Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(54)
Forma i typ
Książki
(50)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Proza
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Audiobooki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Czasopisma
(1)
Gry i zabawki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(76)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(8)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(25)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(6)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(6)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(10)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(3)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(4)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(7)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Besom Mae
(2)
Gilbert Elizabeth (1969- )
(2)
Herdtweck Waltraud
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
Kmiecik Anna M
(2)
Moderski Jerzy
(2)
Nęcka Edward (1953- )
(2)
Rudna-Jaros Monika
(2)
Yamada Kobi
(2)
Allemann Daniel
(1)
Altés Marta (1982- )
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Biela Agnieszka
(1)
Birkenbihl Vera F. (1946- )
(1)
Braun Juliusz (1948- )
(1)
Bręgiel-Pant Marta
(1)
Bugajska Magdalena
(1)
Cameron Julia
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Chyb Manana
(1)
De Bono Edward (1933-2021)
(1)
DiYanni Robert
(1)
Dudzik Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Dymon Mirosław
(1)
Franus Edward (1916-2009)
(1)
Gabor Don
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gelb Michael J
(1)
Grajkowska Wanda
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Głatki Michał
(1)
Hales Colin F
(1)
Hayes Adam
(1)
Holtz Paulina (1977- )
(1)
Hussung Thomas
(1)
Ilczuk Dorota
(1)
Jankowiak-Siuda Kamila
(1)
Kalmanowicz Beata
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Kim Jeannie
(1)
Kim Jeannie. Cała ty
(1)
Klebahn Perry
(1)
Komorowska Marta (psychologia)
(1)
Konnikova Maria (1987- )
(1)
Kozielecki Józef (1936-2017)
(1)
Kwaśniewska Joanna
(1)
Lam Władysław (1893-1984)
(1)
Laskowska Joanna (1967- )
(1)
Listwan Jerzy Paweł
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Makaruk Katarzyna
(1)
Moderska Beata
(1)
Myst Magnus
(1)
Niestorowicz Ewa (1972- )
(1)
Nowacki Bartosz (1981- )
(1)
Nowak-Młynikowska Agnieszka
(1)
Orzechowski Jarosław
(1)
Pankowska Krystyna
(1)
Pochanke Henryk
(1)
Ratajski Sławomir
(1)
Semenowicz Halina
(1)
Siewiorek Robert
(1)
Sirdeshpande Rashmi
(1)
Stączek Marek
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Szuman Stefan (1889-1972)
(1)
Szybka Czesław
(1)
Szymura Błażej (1969-2009)
(1)
Słomkiewicz Stefan
(1)
Talejko Eugeniusz (1922-1978)
(1)
Uberman Marta
(1)
Utley Jeremy
(1)
Varol Ozan
(1)
Więckowski Ryszard
(1)
Wojnar Irena (1924- )
(1)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(1)
Wróblewski Andrzej (tłumacz z fr.)
(1)
Włodarczyk Anna (1981- )
(1)
Zaborniak-Sobczak Małgorzata
(1)
Zawadzka Ula (1986- )
(1)
Zieleniec Bogdan (1917-1973)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(16)
1970 - 1979
(8)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(51)
Język
polski
(48)
Odbiorca
Dzieci
(4)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Coachowie
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura angielska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Myślenie twórcze
(54)
Kreatywność
(7)
Twórczość
(6)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(5)
Nauczanie
(5)
Samorealizacja
(5)
Samopoznanie
(4)
Sztuka
(4)
Arteterapia
(3)
Metody nauczania
(3)
Pedagogika
(3)
Technika
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Artyści
(2)
Chłopcy
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Kreatywne pisanie
(2)
Krytycyzm
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie politechniczne
(2)
Logika
(2)
Mózg
(2)
Nauka
(2)
Osobowość
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rozwój poznawczy
(2)
Rytmika
(2)
Trening twórczości
(2)
Wiedza o kulturze
(2)
Autyzm
(1)
Baza danych
(1)
Coaching
(1)
Dedukcja
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja medialna
(1)
Ekologia
(1)
Etyka
(1)
Gender
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
Handel detaliczny
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Historia
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Internet
(1)
Język polski
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Klastry (ekonomia)
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kultura
(1)
Kultura masowa
(1)
Leonardo da Vinci (1452-1519)
(1)
Literatura
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Marketing
(1)
Mentoring
(1)
Metoda problemowa
(1)
Motoryka mała
(1)
Muzealnictwo
(1)
Muzyka
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie dywergencyjne
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele wychowania estetycznego
(1)
Neuropsychologia
(1)
Normy ISO 14001
(1)
Ochrona zabytków
(1)
Optymizm
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Poezja
(1)
Pojęcia
(1)
Poznanie
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Praca ręczna
(1)
Praca zespołowa
(1)
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
(1)
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia kosmiczna
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozumowanie (log.)
(1)
Rozumowanie (logika)
(1)
Rozwój psychomotoryczny
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Opracowanie
(8)
Opowiadania i nowele
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Poradniki
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Książki mówione
(2)
Podręcznik
(2)
Scenariusz z zajęć
(2)
Monografia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Zagadki
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(16)
Edukacja i pedagogika
(7)
Kultura i sztuka
(5)
Rozwój osobisty
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
54 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Treści poruszane w książce dotyczą wspomagania rozwoju poznawczego dziecka, czyli wszystkiego, co wiązać się może ze zdolnościami intelektualnymi, pamięcią, koncentracją uwagi i twórczością. Zaprezentowana jest tu wiedza psychologiczna z zakresu uczenia się i rozwoju małych dzieci, a także badania neurobiologiczne nad rozwojem mózgu oraz badania z genetyki zachowania. Książeczka jest podzielona na trzy rozdziały, a każdy z nich składa się z części teoretycznej i zaleceń praktycznych. W pierwszym rozdziale przedstawiono wspomaganie rozwoju inteligencji dziecka, w drugim – wspomaganie kreatywności, a w trzecim – pamięci. Podrozdziały zawierają wiele praktycznych przykładów zabaw i pomysłów na konstruktywne spędzanie czasu z małym dzieckiem. Ponadto mają ramki, w których zawarte są wskazówki do pracy z dzieckiem. Książkę polecamy w szczególności rodzicom, psychologom, pedagogom i wszystkim, którzy zajmują się lub pracują z dziećmi w wieku 2–7 lat. [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Gazety Wyborczej)
Tytuł oryginału: "Mastermind : how to thing like Sherlock Holmes" 2013.
Indeks.
Najczęściej uważamy kreatywność za właściwość umysłu, którą się ma lub której się nie ma. To nieprawda! Kreatywności można się nauczyć! I Ty możesz myśleć jak Sherlock Holmes! Jedynym człowiekiem na świecie, na którym wyczyny Sherlocka Holmesa nie robiły większego wrażenia był on sam. To, co dla nas jest dowodem jego geniuszu, dla niego było efektem pracy nad własnym umysłem. Czy w związku z tym my wszyscy skazani jesteśmy na rolę doktorów Watsonów - zdumionych świadków wyczynów geniusza z Baker Street? Odpowiedź znajdziesz w książce Myśl jak Sherlock Holmes, która jest przewodnikiem po naszych mózgach, ale również narzędziem, dzięki któremu odkrywamy jego niewykorzystane dotąd możliwości. Łącząc najnowszą wiedzę na temat psychologii człowieka i działania układu nerwowego Maria Konnikova pokazuje, w jaki sposób każdy z nas przy odrobinie cierpliwości i konsekwencji może wyostrzyć swoją percepcję, pogłębić świadomość i wyćwiczyć szare komórki. Tak, by nasz umysł stał się potężnym i błyskotliwym narzędziem dedukcji. Nie po to, byśmy jak Holmes rozwiązywali kryminalne zagadki, ale by nasz mózg lepiej służył nam na co dzień. [lubimycztac.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono wśród uczniów szkół w Przeworsku i Rzeszowie oraz studentów Instytutu Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. s. 234-240.
Streszcz. w jęz. ang.
ZARYS STRUKTURY SZKOLNICTWA W POLSCE: Reforma systemu oświaty ; System szkolnictwa artystycznego ; Kształcenie nauczycieli muzyki ; Zmiany w systemie kształcenia - nowa "Podstawa programowa" z 2009 r. ; TWÓTCZOŚĆ - POJĘCIE I PRÓBY DEFINICJI: Filozoficzny i estetyczny wymiar twórczości ; Twórczość w ujęciu psychologicznym ; twórczość w ujęciu pedagogicznym ; WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI W ZAKRESIE MUZYKI: "Program międzynarodowej oceny umiejętności uczniów" ; Raporty o stanie wiedzy i umiejętności muzycznych ; Standardy edukacji kulturalnej ; AKTYWNOŚĆ TWÓRCZA W MUZYCE: Kreatywność w przestrzeni europejskiej ; Aktywność twórcza jako samorealizacja ; Aktywne metody nauczania ; ZAŁOŻENIA METODYCZNE PRACY: Problematyka badawcza ; Podstawa teoretyczna i pytania problemowe ; Cel pracy i hipotezy szczegółowe ; Zmienne i wskaźniki badawcze ; Charakterystyka narzędzi badawczych ; Organizacja badań i osoby badane ; Statystyczne metody analizy wyników badań własnych ; ANALIZA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: Ogólne wyniki w teście KAHN ; Ogólne wyniki heurystyki ; Ogólne wyniki algorytmu ; Ogólne wyniki nonkonformizmu ; Ogólne wyniki konformizmu ; Ogólne wyniki osiągnięć muzycznych ; Ogólne wyniki wiedzy muzycznej ; Ogólne wyniki umiejętności percepcyjnych ; REFLEKSJE DLA PEDAGOGIKI MUZYCZNEJ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100537 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia ; 21)
Bibliografia strony 243-246.
1. Fizyczne i poznawcze możliwości osób z jednoczesnym uszkodzeniem wzroku i słuchu; 2. Rzeźba jako wynik działania twórczego; 3. Metodologia badań; 4. Kreowanie rzeczywistości w rzeźbach głuchoniewidomych-rzeźba głuchoniewidomych jako znak. Analiza semiotyczna; 5. Rzeźby twórców głuchoniewidomych w ocenie odbirców (studentów wydziału artystycznego).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-73 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Nauczyciel i wychowanie estetyczne / Irena Wojnar. - Warszawa : Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, 1968. - 147, [1] s., [24] s. tabl. : fot., rys. ; 21 cm.
(Biblioteka Nauczyciela. C, Treść i Metody Wychowania ; 4)
Bibliogr. s. 145-[148].
Część pierwsza: WYCHOWANIE ESTETYCZNE A WYCHOWANIE PRZEZ SZTUKĘ: I. Nowa pedagogiczna koncepcja sztuki ; II. Możliwości wychowawcze sztuki ; Część druga: ESTETYCZNA ORIENTACJA DZIAŁALNOŚCI WYCHOWAWCZEJ: III. Sztuka jako całościowy instrument wychowawczy ; IV. Integracja estetyczna ; Część trzecia: ESTETYCZNA RZECZYWISTOŚĆ WYCHOWAWCZA: V. Sztuka w szkole ; VI. Nauczyciel a sztuka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8829 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Wykształcenie ogólne a zajęcia praktyczno-techniczne w świetle przygotowania uczniów do życia ; II. Samodzielne myślenie i działanie a rozwój intelektualny uczniów III.Samodzielne myślenie i działanie techniczne ; IV. Cechy działania konstrukcyjno-technicznego uczniów klas V-VII szkoły podstawowej ; V. Wpływ nastawienia badawczego na rozwiązywanie problemów konstrukcyjnych ; VI. Efektywność problemowego nauczania prac konstrukcyjno-technicznych ; VII.Aktywizacja myślenia uczniów w procesie nauczaniazajęć praktyczno-technicznych w świetle przeprowadzonych badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37676 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Bibliografia, netografia na stronach 242-246.
Jak stać się bardziej twórczym? - Obudź w sobie ciekawość świata - Stawiaj sobie ciekawe pytania, np. Jak pogłaskać po głowie żyrafę? - Myśl nieszablonowo – przestań kurczowo trzymać się norm i zasad - Eksploruj, kojarz, przekształcaj, zmieniaj - Odpuść sobie krytykę własnych pomysłów - Twórz z radości samego tworzenia – nie oczekuj nagrody Nie wiesz, jak przełożyć te wskazówki na działanie? Przeczytaj ten poradnik i zacznij od prostych ćwiczeń w codziennych sytuacjach! Nie czekaj, aż genialny pomysł sam wpadnie ci do głowy! Kreatywność nie jest wrodzonym talentem, który samoistnie się przebudzi. Twórcze myślenie to ciężka praca, otwarty umysł, ciekawość i uważność. Zacznij widzieć świat w innym wymiarze, a wymyślenie bajki dla dziecka, kreatywne rozwiązanie problemu w pracy, a nawet pomysł na życie przyjdą z nieoczekiwaną łatwością. [Edgard, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Jak bawić się i uczyć z pasją? : zastosowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dziećmi / Dorota Kamińska. - Wydanie 2. poprawione. - Kraków : Bliżej Przedszkola - CEBP 24.12, 2017. - 124 strony : ilustracje ; 26 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Na okładce podtytuł: czyli miniporadnik jak wychować dziecko Twórcze Optymistyczne i Ciekawe świata.
Bibliografia, netografia na stronach 122-124.
TOC (Theoty of Constraints - teoria ograniczeń) to program, który pozwala na identyfikację i zarządzanie ograniczeniami występującymi w otaczającym nas świecie (ograniczenia rozumiane są jako czynniki spowalniające realizację wyznaczonych celów). Poradnik w prosty sposób omawia teorię ograniczeń oraz prezentuje sprawdzone rozwiązania, stanowiące autorskie pomysły dotyczące praktycznego zastosowania narzędzi TOC, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, nieposiadającymi jeszcze umiejętności czytania i pisania. [CEBP 24.12, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mapping w twórczym samorozwoju i arteterapii / Wiesław Karolak. - Łódź : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2006. - 185, [2] sstrony, VII stron tablic : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
Książka składa się z dwóch części. Część pierwsza to rozważana teoretyczne na temat myślenia twórczego oraz form i sposobów zapisu procesu myślowego. Część druga składa się z zestawu kilkudziesięciu ćwiczeń wraz z dokumentacją ich realizacji. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci młodzieży i osób dorosłych. W każdym z nich podany jest cel, precyzyjne polecenia, opis przebiegu realizacji, forma prezentacji oraz materiały niezbędne do jego realizacji. Publikacja została uzupełniona kolorowymi fotografiami, co pozwala na dokładne zrozumienie ćwiczeń i odczucie ich atmosfery działania. Książka jest przeznaczona dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów oraz studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. [Księgarni Edukacyjna, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mapping w twórczym samorozwoju i arteterapii / Wiesław Karolak. - Wydanie 2. poszerzone. - Łódź : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2009. - 197, [2] strony, VII stron tablic : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
Bibliografia na stronach 35-36.
"...Książka składa się z dwóch części. Część pierwsza to rozważania teoretyczne na temat myślenia twórczego oraz form i sposobów zapisu procesu myślowego. Część druga składa się z zestawu kilkudziesięciu ćwiczeń wraz z dokumentacją ich realizacji... Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Każde ćwiczenie sprawdzone zostało w działaniu wiele razy. Wielokrotnie dokonywałem zmian w scenariuszach, notowałem wszelkie uwagi i refleksje uczestników ćwiczeń. W publikacji tej, w każdym ćwiczeniu podany jest cel, prezyzyjne polecenia, opis przebiegu realizacji, forma prezentacji oraz materiały niezbędne do realizacji ćwiczenia. Pierwszy etap ćwiczenia zawiera wizualizację, relaksację bądź medytację. Ćwiczenia uzupełnione są fotografiami, co pozwala na dokładne ich zrozumienie i odczucie atmosfery działania oraz przybliżenia powstałych rezultatów. Tę książkę traktuję jako ofertę dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, ale również dla studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Mam nadzieję, że korzystać z niej będą, jak z przewodnika, wszyscy, którzy prowadząc grupy, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dającej uczestnikom radość tworzenia i efektywność działań twórczych..." [Fragment z Przedmowy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Ogólne problemy myślenia technicznego II. Założenia, metody i organizacja badań III.Problemy, treści nauczania zajęć technicznych IV. Wielostronna aktywizacja uczniów w procesie
nauczania zajęć technicznych V. Treści i metody nauczania a sprawność myślenia
technicznego VI. Dydaktyczne warunki efektywności zajęć
technicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-35426 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-53706 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40753 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. rozdz. w jęz. ang.
Integracyjno-indywidualizacyjne konteksty wspierania uzdolnień dzieci i młodzieży ; Rozwój osobowości, a tendencje autodestrukcyjne ; Konteksty wspomagania rozwoju uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem uczniów zdolnych, utalentowanych ; Metody wychowawcze preferowane przez rodziców a osiągnięcia szkolne dzieci ; Odkrywanie talentów. Mit czy rzeczywistość? ; Zabawa w nauce języka angielskiego w przedszkolu ; Wspieranie rozwoju uzdolnień przyrodniczych dziecka w kontekście wyzwań globalnych i lokalnych ; Wspierająca funkcja edukacji moralnej w wychowaniu i rozwijaniu talentów młodzieży ; Kompetencje zawodowe nauczycieli uczniów zdolnych ; Rola samooceny nauczyciela w kształtowaniu twórczych relacji z uczniami i rodzicami ; Rola i znaczenie relacji interpersonalnych w twórczej komunikacji pomiędzy uczniem i wychowawcą ; Rozwijanie aktywności twórczej uczniów kl I-III w propozycjach aktualnych programów kształcenia ; Moje doświadczenia w pracy z dzieckiem o wybitnych zdolnościach ogólnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 309-[316]. Indeks.
Dla pedagogów przedszkolnych i wczesnoszkolnych, nauczycieli plastyki, pedagogów szkolnych, rodziców i opiekunów dziecka, terapeutów oraz studentów kierunków pedagogicznych, artystycznych i medycznych.
R. I. Wybrane koncepcje rozwoju plastycznego dziecka: 1. Schemat rysunkowy Victora Lowenfelda i Williama L. Brittaina ; 2. Pojęcia przedstawieniowe Rudolfa Arnheima ; R. II. Podstawowe problemy plastyczne: 1. Forma dzieła sztuki: Linia ; Kształt ; Barwa ; Przestrzeń ; 2. Treść dzieła sztuki ; R. III. Założenia badań własnych ; R. IV. Analiza wyników badań własnych ; R. V. Model obrazowania figuratywnego dziecka w twórczości plastycznej: 1. Stadium prefiguratywne: Faza: Bazgrot zygzakowatych (Chaosu) ; Faza: Bazgrot spiralnych (Synergii) ; 2. Stadium motywów figuratywnych: Faza: Symbolizacji (Kodyfikacji) ; Faza: Uprzedmiotowienia (Reifikacji) ; 3. Stadium utworów figuratywnych: Faza: Schematu figuratywnego (Symplifikacji) ; Faza: Wzbogaconego schematu figuratywnego (Egzemplifikacji) ; 4. Stadium transfiguracji: Faza: Realizmu wizualnego późnego dzieciństwa ; Faza: Naturalizmu, konstruktywizmu, symbolizmu wieku dorastania ; 5. Konstatacje pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na okł.
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Nazwy aut. na okł.
Edukacja kulturalna w pracach UNESCO i organizacji europejskich. I. ROLA KULTURY W KSZTAŁTOWANIU SPOŁECZEŃSTWA KREATYWNEGO: Od reprodukcji kultury do kreacji ; Praktykowanie kultury. Szkic do problemu ; Kultura - media - edukacja ; Kultura - co to pojęcie dla nas znaczy? ; Ekonomika kultury jako dziedzina badawcza. II. NOWE WYZWANIA EDUKACYJNE: Edukacja artystyczna - perspektywy ; Antropologia, komunikacja, animacja - trzy wymiary "wiedzy o kulturze" ; Media w przemianach kulturowych - odniesienia edukacyjne ; Muzeum jako narzędzie edukacji ; Edukacja muzealna w praktyce Zamku Królewskiego w Warszawie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96495 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Streszcz. ang.
I. Wprowadzenie II. Metodologiczne podstawy badań III. Charakterystyka nauczania problemowego IV. Praca grupowa uczniów jako forma organizacyjna
procesu nauczania V. Nauczanie problemowe, praca grupowa i wyrównawcza
a problem indywidualizacji VI. Nauczanie zróżnicowane jako indywidualizacja
zbiorowa VII. Struktura czynności rozumowania uczniów a problem
indywidualizacji VIII.Struktura społeczna klasy szkolnej a problem
indywidualizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-34138 (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
Dot. m.in. struktur klastrowych w woj. podkarpackim (s. 64-73). Także zasady zarządzania jakością a wdrażanie systemu ISO 14001 w przedsiębiorstwach woj. podkarpackiego (s. 275-279).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang.
Streszcz. ang., pol. przy pracach.
Marcin Krzesaj - Badanie poziomu internetowej aktywności informacyjnej podmiotów w biznesie internetowym ; Janusz Halik - Budowa społeczeństwa informacyjnego w Polsce na przykładzie realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ; Włodzimierz Deluga, Joanna Dyczkowska - E-commerce - bezpieczne zakupy ; Grażyna Śmigielska - Handel w gospodarce opartej na wiedzy ; Jan W. Owsiński, Aneta M. Pielak - ICT and rural municipalities: are their websites the cores of the local social networks? ; Roman Chorób - Innowacyjne struktury integracyjne jako element nowoczesnego potencjału gospodarczego Podkarpacia ; Hanna Hall - Internet jako źródło informacji dla kandydatów na studia i studentów ; Piotr Adamczewski - Kluczowe kompetencje ICT w organizacji zorientowanej na zarządzanie wiedzą ; Paweł Łukasik - Komunikacja i innowacyjność w gospodarce opartej na wiedzy ; Jan Kreft - Limity konwergencji - doświadczenia rynku mediów ; Jolanta Zawora, Paweł Zawora - Możliwości i bariery aktywnego uczestnictwa JST w rozwoju społeczeństwa informacyjnego na terenach wiejskich ; Leszek Porębski - Nowe technologie w funkcjonowaniu polskiego samorzadu lokalnego. Analiza zawartości witryn powiatów ziemskich ; Tomasz Norek - Platforma audytu innowacji jako przykład informatycznego narzędzia wspomagającego budowanie potencjału innowacyjnego regionu ; Magdalena Pokrzywa - Płeć kulturowa a technologie informacyjne i komunikacyjne ; Sławomir Wilk - Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w ramach działania 8.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka ; Zbigniew E. Zieliński - Przestrzeń e-learningowa w systemie LMS ; Jolanta Wojnar - Regionalne zróżnicowanie wykorzystania technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach ; Jan Madej - Strategie analizy ryzyka w opracowywaniu polityki bezpieczeństwa systemu informatycznego ; Ryszard Depta - Struktura systemu informacji marketingowej opartego na nowoczesnej technologii informacyjno-komunikacyjnej i komputerowych systemach zarządzania wiedzą ; Dariusz Put - Systemy gromadzenia danych dedykowane współczesnym organizacjom sieciowym ; Marek Makowiec - Technologie i systemy informatyczne w tworzeniu i transferze wiedzy w organizacji ; Grzegorz Mazurek - Wirtualne środowisko i jego potencjał ; Krzysztof Malicki - Wirtualne wspólnoty pamięci. Przeszłość i pamięć zbiorowa w przestrzeni Internetu ; Paweł Ziemba, Mateusz Piwowarski - Wspomaganie decyzji w doborze rozwiązań systemowych w kształceniu na odległość ; Barbara Fura, Mieczyslaw Jan Król - Zasady zarządzania jakością a wdrażanie systemu ISO 14001 w warunkach gospodarki opartej na wiedzy ; Agnieszka Janas - Zastosowanie agentów konwersacyjnych w nauczaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.22 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej