Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(69)
Forma i typ
Książki
(69)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(77)
tylko na miejscu
(5)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(8)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(60)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Magazyn Rezerw
(1)
Autor
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(9)
Furmanek Waldemar (1945- )
(7)
Bednarek Józef
(3)
Banacka Marianna
(2)
Chruścińska Jadwiga
(2)
Dytman-Stasieńko Agnieszka
(2)
Furmanek Waldemar
(2)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(2)
Kubisz Ewa
(2)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(2)
Lister Martin (1947- )
(2)
Lorek Marta
(2)
Majewska Mirosława
(2)
Mucha Janusz (1949- )
(2)
Piecuch Aleksander (1963- )
(2)
Sadza Agata
(2)
Sawicka Katarzyna (tłumacz)
(2)
Stasieńko Jan
(2)
Szczerba Zenon
(2)
Tarnowska Barbara
(2)
Wrońska Marta (pedagog)
(2)
Andrusiewicz Piotr
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Banaszkiewicz-Zygmunt Edyta
(1)
Baranowski Mariusz
(1)
Beloch Ralph
(1)
Berndt Aleksander
(1)
Borkowski Igor
(1)
Castells Manuel (1942- )
(1)
Chudziński Edward (1940- )
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Drzewiecki Marcin (1948- )
(1)
Drzewiecki Marcin (1948-2012)
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Dąbrowski Mirosław
(1)
Frelik Paweł (1969- )
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gałuszka Damian
(1)
Gwóźdź Andrzej (1953- )
(1)
Góralska Małgorzata
(1)
Górska Monika (1964- )
(1)
Haskin David
(1)
Hopfinger Maryla (1942- )
(1)
Hornowski Tomasz
(1)
Janiak Agnieszka
(1)
Jarecka Urszula
(1)
Jung Bohdan
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kierzkowski Zbigniew (1936- )
(1)
Kluska-Nawarecka Stanisława
(1)
Kochmańska Wioletta
(1)
Krzemień-Ojak Sław
(1)
Krzemińska Wanda (1946- )
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Kwinta Wojciech
(1)
Köthe Rainer (1948- )
(1)
Latko Paweł (1949- )
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Lubina Ewa
(1)
Lugova Larisa
(1)
Machowicz Monika (1973- )
(1)
Manovich Lev
(1)
Marecki Piotr (1976- )
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Mickiewicz-Janiszewska Agata
(1)
Monet Dominique
(1)
Morbitzer Janusz (1957- )
(1)
Musioł Marcin
(1)
Nowak Paweł (1968- )
(1)
Nożyński Szymon
(1)
Olak Antoni
(1)
Olędzki Jerzy (1945- )
(1)
Podracki Jerzy (1942- )
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Rulka Janusz
(1)
Rulka Janusz (1936- )
(1)
Schmenk Andreas
(1)
Sielicki Adam
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Skrzydlewski Wojciech
(1)
Skrzypek Aleksander
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Strykowski Wacław (1942- )
(1)
Szabłowski Stanisław (pedagogika)
(1)
Szczęsna Ewa
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szyjewska-Bagińska Joanna
(1)
Taras Bożena
(1)
Tokarski Ryszard (1947- )
(1)
Topol Paweł
(1)
Walat Wojciech (1963- )
(1)
Walczak Marian (1946- )
(1)
Walter Natalia
(1)
Wawrzyniak Krzysztof
(1)
Wenta Kazimierz (1937-2017)
(1)
Wikoszewska Krystyna
(1)
Wojtasik-Tokarz Anna
(1)
Wolańska Ewa Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(35)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(65)
Język
polski
(64)
Odbiorca
Bibliotekarze
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Temat
Multimedia
(66)
Internet
(22)
Środki masowego przekazu
(16)
Społeczeństwo informacyjne
(9)
Edukacja medialna
(8)
Komunikacja społeczna
(7)
Metody nauczania
(7)
Systemy informatyczne
(7)
Hipertekst i hipermedia
(6)
Nauczanie na odległość
(6)
Kultura audiowizualna
(5)
Bibliotekarstwo
(4)
Informatyka
(4)
Nauczyciele
(4)
Rzeczywistość wirtualna
(4)
Biblioteki publiczne
(3)
Cyberkultura
(3)
Książka
(3)
Kultura
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie
(3)
Telewizja
(3)
Cyberprzestępczość
(2)
Czytelnictwo
(2)
Dziecko
(2)
Historia
(2)
Informacja
(2)
Informacja naukowa
(2)
Informatyka (przedmiot szkolny)
(2)
Język polski
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Literatura
(2)
Muzyka
(2)
Narracja
(2)
Prasa (wydawnictwa)
(2)
Programy edukacyjne (informatyka)
(2)
Przestrzeń
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uzależnienie od komputera
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Zastosowania multimediów w edukacji
(2)
Środowisko człowieka
(2)
Agencje prasowe
(1)
Agresywność
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Automatyka
(1)
Baza danych
(1)
Biblioteki dla dzieci i młodzieży
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Czas
(1)
Czytanie
(1)
Digitalizacja
(1)
Durak, Piotr (1985- )
(1)
Dzieci
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dziennikarze
(1)
Dzień Bezpiecznego Internetu
(1)
E-booki
(1)
Edelman, Marek (1922-2009)
(1)
Estetyka
(1)
Film
(1)
Film krótkometrażowy
(1)
Film polski
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Gry fabularne
(1)
Gry komputerowe
(1)
Hołownia, Szymon (1976- )
(1)
Internaty
(1)
Intertekstualność
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Język rosyjski
(1)
Języki
(1)
Kompetencje informacyjne
(1)
Komputery
(1)
Komputeryzacja
(1)
Komunikatory internetowe
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura wizualna
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Miłość
(1)
Mniejszości seksualne
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Nauczycielel
(1)
Neuroedukacja
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Opieka społeczna
(1)
Palikot, Janusz (1964- )
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika biblioteczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Polityka
(1)
Polityka społeczna
(1)
Temat: dzieło
Harry Potter
(1)
Temat: czas
2001-0
(5)
1989-
(4)
2001-
(3)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Ukraina
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(8)
Opracowanie
(5)
Podręczniki akademickie
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Blogi
(2)
E-booki
(2)
Gry komputerowe
(2)
Podręczniki
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Audycje radiowe
(1)
Encyklopedia
(1)
Film animowany
(1)
Piosenka polska
(1)
Podręcznik
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Punk rock
(1)
Rock
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
69 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Media)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Cz. 1. NOWE MEDIA I NOWE TECHNOLOGIE: 1.1. Nowe media: czy wiemy, czym są?, 1.2. Charakterystyka nowych mediów: niektóre z kluczowych pojęć, 1.3. Zmiana i ciągłość, 1.4. Różne ujęcia historyczne, 1.5. Kto był niezadowolony ze starych mediów, 1.6. Nowe media: czynnik kształtujący czy kształtowany? ; Cz. 2. NOWE MEDIA I KULTURA WIZUALNA: 2.1. Co się stało z wirtualną rzeczywistością?, 2.2. Kultura wirtualna i wizualna, 2.3. Cyfrowy świat wirtualny, 2.4. Historia immersji, 2.5. Perspektywa, aparat fotograficzny, oprogramowanie, 2.6. Świat obrazów wirtualnych/obrazy świata wirtualnego, 2.7. kino cyfrowe ; Cz. 3. UŻYTKOWNICY SIECI A EKONOMIA: 3.1. Wprowadzenie, 3.2. Czym jest Internet?, 3.3. Historia badań nad siecią, 3.4. Ekonomia a kultura mediów sieciowych, 3.5. Ekonomia polityczna, 3.6. Społeczne formy nowych mediów, 3.7. Ograniczenia wpływów komercyjnych, 3.8. Globalizacja, neoliberalizm i Internet, 3.9. Wykluczenie cyfrowe, 3.10. Wzrosty i spadki w gospodarce informacyjnej, 3.11. Prawa własności intelektualnej jako czynniki determinujące i podlegające determinacji, 3.12. Muzyka jako nowe medium, 3.13. "Długi ogon", 3.14. Wirusy umysłu, 3.15. Fragmentaryzacja i konwergencja, 3.16. Wiki-światy i Web 2.0, 3.17. Internetowe tożsamości i społeczności, 3.18. Anonimowość, 3.19. Poczucie przynależności, 3.20. Życie w interfejsie, 3.21. Internet a sfera publiczna, 3.22. Zawartość tworzona przez użytkowników: teraz każdy jest fanem, 3.23. YouTube i media posttelewizyjne?, 3.24. Podsumowanie ; Cz. 4. NOWE MEDIA W ŻYCIU CODZIENNYM: 4.1. Życie codzienne w cyberprzestrzeni, 4.2. Życie codzienne w zmediatyzowanym domu, 4.3. Technika w życiu codziennym, 4.4. Codzienność człowieka postludzkiego: nowe media i tożsamość, 4.5. Gry, 4.6. Podsumowanie: codzienna cyberkultura ; Cz. 5. CYBERKULTURA: TECHNOLOGIA, NATURA I KULTURA: 5.1. Cyberkultura i cybernetyka, 5.2. Ponowne spojrzenie na determinizm: fizykalizm, humanizm i technologia, 5.3. Technologie biologiczne - historia automatów, 5.4. Teorie cyberkultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Media)
Bibliogr. przy częściach. Indeksy.
Cz. 1. NOWE MEDIA I NOWE TECHNOLOGIE: 1.1. Nowe media: czy wiemy, czym są?, 1.2. Charakterystyka nowych mediów: niektóre z kluczowych pojęć, 1.3. Zmiana i ciągłość, 1.4. Różne ujęcia historyczne, 1.5. Kto był niezadowolony ze starych mediów, 1.6. Nowe media: czynnik kształtujący czy kształtowany? ; Cz. 2. NOWE MEDIA I KULTURA WIZUALNA: 2.1. Co się stało z wirtualną rzeczywistością?, 2.2. Kultura wirtualna i wizualna, 2.3. Cyfrowy świat wirtualny, 2.4. Historia immersji, 2.5. Perspektywa, aparat fotograficzny, oprogramowanie, 2.6. Świat obrazów wirtualnych/obrazy świata wirtualnego, 2.7. kino cyfrowe ; Cz. 3. UŻYTKOWNICY SIECI A EKONOMIA: 3.1. Wprowadzenie, 3.2. Czym jest Internet?, 3.3. Historia badań nad siecią, 3.4. Ekonomia a kultura mediów sieciowych, 3.5. Ekonomia polityczna, 3.6. Społeczne formy nowych mediów, 3.7. Ograniczenia wpływów komercyjnych, 3.8. Globalizacja, neoliberalizm i Internet, 3.9. Wykluczenie cyfrowe, 3.10. Wzrosty i spadki w gospodarce informacyjnej, 3.11. Prawa własności intelektualnej jako czynniki determinujące i podlegające determinacji, 3.12. Muzyka jako nowe medium, 3.13. "Długi ogon", 3.14. Wirusy umysłu, 3.15. Fragmentaryzacja i konwergencja, 3.16. Wiki-światy i Web 2.0, 3.17. Internetowe tożsamości i społeczności, 3.18. Anonimowość, 3.19. Poczucie przynależności, 3.20. Życie w interfejsie, 3.21. Internet a sfera publiczna, 3.22. Zawartość tworzona przez użytkowników: teraz każdy jest fanem, 3.23. YouTube i media posttelewizyjne?, 3.24. Podsumowanie ; Cz. 4. NOWE MEDIA W ŻYCIU CODZIENNYM: 4.1. Życie codzienne w cyberprzestrzeni, 4.2. Życie codzienne w zmediatyzowanym domu, 4.3. Technika w życiu codziennym, 4.4. Codzienność człowieka postludzkiego: nowe media i tożsamość, 4.5. Gry, 4.6. Podsumowanie: codzienna cyberkultura ; Cz. 5. CYBERKULTURA: TECHNOLOGIA, NATURA I KULTURA: 5.1. Cyberkultura i cybernetyka, 5.2. Ponowne spojrzenie na determinizm: fizykalizm, humanizm i technologia, 5.3. Technologie biologiczne - historia automatów, 5.4. Teorie cyberkultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93404 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czerwona Seria Instytutu Filologii Polskiej UMCS ; 24)
Bibliogr. przy większości art.
Streszcz. art. w jęz. ang.
1. Medialna wizja świata a kreatywność językowa; 2. Szkolny "świat odwrócony". Analiza lingwistyczno-kulturowa uczniowskich taśm wideo (na materiale filmu z Torunia); 3. Jak obudzić słuchacza - infotainment po czesku; 4. Obraz świata w polskich wiadomościach dziennikarskich - propozycja metody rekonstrukcji; 5. Gry językowe w tekstach publicystycznych. Kreacja czy manipulacja?; 6. Le plaisir du text po polsku. O języku krytyki literackiej Tadeusza Żeleńskiego-Boya; 7. Co nas łączy-co nas dzieli. Relacje w komunikacji publicznej (politycznej); 8. Nazwy własne i ich denotacje w rzeczywistości medialnej; 9. Flirt komputerowy-sztuka zdobywania partnera; 10. Językowy obraz świata w reklamie zewnętrznej na Węgrzech i w Polsce; 11. Językowy obraz lustracji w mediach; 12. Świat przedstawiany w prasie motoryzacyjnej (na przykładzie magazynu "Auto+"); 13. Językowa wizja świata a obraz rzeczywistości na przykładzie przemówień polskich i francuskich polityków z lat 1989-2004; 14. Fizjologia w tekstach prasy młodzieżowej (ciało medialne II); 15. Kreowanie obrazu chłopaka w czasopismach młodzieżowych (na materiale "Twista" i "Dziewczyny"); 16. Językowy obraz tolerancji w audycji "Rower Błażeja".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-learning dla nauczycieli / Stanisław Szabłowski. - Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe Fosze, cop. 2009. - 210 s. : il., rys. ; 25 cm.
Bibliogr. s. [197]-203.
Netografia s. [205]-210.
Teoretyczne podstawy e-learningu ; Tworzenie opracowań metodycznych na potrzeby e-learningu ; E-learning na platformie edukacyjnej ; E-learning oparty na technologii Web 2.0 ; Metodyka projektowania i wdrażania e-learningu w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93063 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka XXII-Wieku)
Bibliografia na stronach 175-182. Indeks.
Publikacja dofinansowana przez Uniwersytet Jagielloński ze środków Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej oraz Instytutu Kultury.
"Księga Słów Wszytkich" Józefa Żuka Piwkowskiego, czyli logika bazy danych ; Roberta Szczerbowskiego, czyli funkcja autora ; "Krótka historia przypadku" Małgorzaty Dawidek, czyli pisanie jaskiniowe ; "Big Dick" Wojciecha Bruszewskiego, czyli książki wzbogacone ; "Archetyptura czsu" Andrzeja Głowackiego, czyli gadżety ; "Powieki" Zenona Fajfera, czyli głęboka lektura ; Pakt kartki i ekranu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107123 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 9 (2014))
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang.
Streszcz. ang. przy pracach.
ZAGROŻENIA DLA INFORMATYKI I PRZEZ INFORMATYKĘ: Wykorzystanie technologii informacyjnej a zagrożenia „dla informatyki i przez informatykę” ; Zagrożenia wynikające z rozwoju technologii informacyjnych ; Uzależnienie od komputera i Internetu (technologii internetowych) ; Nowoczesne technologie informatyczne – możliwości i zagrożenia ; Zapobieganie i zwalczanie zagrożeń za strony cyberprzestrzeni ; Jakość kształcenia a cyfrowa edukacja ; "Cyfrowa szkoła" – szansa, czy zagrożenie dla edukacji? ; W głębi Internetu – inne zastosowania informatyki ; Uzależnienia od Internetu ; WiFi WPA/WPA2 i bezpieczeństwo komunikacji ; WiFi WEP i bezpieczeństwo komunikacji. TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE W SZKOLE: Najnowsze teorie uczenia w epoce cyfrowej ; Postawa nauczyciela wykorzystującego w swojej pracy komputer ; Umiejętności informatyczne jednostki a jej wolność we współczesnej cyberprzestrzeni ; Rola systemu edukacji w kształtowaniu osobowości ucznia wobec wirtualizującego się świata ; Technologia informatyczna stosowana przez nauczyciela w edukacji matematycznej ; Remote Experiment in Terms of View of Didactics of Education ; Development and validation of multimedia teaching programs ; Związki technologii informacyjnych z neuroestetyką. Weryfikacja eyetrackingowa nieistniejących obrazów – przygotowanie badań ; Internet i e-learning w procesie kształcenia – w opinii użytkowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102334 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania zostały przeprowadzone gł. wśród nauczycieli z woj. podkarpackiego.
Bibliogr. s. 268-[273].
KOMPETENCJE NAUCZYCIELI - TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE, INFORMACYJNE I MULTIMEDIALNE W PROCESIE KSZTAŁCENIA: Multimedia a kompetencje ; Kompetencje nauczycieli w komputerowym wspomaganiu procesów uczenia się i nauczania ; METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAN KOMPETENCJI NAUCZYCIELI W ZAKRESIE PROJEKTOWANIA, KONSTRUOWANIA I WYKORZYSTANIA MULTIMEDIALNYCH OPRACOWAŃ METODYCZNYCH: Wprowadzenie do problematyki badawczej ; Metody, techniki i narzędzia badawcze ; Charakterystyka badanego środowiska ; KOMPETENCJE MULTIMEDIALNE NAUCZYCIELI W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: Analiza wyników badań w zakresie wyposażenia placówek oświatowych w środki multimedialne ; Analiza wyników badań w zakresie wykorzystywania środków multimedialnych w procesie kształcenia ; Analiza wyników badań w zakresie przygotowania nauczycieli w obszarze technologii informatycznej, informacyjnej i multimedialnej ; Analiza wyników badań w zakresie przygotowania nauczycieli do wykorzystywania multimedialnych opracowań metodycznych ; Analiza wyników badań w zakresie przygotowania nauczycieli do projektowania i konstruowania własnych multimedialnych opracowań metodycznych ; Wnioski i uogólnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98730 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna - Komunikacja Medialna - Komunikacja Sieci)
I. HOMO MEDIENS? W stronę nowej filozofii przekazu: Globalizacja mediów i chaos kulturowy ; Rewolucja medialna jako czynnik rozwoju komunikacji piśmienniczej ; "Homo mediens" vs "Człowiek uniwersalny" ; Voyeuryzm medialny nową strategią w komunikacji masowej ; Zwykłe ciało to za mało... Medialne wizerunki kobiet i mężczyzn ; Twórcza postawa dziennikarza źródłem zmian w przekazie medialnym ; Komunikacja w administracji publicznej - perspektywy rozwoju. II. GLOBALNE SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE. Mity i rzeczywistość: Manipulacja w mediach w świecie postmodernistycznym ; Społeczeństwo informacyjne - szanse i zagrożenia ; W poszukiwaniu utraconego czasu. Kultura repetycji i czas pamięci w społeczeństwie informacyjnym ; Media a demokracja. O postrzeganiu roli mediów w społeczeństwie demokratycznym ; Powrót do kultury socrealizmu? ; Globalne społeczeństwo informacyjne z perspektywy rodziny ; Telewizja a globalizacja kultury ; Współczesne manipulacje nastrojami wojennymi ; (Nie)zapomniany język mitu w arkadyjskiej retoryce reklamy ; Wpływ Internetu na rozwój fandomów, czyli o tym, jak elektroniczna sieć rozwija i popularyzuje społeczności fanów ; Anonimowość w Internecie. Złudzenie czy rzeczywistość? KOMUNIKACJA SPOŁECZNOŚCI SIECIOWEJ: Internet. Przemiany społeczne i ich konsekwencje ; Konwergencja jako strategia. Charakterystyka konstytutywnych elementów komunikacji skonwergowanej na przykładzie mobloga ; Ciemne srony sieci ; Dialogowość w komunikacji internetowej ; Społeczne tworzenie Wikipedii. Perspektywa aktywnego uczestnika projektu ; Serwisy społecznościowe w perspektywie światów społecznych ; Rodzaje blogów internetowych ; Tytuły blogów - perspektywa pragmalingwistyczna ; Żółte słoneczko, czyli: o czym rozmawiamy w sieci Gadu-Gadu? ; Ekspresja emocji w blogu nastolatka ; Drugie życie polityka. O kampaniach politycznych i komunikacji z wyborcami w Second Life ; Rola lokalnych serwisów informacyjnych w kształtowaniu struktur społeczeństwa informacyjnego ; Język i zachowania sieciowej społeczności akademickiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92287 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 11 (2016))
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Nowa stratyfikacja społeczna wskaźnikiem przemian cywilizacyjnych ; Niedostatki podziału cyfrowego ; Wykorzystanie technologii informacyjnej w projekcie edukacyjnym dotyczącym "dopalaczy" ; Internet jako narzędzie komunikacji w opinii respondentów ; Wirtualne zagrożenia dla rozwoju dzieci (na podstawie badań własnych). II. TIK A EDUKACJA: Oferta edukacyjna w ramach projektu "Informatyka - inwestycją w przyszłość" ; E-materiały dydaktyczne - wyzwania merytoryczne i organizacyjne ; E-podręczniki w nauczaniu matematyki ; Chmura obliczeniowa w edukacji - stan obecny i perspektywy dalszego jej wykorzystania ; Vplyv informačno-komunikačných technológií na výučbu ; Overovanie vplyvu informačno-komunikačných technológií na výučbu ; Big data w relacji do procesów zmian w edukacji ; Nowe media - nowe problemy ; Postawa nauczyciela informatyki wobec pracy w szkole. III. NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Symulatory wirtualnej rzeczywistości ; Badania symulacyjne w nauczaniu energoelektroniki ; Środki komunikacji wizualnej i infografiki w edukacji, biznesie i innych obszarach życia społecznego ; Ukrywanie pól w formularzu w Django z wykorzystaniem jQuery ; Potokowe przetwarzanie danych z dzienników systemowych z wykorzystaniem funkcji generatorów ; Wyznaczanie rozkładu geograficznego potencjalnego zagrożenia, w oparciu o zebrane zablokowane adresy IP z pliku hosts.deny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104964 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 217-232. Indeks.
Netografia s. 233-234.
I. WYZWANIA DLA EDUKACJI W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMATYCZNYM: 1. Problemy społeczeństwa wiedzy 2. Edukacja dla potrzeb społeczeństwa informacyjnego i globalizacji 3. Wpływ mediów na przemiany edukacji. II. PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE ASPEKTY KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ: 1. Psychologiczny kontekst kształcenia zdalnego 2. Pedagogiczny kontekst kształcenia zdalnego 3. Rola i funkcje nauczyciela. III. DYDAKTYKA KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ: 1. Dydaktyka jako teoria i praktyka kształcenia 2. Teorie i koncepcje kształcenia multimedialnego 3. Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu zdalnym. IV. PROJEKTOWANIE I REALIZACJA KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ: 1. Etapy projektowania kursu zdalnego 2. Cele i treść w procesie kształcenia 3. Zasady kształcenia 4. Formy i metody kształcenia 5. Sprawdzanie i ocenianie efektywności kształcenia. V. KIERUNKI I UWARUNKOWANIA ROZWOJU: 1. Uwarunkowania prawne 2. Rozwój technologii a perspektywy rozwojowe kształcenia zdalnego 3. Efektywność kształcenia zdalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91608 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Bibliografia, netografia na stronach 248-[262].
I. KTO OPOWIE NAJLEPSZĄ HISTORIĘ, WYGRYWA: Sztuka przetrwania ; Początek i koniec kina ; Narodziny reportażu ; Powrót kina ; Opowieść w chmurze ; Sens w bezsensie ; Subiektywnie czy obiektywnie, rzecz ujmując? ; II. POWIEDZ MI, JAKĄ WYBIERASZ ROLĘ, A POWIEM CI, JAK OPOWIADAĆ. OSIEM RÓL REPORTERA: Reportaż wydarzeniowy - reporter: świadek bezpośredni ; Reportaż interwencyjny - reporter: obrońca, adwokat ; Reportaż śledczy - reporter: detektyw, prokurator ; Reportaż problemowy - reporter: diagnostyk, przewodnik ; Reportaż portret - reporter: artysta ; Reportaż podróżniczy - reporter: odkrywca ; Duży reportaż - reporter: tłumacz rzeczywistości ; Reportaż wydarzeniowy ; Reportaż interwencyjny ; Reportaż śledczy ; Reportaż problemowy ; Reportaż portret ; Reportaż podróżniczy – travellogue ; Duży reportaż {grand reportage) ; Ósma rola. Reżyser ; III. CO? SKRZYNKA Z NARZĘDZIAMI: Temat: esencja reportażu ; Radar i lupa, czyli gdzie znaleźć temat ; Media społecznościowe ; Skorowidz reportera ; Wstępna dokumentacja ; Drugi etap dokumentacji ; Reportaż: "wypowiedź na temat" ; Kurs i ster ; Bohater i "co go boli" ; Bohater-opowieść i bohater-metafora ; Protagonista ; Antagonista ; Rozmowa dokumentacyjna - sztuka słuchania ; Anatomia wywiadu reportażowego ; Sztuka pytania ; Wstępny montaż wywiadu ; Akcja w reportażu ; Akcja: prosta, zawikłana, epizodyczna ; Akcja dynamiczna i statyczna ; Rola konfliktu ; JA kontra JA, JA kontra ON, JA kontra ONI. JA kontra ŻYWIOŁ, JA kontra LOS ; IV. KTO? POZWÓL, ŻE OPOWIEM, CZYLI O NARRATORZE REPORTAŻU: Narracja autorska ; Narrator bezpośredni – JA ; Narrator pośredni ; Narracja postaciowa ; V. KOMU? PO OBU STRONACH EKRANU: Pokaż mi twój świat, a powiem kim jesteś ; Zobaczyć, zrozumieć, przeżyć... ; Poczuć więź ; VI. JAK? JĘZYK VIDEO OD KUCHNI: Przez oczy do serca. mpozycja obrazu: Kontury i bryły ; Światło: wyzwalacz głębi ; Kontrast światłocienia ; Kolor i kąt padania światła ; Perspektywa w przestrzeni ; Perspektywa w ruchu ; Nakładające się plany ; Proporcje ; Odbicia i cienie ; Głębia ostrości ; Spojrzenie z lotu ptaka ; Perspektywa żabia ; Od kadru do sekwencji, czyli gramatyka języka filmowego ; Kadr jak litera ; Kamera na poziomie oczu ; Kamera poniżej poziomu oczu ; Kamera powyżej poziomu oczu ; Kamera skierowana na część człowieka ; Ujęcie jak słowo ; Plany od "detalu" do "totalu" ; Sekwencja ujęć jak zdanie ; Panorama pozioma i pionowa ; Scena jak akapit ; Sekwencja scen jak rozdział ; Dźwięk w roli głównej ; Wielomówna cisza ; Dopowiadająca muzyka ; Słowo o słowie ; Z wizjonera rewizor, czyli montaż: sztuka wyboru ; Montaż narracyjny: pewnego razu... ; Montaż skojarzeniowy: fabryka emocji ; Montaż mozaikowy: muzyka oczu ; VII. JAK TO SIĘ ROBI. Struktura opowieści SyKoMoR: Sytuacja ; Komplikacje ; MOment przełomu ; Rozwiązanie ; Jak to działa: Sytuacja ; Jak to działa: Komplikacje ; Jak to działa: MOment przełomu ; Jak to działa: Rozwiązanie ; Cztery magnetyczne początki ; Zaczynaj z wizją końca ; VIII. Z JAKIM SKUTKIEM: Styl: "charakter pisma" storytellera ; Od elipsy do hiperboli ; Reguła klepsydry ; Opowieść na pożegnanie: Trzy sita Sokratesa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107521 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 12 (2017))
M.in. badania przeprowadzone wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego, dotyczące mediów społecznościowych (s. 55) oraz artykuł dotyczący nauczania grafiki komputerowej i modelowania informatycznego w I Liceum Ogólnokształcącym im. Juliusza Słowackiego w Przemyślu (s. 242-249).
Bibliografia przy pracach.
Tekst częściowo słowacki.
Streszczenie angielskie przy pracach.
I. TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Style życia ludzi w społeczeństwie informacyjnym ; Idea smart living - idea inteligentnego, mądrego stylu życia ; Zapotrzebowanie rynku pracy na informatyków a praktyka dydaktyczna ; Społeczny wymiar technologii informacyjnych. Studia z informatyki społecznej na Wydziale Humanistycznym AGH w Krakowie ; Rola mediów społecznościowych w edukacji - stan obecny i perspektywy rozwoju ; Edukacja z zakresu TIK a problem wiktymizacji człowieka doby społeczeństwa informacyjnego ; Mroczna strona internetu - TOR niebezpieczna forma cybertechnologii ; TIK A EDUKACJA: Kultura pracy komponentem aksjologii dydaktyki przedmiotów informatyczno-komunikacyjnych ; Wybrane meandry procesów cyfryzacji polskiej oświaty ; "Cyfrowa szkoła" - skok w przyszłość dydaktyki ; Znaczenie edukacji z zakresu techologii informacyjno-komunikacyjnej w przygotowaniu do cyfrowego życia ; Technologie mobilne w edukacji szkolnej ; Poszerzona rzeczywistość w edukacji ; Technologia poszerzonej rzeczywistości - korzyści i zagrożenia aplikacyjne ; Virtuálna realita a vzdelávanie ; Zagadnienie bezpieczeństwa aplikacji internetowych w programach dydaktycznych ; Programowanie może być interesujące - platforma Arduino ; Wykształcenie matematyczne a informatyka ; Wykorzystanie technologii multimedialnych w nauczaniu historii - poziom gimnazjum ; Ewolucja katalogu kompetencji informacyjnych nauczycieli ; Stosunek nauczyciela do pracy własnej na podstawie jego kompetencji (w tym i informatycznych) ; NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Kształtowanie wyobraźni przestrzennej poprzez modelowanie i animacje 3D ; Koncepcja modelu strumieniowego pobierania danych w czasie rzeczywistym notowań giełdowych ; Modyfikacja modelu aplikacji realizującej transakcje giełdowe na podstawie rzeczywistego strumienia danych o wartość dywident ; Modelowanie fizyczne układów mechatronicznych w środowisku SIMULINK-SIMSCAPE ; Wrzeciono CNC małej mocy jako obiekt badawczy dla metod CI na przykładzie detekcji prędkości ; Projektowanie aplikacji i interakcja z użytkownikiem ; Grafika komputerowa i informatyczne modelowanie struktur przestrzennych w programie kształcenia liceum ogólnokształcącego ; RECENZJE: Recenzja - "Edukacja wczesnoszkolna. Scenariusze lekcji z komputerem, tabletem i nie tylko", wyd. Presscom, Wrocław 2015, ss. 240, ISBN: 978-83-64512-55-1 - kilka refleksji ; Recenzja - Howard Gardner, "Inteligencje wielorakie. Nowe horyzonty w teorii i praktyce", wyd. MT BIZNES, Warszawa 2009, ss. 368, ISBN: 978-83-61732-04-4.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107163 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst w języku polskim i ukraińskim.
Grzegorz Gmiterek - Interaktywne i mobilne technologie oraz możliwość ich wykorzystania w pracy z młodym użytkownikiem biblioteki. Wprowadzenie do problematyki ; Mariusz Boguszewski - Nowe technologie i nowe media dla młodych użytkowników. Budowanie oferty biblioteki krok po kroku ; Oksana Boiarynova - Biblioteki otwarte na zmiany: wykorzystanie nowoczesnych technologii w bibliotekach Ukrainy ; Lucyna Kloczkowska - O nowych technologiach w pracy z młodymi czytelnikami w bibliotekach publicznych Rzeszowa ; Lesia Guk - Innowacyjne projekty dla "generacji Z" w Tarnopolskiej Obwodowej Bibliotece dla młodzieży ; Larysa Luhova - Innowacje technologiczne i czytelnictwo dzieci ; Dorota Woźnica - Innowacje - kreacje - relacje. Nowe media i technologie dla młodych użytkowników MBP w Jaśle ; Elżbieta Staroń, Małgorzata Węgrzyn - Nowoczesne technologie w edukacyjno-informacyjnych działaniach Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej skierowanych do dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106528 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 251-261. Indeksy.
Streszcz. ang.
1. W stronę epistemologii tekstów polisemiotycznych 2. Figury polisemiotyczne i multimedialne 3. Opowiadanie i media. Narracja jako chwyt tekstowy 4. Interpretacja i polisemiotyczność 5. Tożsamość hybrydyczna 6. Poetyka w świecie domen cyfrowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91288 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultury wizualne science fiction / Paweł Frelik. - Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, copyright 2017. - 215, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
Na stronie redakcyjnej inny zapis ISBN: 97883-242-2700-6.
Bibliografia na stronach [193]-207. Indeks.
Znacząca część krytycznej uwagi, jaką otrzymuje science fiction, skierowana jest na narracyjnie zorientowane formy gatunku: literaturę, film, telewizję, rzadziej komiksy. Jednak SF od zawsze była również obecna w całym szeregu mediów „mniejszych”, zaś eksplozja cyfrowych narzędzi produkcji i dystrybucji jedynie poszerzyła i skomplikowała ten multimedialny krajobraz gatunku. Jako głos w badaniach nad science fiction, korzystający jednocześnie z narzędzi groznawstwa, medioznawstwa i studiów nad wizualnością, książka proponuje spojrzenie na trzy wybrane media wizualne science fiction: gry wideo, film krótkometrażowy i grafikę komputerową. Każdy z rozdziałów nakreśla kontury wybranego medium, sytuuje je w kontekście tradycyjnych form science fiction oraz sugeruje możliwe podejścia badawcze wybiegające poza obecne wciąż w badaniach pobłażliwe traktowanie ich jako epatującą obrazem i dźwiękiem rozrywkę. Chociaż ich oddziaływanie kulturowe znacząco różni się od tradycyjnych mediów science fiction, gry, krótkometraże i grafika stanowią nie mniej ważny element science fiction, która we współczesnym świecie z pozycji jednego z gatunków popularnych stała się dominującym dyskursem kulturowym obecnym w wielu dziedzinach życia oraz stanowi wyjątkowo aktualny rezerwuar metafor, ikon i tropów pomagających w zrozumieniu współczesnego świata. [Universitas, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. s. [152].
Materiały z ogólnopolskiej konf. "Pedagogika biblioteczna w aktualnych uwarunkowaniach", 29.11-01.12, 2005 r., Jarocin.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Poglądy Heleny Radlińskiej w nowym stuleciu ; Wyzwania dla pedagogiki mediów w bibliotekach ; Pedagogika biblioteczna w społeczeństwie wiedzy ; Biblioteki i działalność edukacyjna ; Funkcje edukacyjne biblioteki a medializacja otoczenia ; Kształcenie bibliotekarzy w pedagogicznej mądrości ; Permanentna edukacja specjalistów informacji naukowej wobec oczekiwań środowiska akademickiego ; Spór o wizerunek bibliotekarza ; Słowo w epoce ponowoczesnej ; Elementy retoryki praktycznej w bibliotece ; Zadania edukacyjne współczesnej biblioteki na przykładzie działalności Biblioteki Publicznej ; Wykorzystanie multimediów w procesie edukacyjnym na przykłdzie lekcji bibliotecznej ; Zachodnioniemieckie doświadczenia w dziedzinie pedagogiki bibliotecznej i regionalnej ; Z chaosu do ładu poprzez aparat informacyjny współczesnej biblioteki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92454 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-Met.02 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 7 (2012))
M.in. badania wśród nauczycieli woj. podkarpackiego (s. 111-120).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
CZ. I. PRZYSZŁOŚĆ TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH I MULTIMEDIALNYCH W EDUKACJI: Problemy efektywności edukacji informatycznej i informacyjnej ; Technologie informacyjne i multimedialne szansą edukacji XXI wieku ; Uwarunkowania techniczno-ekonomiczne i społeczne wprowadzania technologii informacyjnych i multimedialnych w polskim systemie edukacji ; Technologie informacyjne w kształceniu technicznym ; Počítač vo vzdelávani deti predškolského veku. CZ. 2. EFEKTYWNOŚĆ DYDAKTYCZNA TECHNOLOGII INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNYCH: Obserwacje spontanicznego wykorzystania komputerowego narzędzia przeznaczonego do samodzielnego eksploracyjnego zdobywania wiedzy na temat sieci neuronowych ; Nauczyciele a efektywność technologii informacyjnych ; Efektywność dydaktyczna uczenia się - nauczania elektrotechniki w wirtualnym laboratorium ; Technologie multimedialne wspierające dydaktykę języków obcych. CZ. 3. TECHNOLOGIE INFORMACYJNE I MULTIMEDIALNE W PRAKTYCE: Związki Internetu ze sferą edukacji w opiniach użytkowników ; Nahradí simulovaný experiment reálny? ; Stan infrastruktury informatycznej w polskich szkołach plastycznych ; Multimédia a e-learning - trend súčasného vzdelávania ; Výsledky experimentu využitia multimédií vo výučovani predmetu technika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100134 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. prac w jęz. ang.
Cz. I. MOŻLIWOŚCI CYBERŚWIATA - Rozdz. I. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni: 1. Aktualność i ważność problematyki człowieka w cyberprzestrzeni, 2. Istota i charakterystyka cyberprzestrzeni, 3. Nowy wymiar terroryzmu w cyberprzestrzeni, 4. Podstawy teoretyczne edukacji medialnej i cyberprzestrzeni, 5. Założenia metodologiczne badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni; Rozdz. II. Edukacja medialna a cyberprzestrzeń: 1. Założenia edukacji czytelniczo-medialnej, 2. Edukacja czytelniczo-medialna jako program nauczania, 3. Szkolne centrum informacji, 4. Biblioteka szkolna jako centrum informacji; Rozdz. III. Nauka języków obcych w cyberprzestrzeni: 1. Założenia europejskie, 2. Przydatność edukacji językowej w cyberprzestrzeni, 3. Metody nauczania języków obcych, 4. Internetowe kursy języków obcych w Polsce; Rozdz. IV. Usługi bibliotek naukowych w dostarczaniu informacji elektronicznej w edukacji na odległość: 1. Polskie biblioteki cyfrowe (w wyborze), 2. Systemy elektronicznego dostarczania dokumentów; Rozdz. V. Reklama intemetowa, jej odbiorcy oraz kierunki rozwoju: 1. Charakterystyka reklamy internetowej, 2. Nowe strategie rozwoju reklamy, 3. Reklama internetowa a jej odbiorcy, 4. Oczekiwania odbiorców reklamy internetowej; Rozdz. VI. Możliwości robotyki we współczesnym świecie i edukacji: 1. Nowe technologie a społeczeństwo z perspektywy edukacji, 2. Znaczenie sztucznej inteligencji w procesie edukacji, 3. Roboty a futurystyczna wizja człowieka. Cz. II. ZAGROŻENIA CYBERŚWIATA - Rozdz. VII. Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci: 1. Istota komunikacji internetowej, 2. Kultura języka w sieci, 3. Komunikacja międzyludzka w dobie internetu, 4. Wpływ komunikatorów internetowych na dzieci, 5. Komunikatory internetowe - niebezpieczeństwem dla dzieci; Rozdz. VIII. Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka: 1. Teoretyczny kontekst cyberprzestrzeni - wirtualnej rzeczywistości, 2. Komputer łącznikiem ze światem wirtualnym, 3. Internet wirtualną otchłanią, 4. Świat wirtualny - sposobem na życie; Rozdz. IX. Media a problem uzależnień: 1. Istota i mechanizmy uzależnienia, 2. Media jako czynnik kształtowania osobowości uzależnionej, 3. Media jako obiekt uzależnień, 4. Kształtowanie uzależnionej osobowości we współczesnym systemie edukacyjnym, 5. Wychodzenie z uzależnień od mediów elektronicznych; Rozdz. X. Zagrożenia dla osób niepełnosprawnych związane z korzystaniem z mediów elektronicznych: 1. Zagrożenia dla zdrowia somatycznego i sprawności motorycznej osób niepełnosprawnych, 2. Zagrożenia dla dobrostanu i zdrowia psychicznego osób niepełnosprawnych; Rozdz. XI. Ryzyko uzależnień dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych: 1. Istota i specyfika uzależnienia, 2. Rodzaje i charakterystyka uzależnień, 3. Przyczyny uzależnień, 4. Objawy i przebieg uzależnień; Rozdz. XII. Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych - aspekty psychologiczne i etyczne: 1. Agresja i przemoc - wyjaśnienie terminologiczne, 2. Multimedia elektroniczne jako źródło agresji i przemocy, 3. Argumenty wskazujące na korzyści psychologiczno-społeczne związane z agresją i przemocą zawartą w przekazach multimedialnych, 4. Argumenty wskazujące na konsekwencje psychologiczno-społeczne związane ze zjawiskiem agresji i przemocy multimedialnej, 5. Pedagogiczny kontekst problemu agresji i przemocy zawartej w przekazach multimedialnych; Rozdz. XIII. Agresja w filmach rysunkowych dla dzieci - aspekty psychologiczne i pedagogiczne: 1. Psychologiczno-pedagogiczne ujęcie agresji w programach telewizyjnych, 2. Filmy animowane źródłem agresji, 3. Prezentowanie agresji w spotach reklamowych; Rozdz. XIV. Cyberpornografia i cyberseks: 1. Istota i specyfika cyberprzestępczości, 2. Pojęcie i charakterystyka przestępstw seksualnych, 3. Pornografia w internecie, 4. Cyberseks naturalnym elementem ciągle zmieniającej się rzeczywistości; Rozdz. XV. Gry i gierki w komunikacji społecznej. Informacyjne uwikłania i zależności: 1. Źródła, 2. Kręgi na powierzchni, 3. Pływanie w oceanie; Rozdz. XVI. Cyberterrorystyczna internetyzacja: 1. Klasyfikacja terroryzmu i miejsce zajmowane przez cyberterroryzm, 2. Cyberterroryzm i infoterroryzm, 3. Symulacje cyberterrorystyczne i próby ataku, 4. Rodzaje ataków cybernetycznych; Rozdz. XVII. Prawne aspekty przestępczości teleinformatycznej: 1. Przestępstwa przeciwko ochronie informacji, 2. Przestępstwa przeciwko mieniu prywatnemu i publicznemu, 3. Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów, 4. Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu w tym Rzeczpospolitej Polskiej, 5. Łamanie praw autorskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93593 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo)
Bibliogr. s. 51-53. Indeks.
Wprowadzenie do wydania polskiego ; Między stuleciami / Zbigniew Bauer ; Prolog: zbiór danych Wiertowa. WPROWADZENIE - Kronika prywatna ; Teoria teraźniejszości ; Mapowanie nowych mediów: metoda ; Mapowanie nowych mediów: organizacja ; Terminy: język, obiekt, reprezentacja. CZYM SĄ NOWE MEDIA? - W jaki sposób media stały się nowe ; Podstawowe pojęcia nowych mediów: Reprezentacja numeryczna, Modularność, Automatyzacja, Wariacyjność, Transkodowanie ; Czym nie są nowe media: Kino jako nowe media, Mit cyfryzacji, Mit interaktywności. INTERFEJS - Język interfejsów kulturowych: Interfejsy kulturowe, Druk, Kino, HCI: reprezentacja versus sterowanie ; Ekran i użytkownik: Geneza ekranu, Ekran i ciało, Reprezentacja versus symulacja. OPERACJE - Menu, filtry, wtyczki: Logika selekcji, Postmodernizm i Photoshop, Od obiektu do sygnału ; Kompozytowanie: Od strumieni obrazów do modularnych mediów, Opór wobec montażu, Archeologia kompozytowania: kino, Archeologia kompozytowania: wideo, Cyfrowe kompozytowanie, Kompozytowanie i nowe typy montażu ; Teleakcja: Reprezentacja versus komunikacja, Teleobecność: iluzja versus działanie, Obrazy-narzędzia, Telekomunikacja, Dystans i aura. ILUZJE - Syntetyczny realizm: Technologia i styl w kinie, Technologia i styl w animacji komputerowej, Ikony mimesis ; Syntetyczny obraz: Georges Mélies - ojciec grafiki komputerowej, "Park Jurajski" i realizm socjalistyczny ; Iluzja, narracja, interaktywność. FORMY - Baza danych: Logika bazy danych, Dane i algorytm, Baza danych i narracja, Paradygmat i syntagma, Kompleks bazy danych, Kino oparte na bazie danych: Greenaway i Wiertow ; Nawigowalna przestrzeń: "Doom" i "Myst", Przestrzeń komputerowa, Poetyka nawigacji, Nawigator i eksplorator, Kino-oko i symulatory, "EVE" i "Place". CZYM JEST KINO? - Kino cyfrowe a historia ruchomych obrazów: Kino - sztuka indeksowa, Krótka archeologia ruchomych obrazów, Od animacji do kina, Nowe spojrzenie na kino, Kino-oko a kino-pędzel ; Nowy język kina: Kinowe i graficzne - kinegratografia, Nowa temporalność: pętla jako mechanizm narracyjny, Montaż przestrzenny i makrokino, Kino jako przestrzeń informacji, Kino jako kod.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92308 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-659 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Technologia Kształcenia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0137-1401 ; nr 23)
Nazwy autorów na okładce.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Agnieszka Cybal-Michalska, Globalizacja i jej krytyka - o potrzebie zorientowania społeczeństwa na wiedzę, odpowiedzialne uczestnictwo i współdziałanie ; Zbyszko Melosik, Facebook i społeczne konstrukcje narcyzmu ( o tożsamości zamkniętej w celi wizerunku) ; Tomasz Goban-klas, Technologie kształcenia jako czynniki "twórczej destrukcji" edukacji szkolnej ; Stanisław Dylak, Krzysztof Wawrzyniak, Mózg - technologia cyfrowa - edukacja ; Wojciech Skrzydlewski, Nowe media w edukacji, funkcjonowaniu zawodowym i społecznym ; Janusz Morbitzer, O (braku) refleksji nad współczesnym światem mediów ; Wacław Strykowski, Pedagogika i edukacja medialna w epoce cyfrowej ; Tadeusz Lewowicki, Poznański matecznik technologii kształcenia - słowo z okazji 50-lecia Zakładu Technologii Kształcenia UAM ; Marta Wrońska, Kultura medialna nauczycieli i adolescentów - stan obecny i jej perspektywy realizacyjne ; Stefan Kwiatkowski, Media jako narzędzia wspierające proces rozwiązywania problemów ; Natalia Waiter, Wspomagająca, kompensacyjna i wspierająca rola nowych mediów ; Paweł Topol, Nowe media na przykładzie zdalnych środowisk immersyjnych i multimediów typu ubiquitous ; Kazimierz Wenta, Silosy i chmury informacyjne w ustawicznej autoedukacji ; Mariusz Baranowski, Kształcenie kompetencji medialnych przyszłych nauczycieli muzyki - w stronę medalu zrównoważonego ; Szymon Nożyński, Osobista muzyka zawsze i wszędzie, czyli spacer z narracją dźwiękową odtwarzacza mobilnego ; Jacek Pyżalski, Młodzi internauci a edukacja medialna - dlaczego musimy odejść z miejsca, w którym jesteśmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106177 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej