Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(33)
Forma i typ
Książki
(31)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Audiobooki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(54)
wypożyczone
(10)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(13)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(8)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(4)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(4)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(5)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(4)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(2)
Autor
Faber Joanna
(2)
Horosiewicz Beata
(2)
King Julie
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Siemek Danuta
(2)
Stein Agnieszka
(2)
Alvarez Céline (1983- )
(1)
Bendych Ewa
(1)
Borgmann Nicole
(1)
Breitkopf Elżbieta (1939- )
(1)
Canfield Ken R
(1)
Cicimirska Natalia (1881?-1959)
(1)
Dmochowska Maria (1926- )
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Dunin-Wąsowicz Maria
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Faber Coco
(1)
Faber Tracey
(1)
Ferenc-Warchałowska Zuzanna
(1)
Hartman Bob (1955- )
(1)
Holtz Paulina (1977- )
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Kiedos Aneta
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kubiak Hanna (pedagogika)
(1)
Kwiatowska Maria (1913-2011)
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Loba-Wilgocka Urszula
(1)
Loscher Wolfgang
(1)
Löscher Wolfgang
(1)
Machnicki Jarosław
(1)
Manning Sam Faber
(1)
Mieszkis-Święcikowska Dagmara
(1)
Mystkowska Halina
(1)
Nartowska Hanna
(1)
Nowak Jadwiga (logopeda)
(1)
Panek Edyta
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Sałamacha Przemysław
(1)
Singer Claire (1961- )
(1)
Skawran Katarzyna
(1)
Skwark Dorota
(1)
Spionek-Pelc Halina (1924-1991)
(1)
Stobnicka-Stolarska Paulina
(1)
Strzemeska J
(1)
Sztukowska-Królczak Alicja
(1)
Szwedes Piotr (1968- )
(1)
Topińska Zofia (1910-2000)
(1)
Weryho Maria (1858-1944)
(1)
Wieleba Justyna
(1)
Wilgocki Jerzy
(1)
Wiącek Renata
(1)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(1)
Zawitkowski Paweł
(1)
Zawitkowski Paweł. Mamo, tato co ty na to
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Łyszkowska Blanka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(4)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(1)
1920 - 1929
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
Ukraina
(1)
Język
polski
(29)
Odbiorca
Rodzice
(9)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Przedszkola
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(23)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(20)
Wychowanie w rodzinie
(16)
Dziecko
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Wychowanie
(4)
Gry edukacyjne
(3)
Metoda Montessori
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Matematyka
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzina
(2)
Sztuka
(2)
Agresywność
(1)
Aspiracje
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dom dziecka
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko trudne
(1)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Klasy łączone
(1)
Komputery
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mobbing
(1)
Mowa
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Naturalizm pedagogiczny
(1)
Nauczyciele
(1)
Nuty
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Ojcostwo
(1)
Oświata
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Przedszkola
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Roboty ręczne
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rytmika
(1)
Smak (fizjol.)
(1)
Socjoterapia
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Wpływ na zdrowie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie pozaszkolne
(1)
Węch
(1)
Śpiewnik polski
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-
(2)
1701-
(1)
1801-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Francja
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Opracowanie
(5)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Bajka i baśń
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Książki mówione
(1)
Literatura dziecięca angielska
(1)
Opowiadanie dziecięce o zwierzętach
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Biologia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 93-[94].
1. Nadpobudliwość psychoruchowa dziecka w wieku przedszkolnym ; 2. Przyczyny nadpobudliwości psychoruchowej dziecka ; 3. Wychowanie dziecka nadpobudliwego w wieku od 3 do 6 lat ; 4. Metody pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo ; 5. Cele programu korekcji zachowań dzieci nadpobudliwych psychoruchowo ; 6. Scenariusze zajęć dla dzieci trzyletnich nadpobudliwych psychoruchowo ; 7. Scenariusze zajęć dla dzieci czteroletnich nadpobudliwych psychoruchowo ; 8. Scenariusze zajęć dla dzieci pięcioletnich nadpobudliwych psychoruchowo ; 9. Scenariusze zajęć dla dzieci sześcioletnich nadpobudliwych psychoruchowo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
R. 1. O trudach kształtowania ważnych umiejętności u małych dzieci. Czyli o tym, jak unikać niektórych błędów wychowawczych, E. Gruszczyk-Kolczyńska ; R. 2. Zaburzenia rozwoju mowy u dzieci, M. Nerło ; R. 3. Ryzyko dysleksji rozwojowej u dzieci w wieku przedszkolnym, A. Mikler-Chwastek ; R. 4. Zaburzenia w rozwoju społecznym u dzieci w wieku przedszkolnym, diagnoza i terapia pedagogiczna, A. Jegier ; R. 5. Zaburzenia zachowania i emocji u dzieci w wieku przedszkolnym, diagnoza i terapia, A. Gąstoł ; R. 6. Zaburzenia w sferze motoryki małej i dużej u małych dzieci, diagnoza i terapia, M. Plandowska ; R. 7. Trudności w zakresie przetwarzania bodźców zmysłowych u małych dzieci – wskazania do diagnozy i terapii, M. Wiśniewska ; R. 8. Trudności dzieci wynikające z zaniedbań środowiska rodzinnego, M. Kierzkowska ; R. 9. Komunikacja oparta na empatii jako płaszczyzna do budowania dialogu pomiędzy ludźmi, E. Gogacz ; R. 10. Praktyczna pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dzieciom w wieku przedszkolnym, borykającym się z trudnościami rozwojowymi, edukacyjnymi i wychowawczymi oraz ich rodzinom, K. Skarbek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106967 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Les lois naturelles de l'enfant" 2016.
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach [405]-424.
Dziecko rodzi się zaprogramowane do nauki i kochania. Neuronauka codziennie odkrywa nowe elementy niesamowitego potencjału dzieci. A jednak, w wyniku naszej niewiedzy, narzucamy dziecku zupełnie do niego nieprzystosowany system edukacyjny, który hamuje u niego proces uczenia się i nie wspiera jego wrodzonej pozytywnej postawy. Ponad 40% naszych dzieci kończy szkołę podstawową z brakami, które nieodwracalnie zaburzają ich dalszą edukację. Céline Alvarez przeprowadziła eksperyment w oddziałach przedszkolnych szkoły znajdującej się w tak zwanej trudnej dzielnicy pewnej podparyskiej gminy, polegający na zastosowaniu nauczania respektującego „naturalne prawa dziecka”. Tylko tyle i aż tyle. Efekty były zdumiewające. Po dwóch latach 100% pięciolatków i 90% czterolatków umiało czytać i wykazywało ponadprzeciętne zdolności w liczeniu. W dodatku rozwinęły się u nich nieprzeciętne umiejętności społeczne i cechy moralne. Książka Prawa naturalne dziecka autorstwa Céline Alvarez ukazuje inne spojrzenie na dziecko i jego edukację, zarówno w szkole, jak i w domu. Autorka w jasny, prosty sposób tłumaczy podstawowe, udowodnione naukowo, zasady rządzące procesem uczenia się i rozwoju dziecka. Dzieli się swoim doświadczeniem i warsztatem, przedstawiając rozmaite ćwiczenia i zajęcia, które pomagają dzieciom rozwinąć ich potencjał i nabywać umiejętności potrzebne w dorosłym życiu. [CoJaNaTo Blanka Łyszkowska-Zacharek, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Apprends-mois à faire seul : la pédagogie Montessori" 2016.
Rok wydania na podstawie strony internetowej wydawcy. Na stronie redakcyjnej błędnie przypisany ISBN.
Bibliografia, netografia na stronach 201-202.
Maria Montessori stworzyła metodę wychowawczą stojącą w sprzeczności z tradycyjnym modelem edukacyjnym opartym na dyscyplinie, unieruchamianiu dzieci w ławkach i tłumieniu ich naturalnej ciekawości. Choć powstała ponad 100 lat temu, metoda ta w niezmienionej formie wykorzystywana jest po dziś dzień, a jedna z najważniejszych jej zasad brzmi: „Pomóż mi robić to samodzielnie”. W tej książce znajdziesz jasny wykład założeń pedagogiki Montessori, wskazówki, jak stosować ją w praktyce w szkole i w domu, oraz 20 rozwijających zabaw edukacyjnych dla dzieci w różnym wieku. Pedagogika Montessori pozwala dziecku osiągnąć pewność siebie i samodzielność, a także daje mu możliwość wyboru aktywności oraz rozwijania się we własnym tempie. Kładzie nacisk na to, by nie traktować dziecka jako przyszłego dorosłego, którego się modeluje, ale jako pełnoprawną osobę, którą darzy się głębokim szacunkiem. Dorosłym – rodzicom i nauczycielom – pomaga życzliwie, dyskretnie, ale z pełnym zaangażowaniem towarzyszyć dziecku na drodze rozwoju. Charlotte Poussin – nauczycielka z dyplomem Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori i mama pięciorga dzieci, które wychowuje metodą Montessori. Pracowała w Argentynie, Brazylii, Francji i Kanadzie. Kierowała szkołą Montessori. Jest autorką różnych publikacji o metodzie Montessori. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czynniki decydujące o rozwoju psychoruchowym dziecka ; Dziecko w wieku niemowlęcym ; Dziecko w wieku poniemowlęcym ; Dziecko w żłobku i w domu ; Dziecko w wieku przedszkolnym ; Podstawowe formy działalności dziecka w wieku przedszkolnym ; Dziecko w przedszkolu i w domu ; Różnice indywidualne między dziećmi ; Przyczyny zaburzeń rozwojowych i trudności wychowawczych ; Niektóre zaburzenia rozwojowe i trudności wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-25672 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Akcja adaptacja / Agnieszka Stein. - Warszawa : Wydawnictwo Mamania, [2017]. - 216, [5] stron ; 21 cm.
Na okładce: Jak pomóc sobie i dziecku w zaprzyjaźnieniu się z przedszkolem. Nowy etap w życiu dziecka.
Bibliografia na strone [221].
Kiedy dziecko idzie do przedszkola, otwiera się przed nim i jego rodzicami nowy etap. I chociaż dla części rodziców wydaje się on oczywisty, często towarzyszy mu wiele rozterek: - czy moje dziecko jest już gotowe? - co jeśli rodzic ma wątpliwości? - jak wybrać przedszkole i co jeśli nie mamy wyboru? - jak przygotować dziecko (i siebie) do przedszkola? - co zrobić, aby ułatwić mu adaptację? - co z trudnościami, jeśli się takie pojawią? „Akcja adaptacja” odpowie na te i wiele innych pytań. Agnieszka Stein pisze w niej jednak nie tylko o przedszkolu, ale też o tym, co dzieje się w rodzinie przedszkolnego debiutanta. Głównym tematem książki okazuje się równowaga. Między wizjami i pragnieniami a rzeczywistością. I między różnymi potrzebami różnych członków rodziny. [Wydawnictwo Mamania, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Nowy etap w życiu dziecka.
Bibliografia na stronie [219].
"Kiedy dziecko idzie do przedszkola, otwiera się przed nim i jego rodzicami nowy etap. I chociaż dla części rodziców wydaje się on oczywisty, często towarzyszy mu wiele rozterek: - Czy moje dziecko jest już gotowe? - Co, jeśli rodzic ma wątpliwości? - Jak wybrać przedszkole i co, jeśli nie mamy wyboru? - Jak przygotować dziecko (i siebie) do przedszkola? - Co zrobić, aby ułatwić mu adaptację? - Co z trudnościami, jeśli się takie pojawią? „Akcja adaptacja” odpowie na te i wiele innych pytań. Agnieszka Stein pisze w niej jednak nie tylko o przedszkolu, ale też o tym, co dzieje się w rodzinie przedszkolnego debiutanta. Głównym tematem książki okazuje się równowaga. Między wizjami i pragnieniami a rzeczywistością. I między różnymi potrzebami różnych członków rodziny."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-50210 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [203]-217.
Streszczenia w językach angielskim, niemieckim i rosyjskim.
Książka porusza istotny problem wychowawczy, jakim jest wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych. Prowadzona pod tym kątem obserwacja środowiska przedszkolnego wskazuje, że należy opracować system oddziaływania terapeutycznego, włączającego do działań zarówno jednostki z zaburzeniami, jak i całą grupę przedszkolną, w której funkcjonuje dziecko. Pojawienie się w grupie przedszkolnej dziecka przejawiającego zachowanie agresywne i nadpobudliwe czy też dziecka nieśmiałego, wycofanego wywołuje poczucie bezradności i niepewności u nauczyciela i grupy rówieśniczej. Zaburzona zostaje cała struktura społeczna grupy. Ten właśnie problem skłonił autorów do zastanowienia się, jak pomóc dzieciom nieśmiałym i nadpobudliwym w przedszkolu oraz w jaki sposób włączyć w relacje naprawcze grupę rówieśniczą, której są one członkami. Propozycją rozwiązania tego typu trudnej sytuacji było opracowanie systemu oddziaływania terapeutycznego, w który włączona została grupa rówieśnicza (przedszkolna) oraz zaangażowany, aktywny zespół specjalistów. Takie możliwości daje nauczycielom socjoterapia wsparta przez wybrane obszary sztuki. Muzyka, drama, plastyka, taniec, teatr są dla dziecka na tyle atrakcyjnym i zarazem silnie angażującym bodźcem, że użycie ich w procesie wsparcia stało się zabiegiem oczywistym i skutecznym. [Difin, 2019]
1. O POTRZEBIE WSPOMAGANIA DZIECKA W WIEKU PRZEDSZKOLNYM: 1.1. Przedszkole jako środowisko wychowania, edukacji i terapii dziecka, 1.2. Sztuka zabawą - zabawa sztuką w przedszkolnym wychowaniu estetycznym, 1.3. Nadpobudliwość i nieśmiałość w grupie przedszkolnej, 1.4. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna świadczona dzieciom w wieku przedszkolnym, 1.5. Socjoterapia w przedszkolu - zarys problemu ; 2. "PRZEDSZKOLNA GALAKTYKA SOCJOTERAPEUTYCZNA" - OPIS DZIAŁAŃ INNOWACYJNEGO PROGRAMU PROFILAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNEGO: 2.1. Charakterystyka i opis innowacyjnego programu socjoterapeutycznego dla dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych w przedszkolu, 2.2. Projektowanie strefy profilaktyczno-terapeutycznej w środowisku przedszkola, 2.3. Wieloaspektowa diagnoza wyznacznikiem skutecznych działań profilaktyczno-terapeutycznych ; 3. EKSPLORACYJNY WYMIAR ZASTOSOWANIA METODY ACTION RESEARCH W PROGRAMIE "PRZEDSZKOLNA GALAKTYKA SOCJOTERAPEUTYCZNA": 3.1. Action research jako strategia w eksploracji zjawisk edukacyjnych - perspektywa projektowa doświadczeń własnych, 3.2. Relacja z prowadzonych badań i egzemplifikacja wyników, 3.3. Ewaluacja zadań naukowo-dydaktycznych prowadzonych w ramach programu "Przedszkolna Galaktyka Socjoterapeutyczna" ; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3673 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Montessori na cztery pory roku : 70 zabaw edukacyjnych / Brigitte Ekert ; tłumaczenie Katarzyna Skawran. - Wydanie 2. - Warszawa : Wydawnictwo RM, copyright 2018. - 192 strony : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Na książce także ISBN wydania pierwszego.
Na okładce: Dla dzieci od 3 do 6 lat.
Bibliografia na stronach 184-186.
Wspieraj swoje dziecko na drodze ku samodzielności przez cały rok! W tej książce znajdziesz 70 ćwiczeń zgodnych z zasadami pedagogiki Marii Montessori przeznaczonych na różne pory roku. Są tu na przykład instrukcje wykonania bożonarodzeniowych dekoracji i latarni na Halloween, zabawy w pisanie, wierszyki, a nawet przepisy kulinarne i ćwiczenia jogi. Zadania odwołują się do codziennych doświadczeń malca. Wykonując je razem z dzieckiem, rozbudzisz jego wyobraźnię, rozwiniesz jego zdolności sensoryczne i motoryczne, przygotujesz je do nauki czytania i pisania, a przede wszystkim będzie się razem dobrze bawić. Każde ćwiczenie opisano krok po kroku i starannie zilustrowano, dzięki czemu dziecko zyska w Tobie mądrego i wrażliwego przewodnika po otaczającym je świecie . [www.azymut.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-373.2 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
(Mamo, tato co ty na to? / Paweł Zawitkowski ; 2)
Tysiące podpowiedzi jak w prosty, ciekawy i fascynujący sposób aranżować zabawy, czas wolny i czas pracy dzieci od 3 do 10 lat. Jak aktywnie spędzać wspólnie najpiękniejsze chwile ich dzieciństwa. Jak zapobiegać rozwojowi zaburzeń wieku dziecięcego, by nie trzeba było ich leczyć. Jak bawić się ucząc, uczyć się bawiąc i na dodatek nie nudzić się. [lubimyczytac.pl, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nowe systemy wychowania przedszkolnego / Natalja Cicimirska. - Lwów : nakł. autorki, 1925 (Lwów : Drukarnia Zakładu Narodowego im. Ossolińskich). - 57, [2] s. : rys. ; 23 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.12-7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [211]-221.
I. KSZTAŁTOWANIE SIĘ OSOBOWOŚCI CZŁOWIEKA W ŚWIETLE RÓŻNYCH TEORII: 1. Pojęcie, teoria i składniki osobowości ; 2. Teoria Johanna Friedricha Herbata ; 3. Teoria Johna Deweya ; 4. Teoria Stevena Pinkera ; 5. Teoria socjalizacji grupowej Judith Rich Harris ; 6. Antypedagogika ; 7. Postmodernizm ; II. AGRESJA W TELEWIZJI W ŚWIETLE LITERATURY PRZEDMIOTU: 1. Pojęcie, źródła i rodzaje agresji ; 2. Teoria agresji ; 3. Sposób rozumienia przez dzieci przedszkolne rzeczywistości telewizyjnej ; 4. Telewizja jako destrukcyjny czynnik oddziaływania na dzieci ; 5. Niektóre wyniki badań nad wpływem przemocy i agresji w mediach na zachowanie dzieci, młodzieży i dorosłych ; III. METODOLOGICZNE ZAŁOŻENIA BADAŃ WŁASNYCH: 1. Cele teoretyczno-poznawcze i praktyczno-wdrożeniowe ; 2. Problemy badawcze i hipotezy robocze ; 3. Zmienne i ich wskaźniki ; 4. Metody, techniki i narzędzia badawcze ; 5. Organizacja i przebieg badań ; 6. Charakterystyka badanej publikacji ; 7. Charakterystyka badanego środowiska ; IV. PROGRAMY TELEWIZYJNE DLA DZIECI I ICH BOHATEROWIE W ŚWIETLE PREFERENCJI I OFERTY PROGRAMOWEJ: 1. Rozpoznawalność bajek przez dzieci w różnych środowiskach ; 2. Rozpoznawalność bohaterów bajek przez dzieci w różnych środowiskach ; 3. Bajki i ich bohaterowie w świetle preferencji dzieci ; 4. Bajki a agresja ; V. CZYNNIKI SPOŁECZNE WARUNKUJĄCE PRZEJMOWANIE PRZEZ DZIECI AGRESYWNYCH ZACHOWAŃ Z TELEWIZJI W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: 1. Czynniki rodzinne a przyjmowanie agresywnych zachowań z telewizyjnych programów dla dzieci ; 2. Środowisko rówieśnicze a przyjmowanie agresywnych zachowań z programów telewizyjnych dla dzieci ; 3. Miejsce zamieszkania a przyjmowanie agresywnych zachowań z programów telewizyjnych dla dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107381 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-793/794 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20dz-793/794 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / red. Stanisław Kowalski, Bogdan Suchodolski, Ryszard Wroczyński ; Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Pedagogicznych ; t. 33)
I. Różnorodność sytuacji wychowawczych. II. Rodzina i wychowanie. III.Funkcjonowanie placówek wspomagających
rozwój dzieci i młodzieży. IV. Środowisko a aspiracje życiowe młodzieży
wiejskiej. V. Problemy opiekuńcze w zakładach opieki
całkowitej. VI. Szkoła i wychowanie. VII.Wychowawcza rola zakładu pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41230 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33157 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
I. KONTEKSTY WSPÓLCZESNEJ RZECZYWISTOŚCI EDUKACYJNEJ: Zagubione cele polskiej edukacji ; W kręgu fenomenologii wychowania i filozofii dziecka ; Nauczanie w klasach łączonych - charakterystyka zjawiska ; Nauczanie prac ręcznych historycznym ideałem czy wyzwaniem dla współczesnej edukacji dziecka ; Edukacja inkluzyjna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Wczesna edukacja dziecka - czas transmisji czy aktywnego zdobywania wiedzy? II. PODMIOTY EDUKACJI I ICH RELACJE - POSZUKIWANIE IDEAŁÓW: Portret Emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ; Nauczyciel - refleksyjny praktyk ; Kompetencje nauczyciela klas I-III - refleksyjnego praktyka i profesjonalnego artysty ; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; Pedagogiczny wymiar współpracy nauczyciela z rodzicami. III. DZIAŁANIA EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZE W OKRESIE PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM : Organizowanie uczenia się dzieci w zabawie ; Nie tylko rachunki ; Małe formy teatralne w edukacji wczesnoszkolnej ; Gry i zabawy ruchowe jako formy wspierania rozwoju dziecka ; Podstawy języka fotografii dydaktycznej ; Cele dydaktyczne i wychowawcze realizowane na zajęciach wczesnoszkolnej edukacji plastycznej ; Natura i efektywność coachingu w programie edukacyjnym jako praktyka rozwojowa i wspierająca potencjał dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100069 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród uczniów i nauczycieli w woj. podkarpackim (s. 97-101, 126-133) oraz wśród dzieci uczęszczających na zajęcia plastyczne w Świetlicy Socjoterapeutycznej w Rzeszowie (s. 114-121).
Bibliogr. przy art.
Tekst częśc. słowac.
Krystyna Żuchelkowska - Kompetencje nauczyciela przedszkola w zmieniającym się świecie ; Jan Kida - Komunikacja językowa i artystyczna w kształceniu wartości humanistycznych ; Alicja Kubik - Z badań nad nabywaniem kompetencji fonologicznej dzieci rozpoczynających naukę czytania ; Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz - Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagania rozwoju kompetencji językowych dziecka przedszkolnego ; Elżbieta Szefler - Czy literatura dla dzieci traci na aktualności? Wizerunek nauczyciela i szkoły w wybranych pozycjach z literatury dla dzieci II połowy XX i początku XXI wieku ; Anna Bajorek - Rola nauczyciela we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; Ewa Swoboda - Kształcenie myślenia matematycznego dzieci w wieku przedszkolnym ; Małgorzata Świdrak - Gotowość szkolna dzieci rozpoczynających naukę w klasie pierwszej ; Elżbieta Socha - Przemoc wśród uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Sławomira Pusz - Zadania nauczyciela przedszkola w diagnozowaniu ryzyka dysleksji ; Anna Steliga - Funkcje zajęć plastycznych w terapii przedszkolnego dziecka niepełnosprawnego psychoruchowo ; Danuta Ochojska - Nauczyciel przedszkola wobec integracji dzieci niepełnosprawnych umysłowo i zdrowych ; Agnieszka Łaba - Efektywność wczesnych programów terapeutycznych w kształtowaniu umiejętności komunikacyjnych dzieci z zespołem Downa ; Gabriela Paprotna - Trudności w procesie kształcenia nauczycieli przedszkola ; Teresa Piątek, Bogumiła Wańczyk, Ewa Pokorska - Samoświadomość nauczyciela w kontekście podejmowanych przez niego działań pedagogicznych ; Ewa Szadzińska - Zróżnicowanie wiedzy o procesie kształcenia jako podstawy działań nauczyciela klas I-III i wychowawcy przedszkola ; Anna Struzik - Wybór i ocena programów do kształcenia zintegrowanego ; Alicja Ungeheuer-Gołąb - Metody pracy z tekstem poetyckim a wychowanie przez sztukę ; Marta Uberman - Dziecko w świecie sztuki. Wychowanie przez plastykę w edukacji zintegrowanej ; Jerzy Tomala - Wychowanie przez plastykę w klasach początkowych ostatniego trzydziestolecia w Polsce ; Marzena Staszewska - Szkolne konkursy plastyczne rekompensatą braku lekcji plastyki w liceum ogólnokształcącym ; Michal Tokár - Učitel, žiak a ilustrácia ; Irena Medňanská - Nové kompetencie učitel'a hudobnej výchovy ; Joanna B. Hałaj - Kompetencje interpersonalne nauczycieli różnych szczebli nauczania ; Zbigniew Ruszaj - Społeczno-administracyjne uwarunkowania rozwoju kompetencji zawodowych nauczyciela ; Maria Butrymowicz - Podmiotowość nauczyciela a mobbing w miejscu pracy ; Beata Zięba - Trudności opiekuna-wychowawcy w placówce socjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96397 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej