Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(46)
Forma i typ
Książki
(46)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(55)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(6)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(44)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Machura Witold
(17)
Sobczak Jacek (1946- )
(8)
Kowalczyk Ryszard
(6)
Laskowska Małgorzata (religia)
(3)
Adamski Andrzej (ksiądz)
(1)
Balczyńska-Kosman Alina
(1)
Baran Leszek (socjologia)
(1)
Bertrand Claude-Jean
(1)
Białek-Szwed Olga
(1)
Borowik Irena (1956- )
(1)
Chmielewski Zbigniew (public relations)
(1)
Chyliński Marek
(1)
Czarnecki Paweł (teologia)
(1)
Dobek-Ostrowska Bogusława (1955- )
(1)
Drzewiecki Piotr (1977- )
(1)
Furman Wojciech (1946- )
(1)
Gierula Marian
(1)
Gołda-Sobczak Maria
(1)
Gralczyk Aleksandra
(1)
Grotowska Stella
(1)
Guzek Krzysztof (1978- )
(1)
Gwóźdź Andrzej (1953- )
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Hofman Iwona
(1)
Iłowiecki Maciej (1935- )
(1)
Jaroszyński Jan (1916-1993)
(1)
Kaczmarek-Śliwińska Monika
(1)
Kowalczyk Ryszard (politolog)
(1)
Krasnodębska Ewa
(1)
Krukowski Józef
(1)
Kudrycka Barbara (1956- )
(1)
Kulikowska Justyna
(1)
Kwasik Kamila
(1)
Kwiatkowski Paweł
(1)
Kępa-Figura Danuta (1969- )
(1)
Mathews Cleve
(1)
Pawełczyk Piotr (1960- )
(1)
Peters B. Guy
(1)
Piontek Dorota
(1)
Pleszczyński Jan (1958- )
(1)
Polak Rafał (1978- )
(1)
Rivers William L
(1)
Russ-Mohl Stephan
(1)
Sareło Zbigniew
(1)
Sierocka Halina
(1)
Soin Maciej (1961- )
(1)
Stawiński Piotr (1959- )
(1)
Suwaj Patrycja Joanna
(1)
Szczepankowski Robert
(1)
Szymański Tomasz
(1)
Theisen Otto
(1)
Tworzydło Dariusz (1974- )
(1)
Tylec Grzegorz
(1)
Wolny-Zmorzyński Kazimierz (1957- )
(1)
Wrońska Marta (pedagog)
(1)
Zakrzewski Jan
(1)
Znyk Paweł
(1)
Łęcicki Grzegorz (1958- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(44)
Temat
Środki masowego przekazu
(44)
Dziennikarze
(21)
Dziennikarstwo
(8)
Internet
(8)
Komunikacja społeczna
(8)
Polityka
(8)
Reklama
(7)
Public relations
(5)
Wolność słowa
(5)
Administracja
(3)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(3)
Marketing polityczny
(3)
Marketing terytorialny
(3)
Socjotechnika
(3)
Wolność prasy
(3)
AIESEC
(2)
Etyka społeczna
(2)
Katastrofa smoleńska (2010)
(2)
Komunikacja polityczna
(2)
Kościół katolicki
(2)
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
(2)
Marketing
(2)
Pornografia śmierci
(2)
Public relations w internecie
(2)
Religia
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Zarządzanie
(2)
Apple Inc
(1)
Banki
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Biurokracja
(1)
Budżet
(1)
Budżet państwowy
(1)
Chrześcijaństwo
(1)
Crozier, Michel (1922- )
(1)
Czas wolny
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopisma katolickie polskie
(1)
Czytelnictwo prasy
(1)
Dochody państwowe
(1)
Duchowość
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziecko
(1)
Dziennikarstwo internetowe
(1)
Dziennikarstwo obywatelskie
(1)
Dług publiczny
(1)
Dżihad
(1)
ELSA
(1)
Edukacja medialna
(1)
Etyka
(1)
Etyka biznesu
(1)
Etyka dziennikarska
(1)
Europejski Trybunał Praw Człowieka
(1)
Fayol, Henri (1841-1925)
(1)
Finanse publiczne
(1)
Fotografia prasowa polska
(1)
Gulick, Luther Halsey (1892-1993)
(1)
Habermas, Jürgen (1929- )
(1)
Heineken Music Open'er Festiwal
(1)
Humor
(1)
Ikonografia chrześcijańska
(1)
Ikonoklazm
(1)
Informacja naukowa
(1)
Informacje niejawne
(1)
Islam
(1)
Kampania wyborcza
(1)
Kampania wyborcza prezydencka
(1)
Kara śmierci
(1)
Kariera
(1)
Kibice
(1)
Kobieta
(1)
Komisja Etyki Poselskiej
(1)
Komunikacja
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja wewnętrzna
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konflikt
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kontrola finansowa
(1)
Kościół greckokatolicki
(1)
Krzyże
(1)
Kultura
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Kultura masowa
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Kwaśniewski, Aleksander (1954- )
(1)
Macierze
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Marketing narodowy
(1)
Marx, Karl (1818-1883)
(1)
Miasta
(1)
Mężczyzna
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Negocjacje
(1)
Organizacje charytatywne
(1)
Partie polityczne
(1)
Państwo
(1)
Piękno
(1)
Temat: dzieło
Gazeta Śląska
(1)
Koncyder (czasop.)
(1)
MM Moje Miasto (czasop.)
(1)
Nowiny (czasop.)
(1)
Super Nowości (czasop.)
(1)
Sędzia Anna Maria Wesołowska
(1)
Tygodnik Powszechny (1945- )
(1)
Wysokie Obcasy (czasop.)
(1)
Temat: czas
1989-
(6)
2001-0
(6)
1901-
(3)
1601-
(2)
1001-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1939-
(1)
2001-
(1)
701-
(1)
801-
(1)
901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Kołobrzeg (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Blogi
(5)
Czasopisma elektroniczne
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Szkice
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
46 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 295)
Dot. m.in. prasy woj. podkarpackiego.
I.ZAGADNIENIA OGÓLNE: 1. Teresa Sasińska-Klas - Medialny demontaż wizerunku sfery publicznej w Polsce. Czy odpowiedzialność i wiarygodność mediów uznać należy za relikt przeszłości?; 2. Tomasz Goban-Klas - Dziennikarze i terroryści - przeciwnicy czy wspólnicy?; 3. Marek Jachimowski - Dziennikarz - podmiot niezaangażowany czy komunikator?; 4. Ignacy S. Fiut - Spirala ujadania i jazgotu w mediach; 5. Jerzy Pałosz - Lista Wildsteina a spirala ujadania i jazgotu; 6. Jacek Wasilewski, Jakub Kloc-Konkołowicz - Zagrożenia debaty publicznej - fragmentaryzacja i mitologizacja informacji dziennikarskiej. III. ZAGADNIENIA ETYCZNO-PRAWNE: 1. Iwona Hofman - Dziennikarstwo śledcze a standardy etyki zawodu; 2. Izabela Oleksiewicz - Prywatność a prawo - wybrane zagadnienia; 3. Anna Tomaka - "Nowiny" i "Super Nowiny" - spór o tytuł; 4. Jan Pleszczyński - Różne rodzaje odpowiedzialności we współczesnych mediach; 5. Kazimierz Wolny-Zmorzyński - Fotografia prasowa - między etyką a sensacją; IV. PRASA: 1. Wiesława Piątkowska-Stepaniak - Tabloidy zmieniają konkurencję; 2. Dariusz Czerwiński - W kręgu faktograficznej rejestracji rzeczywistości - reportaż, felieton; 3. Magdalena Piechota - " Opowiedzieć coś ważnego" - reportaż prasowy w audiowizualnym świecie; 4. Katarzyna Bernat - Praca dziennikarza w mediach lokalnych w latach 1990-2005, na przykładzie Kielc; 5. Lidia Pokrzycka - Status lubelskiego dziennikarza a realia wolnego rynku; 6. Wiesław Koński - Prze(dziwna) prasa bezpłatna w Mazowieckim Grodzie; 7. Paweł Kuca - Dziennikarstwo interwencyjne jako przejaw kontrolnej funkcji prasy na przykładzie dzienników woj. podkarpackiego; 8. Tomasz Mielczarek - Szczepański i Rywin. Prasa polska o telewizyjnych aferach PRL i III Rzeczypospolitej; 9. Wojciech Furman - Interefikacja dziennikarstwa i public relation w dwóch wybranych gazetach; 10. Anna Konik - Dziennikarz ukraiński - zmagania z rzeczywistością polityczną na tle "pomarańczowej rewolucji"; 11. Andrzej Jagusztyn - Problemy życia społeczności lokalnych na łamach podkarpackich pism lokalnych i sublokalnych w latach 1989-2005. V. RADIO: 1. Bogusław Nierenberg - Rynkowe determinanty wolności mediów; 2. Janusz Miąso - Nowoczesne radio - między statyką a dynamiką; 3. Grażyna Stachyra - Współczesne formuły wiadomości radiowych; 4. Katarzyna Kadaj-Kuca - Radio katolickie jako owoc przemian ustrojowych w Polsce; 5. Paweł Migas - Komisja śledcza ds. PKN Orlen w programach informacyjnych Radia Maryja i telewizji Trwam. VI. TELEWIZJA: 1. Tadeusz Skoczek - Miedzy misją a komercją. Problemy finansowania mediów publicznych a odpowiedzialność nadawców; 2. Weronika Świerczyńska - Między odpowiedzialnością a sensacją. Programy interwencyjne i kryminalne; 3. Magdalena Wasylewicz - Książka czy telewizja - łatwiejszym źródłem zdobywania wiedzy? VII. EDUKACJA: 1. Ryszard Pęczkowski - Reforma systemu edukacji w Polsce a jej obraz w mediach; 2. Marta Wrońska - Media o edukacji - konkurent czy sojusznik przyjemnej nauki? (prezentacja wyników badań własnych); 3. Urszula Gruca Miąsik - Edukacja moralna postrzegana w kontekście alfabetyzacji medialnej przez amerykańskich badaczy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-07 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89156 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Czytelnik poszukuje partnera. Jak utrzymać wiernego czytelnika / Jerzy Mikułowski Pomorski. Godność - zawodowa charakterystyka dziennikarza. spojrzenie z Rosji / Siergiej G. Korkonosenko. Cechy zawodu dziennikarskiego i jego wyznaczniki strukturalne / Marek Jachimowski. Dziennikarstwo jako przedmiot refleksji naukowej / Stanisław Michalczyk. Piarystyka w Rosji / Aleksandr P. Koroczenskij. System prawnej edukacji dziennikarzy w Federacji Rosyjskiej / Nikołaj I. Buslenko. Zawód dziennikarza w Niemczech w dobie technicyzacji / Zbigniew Oniszczuk. Lokalna i regionalna przestrzeń komunikacyjna mediów periodycznych w Polsce jako zbiorowy nadawca / Marian Gierula. Transformacja ustrojowa w Polsce a podmiotowość dziennikarzy / Patrycja Szostak. Dziennikarstow obywatelskie - miejsce i rola w systemie komunikowania społecznego / Michał Kaczmarczyk. Pozamedialne publiczne systemy informacyjne a informacyjna funkcja mediów (Przypadek Biuletynu Informacji Publicznej) / Franciszek Szpor. dla kogo te gazety? - analiza językowa prasy codziennej / Anna Mielczarek. Przygłuszeni słowami, czyli uwagi o języku w telewizji / Maria Piekorz. Chwyty erystyczne stosowane w pracy dziennikarza / Lilianna Lakomy. Wpływ mediatyzacji na język polityki funkcjonujący w polskich mediach elektronicznych / Katarzyna Kulik.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91348 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dotyczy dzienników regionalnych woj. podkarpackiego.
Bibliogr. przy pracach.
I. KSZTAŁCENIE: Studia dziennikarskie - pomiędzy europejskimi wymogami a polskim systemem oświatowym ; Wpływ zmian w funkcjonowaniu mediów na kształcenie dziennikarzy ; Perspektywy etyki dziennikarskiej. II. MIEJSCA: Dziennikarz w przestrzeni medialnej ; Jakie sa gazety regionalne? Ewolucja tematyczna dzienników regionalnych na przykładzie woj. Podkarpackiego ; dziennikarz w gminie, powiecie, województwie. Ewolucja zawodu w PRL i w II RP ; O roli i znaczeniu Internetu w kontekście zmian modelu dziennikarskich źródeł informacji . III. EMOCJE: Między flirtem a wojną - neosemantyzm w tekstach prasowych p profilu politycznym. Stan aktualny i perspektywy ; Tragedia narodowa, społeczeństwo i media ; Tragedia smoleńska w polskich mediach elektronicznych (pierwsze tygodnie) ; O spotach wyborczych jako substancje dyskursu politycznego. IV. ZARZĄDZANIE: Dziennikarstwo radiowe - przyszłość profesji ; Promocja ośrodków akademickich w oczach prasy lokalnej ; Zarządzanie wiedzą i informacją w przedsiębiorstwie prasowym ; Zarządzanie organizacją medialna a praca grup dziennikarskich i pojedynczych dziennikarzy ; Zarządzanie w mediach - od cyfryzacji do specjalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96190 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Polskie media uchodźcze na Węgrzech w latach 1939-1945 (próba syntetycznego spojrzenia) ; Regulowanie działalności środków masowego przekazu polskiej mniejszości narodowej na Białorusi vs. aktywność mediów białoruskich w Polsce ; Demokracja bez debaty publicznej? ; Etyczne aspekty funkcjonowania mediów w Polsce w warunkach transformacji ; Media publiczne w Polsce - systemowa destrukcja ; Jawność życia publicznego a prasa lokalna ; Media lokalne w obliczu potrzeb kulturowych i działalń demokratycznych ; Konwergencja mediów jako mechanizm wiktymizacji dziennikarzy w obszarze agresji elektronicznej ; Dziennikarstwo internetowe w Polsce ; Komunikowanie się internautów ; Urządzenia mobilne szansą dla prasy. Polski rynek aplikacji przeznaczonych dla platformy sprzętowej iPad na tle trendów światowych ; Afera bułkowa w opiniach polskiej i niemieckiej prasy jako przykład roli mediów w komunikacji międzynarodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95899/t.3.cz.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Etyka w Mediach ; vol. 2)
O religii, prawie kanonicznym i wizerunkach; Czy istnieje islamskie zagrożenie dla Unii Europejskiej?; Prasa religijna w Polsce. Pisma poświęcone sprawom wiary pod koniec pierwszej dekady XXI wieku; Koraliki jednego różańca... Muzułmanie i islam przez pryzmat internetowych stron i portali poświęconych islamowi oraz ekumenizmowi; Tematyka religijna na łamach wybranych tytułów polskiej prasy samorządowej; Religijność w Niemczech. Analiza zagadnienia na podstawie materiałów publikowanych pod koniec pierwszej dekady XXI wieku w elektronicznych mediach polsko- i niemieckojęzycznych; Dżihad i jego znaczenie w islamie; Wartości w wychowaniu; Lider w polskim piekle; Komisja Etyki Poselskiej - użyteczne "narzędzie" dla potrzeb mediów czy próba egzekwowania przestrzegania norm etycznych w polityce?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92827/vol.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji - dylematy i wyzwania ; Odpowiedzialność za słowa w mediach ; Ograniczenia wolności słowa w demokratycznym państwie prawa (w oparciu o orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego) ; Problem wykonania przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji rozstrzygnięć zawartych w orzeczeniu Naczelnego Sądu Administracyjnego w sytuacji, gdy częstotliwość, o którą ubiegał się wniskodawca, została w trakcie procesu koncesyjnego przekazana przez przewodniczącego KRRiTV innemu nadawcy ; Granice reklamy w prawie Unii Europejskiej ; Odbiorcy mediów wobec globalnych wyzwań ; Fotografia prasowa. Status normatywny i prasoznawczy ; Rola prasy w samorządowym PR ; Zagrożenia dla lokalnego i regionalnego dziennikarstwa - analiza na przykładzie rynku prasowego Lubelszczyzny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95204 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dziennikarstwo / Marek Chyliński, Stephan Russ-Mohl. - Warszawa : Grupa Wydawnicza Polskapresse, cop. 2008. - 438 s. : faks., fot. kolor., rys. (gł. kolor.), wykr. ; 21 cm.
Na s. tyt. rok wyd.: 2007.
Bibliogr. s. 411-430.
1. Media w społeczeństwie 2. Środki pracy dziennikarskiej - Gatunki dziennikarskie - Język dziennikarski - Liczby i statystyka w pracy dziennikarskiej 3. Dziennikarskie procesy pracy - Selekcja informacji - Research - Praca nad tekstem - Formy prezentacji 4. Zarządzanie redakcją i działami - Redakcja w przedsiębiorstwie medialnym - Działy i obszary tematyczne w redakcji - Marketing redakcyjny i zarządzanie redakcją 5. Wpływy zewnętrzne - Dziennikrstwo i wpływy zewnętrzne - Dziennikarstwo i prawo - Etyka i normy zawodowe - Media potrzebują jakości 6. Perspektywy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91093 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. mieszkańców Podkarpacia.
Cz. I. WARTOŚCI A MEDIA: Maciej Soin - Dziennikarstwo zaangażowane w świetle socjologii moralności ; Paweł Przywara - O informacyjnej funkcji współczesnych mediów ; Anna Dudzińska - W obliczu odpowiedzialności za słowo. Wtórna wiktymizacja w mediach: teoria i przykłady ; Anna Miś - Piękno i bestia ukryta w reklamie. Rozważania na temat kobiecego piękna jako wartości na podstawie kampanii Dove "Prawdziwe Piękno". Cz. II. MEDIA I SPOŁECZEŃSTWO: Małgorzata Lorenc-Szpila - Z pilotem, gazetą i/lub książką w ręku bądź w towarzystwie przyjaciół i rodziny. Czas wolny mieszkańców Podkarpacia i Polaków en bloc ; Leszek Baran - Preferencje czytelnicze i tożsamość kulturowa a cechy społeczno-demograficzne podkarpackich konsumentów prasy codziennej ; Marcin Szewczyk - Zabezpieczenie interesów odbiorców przekazu treści on-line w konsultacjach społecznych: Public Consultation on "Content On-line" October 2009 ; Markus Lipowicz - Pornografizacja społeczeństwa? Próba formalnej analizy współczesnego życia społecznego scentralizowanego wokół medialnego przekazu pornograficznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza Scriptorium Prawo)
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Akty prawne, orzecznictwo przy niektórych rozdz.
Dziennikarze a sądy ; Relacje z procesów sądowych a obowiązek powstrzymania się od formułowania opinii co do rozstrzygnięcia w postępowaniu sądowym przed wydaniem orzeczenia I instancji ; Sędzia jako bohater publikacji prasowej. Uwagi dotyczące granic krytyki prasowej osób piastujących urząd sędziego ; Organy wymiaru sprawiedliwości a media w świetle przepisów kodeksu postępowania cywilnego - wybrane problemy ; Ograniczenie swobody wypowiedzi z uwagi na ochronę wymiaru sprawiedliwości ; Przekaz audiowizualny z rozprawy sądowej ; (O)Sąd w pracy dziennikarza ; Standardy wolności słowa w odniesieniu do relacji prasowych z działań wymiaru sprawiedliwości w orzecznictwie Europejskiego Trybunału Praw Człowieka ; Dura lex sed lex - kilka refleksji na temat medialnych wizerunków władzy sądowniczej ; Rola i zadania Rady Etyki Mediów w procesie kształtowania się społecznego wizerunku organów wymiaru sprawiedliwości ; Sędziowie a dziennikarze obywatelscy. Kilka uwag teoretycznych na temat zjawiska dziennikarstwa obywatelskiego ; Obraz sądu w court-show "Sędzia Anna Maria Wesołowska".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98218 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Etyka w Mediach ; vol. 4)
Na okł. ISBN: 83-929417-1-3.
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Realizacja w praktyce konstytucyjnych wolności i praw jednostki ; Polityk w internecie czyli (political) Second Life w praktyce ; Etyka w reklamie ; Plagiaryzm ; Plagiat czy zapożyczenie? O prawno-autorskich problemach "twórczości apriopriatywnej". Studium przypadku na podstawie wyroku SN z dnia 23 listopada 2004 r. ; Świat kreowany. Polska wieś w języku tygodnika "Polityka" ; Bycie bez obramowania czyli zarys tożsamości ponowoczesnej na tle tendencji współczesnej kultury Zachodu. Szkic syntezy ; Moralność w polityce. Rozważania o politykach polskich przez pryzmat norm i wartości na podstawie analizy publikacji w mediach internetowych ; O etyce nauczyciela akademickiego ; Równość granicą i gwarancją wolności - trwałość koncepcji ; "Gdzie zapłaciliście największą łapówkę" czyli rozważania na kanwie zagadnienia odpowiedzialności mediów za słowo ; Charytatywność jako widomy znak dobra w człowieku. Analiza tematu pod kątem aktywności organizacji społecznych w internecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92827/vol.4 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-85130 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Propaganda - współczesne oblicza : technologia zabójstwa medialnego / [Paweł Znyk]. - [Łódź] : Bracia Zybert APR "Gryf", 2011. - 249 stron : ilustracje ; 22 cm + 1 dysk optyczny (DVD).
Nazwa autora na okładce.
Bibliografia na stronach 247-249.
I. Manipulacja Perswazja Dezinformacja: Definicje skutecznej propagandy ; II. Technologia zabójstwa medialnego: Sterowanie percepcją widza ; III. Media jako narzędzie w walce politycznej: Manipulacja w teorii i praktyce ; IV. Standardy w dziennikarstwie: Na pensum polityki, biznesu i służb ; V. Dziennikarska "moralność": "Wyborcza" o manipulacji w "Fakcie" i "Super Expresie" ; IV. Oręż "Gazety Wyborczej": Manipulacja wizerunkiem papieża Jana Pawła II.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106631 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
CZ. I. RELIGIA W CODZIENNOŚCI: 1. Religijność senioralna w kontekście dobrostanu społecznego, Marcin Choczyński ; 2. Życie po konwersji. Przykład polskich muzułmanek, Dorota Czakon-Tralski, Bogdan Pliszka ; 3. Humanistyczne rytuały przejścia w ujęciu Polskiego Stowarzyszenia Racjonalistów, Agata Rejowska-Pasek ; 4. Akcja "Wisła" jako czynnik kształtowania tożsamości religijnej prawosławnych na południowym Podlasiu, Wiesław Romanowicz ; 5. Kontrowersje wokół poligamii mormońskiej. Problematyka odradzania się wielożeństwa mormońskiego we współczesnym świecie, Artur Wójtowicz ; CZ. II. KOMUNIKACJA. RELIGIA A MEDIA: 6. "Religia smoleńska" w dyskursie prasowym wokół siódmej rocznicy katastrofy smoleńskiej, Bartosz Arkuszewski, Małgorzata Zawiła ; 7. Głos biskupów w polskiej debacie o przyjmowaniu uchodźców, Kamil M. Kaczmarek ; 8. Aborcja jako przedmiot analizy dyskursu, Inga Koralewska ; 9. Tytuł jako forma perswazji. Analiza tytułów prasowych dotyczących tożsamości seksualnych w wybranych czasopismach, Joanna Mleczko ; CZ. III. DUCHOWOŚĆ: 10. Duchowość religijna i niereligijna - analiza pojęć, Janusz Mariański ; 11. Resakralizacja w ponowoczesnej scenerii. Nowe odsłony religii i duchowości, Maria Libiszowska-Żółtkowska ; 12. Wydarzenia religijne jako forma ponowoczesnej duchowości, Halina Mielicka-Pawłowska ; 13. Między samorealizacją a ideałem self-made mana, czyli protestancki etos pracy a nowa duchowość, Zbigniew Pasek ; 14. Ekologiczne programy wybranych nowych ruchów religijnych w Japonii, Katarzyna Skulimowska ; CZ. IV. RELIGIA INSTYTUCJONALNA: 15. Churching. Rzecz o wędrujących parafianach, Wojciech Klimski ; 16. Podejście pluralistyczne w antropologii prawa wobec konfliktu nakazów religijnych, Magdalena Kryńska-Kałużna ; 17. Parafie rzymskokatolickie na przedmieściach Paryża wobec integracji imigrantów, ks. Artur Wysocki ; 18. Trajektorie nawróceń na islam w sufickich wspólnotach w Europie Zachodniej, Oleg Yarosh.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106615 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera również artykuły przedstawione na I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Wolność a/i odpowiedzialność : problemy współczesnych mediów", która odbyła się w listopadzie 2010 r. w Opolu.
Bibliogr. przy art.
Mediatyzacja życia społecznego i politycyzacja mediów ; Nowa regulacja prawna ochrony informacji niejawnych a realizacja prawa do informacji publicznej ; Podstawy prawne dziennikarskiego prawa do informacji publicznej ; Medialna władza nad wartościami ; Prawo do informacji a utrwalanie wizerunku nagiej osoby bez jej zgody ; Publikacja sprostowań i odpowiedzi - ustawowy obowiązek ingerujący w wolność mediów czy przejaw ich odpowiedzialności? Analiza prawno-etyczna ; Prawo do prywatności a wolność słowa i prasy ; Infotainment - analiza aksjologiczno-etyczna zjawiska ; Polityka a wolność słowa we włoskim sektorze telewizyjnym ; Techniki moderacji zachowań użytkowników serwisu internetowego gazety lokalnej ; Rola mediów w polityce ; Wybory prezydenckie 2010 w internecie - PR czy propaganda? Autoprezentacja głównych aktorów politycznych ; Media relations w erze social media ; Copywriting, public relations i dziennikarstwo ; Etyczne aspekty posługiwania się przez środki masowego przekazu informacją o przestępczości ; Problemy z anonimowością w dziennikarstwie społecznym ; Weryfikacja informacji źródłowych w świetle wybranych artykułów prasowych ; Prasa regionalna w serwisach społecznościowych - wybrane przykłady ; Współczesny plakat a odpowiedzialność (nie tylko) wizualna ; Polityczna Poprawność - w obronie wolności, czy przeciwko niej? ; Telewizja jako imperium XXI wieku. Dylematy i zagrożenia ; Przekaz medialny a rzeczywistość stadionowa. Rozważania na temat "wizerunku kibica piłkarskiego" ; "Skazy, zadry i szczerby"... Media w sporze o Sienkiewicza w kanonie szkolnym ; Nierzeczywisty obraz ubóstwa w mediach ; Wybrane aspekty prawne dotyczące granic wolności mediów w kontekście obowiązywania ciszy wyborczej ; Problem odpowiedzialności bibliotek akademickich za przekaz informacji naukowej ; Wolność a odpowiedzialność mediów w sytuacjach zagrożeń bezpieczeństwa ; Public Relations - ważna dziedzina zarządzania ; Edukacja medialna w warszawskich szkołach podstawowych ; Złożone uwarunkowania kryptoreklamy ; Wolność ekspresji artystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95899/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. ETYCZNE I PRAWNE ASPEKTY WOLNOŚCI MEDIÓW: Nie ma wolności słowa bez... spojrzenie etyczne na wolność mediów i wolność słowa ; Dziennikarstwo: służba społeczna czy biznes? Analiza porównawcza badań opinii publicznej w latach 1996-2006 ; Wolność przekazu medialnego jako warunek możliwości etyki dyskursu publicznego w ujęciu Jürgena Habermasa ; Problem etyki w mediach w publicystyce "Tygodnika Powszechnego" ; Etyka w dziennikarstwie regionalnym i lokalnym - analiza na przykładzie rynku prasy Lubelszczyzny ; Czy prawo może (powinno) nakazywać dziennikarzowi bycie etycznym? ; Naruszenie czci a odpowiedzialność mediów ; Zakres dozwolonej krytyki prasowej ; Krytyka prasowa jako gwarancja wolności mediów ; Co dalej z autoryzacją wypowiedzi prasowej? ; Regulatorzy medialni podmiotami polityki administracyjnej ; Pierwszy proces koncesyjny w zakresie radiofonii i telewizji jako element budowy podstaw ustroju III RP - przebieg, skutki i wnioski w kontekście budowy platform cyfrowych ; Problem przestrzegania wymogu proporcjonalności prawnych ograniczeń wolności mediów w Polsce. II. MEDIA A KOMUNIKOWANIE POLITYCZNE: Media publiczne na rynku - szansa czy konieczność? ; Nowy medialny ekosystem: zmiany wzorców obiegu przekazów w globalnym systemie medialnym wywołane rozwojem nowych mediów ; Biznes to biznes. Mit niezależności mediów w Polsce po 1989 roku ; Dziennikarze czy politycy? Związki między dziennikarstwem a polityką w pierwszych latach kształtowania się ładu medialnego w Trzeciej Rzeczypospolitej ; Politycy na straży wolności słowa. Argumentacja w sejmowych debatach wokół KRRiT ; Wybory w lokalnej prasie. Relacje, informacje czy sensacje? ; "Pełzająca rewolucja". Spór o reprezentację na szczyt Unii Europejskiej na łamach prasy w Polsce ; Rola mediów w kryzysach wizerunkowych aktorów politycznych ; Rola wzorca idealnego polityka w kreacji wizerunku polityka ; Narzędzia marketingu politycznego w telewizyjnej reklamie wyborczej w 2007 roku ; "Lifting PiS-u", czyli zmiana wizerunku partii Prawo i Sprawiedliwość ; "Polityka miłości" PO i PiS w mediach ; Demokracja sondażowa w USA na przykładzie ubiegłorocznej kampanii prezydenckiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95544/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang.
Część I KOMUNIKOWANIE W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: Rozdział 1. Społeczeństwo informacyjne w ujęciu analitycznym. 1.1. Geneza społeczeństwa informacyjnego. 1.2. Koncepcje społeczeństwa informacyjnego. 1.3. Segmentacja społeczeństwa informacyjnego. 1.4. Funkcje i dysfunkcje społeczeństwa informacyjnego. 1.5. Socjologia Internetu - nowy wymiar badań nad społeczeństwem informacyjnym. Rozdział 2. Media społeczeństwa informacyjnego. 2.1. Media masowe. 2.2. Komu służą media? 2.3. Przekaz i jego treść. 2.4. Publiczność odbiorcza i jej skład. 2.5. Oddziaływanie komunikowania masowego i publicznego 2.6. Mediamorfoza i prawa mediów. 2.7. Media cyfrowe i sieciowe. 2.8. Media mobilne. Rozdział 3. Komunikacja interpersonalna w relacjach społecznych. 3.1. Komunikacja interpersonalna - podstawowe zagadnienia. 3.2. Rodzaje komunikacji pomiędzy ludźmi. 3.3. Typy komunikacji interpersonalnej. 3.4. Mowa ciała w komunikacji interpersonalnej. 3.5. Typy reakcji na komunikaty. 3.6. Przeszkody w komunikacji interpersonalnej. 3.7. Reguły w komunikowaniu się. Rozdział 4. Istota i projektowanie działań public relations. 4.1. Historia PR w zarysie. 4.2. Definicje public relations. 4.3. Przygotowanie projektu działań PR - analiza etapów. 4.4. Czynniki sukcesu w PR - ostatnie uwagi. Rozdział 5. Marketing w praktyce socjologicznej. 5.1. Koncepcje działań marketingowych. 5.2. Marketing polityczny. 5.4. Marketing społeczny. 5.5. Demarketing jako strategia marketingu społecznego. 5.6. Marketing społeczny w Internecie. 5.7. Marketing komercyjny polityczny i społeczny - podsumowanie. Rozdział 6. Psychopatologia komunikacji sieciowej. 6.1. Człowiek w dobie Internetu. 6.2. Kryteria rozpoznania uzależnienia od Internetu. 6.3. Przyczyny uzależnień komputerowych. 6.4. Predyspozycje do uzależnień komputerowych. 6.5. Badania nad uzależnieniem od Internetu. 6.6. Terapia uzależnień komputerowych. 6.7. Przykłady wybranych przypadków osób uzależnionych od Internetu... Rozdział 7. Pozycjonowanie informacji w Internecie. 7.1. Zasady funkcjonowania wyszukiwarek internetowych. 7.2. Oddziaływanie wysokiej pozycji witryny w wyszukiwarkach na rozwój organizacji. 7.3. Techniki pozycjonowania i wyszukiwania informacji. 7.4. Identyfikacja czynników budowania popularności witryny organizacji w sieci. 7.5. Metody wielokryterialne w procesie pozycjonowania informacji - przykład empiryczny. Rozdział 8. "Komunikowanie" na rynku pracy - nowe możliwości zawodowe. 8.1. Wykształcenie w zakresie nauk społecznych versus perspektywy zawodowe. 8.2. Profesjonalne kompetencje komunikacyjne w perspektywie szans zawodowych. 8.3. Społeczeństwo medialne - implikacje dla rynku pracy: konkluzje. Część II RZĄDZANIE W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM. Rozdział 1. Projektowanie systemów zarządzania organizacjami. 1.1. Kontekstualność procesów zarządzania 1.2. Przegląd koncepcji zarządzania 1.3. Parametryzacja otoczenia firmy/organizacji 1.4. Struktura systemu zarządzania 1.5. Menadżer w procesie zarządzania 1.6. Sieciowe zarządzanie firmą w otoczeniu digitalnym. Rozdział 2. Przedsiębiorczość w zarządzaniu. 2.1. Poznawcze aspekty wiedzy z zakresu przedsiębiorczości. 2.2. Koncepcje i strategie w działalności przedsiębiorczej. 2.3. Rola otoczenia w prognozowaniu działań przedsiębiorczych. 2.4. Modele i style działań przedsiębiorczych. 2.5. Technologia przedsiębiorczego zarządzania. 3. Jak kierować karierą własną i podwładnych? 3.1. Etapy procesu kadrowego. 3.2. Nabór do pracy. 3.3. Metody stosowane podczas rekrutacji zawodowej. 3.4. Etapy w okresie zatrudnienia. 3.5. Poszukiwanie pracy w warunkach współczesnego rynku pracy ... Rozdział 4. Kultura organizacyjna w systemach zarządzania.. 4.1. Przegląd sposobów definiowania kultury organizacyjnej. 4.2. Czynniki wpływu na kulturę organizacyjną. 4.3. Wpływ kultury narodowej na kulturę organizacyjną. 4.4. Wymiary kultury organizacyjnej. 4.5. Składniki kultury organizacyjnej. 4.6. Funkcje kultury organizacyjnej. 4.7. Typologie kultur organizacyjnych . 4.8. Zmiana kultury organizacyjnej. 4.9. Przykład kultury organizacyjnej - kultura arabska. Rozdział 5. Jak skutecznie negocjować i rozwiązywać konflikty. 5.1. Negocjacje jako proces komunikowania się w celu osiągnięcia porozumienia 5.2. Konflikt - jego rodzaje, uwarunkowania, cechy, fazy i sposoby rozwiązywania. 5.3. Jak negocjować, aby osiągnąć korzystne dla siebie porozumienie? 5.4. Reguły, taktyki, typy, style i "chwyty" występujące w negocjacjach. 5.5. Fazy procesu negocjacji 5.6.Psychologiczne determinanty sukcesu negocjacyjnego. Rozdział 6. Problemy etyki biznesu . 6.1. Uwarunkowania etyki biznesu w społeczeństwie informacyjnym. 6.2. Etyka i moralność. 6.3. Etyka biznesu - problemy definicyjne. 6.4. Etyka biznesu a kultura organizacyjna. 6.5. Społeczna odpowiedzialność biznesu - CSR. 6.6. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa za ochronę środowiska. Rozdział 7. "Zarządzanie" na rynku pracy. 7.1. Zmiany na rynku pracy. 7.2. Nowe zawody i stanowiska pracy. Część III METODOLOGIA BADAŃ W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: Rozdział 1. Praktyczny wymiar metod i technik. 1.1. "Mapa" postępowania badawczego. 1.2. Od teorii do praktyki - wymiar kontekstualny. 1.3. Projektowane modele postępowań indukcyjnych. 1.4. Finał badań - wartość użytkowa projektu. Rozdział 2. Charakterystyka podejścia. 2.1. Współczesne dylematy badawcze. 2.2. Skąd zainteresowanie podejściem jakościowym? 2.3. Jakie trendy? 2.4. Co dalej? Rozdział 3. Metody ilościowe w zarządzaniu i organizacji. 3.1. Metody ilościowe versus metody jakościowe w zarządzaniu i organizacji .. 3.2. Zastosowanie metody AHP do oceniania pracowników w organizacjachů Rozdział 4. Internet i jego rola w procesie realizacji badań. 4.1. Rola i znaczenie Internetu w badaniach ankietowych. 4.2. Zalety badań internetowych. 4.3. Wady badań internetowych. 4.4. Jak zachęcać respondentów do wypełnienia ankiety online?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97167 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Etyka w mediach ; vol. 6)
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Liberum veto w sprawie wieszania krzyży w szkole? ; Katastrofa pod Smoleńskiem 2010 - wizerunek medialny wdów po poległych (na wybranych przykładach) ; Etyczne i prawne aspekty lustracji w świetle orzecznictwa Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu ; Model wynagrodzenia pactum de quota litis a zasady etyki zawodów prawniczych ; Ochrona dzieci i młodzieży jako granica wolności sztuki w prawie niemieckim ; Etyka dziennikarstwa katolickiego na przykładzie twórczości Jerzego Turowicza ; Społeczność internetowa jako zbiorowy odbiorca w komunikacji społecznej XXI wieku ; Udokumentowana i nieznana historia reklamy ; Mężczyzna w świetle rozważań na temat istoty kobiecości. Analiza problemu na bazie internetowych środków komunikacji społecznej, adresowanych do kobiet ; Władza reklamy a umysł konsumenta ; Modernizacja struktury zarządczej komórki jednostki administracyjnej odpowiedzialnego za tworzenie i realizację projektów i wdrożenie zasad New Public Management.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92827/vol.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Książka stanowi rezultat dociekań badawczych uczestników I Ogólopolskiej Konferencji Studentów "Public relations - sztuka skutecznej komunikacji", zorganizowanej w dniu 27.05.2010 r. w Instytucie Neofilologii i Komunikacji Społecznej Politechniki Koszalińskiej przez Studenckie Koło Naukowe "Futura".
Pojęcie public relations w świadomości społecznej. Badania empiryczne ; Wizerunek branży public relations w polskich mediach ; Internet jako narzędzie public relations ; Blogi w politycznych public relations polskich polityków ; Rola public relations w kreowaniu wizerunku Aleksandra Kwaśniewskiego ; "Miej zasady, łam zasady" czyli kilka uwag o nieetycznych praktykach public relations ; Politycznie słaba płeć ; "Nie dla pieniędzy, ale nie bez pieniędzy". Public relations w organizacjach pozarządowych na przykładzie stowarzyszeń: ELSA i AIESEC ; Public relations miasta Kołobrzeg ; Jak zorganizować efektywny i efektowny event?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-95267 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z Kongresu Public Relations.
M.in. dot. samorządów terytorialnych w woj. podkarpackim (s. 49-54), niepublicznych szkół wyższych w Rzeszowie i Szkoły Podstawowej nr 2 w Chmielniku.
Bibliogr. przy ref.
Magdalena Bsoul - Zasady dobrego public relations w polityce ; Maria Buszman-Witańska - Marka miejsca w promocji regionu ; Aneta Czarniecka - Marketing internetowy w służbie zdrowia ; Sławomir Gawroński - Identyfikacja wizualna jako narzędzie public relations w jednostkach samorządu terytorialnego. Wyniki badań empirycznych ; Agata Gemzik-Salwach - Strategie public relations w bankach w dobie kryzysu finansowego ; Grzegorz Hajduk - Znaczenie działań PR w realizacji założeń zintegrowanej komunikacji marketingowej ; Barbara Iwankiewicz-Rak - Public relations w administracji publicznej - główne obszary decyzji ; Monika Kaczmarek-Śliwińska - Etyka public relations. Standardy zawodu specjalisty ds. PR w świetle kodeksów branżowych ; Monika Kantowicz-Gdańska - Budowanie wizerunku firmy na rynku pracy - wpływ oferty zatrudnienia na atrakcyjność pracodawcy ; Małgorzata Koszembar-Wiklik - Prosument- szansa czy zagrożenie dla wizerunku firmy? ; Olga Kurek - Wizerunek niepublicznych szkół wyższych w Rzeszowie w opinii maturzystów - raport z badań ; Wioletta Kwak - Wykorzystanie public relations w komunikacji organizacji non profit z interesariuszami ; Paweł Łabuz - Uwarunkowania prawne w przekazie informacji jako narzędzie public relations ; Katarzyna Łazorko - Znaczenie strategii sponsoringu sportowego w kształtowaniu wizerunku podmiotu sponsorującego ; Wojciech Małuszyński - Rola wewnętrznego audytu komunikacyjnego w budowaniu strategii public relations ; Jadwiga Mazur - Pubtic relations w organizacjach zajmujących się bezpieczeństwem publicznym - obszary zaniedbane ; Tomasz Nykiel - Macierz celów wizerunkowych jako metoda pomiaru sytuacji wizerunkowej podmiotu ; Lucyna Orenkiewicz, Karolina Pado - Wizerunek państwa jako element międzynarodowego public relations ; Piotr Para - Zmiana w rozumieniu socjotechnik w Polsce ; Gerard Parzelski - PR-owskie wykorzystanie oficjalnych stron internetowych w polskich bankach ; Małgorzata Paszkowska - e-public relations zakładu opieki zdrowotnej ; Paweł Przywara - PR współczesnych dziennikarzy polskich ; Ewelina Radion - Znaczenie promocji projektu współfinansowanego z funduszy unijnych dla jego realizacji na przykładzie wsi Chmielnik ; Jacek Rodzinka, Joanna Hady, Elżbieta Hospod - Działalność charytatywna wybranych zakładów ubezpieczeń ; Jacek Rodzinka, Joanna Hady - Wpływ kryzysu finansowego na sprzedaż ubezpieczeń w świetle badań ; Andrzej Rozmus - Problem kształtowania wizerunku - ujęcie interdyscyplinarne ; Marek Rutkowski - Komunikacja formalna i nieformalna w kształtowaniu relacji B2B - wyniki badań ; Maciej Soin - Etyka dziennikarska a praktyka PR ; Karina Stasiuk-Krajewska - Etyka w działaniach public relations - ujęcie teoretyczne ; Stanisław Ślusarczyk, Julita Ślusarczyk, Radosław Ślusarczyk - Rozwój marketingowej komunikacji internetowej w społeczeństwie informacyjnym ; Grzegorz Wróbel - Znaczenie kultury regionu w kształtowaniu tożsamości organizacji na przykładzie korporacji i administracji rządowej w Japonii ; Ansgar Zerfass, Piet Verhoeven, Waldemar Rydzak, Jacek Trębecki - Polski PR w perspektywie europejskiej ; Marek Zimnak - PR wyższych uczelni a społeczna odpowiedzialność. Eksperyment: model promocji gminy. CASE STUDY: Piotr Bielawski - Znaczenie mediów publicznych dla wizerunku regionów, tożsamości regionalnej i lokalnej ; Elżbieta Bukowiec - Prawo PR do wątpliwości i emocji ; Paweł J. Dąbrowski - PR i negocjacje: o PR czynów ; Wiesław Gałązka - Czego się Jaś nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał. O szkoleniach wizerunkowych polskich polityków ; Krzysztof Janiczek - Proces zarządzania public relations w organizacjach sektora kultury na przykładzie Społecznego Instytutu Wydawniczego Znak w Krakowie ; Renata Młynarczuk - Wizerunek miasta - od pomysłu do realizacji ; Maciej Ulita - Słowo o słowach ; Maciej Zaremba - Bez zbędnego napięcia. Portale branży energetycznej w dobie kryzysu gospodarczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96258 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. tł.
Dział I. ADMINISTRACJA PUBLICZNA, SŁUŻBA PUBLICZNA, SEKTOR PUBLICZNY I NAUKA ADMINISTRACJI: ISTOTA I POJĘCIA: Rozdz. 1. Pojęcie administracji publicznej: 1.1. Administracja publiczna, różne sposoby rozumienia, 1.2. Administracja publiczna jako dyscyplina rozwijająca się, 1.3. Funkcja i obszary działania administracji publicznej; Rozdz. 2. Służba publiczna; Rozdz. 3. Administracja publiczna i sektor publiczny; Rozdz. 4. Nauka administracji. Różne sposoby nauczania o administracji publicznej: 4.1. Nauczanie administracji publicznej w państwach anglosaskich, 4.2. Nauczanie administracji publicznej w modelu kontynentalnym, 4.3. Nauczanie administracji publicznej w krajach skandynawskich, 4.4. Współczesne podejście do nauczania administracji publicznej. Dział II. HISTORIA ADMINISTRACJI: Rozdz. 1. Administracja państw absolutnych w XVII i XVIII wieku: 1.1. Absolutyzm klasyczny, 1.2. Absolutyzm oświecony, 1.3. Administracja w Polsce w czasach stanisławowskich; Rozdz. 2. Model administracji w państwie liberalnym: 2.1. Administracja we Francji w dobie rewolucji i reform napoleońskich (m.in. Administracja Księstwa Warszawskiego), 2.2. Administracja a konstrukcja państwa prawnego, 2.3. Samorząd terytorialny w Europie w XIX wieku, 2.4. Powstanie i rozwój sądownictwa administracyjnego w Europie; Rozdz. 3. Administracja II Rzeczypospolitej; Rozdz. 4. Administracja w państwach totalitarnych: 4.1. Administracja w Niemczech i Włoszech, 4.2. Administracja w Związku Radzieckim, 4.3. Administracja na ziemiach polskich pod okupacjami państw totalitarnych; Rozdz. 5. Administracja Polski Ludowej. Dział III. TEORIE NAUKI ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ OD POCZĄTKÓW NOWOŻYTNOŚCI DO RATIONAL CHOICE THEORY: Rozdz. 1. Biurokracja i biurokratyzm w administracji publicznej: 1.1. Materializm historyczny K. Marksa i F. Engelsa, 1.2. Idealny model biurokracji według Maxa Webera, 1.3. Krytyka biurokracji Michela Croziera; Rozdz. 2. Nowożytne podejście do administracji publicznej: 2.1. Koncepcja administracji według Lorenza von Steina, 2.2. Administracja i polityka w ujęciu Woodrowa Wilsona, 2.3. Organizatorskie podejście do administracji Henriego Fayola, 2.4. H. A. Simon o organizacji administracji i podejmowaniu decyzji, 2.5. Systemowe podejście do administracji L. Gulicka i L. Urwicka; Rozdz. 3. Teoria racjonalnego wyboru: 3.1. Teoria maksymalizacji, 3.2. Teoria "kształtowania urzędu". Dział IV. ZARZĄDZANIE PUBLICZNE: Rozdz. 1. Modele zarządzania publicznego; Rozdz. 2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji; Rozdz. 3. Zarządzanie jakością w administracji; Rozdz. 4. Strategiczne zarządzanie rozwojem; Rozdz. 5. Marketingowa orientacja jednostek administracji samorządowej: 5.1. Istota marketingu terytorialnego, 5.2. Struktura i wdrażanie strategii marketingowej. Dział V. ZNACZENIE PRAWA W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Prawo jako determinanta organizacji i funkcjonowania administracji publicznej: Wprowadzenie, 1.1. Związanie administracji prawem, 1.2. Stosowanie prawa przez administrację publiczną, 1.3. Sądowa kontrola cywilnoprawnych form działania administracji, 1.4. Ustrój administracji publicznej; Rozdz. 2. Znaczenie procedur administracyjnych w funkcjonowaniu administracji publicznej; Rozdz. 3. Udział administracji w procesie tworzenia prawa. Dział VI. ADMINISTRACJA PUBLICZNA I POLITYKA PUBLICZNA: Rozdz. 1. Współczesne systemy polityczne - przegląd wybranych rozwiązań: 1.1. Ustrój polityczny państwa a administracja publiczna, 1.2. Administracja publiczna w różnych systemach rządów (1.2.1. System parlamentarno-gabinetowy - Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, 1.2.2. Racjonalizacja systemu parlamentarno-gabinetowego - Republika Federalna Niemiec, 1.2.3. System prezydencki - Stany Zjednoczone Ameryki Północnej, 1.2.4. System mieszany - Republika Francuska, 1.2.5. Model nordycki); Rozdz. 2. Polityzacja życia publicznego: 2.1. Aparat polityczny a aparat biurokratyczny, 2.2. Wpływ polityki i polityków na administrację publiczną; Rozdz. 3. Polityka publiczna jako instrument administrowania; Rozdz. 4. Tworzenie polityki publicznej: 4.1. Uwarunkowania tworzenia polityki publicznej, 4.2. Aktorzy polityki publicznej, 4.3. Etapy polityki publicznej, "cykl" polityki publicznej, 4.4. Wybrane polityki sektorowe w krajach Unii Europejskiej (4.4.1. Polityka ochrony środowiska, 4.4.2. Polityka regionalna); Rozdz. 5. Wdrażanie polityki publicznej i jego paradoksy; Rozdz. 6. Ocena polityki publicznej. Dział VII. ADMINISTRACJA I SPOŁECZEŃSTWO: Rozdz. 1. Legitymacja demokratyczna pośrednia i bezpośrednia; Rozdz. 2. Networking - współpraca administracji ze społeczeństwem: 2.1. Formy współpracy, 2.2. Trzeci sektor - definicja i miejsce we współczesnym państwie demokratycznym, 2.3. Partnerstwo publiczno-prywatne, 2.4. Podmioty prywatne realizujące zadania publiczne - kontraktualizm; Rozdz. 3. Jawność życia publicznego: 3.1. Składowe elementy określające istotę zasady jawności życia publicznego, 3.2. Istnienie wolnych mediów, 3.3. Dostęp do informacji publicznej, 3.4. Nabór do urzędu, 3.5. Public watchdogs, 3.6. Prawo dostępu do informacji w ujęciu historycznym; Rozdz. 4. Rola mediów masowych w komunikowaniu publicznym; Rozdz. 5. Społeczny wymiar patologii w administracji publicznej. Dział VIII. FINANSE ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Budżety publiczne: 1.1. Pojęcie budżetu publicznego, 1.2. Budżet publiczny a plan finansowy, 1.3. Cechy budżetu publicznego, 1.4. Funkcje budżetu publicznego, 1.5. Specyfika budżetu Wspólnot Europejskich, 1.6. Budżet publiczny w wybranych państwach; Rozdz. 2. Dochody publiczne; Rozdz. 3. Wydatki publiczne i ich efektywność; Rozdz. 4. Budżetowanie; Rozdz. 5. Zarządzanie budżetem; Rozdz. 6. Kontrola budżetu; Rozdz. 7. Budżety publiczne i budżetowanie w Polsce; Rozdz. 8. Dług publiczny w Polsce - wybrane aspekty; Dział IX. KADRY W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Kadry sektora publicznego i administracji; Rozdz. 2. Zasoby ludzkie w administracji publicznej - rozwiązania prawne i organizacyjne: 2.1. Przemiany modelu służby cywilnej w Polsce, 2.2. Służby cywilne w wybranych państwach (w Wielkiej Brytanii, we Francji, w Niemczech), 2.3. Służby Unii Europejskiej; Rozdz. 3. Rekrutacja i selekcja - dwie strony medalu; Rozdz. 4. Podstawowe prawa i obowiązki urzędnika; Rozdz. 5. Odpowiedzialność urzędników; Rozdz. 6. Ocena, motywowanie i wynagradzanie kadr; Rozdz. 7. Szkolenie i rozwój - w stronę organizacji uczącej się. Dział X. ETYKA W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Infrastruktura etyczna: 1.1. Wprowadzenie, 1.2. Budowanie i rola infrastruktury etycznej, 1.3. Zasoby infrastruktury etycznej, 1.4. Procesy infrastruktury etycznej na przykładzie whistleblowers, 1.5. Etyczne aspekty elektronicznego przetwarzania danych osobowych; Rozdz. 2. Sztuka podejmowania rozstrzygnięć etycznych; Rozdz. 3. Korupcja w administracji publicznej i inne patologie w administracji; Rozdz. 4. Etos urzędnika; Rozdz. 5. O roli kodeksów etycznych w administracji publicznej; Rozdz. 6. Wartości etyczne wobec globalizacji; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-351/354 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94922 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej