Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(42)
Forma i typ
Książki
(35)
Poradniki i przewodniki
(33)
Audiobooki
(7)
Publikacje fachowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(68)
wypożyczone
(34)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(15)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(12)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(5)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(3)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(5)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(7)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(5)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(7)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(7)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(6)
Filia 9 (Czackiego 5)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(6)
Filia 11 (Dębicka 170)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(5)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(4)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Filia 20 (Solarza 9a)
(3)
Autor
Covey Stephen R. (1932-2012)
(8)
Majewska-Opiełka Iwona (1954- )
(5)
Romanek Arkadiusz
(3)
Cieślak Piotr
(2)
Covey Sean
(2)
Dispenza Joe (1962- )
(2)
Duhigg Charles (1974- )
(2)
Guise Stephen
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Kopocz Elżbieta
(2)
Mochnaczewska Anna
(2)
Oślizło Ryszard
(2)
Scott S. J
(2)
Sugiero Joanna
(2)
Sutherland Rory (1965- )
(2)
Wojtczak Ewa
(2)
Załóg Ireneusz (1968- )
(2)
Ashton Jennifer
(1)
Bortnowska Małgorzata
(1)
Brewer Judson
(1)
Chimkowska Angelika
(1)
Ciepłowska Agnieszka
(1)
Clarke Stephen (1959- )
(1)
Clear James
(1)
Corley Tom
(1)
Covey Jane P
(1)
Covey John
(1)
Covey Sandra M
(1)
Curtis Stacy (1971- )
(1)
Davenport Barrie
(1)
Eyal Nir (1980- )
(1)
Filipowicz Leszek (1967- )
(1)
Fogg B. J. (1963- )
(1)
Fugiel Marcin
(1)
Gomola Aleksander (1963- )
(1)
Grabiwoda Barbara
(1)
Grzesiak Mateusz (1980- )
(1)
Hardy Darren
(1)
Hoover Ryan
(1)
Janiszewska Monika (dziennikarka)
(1)
Jurga Anna
(1)
Kabat-Zinn Jon (1944- )
(1)
Kolbusz Wiesław (1959- )
(1)
Kondrat Aleksandra (tłumaczka)
(1)
Kucewicz Katarzyna
(1)
Kucharczyk Anna
(1)
Lewandowska Izabela (ekonomia)
(1)
Lindström Martin (1970- )
(1)
Madej Bartłomiej
(1)
Ornatkiewicz Katarzyna (1965- )
(1)
Pomadowska Dorota
(1)
Rojek Katarzyna
(1)
Rudziński Marcin (1957- )
(1)
Rędzio Anna M
(1)
Stafford Rachel Macy (1972- )
(1)
Toland Sarah
(1)
Tracy Brian (1944- )
(1)
Underhill Paco
(1)
Więckowski Maciej (1982- )
(1)
Wright Craig
(1)
Wylężek Ewa
(1)
Zahariades Damon
(1)
Zielińska Magdalena (tłumaczka)
(1)
Ziglar Tom
(1)
Śledziński Leszek (1987- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(26)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
1901-2000
(8)
1989-2000
(8)
Kraj wydania
Polska
(41)
Język
polski
(41)
Odbiorca
Rodzice
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Menedżerowie
(1)
Menedżerowie produktu
(1)
Młodzież
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura polska
(1)
Menedżerowie produktu
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Temat
Nawyki
(35)
Sukces
(12)
Samorealizacja
(9)
Techniki samopomocy
(9)
Nawyki konsumenckie
(6)
Prakseologia
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Marketing
(4)
Małżeństwo
(4)
Więź małżeńska
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Bliskie związki międzyludzkie
(3)
Psychologia biznesu
(3)
Reklama
(3)
Rodzina
(3)
Uczucia
(3)
Zachowanie
(3)
Cele życiowe
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Medytacja
(2)
Mózg
(2)
Nastolatki
(2)
Relacje międzypokoleniowe
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Umysł
(2)
Anglicy
(1)
Asertywność
(1)
Bogactwo
(1)
COVID-19
(1)
Celebryci
(1)
Charakter
(1)
Dobroć
(1)
Duchowość chrześcijańska
(1)
Dzieci
(1)
Francuzi
(1)
Geniusz (wybitne zdolności)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Grywalizacja
(1)
Herbata
(1)
Humor
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Intymność
(1)
Jakość życia
(1)
Kolarstwo
(1)
Kolarze
(1)
Kompromis
(1)
Konsumenci
(1)
Macierzyństwo
(1)
Maketing
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Milionerzy
(1)
Mindfulness
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja wewnętrzna
(1)
Neuropsychologia
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Paul West (postać fikcyjna)
(1)
Perfekcjonizm (psychologia)
(1)
Pokolenie Z
(1)
Popyt
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Praca
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(1)
Przyjaźń
(1)
Psychoterapia
(1)
Relacja romantyczna
(1)
Rodzice
(1)
Samokontrola
(1)
Samowychowanie
(1)
Satysfakcja ze związku
(1)
Slow life
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Styl życia
(1)
Szczęście
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Technologie mobilne
(1)
Transteoretyczny model zmiany
(1)
Trening sportowy
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wola
(1)
Wybory życiowe
(1)
Wytrwałość
(1)
Zakochanie
(1)
Zakupy
(1)
Zarządzanie produktem
(1)
Zdolności
(1)
Zdrowy styl życia
(1)
Zwłoka (psychologia)
(1)
Łamanie nawyków
(1)
Śledziński, Leszek (1987- )
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Paryż (Francja)
(1)
Gatunek
Poradnik
(36)
Monografia
(2)
Autobiografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rozwój osobisty
(22)
Psychologia
(11)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Zarządzanie i marketing
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
42 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Nazwa pierwszego autora wyróżniona typograficznie.
Na okładce i grzbiecie logo wydawcy oryginału.
Tytuł oryginału: "Hooked : how to build habit-forming products" 2014.
Długie i częste wizyty na Facebooku, Twitterze czy YouTubie. Sprawdzanie poczty elektronicznej co kilka minut. Nieustanne zerkanie na ekran smartfona, który przywarł do Twoich rąk jak tatuaż. Gra, nad którą spędzasz codziennie wiele godzin... Kieruje Tobą wewnętrzna potrzeba odczuwania - czegokolwiek i przez cały dzień - a być może nawet jej nie dostrzegasz. Jest dokładnie tak, jak ktoś sprytnie sobie zaplanował. Twoje działania zostały przewidziane i uprzedzone. Twoje nawyki - zaprogramowane i utrwalone. W przypadku wielu produktów czy usług wykształcenie nawyków u konsumentów staje się warunkiem przetrwania na rynku. Dzięki tej książce będziesz mógł wygrać walkę o uwagę użytkownika swojego produktu. Zyskasz głęboką wiedzę, zebraną na podstawie prac psychologów. Na tej podstawie łatwo wypracujesz taktykę utrzymania władzy nad umysłami klientów. Dowiesz się, jakie cechy musisz nadać swojej ofercie, aby na dłużej zaskarbić lojalność użytkowników i stworzyć produkt, który jest nieustannie potrzebny, od którego nie będzie można się oderwać.Poradnik, który trzymasz w dłoni, to : źródło praktycznej wiedzy o ludzkich nawykach - jak powstają i w jaki sposób się utrwalają,przejrzysta instrukcja tworzenia produktów, które będą miały moc kuszenia i do których ludzie będą powracać,zestaw wskazówek, dzięki którym korzystanie z twojego produktu stanie się nawykiem, źródło informacji na temat technik behawioralnych stosowanych przez serwisy takie jak Twitter, Instagram, Pinterest oraz wiele innych. Wiedza o kształtowaniu nawyków konsumenckich to naprawdę potężne narzędzie! [Onepress Power, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113691 (1 egz.)
Książka
W koszyku
By być skutecznym zawodowo i szczęśliwym w życiu osobistym potrzebujesz dobrych nawyków - świadomie zaplanowanych, a następnie wdrożonych sposobów działania, dzięki którym szybko osiągniesz zaplanowane cele. Wśród nich może się znaleźć zbudowanie wymarzonej sylwetki, nauka języka obcego albo innej umiejętności, okazywanie uczuć partnerowi, spędzanie więcej czasu z dzieckiem, wstawanie rano lub zmiana nawyków żywieniowych. Dzięki odpowiedniej wiedzy jesteś w stanie przeprogramować swój mózg tak, by zmienił niesłużące Ci myśli, emocje i zachowania na takie, które są zdrowe dla Ciebie i Twoich bliskich. Jak to zrobić, dowiesz się z tej książki. [Helion, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Punkty Przełomowe)
Bibliogr. s. 197-199.
Uderzenie krwi do mózgu. Największe badania neuromarketingowe, jakie kiedykolwiek przeprowadzono ; To musi być tutaj. Lokowanie produktu, American idol i wielomilionowy błąd Forda ; Wezmę to co ona. Neurony lustrzane w akcji ; Nie widzę wyraźnie. Informacja podprogowa ma się świetnie ; Wierzysz w magię? Rytuały, przesądy i powody, dla których kupujemy ; I Say a Little Prayer. Wiara, religia i marka ; Czemu cię wybrałem? Potęga markerów somatycznych ; Działnie na zmysły ; Odpowiedź brzmi Neuromarketing i przewidywanie przyszłości ; Zostań ze mną na noc. Seks w reklamie ; Wnioski. Nowy markowy świat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-31 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Alchemy : the surprising power of ideas that don't make sense" 2019.
Indeks.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Przewrotna książka, zachęcająca nas do odkrywania magii, która pojawia się, kiedy tylko trochę bardziej zaufamy naszej własnej kreatywnej intuicji Aby być genialnym, trzeba być irracjonalnym - przekonuje Rory Sutherland, legenda reklamy i TED Talks. Dlaczego napój Red Bull jest tak popularny, chociaż wszyscy nienawidzą jego smaku? Dlaczego dzięki peronowym tablicom odliczającym czas pozostały do odjazdu pociągu mniej nas denerwują opóźnienia? I dlaczego wolimy, gdy pasta do zębów jest... pasiasta? Uważamy się za istoty racjonalne. A ekonomia i biznes opierają się na założeniu, że podejmujemy logiczne decyzje w oparciu o dowody. Ale wcale tacy nie jesteśmy. W wielu kluczowych obszarach naszego życia rozum odgrywa naprawdę znikomą rolę. Przyciąga nas to, co piękne, ale i to, co ekstrawaganckie, nadmierne, dziwaczne, absurdalne – od kosztownych zaproszeń ślubnych po maleńkie buteleczki zawierające najnowsze perfumy. Jeśli więc chcecie wpływać na wybory dokonywane przez ludzi, musicie ominąć rozum. Najlepsze pomysły nie mają bowiem racjonalnego sensu: sprawiają, że bardziej czujemy, niż myślimy. [Zysk i S-ka, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-659 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 11 godz.
Tytuł oryginału "Alchemy: The surprising power of ideas that don't make sense" 2019.
Czyta Wiesław Kolbusz.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Aby być genialnym, trzeba być irracjonalnym - przekonuje Rory Sutherland, wiceprezes agencji reklamowej Ogilvy i legenda TED Talks. Dlaczego napój Red Bull jest tak popularny, chociaż wszyscy nienawidzą jego smaku? Dlaczego dzięki peronowym tablicom odliczającym czas pozostały do odjazdu pociągu mniej nas denerwują opóźnienia? I dlaczego wolimy, gdy pasta do zębów jest... pasiasta? Uważamy się za istoty racjonalne. A ekonomia i biznes opierają się na założeniu, że podejmujemy logiczne decyzje na podstawie dowodów. Ale wcale tacy nie jesteśmy. W wielu kluczowych obszarach naszego życia rozum odgrywa naprawdę znikomą rolę. Przyciąga nas to, co piękne, ale i to, co ekstrawaganckie, nadmierne, dziwaczne, absurdalne - od kosztownych zaproszeń ślubnych po maleńkie buteleczki zawierające najnowsze perfumy. Jeśli więc chcecie wpływać na wybory dokonywane przez ludzi, musicie ominąć rozum. Najlepsze pomysły nie mają bowiem racjonalnego sensu: sprawiają, że bardziej czujemy, niż myślimy. [Heraclon International, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 3775 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Osobowość Odnowa)
Tytuł oryginału: "The hidden habits of genius : beyond talent, iq and grit - unlocking the secrets of greatness" 2020.
Czym jest geniusz? Na pierwszy rzut oka trudno porównywać ze sobą tak odmienne osobowości jak Einstein, Mozart i Elon Musk. A jednak, jeśli poddać życie genialnych osób skrupulatnej analizie, można się przekonać, że istnieją cechy i wzorce zachowania wspólne dla wielkich umysłów, które zapisały się w historii ludzkości. Co więcej, okaże się wówczas, że geniusz to coś więcej niż talent, IQ czy determinacja w działaniu. Ale najważniejsze jest to, że zrozumienie ukrytych cech tych wspaniałych ludzi pozwala na rozwijanie własnych mocnych stron i kreatywności, a w konsekwencji - szczęśliwsze życie. Trzymasz w ręku świetnie napisaną analizę geniuszu. Przekonasz się dzięki niej, że genialność jest czymś o wiele bardziej złożonym niż często pokazywany w hollywoodzkich filmach moment olśnienia: wiekopomne odkrycia nigdy nie są nagłe, lecz stanowią rezultat unikalnego trybu myślenia i długich rozważań. Poza faktami dotyczącymi wielkich ludzi znajdziesz tu praktyczne informacje, dzięki którym możesz podejmować konkretne decyzje i zmieniać swój sposób myślenia i działania. Oczywiście, lektura, choć pozwoli Ci na poznanie niezwykle interesujących kwestii, nie uczyni z Ciebie geniusza. Jednak nawyki umysłu, które przynoszą przełomowe przemyślenia, można świadomie w sobie wyrabiać i rozwijać. I o tym również jest ta książka. W książce: - refleksje nasuwające się po zbadaniu życia różnych geniuszów, - wspólne cechy wielu genialnych osób, - jak można scharakteryzować "naturę geniuszu", - co może wpłynąć na rozwój geniuszu, a które kwestie należy uznać za przeceniane, - co zrobić, aby zwiększyć swoją kreatywność. [Sensus, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Biblioteka zamknięta
Audiobook
CD
W koszyku
Psychologia zmiany w życiu i biznesie / Angelika Chimkowska. - Warszawa : Biblioteka Akustyczna, copyright 2017. - 1 płyta audio CD (9 godz. 55 min) : digital, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 9 godz. 55 min.
Czyta Leszek Filipowicz.
Nagranie w formacie mp3.
Planujesz właśnie w tym roku spełnić postanowienia noworoczne, cele czy marzenia? Już wiesz, że łatwa zmiana w trzech krokach to jak tabletka odchudzająca? Daje złudzenie działania, a potem efekt jo-jo. Mierzysz się ze zmianą w sytuacji biznesowej i chcesz dobrze zaplanować ten proces? Potrzebujesz rozwiązań, które angażują zespół, a nie utrwalają opór? Szukasz książki o zmianie, która opiera się na wynikach badań dotyczących ludzkiego mózgu, nawyków i silnej woli? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco przynajmniej na jedno z powyższych pytań – ta książka jest właśnie dla Ciebie. To nie jest poradnik łatwej metamorfozy, która kończy się wraz z pierwszymi trudnościami, ale oparte na naukowych badaniach podejście do wprowadzania i utrwalania zmian. Dla ludzi, którzy doświadczyli pozytywnej siły zmiany, stała się ona stylem życia. [Heraclon International, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.KM/CD 2843 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł przekładu: "Die 7 Wege zu glücklichen Beziehungen".
Na książce logo firmy: FranklinCovey.
U dołu okładki: Aby twój związek zawsze był na pierwszym miejscu.
W dzisiejszym świecie samo pragnienie stworzenia silnego, trwałego związku i rodziny nie wystarczy. Potrzebujemy nowego nastawienia i dodatkowych narzędzi, aby sprostać rozmaitym życiowym wyzwaniom. Ponadczasowe i sprawdzone w wielu dziedzinach "7 nawyków" to gotowy program na udane małżeńskie i rodzinne życie. Trzeba jednak wiedzieć, jak go realizować. W tej książce Stephen R. Covey z żoną Sandrą oraz jego brat John z żoną Jane dzielą się z nami osobistymi historiami na temat tego, jak stosować te zasady na co dzień i jak pomogły im one przetrwać trudne chwile i uporać się z małżeńskimi kłopotami. Wyjaśniają, co to znaczy zaczynać z wizją celu i myśleć w kategoriach wygrana-wygrana. Podkreślają, jak ważna jest empatyczna komunikacja, twórcza współpraca i "ostrzenie piły", czyli odpoczynek i regeneracja. Ich pragmatyzm, ciepły humor i rodzinne anegdoty sprawią, że "7 nawyków szczęśliwego małżeństwa" nie tylko umocni wasz związek, ale też wywoła uśmiech na twarzach. [Rebis, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 179-189. Indeks.
R. I. NOWE TRENDY W ZACHOWANIACH KONSUMENCKICH: 1. Wpływ pandemii COVID-19 na zachowania konsumentów ; 2. Charakterystyka współczesnego konsumenta oraz nowe formy zachowań konsumentów ; R. II. WSPÓŁCZESNE NARZĘDZIA MARKETINGU: 1. Rozwój marketingu i nowe koncepcje marketingowe ; 2. Wybrane narzędzia marketingowe ; R. III. CHARAKTERYSTYKA GRYWALIZACJI: 1. Zabawa jako prekursor gier ; 2. Grywalizacja - historia rozwoju ; 3. Definicje grywalizacji ; 4. Projektowanie grywalizacji ; 5. Grywalizacja - studia przypadków ; R. IV. GRYWALIZACJA W OPINIACH EKSPERTÓW: 1. Opis badania jakościowego ; 2. Definicje operacyjne w badaniu jakościowym ; 3. Grywalizacja a inne koncepcje ; 4. Grywalizacja a cele biznesowe ; 5. Rozwój grywalizacji w Polsce ; 6. Polskie kampanie oparte na grywalizacji ; R. V. GRYWALIZACJA W OPINIACH KONSUMENTÓW: 1. Opis badania ilościowego ; 2. Charakterystyka respondentów ; 3. Uczestnictwo w grach i konkursach ; 4. Grywalizacja - pojęcia i główne cechy ; 5. Grywalizacja - przykłady realizacji oraz osobiste uczestnictwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109001 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sensus. Osobowość Odnowa)
Tytuł oryginału: "Mindful relationship habits : 25 practices for couples to enhance intimacy, nurture closeness, and grow a deeper connection" 2017.
Bibliografia na stronach 285-287.
Kiedyś postanowiliście być razem. Wydawało się wam, że Wasza miłość będzie wieczna. Najczęściej jednak z upływem czasu związek słabnie, a uczucie wydaje się wypalać. Zaczyna się od drobnych nieporozumień i pretensji, potem są zranione uczucia, w końcu poważne kłótnie. Kipiąca złość lub zachowania pasywno-agresywne niszczą więź i poczucie bliskości. Pojawiają się lekceważenie i zaniedbanie relacji. Konsekwencją jest dramatyczne rozstanie lub wieloletnia wegetacja, która nikomu nie przynosi zadowolenia i satysfakcji. Czy to brzmi znajomo? I czy ten scenariusz jest nieunikniony? Na szczęście nie. Dzięki tej książce dowiesz się, jak mu zapobiec. Przekonasz się, że wystarczy mądrze praktykować mindfulness, czyli uważność w związku, aby cieszyć się relacją pełną miłości, zaufania, bliskości, radości - i oczywiście seksu satysfakcjonującego obie strony. Nauczysz się rozwijać i utrwalać nawyki sprzyjające zdrowszym i lepszym relacjom. Pokazano tu bowiem, jak w praktyce, bez wielkiego trudu, wykształcić zachowania, które zauważalnie poprawią jakość związku. Poznasz dwadzieścia pięć technik wzmacniania świadomości obecności drugiego człowieka, poprawy jakości komunikacji i unikania kłótni. A przede wszystkim otworzysz się na potrzeby ukochanej osoby, na okazywanie miłości i empatii i zyskasz pełną świadomość łączącej was wyjątkowej więzi! W książce: pięć sposobów używania języka miłości, sześć najważniejszych przyczyn rozpadu związków, siedem korzyści płynących z uważności w związku, osiem kroków budowania uważnego nawyku w związku, dwadzieścia pięć nawyków dla związków i sposoby ich rozwijania. [Helion, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Hands free life : 9 habits for overcoming distraction, living better & loving more" 2015.
Zobacz, jak uwolnić się od życiowego pośpiechu i odnaleźć prawdziwe szczęście. Żyjesz w stresie i nieustannie za czymś gonisz? Chciałbyś poświęcić dzieciom więcej czasu i uwagi, ale ciągle ci się to nie udaje? Czujesz, że w codziennej gonitwie zatraciłeś zdolność cieszenia się życiem i relacjami z najbliższymi? Jeśli tak, musisz przeczytać tę książkę! Jej autorka z ciepłem i dowcipem pokazuje, jak w krótkim czasie wypełnić swoje życie spokojem, by móc poświęcić więcej uwagi sobie i swojej rodzinie. Dzięki tej książce zaczniesz cieszyć się chwilą i znajdziesz czas dla swoich najbliższych. Jeśli chcesz: zachować równowagę pomiędzy życiem rodzinnym i zawodowym, uwolnić się od potrzeby bycia perfekcyjnym pod każdym względem, skończyć z zamartwianiem się tym, co inni ludzie o tobie myślą, zacząć rozkoszować się teraźniejszością, wprowadź w życie 9 prostych nawyków, które zmieniły życie autorki tej książki, i odmień swoją codzienność! [Wydawnictwo eSPe, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Tytuł oryginału: "Million dollar habits : proven power practices to double and triple your income" 2004.
Sprawdzone sposoby, dzięki którym podwoisz i potroisz swoje dochody! Wielu ludzi zadaje sobie pytanie, dlaczego niektórzy odnoszą większe sukcesy niż inni. Jeśli zamiast szukać prawdziwej odpowiedzi, wolisz zadowolić się czymś w rodzaju „świat nie jest sprawiedliwy” albo „tylko osoby mające niezwykłe szczęście mogą być spełnione i bogate”, nie musisz czytać tej książki. Jeśli jednak uważasz, że odpowiadasz za swoje życie, i chcesz osiągać ambitne cele, dzięki książce Nawyki warte miliony dowiesz się, jak to zrobić. Być może już wiesz, że nawyki kształtują życie i że zależy od nich ogromna większość naszych myśli, przekonań i działań. Tylko jak zapanować nad nawykami, aby upragniony sukces stał się rzeczywistością? Z tej publikacji dowiesz się, czym są „nawyki milionerów” - czyli ludzi, którzy zbudowali fortuny w ciągu jednego pokolenia. Poznasz skuteczne metody, jak myśleć efektywniej, podejmować lepsze decyzje i działać skuteczniej. Przeczytasz też o technikach zarządzania finansami, zdecydowanie ułatwiających osiąganie niektórych celów. Jednak Twoim najważniejszym zadaniem będzie praca nad własnym charakterem: masz się stać wspaniałym człowiekiem. Kimś, kto nadaje kierunek w swojej społeczności i stanowi wzór doskonałości. Aby to osiągnąć, musisz popracować nad własnymi nawykami: wybrać te potrzebne i konsekwentnie je utrwalać. Twój sukces przyjdzie - wystarczy, że świadomie wyuczysz się pożądanych zachowań! Dzięki tej książce: -przejmiesz kontrolę nad swoim życiem i zaczniesz dokonywać lepszych wyborów ; -zdobędziesz niezależność finansową ; -zmobilizujesz się do działania i osiągniesz życiowe cele ; -odświeżysz relacje z bliskimi ; -staniesz się osobą pełną najlepszej energii. [Helion, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.11-159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Just the way I am" 2009.
7 nawyków szczęśliwego dziecka. Nowe historie to jeszcze więcej zabawnych i pięknie zilustrowanych opowiadań, które przybliżą rodzicom i dzieciom metodę 7 nawyków skutecznego działania. Bohaterowie każdego opowiadania uczą się jednego z dobrych nawyków. Dzięki temu dzieci poznają 7 prostych kroków, które pomogą im mądrze planować czas na naukę i odpoczynek, być dobrymi przyjaciółmi i lubianymi kolegami, radzić sobie, gdy pojawiają się kłopoty, i nie poddawać się presji grupy. [Znak Emotikon, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.16-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
7 nawyków szczęśliwej rodziny / Stephen R. Covey ; przełożyła Bożena Jóźwiak. - Wydanie 1. (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2018. - 539, [5] stron : ilustracje ; 23 cm.
Tytuł oryginału: "The 7 habits of highly effective families" 1997.
Indeks.
Autor - z właściwą sobie wnikliwością, prostotą i praktyczną znajomością rzeczy - pokazuje, jak wykorzystać 7 nawyków, by stworzyć silną, kochającą się wielopokoleniową rodzinę. W dobie kryzysu rodziny, odzwierciedlającego kryzys wartości i autorytetów, Covey radzi, co zrobić, by bez uszczerbku dla własnej indywidualności rodzinę uczynić wartością najważniejszą w życiu, jak ją wzmacniać, by oparła się destrukcyjnym wpływom, a zarazem jak pielęgnować w rodzinie ducha zabawy, radości i przygody. [Dom Wydawniczy Rebis, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
7 nawyków szczęśliwej rodziny / Stephen R. Covey ; przełożyła Bożena Jóźwiak. - Wydanie 1. (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2019. - 539, [5] stron : ilustracje ; 23 cm.
Tytuł oryginału: "The 7 habits of highly effective families" 1997.
Indeks.
Autor - z właściwą sobie wnikliwością, prostotą i praktyczną znajomością rzeczy - pokazuje, jak wykorzystać 7 nawyków, by stworzyć silną, kochającą się wielopokoleniową rodzinę. W dobie kryzysu rodziny, odzwierciedlającego kryzys wartości i autorytetów, Covey radzi, co zrobić, by bez uszczerbku dla własnej indywidualności rodzinę uczynić wartością najważniejszą w życiu, jak ją wzmacniać, by oparła się destrukcyjnym wpływom, a zarazem jak pielęgnować w rodzinie ducha zabawy, radości i przygody. [Dom Wydawniczy Rebis, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inwestuj w Siebie)
Tytuł oryginału: "Rich kids : how to raise our children to be happy and successful in life" 2014.
To przewodnik dla rodziców, którzy chcą wychować dziecko na szczęśliwego i spełnionego człowieka. Mądrzy rodzice przyczyniają się nie tylko do rozwoju swoich dzieci, ale budują również lepsze społeczeństwo. Dzieci nauczone dokonywania właściwych wyborów przeniosą je na dorosłe życie, a tym samym zostaną nagrodzone emocjonalnie i finansowo. Tom Corley opracował dziesięć kluczowych nawyków sprzyjających osiąganiu sukcesów. Teraz dzieli się z czytelnikami wiedzą, jaką ludzie sukcesu przejmują... od rodziców. Bo szczęście i sukces nie są dziełem przypadku. Rodzice powinni być mentorami swoich dzieci. Ucząc właściwego postępowania, kształtując nastawienie i oczekiwania, przygotowują dziecko do szczęśliwego i pełnego sukcesów życia. Poradnik, który trzymasz w rękach, pokazuje, jak nauczyć dziecko podejmowania słusznych decyzji i pokonywania trudności. Dzięki niemu przygotujesz je na życie pełne sukcesów. Bowiem sukces to nie tylko pieniądze, ale również zadowolenie z życia, dobroć i szlachetność. Bogate w tę wiedzę dziecko przekaże ją kolejnym pokoleniom, bo na tym polega cykl sukcesu i budowanie lepszego społeczeństwa.To przewodnik dla rodziców, którzy chcą wychować dziecko na szczęśliwego i spełnionego człowieka. Mądrzy rodzice przyczyniają się nie tylko do rozwoju swoich dzieci, ale budują również lepsze społeczeństwo. Dzieci nauczone dokonywania właściwych wyborów przeniosą je na dorosłe życie, a tym samym zostaną nagrodzone emocjonalnie i finansowo. Tom Corley opracował dziesięć kluczowych nawyków sprzyjających osiąganiu sukcesów. Teraz dzieli się z czytelnikami wiedzą, jaką ludzie sukcesu przejmują... od rodziców. Bo szczęście i sukces nie są dziełem przypadku. Rodzice powinni być mentorami swoich dzieci. Ucząc właściwego postępowania, kształtując nastawienie i oczekiwania, przygotowują dziecko do szczęśliwego i pełnego sukcesów życia. Poradnik, który trzymasz w rękach, pokazuje, jak nauczyć dziecko podejmowania słusznych decyzji i pokonywania trudności. Dzięki niemu przygotujesz je na życie pełne sukcesów. Bowiem sukces to nie tylko pieniądze, ale również zadowolenie z życia, dobroć i szlachetność. Bogate w tę wiedzę dziecko przekaże ją kolejnym pokoleniom, bo na tym polega cykl sukcesu i budowanie lepszego społeczeństwa. [lubimyczytac.pl, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.18-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 294-295.
Gdy urocze wady przestają być takie urocze... Początki są piękne. On wspaniały, ona cudowna. Myszka, misio, dzióbek, żabka. Świata poza sobą nie widzą, a wspólna przyszłość rysuje się wspaniale. Co mogłoby pójść nie tak, skoro jestem w związku z tak niezwykłą osobą? Wszystko, co na etapie zauroczenia wydaje się rozczulające, szybko zaczyna drażnić. Irytować. Przeszkadzać. Doprowadzać do szaleństwa. Takiego z awanturą, pretensjami, krzykami, a nawet obrzucaniem się wyzwiskami. Bo ty zawsze, bo ty nigdy! W tego typu sytuacjach można oczywiście okopać się na swoim stanowisku w myśl zasady „moje jest mojsze” i toczyć z partnerem zajadłe wojny. Można, tylko dokąd to doprowadzi? Czy nie lepiej byłoby wyjść drugiej stronie naprzeciw i ustalić, które z codziennych rytuałów, charakterystycznych zachowań i ulubionych sposobów spędzania wolnego czasu są dla obojga akceptowalne? Warto umówić się, co jest do przyjęcia, a co absolutnie nie. To nie będzie łatwe ani szybkie. Jednak, o ile obie strony zechcą, jest duża szansa, by wspólna praca nad związkiem zakończyła się sukcesem. Chciałybyśmy, żeby ta książka stała się inspiracją do odświeżenia Twojego związku i wzbudzenia na nowo fascynacji partnerem. Zachęcamy do czytania jej we dwoje, tak by wspólna lektura stała się zalążkiem bliskiej i szczerej rozmowy. Autorki [Sensus, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 13 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-159.9 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Merde! : rok w Paryżu / Stephen Clarke ; przełożyła Agnieszka Barbara Ciepłowska. - Warszawa : Biblioteka Akustyczna, copyright 2008. - 1 płyta audio CD (10 godz. 1 min 21 s) : digital, stereo ; 12 cm.
(Kolekcja Literatury Współczesnej)
Czas trwania: 10 godz. 1 min 21 s.
Tytuł oryginału: "A year in the Merde" 2004.
Stanowi cz. 1 cyklu "Merde!". Cz. 2 pt.: Merde! W rzeczy samej, cz. 3 pt.: Merde! Chodzi po ludziach, cz. 4 pt.: M jak merde!, cz. 5 pt.: Merde factor, cz. 6 pt.: Merde w Europie.
Czyta Marcin Rudziński.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Paul West to typowy Brytyjczyk, połączenie Hugh Granta i Davida Beckhama. Francuska firma zatrudnia go jako specjalistę od marketingu, by stworzył w Paryżu sieć herbaciarni. Na miejscu okazuje się, że najbliższe miesiące spędzi wśród bandy nierozgarniętych współpracowników, nadzorowanych przez dwulicowego szefa oraz pięknych, lecz nieprzewidywalnych kobiet. Jak przetrwać w kraju, gdzie rok zaczyna się we wrześniu, najczęściej uprawianą dyscypliną sportową są strajki, a z powodu psich odchodów na ulicach do szpitala trafia ponad sześciuset paryżan rocznie? Na to i inne pytania odpowiada książka Stephena Clarke'a - wciągająca i niezwykle zabawna powieść przygodowa, a zarazem doskonały przewodnik po współczesnej Francji - jej stereotypach, konwenansach i uroczych dziwactwach. [Biblioteka Akustyczna, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-KM/43/O (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.KM/CD 1093 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-km-31 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-km-30 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-km-41 (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-konsumenci jutra : pokolenie Z i technologie mobilne / Barbara Grabiwoda. - [Warszawa] : Wydawnictwo Nieoczywiste - GAB Media, copyright 2018. - 310 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [293]-298. Netografia na stronach 299-310.
R. I. POKOLENIE Z W DOBIE EKSPANSJI NOWYCH TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH: 1. Rozwój nowych technologii informacyjnych jako zjawisko ery postindustrialnej przełomu XX i XXI w. ; 2. Kryteria wyodrębniania pokoleń ; 3. Definicje pokolenia Z ; 4. Pokolenie Z w Polsce ; R. II. PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH JAKO ELEMENT ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH: 1. Definicja i elementy zachowań konsumenckich ; 2. Definicja i elementy procesu podejmowania decyzji zakupowych ; 3. Proces podejmowania decyzji zakupowych na tle przemian wynikających z wirtualizacji ; R. III. TECHNOLOGIE MOBILNE I ICH WPŁYW NA PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH WŚRÓD PRZEDSTAWICIELI POKOLENIA Z: 1. Charakterystyka urządzeń mobilnych ; 2. Specyfika rynku technologii mobilnych i m-commerce ; 3. Charakterystyka użytkowników technologii mobilnych ; 4. Przedstawiciele pokolenia Z w świecie technologii mobilnych na rynku globalnym i w Polsce ; 5. Specyficzne zachowania użytkowników z wykorzystaniem technologii mobilnych ; R. IV. WYKORZYSTYWANIE TECHNOLOGII MOBILNYCH PRZEZ POLSKICH REPREZENTANTÓW POKOLENIA Z W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH - WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH: 1. Cele i założenia metodyczne przeprowadzonych badań empirycznych ; 2. Charakterystyka społeczno-demograficzna respondentów ; 3. Charakterystyka wykorzystania technologii mobilnych w życiu codziennym ; 4. Metody wykorzystywania technologii mobilnych w procesie dokonywania decyzji zakupowych przez reprezentantów pokolenia Z ; 5. Wpływ wykorzystywania technologii mobilnych przez firmy na proces podejmowania decyzji zakupowych ; R. V. ZNACZENIE TECHNOLOGII MOBILNYCH W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH WŚRÓD REPREZENTANTÓW POKOLENIA Z W POLSCE: 1. Hipoteza badawcza w świetle przeprowadzonych badań empirycznych oraz analiz badań wtórnych i literatury ; 2. Segmentacja konsumentów z pokolenia Z pod względem wykorzystania technologii mobilnych w procesie podejmowania decyzji zakupowych ; R. VI. DZIAŁANIA MARKETINGOWE SKIEROWANE DO PRZEDSTAWICIELI POKOLENIA Z Z WYKORZYSTANIEM TECHNOLOGII MOBILNYCH – REKOMENDACJE I PRZYKŁADY: 1. Funkcje natywne urządzeń mobilnych w działaniach marketingowych ; 2. Mobilne działania reklamowe ; 3. Serwisy społecznościowe w mobilnej komunikacji marketingowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-107075 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawie pro : wygraj siebie / Leszek Śledziński. - Kraków : Znak Horyzont - Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, 2022. - 270 stron, [16] stron tablic : fotografie (w tym kolorowe), portrety ; 24 cm.
Rower to cel i droga. Wsiadaj i jedź, a znajdziesz siebie. To nie jest zwykły poradnik o rowerach. Nie jest to też opowieść o skutecznym zrzuceniu zbędnych kilogramów poprzez sport. Ani o pierwszych treningach czy zdrowej diecie. Ani nawet historia youtubera, który postanowił napisać książkę, bo to modne. Zastanawiasz się, jak zmienić swoje życie? Kupiłeś rower, bo jeszcze masz siłę, a już cię stać? Szukasz pomysłu na siebie i chcesz czuć się lepiej? Nie wiesz, czy sport to coś dla ciebie, czy masz na to czas i czy wytrwasz? Jeśli te pytania wydają ci się znajome, to znajdziesz tutaj siebie. Tak szczerą i prawdziwą historię o wychodzeniu z bagna własnych kompleksów, problemów ze sobą, zdrowiem i światem rzadko można usłyszeć. Może znasz Leszka Prawie.PRO? Przeszedł całą tę drogę, popełnił masę błędów, wiele się nauczył i dziś jest w zupełnie innym miejscu. Teraz chce pomóc ci stać się lepszą wersją siebie. Zaskoczy cię, ile nierozwikłanych problemów sport pozwoli ci pokonać. Bez względu na to, ile masz lat, jak wyglądasz i ile posiadasz na koncie, możesz wygrać siebie. A walka o lepszą wersję siebie to bitwa z własną głową. Kiedy to zrozumiesz, efekty tego zwycięstwa przejdą twoje najśmielsze oczekiwania. [https://www.znak.com.pl/ksiazka/prawie-pro-wygraj-siebie-sledzinski-leszek-233037?query=prawie%20pro, dostęp 23.12.2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-796.6 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej