Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(27)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(34)
wypożyczone
(4)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(7)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(18)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(3)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Autor
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(6)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Taper Agnieszka E
(2)
Wrońska Marta (pedagog)
(2)
Baranowski Mariusz
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bigaj Magdalena
(1)
Blicharski Marcin
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Fornal Paweł (1975- )
(1)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(1)
Iwanicka Agnieszka
(1)
Jaszecka Karolina
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Kulig-Kozłowska Agnieszka
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Losantos Cristina (1960- )
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Miąso Janusz
(1)
Morbitzer Janusz (1957- )
(1)
Nożyński Szymon
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Piecuch Aleksander (1963- )
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Roca Elisenda (1963- )
(1)
Siemieniecka-Gogolin Dorota
(1)
Skrzydlewski Wojciech
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Strykowski Wacław (1942- )
(1)
Surdej Mirosław (1982- )
(1)
Topol Paweł
(1)
Walter Natalia
(1)
Wawrzyniak Krzysztof
(1)
Wenta Kazimierz (1937-2017)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Odbiorca
Rodzice
(3)
6-8 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura katalońska
(1)
Temat
Pedagogika medialna
(16)
Edukacja medialna
(11)
Internet
(8)
Komunikacja społeczna
(5)
Dzieci
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Wychowanie
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Edukacja zdrowotna
(3)
Kompetencje medialne
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Pedagogika
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Pedagogika pracy
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Uzależnienia medialne
(3)
Kształcenie
(2)
Media społecznościowe
(2)
Młodzież
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Propaganda
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Antykatolicyzm
(1)
Antykomunizm
(1)
Archiwum Państwowe (Łódź)
(1)
Baudrillard, Jean (1929-2007)
(1)
Bezdomność
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Castells, Manuel (1942- )
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo wojskowe
(1)
De Kerkhove, Derrick (1944- )
(1)
Diecezja Przemyska
(1)
Dorośli
(1)
Dyskusja
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Eco, Umberto (1932-2016)
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Facebook
(1)
Film
(1)
Filmoznawstwo
(1)
Fonoholizm
(1)
Goffman, Erving (1922-1982)
(1)
Gospodarka regionalna
(1)
Habermas, Jürgen (1929- )
(1)
III Zarząd Główny (Zrzeszenie "Wolność i Niezawisłość ; 1945-1947)
(1)
Innis, Harold Adams (1894-1952)
(1)
Jakość życia
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Katolicki Uniwersytet Lubelski (KUL)
(1)
Kobieta
(1)
Komitet Porozumiewawczy Organizacji Polski Podziemnej
(1)
Kompetencje informacyjne
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Komunizm
(1)
Kościół a państwo
(1)
Kultura pamięci
(1)
Lasswell, Harold Dwight (1902-1972)
(1)
Literatura
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Martyrologia
(1)
McLuhan, Marshall (1911-1980)
(1)
McQuail, Denis
(1)
Merton, Robert King (1910-2003)
(1)
Metody nauczania
(1)
Migracje
(1)
Minikomputery i mikrokomputery
(1)
Ministerstwo Pracy i Opieki Społecznej (Polska ; 1945-1960)
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Niemieckie nazistowskie obozy koncentracyjne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Obsługa i eksploatacja
(1)
Ojczyzna (organizacja)
(1)
Okręg Rzeszów (Zrzeszenie "Wolność i Niezawisłość" ; 1945-1947)
(1)
Opieka społeczna
(1)
Opozycja polityczna nielegalna
(1)
Organizacje młodzieżowe
(1)
PRL
(1)
Parsons, Talcott (1902-1979)
(1)
Partie polityczne
(1)
Podziemie polityczne i zbrojne (1944-1956)
(1)
Polityka historyczna
(1)
Polityka kulturalna
(1)
Polityka naukowa
(1)
Polityka pracy
(1)
Polityka regionalna
(1)
Polityka wewnętrzna
(1)
Polityka wyznaniowa
(1)
Polska Partia Robotnicza (1942-1948)
(1)
Polski Związek Byłych Więźniów Politycznych
(1)
Polskie Stronnictwo Ludowe (1945-1949)
(1)
Pomoc postpenitencjarna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Temat: dzieło
Żołnierz Polski (czasopismo ; Warszawa)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Diecezja przemyska (obszar)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Piła (woj. wielkopolskie)
(1)
Tomaszów Mazowiecki (woj. łódzkie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielkopolska
(1)
Województwo białostockie (1944-1975)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo rzeszowskie (1945-1975)
(1)
Ziemie Odzyskane
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(5)
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Podręcznik akademicki
(2)
Poradnik
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Psychologia
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
1. SPOŁECZNE KOMPETENCJE MEDIALNO-INFORMACYJNE W KONTEKŚCIE BEZPIECZEŃSTWA W CYBERPRZESTRZENI I ŚWIATA WIRTUALNEGO (Józef Bednarek): Wstęp ; Jakie są przesłanki największych przemian cywilizacyjnych? ; Jakie są nowe przemiany w edukacji ustawicznej i w pracy zawodowej? ; Dlaczego cyberprzestrzeń i świat wirtualny są niebezpieczne? ; Jakie społeczne kompetencje komunikacyjno-medialne są szczególnie ważne? ; 2. GRY WIDEO JAKO KOMPLEMENTARNE NARZĘDZIE EDUKACJI (Dominika Urbańska-Galanciak): Wstęp ; Gry wideo ľ dobre i złe strony ; Edukacyjne walory gier wideo ; Czego uczą gry? ; 3. TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE WYZWANIEM NIE TYLKO DLA MŁODEGO POKOLENIA (Renata Tomaszewska-Lipiec): Wstęp ; Technologie informacyjno-komunikacyjne w perspektywie rozwoju kultury prefiguratywnej ; Technologie informacyjno-komunikacyjne nie tylko szansą, ale i zagrożeniem ; Kompetencje informatyczne warunkiem właściwego funkcjonowania we współczesnym świecie ; 4. EDUKACYJNE MOŻLIWOŚCI STOSOWANIA ROBOTÓW HUMANOIDALNYCH (Sebastian Koczy): Ewolucja maszyn i urządzeń technologii informacyjnych ; Roboty jako najnowsza generacja technologii informacyjnych ; Relacje człowiek ľ robot a wizja przyszłości ; Wpływ robotyzacji na wspomaganie nauczania i uczenia się ; Koegzystencja człowieka i robota w przyszłości ; 5. UCZEŃ W CYFROWEJ SZKOLE ľ SZANSE I ZAGROŻENIA (Waldemar Grądzki): Określenie niezbędnego zakresu wiedzy i umiejętności nauczycieli, w tym kompetencji medialnych, do wprowadzenia elementów cyfrowej szkoły oraz tworzenia i wykorzystywania elektronicznych zasobów edukacyjnych ; Określenie szans i zagrożeń uczniów, jakie niesie powszechność wprowadzania obecnie elementów cyfrowej szkoły ; Przewidywane zmiany form i metod kształcenia w powszechnym systemie oświaty szkolnej i odchodzenie od systemu klasowo-lekcyjnego na rzecz indywidualizacji kształcenia uczniów w sieci ; 6. EDUKACJA I NOWOCZESNE TECHNOLOGIE W SPOŁECZEŃSTWIE WIEDZY (Leszek Zakrzewski): Komunikacja ľ Informacja ľ Wiedza ; Nauczyciel w społeczeństwie wiedzy ; Wykluczenie cyfrowe ; Certyfikacja a doskonalenie nauczycieli ; 7. KOMPETENCJE SPOŁECZNE MŁODZIEŻY W KONTEKŚCIE WYZWAŃ MEDIÓW CYFROWYCH (Weronika Kowalska): Kompetencje społeczne ; Kształtowanie kompetencji społecznych 7.3. Internet ľ komunikacja w sieci ; 8. KONSTRUKTYWIZM PEDAGOGICZNY A TECHNOLOGIE INFORMACYJNE W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ (Nataliya Woźniak) ; 9. FUNKCJONOWANIE CZŁOWIEKA W CYBERPRZESTRZENI ľ ŚWIAT WIRTUALNY W REALIACH SECOND LIFE (Przemysław Zapędowski): Znaczenie Internetu w życiu współczesnych ludzi ; Wirtualne światy ; Reguły funkcjonowania w wirtualnych światach ; Świat wirtualny a świat rzeczywisty ; 10. äMEDIA LITERACYö JAKO ODPOWIEDŹ NA ZAGROŻENIA ZWIĄZANE ZE ŚWIATEM MEDIÓW (Marta Czerwiec): Media a społeczeństwo ; Niebezpieczne treści ; Seks w mediach ľ jak o tym rozmawiać? ; Przedszkolak jako świadomy widz ; 11. NOWY WYMIAR PIŚMIENNOŚCI WIZUALNEJ GENERACJI DIGITAL NATIVES. WYZWANIA EDUKACYJNE (Krzysztof Lewandowski): Neurodydaktyczne aspekty procesu uczenia się generacji Digital Natives ; Ewolucja pojęcia piśmienności wizualnej ; Diagnoza stanu umiejętności wizualnych generacji Cyfrowych tubylców ; Rekomendacje dla edukacji wizualnej ; Refleksje autora wynikające z doświadczeń zdobytych podczas wykonywania pracy nauczyciela na kursach komputerowych dla dorosłych ; 12. KOMUNIKACJA SPOŁECZNA W ŚWIECIE REALNYM, W CYBERPRZESTRZENI ORAZ W RZECZYWISTOŚCI WIRTUALNEJ (Jacek Frenczel): Kilka słów o społeczeństwie ; Komunikacja jako styl, proces i wpływ ; Komunikacja interpersonalna ľ liczy się nie tylko treść.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100430 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce błędna nazwa wydawcy, poprawna: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Bibliogr. s. 360-378 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z niem., wł.
14. Pedagogika społeczna / Franz Hamburger; 15. Edukacja dorosłych / Duccio Demetrio; 16. Pedagogika pracy / Stefan M. Kwiatkowski; 17. Pedagogika opiekuńcza / Zdzisław Dąbrowski; 18. Pedagogika resocjalizacyjna / Wiesław Ambrozik; 19. Pedagogika mediów / Wielisława Osmańska - Furmanek, Marek Furmanek; 20. Pedagogika specjalna / Jacek Błeszyński; 21. Pedagogika zdrowia / Tadeusz Szewczyk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37(07) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. 360-378 oraz przy rozdz. Indeksy
1. Pedagogika społeczna; 2. Edukacja dorosłych; 3. Pedagogika pracy; 4. Pedagogika opiekuńcza; 5. Pedagogika resocjalizacyjna; 6. Pedagogika mediów; 7. Pedagogika specjalna; 8. Pedagogika zdrowia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89159/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [360]-378 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z niem., wł.
14. Pedagogika społeczna / Franz Hamburger ; 15. Edukacja dorosłych / Duccio Demetrio ; 16. Pedagogika pracy / Stefan M. Kwiatkowski ; 17. Pedagogika opiekuńcza / Zdzisław Dąbrowski ; 18. Pedagogika resocjalizacyjna / Wiesław Ambrozik ; 19. Pedagogika mediów / Wielisława Osmańska-Furmanek, Marek Furmanek ; 20. Pedagogika specjalna / Jacek Błeszyński ; 21. Pedagogika zdrowia / Tadeusz Szewczyk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. oraz s. 317-336. Indeks.
I. MEDIA A CYWILIZACJE: 1. Komunikacja a społeczeństwo; 2. Media w wymiarze społecznym i indywidualnym; 3. Media wytworem i kreatorem współczesnej kultury - kulturowe uwarunkowania mediów, II. MEDIA W PEDAGOGICE: 1. Przedmiot i zadania mediów w komunikacji; 2. Media w katalogu środków dydaktycznych; 3. Wybrane modele komunikowania; 4. Wychowanie a media; 5. Media a patologie; 6. Metodologia badań w pedagogice medialnej, III. ZARYS KOGNITYWISTYCZNO-KONSTRUKTYWISTYCZNEJ TEORII PEDAGOGIKI MEDIALNEJ: 1. Problemy pedagogiki medialnej; 2. Teoria kognitywistyczna w edukacji wspieranej mediami; 3. Konstruktywizm w edukacji wspieranej mediami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37(07) (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90816/1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 315-[319].
Konkretny i praktyczny przewodnik dla współczesnych rodziców! Książka, który uczy, jak sprawić, by relacja dziecka z cyfrowym światem była zdrowa i bezpieczna. Ile czasu dziecko może spędzać przed ekranem? Kiedy dać mu pierwszy smartfon? Czy pozwalać na granie w gry? Jak nauczyć je radzić sobie z hejtem? I jak Internet wpłynie na jego rozwój? Kieszonkowe ekrany stały się nieodłącznym elementem życia nie tylko naszego, lecz także naszych dzieci. Dla nas telefony komórkowe, smartwatche, tablety i przenośne konsole były nowościami. Uczyliśmy się ich obsługi, stopniowo poznawaliśmy interaktywny świat, powoli zanurzaliśmy się coraz głębiej w sieć. Dla naszych dzieci ekrany są oczywistością, nie znają świata bez nich, a po sieci poruszają się nieporównywalnie zgrabniej niż my. Co nie znaczy, że są w niej zupełnie bezpieczne i że wiedzą, jak dbać o higienę cyfrową. Kiedy coraz więcej głosów gani dorosłych za to, że nie potrafią wprowadzać dzieci w świat cyfrowy, Magdalena Bigaj w swojej książce mówi: to normalne, że popełniamy błędy. Ważne, aby wyciągać z nich wnioski. „Wychowanie przy ekranie” nie tylko dostarcza niezbędnej wiedzy na temat higieny cyfrowej, lecz także dodaje rodzicom otuchy. Autorka nie moralizuje, za to dzieli się z czytelniczkami i czytelnikami solidną dawką wiedzy niezbędnej każdemu współczesnemu rodzicowi oraz praktycznymi radami popartymi swoim unikatowym doświadczeniem, w którym łączy role edukatorki, badaczki, pracowniczki świata nowych technologii oraz matki. [www.azymut.pl, 2024]
Koniec świata wirtualnego ; Czego nam nie mówią w szkole rodzenia ; O myciu mózgu. Czyli po co nam higiena cyfrowa i jak ją wprowadzić w życie ; Narodziny w sieci ; Maluchy. Dlaczego twoje dziecko uważa cię za największego fana Psiego Patrolu? ; Starszaki. Zabawy na nowym trzepaku ; Nastolatki. Koniec cyfrowej niewinności ; Nie wychowujemy straconego pokolenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113603 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 5.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-272.
Streszcz. w jęz. ang.
I. Środki społecznego przekazu w zarysie historycznym ; II. Zarys dziejów i stan aktualny radiofonii katolickiej ; III. Podstawy pedagogiki katolickiej rozgłośni radiowej ; IV. Pastoralne aspekty radiofonii katolickiej ; V. Koncepcja i struktura organizacyjna radiofonii katolickiej ; VI. Propozycja programowa katolickiej rozgłośni radiowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94693 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł grzbietowy: Cyberzaburzenia : cyberuzależnienia : mechanizmy i diagnoza. Pierwsze miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN. Na stronie tytułowej i okładce: Mechanizmy i diagnoza, modelowanie relacji dzieci - nowe technologie cyfrowe, konteksty czasów koronawirusa.
Bibliografia, netografia na stronach [185]-189.
R. 1. Cuberuzależnienia, fonoholizm, nałogowe korzystanie z Internetu, czy CYBERZABURZENIA: R. 2. Specyfika cyfrowych relacji i aktywności a cyberzaburzenia ; R. 3. Sygnały o zbliżającym się cyberzaburzeniu. Kluczowe błędy rodziców. Wskazówki diagnostyczne ; R. 4. Kierunki diagnozy i terapii przy cyberzaburzeniach - wybrane zagadnienia ; R. 5. Znaczenie snu w rozwoju dziecka. Nadużywanie TC jako predykator cyberzaburzeń ; R. 6. Domowa edukacja medialna - krótki poradnik praktyczny, jak modelować relacje dziecka - nowe technologie cyfrowe ; R. 7. Właściwa organizacja czasu. Metody modelowania aktywności dzieci i nastolatków poza technologiami cyfrowymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108900 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czytamy Sylabami)
Tytuł oryginału: "On-Offt" 2017.
Historyjka, która uczy, że zawsze warto mówić prawdę. Seria do nauki czytania, kształtująca przy okazji pozytywne wzorce zachowań. Z tą książką nauczysz się radzić sobie z problemami, pokonywać przeszkody i współpracować z innymi. Dowiesz się również, jak rozwijać się i żyć z innymi w harmonii. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.1-I/N (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-I/N (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-I/N (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.16-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Technologia Kształcenia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0137-1401 ; nr 23)
Nazwy autorów na okładce.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Agnieszka Cybal-Michalska, Globalizacja i jej krytyka - o potrzebie zorientowania społeczeństwa na wiedzę, odpowiedzialne uczestnictwo i współdziałanie ; Zbyszko Melosik, Facebook i społeczne konstrukcje narcyzmu ( o tożsamości zamkniętej w celi wizerunku) ; Tomasz Goban-klas, Technologie kształcenia jako czynniki "twórczej destrukcji" edukacji szkolnej ; Stanisław Dylak, Krzysztof Wawrzyniak, Mózg - technologia cyfrowa - edukacja ; Wojciech Skrzydlewski, Nowe media w edukacji, funkcjonowaniu zawodowym i społecznym ; Janusz Morbitzer, O (braku) refleksji nad współczesnym światem mediów ; Wacław Strykowski, Pedagogika i edukacja medialna w epoce cyfrowej ; Tadeusz Lewowicki, Poznański matecznik technologii kształcenia - słowo z okazji 50-lecia Zakładu Technologii Kształcenia UAM ; Marta Wrońska, Kultura medialna nauczycieli i adolescentów - stan obecny i jej perspektywy realizacyjne ; Stefan Kwiatkowski, Media jako narzędzia wspierające proces rozwiązywania problemów ; Natalia Waiter, Wspomagająca, kompensacyjna i wspierająca rola nowych mediów ; Paweł Topol, Nowe media na przykładzie zdalnych środowisk immersyjnych i multimediów typu ubiquitous ; Kazimierz Wenta, Silosy i chmury informacyjne w ustawicznej autoedukacji ; Mariusz Baranowski, Kształcenie kompetencji medialnych przyszłych nauczycieli muzyki - w stronę medalu zrównoważonego ; Szymon Nożyński, Osobista muzyka zawsze i wszędzie, czyli spacer z narracją dźwiękową odtwarzacza mobilnego ; Jacek Pyżalski, Młodzi internauci a edukacja medialna - dlaczego musimy odejść z miejsca, w którym jesteśmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 257)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Publikacja sfinansowana przez Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach oraz streszczenie w języku angielskim całości.
MARLENA PLEBAŃSKA, Cyfrowe kompetencje nauczycieli ; NATALIA WALTER, Cyfrowa inteligencja emocjonalna: o kształtowaniu empatii i społeczno-emocjonalnej świadomości u współczesnych dzieci ; MARTA CIESIELKA, AGATA OSMENDA, Blog jako narzędzie pracy nauczyciela i ucznia ; DANUTA MORAŃSKA, Nauczyciel wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego ; MARIA PORZUCEK-MIŚKIEWICZ, Medialny wizerunek ucznia zdolnego ; SONIA WAWRZYNIAK, Nowoczesne technologie w pracy z uczniami z trudnościami w uczeniu się ; KATARZYNA WASZYŃSKA, DARIUSZ P. SKOWROŃSKI, Pomoc psychologiczna online w aspekcie poradnictwa i terapii seksuologicznej - główne założenia teoretyczne i implikacje kliniczne ; WIESŁAW BESTRZYŃSKI, ROBERT SZYMIEC, Ewaluacja immersyjno-medialnej metody nauczania języka angielskiego z elementami edukacji medialnej ; ANNA MICHNIUK, Współczesna, nowomedialna(?) szkoła - próba charakterystyki ; ANNA GOCAŁ, Kompetencje medialne dzieci w wieku przedszkolnym w narracji rodziców oraz nauczycieli wychowania przedszkolnego ; SYLWIA POLCYN-MATUSZEWSKA, Grać czy nie grać? Oto jest pytanie - zastosowanie multimedialnych gier edukacyjnych w procesie kształcenia ; JOANNA SIKORSKA, Minecraft jako przykład gry komputerowej rozwijającej inteligencje wielorakie dzieci w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym ; DARIA SZYKOWNA, Wykorzystanie tablicy interaktywnej w szkole podstawowej jako wyzwanie dla nowoczesnej edukacji ; AGATA ŻBIKOWSKA, Kompetencje medialne polskich gimnazjalistów - czego cyfrowi tubylcy mogą się od nas nauczyć? ; AGATA OSMÓLSKA, Forum internetowe jako przestrzeń edukacyjna ; ALEKSANDRA ROŻEK, Nowe media w życiu osób z wadą słuchu ; ADAM PIETRZYKOWSKI, Telewizja akademicka jako środek do realizacji misji uniwersytetu w czasach nowych mediów ; ALEKSANDRA HULEWSKA, Edukacja zdrowotna w social media - szansę i zagrożenia ; The educational and social challenges of digital reality (Summary).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106110 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Media cyfrowe wspierające procesy dydaktyczne / Aleksander Piecuch. - Wydanie I. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2020. - 210, [1] strona : fotografie, ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia, netografia i wykaz aktów prawnych na stronach 201-[211].
Wstęp ; CZ I. MEDIA CYFROWE W EDUKACJI: R. I. Techniczne środki wsparcia dla procesów uczenia się i nauczania: 1. Technologie multimedialne wspierające procesy uczenia się i nauczania ; 2. Technologie informacyjne wspomagające poszukiwanie informacji ; 3. Technologie informacyjne wspomagające gromadzenie i zapamiętywanie informacji ; 4. Technologie informacyjne wspomagające wizualizację: Projektory multimedialne ; Tablice kopiujące ; Tablice interaktywne ; Wizualizery ; Systemy testowe ; Systemy wideokonferencyjne ; Wskaźniki ; 5. i-Lab wspomaganie problemowego uczenia się ; 6. Chmura informacyjna ; 7. Dysk w chmurze ; R. II. Internet i jego technologie w szkole: 1. System Informacji Oświatowej ; 2. Szkoła w przestrzeni wirtualnej ; 3. Portale korporacyjne a zarządzanie wiedzą ; 4. Blogi i mikrob logi ; 5. Otwarte Zasoby Edukacyjne ; 6. e-Dziennik - narzędzie wspierające proces edukacji szkolne ; 7. Elektroniczny dziennik dla rodzica i ucznia ; CZ. II. TECHNOLOGIE BLISKIEJ PRZYSZŁOŚCI: R. III. Technologie inżynierii wiedzy: 1. Inżynieria wiedzy ; 2. Inżynieria dydaktyczna ; 3. Technologie semantyczne w edukacji ; 4. System zarządzania treścią: Interaktywność sieci - Web 2.0 ; Technologia hipertekstu ; Modelowanie struktury hipertekstowej ; Optymalizacja węzła hipertekstowego ; W kierunku inteligentnego hipertekstu ; Hipertekst - korzyści i ograniczenia ; R. IV. Teleedukacja: 1. Rozwój e-usług w edukacji ; 2. e-Learning - kształcenie 2.0 ; 3. m-Learning - perspektywa rozwoju ; 4. e-Twinning - międzynarodowa przestrzeń edukacji ; R. V. Edukacja wirtualna: 1. Wirtualne środowisko edukacyjne ; 2. Rozszerzona wirtualna rzeczywistość i jej edukacyjne znaczenie ; 3. Wirtualne laboratoria - modelowanie i symulacje ; 4. Wirtualne wycieczki dydaktyczne ; 5. Wirtualne biblioteki cyfrowe ; 6. Second Life w edukacji ; 7. Chaterbooty - nowe technologie w edukacji ; 8. Wirtualny doradca edukacyjno-zawodowy ; 9. Wirtualne wykłady - uniwersytet otwarty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. A-113976 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty)
Bibliografia, netografia na stronach [229]-239. Indeks.
POTRZEBA EDUKACJI MEDIALNEJ W PERSPEKTYWIE KSZTAŁCENIA POLONISTYCZNEGO: "O mediach, przez media, do mediów" - założenia edukacji medialnej ; Edukacja medialna w zapisach podstawy programowej ; MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE JAKO NARZĘDZIE EDUKACYJNE: Historia - definicje - typologia ; Polonista podłączony do sieci czy polonista pod napięciem? - media społecznościowe według nauczycieli ; Dydaktyczny potencjał mediów społecznościowych ; Efektywność komunikacji wirtualnej w relacji nauczyciel - uczeń ; WSPÓŁCZESNY NASTOLATEK WIELOEKRANOWY A MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE: Od C do Z - alfabet nowych pokoleń ; Mozaikowa tożsamość "globalnych nastolatków" ; Doświadczenia medialne mlodych ludzi ; Idealna lekcja z wykorzystaniem internetu według uczniów ; EDUKACYJNY POTENCJAŁ MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH A DYDAKTYKA LITERATURY: Drama online jako sposób na aktywne poznawanie lektur w świecie cyfrowym ; Media społecznościowe w klasie: analogowo czy cyfrowo? ; LEKTURY NOWOMEDIALNE: Media społecznościowe oraz urządzenia przenośne w najnowszej literaturze dla dzieci i młodzieży ; Teksty nowomedialne na trzech etapach edukacyjnych - propozycje dydaktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka "Poradnika Bibliotekarza" ; 36)
Na stronie przedtytułowej podtytuł: Kurs podstawowy (40-44 godziny).
Bibliografie, netografie przy większości rozdziałów.
Wstęp ; Uwagi do prowadzenia zajęć i ich organizacji ; Dziennik zajęć kursów komputerowych ; Zajęcia 1. Poznanie się z uczestnikami, rozmowa wstępna, początki pracy z komputerem ; Zajęcia 2. Nauka obsługi myszki ; Zajęcia 3. Nauka obsługi klawiatury ; Zajęcia 4. Zapoznanie się z systemem. Pulpit ; Zajęcia 5. Obsługa okien, kosza oraz aplikacji systemowych ; Zajęcia 6. Edytor tekstu cz. 1 (MS Word / LibreWriter) ; Zajęcia 7. Edytor tekstu cz. 2 (MS Word / LibreWriter) ; Zajęcia 8. Edytor tekstu cz. 3 (MS Word / LibreWriter) oraz drukowanie ; Zajęcia 9. Arkusze kalkulacyjne (MS Excel / LibreCalc) ; Zajęcia 10. Tworzenie prezentacji (MS PowerPoint / LibreImpress) ; Zajęcia 11. Pierwszy krok w cyfrowy świat Internetu oraz sposoby połączenia z Internetem ; Zajęcia 12. Poruszanie się po Internecie, praktyczne strony WWW ; Zajęcia 13. Zakładanie poczty na Gmail-u oraz nauka korzystania z konta ; Zajęcia 14. Narzędzia Google, w tym pisanie za pomocą mikrofonu ; Zajęcia 15. Wirtualne podróże 360 stopni – cały świat, a nawet kosmos ; Zajęcia 16. Komunikator internetowy Skype ; Zajęcia 17. Zapisywanie plików na nośnikach pendrive oraz nagrywanie płyt CD/DVD ; Zajęcia 18. Przeglądanie zdjęć, muzyki i filmów na komputerze oraz korzystanie z YouTube ; Zajęcia 19. Wirtualna rzeczywistość i korzystanie z okularów VR ; Zajęcia 20 ; Bezpieczny senior w Internecie ; Zajęcia 21. Legalna Kultura ♥ ; Zajęcia 22. e-Bilet – zamówienie, zakup lub rezerwacja ; Propozycja zajęć – grupa średniozaawansowana ; Propozycja zajęć – grupa zaawansowana.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108925 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 235-[254].
Wstęp ; R. I. Jakość życia seniorów w Polsce: 1. Osoba starsza - analiza kategorii ; 2. Stereotyp starości i jego komponenty ; 3. Uwarunkowania jakości życia osób starszych ; R. II. Starzenie się i starość w ekspansywnie zmieniającym się świecie: 1. Historyczno-kulturowa perspektywa znaczenia starości: Historyczne konteksty starości ; Kulturowe aspekty starości ; 2. Modele i koncepcje procesu starzenia się ; 3. Obszary aktywności seniorów ; R. III. Edukacja osób starszych: 1. Uczenie się dorosłych poprzez doświadczenia ; 2. Instytucje wspomagające edukację seniorów ; 3. Pasja, profesjonalizm, kreatywność - elementem edukacji seniorów ; R. IV. Senior w przestrzeni medialnej: 1. Przestrzeń medialna - elementy konstytutywne ; 2. Kompetencje kluczowe aktywnego seniora ; 3. Wirtualna złota jesień - seniorzy w sieci internetowej ; R. V. Funkcjonowanie seniorów w przestrzeni medialnej - badania własne: 1. Edukacja medialna seniorów ; 2. Blogujący seniorzy ; 3. Seniorzy wobec nauczania zdalnego w dobie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110726 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 205-211.
Internet jest wszędzie – zajrzyj, poznaj wirtualny świat młodych i pytaj o wszystko! Obowiązkowa lektura dla rodziców dzieci w każdym wieku! Bo wszyscy jesteśmy online. Codziennie każdy z nas, niezależnie od wieku, spędza wiele czasu w Internecie. Młodzi ludzie dużo szybciej i sprawniej w nim buszują, a my – rodzice, nauczyciele i opiekunowie – potrzebujemy narzędzi, by mądrze im towarzyszyć, dostrzegać ewentualne zagrożenia i szybko działać. Jak reagować na cyberprzemoc – niezależnie od tego, czy jesteśmy jej świadkami, ofiarami czy… rodzicami jej twórców? Gdzie szukać dobrych i rzetelnych informacji na temat otaczającego nas świata i w jaki sposób unikać fake newsów? Jak zadbać o to, by maksymalnie ograniczać dostęp do pornografii, pedofilii, ruchów pro-ana i wszelkich oszustw? Dzieci i nastolatki bardziej ufają internetowi niż dorosłym i to w sieci szukają informacji na temat otaczającego ich świata. Ten poradnik pomoże choć trochę zmienić tę tendencję. Znajdziesz w nim dużą dawkę wiedzy, wiele ciekawych profili, linków i rad, dzięki którym pokierujesz aktywnością dziecka online. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [235]-251. Indeks.
Spis treści także ang.
I. PODEJŚCIA BADAWCZE W MEDIOZNAWSTWIE: 1. Komunikacja społeczna a komunikacja medialna. Zagadnienia terminologiczne ; 2. Komunikacja polityczna ; 3. Filozofia mediów ; 4. Nauka o komunikowaniu. Przedmiot, cel i zakres ; 5. Prasoznawstwo ; 6. Polski wkład w badania nad mediami ; 7. Przekaz w mediach ; 8. Komunikacja masowa ; 9. Analiza tekstów medialnych ; 10. Podejście psychoanalityczne ; 11. Filmoznawstwo ; 12. Teoria literatury. II. DYSCYPLINY NAUKOWE BADAJĄCE MEDIA: 1. Socjologia prasy ; 2. Studia nad propagandą ; 3. Radioznawstwo ; 4. Socjologia filmu ; 5. Socjologia telewizji ; 6. Studia feministyczne a media ; 7. Socjologia wizualna ; 8. Pedagogika medialna ; 9. Brytyjskie studia kulturowe nad mediami ; 10. Psychologia mediów. III. TEORETYCY I BADACZE KOMUNIKOWANIA: 1. Harold Lasswell i amerykańska szkoła badań nad mediami ; 2. Robert Merton i rozwój mass media resarch ; 3. Teoria mediów Dennisa McQuaila ; 4. Rola mediów w rozwoju cywilizacji. Koncepcja Harolda Innisa ; 5. Medialne utopie Marshalla McLuhana ; 6. Filozofia mediów Derrica de Kerkhove'a ; 7. Interakcjonizm Ervinga Goffmana a badania mediów ; 8. Semiotyczny model komunikowania Umberto Eco ; 9. Krytyka telewizji Neila Postmana ; 10. Jeana Baudrillarda koncepcja rozumienia mediów ; 11. Talcott Parson i amerykański funkcjonalizm w nauce o komunikowaniu ; 12. Teoria działania komunikacyjnego Jürgena Habermasa ; 13. Socjologia Internetu. Badania Manuela Castellsa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93925 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest rezultatem dwudniowych obrad polsko-słowackiego sympozjum naukowego, które odbyło się w Rzeszowie w dniach 29-30 kwietnia 2009 r.
Badania przeprowadzono m.in. w woj. podkarpackim, pow. przemyskim i wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy ref.
I. W POSZUKIWANIU SPOSOBÓW PRZECIWDZIAŁANIA PROBLEMOM MARGINALIZUJĄCYM SYTUACJĘ SPOŁECZNĄ JEDNOSTEK I GRUP: Z doświadczeń historycznych pedagogicznego działania na rzecz wsparcia osób zagrożonych marginalizacją ; Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu ; Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu ; Proces wyłaniania się pewnych marginalnych grup społecznych, jak i przeistaczanie się niektórych jednostek na obszary ekskluzji ; Rodina ako nenahraditelná inštitúcia v sociáľnom systeme organizácie (Rodzina jako podstawowa jednostka organizacyjna w społeczeństwie obywatelskim) ; Migracje zarobkowe młodych Polaków a ich zagrożenie marginalizacją w ojczyźnie ; Úloha univerzít pri predchádzaní marginálizácie osôb prostredníctvom saturácie edukačných potrieb (Rola edukacyjna uniwersytetów w zapobieganiu marginalizacji). II. WYBRANE KWESTIE MARGINALIZACJI W ŚWIETLE BADAŃ DIAGNOSTYCZNYCH: Výber vhodného sociálnodiagnostického prístupu v kontexte posúdenia životnej situácie klienta-rodiny. Možnosti súčasnej teórie a praxe. (Dobór właściwego postępowania socjalnodiagnostycznego w kontekście oceny sytuacji życiowej rodziny - klienta. Współczesne możliwości w teorii i praktyce) ; Edukacja osób zagrożonych społecznym wykluczeniem jako metoda i proces budowania gotowości do zmiany ; Przejawy marginalizacji w zakresie uczestnictwa w kulturze niektórych grup i środowisk osób dorosłych z terenu województwa podkarpackiego (w świetle badań diagnostycznych) ; Diagnozowanie w skali regionu potrzeb byłych więźniów, ich sytuacji egzystencjalnej, możliwości wsparcia społecznego jako elementu systemowych oddziaływań zapobiegających marginalizacji i wykluczeniu społecznemu ; Relacje pomiędzy kapitałem ludzkim a rozwojem gospodarczym ; Stan kompetencji obywatelskich młodych dorosłych - na przykładzie opinii studentów pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Perspektywy życiowe uczniów szkół średnich i ich szkolne determinanty. III: INSTYTUCJONALNE I ŚRODOWISKOWE WSPIERANIE JEDNOSTEK I GRUP ZAGROŻONYCH MARGINALIZACJĄ: K problematike otvorenosti univerzit voči potrebám učiaceho sa regiónu (Uczelnie wyższe wsparciem dla rozwoju ekonomicznego regionu) ; Społeczeństwo informacyjne, medialne, sieciowe determinantem transformacji społecznych - potrzeba pedagogiki medialnej ; Aktywizacja zawodowa a problem marginalizacji osób niepełnosprawnych powiatu przemyskiego ; Punkty konsultacyjne jako jedna z form pomocy środowiskom zagrożonym marginalizacją ; Udział towarzystw dobroczynnych w przeciwdziałaniu marginalizacji ubogich dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych - aspekt historyczny ; Przeciwdziałanie marginalizacji osób starszych poprzez edukacyjną ofertę uniwersytetów trzeciego wieku ; Znaczenie edukacji w przeciwdziałaniu marginalizacji społecznej osób bezdomnych ; Bezdomność jako powód marginalizacji i wykluczenia społecznego ; Rola doradztwa zawodowego w przeciwdziałaniu marginalizacji osób bezrobotnych ; Wspieranie osób bezrobotnych poprzez ofertę pedagogicznych studiów podyplomowych ; Trh práce z pohľadu sociológie, ekonómie a ekonomickej sociológie (Rynek pracy w kontekście socjologii, ekonomii i socjologii gospodarczej). IV: ŚRODOWISKOWE UWARUNKOWANIA ZAGROŻENIA MARGINALIZACJĄ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM SYTUACJI KOBIET: Monitorowanie przemocy w rodzinie - "Niebieska Karta" ; Pedagogika socjalna a potrzeby społeczne rodziny ; Dziejowy model edukacji kobiet - marginalizacja w procesie kształcenia ; Przeciw społecznemu wykluczeniu kobiet doświadczających przemocy w rodzinie ; Stygmatyzacja a ryzyko marginalizacji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96665 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza IPN Oddział w Rzeszowie)
Temat
Archiwum Państwowe (Łódź) Diecezja Przemyska Katolicki Uniwersytet Lubelski (KUL) Ministerstwo Pracy i Opieki Społecznej (Polska ; 1945-1960) Okręg Rzeszów (Zrzeszenie "Wolność i Niezawisłość" ; 1945-1947) Ojczyzna (organizacja) Polska Partia Robotnicza (1942-1948) Polski Związek Byłych Więźniów Politycznych Polskie Stronnictwo Ludowe (1945-1949) III Zarząd Główny (Zrzeszenie "Wolność i Niezawisłość ; 1945-1947) Komitet Porozumiewawczy Organizacji Polski Podziemnej Związek Artystów Scen Polskich Żołnierz Polski (czasopismo ; Warszawa) Antykatolicyzm Antykomunizm Czasopismo polskie Czasopismo wojskowe Dyskusja Gospodarka regionalna Komunizm Kościół a państwo Kultura pamięci Martyrologia Migracje Młodzież Niemieckie nazistowskie obozy koncentracyjne Opozycja polityczna nielegalna Organizacje młodzieżowe Partie polityczne Podziemie polityczne i zbrojne (1944-1956) Polityka historyczna Polityka kulturalna Polityka naukowa Polityka pracy Polityka regionalna Polityka wewnętrzna Polityka wyznaniowa Prawo wojskowe PRL Proces pokazowy Prokuratura wojskowa Propaganda Prześladowania polityczne Referendum w Polsce (1946) Ruch oporu Sądownictwo wojskowe Socjalizacja Sowietyzacja Stalinizm Straty wojenne Szkolnictwo wyższe Światopogląd Teatr polski Upamiętnianie Ustrój polityczny Więźniowie polityczni Wizerunek medialny Współdziałanie Wybory parlamentarne w Polsce (1947) Wychowanie Zatrudnienie Zbiory archiwalne Zbrodnie sądowe Białystok (woj. podlaskie) Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie) Diecezja przemyska (obszar) Kresy wschodnie Rzeczypospolitej Lublin (woj. lubelskie) Piła (woj. wielkopolskie) Polska Tomaszów Mazowiecki (woj. łódzkie) Warszawa (woj. mazowieckie) Wielkopolska Województwo białostockie (1944-1975) Województwo rzeszowskie (1945-1975) Ziemie Odzyskane
Gatunek
Indeks.
Proces Komitetu Porozumiewawczego Organizacji Polski Podziemnej (III Zarządu WiN) z grudnia 1947 r. jako przejaw inscenizacji politycznej w okresie przedstalinowskim / Patryk Pleskot ; Rozbicie Okręgu Rzeszowskiego WiN i proces jego kierownictwa jako przykład zbrodni sądowej (1947-1948) / Paweł Fornal ; "Referendum ludowe" z 1946 r. jako przykład zmasowanej akcji propagandowej / Wojciech Łukaszewski ; Rzeszowski WiN a referendum i wybory 1947 r. / Grzegorz Ostasz ; Propagandowe kreowanie wizerunku wrogów "władzy ludowej" na łamach tygodnia "Żołnierz Polski" w latach 1945-1947 / Kajetan Hamerlak ; Diecezja przemyska obrządku łacińskiego w okresie przejmowania władzy w Polsce przez komunistów (1944-1947). Zarys problematyki / Ks. Stanisław Nabywaniec, ks. Jan Rogula ; Ewolucja polityki władzy ludowej wobec Ziem Odzyskanych na przykładzie relacji komunistów z członkami niepodległościowej organizacji "Ojczyzna" / Szymon Gajewski ; Upamiętnianie martyrologii przez Polski Związek byłych Więźniów Politycznych w latach 1946-1949 / Ewa Cuber-Strutyńska ; Polityka pełnego zatrudnienia i "racjonalnego" wykorzystania siły roboczej w kontekście działalności urzędów zatrudnienia w latach 1945-1947 / Elżbieta Słabińska ; Społeczno-gospodarcze realia województwa białostockiego w latach 1944-1947 / Marcin Markiewicz ; Od mocnego uderzenia do stopniowej presji. Polityka PPR wobec nauki 1944-1947 / Tadeusz P. Rutkowski ; W nowych realiach. Katolicki Uniwersytet Lubelski w latach 1944-1947 / Włodzimierz Toruń ; Próby sowietyzacji kultury i sztuki w latach 1944-1947 na przykładzie Bydgoszczy / Stefan Pastuszewski ; Teatr po wojnie (1944-1948). Między niezależnością a podporządkowaniem. Zarys problematyki / Daniel Przastek, Paweł M. Mrowiński ; Spory światopoglądowe o istotę i zakres wychowania młodzieży w latach 1945-1947 / Anna Idzikowska-Czubaj ; Kształtowanie się systemu władzy komunistycznej w Pile w latach 1945-1947 / Robert Kolasa ; Uchwycić władzę w terenie. Polska Partia Robotnicza i partie satelickie w Tomaszowie Mazowieckim w latach 1945-1948 w świetle akt z zasobu Archiwum Państwowego w Łodzi / Andrzej Wróbel ; Janczarzy czy pasierby? Związek Walki Młodych w Wielkopolsce latach 1945-1948 / Marcin Jurek ; Organizacja Wojskowej Prokuratury Gernizonowej w Baiłymstoku (1944-1946) / Diana Maksimiuk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113966 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej