Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(16)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(6)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(12)
Autor
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Bortnowska Małgorzata
(1)
Cardona Pablo (1964- )
(1)
Chodkowski Zbigniew
(1)
Cooper Cary L. (1940- )
(1)
Fedyny Romana
(1)
García-Lombardía Pilar
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Jaworska Joanna
(1)
Kot Mirosław
(1)
Kowalska Dorota (dziennikarka)
(1)
Letkiewicz Arkadiusz (1965- )
(1)
Lukáč Eduard
(1)
Ożarowska Aleksandra (tłumacz)
(1)
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Stern Stefan
(1)
Tokárová Anna
(1)
Turska Elżbieta
(1)
Urbaniak Bogusława
(1)
Zalewska Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Menedżerowie
(2)
Temat
Nauczyciele
(7)
Przydatność zawodowa
(7)
Menedżerowie
(4)
Zarządzanie
(3)
Absolwenci szkół wyższych
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Multimedia
(2)
Pedagodzy
(2)
Rynek pracy
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowawstwo
(2)
Arteterapia
(1)
Bezrobocie
(1)
Doświadczenie zawodowe
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Edukacja medialna
(1)
Egzaminy szkolne
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Głusi
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Kariera
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Mentoring
(1)
Mniejszości seksualne
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Nauczycielel
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Oceny szkolne
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Policja
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Praca
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prawo pracy
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przywództwo
(1)
Rodzice
(1)
Samokształcenie
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Socrates (program)
(1)
Studenci
(1)
Studenci niepełnosprawni
(1)
Tischner, Józef (1931-2000)
(1)
Uniwersytet Rzeszowski
(1)
Urzędnicy
(1)
Wychowanie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zatrudnienie
(1)
Zawód
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
2001-0
(5)
1989-
(4)
Temat: miejsce
Województwo podkarpackie (1999- )
(3)
Polska
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Dane statystyczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 272-282.
Streszcz. ang.
1. ZARZĄDZANIE ORGANIZACJAMI I PRACA MENEDŻERA: Organizacja i jej atrybuty ; Istota współczesnego zarządzania ; Umiejętności menedżerskie. 2. KOMPETENCJE PRACOWNICZE W ORGANIZACJI: Pojęcie i typy kompetencji ; Modele i struktury kompetencyjne ; Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach ; Rekrutacja "kompetentnego pracownika" ; Metody pomiaru kompetencji. 3. ORGANIZACJA POLSKIEJ POLICJI I JEJ ATRYBUTY: Powstanie Policji ; Ocena organizacji Policji ; Diagnoza systemu społecznego Policji ; Miejsce i rola Policji w systemie bezpieczeństwa państwa. 4. PROBLEMATYKA KOMPETENCJI MENEDŻERSKICH W WYBRANYCH POLICJACH NA ŚWIECIE: Australia ; Kanada ; Stany Zjednoczone ; Wielka Brytania ; Hongkong. 5. KADRA KIEROWNICZA POLSKIEJ POLICJI I JEJ KOMPETENCJE: Kompetencje w sytemie oceniania i opiniowania w polskich służbach mundurowych ; Model kompetencyjny kadry kierowniczej polskiej Policji ; Kształtowanie psychologicznych umiejętności kierowania ludźmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99032 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. w jęz. czes., słowac.
Streszcz. w jęz. ang. przy pracach.
Spis treści także w jęz. ang.
I. PROFESJONALIZM W OPIECE: Profesjonalna opieka i wychowanie wyrażone poziomem rozumowania moralnego ; Człowiek "stary" - permanentny kryzys, czy i jakie możliwe spełnienia ; Profesjonalizacja działań instytucji opieki nad ludźmi starszymi szansą na pomyślną starość ; Diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się jako pierwszy etap profesjonalnej pomocy dzieciom z niepowodzeniami szkolnymi ; Profesjonalna pomoc zespołu terapeutycznego we wczesnej interwencji i wczesnym wspomaganiu rozwoju ; Wykorzystanie muzykoterapii w szpitalach dziecięcych ; Kompetencje wychowawcy drogą do sukcesu w procesie opiekuńczo-wychowawczym ; O potrzebie realizacji praw dziecka w szkole ; Kształtowanie się obrazu własnego "ja" u wychowanków domu dziecka ; Wzorzec opiekuna wychowawcy internatu i bursy szkolnej ; II. PROFESJONALIZM W WYCHOWANIU I EDUKACJI: Profesjonalizm w wychowaniu specjalnym ; Historické inšpirácie pre profesionalitu v práci učitel'ov v názoroch M.F. Quintiliana a J.A. Komenského ; Pedagogická forma v hudebním vzděláváni v České republice ; K profesionalizácii poradenstva v d'alšom vzdelávaní ; Učitel', škola, vzdelávania ako faktory formovania osobnosti študenta k životnýmhodnotám ; Oczekiwane kompetencje zawodowe nauczycieli ; Kompetencje nauczyciela w zapobieganiu agresywnym zachowaniom dzieci o młodzieży ; Kwalifikacje zawodowe a profesjonalizm w praktyce szkolnej ; Wychowanie przez sztukę w programach pracy świetlicy środowiskowej. Warsztaty rękodzieła artystycznego i zajęcia plastyczne dla dzieci szkolnych ; Profesjonalizm nauczyciela wychowawcy w zintegrowanej edukacji przyrodniczo-ekologicznej ; Nauczyciel współczesnej szkoły a "deficyt obywatelstwa" polskiej młodzieży ; III.PROFESJONALIZM PRACY SOCJALNEJ: Rola wiedzy o zaburzeniach osobowości u dorosłych w działalności pracownika socjalnego ; Etablácia a profesionalizácia sociálnej práce ; Miasto žien v počiatkoch protialkoholického hnutia na Slovensku ; Strategické zámery organizácie v oblasti starostlivosti o zamestnancov ; Mentor - pomáhajúca profesia ; Edukacyjne wyznaczniki profesjonalnej pracy socjalnej w ocenie studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101768 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: IESE Business School.
Bibliogr. s. [195]-198.
I. KOMPETENCJE W ZARZĄDZANIU: Zarządzanie przez kompetencje: podstawowe pojęcia i tło teoretyczne ; Kompetencje w zarządzaniu ; Przywództwo oparte na kompetencjach. II. DIAGNOZA KOMPETENCJI: Kompetencje a samowiedza ; Pomiar kompetencji ; Analiza wyników. III. ROZWÓJ KOMPETENCJI: Plan doskonalenia ; Coaching ; Przywództwo osobiste.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-658 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93192 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały i artykuły tej książki skatalogowano także pod własnymi tytułami. Można je rezerwować i zamawiać pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Globalizacja-aspekt edukacyjny i socjalizacyjny; 2. Kultura popularna, pedagogika i młodzież; 3. Ikony i idole pop-kultury. Taylor Swift i Barbie jako wzory ciała i tożsamości młodzieży; 4. Czy nastaje zmierzch edukacji? Kilka refleksji na marginesie koncepcji cyborgizacji; 5. Kształcenie wyprzedzające jako obiecujący model edukacyjny epoki smartfona; 6. Nauczyciel wobec sytuacji trudnych wychowawczo; 7. Współpraca z rodzicami w islandzkiej szkole jako podstawowy element w profilaktyce przemocy i budowaniu właściwej postawy ucznia... [i in.].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Badania zostały przeprowadzone gł. wśród nauczycieli z woj. podkarpackiego.
Bibliogr. s. 268-[273].
KOMPETENCJE NAUCZYCIELI - TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE, INFORMACYJNE I MULTIMEDIALNE W PROCESIE KSZTAŁCENIA: Multimedia a kompetencje ; Kompetencje nauczycieli w komputerowym wspomaganiu procesów uczenia się i nauczania ; METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAN KOMPETENCJI NAUCZYCIELI W ZAKRESIE PROJEKTOWANIA, KONSTRUOWANIA I WYKORZYSTANIA MULTIMEDIALNYCH OPRACOWAŃ METODYCZNYCH: Wprowadzenie do problematyki badawczej ; Metody, techniki i narzędzia badawcze ; Charakterystyka badanego środowiska ; KOMPETENCJE MULTIMEDIALNE NAUCZYCIELI W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: Analiza wyników badań w zakresie wyposażenia placówek oświatowych w środki multimedialne ; Analiza wyników badań w zakresie wykorzystywania środków multimedialnych w procesie kształcenia ; Analiza wyników badań w zakresie przygotowania nauczycieli w obszarze technologii informatycznej, informacyjnej i multimedialnej ; Analiza wyników badań w zakresie przygotowania nauczycieli do wykorzystywania multimedialnych opracowań metodycznych ; Analiza wyników badań w zakresie przygotowania nauczycieli do projektowania i konstruowania własnych multimedialnych opracowań metodycznych ; Wnioski i uogólnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98730 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Myths of management : what people get wrong about being the boss" 2017.
Bibliografia, netografia na stronach [341]-356.
To nie jest zwykła książka o zarządzaniu. Ani poradnik o tym, jak pracować więcej i szybciej. Wręcz przeciwnie. Jeśli przeszkadza wam mikrozarządzanie, irytuje was to, że wasz szef myśli, że zawsze ma rację, nie wiecie, co dzieje się w firmie i nie macie najmniejszej ochoty wysiadywać kolejnych nadgodzin w biurze – dobrze trafiliście. Choć zaczynają od tego, że nie ma jednego dobrego stylu zarządzania, Stefan Stern i Cary Cooper pokazują, że istnieje wiele złych. Pierwszy, który w 2018 roku powinien być już tylko nieśmiesznym żartem, to samotny lider w stylu Johna Wayne’a: urodzony przywódca, nieustępliwy i mądrzejszy od wszystkich wokół. Kolejny – przerabianie firmy na oazy kreatywności w stylu biur znanych z filmowych start-upów. Jeszcze jeden: zarządzanie oparte na mikrozarządzaniu, zbieraniu danych w setkach tabel i kontroli informacji. I ten, którego podstawą są wyłącznie pieniądze – czy jako motywacja, czy jako jedyne uzasadnienie każdej decyzji. W 44 rozdziałach autorom udało się opisać problemy, z którymi w pewnym momencie spotykamy się wszyscy. Niektóre z nich, takie jak mikrozarządzanie czy zarządzanie strachem, na szczęście odchodzą już do lamusa (choć powoli). Jednak inne nadal mają się dobrze i nic nie wskazuje na to, żeby cokolwiek miało się zmienić (bo po co komu zaangażowany pracownik, no i przecież zlecenia są lepsze od etatów, prawda?). Wszystko to umocowane jest w ich doświadczeniach, badaniach i rozmowach z biznesowymi autorytetami, z których dziewięć stanowi świetne uzupełnienie dowcipnych i celnych opowieści o mitach. Stern i Cooper starają się zwrócić uwagę na to, jak istotna może być w firmie ludzka perspektywa. Nie tylko dla pracownika, lecz również dla szefa, któremu w końcu powinno być wolno mieć problemy czy uczucia i który czasem może czegoś nie wiedzieć. Jesteś szefem, chcesz nim zostać lub chciałbyś mu coś powiedzieć? Chyba nie można było lepiej trafić. [https://ksiegarnia.pwn.pl/Mity-zarzadzania,758393931,p.html, dostęp 15.12.2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.95/.96 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [153]-163.
Od jednorazowego dopasowania do potrzeby ciągłego dopasowywania się ; Od kwalifikacji do kompetencji ; Nietradycyjne formy pracy - szansa czy zagrożenie? ; Od realizowania kariery w ramach jednej organizacji do realizowania kariery bez granic ; Od wartości organizacji do wartości własnych. Przesuwanie odpowiedzialności za karierę z organizacji na pracownika ; Kariera przedsiębiorcy - przedsiębiorczość w karierze ; Młodzi na rynku pracy - szanse i trudności realizowania kariery zawodowej ; Nowa rzeczywistość i nowe formy bezrobocia. Czy robot zabierze nam pracę? ; Za mało pracy, za dużo kwalifikacji. Niedozatrudnienie i przeedukowanie ; Od wyboru zawodu do konstrukcji kariery. Nowa rola poradnictwa zawodowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-349.2 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108906 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Belfrzy / Dorota Kowalska. - Warszawa : Wielka Litera, copyright 2019. - 238 stron ; 21 cm.
Na okładce: Polska szkoła w stanie krytycznym.
Zawiera zbiór wywiadów z nauczycielami.
Tę książkę powinien przeczytać każdy w tym kraju - w końcu taka nasza przyszłość, jaka edukacja naszych dzieci! Kiedy Polskę sparaliżował strajk nauczycieli, z jednej strony pojawiły się głosy, że nauczyciele nie powinni oczekiwać więcej, bo ich praca nie jest tak wymagająca, mają luksusowe dwa miesiące wakacji, a dzieci i tak uczą się dopiero na korepetycjach. Z drugiej strony zaczęto głośno mówić o tym, że polski program edukacji jest daleko w tyle za innymi krajami europejskimi, że niskie zarobki sprawiają, że do zawodu trafiają osoby z przypadku, a jakakolwiek inicjatywa ze strony nauczycieli z pasją rozbija się o brak pieniędzy i niekończący się proces reform. Co szwankuje w polskiej edukacji, że polskie uczelnie wyższe są tak daleko w światowych rankingach, a szkoła jest uciążliwym koszmarem dla uczniów, nauczycieli i rodziców. Ponoć nauczyciel ma być intelektualnym autorytetem dla swoich uczniów, ale czy rzeczywiście nim jest? [www.azymut.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-reportaż (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Kompetencje menedżera / Mirosław Kot. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 384 strony : rysunki ; 22 cm.
(Onepress Exclusive)
Akty prawne, orzeczenia sądów na stronach 377-380.
Bibliografia, netografia na stronach 381-384.
1. KOMPETENCJE HR: ABC kompetencji, Zarządzanie procesem szkoleniowym, Rekrutacja i selekcja pracowników, Zarządzanie talentami ; 2. KOMPETENCJE OSOBISTE: Inteligencja emocjonalna, Komunikacja menedżera, Wystąpienia publiczne, Efektywność osobista, Radzenie sobie z manipulacją, Zarządzanie sobą w stresie, Zarządzanie sobą w czasie, Kreatywność i innowacja ; 3. KOMPETENCJE ZARZĄDCZE: Komunikacja wewnętrzna w firmie, Zarządzanie zespołem, Motywacja (płacowa i pozapłacowa), Etykieta biznesu, Zarządzanie wizerunkiem firmy, Przywództwo i autorytet, Delegowanie zadań i uprawnień, Zarządzanie konfliktem, Zarządzanie strategiczne, Zarządzanie zmianą, Coaching i mentoring w zarządzaniu zespołem, Zarządzanie przez cele ; 4. PRAWO PRACY (stan prawny na 1 stycznia 2018 r.): Nawiązanie stosunku pracy (umowa o pracę), Zmiana warunków umowy o pracę - porozumienie zmieniające (aneks) i wypowiedzenie zmieniające, Prawa i obowiązki stron stosunku pracy, Sankcje za niewłaściwe wykonywanie obowiązków pracowniczych, Przeciwdziałanie dyskryminacji, molestowaniu, nierównemu traktowaniu i mobbingowi, Czas pracy, Uprawnienia związane z rodzicielstwem, Ochrona danych osobowych i kadrowych, Dokumentacja kadrowa: osobowa i płacowa, Rozwiązywanie stosunku pracy (za wypowiedzeniem i bez wypowiedzenia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-331 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 156-157.
1. Wstęp ; 2. Wnioski i rekomendacje ; 3. Metodologia badania ; 4. Opis wyników: 4.1. Plany pracodawców dotyczące zmian zatrudnieniowych, 4.2. Sposoby rekrutacji pracowników i czynniki mające wpływ na ich wybór, 4.3. Bariery w znalezieniu odpowiednich kadr, 4.4. Zgodność wykształcenia posiadanego przez zatrudnianych pracowników z wymaganiami danego stanowiska pracy, 4.5. Wymagania w zakresie kompetencji i kwalifikacji stawianych kandydatom do pracy w poszczególnych branżach, 4.6. Opinia pracodawców na temat poziomu i jakości kompetencji i kwalifikacji kandydatów do pracy, 4.7. Opinia pracodawców na temat poziomu i jakości kompetencji i kwalifikacji absolwentów szkół ponadgimnazjalnych i wyższych ; 5. Wyniki analizy desk research ; 6. Załączniki: 6.1. Wzór kwestionariusza ankiety, 6.2. Lista źródeł danych zastanych do analizy desk research.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-10386 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na s. tyt.: Badanie przeprowadzone przez ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z. o. o. na zlecenie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Miejsce i nazwa wyd. wg bazy ISBN.
Bibliogr. s. 145-149.
I. Podstawowe informacje o administracji samorządowej w Polsce ; II. Metodyka diagnozy potencjału administracji samorządowej, oceny potrzeb szkoleniowych kadr urzędów administracji samorządowej oraz przygotowania profili kompetencyjnych kadr urzędów administracji samorządowej ; III. Stan rozwoju instytucjonalnego administracji samorządowej. Poziom rozwoju i kierunki doskonalenia ; IV. Jakość prawa kreowanego na szczeblu lokalnym ; V. Współpraca z jednostkami otoczenia zewnętrznego ; VI. Doskonalenie jakości zasobów ludzkich administracji samorządowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-94591 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badaniami objęto osoby studiujące na Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. s. 166-175.
Organizacja edukacji dorosłych w Polsce i w Europie: historia i teraźniejszość w warunkach integracji ; Wybrane czynniki sytuacji zawodowej ; Założenia metodologiczne badań własnych ; Sytuacja zawodowa badanych osób studiujących w systemie komercyjnym i grantowym ; Staż pracy a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych ; Forma zatrudnienia a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy studiów podyplomowych ; Funkcjonowanie badanych słuchaczy studiów podyplomowych w zawodach nauczycielskich i nienauczycielskich ; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych ; Status zawodowy a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98722 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Dyrektor i nauczyciele w szkole jako organizacji uczącej się / Eugenia Potulicka ; Nauczyciele "uwikłani" współczesnością / Jerzy Niemiec ; Doświadczenia z pedagogicznych badań historycznych i porównawczych w kształceniu i doskonaleniu zawodowym nauczycieli / Stanisław Palka ; Ryzyko osobowościowo-zawodowych deformacji współczesnych nauczycieli / Włodzimierz Prokopiuk ; Nauczyciel wobec kryzysu wartości społecznych i wychowawczych / Kazimierz Szmyd ; Socjologiczne podejście do edukacji, w szczególności do roli ucznia i nauczyciela / Tadeusz Michalczyk ; Tischnerowski etos nauczyciela / Adam Solak ; Spory o kształt współczesnej edukacji / Beata Krzyszpin ; Kierowanie zmianą w drodze do jakości pracy szkoły / Piotr Kowolik, Michał Pindera ; Nauczyciel jako twórca nowego ładu edukacyjnego / Joanna Borowik ; Neurodydaktyka - perspektywą na sukces w uczeniu (się) / Anna Karpińska ; W poszukiwaniu wyznaczników edukacyjnej aktywności nauczyciela. Samokształcenie / Eugenia Iwona Laska ; Nauczyciel i uczeń w dobie przemian społecznych - wzajemne oczekiwania / Ryszard Skrzypniak ; Nauczyciel jako lider w obliczu zmian oświatowych / Mirosław Cholewiński ; Emancypacyjna i instrumentalna świadomość współczesnych nauczycieli / Maria Kocór ; Piętno w szkole. Rozważania o (z)ranionej tożsamości ucznia / Bożena Dusza ; Warsztat pracy nauczyciela wychowawcy / Jolanta Podolak Zając ; Nauczyciel jako dydaktyk wychowawca w percepcji uczniów szkoły podstawowej / Agata Popławska ; Nauczyciel a niepowodzenia szkolne - jak odnieść edukacyjny sukces? / Monika Zińczuk ; Funkcje dyrektora szkoły w świetle reformy oświaty / Michał Pindera, Piotr Kowolik ; Osobowość pedagoga ľ rzemieślnik czy idealista? / Łukasz Suchecki ; Medialny wizerunek nauczyciela i ucznia w kontekście skandali szkolnych jako źródło fundamentalnych pytań pedagogicznych / Małgorzata Mikołajczyk ; Postawy nauczycieli wobec współczesnych badań pedeutologicznych a ich wiarygodność / Czesław Lewicki ; Systemy rozproszone - analiza możliwości zastosowania w procesie dydaktycznym / Marian Kopczewski, Krystyna Barłóg ; Wizerunek nauczyciela muzyki - dawniej i dziś / Agnieszka Maliszewska ; Program Socrates - ku edukacyjnej Europie / Leszek Pawelski ; Kształtowanie tożsamości europejskiej w szkole / Agnieszka Grzywa-Bilkiewicz ; Aksjologiczne aspekty portretu nauczyciela / Adam Horbowski ; Wyzwania moralne dla nauczycieli w zmieniającej się rzeczywistości / Urszula Gruca-Miąsik ; Kontrowersje wokół egzaminów testowych / Halina Drewniak ; Opiekuńcza funkcja szkoły - sfera zapomniana czy zaniedbana? / Wiesława Walc ; Współpraca nauczyciela z rodzicami / Małgorzata A. Franciszkowska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94688 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badaniami objęto studentów uczelni rzeszowskich.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ukr., ros.
Geneza i główne orientacje metodologiczne w polskiej pedeutologii w początkach XX wieku ; Nauczyciel w obliczu ponowoczesności (uwagi na marginesie pedagogii artystycznej) ; Proces twórczy sztuką dialogu i wartości w procesie edukacji artystycznej ; Aksjologiczne konteksty edukacyjnej wspólnoty kształtowane przez muzykę w szkole wyższej ; W poszukiwaniu wyznaczników rozważań o nauczycielu akademickim edukacji jutra ; Refleksje nad skutecznością (efektywnością) kształcenia nauczycieli ; Młodzież akademicka wobec mniejszości seksualnych ; Samoograniczenia studentów w procesie dydaktycznym. Dwa spojrzenia ; Nauczyciel pedagogicznych studiów zawodowych w opinii absolwentów ; Młodzież akademicka wobec wyznawców innych religii ; Obraz nauczyciela w percepcji młodzieży akademickiej ; Poczucie satysfakcji z wykonywanego zawodu w grupie nauczycieli o różnym stażu pracy a ich poczucie sensu życia ; Smak sukcesu w szkole publicznej a w szkole społecznej ; Optymizm nauczyciela podstawą sukcesu jego uczniów - modelowa sylwetka wykładowcy UTW ; Sukces lub porażka miarą kreatywności nauczyciela ; Styl wyjaśniania zdarzeń nauczycieli ; Optymizm czy pesymizm kandydatów na nauczycieli w sytuacji bezrobocia ; Postawy i wartości - zarys problematyki ; Hipotetyczne modele twórczej pracy nauczycieli i ich ogólna charakterystyka (problem do dyskusji) ; Nauczyciel zawodu a tranzycja młodzieży ze świata edukacji do świata pracy ; Współczesny model nauczyciela zawodu w kształceniu pielęgniarek ; Oczekiwania studentów kierunku pielęgniarstwo wobec nauczyciela zawodu ; Perspektywy dla pracy socjalnej w szkole ; Osoblyvosti profesiynoho stanovlennya vchytelya inozemnoi movy u protsesi kulturnykh zmin ; Mediakompetentnost kak nyeobhodimaya sostavnaya professionalnoi pídgotovki sovremennogo uchitelya ; Soderzhanie i formy media obrazovatelnoi dyeyatelnosti sovremennogo uchitelya ; Formuvannya imidzhu vchytelya yak zaporuka yoho uspikhu v maybutniy pedahohichniy diyalnosti ; Kul'tura movi vikladacha vishchoí shkoli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96654 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia o Gospodarce / Instytut Gospodarki Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, ISSN 1643-093X ; 1/2002)
Bibliogr. przy pracach.
Cz. I. SPOŁECZNA KWESTIA, PROBLEMY I ZMIANY: Kwestia społeczna, problem społeczny, zmiana społeczna ; Globalizacja a podmioty gospodarcze na rynku pracy ; Instrumenty kształtowania rynku pracy z globalizacja ; Edukacja a rynek pracy w Unii Europejskiej ; Zmiana na rynku pracy w warunkach transformacji gospodarki narodowej ; Wymagania i umiejętności menadżerskie w zmieniającej się gospodarce ; Poszukiwania wiedzy w nowoczesnej gospodarce - implikacje dla polityki regionalnej ; Polskie szkolnictwo wyższe - antidotum na problemy rynku pracy czy kuźnia bezrobotnych? ; Cz. II. POSZUKIWANIE ROZWIĄZAŃ: Rola wykształcenia wyższego w opinii kadry zarządzającej przedsiębiorstwami z województwa podkarpackiego ; Potencjał instytucji szkoleniowych w województwie podkarpackim ; Analiza doświadczeń wybranych krajów wspierających ideę telepracy w kontekście promowania modelu telepracy w Polsce ; Własność intelektualna w warunkach gospodarki internetowej ; Praktyki zawodowe - wstęp międzynarodowej kariery ; Zmiany społeczno-ekonomiczne a rynek pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100535 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. studentów niepełnosprawnych Uniwersytetu Rzeszowskiego i działalności Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ I PONADCZASOWOŚĆ KONCEPCJI REHABILITACJI, EDUKACJI I INTEGRACJI PROFESORA ALEKSANDRA HULKA: Ponadczasowość idei profesora Aleksandra Hulka ; Wspomnienie o prof. A. Hulku (1916-1993). Ponadczasowość idei w teorii i praktyce ; Profesor Aleksander Hulek - prekursor polskiej rehabilitacji ; koncepcje polskiej szkoły rehabilitacji współtworzone przez profesora Aleksandra Hulka nadal aktualne ; Idee profesora Aleksandra Hulka we współczesnym prawodawstwie dotyczącym osób niepełnosprawnych ; Rozwój działalności Sekcji Magistrów Wychowania Fizycznego w latach 1962-1987. II. WYZNANIA I POTRZEBY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKIU SPECJALNEJ I REHABILITACJI: Świadomość oferty kompleksowej i wielospecjalistycznej pomocy wobec małych dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością w opiniach pedagogów ; Refleksje nad profesjonalizmem szkoły, czyli kto i jak wspiera rozwój ucznia ; Kompetencje diagnostyczne nauczyciela wychowawcy w teorii i praktyce pedagogicznej ; Możliwości psychospołecznej integracji osób z niepełnosprawnością na poziomie szkoły wyższej (Przykład rozwiązań w Uniwersytecie Rzeszowskim). III. WIELOWYMIEROWOŚĆ POSTRZEGANIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W RÓŻNYCH PRZESTRZENIACH ICH FUNKCJONOWANIA: Z historii edukacji osób niesłyszących ; Style radzenia sobie w sytuacji trudnej, preferowane przez rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; Idea integracyjnego systemu kształcenia dzieci z niepełnosprawnością ; Arteterapia w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w szkole specjalnej ; Działania integracyjne Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu w rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102421 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej