Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(25)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(26)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(7)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(16)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Karolak Wiesław (1949- )
(7)
Rejzner Andrzej
(2)
Szczepaniak Paweł (1957- )
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Buchalter Susan I
(1)
Cichoń Piotr
(1)
Giza-Zwierzchowska Agata
(1)
Glińska-Lachowicz Anna
(1)
Gretkowski Andrzej (1952- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Góralczyk Katarzyna (arteterapeutka)
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Handford Olga
(1)
Hartman Monika
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Karolak Barbara
(1)
Keyserlingk Linde von
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Korycki Arkadiusz Mateusz
(1)
Kozaczuk Lucyna
(1)
Kurlak Irena
(1)
Mach Aleksandra (pedagog)
(1)
Nieduziak Edyta M
(1)
Niestorowicz Ewa (1972- )
(1)
Ostrowska-Cichy Monika
(1)
Popek Stanisław (1936- )
(1)
Sikorska Anna (arteterapeutka)
(1)
Wangin Dmyterko Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(21)
Ukraina
(1)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Arteterapeuci
(4)
Edukatorzy sztuki
(3)
Pedagodzy
(3)
Animatorzy kultury
(1)
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Arteterapia
(25)
Muzykoterapia
(5)
Biblioterapia
(3)
Dziecko
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Opieka społeczna
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Socjoterapia
(3)
Drama (pedagogika)
(2)
Leczenie
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Nauczanie
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Rodzina
(2)
Terapia zabawą
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczniowie
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Archetyp (psychol.)
(1)
Arteterapeuci
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Bajkoterapia
(1)
COVID-19
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Choroby neurodegeneracyjne
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Chorzy z otępieniem
(1)
Chód
(1)
Dom dziecka
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziewczęta
(1)
Estetyka
(1)
Fundacja Szczęśliwe Dzieciństwo (Lublin)
(1)
Godność ludzka
(1)
Gry planszowe
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
Głusi
(1)
Hortiterapia
(1)
Hospicja
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Innowacje
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jamison, Kay Redfield (1946- )
(1)
Kadry
(1)
Karolak, Barbara
(1)
Karolak, Wiesław (1949- )
(1)
Klocki Lego
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Książka artystyczna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Mindfulness
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Narkomania
(1)
Nauczyciele
(1)
Nieśmiałość
(1)
Nonkonformizm
(1)
Ojcostwo
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z zaburzeniami pamięci
(1)
Otępienie
(1)
Pamięć
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Poświatowska, Halina (1935-1967)
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Psychoterapia
(1)
Recykling
(1)
Reklama
(1)
Roboty ręczne
(1)
Rodzice
(1)
Rzeźba
(1)
Samotne matki
(1)
Socjologia kultury
(1)
Spacer
(1)
Starość
(1)
Sternberg, Robert J. (1949- )
(1)
Stres
(1)
Studenci
(1)
Temat: dzieło
Niespokojny umysł
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Galicja
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Scenariusz zajęć
(4)
Opracowanie
(3)
Poradnik
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Poradniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Scenariusz z zajęć
(2)
Dzienniki
(1)
Film amatorski polski
(1)
Literatura
(1)
Podręcznik
(1)
Rysunek
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Kultura i sztuka
(8)
Psychologia
(3)
Historia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
25 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-106301 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. i okł. nazwa projektu innowacyjnego "Terapia w Piaskownicy".
Bibliogr. s. 301-309.
Data wyd. na podst.: http://www.prestizszczecin.pl.
The Sandplay Therapy - termin tłumaczony w Polsce jako Terapia w Piaskownicy, jest dziś uznaną techniką pracy z materiałem nieświadomym. Korzeniami sięga psychoterapii dzieci oraz psychologii analitycznej C. G. Junga. Pozwala w bezpieczny i ustrukturowany sposób pracować z głębokim materiałem symbolicznym. Ksiązka pod redakcją pani Linde von Kayserlingk - światowej sławy terapeutki - po raz pierwszy przybliża polskiemu czytelnikowi publikacje o terapii Sandplay. Ich autorami są zarówno doświadczeni terapeuci szkoleniowi, jak i terapeuci rozpoczynający pracę w piaskownicy. Ksiązka jest efektem kilkuletniego projektu edukacyjno-terapeutycznego realizowanego w Szczecinie przez partnerstwo: Deutsche Gesellschaft für Sandspiel Therapie (DGST), Stowarzyszenie Pracownia Psychoedukacji oraz Towarzystwo Wspierania Inicjatyw Kulturalno-Społecznych TWIKS. Tematyka ujęta w książce obejmuje zaganienia teoretyczne i kliniczne. Czytelnik może zapoznać się z podstawami Terapii w Piaskownicy, sposobem budowania kontaktu z pacjentem, symboliką treści sesji, a także opisami przypadków klinicznych czy specyfiką terapii dzieci i młodzieży. [TWIKS, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103387 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapie : język wizualny w terapiach twórczości i sztuce / Wiesław Karolak. - Warszawa : Difin, 2014. - 137 stron : ilustracje, fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronie 29 i przy scenariuszach zajęć.
Dla pedagogów, arteterapeutów, edukatorów sztuki.
Książka powstała z chęci podzielenia się doświadczeniami z pracy artystycznej, pedagogicznej, arteterapeutycznej i twórczej związanej z istotą kształtowania się podmiotowości człowieka. Książka składa się z dwóch części. Część pierwsza to wstęp i krótkie rozważania teoretyczne na temat arteterapii i pracy w obszarze myślenia twórczego związanego z kształtowaniem się istoty człowieka podmiotowego. Część druga składa się z zestawu ćwiczeń wraz z dokumentacją z ich realizacji. Ćwiczenia realizowane były przez wiele lat w różnych wersjach, dostosowanych do potrzeb i zainteresowań uczestników kursów, studiów, warsztatów. Realizacje przebiegały w wielu miejscach w kraju i za granicą. Znajdujące się w książce ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Każde ćwiczenie sprawdzone zostało w działaniu wiele razy. Kolejno nanoszone były zmiany w scenariuszach, notowano wszelkie uwagi i refleksje uczestników. W każdym ćwiczeniu podano precyzyjne polecenie, opis przebiegu realizacji, formę prezentacji, potrzebne materiały, bibliografię, przykłady artystów działających w podobnych mediach i opisy prac wybranych uczestników. Często pierwszy etap ćwiczenia zawiera wizualizację, relaksację bądź działania pobudzające. Ćwiczenia uzupełnione są fotografiami, co pozwala na ich lepsze zrozumienie i odczucie atmosfery oraz przybliżenie powstałych rezultatów. Książka stanowi ofertę dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, ale również dla studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z książki tej, jak z przewodnika, korzystać mogą wszyscy, którzy prowadząc grupy, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i efektywność działań twórczych. [https://ksiegarnia.difin.pl/-arteterapie-jezyk-wizualny-w-terapiach-tworczosci-i-sztuce, dostęp 12.05.2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3300 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp ; I. Arteterapia w praktyce, Anna Sikorska: 1. Oblicze arteterapii w Polsce XXI wieku ; 2. Czym jest arteterapia i na jakie trudności odpowiada? ; 3. Spojrzenie na zagadnienie arteterapii od strony terapeuty i pacjenta ; II. Najczęściej spotykane trudności w obszarze pracy z technikami arteterapii, Anna Sikorska: 1. Opór w arteterapii – w czym się przejawia i jak można zachęcić podopiecznych do aktywności twórczej? ; 2. Jak odpowiednio dobierać techniki pracy pod problemy naszych podopiecznych? ; 3. Budowa scenariuszy działań arteterapeutycznych ; III. Arteterapia w edukacji dzieci i młodzieży, Katarzyna Góralczyk: 1. (Nie)możliwa arteterapia w szkole ; 2. NieprzetARTE szlaki czyli o potrzebie zmian w edukacji ; 3. Wychowawca czy terapeuta? – moja podróż z Arte w szkole ; 4. 45 minutowy problem – jak zmieścić się z zajęciami Arte między dzwonkami? ; 5. Arteterapia, a szkoły językowe ; 6. Relacje podstawą do zastosowania arteterapii w szkole ; 7. Nieczytelny obraz, czyli mylne oblicze arteterapii w szkołach ; 8. Uczeń w Arte świecie – o zaletach stosowania arteterapii w szkole ; 9. Scenariusze pracy ; IV. Arteterapia w pracy z dziećmi z rodzin dysfunkcyjnych, Monika Ostrowska-Cichy: 1. Dziecko w rodzinie ; 2. Arteterapia i jej możliwości wsparcia dzieci w placówkach wsparcia dziennego ; 3. Osobiste doświadczenia w pracy z dziećmi ; 4. Scenariusze pracy z dziećmi ; V. Teatroterapia w edukacji i terapii, Anna Wangin-Dmyterko: 1. Budowa scenariuszy pracy – Artschoolowi Aktorzy ; 2. Scenariusze pracy – Integracyjny Teatr Tańca AUTentYcZni My ; VI. Arteterapia z rodzicami dzieci z niepełno sprawnościami ; VII. Rodzaje arteterapii w działaniach z osobami z niepełnosprawnością – teoria i scenariusze pracy, Anna Wangin-Dmyterko ; VIII. Doświadczenie pracy arteterapeutycznej opartej na muzyce w psychiatrii, Anna Sikorska: 1. Sztuki wizualne i muzyka jako środek dotarcia do emocji osób dorosłych ; 2. Trochę historii – jak zaczęła się moja przygoda z arteterapią w świecie psychiatrii ; 3. Elementy muzyki metaforą życia – teoria, uzasadnienie, autorski program zajęć: Teoria i założenia programu ; Ważne aspekty realizacji programu na oddziale ; 4. Program „Elementy muzyki - Elementy życia”: Melodia ; Harmonia ; Agogika ; Rytm ; Dynamika ; Artykulacja ; Kolorystyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111479 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka artystyczna w arteterapii / Wiesław Karolak. - Warszawa : Difin, 2016. - 141 stron : fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronie 48 oraz przy scenariuszach zajęć.
Dla pedagogów, edukatorów sztuki, arteterapeutów, animatorów kultury.
Książka stanowi próbę podzielenia się z czytelnikiem wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie sztuki, edukacji twórczej i artystycznej i arteterapii. Zawiera autorskie zestawy ćwiczeń wraz z dokumentacją z ich realizacji. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Uzupełnione są fotografiami, co pozwala na dokładne ich zrozumienie i odczucie atmosfery działania oraz przybliżenie powstałych rezultatów. Jest to oferta dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, ale również dla studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z książki tej, jak z przewodnika, korzystać będą mogli wszyscy, którzy prowadząc grupy, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i efektywność działań twórczych. [https://ksiegarnia.difin.pl/ksiazka-artystyczna-w-arteterapii, dostęp 12.05.2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3302 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Lwowsko-Rzeszowskie Zeszyty Naukowe = L'vìvs'ko-Râšìvs'kì Naukovì Zošiti ; 2)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Dotyczy m.in. cyklu zajęć z dziećmi o Rzeszowie (s. 45-53) i związków profesora Zbigniewa Jeżewskiego z Rzeszowem.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częściowo w języku angielskim, ukraińskim. Streszczenie angielskie, polskie, ukraińskie przy pracach.
KULTURA, SZTUKA, EDUKACJA - WZAJEMNE PRZENIKANIE: Kultura w edukacji - implikacje pedagogiczne / Aleksandra Mach ; Proces edukacji artystycznej poprzez dialog i wartości / Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz ; Przybliżanie dzieci do sztuki i rozwijanie ich świadomości własnej przestrzeni kulturowej / Teresa Piątek ; Analiza twórczej ekspresji dziecka w aspekcie rozwojowym / Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz ; Art, disability and culture - the origin of the disabled artist / Pavel Sochor ; Sztuka reklamowa jako obszar kreowania i modyfikowania ról kobiecych i męskich / Magda Urbańska ; SZTUKA I JEJ WYMIAR TERAPEUTYCZNY: Art-terapìâ na Ukraïnì: stan i perspktivi rozvitku / Olena Voznesens'ka ; Socìokyl'turnì aspekti ta konceptualìzacìâ zastosuvannâ art-terapìï u procesì pìdgotovki ukraïns'kih pedagogìv novoï generacìï / Zorâna Lenìv ; Plastyczne 'zdarzenia ekspresyjne" elementem terapii przez sztukę dziecka / Marta Uberman ; O społecznym funkcjonowaniu dziecka z autyzmem w aspekcie oddziaływań arteterapeutycznych / Agnieszka Łaba ; O metodach pomiarów skutków terapii muzyką / Monika Hippe ; Zastosowanie metod i technik muzykoterapeutycznych u dzieci w wieku przedszkolnym na Ukrainie / Teresa Mazepa ; Zastosuvannâ logoritmìki âk vidu ìnteraktivnoï muzikoterapìï z psihokorekcìjnoû metoû: praktičnij aspekt / Lûbov Sav'âk, Roksolâna Prizvans'ka, Natalìâ Drìbhûk ; Tancûval'no-ruhova terapìâ s'ogodennâ ta majbutn'ogo / Ol'ga Kebas ; Horeografìčnì zanâttâ u grupah dìtej z fìzičnimi vadami (na prikladì trenažu džaz-tancû) / Oleksandr Plahotnûk ; Horeografìâ âk odin z art-terapevtičnih zasobìv / Oleg Petrik ; TWÓRCA - PEDAGOG - PROFESJONALNE PŁASZCZYZNY DZIAŁALNOŚCI ARTYSTYCZNEJ: Zbigniew Jeżewski (1921-1997). Pianista - pedagog - twórca / Ewa Fedyczkowska ; Muzično-vikonavs'ka majsternìst' pìanìsta-koncertmejstera âk hudožn'o-pedagogìčna problema / Tetâna Malčanova ; Akademìčna osvìta u VNZ v galuzì horeografìčnoï kul'turi: genezis ta svìtovì naukovo-tvorčì centri / Denis Šarikov ; Muzična osvìta baletmejstera v kontekstì sučasnoï osvìtn'oï fìlosofìï / Olena Kravčuk ; Vtìlennâ sučasnih prijomìv performancu v prakticì režisuri odnoaktnogo baletu / Oksana Lan' ; "Contemporary dance": ponâttâ ta etapi formuvannâ školi / Marina Pogrebnâk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapia : sacrum i profanum / Wiesław Karolak. - Warszawa : Difin, 2018. - 157 stron : ilustracje, fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 155-157 oraz przy scenariuszach zajęć.
Książka dla pedagogów, terapeutów, edukatorów sztuki.
Poradnik jest propozycją dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, ale również dla studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z książki tej jak z przewodnika będą mogli korzystać wszyscy, którzy prowadząc grupy, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i efektywność działań twórczych. Książka składa się z trzech zasadniczych części. Część pierwsza to wprowadzenie i rozważania teoretyczne powstałe na podstawie doświadczeń artystycznych i arteterapeutycznych autora związanych z tematem sacrum i profanum. Część druga i trzecia poświęcone są odpowiednio land artowi i upcyklingowi. Zawierają rozważania teoretyczne dotyczące historii danego medium, jego znaczenia, z omówieniem wybranych artystów i ich postaw artystycznych, oraz zestawy warsztatów wraz z dokumentacją z ich realizacji. Warsztaty z land artu oraz upcyklingu realizowane były w rozmaitych wersjach dostosowanych do potrzeb, zainteresowań różnych grup uczestników kursów, studiów, warsztatów. Przeprowadzane zostały w wielu miejscach w kraju i za granicą. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. W każdym podane jest polecenie, opis przebiegu realizacji, forma prezentacji, potrzebne materiały, bibliografia, przykłady artystów działających w podobnych mediach i opisy kilku prac wybranych uczestników. Często pierwszy etap ćwiczenia zawiera wizualizację, relaksację bądź ćwiczenia pobudzające. Ćwiczenia uzupełnione są fotografiami, co pozwala na w miarę dokładne ich zrozumienie, odczucie atmosfery działania oraz przybliżenie rezultatów owych działań. [https://ksiegarnia.difin.pl/arteterapia-sacrum-i-profanum?search=arteterapia, dostęp 12.05.2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia ; 21)
Bibliografia strony 243-246.
1. Fizyczne i poznawcze możliwości osób z jednoczesnym uszkodzeniem wzroku i słuchu; 2. Rzeźba jako wynik działania twórczego; 3. Metodologia badań; 4. Kreowanie rzeczywistości w rzeźbach głuchoniewidomych-rzeźba głuchoniewidomych jako znak. Analiza semiotyczna; 5. Rzeźby twórców głuchoniewidomych w ocenie odbirców (studentów wydziału artystycznego).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-73 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
1. Kierunki działania domu pomocy społecznej 2. Aktywizacja mieszkańców domu pomocy społecznej 3. Formy terapii zajęciowej - zajęcia warsztatowe : a) Kulturoterapia (zajęcia plastyczne, gry, zabawy, konkursy, muzykoterapia, biblioterapia) b) Ergoterapia (warsztaty terapeutyczne, zajęcia kulinarne, haft, robótki, szydełkowanie, aplikacje) Dodatki: m.in. 1. Deklaracja Praw Osób Upośledzonych Umysłowo 2. Leksykon pojęć tarapeutycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mapping w twórczym samorozwoju i arteterapii / Wiesław Karolak. - Łódź : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2006. - 185, [2] sstrony, VII stron tablic : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
Książka składa się z dwóch części. Część pierwsza to rozważana teoretyczne na temat myślenia twórczego oraz form i sposobów zapisu procesu myślowego. Część druga składa się z zestawu kilkudziesięciu ćwiczeń wraz z dokumentacją ich realizacji. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci młodzieży i osób dorosłych. W każdym z nich podany jest cel, precyzyjne polecenia, opis przebiegu realizacji, forma prezentacji oraz materiały niezbędne do jego realizacji. Publikacja została uzupełniona kolorowymi fotografiami, co pozwala na dokładne zrozumienie ćwiczeń i odczucie ich atmosfery działania. Książka jest przeznaczona dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów oraz studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. [Księgarni Edukacyjna, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mapping w twórczym samorozwoju i arteterapii / Wiesław Karolak. - Wydanie 2. poszerzone. - Łódź : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2009. - 197, [2] strony, VII stron tablic : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
Bibliografia na stronach 35-36.
"...Książka składa się z dwóch części. Część pierwsza to rozważania teoretyczne na temat myślenia twórczego oraz form i sposobów zapisu procesu myślowego. Część druga składa się z zestawu kilkudziesięciu ćwiczeń wraz z dokumentacją ich realizacji... Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Każde ćwiczenie sprawdzone zostało w działaniu wiele razy. Wielokrotnie dokonywałem zmian w scenariuszach, notowałem wszelkie uwagi i refleksje uczestników ćwiczeń. W publikacji tej, w każdym ćwiczeniu podany jest cel, prezyzyjne polecenia, opis przebiegu realizacji, forma prezentacji oraz materiały niezbędne do realizacji ćwiczenia. Pierwszy etap ćwiczenia zawiera wizualizację, relaksację bądź medytację. Ćwiczenia uzupełnione są fotografiami, co pozwala na dokładne ich zrozumienie i odczucie atmosfery działania oraz przybliżenia powstałych rezultatów. Tę książkę traktuję jako ofertę dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, ale również dla studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Mam nadzieję, że korzystać z niej będą, jak z przewodnika, wszyscy, którzy prowadząc grupy, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dającej uczestnikom radość tworzenia i efektywność działań twórczych..." [Fragment z Przedmowy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Autonomia i uwikłanie transdyscyplinowe pedagogiki resocjalizacyjnej ; Badania integralnokulturowe w resocjalizacji i terapii ; Resocjalizacja i terapia resocjalizacyjna w zderzeniu z nowymi tendencjami przestępczymi i typami zachowań destrukcyjnych ; Twórcza resocjalizacja - od korekcji do rozwoju ; Znaczenie pojęcia terapii w pedagogice specjalnej ; Konsultacja terapeutyczna - nowa perspektywa w resocjalizacji ; Terapia poznawczo-behawioralna w resocjalizacji ; Aggression Replacement Training (ART) jako przykład zastosowania komponentu behawioralno-poznawczego w resocjalizacji nieletnich ; Afirmacja sensu życia w kontekście współczesnej arteterapii (teoretyczne podstawy leczenia sztuką) ; Drama stosowana jako interwencja społeczna ; Muzykoterapia jako element resocjalizacji nieletnich ; Terapeutyczna funkcja biblioterapii w resocjalizacji i profilaktyce społecznej ; Rozwój konceptualizacji środków probacyjnych i kształtowanie się metod resocjalizacyjnych ; Prawne problemy dotyczące działań terapeutycznych w postępowaniu ze skazanymi odbywającymi karę pozbawienia wolności ; Diagnozowanie i rozwiązywanie sytuacji konfliktowych między nieletnim sprawcą przestępstwa a ofiarą przez postępowanie mediacyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93254/cz.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Resocjalizacja a terapia ; Milieu therapy w resocjalizacji nieletnich ; Dążenie do modelu terapii sztuką artystyczną uczniów niedostosowanych społecznie ; Działania interwencyjno-korekcyjne skierowane do dzieci i młodzieży wychowujących się na ulicy ; Praca na wyjątkach na podstawie modelu terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach ; Socjoterapia w pracy w środowiskach marginalizowanych ; Choreoterapia i muzykoterapia jako techniki arteterapeutyczne skierowane do osób nieprzystosowanych społecznie (propozycje ćwiczeń) ; Bliskość emocjonalna w terapii i resocjalizacji na przykładzie zbadanej grupy osób kolczykujących swoje ciało - propozycja modelu ; Narracja w dramie ; Terapia w więzieniu? Refleksja pedagogiczna ; Resocjalizacja skazanych w warunkach terapeutycznego systemu odbywania kary pozbawienia wolności ; Znaczenie podmiotów wsparcia społecznego w procesie resocjalizacji penitencjarnej ; Funkcjonowanie więziennego systemu terapeutycznego dla skazanych uzależnionych od środków psychoaktywnych ; System pomocy skazanym uzależnionym od środków psychoaktywnych odbywającym karę pozbawienia wolności ; Specyficzne i niespecyficzne funkcje wychowania fizycznego resocjalizującego ; Biblioterapia w resocjalizacji więźniów - wybrane problemy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93254/cz.2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 144-145.
Książka jest ofertą dla wszystkich, którzy poszukują zmiany w życiu codziennym, w pracy, w środowisku, w którym żyją. Szczególnie polecamy ją osobom pragnącym poszerzać swoją podmiotowość. Z książki tej, jak z przewodnika, korzystać będą mogli wszyscy, którzy poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających radość tworzenia i polepszenie samopoczucia. Książka jest zbiorem przykładów działań arteterapeutycznych, które mogą stać się pretekstem, inspiracją do wykorzystania przez prowadzących własnych projektów autoterapeutycznych bądź zorganizowania warsztatów z arteterapii. Może też być kierunkowskazem dla poszukujących wyboru, nad czym się skupić. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111873 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. twórczości Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego, poety związanego z Lubaczowszczyzną oraz Zespołu Szkół Specjalnych w Stalowej Woli (s. 87-88).
Bibliogr. przy pracach.
SŁOWO, POEZJA I TERAPIA: Adam Kończak - Niepełnosprawni w Biblii ; Anna Różyło - Magia twórczości - na przykładzie poezji Haliny Poświatowskiej ; Andrzej Niewiadomski - Poezja jako terapia (nie)możliwa. O wierszach Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego. TWÓRCZOŚĆ JAKO FORMA TERAPII: Regina Zięba - Podstawy kreatywnej edukacji ; Jolanta Ostasz - Działania twórcze osób znacznie upośledzonych umysłowo ; Edyta M. Nieduziak - Między sztuką a nauką - od "katharsis" do psychoterapii ; Krzysztof Stachyra - Kierowana wizualizacja na gruncie muzykoterapii ; Jolanta Ostasz - Terapia dziecka z porażeniem mózgowym metodą Domana. WARSZATY: Magdalena Kossak - Narracja jako sposób poznania i rozumienia siebie oraz innych ; Janusz Antosiewicz - Zabawy i ćwiczenia przy muzyce. Spostrzeganie "kolorów muzyki" (scenariusz zajęć z muzykoterapii) ; Krzysztof Stachyra - Warsztat muzykoterapii. PREZENTACJA OŚRODKÓW: Bogusław Pitucha - Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjny "Radość Życia" w Sandomierzu ; Marek Zaleśny - Zespół Szkół Specjalnych w Stalowej Woli ; Maria Fularska, Joanna Dybowska - Warsztat Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu "Integracja" w Sandomierzu ; Grażyna Kuziora, Małgorzata Ogorzałek - Studenckie Koło Pedagogów Specjalnych Wyższej Szkoły Humanistyczno-Przyrodniczej w Sandomierzu ; Rafał Chmura - Fotografie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99006 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. wśród studentów rzeszowskich i wychowanków podkarpackich placówek socjalizacyjnych.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Rodzina jako środowisko życia i wychowania; Transgeneracyjny mechanizm przenoszenia zachowań dewiacyjnych w rodzinie; Sociálno-politické, genderové a andragogické kontexty syndromu naučenej bezmocnosti u žien ako prvku domáceho násilia; Rola rodziny w rozwoju i wychowaniu moralnym dzieci i młodzieży; Prawne podstawy karcenia dzieci (małoletnich); Rodzina pochodzenia a wyobrażenia na temat małżeństwa i rodziny prokreacyjnej; Preferowane wartości a oczekiwania młodzieży z upośledzeniem umysłowym wobec życia w rodzinie; Dowartościowanie ojcostwa istotnym czynnikiem wsparcia dziecka i rodziny; Media jako nośnik informacji i ich wpływ na współczesną młodzież - agresja i przemoc w środkach masowego komunikowania; Spotkania twórcze wsparciem i możliwością rozwoju osobistego dziecka; Terapia przez sztukę w systemie oddziaływań opiekuńczych, wychowawczych i resocjalizujących; Tradycja i zmiana w organizacji opieki nad ubogimi dorosłymi i dziećmi (rozwój myśli i praktyki dobroczynnej); Obraz środowiska rodzinnego wychowanków podkarpackich placówek socjalizacyjnych; O powinnościach pedagogiki opiekuńczej wobec wychowanków niepełnosprawnych intelektualnie przebywających w domach dziecka; Socjoterapeutyczna grupa otwarta jako forma pomocy wychowankom placówek opiekuńczo-wychowawczych; Szkoła dla rodziców - trwająca całe życie nauka dialogu z dziećmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach, wstępach i wprowadzeniu.
Streszcz. ang. lub pol. przy pracach.
Tekst częśc. ang.
I. TWÓRCZOŚĆ W REFLEKSJI TEORETYCZNEJ: 1. Modele psychiki a podstawowe pytania psychologii twórczości; W kierunku "kreatologii ". Charakterystyka najnowszych syntez wiedzy o twórczości (Weisberg, Runco, Sawyer); 2. Twórczość w wymiarze egalitarnym - krytyczna prezentacja stanowisk; 3. Psycholog jako jednostka twórcza; 4. Emocje estetyczne, czyli - co autor miał na myśli?; 5. Problem konwersji inhibitorów w katalizatory kreatywności; 6. Znaczenie wiedzy jako istotnego komponentu kompetencji twórczych w generowaniu innowacji; 7. Synergia jako narzędzie kształtowania "ja" w rzeczywistości społecznej. II. OSOBOWOŚCIOWE ASPEKTY TWÓRCZOŚCI: 1. Dwa typy samooceny a postawy twórcze i zachowania twórcze młodzieży liceum ogólnokształcącego, plastycznego i ekonomicznego; 2. Orientacje społeczne a postawa twórcza; 3. Postawa twórcza jako wyznacznik systemu wartości młodzieży; 4. Creative attitude and the experiencing and the using of music in everday life = Postawa twórcza a doświadczanie i wykorzystywanie muzyki w codziennym życiu; 5. Postawa twórcza a odbiór reklamy wizualnej; 6. KANH III Questionnaire of Creative Behaviour - presentation of the revised version = Kwestionariusz Twórczego Zachowania KANH III - prezentacja wersji zmodyfikowanej; 7. Cognitive and emotional-motivational discrepancies in the functioning of constructive and apparent non-conformists = Poznawcze i emocjonalno-motywacyjne różnice w funkcjonowaniu nonkonformistów konstruktywnych i pozornych; 8. Wpływ czynników kulturowych na konformizm i nonkonformizm ludzi; 9. Środowisko wychowawcze a osobowość twórcza - diagnoza uwarunkowań postaw twórczych studentów na podstawie badań własnych; 9. Rodzinne uwarunkowania twórczości muzycznej; 10. Ojciec a twórczy rozwój dziecka; 11. Parental attitudes in the perception of constructive and apparent non-conformists = Postawy rodzicielskie w percepcji nonkonformistów konstruktywnych i pozornych. III. TWÓRCZOŚĆ A EDUKACJA: 1. Wiedza potoczna nauczycieli o twórczości, Czym jest twórczość w przekonaniach nauczycieli i inżynierów?; 2. Wiedza potoczna nauczycieli o twórczości, cz. II: Związki poglądu na twórczość z kreatywnością; 1. Nauczycielskie koncepcje twórczości. Podmiotowe uwarunkowania oceny twórczości; 2. Psychologiczne predyktory postrzegania własnej kreatywności przez nauczycieli; 3. Dwanaście kluczowych decyzji dla twórczości - stymulowanie kreatywności uczniów w koncepcji Roberta J. Sternberga; 4. Formy muzycznej aktywności twórczej na zajęciach kształcenia słuchu; 5. Self-consciousness of potentially creative and artistically gifted adolescents = Samoświadomość młodzieży potencjalnie twórczej i plastycznie uzdolnionej; 6. Overexcitability and creative attitude of gifted students = Nadpobudliwość a twórcza postawa uczniów zdolnych; 7. Disabling the Able: Stereotype threat and women's deductive reasoning = Niezdolni zdolni: Zagrożenie stereotypem a myślenie generatywne kobiet; 8. Creative secondary school pupil or inevitable candidate for university studies? Reflection thinking of external exam for secondary school certificate = Twórczy licealista czy pewny kandydat na studia? Refleksje nad maturą zewnętrzną; 9. Amatorska twórczość filmowa jako sposób komunikacji wewnątrzpokoleniowej; 10. Twórczość w układzie kategorii pedagogicznych. IV. EKSPRESJA - PROJEKCJA - PSYCHOPATOLOGIA: 1. Drawing as a projection of changes in the human psyche and family relationships = Projekcja zmian w zakresie psychiki i relacji rodzinnych w rysunku; 2. Projekcja problemów emocjonalnych w pracach plastycznych dzieci; 3. Neurotyzm a cechy formalne rysunku dziecka; 4. Studies on musical creative activity: present state and suggested new hypotheses = Badania dotyczące twórczej aktywności muzycznej: stan obecny oraz propozycje nowych hipotez; 5. The changes of art work as the symptom of personality development in art therapy (preliminary and methodical announcement) = Zmiany w pracach plastycznych jako przejaw rozwoju osobowości w procesie arteterapii (wstępne doniesienie); 6. Music psychotherapy as a means of restoring the intellectual creativity of highly gifted underachievers - an integrated clinical and experimental study = Muzykoterapia jako środek odbudowywania twórczości intelektualnej u wysoko uzdolnionej młodzieży z deficytami w zakresie osiągnięć - zintegrowane ujęcie kliniczne i eksperymentalne; 7. Narrative expression of love and temperament of persons diagnosed with antisocial personality = Narracyjna ekspresja miłości i temperament osób z osobowością antyspołeczną; 8. Między literaturą i dokumentem - niespokojny umysł Kay Redfield Jamison. V. TWÓRCZOŚĆ A BIZNES: 1. Potencjał twórczy w organizacji - narzędzie diagnostyczne (Kwestionariusz PTwO); 2. Twórcze rozwiązania konfliktów między pracownikami; 3. Styl zarządzania a twórcze zachowania pracowników; 4. Uprzedmiotowienie pracownika, czyli antytwórcze środowisko funkcjonowania w organizacji; 5. Twórcze i nietwórcze style konsumpcji; 6. Twórcze sposoby przekonywania - reklamy oparte na symulacji mentalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93978 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
ŚRODOWISKOWE I INSTYTUCJONALNE FORMY WSPARCIA OSÓB Z ZABURZENIAMI POZNAWCZYMI: Zaburzenia poznawcze w wieku złotej jesieni: rodzaje, przyczyny, skutki / Katarzyna Chotkowska ; Instytucjonalne formy wsparcia pacjentów z zespołami otępiennymi w ramach systemu pomocy społecznej / Anna Kruk ; Ośrodek pomocy społecznej jako środowiskowa forma wsparcia osób starszych z zaburzeniami poznawczymi / Katarzyna Stanek ; Dom pomocy społecznej jako instytucjonalna forma wsparcia seniorów z zaburzeniami demencyjnymi / Katarzyna Ziomek-Michalak ; O potrzebie poszanowania (respektowania) "godności" w placówkach wsparcia dla osób z zaburzeniami poznawczymi / Mieczysław Sędzicki ; TERAPIA I AKTYWIZACJA OSÓB Z ZABURZENIAMI POZNAWCZYMI: Cele i zasady aktywizacji seniorów z zaburzeniami demencyjnymi / Arkadiusz Korycki ; Socjoterapia jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami poznawczymi / Ewa Grudziewska ; Gry planszowe jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami pamięci / Maria Żurawska ; Arteterapia jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami demencyjnymi w domu pomocy społecznej / Monika Laskowska ; Hortiterapia jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami pamięci / Malwina Lefek ; Spacery jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami pamięci / Olga Rumianowska ; Trening pamięci jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami pamięci / Ilona Ambrożkiewicz ; Robótki ręczne jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami pamięci / Ewa Oleszczak ; Klocki lego jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami pamięci / Karolina Cząstkiewicz-Szczepaniak.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112125 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. studentów niepełnosprawnych Uniwersytetu Rzeszowskiego i działalności Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ I PONADCZASOWOŚĆ KONCEPCJI REHABILITACJI, EDUKACJI I INTEGRACJI PROFESORA ALEKSANDRA HULKA: Ponadczasowość idei profesora Aleksandra Hulka ; Wspomnienie o prof. A. Hulku (1916-1993). Ponadczasowość idei w teorii i praktyce ; Profesor Aleksander Hulek - prekursor polskiej rehabilitacji ; koncepcje polskiej szkoły rehabilitacji współtworzone przez profesora Aleksandra Hulka nadal aktualne ; Idee profesora Aleksandra Hulka we współczesnym prawodawstwie dotyczącym osób niepełnosprawnych ; Rozwój działalności Sekcji Magistrów Wychowania Fizycznego w latach 1962-1987. II. WYZNANIA I POTRZEBY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKIU SPECJALNEJ I REHABILITACJI: Świadomość oferty kompleksowej i wielospecjalistycznej pomocy wobec małych dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością w opiniach pedagogów ; Refleksje nad profesjonalizmem szkoły, czyli kto i jak wspiera rozwój ucznia ; Kompetencje diagnostyczne nauczyciela wychowawcy w teorii i praktyce pedagogicznej ; Możliwości psychospołecznej integracji osób z niepełnosprawnością na poziomie szkoły wyższej (Przykład rozwiązań w Uniwersytecie Rzeszowskim). III. WIELOWYMIEROWOŚĆ POSTRZEGANIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W RÓŻNYCH PRZESTRZENIACH ICH FUNKCJONOWANIA: Z historii edukacji osób niesłyszących ; Style radzenia sobie w sytuacji trudnej, preferowane przez rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; Idea integracyjnego systemu kształcenia dzieci z niepełnosprawnością ; Arteterapia w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w szkole specjalnej ; Działania integracyjne Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu w rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102421 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z III Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Praktycznej nt. "Pomoc dziecku i rodzinie w sytuacji kryzysowej: problemy, osiągnięcia, perspektywy", 2007, Stalowa Wola.
Dot. m.in. działalności zakonów żeńskich i fundacji stypendialnych duchowieństwa rzymskokatolickiego w diecezji przemyskiej w okresie autonomii galicyjskiej.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ukr., słowac. Streszcz. ang. przy ref. Spis treści także ang.
I. TEORETYCZNE ASPEKTY PROBLEMU PRZEŻYWANIA I RADZENIA SOBIE W TRUDNEJ SYTUACJI ŻYCIOWEJ: Opieka rodzinna w perspektywie antropologicznej / Sylwia Badora ; Rodzina rozbita i zrekonstruowana - źródłem sytuacji trudnych dla kobiety i dziecka / Irena Kurlak ; Samotne bezdomne matki - specyfika sytuacji i pomocy / Danuta M. Piekut-Brodzka ; Główne zasady rodzinnej psychoterapii / Tamara Hovorun ; Stres reakcją dzieci i dorosłych w obliczu sytuacji trudnych / Małgorzata Gorczyca ; Psychologiczne aspekty radzenia sobie ze stresem w sytuacji trudnej / Katarzyna Dziuba-Owsianka ; Strategie radzenia sobie ze stresem przez rodziców dzieci z autyzmem / Anna Banasiak ; Zagadnienie profilaktyki stresu w zawodowym przygotowaniu pracowników socjalnych na Ukrainie / Wołodymyr Robak ; Czynniki rozpowszechnienia zjawiska demoralizacji płciowej nieletnich dziewcząt na Ukrainie / Anna Szydełko ; Rola Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w rozwiązywaniu kryzysów wieku dziecięco-młodzieżowego . Barbara Szmyd. II. POMOC DZIECIOM I RODZINOM W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH: DOŚWIADCZENIA HISTORYCZNE: Działalność opiekuńczo-wychowawcza żeńskich zgromadzeń zakonnych w diecezji przemyskiej w okresie autonomii Galicji / Roman Pelczar ; Fundacje stypendialne duchowieństwa rzymskokatolickiej diecezji przemyskiej dla młodzieży w okresie autonomii galicyjskiej / Beata Lorens ; Ważniejsze inicjatywy duszpasterskie i patriotyczno-narodowe, ukierunkowane na rodzinę i młode pokolenie w sytuacji emigracyjnej / Magdalena Pluskota ; Pomoc dziecku w sytuacji kryzysowej - doświadczenia historyczne / Anna Szylar ; Solidarność w systemie społecznym a pomoc ekonomiczna rodzinom w obowiązującej reformie na Słowacji w roku 2002 . Antoni Lisnik ; Hospicjum - instytucja społeczna przeszłości i przyszłości. III. FORMY I METODY POMOCY POTRZEBUJĄCYM W SYTUACJI KRYZYSOWEJ: Zróżnicowane oddziaływania w ramach opieki społecznej nad dziećmi w Ameryce Północnej: od ochrony dziecka do świadczenia usług socjalnych rodzinie / Brad McKenzie ; Pomoc psychologiczno-pedagogiczna rodzinie i dziecku przewlekle choremu / Andrzej Gretkowski ; Arteterapia jako forma rehabilitacji społecznej dzieci niepełnosprawnych z rodzin kryzysowych na Ukrainie / Ludmiła Firsova ; Pomoc rodzinie z problemami alkoholowymi (zastosowanie metody empowermentu) / Jadwiga Daszykowska ; Narkotyki i co dalej? Pomoc dzieciom i młodzieży z problemem uzależnień i ich rodzinom / Łukasz Kołomanski ; O potrzebie wspomagania rodzin dotkniętych problemem przemocy / Anna Śniegulska ; Pomoc duszpasterska dzieciom wywodzącym się z rodzin z przemocy domowej / Jerzy Zamorski ; Pomoc dzieciom z rodzin emigrantów wyjeżdżających do pracy zagranicę jako aktualny kierunek pracy socjalno-pedagogicznej na Ukrainie / Nina Gordijenko, Tatiana Łogwynenko ; Socjalno-pedagogiczna pomoc dzieciom rodziców wyjeżdżających za granicę w celach zarobkowych / Odarka Peniszkewycz , Natalia Kubjak ; Pomoc społeczna udzielana rodzinie niepełnej / Magdalena Remisz-Skrojna ; Praca socjalna w domu dziecka / Elena Karpuszenko ; Pomoc dziecku i rodzinie wyzwaniem dla władz samorządowych i organizacji pozarządowych . Teresa Zbyrad ; Wolontariat w służbie rodziny (na przykładzie działalności Fundacji "Szczęśliwe Dzieciństwo").
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96664 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej