Pedagogika kultury
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(17)
Forma i typ
Książki
(17)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(14)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Autor
Gajda Janusz (1933- )
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Jakubowski Witold (1963- )
(2)
Bobrowicz Wojciech
(1)
Bruner Jerome Seymour (1915- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(1)
Ferenz Krystyna (1946- )
(1)
Horbowski Adam
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Mach Aleksandra (pedagog)
(1)
Pankowska Krystyna
(1)
Szmyd Kazimierz
(1)
Wojnar Irena (1924- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(16)
Ukraina
(1)
Język
polski
(16)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Pedagogika kultury
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
1914-
(1)
Temat: miejsce
Galicja
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(4)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
17 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 171-183.
1. Charakterystyczne cechy współczesnej kultury medialnej ; 2. Komputery i Internet w edukacji - szanse i zagrożenia ; 3. Miejsce i rola amatorskiej twórczości ; 4. Główne cechy charakteryzujące badanych w korzystaniu z Internetu ; 5. Aktywność kulturalna badanych użytkowników Internetu ; 6. Edukacyjne funkcje internetowej oferty kulturalnej ; 7. Związki pomiędzy edukacyjnymi funkcjami Internetu a typem i poziomem uczestnictwa w kulturze internautów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95716 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Horyzonty Nowoczesności ; 44)
Na s. red. i 4 s. okł. błędnie zapisany ISBN: 97883-242-1267-5.
Wybrane ważne prace J. S. Brunera s. XIX.
Bibliogr. s. XX, nota bibliograficzna s. [255]-256. Indeksy.
Kultura, umysł i edukacja ; Pedagogika potoczna ; Złożoność celów kształcenia ; Nauczanie Teraźniejszego, Przeszłego i Możliwego ; Rozumienie i wyjaśnianie innych umysłow ; Narracje w nauce ; Narracyjna konstrukcja rzeczywistości ; Wiedzieć jako działać ; Następny rozdział w psychologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95578 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis Prace Pedagogiczne ; 94\nr 1504)
Bibliogr. Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-87886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady Otwarte UMCS ; 31)
Bibliogr.
1. Honor - czy tylko wartość historyczna? 2. Zachowania honorowe i ich znaczenie w życiu 3. Godność - jej wyznaczniki i podstawowe źródła 4. Uwarunkowania zachowań godnościowych 5. Godność ludzi i instytucji w złożonej rzeczywistości współczesnej 6. Człowieczeństwo - istota, sens życia, oblicza 7. Kształtowanie człowieczeństwa głównym i odpowiedzialnym zadaniem edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-17 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-83400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
PEDAGOGIKA KULTURY - PYTANIA O JEJ WSPÓŁCZESNĄ TOŻSAMOŚĆ: O powinnościach pedagogiki kultury: zagadnienie teoretycznej tożsamości ; Humanistyczne i antropologiczne rozumienie kultury a pedagogika kultury. Perspektywa integracji czy konieczność wyboru? ; Pedagogika kultury a pedagogika kultury ; Rajd Pekin - Paryż, czyli nowe oblicze pedagogiki kultury ; Alfabet kultury. Pedagogika kultury wobec lekcji wielkich mistrzów ; Ryszard Kapuściński o tożsamości jako podstawie uczestniczenia w wielokulturowym świecie. CHARAKTER WSPÓŁCZESNEJ KULTURY I RELACJE CZŁOWIEK - KULTURA: Świat kultury jednostki - kultury czyjejś. Wnioski dla współczesnej pedagogiki kultury ; Dylematy praw człowieka i jego kultury w społeczeństwie pluralistycznym ; Koncepcje człowieka we współczesnych wybranych nurtach kultury ; Kultura elitarna i popularna przestrzenią dychotomiczną czy krzyżujących się wartości? ; Społeczeństwo wielokulturowe jako supermarket wartości i idei ; Supermarketyzacja tradycyjnych form życia kulturalnego i aktywności wolnoczasowej - zarys obszaru zjawiska oraz kluczowe problemy pedagogiczne ; Pedagogika kultury a nowa tradycja ; Człowiek wobec kultury masowej ; Czego poszukują i co znajdują polscy chrześcijanie we wspólnotach buddyjskich? KSZTAŁCENIE - EDUKACJA. Od teorii do praktyki: Metody i formy rozbudzania zainteresowań różnymi dziedzinami kultury i stymulowania aktywności kulturalnej młodzieży ; Dialog i doświadczenie dialogu a edukacja międzykulturowa ; Edukacja kulturowa w polskiej szkole w Paryżu. Generowanie zmiany ; Pedagogiczne refleksje na temat aksjologii Internetu ; Nowe media - droga do sztuki uniwersalnej? ; Doświadczenia seminarium pedagogicznego "Człowiek w zwierciadle sztuki". Współczesne reinterpretacje dzieł wielkich mistrzów ; Rola teatru w rozwijaniu refleksyjności człowieka ; Edukacja taneczna w szkole podstawowej - między teorią a praktyką ; Potrzeby kulturalne młodzieży ; Regionalne projekty edukacyjne jako forma stymulowania aktywności kulturowej dzieci i młodzieży ; Święta i uroczystości organizowane w przedszkolu a zasób wiedzy dzieci o tradycjach regionalnych i narodowych ; Formy stymulowania aktywności kulturalnej młodzieży w Domu Kultury "Włochy" w Warszawie ; Turystyka jako forma edukacji ; Wartości dydaktyczno-ludyczne współczesnych turniejów rycerskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93896 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kultura w edukacji / Adam Horbowski. - Rzeszów : Wydaw. Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2004. - 239, [1] s. : 2 wykr. ; 23 cm.
Streszcz. ang.
Bibliogr. - Indeks
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-008 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-85489 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. F.6.- 008-Czyt
Książka
W koszyku
Bibliogr. Streszcz. ang.
I.Wokół debaty nad kulturą popularną i edukacją. 1.Kilka refleksji o kulturze "wysokiej i niskiej". 2.Kultura popularna jako nowy obszar edukacji kulturalnej.3.Kultura popularna jako przestrzeń uczenia się.4.Kultura popularna jako obszar badań pedagogicznych.II.Edukacyjne aspekty wybranych fenomenów kultury popularnej.5.Film o wychowaniu. 6.Telewizyjne "wzory kultury", czyli edukacyjny wymiar serialu.7.O międzypokoleniowym dialogu,czyli edukacyjne aspekty muzyki popularnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-88782 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
CZ. I PEDAGOGIKA KULTURY POPULARNEJ W DEBACIE TEORETYCZNEJ I METODOLOGICZNEJ: Pedagogika popkultury - prolegomena ; Kultura popularna w globalnym świecie: ukryty program czy "anything goes"? ; Idiomatyczność tekstów kultury popularnej w perspektywie pedagogicznej - uwagi metodologiczne ; Badania wizualne wobec kultury popularnej. Między interpretowaniem a kreowaniem świata społecznego ; CZ. II KULTURA POPULARNA JAKO PRZEKAZ EDUKACYJNY I SOCJALIZACYJNY: Lena Del Rey i Taylor Swift. Postfeminizm i reprezentacje kobiecości w muzyce pop ; "gorsza" i "lepsa" popkultura. O "kłopotliwych" obszarach popkulturalnej w perspektywie pedagogiki krytycznej ; Seks, dzieci i plastikowe lalki. Wokół sporu o laleczki Bratz ; Zjawisko (nie)obecności muzyki popularnej w przestrzeni edukacyjnej przedszkola ; CZ. III FILM JAKO MEDIUM EDUKACYJNE: Film dokumentalny jako kreatywne (roz)poznanie rzeczywistości społecznej - refleksja andragogiczna ; Film jako narzędzie edukacji - perspektywa psychologiczna ; "Dziwoląg", "superbohater" czy "zwyklak"? O przemianach wizerunku osób z niepełnosprawnością w kinie popularnym ; Senior w kulturze filmowej ; CZ. IV KULTURA WIZUALNA - OBRAZ W BADANIACH I DZIAŁANIACH EDUKACYJNYCH: (Re)konstruowanie portretu miasta. Śląskie egzemplifikacje fotonarracji w wydawnictwach albumowych z tzw. Ziem Odzyskanych ; Różnica kulturowa w obiektywie. O międzykulturowym potencjale przestrzeni miejskiej na przykładzie Sarajewa ; Portrety cierpienia kobiet chorych na raka piersi ; Fotoanaliza w dobie kultury obrazowej - do "slow-life" do "slow-perception" ; CZ. V BIOGRAFIE W POPKULTURZE - POPKULTUROWE BIOGRAFIE: Trajektorie rozwoju (pop)tożsamości a problemy niekompatybilności umysłu ; Konstruowanie biografii w popkulturze. Rozważania o tworzenie i kontekstach biografii sportowych ; Od fascynacji do subwersji. Biografie w literaturze tworzonej kolektywnie ; Biografia na Facebooku. nowoczesne malarstwo polskie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104287 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [541]-568. Indeks.
Przedmowa - próba oglądu przedpola tematyki: "Własny pokój" pedagogiki w kulturze. Od świata granic do świata horyzontów ; Poszukiwanie - przeszukiwanie jako bieguny złożoności badawczej ; Zyski symboliczne i profity duchowe, czyli projekcje celów badań ; Rekonstruowanie kryzysu teorii w naukach humanistycznych? Jakie są jego przyczyny? ; O wdrażaniu i upowszechnianiu kultury - perspektywa pedagogiczna. Cz. I. PEDAGOGIKA MIĘDZY TROPAMI KULTURY (PROBLEMY METODOLOGICZNE). Rozdz. I. Przesłanki metodologiczne i historyczne rozważań dla postulatu integralności badawczej w pedagogice: W stronę specjalizacji tworzącej specjalności "wyższego rzędu" (T. Kotarbiński) i nową profesjonalizację (R. Nycz) ; O dwóch postawach programowych pedagogiki: strukturalnej i funkcjonalnej ; Dwa typy autonomii w rozwoju ; Funkcjonalne podejście do relacji kultura - pedagogika ; Podejście strukturalne do relacji pedagogika - kultura ; Problem strukturalnej integralności pedagogicznej w myśleniu i działaniu edukacyjnym ; Dominujące, tradycyjne wersje integralności ; Strukturalna integralność jako zagubiony trop (o obrazie złożoności edukacji w pedagogice międzywojennej): H. Rowid za B.F. Trentowskim, J. Mirski i Z. Mysłakowski ; W stronę integralności post-konwencjonalnej. Rozdz. II. Zysk symboliczny w pedagogice. O odzyskiwaniu, pozyskiwaniu i wyzyskiwaniu kultury (tropy projektujące): Ontologika pedagogiki i kultury. O paradoksalnej ontologii i epistemologii między (inter) i wobec (versus) ; Koncepcja wymiany dóbr kultury (P. Bourdieu). Zysk symboliczny versus "symboliczne" zyski ; Dialektyka pożytków, zysków i interesów symbolicznych dla pedagogiki w warunkach "globalnej ekonomii kulturowej" (A. Appadurai) ; O trzech typach integracji i zysku symbolicznego pedagogiki z kultury. Integrowanie zysków czy zysk z integralności pedagogiki i kultury? ; Odzyskiwanie ontycznej integralności ; Odzyskiwanie integralności w rozwoju pełnej tożsamości płci ; Odzyskiwanie dzikości, czyli pedagogiczny sen(s) integralności u źródeł (A. Nalaskowski): Dzikość jako kategoria dla pedagogiki, Dzikość w cieniu istotowego sporu natury i kultury, Zdziczała socjalizacja i naturalna desocjalizacja? Co jest do zyskania? ; Wampiryzm w refleksji kulturowej, czyli o odzyskiwaniu fragmentu porządku symbolicznego: Ontologia wampiryzmu jako symbol dynamiki pracy umysłowej, Wampir i Cień człowieka, Wampir jako osobowość prześladowcza, Wampir jako symbol/miejsce zdziczenia i innych "wulgarnych" żywiołów, Wampiryczna rodzina, czyli o obcowaniu z grobami, Symbolika krwi - przemieszczenia pedagogiczne ; Pozyskiwanie integralności dyskursywnej - komunikowanie humanistycznej wrażliwości ; Wyzyskiwanie epistomologicznej integralności. Pakt poznawczy i zwłoki metodologiczne (J. Sławiński) między wiarowiedzą i władzowiedzą ; Dyskursy możliwe (D. Ulicka) kulturowej (treści) pedagogiki. Rozdz. III. Pedagogika wobec kultury (tropy ramowe): Jaka kultura? (L. Witkowski). Jaki paradygmat? (B. Śliwerski). Jakie (tropy) pedagogiki? ; Wyobraźnia antropologiczna (A. Mencwel) i jej przedłużenia w pedagogice antropologicznej (K. Ablewicz) i antropologii pedagogicznej (R. Schulz) ; "Całopsychocielesność", "mikroantropologia psychoanalityczna"(D. Danek) i humanizm przyszłości. Kierunki przemian metodologii a pedagogika z kultury ; Potrzeba refleksji gender w pedagogice czy potrzeba gender pedagogiki? ; O "dyskretnych" i "przekornych" pedagogiach (Z. Kwieciński). Nośność pedagogiczna tekstów kultury do wyzyskania dla pedagogii "pobocznych" ; Trzy typy relacji pedagogiki i kultury: wobec (pedagogika kultury), z (pedagogika z wnętrza kultury) i między (pedagogika kulturowa). Rozdz. IV. Postkonwencjonalna integralność (tropy-fragmenty): Wnętrze kulturowe i jego twórcze napięcie ; Granice jako sposób życia kultury (M. Bachtin) ; Linie przecięć semantycznych i krzyżowa komunikacja (J. Łotman) ; Rozproszone hybrydy kultury czy/i małe tożsamości? ; Obsesja fragmentem i strzępki nowego realizmu (K. Lupa) ; Upór fragmentów wobec hegemonii całości ; Fragment jako opór uwagi wobec przyczynowości i linearności dyskursywnej ; Wybalansowanie wielości, czyli fragment i całościowość jako jedność w kulturze (G. Simmel). Rozdz. V. O szczelinach istnienia kultury i poznania humanistycznego (tropy pomocnicze dla pedagogiki): Prześlizgiwanie się pojęcia między parcjalnością a intencją całości. Dynamiczny relacjonizm (K. Mannheim) ; Promieniowanie sensów do osobistego podjęcia. Iskrząca prawda w drobinach znaczących, uwadze i ich spotkaniu (J. Brach-Czaina) ; Prześwitywanie prawdy w istotowym sporze między "Skrywającą ziemią" i "Otwartym świata" (M. Heidegger): problem dzieła ; Przebłyskiwanie sensów tekstu w teraźniejszości i przeczucie skoku. Sprzeczne tendencje strukturalne w dynamice rozwoju kultury i pedagogiki ; Eksplodowanie informacji (J. Łotman). Status poznawczy krótkich spięć na granicy języków kultury ; Przeszukiwanie humanistyki wobec zadania (p)oszukiwania wiedzy (pomocnicze rozważania do analizy relacji: zgodności metody i przedmiotu badań wobec godności podmiotu badań w pedagogice). Cz. II. PRÓBY PEDAGOGICZNEGO MYŚLENIA WOBEC OPORU JĘZYKA. TEKST KULTUROWY MIĘDZY OPOREM A TWÓRCZOŚCIĄ (METODA VERSUS ZYSK SYMBOLICZNY). Rozdz. VI. Metodyczny eklektyzm - awangrada (innej) integralności czy przestrzeń poznawcza pedagogiki?: Metodyczny eklektyzm (P. Sztompka) między erudycją a czujną samokontrolą ; Eklektyzm w krytyce estetów, doktrynerów i purystów, czyli "nieelegancka", "niesłuszna" i "niepoprawna" twórczość ; Eksperymentowanie między strategią Chopina a strategią Beethovena ; Rozrywanie dyskursywnej (mega)narracji: "rumowiska" kultury (W. Benjamin) i "wieczną" wartość "śmietnika" (T. Kantor) dla pedagogiki. Rozdz. VII. Eseistyczność jako tryb próbowania poznawczego w pedagogice: Kompilacja tekstów: grabież, przemyślne pasożytnictwo intertekstualna współpraca? ; Myślące siebie myślenie, czyli zyski z para-doksa-lności eseju ; Konstruowanie oboczności, czyli esej jako mimikra trybu percepcji ; Esej jako "raz wydarzająca się metodologia" ; Esej jako kategoria podejrzana i podejrzliwa w pedagogice ; Esej w roli re-kreacji ; Twórcze napięcie między para i doksa, czyli miejsce eseju między siłami konserwatywnymi i konserwującymi ; Eseistyczny opór, czyli "sytuacja wielokrotnego nieustabilizowania" ; Esej: odzyskanie "dawno utraconego świata" czy przebudzenie "monstrum"? Rozdz. VIII. Kolaż kulturowy. Opór twórczo przemieszany i przemieszczany w językach pedagogiki (i) kultury: Kolaż języków humanistyki. O zwiększeniu "przepustowości" tekstów kultury (dla) pedagogiki ; Twórczość między typografią a oralnością. Myślenie mimo oporu języka ; Kolaż jako poznawcza kreacja "dla wszystkich zmysłów" (A. Rimbaud) ; Kolaż kontekstów dla pedagogiki (z wnętrza) kultury ; Filozofia (twórczego) przypadku. O znaczącym miejscu granicy w kolażu ; Kolaż kulturowy wobec archiwum pedagogiki ; Kolaż (dla) pedagogiki. Szkoła szycia między twórczym oporem a użytkową refleksją ; Eklektyzm między pejzażem wewnętrznym a kolażem pedagogicznym. Rozdz. IX. Literatura, tekst i pedagogiczna wiarowiedza. Dyskurs(y) kultury a pedagogika czytania ; Kultura teorii literatury (R. Nycz, M.P. Markowski) a dyskursy możliwe pedagogiki ; Oblicza prawdy powieściowej: poznanie - mądrość - dialogiczność: Status dyskursywny fikcji a funkcje poznawcze powieści, Poznanie (w) powieści (Z. Mirosek) i jej mądrość niepewności (M. Kundera), Poznanie polifoniczne (M. Bachtin) jako opór wobec dyskursywnej przemocy. Rozdz. X. Rozumienie wobec interpretacji. Metodologia czytania między hermeneutyką a pedagogiczną heurystyką: Dialektyczna czy dialogiczna hermeneutyka? ; Perspektywa epistemologiczna i epistemiczna czytania (M. Siemek). Rozumienie a poznanie ; Profilowanie pojęć a profilowanie sensu interpretacji ; Teoria, interpretacja i (pedagogiczna) wiedza ; Spór autorów, opór tekstu, upór czytelnika i napór (nad)interpretacji. Rozdz. XI. Osobliwości pedagogicznego czytania kultury. Warianty (akty) dyskursywne i zdarzenia metodologiczne: Janusowa brama literatury. Odczytanie wpisanego w kulturę, czyli poszukiwanie i przeszukiwanie inności ; Literatura jako interfejs dla dyskursów pedagogiki. Prze-kładanie granic kultury ; Akty versus zdarzenia, czyli czytanie poszukujące i przeszukujące ; Między symptomem a rozumieniem: Doczytanie nienapisanego a wpisanego w tekst, czyli czytanie symptomów i lektura symptomalna, Niedoczytanie napisanego, czyli czytanie bez (totalnego) zrozumienia ; Dialektyki czytania: Czytanie aptekarskie versus czytanie prze-skokowe, Czytanie odpowiedzialne versus czytanie amoralne, Czytanie pod-dane versus czytanie oporowe, Czytanie od-dane versus czytanie niewierne, Czytanie nie-uprzedzone versus od-czytywanie, Czytanie zamieszkałe versus czytanie gościnne ; Poławianie pereł, czyli idiosynkratyczne poznanie na wyspach pragnienia ; Utwory wampiryczne i dyskurs wampiryczny ; Zbłąkany opór czy twórcze zboczenie? O czytaniu i pisaniu kobiet, czyli samica tropi ślady wspólnika ; Miejsce refleksji pedagogicznej między idiografizmem a idiomodyficznością (przeżycie, przebudzenie, przemiana) ; Pożytki z literatury. Zysk symboliczny między aktami a zdarzeniami czytania. Rozdz. XII. Światłocienie na wyspach oporu, czyli kreatywny potencjał buntu w przestrzeni edukacji (z ilustracjami literackimi w tle): Szkoła jako instytucja (opornego) przejścia ; Opór przeciw "termitom redukcji" (M. Kundera) i "bakcylom dżumy" (A. Camus) ; "Mądrość powieści" jako perspektywa (nowej) dydaktyki przeciw "cichemu końcowi" "człowieka, który utracił potrzebę poezji" ; Inicjalne rytuały oporu przeciw "zawieszeniu i wyłączeniu" w prozie H. Hessego ; Szkoła (bez) Cienia oporu - dalszy kształcący przykład H. Hessego ; Opór (wobec) ciała ; Opór przed życiem, czyli psychoanaliza pewnego stepowego wilka ; Męski opór przed ciałem matki i kobiece poszukiwanie "czarnego lądu" (L. Irigaray) w Cieniu patriarchatu ; Kreatywność jako opór przeciw postawie "niezróżnicowanego reprezentanta tłumu".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92776 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Lwowsko-Rzeszowskie Zeszyty Naukowe = L'vìvs'ko-Râšìvs'kì Naukovì Zošiti ; 2)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Dotyczy m.in. cyklu zajęć z dziećmi o Rzeszowie (s. 45-53) i związków profesora Zbigniewa Jeżewskiego z Rzeszowem.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częściowo w języku angielskim, ukraińskim. Streszczenie angielskie, polskie, ukraińskie przy pracach.
KULTURA, SZTUKA, EDUKACJA - WZAJEMNE PRZENIKANIE: Kultura w edukacji - implikacje pedagogiczne / Aleksandra Mach ; Proces edukacji artystycznej poprzez dialog i wartości / Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz ; Przybliżanie dzieci do sztuki i rozwijanie ich świadomości własnej przestrzeni kulturowej / Teresa Piątek ; Analiza twórczej ekspresji dziecka w aspekcie rozwojowym / Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz ; Art, disability and culture - the origin of the disabled artist / Pavel Sochor ; Sztuka reklamowa jako obszar kreowania i modyfikowania ról kobiecych i męskich / Magda Urbańska ; SZTUKA I JEJ WYMIAR TERAPEUTYCZNY: Art-terapìâ na Ukraïnì: stan i perspktivi rozvitku / Olena Voznesens'ka ; Socìokyl'turnì aspekti ta konceptualìzacìâ zastosuvannâ art-terapìï u procesì pìdgotovki ukraïns'kih pedagogìv novoï generacìï / Zorâna Lenìv ; Plastyczne 'zdarzenia ekspresyjne" elementem terapii przez sztukę dziecka / Marta Uberman ; O społecznym funkcjonowaniu dziecka z autyzmem w aspekcie oddziaływań arteterapeutycznych / Agnieszka Łaba ; O metodach pomiarów skutków terapii muzyką / Monika Hippe ; Zastosowanie metod i technik muzykoterapeutycznych u dzieci w wieku przedszkolnym na Ukrainie / Teresa Mazepa ; Zastosuvannâ logoritmìki âk vidu ìnteraktivnoï muzikoterapìï z psihokorekcìjnoû metoû: praktičnij aspekt / Lûbov Sav'âk, Roksolâna Prizvans'ka, Natalìâ Drìbhûk ; Tancûval'no-ruhova terapìâ s'ogodennâ ta majbutn'ogo / Ol'ga Kebas ; Horeografìčnì zanâttâ u grupah dìtej z fìzičnimi vadami (na prikladì trenažu džaz-tancû) / Oleksandr Plahotnûk ; Horeografìâ âk odin z art-terapevtičnih zasobìv / Oleg Petrik ; TWÓRCA - PEDAGOG - PROFESJONALNE PŁASZCZYZNY DZIAŁALNOŚCI ARTYSTYCZNEJ: Zbigniew Jeżewski (1921-1997). Pianista - pedagog - twórca / Ewa Fedyczkowska ; Muzično-vikonavs'ka majsternìst' pìanìsta-koncertmejstera âk hudožn'o-pedagogìčna problema / Tetâna Malčanova ; Akademìčna osvìta u VNZ v galuzì horeografìčnoï kul'turi: genezis ta svìtovì naukovo-tvorčì centri / Denis Šarikov ; Muzična osvìta baletmejstera v kontekstì sučasnoï osvìtn'oï fìlosofìï / Olena Kravčuk ; Vtìlennâ sučasnih prijomìv performancu v prakticì režisuri odnoaktnogo baletu / Oksana Lan' ; "Contemporary dance": ponâttâ ta etapi formuvannâ školi / Marina Pogrebnâk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [219]-226.
Zmiany w świecie współczesnym i problem wychowania ; KULTURA I EDUKACJA - NOWE PROBLEMY, NOWE ZADANIA: Wychowanie w czasach popkultury ; Pedagogika kultury wobec zjawisk globalizacji ; Kanon w procesie przemian kulturowych ; Myśl klasyków a postępująca liberalizacja wychowania ; WYCHOWANIE W ŚWIECIE PRZYSPIESZONYCH ZMIAN: Rzeczywistość zapośredniczona ; Karnawalizacja codzienności i zabawa ; Współczesna przestrzeń - między utopią a dystopią ; Zjawisko mody a wychowanie ; Przeszłość jako teren niechciany ; SZTUKA A WSPÓŁCZESNA EDUKACJA ESTETYCZNA: Miejsce sztuki w kulturze współczesnej ; Teoria wychowania estetycznego w procesie przemian ; Współczesna estetyka - inspiracje pedagogiczne ; Między słowem a znaczeniem ; Sztuka w edukacji międzynarodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99418 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Myśl i praktyka edukacyjna w obliczu zmian cywilizacyjnych ; t. 1)
M.in. dot. ziemi sanockiej, Jarosławia i opinii studentów rzeszowskich dot. zachowań dysfunkcjonalnych we współczesnej szkole (s. 303-309).
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. ukr. ang., słowac. Streszcz. ang.
I. FILOZOFICZNE I ETYCZNE KONTEKSTY WYCHOWANIA KULTUROWEGO: Edukacja dla etyki ekologicznej w kontekście współczesnych zagrożeń i wyzwań cywilizacyjnych jako problem międzykulturowy ; Filosofs'kyy aspekt katehoriyi oznaky ; Zmienność wartości i zasad moralnych w świecie ponowoczesnym a standardy życia społecznego i indywidualnego ; Ciągłość i zmiana podstawą współczesnego wychowania ; Państwo i naród jako kulturowe wartości współczesnego wychowania ; Tożsamość jako kategoria edukacyjna ; O kulturze bez mitów ; Etické aspekty rozhodnutia na konci života ; Wychowanie do szczęścia w założeniach "etyki rozwoju". II. EDUKACJA DLA TOŻSAMOŚCI OJCZYZN I WIELOKULTUROWOŚCI: Wychowanie do wielokulturowości i międzykulturowości (potrzeba - realizacja - trudności) ; What can the state do to facilitate a multicultural society and multicultural schools? ; Oświata i wychowanie Polaków i Ukraińców - między emocjami a obiektywnym osądem ; Mental'ni osoblyvosti osvity v umovakh polietnichnoho regionu ; Osvitni potreby zhinok u konteksti suchasnykh transformatsiynykh protsesiv (na prykladi neformal'noyi osvity zhinok u ssha) ; The Reproduction Behaviour of Women in EU-27: The Gender Equality (II part) ; Yevropeyizatsiya osvitn'oyi systemy Ukrayiny: tradytsiya i perspektywy ; Komunikat pt. Wielokulturowość a wyzwania przyszłości w opinii maturzystów Euroregionu Południowo-Wschodniego. Projekt badań ; Poszanowanie kultury i budowanie kultury jako wyzwanie i zadanie w sytuacji unifikacji i wielokulturowości ; Ukrayins'ka rodyna pid vplyvom protsesiv hlobalizatsiyi ta mihratsiyi: osvitni perspektyvy vidrodzhennya zasadnychykh vartostey ; Współczesne zagrożenia kultury ; Edukacja międzykulturowa drogą do przeciwdziałania zagrożeniom i przemocy w świecie XXI wieku ; Przeciwdziałanie alienacji grup społecznych w dobie globalizacji jako wyzwanie społeczne i edukacyjne ; Patologizacja współczesnego świata a proces wychowania we współczesnej szkole ; Reflexívne posúdenie životnej situácie klienta ako výsledok k'účových vedomosti a zručností sociálneho pracovnika ; Vzdelávanie dospelých v boji proti negramotnosti - k'účový faktor v boji proti chudobe a sociálnemu vylúčeniu ; Rozvoj kompetencií a aktivizácia potenciálnych aktérov k rodovej rovnosti, III. HISTORYCZNE I WSPÓŁCZESNE DZIEDZINY OŚWIATY I WYCHOWANIA - KONTEKSTY KULTUROWE: Tradycje oświatowe ziemi sanockiej, Jerzy Potoczny - Wkład galicyjskich domów ludowych w rozwój polskiej teorii i praktyki andragogicznej ; Kulturotwórcza rola Liceum Krzemienieckiego na Kresach Południowo-Wschodnich ; Klaryski starosądeckie i ich działalność wychowawczo-edukacyjna (XVII do połowy XIX wieku) ; Udział duchowieństwa katolickiego w kształceniu nauczycieli szkół powszechnych w Polsce w przededniu odzyskania niepodległości (na przykładzie pracy katechetycznej księdza Władysława Muszalskiego ; Dobroczynność i filantropia w społecznościach wielokulturowej Galicji ; Znaczenie wychowania estetycznego w kształtowaniu tożsamości kulturowej młodzieży galicyjskiej w świetle czasopisma "Muzeum" ; Spojrzenie historyczne na edukację szkolną w Jarosławiu ; Pedagogika Antoniego Łotockiego (1881-1949) w kształtowaniu tożsamości kulturowej Galicji ; Educating Model of Ivan Phylypchak prose in the historical novelizm paradigm ; Pedagogika Jana Twardowskiego ; Prof. dr hab. Bohdan Stuparyk (1940-2002) - nauczyciel dwu słowiańskich narodów i jego spuścizna pedagogiczna ; Mistse tradytsiyi v pedahohichnomu protsesi u konteksti tsyvilizatsiynykh zmin ; Metodologicheskiye i teoreticheskiye problemy vysshey shkoly ; Yakist' osvity yak odna iz stratehichnykh zavdan' modernizatsiyi vyshchoyi shkoly ; Yevropeys'ka polityka v haluzi vyshchoyi osvity: suchasni "vyklyky" dlya Ukrayiny ; Európsky rámec k'úćových kompetencii, ako východisko k novej profesionalit ućite'a hudby na Slovensku ; System edukacji jako szansa i/lub bariera wspierania kultury i edukacji regionalnej (na przykładzie Górnego Śląska). IV. EDUKACJA DLA DIALOGU KULTUROWEGO I CYWILIZACYJNEGO: Edukacja kulturalna drogą do ograniczenia zagrożeń społecznych ; Tworzenie sprzyjającego klimatu dla rozwoju ; Komunikacja społeczna w dobie przemian cywilizacyjnych ; Tolerantnist' i dialoh u formuvanni kul'tury profesiynoho myslennya maybutnikh pedahohiv ; Edukacja artystyczna a społeczeństwo wielokulturowe ; Edukacja muzyczna młodego pokolenia w zmieniającej się rzeczywistości XXI wieku ; Tónové sústavy a ich miesto v hudobnej histórii ; Cultural aspects of the English lexicon: a cognitive-linguistic perspective ; Vykhovnyy potentsial muzeynoyi osvity u konteksti suspil'nykh peretvoren' v ob'yednaniy Yevropi ; Smak sztuki - refleksje o potrzebie edukacji ku dobru poprzez partycypację w sztuce ; Sztuka w terapii ; Dialoh kul'tur yak zasib zberezhennya national'noyi samoidentychnosti (na prykladi pidhotovky studentiv-polonistiv u L'vivs'komu Natsional'nomu Universyteti imeni Ivana Franka) ; The inclusive agenda In North American special education: a critique and commentory ; Primeneniye sotsial'nogo obshcheniya v sotsial'nykh naukach ; Al'ternatyvni formy ta innovatsiynyy zmist natsional'no oriyentovanoyi osvityans'koyi diyal'nosti u protsesi yevrointehratsiynykh zmin systemy vyshchoyi shkoly Ukrayiny ; Suchasne bachennya vykhovnykh funktsiy tradytsiynoyi narodnoyi ihrashky Ukrayintsiv Karpat ; Udržiavanie kultúrnej identity regiónu prostredníctvom edukácie v oblasti polyestetickej výchovy vo folklórnych súboroch ; Socjalizacja młodego pokolenia w zakresie rynku pracy i życia zawodowego w państwach członkowskich Unii Europejskiej ; Młodzież współczesna jako pokolenie ponowoczesne ; Dialog międzykulturowy w procesie wychowania do pokoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101675/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. [469]-499 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. ze słowac.
1. Pedagogika filozoficzna: relacje między pedagogiką, filozofią i humanistyką a edukacją, kulturą i życiem społecznym / Monika Jaworska-Witkowska, Lech Witkowski; 2. Pedagogika religii / Bogusław Milerski; 3. Pedagogika kultury / Bogusław Milerski; 4. Pedagogika socjologiczna / Mirosław J. Szymański; 5. Pedagogika kultury popularnej / Zbyszko Melosik; 6. Pedagogika prenatalna / Dorota Kornas-Biela; 7. Pedagogika rodziny / Jerzy Kułaczkowski; 8. Pedagogika rodzaju (gender) / Agnieszka Gromkowska-Melosik; 9. Teorie wychowania / Bogusław Śliwerski; 10. Orientacje dydaktyczne / Stefan Mieszalski; 11. Pedagogika twórczości, czyli edukacja ku twórczości / Wiesława Limont; 12. Pedagogika wczesnoszkolna / Ewa Zalewska; 13. Pedagogika inkluzyjna / Viktor Lechta; 14. Pedagogika sportu / Piotr Błajet; 15. Pedagogika zarządzania / Lechosław Gawrecki; 16. Quasi-rynek. Ekonomiczne uzasadnienie konkurowania w edukacji / Piotr Bielecki; 17. Pedagogika alternatywna / Bogusław Śliwerski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37(07) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Na s. tyt. błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. [469]-499 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. ze słowac.
1. Pedagogika filozoficzna: relacje między pedagogiką, filozofią i humanistyką a edukacją, kulturą i życiem społecznym / Monika Jaworska-Witkowska, Lech Witkowski; 2. Pedagogika religii / Bogusław Milerski; 3. Pedagogika kultury / Bogusław Milerski; 4. Pedagogika socjologiczna / Mirosław J. Szymański; 5. Pedagogika kultury popularnej / Zbyszko Melosik; 6. Pedagogika prenatalna / Dorota Kornas-Biela; 7. Pedagogika rodziny / Jerzy Kułaczkowski; 8. Pedagogika rodzaju (gender) / Agnieszka Gromkowska-Melosik; 9. Teorie wychowania / Bogusław Śliwerski; 10. Orientacje dydaktyczne / Stefan Mieszalski; 11. Pedagogika twórczości, czyli edukacja ku twórczości / Wiesława Limont; 12. Pedagogika wczesnoszkolna / Ewa Zalewska; 13. Pedagogika inkluzyjna / Viktor Lechta; 14. Pedagogika sportu / Piotr Błajet; 15. Pedagogika zarządzania / Lechosław Gawrecki; 16. Quasi-rynek. Ekonomiczne uzasadnienie konkurowania w edukacji / Piotr Bielecki; 17. Pedagogika alternatywna / Bogusław Śliwerski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89159/t.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. [469]-499 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. ze słowac.
1. Pedagogika filozoficzna: relacje między pedagogiką, filozofią i humanistyką a edukacją, kulturą i życiem społecznym / Monika Jaworska-Witkowska, Lech Witkowski ; 2. Pedagogika religii / Bogusław Milerski ; 3. Pedagogika kultury / Bogusław Milerski ; 4. Pedagogika socjologiczna / Mirosław J. Szymański ; 5. Pedagogika kultury popularnej / Zbyszko Melosik ; 6. Pedagogika prenatalna / Dorota Kornas-Biela ; 7. Pedagogika rodziny / Jerzy Kułaczkowski ; 8. Pedagogika rodzaju (gender) / Agnieszka Gromkowska-Melosik ; 9. Teorie wychowania / Bogusław Śliwerski ; 10. Orientacje dydaktyczne / Stefan Mieszalski ; 11. Pedagogika twórczości, czyli edukacja ku twórczości / Wiesława Limont ; 12. Pedagogika wczesnoszkolna / Ewa Zalewska ; 13. Pedagogika inkluzyjna / Viktor Lechta ; 14. Pedagogika sportu / Piotr Błajet ; 15. Pedagogika zarządzania / Lechosław Gawrecki ; 16. Quasi-rynek. Ekonomiczne uzasadnienie konkurowania w edukacji / Piotr Bielecki ; 17. Pedagogika alternatywna / Bogusław Śliwerski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczyciel i wychowanie estetyczne / Irena Wojnar. - Warszawa : Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, 1968. - 147, [1] s., [24] s. tabl. : fot., rys. ; 21 cm.
(Biblioteka Nauczyciela. C, Treść i Metody Wychowania ; 4)
Bibliogr. s. 145-[148].
Część pierwsza: WYCHOWANIE ESTETYCZNE A WYCHOWANIE PRZEZ SZTUKĘ: I. Nowa pedagogiczna koncepcja sztuki ; II. Możliwości wychowawcze sztuki ; Część druga: ESTETYCZNA ORIENTACJA DZIAŁALNOŚCI WYCHOWAWCZEJ: III. Sztuka jako całościowy instrument wychowawczy ; IV. Integracja estetyczna ; Część trzecia: ESTETYCZNA RZECZYWISTOŚĆ WYCHOWAWCZA: V. Sztuka w szkole ; VI. Nauczyciel a sztuka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8829 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej