Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(83)
Forma i typ
Książki
(83)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(119)
wypożyczone
(28)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(22)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(45)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(5)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(7)
Filia 2 (Fredry 5)
(5)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(7)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(9)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(14)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(11)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(4)
Filia 15 (Lwowska 60)
(4)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(5)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(2)
Autor
Aronson Elliot (1932- )
(13)
Radzicki Józef
(11)
Fromm Erich (1900-1980)
(3)
Pyżalski Jacek Łukasz
(3)
Aronson Joshua
(2)
Chałubiński Mirosław (1949- )
(2)
Cybulko Anna
(2)
Frączek Adam (1935- )
(2)
Gajdzińska Monika
(2)
Guerin Suzanne
(2)
Hennessy Eilis
(2)
Karłowski Jan
(2)
Lorenz Konrad (1903-1989)
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
Ranschburg Jenö
(2)
Rybakiewicz Justyna
(2)
Tauszyńska Anna Danuta
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Akert Robin M
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Bacdorf Maria
(1)
Barański Jarosław
(1)
Barczewska-Zabroń Zofia
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bielawska-Batorowicz Eleonora
(1)
Binder Marek
(1)
Bovet Pierre (1878-1944)
(1)
Browne Deborah
(1)
Bąk Krzysztof (psychologia)
(1)
Campbell Ross (1936- )
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Dambach Karl E. (1945- )
(1)
Dobrowolska-Bogusławska Hanna (1911- )
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Dyląg Anna
(1)
Dyląg Anna (psychologia)
(1)
Evans Patricia (1944- )
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Fonfara Andrzej
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Górska M
(1)
Herzberger Sharon D. (1949- )
(1)
Hollin Clive R
(1)
Jankowski Andrzej (anglista)
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jarvis Matt (1966- )
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Juul Jesper (1948- )
(1)
Kaiser Jan (1941- )
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Kopaliński Władysław (1907-2007)
(1)
Kosewski Marek
(1)
Kościuk Zbigniew
(1)
Krahe Barbara
(1)
Krowatschek Dieter
(1)
Kubacka-Jasiecka Dorota (1943- )
(1)
Kubiak Hanna (pedagogika)
(1)
Kuniecki Michał Jakub (1971- )
(1)
Kuropatwiński Piotr (1950- )
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Lawson Sarah
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Lickiewicz Jakub
(1)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(1)
Majchrzyk Zdzisław
(1)
Mastalerz-Migas Agnieszka
(1)
Matusewicz Czesław (1931- )
(1)
Niehoff Debra
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Niewiedział Dorota
(1)
Nolting Hans-Peter
(1)
Nymś-Górna Agnieszka
(1)
Ochmańska Łucja
(1)
Palmer Emma J
(1)
Palomares Susanna
(1)
Pankiewicz Piotr
(1)
Perska-Gradowska Paulina
(1)
Piasecka Bogusława (psycholog)
(1)
Pietrzak Henryk (psychologia)
(1)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(1)
Potter-Efron Ron
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rondalska Dorota (1958- )
(1)
Rumpf Joachim
(1)
Rybski Jarosław
(1)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(1)
Schilling Dianne
(1)
Schweinitz-Kulisiewicz Magdalena
(1)
Sip Krystyna
(1)
Skorny Zbigniew
(1)
Skorny Zbigniew (1926-2012)
(1)
Sochacka Monika
(1)
Steciwko Andrzej (1950-2012)
(1)
Stone Jan
(1)
Stone Michel
(1)
Stromenger Zuzanna (1925- )
(1)
Stromenger Zuzanna (1925-2011)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(8)
1960 - 1969
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(75)
Język
polski
(74)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Fizykoterapeuci
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Położne
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Temat
Agresywność
(83)
Psychologia społeczna
(23)
Konformizm
(16)
Środki masowego przekazu
(16)
Psychologia dziecka
(14)
Młodzież
(13)
Przemoc
(12)
Miłość
(10)
Uprzedzenia
(10)
Wychowanie
(10)
Poznanie
(9)
Propaganda
(9)
Przemoc w szkole
(9)
Uczniowie
(8)
Dziecko
(7)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(7)
Zachowanie
(7)
Wrażliwość (psychol., fizjol.)
(6)
Zło
(6)
Internet
(5)
Konflikt
(5)
Lęk
(5)
Postawy
(5)
Rodzina
(5)
Stereotyp
(5)
Uczucia
(5)
Cyberprzemoc
(4)
Gniew
(4)
Osobowość
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Stereotyp (psychol., socjol.)
(4)
Stres
(4)
Dobro
(3)
Etyka
(3)
Ewolucja
(3)
Kara (psychol.)
(3)
Metody nauczania
(3)
Molestowanie seksualne
(3)
Psychoanaliza
(3)
Płeć
(3)
Samopoznanie
(3)
Telewizja
(3)
Wrażliwość
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Alkoholizm
(2)
Antropologia filozoficzna
(2)
Frustracja
(2)
Grupy społeczne
(2)
Instynkt
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Ludobójstwo
(2)
Motywacja pracy
(2)
Mowa
(2)
Mózg
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Nonkonformizm
(2)
Odwaga
(2)
Opór (postawa)
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Praca
(2)
Przestępczość
(2)
Psychologia zwierząt
(2)
Psychoterapia
(2)
Reklama
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Samowychowanie
(2)
Socjalizacja
(2)
Sport
(2)
Stalking
(2)
Strach
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Uzależnienie od komputera
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Antychryst
(1)
Atrament
(1)
Automatyka
(1)
Banicja
(1)
Behawioryzm
(1)
Cagliostro, Alessandro (książę ; 1743-1795)
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chorzy
(1)
Chóry
(1)
Ciepłota ciała
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Człowiek
(1)
Człowiek neandertalski
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja medialna
(1)
Erotomania
(1)
Temat: dzieło
Płomyczek (czasop.)
(1)
War within man
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(8)
Podręcznik
(7)
Wydawnictwa popularne
(6)
Poradnik
(4)
Opracowanie
(3)
Podręcznik akademicki
(3)
Poradniki
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Felieton polski
(1)
Gry komputerowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Medycyna i zdrowie
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
83 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
1. Co to jest psychologia społeczna? 2. Konformizm 3. Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie 4. Poznanie społeczne 5. Uzasadnienie własnego postępowania 6. Agresja u człowieka 7. Uprzedzenia 8. Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna 9. Psychologia społeczna jako nauka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek - istota społeczna / Elliot Aronson ; przeł. Józef Radzicki. - Wyd. 11 (3 dodr.). - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2008. - 481, [1] s. ; 24 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
1. Co to jest psychologia społeczna?; 2. Konformizm; 3. Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie; 4. Poznanie społeczne; 5. Uzasadnienie własnego postępowania; 6. Agresja u człowieka; 7. Uprzedzenia; 8. Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna; 9. Psychologia społeczna jako nauka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Współfinansowanie: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań)
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Wstęp / Piotr Stępniak ; Nieletni sprawcy czynów agresywnych. Analiza danych statystycznych oraz wyników badania akt spraw sądowych / Justyna Włodarczyk-Madejska, Maria Kopeć ; Agresja i przemoc wśród nieletnich a zaburzenia psychiczne / Wojciech Kosmowski ; Przeciwdziałanie zjawiskom agresji i przemocy w systemie postępowania z nieletnimi w świetle formalnoprawnych uwarunkowań / Katarzyna Jadach ; Przeciwdziałanie zachowaniom agresywnym nieletnich w zakładzie poprawczym. Refleksje z obserwacji uczestniczącej / Dorota Rondalska ; Programy oparte na społeczności lokalnej w profilaktyce agresji i przemocy wśród nieletnich / Magdalena Sadowska ; Rozwój umiejętności rozwiązywania konfliktów jako zasób profilaktyki zachowań agresywnych i przemocowych wśród osób nieletnich / Agnieszka Nymś-Górna ; MAK – nowe oblicze alternatywnej metody komunikacji / Marek Pięta ; Profilaktyka wykluczenia rówieśniczego w pracy z młodzieżą / Sylwia Jaskulska ; Czynniki ryzyka przemocy i analiza instytucjonalna w placówkach dla nieletnich / Paulina Perska-Gradowska ; Interwencja fizyczna jako alternatywna forma komunikacji z agresywnym nieletnim / Michał Talaga ; Działania profilaktyczne Wielkopolskiej Policji – wpływ substancji odurzających na zachowania agresywne wśród osób nieletnich i przemoc elektroniczna / Andrzej Karpiński
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-343 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111897 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-79158 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Katedry Psychiatrii UJ CM)
Materiały z konferencji naukowej pt. "Natura i kultura. Psychoterapia wobec fenomenu agresji we współczesnym świecie", 20-22 października 2016 r., Warszawa.
Bibliografia, netografia przy referatach.
Publikacja sfinansowana przez Sekcję Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
Streszczenie w języku angielskim przy referatach.
Iwona Kozłowska-Piwowarczyk, Wstęp ; Barbara Józefik, Psychoterapeuci wobec konfliktu politycznego i mowy nienawiści ; Bogdan de Barbaro, Jakub Bobrzyński, Katarzyna Gdowska, Psychoterapeuta jako obywatel ; Mirosław Kofta, My kontra oni:: źródła wrogości w relacjach międzygrupowych ; Krystyna Skorżyńska, Wrogość i agresja jako efekty wizji siebie, własnej grupy i świata ; Bogusław Pawłowski, Biologiczne aspekty rywalizacji o status ; Irena Namysłowska, Czy przekaz transgeneracyjny może dotyczyć agresji? ; Krzysztof Szwajca, Odrażający, brudni, źli. Agresywni, biedni, źle wykształceni u progu gabinetów psychoterapeutycznych ; Sławomir Murawiec, Leki przeciwdepresyjne jako „modulatory agresji ; Agnieszka Klimowicz, Agresja a narodziny dziecka - planowanie interwencji na podstawie Dynamie Maturational Model of Attachment and Adaptation (DMM) ; Anna Król-Kuczkowska, Wstyd, mentalizacja i agresja ; Maciej Pilecki, Złożona natura zaburzeń zachowania w okresie rozwojowym ; Iwona Kozłowska-Piwowarczyk, Kiedy terapeuta przegrywa z siłami autodestrukcji pacjenta i jego rodziny pochodzenia ; Krystyna Mierzejewska-Orzechowska, Agresja w rozwoju bliskości w intymnej parze ; Joanna Duchniewicz, Złość, wściekłość, agresja w ujęciu terapii ISTDP ; Leszek Jaworski, Psychoterapia grupowa z elementami ISTDP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113215 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
1. Co to jest psychologia społeczna? ; 2. Konformizm ; 3. Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie ; 4. Poznanie społeczne ; 5. Uzasadnienie własnego postępowania ; 6. Agresja u człowieka ; 7. Uprzedzenia ; 8. Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna ; 9. Psychologia społeczna jako nauka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82417 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy
1. Co to jest psychologia społeczna? ; 2. Konformizm ; 3. Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie ; 4. Poznanie społeczne ; 5. Uzasadnienie własnego postępowania ; 6. Agresja u człowieka ; 7. Uprzedzenia ; 8. Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna ; 9. Psychologia społeczna jako nauka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-81221 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-73400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
1. Co to jest psychologia społeczna? ; 2. Konformizm ; 3. Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie ; 4. Poznanie społeczne ; 5. Uzasadnienie własnego postępowania ; 6. Agresja u człowieka ; 7. Uprzedzenia ; 8. Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna ; 9. Psychologia społeczna jako nauka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93953 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-86471 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydaw. Psychologiczne Problemy w Klasie)
Bibliogr.
I. CO WIEMY NA TEMAT SKUTECZNEGO ZWALCZANIA PRZESTĘPCZOŚCI?: 1. Przegląd metod metaanalitycznych; 2. Elementy skutecznej pracy z przestępcami; 3. Znaczenie integralności terapii II. RODZINA A PRZESTĘPCZOŚĆ: 1. Rodzina a zachowania przestępcze młodzieży; 2. Znęcanie się w rodzinie a przestępczość; 3. Rodziny zastępcze a przestępczość; 4. Praca z rodzicami i dziećmi, III. POSTĘPY W PRACY Z PRZESTĘPCAMI: 1. Rola rozpoznania społecznego w przestępczości; 2. Dojrzałość moralna a zachowania przestępcze; 3. Praca nad systemem poznawczym przestępców; 4. Związek między postępami terapeutycznymi a tym, "co naprawdę działa"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Anatomia zła / Michael H. Stone ; przełożył Adam Tuz. - Wydanie I. - Poznań : Filia, 2023. - 751, [1] strona ; 21 cm.
(Filia na Faktach)
Tytuł oryginału: "The anatomy of evil" 2019.
FASCYNUJCA PODRÓŻ W GŁB NAJBARDZIEJ PRZERAŻAJCYCH UMYSŁÓW OD NARCYZMU DO AGRESJI - KIEDY W UMYŚLE RODZI SIĘ ZŁO? CHARLES MANSON, TED BUNDY, JEFFREY DAHMER - to tylko kilku z kilkuset seryjnych morderców, których przypadki zbadał dr Michael H. Stone i na których powołuje się w tej książce. Psychiatra analizuje dwie istotne cechy osobowości, narcyzm i agresję, typowe u przestępców zarówno popełniających zbrodnie w afekcie, jak i sprawców najgorszych potworności: sadystycznych tortur i morderstw. Zastanawia się, CZY ZŁO MA SWOJE ŹRÓDŁA W GENACH, WYCHOWANIU CZY MOŻE ISTNIEJ INNE CZYNNIKI WPŁYWAJCE NA ROZWÓJ SKŁONNOŚCI PRZESTĘPCZYCH. CZY ZŁO JEST NIEUNIKNIONE, CZY ISTNIEJ SPOSOBY NA JEGO ZROZUMIENIE I PRZECIWDZIAŁANIE? Co psychologia, psychiatria i neuronauka mówią nam o umysłach tych, których czyny można opisać jako prawdziwe zło? I co to oznacza dla nas? Studium zła dr. Michaela H. Stone’a rzuca nowe światło na naturę ludzkiego okrucieństwa, psychopatię, socjopatię oraz inne zaburzenia osobowości. To próba zrozumienia, CZY WSZYSCY JESTEŚMY POTENCJALNIE ŹLI I CO SKRYWA SIĘ ZA FASAD ZŁA. [Filia, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113295 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.13-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-34 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [211]-221.
I. KSZTAŁTOWANIE SIĘ OSOBOWOŚCI CZŁOWIEKA W ŚWIETLE RÓŻNYCH TEORII: 1. Pojęcie, teoria i składniki osobowości ; 2. Teoria Johanna Friedricha Herbata ; 3. Teoria Johna Deweya ; 4. Teoria Stevena Pinkera ; 5. Teoria socjalizacji grupowej Judith Rich Harris ; 6. Antypedagogika ; 7. Postmodernizm ; II. AGRESJA W TELEWIZJI W ŚWIETLE LITERATURY PRZEDMIOTU: 1. Pojęcie, źródła i rodzaje agresji ; 2. Teoria agresji ; 3. Sposób rozumienia przez dzieci przedszkolne rzeczywistości telewizyjnej ; 4. Telewizja jako destrukcyjny czynnik oddziaływania na dzieci ; 5. Niektóre wyniki badań nad wpływem przemocy i agresji w mediach na zachowanie dzieci, młodzieży i dorosłych ; III. METODOLOGICZNE ZAŁOŻENIA BADAŃ WŁASNYCH: 1. Cele teoretyczno-poznawcze i praktyczno-wdrożeniowe ; 2. Problemy badawcze i hipotezy robocze ; 3. Zmienne i ich wskaźniki ; 4. Metody, techniki i narzędzia badawcze ; 5. Organizacja i przebieg badań ; 6. Charakterystyka badanej publikacji ; 7. Charakterystyka badanego środowiska ; IV. PROGRAMY TELEWIZYJNE DLA DZIECI I ICH BOHATEROWIE W ŚWIETLE PREFERENCJI I OFERTY PROGRAMOWEJ: 1. Rozpoznawalność bajek przez dzieci w różnych środowiskach ; 2. Rozpoznawalność bohaterów bajek przez dzieci w różnych środowiskach ; 3. Bajki i ich bohaterowie w świetle preferencji dzieci ; 4. Bajki a agresja ; V. CZYNNIKI SPOŁECZNE WARUNKUJĄCE PRZEJMOWANIE PRZEZ DZIECI AGRESYWNYCH ZACHOWAŃ Z TELEWIZJI W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: 1. Czynniki rodzinne a przyjmowanie agresywnych zachowań z telewizyjnych programów dla dzieci ; 2. Środowisko rówieśnicze a przyjmowanie agresywnych zachowań z programów telewizyjnych dla dzieci ; 3. Miejsce zamieszkania a przyjmowanie agresywnych zachowań z programów telewizyjnych dla dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107381 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86649 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Cz. I. AGRESJA W ŚWIECIE WIRTUALNYM: 1. REALNA I WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ: 1.1. Rzeczywistość wirtualna (RW), 1.2. Antropologiczne doświadczenie kulturowe a teleobecność, 1.3. Elektroniczne Media, 1.4. Moralny wymiar czasu w RW, 1.5. Cyberbullying a agresja w cyberprzestrzeni, 1.6. Cyberprzestrzeń, 1.7. Cyberbullying, 1.8. Motywacja cyberagresorów, 1.9. Internet a przestępstwo, 1.10. Przemoc w grach komputerowych ; 2. BOYLOVERS - MISTRZOWIE MANIPULACJI W CYBERPRZESTRZENI: 2.1. Boylovers a Internet, 2.2. Konsekwencje "przyjaźni" chłopców z Boylovers, 2.3. Strategie manipulacji stosowanych przez boylovers ; 3. AGRESJA I JEJ WPŁYW NA DZIECI I NIELETNICH W WYBRANYCH GRACH KOMPUTEROWYCH: 3.1. Agresja w grach komputerowych, 3.2. Wybrane grupy gier zawierające sceny agresji, 3.3. Oddziaływanie agresywnych gier komputerowych na gracza, 3.4. Hipotezy odnoszące się do angażowania w agresję poprzez gry ; 4. GRY KOMPUTEROWE A WYBRANE ELEMENTY OSOBOWOŚCI MŁODZIEŻY GIMNAZJALNEJ: 4.1. Gry komputerowe, ich rodzaje i zawarta w nich treść, 4.2. Gry a przemoc, dotychczasowe wyniki badań, 4.3. Badania własne ; 5. PORZĄDEK NORMATYWNY W CYBERPRZESTRZENI. Cz. 2. AGRESJA W ŚWIECIE REALNYM: 6. PRZEMOC W RELACJACH RODZIC - DZIECKO W ŚWIETLE TEORII PRZYWIĄZANIA BOWLBY'EGO: 6.1. Podstawowe twierdzenia Teorii Przywiązania Bowlby'ego, 6.2. Źródła przemocy wobec dziecka w ujęciu teorii przywiązania, 6.3. Rozwój więzi emocjonalnych w nacechowanej przemocą relacji rodzic - dziecko, 6.4. Style przywiązania jako czynniki adaptacyjne wobec doświadczeń przemocy rodzicielskiej, 6.5. Wzorce przywiązania oraz przemoc w przekazie międzypokoleniowym, 6.6. Wzorce więzi w warunkach doświadczania przemocy a zaburzenia w rozwoju osobowym, 6.7. Zastosowanie teorii przywiązania w terapii ; 7. ROLA LĘKU I AGRESJI W ZACHOWANIU NIELETNICH SPRAWCÓW PRZESTĘPSTW PRZECIWKO ZDROWIU I ŻYCIU ; 8. PRZEMOC W RODZINIE A POCZUCIE OSAMOTNIENIA DZIECKA: 8.1. Aspekty przemocy wobec dzieci, 8.2. Teoretyczne podstawy przemocy, 8.3. Skutki przemocy ; 9. OJCOWIE NIEOBECNI I SAMOTNI ORAZ ICH ROLA W WYCHOWANIU DO AGRESYWNOŚCI ; 10. PRZEMOC WOBEC DZIECI W OCENIE POLICJANTÓW: 10.1. Przemoc jest wszechobecna, 10.2. Rodzaje złego traktowania dzieci ; 11. SAMOBÓJSTWA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY: CZYNNIKI RYZYKA I PROFILAKTYKA ; 12. POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY JAKO ALTERNATYWA ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH NIELETNICH: 12.1. Sytuacje konfliktowe rozwiązywane na drodze metodyki Porozumienia bez Przemocy, 12.2. Porozumienie bez Przemocy a działalność mediacyjna ; 13. WSPÓŁCZESNE WYZWANIA PRZED PLACÓWKAMI RESOCJALIZACYJNYMI DLA NIELETNICH: 13.1. Współczesne wyzwania wobec wychowania resocjalizującego, 13.2. Błędy w relacji wychowanek - wychowawca, 13.3. Sylwetka skutecznego wychowawcy resocjalizującego ; 14. MEDIACJA I SPRAWIEDLIWOŚĆ NAPRAWCZA W PRACY Z MŁODZIEŻĄ NIEDOSTOSOWANĄ SPOŁECZNIE: 14.1. Założenia paradygmatu sprawiedliwości naprawczej, 14.2. Współczesne poglądy na sprawiedliwość naprawczą, 14.3. Sprawiedliwość naprawcza w polskim postępowaniu w sprawach nieletnich ; 15. KARA POZBAWIENIA WOLNOŚCI JAKO NEGATYWNY SPOSÓB REAKCJI NA PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH: 15.1. Zasady odpowiedzialności nieletnich na podstawie art. 10 § 2 k.k., 15.2. Długość kary pozbawiania wolności a jej skuteczność, 15.3. Zasady wymiaru kary nieletnim, 15.4. Alternatywa dla kary pozbawiania wolności względem nieletnich ; 16. ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI NIELETNICH W MYŚL ART. 10 § 2 K.K. W ŚWIETLE ORZECZNICTWA SĄDU NAJWYŻSZEGO ; 17. PRZESTĘPCZOŚĆ DZIECI I MŁODZIEŻY W OBSZARZE MEZOSYSTEMU SZKOŁY: 17.1. Indywidualna i zbiorowa interwencja, 17.2. Przestępczość wśród uczniów "problemowych", 17.3. Szkoła i przestępczość ; 18. POTRZEBA DOZNAŃ A AGRESJA U BOKSERÓW I PIEKARZY: 18.1. Potrzeba doznań jako podstawowy mechanizm regulacji poziomu aktywacji, 18.2. Społeczna funkcja agresji, 18.3. Podstawowe rodzaje agresji według Bussa, 18.4. Agresywność jako cecha osobowości i cecha sytuacyjna, 18.5. Badania własne nad związkiem potrzeby doznań z agresją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-96832 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. prac w jęz. ang.
Cz. I. MOŻLIWOŚCI CYBERŚWIATA - Rozdz. I. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni: 1. Aktualność i ważność problematyki człowieka w cyberprzestrzeni, 2. Istota i charakterystyka cyberprzestrzeni, 3. Nowy wymiar terroryzmu w cyberprzestrzeni, 4. Podstawy teoretyczne edukacji medialnej i cyberprzestrzeni, 5. Założenia metodologiczne badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni; Rozdz. II. Edukacja medialna a cyberprzestrzeń: 1. Założenia edukacji czytelniczo-medialnej, 2. Edukacja czytelniczo-medialna jako program nauczania, 3. Szkolne centrum informacji, 4. Biblioteka szkolna jako centrum informacji; Rozdz. III. Nauka języków obcych w cyberprzestrzeni: 1. Założenia europejskie, 2. Przydatność edukacji językowej w cyberprzestrzeni, 3. Metody nauczania języków obcych, 4. Internetowe kursy języków obcych w Polsce; Rozdz. IV. Usługi bibliotek naukowych w dostarczaniu informacji elektronicznej w edukacji na odległość: 1. Polskie biblioteki cyfrowe (w wyborze), 2. Systemy elektronicznego dostarczania dokumentów; Rozdz. V. Reklama intemetowa, jej odbiorcy oraz kierunki rozwoju: 1. Charakterystyka reklamy internetowej, 2. Nowe strategie rozwoju reklamy, 3. Reklama internetowa a jej odbiorcy, 4. Oczekiwania odbiorców reklamy internetowej; Rozdz. VI. Możliwości robotyki we współczesnym świecie i edukacji: 1. Nowe technologie a społeczeństwo z perspektywy edukacji, 2. Znaczenie sztucznej inteligencji w procesie edukacji, 3. Roboty a futurystyczna wizja człowieka. Cz. II. ZAGROŻENIA CYBERŚWIATA - Rozdz. VII. Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci: 1. Istota komunikacji internetowej, 2. Kultura języka w sieci, 3. Komunikacja międzyludzka w dobie internetu, 4. Wpływ komunikatorów internetowych na dzieci, 5. Komunikatory internetowe - niebezpieczeństwem dla dzieci; Rozdz. VIII. Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka: 1. Teoretyczny kontekst cyberprzestrzeni - wirtualnej rzeczywistości, 2. Komputer łącznikiem ze światem wirtualnym, 3. Internet wirtualną otchłanią, 4. Świat wirtualny - sposobem na życie; Rozdz. IX. Media a problem uzależnień: 1. Istota i mechanizmy uzależnienia, 2. Media jako czynnik kształtowania osobowości uzależnionej, 3. Media jako obiekt uzależnień, 4. Kształtowanie uzależnionej osobowości we współczesnym systemie edukacyjnym, 5. Wychodzenie z uzależnień od mediów elektronicznych; Rozdz. X. Zagrożenia dla osób niepełnosprawnych związane z korzystaniem z mediów elektronicznych: 1. Zagrożenia dla zdrowia somatycznego i sprawności motorycznej osób niepełnosprawnych, 2. Zagrożenia dla dobrostanu i zdrowia psychicznego osób niepełnosprawnych; Rozdz. XI. Ryzyko uzależnień dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych: 1. Istota i specyfika uzależnienia, 2. Rodzaje i charakterystyka uzależnień, 3. Przyczyny uzależnień, 4. Objawy i przebieg uzależnień; Rozdz. XII. Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych - aspekty psychologiczne i etyczne: 1. Agresja i przemoc - wyjaśnienie terminologiczne, 2. Multimedia elektroniczne jako źródło agresji i przemocy, 3. Argumenty wskazujące na korzyści psychologiczno-społeczne związane z agresją i przemocą zawartą w przekazach multimedialnych, 4. Argumenty wskazujące na konsekwencje psychologiczno-społeczne związane ze zjawiskiem agresji i przemocy multimedialnej, 5. Pedagogiczny kontekst problemu agresji i przemocy zawartej w przekazach multimedialnych; Rozdz. XIII. Agresja w filmach rysunkowych dla dzieci - aspekty psychologiczne i pedagogiczne: 1. Psychologiczno-pedagogiczne ujęcie agresji w programach telewizyjnych, 2. Filmy animowane źródłem agresji, 3. Prezentowanie agresji w spotach reklamowych; Rozdz. XIV. Cyberpornografia i cyberseks: 1. Istota i specyfika cyberprzestępczości, 2. Pojęcie i charakterystyka przestępstw seksualnych, 3. Pornografia w internecie, 4. Cyberseks naturalnym elementem ciągle zmieniającej się rzeczywistości; Rozdz. XV. Gry i gierki w komunikacji społecznej. Informacyjne uwikłania i zależności: 1. Źródła, 2. Kręgi na powierzchni, 3. Pływanie w oceanie; Rozdz. XVI. Cyberterrorystyczna internetyzacja: 1. Klasyfikacja terroryzmu i miejsce zajmowane przez cyberterroryzm, 2. Cyberterroryzm i infoterroryzm, 3. Symulacje cyberterrorystyczne i próby ataku, 4. Rodzaje ataków cybernetycznych; Rozdz. XVII. Prawne aspekty przestępczości teleinformatycznej: 1. Przestępstwa przeciwko ochronie informacji, 2. Przestępstwa przeciwko mieniu prywatnemu i publicznemu, 3. Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów, 4. Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu w tym Rzeczpospolitej Polskiej, 5. Łamanie praw autorskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93593 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biologiczne podstawy psychologii / James W. Kalat ; redakcja naukowa Jan Kaiser ; tłumacze Marek Binder, Anna Jarmocik, Michał Kuniecki. - Wydanie 1 - 7 dodruk. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2017. - XXIII, [1], 606, [2] strony : ilustracje (głównie kolorowe), fotografie, rysunki, wykresy ; 28 cm.
Bibliografia strony 502-570. Indeksy.
1. ZAGADNIENIA OGÓLNE: 1. Relacja mózg-umysł ; 2. Genetyka zachowania ; 3. Wykorzystanie zwierząt w badaniach naukowych ; 4. Możliwości kariery w biopsychologii. 2. KOMÓRKI NERWOWE I PRZEWODNICTWO NERWOWE: 1. Komórki układu nerwowego ; 2. Impuls nerwowy. 3. WYMIANA INFORMACJI W SYNAPSACH: 1. Pojęcie synapsy ; 2. Zjawiska chemiczne w synapsie. 4. ANATOMIA UKŁADU NERWOWEGO: 1. Metody badawcze ; 2. Budowa układu nerwowego kręgowców ; 3. Kora mózgowa. 5. ROZWÓJ I PLASTYCZNOŚĆ UKŁADU NERWOWEGO: 1. Rozwój układu nerwowego ; 2. Plastyczność po uszkodzeniu mózgu. 6. WZROK: 1. Kodowanie wzrokowe a receptory siatkówkowe ; 2. Neuronalne podłoże percepcji wzrokowej ; 3. Rozwój układu wzrokowego. 7. INNE UKŁADY SENSORYCZNE I UWAGA: 1. Słuch ; 2. Zmysły mechaniczne ; 3. Zmysły chemiczne ; 4. Uwaga. 8. RUCH: 1. Sterowanie ruchem ; 2. Mózgowe mechanizmy kontroli ruchowej ; 3. Zaburzenia ruchowe. 9. SEN I CZUWANIE: 1. Cykle snu i czuwania ; 2. Fazy snu i ich mechanizmy mózgowe ; 3. Po co nam sen? Po co nam faza REM? Po co nam marzenia senne?10. REGULACJA WEWNĘTRZNA: 1. Regulacja temperatury ; 2. Pragnienie ; 3. Łaknienie. 11. ZACHOWANIA REPRODUKCYJNE: 1. Oddziaływanie hormonów płciowych na organizm ; 2. Zróżnicowanie zachowań seksualnych. 12. ZACHOWANIA EMOCJONALNE: 1. Co to jest emocja? ; 2. Stres i zdrowie ; 3. Zachowania agresywne i obronne. 13. BIOLOGICZNE ASPEKTY UCZENIA SIĘ I PAMIĘCI: 1. Uczenie się, pamięć, amnezja a funkcja mózgu ; 2. Przechowywanie informacji w układzie nerwowym. 14. ASYMETRIA MÓZGU I JĘZYK: 1. Asymetria funkcjonalna mózgu ; 2. Rozwój ewolucyjny i fizjologia języka. 15. ZABURZENIA PSYCHICZNE: 1. Uzależnienia ; 2. Zaburzenia nastroju ; 3. Schizofrenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-93514 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Cz. I. OBLICZA PRZEMOCY: Drogi zła; Dom i rodzina jako środowisko przemocy. Przegląd wyników badań w wybranych krajach Europy; Przemoc symboliczna w edukacji; Agresja w środowisku szkolnym. Kontekst socjologiczny; Przemoc wśród nieletnich; Praca wychowawczo-resocjalizacyjna a zachowania agresywne nieletnich. Głos praktyka; Przemoc i agresja wśród dzieci w przedszkolu. Wybrane zagadnienia; Agresja u dzieci z ADHD - objaw syndromu czy konsekwencja braku wsparcia społecznego?; Mobbing. Prawne ujęcie problemu; Przemoc instytucjonalna na przykładzie domów pomocy społecznej. Cz. II. KULTUROWO-SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA PRZEMOCY: Przemoc seksualna wobec kobiet w miejscu pracy. Identyfikacja zjawiska i jego źródła; Konstruowanie męskości. U źródeł przemocy interpersonalnej; Kulturowe usankcjonowanie alkoholu i przemocy; Propagowanie przemocy w czasopismach dla dzieci i młodzieży na przykładzie "Płomyczka" w latach 80.; Czy agresja jest wrodzona? Cz. III. PROFILAKTYKA PRZEMOCY: Kompleksowe podejście w działaniach profilaktycznych; Przeciwdziałanie absencji szkolnej na Słowacji; Miłość, seks, pornografia - tematy ważne dla młodzieży; Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie; Interwencja, wsparcie, edukacja. Trzy wymiary reakcji policji na zjawisko przemocy w rodzinie; Zachowania agresywne a bezpieczeństwo osobiste funkcjonariuszy policji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92474 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej