Medioznawstwo
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Autor
Król Marek
(2)
Taylor Lisa
(2)
Filip Grażyna
(1)
Kafel Mieczysław (1912-1971)
(1)
Majchrowska Justyna
(1)
Palczewski Marek
(1)
Willis Andrew
(1)
Willis Andrew (1962- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Medioznawstwo
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Artykuły
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(2)
Językoznawstwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Materiały z V Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Młode dziennikarstwo", która odbyła się w trybie zdalnym 9 grudnia 2021 r.
Bibliografia przy referatach.
Tekst częściowo w języku polskim, angielskim, słowackim, streszczenia w języku polskim i angielskim.
Cz. I. ADEPCI DZIENNIKARSTWA O DZIENNIKARSTWIE: Lenka Regrutová, Marianna Kraviarová, Možnosti zvyšovania medíalnych kompetencií studentov mediálnych študií (Tvorba televíznej relácie) ; Olena Kyryliv, Yuliya Nahorna, Ternapil television in the context of emerging technologies development: dogital television vs internet television ; Yana Shekeriak, The Impact of Open Date on the Development of a Democratic Civil Society ; Bartłomiej Wojnowski, Newonce.net jako przykład biznesu i wortalu dla pokolenia Z ; Krystian Miś, Moda na inkluzywność. Analiza wybranych reklam oraz kampanii medialnych w nurcie równościowym ; Kinga Dobek, Obraz kobiety w reklamie telewizyjnej ; Alina Vovkoboi, Mariya Butyrina, Cenceled Until Proven Otherwise: Analyzing Media Discourse Surrounding 'Rust' On-Set Shooting Tragedy ; Olena Shulym, Rethinking the term "journalistic investigation" - context historical and analysis ; Mariola Sowa, Pandemia "fake newsów" ; Anna Skibińska, Fotografie dziennikarskie jako komponenty medialnych wypowiedzi na temat Ukraińców - studium przypadku portalu www.warszawa.wyborcza.pl ; Stanisław Vasyurko, Authentication of Ukraine is in the world through the prism of the Cinema ; Andriy Konyk, Violation of journalistic standards on the air of the TV channel Priamiy ; Petro Kozak, Social media use in Ukrainian politics ; Aleksandra Nowak, Media tradycyjne a Internet - jak wpływa na współczesną telewizję mają platformy VOD? ; Magdalena Kieroń, Jak media społecznościowe wpływają na rzeczywistość ? ; Małgorzata Bożek, The pandemic (of fear) in selected reportages and novels by Hanna Krall. Narrative and identity strategies ; Vasylyn Petrivna Bratashchuk, Iryna Mykolaivna Mudra, The topic of gender discrimination in online media ; Karolina-Silviia Kunhurowa, Broadcast of Ukrainian media situation in the East of the Country ; Halyna Pavelko, Psychological influence of advertising ; Tetiana Darmohrai, The importance of media hygiene durin the COVID-19 pandemic. Vaccination information campaign through the prism of the media ; Ruslan Lavrenov, Ethical aspects in the work of a photo journalist ; Klaudia Mleczek, Metody pisania treści copywriterskich na podstawie wybranych opisów z trzech popularnych drogerii internetowych ; Kinga Skowron, Animacje Victorii Vincent, umieszczone na platformie YouTube, komentarzem do zagrożeń płynących z nowych mediów ; CZ. II. STUDENCKI PUNKT WIDZENIA -ESEJE: Wiktoria Mazurkiewicz, Instagramowa kreacja rzeczywistości z perspektywy użytkowniczki internetu ; Michał Sanocki, Grot fiołkami ozdobić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106725/5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prasoznawstwo : wstęp do problematyki / Mieczysław Kafel. - Wyd. 2. przejrzane. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1969. - 256 s. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 212-238. Indeks.
Streszcz. ang., fr., ros.
I. Środki informacji masowej i ich rola w świecie współczesnym ; II. Początki badań nad prasą i rozwój szkolnictwa dziennikarskiego ; III. Tradycje prasoznawstwa polskiego ; IV. Ośrodki badań prasowych i dydaktyka dziennikarstwa w Polsce w latach 1945-1964 ; V. Podstawowe zadania i przedmiot prasoznawstwa ; VI. Metody badawcze ; VII. Kierunki i działy badań ; VIII. Problematyka współczesnych badań nad prasą ; X. Współpraca międzynarodowa ( instytucje, konferencje, czasopisma).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-49832 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [241]-263. Indeks.
Publikacja została dofinansowana przez SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
1. WPROWADZENIE DO HISTORII PRASY I NEWSA: Początki gazet. Wynalazek druku i rozwój prasy w epoce nowożytnej. Pojawienie się nowoczesnej idei newsa ; 2. DEFINICJE NEWSA: Definicje dziennikarskie w kręgu anglo-amerykańskim. Definicje naukowe. Najnowsze definicje newsa. Podział koncepcji newsa na: przedmiotowe, podmiotowe, funkcjonalne, konstruktywistyczne i epistemologiczne ; 3. AKSJOLOGIA NEWSA. TEORIE WARTOŚCI INFORMACYJNYCH: Czym są wartości informacyjne? Rodzaje i taksonomie. Koncepcje m.in. Galtunga i Ruge, Harcupa i O‘Neill oraz Bednarek i Caple. Rola wartości informacyjnych w selekcji newsów. Subiektywne, obiektywne i intersubiektywne podejście do wartości informacyjnych. Historia wartości informacyjnych ; 4. TEORIA GATEKEEPINGU: Gatekeeping a selekcja informacji. Taksonomia teorii gatekeepingu. Wpływ koncepcji Pameli Shoemaker na rozwój teorii gatekeepingu. Kryteria selekcji informacji - podsumowanie. 5. TEORIA FRAMINGU: Definicje ram i ramowania. Status ram i ich rozpoznawanie. Rodzaje ram newsa. Przykłady zastosowania framingu. Teoria framingu a teorie wartości informacyjnych, agenda setting i primingu ; 6. PARADYGMAT NEWSA: Pojęcie paradygmatu newsa - definicja i historia. Rozpad tradycyjnego paradygmatu ; 7. SPÓR O OBIEKTYWIZM: Narodziny obiektywizmu w dziennikarstwie. Przyczyny i rodzaje obiektywizmu. Krytyka i obrona koncepcji obiektywizmu dziennikarskiego. Nowe modele obiektywizmu ; 8. TABLOIDY. PROCESY TABLOIDYZACJI MEDIÓW. TABLOIDYZACJA NEWSA: Definicja pojęcia "tabloid". Początki tabloidów i ich odmiany. Procesy tabloidyzacji. Infotainment. Newszak i makdonaldyzacja dziennikarstwa. Dyskurs o tabloidach i tabloidyzacji ; 9. DYSKURS O DYSKURSIE NEWSA: Czym jest dyskurs? Dyskurs newsa w teoriach van Dijka, Fairclougha, Bella, Bednarek i Caple ; 10. DYSKURS O KRYZYSIE I "KOŃCU" DZIENNIKARSTWA: Kryzys tradycyjnego paradygmatu dziennikarstwa. Zanik tradycyjnej roli prasy. Dyskurs o nowych mediach. Fake news - pojęcie, historia, koncepcje. Przyszłość dziennikarstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-107985 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Media)
Bibliogr. przy rozdz. i s. 253-261 Indeksy
Cz. I. TEKSTY: 1. Odmiany medialnego przekazu; 2. Odczytywanie medialnych obrazów; 3. Ideologia; 4. Sposoby przedstawiania; 5. Gatunek; 6. Narracja; 7. Intertekstualność. Cz. II. INSTYTUCJE: 8. Koncepcje instytucji medialnych; 9. Publiczne radio i telewizja a rynek; 10. Profesjonalizm mediów i kodeksy zawodowe; 11. Media niezależne. Cz. III. ODBIORCY: 12. Definiowanie i pomiar audytoriów; 13. Skutki wpływu mediów na grupy audytoryjne; 14. Konteksty konsumpcji mediów; 15. Odbiorcy mniejszościowi a media; 16. Nowe technologie a odbiorcy mediów; 17. Konsumpcja mediów a status społeczny; 18. Udział publiczności w latach 90.; Epilog: Metody badawcze w medioznawstwie; Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89428 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Media / Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Indeksy
Bibliogr. przy rozdz. i s. 253-261
Cz. I. TEKSTY: 1. Odmiany medialnego przekazu; 2. Odczytywanie medialnych obrazów; 3. Ideologia; 4. Sposoby przedstawiania; 5. Gatunek; 6. Narracja; 7. Intertekstualność. Cz. II. INSTYTUCJE: 8. Koncepcje instytucji medialnych; 9. Publiczne radio i telewizja a rynek; 10. Profesjonalizm mediów i kodeksy zawodowe; 11. Media niezależne. Cz. III. ODBIORCY: 12. Definiowanie i pomiar audytoriów; 13. Skutki wpływu mediów na grupy audytoryjne; 14. Konteksty konsumpcji mediów; 15. Odbiorcy mniejszościowi a media; 16. Nowe technologie a odbiorcy mediów; 17. Konsumpcja mediów a status społeczny; 18. Udział publiczności w latach 90.; Epilog: Metody badawcze w medioznawstwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.65 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej