Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(85)
Forma i typ
Książki
(85)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(99)
wypożyczone
(12)
tylko na miejscu
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(8)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(8)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(54)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(6)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(10)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(8)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(7)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(7)
Autor
Guz Sabina
(3)
Kida Jan (1931- )
(3)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(3)
Hemmerling Wanda
(2)
Kruk Helena
(2)
Oelszlaeger Beata
(2)
Popek Stanisław (1936- )
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Weiner Agnieszka
(2)
Wróbel Tadeusz
(2)
Świć Anna
(2)
Adamek Irena
(1)
Araszkiewicz Anna (1980?- )
(1)
Białobrzeska Joanna
(1)
Białołęcka Helena
(1)
Binio Justyna
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bobrowska Ładysława
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Ceremuga Małgorzata
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Chęcińska Urszula (1960- )
(1)
Dmochowska Maria (1926- )
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Drygas Elżbieta
(1)
Dudzińska Irena
(1)
Dudzińska Irena (1922- )
(1)
Dyka Franciszka
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dąbrowska Regina
(1)
Dębska Katarzyna Ewa
(1)
Falski Marian (1881-1974)
(1)
Filella Luis
(1)
Florkiewicz Violetta
(1)
Frączek Zofia
(1)
Galant Józef (1910-2003)
(1)
Garścia Janina (1920-2004)
(1)
Gorzycka-Wieleżyńska Adolfina (1866-1925)
(1)
Gromek Maria
(1)
Górecka-Płoska Alina
(1)
Hill Brad
(1)
Kalmanowicz Beata
(1)
Kapica Gabriela
(1)
Karipidis Krystyna
(1)
Kida Jan
(1)
Kobelak Antoni
(1)
Korzeniewski Bohdan
(1)
Kowaliszyn Krystyna (1928-1995)
(1)
Kościowa Maria
(1)
Krzysztoszek Zofia
(1)
Kujawiński Jerzy
(1)
Kwiatkowska Maria
(1)
Kwiatkowski Grzegorz
(1)
Kwiatowska Maria (1913-2011)
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Mazurczyk Izabela
(1)
Maćkowiak Antoni
(1)
Meissner Andrzej (1937- )
(1)
Michałowski Stanisław (pedagogika)
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Muszyńska Irena
(1)
Mórawska Zofia ( -1999)
(1)
Mórawska Zofia (?-1999)
(1)
Nowak Tadeusz
(1)
Oryl Mieczysław (1928- )
(1)
Orzechowska Margaryta
(1)
Potemkowska Maria
(1)
Preuschoff-Kaźmierczakowa Mirosława
(1)
Przybylska Krystyna
(1)
Przyłubska Ewa (?-2001)
(1)
Przyłubski Feliks (1906-1983)
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Puślecki Władysław
(1)
Pérez Susana
(1)
Raczyńska Dorota
(1)
Radwiłowicz Maria
(1)
Radwiłowiczowa Maria
(1)
Skoczyńska-Prokopowicz Barbara
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Stankiewicz Bronisława
(1)
Stroka Henryk
(1)
Swoboda Ewa
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szmyd Kazimierz
(1)
Tomala Jerzy
(1)
Topińska Zofia
(1)
Trias Núria
(1)
Tułodziecka Irena (1920- )
(1)
Ungeheuer-Gołąb Alicja
(1)
Walat Wojciech (1963- )
(1)
Walczyna Jadwiga
(1)
Warchoł Tomasz (pedagog)
(1)
Weryho Maria (1858-1944)
(1)
Więckowski Ryszard
(1)
Więckowski Ryszard (1935-2002)
(1)
Wollman-Mazurkiewicz Lidia
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Wróbel Maria
(1)
Wróbel Tadeusz (1910- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(25)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(21)
1960 - 1969
(2)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
1880 - 1889
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(78)
Ukraina
(1)
Język
polski
(75)
Odbiorca
0-5 lat
(3)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Nauczyciele
(3)
9-13 lat
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(72)
Wychowanie przedszkolne
(19)
Metody nauczania
(17)
Dziecko
(12)
Pisanie
(10)
Czytanie
(9)
Psychologia dziecka
(9)
Język polski
(8)
Nauczanie
(8)
Nauczyciele
(7)
Metoda Montessori
(6)
Gry i zabawy
(5)
Gry i zabawy ruchowe
(5)
Matematyka
(5)
Sztuka
(5)
Uczniowie
(5)
Umuzykalnianie
(5)
Wychowanie
(5)
Wychowanie estetyczne
(5)
Metody wychowawcze
(4)
Muzyka
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Pedagogika
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Wychowanie plastyczne
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Fortepian
(3)
Innowacje
(3)
Literatura dziecięca
(3)
Mowa
(3)
Przedszkola
(3)
Uczenie się
(3)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Eurosieroctwo
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Kody
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Literatura
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Osobowość
(2)
Oświata
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Poezja dziecięca
(2)
Programowanie (informatyka)
(2)
Rytmika
(2)
Samokontrola (psychol.)
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo
(2)
Sztuka dziecka
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zdolności
(2)
Administracja
(1)
Aplikacja internetowa
(1)
Bajka i baśń
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Decroly, Ovide (1871-1932)
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Druki muzyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Elementarz
(1)
Elementarz polski
(1)
Falski, Marian (1881-1974)
(1)
Film edukacyjny
(1)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(1)
Geometria
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy literackie
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internaty
(1)
Internet
(1)
Język angielski
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Klasy łączone
(1)
Komunikatory internetowe
(1)
Książka
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura
(1)
Lateralizacja
(1)
Lektura szkolna
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Temat: dzieło
Ostatnie życzenie
(1)
Scratch Junior
(1)
Temat: czas
1901-
(3)
2001-0
(3)
1801-
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(5)
Materiały konferencyjne
(3)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Poradniki
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Bajka i baśń
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Nuty
(1)
Podręcznik
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze imprez szkolnych
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Matematyka
(2)
Biologia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
85 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71208 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. i s. tyt.: Dla dzieci nie tylko z Krakowa.
Bibliogr. s. 123.
Materiały dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Ponad 40 piosenek, wierszy i zabaw o Krakowie. Propozycje tematów kompleksowych, omówienie krakowskich zwyczajów, informacje o Krakowie. Zbiór scenariuszy zajęć, legend, piosenek i wiadomości, dla nauczycieli, rodziców i opiekunów, które pozwolą poznać charakterystyczne dla miasta i okolic zwyczaje, pieśni oraz legendy. Scenariusze praktyczne i sprawdzone, gdyż były już zrealizowane z udziałem grup dzieci przedszkolnych. Treści zestawione w sposób przemyślany, dzięki czemu wywołują one u dzieci obraz szacownego miasta z ciekawymi zabytkami, dziejami historycznymi i kulturą. Scenariusze, które można zrealizować w każdym zakątku Polski, gdyż przybliżają i zachęcają do poznania Krakowa – naszego skarbu narodowego. Książka-przewodnik, który pomaga w swobodnym wyborze treści i ich samodzielnym poszerzaniu i różnorodnym ich zestawieniu. [Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola, 2011]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Praca w ogniskach przedszkolnych. Cz. 1 / red. Helena Kruk. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1975. - 190, [2] s. : il., rys., tab. ; 21 cm.
I. Zadania i rozwój ognisk przedszkolnych II. Ognisko przygotowuje do szkoły III. Wychowanie społeczno-moralne w ognisku przed-
szkolnym IV. Opieka nad zdrowiem i wychowanie fizyczne dzieci
w ognisku przedszkolnym V. Praca z dziećmi VI. Mowa ojczysta VII. Kształcenie pojęć matematycznych VIII.Prace plastyczno-konstrukcyjne IX. Organizacja i urządzenie ogniska przedszkolnego X. Nasz warsztat dydaktyczny Wykaz pomocy do zabaw i zajęć w ogniskach przedszkol-
nych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41477/cz.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks
I. Proces wychowania 1. Charakterystyka pojęcia 2. Zależność procesu wychowania od właściwości
rozwoju fizycznego i psychicznego dziecka 3. Całościowy charakter procesu wychowania 4. Proces wychowania umysłowego 5. Kierowanie rozwojem aktywności dzieci 6. Proces wychowania społeczno-moralnego II. Zasady wychowania i nauczania 1. Problematyka właściwej organizacji wychowania
i nauczania 2. Wyjaśnienie terminu: zasada wychowania i nauczania 3. Istota zasad wychowania i nauczania
socjalistycznego III.Metody nauczania i wychowania 1. Pojęcie metody i klasyfikacja metod nauczania 2. Charakterystyka metod nauczania 3. Charakterystyka metod wychowania 4. Poszukiwania w zakresie unowocześniania metod
nauczania i wychowania IV. Trudności wychowawcze i działalność zapobiegawcza 1. Pojęcie trudności wychowawczych 2. Przyczy i rodzaje trudności wychowawczych 3. Sposoby zapobiegania trudnościom wychowaczym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41956/cz.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko sześcioletnie uczy się czytać / Irena Dudzińska. - Wyd. 3 popr. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991. - 215, [1] s. : faks., fot., rys. ; 20 cm.
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Bibliogr.
DO UŻYTKU SŁUŻBOWEGO
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kodowanie na dywanie. [2] : różne kompetencje, różne edukacje / Anna Świć. - Gdańsk : Wydawca Edu-Sense, 2018. - 56 stron : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
Tekst txt rdacontent
Myślę, doświadczam, koduję - uniwersalne zabawy rozwijające logiczne myślenie ; Kolorowe kubki - propozycje aktywności idealnych na początek przygody z kodowaniem ; Rytmy, kolorowe wieże, kółko i krzyżyk czyli aktywność dla najmłodszych ; Tworzymy pierwszy offlinowy kod - to łatwiejsze niż myślisz ; Kompetencje matematyczne i kodowanie - duet idealny: W świecie figur geometrycznych ; Przeliczam, segreguje, porównuje, oddaję lub odejmuję ; Kody w języku ukryte: Nadawca i odbiorca, czyli parę słów o komunikacji ; Koduję i tworzę - kreatywny artysta ; Kompetencje społeczne - razem możemy więcej ; Od sekwencji do wizerunku kodowania - robotyka na każdych zajęciach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-004/I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 149-152 i przy zał.
Jest to krótkie kompendium wiedzy teoretycznej na temat ADHD - jego specyfiki, uwarunkowań, objawów i dynamiki rozwoju. Poza tym podane są tutaj sprawdzone oraz polecane sposoby radzenia sobie z trudnościami, jakie niesie wychowywanie dziecka nadpobudliwego w domu i w szkole. W książce znalazły się również przykładowe scenariusze zajęć do wykorzystania w pracy z dziećmi nadpobudliwymi w młodszym wieku szkolnym oraz scenariusz warsztatów kierowanych zarówno do rodziców, jak i nauczycieli. [Harmonia, 2011]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45730 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka rekomendowana przez Polski Instytut Montessori.
Bibliografia, netografia na stronie [224].
Drodzy dorośli! Czy wiecie, co łączy Jackie Kennedy, założycieli Google’a, Beyonce oraz księcia Williama? Fakt, że zostali wychowani zgodnie z metodą Montessori. A to dało im radość odkrywania świata, kreatywność i nieszablonowe myślenie. Metoda Montessori pozwala skutecznie i całościowo rozwinąć potencjał dziecka. Dzięki niej dzieci rozbudzą swoją ciekawość i koncentrację. Nauczą się samodzielności, odpowiedzialności, empatii oraz współpracy w grupie. Dodatkowo, będą miały większą szansę na sukces i może kiedyś dołączą do licznego grona ludzi, którym metoda Montessori pozwoliła w pełni rozwinąć swoje możliwości. Montessori dla każdego to zestaw ćwiczeń dla dzieci w wieku 3-7 (młodsze mogą rozwiązywać zadania z rodzicami, a starsze – samodzielnie). W Montessori dla każdego znajdziecie: • zadania polegające na obserwacji świata przyrody, • ćwiczenia sprzyjające całościowemu rozwojowi dziecka: koordynacja oko-ręka, koncentracja uwagi, rozwiązywanie problemów, empatia oraz współpraca w grupie, • wskazówki dla rodziców i podstawowe pojęcia pedagogiki Montessori. [Znak Emotikon, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37Czyt (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kodowanie nie tylko na dywanie : od aktywności na macie do Scratcha Juniora / Anna Świć. - Gdańsk : Wydawca Edu-Sense, 2019. - 98, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
KODOWANIE SPOSOBEM NA ROZWÓJ UNIWERSALNYCH KOMPETENCJI: Kolorowe kubki, mata, klocki... Od czego zacząć naukę kodowania? ; Wieże, wieże, wieże... jedna aktywność, różne edukacje ; Grupowo, zespołowo i indywidualnie... Różne potrzeby, różne formy pracy ; Od aktywności unplugged przez zabawy z robotami edukacyjnymi do pracy z wykorzystaniem sprzętu komputerowego. NIEPOZORNE KARTKI O WIELU MOŻLIWOŚCIACH: Słuchaj, pomyśl, ułóż... Obrazki ukryte nie tylko w instrukcji słownej ; Warunki, pętle, procedury... To wcale nie jest trudne ; Matematyka, zajęcia językowe, zajęcia artystyczne... Wykorzystanie maty do kodowania w różnych edukacjach. GRY NIE TYLKO MATEMATYCZNE: Dodowanie, odejmowanie, mnożenie... Inne spojrzenie na naukę matematyki ; Moja własna gra... Tworzenie gier na macie do kodowania ; Gry z elementami kodowania... Tworzenie pierwszych skryptów. SCRATCH JUNIOR - EKSPERYMENTUJ, TWÓRZ, ROZWIJAJ SIĘ: Duszki, skrypty, sceny... Słów kilka o aplikacji Scratch Junior ; Narracje, historie, opowieści... ; Moja pierwsza gra... Kilka propozycji gier, które może stworzyć nawet kilkulatek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-004/I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Bibliogr.
Znaczenie zabaw w rozwoju dziecka. Widowiska lalkowe jako integracja zajęć i zabaw dzieci Przygotowanie nauczycielek przedszkoli do kierowania twórczą aktywnością dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41003 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka "Poradnika Bibliotekarza" ; nr 19)
Bibliogr. s. 72-76.
W OPRACOWANIU.
R. I Wprowadzenie ; R. II Scenariusz wystawy "Czy to jutro, czy dziś wszystkim jest potrzebny Miś" ; R.III Zabawy inspirowane literaturą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99988 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-82(091) (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-82(091) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-82(091) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-82(091) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Pedagogiczno-Dydaktyczna ; nr 7)
Podręcznik dla wychowawców.
I. Pionierzy wychowania przedszkolnego II. Rozmowy i pogadanki z dziećmi III. Ćwiczenia mowy IV. Gry i ćwiczenia ruchowe V. Ćwiczenia zmysłów VI. Ćwiczenia rachunkowe VII. Zajęcia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33169 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-39030/cz.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzone przez studentów pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego na terenie Rzeszowa.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 209-[212].
Tekst częściowo w języku angielskim.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Wojciech Walat, Tomasz Warchoł - Raport zbiorczy dotyczący możliwości edukacyjnych rozszerzonej rzeczywistości ; Wojciech Walat, Tomasz Warchoł, Aggregate report on learning opportunities for augmented reality. CZĘŚĆ PIERWSZA: WSPARCIE EDUKACJI PRZYRODNICZEJ Z WYKORZYSTANIEM ROZSZERZONEJ RZECZYWISTOŚCI: Dominika Pociask, Dominika Wota - Zastosowanie rozszerzonej rzeczywistości w edukacji przedszkolnej ; Agnieszka Drozd - Aktywność intelektualna uczniów szkół podstawowych wykorzystujących książeczki edukacji przyrodniczej z rozszerzoną rzeczywistością ; Patrycja Jamrozik - Oddziaływanie rzeczywistości rozszerzonej na wyobraźnię uczniów szkół podstawowych w edukacji przyrodniczej - Dominika Wota - Szkoła przyszłości z zastosowaniem technologii rozszerzonej rzeczywistości w edukacji przyrodniczej ; Wiktoria Gierlak - Technologia rozszerzonej rzeczywistości szansą czy zagrożeniem dla nauczania edukacji przyrodniczej ; Katarzyna Ziemiańska - Rozszerzona rzeczywistość a kształcenie w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej z wykorzystaniem interaktywnej książeczki przyrodniczej. CZĘŚĆ DRUGA: WSPARCIE EDUKACJI MATEMATYCZNEJ Z WYKORZYSTANIEM ROZSZERZONEJ RZECZYWISTOŚCI: Małgorzata Zaglaniczna - Wsparcie edukacji matematycznej z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality - AR) ; Oliwia Białek - Oddziaływanie rozszerzonej rzeczywistości na wyobraźnię uczniów szkół podstawowych w edukacji matematycznej ; Dominika Pociask - Technologia rozszerzonej rzeczywistości szansą czy zagrożeniem dla nauczania edukacji matematycznej ; Kamila Koperstyńska - Rozszerzona rzeczywistość a kształcenie w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej z wykorzystaniem interaktywnej książeczki matematycznej. CZĘŚĆ TRZECIA: MOŻLIWOŚCI I OGRANICZENIA WYNIKAJĄCE ZE STOSOWANIA ROZSZERZONEJ RZECZYWISTOŚCI: Weronika Pychowska - Możliwości, jakie daje rozszerzona rzeczywistość dla uczniów szkół podstawowych w edukacji przyrodniczej ; Magdalena Bednarska - Ograniczenia związane z zastosowaniem rozszerzonej rzeczywistości ; Edyta Rodzeń - Możliwości i ograniczenia wynikające ze stosowania rozszerzonej rzeczywistości. Problemy dzieci związane z zastosowaniem rozszerzonej rzeczywistości w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej ; Beata Bochnia - Interaktywna nauka z dziećmi edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-12375 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 300)
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Pedagogiczna ; nr 36)
Bibliogr. przy rozdz.
1. Między kulturą, edukacją a socjalizacją; 2. Kształcenie i funkcjonowanie zawodowe człowieka w zmieniającym się świecie; 3. Procesy uczenia się i ich uwarunkowania; 4. Wychowanie, opieka i ochrona bytu indywidualnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 169-175.
1. UCZEŃ SZKOŁY MUZYCZNEJ W NAUCZANIU POCZĄTKOWYM: 1.1. Psychologiczna charakterystyka ucznia w wieku średniego i późnego dzieciństwa, 1.2. Rozwój muzyczny ucznia szkoły artystycznej, 1.3. Gotowość szkolna ucznia szkoły muzycznej, 1.4. Implikacje pedagogiczne w nauczaniu początkowym w klasie instrumentalnej ; 2. PROBLEMATYKA TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ: 2.1. Specyficzne trudności w uczeniu się, 2.2. Ryzyko dysleksji, 2.3. Uczeń ryzyka dysleksji w szkole muzycznej – zarys problematyki ; 3. PSYCHOPEDAGOGICZNE PODSTAWY METODYKI NAUCZANIA W KLASIE INSTRUMENTALNEJ: 3.1. Struktura lekcji a relacje z uczniem, 3.2. Komunikacja interpersonalna między nauczycielem a uczniem, 3.3. Ocenianie ucznia w klasie instrumentalnej, 3.4. Jak przygotować ucznia do występu publicznego?, 3.5. Jak zmotywować ucznia do gry na instrumencie muzycznym?, 3.6. Jak nauczyciel może zadbać o swoją dobrą kondycję psychofizyczną? ; 4. METODY PRACY PSYCHOPEDAGOGICZNEJ W KLASIE INSTRUMENTALNEJ Z UCZNIAMI NAJMŁODSZYMI I UCZNIAMI RYZYKA DYSLEKSJI: 4.1. Metody stosowane na początku lekcji, 4.2. Ćwiczenia usprawniające aparat gry, 4.3. Ćwiczenia usprawniające granie gam i pasaży, 4.4. Techniki rozwijania gry na instrumencie, 4.5. Ćwiczenia usprawniające czytanie zapisu nutowego, 4.6. Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię muzyczną, 4.7. Ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała, 4.8. Ćwiczenia oddechowe, 4.9. Ćwiczenia relaksacyjno-odprężające, 4.10. Organizacja przyjaznych występów muzycznych, 4.11. Muzyczny dyplom dla malucha.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 3)
M.in. badania dot. młodzieży i ludzi starych przeprowadzone w woj. podkarpackim.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst także w jęz. ang.
Streszcz. ang.
AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Sens wartości w systemie edukacji narodowej / Kazimierz Denek. Regionalizm i ponowoczesność - w stronę wychowania antropologicznego i edukacji kulturotwórczej / Kazimierz Szmyd. Społeczne i kulturowe uwarunkowania formowania się systemu wartości nauczycieli / Zofia Frączek, Pelekh Yurii, Yanitskiy Mikhail Sergeyevich, Monica Salassa. Szanse i zagrożenia społeczeństwa informacyjnego - wybrane aspekty / Hanna Sommer, Hubert Sommer, Jerzy Michno. Sumienie jako kategoria transcendentnego wychowania / Andrzej Garbarz. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Priorytety polskiej edukacji wobec zadań rozwoju Polski w latach 2015-2025 / Czesław Banach. Praca nad niepełnosprawnością w ujęciu holistycznym: strategie i procedury szkolne / Rebeca Soler Costa. Relacje w małżeństwie a postawy rodziców wobec niepełnosprawnych dzieci / Małgorzata Marmola. Przemoc wobec seniorów we współczesnej rodzinie - wybrane aspekty (komunikat z badań)/ Ewa Markowska-Gos. Zjawisko eurosieroctwa w świetle badań statystycznych i w opiniach społecznych / Barbara Skoczyńska-Prokopowicz. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Poczucie sieroctwa duchowego jako efekt zaniedbania / Agnieszka Franczyk. Ryzyko wypalenia zawodowego u nauczycieli chemii / Zbigniew Chodkowski. Kryterium jakości pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w środowisku przedszkolnym / Elżbieta Markiewicz, Ireneusz Skawina. Działania profilaktyczne w pracy socjalnej / Małgorzata Papier. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Uniwersytet w świecie ponowoczesnym - zagrożenia, nowe role i wyzwania / Jan Szmyd. Zarządzanie potencjałem dydaktycznym nauczycieli akademickich wyzwaniem nowoczesnych uczelni wyższych / Anna Englert-Bator, Anna Wołpiuk-Ochocińska. Statystyczna ocena zmian w szkolnictwie wyższym w Polsce w latach 1999-2013 / Małgorzata Stec. Wokalna ekspresja we wczesnych latach nauczania: dydaktyczny eksperyment z udziałem studentów Uniwersytetu w Saragossie / Icíar Nadal García, Belén López Casanova.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. [301]-316.
Tekst częśc. ang., czes.
Streszcz. ang., pol. przy rozdz.
I. KOMUNIKACJA - WYBRANE ZAGADNIENIA TEORETYCZNE: Attemmts to apply contemporary Communication Theories in pedagogy and psychology ; Dilemmas of education. II. KOMPETENCJE KOMUNIAKCYJNE NAUCZYCIELI - RÓŻNE PERSPEKTYWY: Kompetencje komunikacyjne nauczycieli prowadzących kształcenie w formie e-learningu ; Kompetencje psychologiczne nauczyciela jako niezbędna umiejętność w pełnieniu funkcji łącznika pomiędzy szkołą a środowiskiem społecznym ; Kompetencje językowe nauczyciela-wychowawcy warunkiem właściwej współpracy z rodzicami, uczniami oraz ich środowiskiem lokalnym ; Kompetencje komunikacyjne andragogów Republiki Czeskiej ; Kształtowanie umiejętności społecznych w relacji komunikacyjnej dziecko-dorosły (uczeń-nauczyciel) w kontekście teorii uczenia się ; Perswazja i manipulacja jako metody wywierania wpływu. III. KOMUNIKACJA - PRZYKŁADY ZASTOSOWAŃ: Nie wiem, o czym mówisz, proszę, powiedz to jeszcze raz - dziecko w młodszym wieku szkolnym a proces edukacji ; Opowieść jako sposób nawiązania przerwanej komunikacji ; Stany emocjonalne a komunikacja (w edukacji) ; Asertywność a posłuszeństwo wobec presji autorytetów ; Aspekty koučovaci metody Inner Game v komunikaci ; Styl wyjaśniania negatywnych i pozytywnych wydarzeń u dzieci rodziców emigrujących zarobkowo. IV. KOMUNIKACJA - MIĘDZY TEORIĄ A PRAKTYKĄ: Moralny czy kompetentny? Wizerunek dyrektorki/dyrektora szkoły w oczach podwładnych, przełożonych i partnerów ; Kierowanie jako element złożonego procesu zarządzania ; Kompetencje negocjacyjne studentów kierunku zarządzanie i marketing ; A trainer - sportsman's relation: a self-determination theory perspective ; Výkon státni správy ve vysokém školstvi ; Działalność szkoły na rzecz informowania ucznia o zawodach i możliwości dalszego kształcenia ; Życie towarzyskie on-line - próba charakterystyki grupy społecznej czatująych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96549 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej