Majchrowska Justyna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1645)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Majchrowska Justyna
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(648)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Verne Jules
(400)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kipling Rudyard
(212)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Dziennikarstwo
(2)
Językoznawstwo
(2)
Reklama
(2)
Stylistyka
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Analiza dyskursu
(1)
Analiza treści i zawartości mediów
(1)
Gatunki medialne
(1)
Język polski
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediolingwistyka
(1)
Medioznawstwo
(1)
Portale internetowe
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuły
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(4)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Historia
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Materiały z IV Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Młode dziennikarstwo", która odbyła się w formie zdalnej 10 grudnia 2020 r.
Bibliografia przy referatach.
Tekst częściowo w języku angielskim, słowackim i ukraińskim, streszczenia w języku polskim i angielskim.
CZ. I. ADEPCI DZIENNIKARSTWA O DZIENNIKARSTWIE: Andriy Konyk, Natalia Voitovych, The influence of the mass media and the blogosphere on the Ukrainian political situation ; Lilia Imbirowska-Sywakiwska, Wolność słowa w środkach masowego przekazu podczas wojny rosyjsko-ukraińskiej ; Kristína Oravcová, Od spravodajskej kultúry po internetovú - memetizácia spravodajského umienia ; Jozef Mergeš, Štruktúra televízneho športového spravodajstva v čase korona krízy ; Marianna Kraviarová, Súčinnosť pauzy a dôrazu v rozhlasovej publicistike ; Wiktoria Jackowska, Manipulacja językowa w tygodniku „Do Rzeczy” ; Patrycja Bieniasz, Wywieranie wpływu na czytelników w tekstach Jana Dobrzańskiego ; Izabela Gumienna, Debata i dyskusja - rozróżnienia terminologiczne ; Lenka Regrutova, Status na sociálnej sieti ako zdroj informácií pre spravodajstvo Anna Skibińska, Trendy tytulacyjne w erze clickbaitów - studium przypadku ukraińskich tematów na portalu Nowiny24.pl ; Zofia Nacewska, Polski reportaż sądowo-kryminalny jako niezależny gatunek dziennikarstwa prawnego ; Patrycja Fangor, Dziennikarstwo śledcze jako jeden z rodzajów dziennikarstwa ; Olena Shulym, Ethical and legal side of journalistic investigations ; Yaroslav Syvakivskyy, Фактчекінг у час російсько-української війни: методика та особливості ; Honorata Smerecka, Black Friday - uwagi językowe ; Eva Peknušiaková, Reklamná komunikácia v čase koronkarzy ; Kinga Matuszko, Mikołaj Głos, ,,Bo warto czytać” - czy vlogi książkowe są skuteczną formą promocji czytelnictwa? Analiza na wybranych przykładach ; Bartosz Jaklik, Kultura starożytnego Rzymu w filmie fabularnym ; CZ. II. FELIETONY I SCENY: Małgorzata Bożek, Film script as a structure. Media and genological consideration ; Klaudia Swatek,Cybernetyczny caerostris darwini ; Klaudia Mleczek, Oskarżyciel posiłkowy ; Kinga Skowron, Mów mi łowca trailerów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106725/4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z V Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Młode dziennikarstwo", która odbyła się w trybie zdalnym 9 grudnia 2021 r.
Bibliografia przy referatach.
Tekst częściowo w języku polskim, angielskim, słowackim, streszczenia w języku polskim i angielskim.
Cz. I. ADEPCI DZIENNIKARSTWA O DZIENNIKARSTWIE: Lenka Regrutová, Marianna Kraviarová, Možnosti zvyšovania medíalnych kompetencií studentov mediálnych študií (Tvorba televíznej relácie) ; Olena Kyryliv, Yuliya Nahorna, Ternapil television in the context of emerging technologies development: dogital television vs internet television ; Yana Shekeriak, The Impact of Open Date on the Development of a Democratic Civil Society ; Bartłomiej Wojnowski, Newonce.net jako przykład biznesu i wortalu dla pokolenia Z ; Krystian Miś, Moda na inkluzywność. Analiza wybranych reklam oraz kampanii medialnych w nurcie równościowym ; Kinga Dobek, Obraz kobiety w reklamie telewizyjnej ; Alina Vovkoboi, Mariya Butyrina, Cenceled Until Proven Otherwise: Analyzing Media Discourse Surrounding 'Rust' On-Set Shooting Tragedy ; Olena Shulym, Rethinking the term "journalistic investigation" - context historical and analysis ; Mariola Sowa, Pandemia "fake newsów" ; Anna Skibińska, Fotografie dziennikarskie jako komponenty medialnych wypowiedzi na temat Ukraińców - studium przypadku portalu www.warszawa.wyborcza.pl ; Stanisław Vasyurko, Authentication of Ukraine is in the world through the prism of the Cinema ; Andriy Konyk, Violation of journalistic standards on the air of the TV channel Priamiy ; Petro Kozak, Social media use in Ukrainian politics ; Aleksandra Nowak, Media tradycyjne a Internet - jak wpływa na współczesną telewizję mają platformy VOD? ; Magdalena Kieroń, Jak media społecznościowe wpływają na rzeczywistość ? ; Małgorzata Bożek, The pandemic (of fear) in selected reportages and novels by Hanna Krall. Narrative and identity strategies ; Vasylyn Petrivna Bratashchuk, Iryna Mykolaivna Mudra, The topic of gender discrimination in online media ; Karolina-Silviia Kunhurowa, Broadcast of Ukrainian media situation in the East of the Country ; Halyna Pavelko, Psychological influence of advertising ; Tetiana Darmohrai, The importance of media hygiene durin the COVID-19 pandemic. Vaccination information campaign through the prism of the media ; Ruslan Lavrenov, Ethical aspects in the work of a photo journalist ; Klaudia Mleczek, Metody pisania treści copywriterskich na podstawie wybranych opisów z trzech popularnych drogerii internetowych ; Kinga Skowron, Animacje Victorii Vincent, umieszczone na platformie YouTube, komentarzem do zagrożeń płynących z nowych mediów ; CZ. II. STUDENCKI PUNKT WIDZENIA -ESEJE: Wiktoria Mazurkiewicz, Instagramowa kreacja rzeczywistości z perspektywy użytkowniczki internetu ; Michał Sanocki, Grot fiołkami ozdobić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106725/5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 271-283.
Streszczenie w języku angielskim.
Wprowadzenie ; Wykład I. Reklama: 1. Historia reklamy ; 2. Kilka słów o historii reklamy w Polsce ; 3. O reklamie i celach reklamowania ; 4. Podziały reklam ; 5. Konkluzja ; Wykład II. Komunikowanie się a reklama: 1. Schemat komunikowania w reklamie ; 2. Portal społecznościowy a komunikowanie się ; 3. Determinanty komunikowania reklamowego: Reklama w dyskursie prasowym ; Reklama w dyskursie radiowym ; Reklama w dyskursie telewizyjnym ; Reklama w dyskursie internetowym ; 4. Konkluzja ; Wykład III. Mechanizm językowy a perswazja: 1. Mechanizm językowy ; 2. Perswazja ; 3. Preswazja i pierwsze kroki ; 4. Transformacje ; 5. Konkluzja ; Wykład IV. Nazwa, claim, slogan/hasło i ich determinanty: 1. Branding – informacje ogólne ; 2. Nazwa ; 3. Claim ; 4. Slogan a hasło ; 5. Komunikat reklamowy ; 6. Konkluzja ; Wykład V. Składnia i leksyka komunikatów reklamowych: 1. Składnia w tekstach reklamowych: Dialog w reklamie ; Konstrukcje sloganowe ; Wypowiedzi sloganowe ; 2. Leksyka w przekazach reklamowych: Rzeczownik ;Czasownik ; Imiesłów ; Przymiotnik i przysłówek ; 3. Konkluzja ; Wykład VI. Kategoryzowanie w reklamie: 1. Kategorie semantyczne według Kazimierza Ożoga: Kategoria natury i naturalności wyrobu ; Kategoria ceny ; Kategoria nowości (nowoczesności) wyrobu ; Kategoria tradycji (przeszłości) ; Kategoria wygody, luksusu i skuteczności ; 2. Kategorie gramatyczne ; 3. Kategorie pozajęzykowe ; 4. Konkluzja ; Wykład VII. Mechanizmy retoryczne w reklamie: 1. Mechanizm retoryczny: Wspólnota świata i języka ; Emocjonalność odbioru ; Uproszczone wartościowanie ; Bezalternatywność wyboru ; 2. Inne środki retoryczne ; 3. Konkluzja ; Wykład VIII. Nawiązania intertekstualne w reklamie: 1. Intertekstualność w reklamie ; 2. Gra językowa ; 3. Nawiązania intertekstualne ; 4. Konkluzja ; Wykład IX. Homonimia: 1. Homonimia i jej odmiany: Homonimy ; Homofony ; Homonimia składniowa ; 2. Konkluzja ; Wykład X. Reklamowe innowacje: 1. Neologizm i jego odmiany: Neologizmy semantyczne (neosemantyzmy) ; Neologizmy słowotwórcze ; Neologizmy frazeologiczne (modyfikacje, innowacje) ; 2. Zapożyczenia w reklamie ; 3. Rym ; 4. Onomatopeje ; 5. Konkluzja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113796 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 294-309.
Streszczenie w języku angielskim.
Wprowadzenie ; I. SPECYFIKA KOMUNIKACJI INTERNETOWEJ: 1. Charakterystyka komunikacji międzyludzkiej: Leksykalne znaczenie pojęć – informacja i komunikat ; Komunikacja i komunikowanie się w społeczeństwie ; Podstawowy schemat komunikacji językowej ; Istota i funkcje komunikowania masowego w odniesieniu do Internetu ; 2. Właściwości komunikacji internetowej: Computer-Mediated-Communication (CMC) warunkiem porozumiewania się w cyberprzestrzeni ; Komunikacja marketingowa jako asumpt komunikacyjny w portalu internetowym ; Kontekst komunikacyjny a schemat Sebastiana Przybyszewskiego ; Przekaz internetowy i jego typy ; Determinanty komunikacji w Internecie ; Dyskurs medialny a dyskurs internetowy ; 3. Konkluzja ; II. PRAGMALINGWISTYCZNA PERSPEKTYWA BADAWCZA: 1. Podstawowe założenia i problemy badawcze: Genologia lingwistyczna i jej geneza ; Teoria aktów mowy w ujęciu Anny Wierzbickiej ; Teoria aktów mowy w ujęciu Johna Austina: Akty performatywne i konstatacje ; Moc aktów mowy – nowa teoria Johna Austina ; Klasyfikacja aktów mowy według Johna Searle’a ; Teoria implikatur konwersacyjnych ; 2. Genologiczna perspektywa badawcza: Genologiczna analiza tekstu Marii Wojtak ; Gatunek i jego determinanty ; Wzorzec kanoniczny i jego modyfikacje ; Gatunek internetowy ; 3. Konkluzja ; III. PORTAL – PRYMARNY GATUNEK INTERNETOWY: 1. Definicja portalu i wortalu internetowego ; 2. Portal internetowy i jego gatunkowość ; 3. Konkluzja ; IV. WYKŁADNIKI STRUKTURALNE PORTALU INTERNETOWEGO: 1. Portal internetowy i jego realizacje: Nazwa portalu a wyznacznik gatunkowy: PCLab.pl ; Pudelek.pl ; Gotujmy.pl ; Metaopis strony w wyszukiwarce internetowej ; Kolorystyka portalu ; Tematyka portali internetowych ; Struktura a miniaturyzacja technologiczna ; 2. Konkluzja ; V. NETLOG – NADRZĘDNA STRUKTURA KOMUNIKACJI W PORTALU INTERNETOWYM: 1. Gatunki mowy/wypowiedzi: Netlog – rozmowa i dialog w sieci ; Komentarze w teorii tekstów trzecich ; Typologia gatunków wypowiedzi w portalu internetowym ; 2. Konkluzja ; VI. GATUNKI (WYPOWIEDZI) W PORTALU INTERNETOWYM: 1. Gatunki wypowiedzi w tekstach-matkach: Gatunki pozainternetowe: Zapowiedź ; Wiadomość ; News ; Artykuł publicystyczny ; Sylwetka ; Gatunki internetowe: Blog ; Forum ; Gatunki użytkowe: Porada ; Przepis kulinarny ; Akty mowy w elementach komentujących (teksty-matki) ; 2. Akty mowy w komentarzach użytkowników (teksty-opinie) ; 3. Konkluzja ; VII. UCZESTNICY NETLOGU I ICH STRATEGIE KONWERSACYJNE: 1. Identyfikatory nadawcy i odbiorcy w portalu internetowym ; Pseudonimy nadawców ; Pseudonimy odbiorców ; 2. Leksyka ujawniająca nadawców i odbiorców: Nadawca ; Odbiorca ; 3. Strategie i antystrategie konwersacyjne: Strategie konwersacyjne w portalu internetowym ; Antystrategie konwersacyjne w portalu internetowym: Tytuł w internetowym gatunku wypowiedzi ; Lid w internetowym gatunku wypowiedzi ; 4. Konkluzja ; VIII. JĘZYK I STYL INTERLOKUTORÓW PORTALI INTERNETOWYCH: 1. Potoczność w sieci: Wykładniki ekspresji w wypowiedziach nadawców portali internetowych: Ekspresywny potencjał czasowników ; Epitety ; Rzeczowniki nacechowane potocznie ; Emocjonalne nacechowanie konstrukcji słowotwórczych ; Frazeologizmy jako środek ekspresji ; Funkcje znaków graficznych w analizowanych gatunkach wypowiedzi ; Język odbiorców-współtwórców w portalu internetowym ; Kreatywność leksykalna odbiorców ; Kreatywność frazeologiczna odbiorców-współtwórców ; Porównania jako wyraz emocjonalności odbiorców ; Graficzne formy wyrażania emocji przez odbiorców ; Wulgaryzacja w wypowiedziach odbiorców 2. Konkluzja, Zakończenie, Wykaz stosowanych skrótów, Wykaz rycin, Literatura Netografia, Summary.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109473 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej