Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(190)
Legimi
(1)
Forma i typ
Książki
(140)
Publikacje dydaktyczne
(51)
Muzyka
(42)
Poradniki i przewodniki
(26)
Proza
(23)
Publikacje fachowe
(22)
Publikacje naukowe
(9)
Audiobooki
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Poezja
(6)
Druki ulotne
(1)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(229)
wypożyczone
(57)
nieokreślona
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(20)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(32)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(48)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(41)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(7)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(8)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(23)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(4)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(14)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(12)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(5)
Filia 9 (Czackiego 5)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(29)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(6)
Filia 15 (Lwowska 60)
(11)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(10)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(5)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Filia 20 (Solarza 9a)
(6)
Autor
Hinz Magdalena
(14)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(9)
Okuniewski Juliusz
(6)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(5)
Bednarz Marzena
(5)
Deliński Cezariusz
(5)
Gąsieniec Stefan (1979- )
(5)
Lica Aneta
(5)
Ludkiewicz Eliza
(5)
Bladowska Joanna
(4)
Corelli Arcangelo (1653-1713)
(4)
Częścik Józef (1955- )
(4)
Kluczkowska Karolina
(4)
Lica Zenon
(4)
Lubocka Weronika
(4)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(4)
Miłosz Angelika
(4)
Naprawa Renata
(4)
Okoniewska Małgorzata
(4)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Sowińska Magdalena
(4)
Szakiewicz Aleksandra
(4)
Tanajewska Alicja
(4)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(4)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Blok Beata
(3)
Brzeska Zofia
(3)
Clary Julian (1959- )
(3)
Clary Julian (1959- ). Rodzinka Hardych
(3)
Częścik Anna
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Marszałek Małgorzata (pedagog)
(3)
Mikita Anna
(3)
Moroney Davitt (1950- )
(3)
Peres Marcel
(3)
Pisula Ewa
(3)
Półtorak Agata
(3)
Radtke-Michalewska Katarzyna
(3)
Roberts David (1970- )
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(3)
Stockinger Tomasz (1955- )
(3)
Wiśniewska Natalia (tłumaczka)
(3)
Alfaioli Massimo (1969- )
(2)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(2)
Bach Johann Sebastian (1685-1750). Kunst der Fuge. BWV 1080
(2)
Banchini Chiara (1946-)
(2)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(2)
Benet Joseph
(2)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(2)
Boterf Bruno
(2)
Bothwell Malcolm
(2)
Brodowska Joanna (1974- )
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Cabré Joseph
(2)
Cantor Philippe
(2)
Christensen Jesper
(2)
Contini Luciano (1958-)
(2)
Dudek Sandra
(2)
Egarr Richard
(2)
Fauché François
(2)
Gatti Enrico (1955-)
(2)
Gerstenhaber Cyrille
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Gubała Magdalena
(2)
Głuchowska Hanna
(2)
Hildegarda św. (1098-1179)
(2)
Hiller Paul
(2)
Husser Samuel
(2)
Krolczuk Luiza
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Limon Florence
(2)
Lupi Andrea
(2)
Manze Andrew
(2)
Manze Andrew (1965- )
(2)
Manze Andrew (1965-)
(2)
Marchi Alessandro
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Maternicka Kornela
(2)
Maugard Astrid
(2)
Maćkowiak Arkadiusz
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Mourey Pasquale
(2)
Nasilio Gaetano
(2)
Pelc Maria (ilustrator)
(2)
Pelc Maria (ilustratorka)
(2)
Péres Marcel
(2)
Péres Marcel (1956-)
(2)
Sicot Antoine
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Sniezhko Olga
(2)
Spingfels Mary
(2)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(2)
Urbanek Karol
(2)
Visse Dominique
(2)
Wasylik Magda
(2)
Adamiec Marek (1956- )
(1)
Anderszewski Piotr (1969- )
(1)
Andrzejczak Rościsław (1955- )
(1)
Ansari Aziz
(1)
Armengaud Jean-Pierre (1943- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(36)
2010 - 2019
(93)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(25)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(99)
1901-2000
(4)
1801-1900
(2)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(147)
Francja
(17)
Niemcy
(6)
nieokreślony (s.l.)
(3)
Stany Zjednoczone
(3)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(145)
francuski
(14)
łaciński
(5)
angielski
(4)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(2)
niemiecki
(1)
starogrecki
(1)
wiele języków
(1)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(51)
Rodzice
(50)
6-8 lat
(38)
Nauczyciele
(32)
0-5 lat
(17)
Terapeuci zajęciowi
(16)
Szkoły podstawowe
(15)
9-13 lat
(12)
Logopedzi
(10)
Psycholodzy
(9)
Szkoły specjalne
(7)
Pedagodzy
(6)
Psychoterapeuci
(6)
Terapeuci
(6)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(5)
Klasa 1.
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Cudzoziemcy
(3)
Przedszkola
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziennikarze
(1)
Gimnazja
(1)
Lekarze
(1)
Mówcy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły specjalne przysposabiające do pracy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(23)
Literatura angielska
(3)
Muzyka polska
(1)
Prawnicy
(1)
Telemarketerzy
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(21)
Dziecko autystyczne
(17)
Język polski
(14)
Autyzm
(11)
Czytanie ze zrozumieniem
(11)
Uczucia
(11)
Bajkoterapia
(8)
Korekcja mowy
(8)
Muzyka niemiecka
(7)
Muzyka włoska
(7)
Nauczanie zintegrowane
(7)
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(6)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Rodzina
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Logopedia
(5)
Diagnoza psychologiczna
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Język polski jako obcy
(4)
Leczenie
(4)
Metoda Montessori
(4)
Muzyka wokalna religijna
(4)
Pomoc psychologiczna
(4)
Rodzicielstwo
(4)
Wymowa
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(3)
Hieny
(3)
Muzyka
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Postawy
(3)
Rytmika
(3)
Spostrzeganie
(3)
Spółgłoski
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Wychowanie
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Zmysły
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Egzaminy do szkół średnich
(2)
Fonetyka
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Gry i zabawy
(2)
Higiena
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Matematyka
(2)
Matura
(2)
Mnożenie (matematyka)
(2)
Nauczanie
(2)
Opieka nad zwierzętami
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Pamięć
(2)
Programy nauczania
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychoterapia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Słuch fonematyczny
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Terapia narracyjna
(2)
Terapia zabawą
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zima
(2)
Agresywność
(1)
Audiacja
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Charakter
(1)
Choreoterapia
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czynności
(1)
Czytanie sylabowe
(1)
Desery
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z zaburzeniami lękowymi
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Egzaminy do szkół wyższych
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Europa
(1)
Stare Miasto (Warszawa ; część miasta)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Dokumenty dźwiękowe
(39)
Poradnik
(26)
Materiały pomocnicze
(21)
Ćwiczenia i zadania
(18)
Opowiadania i nowele
(13)
Podręcznik
(13)
Opracowanie
(11)
Muzyka wokalna
(6)
Piosenka dziecięca polska
(6)
Wiersze
(6)
Śpiewy liturgiczne
(6)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Melodia z tekstem podłożonym
(4)
Muzyka instrumentalna
(4)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(4)
Poezja dziecięca polska
(4)
Pieśń i piosenka
(3)
Poradniki
(3)
Powieść przygodowa
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Publikacje dla dzieci
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(3)
Dokument dźwiękowy
(2)
Koncert (skrzypce i wiolonczela)
(2)
Legendy i podania
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Muzyka fortepianowa
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Sonata(skrzypce i klawesyn)
(2)
Słowniki polskie
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Śpiey liturgiczne
(2)
Antologia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Concerto grosso
(1)
Etiuda (muz.)
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Koncerty
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka kucharska
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół średnich
(1)
Mazurek (muz.)
(1)
Msze (muzyka)
(1)
Multibook
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Muzyka gitarowa
(1)
Muzyka lutniowa
(1)
Muzyka orkiestrowa
(1)
Muzyka wokalna religijna
(1)
Opera
(1)
Poezja polska
(1)
Polonez (fortepian)
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program nauczania
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Renesans - muzyka
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Sonata (skrzypce i b.c.)
(1)
Sonata(lutnia)
(1)
Sonaty
(1)
Suita (fortepian)
(1)
Suita(lutnia)
(1)
Symfonie
(1)
Słowniki ortograficzne
(1)
Teksty
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Zagadki
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół średnich
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(64)
Psychologia
(32)
Medycyna i zdrowie
(20)
Językoznawstwo
(14)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Kultura i sztuka
(2)
Matematyka
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Kulinaria
(1)
Opracowanie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
191 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach [355]-376. Indeks.
R. I. OMÓWIENIE: Podstawy ; Podstawowe założenia ; Ograniczona przydatność badań nad zwierzętami ; Zasady rozwoju mózgu ; R. II. KILKA OGÓLNYCH ZASAD FUNKCJONOWANIA MÓZGU: Funkcjonalna współzależność struktur mózgowych ; Mechanizmy działania mózgu ; Plastyczność układu nerwowego ; Synapsa ; Stymulacja sensoryczna ; Interakcja pomiędzy organizmem a środowiskiem ; R. III. PROCES INTEGRACJI: Natura integracji ; Kojarzenie róznych modalności ; Oddziaływanie ośrodkowe ; Sensoryczne sprzężenie zwrotne ; Procesy hamowania ; Integracja przez ruch ; R. IV. POZIOMY FUNKCJONOWANIA OŚRODKA UKŁADU NERWOWEGO: Rdzeń kręgowy ; Pień mózgu ; Móżdżek ; Jądra podstawowe ; Stara kora lub układ limbiczny ; Kora nowa ; Zasady związane z poziomem funkcjonowania ; R. V. MODALNOŚĆ SENSORYCZNA: Układ przedsionkowy ; Układ dotykowy ; Propriocepcja ; Układ słuchowy ; Węch ; Wzrok ; R. VI. REAKCJE POSTURALNE I FUNKCJE POKREWNE: Rola grawitacji ; Neuronalny poziom organizacji ; Sekwencja rozwojowa ; Mięśnie i ich główne receptory ; Mechanizmy posturalne i sterowanie zewnętrznymi mięśniami gałki ocznej ; Reakcja mięśni zewnętrznych gałki ocznej i rozwój wzrokowej percepcji przestrzeni ; R. VII. PARAMETRY, ZESPOŁY I UKŁADY NEURONALNE: Koncepcja zespołów lub układów neuronalnych ; Zespoły lub określone układy neuronalne ; R. VIII. KLINICZNA EWOLUCJA DYSFUNKCJI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ: Prymitywne odruchy posturalne ; Współskurcze mięśni antagonistycznych ; Napięcie mięśniowe ; Kontrola nad mięśniami zewnętrznymi gałki ocznej ; Ocena funkcjonowania układu przedsionkowego ; Integracja funkcji obu stron ciał a ; Ruchy plącowiczo-atetotyczne ; R. IX. OGÓLNE ZASADY I METODY INTERWENCJI: Oddziaływanie na bodźce i reakcje ; Stymulacja dotykowa ; Stymulacja przedsionkowa ; Inne bodźce proprioceptywne ; Reakcja przystosowawcza ; Środki ostrożności ; R. X. ZABURZENIA INTEGRACJI POSTURALNEJ I DWUSTRONNEJ: Opis zespołu ; Badania poświęcone układowi nerwowemu ; Program korekcyjny ; R. XI. APROKSJA ROZWOJOWA: Rozwój i natura praksji ; Opis zespołu ; Zagadnienia neurologiczne ; Plan i zasady terapii ; Sugerowane ćwiczenia poprawiające praksę: Ćwiczenia na deskorolce ; Ogólne zajęcia rozwijające praksję ; R. XII. PERCEPCJA KSZTAŁTU I PRZESTRZENI: Opis zaburzeń percepcji kształtu i przestrzeni ; Neuroanatomiczne aspekty percepcji wzrokowej ; Rozwój percepcji wzrokowej u człowieka ; Hipoteza dwoistego trybu widzenia ; Terapia rozwijająca percepcję kształtu i przestrzeni ; R. XIII. OBRONNOŚĆ DOTYKOWA I POKREWNE REAKCJE BEHAWIORALNE: Kwestie neuroanatomiczne i fizjologiczne ; Kwestie rozwojowe ; Program terapeutyczny ; R. XIV. ZAEPÓŁ NIEUWAGI STRONNEJ I FUNKCJONOWANIE PRAWEJ PÓŁKULI MÓZGOWEJ: Definicja zespołu ; Kwestie teoretyczne ; Inne funkcje prawej półkuli ; Program interwencji ; R. XV. ZABURZENIA SŁUCHOWO-JĘZYKOWE: Natura zespołu ; Neuronalne podstawy słuchu i języka ; Program interwencji ; R. XVI. PREFERENCJA JEDNEJ RĘKI I LATARALIZACJA FUNKCJI MÓZGOWYCH: Lateralizacja złożonej funkcji ruchowej jako proces rozwojowy ; Nieustalenie preferencji ręki ; Kwestie istotne przy wybieraniu dla dziecka ręki wiodącej ; Studia przypadków ; R. XVII. SZTUKA TERAPII: Wewnętrzne dążenie do integracji sensorycznej ; Czynniki budujące samodzielność ; Poszukiwania z przewodnikiem ; Uporządkowane poszukiwania ; Podobieństwa pomiędzy psychoterapią a terapią SI.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-612 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107752 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Early intervention and autism : real-life questions, real-life answers" 2008.
Bibliografia na stronach 383-386.
„Wczesna interwencja może radykalnie odmienić los dziecka i poprawić jakość nie tylko jego życia, ale także całej jego rodzi­ny. Tak ogromny bywa jej wpływ. Jeśli od najwcześniejszych lat życia dziecka zaczniemy kłaść solidne fundamenty pod przyszłe procesy uczenia się, to zwiększymy jego szanse na odniesienie sukcesu w wieku dorosłym. Niestety często dzieje się tak, że po przeprowadzeniu diagnozy dziecka rodzice zostają z nią sami, pozbawieni istotnych informacji poruszają się po omacku, nie wiedząc, od czego zacząć. Niniejsza książka będzie światełkiem, które wskaże wam drogę i rozjaśni mrok tych pierwszych, często przerażających chwil”. [z przedmowy dr Temple Grandin]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia, netografia na stronach 207-212.
Dla specjalistów, osób przygotowujących się do kursów i szkoleń z zakresu SI, wszystkich zainteresowanych poszerzeniem wiedzy o zmysłowo-ruchowym rozwoju dziecka.
I. Receptory: 1. Rodzaje i lokalizacja receptorów ; II. Zmysły i ich rola: 1. Zmysł czucia ; 2. Układ przedsionkowy (zmysł równowagi) ; 3. Zmysł słuchu ; 4. Zmysł wzroku ; 5. Zmysł powonienia ; 6. Zmysł smaku ; 7. Synestezja ; III. Podstawowe wiadomości z anatomii i fizjologii układu nerwowego: 1. Ośrodkowy układ nerwowy ; 2. Obwodowy układ nerwowy ; 3. Autonomiczny układ nerwowy ; IV. Rozwój wewnątrzłonowy. Rozwój układu nerwowego: 1. Początki rozwoju wewnątrzłonowego ; 2. Początkowe fazy rozwoju układu nerwowego ; 3. Dalszy rozwój układu nerwowego ; 5. Odruchy ; 6. Napięcie mięśni ; 7. Sensoryczny rozwój dziecka: 1. Geneza i koncepcja ruchu ; 2. Rozwój strategii ruchowej ; 3. Prawidłowy (typowy) sensoryczny rozwój dziecka ; VIII. Neuroplastyczność: 1. Pamięć ; 2. Uczenie się ; IX. Stres oraz jego wpływ na zdrowie człowieka i rozwój dziecka: 1. Definicja. Rodzaje stresu ; 2. Powstawanie reakcji stresowej. Drogi przebiegu odpowiedzi na działanie stresorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-107753 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Tytuł oryginału: "101 games and activities for children with autism, Asperger's and sensory processing disorders" 2009.
Bibliografia na stronach 197-[199].
W książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację – a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze! [Harmonia Universalis, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Autism Movement Therapy® method : waking up the brain!"2016.
Bibliografia, netografia na stronach 147-149.
Autism Movement Therapy® (AMT) to metoda terapii, która wykorzystuje ruch i muzykę do stymulowania pracy mózgu. Jej celem jest zharmonizowanie funkcjonowania półkul mózgowych, wspieranie integracji sensorycznej, rozwijanie umiejętności motorycznych oraz niwelowanie zachowań niepożądanych u dzieci z autyzmem. AMT umożliwia również dzieciom wyrażanie siebie poprzez taniec i kształtuje ich wrażliwość, zapewniając kontakt ze sztuką. "Kluczem do sukcesu programu Autism Movement Therapy jest dobra zabawa! Dzięki połączeniu procedur terapii integracji sensorycznej, ćwiczeń ruchowych mających konkretną strukturę, muzyki, modelowania zachowań oraz programu Wspierania Pozytywnych Zachowań (ang. Positive Behavior Support, PBS) osoby angażujące się w ćwiczenia AMT trenują mózg, by rozwinąć większą świadomość swojego ciała i lepiej je kontrolować. Ta zwiększona sprawność powoduje poprawę komunikacji, interakcji społecznych, samooceny, a także innych obszarów u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu". Z przedmowy dr. Stephena M. Shore’a [Grupa Wydawnicza Harmonia, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3665 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Autism : the scientific truth about preventing, diagnosing, and treating autism spectrum disorders - and what parents can do now" 2012.
Bibliografia, netografia na stronach 291-296. Indeks.
POSZUKIWANIE PRZYCZYN: Epidemia autyzmu: kontrowersje a rzeczywistość ; Przyczyny autyzmu: geny a środowisko ; Co się dzieje w mózgu dziecka z autyzmem ; Czynniki ryzyka: co wynika z badań naukowych ; POSZUKIWANIE ROZWIĄZAŃ: Jaki masz styl poznawczy? ; Pomiar nierównowagi mózgu ; Słuchaj swego ciała: badanie diagnostyczne objawów ; Tryb życia i reakcja stresowa ; Gdy zaburzona zostaje równowaga w układzie odpornościowym ; Jak ograniczyć czynniki ryzyka, czyli plan 10 kroków przed poczeciem dziecka ; Program Brain Balance dla przyszłych rodziców ; WCZESNE WYKRYWANIE: Poszukiwanie wczesnych oznak autyzmu. Co możemy zrobić? ; Uwagi końcowe. Jak odzyskać prawą półkulę, czyli umysł w pełni?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Communicating better with people on the autism spectrum" 2016.
Najpierw osoba, potem zaburzenie - czy słowa mają znaczenie? ; Unikaj protekcjonalnego tonu ; Używaj języka dostosowanego do wieku rozmówcy ; Stosuj neutralny język ; Nie wiesz, jakiej terminologii używać? Zapytaj! ; Zrezygnuj ze słowa "normalny" ; Zespół Aspergera to nie "łagodna" odmiana autyzmu ; Stosuj wyrażenie "ze spektrum autyzmu" ; Zwracaj się bezpośrednio do danej osoby ; Mów do rodziców po imieniu ; Przystosowanie języka i sposobu mówienia ; To, co mówisz, traktujemy dosłownie ; Sarkazm ; Etykietowanie związane z funkcjonowaniem ; Niewerbalny i prewerbalny ; Schematy myślowe ; Pozory mogą mylić ; Triada upośledzeń ; Nie każdy ma wyjątkowy talent ; Autyzm to schorzenie neurologiczne ; Osoba, a nie pacjent z autyzmem ; Nie ma powodu do rozpaczy ; Autysta jako zagadka ; Wyraz twarzy ; Mowa ciała ; Otoczenie ; Kontakt fizyczny ; Określ czas sesji terapeutycznej ; Proponuj przerwy podczas sesji ; Wyjaśnij plan spotkania ; Trzymaj się planu ; Zadawaj konkretne pytania, unikaj pytań otwartych ; Nie mów za szybko ; Alternatywa dla komunikacji niewerbalnej ; Zastanów się, zanim zaproponujesz coś do jedzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia, netografia przy pracach i na stronach 405-456. Indeks.
Streszczenie angielskie przy pracach
R. I Jaka jest współczesna logopedia i dokąd zmierza? ; R. II Język w diagnozowaniu umysły. Terapia logopedyczna a poznawcza i interakcyjna funkcja języka ; R. III Logopedia na świecie u progu XXI wieku ; CZ. I TEORETYCZNE PODSTAWY LOGOPEDII: R. IV Dyskusja na temat klasyfikacji zaburzeń mowy i języka dzieci ; R. V Wybrane źródła wspólnych inspiracji w logopedii i lingwistyce edukacyjnej (na przykładzie skuteczności komunikacyjnej) ; R. VI "Trzi krziwe krziże" - cecha wymowy, błąd wymowy czy wada wymowy? ; R. VII Społeczno-kulturowy kontekst wielospecjalistycznej diagnozy i terapii osób niesłyszących ; R. VIII Diagnoza specyficznego zaburzenia języjowego (SLI) ; R. IX Terminologiczne dyskusje wokół sygmatyzmu i jego rodzajów - na przykładzie sygmatyzmu lateralnego ; CZ. II DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA: Fenomen czy sylaba? Co w diagnozie percepcji słuchowej jest istotne? ; R. XI Pomiędzy słowem, frazą i zdaniem, czyli o pozycji Inter-Speech w normie i patologii ; R. XII Czynniki ryzyka występowania nieprawidłowości w kształtowaniu się mowy u dzieci urodzonych przed terminem (wcześniaków) ; R. XIII Kompensacja jako pozytywne zjawisko w artykulacji u osób po nowotworach jamy ustnej ; R. XIV Funkcjonowanie słuchu fonematycznego i kinestezji artykulacyjnej w eksperymentalno-klinicznym badaniu logopedycznym dzieci z uszkodzeniami i/lub dysfunkcjami mózgowymi ; R. XV Zaburzenia rezonansu jako kategoria diagnozy i terapii zaburzeń realizacji fonemów ; R. XVI Zastosowanie "Profilu sprawności grafomotorycznych" w badaniach longitudinalnych ; R. XVII Ocena dysfunkcji orofacjalnych u dzieci z urazowym uszkodzeniem mózgu - studium przypadku ; R. XVIII Związek pomiędzy etiologią i symptomatologią afazji pierwotnej postępującej a nabytym zaburzeniem zdolności liczenia: akalkulią ; CZ. III TERAPIA LOGOPEDYCZNA: Dysfagia i ryzyko żywieniowe w chorobie Parkinsona ; R. XX Wykorzystanie muzyki w rehabilitacji: terapia śpiewem jako leczenie dyzartrii u pacjentów po udarze mózgu ; R. XXI Mój dwulatek nie mówi! Co mogę zrobić? ; R. XXII Wsparcie osób jąkających się w przestrzeni akademickiej - propozycja rozwiązań ; R. XXIII Anatomia i fizjologia układu o-f-a podstawą planowania skutecznej terapii głosu ; R. XXIV O praktycznych możliwościach wykorzystania wybranych technik/metod NLP w terapii logopedycznej ; R. XXV GORA - Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów ; R. XXVI Poczucie zdrowienia jako jeden z elementów kompleksowej diagnozy i terapii osób jąkających się ; R. XXVII Czytanie ze zrozumieniem i świadomość fonemowa młodzieży z dysleksją. Wyniki badań w języku słowackim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-376 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-105296 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Księga dedykowana Profesorowi Tadeuszowi Gałkowskiemu z okazji 60-lecia pracy zawodowej.
Bibliografia przy rozdziałach.
Wprowadzenie: Patologia mowy jako dyscyplina naukowa i praktyczna / Zbigniew Tarkowski, Jolanta Góral-Półrola. Cz. I. AFAZJOLOGIA: 1 Afazja / Beata Daniluk ; 2. Dyzartria / Zbigniew Tarkowski, Agnieszka Okrasińska ; 3. Zaburzenia mowy w podeszłym wieku / Ewa Humeniuk. Cz. II. BALBUTOLOGIA: 4. Jąkanie / Zbigniew Tarkowski ; 5. Mutyzm psychogenny / Zbigniew Tarkowski ; 6. Mowa bezładna / Zbigniew Tarkowski, Jolanta Góral-Półrola, Isabella Reichel ; 7. Porozumiewanie się z osobami chorymi psychicznie w instytucjach totalnych / Zbigniew Tarkowski, Ewa Humeniuk, Jolanta Dunaj-Tarkowska. Cz. III. LOGOPEDIA ROZWOJOWA: 8. Prosty opóźniony rozwój mowy / Zbigniew Tarkowski ; 9. Kontekst kulturowy bilingwizmu a językowy obraz świata / Iwona Loewe ; 10. Zaburzenia mowy towarzyszące upośledzeniu umysłowemu / Zbigniew Tarkowski, Hanna Protas ; 11. Zaburzenia mowy w autyzmie / Małgorzata Młynarska, Tomasz Smereka ; 12. Zaburzenia językowe w nadpobudliwości psychoruchowej / Aneta R. Borkowska ; 13. Zaburzenia mowy u osób z uszkodzonym narządem słuchu / Jolanta Góral-Półrola, Monika Romaniec ; 14. Zaburzenia mowy towarzyszące dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis ; 15. Zaburzenia zgryzu, czynności prymarnych a zaburzenia artykulacji / Monika Łuszczuk ; 16. Zaburzenia artykulacji / Hanna Protas, Agnieszka Okrasińska. Cz. IV. TERAPIA: 17. Farmakoterapia zaburzeń mowy / Dariusz Pawlak, Tomasz Kamiński ; 18. Leczenie niemedyczne / Włodzimierz Piątkowski, Zbigniew Tarkowski ; 19. Psychoterapia osób z zaburzeniami mowy / Ewa Humeniuk, Zbigniew Tarkowski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-612 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104742 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Tytuł oryginału: "Understanding your child's sensory signals" 2011.
Zachowanie dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego nierzadko dziwi, a nawet niepokoi ich bliskich. W tej przystępnie napisanej książce terapeutka Angie Voss podpowiada, jak poradzić sobie z konkretnymi objawami - sygnałami sensorycznymi wysyłanymi przez dziecko. Omówienie każdego sygnału składa się z dwóch części: krótkiego wyjaśnienia przyczyn nietypowego zachowania oraz szczegółowych wskazówek dla rodziców. Dzięki poradom czytelnicy mogą się szybko dowiedzieć, jak dostosować informacje sensoryczne docierające do dziecka - i kiedy należy to zrobić. Na końcu książki omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące integracji sensorycznej. [Harmonia, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Understanding autism : the essential guide for parents" 2015.
Netografia przy rozdziałach. Indeks.
W ostatnich latach pojawiło się wiele badań na temat autyzmu i jego prawdopodobnych przyczyn oraz różnych interwencji terapeutycznych. Jednak rodzice, którzy dowiadują się o autyzmie dziecka, często mają problem, by odnaleźć się w ogromie wiedzy, i skarżą się, że trudno im dotrzeć do aktualnych i wiarygodnych źródeł informacji. Autorki książki rzeczowo odpowiadają na pytania, z którymi zetknęły się podczas wieloletniej pracy z osobami z autyzmem i ich rodzinami. W przystępny sposób omawiają diagnozę oraz zachowania, które mogą się pojawić na kolejnych etapach rozwojowych, a także przedstawiają najskuteczniejsze sposoby radzenia sobie z problemami. [Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019]
1. Natura autyzmu ; 2. Poznajemy kilka osób z autyzmem ; 3. Ocena i diagnoza ; 4. Dbanie o siebie ; 5. Okres poniemowlęcy i przedszkolny ; 6. Problemy w okresie przedszkolnym ; 7. Szkoła podstawowa ; 8. Problemy w szkole podstawowej ; 9. Szkoła ponadpodstawowa ; 10. Rozumienie nowych informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Alla Polacca [Dokument dźwiękowy] / Chopin [et al.]. - France : Harmonia Mundi, 1999. - 1 płyta CD (70 min 30 s) : digital, stereo. ; 12 cm + Dod. druk. : 23 s.
Czas trwania: 70 min 30 s.
Zawiera: Etiude en mi bémol ; Etude en mi ; Etude en fa ; Nocturne en si bémol / Maria Szymanowska. Fantasie et variations Op. 14 ; Nocturne Op. 23 no 1. ; Nocturne Op. 23 no. 2 ; Mazurka Op. 27 no. 3 ; Mazurka Op. 37 no. 1 ; Résignation / Ignace Felix Dobrzyński. Polonaise en fa mineur / Michal Kleofas Ogiński. Scenes d'un horrible drame / Karol Kurpiński. Valse en la mineur Op. posthume ; Souvenir de Paganini ; Polonaise en sol dièze mineur ; Mazurka Op. 68 ; Mazurka No. 52 en si bémol Majeur / F. Chopin.
Jean-Pierre Armengaud, piano.
Recorded: 20-21.12.1999.
Dod. druk. zawiera inf w jęz. ang., niem., fr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.A/CD 655 (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
La musique de la Bible révélée [Dokument dźwiękowy]. - Germany : Harmonia Mundi, 2000. - 1 płyta CD (38 min 40 s) : digital, stereo. ; 12 cm + Dod. druk. : 7 s.
Czas trwania: 38 min 40s.
Zawiera: Psaume 23 "L'Eternel est mon berger" ; Bénédiction sacerdotale ; Psaume 24 "A l'Eternel apparient la terre ; Cantique des Cantiques ; Psaume 6 ; Lamentations ; Psaume 33 ; Ecoute Israël ; Psaume 150 "Alléluia" ; Elégie da David ; Psaume 122 "Je suis joyeux lorsqu' on me dit..." ; Psaume 123 "Vers toi j'élève mes regards..." ; Esther ; Le buisson ardent.
Adolphe Attia, ténor ; Michel Scherb, baryton ; Emile Kaçmann, basse ; Martine Géliot, harpe celtique ; Raymond Cousté, luth ; Gerard Perrotin, percussions ; Pierre Pollin, trompette ; Maurice Behamou, conductor ; Suzanne Haïk Vantoura.
Dod. druk. zawiera inf. w jęz. fr., ang., niem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.A/CD 785 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Wstęp do terapii poznawczo-behawioralnej ; Modyfikacje konwencjonalnej terapii poznawczo-behawioralnej ; Edukacja efektywna ; Restrukturyzacja poznawcza ; Rozmówki ; Zestaw strategii emocjonalnych ; Strategie dodatkowe ; Historyjki społeczne ; Badania nad skutecznością programu "Poznajemy uczucia".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Complete guide to Asperger's syndrome" 2012.
Bibliografia na stronach 397-[430]. Indeksy.
Książka jest przeznaczona dla psychologów, terapeutów, rodziców, nauczycieli i osób z Zespołem Aspergera.
1. Czym jest zespól Aspergera? 2. Diagnoza. 3. Myślenie społeczne i przyjaźń. 4. Dokuczanie i prześladowanie. 5. Teoria umysłu. 6. Rozumienie i wyrażanie emocji. 7. Specyficzne zainteresowania. 8. Język. 9. Umiejętności poznawcze. 10. Ruch i koordynacja. 11. Wrażliwość sensoryczna. 12. Życie po szkole: studia i praca zawodowa. 13. Trwałe związki. 14. Psychoterapia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108957 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Complete guide to Asperger's syndrome" 2012.
Bibliografia na stronach 397-[430]. Indeksy.
Książka jest przeznaczona dla psychologów, terapeutów, rodziców, nauczycieli i osób z Zespołem Aspergera.
1. Czym jest zespól Aspergera? 2. Diagnoza. 3. Myślenie społeczne i przyjaźń. 4. Dokuczanie i prześladowanie. 5. Teoria umysłu. 6. Rozumienie i wyrażanie emocji. 7. Specyficzne zainteresowania. 8. Język. 9. Umiejętności poznawcze. 10. Ruch i koordynacja. 11. Wrażliwość sensoryczna. 12. Życie po szkole: studia i praca zawodowa. 13. Trwałe związki. 14. Psychoterapia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Tytuł oryginału: "Sensory integration and the child : understanding hidden sensory challenges" 2005.
Bibliografia na stronach 227-231 i przy rozdziałach.
Dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych z problemami z przetwarzaniem sensorycznym.
CZ. I. INTEGRACJA SENSORYCZNA I MÓZG: Integracja sensoryczna. Wprowadzenie pojęcia ; Rozwój integracji sensorycznej od środka. Działanie mózgu i waga bodźców: Część pierwsza. Działanie mózgu, Część druga. Waga bodźców. CZ. II. DYSFUNKCJA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ: Dysfunkcja integracji sensorycznej. Objawy, przyczyny, poziomy ; Zaburzenia układu przedsionkowego. Zmysł ruchu i jego wpływ na rozwój różnych umiejętności ; Dyspraksja rozwojowa. Proces nauki nowych umiejętności motorycznych, które sprawiają trudności niektórym dzieciom ; Obronność dotykowa. Zmysł dotyku, czyli nadwrażliwość niektórych dzieci ; Percepcja wzrokowa i słuchowa i jej związek z nauką i językiem ; Dziecko autystyczne. Specjalne potrzeby dotyczące integracji sensorycznej i wyzwania związane z taką diagnozą. CZ. III. POSTĘPOWANIE W PRZYPADKU STWIERDZENIA PROBLEMU: Diagnoza i leczenie. Zalety terapii integracji sensorycznej ; Rola rodziców. Udział rodziców w terapii dzieci z dysfunkcjami integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-61 (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Die Kunst der Fuge I, BWV 1080 [Dokument dźwiękowy] / J. S. Bach. - Arles : harmonia mundi, 2003. - 1 płyta CD (50 min 53 s) : digital, stereo. ; 12 cm + Dod. druk.
Zawiera: Die Kunst der Fuge I / J. S. Bach.
Davitt Moroney, clavecin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.A/CD 79 (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Die Kunst der Fuge II, BWV 1080 [Dokument dźwiękowy] / J. S. Bach. - Arles : harmonia mundi, 2003. - 1 płyta CD (47 min 48 s) : digital, stereo. ; 12 cm + Dod. druk.
Zawiera: Die Kunst der Fuge II / J. S. Bach.
Davitt Moroney, clavecin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.A/CD 80 (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Lute Works Vol. I [Dokument dźwiękowy] / J.S.Bach. - Arles : Harmonia mundi, 2007. - 1 płyta CD (67 min 44 s) : digital, stereo ; 12 cm.
Komentarz: Paul O'Dette w jęz. ang., niem., franc.
Czas trwania: 67 min 44 s.
Zawiera: "Piéces pour la Luth á Monsieur Schouster" (Suite in A minor),BWV 995 ; Partita in E major (transposed to F major), BWV 1006a ; Sonata in G minor, BWV 1001.
Paul O' Dett, Baroque lute.
Nagrano w marcu 2006 at Francoys-Bernier Concert Hall, Le Domaine Forget, St.Irénée, Cité Charlevoix, Québec, Canada.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.A/CD 1018 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej