Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(33)
Forma i typ
Książki
(32)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(35)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(6)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(30)
Autor
Tworzydło Dariusz (1974- )
(5)
Chmielewski Zbigniew (public relations)
(4)
Filip Grażyna
(4)
Rajewski Maciej
(4)
Dyczewski Leon (1936- )
(3)
Stępnik Krzysztof
(3)
Słabczyński Robert
(3)
Bożek Małgorzata
(2)
Juda Maria
(2)
Majchrowska Justyna
(2)
Szpila Grzegorz
(2)
Szulich-Kałuża Justyna
(2)
Szwed Robert
(2)
Abramowska Janina (1933- )
(1)
Banaś Monika
(1)
Bogołębska Barbara (1948- )
(1)
Bożek Małgorzata (dziennikarstwo)
(1)
Brodzka Alina (1929-2011)
(1)
Chapska Joanna (1966- )
(1)
Dytman-Stasieńko Agnieszka
(1)
Figiel Grzegorz
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Kostyrko Teresa
(1)
Kępa Zbigniew J. (1960- )
(1)
Mazur Jan (1942- )
(1)
Nowak Paweł (1968- )
(1)
Paleczny Tadeusz (1955- )
(1)
Patro-Kucab Magdalena
(1)
Reczek Jarosław
(1)
Rzeszutko-Iwan Małgorzata
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Soliński Tomasz (1975- )
(1)
Stasieńko Jan
(1)
Stępniak Krzysztof
(1)
Szot Leon
(1)
Tokarski Ryszard (1947- )
(1)
Worsowicz Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(33)
Temat
Komunikacja społeczna
(23)
Środki masowego przekazu
(15)
Dziennikarstwo
(9)
Językoznawstwo
(6)
Public relations
(6)
Prasa (wydawnictwa)
(4)
Internet
(3)
Komunikacja
(3)
Podróżnictwo
(3)
Reklama
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Analiza treści i zawartości mediów
(2)
Czasopisma polskie
(2)
Czytelnictwo
(2)
Gatunki medialne
(2)
Informacja
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Książka
(2)
Marketing polityczny
(2)
Marketing terytorialny
(2)
Miasta
(2)
Multimedia
(2)
Pluralizm społeczny
(2)
Sponsoring
(2)
Administracja
(1)
Banki
(1)
Bartoszewicz, Joachim Stefan (1867-1938)
(1)
Bauman, Zygmunt
(1)
Bembus, Mateusz (ca 1567-1645)
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Biblioteka Raczyńskich (Poznań)
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Bibliotekoznawstwo
(1)
Brandstaetter, Roman (1906-1987)
(1)
Buczyński, Stanisław
(1)
Carpini, Jan di Piano (ca 1182-1252)
(1)
Celebryci
(1)
Chamiec, Zygmunt (1882-1948)
(1)
Chrześciajństwo
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Czasopisma
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Duszpasterstwo wojskowe
(1)
Dyboski, Roman (1883-1945)
(1)
Dyplomacja
(1)
Dyskurs (filoz.)
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziecko
(1)
Dziennikarze
(1)
Film polski
(1)
Filomaci i filareci
(1)
Forum (informat.)
(1)
Fotografia polska
(1)
Fotografia prasowa
(1)
Graffiti
(1)
Guillaume de Rubrouck (ca 1210-ca 1270)
(1)
Górale
(1)
Głusi
(1)
Habermas, Jürgen (1929- )
(1)
Hipertekst i hipermedia
(1)
Homiletyka
(1)
Hôtel Lambert
(1)
Infobrokerzy
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja (socjol.)
(1)
Irzykowski, Karol (1873-1944)
(1)
Islam
(1)
Jakimowski, Marek
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Język fiński
(1)
Język polski
(1)
Kalinowski, Władysław
(1)
Kapiszewski, Andrzej (1948-2007)
(1)
Kobieta
(1)
Kolejnictwo
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikacja wewnętrzna
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Kosmetyki
(1)
Krasuski, Piotr
(1)
Książnica Zamojska im. Stanisława Kostki Zamoyskiego (Zamość)
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Kurosawa, Akira (1910-1998)
(1)
Kurosz, Stanisław (ca 1584-?)
(1)
Kuszewicz, Samuel Kazimierz (1607-1666)
(1)
Lach-Szyrma, Krystyn (1791-1866)
(1)
Literatura
(1)
Literatura polska
(1)
Littell, Jonathan (1967- )
(1)
Luhmann, Niklas (1927-1998)
(1)
Macierze
(1)
Marcinkowski, Zdzisław (1881-1944)
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Marketing narodowy
(1)
Temat: dzieło
Co z tą Polską? (program telewizyjny)
(1)
Gazeta Wyborcza
(1)
Gazette de France
(1)
Kometa to jest Pogróżka z nieba
(1)
List do narodu
(1)
Monitor (czasop. ; 1765-1785)
(1)
Nadobna Paskwalina
(1)
Nowości Ilustrowane
(1)
Opis podróży do jednej części Prus, niegdyś polskich
(1)
Pan na Łańcucie
(1)
Polityka (czasop. ; 1957- )
(1)
Siedem lat w Rosji i na Syberii
(1)
Stany Zjednoczone Ameryki Północnej
(1)
Sędzia Anna Maria Wesołowska (program telewizyjny)
(1)
X muza
(1)
Łaskawe
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
2001-0
(3)
1901-2000
(2)
1989-
(2)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1918-
(1)
1939-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Ukraina
(2)
Finlandia
(1)
Lębork (woj. pomorskie)
(1)
Mongolia
(1)
Niepołomice (woj. małopolskie, pow. wielicki)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Rosja
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Tajlandia
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(25)
Praca zbiorowa
(6)
Blogi
(3)
Film
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Programy telewizyjne
(2)
Publicystyka polska
(2)
Artykuły
(1)
Czasopisma nielegalne polskie
(1)
Listy polskie
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(7)
Historia
(2)
Językoznawstwo
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Tożsamość Osób, Zbiorowości, Instytucji ; 2)
Materiały z konferencji, która odbyła się w dniach 6-8 czerwca 2009 r.
I. TOŻSAMOŚĆ - UJĘCIE TEORETYCZNE: Tożsamość czy identyfikacja i kategoryzacja? ; Hermeneutyczno-komunikacyjny wymiar tożsamości społecznej ; Między jednostką a strukturą społeczną. Tożsamość w twórczości Sheldona Strykera ; Między stabilizacją a różnicowaniem. Kształtowanie współczesnej tożsamości w refleksji teoretycznej J. Habermasa i N. Luhmanna ; Tożsamość społeczno-kulturowa w refleksji etnologa i antropologa kulturowego ; Tożsamość kultury a utopijny model - wczoraj i dziś ; Kształtowanie tożsamości społeczno-kulturowej współczesnego człowieka ; Tożsamość a zasada koncentracji ; Media a tożsamość obywatelska ; Funkcje symbolu religijnego w kształtowaniu tożsamości. II. PAMIĘĆ ZBIOROWA A TOŻSAMOŚĆ: Tożsamość a formy pamięci zbiorowej ; Tożsamość, narracje i nośniki pamięci ; Rola pamięci społecznej w kształtowaniu tożsamości narodowej Polaków ; Rola pamięci zbiorowej w konstruowaniu tożsamości narodowej. Przypadek Niemiec ; Pamięć o przeszłości Kresów i dylematy jej przekazywania ; Między wyobrażeniem a rzeczywistością. Obraz ojczyzny w pamięci historycznej kazachstańskich Polaków i repatriantów z Kazachstanu ; Transmisja pamięci traumy a tożsamość narodowa. Przypadek Polaków z Kazachstanu. III. TOŻSAMOŚĆ W MIĘDZYKULTUROWYM KONTEKŚCIE: Nowoczesna tożsamość - jednokulturowa czy wielokulturowa? ; Tożsamość w przestrzeni międzykulturowej ; Dialog tożsamościowy człowieka w warunkach wielokulturowości ; Komunikacja międzykulturowa w globalizującym się świecie. Główne tendencje przemian ; Tożsamość jednostkowa i zbiorowa w procesie metropolizacji ; Tożsamość społeczno-kulturowa w dobie cywilizacji informacyjnej. IV. TOŻSAMOŚĆ A UNIA EUROPEJSKA: Kreowanie tożsamości i wizerunku Unii Europejskiej w "Dyrektywie o audiowizualnych usługach" ; Idea narodu europejskiego. Szanse i zagrożenia dla tożsamości narodowych ; Tożsamość Europy Środkowo-Wschodniej w procesach jednoczenia się Europy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z I Międzynarodowej Konferencji Naukowej Studentów i Doktorantów "Młode Dziennikarstwo", 6 kwietnia 2016 r., Rzeszów.
M.in. dotyczy Bieszczad w reportażach Henryka Nicponia.
Bibliografia, netografia przy referatach.
Część referatów w języku ukraińskim, angielskim. Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Kreowanie wizerunku Polski przez polskojęzyczne media na Ukrainie (na podstawie analizy "Kuriera Galicyjskiego") ; Rozvitok novoï žurnalìstiki v Ukraïnì ; Opisywanie świata według Hanny Krall i Krzysztofa Kąkolewskiego. Inspiracje, tematy i bohaterowie ; Kilka uwag o języku komentatorów sportowych na przykładzie wybranych meczów siatkówki ; List czy e-mail do redakcji? Zmiana gatunku na podstawie analizy tekstów w "Wysokich Obcasach Extra" i portalu foch.pl ; Hasło reklamowe w przedwojennej reklamie kosmetyków w kontekście współczesnych sloganów prasowych ; Sygnały ironii w wypowiedziach Kuby Wojewódzkiego - uwagi pragmalingwistyczne ; Cała prawda o Całej prawdzie Antyradia - wybrane językowe wykładniki "inforozrywki" ; Nowe podejście do wizualizacji w środkach masowej komunikacji dostępnych online (na podstawie analizy materiałów online "The New Yorker") ; Glusi.tv - telewizja internetowa dla osób niesłyszących. Z doświadczeń dziennikarzy ; O wartościach i antywartościach w prasie religijnej dla dzieci (na podstawie katolickiego czasopisma "Mały Gość Niedzielny") ; Freedom of speech and ethics of journalists through the prism of the war in Donbass ; O języku i strukturze zapowiedzi w portalu internetowym Pudelek ; Miłość jako wartość w serialu telewizyjnym na przykładzie "Czasu honoru" ; Porada prasowa i listy do redakcji w czasopismach dla kobiet ; Mass media fighting the XXI century epidemics ; Popularization of science in the context of educational function of Ukrainian media ; Rola kultury w przestrzeni informacyjnej Ukrainy ; Wpływ przedwyborczych sondaży na opinię publiczną ; Językowy obraz "magicznej" bieszczadzkiej rzeczywistości w reportażach Henryka Nicponia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106725/1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z II Międzynarodowej Konferencji Naukowej Studentów i Doktorantów "Młode Dziennikarstwo", 6 kwietnia 2017 r., Rzeszów.
M.in. dotyczy etiud filmowych studentów - członków Klubu Dziennikarzy Studenckich Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliografia, netografia przy referatach.
Część referatów w języku ukraińskim, angielskim. Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Yulia Bondar, Birth of a new journalism ; Olena Borzyk, Еtičnа storona žurnalìsts’kih rozslìduwah’ ; Małgorzata Bożek, Tożsamość narracyjna Hanny Krall na podstawie powieści „Sublokatorka” ; Małgorzata Bożek, Etiudy studenckie. Kreacja świata przedstawionego. Prezentacja działalności pracowni telewizyjnej Klubu Dziennikarzy Studenckich Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Magdalena Chabior, Sylwetka prasowa w formie artykułu publicystycznego - studium przypadku ; Joanna Czerkies, W pogoni za sensacją - fake news i kłamstwo w serwisach informacyjnych ; Julia Dziublo, Etični normi podačì materìalìw u ZMI ; Róża Klimczak, Katalog reklamowy - analiza genologiczna (na przykładzie materiałów marki Mercedes-Benz) ; Klaudia Kuraś, „Ty mi umeblowałeś gabinet, to ja wam wszystkim umebluję Polskę” - satyra na władzę w Uchu Prezesa Kabaretu Moralnego Niepokoju ; Justyna Majchrowska, Przepis kulinarny - próba analizy gatunku internetowego ; Patrycja Olko, Wywiad jako jeden z gatunków dziennikarskich w „Przyjaciółce” z lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ubiegłego wieku ; Oksana Pavlyshyn, Fake, „jeans”, manipulation and propaganda: why the media have lost the position of fourth power in Ukraine? ; Barbara Różańska, Sylwetka dojrzałego kandydata na męża na przykładzie programu Rolnik szuka żony (aspekt socjologiczno-językowy) ; Honorata Smerecka, „Zapraszam do subskrybowania mojego kanału” - kilka uwag o vlogach ; Krzysztof Socha Pasek informacyjny jako źródło absurdów ; Roman Szczerban Коmеdìjnа žurnalìstika w kontekstì nezaležnih ZMI w Ukraïnì ; Paweł Szczyrek, Dziennikarstwo a postprawda. Rekonesans ; Izabela Zahaczewska, Vlog jako źródło wiedzy, czyli Paulina Mikuła „mówi inaczej” o języku polskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106725/2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z V Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Młode dziennikarstwo", która odbyła się w trybie zdalnym 9 grudnia 2021 r.
Bibliografia przy referatach.
Tekst częściowo w języku polskim, angielskim, słowackim, streszczenia w języku polskim i angielskim.
Cz. I. ADEPCI DZIENNIKARSTWA O DZIENNIKARSTWIE: Lenka Regrutová, Marianna Kraviarová, Možnosti zvyšovania medíalnych kompetencií studentov mediálnych študií (Tvorba televíznej relácie) ; Olena Kyryliv, Yuliya Nahorna, Ternapil television in the context of emerging technologies development: dogital television vs internet television ; Yana Shekeriak, The Impact of Open Date on the Development of a Democratic Civil Society ; Bartłomiej Wojnowski, Newonce.net jako przykład biznesu i wortalu dla pokolenia Z ; Krystian Miś, Moda na inkluzywność. Analiza wybranych reklam oraz kampanii medialnych w nurcie równościowym ; Kinga Dobek, Obraz kobiety w reklamie telewizyjnej ; Alina Vovkoboi, Mariya Butyrina, Cenceled Until Proven Otherwise: Analyzing Media Discourse Surrounding 'Rust' On-Set Shooting Tragedy ; Olena Shulym, Rethinking the term "journalistic investigation" - context historical and analysis ; Mariola Sowa, Pandemia "fake newsów" ; Anna Skibińska, Fotografie dziennikarskie jako komponenty medialnych wypowiedzi na temat Ukraińców - studium przypadku portalu www.warszawa.wyborcza.pl ; Stanisław Vasyurko, Authentication of Ukraine is in the world through the prism of the Cinema ; Andriy Konyk, Violation of journalistic standards on the air of the TV channel Priamiy ; Petro Kozak, Social media use in Ukrainian politics ; Aleksandra Nowak, Media tradycyjne a Internet - jak wpływa na współczesną telewizję mają platformy VOD? ; Magdalena Kieroń, Jak media społecznościowe wpływają na rzeczywistość ? ; Małgorzata Bożek, The pandemic (of fear) in selected reportages and novels by Hanna Krall. Narrative and identity strategies ; Vasylyn Petrivna Bratashchuk, Iryna Mykolaivna Mudra, The topic of gender discrimination in online media ; Karolina-Silviia Kunhurowa, Broadcast of Ukrainian media situation in the East of the Country ; Halyna Pavelko, Psychological influence of advertising ; Tetiana Darmohrai, The importance of media hygiene durin the COVID-19 pandemic. Vaccination information campaign through the prism of the media ; Ruslan Lavrenov, Ethical aspects in the work of a photo journalist ; Klaudia Mleczek, Metody pisania treści copywriterskich na podstawie wybranych opisów z trzech popularnych drogerii internetowych ; Kinga Skowron, Animacje Victorii Vincent, umieszczone na platformie YouTube, komentarzem do zagrożeń płynących z nowych mediów ; CZ. II. STUDENCKI PUNKT WIDZENIA -ESEJE: Wiktoria Mazurkiewicz, Instagramowa kreacja rzeczywistości z perspektywy użytkowniczki internetu ; Michał Sanocki, Grot fiołkami ozdobić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106725/5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z IV Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Młode dziennikarstwo", która odbyła się w formie zdalnej 10 grudnia 2020 r.
Bibliografia przy referatach.
Tekst częściowo w języku angielskim, słowackim i ukraińskim, streszczenia w języku polskim i angielskim.
CZ. I. ADEPCI DZIENNIKARSTWA O DZIENNIKARSTWIE: Andriy Konyk, Natalia Voitovych, The influence of the mass media and the blogosphere on the Ukrainian political situation ; Lilia Imbirowska-Sywakiwska, Wolność słowa w środkach masowego przekazu podczas wojny rosyjsko-ukraińskiej ; Kristína Oravcová, Od spravodajskej kultúry po internetovú - memetizácia spravodajského umienia ; Jozef Mergeš, Štruktúra televízneho športového spravodajstva v čase korona krízy ; Marianna Kraviarová, Súčinnosť pauzy a dôrazu v rozhlasovej publicistike ; Wiktoria Jackowska, Manipulacja językowa w tygodniku „Do Rzeczy” ; Patrycja Bieniasz, Wywieranie wpływu na czytelników w tekstach Jana Dobrzańskiego ; Izabela Gumienna, Debata i dyskusja - rozróżnienia terminologiczne ; Lenka Regrutova, Status na sociálnej sieti ako zdroj informácií pre spravodajstvo Anna Skibińska, Trendy tytulacyjne w erze clickbaitów - studium przypadku ukraińskich tematów na portalu Nowiny24.pl ; Zofia Nacewska, Polski reportaż sądowo-kryminalny jako niezależny gatunek dziennikarstwa prawnego ; Patrycja Fangor, Dziennikarstwo śledcze jako jeden z rodzajów dziennikarstwa ; Olena Shulym, Ethical and legal side of journalistic investigations ; Yaroslav Syvakivskyy, Фактчекінг у час російсько-української війни: методика та особливості ; Honorata Smerecka, Black Friday - uwagi językowe ; Eva Peknušiaková, Reklamná komunikácia v čase koronkarzy ; Kinga Matuszko, Mikołaj Głos, ,,Bo warto czytać” - czy vlogi książkowe są skuteczną formą promocji czytelnictwa? Analiza na wybranych przykładach ; Bartosz Jaklik, Kultura starożytnego Rzymu w filmie fabularnym ; CZ. II. FELIETONY I SCENY: Małgorzata Bożek, Film script as a structure. Media and genological consideration ; Klaudia Swatek,Cybernetyczny caerostris darwini ; Klaudia Mleczek, Oskarżyciel posiłkowy ; Kinga Skowron, Mów mi łowca trailerów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106725/4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 15 luty 2010 r., Warszawa.
Streszcz. ang. przy ref.
Profesjonalizacja Sił Zbrojnych a wyzwania duszpasterskie Ordynariatu Polowego Wojska Polskiego ; Środki społecznego przekazu w służbie nowej ewangelizacji i pokoju ; Internet w służbie ewangelizacji ; Dwutygodnik "Nasza Służba" jako medium służące pomocą duszpasterstwu wojskowemu ; Współczesne formy przekazu wiary ; Informatyka w służbie duszpasterstwa Irdynariatu Polowego Wojska Polskiego ; Duszpasterstwo wojskowe w świecie cyfrowym. Analiza i implementacja Orędzia Benedykta XVI na 44. Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu ; Środki komunikacji społecznej w nauczaniu Kościoła ; Spojrzenie użytkownika - www.ordynariat.pl ; Tradycja i innowacja, a społeczna misja Muzeum Ordynariatu Polowego Wojska Polskiego ; Świętość żołnierza w nauczaniu Biskupa Polowego Wojska Polskiego Sławoja Leszka Głódzia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98368 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z III Międzynarodowej Konferencji Naukowej Studentów i Doktorantów, 3 kwietnia 2019 r., Rzeszów.
Bibliografie, netografie przy większości prac.
Streszczenia w języku angielskim i polskim przy pracach.
CZ. I. ADEPCI DZIENNIKARSTWA O DZIENNIKARSTWIE: Olena Borzyk, Formation of Consciousness of Society Through Gender Stereotypes in Advertising ; Joanna Czerkies, The Functioning of the "Propaganda" World in the Present-Day Media ; Bartosz Jaklik, O języku i strukturze wortalu Imperium Romanum ; Katarzyna Kocan, Poradnictwo typu lifestyle jako forma aktywności na Instagramie ; Aleksandra Kułak, Zaproszenie do życia zgodne z naturą (na przykładzie wybranych sportów reklamowanych) ; Klaudia Kuraś-Szczepanek, O strukturze, tematyce i języku tygodnika "Angora" ; Jystyna Majchrowska, #andimcold so about a new form of online communication ; Roman Szvzerba, Cechy funkcjonowania radia internetowego na przykładzie radia regionalnego "Jeden" ; Ewelina Sztaliga, Patrycja Krzeszowska, Wykorzystanie Facebooka i Instagrama jako kanału komunikacji z odbiorcami na przykładzie radia RMF FM ; Karolina Tenerowicz-Zygmunt, Hejt na przykładach z portalu Facebook ; Marcin Tomasiewicz, Rola prasy i dziennikarzy w czasie Wielkiej Rewolucji Francuskiej ; Wiktoria Wiatr, Etyka dziennikarska a wolność słowa ; Artur Wróbel, Zależność między językiem a obrazem na przykładzie reklam gier z serii Wiedźmin ; Ira Yasinska, Freedom of speech limites ; Izabela Zahaczewska, Między słowem pisanym a słowem akustycznym - słuchowiska jako dzieło dualne na przykładzie dramatu radiowego "Marzyciel" Wojciecha Gniatczyńskiego ; CZ. II. REPORTAŻE: Małgorzata Bożek, Reportaże studenckie. Rozważania medioznawcze. Z doświadczeń dziennikarki i wykładowczyni przedmiotów specjalistycznych ; Wioletta Baran, Kanapa ; Ernest Kasprzyk, Z tylnego siedzenia ; Kinga Kiśtrowska, Szczęście jest Zuzą ; Greta Łakoma, Zawsze jest wybór ; Autorka zachowała anonimowość, Żywot Henia ; Autorka zachowała anonimowość, "Daleko, jeszcze dalej ; Izabela Rejman, Zło miało twarz Kokotta ; Autorka zachowała anonimowość, Misja ; Małgorzata Bożek, Profesoressa znaczy Pani Profesor - tylko ładniej brzmi. Próba reporterskiego portretu profesor Grażyny Filip.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106725/3 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
(Komunikowanie i Komunikacja)
Bibliogr. przy ref. s. 162-163. Indeks.
Materiały z ogólnopolskiej konf. nauk., 8-9 września 2009, Lublin.
I. LOGISTYKA I METODY KOMUNIKOWANIA SIĘ SPOŁECZEŃSTWA POLSKIEGO W OKRESIE KOMUNIKACJI: Zrzuty materiałowe dla Armii Krajowej jako element łączności Naczelnego Wodza Polskich Sił Zbrojnych z krajem ; Rola transportu kolejowego na ziemiach polskich w czasie II wojny światowej. Zagadnienia wybrane ; Kryptonim "Jodła". Organizacja i rola systemów komunikowania i komunikacji w Okręgu Radomsko-Kieleckim Armii Krajowej ; Komunikowanie: komunikacja i porozumiewanie się w podwarszawskiej gminie Wawer: wrzesień 1939 - styczeń 1945 ; Komunikacja i kontakty towarzyskie dworów podkrakowskich w okresie II wojny światowej ; Komunikacja więźniów obozu koncentracyjnego Gross-Rosen na przykładzie polskiej grupy narodowościowej. II. PRASA, JĘZYK I FILM PROPAGANDOWY W OKRESIE WOJNY: Izolacja i osaczenie. Obrazy sytuacji komunikacyjnych w prasie Armii Polskiej na Wschodzie i II Korpusu Polskiego (na przykładzie artykułów Ryszarda Piestrzyńskiego) ; Prasa konspiracyjna w kraju Warty ; Komunikowanie się władz wojskowych z ludnością stolicy w czasie powstania warszawskiego ; Prasa powstańcza - zawartość treściowa, kolportaż (na wybranych przykładach) ; Formy i metody oddziaływania propagandowego Armii Krajowej na społeczeństwo polskie w drugiej połowie 1943 roku ; Reakcja prasy konspiracyjnej na wysiedlenie dzieci z Zamojszczyzny do dystryktu warszawskiego w latach 1939-1945 ; "Przegra wojnę głupi malarz". Humor i dowcip okupacyjny 1939-1945 ; Funkcje społeczne humoru okupacyjnego na ziemiach wschodnich II RP w latach 1939-1941 ; Język polityki PPR podczas II wojny światowej ; Wojenne losy polskiego kina (na przykładzie emigracyjnej twórczości Franciszki i Stefana Themersonów).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96779 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Społeczeństwo, Informatyka, Gospodarka)
M.in.: Spór o ulicę Władysława Kruczka w Rzeszowie jako przykład zlekceważenia działań public relations.
Bibliogr. przy ref.
PUBLIKACJE NAUKOWE: Koncentracja a pluralizm medialny ; Wartość dodana public relations - kapitał relacji ; Społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce - prawda czy mit? ; Autostradą do nieba. Rola planowania działań public relations na przykładzie szkoły wyższej ; Promocja miast czy gra pozorów ; Reklama w środkach masowego przekazu - identyfikacja cech na podstawie badania ankietowego ; Brunatny PR - internet relations organizacji skrajnie prawicowych ; Znaczenie blogów w działalności organizacji pozarządowych ; Instrumenty public relations w firmach farmaceutycznych w świetle badań bezpośrednich ; Identyfikacja wizualna jako obszar oddziaływania PR z perspektywy małej firmy ; Public relations a zarządzanie relacjami z klientami banku ; Komunikacja jako jedna z kluczowych kompetencji polityka ; Modele samorządowych lokalnych portali internetowych ; PR wewnętrzne w małych i średnich przedsiębiorstwach na Lubelszczyźnie ; Public relations jako profesja - o problemach tożsamościowych ; Wewnętrzne public relations przedsiębiorstwa. Wybrane przykłady ; Aktywność naukowa w zakresie PR w Polsce ; Corporate Social Responsibility (CSR) - zagrożenia i korzyści ; Formy komunikacji kancelarii prawnych z rynkiem ; Charakterystyka japońskiego stylu komunikacji biznesowej. ANALIZY PRZYPADKÓW: Spór o ulicę Władysława Kruczka w Rzeszowie jako przykład zlekceważenia działań public relations ; Percepcja sponsoringu w Polsce w świetle wyników badań empirycznych ; "Ludzie - bogactwo Rudy Śląskiej" ; Wykorzystanie instrumentów marketingu politycznego w kampanii wyborczej PiS do sejmu w 2007 roku ; Współpraca ze szkołami średnimi jako element public relations uczelni wyższej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92872 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Kształtowanie umiejętności komunikowania siebie ; Edukacja polonistyczna, jej istota, podstawowe problemy ; Metodologiczne przesłanki badań nad kształtowaniem języka dziecka młodszoszkolnego ; Uwagi ogólne na temat rozwoju języka i myślenia dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Determinanty rozwoju słownika dzieci ; Z badań nad zasobem leksykalnym uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Wykorzystanie techniki swobodnych tekstów w kształtowaniu języka pisanego i mówionego uczniów klas I-III szkoły podstawowej ; Technika swobodnego tekstu a umiejętności językowe uczniów klasy III ; Rozumienie pojęć plastycznych a sprawność językowa uczniów klasy IV ; Rola rodziny w kształtowaniu nawyków czytelniczych dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Czytanie twórcze a sprawność językowa uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Rozwijanie zainteresowań czytelniczych a kształcenie języka uczniów klas młodszych ; Zainteresowania i upodobania czytelnicze dzieci w młodszym wieku szkolnym a obowiązujący zestaw lektur dla klas I-III ; Strategie pamięciowe w początkowym nauczaniu ortografii ; Graficzny aspekt umiejętności pisania uczniów klasy III ; Badania słownictwa podręczników i lektur klas I-III ; Słownictwo podręczników, lektur szkolnych, programów radiowych i telewizyjnych a słownictwo uczniów w młodszym wieku szkolnym ; O regionalnych uwarunkowaniach sprawności językowej uczniów w młodszym wieku szkolnym (na przykładach szkół śląskich) ; Wybrane zagadnienia z zakresu kształcenia sprawności językowej uczniów w nauczaniu początkowym szkoły polonijnej Stanów Zjednoczonych ; Obraz dziecka w twórczości poetyckiej dla dzieci na przykładzie wybranych utworów ; Drama jako metoda kształcenia językowego uczniów klas początkowych ; Opis z pokazu i z pamięci jako problem badawczy ; Rozwój kompetencji uczniów klas niższych w rozumieniu tekstu ; Terapia trudności w edukacji językowej dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-99640 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały konferencyjne.
Dot. m.in. wizerunku rzeszowskich urzędów.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Wydaw. w ramach projektu: Polsko-Ukraiński Ośrodek Edukacji Publicznej w Kraśniku dofinansowane ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego
Tekst częśc. ukr.
Skała Marek - Public relations - pomiędzy Philipem Kotlerem a codzienną praktyką ; Walicka Aneta Małgorzata, Wydrzyńska Małgorzata - Wizerunek rzeszowskich urzędów czyli dlaczego warto badać ; Lipiec Marcin - Strategia promocji samorządów w internecie ; Podraza Urszula - Czarne flagi pod magistratem - samorząd kontra społeczeństwo obywatelskie ; Joanna Delbar - Community relations - skuteczny dialog firmy ze społecznościami ; Wiesław Macierzyński - Percepcja public relations samorządowego w Polsce i na Ukrainie ; Zbigniew Chmielewski - Strzał w stopę. Tam, gdzie kończy się PR a zaczyna manipulacja ; Sykha Yuliya - Uridični ta etični aspekti Public Relations v Ukraini ; Sykha Yuliya - Pravove reguluvannâ reklamnoi diâl'nosti v Ukraini ; Krzysztof Gajdka - Rzecznik prasowy w magistrackiej hierarchii. Role, znaczenie i zadania ; Gałązka Wiesław - Od lidera do zera - o autodekreacji wizerunku polskiego polityka ; Tworzydło Dariusz, Kuca Paweł - Medialne inspiracje kryzysu, [także w jęz. ukr.:] Medijni inspiracii krizi ; Łuczak Sebastian - Koncept górą - czyli jak ogromny budżet promocyjny zastąpić kreatywnością i strategią ; Polsko-Ukraiński Ośrodek Edukacji Publicznej w Kraśniku, [także w jęz. ukr.:] Pol's'ko-Ukrains'kij Centr Gromads'koi Osviti u Krasniku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96660 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji., październik 2011 r., Rzeszów.
Bibliografia przy referatach.
1. Galeria smaków-czyli przyszłość marketingu miejsc; 2. Prowadzenie i wykorzystywanie badań przez samorządy terytorialne w procesie komunikacji z otoczeniem i budowania wizerunku gminy; 3. Komunikacja samorządu z obywatelami; 4. Medialna rywalizacja miast o tutuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r.; 5. Warszawskie komunikowanie. Błędy w strategii promocji Warszawy w kontekście Euro 2012; 6. Fora internetowe-między siłą a problemem Internetu; 7. Rola NGO`s w budowaniu tożsamości miasta; 8. Wizerunek miasta. Od koncepcji do wdrożenia; 9. Elementy tożsamości wizualnej w samorządach na przykładzie gminy Niepołomice; 10. O skutecznej komunikacji-klasyczne i nowe narzędzia komunikacji w samorządzie terytorialnym... [i in].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Materiały z Kongresu Public Relations.
M.in. dot. samorządów terytorialnych w woj. podkarpackim (s. 49-54), niepublicznych szkół wyższych w Rzeszowie i Szkoły Podstawowej nr 2 w Chmielniku.
Bibliogr. przy ref.
Magdalena Bsoul - Zasady dobrego public relations w polityce ; Maria Buszman-Witańska - Marka miejsca w promocji regionu ; Aneta Czarniecka - Marketing internetowy w służbie zdrowia ; Sławomir Gawroński - Identyfikacja wizualna jako narzędzie public relations w jednostkach samorządu terytorialnego. Wyniki badań empirycznych ; Agata Gemzik-Salwach - Strategie public relations w bankach w dobie kryzysu finansowego ; Grzegorz Hajduk - Znaczenie działań PR w realizacji założeń zintegrowanej komunikacji marketingowej ; Barbara Iwankiewicz-Rak - Public relations w administracji publicznej - główne obszary decyzji ; Monika Kaczmarek-Śliwińska - Etyka public relations. Standardy zawodu specjalisty ds. PR w świetle kodeksów branżowych ; Monika Kantowicz-Gdańska - Budowanie wizerunku firmy na rynku pracy - wpływ oferty zatrudnienia na atrakcyjność pracodawcy ; Małgorzata Koszembar-Wiklik - Prosument- szansa czy zagrożenie dla wizerunku firmy? ; Olga Kurek - Wizerunek niepublicznych szkół wyższych w Rzeszowie w opinii maturzystów - raport z badań ; Wioletta Kwak - Wykorzystanie public relations w komunikacji organizacji non profit z interesariuszami ; Paweł Łabuz - Uwarunkowania prawne w przekazie informacji jako narzędzie public relations ; Katarzyna Łazorko - Znaczenie strategii sponsoringu sportowego w kształtowaniu wizerunku podmiotu sponsorującego ; Wojciech Małuszyński - Rola wewnętrznego audytu komunikacyjnego w budowaniu strategii public relations ; Jadwiga Mazur - Pubtic relations w organizacjach zajmujących się bezpieczeństwem publicznym - obszary zaniedbane ; Tomasz Nykiel - Macierz celów wizerunkowych jako metoda pomiaru sytuacji wizerunkowej podmiotu ; Lucyna Orenkiewicz, Karolina Pado - Wizerunek państwa jako element międzynarodowego public relations ; Piotr Para - Zmiana w rozumieniu socjotechnik w Polsce ; Gerard Parzelski - PR-owskie wykorzystanie oficjalnych stron internetowych w polskich bankach ; Małgorzata Paszkowska - e-public relations zakładu opieki zdrowotnej ; Paweł Przywara - PR współczesnych dziennikarzy polskich ; Ewelina Radion - Znaczenie promocji projektu współfinansowanego z funduszy unijnych dla jego realizacji na przykładzie wsi Chmielnik ; Jacek Rodzinka, Joanna Hady, Elżbieta Hospod - Działalność charytatywna wybranych zakładów ubezpieczeń ; Jacek Rodzinka, Joanna Hady - Wpływ kryzysu finansowego na sprzedaż ubezpieczeń w świetle badań ; Andrzej Rozmus - Problem kształtowania wizerunku - ujęcie interdyscyplinarne ; Marek Rutkowski - Komunikacja formalna i nieformalna w kształtowaniu relacji B2B - wyniki badań ; Maciej Soin - Etyka dziennikarska a praktyka PR ; Karina Stasiuk-Krajewska - Etyka w działaniach public relations - ujęcie teoretyczne ; Stanisław Ślusarczyk, Julita Ślusarczyk, Radosław Ślusarczyk - Rozwój marketingowej komunikacji internetowej w społeczeństwie informacyjnym ; Grzegorz Wróbel - Znaczenie kultury regionu w kształtowaniu tożsamości organizacji na przykładzie korporacji i administracji rządowej w Japonii ; Ansgar Zerfass, Piet Verhoeven, Waldemar Rydzak, Jacek Trębecki - Polski PR w perspektywie europejskiej ; Marek Zimnak - PR wyższych uczelni a społeczna odpowiedzialność. Eksperyment: model promocji gminy. CASE STUDY: Piotr Bielawski - Znaczenie mediów publicznych dla wizerunku regionów, tożsamości regionalnej i lokalnej ; Elżbieta Bukowiec - Prawo PR do wątpliwości i emocji ; Paweł J. Dąbrowski - PR i negocjacje: o PR czynów ; Wiesław Gałązka - Czego się Jaś nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał. O szkoleniach wizerunkowych polskich polityków ; Krzysztof Janiczek - Proces zarządzania public relations w organizacjach sektora kultury na przykładzie Społecznego Instytutu Wydawniczego Znak w Krakowie ; Renata Młynarczuk - Wizerunek miasta - od pomysłu do realizacji ; Maciej Ulita - Słowo o słowach ; Maciej Zaremba - Bez zbędnego napięcia. Portale branży energetycznej w dobie kryzysu gospodarczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96258 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tożsamość Osób, Zbiorowości, Instytucji ; 4)
Materiały z konferencji pt.: "Tożsamość i komunikacja", zorganizowanej przez Katedrę Socjologii Kultury KUL w 2009 r.
I. KOMUNIKACYJNY WYMIAR TOŻSAMOŚCI: Informacyjna przestrzeń tożsamości ; Tożsamość jednostki a proces komunikowania ; Współczesna tożsamość narodowa jako wytwór działań politycznych i komunikacyjnych ; Komunikacja globalna a rozwój "kultury uczestnictwa" ; Wartości w procesie komunikowania się nauczyciela z uczniem ; Konsumpcja formą komunikowania tożsamości i przynależności społecznej jednostki ; Działania komunikacyjne odbiorcy oferty instytucji kulturalnej w Olsztynie ; O sensie i funkcjach fotografii dziennikarskiej. II. KREACJE TOŻSAMOŚCI W PRZEKAZACH MEDIALNYCH I W TWÓRCZOŚCI ARTYSTYCZNEJ: Tożsamość z poradnika? Kształtowanie obrazu współczesnej kobiety przez dyskurs terapeutyczny w wybranych programach TVN Style ; Rola tygodników opiniotwórczych w kształtowaniu tożsamości politycznej w Polsce w latach 1990-2005 ; Ku zmianie tożsamości polskiej rodziny w publikacjach "Gazety Wyborczej" i "Polityki": 2004-2005 ; Kształtowanie tożsamości narodowej poprzez muzykę - na przykładzie oper "Halka" i "Straszny Dwór" ; Czy istnieje tożsamość grafficiarza? III. WOKÓŁ NOWYCH, KONTROWERSYJNYCH TOŻSAMOŚCI: Ezopowa tożsamość dziennikarstwa ; Społeczności marki w kształtowaniu tożsamości konsumentów ; W poszukiwaniu tożsamości profesjonalnej. Przypadek public relations ; Wpływ Internetu na afirmację tożsamości płci u osób transseksualnych ; "Emamy są STRASZNIE miłe". Wpływ autorefleksji na poczucie tożsamości społeczności internetowej na przykładzie forum e-mama ; Wszystko na pokaz. Tożsamość w kulturze celebrytów. IV. TOŻSAMOŚĆ RELIGIJNA W MEDIACH: Elementy tożsamościowe mediów katolickich w nauczaniu Jana Pawła II ; Internet i tożsamość religijna (na przykładzie Ukrnetu).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., wrzesień 2009 r., Łódź.
Bibliogr. przy ref.
Biogram Zygmunta Chamca ; ZAGADNIENIA OGÓLNE: Nowe media w perspektywie lingwistycznej ; Styl jako kategoria krytycznej analizy dyskursu ; Logika dyskursu ; Od "żeromszczyzny" do netspeak - obrazowanie czy szkic? ; Nauczyciele wobec uczniów - o postawach ambiwalentnych. STYL: Styl dziennikarstwa prasowego w perspektywie dyskursywnej ; Język w mediach w kontekście kultury indywidualizmu ; Estetyzacja świata i estetyzacja języka "kolorowej" prasy kobiecej (przyczynek do rozważań o wpływie postmodernizmu na współczesną polszczyznę) ; O niektórych przejawach kultury postmodernistycznej w dziennikarstwie na przykładzie gatunków prasowych ; Rząd rządzi językiem - retoryka demokratycznej władzy ; Od stylu do stylistycznej realizacji. Analiza wybranego tekstu prasowego ; Kaci (tak) nie mówią - spór o styl wokół powieści "Łaskawe" Jonathana Littella we Francji i w Niemczech ; Komputer jest nieskończenie cierpliwy..., czyli personifikowanie nowoczesnych środków technicznych ; Kategoria empatii w tekstach Barbary Pietkiewicz. DYSKURS: Style dyskursu publicznego ; Polimorficzność głosu obecności a retoryka reprezentacji w różnicowanych sytuacjach komunikacyjnych ; Jakim językiem mówi dzisiaj kino w dyskursie audiowizualnym? ; Obraz mediów i dyskursu medialnego w polskiej literaturze współczesnej (na wybranych przykładach) ; Komunikacja bezrefleksyjna ; Podstawowe komponenty procesu reklamowego ; Stylistyczne gatunki reklamy ; Strategie kreacji reklamowej ; Metafora w dyskursie politycznym jako skuteczny środek perswazji ; Akty deprecjacji językowej w dyskursie polityków - analiza werbalnych i niewerbalnych składników działalności językowej ; Dyskurs publiczny w Polsce (na przykładzie bloga politycznego) ; Język blogów polityków ; Wpływ elit symbolicznych na dyskurs publiczny: konstruowanie figury "kalającego własne gniazdo" ; W stronę historii radia. Strategie retoryczne publicystyki polskiej sekcji RWE wobec paradoksu komunikacji z odbiorcą krajowym ; Dzieninkarstwo i polityka w działalności Jana Nowaka-Jeziorańskiego - współczynnik aksjologiczny ; Modus vivendi i modus operandi - dyrektor i współpracownik RWE (na podstawie korespondencji Jana Nowaka i Tymona Terleckiego) ; Język mediów a rzeczywistość faszystowska w świetle działalności prasy gadzinowej w Polsce w latach 1939-1945 ; Dyskurs medialny wobec kryzysu finansowego na przykładzie polskich tekstów prasowych dotyczących sektora bankowości ; Adresat i odbiorca perswazji w dyskursie publicystycznym na przykładzie programu T. Lisa "Co z tą Polska?". MEDIA: Retoryka a/i media: próba określenia pól wspólnych ; Neomedia jako przestrzeń aktywności publiczno-prywatnej ; Oralność - piśmienność - (audio)wizualność - i co dalej? Rozważania na temat relacji między mediami i komunikacją ; Liczby w mediach: rola i funkcja rzeczywistości liczb w komunikacji medialnej - wyniki badania empirycznego ; Polska prasa masowa a zagrożenia wynikające z voyeuryzmu medialnego ; Rola i znaczenie gazet bezpłatnych na polskim rynku prasowym jako ważnego nośnika reklamy ; Wizualizacja w popularyzacji prasowej na przykładzie eseju z dziedziny nauk ścisłych ; Łódzka Rozgłośnia Radiowa w latach 1930-1939 ; Kilka uwag o semantyce dźwięku ; Wybrane kategorie języka filmu i ich zastosowanie w słuchowisku ; O instancji odbiorczej dzieła adaptowanego na przykładzie słuchowiska dla dzieci ; Dziennikarskie dokumenty o czeczeńskiej rzeczywistości wojennej ; Mechanizmy retoryczne w "court show" Sędzia Anna Maria Wesołowska ; Internetowy dyskurs na temat rodziny ; Chwyty retoryczne związane z obchodami 20. rocznicy wolnych wyborów 4 czerwca 1989 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Spis treści także ang.
Czytelnik czy klient - implikacje podejścia do użytkownika biblioteki dla procesu obsługi ; ka Czy czytelnik może być zbawiony? - grzechy, nawyki, oczekiwania współczesnego czytelnika ; Komunikacja interpersonalna w praktyce bibliotecznej i jej wpływ na postrzeganie jakości biblioteki przez użytkowników ; Biblioteka w procesie uspołeczniania na przykładzie komunikacji interpersonalnej w środowisku bibliotecznym ; Komunikacja interpersonalna w bibliotece - wybrane zagadnienia ; Kontakt i komunikacja z czytelnikiem niesłyszącym ; Zarządzanie nowoczesną biblioteką, czyli co jest podstawą sukcesu każdej współczesnej organizacji? ; Filozofia KAIZEN w bibliotece akademickiej ; Broker informacji - ewolucja zawodu bibliotekarza? ; Aktywność młodych pracowników bibliotek w organizacjach zawodowych ; Kultura w budowaniu jakości biblioteki ; Badania marketingowe szansą na poznanie potrzeb czytelnika ; Budowanie wizerunku biblioteki na przykładzie Książnicy Zamojskiej ; Wizerunek WBP im. H. Łopacińskiego w Lublinie na łamach prasy w latach 2005-2009 ; Zbiory specjalne Biblioteki Raczyńskich i ich czytelnicy ; Biblioteka naukowa w społeczeństwie informacyjnym ; Blogi w bibliotekach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96235 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera ref. wygłoszone na konferencji zorganizowanej w 2008 r. przez Katedrę Kulturoznawstwa Międzynarodowego Instytutu Studiów Regionalnych UJ.
Andrzeja Kapiszewskiego dążenie do zrozumienia świata opartego na dialogu ; I. KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA: "Asymilacja i konflikt" po latach ; Język i tradycja istotnymi elementami pogranicza symboliczno-kulturowego ; Komunikacja międzykulturowa w globalizującym się świecie ; Komunikacja międzykulturowa jako transgresja ; O sąsiedztwie kultur. II. SZTUKA I TOŻSAMOŚĆ NA POGRANICZACH: Roman Brandstaetter - pisarz na pograniczu kultur ; Mistyczna ozdoba. Henna w kulturze Wschodu i Zachodu ; Dialog cywilizacyjny polsko-rosyjski. Perspektywa przeszłości i przyszłości ; Dialogi i awantury - międzykulturowe spotkania w przestrzeni sztuki ; Recepcja przekładów literackich jako przestrzeń spotkania międzykulturowego. III. POGRANICZA ETNICZNO-NARODOWE: Tuchalarzy-caatani dzisiaj. Dialog kultur czy rewitalizacja tożsamości? ; Pogranicze społeczno-kulturowe w tradycji i świadomości Ślązaków ; Wewnętrzny kolonializm a napięcia etniczne w północno-wschodniej Tajlandii ; Odmienna wrażliwość religijna Polaków i Niemców jako wyzwanie i szansa ich wzajemnego dialogu ; Spór o budowę minaretów w Szwajcarii - przyczynek do dialogu muzułmańsko-chrześcijańskiego ; Meänkieli - most łączący dwa brzegi. Współcześni tornedalczycy w dialogu międzykulturowym. IV. WYMIARY POGRANICZA: Kino jako pole wymiany kulturowej między wschodem i zachodem - analiza zjawiska na przykładzie wybranych filmów Akiry Kurosawy, Johna Woo i Quentina Tarantino ; Turystyka - dialog lustra? ; Dialog górali świata na Międzynarodowym Festiwalu Folkloru Ziem Górskich w Zakopanem ; Migracja z Polski do Irlandii - przypadek kontaktu międzykulturowego ; Człowiek, kultura i świat człowieka. Zakorzenienie a przekraczanie granic między ludźmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95282, A-94211 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
(Komunikowanie i Komunikacja)
Materiały z konferencji naukowej, która odbyła się w Białej Podlaskiej i Roskoszy, 12-13 września 2007 r.
Płyta CD-ROM prezentuje tajniki sięgającej XIX wieku sygnalizacji dźwiękowej - sygnały grane na rogach i trombicie.
W części nakładu jest błędny ISBN pod naklejką.
Indeks.
I. KOMUNIKACJA I KOMUNIKOWANIE W OCZACH PODRÓŻNIKÓW: Ziemianin w drodze. Europa poznawana w podróżach kuracyjnych ; Z ziem polskich za ocean. Podróże polskich pisarzy w II połowie XIX wieku ; Podróże oknem na świat. Kilka uwag o sposobach zbierania, przetwarzania i prezentowania informacji o ziemiach polskich na potrzeby angielskich przewodników turystycznych ; Propaganda w polskich dziewiętnastowiecznych przewodnikach turystycznych ; Wariacje na temat podróży, czyli o sytuacji komunikacyjnej "Opisu podróży do jednej części Prus, niegdyś polskich" Krystyna Lacha Szyrmy. II. KOMUNIKOWANIE W DOBIE WALKI O NIEPODLEGŁOŚĆ: Zesłańcze opisania, czyli poprocesowa korespondencja filomatów na nowo odczytana ; Paryż, Kraj, Europa - sposoby komunikowania agentów Hotelu Lambert ; Komunikowanie i porozumienie przy pomocy symboli w dobie powstania styczniowego. III. PRASA OKRESU ROZBIORÓW I I WOJNY ŚWIATOWEJ: O fotografii w prasie polskiej na przełomie XIX i XX wieku ; Ruch filantropii wobec wyzwań nowoczesności. Ewolucja i znaczenie informacji prasowej o kobiecej działalności dobroczynnej w polskiej opinii publicznej w XIX i początkach XX wieku ; "Więcej z pługiem niż z piórem przestaję...". O listach czytelników do redakcji "Gazety Świątecznej" w latach 1881-1914 ; Środki lokomocji w prasie warszawskiej lat 1910-1914. Koncepcja fenopressu ; Joachima Bartoszewicza komunikacja poprzez podróże. Szkic do biografii z lat 1892-1918 ; Od propagandy do polemiki, czyli echa różnic światopoglądowych na łamach XIX-wiecznej prasy galicyjskiej ; Zagadnienia społeczno-gospodarcze na łamach prasy galicyjskiej w czasie I wojny światowej ; "Wojna powołała nas do służby narodowej...". Problem idei niepodległości w świetle druków ulotnych i prasy kobiecej w okresie I wojny światowej ; Plotka i plotkowanie na ziemiach polskich w czasie I wojny światowej. IV. LITERATURA A ZJAWISKA KOMUNIKOWANIA SIĘ LUDZI: Turnieje poetyckie w prasie Księstwa Warszawskiego. Kajetan Koźmian - Antoni Wybranowski. "Gazeta Warszawska" Rok 1809 ; Unormować czytanie. O poradnikach lekturowych przełomu XIX i XX wieku ; Przekształcanie świata. O znaczeniu lektury kobiet w XIX wieku. V. MEDIA KOMUNIKACYJNE: Antoni Edward Odyniec - XIX-wieczne medium komunikacyjne ; Formy komunikacji wobec Aleksandra Świętochowskiego ; Przybyszewski. Strategia komunikacji artysty społeczeństwa spektaklu. VI. KOMUNIKOWANIE GÓRALSKIE: Pasterska sygnalizacja na Podhalu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94672 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Komunikowanie i Komunikacja)
Materiały z konferencji, która odbyła się w Roskoszy, 9-10 września 2008 r.
Indeks.
I. PRASA OKRESU NIEPODLEGŁOŚCI: Prasa wielkopolska jako medium komunikacyjne w dwudziestoleciu międzywojennym. Próba charakterystyki ; Rola prasy prowincjonalnej w krzewieniu idei regionalizmu w II Rzeczypospolitej (na przykładzie gazet i czasopism płockich) ; Prasa gospodarcza Krakowa i Lwowa w okresie międzywojennym ; Wpływ prasy na rozwój świadomości narodowej w Brześciu nad Bugiem (1919-1939) ; Rola prasy w działalności ukraińskiego ruchu narodowo-demokratycznego ; Odrębne czasopisma jako przestrzeń integracji środowiska muzułmanów w Polsce międzywojennej ; Rola dodatków kulturalnych do prasy codziennej w procesie odbudowy państwa polskiego w dwudziestoleciu międzywojennym ; Wywiad prasowy jako akt komunikacji (na przykładach publikacji w "Wiadomościach Literackich") ; Polskie dziennikarstwo śledcze (?) okresu dwudziestolecia międzywojennego na przykładzie "Tajnego Detektywa" - zarys problematyki ; Zbrodnia w "Nowościach Ilustrowanych" (1918) ; "Ostrożnie z czytaniem!". O poradnikach lekturowych z lat 1919-1939. II. POLSKIE RADIO I FILM W OKRESIE DWUDZIESTOLECIA (aspekty): Rola słuchowisk w komunikacji kulturowej ; Współpraca Władysława Kalinowskiego z Rozgłośnią Polskiego Radia w Wilnie ; Polski Don Kichot międzywojennej teorii filmowej. "X Muza" Karola Irzykowskiego w perspektywie powrotu teorii ; Komunikacyjne możliwości kina w publicystyce filmowej dwudziestolecia międzywojennego ; "Kino - choroba dnia dziesiejszego". Pierwsza Awangarda i film. III. WYBRANE WIZUALNE RODZAJE KOMUNIKACJI W DWUDZIESTOLECIU MIĘDZYWOJENNYM: Komunikacja graficzna, czyli plakat polski w dwudziestoleciu międzywojennym ; Krakowskie Przedmieście w obiektywie Zdzisława Marcinkowskiego w latach 1919-1939. IV. POLSKIE ZIEMIAŃSTWO I INTELIGENCJA A PROCESY KOMUNIKACYJNE: Komunikowanie organizacji: przypadek Związku Ziemian w Warszawie ; Pamiętnik Alfreda Potockiego - pana na Łańcucie - źródłem informacji o podróżach polskiej arystokracji w okresie międzywojennym ; Wyrazić Rosję - Romana Dyboskiego "Siedem lat w Rosji i na Syberii (1915-1921). Przygody i wrażenia" ; Opisać świat i ludzi - Romana Dyboskiego "przyczynek do literatury antropogeograficznej" ("Stany Zjednoczone Ameryki Północnej. Wrażenia i refleksje"). V. INSTRUMENTY KOMUNIKOWANIA I KOMUNIKACJI: Środki łączności i komunikacja w służbach mundurowych II Rzeczypospolitej ; Rola transportu kolejowego w II Rzeczypospolitej - zagadnienia wybrane ; Kolejowe rozkłady jazdy w okresie II RP - funkcje społeczne źródła ; Wieść gminna jako narzędzie komunikacji ludności wsi powiatu bialskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94680 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikowanie i Komunikacja)
Materiały z konferencji, która odbyła się w Roskoszy, 12-14 września 2006 r.
I. POLSKA A ZAGRANICZNY KONTEKST KOMUNIKOWANIA I KOMUNIKACJI: Opisać nieznane - sposoby percepcji geografii Azji zarejestrowane w relacjach z podróży Jana de Pian del Carpine i Benedykta Polaka (1245-1247) oraz Wilhelma Rubruka (1253-1255) ; Informacja w działalności dyplomatów angielskich w Rzeczypospolitej w końcu XVI i pierwszej połowie XVII wieku - struktura, sposoby pozyskiwania i przekazywania ; Sytuacje i sygnały komunikacyjne w staropolskich relacjach z wizyt na dworach zachodnioeuropejskich ; Marek Jakimowski i problemy komunikacji w I połowie XVII wieku ; Wojna smoleńska 1633-1634 w ówczesnych gazetach ulotnych ; Wywiadowcza penetracja Prus Królewskich i Korony przez Szwedów w latach 1652-1655 ; Wiadomości o Rzeczypospolitej w "Gazecie" Renaudota ("Gazette de France") w latach 1668-1673. Typy informacyjne i mechanizmy obiegu informacji ; Duże miasta Rzeczypospolitej a obieg informacji w świetle relacji francuskich z XVII i XVIII wieku ; Kilka uwag na temat obiegu informacji dyplomatycznej w XVIII wieku. II. STRATEGIE I SPOSOBY KOMUNIKOWANIA W DAWNEJ POLSCE: Wybrane problemy szesnastowiecznego dialogu w perspektywie kultury konwersacyjnej w dysputacyjnej ; Promocja, zachęta, manipulacja..., czyli o reklamowej funkcji przemów do czytelnika w wybranych szesnastowiecznych utworach religijnych ; "Jako powiadają ci,co wiedzą...". Plotka i mistyfikacja jako narzędzia polemik wyznaniowych w Polsce XVI wieku ; Językowe formy przesłania w polskim kaznodziejswie od średniowiecza do baroku ; "Wieści ze świata i wiadomości o świecie w kaznodziejstwie XVII wieku" ; Jezuicki dramat eucharystyczny jako propaganda sukcesu (Toruń lat osiemdziesiątych wieku XVII) ; Dyskurs nienawiści w "Komecie to jest pogróżce" Mateusza Bembusa ; Anonimowe kolportowanie "pieśni na dobą noc" w rękopiśmiennych zbiorach karmelitańskich ; Panegiryk a komunikacja społeczna w XVIII wieku (na przykładzie "Janiny..." Jakuba Kazimierza Rubinkowskiego) ; Sygnały komunikacji jako elementy strukturalne w epice barokowej (na przykładzie "Nadobnej Paskwaliny" Samuela Twardowskiego) ; Strategia gry z czytelnikiem w wybranych dramatach Piotra Krasuskiego ; Strategie komunikacyjne w twórczości okolicznościowej Samuela Twardowskiego ; Komunikacja staropolska w "krzywym zwierciadle" widziana ; Korespondent w "Monitorze". Rekonesans. III. INSTRUMENTY PRZEKAZYWANIA INFORMACJI W DAWNEJ POLSCE: Jana Ostroroga "List do narodu" z roku 1620 a początki politycznej publicystyki epistolarnej w literaturze staropolskiej. Kilka uwag o sposobach komunikowania agitacyjnego ; Korespondencja Samuela Kazimierza Kuszewicza jako źródło informacji o wojnie polsko-kozackiej 1648-1649 ; Stanisławowie Kurosz i Buczyński jako czółowi informatorzy księcia Krzysztofa II Radziwiłła ; Służba tatarskich gońców w państwie Jagiellonów na tle dawnych posług komunikacyjnych ; Funkcjonowanie poczty wojskowej w czasach Augusta III.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94679 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej