Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(29)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje naukowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(44)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(9)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(9)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(18)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Rejzner Andrzej
(2)
Szczepaniak Paweł (1957- )
(2)
Berger Dorita S
(1)
Bratny Berenika
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Carpenter Valerie
(1)
Cybulska Elżbieta
(1)
Cylkowska-Nowak Mirosława
(1)
Cylulko Paweł (1963- )
(1)
Gadzina Monika
(1)
Gąsienica-Szostak Aldona
(1)
Kaczmarek Stella
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Knapik-Szweda Sara
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Kozaczuk Lucyna
(1)
Kölsch Stefan (1968- )
(1)
Lawendowski Rafał
(1)
Lecourt Édith
(1)
Lewis Cathleen (1957- )
(1)
Masiak Elżbieta
(1)
Murkowa Marianna
(1)
Musso Guillaume (1974- )
(1)
Nakkach Silvia
(1)
Natanson Tadeusz (1927-1990)
(1)
Nidecka Ewa
(1)
Nieduziak Edyta M
(1)
Nordoff Paul (1909-1977)
(1)
Pazur Barbara
(1)
Pierga Bożena
(1)
Piotrowska-Dumont Róża
(1)
Popek Stanisław (1936- )
(1)
Rasztawicka-Szponar Agnieszka
(1)
Rewilak Agnieszka
(1)
Robbins Clive
(1)
Romanowska Barbara (1973- )
(1)
Rueger Christoph (1942- )
(1)
Sacks Oliver (1933-2015)
(1)
Schwabe Christoph
(1)
Skalska Maria (tłumacz)
(1)
Stankiewicz-Prądzyńska Joanna
(1)
Strzelecki Wojciech
(1)
Teodorowska Lilla
(1)
Turek Katarzyna
(1)
Wright Janet
(1)
Wąsacz-Krztoń Jolanta
(1)
Łoziński Jerzy (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Muzykoterapeuci
(2)
Pedagodzy
(2)
Rodzice
(2)
Nauczyciele muzyki
(1)
Psycholodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(1)
Temat
Muzykoterapia
(29)
Arteterapia
(5)
Muzyka
(5)
Autyzm
(3)
Biblioterapia
(3)
Leczenie
(3)
Akupresura
(2)
Drama (pedagogika)
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Edukacja muzyczna
(2)
Homeopatia
(2)
Joga
(2)
Medytacja
(2)
Muzycy
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Studenci
(2)
Terapia kolorami
(2)
Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego (Wrocław)
(1)
Akupunktura
(1)
Apiterapia
(1)
Aromaterapia
(1)
Badania ilościowe
(1)
Badania jakościowe
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Chorzy
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka
(1)
Dietetyka
(1)
Duchowość
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko upośledzone fizycznie
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Dźwięk
(1)
Emisja głosu
(1)
Estetyka
(1)
Głodówka lecznicza
(1)
Głos
(1)
Hipnoza
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Innowacje
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Irydologia
(1)
Jamison, Kay Redfield (1946- )
(1)
Kadry
(1)
Kobieta
(1)
Kręgarstwo
(1)
Lecznictwo
(1)
Lewis, Cathleen (1957- )
(1)
Makrobiotyka
(1)
Masaż
(1)
Mikroelementy
(1)
Muzyka tła
(1)
Muzykologia
(1)
Mózg
(1)
Nerwice
(1)
Neuropsychologia
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Nonkonformizm
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Otępienie
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Policjanci
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Poświatowska, Halina (1935-1967)
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychoterapia
(1)
Publiczność
(1)
Rap
(1)
Reiki
(1)
Reklama
(1)
Rośliny lekarskie
(1)
Samorealizacja
(1)
Socjoterapia
(1)
Spostrzeganie
(1)
Sternberg, Robert J. (1949- )
(1)
Strechting
(1)
Stres
(1)
Szkolnictwo muzyczne
(1)
Szpitale
(1)
Sztuka
(1)
Słuchanie
(1)
Tai chi chuan
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Temat: dzieło
Niespokojny umysł
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Europa
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Poradnik
(4)
Wydawnictwa popularne
(3)
Monografia
(2)
Film amatorski polski
(1)
Literatura
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Muzyka na flet
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść
(1)
Raport z badań
(1)
Rysunek
(1)
Thriller
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(6)
Psychologia
(6)
Kultura i sztuka
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wychowanie przez muzykę / Róża Piotrowska-Dumont. - Kraków : Petrus, cop. 2012. - 43, [2] s. ; 20 cm.
Bibliogr. s. 43-[44].
O wychowaniu przez muzykę i jej właściwościach wychowawczych ; Poglądy na wychowawczą i społeczną rolę muzyki w aspekcie twórczości fletowej ; Społeczne, estetyczne i muzykoterapeutyczne funkcje muzyki fletowej w świetle własnych doświadczeń rodzinnych w zakresie działalności koncertowo-wychowawczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [333]-349.
Dla badaczy, praktyków - pedagogów, psychologów, terapeutów, muzykoterapeutów, arteterapeutów oraz rodziców i opiekunów dzieci z autyzmem.
Monografia dotyczy przede wszystkim dwóch obszarów - osób ze spektrum autyzmu podczas terapii muzycznej oraz muzykoterapii (jej sposobów oddziaływania, form pracy i jej znaczenia w procesie terapeutycznym osób ze spektrum autyzmu). Książka zawiera dość obszerny opis teoretyczny dotyczący autyzmu (przyczyny, teorie etiologiczne, kryteria diagnostyczne i objawy oraz muzykoterapia). Z kolei część badawcza opisuje sylwetkę ośmiorga wspaniałych i wyjątkowych dzieci. Przedstawia ich relację z muzyką i terapeutą. Bycie razem w doświadczeniach muzycznych, wielość wspólnie przeżytych sytuacji sprawiają, że książka przybiera formę wspólnej muzycznej podróży, opartej na budowaniu partnerstwa, komunikacji i rozumienia siebie nawzajem. [Difin, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3674 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3112 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zdrowie - Choroba - Niepełnosprawność - Terapia)
Bibliografia na stronach [422]-456. Indeks.
Zamiast wprowadzenia - muzykoterapia jako przestrzeń dla wglądu i inkluzji ; CZ. I.: 1. Ekspresja muzyczna pacjenta ; 2. Podział muzykoterapii ; Dzieło muzyczne jako niewerbalny komunikat ; Specyfika oddziaływania muzykoterapeutycznego ; Dobór muzyki terapeutycznej ; Człowiek - instrument - muzyka. Wybrane aspekty wykorzystania instrumentu w terapii ; Rock w muzykoterapii ; Hip hop i muzykoterapia - od ulicznego protestu pokolenia do zastosowań muzykoterapeutycznych ; CZ. II.: Muzykoterapia dziecięca ; Muzykoterapia w rehabilitacji dzieci ; Muzykoterapia w pedagogice specjalnej ; Muzykoterapia w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną ; Muzykoterapia w pracy z dzieckiem z autyzmem ; Muzykoterapia w okresie starości ; Muzykoterapia w zaburzeniach psychicznych ; Szczególne znaczenie terapii śpiewem w neurologii - przegląd wybranych badań ; Muzykoterapia w aleksytymii ; Muzykoterapia i inkluzja. Wpływ muzyki na człowieka w kontekście Metody Mobilnej Rekreacji Muzycznej ; Muzykoterapia systemowa ; Zagrożenie syndromem wypalenia zawodowego w zawodzie muzykoterapeuty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105129 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2948 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Angélique' 2022.
Bibliografia na stronach 331-[332].
aryż, Boże Narodzenie 2021 roku. Po ataku serca Mathias Taillefer budzi się w szpitalnej sali. Przy jego łóżku stoi młoda, nieznana mu dziewczyna. To Louise Collange, studentka, która odwiedza pacjentów i gra dla nich na wiolonczeli. Kiedy Louise dowiaduje się, że Mathias jest policjantem, prosi go o zajęcie się dość szczególną sprawą. Początkowo niechętny, mężczyzna w końcu zgadza się jej pomóc, czym narazi ich oboje na śmiertelne niebezpieczeństwo. Tak rozpoczyna się niezwykłe śledztwo, którego tajemnica tkwi w życiu, które chciałoby się prowadzić, miłości, którą można było poznać, i miejscu, które wciąż ma się nadzieję znaleźć... [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-fr. (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 13.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.11-lit.fr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Tytuł oryginału: "Kids, music 'n' autism : beringing out the music in your child" 2017.
Wykorzystaj terapeutyczną moc muzyki Muzyka od najmłodszych lat towarzyszy nam w nauce, zabawie i wypoczynku. Wiele dzieci w spektrum autyzmu czuje z nią naturalną więź. Nie zawsze jednak łatwo jest im uczestniczyć w zajęciach muzycznych i rozwijać swój talent. Książka Dority S. Berger pokazuje, jak pokonać tę trudność i wykorzystując muzykoterapię, wspomagać ich rozwój intelektualny, emocjonalny i sensomotoryczny. Autorka, psychoterapeutka i pianistka, wyjaśnia, w jaki sposób nauka gry na instrumencie uczy systematyczności i stanowi trening umiejętności społecznych. Opisuje różnice między lekcjami muzyki, umuzykalnianiem a muzykoterapią i tłumaczy, jak stosowanie tej ostatniej może pomóc w radzeniu sobie z konkretnymi problemami. Praktyczne wskazówki Berger pomogą wprowadzić muzykę do codziennego życia dziecka, wybrać odpowiedni dla niego instrument i motywować je do ćwiczeń. Poradnik zawiera również informacje na temat przygotowania dziecka do występów publicznych i udziału w koncertach oraz zapobiegania przeciążeniu sensorycznemu. Książka Dzieciaki, muzyka i spektrum autyzmu odpowiada na najczęstsze pytania dotyczące edukacji muzycznej dzieci z ASD. Objaśnia, jak dzięki muzykoterapii rozwijać potencjał dziecka, obniżyć poziom lęku i niepokoju oraz rozładować napięcie psychofizyczne. To wsparcie dla rodziców, terapeutów i pedagogów poszukujących nowych rozwiązań. [Wydawictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3707 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
1. Kierunki działania domu pomocy społecznej 2. Aktywizacja mieszkańców domu pomocy społecznej 3. Formy terapii zajęciowej - zajęcia warsztatowe : a) Kulturoterapia (zajęcia plastyczne, gry, zabawy, konkursy, muzykoterapia, biblioterapia) b) Ergoterapia (warsztaty terapeutyczne, zajęcia kulinarne, haft, robótki, szydełkowanie, aplikacje) Dodatki: m.in. 1. Deklaracja Praw Osób Upośledzonych Umysłowo 2. Leksykon pojęć tarapeutycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Autor udowadnia, że muzyka nie tylko nas odpręża, poprawia samopoczucie, ale przede wszystkim uzdrawia. Pomaga w leczeniu wielu chorób - depresji, nerwicy, Parkinsona, Alzheimera, autyzmu, udaru mózgu, uzależnień, przewlekłego bólu, agresji czy zaburzeń snu. Pomocna jest również w powrocie do zdrowia osobom w śpiączce. Terapeuci, naukowcy i coraz większe grono lekarzy doceniają uzdrawiające właściwości muzyki i wykorzystują ją w swojej terapii. Badania naukowe potwierdzają, że odpowiednio dobrana muzyka korzystnie działa na sferę zarowno emocjonalną, jak i psychiczną. Stefan Kölsch, w oparciu o badania naukowe, wyjaśnia, jakie działanie na mózg wywiera muzyka i w jakim stopniu wpływa na inteligencję, przyswajanie obcego języka u dzieci czy skuteczność terapii medycznych. Opisuje, w jaki sposób działa uzdrawiająco w zaburzeniach neurologicznych i psychicznych. W książce znajdziesz przykłady leczniczego działania muzyki przy różnych chorobach i zaburzeniach oraz konkretne wskazówki wspierania swojego zdrowia i samopoczucia w życiu codziennym. [Vital, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3668 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Autonomia i uwikłanie transdyscyplinowe pedagogiki resocjalizacyjnej ; Badania integralnokulturowe w resocjalizacji i terapii ; Resocjalizacja i terapia resocjalizacyjna w zderzeniu z nowymi tendencjami przestępczymi i typami zachowań destrukcyjnych ; Twórcza resocjalizacja - od korekcji do rozwoju ; Znaczenie pojęcia terapii w pedagogice specjalnej ; Konsultacja terapeutyczna - nowa perspektywa w resocjalizacji ; Terapia poznawczo-behawioralna w resocjalizacji ; Aggression Replacement Training (ART) jako przykład zastosowania komponentu behawioralno-poznawczego w resocjalizacji nieletnich ; Afirmacja sensu życia w kontekście współczesnej arteterapii (teoretyczne podstawy leczenia sztuką) ; Drama stosowana jako interwencja społeczna ; Muzykoterapia jako element resocjalizacji nieletnich ; Terapeutyczna funkcja biblioterapii w resocjalizacji i profilaktyce społecznej ; Rozwój konceptualizacji środków probacyjnych i kształtowanie się metod resocjalizacyjnych ; Prawne problemy dotyczące działań terapeutycznych w postępowaniu ze skazanymi odbywającymi karę pozbawienia wolności ; Diagnozowanie i rozwiązywanie sytuacji konfliktowych między nieletnim sprawcą przestępstwa a ofiarą przez postępowanie mediacyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93254/cz.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [389]-411.
Streszczenie w języku angielskim.
CZĘŚĆ I - TEORETYCZNO-PSYCHOLOGICZNA: I. O zaburzeniach psychosomatycznych, II. Udział czynników psychospołecznych w powstawaniu chorób psychosomatycznych, III. Wpływ choroby psychosomatycznej na funkcjonowanie człowieka, IV. Rola zasobów, emocji i poznania w chorobie psychosomatycznej, V. Formy leczenia chorób psychosomatycznych, VI. Sytuacja psychosomatyki w Polsce ; CZĘŚĆ II - PRAKTYCZNO-MUZYKOTERAPEUTYCZNA: VII. Rola muzykoterapii w leczeniu chorób psychosomatycznych, VIII. Rodzaje improwizacji wykorzystywanych w muzykoterapii aktywnej, IX. Autorski model leczenia chorych psychosomatycznie przy pomocy muzykoterapii, X. Badania jakościowe dotyczące pacjentów psychosomatycznych, XI. Badania ilościowe przeprowadzone na pacjentach psychosomatycznych ; ANEKSY: 1. Dyspozycja wywiadu dla terapeutów/psychologów/psychiatrów, 2. Dyspozycja wywiadu dla muzykoterapeutów/choreoterapeutów, 3. Transkrypcje wywiadów, 4. Ankieta kwestionariusza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3379 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Resocjalizacja a terapia ; Milieu therapy w resocjalizacji nieletnich ; Dążenie do modelu terapii sztuką artystyczną uczniów niedostosowanych społecznie ; Działania interwencyjno-korekcyjne skierowane do dzieci i młodzieży wychowujących się na ulicy ; Praca na wyjątkach na podstawie modelu terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach ; Socjoterapia w pracy w środowiskach marginalizowanych ; Choreoterapia i muzykoterapia jako techniki arteterapeutyczne skierowane do osób nieprzystosowanych społecznie (propozycje ćwiczeń) ; Bliskość emocjonalna w terapii i resocjalizacji na przykładzie zbadanej grupy osób kolczykujących swoje ciało - propozycja modelu ; Narracja w dramie ; Terapia w więzieniu? Refleksja pedagogiczna ; Resocjalizacja skazanych w warunkach terapeutycznego systemu odbywania kary pozbawienia wolności ; Znaczenie podmiotów wsparcia społecznego w procesie resocjalizacji penitencjarnej ; Funkcjonowanie więziennego systemu terapeutycznego dla skazanych uzależnionych od środków psychoaktywnych ; System pomocy skazanym uzależnionym od środków psychoaktywnych odbywającym karę pozbawienia wolności ; Specyficzne i niespecyficzne funkcje wychowania fizycznego resocjalizującego ; Biblioterapia w resocjalizacji więźniów - wybrane problemy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93254/cz.2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Część prac w języku angielskim. Streszczenie w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
Dźwięk wokalny jako narzędzie w pracy terapeutycznej ; Wszechstronne zajęcia muzyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym ; Dźwięk w świecie osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu ; Proces muzykoterapeutyczny we wsparciu rozwoju sfery komunikacyjnej i społecznej dzieci z autyzmem ; Kilka uwag o testowaniu zdolności muzycznych ; Zajęcia umuzykalniające dla niemowląt i małych dzieci wsparciem rozwoju muzycznego ; Terapia dziecka z autyzmem niedyrektywną metodą 3i z włączeniem elementów zajęć gordonowskich w proces terapeutyczny : pierwsze doświadczenia ; Teksty melodyczne z piktogramami: uniwersalny instrument programowania języka dla dzieci z zaburzeniami rozwoju i autyzmem ; Nauka audiacji na zajęciach dziecięcej orkiestry smyczkowej ; Muzyka w neonatologii ; Gordon, autyzm, edukacja demokratyczna ; Muzykoterapia w pracy nad rozwojem umiejętności komunikacyjnych osób z autyzmem : zarys problematyki ; Metody niedyrektywne jako alternatywa terapii autyzmu ; Sposoby oceniania osiągnięć muzycznych u dzieci w młodszym wieku szkolnym ; Music and autism spectrum disorders.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. twórczości Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego, poety związanego z Lubaczowszczyzną oraz Zespołu Szkół Specjalnych w Stalowej Woli (s. 87-88).
Bibliogr. przy pracach.
SŁOWO, POEZJA I TERAPIA: Adam Kończak - Niepełnosprawni w Biblii ; Anna Różyło - Magia twórczości - na przykładzie poezji Haliny Poświatowskiej ; Andrzej Niewiadomski - Poezja jako terapia (nie)możliwa. O wierszach Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego. TWÓRCZOŚĆ JAKO FORMA TERAPII: Regina Zięba - Podstawy kreatywnej edukacji ; Jolanta Ostasz - Działania twórcze osób znacznie upośledzonych umysłowo ; Edyta M. Nieduziak - Między sztuką a nauką - od "katharsis" do psychoterapii ; Krzysztof Stachyra - Kierowana wizualizacja na gruncie muzykoterapii ; Jolanta Ostasz - Terapia dziecka z porażeniem mózgowym metodą Domana. WARSZATY: Magdalena Kossak - Narracja jako sposób poznania i rozumienia siebie oraz innych ; Janusz Antosiewicz - Zabawy i ćwiczenia przy muzyce. Spostrzeganie "kolorów muzyki" (scenariusz zajęć z muzykoterapii) ; Krzysztof Stachyra - Warsztat muzykoterapii. PREZENTACJA OŚRODKÓW: Bogusław Pitucha - Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjny "Radość Życia" w Sandomierzu ; Marek Zaleśny - Zespół Szkół Specjalnych w Stalowej Woli ; Maria Fularska, Joanna Dybowska - Warsztat Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu "Integracja" w Sandomierzu ; Grażyna Kuziora, Małgorzata Ogorzałek - Studenckie Koło Pedagogów Specjalnych Wyższej Szkoły Humanistyczno-Przyrodniczej w Sandomierzu ; Rafał Chmura - Fotografie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99006 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dźwięk, Muzyka, Terapia ; t. 1)
Bibliografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Część. I. Kompetencje zawodowe zainteresowanie muzykoterapią: Paweł Cylulko - Dlaczego warto studiować muzykoterapię we Wrocławiu — kolebce i stolicy polskiej muzykoterapii ; Dominika Dopierała - Zespół zwany społeczeństwem — rozważania na temat muzykoterapii społecznościowej i integrującej siły muzyki ; Gabriela Cybuch, Paweł Cylulko, Agnieszka Zygmont - Wykorzystanie technik choreoterapeutycznych i muzykoterapeutycznych w celu podnoszenia kompetencji przyszłych muzykoterapeutów ; Maria Cylulko - Postrzeganie muzykoterapii przez studentów pedagoggiki Uniwersytetu Wrocławskiego ; Paweł Cylulko - Stosunek studentów muzykoterapii Akademii i Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu do tradycyjnych polskich kolęd i pastorałek. Część II. Praktyka kliniczna w muzykoterapii: Katarzyna Turek - Wybrane mnetody pracy muzykoterapeutycznej z seniorami z chorobą otępienną ; Szymon Chrobak - Muzykotesrapia dla osób z demencją i ich opiekunów na przykładzie Centrum Spotkań „Na Ciepłej” ; Zuzanna Lewczyńska - Muzykoterapia jako metoda wspomagająca terapię logopedyczną dzieci z wadą słuchu ; Aleksandra Malik - Zastosowanie muzykoterapii u dzieci w wieku przedszkolnym z opóźnionym rozwojem mowy. Część III. Warsztaty myzykoterapeutyczne: Klaudia Kukiełczyńska-Krawczyk, Julia Orłowska, Adrianna Piechocka - Zastosowanie gier komputerowych w nauczaniu improwizacji studentów muzykoierapii ; Angelika Kwaśny, Michał Szarowicz, Ignacy Wojciechowski - Improwizacja — muzykoternpeuta a kompozytor ; Wiktoria Łukowicz - Synteza sztuk jako droga do uwalniania głosu ; Aleksandra Kozicka - Projekt warsztatów muzykoterapeutycznych z wykorzystaniem upcyklingu ; Gabriela Cybuch, Agnieszka Zygmont - Wykorzystanie muzyki w pracy z ciałem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3775 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks
1. Źródła stresu ; 2. Sposób na relaks ; 3. Gospodarka hormonalna ; 4. Spokojna ciąża ; 5. Relaks? Z moimi dziećmi ; 6. Akceptacja zmian ; 7. Jak radzić sobie z bólem ; 8. Pomoc doraźna w stresie ; 9. Jedz, by zachować dobrą formę ; 10. Zorganizuj czas, by uniknąć stresu ; 11. Bezpieczne miejsce na relaks ; 12. Właściwe oddychanie ; 14. Zrzuć ciężar z ramion ; 15. Odprężenie od stóp do głowy ; 16. Przygotowanie kasety relaksowej ; 17. Masaż - uzdrawiająca siła dotyku ; 18. Automasaż ; 19. Akupresura ; 20. Terapia zapachowa ; 21. Refleksoterapia ; 22. Metoda Alexandra 23. Joga ; 24. T'ai chi ; 25. Gimnastyka - pozbądź się napięcia ; 26. Strechting ; 27. Taniec brzucha ; 28. Trening autogenny ; 29. Medytacja ; 30. Otwarcie umysłu ; 31. Medytacja w ruchu ; 32. Hipnoza ; 33. Autohipnoza ; 34. Terapia kolorem ; 35. Terapia muzyką i dźwiękiem ; 36. Ziołolecznictwo ; 37. Homeopatia ; 38. Leki kwiatowe ; 39. Uzdrowiska i salony piękności ; 40. Rozkosze kąpieli ; 41. Planowanie odpoczynku ; 42. Zakupy formą relaksu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach
Współfinansowanie: Uniwersytet Gdański ; Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Streszczenie angielskie przy rozdziałach.
CZĘŚĆ I WYKONAWCA - ODBIORCA. DWIE STRONY MUZYKI I ICH WZAJEMNE RELACJE: Julia Kaleńska-Rodzaj - Kim jest artysta? Typologia współczesnych artystów a formowanie się tożsamości zawodowej młodych muzyków ; 2. Karolina Pietras - Odbiorca oddziałuje na wykonawcę ; 3. Rafał Lawendowski, Paweł Burakiewicz, Anna Gawlik, Iwona Prusko - Spostrzeganie społeczne osób posiadających kompetencje muzyczne ; 4. Marta Mrozowicz-Wrońska, Krzysztof Cipora, Karolina Czernecka - Psychologiczne determinanty odbioru afektywnego aspektu pokazu muzycznego ; Część II Muzyka jako narzędzie zmiany zdrowia: 5. Krzysztof Basiński - Muzyka łagodzi obyczaje... a ból? Badania nad analgetyczna rolą muzyki ; 6. Łucja Bieleninik - Muzykoterapia a więź emocjonalna ; 7. Ilona Poćwierz-Marciniak, Michał Kierzkowski, Karol Karasiewicz - Muzyka a zmiana nastroju u osób chorych somatycznie będących w trakcie hospitalizacji ; 8. Sylwia Makomaska - Droga do "makdonaldyzacji" doświadczenia słuchowego : refleksja nad obecnością muzyki tła w przestrzeni komercyjnej ; CZĘĆĆ III SŁUCHACZ W SFERZE MUZYKI: 9. Piotr Podlipniak - Egzogenne i endogenne aspekty struktury muzyki tonalnej ; 10. Ewa Klimas-Kuchtowa - Słuchacz kreuje muzykę ; 11. Anna Chęćka-Gotkowicz - Muzyka jako transcendencja : interpretator wobec otwartego horyzontu dzieł.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3154 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-70060 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Muzyka w Kontekście Pedagogicznym, Społecznym i Kulturowym : studia i szkice, ISSN 2719-4213 ; t. 3)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł i numer serii.
Bibliografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
MUZYKA, POLITYKA, SPOŁECZEŃSTWO: Krzysztof Prętki, Działalność Departamentu Sztuki i Kultury Ministerstwa byłej Dzielnicy Pruskiej na rzecz utworzenia szkolnictwa muzycznego w Poznaniu u progu Drugiej Rzeczypospolitej ; Alicja Głębocka, Współczesna rzeczywistość społeczno-polityczna w tekstach rodzimego rapu ; Katarzyna Miłek, Rola muzyki w społeczeństwie, jej aspekty socjologiczne i psychologiczne ; Konrad Marceli Tyszka, Michał Jagosz, Rola schematów muzycznych w kreowaniu współczesnej reklamy telewizyjnej w świetle amatorskich badań ; Małgorzat M. Stańcztk, Terapeutyczna wartość muzyki ; Marcel Mrozowski, Basy ludowe w Polsce - stan badań, próby rekonstrukcji, zbiory w polskich muzeach, analiza składów kapel ; W KRĘGU EDUKACJI MUZYCZNEJ I DZIAŁALNOŚCI SPOŁECZNO-KULTUROWEJ: Anna Pachowicz, Z działalności Kółka Przyjaciół Muzyki (Towarzystwa Muzycznego) w Tarnowie w latach 1869-1914 ; Izabela Andrzejak, Rola akompaniatora w edukacji tanecznej ; Weronika Molińska, Zuzanna Chomicz, Edukacja muzyczna - jacy są i jacy mogą być przyszli artyści ; DZIEŁO MUZYCZNE, RECEPCJA I ROZWAŻANIA O MUZYCE: Iwona A. Siedlaczek, Beethoven i mit Prometeusza w dzisiejszych czasach 0 wybrane aspekty recepcji ; Ewa Nidecka, Mazurki fortepianowe Teodora Leszetyckiego ; Joanna Miklaszewska, Konteksty polityczne, społeczne i kulturowe w operach portretowych Philipa Glassa ; Anna Mikolon, René de Boisdehhre - francuski kompozytor odkryty na nowo przez Wydawnictwo Acte Préalable ; Jolanta Wąsacz-Krztoń, Opera europejska z I połowy XIX wieku w świetle "Dziennika z podróży" Karola Kurpińskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107181/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cathleen Lewis usłyszała od lekarzy, że życie z jej synkiem Reksem nie będzie łatwe. Że musi liczyć się z ograniczeniami, wspominano nawet o najgorszym scenariuszu - wózek inwalidzki, karmienie przez specjalną sondę, brak komunikacji językowej. Na początku było trudno, niezwykle trudno. Jej autystyczny synek nie chodził, nie mówił i przyjmował tylko płynne pokarmy, z każdym dniem coraz bardziej zamykając się we własnym świecie. Cathleen, ta zazwyczaj niepokonana kobieta, stojąc na krawędzi nerwowego załamania... zaczyna wołać do Boga. Po co całe to cierpienie i walka? Dlaczego Bóg pozwolił, by to niewinne dziecko tak bardzo cierpiało? Jak ono ma się odnaleźć w otaczającym świecie?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-929-051A/Z-Lewis C. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach, wstępach i wprowadzeniu.
Streszcz. ang. lub pol. przy pracach.
Tekst częśc. ang.
I. TWÓRCZOŚĆ W REFLEKSJI TEORETYCZNEJ: 1. Modele psychiki a podstawowe pytania psychologii twórczości; W kierunku "kreatologii ". Charakterystyka najnowszych syntez wiedzy o twórczości (Weisberg, Runco, Sawyer); 2. Twórczość w wymiarze egalitarnym - krytyczna prezentacja stanowisk; 3. Psycholog jako jednostka twórcza; 4. Emocje estetyczne, czyli - co autor miał na myśli?; 5. Problem konwersji inhibitorów w katalizatory kreatywności; 6. Znaczenie wiedzy jako istotnego komponentu kompetencji twórczych w generowaniu innowacji; 7. Synergia jako narzędzie kształtowania "ja" w rzeczywistości społecznej. II. OSOBOWOŚCIOWE ASPEKTY TWÓRCZOŚCI: 1. Dwa typy samooceny a postawy twórcze i zachowania twórcze młodzieży liceum ogólnokształcącego, plastycznego i ekonomicznego; 2. Orientacje społeczne a postawa twórcza; 3. Postawa twórcza jako wyznacznik systemu wartości młodzieży; 4. Creative attitude and the experiencing and the using of music in everday life = Postawa twórcza a doświadczanie i wykorzystywanie muzyki w codziennym życiu; 5. Postawa twórcza a odbiór reklamy wizualnej; 6. KANH III Questionnaire of Creative Behaviour - presentation of the revised version = Kwestionariusz Twórczego Zachowania KANH III - prezentacja wersji zmodyfikowanej; 7. Cognitive and emotional-motivational discrepancies in the functioning of constructive and apparent non-conformists = Poznawcze i emocjonalno-motywacyjne różnice w funkcjonowaniu nonkonformistów konstruktywnych i pozornych; 8. Wpływ czynników kulturowych na konformizm i nonkonformizm ludzi; 9. Środowisko wychowawcze a osobowość twórcza - diagnoza uwarunkowań postaw twórczych studentów na podstawie badań własnych; 9. Rodzinne uwarunkowania twórczości muzycznej; 10. Ojciec a twórczy rozwój dziecka; 11. Parental attitudes in the perception of constructive and apparent non-conformists = Postawy rodzicielskie w percepcji nonkonformistów konstruktywnych i pozornych. III. TWÓRCZOŚĆ A EDUKACJA: 1. Wiedza potoczna nauczycieli o twórczości, Czym jest twórczość w przekonaniach nauczycieli i inżynierów?; 2. Wiedza potoczna nauczycieli o twórczości, cz. II: Związki poglądu na twórczość z kreatywnością; 1. Nauczycielskie koncepcje twórczości. Podmiotowe uwarunkowania oceny twórczości; 2. Psychologiczne predyktory postrzegania własnej kreatywności przez nauczycieli; 3. Dwanaście kluczowych decyzji dla twórczości - stymulowanie kreatywności uczniów w koncepcji Roberta J. Sternberga; 4. Formy muzycznej aktywności twórczej na zajęciach kształcenia słuchu; 5. Self-consciousness of potentially creative and artistically gifted adolescents = Samoświadomość młodzieży potencjalnie twórczej i plastycznie uzdolnionej; 6. Overexcitability and creative attitude of gifted students = Nadpobudliwość a twórcza postawa uczniów zdolnych; 7. Disabling the Able: Stereotype threat and women's deductive reasoning = Niezdolni zdolni: Zagrożenie stereotypem a myślenie generatywne kobiet; 8. Creative secondary school pupil or inevitable candidate for university studies? Reflection thinking of external exam for secondary school certificate = Twórczy licealista czy pewny kandydat na studia? Refleksje nad maturą zewnętrzną; 9. Amatorska twórczość filmowa jako sposób komunikacji wewnątrzpokoleniowej; 10. Twórczość w układzie kategorii pedagogicznych. IV. EKSPRESJA - PROJEKCJA - PSYCHOPATOLOGIA: 1. Drawing as a projection of changes in the human psyche and family relationships = Projekcja zmian w zakresie psychiki i relacji rodzinnych w rysunku; 2. Projekcja problemów emocjonalnych w pracach plastycznych dzieci; 3. Neurotyzm a cechy formalne rysunku dziecka; 4. Studies on musical creative activity: present state and suggested new hypotheses = Badania dotyczące twórczej aktywności muzycznej: stan obecny oraz propozycje nowych hipotez; 5. The changes of art work as the symptom of personality development in art therapy (preliminary and methodical announcement) = Zmiany w pracach plastycznych jako przejaw rozwoju osobowości w procesie arteterapii (wstępne doniesienie); 6. Music psychotherapy as a means of restoring the intellectual creativity of highly gifted underachievers - an integrated clinical and experimental study = Muzykoterapia jako środek odbudowywania twórczości intelektualnej u wysoko uzdolnionej młodzieży z deficytami w zakresie osiągnięć - zintegrowane ujęcie kliniczne i eksperymentalne; 7. Narrative expression of love and temperament of persons diagnosed with antisocial personality = Narracyjna ekspresja miłości i temperament osób z osobowością antyspołeczną; 8. Między literaturą i dokumentem - niespokojny umysł Kay Redfield Jamison. V. TWÓRCZOŚĆ A BIZNES: 1. Potencjał twórczy w organizacji - narzędzie diagnostyczne (Kwestionariusz PTwO); 2. Twórcze rozwiązania konfliktów między pracownikami; 3. Styl zarządzania a twórcze zachowania pracowników; 4. Uprzedmiotowienie pracownika, czyli antytwórcze środowisko funkcjonowania w organizacji; 5. Twórcze i nietwórcze style konsumpcji; 6. Twórcze sposoby przekonywania - reklamy oparte na symulacji mentalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93978 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej