Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(40)
Forma i typ
Książki
(39)
Poradniki i przewodniki
(12)
Proza
(7)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Audiobooki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(37)
wypożyczone
(26)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(14)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(13)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(6)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(3)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(6)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(7)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(2)
Autor
Goleman Daniel (1946- )
(6)
Jankowski Andrzej (anglista)
(5)
Tchórzewska Karolina
(4)
Bariso Justin
(2)
Gomola Aleksander (1963- )
(2)
Osho (1931-1990)
(2)
Abémonti-Świrniak Agnieszka
(1)
Asensio Albert (1974- )
(1)
Bartoszak Magdalena
(1)
Carr Alan (1957- )
(1)
Chodorek Michał
(1)
Colman Carol
(1)
Couturier Stephanie
(1)
Cwynar Karolina
(1)
Cyklińska Anna
(1)
Daliga Olga
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Dolto-Tolitch Catherine (1946- )
(1)
Dolto-Tolitch Catherine (1946- ). Grzeczne, niegrzeczne
(1)
Dolto-Tolitch Catherine (1946- ). Kłamstwa
(1)
Dolto-Tolitch Catherine (1946- ). Uczucia i emocje
(1)
Dolto-Tolitch Catherine (1946- ). Złość
(1)
Downing-Orr Kristina
(1)
El Kaliouby Rana (1978- )
(1)
Elias Maurice J
(1)
Faure-Poirée Colline
(1)
Fedan Natalia
(1)
Filliozat Isabelle
(1)
Filliozat Isabelle (1957- )
(1)
Friedlander Brian S
(1)
Geisler Dagmar (1958- )
(1)
Grzesiak Mateusz (1980- )
(1)
Górnaś Wojciech
(1)
Harrn Andrea
(1)
Jarosz Agnieszka
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jennings Sarah
(1)
Kaczmarek Łukasz
(1)
Karpiński Maciej (1950- )
(1)
Karpowicz Paweł
(1)
Karpowicz Paweł (1954- )
(1)
Kompanowski Michał
(1)
Kozioł-Galvis Katarzyna
(1)
Kreul Holde (1944- )
(1)
Królicki Zbigniew Andrzej
(1)
Miralles Francesc (1968- )
(1)
Orzechowski Jarosław
(1)
Orłoś Maciej (1960- )
(1)
Osho (1931-1990). Biblioteka Osho
(1)
Otręba Kinga
(1)
Piskozub-Piwosz Agnieszka
(1)
Poignonec Maurèen (1992- )
(1)
Potter Molly
(1)
Pulnar Piotr
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Robin (1969- )
(1)
Rovira Celma Álex (1969- )
(1)
Salovey Peter
(1)
Sarek Katarzyna
(1)
Sehr Marion M
(1)
Sekerdej Maciej
(1)
Shanker Stuart
(1)
Sluyter David J
(1)
Soames Nicole
(1)
Strelau Jan (1931- )
(1)
Szulgit Przemysław
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Sęk Helena (1938- )
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Tobias Steven E
(1)
Tomczyńska Teresa
(1)
Torrabadella Paz (1963- )
(1)
Trzcińska-Hildebrandt Agata
(1)
Veillé Éric (1976- )
(1)
Wolna-Nocoń Anna
(1)
Woźniak Marian (ekonomia)
(1)
Zaleska Mary
(1)
Zaniewska Aldona
(1)
Śmieja Magdalena
(1)
Świeży Maciej (psycholog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(38)
Odbiorca
Dzieci
(10)
0-5 lat
(8)
6-8 lat
(5)
Rodzice
(3)
Nauczyciele
(2)
9-13 lat
(1)
Coachowie
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura egipska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Inteligencja emocjonalna
(40)
Uczucia
(11)
Samopoznanie
(6)
Samorealizacja
(5)
Regulacja emocji
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Empatia
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Twórczość
(3)
Kobieta
(2)
Medytacja
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Poznanie
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Samoakceptacja
(2)
Szczęście
(2)
Uczenie się
(2)
Agresywność
(1)
Asertywność
(1)
Coaching
(1)
Decyzje
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dystans do siebie
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dzielenie się
(1)
El Kaliouby, Rana (1978- )
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Erotomania internetowa
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Informatycy
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Inteligencja (socjol.)
(1)
Inteligencja społeczna
(1)
Klasy łączone
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Matematyka
(1)
Menedżerowie
(1)
Miłość
(1)
Motywacja
(1)
Młodzież
(1)
Nadzieja
(1)
Nastrój (psychologia)
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Obraz siebie
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Optymizm
(1)
Osobowość
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika
(1)
Pedofilia
(1)
Perswazja
(1)
Pewność siebie
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pomaganie
(1)
Praca
(1)
Przestępcy
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Psychologia zwierząt
(1)
Reklama społeczna
(1)
Roboty ręczne
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samodzielność
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Stres
(1)
Styl życia
(1)
Sukces
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Sztuka
(1)
Techniki sprzedaży
(1)
Temperament
(1)
Testy na iloraz inteligencji
(1)
Trening umysłu
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wytrwałość
(1)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Egipt
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(12)
Opowiadania i nowele
(6)
Opracowanie
(6)
Poradniki
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Broszura
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(13)
Rozwój osobisty
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
40 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału całości: "Les emotions et les sentiments" 2019, tytuły oryginałów poszczególnych utworów: "Les emotions et les sentiments" 2019, "Les colères, Gentil méchant" 2019, "Les mensonges" 2019.
Na okładce: Metoda Dolto - rodzicielstwo uważności.
Zawiera: Uczucia i emocje ; Złość ; Grzeczne, niegrzeczne ; Kłamstwa.
Pedagogika Montessori uczyła dzieci samodzielności przez działanie, podejście Juula – pokazywało, jak ich słuchać. A metoda Dolto – pomaga dzieciom zrozumieć siebie. Naucz dziecko samodzielnie rozpoznawać i nazywać zjawiska, które wstrząsają jego małym światem, a już nigdy nie będziesz musiał czy musiała się tego domyślać. Dzięki metodzie Dolto twoje dziecko odkryje, że: - kiedy się czegoś boi, to czasem kłamie, - kiedy kogoś bije, to wcale nie znaczy, że jest niegrzeczne, - kiedy rzuca się na podłogę, to znak, że za dużo się wokół niego dzieje. a wy będziecie mieć więcej czasu na uważne bycie razem. Tu i teraz. Rodzicielstwo uważności to odpowiedź na pędzący świat. [Znak Emotikon, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159/I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3dz-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ja i Moje Emocje)
("Jedność" dla Dzieci)
Tytuł oryginału: "Ich und meine Gefühle" 1996.
Poznanie własnych uczuć i radzenie sobie z nimi to wielka sztuka, której uczymy się przez całe życie, ale zacząć powinniśmy już w dzieciństwie. Nie ma dobrych i złych emocji, ale mały człowiek musi wiedzieć, że nie w każdej sytuacji może skakać z radości i śmiać się do rozpuku, podobnie jak nie może pozwolić sobie na niegrzeczne zachowanie czy brzydkie słowa, tylko dlatego że akurat ma zły nastrój. Ta książka pomaga dzieciom nazwać ich uczucia i kontrolować je w sposób adekwatny do miejsca i czasu. Na jej kartach opowiadają o swoich emocjach sympatyczne przedszkolaki, zupełnie takie jak nasze pociechy… [www.azymut.pl, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Calm, alert, and learning : classroom strategies for self-regulation" 2013.
Bibliografia na stronach 200-[217].
Jak osiągnąć równowagę i zaangażowanie uczniów? Najnowsze badania pokazują, że kluczem do osiągnięcia szkolnego sukcesu jest samoregulacja - umiejętność monitorowania i modyfikowania emocji, kontrolowania impulsów i opóźniania gratyfikacji. Wpływa ona na zdolność koncentracji i przyswajania informacji. Czy można poprawić zdolność dziecka do samoregulacji? Jest to możliwe. Wiodący ekspert w dziedzinie samoregulacji, kanadyjski psycholog dr Stuart Shanker, wie, jak istotna jest rola nauczyciela w rozwijaniu u dzieci tej kluczowej umiejętności. Książka przeprowadzi Czytelnika przez pięć obszarów stresu i samoregulacji: biologiczny, emocjonalny, poznawczy, społeczny, prospołeczny. "Samoregulacja w szkole" to przełomowa książka, która daje nauczycielom praktyczną wiedzę i skuteczne narzędzia umożliwiające osiągnięcie zarówno mierzalnych sukcesów edukacyjnych, jak i zadowolenia z pracy. Poruszające historie nauczycieli i uczniów nadają tej książce wyjątkowy, osobisty rys. [Wydawnictwo Mamania, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 666-730. Indeksy.
Część I. WPROWADZENIE DO PSYCHOLOGII RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH: 1. Krótka historia psychologii różnic indywidualnych ; 2. Różnice indywidualne i pojęcia służące do ich opisu ; 3. Determinanty różnic indywidualnych ; Część II. INTELIGENCJA: 4. Definicja i struktura inteligencji ; 5. Mechanizmy poznawcze leżące u podstaw inteligencji psychometrycznej ; 6. Korelaty biologiczne inteligencji ; 7. Pomiar inteligencji: IQ - testy - charakterystyki demograficzne - kontrowersje i konsekwencje społeczne ; 8. Funkcjonalne znaczenie inteligencji i jej rola w praktyce ; Część III. TEMPERAMENT: 9. Pionierzy współczesnych badań nad temperamentem ; 10. Teorie temperamentu skoncentrowane na dziecku ; 11. Funkcjonalne znaczenie temperamentu dzieci ; 12. Teorie temperamentu człowieka dorosłego ; 13. Funkcjonalne znaczenie temperamentu i jego mechanizmów biologicznych u Część IV. OSOBOWOŚĆ: 14. Osobowość jako zespół cech: od Allporta do modelu Wielkiej Piątki ; 15. Rozwój osobowości w kontekście zmienności versus stałości i tendencja do sprowadzania jej struktury do jednego czynnika ; 16. Funkcjonalne znaczenie cech osobowości wchodzących w skład Wielkiej Piątki ; Część V. STYL JAKO KONSTRUKT PSYCHOLOGICZNY OPISUJĄCY RÓŻNICE INDYWIDUALNE W SPOSOBIE FUNKCJONOWANIA CZŁOWIEKA: 17. Pojęcie stylu i jego zastosowanie do charakterystyki różnic indywidualnych w sposobie funkcjonowania poznawczego ; 18. Style radzenia sobie ze stresem ; Część VI. INTELIGENCJA EMOCJONALNA: 19. Inteligencja emocjonalna: pojęcie, diagnoza i związek z innymi charakterystykami ; 20. Funkcjonalne znaczenie inteligencji emocjonalnej ; Część VII. KREATYWNOŚĆ: 21. Pojęcie kreatywności i metody jej pomiaru ; 22. Kreatywność i aktywność twórcza a inne charakterystyki indywidualne ; 23. Funkcjonalne znaczenie kreatywności i aktywności twórczej ; Część VIII. RÓŻNICE INDYWIDUALNE W ZACHOWANIU ZWIERZĄT: 24. Czego możemy się dowiedzieć o osobowości i zdolnościach z badań nad zwierzętami? ; 25. Cechy temperamentu/osobowości wybranych zwierząt domowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Spraw, by emocje działały na twoją korzyść, a nie przeciwko tobie.
Bibliografia, netografia na stronach [207]-214.
Spraw, by emocje działały na twoją korzyść, a nie przeciwko tobie. W dzisiejszych czasach wysoki iloraz inteligencji emocjonalnej, czyli EQ, jest nam potrzebny jak nigdy wcześniej. Dzięki tej książce nauczysz się korzystać z inteligencji emocjonalnej w kontaktach z bliskimi, ze współpracownikami i w innych relacjach. Dowiesz się m.in., jak utarte myśli i nawyki wpływają na emocje, jak inni ludzie mogą wykorzystywać twoje uczucia, by tobą manipulować, i jak się przed tym bronić. Znajdziesz tu także zestaw praktycznych narzędzi i ćwiczeń, które pomogą ci zostawić za sobą dawne urazy i stać się w pełni sobą. Wciągająca lektura wykorzystująca wiedzę na temat naszych zachowań emocjonalnych i pokazująca, jak zaprząc tę wiedzę do działania. - Dr Hendrie Weisinger, autor Inteligencji emocjonalnej w biznesie. Inteligencja emocjonalna w działaniu bije na głowę inne poradniki – prowokuje do myślenia oraz pokazuje, jak stać się lepszym przywódcą… i lepszym człowiekiem. - Jeff Haden, autor książki Mit motywacji. [www.azymut.pl, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110750 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Spraw, by emocje działały na twoją korzyść, a nie przeciwko tobie.
Bibliografia, netografia na stronach [207]-214.
W dzisiejszych czasach wysoki iloraz inteligencji emocjonalnej, czyli EQ, jest nam potrzebny jak nigdy wcześniej. Dzięki tej książce nauczysz się korzystać z inteligencji emocjonalnej w kontaktach z bliskimi, ze współpracownikami i w innych relacjach. Dowiesz się m.in., jak utarte myśli i nawyki wpływają na emocje, jak inni ludzie mogą wykorzystywać twoje uczucia, by tobą manipulować, i jak się przed tym bronić. Znajdziesz tu także zestaw praktycznych narzędzi i ćwiczeń, które pomogą ci zostawić za sobą dawne urazy i stać się w pełni sobą. [Rebis, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak czytać emocje / Andrea Harrn ; [tłumaczenie Michał Kompanowski]. - Warszawa : Quraro - Wydawnictwo RM, copyright 2022. - 239, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Tytuł oryginału: "The mood book" 2019.
Autorka książki, doświadczona psychoterapeutka, przedstawia krótkie definicje nastrojów, emocji, uczuć i cech osobowości, odwołując się do terapii poznawczo-behawioralnej, teorii uważności i psychologii pozytywnej. Opisy ilustruje przykładowymi zachowaniami, sytuacjami życiowymi i uzupełnia anegdotami. Ułatwia to czytelnikowi rozpoznanie danej emocji czy nastroju oraz interpretację reakcji innych ludzi i otaczających nas wydarzeń. [Wydawnictwo RM, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Cuentos para niñas y niños felices" 2020.
Na okładce: 35 wartościowych historii, które zasieją szczęście.
Wiek: 9+.
Autorzy bestsellerowych Opowieści dla dzieci, które chcą uwierzyć w siebie powracają z nową książką. Oto 35 opowiadań pokazujących wartości i dostarczających narzędzi, dzięki którym młodzi czytelnicy stawią czoła życiowym wyzwaniom. Ponadto będą mogli rozwijać swoją inteligencję emocjonalną, odkrywać talenty i je realizować. Skierowane do całej rodziny historie inspirowane są najmądrzejszymi tradycjami ludzkości. Znaczenie akceptacji siebie, magia empatii, siła prostoty i inne klucze do osobistych umiejętności sprawią, że dzieci będą się rozwijać, a przede wszystkim będą szczęśliwsze. To książka terapeutyczna, która wzmacnia poczucie własnej wartości, pomaga radzić sobie z frustracją i pokazuje drogę do samodoskonalenia – po prostu uczy, jak być szczęśliwym. [Autorzy bestsellerowych Opowieści dla dzieci, które chcą uwierzyć w siebie powracają z nową książką. Oto 35 opowiadań pokazujących wartości i dostarczających narzędzi, dzięki którym młodzi czytelnicy stawią czoła życiowym wyzwaniom. Ponadto będą mogli rozwijać swoją inteligencję emocjonalną, odkrywać talenty i je realizować. Skierowane do całej rodziny historie inspirowane są najmądrzejszymi tradycjami ludzkości. Znaczenie akceptacji siebie, magia empatii, siła prostoty i inne klucze do osobistych umiejętności sprawią, że dzieci będą się rozwijać, a przede wszystkim będą szczęśliwsze. To książka terapeutyczna, która wzmacnia poczucie własnej wartości, pomaga radzić sobie z frustracją i pokazuje drogę do samodoskonalenia – po prostu uczy, jak być szczęśliwym. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-II (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywność & Inspiracje : dla ambitnych, dla aktywnych, dla zabieganych)
Tytuł oryginału: "The influence book : practical steps to becoming a strong influencer" 2018.
Wszyscy oddziałujemy na siebie, chociaż często nie zdajemy sobie z tego sprawy. Poznaj techniki niezbędne do pogłębienia inteligencji emocjonalnej. Zrealizuj swój pomysł, sprzedaj potencjalnym inwestorom sposób na biznes, zdobądź klienta, przekonaj znajomych do swoich racji. Z książki dowiesz się: - jak wykorzystać inteligencję emocjonalną, by rozwinąć pewność siebie - jak rozpoznać różne style komunikacji i wykorzystać je na co dzień - jak z empatią wsłuchać się w innych - czym jest storytelling i jaką siłę ze sobą niesie - w jaki sposób oddziaływać na ludzi przez telefon i email. [www.azymut.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
("Jedność" dla Dzieci)
Tytuł oryginału: "Le livre de mes émotions" 2017.
Na okładce: Strach, złość, zazdrość, radość, smutek, duma, nieśmiałość.
Bohaterką tej niezwykłej książki jest mała Zosia, która przeżywa różne emocje: złość, smutek, dumę, nieśmiałość, strach, radość, zazdrość… Zosia zaprasza wszystkie dzieci, by spędziły z nią cały tydzień i nauczyły się wraz z nią rozpoznawać emocje, nazywać je i, co najważniejsze, radzić sobie z nimi. Zrozumienie emocji ułatwią okienka i liczne zadania zamieszczone w książce. Ta interaktywna historia została wymyślona przez pedagożkę i terapeutkę. Zawiera mnóstwo skutecznych porad wspomagających zrozumienie i kontrolę emocji. [www.azymut.pl, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-I/N (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.9-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-I/N (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.16-I/N (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.20-I/N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-83282 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia dla coachów / Maciej Świeży. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 235 stron : ilustracje ; 25 cm.
(HR)
Bibliografia, netografia na stronach [229]-235.
Coaching i psychologia ; Psychologia w coachingu operacyjnym: definiowanie celów, podtrzymywanie motywacji i twórcze podejście do problemów ; Psychologia w coachingu kompetencyjnym: organizacja procesu uczenia się ; Coaching psychologiczny: praca z emocjami klientów ; Psychologia w coachingu psychologicznym: osobowość, samoocena i zmiana schematów ; Kiedy coaching nie pomoże? Kwalifikowanie klientów do pracy coachingowej ; Uczenie się z głową. Jak czytać teksty psychologiczne z perspektywy praktyka?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kobiecy Umysł)
Jeżeli sam siebie nie doceniasz, dlaczego chcesz, aby doceniali cię inni? Jeżeli sam w siebie nie wierzysz, nie dbasz o siebie, nie szanujesz, dlaczego spodziewasz się, że ktoś w ciebie uwierzy i o ciebie zadba? Świat jest naszym lustrem – daje nam dokładnie to, z czego są utkane nasze przekonania na temat siebie, innych i tego, co nas otacza. Ale nawet mała korekta może spowodować dużą odmianę! Negatywne emocje niszczą nasze zdrowie i życie. Niska asertywność czyni nas ofiarami zdarzeń. Nie warto z żalem (mniej lub bardziej ukrywanym) włóczyć się przez życie obok marzeń, odraczając plany na później… Nie warto kolekcjonować w życiowym bagażu zazdrości, nienawiści, gniewu, strachu… Za to warto czuć się dobrze, i nie jest to tak bardzo trudne. Wymaga podjęcia decyzji i małej logistyki: kilku korekt i usprawnień, o których jest mowa w tej książce. Przygotuj się na prawdziwą podróż w głąb siebie. Odkryj to, co nieznane. Przejmij ster i zostań kapitanem własnego życia. Tylko od ciebie zależy, dokąd naprawdę chcesz płynąć i w jaki sposób poradzisz sobie ze sztormami. To nie jest poradnik do poduszki, ale też nie do przeczytania za jednym razem. Daj sobie czas na pogawędki ze sobą. Stawaj się trochę lepszy każdego dnia – to prawdziwa magia! [Wydawnictwo Dobra Literatura, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "What's going on inside my head?" 2019.
Wszyscy wiemy, jak ważny jest umysł - jednak czy wiemy, jak należy dbać o jego zdrowie już od dzieciństwa? Co się dzieje w mojej głowie to książka, która pokazuje dzieciom praktyczne sposoby na to, by dbać o dobrą kondycję głowy, tak samo jak pielęgnuje się kondycję ciała. Książka porusza takie zagadnienia jak pozytywny obraz siebie, inteligencja emocjonalna, relacje i uważność. Zachęca dzieci, by jak najwcześniej nabrały zdrowych nawyków i wypracowały skuteczne strategie radzenia sobie z trudnościami. Została napisana w ciepły, przyjazny dziecku, lecz nie infantylny sposób i pomoże ustanowić solidne fundamenty, na których dziecko w przyszłości będzie budować swoje zdrowie psychiczne i emocjonalne. Rodzice znajdą tu doskonałe punkty zaczepienia, by zacząć z dzieckiem rozmowę na te tematy. Dlatego Co się dzieje w mojej głowie jest lekturą obowiązkową dla każdego rodzica świadomego, czemu zdrowa głowa jest ważna. [www.azymut.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [376]-397 i przy rozdz.
1. Szczęście ; 2. Optymalne doswiadczenie ; 3. Nadzieja i optymizm ; 4. Inteligencja emocjonalna ; 5. Zdolności, twórczość i mądrość ; 6. Pozytywne cechy i motywy ; 7. Pozytywne Ja ; 8. Pozytywne związki ; 9. Pozytywna zmiana.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-93662 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 129-136.
Streszcz. ang.
I. Geneza psychologii zarządzania ; II. Inteligencja emocjonalna jako źródło zachowań pracowników ; III. Cechy menedżera XXI wieku ; IV. Konflikt - szansa czy zagrożenie dla organizacji ; V. Proces podejmowania decyzji ; VI. Współczesne podejście do innowacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104675 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa pierwszego autora wyróżniona typograficznie.
Tytuł oryginału: "Girl decoded : a scientist's quest to reclaim our humanity by bringing emotional intelligence to technology" 2020.
Bibliografia, netografia na stronach 399-406.
Nasze emocje wpływają na każdy aspekt naszego życia - na to, jak się uczymy, jak się komunikujemy, jakie podejmujemy decyzje, a także jakie relacje nawiązujemy. Inteligencja emocjonalna jest dziś uznana za kluczowy czynnik przesądzający o sukcesach człowieka i jego szczęściu - zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Wszechobecna cyfryzacja odziera jednak użytkowników technologii z tej najbardziej ludzkiej cechy, jaką jest zdolność okazywania oraz odczytywania emocji, dając do dyspozycji jedynie suchy tekst wraz z zestawem często infantylnych bądź groteskowych emotikonek. Bo czy da się wyrazić ogromną tęsknotę bądź wszechogarniający smutek buźką z odwróconym uśmiechem i łezką? Jak okazać zakłopotanie, zmieszanie, dezaprobatę lub gniew, będąc pozbawionym możliwości wyrażenia ich za pomocą mimiki i spojrzenia? Owszem - sztuczna inteligencja czyni nasze życie łatwiejszym pod wieloma względami. Niezaprzeczalnie jednak, dając pozór bliskości, przyczynia się do rozluźnienia więzi międzyludzkich. Czy da się uczłowieczyć technologię? Czy komputery mogą być empatyczne? W jaki sposób emocjonalna sztuczna inteligencja (emotional AI) przyczynia się do podniesienia jakości życia ludzi z zaburzeniami neurologicznymi, takimi jak autyzm, bądź chorych na Parkinsona czy Alzheimera? Czy emocjonalna sztuczna inteligencja może pomóc w zapobieganiu wypadkom drogowym? [CeDeWu, 2021]
Rana el Kaliouby jest pionierką w dziedzinie emocjonalnej sztucznej inteligencji i współzałożycielką firmy Affectiva, której misją jest humanizacja maszyn, czyli kodowanie emocji w postaci algorytmów w celu rozpoznawania stanów emocjonalnych użytkowników. Jednak to, co czyni jej książkę wyjątkową, to bardzo osobiste wspomnienia Rany z czasów dzieciństwa, dorastania i wczesnej młodości. Niezwykle dojrzały opis przemiany z grzecznej i rezolutnej egipskiej dziewczynki, później młodej, uległej kobiety w hidżabie, w wolną i spełnioną kobietę CEO, oddaną matkę z otwartym umysłem. Rana złamała nie tylko kody emocji, ale także zasady bycia posłuszną islamską córką i żoną, przełamała schematy i stereotypy jako naukowiec, spełniając własne śmiałe marzenie. Rana to kobieta, która postanowiła uczłowieczyć maszyny, zanim one pozbawią człowieczeństwa nas. Droga do humanizacji technologii okazała się dla niej wspaniałą lekcją empatii i otwartości na siebie samą, drugiego człowieka i świat - pełen różnorodności. [CeDeWu, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.34/.35 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111184 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dobre stosunki z rodzeństwem to wyzwanie. Czasami brat lub siostra są całkiem w porządku, a czasami się na nich denerwujemy. Czasem nawet chcielibyśmy, żeby ich nie było... W tej książce dzieci znajdą wiele ćwiczeń i zadań, które pomogą im zrozumieć braci i siostry, a także zaakceptować emocje, które odczuwają w stosunku do rodzeństwa i rodziców, nie ważne czy jest się najstarszym, środkowym czy najmłodszym w rodzinie. W środku poradnik dla rodziców. Książka opracowana przez Isabelle Filliozat, psychoterapeutkę i guru pozytywnego rodzicielstwa we Francji, autorkę bestsellerów takich jak „W sercu emocji dziecka” i „Próbowałam już wszystkiego”. [www.lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dla nauczycieli, rodziców, wychowawców, pedagogów i psychologów, studentów kierunków pedagogicznych.
Cz. I KSZTAŁTOWANIE ROZWOJU SPOŁECZNO-EMOCJONALNEGO DZIECI: R. 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata, dr Mirosława Nerło ; R. 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, (dr Aneta Jegier) ; R. 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy, (dr Anna Mikler-Chwastek) ; Cz. II. WSPIERANIE ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH DZIECI ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI: R. 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, (dr Anna Mikler-Chwastek] ; R. 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabo słyszących (dr Joanna Kobosko] ; R. 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD), (mgr Joanna Rostkowska, dr Beata Wojewódzka] ; R. 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową, (mgr Agnieszka Gąstoł] ; R. 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie, (dr Patrycja JurkiewiczJ ; R. 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi, (mgr Iwona Konieczna] ; R. 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD - przesłanki dla praktyki terapeutycznej, (dr Anna Banasiak] ; R. 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo, (dr Katarzyna Nawrocka] ; R. 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi, (mgr Agnieszka Gąstoł] ; R. 10. Dzieci zdolne i uzdolnione, (dr Alicja Baum, dr Joanna Łukasiewicz-Wieleba] ; R. 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców, (dr Aleksandra Lukasek) ; Cz. III. ROLA NAUCZYCIELA W KSZTAŁTOWANIU ROZWOJU EMOCJONALNO-SPOŁECZNEGO DZIECI: R. 1. Nauczyciel - jego wartości, przekonania i postawa, (dr Jolanta Jarocka-Piesik) ; R. 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, (mgr Edyta Ćwikła) ; R. 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori, (mgr Kinga Chmiel).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105419 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza Scriptorium Pedagogika i Psychologia)
Bibliogr. przy rozdz.
EMPATYCZNE ROZUMIENIE INNYCH LUDZI A TENDENCJE DO ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH I TRZECICH GIMNAZJUM "TAK" W OPOLU: 1. Agresja. 2. Empatia. 3. Metodologia badań własnych. POZNANIE SAMEGO SIEBIE KLUCZEM DO SUKCESU. INTELIGENCJA EMOCJONALNA I JEJ WPŁYW NA ŻYCIE ; SEKSUALNE NADUŻYCIA WOBEC DZIECI. ANALIZA REKLAMY SPOŁECZNEJ NA PRZYKŁADZIE INTERNETU I TELEWIZJI: 1. Teorie socjologiczne akcentujące czynnik społeczny w determiniowaniu zjawisk dewiacyjnych. 1.1. Teoria kontroli społecznej Alberta J. Reissa i Ivana F. Nyelt. 1.2. Teoria reakcji społecznej naznaczenia (stygmatyzacji) Howarda S. Beckera. 2. Kontrowersje edukacyjne. 2.1. Czy należy zajmować się edukacją seksualną w szkole? 2.2. Kto, kiedy i jak powinien rozmawiać z dziećmi o seksie. 2.3. Rola oświaty i wychowania w społecznej profilaktyce seksualnego wykorzystywania dzieci. 3. Pedofilia, czyli czyn lubieżny na nieletnim - próba zdefiniowania zjawiska. 3.1. Pedofilia jako dewiacja seksualna. 3.2. Pedofilia na przestrzeni wieków. 3.3. Pierwsze doznania i doświadczenia seksualne - znaczenie ich zakłóceń w życiu człowieka. 3.4. Wzierunek sprawcy i ofiary. 3.5. Oznaki seksualnego wykorzystywania u dziecka. 4. Konsekwencje seksualnego wykorzystywania w życiu emocjonalnym dorosłych ofiar. 4.1. Leczenie ofiar i sprawców seksualnego wykorzystywania. 4.2. Terapia sprawców prowadzona jest w czterech etapach. 5. Media jako obrońca dziecięcej niewinności. 5.1. Utożsamianie mediów z rzeczywistością. 5.2. Wpływ mediów na postawy społeczne. 6. Reklama społeczna jako proces komunikacji i kreacji postaw. 6.1. Czym jest reklama społeczna? 6.2. Walka z pedofilią czyli przemawianie do masowej wyobraźni. 7. Pedofilia i internet czyli seks w sieci. 71.1. Popularność oddziaływania internetu. 7.2. Skala powiązań Internetu z seksualnością. 7.3. Świat dewiacyjny w internecie. 7.4. Walka z pedofilią w Internecie. 7.5. Dziecko w cyberprzestrzeni - eksperyment badawczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96333 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej