Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(201)
Forma i typ
Książki
(196)
Publikacje fachowe
(26)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Publikacje naukowe
(23)
Poradniki i przewodniki
(21)
Publikacje popularnonaukowe
(9)
Audiobooki
(2)
Czasopisma
(2)
Proza
(2)
Druki ulotne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(236)
wypożyczone
(38)
tylko na miejscu
(23)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(31)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(23)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(126)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(4)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(18)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(4)
Filia 2 (Fredry 5)
(3)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(4)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(8)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(17)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(4)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(7)
Filia 9 (Czackiego 5)
(5)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(7)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(13)
Filia 15 (Lwowska 60)
(4)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(13)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Filia 20 (Solarza 9a)
(4)
Autor
Montessori Maria (1870-1952)
(5)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(5)
Camarda Sylwia
(4)
Davies Simone
(3)
Furmanek Waldemar (1945- )
(3)
Imai Hiyoko
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(3)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(3)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(3)
Pater-Podgórna Ewa
(3)
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(3)
Skawran Katarzyna
(3)
Walat Wojciech (1963- )
(3)
Alfaioli Massimo (1969- )
(2)
Dryden Gordon (1931- )
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Gordon Thomas (1918-2002)
(2)
Guz Sabina
(2)
Głażewski Michał
(2)
Haring Norris G. (1923- )
(2)
Herdtweck Waltraud
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
Kmieć Stanisław (1940- )
(2)
Kozaczuk Franciszek
(2)
Krolczuk Luiza
(2)
Lepalczyk Irena (1916-2003)
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Lupi Andrea
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(2)
Pospiszyl Kazimierz
(2)
Poussin Charlotte
(2)
Radzicki Józef
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Rowid Henryk
(2)
Rudna-Jaros Monika
(2)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(2)
Szczepaniak Paweł (1957- )
(2)
Takane Yoshio
(2)
Vos Jeannette (1943- )
(2)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Ziembiński Zygmunt
(2)
Łopatkowa Maria (1927- )
(2)
Świć Anna
(2)
Alvarez Céline (1983- )
(1)
Badura Jan (pedagogika)
(1)
Baran Józef (1931- )
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Beretta Elenia
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Białołęcka Helena
(1)
Bielenda Aleksander (1954- )
(1)
Bigaj Laura
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara (1971- )
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bobrowska-Nowak Wanda
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bogusz Jan (1928- )
(1)
Bohucki Jan (1901-1991)
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeuta)
(1)
Borkowski Łukasz
(1)
Browne Deborah
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Brühlmeier Arthur (1934- )
(1)
Bulles Zazie
(1)
Bybluk Marian (1935- )
(1)
Carlgren Frans (1925- )
(1)
Ceremuga Małgorzata
(1)
Chaciewicz Krystyna
(1)
Chodasz Aleksandra
(1)
Chrost Sławomir (1967- )
(1)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(1)
Ciechaniewicz Wiesława
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Claparéde Édouard (1873-1940)
(1)
Cotte Delphine Gilles
(1)
Czajkowska Anna (1970- )
(1)
Czarnecki Kazimierz (1933- )
(1)
Czekaj-Kotynia Katarzyna (1981- )
(1)
Danowski Bartosz
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Domański Cezary W. (1962- )
(1)
Doucleff Michaeleen
(1)
Dubas Elżbieta (1957- )
(1)
Duffy Roslyn
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Duvouldy Marine
(1)
Dąbrowski Jacek (tłumacz)
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Dębnicki Kazimierz (1919-1986)
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Ferguson George Andrew (1914- )
(1)
Ferguson George Andrew (1914-2002)
(1)
Freinet Célestin (1896-1966)
(1)
Frydman Ela
(1)
Fucke Erhard
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gajdziński Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(33)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(23)
1980 - 1989
(10)
1970 - 1979
(37)
1960 - 1969
(8)
1950 - 1959
(2)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(5)
1920 - 1929
(5)
1860 - 1869
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(65)
1901-2000
(12)
1945-1989
(7)
1989-2000
(4)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(196)
Ukraina
(4)
Holandia
(2)
Język
polski
(187)
Odbiorca
Rodzice
(20)
Nauczyciele
(16)
Szkoły podstawowe
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Pedagodzy
(5)
0-5 lat
(4)
6-8 lat
(4)
Dzieci
(4)
Szkoły wyższe
(3)
9-13 lat
(2)
Bibliotekarze
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Doradcy metodyczni
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Edukatorzy
(1)
Gimnazja
(1)
Instruktorzy harcerscy
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Niewidomi
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Terapeuci środowiskowi
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Pedagogika
(68)
Metody nauczania
(53)
Metody wychowawcze
(47)
Wychowanie
(32)
Metoda Montessori
(26)
Nauczanie
(21)
Nauczyciele
(18)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(16)
Nauczanie początkowe
(15)
Pedagogika resocjalizacyjna
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(15)
Dziecko
(14)
Wychowanie w rodzinie
(14)
Dzieci
(13)
Pedagogika specjalna
(12)
Psychologia wychowawcza
(12)
Uczenie się
(11)
Wychowanie przedszkolne
(10)
Psychologia dziecka
(9)
Uczniowie
(9)
Innowacje
(8)
Kształcenie
(8)
Pedagogika opiekuńcza
(8)
Myślenie twórcze
(7)
Młodzież
(7)
Niedostosowanie społeczne
(7)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(7)
Rodzina
(7)
Szkolnictwo
(7)
Osobowość
(6)
Oświata
(6)
Pedagogika pracy
(6)
Psychologia
(6)
Czytelnictwo
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Gry edukacyjne
(5)
Kultura
(5)
Montessori, Maria (1870-1952)
(5)
Wychowanie moralne
(5)
Arteterapia
(4)
Biblioterapia
(4)
Czytanie
(4)
Drama (pedagogika)
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Dziecko trudne
(4)
Gry i zabawy
(4)
Informatyka
(4)
Internet
(4)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(4)
Opieka społeczna
(4)
Praca
(4)
Przestępczość
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Więziennictwo
(4)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(4)
Autorytet
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Eksperyment
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Kara (psychol.)
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Metoda projektów
(3)
Metodologia
(3)
Mózg
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Pedagogika biblioteczna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Penitencjarystyka
(3)
Praca kulturalno-oświatowa
(3)
Psychopatia
(3)
Rodzicielstwo
(3)
Rozmowa
(3)
Samokształcenie
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Wartość
(3)
Więźniowie
(3)
Wolność
(3)
Zdolności
(3)
Agresywność
(2)
Alkoholizm
(2)
Bibliotekarstwo
(2)
Biblioteki szkolne
(2)
Dochody indywidualne
(2)
Dyscyplina (socjologia)
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
E-learning
(2)
Edukacja alternatywna
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja muzyczna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Euroregiony
(2)
Filozofia
(2)
Freinet, Celestin (1896-1966)
(2)
Gospodarka
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Historia (przedmiot szkolny)
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Temat: dzieło
Scratch Junior
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(6)
1989-
(6)
1901-
(5)
1801-1900
(3)
2001-0
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1601-
(1)
1801-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Włochy
(2)
Francja
(1)
Gmina Lubenia (woj. podkarpackie)
(1)
Laskowiec (woj. mazowieckie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sołonka (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Lubenia)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Warszawa
(1)
Wielkopolska
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Poradnik
(28)
Opracowanie
(21)
Praca zbiorowa
(8)
Podręcznik
(7)
Podręczniki akademickie
(7)
Scenariusz zajęć
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Monografia
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Podręczniki
(4)
Poradniki
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusz z zajęć
(2)
Biografia
(1)
Biografie
(1)
Blogi
(1)
Cytaty
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadania i nowele przygodowe
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Piosenka polska
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Punk rock
(1)
Rock
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Zagadnienia
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(81)
Psychologia
(21)
Informatyka i technologie informacyjne
(7)
Historia
(5)
Kultura i sztuka
(4)
Matematyka
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Językoznawstwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rozwój osobisty
(1)
201 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia ; t. 62)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-62299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Pedagogiki. Pisarze Obcy/ Komitet Nauk Pedagogicznych i Psychologicznych Polskiej Akademii Nauk)
Bibliogr. s. [CXII]-CXIV. Indeksy.
Życiorys ; Twórcza praktyka ; Twórczość autorska ; Próba syntezy ; J. KERSCHENSTEINER - POJĘCIE SZKOŁY PRACY ; PODSTAWOWY AKSJOMAT PROCESU KSZTAŁCENIA: [I] Pojęcie szkoły pracy: Cel państwa i zadania szkoły publicznej ; Pierwszym zadaniem wykształcenie zawodowe ; Pedagogiczne pojęcie pracy ; Drugie i trzecie zadanie szkoły publicznej ; Metody szkoły pracy ; Fachowe nauczanie pracy ręcznej i nauczyciel-technik ; Zebranie wyników i uwagi końcowe ; [II] Podstawowy aksjomat procesu kształcenia oraz wypływające z niego wnioski dla organizacji szkół: Przedmowa ; 1. Aksjomat: Sporne zagadnienia w poglądach na kształcie ; O strukturze dobra kształcącego w ogólności ; O strukturze danej przez przyrodę indywidualności oraz rozwiniętej z niej formy życia ; Podstawowy aksjomat procesu kształcenia ; Geneza struktur duchowych ; Zagadnienia teorii kształcenia ; Zarzuty, z którymi spotkał się aksjomat ; 2. Następstwa: Stara zasada indywidualności ; Jednostronność dóbr kształcących w szkołach średnich ; Błąd polegający na mnożeniu jednakowo działających dóbr kształcących ; Postulat wykształcenia ogólnego ; Podstawowe twierdzenie dotyczące kształtowania planów nauczania dla szkół średnich ; Nietrafny podział szkół na wychowujące i zawodowe ; Pierwszy zarzut przeciwko realizowaniu podstawowego aksjomatu ; Drugi zarzut przeciw zasadzie organizacji ; Przedmioty obowiązkowe i do wyboru ; Gimnazjum niemieckie ; Trzeci zarzut: kształcenie się bez skłonności ; Czwarty zarzut: wzgląd na warunki miejscowe ; Piąty zarzut: jednostronność w kształceniu nauczycieli ; Szkoły średnie ogólnokształcące a wychowanie społeczne ; Główne rodzaje szkół dla pracowników umysłów ; Uzdolnienia teoretyczne i praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-479 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii pedagogicznej / Marta Bogdanowicz. - Wydanie 1 poszerzone (dodruk). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018. - 278, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 184-199.
Metoda Dobrego Startu należy do metod wspomagania rozwoju psychomotorycznego, edukacji i terapii przez wielozmysłowe uczenie się wzrokowo-słuchowo-dotykowo-kinestetyczno-ruchowe. W formie zabaw aktywizuje funkcje uczestniczące w procesie czytania i pisania oraz współdziałania między nimi, czyli integrację percepcyjno-motoryczną. Prezentowane tu podejście metodyczne sprzyja uczeniu się każdego dziecka. Wielką korzyść odnoszą przede wszystkim dzieci „ryzyka dysleksji"' dzieci dyslektyczne, a także dzieci o opóźnionym rozwoju. Metodę Dobrego Startu można stosować: w przedszkolach; w grupach 5-6-latków (rocznego obowiązkowego przygotowania do szkoły); w pierwszej klasie do nauki pisania i cyfr; w przedszkolu i kasach I-III do nauki języka angielskiego (Good Start Method for English); w zespołach korekcyjno-kompensacyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych; w grupach, klasach integracyjnych i specjalnych; a także w domu z własnym dzieckiem. [Harmonia Universalis, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały Pomocnicze / Politechnika Rzeszowska)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84789 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-73 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Schulinfarkt : was wir tun können, damit es Kindern, Eltern und Lehrern besser geht?" 2013.
Czy szkoła może sprawiać uczniom radość? Czy może dawać satysfakcję nauczycielom? Jak wspierać dziecko w obliczu presji szkolnej? Jak rozwiązywać problemy, które rodzą się w klasie? JESPER JUUL, duński pedagog i terapeuta, twierdzi, że współczesne dzieci żyją pod nadmierną presją szkoły. Szkoła jest najważniejszą częścią ich życia, wokół niej koncentrują się także relacje z rodzicami, co rodzi wiele konfliktów i napięcia we wzajemnych relacjach. Jesper JUUL postuluje radykalną zmianę nastawienia do uczniów: zaufanie zamiast przymusu, prawdziwe relacje zamiast bezosobowych reguł. Jego główną troską jest dobro dzieci, jednak podkreśla, że uczniowie nie będą czuć się w szkole dobrze, jeśli nauczyciele źle się w niej czują. [Wydawnictwo MiND, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Biblioteki - Dzieci - Młodzież)
Bibliografia strony 337-[340].
Zawiera: Płyta CD zawiera: Kalif bocian / Wilhelm Hauff ; Baśń o rumaku zaklętym / Bolesław Leśmian ; Słowik / Hans Christian Andersen ; O królewnie czarodziejce / Józef Ignacy Kraszewski.
WSTĘP ; CZ. I. DLACZEGO WARTO PRACOWAĆ Z KSIĄŻKĄ W GRUPIE?: R. 1. Dlaczego warto pracować z książką? Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz ; R. 2. Dlaczego warto pracować w grupie? Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz ; R. 3. Jakie dodatkowe możliwości w pracy z książką stwarza grupa? Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz ; R. 4. Jakie dodatkowe możliwości w pracy grupowej daje książka? Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz ; CZ. II. CO ZMIENIA SIĘ WOKÓŁ PRACY Z KSIĄŻKĄ?: R. 1. Czytelnicy, z którymi pracujemy. Beata Świderek, Elżbieta Hornowska, Magdalena Sowik, Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz, Marta Todys, Małgorzata Karasińska ; R. 2. Książki, z którymi pracujemy – kryteria wyboru. Maria Kulik, Anna Lipińska ; R. 3. Metoda KLANZY jako praktyka działania z książką i czytelnikami. Anna Lipińska ; CZ. III. WARSZTATY PRACY Z KSIĄŻKĄ – Z KUFRA PRAKTYKÓW: R. 1. Jak przygotować warsztaty pracy z książką? Elżbieta Hornowska, Marta Todys, Anna Lipińska ; R. 2. Przydatne formy pracy z książką i czytelnikiem: -Opowiadanie baśni (Maria Kulik) ; -Czytanie aktywizujące (Maria Kulik) ; -Możliwości wykorzystania grafoskopu w pracy z książką (Grażyna Walczewska-Klimczak) ; -Czarny teatr (Elżbieta Hornowska) ; -Teatrzyk Kamishibai (Małgorzata Karasińska) ; -Teatr cieni (Marta Todys) Karty literackie (Elżbieta Hornowska) ; -Uniwersalny scenariusz dyskusji „dlaczego ludzie…?, dlaczego ja..?” (Maria Kulik) ; CZ. IV. KSIĄŻKI I WARSZTATY, KTÓRE UŁATWIAJĄ ROZUMIENIE ŚWIATA: R. 1. Jak czytać scenariusze warsztatów? Anna Lipińska ; R. 2. Nasze propozycje pracy z książką i czytelnikami: -Marta Todys Niezwykły przyjaciel – na podst.: Tomi Ungerer Crictor i inne niesamowite stwory, „Format” ; -Małgorzata Karasińska Opowieści z Gruffalowego lasu – na podst.: Julia Donaldson, il. Alex Sheffer Grufallo, „EneDueRabe” ; -Beata Świderek Stary strych – na podst.: Beata Ostrowicka Opowieści ze starego strychu, il. Aneta Krella-Moch, „Literatura” ; -Małgorzata Karasińska Dzieci świata – na podst.: Paweł Pawlak Ciao! Ahoj! Hello! „Dwie Siostry” ; -Magdalena Sowik Każdy może być inny – na podst.: Beata Ostrowicka Ale ja tak chcę! il. Krystyna Lipka-Sztarbałło, „Literatura” ; -Elżbieta Hornowska Bilet do szczęścia – na podst.: Izabela Degórska Bajka o szczęściu, il. Aleksadra Kucharska-Cybuch, „EZOP” ; -Małgorzata Karasińska Skarpetkowe szczęście – na podst.: Justyna Bednarek Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych), il. Daniel de Latour; Nowe przygody skarpetek (jeszcze bardziej niesamowite), „Poradnia K” Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz ; -Poszukiwanie skarbów – na podst.: Biblijna przypowieść o talentach ; -Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz Polowanie na cudowny kwiat – na podst.: Olga Tokarczuk Loteria ; -Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz Powrót zza ściany – na podst.: Anna Onichimowska Dziesięć stron świata, „Literatura” ; -Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz Wszyscy jesteśmy ważni – na podst.: Paweł Beręsewicz Noskawery, il. Aleksandra Krzanowska, „Literatura” ; -Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz Mieć znaczy być? – na podst.: Paweł Beręsewicz Noskawery, il. Aleksandra Krzanowska, „Literatura” ; -Grażyna Walczewska-Klimczak Czy ludzie idealni potrzebują pomocy? – na podst.: Beatrice Alemagna Pięciu nieudanych, „Dwie Siostry” ; -Anna Lipińska Zatrzymaj się, zaczytaj się, zamyśl się… – na podst.: Mitch Albom Zaklinacz czasu, „ZNAK” ; -Grażyna Walczewska-Klimczak Porozmawiajmy o miłości – na podst.: Paweł Beręsewicz Jak zakochałem Kaśkę Kwiatek, „Skrzat”; Per Nilsson Zakochałem się w Milenie, „Zakamarki”, Bolesław Prus Lalka, il. A. Uniechowski, „PIW” 1969.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-106246 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-48829 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komputer w pedagogice specjalnej / red. Bronisław Siemieniecki. - Toruń : Adam Marszałek, 2005. - 133 s. : fot., il., tab., wykr. ; 24 cm.
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-87537 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono wśród nauczycieli szkół podstawowych w woj.: rzeszowskim, przemyskim, krośnieńskim i tarnobrzeskim.
Bibliogr. s. 276-278.
Teoretyczne zagadnienia innowacji pedagogicznych nauczyciela klas początkowych ; Czynniki determinujące innowacje pedagogiczne nauczyciela klas początkowych ; Metodologia badań ; Charakterystyka czynników innowacji pedagogicznych nauczycieli klas początkowych w przeprowadzonych badaniach ; Umiejętności pedagogiczne nauczycieli - nowatorów klas początkowych w świetle przeprowadzonych badań ; Obszary innowacyjności działań pedagogicznych nauczycieli klas początkowych w świetle badań ; Instytucjonalne uwarunkowania innowacji pedagogicznych w opinii nauczycieli ; Piśmiennictwo pedagogiczne - czynnikiem inspirującym innowacje ; Analiza osiągnięć szkolnych uczniów klas początkowych w świetle badań ; Weryfikacja hipotez i wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101104 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71273 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-80436 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich = Contributions and Materials / Polish Librarians Association ; 19)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77479 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to drugie wydanie książki, zmienione i uzupełnione. Autorka po przedstawieniu czytelnikom podstaw edukacji w systemie Montessori dokładniej zajmuje się niektórymi obszarami kształcenia dzieci w tym systemie, a mianowicie obszarem życia codziennego, kształcenia zmysłów oraz wybranymi zagadnieniami edukacji matematycznej prowadzonej w przedszkolu i szkole. W książce przedstawiono teoretyczne podstawy pracy nauczycieli w systemie Montessori oraz oryginalne materiały dydaktyczne z obszaru kształcenia zmysłów i edukacji matematycznej, opracowane przez twórczynię metody, jej współpracowników i następców. Prezentacji materiałów dydaktycznych towarzyszą przykłady praktycznych rozwiązań metodycznych oraz zestawy zadań i ćwiczeń możliwych do wykorzystania przez uczniów i nauczycieli w pracy indywidualnej i zespołowej. Omawiane zagadnienia są bogato ilustrowane barwnymi fotografiami, rysunkami schematami. Książka jest adresowana do wszystkich, którzy interesują się pedagogiką Montessori, a przede wszystkim do studentów pedagogiki oraz czynnych zawodowo nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Przydatna też może być nauczycielom metodykom pracującym w starszych klasach szkoły podstawowej oraz pedagogom specjalnym i nauczycielom pracującym w placówkach integracyjnych, a także rodzicom zaangażowanym w indywidualną, domową edukację swoich dzieci. [Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111468/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 191-[195].
Jest to drugie wydanie książki, zmienione i uzupełnione. Autorka po przedstawieniu czytelnikom podstaw edukacji w systemie Montessori dokładniej zajmuje się niektórymi obszarami kształcenia dzieci w tym systemie, a mianowicie obszarem życia codziennego, kształcenia zmysłów oraz wybranymi zagadnieniami edukacji matematycznej prowadzonej w przedszkolu i szkole. W książce przedstawiono teoretyczne podstawy pracy nauczycieli w systemie Montessori oraz oryginalne materiały dydaktyczne z obszaru kształcenia zmysłów i edukacji matematycznej, opracowane przez twórczynię metody, jej współpracowników i następców. Prezentacji materiałów dydaktycznych towarzyszą przykłady praktycznych rozwiązań metodycznych oraz zestawy zadań i ćwiczeń możliwych do wykorzystania przez uczniów i nauczycieli w pracy indywidualnej i zespołowej. Omawiane zagadnienia są bogato ilustrowane barwnymi fotografiami, rysunkami schematami. Książka jest adresowana do wszystkich, którzy interesują się pedagogiką Montessori, a przede wszystkim do studentów pedagogiki oraz czynnych zawodowo nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Przydatna też może być nauczycielom metodykom pracującym w starszych klasach szkoły podstawowej oraz pedagogom specjalnym i nauczycielom pracującym w placówkach integracyjnych, a także rodzicom zaangażowanym w indywidualną, domową edukację swoich dzieci. [Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111468/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych = Biblioteka Dzieł Pedagogicznych ; Rok IX, z. 43)
Tytuł oryginału: "Adjusting the school to the child" 1933.
Bibliografia na stronach [218]-219.
R. I. Podstawowe zasady zindywidualizowania pracy w szkole ; R. II. Indywidualizowanie arytmetyki ; R. III. Przystosowanie programu arytmetyki do dziecka ; R. IV. Jak przystosować naukę czytania do poziomu każdego dziecka, począwszy od klasy drugiej ; R. V. Zindywidualizowanie początkowej nauki czytania ; R. VI. "Odgmatwanie" nauki języka ojczystego ; R. VII. Indywidualizowanie nauki pisowni ; R. VIII. Praca indywidualna a nauki społeczne ; R. IX. Uspołecznienie szkoły ; R. X. Różnice w zachowaniu się poszczególnych dzieci ; R. XI. Prowadzenie szkoły zindywidualizowanej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-26505 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45722 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy pedagogii osoby / Sławomir Chrost. - Warszawa : Difin, 2022. - 161, [1] strona ; 20 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 149-161.
Współfinansowanie: Uniwersytet Jana Kochanowskiego (Kielce)
W książce autor przedstawił fundamenty pedagogii osoby, nakreślił, w jaki sposób definiowana jest osoba, czym jest majeutyka jako sztuka (samo) wychowania osoby oraz zaprezentował, jakie są główne cele pedagogii osoby i w jaki sposób były/są realizowane. Monografia składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy zatytułowany „Osoba ludzka – próby definicji” przedstawia rozwój historyczny i treściowy pojęcia „osoba” w trzech odsłonach: od Ojców Kapadockich do Tomasza z Akwinu, od Kartezjusza do Husserla oraz od Maritaina do Tischnera. Rozdział drugi noszący tytuł „Majeutyka osoby” wprowadza w teoretyczne rozumienie tego pojęcia oraz określa rolę tej metody w pedagogii osoby. Ostatni, trzeci rozdział publikacji to podstawowa charakterystyka pedagogii osoby w inspiracji katolickiej. Określa najważniejsze cele i sposoby realizacji procesu wychowawczego w pedagogii osoby. W pracy wykorzystano refleksję filozoficzną i pedagogiczną wybranych myślicieli – pedagogów. Dobór wyznaczony został zgodnie z tradycją personalizmu teistycznego i polskiej myśli pedagogicznej. Wśród autorów, których refleksja podana została analizie i krytyce (oprócz klasyków personalizmu, takich jak: Augustyn, Boecjusz, Husserl, Kierkegaard, Maritain, Mounier, Spaemann, Tomasz z Akwinu), warto wymienić personalistów z Italii (Basti, Bellingreri, D’Arcais, Guardini, Possenti, Rigobello, Sanna, Stefanini, Vico) czy Polski (Blachnicki, Chudy, Gogacz, Granat, Krąpiec, Szołtysek, Tarnowski, Tischner, Wojtyła, Woroniecki). [Difin, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111471, A-111858 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-61407 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej