Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(14)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Proza
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Audiobooki
(1)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(7)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Autor
Harari Yuval Noah (1976- )
(3)
Romanek Michał (1969- )
(2)
Cypryański Piotr (tłumacz)
(1)
De Cremer David (1972- )
(1)
De la Motte Anders (1971- )
(1)
Foroohar Rana (1970- )
(1)
Gontarek Krystian (2001- )
(1)
Gontarek Krzysztof (informatyk)
(1)
Grabiwoda Barbara
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Jankowski Sławomir
(1)
Kaczorowska-Spychalska Dominika
(1)
Kalińska-Kula Magdalena
(1)
Kawa Rafał
(1)
Kozielski Robert (1968- )
(1)
Król Lech C
(1)
Lembas Jacek (1951- )
(1)
Ludwiński Mariusz
(1)
Maciorowski Artur
(1)
Mazurek Grzegorz
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Mruk Henryk
(1)
Petukhova Kseniya
(1)
Pomykalski Andrzej
(1)
Przedpełska Katarzyna
(1)
Rutkiewicz Daria
(1)
Siemianowski Roch (1950- )
(1)
Tao Tian (1957- )
(1)
Urbanik Paweł (1984- )
(1)
Wasielewska Karolina (1983- )
(1)
Wiktor Jan W
(1)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(1)
Wróblewski Łukasz (ekonomia)
(1)
Wu Chunbo (1962- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(13)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(13)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Technologia informacyjna (IT)
(14)
Cywilizacja
(3)
Globalizacja
(3)
Informatyka
(3)
Liberalizm
(3)
Przemysły wysokiej techniki
(3)
Społeczeństwo
(3)
Zarządzanie
(3)
Komunikowanie marketingowe
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Marketing
(2)
Projektowanie
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Technologie mobilne
(2)
Administracja elektroniczna
(1)
Agrobiznes
(1)
Amazon.com
(1)
Apple Inc
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Big data
(1)
Cieszyński Ośrodek Kultury - Dom Narodowy
(1)
Digitalizacja
(1)
Domy kultury
(1)
Dzieci
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Efektywność energetyczna
(1)
Ekonomia
(1)
Etyka biznesu
(1)
Europa 2020
(1)
Euroregiony
(1)
Facebook
(1)
Fundacja
(1)
Futurologia
(1)
Gontarek, Krystian (2001- )
(1)
Gontarek, Krzysztof (informatyk)
(1)
Google LLC
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka morska
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gry komputerowe
(1)
Historycy sztuki
(1)
Huawei Investment and Holding
(1)
Imprezy kulturalne
(1)
Informacja
(1)
Informatycy
(1)
Innowacje
(1)
Instytucje kultury
(1)
Internet
(1)
Jaś i Małgosia (postacie fikcyjne)
(1)
Kapitał intelektualny
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kapitał relacyjny przedsiębiorstwa
(1)
Kina
(1)
Klastry (ekonomia)
(1)
Kobieta
(1)
Kody
(1)
Komputery
(1)
Komputery analogowe
(1)
Komputeryzacja
(1)
Kopciuszek (postać fikcyjna)
(1)
Królewna Śnieżka (postać fikcyjna)
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Mecenat
(1)
Media społecznościowe
(1)
Menedżerowie
(1)
Monopol
(1)
Muzyka
(1)
Nastolatki
(1)
Nawyki konsumenckie
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
PRL
(1)
Pokolenie Z
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Prawo do prywatności
(1)
Programiści
(1)
Promocja kultury
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przemysł elektroniczny
(1)
Przetwarzanie danych
(1)
Przetwarzanie w chmurze
(1)
Ren, Zhengfe (1944- )
(1)
Rodzeństwo
(1)
Roszpunka (postać fikcyjna)
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Sponsoring
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Społeczności internetowe
(1)
Start-up
(1)
Sukces
(1)
Systemy informacyjne
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Teatr
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Telekomunikacja
(1)
Teorie spiskowe
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Chiny
(1)
Cieszyn (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(2)
Adaptacja literacka
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść
(1)
Publicystyka
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Sensacja
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Zarządzanie i marketing
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wstęp do informatyki / Rafał Kawa, Jacek Lembas. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2017. - 301, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Wykłady z Informatyki)
Indeks.
Publikacja przeznaczona jest głównie dla studentów pierwszego roku kierunków informatycznych.
1. WPROWADZENIE: 1.1. Informacja, 1.2. Podstawowe cechy informacji, 1.3. Informatyka, 1.4. Komputer, 1.5. Działy informatyki ; 2. TEORIA INFORMACJI: 2.1. Miara informacji, 2.2. Entropia źródła informacji, 2.3. Kodowanie komunikatów, 2.4. Algorytmy kodowania optymalnego ; 3. SYSTEMY LICZBOWE: 3.1. Wprowadzenie, 3.2. Analogowość, cyfrowość, binarność, 3.3. Działania na liczbach naturalnych w systemach pozycyjnych, 3.4. Konwersje między systemami liczbowymi ; 4. ARYTMETYKA KOMPUTEROWA: 4.1. Kodowania stałopozycyjne, 4.2. Kodowania zmiennopozycyjne ; 5. MASZYNA TURINGA: 5.1. Wprowadzenie, 5.2. Definicja, 5.3. Przykłady ; 6. PRZYKŁADOWA MASZYNA CYFROWA (PMC): 6.1. Architektura von Neumanna, 6.2. Budowa PMC, 6.3. Działanie PMC, 6.4. Realizacja przykładowych algorytmów ; 7. PODSTAWY ALGORYTMIKI: 7.1. Wprowadzenie, 7.2. Podstawowe pojęcia, 7.3. Zapis algorytmów, 7.4. Strukturalność, 7.5. Tworzenie algorytmów, 7.6. Złożoność algorytmów, 7.7. Poprawność algorytmów ; 8. NOTACJE WYRAŻEŃ ALGEBRAICZNYCH: 8.1. Generalia, 8.2. Notacje algebraiczne w informatyce, 8.3. Konwersje notacji, 8.4. Zapis algorytmów w ONP ; 9. JĘZYKI FORMALNE: 9.1. Podstawowe pojęcia i oznaczenia, 9.3. Gramatyki regularne a maszyna Turinga.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Czarna Seria)
Kontynuacja powieści (Geim) i (Buzz).
Minęło sześć miesięcy, od kiedy dostał to pieprzone zadanie Dwadzieścia cztery tygodnie, sto dwadzieścia osiem dni- wystarczająco dużo czasu, żeby zastanowić się nad planem ewakuacyjnym. Nad genialnym planem, który pozwoli mu wyrwać się z pułapki, W którą wpadł. Bo nie może wykonać tego zadania. Nie jest przecież morderca. A może jest....7 Gra okazała się dla HP bardzo niebezpiecznym doświadczeniem. Pogrążony W głębokim kryzysie, wiedzie życie W izolacji, sądząc, że jest nieustannie inwigilowany przez policję i Mistrza Gry. Nie wiejuż, komu wierzyć i w co wierzyć. Granica między Grą a rzeczywistością coraz bardziej się rozmywa. Mimo wszystko, zdecydowanyjest wypełnić ostatnią misję, by ostatecznie odkryć stojącą za Grą prawdę... W tym czasie Rebecca zaczyna pracę W dziale bezpieczeństwa W prestiżowej firmie IT. Pewnego dnia dowiaduje się o istnieniu skrytki bankowej należącej niegdyś do jej ojca. Znajduje w niej niebezpieczną zawartość. Zaczyna szukać prawdy na własną rękę. Domyśla się, że istnieje związek między przeszłością ojca, Grą a jej bratem. [Wydawnictwo Czarna Owca, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-lit.skand. (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-konsumenci jutra : pokolenie Z i technologie mobilne / Barbara Grabiwoda. - [Warszawa] : Wydawnictwo Nieoczywiste - GAB Media, copyright 2018. - 310 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [293]-298. Netografia na stronach 299-310.
R. I. POKOLENIE Z W DOBIE EKSPANSJI NOWYCH TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH: 1. Rozwój nowych technologii informacyjnych jako zjawisko ery postindustrialnej przełomu XX i XXI w. ; 2. Kryteria wyodrębniania pokoleń ; 3. Definicje pokolenia Z ; 4. Pokolenie Z w Polsce ; R. II. PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH JAKO ELEMENT ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH: 1. Definicja i elementy zachowań konsumenckich ; 2. Definicja i elementy procesu podejmowania decyzji zakupowych ; 3. Proces podejmowania decyzji zakupowych na tle przemian wynikających z wirtualizacji ; R. III. TECHNOLOGIE MOBILNE I ICH WPŁYW NA PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH WŚRÓD PRZEDSTAWICIELI POKOLENIA Z: 1. Charakterystyka urządzeń mobilnych ; 2. Specyfika rynku technologii mobilnych i m-commerce ; 3. Charakterystyka użytkowników technologii mobilnych ; 4. Przedstawiciele pokolenia Z w świecie technologii mobilnych na rynku globalnym i w Polsce ; 5. Specyficzne zachowania użytkowników z wykorzystaniem technologii mobilnych ; R. IV. WYKORZYSTYWANIE TECHNOLOGII MOBILNYCH PRZEZ POLSKICH REPREZENTANTÓW POKOLENIA Z W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH - WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH: 1. Cele i założenia metodyczne przeprowadzonych badań empirycznych ; 2. Charakterystyka społeczno-demograficzna respondentów ; 3. Charakterystyka wykorzystania technologii mobilnych w życiu codziennym ; 4. Metody wykorzystywania technologii mobilnych w procesie dokonywania decyzji zakupowych przez reprezentantów pokolenia Z ; 5. Wpływ wykorzystywania technologii mobilnych przez firmy na proces podejmowania decyzji zakupowych ; R. V. ZNACZENIE TECHNOLOGII MOBILNYCH W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH WŚRÓD REPREZENTANTÓW POKOLENIA Z W POLSCE: 1. Hipoteza badawcza w świetle przeprowadzonych badań empirycznych oraz analiz badań wtórnych i literatury ; 2. Segmentacja konsumentów z pokolenia Z pod względem wykorzystania technologii mobilnych w procesie podejmowania decyzji zakupowych ; R. VI. DZIAŁANIA MARKETINGOWE SKIEROWANE DO PRZEDSTAWICIELI POKOLENIA Z Z WYKORZYSTANIEM TECHNOLOGII MOBILNYCH – REKOMENDACJE I PRZYKŁADY: 1. Funkcje natywne urządzeń mobilnych w działaniach marketingowych ; 2. Mobilne działania reklamowe ; 3. Serwisy społecznościowe w mobilnej komunikacji marketingowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-107075 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cyfrodziewczyny : pionierki polskiej informatyki / Karolina Wasielewska. - Warszawa : Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2020. - 295, [8] stron : ilustracje, fotografie, portrety, faksymilia ; 21 cm.
(Nie-Fikcja)
Karolina Wasielewska, dziennikarka i autorka bloga "Girls Gone Tech", w "Cyfrodziewczynach" przypomina informatyczne herstorie. Akuszerkami informatyki w Polsce były kobiety. Autorce udało się dotrzeć do Polek, które konstruowały komputery i tworzyły języki programowania czy pierwsze aplikacje użytkowe, a później komputeryzowały m.in. Bibliotekę Narodową i Ministerstwo Sprawiedliwości. Niech życiorysy tych kobiet, które rozwiązywały nierozwiązywalne problemy, a ich odwaga w życiu zawodowym przenosiła się na decyzje podejmowane w sprawach prywatnych, będą inspiracją dla ich następczyń. [www.azymut.pl, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-0 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-0 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-00 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gotowi na zabawę w biznes? : startup! / Krystian Gontarek, Krzysztof Gontarek. - Warszawa : Wydawnictwo naukowe PWN, copyright 2017. - 198, [17] stron : fotografie ; 21 cm.
Gotowi na zabawę w biznes? Startup! Jeśli jesteś nastolatkiem, który uwielbia gry komputerowe i ma głowę pełną marzeń…. Jeśli jesteś rodzicem, który chce pomóc dziecku rozwijać pasje w świecie nowych technologii… ta książka jest dla Ciebie! Książka napisana przez ojca i syna. Dwa punkty widzenia, jeden cel - wykorzystać internet, komputer, smartfona do mądrej, twórczej i wspólnej zabawy. Moja przygoda opisana w tej książce zaczęła się, gdy miałem 10 lat. Uwielbiałem wtedy jeździć na deskorolce i grać na komputerze. Miałem różne marzenia. Jednym z nich było to, żeby stworzyć swoją własną grę komputerową. Kiedyś tata opowiedział mi o startupach. Na początku nie rozumiałem, o co w tym chodzi. Zapytałem tatę, czy startup to może być też gra. Okazało się, że tak. Po kilku latach zabawy w startupowanie już wiem, że startup to projekt związany z nowoczesnymi technologiami - internetem, smartfonami, komputerami - który kiedyś może stać się prawdziwą firmą. Krystian, 15 lat ; Czy zabawa w biznes jest tematem zbyt poważnym dla dzieci? Według niektórych opinii dzieci nie powinny zaprzątać sobie głowy pieniędzmi i sposobami ich zarabiania. Jednak czy nam się to podoba, czy nie, pieniądze przewijają się w większości obszarów naszego życia - pośrednio lub bezpośrednio, i to niezależnie od wieku. Od małego uczymy się, że za wszystko trzeba płacić. Skoro dzieci mogą bawić się w wojnę (sic!), to dlaczego nie mogą pobawić się w biznes? Dzięki temu mogą rozwinąć kreatywność, lepiej przygotować się do wejścia w dorosłe życie oraz stać się świadomymi konsumentami. Krzysztof, tata Krystiana
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111640 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 255-272.
Wstęp ; 1. Transformacja cyfrowa – implikacje dla marketingu ( Grzegorz Mazurek): Cyfrowa transformacja ; Marketing a cyfrowa transformacja ; Marketing a technologia ; Marketing a metody ; Marketing a organizacja działań ; Przyszłość ; 2. Sukces w czasach rewolucji cyfrowej ( Robert Kozielski): Przekleństwem jest żyć w ciekawych czasach ; Czwarta rewolucja przemysłowa – w kierunku zmiany zasad konkurowania ; Źródła sukcesu organizacji – analiza podejść – elementy wspólne i odróżniające ; Czterolistna koniczyna – sukces w epoce cyfrowej ; 3. Homo Cyber Oeconomicus – nowy wymiar zachowań konsumenckich (Bogdan Gregor, Dominika Kaczorowska-Spychalska): Konsument wobec technologii cyfrowych ; Homo Cyber Oeconomicus – w kierunku przyszłości ; Ekosystem cyfrowych interakcji ; 4. Architektura systemu komunikacji wirtualnej – uwarunkowania i wyzwania (Jan W. Wiktor): Komunikacja marketingowa a paradygmat technologii cyfrowej i społeczeństwa sieci – uwarunkowania i zależności ; Model komunikacji marketingowej w przestrzeni wirtualnej i cechy komunikacji on-line ; Elementy architektury systemu komunikacji wirtualnej – funkcje i instrumenty ; Metodyczne aspekty oceny komunikacji wirtualnej – elementy web-analityki ; Strategiczne wyzwania wobec komunikacji ; 5. Marka w procesie kreowania wartości na rynku 4.0 ( Henryk Mruk): Marka i jej istota na rynku 4.0 ; Nowe trendy w zachowaniach konsumentów ; Nazwa i jej znaczenie na rynku 4.0 ; Pozycjonowanie marki na rynku 4.0 ; Wartości tworzą pozycję marki ; Tożsamość oraz wizerunek marki ; Marka osobista sposobem budowania marki przedsiębiorstwa ; Lokalizacja marki na rynku 4.0 ; 6. Badania marketingowe – nowe paradygmaty i metody w gospodarce cyfrowej (Krystyna Mazurek-Łopacińska): Badania jako ściowe w przestrzeni realnej i wirtualnej ; Analityka internetowa w badaniu zachowań nabywczych internautów ; Rola technologii informacyjnych i komunikacyjnych w pozyskiwaniu wiedzy od klientów i kreowaniu innowacji ; Big Data w analityce marketingowej ; Consumer Intelligence w pozyskiwaniu i analizie danych marketingowych ; Rola kokpitów menedżerskich w badaniach marketingowych ; Kierunki zastosowań analityki marketingowej ; 7. Market Intelligence a decyzje menedżerskie we współczesnej organizacji (Bogdan Gregor, Magdalena Kalińska-Kula): Uwarunkowania otoczenia współczesnego biznesu ; Konkurencyjność współczesnej organizacji ; Rola wiedzy i informacji w zarządzaniu inteligentną organizacją ; Miejsce i znaczenie Market Intelligence w dobie gospodarki opartej na wiedzy ; Wykorzystanie Market Intelligence dla wsparcia decyzji menedżerskich – wświetle wyników badań Własnych ; 8. Koncepcja oraz kierunki rozwoju zintegrowanego zarządzania innowacjami (Andrzej Pomykalski): Przesłanki i kierunki zmian ; Istota innowacji ; Charakterystyka aktywności innowacyjnej przez osiągane wyniki ; Zarządzanie innowacjami ; Zarządzanie sieciowe innowacjami ; 9. Oczami praktyków: Trendy w digital marketingu. Internetowe makrorewolucje i mikroewolucje (Artur Maciorowski) ; Deep Learning – przywitaj się z Golemem (Lech C. Król) ; Trzy wymiary marketera – co współczesny marketer wiedzieć powinien? (Mariusz Ludwiński).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107025 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 425-429. Indeks.
W książce "Nie czyń zła" Rana Foroohar, dziennikarka „Financial Times” zajmująca się globalną gospodarką, opowiada najważniejszą biznesową historię naszych czasów – o tym, jak Big Tech stracił duszę i zapędził nas w kozi róg. Książka stanowi wnikliwy akt oskarżenia pokazujący, w jaki sposób największe firmy technologiczne przejmują dzisiaj kontrolę nad naszymi danymi, naszymi źródłami utrzymania, naszą społeczną tkanką i naszymi myślami. Nie czyń zła to pierwsza korporacyjna zasada Google’a przyjęta w czasach jego młodości, kiedy kolorowe logo wciąż wyrażało utopijną wizję przyszłości, w której nikt nie miał wątpliwości co do tego, że technologia uczyni świat lepszym, bezpieczniejszym i dostatniejszym miejscem. Niestety, dawno minęły czasy, kiedy Google, jak i większość firm Big Tech, działał w zgodzie ze swoimi ideałami. Dzisiaj utopia, do której niegdyś dążyli ich założyciele, coraz bardziej przypomina dystopię – od cyfrowej inwigilacji i utraty prywatności przez szerzenie fałszywych informacji i mowę nienawiści po drapieżne algorytmy, których celem są bezbronni i słabi, oraz produkty, które zostały wymyślone w ten sposób, by manipulować naszymi pragnieniami. Jak to się stało, że znaleźliśmy się w tym miejscu? W jaki sposób te przedsięwzięcia, niegdyś idealistyczne i pełne animuszu, zamieniły się w pazerne monopole dysponujące siłą wystarczającą do wpływania na wyniki wyborów, wchłonięcia wszystkich należących do nas danych i zgarnięcia lwiej części korporacyjnego bogactwa, wymykając się równocześnie wszelkim regulacjom i unikając płacenia podatków? Dzięki reporterskiej wprawie i niezrównanemu dostępowi do informacji – zyskanym dzięki niemal trzydziestoletniemu relacjonowaniu spraw związanych z biznesem i technologią – autorka ujawnia w jakim faktycznie stopniu giganci tacy jak Google, Facebook, Apple i Amazon zamieniają na pieniądze zarówno nasze dane, jak i naszą uwagę, przy czym do nas nie trafia złamany grosz z tych kolosalnych zysków. Foroohar pokazuje również, jak możemy się temu sprzeciwić, tworząc rozwiązania wspierające innowacje, a równocześnie chroniące nas przed mroczną stroną cyfrowych technologii. [lubimyczytac.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108932 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
21 lekcji na XXI wiek / Yuval Noah Harari ; przełożył Michał Romanek. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, copyright 2018. - 1 płyta audio CD (15 godz. 47 min) : digital, stereo. ; 25 cm.
Tytuł oryginału: "21 lessons for the 21st century" 2018.
Czas trwania: 15 godz. 47 min.
Czyta Roch Siemianowski.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Jakie wyzwania stawia przed ludzkością teraźniejszość? Nowa książka autora światowych bestsellerów "Sapiens" i "Homo deus. Krótka historia jutra". Yuval Noah Harari, słynny izraelski historyk i wizjoner, w swej najnowszej książce skupia się nie na przeszłości ani na możliwej przyszłości gatunku ludzkiego, lecz na problemach, w obliczu których stoimy obecnie. "21 lekcji na XXI wiek" to zaproszenie czytelnika do wzięcia udziału w debacie na temat naszych czasów. Harari z właściwą sobie lekkością, w krótkich rozdziałach, omawia i analizuje zjawiska, które dziś definiują cywilizację homo sapiens i wpływają na jej losy. Donald Trump, Brexit, fake newsy, biotechnologia, sztuczna inteligencja, rozszerzona rzeczywistość, dewastacja środowiska naturalnego, kryzys uchodźczy, terroryzm, schyłek liberalizmu. Co te zjawiska naszej codzienności mówią o człowieku i współczesnym świecie? Harari, jak zwykle, stawia prowokacyjne pytania, ale i udziela błyskotliwych odpowiedzi, dzięki którym nasz coraz bardziej rozpędzony XXI wiek wydaje się choć trochę pojmowalny przez ludzki rozum. [www.empik.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-KM/937/005 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Indeks.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Tytuł oryginału: "21 lessons for the 21st century" 2018.
WYZWANIE TECHNICZNE: Rozczarowanie ; Praca ; Wolność ; Równość ; WYZWANIE POLITYCZNE: Społeczność ; Cywilizacja ; Nacjonalizm ; Religia ; Imigracja ; ROZPACZ I NADZIEJA: Terroryzm ; Wojna ; Pokora ; Bóg ; Sekularyzm ; PRAWDA: Niewedza ; Sprawiedliwość ; Postprawda ; Science fiction ; ODPORNOŚĆ: Edukacja ; Sens ; Medytacja.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-008 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109875 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-31 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
21 lessons for the 21st century / Yuval Noah Harari. - London : Vintage, 2018. - [8], 417 stron ; 20 cm.
Indeks.
Tekst w języku angielskim.
Sapiens showed us where we came from. Homo Deus looked to the future. 21 Lessons for the 21st Century explores the present. How can we protect ourselves from nuclear war, ecological cataclysms and technological disruptions? What can we do about the epidemic of fake news or the threat of terrorism? What should we teach our children? Yuval Noah Harari takes us on a thrilling journey through today’s most urgent issues. The golden thread running through his exhilarating new book is the challenge of maintaining our collective and individual focus in the face of constant and disorienting change. Are we still capable of understanding the world we have created? [www.goodreads.com, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-O/j.ang. (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Huawei : leadership, culture, and connectivity / Tian Tao, David De Cremer, Wu Chunbo. - Los Angeles [i pozostałe] : SAGE Publications, 2017. - LIII, [1], 360 stron ; 25 cm.
This work is translated from the original Chinese edition [August 2015, second edition] (ISBN: 978-7-5086-5268-9).
Tekst w języku angielskim.
In 1987, a 44-year-old man founded a telecom equipment-trading firm in Shenzhen, China, with start-up capital of $5,000. In 29 years, it grew to become the largest telecoms company in the world. This book goes behind the scenes to explore the story of what Ren Zhengfei did differently, how the company he started reached the top spot, and why Huawei is known as a -collective- and not a private company. 14 years of meticulous research and 136 senior management and employee interviews reveal how Huawei's international business success lies in its ability to transform the intellectual elite into a band of soldiers with the same set of values and resolve, while at the same time preventing a culture of subservience. [SAGE Publications, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-K.ANG.-62 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Kopciuszek ; Jaś i Małgosia ; Roszpunka ; Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków.
Intel we współpracy z założycielkami fundacji IT Girls rozpoczął genialną inicjatywę pod hasłem "Intel Aktualizuje Bajki". Jest to kampania skierowana do rodziców oraz nauczycieli w przedszkolach. Celem jest zerwanie ze stereotypem, w którym dziewczynki są słabą płcią, wobec czego muszą w całości polegać na mężczyznach. Jak pokazać dziewczynkom, że są silne i niezależne? Intel wpadł na pomysł, że zrobi to poprzez bajki, a konkretnie poprzez aktualizację znanych baśni i bajek, w których księżniczka zamknięta w wieży musi czekać na rycerza, a Kopciuszkowi nie zostaje nic poza czekaniem na wymarzonego księcia. W ramach akcji spatchowane zostały takie bajki jak: Kopciuszek, Roszpunka, oraz Jaś i Małgosia. Bo kto powiedział, że Kopciuszek nie może być programistką? [spidersweb.pl, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.18-I (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik
Dotyczy m.in. województwa podkarpackiego, powiatu przemyskiego.
Bibliografia przy artykułach.
Tytuł równoległy w języku angielskim: Social Inequalities and Economic Growth.
Spis treści także w języku angielskim i rosyjskim.
Trzy artykuły w języku angielskim.
Streszczenie w języku angielskim, polskim przy artykułach.
Michał Gabriel Woźniak - Jeszcze raz o potrzebie modernizacji kapitału ludzkiego ; Elżbieta Skrzypek - Bariery dzielenia się wiedzą w organizacji w warunkach społeczeństwa informacyjnego ; Andrzej Limański, Ireneusz Drabik - Powiązania sieciowe przedsiębiorstw na rynkach zaawansowanych technologii ; Andrzej M. J. Skulimowski - Perspektywy rozwoju wybranych technologii społeczeństwa informacyjnego do roku 2025 ; Adam Czerwiński - Wartość informacji w systemie informacyjnym w ocenie jej jakości ; Franciszek Grabowski, Justyna Stasieńko - Termodynamika rozprzestrzeniania się informacji i wiedzy ; Marianna Greta, Ewa Tomczak-Woźniak - Euroregiony a cyfryzacja ; Adrianna Mastalerz-Kodzis, Ewa Pośpiech - Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania rozwoju społeczeństwa informacyjnego krajów Unii Europejskiej ; Beata Kasprzyk, Jolanta Wojnar - Szanse realizacji strategii Europa 2020 w aspekcie poziomu edukacji w Polsce ; Roman Chorób - Aspekty metodologiczne analizy klastrów ze szczególnym uwzględnieniem sektora agrobiznesu ; Mariusz Hofman - Modelowanie uwarunkowań sukcesu przedsiębiorstw zorientowanych projektowo ; Agnieszka Piasecka - Kapitał relacyjny jako element kapitału intelektualnego szkoły wyższej w warunkach GOW ; Piotr Adamczewski - Trzecia platforma ICT w transformacji cyfrowej organizacji inteligentnych ; Dariusz Put - Projektowanie systemów integracyjnych w oparciu o współdzieloną ontologię ; Grzegorz Podgórski - Bezpieczeństwo informacji w modelu BYOD ; Piotr Filipkowski - Technologie Społeczeństwa Informacyjnego ; Zygmunt Mazur, Hanna Mazur, Teresa Mendyk-Krajewska - Ocena jakości platform e-usług publicznych ; Malwina Popiołek - Indywidualne zarządzanie prywatnością w serwisach społecznościowych - zarys problemu w kontekście rozważań dotyczących społeczeństwa informacyjnego ; Joanna Papińska-Kacperek, Krystyna Polańska - The presence of public institutions in social networks ; Damian Dziembek - Cloud Computing - stan obecny i perspektywy rozwoju w Polsce ; Anna Pamuła - Edukacja na rzecz efektywności energetycznej - przegląd wybranych programów ; Przemysław Polak - Problemy kultury języka informatyki na przykładzie wybranego zagadnienia terminologicznego ; Jolanta Sala, Halina Tańska - Wybrane inicjatywy wspierające rozwój i ich koszty na przykładzie regionów gospodarki morskiej ; Ewa Pośpiech, Adrianna Mastalerz-Kodzis - Analiza przestrzenna rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce ; Jolanta Wojnar - Application of the utility function to assess the diversity of voivodships in terms of degree of use of information technologies in Poland ; Beata Kasprzyk - E-administration digital services in Poland ; Sławomir Wilk - Rozwój elektronicznej administracji w województwie podkarpackim w perspektywie finansowej 2007-2013 ; Kamila Jaroch, Mieczysław Jan Król - Znaczenie Internetu w życiu młodzieży ze szkół powiatu przemyskiego (analiza na podstawie wyników z sondażowego badania ankietowego) ; Jan Madej, Michał Widlak - E-usługi w wybranych gminach województwa małopolskiego ; Magdalena Gorzelany-Dziadkowiec - Otoczenie technologiczne a budowanie organizacji opartej na wiedzy (na przykładzie gminy Myślenice) ; Marcin Wyskwarski - Kokpit menedżerski w małym przedsiębiorstwie ; Marek Matulewski - IT w gospodarce łowieckiej - wybrane aspekty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.53 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Wydanie publikacji dofinansowane przez Wyższą Szkołę Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
Słowo wstępne od reaktora naukowego, Łukasz Wróblewski ; CZ. I. PROBLEMY EKONOMII ZARZĄDZANIA W KULTURZE: Dylematy współistnienia kultury i ekonomii , Izabela Ścibiorska-Kowalczyk, Nina Palichleb ; Rola strategii w zarządzaniu rozwojem instytucji kultury, Grzegorz Hajduk, Barbara Mróz-Gorgoń ; Zarządzanie przez kompetencje w kulturze, Mateusz Tomanek ; CZ. II. PROBLEMY MARKETINGU W KULTURZE: Sponsoring jako źródło finansowania w kulturze muzycznej, Joanna Śmietanka ; Wybrane czynniki powodzenia organizacji imprez kulturalnych w świetle wyników badań empirycznych, Piotr Firych ; Wykorzystanie komunikacji marketingowej do budowania relacji instytucji kultury z najbliższym otoczeniem, Kama Pawlicka ; Nowoczesne technologie w komunikacji marketingowej instytucji kultury, Łukasz Wróblewski ; Wykorzystanie marketingu doświadczeń w działalności instytucji kultury (na przykładzie teatrów), Kamila Szymańska ; Media społecznościowe jako narzędzie komunikacji marketingowej instytucji kultury, Łukasz Wróblewski ; Rola zabytków industrialnych w kreowaniu wizerunku wybranych miast województwa śląskiego, Małgorzata Małecka-Tomala ; Rola historyka sztuki w kreowaniu kultury, Paweł Maciąg ; Strategia marketingowa Cieszyńskiego Ośrodka Kultury "Dom Narodowy"˙- analiza i cena, Regina Bogaczyk ; CZ. III. SPOŁECZNY ASPEKT DZIAŁALNOŚCI INSTYTUCJI KULTURY W POLSCE: Działalność fundacji w sferze kultury w Polsce ; Izabela Ścibiorska-Kowalczyk, Agnieszka Mikucka-Kowalczyk ; Edukacja filmowa jako forma społecznej odpowiedzialności kin studyjnych, Kamila Szymańska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106383 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej