Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(83)
Forma i typ
Książki
(83)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(126)
wypożyczone
(21)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(22)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(45)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(5)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(7)
Filia 2 (Fredry 5)
(5)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(7)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(9)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(14)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(11)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(4)
Filia 15 (Lwowska 60)
(4)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(5)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(2)
Autor
Aronson Elliot (1932- )
(13)
Radzicki Józef
(11)
Fromm Erich (1900-1980)
(3)
Pyżalski Jacek Łukasz
(3)
Aronson Joshua
(2)
Chałubiński Mirosław (1949- )
(2)
Cybulko Anna
(2)
Frączek Adam (1935- )
(2)
Gajdzińska Monika
(2)
Guerin Suzanne
(2)
Hennessy Eilis
(2)
Karłowski Jan
(2)
Lorenz Konrad (1903-1989)
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
Ranschburg Jenö
(2)
Rybakiewicz Justyna
(2)
Tauszyńska Anna Danuta
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Akert Robin M
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Bacdorf Maria
(1)
Barański Jarosław
(1)
Barczewska-Zabroń Zofia
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bielawska-Batorowicz Eleonora
(1)
Binder Marek
(1)
Bovet Pierre (1878-1944)
(1)
Browne Deborah
(1)
Bąk Krzysztof (psychologia)
(1)
Campbell Ross (1936- )
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Dambach Karl E. (1945- )
(1)
Dobrowolska-Bogusławska Hanna (1911- )
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Dyląg Anna
(1)
Dyląg Anna (psychologia)
(1)
Evans Patricia (1944- )
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Fonfara Andrzej
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Górska M
(1)
Herzberger Sharon D. (1949- )
(1)
Hollin Clive R
(1)
Jankowski Andrzej (anglista)
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jarvis Matt (1966- )
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Juul Jesper (1948- )
(1)
Kaiser Jan (1941- )
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Kopaliński Władysław (1907-2007)
(1)
Kosewski Marek
(1)
Kościuk Zbigniew
(1)
Krahe Barbara
(1)
Krowatschek Dieter
(1)
Kubacka-Jasiecka Dorota (1943- )
(1)
Kubiak Hanna (pedagogika)
(1)
Kuniecki Michał Jakub (1971- )
(1)
Kuropatwiński Piotr (1950- )
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Lawson Sarah
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Lickiewicz Jakub
(1)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(1)
Majchrzyk Zdzisław
(1)
Mastalerz-Migas Agnieszka
(1)
Matusewicz Czesław (1931- )
(1)
Niehoff Debra
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Niewiedział Dorota
(1)
Nolting Hans-Peter
(1)
Nymś-Górna Agnieszka
(1)
Ochmańska Łucja
(1)
Palmer Emma J
(1)
Palomares Susanna
(1)
Pankiewicz Piotr
(1)
Perska-Gradowska Paulina
(1)
Piasecka Bogusława (psycholog)
(1)
Pietrzak Henryk (psychologia)
(1)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(1)
Potter-Efron Ron
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rondalska Dorota (1958- )
(1)
Rumpf Joachim
(1)
Rybski Jarosław
(1)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(1)
Schilling Dianne
(1)
Schweinitz-Kulisiewicz Magdalena
(1)
Sip Krystyna
(1)
Skorny Zbigniew
(1)
Skorny Zbigniew (1926-2012)
(1)
Sochacka Monika
(1)
Steciwko Andrzej (1950-2012)
(1)
Stone Jan
(1)
Stone Michel
(1)
Stromenger Zuzanna (1925- )
(1)
Stromenger Zuzanna (1925-2011)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(8)
1960 - 1969
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(75)
Język
polski
(74)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Fizykoterapeuci
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Położne
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Temat
Agresywność
(83)
Psychologia społeczna
(23)
Konformizm
(16)
Środki masowego przekazu
(16)
Psychologia dziecka
(14)
Młodzież
(13)
Przemoc
(12)
Miłość
(10)
Uprzedzenia
(10)
Wychowanie
(10)
Poznanie
(9)
Propaganda
(9)
Przemoc w szkole
(9)
Uczniowie
(8)
Dziecko
(7)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(7)
Zachowanie
(7)
Wrażliwość (psychol., fizjol.)
(6)
Zło
(6)
Internet
(5)
Konflikt
(5)
Lęk
(5)
Postawy
(5)
Rodzina
(5)
Stereotyp
(5)
Uczucia
(5)
Cyberprzemoc
(4)
Gniew
(4)
Osobowość
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Stereotyp (psychol., socjol.)
(4)
Stres
(4)
Dobro
(3)
Etyka
(3)
Ewolucja
(3)
Kara (psychol.)
(3)
Metody nauczania
(3)
Molestowanie seksualne
(3)
Psychoanaliza
(3)
Płeć
(3)
Samopoznanie
(3)
Telewizja
(3)
Wrażliwość
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Alkoholizm
(2)
Antropologia filozoficzna
(2)
Frustracja
(2)
Grupy społeczne
(2)
Instynkt
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Ludobójstwo
(2)
Motywacja pracy
(2)
Mowa
(2)
Mózg
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Nonkonformizm
(2)
Odwaga
(2)
Opór (postawa)
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Praca
(2)
Przestępczość
(2)
Psychologia zwierząt
(2)
Psychoterapia
(2)
Reklama
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Samowychowanie
(2)
Socjalizacja
(2)
Sport
(2)
Stalking
(2)
Strach
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Uzależnienie od komputera
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Antychryst
(1)
Atrament
(1)
Automatyka
(1)
Banicja
(1)
Behawioryzm
(1)
Cagliostro, Alessandro (książę ; 1743-1795)
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chorzy
(1)
Chóry
(1)
Ciepłota ciała
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Człowiek
(1)
Człowiek neandertalski
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja medialna
(1)
Erotomania
(1)
Temat: dzieło
Płomyczek (czasop.)
(1)
War within man
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(8)
Podręcznik
(7)
Wydawnictwa popularne
(6)
Poradnik
(4)
Opracowanie
(3)
Podręcznik akademicki
(3)
Poradniki
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Felieton polski
(1)
Gry komputerowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Medycyna i zdrowie
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
83 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. pod rozdz.
1. Praca - kariera - wypalenie zawodowe : a) współczesny rynek pracy ; b) szkolenia i kadra kierownicza ; c) motywacja, zadowolenie i stres w pracy ; d) "wypalenie" zawodowe i ożywienie kariery 2. Internet - szanse i zagrożenia : a) nowe możliwości komunikacji ; b) internetowa tożsamość i anonimowość ; c) atrakcyjność, sympatia i bliskość w Internecie ; d) Internet jako pułapka 3. Zachowania konsumenckie : a) człowiek w krainie zakupów ; b) stuyl życia, styl konsumpcji ; c) wybory konsumenckie ; d) kto decyduje o zakupach w rodzinie 4. W niewoli mass mediów : a) mechanizmy popularności mediów; b) media narzędziem manipulacji psychologicznej ; c) reklama - krwioobieg mediów ; d) potencjał mediów w tworzeniu dobra i zła 5. Agresja i przemoc - zło codzienne : a) istota i źródła agresji ; b) różne oblicza agresji i przemocy ; c) ofiary i ich prześladowcy ; d) molestowanie ; e) obrona przed agresją i przemocą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 316-Czyt (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [273]-290.
CHARAKTERYSTYKA ŚWIATA NOWYCH MEDIÓW: Czym są nowe media? ; Cechy nowych mediów ; KOMUNIKACJA ZAPOŚREDNICZONA PRZEZ KOMPUTER: Komunikacja tekstowa ; Komunikacja wizualna i dźwiękowa ; Generalne charakterystyki komunikacji zapośredniczonej przez komputer ; NOWE MEDIA JAKO ŚRODOWISKO SOCJALIZACYJNE, CZYLI CZŁOWIEK W KOMUNIKACJI ZAPOŚREDNICZONEJ: Mechanizmy funkcjonowania człowieka w kontekście komunikacji zapośredniczonej ; Instrumenty mediów społecznych ; MŁODZI LUDZIE JAKO POKOLENIE CYFROWYCH TUBYLCÓW: Wykorzystanie nowych mediów ; Nierówności społeczne w korzystaniu z nowych technologii komunikacyjnych ; WPŁYW NOWYCH MEDIÓW NA DZIECI I MŁODZIEŻ: Korzyści związane ze stosowaniem nowych mediów przez dzieci i młodzież ; Zagrożenia dla dzieci i młodzieży związane z korzystaniem z nowych mediów ; Uzależnienie od Internetu i telefonów komórkowych ; NORMATYWNOŚĆ W INTERNECIE: Normy grupowe w Internecie ; Normy dotyczące wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkole i rodzinie ; BULLYING JAKO SPECYFICZNY RODZAJ PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ: Typologie agresji ; Bullying (tradycyjny lobbing) ; Cyberbullying ; TEORIA ABACUS W WYJAŚNIENIU CYBERBULLYINGU: Konsekwencje bullyingu i cyberbullyingu ; Sprawcy bullyingu i cyberbullyingu ; Ofiary bullyingu i cyberbullyingu ; Sprawco - ofiary bullyingu i cyberbullyingu ; Bullying a cyberbullying - współwystępowanie zjawisk ; NIE TYLKO CYBERBULLYING - W KIERUNKU INNYCH TYPÓW AGRESJI ELEKTRONICZNEJ: Agresja elektroniczna wobec pokrzywdzonych ; Agresja elektroniczna wobec celebrytów ; Elektroniczna agresja uprzedzeniowa (bias bullying) ;Agresja elektroniczna wobec nieznajomych (impulsywna) ; METODOLOGIA BADAŃ: Badanie "Cyberbullying 2010" ; Badanie "Nauczyciele 2009" ; Badanie "Studenci 2009" ; CYBERBULLYING I AGRESJA ELEKTRONICZNA JAKO RYZYKOWNE ZACHOWANIA MŁODZIEŻY - BADANIA WŁASNE: Zaangażowanie młodych ludzi w nowe media i komunikację zapośredniczoną ; Spostrzeganie zagrożeń z użytkowaniem nowych mediów ( w tym agresji elektronicznej) przez uczniów i nauczycieli ; Sposoby realizacji agresji elektronicznej i cyberbullyingu oraz rozpowszechnienie tych zjawisk ; Rozpowszechnienie cyberbullyingu i bullyingu wśród gimnazjalistów ; Poza agresją rówieśniczą - inne typy agresji elektronicznej ; Nowe jakościowo cechy cyberbullyingu ; Agresja rówieśnicza online i offline jako jedność ; Charakterystyka motywacji i atrybucji działań sprawców agresji elektronicznej ; Konsekwencje doświadczenia agresji elektronicznej i cyberbullyingu ; Reagowanie pracowników szkół i rodziców na sytuacje związane z agresją elektroniczną ; Uwarunkowania agresji elektronicznej i cyberbullyingu: Szerszy kontekst wykorzystania nowych mediów a agresja elektroniczna i cyberbullyingu ; Środowisko rodzinne a agresja elektroniczna i cyberbullying ; Środowisko szkolne a agresja elektroniczna i cyberbullying ; Środowisko rówieśnicze a agresja elektroniczna i cyberbullying ; Normatywność w środowisku szkolnym i rodzinnym a agresja elektroniczna i cyberbullying.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97425 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
W niniejszej książce znajdują się materiały do przeprowadzenia piętnastu lekcji. Stanowią one blok zajęć i powinny być realizowane w takiej kolejności, w jakiej są opisane. Pierwszych kilka lekcji poświęconych jest rozwijaniu u dzieci świadomości, czym jest i jak działa zjawisko dręczenie rówieśników - uczucia i reakcje, jakie zjawisko to wywołuje w ofiarach i świadkach oraz prawdopodobne motywy działania dręczycieli. W ciągu kolejnych lekcji uczniowie mają możliwość poznać swoje prawa, zrozumieć, jak dręczenie pogwałca te prawa i zdać sobie sprawę z tego, jak ważna jest ich ochrona. [Ze wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak reagować na agresję uczniów? : skuteczne techniki radzenia sobie z problemem / Monika Zielińska. - Wydanie III, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2021. - 167 stron : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(Behawioryzm dla Nauczycieli)
Bibliografia na stronach 141-166.
ZACHOWANIA TRUDNE U DZIECI: Kontekst teoretyczny ; Zachowania trudne ; Przyczyny pojawiania się zachowań trudnych u dzieci ; Behawioralne techniki kierowania klasą ; SKUTECZNOŚĆ ZAPROPONOWANYCH PROCEDUR: Zastosowanie procedury time-out w redukowaniu zachowań autoagresywnych. Badanie 1 ; Redukowanie poważnych zaburzeń zachowania u dzieci w sytuacji szkolnej. Badanie 2 ; Skuteczność czasowego ograniczenia w badaniach indywidualnych i grupowuch ; Standardowe postępowanie nauczyciela a redukcja zachowań niepożądanych u dzieci w sytuacji szkolnej. Badanie 3.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek - istota społeczna / Elliot Aronson ; przeł. Józef Radzicki. - Wyd. 11. (3 dodr.). - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2008. - 481, [2] s. ; 24 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy
Ciągłe zmiany w świadomości społecznej i nowe zjawiska psychospołeczne stały się inspiracją dla wybitnego psychologa społecznego, Elliota Aronsona do nowych badań, znajdujących swe odzwierciedlenie w prezentowanej pozycji. W najnowszym, zmienionym i zaktualizowanym wydaniu jego znanej na całym świecie książki Człowiek istota społeczna została znacznie rozwinięta i rozszerzona problematyka toksycznego wpływu środków masowego przekazu, propagandy, stosowanych obecnie w mediach sposobów przekonywania, a także zagadnienie stereotypów i uprzedzeń. Każdy rozdział pracy zawiera uzupełnienia i zmiany odpowiadające rozwojowi wiedzy w danym zakresie. Chociaż książka polecana jest szczególnie studentom psychologii, pedagogiki, politologii, socjologii może stanowić ciekawą lekturę dla wszystkich interesujących się odkrywaniem tajemnic życia społecznego. [Gandalf, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
Ciągłe zmiany w świadomości społecznej i nowe zjawiska psychospołeczne stały się inspiracją dla wybitnego psychologa społecznego, Elliota Aronsona do nowych badań, znajdujących swe odzwierciedlenie w prezentowanej pozycji. W najnowszym, zmienionym i zaktualizowanym wydaniu jego znanej na całym świecie książki Człowiek istota społeczna została znacznie rozwinięta i rozszerzona problematyka toksycznego wpływu środków masowego przekazu, propagandy, stosowanych obecnie w mediach sposobów przekonywania, a także zagadnienie stereotypów i uprzedzeń. Każdy rozdział pracy zawiera uzupełnienia i zmiany odpowiadające rozwojowi wiedzy w danym zakresie. Chociaż książka polecana jest szczególnie studentom psychologii, pedagogiki, politologii, socjologii może stanowić ciekawą lekturę dla wszystkich interesujących się odkrywaniem tajemnic życia społecznego. Celem tej książki - pisze autor - jest ukazanie bez osłonek, jakie znaczenie mogą mieć badania z zakresu psychologii społecznej w odniesieniu do niektórych problemów dręczących współczesne społeczeństwo, takich jak: uprzedzenia, propaganda, wojna, alienacja, agresja, zamieszki i wstrząsy polityczne. [...] U jej podstaw tkwi moje przekonanie, że psychologowie społeczni mogą odegrać znaczącą rolę w uczynieniu świata miejscem bardziej nadającym się do życia [...] a to dzięki coraz lepszemu poznawaniu i rozumieniu takich zjawisk jak: konformizm, przekonywanie, uprzedzenia, miłość i agresja. [Merlin, 2007]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.2-Czyt.159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek - istota społeczna / Elliot Aronson ; przeł. Józef Radzicki. - Wyd. 11. (3 dodr.). - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2008. - 481, [2] s. ; 24 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy
Ciągłe zmiany w świadomości społecznej i nowe zjawiska psychospołeczne stały się inspiracją dla wybitnego psychologa społecznego, Elliota Aronsona do nowych badań, znajdujących swe odzwierciedlenie w prezentowanej pozycji. W najnowszym, zmienionym i zaktualizowanym wydaniu jego znanej na całym świecie książki Człowiek istota społeczna została znacznie rozwinięta i rozszerzona problematyka toksycznego wpływu środków masowego przekazu, propagandy, stosowanych obecnie w mediach sposobów przekonywania, a także zagadnienie stereotypów i uprzedzeń. Każdy rozdział pracy zawiera uzupełnienia i zmiany odpowiadające rozwojowi wiedzy w danym zakresie. Chociaż książka polecana jest szczególnie studentom psychologii, pedagogiki, politologii, socjologii może stanowić ciekawą lekturę dla wszystkich interesujących się odkrywaniem tajemnic życia społecznego. [Gandalf, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczne Dziecko)
(Dla Dzieci)
U góry okł.: Bezpieczne dziecko. Dręczyciel potrzebuje pomocy.
Książka składa się z dwóch części: z ciekawego opowiadania i skierowanego do dzieci króciutkiego wykładu o zasadach prawidłowej komunikacji. Opowiadanie pokazuje dzieciom, skąd się bierze złość i do czego jest potrzebna. Wyjaśnia, że czasem jest ona uzasadniona, a czasem nie. Jak to odróżnić? Temu służy druga część książki, która omawia zjawisko złości, uczy, jak nad nią zapanować i wyrażać w taki sposób, który nie krzywdzi nikogo. [Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2009]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6dz-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9dz-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16dz-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20dz-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek - istota społeczna / Elliot Aronson ; przełożył Józef Radzicki. - Wydanie 11. (2 dodruk). - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006. - 481, [2] strony ; 24 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Tytuł oryginału: "The Social animal" 1972.
Indeksy.
1. Co to jest psychologia społeczna? ; 2. Konformizm ; 3. Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie ; 4. Poznanie społeczne ; 5. Uzasadnienie własnego postępowania ; 6. Agresja u człowieka ; 7. Uprzedzenia ; 8. Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna ; 9. Psychologia społeczna jako nauka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek istota społeczna / Elliot Aronson ; przełożył Józef Radzicki. - Wydanie 11. - 1. dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005. - 481, [2] strony ; 24 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Tytuł oryginału: "The Social animal" 1972.
Indeksy.
1. Co to jest psychologia społeczna? ; 2. Konformizm ; 3. Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie ; 4. Poznanie społeczne ; 5. Uzasadnienie własnego postępowania ; 6. Agresja u człowieka ; 7. Uprzedzenia ; 8. Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna ; 9. Psychologia społeczna jako nauka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek i psychologia / aut. Krzysztof Bąk [i in.] ; oprac. i red. Justyna Rybakiewicz. - Bielsko-Biała : Park, 2004. - 484 s. : il. kolor., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz.
I. Człowiek przed lustrem : 1. Psychologia w pigułce ; 2. Flirt psychologii z genetyką ; 3. Zjawiska psychiczne pod lupą ; 4. Inteligencja - wymiary i pomiary ; 5. Emocje i uczucia ; 6. Meandry osobowości ; 7. Poznanie i kreowanie siebie II. Człowiek i plagi umysłu : 1. Stres - towarzysz życia ; 2. Labirynty lęku ; 3. Czas smutku, czas depresji ; 4. W sidłach uzależnień ; 5. Nerwice i zaburzenia osobowości ; 6. Psychoterapia III. Człowiek wśród ludzi : 1. Ja i inni, czyli grupa ; 2. Więzi społeczne ; 3. Żyć i przetrwać w grupie ; 4. Komunikacja między ludźmi ; 5. Płeć i rodzaj ; 6. Związki uczuciowe IV. Człowiek w dżungli współczesności : 1. Praca - kariera - wypalenie zawodowe ; 2. Internet - szanse i zagrożenia ; 3. Zachowania konsumenckie ; 4. W niewoli mass mediów ; 5. Agresja i przemoc - zło codzienne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
I. AGRESJA, PRZEMOC I GNIEW - ROZWAŻANIA WPROWADZAJĄCE. BEATA TOBIASZ-ADAMCZYK - Wybrane aspekty agresji i przemocy z perspektywy socjologicznej: Definicje agresji, przemocy i przymusu ; Rodzaje agresji, formy przemocy ; Rola emocji w agresji i przemocy ; Wiek i płeć a agresja ; Teoretyczne perspektywy socjologiczne ujmowania agresji i przemocy ; Kierunki badań. JAROSŁAW BARAŃSKI - Etyczne aspekty gniewu w kontekście relacji lekarz-pacjent: Etyka gniewu ; Gniew pacjenta w relacji z lekarzem. PAULINA KUMIĘGA - Teorie agresji: Podejście biologiczne ; Koncepcja zależności frustracja-agresja ; Teoria prowokacji i odwetu ; Koncepcja Leonarda Berkowitza ; Koncepcja społecznego uczenia się. II. ZACHOWANIA AGRESYWNE PACJENTÓW. EWA STECIWKO-STANECZEK - Prawne konsekwencje agresji wobec lekarza: Pojęcie agresji ; Odpowiedzialność cywilnoprawna ; Odpowiedzialność karna ; Prawo do obrony ; Prawo odmowy udzielenia pomocy lekarskiej. MONIKA TYSZKIEWICZ-BANDUR, ALEKSANDRA KROLL, JUSTYNA BANKIEWICZ-NAKIELSKA, BEATA KARAKIEWICZ - Choroby sprzyjające agresji: Biopsychologiczne podłoża agresji ; Choroba a agresja ; Agresja u chorych dzieci ; Agresja a upośledzenie umysłowe ; Agresja u osób uzależnionych ; Zaburzenia osobowości sprzyjające agresji: antyspołeczne, borderline, narcystyczne, paranoidalne ; Podstawowe zasady radzenia sobie z agresywnymi pacjentami. DOROTA SZCZEŚNIAK, JOANNA RYMASZEWSKA - Agresja pacjenta chorego psychicznie: Przemoc - agresja - pobudzenie ; Choroba psychiczna a agresja ; Przyczyny zachowań agresywnych ; Formy zachowań agresywnych ; Monitorowanie i diagnostyka ; Postępowanie ; Farmakoterapia. ALEKSANDRA KROLL, MONIKA TYSZKIEWICZ-BANDUR, JUSTYNA BANKIEWICZ-NAKIELSKA, BEATA KARAKIEWICZ - Agresja w przychodni, w izbie przyjęć: Złość a agresja ; Przyczyny zachowań agresywnych ; Relacyjny charakter agresji i złości ; Agresja w przychodni ; Agresja w izbie przyjęć ; Sytuacje agresji w relacji lekarz-pacjent jako przykład realizacji tzw. gier transakcyjnych. IZABELA WRÓBLEWSKA, ANDRZEJ STECIWKO - Agresja wobec personelu medycznego ze strony pacjentów w podeszłym wieku: Przyczyny agresywnych zachowań u starszych pacjentów ; Działania na rzecz ograniczenia możliwości wystąpienia agresywnych zachowań. ALDONA KATARZYNA JANKOWSKA - Agresja dzieci i nastolatków wobec personelu medycznego: Formy agresji występujące u dzieci w wieku przedszkolnym ; Agresja u dzieci w wieku szkolnym ; Agresja nastolatków ; Agresja ze strony rodziców i opiekunów dzieci ; Agresja w pediatrycznej opiece medycznej. HALINA FIŁOŃCZUK-WIECZORKOWSKA, MONIKA ŻUKROWSKA - Przykłady zachowań agresywnych i sposoby radzenia sobie z agresywnym pacjentem: Przyczyny i postaci agresji ; Przykłady zachowań agresywnych ; Portret osoby agresywnej i zasady przeciwdziałania agresji . MONIKA TYSZKIEWICZ-BANDUR, ALEKSANDRA KROLL, JUSTYNA BANKIEWICZ-NAKIELSKA, BEATA KARAKIEWICZ - Od sympatii i szacunku po namiętność i agresję. Dwa przypadki zakochanych pacjentów: Lekarz jako obiekt idealizacji - niechciana miłość jako forma przemocy ; Lepiej zapobiegać, niż leczyć. ALEKSANDRA KROLL, MONIKA TYSZKIEWICZ-BANDUR, JUSTYNA BANKIEWICZ-NAKIELSKA, BEATA KARAKIEWICZ - Terroryzm - współczesny sposób społecznej ekspresji tendencji agresywnych: Charakterystyka zjawiska terroryzmu ; Psychika terrorysty ; Szpital jako potencjalna scena oddziaływań terrorystycznych ; Zagrożenie przemocą ze strony pacjentów szpitala ; Media a terroryzm ; Dodatek. JĘDRZEJ SKRZYPCZAK - Krytyka prasowa i reakcją na nią: Obowiązki dziennikarza w krytyce prasowej ; Reakcja na krytykę prasową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. [228]-247.
Streszcz. ang.
I. POCZĄTKI WYCHOWANIA DO AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ - WYCHOWANIE NA PRZESTRZENI DZIEJÓW: 1. Wychowanie fizyczne w starożytności ; 2. Wychowanie w antycznej Grecji ; 3. Wychowanie w Rzymie ; 4. Wychowanie fizyczne w epoce oświecenia ; 5. Wychowanie w XIX wieku ; Wychowanie fizyczne w różnych krajach ; 7. Wychowanie fizyczne pod zaborami ; 8. Towarzystwo Gimnastyczne "Sokół" ; 9. Henryk Jordan i jego działalność ; 10. Powrót idei olimpijskiej i postać Pierre'a de Coubertina ; 11. Wychowanie fizyczne w XX wieku. II. AKTYWNOŚĆ CZŁOWIEKA W NAUKACH O KULTURZE FIZYCZNEJ: 1. Aktywność człowieka w psychologii ; 2. Aktywność człowieka w naukach medycznych i przyrodniczych ; 3. Socjologiczne ujęcie aktywności człowieka ; 4. Aktywność fizyczna w pedagogice. III. WYCHOWAWCZY WALOR SPORTU: 1. Kluby sportowe wobec wychowania ; 2. Akcenty wychowawcze i wartości w sporcie ; 3. Funkcje sportu wyczynowego ; 4. Sport wyczynowy - niebezpieczeństwa i korzyści ; 5. Trener instruktor w procesie wychowania zawodnika ; 6. Doping w sporcie. IV. INSTYTUCJONALNE WYCHOWANIE FIZYCZNE: 1. Szkoła a wychowanie do ruchu ; 2. Atrakcyjność lekcji wychowania fizycznego ; 3. Ocena na lekcji wychowania fizycznego ; 4. Procedury kontrolno-oceniające ucznia na lekcji wychowania fizycznego ; 5. Diagnozowanie dziecka z grupy ryzyka na lekcji wychowania fizycznego ; 6. Zalety i wady lekcji wychowania fizycznego. V. NAUCZYCIEL W ZREFORMOWANEH SZKOLE: 1. Kodeks etyczny nauczyciela ; 2. Odpowiedzialność nauczyciela ; 3. Doskonalenie kwalifikacji, permanentna edukacja ; 4. Nauczyciel stres. VI. REFORMA PROGRAMOWA I STRUKTURALNA POLSKICH SZKÓŁ NA PRZESTRZENI LAT. VII. SPORTY EKSTREMALNE: 1. Ujęcie terminologiczne ; 2. Charakterystyka sportów ekstremalnych ; 3. Konsekwencje uprawiania sportów ekstremalnych ; 4. Główne motywy uprawiania sportów ekstremalnych ; 5. Wizerunek sportowca ekstremalnego ; 6. Umiejętności, postawy do uprawiania sportów ekstremalnych. VIII. REINTEGRACJA PRZEZ SPORT: 1. Znaczenie powtórnej integracji ; 2. Resocjalizacyjny walor sportu ; 3. Rola aktywności fizycznej w procesie resocjalizacji dzieci i młodzieży ; 4. Reintegracja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych ; 5. Wpływ sportu na jakość życia osób niepełnosprawnych ; 6. Wartość rehabilitacyjnej aktywności sportowej ; 7. Sportowe kategorie niepełnosprawności w kolarstwie ; 8. Współzawodnictwo osób niepełnosprawnych ; 9. Fair play w sporcie osób niepełnosprawnych. IX. AGRESJA W SZKOLE, SPORCIE I W ŻYCIU CODZIENNYM: 1. Agresja - rozważania teoretyczne ; 2. Agresja w szkole ; 3. Przejawy agresji w sporcie ; 4. Rodzaje agresji ; 5. Agresja dopuszczalna i niedopuszczalna ; 6. Kanalizacja agresji ; 7. Przeciwdziałanie agresji. X. HAŁAS W SZKOLE. XI. CZAS WOLNY DZIECI I MŁODZIEŻY: 1. Znaczenie terminu "czas wolny" ; 2. Badania dotyczące czasu wolnego ; 3. Aspekt czasu wolnego ; 4. Formy spędzania czasu wolnego ; 5. Formy rekreacji najczęściej wybierane przez młodzież ; 6. Korzyści z czasu wolnego ; 7. Wpływ rodziny, szkoły i organizacji społecznych na wybór form spędzania czasu wolnego prze młodzież ; 8. Zagrożenia "atakujące" młodych ludzi ; 9. Nieformalne grupy młodzieżowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100118 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46392 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The social animal" 1992.
Indeksy.
Podręcznik dla studentów psychologii, pedagogiki, socjologii i innych nauk społecznych.
1. Co to jest psychologia społeczna? ; 2. Poznanie społeczne ; 3. Uzasadnianie własnego postępowania ; 4. Konformizm ; 5. Środki masowego przekazu, propaganda i perswazja ; 6. Agresja u człowieka ; 7. Uprzedzenia ; 8. Sympatia, miłość, zrozumienie ; 9. Psychologia społeczna jako nauka.
Pierwsze wydanie książki Elliota Aronsona powstało w 1970 roku. Od tamtej pory stale aktualizowany podręcznik Człowiek istota społeczna jest jedną z najważniejszych publikacji wprowadzających w obszar psychologii społecznej. Elliot Aronson i Joshua Aronson prowadzą czytelnika przez najważniejsze zagadnienia psychologii społecznej. Definiują tę dyscyplinę jako naukowe badanie wpływu rzeczywistej, wyobrażonej lub założonej obecności innych na nasze myśli, emocje, przekonania i zachowania - oraz tego, w jaki sposób my wywieramy wpływ na innych. Przybliżają zagadnienia poznania społecznego, uzasadniania własnego postępowania, konformizmu, wpływu mediów oraz zjawiska zachodzące w relacjach międzyludzkich: agresję, uprzedzenia, sympatię i miłość. [www.azymut.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Środowisko akademickie i miasto ; I. OBLICZA WSPÓŁCZESNYCH UZALEŻNIEŃ I ICH PRZYCZYNY: Kierunki rozwoju współczesnej psychologii uzależnień (na przykładzie alkoholizmu) ; Uzależnienia a temperament. Wokół temperamentalnego czynnika ryzyka uzależnień ; Uzależnienie od seksu ; Charakterystyka rodzin alkoholików II typu według Cloningera. Rodziny z transmisją i bez transmisji międzypokoleniowej alkoholizmu ; Zagubieni w sieci - czyli o nadmiernym używaniu zasobów i możliwości Internetu ; Płeć a uzależnienie od alkoholu ; Uwiedzeni przez jedzenie. Kontekst społeczno-kulturowy wybranych zaburzeń odżywiania ; Intymność w związkach dorosłych dzieci alkoholików. II. PROBLEMY LECZENIA UZALEŻNIEŃ: Substytucyjna kuracja metadonowa ; Zasoby osobiste a występowanie nawrotów u mężczyzn uzależnionych od alkoholu ; Grupy samopomocy anonimowych narkomanów. III. PROFILAKTYKA UZALEŻNIEŃ : Czynniki ryzyka i ochrony w przebiegu rozwoju dzieci alkoholików ; Partnerstwo lokalne na rzecz rozwiązywania problemów społecznych ; O diagnozie w konstruowaniu programów profilaktycznych. Na przykładzie profilaktyki używania substancji psychoaktywnych ; Agresja dzieci i młodzieży - rozwojowe i środowiskowe czynniki ryzyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-95714 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej