli pracujących z uczniami w ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych, klasach integracyjnych, szkołach specjalnych. Opracowano go także z myślą o rodzicach osób niepełnosprawnych. Książka pozwala na systematyczne, zaplanowane wprowadzenie treści edukacujnych związanych z poznawaniem środowiska społeczno-przyrodniczego. Przy opracowaniu publikacji uwzględniono potrzeby, możliwości i poziom rozwoju wszystkich uczniów. Tematy rozdziałów w większości są zbliżone z tematami z pierwszej części serii "Ja i mój świat", prezentują jednak poszerzoną wiedzę i uczą nowych umiejętności. Najważniejszą z nich jest reprezentowanie etykiet wyrazów. Umiejętność ta wprowadza uczniów w świat czytania, zarówno metodą globalną, jak i syntetyczno-analityczną. Materiałem pomocniczym w treningu czytania są ćwiczenia kształyujące umiejętność sylabizowania: dzielenie wyrazów na sylaby oraz zapis tekstów czytanek z wyróżnieniem sylab. Wydanie rozszerzone zostało uzupełnione o materiały edukcji matematycznej. [Grupa Wydawnicza Harmonia, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-112347/cz.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wymiary edukacji zintegrowanej / Iwona Kopaczyńska, Agnieszka Nowak-Łojewska. - Kraków : Impuls, 2007. - 271, [1] s. : il. (gł. kolor.), pl., rys. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 261-271.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90769 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Teatr w Szkole)
Lektura pomocnicza dla klas 1-3 szkoły podstawowej.
Nauczyciele kształcenia zintegrowanego znajdą w tej książce doskonałe narzędzie do zorganizowania małych i większych przedstawień teatralnych w klasach I–III szkoły podstawowej. Książka zawiera z jednej strony cztery scenariusze atrakcyjnych do wystawienia sztuk teatralnych, a z drugiej wskazówki praktyczne dla nauczycieli i małych aktorów. Scenariusze są napisane prostym językiem, dostosowanym do percepcji dziecięcego odbiorcy. Charakteryzują się barwną, żywą akcją, są pełne humoru i ciepła. Sztuki teatru dziecięcego Marii Kownackiej – wielkiej mistrzyni gatunku – mogą być przedstawiane w najskromniejszych warunkach scenicznych – może to być zarówno scena kukiełkowa, jak i żywy plan. Każdy scenariusz jest opatrzony wstępem zawierającym: uwagi inscenizacyjne, omówienie postaci, wskazówki reżyserskie i opisy kostiumów. [www.azymut.pl, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. Emila Granata, Juliana Przybosia, Janusza Koryla i Józefa Szajny
Skrypt dla studiów polonistyki
Bibliogr. przy niektórych art.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-83130 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród uczniów i nauczycieli w woj. podkarpackim (s. 97-101, 126-133) oraz wśród dzieci uczęszczających na zajęcia plastyczne w Świetlicy Socjoterapeutycznej w Rzeszowie (s. 114-121).
Bibliogr. przy art.
Tekst częśc. słowac.
Krystyna Żuchelkowska - Kompetencje nauczyciela przedszkola w zmieniającym się świecie ; Jan Kida - Komunikacja językowa i artystyczna w kształceniu wartości humanistycznych ; Alicja Kubik - Z badań nad nabywaniem kompetencji fonologicznej dzieci rozpoczynających naukę czytania ; Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz - Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagania rozwoju kompetencji językowych dziecka przedszkolnego ; Elżbieta Szefler - Czy literatura dla dzieci traci na aktualności? Wizerunek nauczyciela i szkoły w wybranych pozycjach z literatury dla dzieci II połowy XX i początku XXI wieku ; Anna Bajorek - Rola nauczyciela we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; Ewa Swoboda - Kształcenie myślenia matematycznego dzieci w wieku przedszkolnym ; Małgorzata Świdrak - Gotowość szkolna dzieci rozpoczynających naukę w klasie pierwszej ; Elżbieta Socha - Przemoc wśród uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Sławomira Pusz - Zadania nauczyciela przedszkola w diagnozowaniu ryzyka dysleksji ; Anna Steliga - Funkcje zajęć plastycznych w terapii przedszkolnego dziecka niepełnosprawnego psychoruchowo ; Danuta Ochojska - Nauczyciel przedszkola wobec integracji dzieci niepełnosprawnych umysłowo i zdrowych ; Agnieszka Łaba - Efektywność wczesnych programów terapeutycznych w kształtowaniu umiejętności komunikacyjnych dzieci z zespołem Downa ; Gabriela Paprotna - Trudności w procesie kształcenia nauczycieli przedszkola ; Teresa Piątek, Bogumiła Wańczyk, Ewa Pokorska - Samoświadomość nauczyciela w kontekście podejmowanych przez niego działań pedagogicznych ; Ewa Szadzińska - Zróżnicowanie wiedzy o procesie kształcenia jako podstawy działań nauczyciela klas I-III i wychowawcy przedszkola ; Anna Struzik - Wybór i ocena programów do kształcenia zintegrowanego ; Alicja Ungeheuer-Gołąb - Metody pracy z tekstem poetyckim a wychowanie przez sztukę ; Marta Uberman - Dziecko w świecie sztuki. Wychowanie przez plastykę w edukacji zintegrowanej ; Jerzy Tomala - Wychowanie przez plastykę w klasach początkowych ostatniego trzydziestolecia w Polsce ; Marzena Staszewska - Szkolne konkursy plastyczne rekompensatą braku lekcji plastyki w liceum ogólnokształcącym ; Michal Tokár - Učitel, žiak a ilustrácia ; Irena Medňanská - Nové kompetencie učitel'a hudobnej výchovy ; Joanna B. Hałaj - Kompetencje interpersonalne nauczycieli różnych szczebli nauczania ; Zbigniew Ruszaj - Społeczno-administracyjne uwarunkowania rozwoju kompetencji zawodowych nauczyciela ; Maria Butrymowicz - Podmiotowość nauczyciela a mobbing w miejscu pracy ; Beata Zięba - Trudności opiekuna-wychowawcy w placówce socjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96397 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na obwolucie tytuł: Ja i mój świat 1 : etap obrazka : pakiet edukacyjny dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Całość w obwolucie w komplecie z: Ja i mój świat 1 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka : podręcznik. Cz. 2 / [redakcja: Ewa Staszkiewicz ; publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska]. Ja i mój świat 1 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka : karty pracy / [redakcja: Ewa Staszkiewicz, Renata Malek ; publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska]. Ja i mój świat 1 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka : zadania domowe / [redakcja: Ewa Staszkiewicz, Renata Malek ; publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska].
Publikacja jest skierowana do uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzbami edukacyjnymi. Podręcznik ten stanowi pomoc dla nauczycieli prcujących z uczniami w ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych, klasach integracyjnych, szkołach specjalnych. Opracowano go także z myślą o rodzicach osób niepełnosprawnych. Książka pozwala na systematyczne, zaplanowane wprowadzenie treści edukacyjnych związanych z poznaniem środowiska społeczno-przyrodniczego. Przy opracowaniu publikacji uwzględniono potrzby, możliwości i poziom rozwoju wszystkich uczniów. Duże realistyczne zdjęcia w książce mają być bodźcem dla uczniów do kształtowania pojęć z danego zakresu i do pracy z krótkim tekstem czytanym przez nauczyciela lub rodzica, wprowadzającym w tematykę. Czytanki są krótkie, proste, dostosowane do poziomu uwagi dziecka rozpoczynającego swoją edukację w placówce. Przygotowane polecenia i pytania do zdjęć i czytanek pomogą nauczycielow oswoić dziecko z podręcznikiem szkolnym. [Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-112346/cz.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [355]-368.
Tekst częśc. w jęz. czes.
ZAŁOŻENIA SYSTEMU INTEGRALNEGO I ICH REALIZACJA WE WSPÓŁCZESNEJ SZKOLE: Paradygmat edukacji zintegrowanej - jego odczytywanie w teorii i praktyce ; Kultura dydaktyczna w klasach niższych - bariery i szanse zmiany ; Sytuacyjne determinanty rozwoju poczucia bezradności u dzieci z utrudnieniami rozwoju, czyli o barierach edukacyjnych w nauczaniu zintegrowanym ; Kształcenie i wychowanie uczniów klas początkowych ze względu na wartości ich emisyjności ; Ocenianie - kreowaniem przyjaznego środowiska rozwoju dziecka ; Możliwości edukacji emocjonalnej w szkole ; Problem indywidualizacji kształcenia na etapie edukacji wczesnoszkolnej a zastosowanie teorii inteligencji wielorakich H. Gardnera ; WPŁYW RODZINY I PRZEDSZKOLA NA EDUKACJĘ SZKOLNĄ DZIECKA: Rola i funkcje rodziny a edukacja wczesnoszkolna ; Współpraca szkoły i domu rodzinnego uczniów klas I-III - rzeczywistość i oczekiwania ; Start szkolny dziecka w ocenie nauczycieli wychowania przedszkolnego i kształcenia zintegrowanego ; Werbalizowanie emocji przez dzieci w młodszym wieku szkolnym - raport z badań ; (Nie)wymarzona szkoła - czyli dziecięca wizja rozpoczyniania nauki w klasie I ; EDUKACJA POLONISTYCZNA W SYSTEMIE INTEGRALNEGO KSZTAŁCENIA - ZALOŻENIA I RZECZYWISTOŚĆ: Kształcenie literackie w edukacji zintegrowanej (stan współczesny - propozycje) ; Kompetencje nauczycieli kształcenia zintegrowanego do kształcenia literackiego - wybrane problemy ; Obraz wielkiej i małej ojczyzny w jednym z podręczników do klasy III ; Komputer w edukacji polonistycznej ; Wspieranie edukacji czytelniczej dzieci w młodszym wieku szkolnym ; EDUKACJA MATEMATYCZNA W SYSTEMIE INTEGRALNEGO KSZTAŁCENIA - ZAŁOŻENIA I RZECZYWISTOŚĆ: O potrzebie matematycznego kształcenia nauczycieli nauczania początkowego ; Edukacja matematyczna w kształceniu nauczycieli nauczania zintegrowanego ; Vyhledávání žáků s nadáním pro metematiku a práce s nimi ; Kalkulačky od první třídy: omyl nebo rozumný reformní krok? Integrowanie matematyki z innymi obszarami dziecięcego poznawania ; Rola samooceny w rozwijaniu umiejętności matematycznych dzieci w okresie wczesnoszkolnym ; Rola I etapu edukacji w kształtowaniu się pojęcia dziesiątkowego systemu pozycyjnego ; Problem doboru treści kształcenia a aktywność matematyczna uczniów klas początkowych w opinii nauczycieli ; PRZEDMIOTY ARTYSTYCZNE, MULTIMEDIA, INTERNET W ROZWOJU AKTYWNOŚCI I TWÓRCZOŚCI DZIECI: Korelacje programowe muzyki z plastyką w nauczaniu początkowym w aspekcie teoretycznym i praktycznym ; Stymulowanie aktywności twórczej nauczycieli ; Multimedialne programy edukacyjne i ich wykorzystanie w edukacji wczesnoszkolnej ; Cybercywilizacja i jej wyzwania stawiane nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej ; Specyfika oddziaływań pedagogicznych współczesnego nauczyciela stymulującego rozwój dzieci i młodzieży w dobie społeczeństwa informacyjnego ; ZMIANY W SZKOLE - W ZARZĄDZANIU, AKTYWNOŚCI UCZNIÓW I PRACY NAUCZYCIELI: Warunki sprawnego zarządzania szkołą w ocenie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; Nadmierna aktywność rodziców w realizacji pracy domowej uczniów klas młodszych jako przejaw negatywnych działań dydaktyczno-wychowawczych ; Kształcenie zintegrowane - rzeczywistość czy fikcja? ; O sposobach realizacji koncepcji kształcenia zintegrowanego w praktyce szkolnej ; Podręcznik w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej ; Uwagi o trudnościach w oddziałach integracyjnych z koncepcją kształcenia zintegrowanego ; Kompetencje komunikacyjne nauczyciela kształcenia zintegrowanego ; Jak wspomagać dziecko w rozwijaniu zdolności i podejmowaniu działalności twórczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97926 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na obwolucie tytuł: Ja i mój świat 1 : etap obrazka : pakiet edukacyjny dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Całość w obwolucie w komplecie z: Ja i mój świat 1 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka : podręcznik. Cz. 1 / [redakcja: Renata Malek ; publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska]. Ja i mój świat 1 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka : karty pracy / [redakcja: Ewa Staszkiewicz, Renata Malek ; publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska]. Ja i mój świat 1 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka : zadania domowe / [redakcja: Ewa Staszkiewicz, Renata Malek ; publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska].
Publikacja jest skierowana do uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzbami edukacyjnymi. Podręcznik ten stanowi pomoc dla nauczycieli prcujących z uczniami w ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych, klasach integracyjnych, szkołach specjalnych. Opracowano go także z myślą o rodzicach osób niepełnosprawnych. Książka pozwala na systematyczne, zaplanowane wprowadzenie treści edukacyjnych związanych z poznaniem środowiska społeczno-przyrodniczego. Przy opracowaniu publikacji uwzględniono potrzby, możliwości i poziom rozwoju wszystkich uczniów. Duże realistyczne zdjęcia w książce mają być bodźcem dla uczniów do kształtowania pojęć z danego zakresu i do pracy z krótkim tekstem czytanym przez nauczyciela lub rodzica, wprowadzającym w tematykę. Czytanki są krótkie, proste, dostosowane do poziomu uwagi dziecka rozpoczynającego swoją edukację w placówce. Przygotowane polecenia i pytania do zdjęć i czytanek pomogą nauczycielow oswoić dziecko z podręcznikiem szkolnym. [Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-112346/cz.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 300)
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Pedagogiczna ; nr 36)
Bibliogr. przy rozdz.
1. Między kulturą, edukacją a socjalizacją; 2. Kształcenie i funkcjonowanie zawodowe człowieka w zmieniającym się świecie; 3. Procesy uczenia się i ich uwarunkowania; 4. Wychowanie, opieka i ochrona bytu indywidualnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 215-[229].
Wstęp ; R. I. Gdy małe dziecko spotyka się ze sztuką: 1. Dziecko wśród sztuk ; 2. Program edukacji a potrzeby dziecka ; 3. Gdy myślę o wychowaniu przez sztukę ; 4. Poezja dla dzieci - próby klasyfikacji ; 5. Zapomniany ląd - wiersze, których brakuje w edukacji współczesnego dziecka ; 6. Głos wychowawców w edukacji literackiej dziecka ; R. II. Refleksje pedagogiczne w kontekście poszukiwań badawczych-liryka w recepcji dzieci: 1. Sposoby poszukiwania refleksji dziecka w procesie edukacyjnym ; 2. Utwór liryczny jako punkt wyjścia do rozmowy z dzieckiem ; R. III. Integrowanie sztuk na przykładzie pracy z wierszem w edukacji elementarnej: 1. Przykłady zintegrowanych zajęć z dziećmi z wykorzystaniem liryki, malarstwa i przekładu intersemiotycznego ; 2. Spotkanie pierwsze - rytm, kolor, nastrój, melodia - Janina Porazińska A kiedy utniemy…, Piet Mondrian Szachownica w jasnych kolorach (poezja, malar-stwo, taniec, muzyka) ; 3. Spotkanie drugie - obraz, kolor, refleksja - Danuta Wawiłow Morze, Józef Ratajczak Morze, Joanna Papuzińska Jezioro, Paul Klee Fish Magic (poezja, plastyka, origami) ; 4. Spotkanie trzecie - rytm, obraz, emocje, ruch - Danuta Wawiłow Drynda, Carlo Carrá Dorożka (poezja, muzyka, kineza, plastyka) ; 5. Spotkanie czwarte - dramaturgia, ekspresja, rytm, emocje - Danuta Wawiłow Zawalił się pałac (poezja, plastyka, kineza, drama) ; 6. Spotkanie piąte - refleksja, obraz - Joanna Papuzińska Ja, Olga Boznańska Dziewczynka z chryzantemami, Amedeo Modigliani Portret studenta, Pablo Picasso Por-tret Dory Maar, malarz nieznany Władysław IV Waza (poezja, plastyka) ; 7. Podsumowanie ; R. IV. Wnioski dla praktyki pedagogicznej: 1. „Ważne tematy” jako wynik dialogowego podejścia do dziecka w edukacji zintegrowanej ; 2. Stosunek uczestników do warsztatów literackich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110735 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania nad recepcją poezji przez dzieci siedmioletnie przeprowadzono w Szkole Podstawowej nr 13 w Rzeszowie.
Bibliogr. s. 99-102.
Tekst poetycki jako medium edukacji estetycznej ; Nauczanie zintegrowane w świetle wychowania przez sztukę ; Dziecko, wiersze i ekspresja ; Wiersze i ekspresja. O zrozumiałych dla dziecka walorach literackich tekstu poetyckiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92664 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej