Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(101)
Forma i typ
Książki
(94)
Publikacje naukowe
(12)
Czasopisma
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje religijne
(2)
Dostępność
dostępne
(109)
tylko na miejscu
(5)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(10)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(92)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Szmyd Kazimierz
(7)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(7)
Barłóg Krystyna
(5)
Frączek Zofia
(3)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(3)
Chodkowska Maria
(2)
Kida Jan (1931- )
(2)
Kwieciński Zbigniew
(2)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(2)
Myszka Agnieszka
(2)
Polak Rafał (1978- )
(2)
Szluz Beata (1968- )
(2)
Zasacka Zofia
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Andres Zbigniew (1934- )
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Baron-Polańczyk Eunika
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bobrowicz Wojciech
(1)
Bobryk Adam
(1)
Braun Juliusz (1948- )
(1)
Budzyński Zdzisław (1952- )
(1)
Bąk Marzena
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Cynarski Stanisław (1923-1996)
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Dybiec Julian (1940- )
(1)
Dyczewski Leon (1936- )
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dymara Bronisława ( -2013)
(1)
Dąbrowski Zygmunt (?-2002)
(1)
Falski Marian (1881-1974)
(1)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gajewska Grażyna (pedagog)
(1)
Garbula-Orzechowska Joanna
(1)
Gawroński Sławomir (1977- )
(1)
Gierech Paweł
(1)
Gliniecka Marta
(1)
Grabowska Sabina (1973- )
(1)
Grzesik Artur
(1)
Grzymała-Moszczyńska Halina
(1)
Hrynkiewicz Józefina (1946- )
(1)
Huciński Tadeusz (1949- )
(1)
Ilczuk Dorota
(1)
Jaśkiewicz Grzegorz
(1)
Karpus Zbigniew (1954- )
(1)
Kiciński Krzysztof (1938- )
(1)
Kopeć Urszula (filolog)
(1)
Koseła Krzysztof
(1)
Krajewski Tadeusz (pedagogika)
(1)
Kucharska-Babula Agata
(1)
Kudrycka Barbara (1956- )
(1)
Kulikowska Justyna
(1)
Kułakowska Małgorzata
(1)
Kącka Katarzyna (1977- )
(1)
Lenik Paweł
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(1)
Maciaszek Maksymilian (1913-1997)
(1)
Majchrowski Jacek Maria (1947- )
(1)
Markowski Daniel (1942- )
(1)
Matyskiewicz Wiesław
(1)
Mihułka Krystyna
(1)
Miodunka Władysław (1945- )
(1)
Mors'ka Liliâ Ivanivna
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Niemiec Jerzy
(1)
Nowak Anna (pedagogika)
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Olak Antoni
(1)
Osik Danuta
(1)
Ousset Jean (1914-1994)
(1)
Pawlik Wojciech (1954- )
(1)
Pawłowska Agnieszka
(1)
Perzycka Elżbieta
(1)
Peters B. Guy
(1)
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(1)
Połaniecka Agnieszka
(1)
Pęczkowski Ryszard
(1)
Ratajczak Jagoda (1987- )
(1)
Ratajski Sławomir
(1)
Rewińska Elżbieta
(1)
Rowid Henryk (1877-1944)
(1)
Rulka Janusz
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Sierocka Halina
(1)
Sikorska Joanna
(1)
Skoczyńska-Prokopowicz Barbara
(1)
Sochaj Andrzej (1977- )
(1)
Sokolińska Joanna
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Solecki Sławomir
(1)
Sowa Jan (1976- )
(1)
Sowell Thomas (1930- )
(1)
Suwaj Patrycja Joanna
(1)
Szczepankowski Robert
(1)
Szczepański Bolesław
(1)
Szczęsna Anna (pedagogika)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(12)
1960 - 1969
(2)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1901-2000
(4)
1945-1989
(4)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(99)
Język
polski
(96)
niemiecki
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Nauczanie
(32)
Nauczyciele
(18)
Wychowanie
(18)
Szkolnictwo
(15)
Szkolnictwo wyższe
(13)
Uczniowie
(13)
Kształcenie
(12)
Wychowanie w rodzinie
(11)
Internet
(10)
Studenci
(10)
Pedagogika
(9)
Środki masowego przekazu
(9)
Dziecko
(8)
Język polski
(8)
Młodzież
(8)
Nauczanie początkowe
(8)
Niepełnosprawni
(8)
Nierówności społeczne
(8)
Edukacja medialna
(7)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(7)
Język
(7)
Kultura
(7)
Nauczanie na odległość
(7)
Oświata
(7)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Innowacje
(6)
Komunikacja społeczna
(6)
Metody nauczania
(6)
Multimedia
(6)
Polityka gospodarcza
(6)
Rodzina
(6)
Wzrost gospodarczy
(6)
Globalizacja
(5)
Historia
(5)
Katolicka nauka społeczna
(5)
Rolnictwo
(5)
Wartość
(5)
Wychowanie do wartości
(5)
Wychowanie obywatelskie
(5)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(5)
Budżety rodzinne
(4)
Dostęp do oświaty
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Gospodarka
(4)
Języki
(4)
Kobieta
(4)
Kościół katolicki
(4)
Kształcenie ustawiczne
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Nauczanie papieskie
(4)
Polityka innowacyjna
(4)
Praca
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Rozwój regionalny
(4)
Rynek pracy
(4)
Siła robocza
(4)
Socjologia
(4)
Służba zdrowia
(4)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(4)
Wiedza
(4)
Wykształcenie
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Bezrobocie
(3)
Cyganie
(3)
Czytanie
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziennikarstwo
(3)
Ekorozwój
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Inwestycje zagraniczne
(3)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(3)
Kapitał społeczny
(3)
Mniejszości narodowe
(3)
Mowa
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Pedagogika porównawcza
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Pedeutologia
(3)
Polityka społeczna
(3)
Postawy
(3)
Przemysł
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Regionalizacja gospodarcza
(3)
Religia
(3)
Rolnicy
(3)
Rozwój społeczny
(3)
Samokształcenie
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Struktura społeczna
(3)
Sztuka
(3)
Ubóstwo
(3)
Wsie
(3)
Zarządzanie
(3)
Świadomość narodowa
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Administracja
(2)
Agresywność
(2)
Temat: dzieło
Amnezja
(1)
Amour (film)
(1)
Atlantyda
(1)
Dolina Issy
(1)
Dzięki Bogu
(1)
Esther
(1)
Gazeta Wyborcza
(1)
I Bóg o nas zapomniał
(1)
Krauzowie i inni
(1)
Kurier Wileński (czasop. ; 1990- )
(1)
Masakra powstańców polskich w Fiszewie
(1)
Matka Boska Ostrobramska (obraz)
(1)
Nienawiść
(1)
Nowiny (czasop.)
(1)
Pieśń o Ukrainie
(1)
Po Galicji
(1)
Polityka (czasop. ; 1957- )
(1)
Pożądanie w cieniu wiązów
(1)
Przyszłość przeszłości
(1)
Region Dziś i Jutro (czasop.)
(1)
Region Europy (czasop.)
(1)
Super Nowości (czasop.)
(1)
Tygodnik Sanocki
(1)
Ucieczka
(1)
Wakacje nad Adriatykiem
(1)
Winien i ma
(1)
Wyspa
(1)
Ziemia księżycowa
(1)
Temat: czas
2001-0
(21)
1989-
(15)
1901-
(13)
2001-
(11)
1801-
(8)
1901-2000
(7)
1801-1900
(5)
1601-
(4)
1701-
(4)
1918-
(3)
1501-
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1701-1800
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Galicja
(5)
Ukraina
(5)
Galicja (kraina historyczna)
(3)
Województwo podkarpackie (1999- )
(3)
Francja
(2)
Górny Śląsk
(2)
Lwów (Ukraina)
(2)
Przemyska, diecezja (katol.)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Białoruś
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Cieszyn (woj. śląskie)
(1)
Czechosłowacja
(1)
Czechy
(1)
Daugavpils (Łotwa)
(1)
Drohobycz (Ukraina, obw. lwowski, rej. drohobycki)
(1)
Etiopia
(1)
Euroregion Karpaty
(1)
Gliwice (woj. śląskie)
(1)
Grodzisko (woj. małopolskie, pow. krakowski, gm. Skała)
(1)
Hiszpania
(1)
Huculszczyzna (Ukraina)
(1)
Irlandia
(1)
Iwano-Frankowsk (Ukraina)
(1)
Jarosławski, dekanat (greckokatol.)
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Kraje europejskie
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Krasne (woj. podkarpackie, pow. Rzeszów)
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Leżajsk (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Młodzież
(1)
NRD
(1)
Niemcy
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Opole (woj. opolskie ; okolice)
(1)
Piemont (Włochy)
(1)
Podole (Ukraina)
(1)
Polska Wschodnia
(1)
Pomorze
(1)
Przemyska, diecezja (greckokatol.)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rosja
(1)
Rypin (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Strzyżów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Strzyżów (woj. podkarpackie)
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Słowacja
(1)
Tarnogród (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wilno (Litwa)
(1)
Wolne Miasto Gdańsk
(1)
Wołczyn (Białoruś)
(1)
Wołyń (Ukraina)
(1)
Włocławska, diecezja (katol.)
(1)
Zabór rosyjski
(1)
Śląsk
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Świecie (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Księga pamiątkowa
(6)
Podręczniki akademickie
(5)
Biografie
(2)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Opracowanie
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Podręczniki
(2)
Programy telewizyjne
(2)
Antologia
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Bajka i baśń
(1)
Bibliografia
(1)
Bibliografia osobowa
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Dane statystyczne
(1)
Dokumenty
(1)
Elementarze polskie
(1)
Esej
(1)
Ilustracje
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Listy
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura fantastyczna
(1)
Literatura polska
(1)
Mapy
(1)
Mowy i homilie papieskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poradniki
(1)
Przypowieści ewangeliczne
(1)
Przysłowia
(1)
Publicystyka polska
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(17)
Edukacja i pedagogika
(10)
Historia
(5)
Nauka i badania
(4)
Religia i duchowość
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Językoznawstwo
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
101 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ros., słowac.
Streszcz. ang., pol, 1 ros. przy pracach.
I. KULTURA A JĘZYKOWY OBRAZ ŚWIATA: Językowy obraz świata a kultura ; Współzależność wyrazów rodzimych i zapożyczonych ; O kulturotwórczej roli gwary w edukacji regionalnej ; Częstotliwość słowa jako kryterium rozróżnienia między słownictwem aktywnym a pasywnym ; Specyfika stylu narracji na przykładzie życiorysów pracowników Lipawskiej Akademii Pedagogicznej ; Retoryka a idee postmodernistyczne ; Sztuki audiowizualne oraz ich rola w systemie fachowej edukacji językowej ; Konceptualizacja bankowo-giełdowego kodu kultury w słownictwie specjalistycznym w oparciu o niemiecką terminologię bankowo-giełdową ; Świat zagrody szlacheckiej w powieści Czesława Miłosza "Dolina Issy" ; Edukacja i nauczyciel wobec współczesnych przemian kulturowych ; Tworzenie się obywatelstwa w społeczeństwie wielokulturowym ; Język narzędziem komunikacji społecznej. Płaszczyzna metodologiczna ; Funkcje słownictwa wartościującego w artystycznym języku wybranych dzieł Stefana Żeromskiego i Henryka Sienkiewicza ; Język, kultura, tradycja i wychowanie patriotyczne. II. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Kultura i literatura w edukacji językowej ; Badanie stopnia (poziomu) przyswajania słownictwa języka obcego (angielskiego) metodami statystyki językowej ; Językowo-kulturowy obraz zwierząt w podręcznikach i wypowiedziach uczniów klas młodszych ; Przyrostkowe słowotwórstwo przymiotników jakościowych w gwarze łemkowskiej (odczasownikowe rodzaje produktywne) ; Czynniki tekstowości w wypracowaniach szkolnych ; Poziom kultury politycznej uczniów klas maturalnych ; Przysłowia w podręcznikach i opracowaniach dydaktycznych ; Sposoby kształcenia sprawności językowej uczniów klas początkowych ; Perspektywy systemów komputerowo-informatycznych w ustnym nauczaniu mówienia w języku obcym. III. ONOMASTYKA I TERMINOLOGIA SPECJALNA: Nazewnictwo budowli dworskich w mowie młodego pokolenia w północno-poniewskim dialekcie języka litewskiego ; Osobowość i motywacja ; Z indeksacji polsko- i ukraińskojęzycznej terminologii logopedycznej ; Kulturowy i językowy aspekt nazw osobowych w świetle badań nad antroponimią ; Nazwy własne w literaturze dziecięcej i ich percepcja w świetle badań empirycznych a kształcenie językowe dzieci 9-10-letnich ; Metafory onomastyczne w konstrukcjach z pogranicza frazeologii i składni jako problem translatoryczny ; O mitologizmach w polszczyźnie ; Miejsce leksyki sakralnej w językowej dydaktyce turystyki. IV. EDUKACJA JĘZYKOWA W ASPEKCIE KULTUROWYM: Kształtowanie leksyki u dzieci w wieku przedszkolnym z ogólnym niedorozwojem mowy ; Odzwierciedlenie wartości i postaw w języku dzieci podczas emocjonalnej percepcji bajek ; Kultura relacji społecznych w organizacji ; Występujące w procesie nauczania konflikty w literaturze dziecięcej i możliwości ich rozwiązania ; Rozwój nawyków językowych dzieci przedszkolnych na zajęciach muzycznych. V. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Język i styl artystyczny wypowiedzi uczniów klas III w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej ; Możliwości wykorzystania bajek i baśni w kształceniu językowym dzieci młodszych klas ; Obraz i ilustracja w kształceniu językowym uczniów klas początkowych ; Czasowniki mentalne w dyskursie szkolnym ; Kompetencja komunikacyjna uczniów w nauczaniu zintegrowanym ; Program kształtowania języka i innych funkcji poznawczych dla dziecka z autyzmem ; Kompetencje językowe uczniów gimnazjum ; Miejsce zabaw inscenizowanych w edukacji językowej dziecka w wieku przedszkolnym ; Dydaktyka ortografii oparta na wzmocnieniach pozytywnych. VI. LITERATURA I SZTUKA W EDUKACJI: Bliżej słowa: recytacja w kształceniu językowym i literackim uczniów ; Aktorskie techniki interpretacyjne jako metoda czytania tekstu ; Wykorzystanie dzieł malarskich w kształceniu językowym - próba diagnozy ; Liryczny dydaktyzm wierszy Marii Konopnickiej dla dzieci ; Przybosia więź słońca-światła ze słowem-światłem. Cieszyńskie poezjo-byty poety z Gwoźnicy ; Pojęcie miłości bliźniego w ujęciu przypowieści biblijnej i wybranych dzieł malarskich ; Literatura fantasy w edukacji polonistycznej ; Odzwierciedlenie współczesnej kultury w wypowiedziach dzieci przedszkolnych w sytuacjach zabawowych ; Książka ilustrowana dla dzieci. Obraz, figuracja, ilustracja ; Nauczyciel edukacji artystycznej (plastyki) w świetle badań empirycznych. VII. JĘZYK A PROBLEMY WYCHOWANIA: Język jako element subkultury przestępczej ; Język opisu przeżyć religijnych. Analiza narracji autobiograficznych młodzieży ; Ocena relacji uczeń - nauczyciel w klasie szkolnej na tle badań empirycznych ; Oddziaływanie lektur szkolnych na postawy uczniów klas I-III ; Komunikacja alternatywna w edukacji dzieci z zaburzeniami porozumiewania werbalnego ; Wychowanie do wartości w zreformowanej szkole. Język warsztatów twórczych ; Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagającym rozwój kompetencji językowych dziecka ; Konstrukcje składniowe o semantyce uogólnionej w kontekście edukacji językowej: aspekt praktyczny ; Ukierunkowanie kulturoznawcze w nauczaniu języków obcych - wymóg czasu ; Kultura nastolatków - język, tematyka, moralność ; Rola czynnika społecznego w rozwoju mowy dziecka ; Cechy specyficzne motywacji dorosłych do uczenia się języków obcych w różnych krajach ; Zależności między profesjonalizmem nauczyciela zawodu a jego zaangażowaniem emocjonalnym ; Rozwijanie kompetencji słownej uczących się w języku obcym (rosyjskim) ; Znaczenie studenckich podróży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97287 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. Rzeszowa, Dębicy i Pustkowa-Osiedla.
Bibliogr. przy pracach.
Krystyna Barłóg - Życiorys prof. dra hab. Janusza Homplewicza ; Janusz Homplewicz - Wiązki świateł etyki pedagogicznej w pryzmacie wychowywania niepełnosprawnych ; Waldemar Furmanek - Klawiatura problemów pedagogiki w pracach Janusza Homplewicza ; Jerzy Niemiec - Wspomnienie o prawdziwej przyjaźni, tej "na zawsze" ; Kazimierz Denek - Język jako nośnik wartości. Chrońmy go! ; Kazimierz Szmyd - Dziecko i nauczyciel wobec zagrożeń wychowania doby "postnowoczesnej" ; Krystyna Barłóg - Wspomaganie rozwoju dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju ; Aleksandra Mach - Z badań nad przystosowaniem psychospołecznym osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim ; Izabela Marczykowska, Anna Potocka - Działalność Ośrodka Wczesnej Interwencji jako oferta pomocy dziecku i jego rodzinie ; Elżbieta Kłęczek - Specjalistyczna Placówka Wsparcia Dziennego i Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka - realizacją zadań w zakresie wspierania rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym ; Elżbieta Szuty - Możliwości wsparcia rehabilitacyjnego niepełnosprawnych dzieci w szkole integracyjnej ; Elżbieta Jurkiewicz - Z doświadczeń integracji dzieci z różnymi niepełnosprawnościami w Szkole Podstawowej nr 22 w Rzeszowie ; Lucyna Koryl - Doświadczenia z pracy terapeutyczno-wychowawczej indywidualnego przypadku dziecka z uszkodzonym słuchem w szkole ogólnodostępnej ; Ilona Czyż - Problemy komunikacji u dzieci z cechami autystycznymi ; Katarzyna Hul - Rehabilitacja społeczna osób niesłyszących poprzez turystykę i sport (oferta wsparcia Polskiego Związku Głuchych w Rzeszowie) ; Małgorzata Busz - Nowe spojrzenie na rehabilitację - realną możliwością zaspokajania potrzeb życiowych oraz samorealizacji studentów z dysfunkcją słuchu uczelni rzeszowskich ; Joanna Sebastianka - Rodzeństwo pełnosprawne osób niepełnosprawnych intelektualnie ; Justyna Bereś - Wieloaspektowość i kompleksowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko autystyczne ; Magdalena Gołaszewska - Wieloaspektowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko upośledzone umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96097 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. prac w jęz. ang.
Cz. I. MOŻLIWOŚCI CYBERŚWIATA - Rozdz. I. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni: 1. Aktualność i ważność problematyki człowieka w cyberprzestrzeni, 2. Istota i charakterystyka cyberprzestrzeni, 3. Nowy wymiar terroryzmu w cyberprzestrzeni, 4. Podstawy teoretyczne edukacji medialnej i cyberprzestrzeni, 5. Założenia metodologiczne badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni; Rozdz. II. Edukacja medialna a cyberprzestrzeń: 1. Założenia edukacji czytelniczo-medialnej, 2. Edukacja czytelniczo-medialna jako program nauczania, 3. Szkolne centrum informacji, 4. Biblioteka szkolna jako centrum informacji; Rozdz. III. Nauka języków obcych w cyberprzestrzeni: 1. Założenia europejskie, 2. Przydatność edukacji językowej w cyberprzestrzeni, 3. Metody nauczania języków obcych, 4. Internetowe kursy języków obcych w Polsce; Rozdz. IV. Usługi bibliotek naukowych w dostarczaniu informacji elektronicznej w edukacji na odległość: 1. Polskie biblioteki cyfrowe (w wyborze), 2. Systemy elektronicznego dostarczania dokumentów; Rozdz. V. Reklama intemetowa, jej odbiorcy oraz kierunki rozwoju: 1. Charakterystyka reklamy internetowej, 2. Nowe strategie rozwoju reklamy, 3. Reklama internetowa a jej odbiorcy, 4. Oczekiwania odbiorców reklamy internetowej; Rozdz. VI. Możliwości robotyki we współczesnym świecie i edukacji: 1. Nowe technologie a społeczeństwo z perspektywy edukacji, 2. Znaczenie sztucznej inteligencji w procesie edukacji, 3. Roboty a futurystyczna wizja człowieka. Cz. II. ZAGROŻENIA CYBERŚWIATA - Rozdz. VII. Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci: 1. Istota komunikacji internetowej, 2. Kultura języka w sieci, 3. Komunikacja międzyludzka w dobie internetu, 4. Wpływ komunikatorów internetowych na dzieci, 5. Komunikatory internetowe - niebezpieczeństwem dla dzieci; Rozdz. VIII. Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka: 1. Teoretyczny kontekst cyberprzestrzeni - wirtualnej rzeczywistości, 2. Komputer łącznikiem ze światem wirtualnym, 3. Internet wirtualną otchłanią, 4. Świat wirtualny - sposobem na życie; Rozdz. IX. Media a problem uzależnień: 1. Istota i mechanizmy uzależnienia, 2. Media jako czynnik kształtowania osobowości uzależnionej, 3. Media jako obiekt uzależnień, 4. Kształtowanie uzależnionej osobowości we współczesnym systemie edukacyjnym, 5. Wychodzenie z uzależnień od mediów elektronicznych; Rozdz. X. Zagrożenia dla osób niepełnosprawnych związane z korzystaniem z mediów elektronicznych: 1. Zagrożenia dla zdrowia somatycznego i sprawności motorycznej osób niepełnosprawnych, 2. Zagrożenia dla dobrostanu i zdrowia psychicznego osób niepełnosprawnych; Rozdz. XI. Ryzyko uzależnień dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych: 1. Istota i specyfika uzależnienia, 2. Rodzaje i charakterystyka uzależnień, 3. Przyczyny uzależnień, 4. Objawy i przebieg uzależnień; Rozdz. XII. Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych - aspekty psychologiczne i etyczne: 1. Agresja i przemoc - wyjaśnienie terminologiczne, 2. Multimedia elektroniczne jako źródło agresji i przemocy, 3. Argumenty wskazujące na korzyści psychologiczno-społeczne związane z agresją i przemocą zawartą w przekazach multimedialnych, 4. Argumenty wskazujące na konsekwencje psychologiczno-społeczne związane ze zjawiskiem agresji i przemocy multimedialnej, 5. Pedagogiczny kontekst problemu agresji i przemocy zawartej w przekazach multimedialnych; Rozdz. XIII. Agresja w filmach rysunkowych dla dzieci - aspekty psychologiczne i pedagogiczne: 1. Psychologiczno-pedagogiczne ujęcie agresji w programach telewizyjnych, 2. Filmy animowane źródłem agresji, 3. Prezentowanie agresji w spotach reklamowych; Rozdz. XIV. Cyberpornografia i cyberseks: 1. Istota i specyfika cyberprzestępczości, 2. Pojęcie i charakterystyka przestępstw seksualnych, 3. Pornografia w internecie, 4. Cyberseks naturalnym elementem ciągle zmieniającej się rzeczywistości; Rozdz. XV. Gry i gierki w komunikacji społecznej. Informacyjne uwikłania i zależności: 1. Źródła, 2. Kręgi na powierzchni, 3. Pływanie w oceanie; Rozdz. XVI. Cyberterrorystyczna internetyzacja: 1. Klasyfikacja terroryzmu i miejsce zajmowane przez cyberterroryzm, 2. Cyberterroryzm i infoterroryzm, 3. Symulacje cyberterrorystyczne i próby ataku, 4. Rodzaje ataków cybernetycznych; Rozdz. XVII. Prawne aspekty przestępczości teleinformatycznej: 1. Przestępstwa przeciwko ochronie informacji, 2. Przestępstwa przeciwko mieniu prywatnemu i publicznemu, 3. Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów, 4. Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu w tym Rzeczpospolitej Polskiej, 5. Łamanie praw autorskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93593 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa WSP w Rzeszowie ; 733)
Badaniami objęto absolwentów Wyższej Szkoły Pedago- gicznej w Rzeszowie
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 311)
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Socjologiczno-Historyczna ; nr 38)
M.in. dot. orientacji życiowych kobiet na przykł. rzeszowskiego ośrodka akademickiego.
Bibliogr. przy rozdz.
Przy niektórych rozdz. streszczenie w jęz. ang.
1. Planowanie struktur społecznych. Przyczynek do polskiej zmiany; 2. Socjologiczne aspekty zarządzania kryzysowego i bezpieczeństwa obywateli; 3. Społeczne i polityczne aspekty globalizacji w rolnictwie; ; 4. Wyzwania szkolnictwa wyższego krajów Europy Środkowowschodniej u progu XXI wieku; 5. Motywy podejmowania decyzji o kształceniu w zawodzie pracownik socjalny w opiniach młodzieży studjującej; 6. Orientacje życiowe kobiet na przykładzie rzeszowskiego ośrodka akademickiego; 7. Nowy rodzaj edukacji - e-nauczanie; 8. Techniki manipulacji graficzną prezentacją danych (na wybranych przykładach); 9. Wywiad narracyjny i możliwość jego zastosowania na gruncie socjologii sportu (na wybranych przykładach).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M. in. dot. współpracy samorządu z organizacjami pozarządowymi w woj. podkarpackim.
Tekst częśc. ang.
Część I. POMOCNICZOŚĆ - ROZWAŻANIA NAD DOKTRYNĄ: Ewolucja chrześcijańsko-demokratycznej wersji zasady pomocniczości ; Korporacjonizm i subsydiarność w nauczaniu papieża Piusa XI ; Zasada pomocniczości w nauczaniu Jana Pawła II ; Zasada pomocniczości jako fundament idei Europolis ; Konstytucjonalizacja zasady subsydiarności w polskiej konstytucji a społeczeństwo obywatelskie ; Konsensualno-koncyliacyjne rozwiązywanie sporów w administracji publicznej w kontekście idei pomocniczości. Część II. WYMIAR PONADNARODOWY I NARODOWY ZASADY POMOCNICZOŚCI: The principle of subsidiarity, its legal regulation in European law and its review of compliance ; Tax policy of the European Union and its influence on national legislation ; Pojęcie subsydiarności i jej rola jako zasady prawa ; Zasada pomocniczości w wybranych orzeczeniach Trybunału Konstytucyjnego ; The Principle of Subsidiarity in the Decision - Making Activity of the Constitutional Court of the Slovak Republic ; Zasada subsydiarności w orzecznictwie ; Społeczeństwo informacyjne a pomocniczość i administracja elektroniczna. Część III. WYMIAR REGIONALNY I LOKALNY ZASADY POMOCNICZOŚCI: Konstytucyjna zasada pomocniczości w ustroju samorządu terytorialnego ; Polityka regionalna jako przejaw realizacji zasady pomocniczości ; Pomocniczość samorządowego województwa. Teoria i praktyka ; Realizacja zasady pomocniczości w procesie współpracy samorządu województwa podkarpackiego z organizacjami pozarządowymi regionu ; Zasada pomocniczości a działalność samorządu terytorialnego w perspektywie personalizmu chrześcijańskiego ; Zasada pomocniczości w realizacji zadań samorządu terytorialnego w Polsce ; Rola samorządu terytorialnego w ochronie zdrowia a konstytucyjna zasada pomocniczości ; Rola samorządu terytorialnego w realizacji zadań publicznych ; Ile państwa, a ile samorządu i organizacji pozarządowych w pomocy społecznej? ; Zasada pomocniczości a funkcjonowanie samorządu gminnego ; Jak kłodzki samorząd powiatowy wspiera rozwój gmin. Zasada pomocniczości w wymiarze lokalnym ; Polityka sąsiedztwa w Wielkiej Brytanii jako realizacja zasady pomocniczości ; Władztwo miejscowe jako realizacja zasady pomocniczości w Stanach Zjednoczonych Ameryki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98180 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Droga naukowo-badawcza dr Grażyny Tkaczyk ; Wykaz osiągnięć w pracy naukowej dr Grażyny Tkaczyk ; MEMORABILIA: Zatrzymane w pamięciů ; Od sercaů ; TEORETYCZNE ZAŁOŻENIA WSPIERANIA ROZWOJU OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: Drogi do integracji osób z upośledzeniem umysłowym ; Wielowymiarowość, wielokontekstowość niepełnosprawności intelektualnej jako problem społeczno-kulturowy podstawą etosu nowoczesnej edukacji osób upośledzonych na każdym etapie życiowej normalizacji ; Osoba głuchoniewidoma niepełnosprawna intelektualnie we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej ; Człowiek głębiej upośledzony umysłowo jako wartość zagrożona ; OSOBOWOŚCIOWE I RODZINNE KONTEKSTY UPOŚLEDZENIA UMYSŁOWEGO: Psychospołeczne korelaty wyuczonej bezradności osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim ; Percepcja własnej sytuacji a funkcjonowanie w rolach społecznych młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym ; Radzenie sobie ze stresem przez młodzież z lekkim upośledzeniem umysłowym ; Autorewalidacja osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną ; Czynniki środowiska rodzinnego a zachowanie agresywne osób niepełnosprawnych intelektualnie ; Psychospołeczne funkcjonowanie matek z rodzin wychowujących dziecko z upośledzeniem umysłowym - studia przypadków ; A gdy już dorosną - refleksje i doświadczenia matek dorosłych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: Szkolnictwo specjalne w roli tradycyjnej i nowej ; Reguły kształcenia w procesie edukacji integracyjnej uczniów z upośledzeniem umysłowym ; Wybrane wątki kształcenia uczniów upośledzonych umysłowo ; Wybrane aspekty edukacji integracyjnej uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim ; Zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim uczących się w integracji ; Ekspresja plastyczna dziecka niepełnosprawnego intelektualnie jako obszar i źródło oddziaływań edukacyjnych i terapeutycznych ; Rola pracy w rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnością umysłową ; OSOBA UPOŚLEDZONA UMYSŁOWO W PERCEPCJI I KONTAKTACH SPOŁECZNYCH: Rozwijanie integracji rówieśniczej uczniów upośledzonych umysłowo w środowisku klasy szkolnej ; Modyfikowanie postaw gimnazjalistów wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Prototypowość w kategoryzacji społecznej osób upośledzonych umysłowo ; Prawo osób z niepełnosprawnością intelektualną do samostanowienia Analiza instytucji ubezwłasnowolnienia w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słowo wstępne / Kazimierz Z. Sowa ; Przedmowa ; 1. Upadek, oszustwo, dogmaty : Nauczanie i oszukiwanie : Psychoterapeutyczna "edukacja" ; Zmiany w ostatnich latach ; Próby wyjaśnienia upadku : Czynniki społeczne ; Czynniki finansowe ; Szkolnictwo wyższe ; Dogmaty i założenia ; Cz I SZKOŁY : 2. Osłabione wydziały : Zawód ; Poziom intelektualny ; Problemy instytucjonalne : Niekompetentni nauczyciele ; Nienaukowe orientacje ; 3. Pranie mózgów : Metody prania mózgów : Stres i emocjonalne znieczulenie ; Izolacja i krzyżowy ogień pytań ; Odebranie środków obrony ; Cele prania mózgów : Rodzice jako pariasi ; Rówieśnicy w roli przewodników ; Ryzyko jako przygoda ; Sponsorzy i promotorzy ; Osąd ; 4. Dogmaty : "Wielokulturowość" ; "Dwujęzyczna edukacja" "Wrażliwość" ; Zalew rasizmu ; Psychologiczna wieża Babel : "Trafność" ; "Całość osobowości" ; "Zgodność kulturowa" ; "Szacunek dla samego siebie" i "samoakceptacja" ; Cz II WYŻSZE UCZELNIE : 5. Niszczący proces rekrutacji : Ludzkie i materialne koszty utrzymania uczelni : Prestiż uczelni ; Czesne i "koszty" kształcenia ; Przyjęcia na studia ; Egzaminy wstępne ; Grupy szczególnego uprzywilejowania ; 6. "Nowy rasizm" i "stary dogmatyzm" : Przepowiednie versus dogmaty : Roszady ; Problemy edukacyjne i społeczne ; Dowód empiryczny ; Wzory czy dogmaty : Podwójne standardy w edukacji ; Wydziały i programy dla kolorowych studentów ; Podwójne standardy zachowania ; Nowe dogmaty i "nowy rasizm" ; 7. Podwójne standardy ideologiczne : Wymiar społeczny : Rodzice ; Seks ; Ideologiczne założenia : Dyscyplina na uczelni ; Czesne jako polityczne subsydium ; "Edukacja w akademikach" ; Nieuczciwa obrona ; 8. Nauczanie i indoktrynacja : Powszechne problemy : Dostępność ; Jakość nauczania ; Ideologiczna indoktrynacja ; Rozwiązania globalne : Ocena studentów ; Wizytowanie zajęć ; Kontrola administracyjna ; Problemy instytucjonalne : Praca badawcza ; Gwarantowane bezterminowe zatrudnianie (tenure) ; 9. Kluby sportowe : Polityka finansowa klubów akademickich ; Uczelniani sportowcy : Sportowy kartel ; Sport kontra nauka ; Sportowcy kontra studenci ; 10. Imperium kontratakuje : Argumentowanie bez argumentów : Unikanie konkretów ; Nieuczciwe zarzuty utopijności ; Szkoły : Wina innych ; Zbyt wielkie wymagania ; Rozwiązania instytucjonalne ; Wybór szkoły ; Szkoły wyższe : Żądania "społeczeństwa" ; Nowomowa ; Jakość nauczania ; Świętoszkowatość i pieniądze ; Gwarantowane zatrudnienie (tenure) ; Ideologia i podwójne standardy ; Problemy rasowe ; 11. Ruina : Osiągnięcia i porażki : Szkoły ; Szkoły wyższe ; Reorganizacja : Szkoły ; Uczelnie wyższe ; Konkluzje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101203 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 131-[151]. Indeks.
Wprowadzenie ; R. I. Rodzina w czasie pandemii: 1. Ogólne cechy życia codziennego i jego wpływ na życie rodzinne ; 2. Zmiana ról i nowe obowiązki ; 3. Rodzina a problemy relacji: Relacje partnerskie w związku małżeńskim w dobie pandemii COVID-19 ; Relacje rodzice – dzieci w czasie kwarantanny ; Relacje pomiędzy rodziną nuklearną a pozostałymi członkami rodziny ; Relacje pozarodzinne: sąsiedzkie i przyjacielskie ; 4. Podsumowanie ; R. II. Nauczanie w dobie pandemii: 1. Definicje pojęć podstawowych ; 2. Praca nauczyciela w dobie pandemii ; 3. Uczniowie i studenci podczas nauczania na odległość ; 4. Przyszłość edukacji po COVID-19: ponura czy jasna?: Przyszłość dla studentów i uczniów ; Przyszłość dla nauczycieli ; Technologie w edukacji i zmiana modelu nauczania ; Zmiana roli i formatu kampusów ; 5. Podsumowanie ; R. III. Komunikacja a COVID-19: 1. COVID-19 a nowa semantyzacja leksykalna ; 2. Tworzenie nowego słownictwa pod wpływem pandemii ; 3. COVID-19 – lingwistyczne zmiany w perspektywie światowej: doświadczenia międzynarodowe ; 4. COVID-19 – dyskurs w mediach: analiza prasy online ; 5. Metaforyczny świat języka COVID-19 ; 6. Wpływ COVID-19 na rozwój sprawności językowej małych dzieci ; 7. Podsumowanie ; R. IV. Pandemia COVID-19 a Internet: 1. Koronawirus w sieciach społecznościowych ; 2. Memy korona wirusowe ; 3. Podsumowanie ; R. V. Pandemia a kultura i sztuka: 1. Świat kultury w dobie pandemii ; 2. Życie teatru ; 3. Sztuka plastyczna ; 4. Podsumowanie ; R. VI. Pandemia a praca zawodowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Łatanie luki. Język angielski podbija Polskę ; Lingwicyzm. dlaczego wstydzimy się błędów w języku (obcym) ; Akcentyzm. Dlaczego oceniamy własny/cudzy akcent ; Lęk i perfekcjonizm. Dlaczego boimy się mówić w języku obcym ; W kontrze do językowego standardu ; Obcość. Jak budujemy swój językowy świat od nowa.
Dlaczego tak chętnie oceniamy to, jak inni mówią po angielsku? Skąd bierze się wstyd i strach przed mówieniem w języku obcym? Jaką rolę w tworzeniu naszej relacji z nowym językiem odgrywają system edukacji, nierealistyczne oczekiwania oraz inni ludzie? Czy perfekcjonizm pomaga czy przeszkadza w nauce języka obcego? W swojej drugiej książce – opowieści z pogranicza popularnonaukowego eseju i reportażu – Jagoda Ratajczak przygląda się temu, jak standardy poprawnościowe potrafią zmienić się w narzędzia, które służą segregacji i dyskryminacji. Pokazuje też, jak sami postrzegamy wszelkie odstępstwa od języka przyjętego jako normę. I czy takowa w ogóle istnieje? Autorka rozmawia z nauczycielkami, poliglotami, psycholożkami, wreszcie zwykłymi użytkownikami języka - w tym przedstawicielami pokolenia, które pamięta powszechne wprowadzenie języka angielskiego do szkół, z osobami z jąkaniem i migrantkami piszącymi nowy rozdział swojej językowej historii. Zagląda do dzieł słynnych fonetyków i lingwistek, cytuje badania, wertuje słowniki, nie zapomina jednak o codziennych doświadczeniach. Ostatecznie bowiem to praca w angielskiej kancelarii albo wyprawa po pomidory do polskiego rolnika mogą stać się prawdziwym językowym poligonem. [www.azymut.pl, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt.: Aktywni (Nie)pełnosprawni.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. w jęz. ang. przy pracach oraz streszcz. całości.
Na s. tyt.: Aktywni (Nie)pełnosprawni.
Wprowadzenie ; Niepełnosprawny jako aktywny obywatel – problematyka integracji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych w Polsce ; Niepełnosprawny jako self-adwokat działający w imieniu i na rzecz innych niepełnosprawnych ; Niepełnosprawny jako pracownik i pracodawca ; Alter idem – student z niepełnosprawnością w systemie szkolnictwa wyższego ; Niepełnosprawny jako pracujący w systemie ekonomii społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104105 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. terapii prowadzonej z uczniami Niepublicznego Przedszkola Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Rzeszowie (s. 50-56).
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Cz. I GŁOS JAKO NARZĘDZIE PRACY: Logopedyczne podstawy prawidłowego mówienia dla nauczycieli ; Rola witamin, minerałów i składników pokarmowych w diecie osób pracujących głosem ; Gimnastyka języka, czyli rola łamańców językowych oraz innych ćwiczeń artykulacyjnych na zajęciach teatralnych ; Cz. II ZABURZENIA KOMUNIKACJI: Podstawy rozwijania mowy dzieci z autyzmem według modelu wczesnej intensywnej interwencji behawioralnej ; Diagnoza i terapia logopedyczna osób pracujących głosem - na przykładzie dwójki teleankieterów ; Diagnoza i terapia logopedyczna trzynastoletniej dziewczynki z zaburzeniami głosu ; Diagnoza i terapia logopedyczna w przypadku młodzieżowej grupy teatralnej ; CZ. III NAJNOWSZA POLSZCZYZNA: Wymowa grup spółgłoskowych - znajomość normy a realizacja: (badania sondażowe) ; Język środowiskowy współczesnych nastolatków w kontekscie języka nowych nowych mediów ; Kultura języka użytkowników portali społecznościowych ; CZ. IV TECHNIKI USPRAWNIAJĄCE EMISJĘ GŁOSU: "Technika Alexandra" - coś więcej niż kolejna metoda radzenia sobie z problemami z głosem ; Gimnastyka oddechowa według metody A. Strielnikowej w pracy nad emisją głosu ; Naturalna emisja głosu: techniki i metody pracy na bazie warsztatów głosowych Fundacji OVO dla Kultury i Edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 139-144. Netografia s. 144.
Streszcz. ang.
I. TELEWIZJA I INTERNET W ŻYCIU SPOŁECZNYM: 1. Współczesne zagrożenia. Internet w dobie globalizacji. 2. Bezpieczeństwo i zagrożenia społeczne. Rola telewizji i Internetu w życiu młodzieży. 3. Mass media i ich wpływ na agresywne zachowania dzieci. 4. Nowoczesne technologie komunikacyjne i ich destrukcyjny wpływ na dzieci i młodzież. II. ZAGROŻENIA MŁODZIEŻY WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE - CYBERPRZEMOC: 1. Cyberprzemoc w świetle literatury. 2. Szkolny system zapobiegania i reagowania na cyberprzemoc. 3. Zapobieganie, profilaktyka "Stop cyberprzemocy" 4. Prawna ochrona dzieci przed cyberprzemocą. III. DBi.pl JAKO PROFILAKTYKA NA RZECZ PRZECIWDZIAŁANIA ZAGROŻENIOM SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWYCH W SIECI: 1. Informacje i dane dotyczące inicjatywy Akcji DBI.pl. 2. Sposoby przeciwdziałania zagrożeniom internetowym. 3. Ankieta ewaluacyjna zajęć "W Sieci".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na okł.
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Nazwy aut. na okł.
Edukacja kulturalna w pracach UNESCO i organizacji europejskich. I. ROLA KULTURY W KSZTAŁTOWANIU SPOŁECZEŃSTWA KREATYWNEGO: Od reprodukcji kultury do kreacji ; Praktykowanie kultury. Szkic do problemu ; Kultura - media - edukacja ; Kultura - co to pojęcie dla nas znaczy? ; Ekonomika kultury jako dziedzina badawcza. II. NOWE WYZWANIA EDUKACYJNE: Edukacja artystyczna - perspektywy ; Antropologia, komunikacja, animacja - trzy wymiary "wiedzy o kulturze" ; Media w przemianach kulturowych - odniesienia edukacyjne ; Muzeum jako narzędzie edukacji ; Edukacja muzealna w praktyce Zamku Królewskiego w Warszawie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96495 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in. działalności Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną w Sędziszowie Małopolskim (s. 31-36) i Przedszkola "Promyk" w Ropczycach.
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie w języku angelskim i polskim przy pracach.
Cz. I. DZIAŁANIA TERAPEUTYCZNO-WSPOMAGAJĄCE W PRACY Z DZIEĆMI, MŁODZIEŻĄ I DOROSŁYMI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIA ORZA ICH RODZINĄ: Krystyna Barłóg, Oddziaływanie terapeutyczno-wspomagające w pedagogice specjalnej ; Joanna Leśniak, "Mieszkam Sam!" Niezależne życie osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Ireneusz Marciniec, Pedagogiczne i psychoterapeutyczne formy wsparcia rodziny w kryzysie emocjonalnym ; Marzena Jakubek, Przedszkole "Promyk" szansą na harmonijny rozwój dziecka z niepełnosprawnością ; Klaudia Sabat-Zabłotni, Biblioterapia kobiet - ofiar przemocy ; CZ. II. WYBRANE METODY PRACY Z DZIECKIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH: Aneta Lew-kKralewicz, Wybrane metody rozwijania samodzielności u uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w kontekście ich autonomii ; Katarzyna Ginalska-Połomska, Ewelina Ginalska-Rak, Praca z dzieckiem autystycznym. Metoda krakowska ; Natalia Kwoka, Metoda Ośrodków Pracy Marii Grzegorzewskiej w kształtowaniu uczniów z niepełnosprawnością intelektualną - od tradycji ku współczesności ; Janusz Kawa, Metody pracy z uczniem zdolnym ; Katarzyna Król, Sensoplastyka i ruch kreowany w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością ; Aleksander Warcaba, Gabriela Nagórna, Metoda Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością ; Karolina Bieniarz, Alicja Elgass, Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością ; CZ. III. TERAPIE OGÓLNOROZWOJOWE W PEDAGOGICE SPECJALNEJ: Dominika Gołąb, Dominika Szczepanik, Terapia plastyczna w procesie wspomagania rozwoju komunikacji osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Dominika Karcz, Karolina Nowak, Muzykoterapia - wspomaganie terapii poprzez dźwięk i muzykę ; Barbara Maciąg-Bebło, Justna Michalewska, Metoda Dennisona jako metoda wspomagająca rozwój dziecka z niepełnosprawnością wieloraką ; CZ. IV. FORMY POSTĘPOWANIA TERAPEUTYCZNO-WYCHOWAWCZEGO W PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ: Paulina Dubiel-Zielińska, Piotr Zieliński, Kinesiotaping na tle innych metod wspomagania rozwoju dzieci z zespołem Downa ; Joanna Kata, Rodzina w rehabilitacji i opiece dziecka z niepełnosprawnością ; Monika Godos, Barbara Szetela, Izabela Zajdel, Rpla rodziców w wychowaniu dziecka z wadą słuchu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107133 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in. pandemii na Uniwersytecie Rzeszowskim.
Bibliografie, netografie przy większości rozdziałów.
Wprowadzenie ; Od redakcji ; R. I. KONTEKSTY ZDARZEŃ I UZASADNIENIA PODJĘTYCH BADAŃ: Elżbieta Perzycka, Lidia Marek, Społeczny kontekst edukacji akademickiej w czasie pandemii COVID-19 ; Eunika Baron-Polańczyk, Tomasz Warzocha, Edukacja zdalna – organizacyjny kontekst kształcenia w pandemii ; Oskar Szwabowski, Autoetnografia w czasach zarazy ; R. II. DZIENNIKI NAUCZYCIELI AKADEMICKICH: Krzysztof Łuszczek, Interpersonalno-wizerunkowe gry ; Elżbieta Perzycka, Rodzina i praca zawodowa pod jednym dachem. Zaskakująca codzienność? ; Lidia Marek, Dziennik o lękach, trudnościach oraz poszukiwaniu nadziei i antykruchości w czasach zarazy ; Marta Gliniecka, Opowieści z czasów pandemii, czyli jak ocalić więzi, będąc na uwięzi? ; Aleksander Cywiński, Pesymistyczny, zgryźliwy, niebohaterski dziennik z czasów pandemii ; Oskar Szwabowski, Dziennik pandemiczny ; Paulina Woźniak-Chojnacka, Doświadczenia rzeczywistości zdalnego nauczania czy science fiction edukacji akademickiej w czasie pandemii ; Wojciech Walat, Wyjątki z dziennika prorektora ds. studenckich i kształcenia w okresie pandemii COVID-19 ; Waldemar Lib, Początek i koniec pandemii, czyli od 11 marca 2020 do 30 marca 2022 roku na Uniwersytecie Rzeszowskim ; R. III. DZIENNIKI STUDENTÓW: Colette Szczepaniak, Pozorne doktoryzowanie się, pozorne matkowanie w czasie pandemii. Matka- -doktorantka w czasie pandemii ; Adrianna Kluczyńska, Lekcje pandemii ; Patrycja Gunia, Zderzenie z pandemiczną rzeczywistością ; Sandra Sajdak, Pandemiczne studiowanie ; Kamila Potwora, Ja w pandemii ; Patrycja Hrycko, Pandemia wielką lekcją życia ; Izabela Szaro, SARS-CoV-2 międzynarodowym studentem z Wuhan ; Dominika Gruntkowska, Zapiski z pandemii, czyli wszystko o zdalnym studiowaniu (Wszystko, co nie zostało wyparte i dostępne jest świadomości) ; Paulina Linkiewicz, Opowieść o próbie pozostania studentką i animatorką w czterech ścianach mieszkania w czasie pandemii ; Malwina Paszyn, Między światami, czyli opowieści pandemiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112058 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84967/t.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Romowie Wczoraj i Dziś)
Okładka wliczona w paginację.
Bibliografia, netografia na stronach 204-209.
Finansowanie: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji (Polska)
Teksty głównie w przekładzie z języka łacińskiego i włoskiego.
W 2019 roku minęło już czterdzieści lat od chwili oficjalnego rozpoczęcia pracy przez księdza Wiktora Edwarda Wesołka SJ jako krajowego duszpasterza Romów. Od 1996 roku do dzisiaj funkcję krajowego duszpasterza Romów pełni ks. Stanisław Opacki. W lipcu 2001 r. został mianowany konsulatorem Rady Episkopatu Polski ds. Migracji, Turystyki i Pielgrzymek. Obecnie jej przewodniczącym jest ks. bp Krzysztof Zadarko, biskup pomocniczy diecezji koszalińsko-kołobrzeskiej ze stolicą tytularną Cavaillon. [...] Publikacja to o tyle ma dużą wartość naukowo-popularyzatorską, ponieważ udostępniona w niej zawartość nie została do tego czasu zebrana w jedno zwarte opracowanie i istniała w związku z tym luka badawcza. Dzięki temu wydawnictwu czytelnik ma możliwość zapoznać się i zbadać tę mało dotychczas znaną, a zarazem bardzo ciekawą tematykę, dotyczącą stanowiska Kościoła katolickiego w XX i XXI wobec osób pochodzenia romskiego. [...] [Wprowadzenie]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109263 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84736 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. studentów niepełnosprawnych Uniwersytetu Rzeszowskiego i działalności Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ I PONADCZASOWOŚĆ KONCEPCJI REHABILITACJI, EDUKACJI I INTEGRACJI PROFESORA ALEKSANDRA HULKA: Ponadczasowość idei profesora Aleksandra Hulka ; Wspomnienie o prof. A. Hulku (1916-1993). Ponadczasowość idei w teorii i praktyce ; Profesor Aleksander Hulek - prekursor polskiej rehabilitacji ; koncepcje polskiej szkoły rehabilitacji współtworzone przez profesora Aleksandra Hulka nadal aktualne ; Idee profesora Aleksandra Hulka we współczesnym prawodawstwie dotyczącym osób niepełnosprawnych ; Rozwój działalności Sekcji Magistrów Wychowania Fizycznego w latach 1962-1987. II. WYZNANIA I POTRZEBY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKIU SPECJALNEJ I REHABILITACJI: Świadomość oferty kompleksowej i wielospecjalistycznej pomocy wobec małych dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością w opiniach pedagogów ; Refleksje nad profesjonalizmem szkoły, czyli kto i jak wspiera rozwój ucznia ; Kompetencje diagnostyczne nauczyciela wychowawcy w teorii i praktyce pedagogicznej ; Możliwości psychospołecznej integracji osób z niepełnosprawnością na poziomie szkoły wyższej (Przykład rozwiązań w Uniwersytecie Rzeszowskim). III. WIELOWYMIEROWOŚĆ POSTRZEGANIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W RÓŻNYCH PRZESTRZENIACH ICH FUNKCJONOWANIA: Z historii edukacji osób niesłyszących ; Style radzenia sobie w sytuacji trudnej, preferowane przez rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; Idea integracyjnego systemu kształcenia dzieci z niepełnosprawnością ; Arteterapia w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w szkole specjalnej ; Działania integracyjne Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu w rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102421 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej