Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(116)
Forma i typ
Książki
(112)
Poradniki i przewodniki
(27)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Audiobooki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(140)
wypożyczone
(20)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(46)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(74)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(4)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(10)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(5)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(4)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Autor
Majewska-Opiełka Iwona (1954- )
(4)
Banasiak Jan
(2)
Białkowska-Gużyńska Alina
(2)
Czerwiński Kazimierz (edukacja)
(2)
Draheim Szymon Emilia
(2)
Ekman Paul (1934- )
(2)
Faber Adele (1928- )
(2)
Garpiel Rafał
(2)
Garvin Charles D. (1929- )
(2)
Hamlin Sonya
(2)
Heath Chip
(2)
Heath Dan
(2)
Horosiewicz Beata
(2)
Kowalczyk Marek (psycholog)
(2)
Lipski Jan Tomasz
(2)
Machura Witold
(2)
Mazlish Elaine
(2)
Morżoł Ilona
(2)
Nyberg Lisa
(2)
Rybakiewicz Justyna
(2)
Sampson Eleri
(2)
Schopenhauer Arthur (1788-1860)
(2)
Seabury Brett A
(2)
Stewart John
(2)
Suchecki Jacek (1950- )
(2)
Taper Agnieszka E
(2)
Templeton Rosalyn Anstine
(2)
Tokarz Marek
(2)
Watzke-Otte Susanne
(2)
Zaborowski Zbigniew (1926-2006)
(2)
Al-Khalili Jim (1962- )
(1)
Argyle Michael (1925- )
(1)
Bartmiński Jerzy (1939-2022)
(1)
Bartoszyński Kazimierz (1921-2015)
(1)
Basu Rintu
(1)
Bańka Augustyn (1950- )
(1)
Bernays Edward L. (1891-1995)
(1)
Bieroń Tomasz (1963- )
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Brzeziński Miłosz
(1)
Brzeziński Wojciech (1980- )
(1)
Bucki Piotr
(1)
Byrne Emma (1978- )
(1)
Bąk Krzysztof (psychologia)
(1)
Bąkowicz Rafał
(1)
Błaż Agata
(1)
Chojnowska Ilona
(1)
Chudy Wojciech (1947-2007)
(1)
Cialdini Robert B. (1945- )
(1)
Cooper Ian
(1)
Cyranka Olga
(1)
Czarniawska-Joerges Barbara (1948- )
(1)
Czerwińska Ewa (tłumacz)
(1)
Czerwiński Marcin (1924-2001)
(1)
Davies Philippa
(1)
Davis Martha (1947- )
(1)
Dhawan Erica
(1)
Doktór Jan (1952- )
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Domarańczyk Daria
(1)
Duhigg Charles (1974- )
(1)
Dyczewski Leon (1936- )
(1)
Dąbrowska Aleksandra (pedagogika)
(1)
Fanning Patrick
(1)
Fiedor Marian
(1)
Flores Suzana E
(1)
Fortuna Paweł (1970- )
(1)
Giblin Les
(1)
Golec Danuta
(1)
Greene Ross W
(1)
Grochowski Robert (politologia)
(1)
Grzegrzółka Irmina
(1)
Grzesiuk Lidia (1942- )
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Gębicka-Frąc Maria
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Heatherton Todd F
(1)
Hocker Joyce L
(1)
Hofman Iwona
(1)
Honey Peter
(1)
Hołówka Teresa (1944- )
(1)
Höffner Marta
(1)
Jacewicz Agnieszka
(1)
Jaśkiewicz Sylwia
(1)
Jędrzejewski Stanisław (1946- )
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kahn Robert Louis (1918- )
(1)
Karwat Mirosław (1953- )
(1)
Katz Daniel (1903- )
(1)
Kaźmierska Agata
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Klos Adriana
(1)
Komorowska Marta (tłumaczka)
(1)
Konorska Łucja
(1)
Konorski Bolesław
(1)
Kowalczyk Ryszard
(1)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(1)
Kozłowska Anna (reklama)
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(36)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(19)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(39)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1801-1900
(2)
1918-1939
(2)
Kraj wydania
Polska
(110)
Język
polski
(109)
Odbiorca
Rodzice
(7)
Nauczyciele
(4)
Menedżerowie
(2)
Dziennikarze
(1)
Edukatorzy
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pedagodzy
(1)
Politycy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Komunikacja społeczna
(89)
Stosunki interpersonalne
(25)
Psychologia społeczna
(19)
Internet
(14)
Manipulacja (psychologia)
(14)
Relacje międzyludzkie
(14)
Środki masowego przekazu
(13)
Komunikacja interpersonalna
(8)
Konflikt
(7)
Perswazja
(7)
Kłamstwo
(6)
Manipulacja (psychol.)
(6)
Propaganda
(6)
Retoryka
(6)
Dezinformacja
(5)
Dzieci
(5)
Grupy społeczne
(5)
Informacja
(5)
Logika
(5)
Praca
(5)
Prezentacje i wystąpienia
(5)
Psychologia
(5)
Rodzina
(5)
Rozmowa
(5)
Sukces
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Asertywność
(4)
Interakcje społeczne
(4)
Kariera
(4)
Komunikacja niewerbalna
(4)
Myślenie
(4)
Negocjacje
(4)
Opieka społeczna
(4)
Osobowość
(4)
Przyjaźń
(4)
Public relations
(4)
Płeć
(4)
Socjotechnika
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Uczucia
(4)
Więź społeczna
(4)
Agresywność
(3)
Dziecko
(3)
Fizjonomika
(3)
Gesty
(3)
Język
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Kultura
(3)
Motywacja
(3)
Mowa
(3)
Młodzież
(3)
Nauczyciele
(3)
Prakseologia
(3)
Psycholodzy
(3)
Reklama
(3)
Samowychowanie
(3)
Teoria systemów
(3)
Ubiór
(3)
Uczniowie
(3)
Walka informacyjna
(3)
Wpływ społeczny
(3)
Zachowanie
(3)
Administracja
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Czytanie
(2)
Decyzje
(2)
Dialektyka
(2)
Dyskusja
(2)
Dziennikarstwo
(2)
Dziennikarze
(2)
Edukacja medialna
(2)
Erystyka
(2)
Fake news
(2)
Forum (informat.)
(2)
Inteligencja (psychologia)
(2)
Interakcja wychowawcza
(2)
Językoznawstwo
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Literatura
(2)
Marketing polityczny
(2)
Media społecznościowe
(2)
Miłość
(2)
Nauka
(2)
Polityka
(2)
Postawy
(2)
Praca społeczna
(2)
Prasa (wydawnictwa)
(2)
Psycholingwistyka
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Psychoterapia
(2)
Radiofonia
(2)
Samopoznanie
(2)
Samotność
(2)
Savoir-vivre
(2)
Socjolingwistyka
(2)
Społeczeństwo
(2)
Temat: dzieło
Echo Miasta
(1)
Express Bydgoski
(1)
Gazeta Wyborcza
(1)
Nowy Dzień (czasop.)
(1)
Polityka (czasop. ; 1957- )
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
2001-0
(6)
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
1901-
(2)
1989-
(2)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
Temat: miejsce
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Królestwo Polskie (1815-1915)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(32)
Opracowanie
(13)
Poradniki
(9)
Wydawnictwa popularne
(3)
Esej
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Programy telewizyjne
(2)
Publicystyka
(2)
Blogi
(1)
Czasopisma elektroniczne
(1)
Czasopisma elektroniczne polskie
(1)
Gazety brukowe polskie
(1)
Gazety polskie
(1)
Gry komputerowe
(1)
Literatura grozy
(1)
Podręczniki
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(38)
Media i komunikacja społeczna
(25)
Socjologia i społeczeństwo
(17)
Edukacja i pedagogika
(6)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Rozwój osobisty
(5)
Historia
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Językoznawstwo
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Nauka i badania
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
116 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "How to talk so kids can learn at home and in school" 1995.
1. Jak radzić sobie z uczuciami, które przeszkadzają w nauce 2. Siedem sposobów zachęcania dzieci do współpracy 3. Pułapki stosowania kar : inne możliwości prowadzące do samodyscypliny 4. Wspólne rozwiązywanie problemów : sześć kroków, które rozbudzają twórczy zapał dzieci i ich zaangażowanie 5. Pochwała, która nie wprawia w zakłopotanie ; krytyka, która nie rani 6. Jak uwolnić dziecko od narzuconej mu roli 7. Partnerska relacja rodzice - nauczyciel 8. "Wyłapywacz snów"
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: co powinni wiedzieć rodzice i nauczyciele.
Tytuł oryginału: "How to talk so kids can learn at home and in school" 1995.
Jak radzić sobie z uczuciami, które przeszkadzają w nauce ; Siedem sposobów zachęcania dzieci do współpracy ; Pułapki stosowania kar - inne możliwości prowadzące do samodyscypliny ; Wspólne rozwiązywanie problemów: sześć kroków, które rozbudzają twórczy zapał dzieci i ich zaangażowanie ; Pochwała, która nie wprawia w zakłopotanie; krytyka, która nie rani ; Jak uwolnić dziecko od narzuconej mu roli ; Partnerska relacja rodzice - nauczyciel ; "Wyłapywacz snów".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, filmografia na stronach [237-251. Indeks.
R. I. PSYCHOLOGIA MEDIÓW: GENEZA, KIERUNKI I METODY BADAŃ, WPŁYW NA ODBIORCĘ/UŻYTKOWNIKA: 1. Geneza psychologii mediów i współczesne inspiracje naukowo-badawcze: Prekognitywna koncepcja odbioru filmu Hugo Munsterberga ; Psychologia Gestalt w koncepcji psychologii sztuki Rudolfa Arnheima ; Montaż, prawa umysłu i wyzwalanie emocji ; Psychoanaliza i media ; Pozostałe źródła inspiracji badawczych ; 2. Psychologia mediów: kluczowe obszary badawcze: Psychologia literatury: tematy - metody - kierunki wpływu ; Psychologia fotografii: przekaz wizualny jako źródło danych psychologicznych ; Psychologia radia: początki badań psychologicznych nad odbiorem programów radiowych ; Zaangażowanie widza w przedstawienie teatralne: ujęcie kognitywne ; 3. Metody badań wykorzystywane w psychologii mediów ; R. II. MEDIA TRADYCYJNE I NOWE MEDIA: WPŁYW NA ODBIORCĘ I UŻYTKOWNIKA: 1. Wpływ społeczny a modelowe sytuacje i strategie komunikacyjne ; 2. Konwergencja mediów i performatyzacja zachowań odbiorczych: Multitasking medialny: typy i konsekwencje wielozadaniowości ; 3. Wpływ mediów na użytkownika a problem przemocy medialnej ; 4. Ekrany statyczne i dynamiczne w kontekście form aktywności odbiorcy/użytkownika: Wpływ ekranów na rozwój dziecka ; R. III. REPREZENTACJA, PRZEDSTAWIENIE, KOMUNIKACJI: 1. Reprezentacje poznawcze a reprezentacje medialne: Formy i zastosowania reprezentacji w mediach ; Typy myślenia a rozumienie przekazów medialnych ; Problem identyfikacji w kontekście reprezentacji medialnych ; 2. Kategoria reprezentacji w filozofii i semiotyce ; 3. Filozofie reprezentacji a rozumienie przekazu ; 4. Problem reprezentacji w badaniach nad nowymi mediami ; 5. Komunikologia: kluczowe kierunki badań: Sposoby komunikowania się ludzi ; Formy komunikowania się ludzi ; Cele komunikowania się ; Bazowe elementy procesu komunikowania ; 6. Współczesna komunikologia i media: Teoria użytkowania i korzyści, czyli pytanie o potrzeby społeczne ; Aktorzy społeczni i sztuka kreowania wrażeń w koncepcji Ervinga Goffmana ; Brytyjskie studia kulturowe ; Determinizm technologiczny ; Inne modele komunikacyjne ; R. IV. PATOLOGICZNE FORMY KORZYSTANIA Z MEDIÓW I CYBERPRZEMOC: 1. Zasoby człowieka i ich wpływ na rozwój osobowy ; 2. Patologiczne korzystanie z mediów: ujęcie procesualne ; 3. Symptomy patologicznego korzystania z mediów ; 4. Patologiczne korzystanie z mediów jako reakcja na sytuację stresową ; 5. Patologiczne zachowania medialne a cechy nowych mediów: Potencjalnie uzależniające cechy gier komputerowych ; 6. Siecioholizm: rodzaje patologicznego uzależnienia od Internetu: Formy siecioholizmu ; 7. Patologiczny hazard i e-hazard ; 8. Fonoholizm ; 9. Podatność na patologiczne korzystanie z mediów ; 10. Dynamika i fazy procesu zmiany w leczeniu ; 11. Formy profilaktyki uzależnień medialnych: Poziomy i strategie działań profilaktycznych ; Edukacja medialna jako forma profilaktyki uzależnień ; 12. Zagrożenia (w) sieci: Przemoc w realu a cyberprzemoc ; 13. Model zdrowego życia w świecie nowych technologii ; R. V. ROLA FILMU W EDUKACJI PSYCHOLOGICZNEJ I NAUCZANIU: 1. Film psychologiczny jako narzędzie edukacji: Film psychologiczny w świetle wybranych nauk humanistycznych i społecznych ; Edukacyjna rola filmów zastanych ; Analiza hermeneutyczna w edukacji psychologicznej ; 2. Kierunki pracy z filmem w edukacji formalnej ; 3. Edukacja filmowa w rozwoju dziecka: Dorośli i opiekunowie jako mediatorzy. Formy, typy i cele mediacji ; 4. "Język" filmu a procesy przetwarzania i zapamiętywania informacji ; R. VI. PSYCHOLOGIA MEDIÓW: PERSPEKTYWY DALSZYCH BADAŃ ORAZ WPŁYW NA INNE NAUKI SPOŁECZNE, MEDYCZNE I HUMANISTYCZNE: 1. Voyeuryzm i ekshibicjonizm: z medycyny i psychologii do filmoznawstwa, medioznawstwa oraz badań kulturowych: Voyeuryzm i ekshibicjonizm medialny: poza seksem, seksualnością, erotyką i pornografią ; Telenowele dokumentalne, reality show i eksperymenty psychologiczne Philipa Zimbardo ; 2. Media a zaburzenia zachowania i procesów komunikacji: "Człowiek - robot", "człowiek - interfejs": komunikacja, interakcja czy technologiczna moda?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106509 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 1 godz. 40 min.
Tytuł oryginału: "Die eristische Dialektik" 1831.
Czyta Maciej Więckowski.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Artur Schopenhauer zauważył, że podczas kłótni ludzie uciekają się do licznych sztuczek, uników oraz szykan, które - niezależnie od tego, czy dana osoba ma rację - nierzadko stawiają ją w pozycji zwycięzcy sporu. Filozof twierdził jednak, że wspomniane sztuczki się powtarzają, a zatem można je skategoryzować oraz opisać, co uczynił w niniejszej książce. Tworząc „Erystykę, czyli sztukę prowadzenia sporów”, Schopenhauer nie zamierzał wyposażać swoich czytelników w narzędzia służące do wchodzenia w konflikty. Wręcz przeciwnie, jego celem było w głównej mierze uwrażliwienie odbiorców na to, jak łatwo mogą stać się ofiarami oszukańczych metod w konfrontacji z innymi, którzy bezczelnie wykorzystują wiedzę, talent oratorski i umiejętność manipulacji. Dzieło filozofa skupia się na wyjaśnieniu oraz wskazaniu konkretnych metod oratorskich, które prowadzą do zwycięstwa w każdym sporze, abstrahując od tego, czy ma się słuszność czy nie. To pozycja, która w dobie Internetu zyskuje nowe znaczenie. W czasach, kiedy część dyskusji przeniosła się do świata wirtualnego, pozwala nie tylko nauczyć się, w jaki sposób prowadzić spory, ale także jak uchronić się przed manipulacją ze strony innych. [Heraclon International, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 4019 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Die eristische Dialektik" 1831.
"Przedmiotem niniejszej rozprawki Schopenhauera są takie chwyty, których używają w sporze ci, co za wszelką cenę- a więc i za cenę prawdy i słuszności, poprawności wywodu- chcą koniecznie "postawić na swoim", zrobić tak, żeby było uznane, że oni mają rację. Dobrze jest uprzytomnić sobie różne możliwe fortele, aby wiedzieć, na co można być narażonym w sporach z ludźmi nierzetelnymi"- czytamy w przedmowie Tadeusza Kotarbińskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-16 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie tytułowej: Onepress.
Bibliografia i netografia na stronach 227-[229] i bibliografie przy rozdziałach.
I. Asertywność ; II. Autoprezentacja i wystąpienia publiczne ; III. Komunikacja ; IV. Kreatywność ; V. Krytyczne myślenie ; VI. Motywacja ; VII. Negocjacje ; VIII. Wywieranie wpływu i obrona przed manipulacją ; IX. Zarządzanie sobą w czasie ; X. Zarządzanie sobą w stresie.
Narzędziownik współczesnego człowieka Psychokompetencje? Bez nich trudno z powodzeniem radzić sobie we współczesnym świecie. Niestety, z jakiegoś powodu nie uczą ich w przedszkolu. Ani w szkole. Ba, takiego przedmiotu nie ma nawet na studiach. Oczywiście poza kierunkami związanymi z psychologią… Nie uczą? Trudno. W takim razie niezbędne kompetencje psychologiczne trzeba zdobyć samodzielnie. Szczęśliwie podręcznik do nauki jest już dostępny. Jak dobrze, że trzymasz go w ręku! Psychokompetencje to inaczej kompetencje miękkie. Należą do nich między innymi umiejętności: budowania relacji, komunikacyjne, negocjacyjne, myślenia kreatywnego i krytycznego, a także adaptacji do zmieniających się warunków czy rozwiązywania konfliktów. Bez ich opanowania trudno osiągnąć sukces w życiu zawodowym, a i życie prywatne osoby, która jest od nich "wolna”, prawdopodobnie nie będzie wyglądało różowo. Dlatego też na kolejnych stronach tej książki jej autor dzieli się wiedzą dotyczącą dziesięciu najważniejszych psychokompetencji i oferuje skuteczne narzędzia ich opanowania - zarówno na poziomie umiejętności, jak i odpowiednich postaw. [Helion & Company, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111739 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach: 377-[378].
Szkoła ma problem z dzieckiem. Rodzice mają problem ze szkołą. W tym wszystkim jest dziecko - coraz bardziej sfrustrowane i przygniecione nadmiarem wymagań, nie jest w stanie efektywnie wykorzystać swojego potencjału. Zbyt często nauczyciele podejmują desperackie próby wpłynięcia na zachowanie dziecka poprzez zwiększenie wymagań i represji. To nie działa. Dr Ross W. Greene, uznany autorytet w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci młodzieży, pokazuje, dlaczego tradycyjne szkolne metody dyscyplinowania dzieci nie sprawdzają się we współczesnej szkole. Oferuje skutecznie działający model rozwiązywania problemów przez współdziałanie - rodziców, szkoły i dziecka, a także: • narzędzia do identyfikacji problemów i eliminowania ich przyczyn, • wyraźne wskazówki, jak radykalnie poprawić komunikację z dziećmi i zmniejszyć ilość trudnych zdarzeń, wraz z wieloma konkretnymi przykładami, • praktyczne porady dotyczące udanego planowania i współpracy między nauczycielami, rodzicami i dziećmi. [www.azymut.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Media moms & digital dads : a fact-not-fear approach to parenting in the digital age" 2015.
Bibliografia, netografia na stronach [247]-267. Indeks.
W OPRACOWANIU
Twoje dziecko wcześniej nauczyło się obsługiwać tablet niż zawiązywać buty? A teraz więcej czasu spędza w sieci niż z Tobą? Jeśli tak, to jesteś cyfrowym rodzicem, czy tego chcesz, czy nie. I pewnie czujesz się trochę zagubiony, może nawet przerażony tym, jak ważne dla Twojego dziecka jest życie w sieci. Ta książka jest dla Ciebie! To wyważony i świetnie napisany poradnik dla rodziców e-dzieci. Autorka, oddzielając fakty od mitów, nazywa i porządkuje to, co czujemy intuicyjnie i co czasem spędza nam sen z powiek. Rozbiera na czynniki pierwsze świat nowych mediów w kontekście wychowania. Jesteśmy pierwszym pokoleniem rodziców "dzieci w sieci". Dynamiczny świat aplikacji i internetowych mód bywa trudny do ogarnięcia, dlatego bezcenne będą: liczne przykłady i anegdoty, konkretne wskazówki, jak w nim nawigować. By stać się rodzicem czujnym, a nie przeczulonym. [Wydawnictwo IUVI, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na 4 stronie okładki: Media.
Bibliografia przy rozdziałach.
Dla studentów nauk o mediach i komunikacji społecznej, zarządzania mediami oraz socjologii kultury. Dla menadżerów medialnych, dziennikarzy radiowych i edukatorów medialnych.
Współfinansowanie: Akademia Leona Koźmińskiego.
RÓŻNE OBLICZA MEDIÓW: Siła i słabość mediów ; Media a zmiana społeczna ; Media tradycyjne ; Historia mediów - kilka uwag metodologicznych ; Media w Portugalii - od Estado Novo do nowego społeczeństwa ; Internet ; Edukacja medialna w kształceniu dziennikarzy!? ; Komentarz ; MEDIA PUBLICZNE - QUO VADIS?: Media publiczne na rynku - szansa czy konieczność ; Media publiczne - dokąd zmierzają? ; Niezależność mediów publicznych w czasach populizmu - przypadek Polski ; Media publiczne w Polsce: strategie rozwoju technologicznego ; Media publiczne w świecie konwergencji - regulacje europejskie a praktyka komunikacyjna ; Komentarz ; RADIO - STARE MEDIUM W NOWYM ŚWIECIE MEDIÓW: Wirtualizacja dźwięku: radio - internet - telefon komórkowy-iPod - iPhone ; Od muzyki w radiu do muzyki w sieci ; Radiofonia regionalna i lokalna - wprowadzenie ; Strategie zarządzania rozgłośnią publiczną w warunkach konwergencji ; Polskie Radio wobec wyzwań technologicznych ; Radio cyfrowe - przełom technologiczny? ; Od air do web: rzeźbienie radia w sieci ; Komentarz ; ODBIORCY JAKO UŻYTKOWNICY MEDIÓW: Nowe praktyki komunikacyjne odbiorców: media w świecie konwergencji Krzyżowa konsumpcja wiadomości medialnych - zastosowanie metody Q storting ; Radio i telewizja publiczna w indywidualnych repertuarach mediów ; Użytkownicy mediów w świecie wielu platform ; Komentarz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108913 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
KONTEKST ROZWOJU I WYCHOWANIA: Internet jako środowisko edukacyjne ; Motywacja do nauki i obraz samego siebie studentów online ; Problematyka usług psychologicznych online w kształceniu studentów psychologii ; Różnice płciowe w sposobie korzystania z zabaw interaktywnych przez dzieci w wieku przedszkolnym ; Refleksje na temat powinności psychologa w dobie nadprodukcji informacji. KONTEKST RELACJI INTERPERSONALNYCH: Rola więzi online w życiu społecznym człowieka ; Budowanie zaufania w relacjach internetowych ; Preferowane style komunikowania się młodzieży a specyfika korzystania z internetu ; Opisy Gadu-Gadu. Funkcje, źródła i preferencje ; Internet jako źródło wsparcia dla osób zainteresowanych opieką zastępczą nad dzieckiem. KONTEKST ZAGROŻEŃ: Cyberprzemoc czy cybermobbing? Kontrowersje terminologiczne i charakterystyka zjawiska ; Uzależnienie od cyberseksu. Problemy diagnostyczne ; Poczucie uzależnienia od internetu a poczucie kontroli u adolescentów ; Brutalne gry komputerowe w życiu dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93184 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hejt do niedawna stanowił wyłącznie czarną stronę sieci. Przyzwyczailiśmy się do niego, a nawet niesłusznie go zaakceptowaliśmy. Efekt? Hejt wyszedł z monitorów na ulice, a my musimy żyć w świecie, w którym każdy może obrobić nam tyłek i zrobić krzywdę — nie tylko słowem, ale i czynem. Hejter rzuca bezpodstawne, agresywne i krzywdzące opinie na prawo i lewo. Kiedyś cierpiały na tym dzieci w gimnazjach, później prezenterzy telewizyjni. Dziś problem ten niebezpiecznie zbliża się do Ciebie. Gwałtownie topnieją szanse na to, abyś nigdy nie poczuł jego niszczycielskiego wpływu. Co gorsza, zrozumiesz wagę problemu dopiero wtedy, gdy dotknie Cię osobiście. Ten czas nadejdzie, prędzej czy później. Wszyscy doskonale wiemy, że wokół nas żyją ludzie głupi, bezduszni i agresywni. Dlaczego pokornie zgadzamy się na ich obecność w swoim otoczeniu? Nie możemy ich wyeliminować, ale czy naprawdę mamy pozwolić, by zdominowali nas na amen? Może warto otworzyć oczy i coś z tym zrobić? Autor tej książki otwiera ludziom oczy od wielu lat. Co więcej, zaplanował i poprowadził największą w Polsce kampanię crowdfundingową. Ustanowił nowy rekord, który zwrócił na problem hejtu uwagę mediów i otworzył drzwi wielu innym, ważnym społecznie projektom. Pokazał, jak działa jego technika: z minusa na plus. Już wkrótce sam się jej nauczysz. W książce znajdziesz zresztą dużo więcej przydatnych technik, a każda z nich pomoże Ci nie tylko w walce z hejtem, lecz także w osobistym rozwoju. [Helion, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103218 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niewidzialni rodzice : jak rozmawiać o niepłodności / Anna Wietrzykowska. - Wydanie I. - Poznań : Filia, 2023. - 264, [7] stron ; 21 cm.
(Filia na Faktach)
Jakim doświadczeniem życiowym jest niepłodność? Jak wpływa na relacje w związku i z otoczeniem: w rodzinie, w pracy, wśród znajomych? Jak widzą ją inni i jak postrzegają jej przyczyny? Jedna na pięć polskich par doświadcza problemu z poczęciem dziecka. A jednak niepłodność to wciąż temat tabu. Często osoby, których dotyczy, czują się wykluczone, a ich bliscy nie wiedzą jak rozmawiać. Osoby, których niepłodność dotyka, to nie tylko pary, które po prostu nie mają dzieci. To pary, dla których dzieci są całym światem, ale w ich świecie są one nieobecne. To książka nie tylko dla tych, którzy niepłodności doświadczają bezpośrednio, ale i tych którzy spotykają ją wśród bliskich i przyjaciół, bo dla nich może być lekcją wrażliwości i zrozumienia. Niepłodność to choroba cywilizacyjna i zostanie z nami na długo. Czas zrobić jej miejsce przy wspólnym stole. [Wydawnictwo Filia, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112578 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Propaganda - współczesne oblicza : technologia zabójstwa medialnego / [Paweł Znyk]. - [Łódź] : Bracia Zybert APR "Gryf", 2011. - 249 stron : ilustracje ; 22 cm + 1 dysk optyczny (DVD).
Nazwa autora na okładce.
Bibliografia na stronach 247-249.
I. Manipulacja Perswazja Dezinformacja: Definicje skutecznej propagandy ; II. Technologia zabójstwa medialnego: Sterowanie percepcją widza ; III. Media jako narzędzie w walce politycznej: Manipulacja w teorii i praktyce ; IV. Standardy w dziennikarstwie: Na pensum polityki, biznesu i służb ; V. Dziennikarska "moralność": "Wyborcza" o manipulacji w "Fakcie" i "Super Expresie" ; IV. Oręż "Gazety Wyborczej": Manipulacja wizerunkiem papieża Jana Pawła II.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106631 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71868 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71798 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie warto mieć złudzeń: wszyscy stajemy się ofiarami dezinformacji. Podejmujemy decyzje, opierając się na fałszywych danych, a nasze emocje falują zgodnie z interesami innych ludzi - choć najczęściej nie mamy o tym pojęcia. To przerażające, że żyjemy, nie wiedząc, czyje interesy właśnie zaspokajamy. Jednak wcale nie jesteśmy bezbronni. Zwłaszcza wtedy, gdy wiemy o tym, jak działa dezinformacja i kto za nią stoi. Książka Anny Mierzyńskiej rozwiewa złudzenia i daje narzędzia, by przeciwstawić się niszczącemu efektowi dezinformacji. To precyzyjna, wciągająca i poruszająca analiza internetowych manipulacji, które służą sianiu nienawiści, wywoływaniu i podsycaniu politycznych wojen i chaosu. Jak działa rosyjska propaganda i „soft war” towarzysząca napaści na Ukrainę? Jak stworzyć teorię spiskową i zmienić w zaraźliwy wirus? Jak za pomocą dezinformacji szczuć społeczeństwo przeciwko osobom LGBT? Autorka wprowadza nas głęboko w mechanizmy manipulacji. Jednocześnie gorąco zachęca czytelników - również tych zagubionych, zmęczonych, zaniepokojonych, a nawet obojętnych - do refleksji na temat naszego miejsca i naszych wyborów w świecie masowej dezinformacji. „Dezinformatorzy niszczą państwa zachodnie właśnie dlatego, że uderzają w ich podstawy. Jeśli chcemy żyć w spokojnym, stabilnym kraju, musimy zawalczyć o prawdę”, takim poważnym apelem kończy się "Efekt niszczący". [Agora, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111494, A-111554 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-316 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-316 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kapitan Nauka Poleca)
Tytuł oryginału: "The art of talking with children : the simple keys to nurturing kindness, creativity, and confidence in kids" 2022.
Bibliografia, netografia na stronach 323-[350].
Dla rodziców przedszkolaków i uczniów.
Dlaczego rozmowy są tak ważne ; Czym są wartościowe rozmowy i dlaczego tracimy okazje do nich ; Rozmowy dla uczenia się: rozbudzanie ciekawości dziecka na całe życie ; Rozmowy dla emapatii: ułatwianie dziecku zrozumienia innych ; Rozmowy dla pewności siebie i niezależności: zachęcanie dziecka do podejmowania wyzwań ; Rozmowy dla budowania relacji: rozwijanie umiejętności społecznych dziecka ; Rozmowy dla zabawy i przez zabawę: wspieranie radośc i kreatywności dzieci ; Rozmowy dla otwartości: wychowanie obywatela świata ; Rozmowy dla temperamentu: wydobywanie tego, co w dziecku najlepsze ; Nieprzemijająca istotność wartościowych rozmów.
Kiedy ostatnio zdarzyła ci się wartościowa rozmowa z dzieckiem? Pytasz małego człowieka, jak minął mu dzień, a w odpowiedzi słyszysz: „Fajnie!”. Próbujesz się dowiedzieć, co robił w przedszkolu, a on mówi: „Bawiłem się!”. Zależy ci, by opowiedział, jak mu poszło na sprawdzianie w szkole, a cała opowieść to: „Dobrze”. Jeśli czujesz się czasami jak agent wywiadu, próbując zachęcić swoje dziecko do rozmowy, to ten poradnik jest dla ciebie. Dowiesz się z niego, że nie trzeba być idealnym, dysponować fachową wiedzą ani nawet zadawać właściwych pytań, by tworzyć okazje do wartościowych rozmów. Znacznie ważniejsza jest postawa świadomego wyczekiwania – wykorzystanie wymiany zdań, by otworzyć furtkę i podążać za dzieckiem. Wystarczy kilka zmian i nowych nawyków, aby ważne rozmowy stały się naturalną i ciekawą dla wszystkich domowników częścią życia. Z tej książki dowiesz się, jak: budować bliską relację z dzieckiem w każdym wieku: od malucha do nastolatka łagodzić spory i prowadzić komfortowe wymiany zdań oraz konwersacje, które pozwolą wam się czegoś nauczyć lub coś zrozumieć wykorzystać wartościowe rozmowy, by rozwijać u dziecka siedem kluczowych kompetencji związanych z: uczeniem się, empatią, pewnością siebie, relacjami, zabawą, otwartością na inność i panowaniem nad temperamentem. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. [235]-247.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
Spis treści także ang.
1. RELACJE INTERPERSONALNE W EDUKACJI I ICH ZAGROŻENIA: Konflikty i mobbing a bezpieczeństwo psychofizyczne jednostki w szkołach różnego szczebla ; Stres a komunikacja społeczna ; Dziecko w kulturze milczenia. Rozważania na temat przemocy w komunikacji między dorosłymi i dziećmi ; Koncepcje przyjaźni w adolescencji a zachowania podwyższonego ryzyka. Badania jakościowe ; Ukryty program w komunikacji niewerbalnej na przykładzie wprowadzenia obowiązku noszenia jednolitego stroju w gimnazjach - niebezpieczeństwa i zagrożenie ; Negatywne postawy nauczyciela przyczyną konfliktów komunikacyjnych prowadzących do napięć w procesie edukacyjno-wychowawczym dziecka ; Obraz nauczyciela w teorii i praktyce szkolnej. 2. KOMUNIKACJA I NEGOCJACJE - ZAGROŻENIA PSYCHOSPOŁECZNE I PROFILAKTYKA: Učitel' - zdroj bezpečia v školskom prostredi? ; Narracje - przemoc - negocjacje: trzy wymiary trójpodmiotowej komunikacji szkolnej w spojrzeniu fenomenologiczno-hermeneutycznym ; Relacje interpersonalne w szkole. Perspektywa kompetencji i umiejętności kierowniczych (nauczycielskich) w odniesieniu do sytuacji konfliktowych ; Komunikacja społeczna w przywództwie. Perspektywa zapobiegania konfliktom interpersonalnym w grupie ; Wykorzystanie koncepcji motywów poznawania świata i uczenia się ucznia w efektywnej komunikacji w szkole ; Zaufanie jako warunek efektywnej komunikacji interpersonalnej. Kategoria zaufania w opiniach studentów Wojskowej Akademii Technicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-95258 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Truth : a brief history of total bullsh*t" 2019.
Bibliografia na stronach 295-[298].
Tym razem przeczytajcie o "PRAWDZIE" - a raczej o genialnych sposobach wciskania kitu, jakie wymyślono przez wieki... W dzisiejszych czasach nawet prezydent USA nie przejmuje się prawdziwością swoich słów - rekord pobił, kiedy w 120 minut wygłosił 125 bzdur, czyli więcej niż jedną minutę! Za sprawą internetu nasze codzienne życie zmieniło się w dezinformacyjne pole bitwy. Może nawet tego nie wiesz, ale dosłownie pływasz w morzu wymysłów, półprawd i wierutnych łgarstw. Pora się wreszcie czegoś o nich dowiedzieć! Tom Phillips, redaktor serwisu fullfact.org zajmującego się sprawdzeniem faktów, każdego dnia zmaga się z zalewem bredni. I z właściwym sobie humorem udowadnia, że kłamstwo w debacie publicznej nie pojawiło się wczoraj. Ta książka zabierze was na wycieczkę objazdową po najbardziej niesłychanych kłamstwach i horrendalnych ściemach w dziejach ludzkości. Wiele z tego, co tu przeczytacie, wyda się wam niewiarygodne, a przecież nie brakowało ludzi, którzy w to wszystko wierzyli. Ciekawe, co o nas napiszą nasze wnuki? [Albatros, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-94 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108439 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-79230 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej