Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(53)
Forma i typ
Książki
(52)
Czasopisma
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(59)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(4)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(47)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(3)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(3)
Szmyd Kazimierz
(3)
Andrzejczak Aldona
(2)
Głażewski Michał
(2)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bobrowska Ładysława
(1)
Carlgren Frans (1925- )
(1)
Chmielewski Mieczysław
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Dudzicki Roman
(1)
Dziubak Stefan
(1)
Faure Edgar (1908-1988)
(1)
Frączek Zofia
(1)
Fucke Erhard
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Green Donald Ross (1924- )
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Honegger Fresco Grazia
(1)
Janiszowska Irena (1920-2001)
(1)
Januszkiewicz Franciszek (-2000)
(1)
Kania Julian
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Klingborg Arne (1915-2005)
(1)
Kotłowski Karol
(1)
Krawcewicz Stanisław
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Leja Leon
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Lubina Ewa
(1)
Maciaszek Maksymilian (1913-1997)
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Miller Romana (1906-1983)
(1)
Nawój-Połoczańska Joanna
(1)
Nazar Jan
(1)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(1)
Osiecka Jadwiga
(1)
Pasterniak Wojciech (1935-2018)
(1)
Pieper A
(1)
Pochanke Henryk
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Półturzycki Józef (1934- )
(1)
Remerowa Krystyna
(1)
Skoczyńska-Prokopowicz Barbara
(1)
Skrzypczak Józef
(1)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(1)
Szczepański Jan (1913-2004)
(1)
Słomkiewicz Stefan
(1)
Turos Lucjan (1927-2017)
(1)
Tyrała Paweł (1940- )
(1)
Wiloch Tadeusz J
(1)
Winiarski Mikołaj
(1)
Więckowski Ryszard
(1)
Wojciechowski Janusz
(1)
Wosiński Marek
(1)
Wołczyk Jerzy
(1)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(1)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(1)
Zakrzewska Zofia
(1)
Zarzecki Lucjan (1873-1925)
(1)
Łukaszewicz Ryszard (1942- )
(1)
Świątkowski Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(25)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
1900 - 1909
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(50)
Ukraina
(1)
Język
polski
(50)
Odbiorca
Doradcy zawodowi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Kształcenie
(35)
Metody nauczania
(19)
Oświata dorosłych
(11)
Szkolnictwo
(11)
Nauczanie
(10)
Kształcenie ustawiczne
(9)
Oświata
(9)
Wychowanie
(9)
Pedagogika
(8)
Uczniowie
(8)
Nauczyciele
(7)
Samokształcenie
(6)
Szkolnictwo wyższe
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Kształcenie politechniczne
(5)
Rodzina
(5)
Uczenie się
(5)
Metody wychowawcze
(4)
Nauczanie dorosłych
(4)
Technika
(4)
Kształcenie integracyjne
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Studenci
(3)
Szkolenie zawodowe
(3)
Szkolnictwo dla dorosłych
(3)
Wartość
(3)
Bibliotekarstwo
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja globalna
(2)
Kształcenie podyplomowe
(2)
Kształcenie rodziców
(2)
Kultura
(2)
Metoda Montessori
(2)
Motywacja
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie programowane
(2)
Nauka
(2)
Osobowość
(2)
Postęp
(2)
Praca ręczna
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rodzice
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Steiner, Rudolf (1861-1925)
(2)
Sztuka
(2)
Telewizja
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie dorosłych
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Analfabetyzm
(1)
Aspiracje
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Autorytaryzm
(1)
Bezrobocie
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Czytanie
(1)
Decyzje
(1)
Dochód
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyskusja
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Ekonometria
(1)
Ekonomia
(1)
Eksperyment
(1)
Emancypacja kobiet
(1)
Etyka
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Eutanazja
(1)
Film
(1)
Filozofia
(1)
Geografia
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Informatycy
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Inteligencja (socjol.)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internet
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Katolicka nauka społeczna
(1)
Klasa średnia
(1)
Klasy łączone
(1)
Komensky, Jan Amos (1592-1670)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Korupcja
(1)
Temat: czas
1901-
(3)
2001-0
(3)
1989-
(2)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Biografia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Historia
(1)
53 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nauczyciela / red. Wincenty Okoń, Bogdan Suchodolski Treść i Metody Wychowania ; 6)
Bibliogr.
I. Nauczyciel jako najwyższy autorytet pedagogiczny
w środowisku II. Współczesna rodzina i wychowanie III.Treść pedagogicznego kształcenia rodziców IV. Formy pedagogicznego kształcenia rodziców V. Metody pedagogicznego kształcenia rodziców VI. Perspektywy pedagogicznego kształcenia rodziców
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37586 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Maria Montessori. Una storia attuale" 2018.
Kanoniczna biografia kobiety, która zmieniła myślenie o wychowaniu i edukacji dzieci. Maria Montessori nie była zwyczajną kobietą. Zdolna budzić najbardziej entuzjastyczne poparcie i najbardziej złośliwą krytykę, była w swoich czasach przedmiotem spekulacji, oszczerstw i plotek, a jeszcze dziś jej poczucie wolności i niewygodne nowatorstwo poglądów budzą sprzeczne reakcje. Grazia Honegger Fresco z wrażliwością i wyczuciem opisuje poszczególne etapy życia kobiety, która stworzyła nowy kierunek w pedagogice dziecięcej. Snuje opowieść o latach edukacji, naznaczonych trudnościami związanymi z faktem, że Maria Montessori była wówczas jedyną kobietą z tytułem lekarskim w Rzymie. Dowiadujemy się o bolesnych doświadczeniach skrywanego macierzyństwa; o budzącym się feminizmie, poczuciu sprawiedliwości społecznej i świadomości nowej roli kobiety. Śledzimy, jak rodził się innowacyjny projekt pedagogiczny, oparty na podkreślaniu zasobów i wolności dziecka Dzięki cennemu wkładowi prawnuczki Marii, Caroliny Montessori, książka zawiera wiele nieznanych dotąd faktów z życia i pracy Marii. [www.azymut.pl, 2020]
Wspomnienia z dzieciństwa i informacje o rodzinie ; Studia uniwersyteckie ; Kobieta i matka ; Dzieci w zakładach psychiatrycznych ; Od rezygnacji po nowy początek - walki feministyczne ; Doświadczenie z San Lorenzo ; Entuzjaści Domu Dziecięcego ; Intermezzo ; Po 1907 roku: książki, wykłady, podróże, kursy... szkoła podstawowa ; Krtyka, sprzeciw i światowa sława ; Zetknięcie i starcie z idealizmem i faszyzmem ; Między pozytywizmem a duchowością ; Edukacja jako narzędzie pokoju ; Ostatnie lata ; Stosunki ze światem katolickim: historia nieudanego spotkania ; "Casa dels nens" i laboratorium pedagogiki eksperymentalnej w Barcelonie ; Montessori w konkretach ; Niektóre pisma Marii Montessori.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40678 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-68101 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Wykształcenie ogólne a zajęcia praktyczno-techniczne w świetle przygotowania uczniów do życia ; II. Samodzielne myślenie i działanie a rozwój intelektualny uczniów III.Samodzielne myślenie i działanie techniczne ; IV. Cechy działania konstrukcyjno-technicznego uczniów klas V-VII szkoły podstawowej ; V. Wpływ nastawienia badawczego na rozwiązywanie problemów konstrukcyjnych ; VI. Efektywność problemowego nauczania prac konstrukcyjno-technicznych ; VII.Aktywizacja myślenia uczniów w procesie nauczaniazajęć praktyczno-technicznych w świetle przeprowadzonych badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37676 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks Streszcz. niem.
- Oświata dorosłych w Danii - Oświata dorosłych w Finlandii - Oświata dorosłych w Norwegii - Oświata dorosłych w Szwecji - Ogólna charakterystyka oświaty dorosłych w krajach
skandynawskich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37252 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda projektu w doradztwie zawodowym / Joanna Nawój-Połoczańska. - Warszawa : Difin, 2018. - 206, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [201]-206.
Krótki przewodnik po książce ; I. DORADZTWO ZAWODOWE ZEROWYCH KOSZTÓW KRAŃCOWYCH: 1. Doradztwo zawodowe i edukacja przyszłości w perspektywie konstruktywistycznej ; Doradztwo zawodowe a wszechobecna niepewność W poszukiwaniu alternatyw Teoria zaplanowanych przypadków ; Otwartość na zmiany ; Analizuj sytuację na bieżąco ; Szczęśliwy splot okoliczności czy zaplanowany przypadek? ; 2. Zawodoznawstwo: od teczek o zawodach do życia na próbę ; 3. Edukacja równościowa w doradztwie zawodowym i zawodoznawstwie ; II. METODA PROJEKTÓW: Poza schemat ; Metoda projektów wg Michaela Knolla ; Kalendarium metody projektu ; Zapobieganie cyfrowej demencji - różnorodność sytuacji uczenia się ; Klasa jako wspólnota dydaktyczna ; Usytuowanie nauczyciela ; CZĘŚĆ PRAKTYCZNA: 1. Kilka ogólnych uwag o pracy warsztatowej: Zasady pracy w grupie ; Lista przykładowych zasad organizujących pracę grupy ; Poznajmy się ; 2. SCENARIUSZE WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW PLANUJĄCYCH PODJĄĆ PRACĘ: W ogrodzie możliwości - o tym, jak zadbać o siebie podejmując pracę ; 3. SCENARIUSZE WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH (16-19 lat): Walizka czy plecak - przygotowania do dalszej wędrówki edukacyjnej ; Radzenie sobie ze stresem ; 4. SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW KLASY VII i VIII SZKOŁY PODSTAWOWEJ (13-15 lat): WWW, czyli wiem, wybieram i wygrywam! ; Mój zawód mechanik ; 5. SCENARIUSZE WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH (7-12 LAT) I ICH RODZICÓW: Preorientacja zawodowa z wykorzystaniem dramy ; Rodzice i dzieci - ucząc się od siebie nawzajem ; Wspieranie rodziców jako nieformalnych doradców ; 6. SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM (3.-6. rok życia): Dzieci jako obserwatorzy i uczestnicy świata pracy ; Aneks: DIAGNOZA I AUTODIAGNOZA PREDYSPOZYCJI ZAWODOWYCH: Edukacja w zakresie sposobów radzenia sobie ze stresem jako prewencja zachowań autodestruktywnych u adolescentów, Marek Ryży ; Metoda dramy, Aleksandra Beżyk ; Zawód mechanik, Agnieszka Szoka ; Rodzice jako nieformalni doradcy, Dorota Fedoratkin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106134 (1 egz.)
Książka
W koszyku
- Działalność i dorobek naukowy Profesora Wincentego
Okonia / Cz. Kupisiewicz I. Treść nauczania - Metody programowania dydaktycznego a dobór treści
kształcenia / Cz. Kupisiewicz - Uwagi o znaczeniu strukturalnego układu materiału
w nauczaniu historii (wstęp do badań) / J. Daabowa - Struktura operacyjna - jako kategoria dydaktyki
przedmiotów ścisłych / M. Sawicki - Z prac nad konstrukcją nowego programu nauczania
chemii / A. Bogdańska-Zarembina - Z badań nad unowocześnieniem kształcenia przyrodni-
czego w klasach początkowych / A. Rekłajtis-Zawada - Kierunki i warunki rozwoju kultury technicznej
młodzieży / Z. Dąbrowski - Kształcenie techniczne w nowoczesnym kształceniu
ogólnym / H. Pochanke II. Proces kształcenia - Treść materializmu funkcjonalnego i kształcenie
wielostronne / B. Komorowski - Unowocześnienie teorii samokształcenia /
J. Półturzycki - Proces uczenia się jako proces Markowa / B. Mazur - Z badań nad psychologicznymi podstawami uczenia się
języków obcych / H. Komorowska - Zadania poznawcze a problem kształtowania pojęć
w klasach niższych / T. Poznańska - Wpływ genezy pojęć na przebieg procesu nauczania /
K. Teofilewicz III. Metody nauczania - Z badań nad problemowym nauczaniem przedmiotów
rolniczych w zespołach uczniowskich / J. Szurek - Typy układu nerewowego uczniów a efektywność
strategii kształcenia / T. Lewowicki - Skuteczność i ekonomiczność metod nauczania
matematyki / S. Racinowski - Rodzaje problemów w nauczaniu chemii / J. Soczewka - Szkoła a wybór zawodu / I. Janiszowska IV. Formy nauczania - Z badań nad stylami poznawczymi / K. Kruszewski - Kontrola wyników nauczania w świetle koncepcji
wielostronnego uczenia się / S. Słomkiewicz - Szkolne koła zainteresowań - terenem kształtowania
naukowych i organizacyjnych talentów / D. Nakoneczna - Organizacja szkoły przedłużonego dnia na wsi (na
podstawie wstępnych badań eksperymentalnych) /
M. Oryl - W poszukiwaniu obiektywnych metod przeprowadzania
egzaminów wstępnych do technikum / G. Jocz V. Środki nauczania - Rola filmu społeczno-politycznego w wychowaniu
młodzieży / W. Zaczyński - Środki audiowizualne w wielostronnym uczeniu się /
E. Fleming VI. Inne - Współczesne teorie szkoły środowiskowej /
W. Łubniewski - Schematy rozumowań w procedurach eksperymentalnych
/ S. Pietuszko - Z zagadnień wdrażania teorii dydaktycznej do
praktyki / K. Kuligowska - Z problematyki poszukiwań optymalnego wieku dla
nauczania języków obcych / T. Woźnicki - Badania nad doborem treści nauczania w technikach
/ J. Bem-Dymecka - Zmiana motywacji i stosunku do nauki uczniów
dorosłych pod wpływem uczenia się problemowego
w grupach (na przykładzie chemii) / W. Polakowski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-35647 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wykłady Inauguracyjne / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 12)
I. Uwagi wstępne II. Potrzeba nowoczesnego kształcenia kadr kwalifikowanych III. Kształtowanie się dydaktyki szkoły wyższej i wkład uniwersytetu poznańskiego w jej modernizację IV. Rezerwy efektywności kształcenia tkwice w strukturze uczelni V. Uogólnienie i wnioski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-33008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O postępie pedagogicznym / Wincenty Okoń. - Warszawa : Książka i Wiedza, 1970. - 281, [6] s. : tab ; 20 cm.
(Biblioteka Samokształcenia Nauczycieli)
Bibliogr.
1. Pojęcie postępu pedagogicznego 2. Postęp w rozwoju oświaty w Polsce Ludowej 3. Wyniki nauczania a postęp pedagogiczny 4. Wpływ nauk o wychowaniu na postęp pedagogiczny 5. Zagadnienia eksperymentu szkolnego 6. Zagadnienie wydajności pracy w szkole 7. Nauczyciel a postęp pedagogiczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37643 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Młodzież, Nauczyciel, Społeczeństwo)
Bibliogr.
I. Istota i zakres wychowania integralnego II. Czynniki uzasadniające potrzebę integracji
w wychowaniu III.Warunki i rozwój wychowania integralnego
w środowisku zamieszkania IV. Wychowanie integralne a szkoła środowiskowa
w ujęciu modelowym V. Na drodze ku szkole środowiskowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41263 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
WPROWADZENIE: W kierunku dookreślania znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej ; Cz. 1. DYDAKTYKA SPECJALNA - ŹRÓDŁA HISTORYCZNE, PERSPEKTYWA BADAWCZA, PROJEKTOWANIE DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH: Uczniowie z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym - uwagi historyczne ; Dydaktyka specjalna - teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych ; Dydaktyka specjalna - system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych. Cz. II. DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE ZDEFINIOWANE: Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną ; Tyflodydaktyka - kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku ; Surdodydaktyka - kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu ; Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza - kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą ; Dydaktyka resocjalizacyjna - kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym ; Dydaktyka korekcyjna - kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Cz. III. DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEZDEFINIOWANE: Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia - dydaktyka uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe - dydaktyka edukacji międzykulturowej ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy. Cz. IV. DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEDOOKREŚLONE: Kształcenie uczniów głuchoniewidomych ; Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością - poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju ; Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone - nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia ; WYBRANE ASPEKTY PRAWNE: Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych ; ZAMIAST ZAKOŃCZENIA: Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd "jedności w zróżnicowaniu" ze względu na uczestników procesu kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 1)
Dot. m.in. pracowników dydaktycznych i studentów uczelni rzeszowskich. Badaniami objęto także dzieci z woj. podkarpackiego (s. 218-225, 258-277).
Bibliogr. przy art.
Tekst także w jęz. ang., słow., ukr., wł.
Spis treści i streszcz. rozdz. w jęz. ang.
Część I. HISTORYCZNA CIĄGŁOŚĆ I ZMIANA MYŚLI EDUKACYJNEJ: Problemy globalnej edukacji dorosłych XXI wieku ; Regresja antropologiczna w świecie "ponowoczesnym" i kryzys edukacyjny ; Historický kontext predškolského veku v dielach Komenského a Osvalda ako odkaz pre súčasnosť. Część II. AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Wychowanie wobec przemian życia - konteksty cywilizacyjne i kulturowe ; Cierpienie jako wartość i sens ludzkiej egzystencji ; Praca podstawową kategorią pedagogiki pracy i jej aksjologizm ; Wpływ globalizacji na proces wychowania (kilka uwag o zjawisku). Część III. DIALOG I WSPÓŁISTNIENIE KULTUR WE WSPÓŁCZESNEJ EDUKACJI: Faktory ovplyvňujúce komunikáciu v multikultúrnom edukačnom prostredí ; Spoločenské zmeny v súčasnej multikultúrnej spoločnosti ; Multikultúrna výchova ako súčasť výchovy k hodnotám demokratického občianstva v škole ; Dialoh kulĺtur u fakhoviy pidhotovtsi pedahoha ; Edukacja kulturowa wobec problemów współczesnej cywilizacji. Część IV. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Znaczenie rodziny w pomnażaniu kapitału ludzkiego ; Rodzina pomiędzy przedsiębiorczością a samotnością - ujęcie teoretyczne i perspektywa empiryczna ; Emancypacja kobiet - nowy wzorzec wychowawczy w XIX i XX wieku ; Dyssypacja współczesnej rodziny na tle neokultury XXI wieku. Część V. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Przykładowy scenariusz działania w zakresie studium indywidualnego przypadku ; Zjawisko wypalenia zawodowego wśród pracowników dydaktycznych centrów językowych w uczelniach Rzeszowa ; Zachowania prozdrowotne studentów fizjoterapii Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Adolescentná mládež a vnímanie rovesníkov s problémom alkoholu z hlĺadiska rodu ; Možnosti prevencie kriminality mládeže. Część VI. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Wartości i kulturowe uwarunkowania reformy szkolnictwa wyższego na obszarze postradzieckim ; La qualità delle scuole Montessori in Italia: uno studio di caso multipol ; Miejsce dalszego doskonalenia zawodowego w systemie uczenia się przez całe życie ; Dydaktychne znachennya poetapnoyi pedahohichnoyi refleksiyi na zanyattyakh u ONZ ; Vykhovannya u prostori muzeyu: suchasni pidkhody do orhanizatsiyi zanyat' u vyshchiy shkoli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 3)
M.in. badania dot. młodzieży i ludzi starych przeprowadzone w woj. podkarpackim.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst także w jęz. ang.
Streszcz. ang.
AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Sens wartości w systemie edukacji narodowej / Kazimierz Denek. Regionalizm i ponowoczesność - w stronę wychowania antropologicznego i edukacji kulturotwórczej / Kazimierz Szmyd. Społeczne i kulturowe uwarunkowania formowania się systemu wartości nauczycieli / Zofia Frączek, Pelekh Yurii, Yanitskiy Mikhail Sergeyevich, Monica Salassa. Szanse i zagrożenia społeczeństwa informacyjnego - wybrane aspekty / Hanna Sommer, Hubert Sommer, Jerzy Michno. Sumienie jako kategoria transcendentnego wychowania / Andrzej Garbarz. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Priorytety polskiej edukacji wobec zadań rozwoju Polski w latach 2015-2025 / Czesław Banach. Praca nad niepełnosprawnością w ujęciu holistycznym: strategie i procedury szkolne / Rebeca Soler Costa. Relacje w małżeństwie a postawy rodziców wobec niepełnosprawnych dzieci / Małgorzata Marmola. Przemoc wobec seniorów we współczesnej rodzinie - wybrane aspekty (komunikat z badań)/ Ewa Markowska-Gos. Zjawisko eurosieroctwa w świetle badań statystycznych i w opiniach społecznych / Barbara Skoczyńska-Prokopowicz. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Poczucie sieroctwa duchowego jako efekt zaniedbania / Agnieszka Franczyk. Ryzyko wypalenia zawodowego u nauczycieli chemii / Zbigniew Chodkowski. Kryterium jakości pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w środowisku przedszkolnym / Elżbieta Markiewicz, Ireneusz Skawina. Działania profilaktyczne w pracy socjalnej / Małgorzata Papier. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Uniwersytet w świecie ponowoczesnym - zagrożenia, nowe role i wyzwania / Jan Szmyd. Zarządzanie potencjałem dydaktycznym nauczycieli akademickich wyzwaniem nowoczesnych uczelni wyższych / Anna Englert-Bator, Anna Wołpiuk-Ochocińska. Statystyczna ocena zmian w szkolnictwie wyższym w Polsce w latach 1999-2013 / Małgorzata Stec. Wokalna ekspresja we wczesnych latach nauczania: dydaktyczny eksperyment z udziałem studentów Uniwersytetu w Saragossie / Icíar Nadal García, Belén López Casanova.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-72078 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
I. KONTEKSTY WSPÓLCZESNEJ RZECZYWISTOŚCI EDUKACYJNEJ: Zagubione cele polskiej edukacji ; W kręgu fenomenologii wychowania i filozofii dziecka ; Nauczanie w klasach łączonych - charakterystyka zjawiska ; Nauczanie prac ręcznych historycznym ideałem czy wyzwaniem dla współczesnej edukacji dziecka ; Edukacja inkluzyjna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Wczesna edukacja dziecka - czas transmisji czy aktywnego zdobywania wiedzy? II. PODMIOTY EDUKACJI I ICH RELACJE - POSZUKIWANIE IDEAŁÓW: Portret Emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ; Nauczyciel - refleksyjny praktyk ; Kompetencje nauczyciela klas I-III - refleksyjnego praktyka i profesjonalnego artysty ; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; Pedagogiczny wymiar współpracy nauczyciela z rodzicami. III. DZIAŁANIA EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZE W OKRESIE PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM : Organizowanie uczenia się dzieci w zabawie ; Nie tylko rachunki ; Małe formy teatralne w edukacji wczesnoszkolnej ; Gry i zabawy ruchowe jako formy wspierania rozwoju dziecka ; Podstawy języka fotografii dydaktycznej ; Cele dydaktyczne i wychowawcze realizowane na zajęciach wczesnoszkolnej edukacji plastycznej ; Natura i efektywność coachingu w programie edukacyjnym jako praktyka rozwojowa i wspierająca potencjał dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100069 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77912 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 2)
M.in. badania wśród studentów rzeszowskich uczelni (67-74, 208-218, 222-229-także PWSTE w Jarosławiu) oraz uczniów szkół gimnazjalnych w woj. podkarpackim (s. 139-145) i rodziców uczniów szkół podstawowych w Rzeszowie (s. 156-164).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. w jęz. pol., ang., wł. i niem.
Spis treści i streszcz. rozdz. w jęz. ang.
CZ. I. AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Edukacja wobec zmiany antropologicznej i cywilizacyjnej - zagrożenia i szanse rozwoju ; Człowiek w społeczeństwie globalnym - wychowanie do wartości wciąż aktualne ; Axiological components in teacher professiogram in Ukraine and Poland ; The peculiarities of personality in time perspective, depending on dircetions of various value systems ; Problem eutanazji jako jeden z dylematów bioetycznych w edukacji (Według wypowiedzi studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego). CZ. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Szkoła i myśl pedagogiczna w "ponowoczesności" - konteksty cywilizacyjne i społeczne ; System wartości w życiu rodziny ; Jakim językiem o rodzinie mówi współczesna młodzież? ; O dewaluacji znaczenia instytucji małżeństwa w społeczeństwie ponowoczesnym ; Zjawisko wagarowania wśród uczniów szkół gimnazjalnych - raport z badań. CZ. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Psychologiczne korzyści wynikające z realizacji projektu "Pierwsze uczniowskie doświadczenia droga do wiedzy" ; Kierowanie klasą szkolną - kreowanie poczucia sprawstwa ; Dialogowe techniki wspomagania rozwoju mądrości. CZ. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Rozwój kompetencji indywidualnych i zawodowych nauczyciela akademickiego w perspektywie nowych wymagań edukacyjnych ; Funkcjonowanie społeczeństwa obywatelskiego w Polsce w opinii studentów ; Szkolnictwo wyższe w Polsce w opinii młodzieży studenckiej ; Wyższe Kursy dla Kobiet - początki kształcenia uniwersyteckiego kobiet w Polsce ; Diventare un "professionista riflessivo": sperimentazione di un modello di riflessione pedagogica condivisa con studenti di corsi master ; Educational practices in the university. A study in the Teacher Training Masters for Teachers of the University of zaragoza ; Rolle der Universitäten und Hochschulen in der Entwicklung eines Leitbildes in Praxis und Ausbildung Bürgernahe Verwaltung und Bũrgerkommune ; Etyka polityczna w perspektywie odpowiedzialności globalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ros.
Spis treści równol. pol. i ang.
Streszcz. ang., pol. przy pracach.
Zdzisław Wawrzyniak: "Braterska wspólnota dóbr oraz miłosierdzie czynów" - uwagi o nauczaniu społecznym Jana Pawła II; Michał Gabriel Woźniak: Teoretyczne problemy spójności społeczno-ekonomicznej mechanizmu rynkowego w kontekście gospodarki opartej na wiedzy; Krzysztof Kietliński: Rola czynnika moralnego w budowaniu gospodarki opartej na wiedzy; Maria Sroczyńska: Kapitał społeczny a więź religijna (możliwości i ograniczenia); Halina Zboroń: Aksjologiczne problemy globalizacji w czasach późnej nowoczesności; Oleh Ohirko: Obsestvenno-ekonomičeskoe razvitie i aksiologičeskie aspekty čelovečeskogo bytiâ; Stanisław Galata: Ubóstwo jako patologia społeczna. Kontekst etyczny; Elżbieta Skrzypek: Problem nierówności społecznych w społeczeństwie informacyjnym; Ryszarda Bolonek: Dualizm rozwojowy jako czynnik wzmacniający nierówności społeczne w gospodarce opartej na wiedzy; Joanna Przesmycka-Kamińska, Stanisław Kamiński: Nierówności interpersonalne z punktu widzenia neuropsychologii i polityki społecznej w dobie gospodarki opartej o wiedzę; Małgorzata Suchacka, Marek S. Szczepański: Kreatorzy i konsumenci wiedzy wobec nowej rzeczywistości; Krystyna Leśniak-Moczuk: Społeczna ocena transformacji systemowej w kontekście nierówności społecznych; Tamara Tkacz: Motywacja pragnień człowieka w warunkach globalnej przestrzeni edukacyjnej; Mieczysław Dobija: Godziwe wartości i godziwe nierówności; Janusz Czekaj, Marek Jabłoński: Ontologiczne podstawy organizacji uczącej się; Magdalena Cyrek: Wybrane koncepcje pomiaru gospodarki opartej na wiedzy; Joanna Stańczyk, Zdzisław Kryński: Metody pomiaru wartości kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa; Halina Zboroń: Wiedza ekonomicza versus wiedza o ekonomii. Kilka uwag na temat konstruktywistycznego uprawiania ekonomii; Wojciech Giza: Problem funkcjonalnego podziału dochodu w gospodarce opartej na wiedzy. Perspektywa historii myśli ekonomicznej; Wioletta Nowak: Sposoby akumulacji wiedzy w modelach wzrostu gospodarczego; Jarosław Klebaniuk: Autorytaryzm i orientacja na dominację społeczną jako źródła zagrożeń dla gospodarki opartej na wiedzy; Małgorzata Lęcznar: Funkcjonowanie instytucji a wzrost gospodarczy - wybrane aspekty [dot. korupcji]; Anatolij Tkacz: Zmiany instytucjonalne w gospodarce: doświadczenia ukraińskie i polskie; Małgorzata Adamska-Chudzińska: Deficyty myśli prospołecznej w działalności gospodarczej; Rafał Riedel: Analiza wybranych społeczno-politycznych czynników warunkujących kreowanie korzystnych postaw gospodarczych; Mirosław Raczyński: Telekomunikacja, wzrost gospodarczy i nierówności; Katarzyna Kuźniar: Kształtowanie gospodarki opartej na wiedzy w Polsce - dotychczasowe osiągnięcia i rekomendowane kierunki dalszego rozwoju; Tadeusz Kowalewski: Proces kształcenia ustawicznego w przeciwdziałaniu nierównościom społecznym w gospodarce opartej na wiedzy; Marta Młokosiewicz: Nierówności dochodowe i wydatkowe wśród gospodarstw domowych a perspektywy uczestniczenia najuboższych w gospodarce opartej na wiedzy; Dariusz Koreleski: The problem of social inequalities in the context of interregional differentiation; Elena Vankevič: Predupreždenie dlitel'noj bezraboticy v Belarusi na osnove profilirovaniâ bezrabotnyh graždan; Renata Nowak-Lewandowska: Wyrównywanie szans edukacyjnych młodzieży w świetle budowy gospodarki opartej na wiedzy; Marek Wocial: Teoria najsłabszego ogniwa jako przykład próby wewnętrznego zróżnicowania kapitału ludzkiego; Paweł Ulman, Agnieszka Wałęga: Nierówności ekonomiczne a kapitał ludzki w Polsce; Paweł Kumor, Jan Jacek Sztaudynger: Optymalna nierówność płac w Polsce - analiza ekonometryczna; Iwona Cieślak: Analiza kapitałowa wynagrodzeń lekarzy; Wojciech Kozioł: Wpływ wiedzy i doświadczenia na wynagrodzenia; Mariusz Nyk: Determinanty wynagrodzeń w Polsce w latach 1995-2004; Kazimierz Górka: Rozwój klasy średniej w Polsce; Iwona Szczepaniak: Czynniki i uwarunkowania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach gospodarki opartej na wiedzy; Irena Figurska: Wykorzystywanie wiedzy w teorii i praktyce organizacji; Maria Sztaba, Elżbieta Ważna: Zarządzanie wiedzą warunkiem wzrostu wartości firmy; Marek Smoleń: Motywacja czynnika osobowego w gospodarce opartej na wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.10 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej