Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(48)
Forma i typ
Książki
(46)
Czasopisma
(2)
Dostępność
dostępne
(42)
tylko na miejscu
(5)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(43)
Autor
Frączek Zofia
(3)
Chodkowska Maria
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Dyczewski Leon (1936- )
(2)
Gruca-Miąsik Urszula
(2)
Kurlak Irena
(2)
Muszyński Wojciech (socjologia)
(2)
Szmyd Kazimierz
(2)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(2)
Banaczyk Marzena
(1)
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Biega Ewa
(1)
Binkowska-Bury Monika
(1)
Bonusiak Włodzimierz (1942- )
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Drozdowski Rafał
(1)
Dzióba Adam
(1)
Garbarz Andrzej (1953- )
(1)
Gizicka Dorota
(1)
Gretkowski Andrzej (1952- )
(1)
Gutowska Antonina
(1)
Jabłoński Arkadiusz (1963- )
(1)
Kałdon Barbara
(1)
Kopeć Ewa (1975- )
(1)
Kotowska Irena
(1)
Kowalczyk Ryszard
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Machura Witold
(1)
Malikowski Marian (1945-2018)
(1)
Marć Małgorzata
(1)
Nowak Beata Maria
(1)
Olearczyk Teresa Ewa
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Prusik Anna
(1)
Przygoda Anna
(1)
Skoczyńska-Prokopowicz Barbara
(1)
Stefański Ryszard (1967- )
(1)
Szarejko Marta
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Sztanderska Urszula
(1)
Szulich-Kałuża Justyna
(1)
Szwed Robert
(1)
Szyszka Małgorzata
(1)
Uberman Marta
(1)
Urbańska Sylwia
(1)
Wadowski Dariusz
(1)
Walc Wiesława
(1)
Walczak Bartłomiej (1977- )
(1)
Wielgos-Struck Renata
(1)
Winogrodzka Lidia Anna
(1)
Witkowska-Paleń Anna (1976- )
(1)
Wóycicka Irena (1950- )
(1)
Włodarczyk Bogdan
(1)
Zamojski Adam (1970- )
(1)
Łuczyński Andrzej (ksiądz)
(1)
Łukaszewski Bartosz
(1)
Śledzińska Jolanta
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(14)
Kraj wydania
Polska
(48)
Język
polski
(48)
Temat
Rodzina
(32)
Wychowanie w rodzinie
(15)
Młodzież
(9)
Przemoc w rodzinie
(8)
Kobieta
(7)
Dziecko
(6)
Opieka społeczna
(6)
Szkolnictwo wyższe
(6)
Wartość
(5)
Eurosieroctwo
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Rodzina zastępcza
(4)
Wychowanie
(4)
Wychowanie do wartości
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Świadomość społeczna
(4)
Alkoholizm
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Emigracja zarobkowa
(3)
Internet
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie
(3)
Nauczyciele
(3)
Pedagogika
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Rodzice
(3)
Studenci
(3)
Turystyka
(3)
Ubóstwo
(3)
Uczniowie
(3)
Bezrobocie
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Dom dziecka
(2)
Działalność charytatywna
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziennikarstwo
(2)
Euroregiony
(2)
Gospodarka
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Graffiti
(2)
Innowacje
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Jakość życia
(2)
Ludzie starzy
(2)
Marginalizacja społeczna
(2)
Małżeństwo
(2)
Metody nauczania
(2)
Mniejszości narodowe
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Partie polityczne
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Polacy za granicą
(2)
Polityka gospodarcza
(2)
Polityka podatkowa
(2)
Praca
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Prawo
(2)
Public relations
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Rynek pracy
(2)
Siła robocza
(2)
Specjalna strefa ekonomiczna
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Społeczeństwo obywatelskie
(2)
Spożycie
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Współpraca transgraniczna
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
AIDS
(1)
Aborcja
(1)
Adopcja
(1)
Alokacja
(1)
Anoreksja
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Autyzm
(1)
Baudouin de Courtenay, Jan Niecisław (1845-1929)
(1)
Berlin, Isaiah (1909-1997)
(1)
Bezdomność
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bitwa 1940 r. pod Narwikiem
(1)
Brandt, Willy (1913-1992)
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Celebryci
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Chłopi
(1)
Temat: dzieło
Gazeta Wyborcza
(2)
Biuletyn informacyjny (czasop. ; 1939-1945)
(1)
Echo Miasta
(1)
Ekonomiczne i społeczne uwarunkowania transformacji rodziny
(1)
Express Bydgoski
(1)
Jenerał Ludwik Mierosławski
(1)
Koniec człowieka
(1)
Polityka (czasop. ; 1957- )
(1)
Szermierze wolności
(1)
Temat: czas
2001-0
(42)
1989-
(12)
1901-
(5)
1801-
(3)
2001-
(3)
1701-
(1)
1918-
(1)
1939-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Województwo podkarpackie (1999- )
(3)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(2)
Warszawa
(2)
Wielkopolska
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Europa
(1)
Galicja
(1)
Kodeń (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Kolbuszowa (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Kraje bałkańskie
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Niemcy
(1)
Nowosielce (woj. podkarpackie, pow. Przeworsk)
(1)
Region bałtycki
(1)
Stalowa Wola (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Trzebinia (woj. małopolskie)
(1)
Ukraina
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Żywiec (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(6)
Bibliografia osobowa
(1)
Czasopisma elektroniczne
(1)
Czasopisma elektroniczne polskie
(1)
Czasopisma nielegalne polskie
(1)
Gazety polskie
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Publicystyka polska
(1)
Reportaż polski
(1)
48 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Teologia Praktyczna ; 14)
Bibliogr. s. [261]-279.
Streszcz. w jęz. ang.
1. Ludzka płodność w świetle nauczania Kościoła ; 2. Znajomość istoty ludzkiej płodności u narzeczonych ; 3. Przygotowanie narzeczonych do realizacji ludzkiej płodności w małżeństwie ; 4. Wnioski i postulaty pastoralne dotyczące kształcenia postaw narzeczonych wobec ludzkiej płodności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94982 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [237]-248.
R. I. STAROŚĆ JAKO ETAP ŻYCIA CZŁOWIEKA: 1. Pojęcie starości ; 2. Wybrane koncepcje starzenia się i starości ; 3. Potrzeby człowieka starzejącego się ; 4. Rodzaje aktywności podejmowanych przez seniorów ; 5. Społeczne role realizowane przez seniorów ; R. II. PROCES RODZINNEJ SOCJALIZACJI: 1. Pojęcie socjalizacji ; 2. Wybrane teorie socjalizacji ; 3. Rodzina środowiskiem socjalizacyjnym ; 4. Rola dziadków w procesie socjalizacji wnuków ; R. III. METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ WŁASNYCH: 1. Cele i przedmiot badań, problemy oraz wyłonione zmienne ; 2. Zastosowane metody, techniki i narzędzia badawcze ; 3. Organizacja i przebieg badań oraz charakterystyka badanej próby i terenu badań ; R. IV. PREFERENCJE AKSJOLOGICZNE BADANYCH DZIADKÓW I ICH WNUKÓW: 1. Zależność pomiędzy systemami wartości przedstawicieli najstarszego i najmłodszego pokolenia w rodzinie ; 2. Normy przekazywane wnukom w procesie rodzinnej socjalizacji ; R. V. WYBRANE ELEMENTY TRADYCJI PRZEKAZYWANE NA DRODZE MIĘDZYPOKOLENIOWEGO PRZEKAZU KULTURY W RODZINIE: 1. Elementy tradycji religijnej przekazywane swoim wnukom przez seniorów ; 2. Elementy tradycji świeckiej przekazywane przez dziadków swym wnukom ; R. VI. METODY ODDZIAŁYWAŃ WYCHOWAWCZYCH STOSOWANE PRZEZ SENIORÓW WOBEC SWOICH WNUKÓW: 1. Dominujące w rodzinach rodzaje kontaktów dziadków i wnuków ; 2. Stosowany przez dziadków system kar i nagród ; 3. Sytuacje wychowawcze tworzone przez dziadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103291 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka rodzinna a zachowania prospołeczne / pod red. Jolanty Śledzińskiej i Bogdana Włodarczyka. - Warszawa : Wydawnictwo PTTK "Kraj", 2011. - 328 s., VIII s. tabl. : il. (w tym kolor.), fot., mapy, wykr. ; 24 cm.
Materiały z sympozjum, Zakopane, czerwiec 2011 r.
Dot. m.in. woj. podkarpackiego.
Bibliogr. przy ref.
I. TURYSTYKA RODZINNA - CHARAKTERYSTYKA ZJAWISKA: Turystyka rodzinna - istota i zakres pojęcia ; Turystyka rodzinna w świecie ponowoczesnym ; Turystyka rodzinna jako sposób przeciwdziałania marginalizacji społecznej ; Blaski i cienie rodzinnego podróżowania. II. WYCHOWAWCZE, EDUKACYJNE I ZDROWOTNE ASPEKTY TURYSTYKI RODZINNEJ: Wychowawcze i edukacyjne aspekty turystyki rodzinnej w świetle polskiej literatury przedmiotu ; Aktywność turystyczna a zdrowie w rodzinie ; Rola szkoły w propagowaniu turystyki rodzinnej ; Propozycja programu wsparcia rodzin w poznaniu swojego kraju. III. TURYSTYKA RODZINNA W REGIONIE: Determinanty rozwoju turystyki rodzinnej w regionie na przykładzie województwa podlaskiego ; Turystyka rodzinna w miastach ; Turystyka na obszarach wiejskich jako szansa rozwoju turystyki rodzinnej ; Turystyka rodzinna w Łodzi i w województwie łódzkim w świetle badań ankietowych ; Aktywność turystyczna wielkopolskich rodzin ; Zarządzanie budżetami gospodarstw domowych w woj. Śląskim ze szczególnym uwzględnieniem wydatków na turystykę wewnątrz województwa. IV. POTENCJAŁ I PRODUKTY TURYSTYKI RODZINNEJ: Turystyka rodzinna jako oferta biura podróży ; Turystyka rodzinna w parkach rozrywki ; Przystosowanie obiektów hotelarskich do potrzeb turystyki rodzinnej ; Rozwój turystyki jeździeckiej jako formy aktywności dla całej rodziny ; Potencjał turystyki rodzinnej w województwie podkarpackim - wybrane aspekty ; Wypoczynek rodzinny w Wielkopolsce - wybrane oferty ; Atrakcje turystyczne Warmii i Mazur w kontekście rozwoju turystyki rodzinnej. V. ROLA I ZNACZENIE PTTK W ROZWOJU TURYSTYKI RODZINNEJ: Tradycje turystyki rodzinnej w Polskim Towarzystwie Turystyczno-Krajoznawczym ; Rodzinne uprawianie turystyki jako metoda wychowania do turystyki - w świetle badań rodzin zrzeszonych w PTTK ; Rodziny na rajdach Klubu PTTK Mała Akademia Turystyczna. VI. TURYSTYKA RODZINNA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH: Uwarunkowania uprawiania form turystyki aktywnej przez osoby niepełnosprawne z uwzględnieniem aspektów rodzinnych ; Rola rodziny w kreowaniu aktywności turystycznej i rekreacyjnej osób niepełnosprawnych zamieszkałych na obszarach Polskich wschodniej ; Poziom uczestnictwa w turystyce rodzin z osobą niepełnosprawną w województwie śląskim ; Turystyka rodzinna w środowisku życiowym uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 6 w Łodzi ; Krajoznawstwo i turystyka rodzin z osobami niepełnosprawnymi ; Turystyka rodzinna dla osób niepełnosprawnych intelektualnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-338.48 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102078 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. wśród rzeszowskich i krośnieńskich studentów i uczniów szkół średnich, także wśród podkarpackich wychowawców i specjalistów (s. 164-172).
Bibliogr. przy rozdz.
Supermarketyzacja w Pokoleniu Y - szansa czy zagrożenie? ; Rola postaw rodzicielskich w rozwoju społecznym uczniów w wieku gimnazjalnym ; Samotność młodzieży na przykładzie badań przeprowadzonych wśród uczniów liceum i przyszłych pedagogów ; Przemoc w rodzinie w doświadczeniach przyszłych pedagogów ; Dorośli, którzy nie byli dziećmi ; „Doskonałość” mimo wszystko ; Dlaczego dziewczęta wpadają w pułapki niejedzenia? ; Kreowanie „idealnej kobiety” na szklanym ekranie a anoreksja wśród dziewcząt ; Poczucie umiejscowienia kontroli a uzależnienie od Internetu wśród lubelskiej młodzieży ; Cyberprzemoc jako zagrożenie dla rozwoju współczesnej młodzieży ; SMS - szybka metoda SLOWA. Spotkania przy telefonie, czyli o umiejętnościach komunikacyjnych naszych dzieci ; Fonoholizm jako zagrożenie dla uczniów szkół gimnazjalnych ; Seksting wśród młodzieży - niewinna zabawa czy zagrożenie? ; Nałóg nikotynowy - przegrane życie? ; „Mieć, by być” - czy młody konsument narażony jest na pułapki zakupoholizmu? ; Uzależnienie od seksu - wprowadzenie i badania własne z użyciem Sexual Addiction Screening Test ; Dysleksja jako jedno z zagrożeń dla rozwoju dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103662 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [249]-260.
I. CZYM SĄ I JAK POWSTAJĄ SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE?: 1. Subkultura i dewiacja - stała zależność czy ograniczona przyczynowość?: Zachowania dewiacyjne - etiologia i zróżnicowanie ; Subkultura dewiacyjna a adaptacja alternatywna ; 2. Subkultura hip-hopowa w świetle współczesnych subkultur młodzieżowych: Rys historyczny rozwoju subkultur młodzieżowych ; Rys historyczny i charakterystyka subkultury hip-hopowej ; II. HIP-HOP - DEWIACJA CZY KAPITAŁ SPOŁECZNY?: 1. Konceptualizacja badań własnych nad warszawską subkulturą hip-hopową: Założenia badawcze ; Problemy i hipotezy badawcze ; Metody i narzędzia badawcze ; Przebieg badań ; 2. Postawy dewiacyjne badanej grupy w świetle aksjologii domu rodzinnego: Kształt procesu transmisji wartości w rodzinach badanych ; Spójność procesu transmisji wartości w rodzinach badanych ; Rozwój społeczno-osobowościowy badanych ; Rola aktywności twórczej w obrębie badanej grupy ; III. ANALIZA TREŚCI WYBRANYCH UTWORÓW MUZYCZNYCH. PERSPEKTYWA INTERSUBIEKTYWNA: Kształt pól semantycznych ; Weryfikacja i wnioski z analizy treści utworów ; IV. WARSZAWSKA SUBKULTURA HIP-HOPOWA - MODEL WYJAŚNIAJĄCY.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103322 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tożsamość Osób, Zbiorowości, Instytucji ; 1)
Materiały z ogólnopolskiej konf. nauk., 8-9 listopada 2007 r., Lublin.
Na okł. podtyt.: tożsamość osób, zbiorowości, instytucji.
I. TOŻSAMOŚĆ PROBLEMEM I PRZEDMIOTEM BADAŃ: Tożsamość i wielokulturowość jako kategorie badań procesów społecznych ; Tożsamość a sposoby zakorzenienia w kulturze ; Profile identyfikacyjne w analizie tożsamości kulturowej ; Przestrzeń miejska a tożsamość ; Tożsamość kulturowa społeczności małomiasteczkowej jako przedmiot badań etnologicznych ; Tożsamość na poziomie "parterowym" a aktywność kulturalna i społeczna (na przykładzie Ziem Zachodnich i Północnych) ; Socjologia nazwiska. Tożsamość na nowe czasy ; Tożsamość napiętnowana. II. TOŻSAMOŚĆ NARODOWA I EUROPEJSKA: Pojęcie narodu i ojczyzny w dobie współczesnej ; Narodowa tożsamość elementem zakorzenienia w Europie ; Fasada narodowej tożsamości w mozaice spękań ; Elementy polskiej tożsamości w procesie przemian ; Wartości kulturowe ważne dla polskiej tożsamości ; Próba dookreślenia treści ducha polskiego ; Wątki narodowo-patriotyczne w twórczości kompozytorów polskich i ich rola w budowaniu oraz podtrzymywaniu tożsamości narodowej ; Wartości kultury polskiej w deklarowanym przekazie nauczycieli szkół zawodowych w Białymstoku ; Tożsamość polska czy polskie tożsamości ; Kryzys polskiej tożsamości narodowej, narodziny tożsamości europejskiej - antynomie, dylematy, miraże ; Polska między narodem a Europą. Próba typologii postaw polskich parlamentarzystów wobec tożsamości narodowej i europejskiej ; Tożsamościowe nadzieje i obawy Wielkopolan w kontekście integracji z Unią Europejską w latach 2003 i 2005 ; Włosi o swej tożsamości kulturowo-narodowej. III. INNE RODZAJE TOŻSAMOŚCI: Tożsamość religijna w społeczeństwie pluralistycznym ; Dziedzictwo kulturowe drobnej szlachty na pograniczach dawnej Rzeczypospolitej ; Kształtowanie się tożsamości narodowej chłopów polskich ; Więź z miastem a gotowość do podejmowania aktywności obywatelskiej ; Kaszubska tożsamość w warunkach demokratycznych przemian w Polsce ; Podwójna tożsamość Kaszubów. Bogactwo czy problem? IV. CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE TOŻSAMOŚĆ SPOŁECZNO-KULTUROWĄ I JEJ NOŚNIKI: Komunikacja symboliczna w rozwoju tożsamości kulturowej ; Tradycja podstawą tożsamości kulturowej i społecznej ; Tożsamościowa funkcja polskich mitów narodowych ; Więzi rodzinne czynnikiem wspomagającym kształtowanie tożsamości narodowej ; Dziecko ogniwem przekazu tożsamości społeczno-kulturowej ; Rola mediów w negocjowaniu tożsamości ; Polskie Radio a tożsamość Polaków ; Melchior Wańkowicz w obronie godności i tożsamości Polaków ; Czynniki kształtujące tożsamość polskiej uczelni ; Podręcznik do historii czynnikiem kształtowania tożsamości i międzykulturowej komunikacji ; Graffiti jako przejaw tożsamości zbiorowej polskich twórców graffiti.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozprawa doktorska. Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II.
Bibliogr. s. 297-310.
Rozdz. I. ELEMENTY WIEDZY PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM W OPARCIU O LITERATURĘ PRZEDMIOTU: 1. Specyfika wychowania: 1.1. Istota wychowania, 1.2. Cele wychowania, 1.3. Cechy wychowania, 1.4. Zasady wychowania ; 2. Rodzice jako wychowawcy: 2.1. Prawo rodziców do wychowania dziecka, 2.2. Wychowanie jako podstawowa funkcja rodziny, 2.3. Cechy osobowości rodzica jako wychowawcy ; 3. Dziecko jako wychowanek: 3.1. Pojęcie rozwoju, 3.2. Charakterystyka rozwoju biologicznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3.3. Charakterystyka rozwoju psychicznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3.4. Charakterystyka rozwoju społecznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym ; 4. Metody wychowania dziecka w wieku wczesnoszkolnym w rodzinie: 4.1. Pojęcie metody wychowania, 4.2. Rodzaje metod wychowania dziecka w rodzinie. Rodz. II. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH. Rozdz. III. STAN WIEDZY RODZICÓW O WYCHOWANIU: 1. Sposób rozumienia pojęcia wychowanie, 2. Wiedza o celach wychowania, 3. Określenie cech wychowania, 4. Znajomość zasad wychowania. Rozdz. IV. WIEDZA O RODZICACH JAKO WYCHOWAWCACH: 1. Stan znajomości prawa rodziców do wychowania, 2. Sposób rozumienia funkcji wychowawczej rodziny, 3. Określenie cech osobowości rodzica jako wychowawcy. Rozdz. V. ZAKRES WIEDZY RODZICÓW O ROZWOJU DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM: 1. Wiedza rodziców o rozwoju biologicznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 2. Wiedza rodziców o rozwoju psychicznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3. Wiedza rodziców o rozwoju społecznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym. Rozdz. VI. STOSOWANE PRZEZ RODZICÓW METODY WYCHOWANIA DZIECKA W RODZINIE: 1. Sposób rozumienia metody wychowania dziecka w rodzinie, 2. Rodzaj stosowanych metod wychowania dziecka w rodzinie, 3. Kryteria wyboru i stosowania metod wychowania dziecka w rodzinie, 4. Źródła wiedzy rodziców o wychowaniu dziecka w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-8182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 176-191. Indeks.
Rozdział I. Pedagogika nauką o wychowaniu. 1. Charakterystyka pedagogiki jako nauki. 2. Działy i subdyscypliny we współczesnej pedagogice. 3. Teoria wychowania jako dziedzina wiedzy pedagogicznej. 3.1. Teoria wychowania w relacjach z innymi naukami. 3.2. Przedmiot badań teorii wychowania. 3.3. Możliwości uprawiania teorii wychowania. 4. Pojęcie wychowania i jego istota. Rozdział II. Aksjologiczny wymiar procesów edukacyjnych. 1. O kondycji moralnej współczesnego człowieka i świata. 2. Pojęcie i klasyfikacje wartości. 3. Wartości we współczesnej edukacji. Rozdział III. Rodzina jako podstawowe środowisko życia i wychowania człowieka. 1. Rodzina w ujęciu definicyjnym. 2. Funkcje rodziny i problem jej dysfunkcyjności. 3. Próba typologizacji rodzin. 4. Model postaw rodzicielskich. 5. Problemy i przemiany współczesnych rodzin - w kontekście polskiej transformacji ustrojowej. Rozdział IV. Szkoła i nauczyciel w zmieniającej się rzeczywistości. 1. Wprowadzenie do rozważań o szkole. 2. Edukacja szkolna w obliczu złożoności cywilizacyjnych nowego stulecia. 3. Współczesny wizerunek szkoły i nauczyciela. 4. Nauczyciel i uczeń w relacjach dialogowych. Rozdział V. O przemocy wobec dziecka. 1. Przemoc - pojęcie i społeczny kontekst. 2. Przemoc w rodzinie. 2.1. Pojęcie przemocy w rodzinie i jej formy. 2.2. Możliwości zapobiegania przemocy w rodzinie. 3. Szkoła terenem przemocy. 3.1. Opresja szkolna. 3.2. Pojęcie i formy przemocy szkolnej. 3.3. Charakterystyka ofiary i sprawcy przemocy rówieśniczej. 3.4. W trosce o kreowanie szkoły wolnej od przemocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-99021 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 2)
M.in. badania wśród studentów rzeszowskich uczelni (67-74, 208-218, 222-229-także PWSTE w Jarosławiu) oraz uczniów szkół gimnazjalnych w woj. podkarpackim (s. 139-145) i rodziców uczniów szkół podstawowych w Rzeszowie (s. 156-164).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. w jęz. pol., ang., wł. i niem.
Spis treści i streszcz. rozdz. w jęz. ang.
CZ. I. AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Edukacja wobec zmiany antropologicznej i cywilizacyjnej - zagrożenia i szanse rozwoju ; Człowiek w społeczeństwie globalnym - wychowanie do wartości wciąż aktualne ; Axiological components in teacher professiogram in Ukraine and Poland ; The peculiarities of personality in time perspective, depending on dircetions of various value systems ; Problem eutanazji jako jeden z dylematów bioetycznych w edukacji (Według wypowiedzi studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego). CZ. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Szkoła i myśl pedagogiczna w "ponowoczesności" - konteksty cywilizacyjne i społeczne ; System wartości w życiu rodziny ; Jakim językiem o rodzinie mówi współczesna młodzież? ; O dewaluacji znaczenia instytucji małżeństwa w społeczeństwie ponowoczesnym ; Zjawisko wagarowania wśród uczniów szkół gimnazjalnych - raport z badań. CZ. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Psychologiczne korzyści wynikające z realizacji projektu "Pierwsze uczniowskie doświadczenia droga do wiedzy" ; Kierowanie klasą szkolną - kreowanie poczucia sprawstwa ; Dialogowe techniki wspomagania rozwoju mądrości. CZ. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Rozwój kompetencji indywidualnych i zawodowych nauczyciela akademickiego w perspektywie nowych wymagań edukacyjnych ; Funkcjonowanie społeczeństwa obywatelskiego w Polsce w opinii studentów ; Szkolnictwo wyższe w Polsce w opinii młodzieży studenckiej ; Wyższe Kursy dla Kobiet - początki kształcenia uniwersyteckiego kobiet w Polsce ; Diventare un "professionista riflessivo": sperimentazione di un modello di riflessione pedagogica condivisa con studenti di corsi master ; Educational practices in the university. A study in the Teacher Training Masters for Teachers of the University of zaragoza ; Rolle der Universitäten und Hochschulen in der Entwicklung eines Leitbildes in Praxis und Ausbildung Bürgernahe Verwaltung und Bũrgerkommune ; Etyka polityczna w perspektywie odpowiedzialności globalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. RF-8155 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest rezultatem dwudniowych obrad polsko-słowackiego sympozjum naukowego, które odbyło się w Rzeszowie w dniach 29-30 kwietnia 2009 r.
Badania przeprowadzono m.in. w woj. podkarpackim, pow. przemyskim i wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy ref.
I. W POSZUKIWANIU SPOSOBÓW PRZECIWDZIAŁANIA PROBLEMOM MARGINALIZUJĄCYM SYTUACJĘ SPOŁECZNĄ JEDNOSTEK I GRUP: Z doświadczeń historycznych pedagogicznego działania na rzecz wsparcia osób zagrożonych marginalizacją ; Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu ; Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu ; Proces wyłaniania się pewnych marginalnych grup społecznych, jak i przeistaczanie się niektórych jednostek na obszary ekskluzji ; Rodina ako nenahraditelná inštitúcia v sociáľnom systeme organizácie (Rodzina jako podstawowa jednostka organizacyjna w społeczeństwie obywatelskim) ; Migracje zarobkowe młodych Polaków a ich zagrożenie marginalizacją w ojczyźnie ; Úloha univerzít pri predchádzaní marginálizácie osôb prostredníctvom saturácie edukačných potrieb (Rola edukacyjna uniwersytetów w zapobieganiu marginalizacji). II. WYBRANE KWESTIE MARGINALIZACJI W ŚWIETLE BADAŃ DIAGNOSTYCZNYCH: Výber vhodného sociálnodiagnostického prístupu v kontexte posúdenia životnej situácie klienta-rodiny. Možnosti súčasnej teórie a praxe. (Dobór właściwego postępowania socjalnodiagnostycznego w kontekście oceny sytuacji życiowej rodziny - klienta. Współczesne możliwości w teorii i praktyce) ; Edukacja osób zagrożonych społecznym wykluczeniem jako metoda i proces budowania gotowości do zmiany ; Przejawy marginalizacji w zakresie uczestnictwa w kulturze niektórych grup i środowisk osób dorosłych z terenu województwa podkarpackiego (w świetle badań diagnostycznych) ; Diagnozowanie w skali regionu potrzeb byłych więźniów, ich sytuacji egzystencjalnej, możliwości wsparcia społecznego jako elementu systemowych oddziaływań zapobiegających marginalizacji i wykluczeniu społecznemu ; Relacje pomiędzy kapitałem ludzkim a rozwojem gospodarczym ; Stan kompetencji obywatelskich młodych dorosłych - na przykładzie opinii studentów pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Perspektywy życiowe uczniów szkół średnich i ich szkolne determinanty. III: INSTYTUCJONALNE I ŚRODOWISKOWE WSPIERANIE JEDNOSTEK I GRUP ZAGROŻONYCH MARGINALIZACJĄ: K problematike otvorenosti univerzit voči potrebám učiaceho sa regiónu (Uczelnie wyższe wsparciem dla rozwoju ekonomicznego regionu) ; Społeczeństwo informacyjne, medialne, sieciowe determinantem transformacji społecznych - potrzeba pedagogiki medialnej ; Aktywizacja zawodowa a problem marginalizacji osób niepełnosprawnych powiatu przemyskiego ; Punkty konsultacyjne jako jedna z form pomocy środowiskom zagrożonym marginalizacją ; Udział towarzystw dobroczynnych w przeciwdziałaniu marginalizacji ubogich dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych - aspekt historyczny ; Przeciwdziałanie marginalizacji osób starszych poprzez edukacyjną ofertę uniwersytetów trzeciego wieku ; Znaczenie edukacji w przeciwdziałaniu marginalizacji społecznej osób bezdomnych ; Bezdomność jako powód marginalizacji i wykluczenia społecznego ; Rola doradztwa zawodowego w przeciwdziałaniu marginalizacji osób bezrobotnych ; Wspieranie osób bezrobotnych poprzez ofertę pedagogicznych studiów podyplomowych ; Trh práce z pohľadu sociológie, ekonómie a ekonomickej sociológie (Rynek pracy w kontekście socjologii, ekonomii i socjologii gospodarczej). IV: ŚRODOWISKOWE UWARUNKOWANIA ZAGROŻENIA MARGINALIZACJĄ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM SYTUACJI KOBIET: Monitorowanie przemocy w rodzinie - "Niebieska Karta" ; Pedagogika socjalna a potrzeby społeczne rodziny ; Dziejowy model edukacji kobiet - marginalizacja w procesie kształcenia ; Przeciw społecznemu wykluczeniu kobiet doświadczających przemocy w rodzinie ; Stygmatyzacja a ryzyko marginalizacji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96665 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej)
Bibliogr. s. [343]-363. Indeks.
Streszcz. w jęz. ang.
W debacie wokół przemian współczesnych rodzin i wzorców płci rzadko dyskutuje się o doświadczeniach kobiet spoza klasy średniej. W istocie niewiele wiemy na temat tego, jak po 1989 roku zmieniały się biografie, tożsamości i role rodzinne rolniczek i robotnic. Tymczasem od co najmniej kilku dekad to właśnie zwalniane z restrukturyzujących się fabryk pracownice, rolniczka i gospodynie domowe są bohaterkami cichej, niewidzialnej, choć masowej ewolucji. Jako (nie)legalne migrantki - sprzątaczki i opiekunki dzieci, osób starszych i chorych - zamieszkujące wraz z milionami podobnych sobie globalnych robotnic getta migracyjne w metropoliach Europy i Ameryki, musiały zmierzyć się z nowymi nierównościami, gruntownie przeorganizować rolę, tożsamości rodzinne i wzorce płci. Jak Polki radziły sobie z wieloletnią przymusową rozłąką z dziećmi w sytuacji, gdy „opieka na odległość” stała w sprzeczności z figurą matki rezydencjalnej utrwaloną w świadomości jako kanoniczna i niemodyfikowalna? Jak zmieniały się przy tym ich relacje z mężami, rodzinami i społecznościami lokalnymi? O jakich doświadczeniach , jakim językiem mówi „matka Polka na odległość”? Jakie kulisy życia polskich rodzin zaczęła odsłaniać, kiedy znalazła się tak - poza granicami domu, tradycyjnego świata społecznego wsi, miasteczka, państwa? Z czym wiąże się „postmodernizacja ubogich”? Autorka odpowiada na te pytania, zastanawiając się jednocześnie, czy od 1989 roku - kiedy okno dla masowych migracji kobiet otworzyło się szerzej - mieliśmy do czynienia z niedostrzeżoną rewolucją płci w społecznościach zwykle szufladkowanych jako twierdze tradycyjności. Analizy powstały na podstawie zebranych przez autorkę narracji autobiograficznych kobiet, których doświadczenie życia między dwoma krajami wpisało się w dwie dekady transformacji 1989-2010. Książka nie mogłaby jednak powstać bez intensywnych badań terenowych, prowadzonych w Polsce I Belgii. Dały one wgląd w życie migrantek, ich rodzin i społeczności na wsiach i w małych polskich miasteczkach, a także w gettach migracyjnych Brukseli. [Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102962 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przestrzenie Życia Społecznego)
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. w jęz. ang. przy rozdz.
Teksty również w jęz. ang.
Cz. I SPOŁECZEŃSTWO RYZYKA CZY SPOŁECZEŃSTWO DOBROBYTU - DIAGNOZA I OCENA ŻYCIA SPOŁECZNEGO ; RISK SOCIETY OR AFFLUENT SOCIETY - DIAGNOSIS AND ASSESSMENT OF SOCIAL LIFE: Zagrożenia współczesnej rodziny w społeczeństwie ryzyka ; Educational Function of a Family in the Risk Society ; Małżeństwo i rodzina w kryzysie(?) ; Pytania o eugenikę liberalną Jurgena Habermasa w świetle systemowego ujęcia społeczeństwa Niklasa Luhmanna ; Konsekwencje świadczenia płatnych usług seksualnych i ich wpływ na decyzje o założeniu rodziny - aspekt medyczny, psychiczny oraz społeczny ; CZ. II KAPITAŁ SPOŁECZNY WSPÓŁCZESNYCH RODZI ; SOCIAL CAPITAL IN CONTEMPORARY FAMILIES: Rodzina jako element kapitału społecznego ; Współczesne formy pedagogizacji ; Pierwsza praca i rodzina. Rzecz o koteryjnym kapitale społecznym ; Polacy w Hiszpanii. Rodzinny kapitał społeczny w Hiszpanii na przestrzeni lat ; Dostęp do zawodów elitarnych w perspektywie szans życiowych współczesnych rodzin - ciągłość i zmiana ; CZ III AKTYWNOŚĆ SPOŁECZNA I UCZESTNICTWO W ŻYCIU SPOŁECZNYM ; SOCIAL ACTIVITY AND PARTICIPATION IN SOCIAL LIFE: Aktywność społeczna. Idealny konsument versus człowiek ubogi ; Społeczna aktywność obywateli na przykładzie działalności stowarzyszenia Związek Dużych Rodzin "Trzy Plus" ; Aktywność społeczna młodzieży licealnej w opinii nauczycieli (badania własne) ; CZ. IV WOLNOŚĆ, RÓWNOŚĆ, BEZPIECZEŃSTWO W REALIACH SPOŁECZNYCH ; FREEDOM, EQUALITY, SECURITY IN SOCIAL REALITIES: Wolność, równość, bezpieczeństwo rodziny w polskiej Konstytucji ; Bezpieczeństwo rodziny w świetle znowelizowanych przepisów prawa polskiego - teoria i rzeczywistość ; Why Might Contemporary Young Women Choose to be Perceived as Fulfilling ; Their Social Roles According to the Traditional Rather Than Progressive Stereotype? ; CZ. V SATYSFAKCJA Z ŻYCIA - PERSPEKTYWY, OCENY I PORÓWNANIA ; SATISFACTION WITH LIFE - PERSPECTIVES, OPINIONS AND COMPARISONS: Opowieść o rodzinie ponowoczesnej. Satysfakcja z życia jako idea oczekująca realizacji ; Społeczeństwo doznań a rodzina. Satysfakcja jako kryterium jakości oraz czynnik stabilności życia rodzinnego ; Satysfakcja z życia a perspektywa przyszłościowa w starości ; "Młoda, wykształcona, z doświadczeniem" - aktywność zawodowa a jakość życia współczesnych kobiet ; Sceny z życia rodzinnego w wierszach "Solistek".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104372 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. s. [296].
Bibliogr. s. [283]-295.
Streszcz. ang. przy pracach.
1. KIERUNKI I ZAŁOŻENIA ZMIAN PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ: Kierunki zmian w pedagogice społecznej a opiekuńczej: diagnozy - analizy - interpretacje ; Pedagogika opiekuńcza i praca socjalna jako składniki bezpieczeństwa wewnętrznego państwa ; Człowiek a społeczeństwo globalne: między sprzecznością a koniecznością współistnienia ; "Pęknięty" kapitał społeczny Polaków ; System wsparcia rodziny w Polsce a prawa dziecka ; Szanse i bariery zastosowania podejścia systemowego w pedagogice opiekuńczej. 2. INSTYTUCJONALNE FORMY OPIEKI: Instytucjonalne formy wsparcia rodziny - historia i teraźniejszość ; Placówki socjalizacyjne w perspektywie zmian ; Opieka nad dzieckiem jednym z zadań przedszkola ; Letni wypoczynek dzieci i młodzieży jako czas na twórcze rozwijanie tożsamości kulturowej ; Aktualność metody ośrodków pracy. 3. OPIEKA W RODZINIE: Status dziecka we współczesnej rodzinie ; Nieśmiałość dziecka a migracja zarobkowa rodziców ; Wychowawcze i socjalne działania na rzecz ofiar przemocy domowej ; Postawy uczniów szkoły podstawowej wobec ludzi starszych i starości. 4. PROFILAKTYCZNE I TERAPEUTYCZNE FUNKCJE OPIEKI: Poczucie bezsensu życia wychowanków domów dziecka ; System profilaktyki i pomocy dzieciom dyslektycznym ; Trudności w uczeniu się dzieci konsekwencją nieprawidłowej stymulacji rozwoju ; Opieka nad dzieckiem z autyzmem elementem systemu pomocy społecznej. 5. PROFESJONALIZACJA PRACY SOCJALNEJ: Praca socjalna skoncentrowana na rozwiązaniach i jej realizacja w USA, Europie i Polsce ; Założenia normatywnego wymiaru pracy socjalnej ; Zastosowanie edukacji moralnej w pracy socjalnej ; Zadania profesjologa w opiece nad dzieckiem ; Pracownik socjalny wobec problemów osób niepełnosprawnych ; Portret profesjonalnego pracownika socjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95500 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ukr.
1. WYBRANE ASPEKTY PROBLEMATYKI ZAGROŻEN FUNKCJONOWANIA CZŁOWIEKA WE WSPÓŁCZESNYM SPOŁECZEŃSTWIE: Niektóre współczesne zagrożenia człowieka z punktu widzenia psychologii ; Mobbing w kontekście psychopatologii pracy a możliwości profilaktyki i przeciwdziałania zjawisku ; Eurosieroctwo jako patologia i jego negatywne konsekwencje ; Przemoc i agresja w zachowaniu młodzieży ; Nieobecna ojcostwo a rozwój dzieci. 2. POMOC MEDYCZNO-PSYCHOLOGICZNA I SOCJALNO-PEDAGOGICZNA DZIECIOM, DOROSŁYM I LUDZIOM STARSZYM JAKO CZYNNIK PRZECIWDZIAŁANIA ZJAWISKU WIKTYMIZACJI: Wybrane zagadnienia opieki rodzinnej wobec osób cierpiących na chorobę Alzheimera ; Metodychni psykholohichnoi dopomohy dityam , roztashovanykh u kryzovomu stani cherez travmy oka (Metodyczno-psychologiczne asystowanie dzieciom znajdującym sie w stanie kryzysowym na skutek zranienia oka) ; Wsparcie dla kobiet po mastektomii w przepisach prawa polskiego ; Deyaki pytannya pidvyshchennya yakosti zhyttya litnikh lyudey v Ukraini v konteksti sotsial'noi roboty (Niektóre problemy podwyższenia jakości życia osób starszych na Ukrainie w kontekście pracy socjalnej) ; Wybrane aspekty aborcyjnych zachowań współczesnych ukraińskich kobiet a profilaktyka w oparciu o metodę ustalenia grupy ryzyka. 3. PEDAGOGICZNE I KRYMINOLOGICZNE ASPEKTY PATOLOGICZNYCH ZJAWISK SPOŁECZNYCH A FORMY I METODY PROFILAKTYKI: Charakterystyka sprawcy przemocy domowej na podstawie analizy akt sądowych ; Rola pedagoga szkolnego w rozpoznawaniu oraz eliminowaniu przejawów ubóstwa dzieci i młodzieży ; Poradnictwo zawodowe dla młodzieży z pogranicza normy a patologii ; Zapobieganie patologiom w społeczeństwie ogólnej tendencji kultury ponowoczesnej ; Pol's'kyy dosvid mozhe buty adaptovana do zapobihannya seksualnoho rozbeshchennya nepovnolitnikh u suchasnykh umovakh ukrains'koho (Możliwości przystosowania polskich doświadczeń z profilaktyki demoralizacji seksualnej osób nieletnich do współczesnych warunków ukraińskich).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95964 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Media - czwarta władza? / pod red. Ryszarda Kowalczyka i Witolda Machury. - Poznań ; Opole : Scriptorium Wydawnictwo Naukowe, 2010. - 200 s. : il. ; 24 cm.
M.in.: Prasa ziemi ropczyckiej w wersji on-line (s. 180-185).
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Odmienność kulturowa - bariera w procesie komunikacji? ; Czy media sprzyjają populizmowi penalnemu? ; Prawo a media ; Dziennikarze polscy - pomiędzy mitem "czwartej władzy" a świadomością misji ; Monografia gazety bezpłatnej "Echo Miasta" w kontekście funkcjonowania gazet bezpłatnych na polskim rynku. Analiza zagadnienia na podstawie materiałów publikowanych w latach 2005-2009 ; Strategie dyskursywne nadawcy w nagłówkach prasowych na przykładzie "Expressu Bydgoskiego" ; Kwestia męska w wizerunku kobiety współczesnej. Istota zjawiska zwanego "kobiecością" ; Obraz polskich rodzin wielodzietnych w mediach ; Analityczna synteza celów i funkcji dyskursu reklamowego ; Człowiek i reklama. Najważniejsze potrzeby psychiczne leżące u podstaw przekazu reklamowego ; Obraz psychologa w mediach ; Zarys historii prasy w internecie. Implikacje dla czasopiśmiennictwa ziemi ropczyckiej ; Rola monitoringu mediów w przygotowaniu programu i strategii PR.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94594 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. Zakładu Karnego w Rzeszowie-Załężu oraz uwarunkowań i motywów działania sprawczyń przestępstw przeciwko życiu i zdrowiu na terenie woj. podkarpackiego (s. 235-243).
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Tekst częśc. ang., słowac.
I. RODZAJE I OBJAWY PRZESTĘPCZOŚCI: Psychologiczna analiza procesów i aktów woli a zagadnienie niektórych aspektów czynu przestępnego ; System kontroli przestępczości gospodarczej ; Przyczyny i koncepcje zapobiegania przestępczości gospodarczej ; Cyberbullying - jawna i ukryta agresja ; Nieletni zabójcy - indywidualne i społeczne skutki agresji ; Tolerancja wobec przemocy jako czynnik etiologiczny przestępczości ; Rola czynników sytuacyjnych w genezie przestępczości ; Sekuritologiczne analizowanie związków przyczynowo-skutkowych niebezpiecznego zjawiska zachowań agresywnych ; Ściganie przestępstw pospolitych popełnionych przez żołnierzy w służbie czynnej przez Żandarmerię Wojskową i Policję. Argumenty przeciwko zmianom w kompetencjach ustawowych wskazanych służb porządku publicznego, Społeczne uwarunkowania piractwa jako przejawu naruszenia autorskich praw majątkowych ; Materiał redakcyjny jako nośnik materiału przestępczego ; Poczucie bezpieczeństwa i poczucie zagrożenia przestępczością w opiniach studentów ; Organized crime and pathological phenomena in society - experience of the armed forces members serving abroad. II. ETIOLOGIA ZACHOWAŃ PRZESTĘPCZYCH: Instytucjonalne determinanty powrotności do przestępstwa ; Postawy skazanych wobec instytucji wymiaru sprawiedliwości oraz sytuacje sprzyjające przestępczości ; Motywacja sprawczyń przestępstw przeciwko życiu i zdrowiu ; Nadużywanie alkoholu czynnikiem etiologicznym w dokonywaniu przestępstw ; Możliwości występowania zjawisk przestępczych w warunkach funkcjonowania jednostek organizacyjnych Służby Więziennej ; Przestępcze myślenie skazanych odbywających karę pozbawienia wolności za rozbój (art. 280 k.k.) ; Rola rodziny w etiologii zachowań przestępczych na przykładzie osadzonych Aresztu Śledczego w Kielcach ; Zabójcy w świetle analizy akt sądowych. III. ODDZIAŁYWANIA PROFILAKTYCZNE I RESOCJALIZACYJNE WOBEC SKAZANYCH - PRÓBA ICH EWALUACJI: Osobowościowe kompetencje temporalne w nowatorskim projektowaniu pożądanej przemiany więźniów ; Religijność kadry penitencjarnej a funkcjonowanie zawodowe w instytucji totalnej ; Postawy wobec resocjalizacji osób skazanych za czyn pedofilny ; Ocena środków oddziaływania resocjalizacyjnego przez skazanych odbywających karę pozbawienia wolności w zakładzie karnym typu zamkniętego ; Opieka medyczna nad skazanymi w zakładzie karnym ; Profilaktyka HIV/AIDS w warunkach izolacji więziennej - z doświadczeń punktu informacyjno-edukacyjnego w Areszcie Śledczym w Kielcach ;Profilaktyka i leczenie zakażonych wirusem HIV oraz żyjących z AIDS w warunkach izolacji penitencjarnej ; Oddział Wewnętrzny Zakładu Karnego w Rzeszowie - sukces czy porażka koncepcji? ; Istota i procedura postępowania mediacyjnego po wyroku w opinii skazanych ; Spostrzeganie rodziny przez młodych mężczyzn, sprawców czynów zabronionych ; Pozytywne i negatywne czynniki determinujące proces readaptacji społecznej osób opuszczających zakłady karne. IV. ŚRODOWISKO RODZINNE MŁODZIEŻY -PROFILAKTYCZNE I RESOCJALIZACYJNE KONTEKSTY FUNKCJONOWANIA SPOŁECZNEGO: Prevencia kriminality deti a mladeże ; Kara kryminalna -środkiem odwetu czy wychowania?; Środowisko rodzinne wychowanków domów dziecka - problemy i zagrożenia w obszarze niedostosowania społecznego ; Środowisko rodzinne wychowanków Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych ; Rola kuratora rodzinnego w zapobieganiu demoralizacji i przestępczości nieletnich ; Społeczne determinanty stosowania przemocy seksualnej przez młodzież ; Eurosieroctwo a przemoc wobec dzieci w rodzinie ; Profilaktyka i interwencja kryzysowa w zachowaniach suicydalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. w Rzeszowie, Strzyżowie i woj. podkarpackim. Dot. także m.in. Katedry Pedagogiki Opiekuńczej Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. przy pracach.
I. MORALNOŚĆ, ETYKA A PRAWA WYCHOWANKÓW: Wychowanie moralne w placówkach wielofunkcyjnych ; Sytuacja życiowa niepełnosprawnych intelektualnie wychowanków placówek socjalizacyjnych ; Poczucie sensu życia wychowanków domów dziecka. II. SPOŁECZNE ZAGROŻENIA WSPÓŁCZESNYCH DZIECI: Prawa dzieci w polskiej szkole (w opiniach i doświadczeniach studentów) ; Internet - przekleństwo czy wybawienie dla współczesnej młodzieży ; Poziom gniewu zewnętrznego i wewnętrznego dzieci w wieku szkolnym. III. DZIECKO PODMIOTEM OPIEKI WYCHOWAWCÓW: Kultura kompetencji profesjonalnych opiekuna-wychowawcy ; Władza rodzicielska i jej realizacja we współczesnej rodzinie: aspekty socjologiczno-prawne ; Organizacja czasu wolnego w placówkach opiekuńczo-wychowawczych ; Pedagogika opiekuńcza i socjalna wczoraj, dziś i jutro w Uniwersytecie Rzeszowskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94403 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. na terenie woj. podkarpackiego.
Bibliogr. przy pracach.
Kształcenie pielęgniarek w zakresie telepielęgniarstwa ; Przygotowanie dzieci z mukowiscydozą do samoopieki ; Sytuacja epidemiologiczna wirusowego zapalenia wątroby typu A na terenie województwa podkarpackiego na tle Polski i świata. Czy grozi nam epidemia wyrównawcza? ; Zapotrzebowanie na edukację w zakresie zmiany stylu życia pacjentów z POCHP ; Zrozumienie i interpretacja wyników pomiaru ciśnienia tętniczego krwi przez pacjentów ; Wpływ opieki pielęgniarskiej na jakość życia chorych hemodializowanych ; Zapotrzebowanie na działania edukacyjne wobec osób z problemem trzymania moczu ; Wiedza i postawy studentów wobec chorych z depresją ; Edukacja zdrowotna rodzin w kontekście zachowań zdrowotnych członków rodziny dziecka z cukrzycą typu 1 ; Wybrane elementy jakości usług medycznych w subiektywnej ocenie pacjentów z uszkodzeniami półkulowymi mózgu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98639/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [302]-305.
Dot. placówek pomocy społecznej na terenie woj. podkarpackiego.
Cz. 1. PROBLEMY RODZIN - KLIENTÓW POMOCY SPOŁECZNEJ I SPOSOBY ICH ROZWIĄZYWANIA: Znaczenie działalności Ośrodka Adopcyjno-Opiekuńczego w Rzeszowie w zakresie doboru kandydatów do pełnienia funkcji rodziców adopcyjnych ; Rola Ośrodka Adopcyjno-Opiekuńczego w Rzeszowie w procesie organizowania zastępczego środowiska rodzinnego ; Funkcjonowanie rodzin niepełnych korzystających z pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dębicy ; Alkoholizm jako przyczyna trudności w funkcjonowaniu rodziny (na przykładzie klientów MOPS w Dębicy) ; Organizacja pomocy dla osób bezrobotnych na terenie powiatu ropczycko-sędziszowskiego. Cz. 2. WYBRANE ASPEKTY POMOCY DZIECIOM: Możliwości przygotowania wychowanków domu dziecka do samodzielnego życia ; Funkcjonowanie placówek socjalizacyjnych w systemie pomocy społecznej ; Rola pracownika socjalnego (wychowawcy) w sytuacji kryzysowej wychowanków katolickiej placówki wychowawczej ; Rodziny zastępcze jako forma opieki nad dzieckiem opuszczonym. CZ. 3. SYSTEM I FORMY POMOCY WOBEC SPECYFICZNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH: Bezrobocie w Rzeszowie - działania administracji samorządowej i organizacji pozarządowych na rzecz osób bezrobotnych ; Ośrodek adopcyjno-opiekuńczy jako instytucja wspierająca ciężarne kobiety w kryzysie ; Ośrodek Adopcyjno-Opiekuńczy w Rzeszowie jako instytucja zmniejszająca ryzyko niepowodzenia w tworzeniu zastępczego środowiska rodzinnego ; Przyczyny trudności adaptacyjnych mieszkańców domów pomocy społecznej i możliwości ich przezwyciężania (na przykładzie Domu Pomocy Społecznej w Gliniku Dolnym) ; Idee oo. bonifratrów w dziele organizacji pomocy społecznej dla osób chorych (na przykładzie DPS w Iwoniczu) ; Rola pracowników socjalnych w procesie pomocy dla powodzian w gminie Borowa (na przykładzie powodzi z lipca 1997 r.) ; Zarządzanie zasobami ludzkimi w domu pomocy społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-7553 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R-7554 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej