Dziecko w wieku przedszkolnym
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(49)
Forma i typ
Książki
(47)
Poradniki i przewodniki
(13)
Proza
(12)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Audiobooki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(108)
wypożyczone
(25)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(7)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(12)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(5)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(18)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(4)
Filia 2 (Fredry 5)
(3)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(4)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(8)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(8)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(10)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(6)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(4)
Filia 9 (Czackiego 5)
(4)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(10)
Filia 11 (Dębicka 170)
(2)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(3)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(5)
Filia 15 (Lwowska 60)
(8)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(3)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(3)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(3)
Filia 20 (Solarza 9a)
(3)
Autor
Piątkowska Renata (1958- )
(4)
Costetti Vilma
(2)
Detner Małgorzata
(2)
Faber Joanna
(2)
Grabowska Aneta (1988- )
(2)
Grabowska Aneta. Przedszkole Pani Matyldy
(2)
Horosiewicz Beata
(2)
Höfler Stefanie
(2)
King Julie
(2)
Rinaldini Monica
(2)
Stein Agnieszka
(2)
Weikert Claudia
(2)
Łakomik Katarzyna
(2)
Alvarez Céline (1983- )
(1)
Baranowska Sabina
(1)
Bendych Ewa
(1)
Borgmann Nicole
(1)
Brudnik Edyta
(1)
Canfield Ken R
(1)
Cała Iwona
(1)
Cała Iwona (1978- )
(1)
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(1)
Cockburn Anne
(1)
Collins Anita
(1)
Costetti Vilma. Kubuś
(1)
Czkwianianc Elżbieta
(1)
Drużyńska Monika
(1)
Dzierżawska Zosia
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Ellison Sheila
(1)
Faber Coco
(1)
Faber Tracey
(1)
Gray Judith Anne (1939- )
(1)
Gulewicz Artur (1978- )
(1)
Gunčaga Jan (1974- )
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Holtz Paulina (1977- )
(1)
Hołubowska-Chrząszczak Justyna
(1)
Jarząbek Elżbieta
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jońca Dominika
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Kiedos Aneta
(1)
Kielar-Turska Maria
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Knapp Julie
(1)
Komsta Magdalena
(1)
Kubiak Hanna (pedagogika)
(1)
Kwiatowska Maria (1913-2011)
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Lew-Koralewicz Aneta
(1)
Loscher Wolfgang
(1)
Löscher Wolfgang
(1)
Makosiej Ryszard
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Manning Sam Faber
(1)
Matzarakis Dimitris
(1)
Mieszkis-Święcikowska Dagmara
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Mystkowska Halina
(1)
Nartowska Hanna
(1)
Nowak Jadwiga (logopeda)
(1)
Nowak Zbigniew (1956- )
(1)
Ockwell-Smith Sarah
(1)
Oklejak Marianna (1981- )
(1)
Olbrycht Ada
(1)
Panek Edyta
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Podd'âkov Nikolaj Nikolaevič
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Rybicka Alicja
(1)
Sarna Sebastian
(1)
Singer Claire (1961- )
(1)
Skawran Katarzyna
(1)
Stanecka Zofia (1972- )
(1)
Stanecka Zofia (1972- ). Poznaj Basię
(1)
Stobnicka-Stolarska Paulina
(1)
Swoboda Ewa
(1)
Szwedes Piotr (1968- )
(1)
Szymor Piotr
(1)
Słodczyk Rozalia (1983- )
(1)
Topińska Zofia (1910-2000)
(1)
Turnbull Carolline
(1)
Wieleba Justyna
(1)
Wiącek Renata
(1)
Zawanowska Ksenia
(1)
Zawanowska Ksenia (1975- )
(1)
Zawitkowski Paweł
(1)
Zawitkowski Paweł. Mamo, tato co ty na to
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Ławrowska Romualda
(1)
Łyszkowska Blanka
(1)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(5)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(42)
Odbiorca
Rodzice
(17)
0-5 lat
(11)
Dzieci
(11)
6-8 lat
(9)
Nauczyciele
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Przedszkola
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologowie
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(10)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura włoska
(1)
Temat
Kobieta
(5249)
Literatura polska
(4584)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3980)
Przyjaźń
(3692)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(-)
Rodzina
(3673)
II wojna światowa (1939-1945)
(3063)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2561)
Relacje międzyludzkie
(2450)
Powieść polska
(2399)
Zwierzęta
(2395)
Tajemnica
(2119)
Powieść amerykańska
(2014)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1874)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1666)
Dziewczęta
(1563)
Żydzi
(1540)
Pamiętniki polskie
(1477)
Rodzeństwo
(1447)
Nastolatki
(1344)
Śledztwo i dochodzenie
(1311)
Kultura
(1301)
Uczniowie
(1299)
Życie codzienne
(1249)
Literatura
(1198)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1168)
Powieść angielska
(1136)
Dzieci
(1119)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1053)
Psy
(1047)
Publicystyka polska
(1004)
Wsie
(991)
Władcy
(991)
Ludzie a zwierzęta
(986)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(971)
Nauka
(947)
Trudne sytuacje życiowe
(944)
Literatura dziecięca polska
(942)
Historia
(903)
Duchowieństwo katolickie
(889)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(869)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(856)
Zabójstwo
(853)
Chłopcy
(842)
Opowiadanie polskie
(841)
Turystyka
(824)
Koty
(818)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(810)
Policjanci
(793)
Dziecko
(790)
Sekrety rodzinne
(790)
Dziennikarze
(781)
Podróże
(731)
Polityka międzynarodowa
(719)
Szlachta
(718)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(715)
Osoby zaginione
(706)
Prywatni detektywi
(705)
Wybory życiowe
(695)
Uprowadzenie
(690)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(677)
Młodzież
(667)
Prawo
(667)
Przestępczość zorganizowana
(664)
Wojna
(658)
Przedsiębiorstwo
(652)
Poszukiwania zaginionych
(650)
Muzyka
(647)
Religia
(643)
Etyka
(641)
Miasta
(640)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(633)
Nauczyciele
(631)
Dramat polski
(629)
Relacja romantyczna
(625)
Topografia
(620)
Matki i córki
(617)
Walka dobra ze złem
(614)
Chrześcijaństwo
(603)
Mężczyzna
(603)
Powieść obyczajowa polska
(602)
Sztuka polska
(598)
Szkolnictwo
(584)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(579)
Temat: czas
2001-
(5)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Francja
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(15)
Opowiadania i nowele
(7)
Opracowanie
(7)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(3)
Opowiadania i nowele przygodowe
(3)
Raport z badań
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Bajka i baśń
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Książki mówione
(1)
Literatura dziecięca włoska
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Opowiadanie dziecięce psychologiczne
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Psychologia
(11)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Rozwój osobisty
(2)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [203]-217.
Streszczenia w językach angielskim, niemieckim i rosyjskim.
Książka porusza istotny problem wychowawczy, jakim jest wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych. Prowadzona pod tym kątem obserwacja środowiska przedszkolnego wskazuje, że należy opracować system oddziaływania terapeutycznego, włączającego do działań zarówno jednostki z zaburzeniami, jak i całą grupę przedszkolną, w której funkcjonuje dziecko. Pojawienie się w grupie przedszkolnej dziecka przejawiającego zachowanie agresywne i nadpobudliwe czy też dziecka nieśmiałego, wycofanego wywołuje poczucie bezradności i niepewności u nauczyciela i grupy rówieśniczej. Zaburzona zostaje cała struktura społeczna grupy. Ten właśnie problem skłonił autorów do zastanowienia się, jak pomóc dzieciom nieśmiałym i nadpobudliwym w przedszkolu oraz w jaki sposób włączyć w relacje naprawcze grupę rówieśniczą, której są one członkami. Propozycją rozwiązania tego typu trudnej sytuacji było opracowanie systemu oddziaływania terapeutycznego, w który włączona została grupa rówieśnicza (przedszkolna) oraz zaangażowany, aktywny zespół specjalistów. Takie możliwości daje nauczycielom socjoterapia wsparta przez wybrane obszary sztuki. Muzyka, drama, plastyka, taniec, teatr są dla dziecka na tyle atrakcyjnym i zarazem silnie angażującym bodźcem, że użycie ich w procesie wsparcia stało się zabiegiem oczywistym i skutecznym. [Difin, 2019]
1. O POTRZEBIE WSPOMAGANIA DZIECKA W WIEKU PRZEDSZKOLNYM: 1.1. Przedszkole jako środowisko wychowania, edukacji i terapii dziecka, 1.2. Sztuka zabawą - zabawa sztuką w przedszkolnym wychowaniu estetycznym, 1.3. Nadpobudliwość i nieśmiałość w grupie przedszkolnej, 1.4. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna świadczona dzieciom w wieku przedszkolnym, 1.5. Socjoterapia w przedszkolu - zarys problemu ; 2. "PRZEDSZKOLNA GALAKTYKA SOCJOTERAPEUTYCZNA" - OPIS DZIAŁAŃ INNOWACYJNEGO PROGRAMU PROFILAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNEGO: 2.1. Charakterystyka i opis innowacyjnego programu socjoterapeutycznego dla dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych w przedszkolu, 2.2. Projektowanie strefy profilaktyczno-terapeutycznej w środowisku przedszkola, 2.3. Wieloaspektowa diagnoza wyznacznikiem skutecznych działań profilaktyczno-terapeutycznych ; 3. EKSPLORACYJNY WYMIAR ZASTOSOWANIA METODY ACTION RESEARCH W PROGRAMIE "PRZEDSZKOLNA GALAKTYKA SOCJOTERAPEUTYCZNA": 3.1. Action research jako strategia w eksploracji zjawisk edukacyjnych - perspektywa projektowa doświadczeń własnych, 3.2. Relacja z prowadzonych badań i egzemplifikacja wyników, 3.3. Ewaluacja zadań naukowo-dydaktycznych prowadzonych w ramach programu "Przedszkolna Galaktyka Socjoterapeutyczna" ; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3673 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Tytuł oryginału: "A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 4-7 years : a step-by-step treatment manual including supporting materials for teaching 150 intermediate skills" 2014. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności pośrednie. Płyta CD-ROM zawiera pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu.
Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności pośrednie. Płyta CD-ROM zawiera pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu.
Bibliografia, netografia na stronie 639.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu pośredniego, związanych z językiem abstrakcyjnym, zabawą i zachowaniami społecznymi, a także regulacją emocjonalną i behawioralną. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 150 umiejętności średniego poziomu. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia – w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii. [Harmonia Universalis, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-112344 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [211]-221.
I. KSZTAŁTOWANIE SIĘ OSOBOWOŚCI CZŁOWIEKA W ŚWIETLE RÓŻNYCH TEORII: 1. Pojęcie, teoria i składniki osobowości ; 2. Teoria Johanna Friedricha Herbata ; 3. Teoria Johna Deweya ; 4. Teoria Stevena Pinkera ; 5. Teoria socjalizacji grupowej Judith Rich Harris ; 6. Antypedagogika ; 7. Postmodernizm ; II. AGRESJA W TELEWIZJI W ŚWIETLE LITERATURY PRZEDMIOTU: 1. Pojęcie, źródła i rodzaje agresji ; 2. Teoria agresji ; 3. Sposób rozumienia przez dzieci przedszkolne rzeczywistości telewizyjnej ; 4. Telewizja jako destrukcyjny czynnik oddziaływania na dzieci ; 5. Niektóre wyniki badań nad wpływem przemocy i agresji w mediach na zachowanie dzieci, młodzieży i dorosłych ; III. METODOLOGICZNE ZAŁOŻENIA BADAŃ WŁASNYCH: 1. Cele teoretyczno-poznawcze i praktyczno-wdrożeniowe ; 2. Problemy badawcze i hipotezy robocze ; 3. Zmienne i ich wskaźniki ; 4. Metody, techniki i narzędzia badawcze ; 5. Organizacja i przebieg badań ; 6. Charakterystyka badanej publikacji ; 7. Charakterystyka badanego środowiska ; IV. PROGRAMY TELEWIZYJNE DLA DZIECI I ICH BOHATEROWIE W ŚWIETLE PREFERENCJI I OFERTY PROGRAMOWEJ: 1. Rozpoznawalność bajek przez dzieci w różnych środowiskach ; 2. Rozpoznawalność bohaterów bajek przez dzieci w różnych środowiskach ; 3. Bajki i ich bohaterowie w świetle preferencji dzieci ; 4. Bajki a agresja ; V. CZYNNIKI SPOŁECZNE WARUNKUJĄCE PRZEJMOWANIE PRZEZ DZIECI AGRESYWNYCH ZACHOWAŃ Z TELEWIZJI W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: 1. Czynniki rodzinne a przyjmowanie agresywnych zachowań z telewizyjnych programów dla dzieci ; 2. Środowisko rówieśnicze a przyjmowanie agresywnych zachowań z programów telewizyjnych dla dzieci ; 3. Miejsce zamieszkania a przyjmowanie agresywnych zachowań z programów telewizyjnych dla dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107381 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Badania nad etyką i estetyką dzieci w wieku przedszkolnym ; Analiza psychologiczna wycinanek dzieci w wieku przedszkolnym ; Wpływ bajki na psychikę dziecka ; Różnice temperamentu i usposobienia u dzieci w wieku przedszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8067 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [261]-266.
Współfinansowanie: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
Rozdział 1. Rozwój kompetencji emocjonalnych w średnim i późnym dzieciństwie: Pojęcie emocji ; Zdolność reprezentacji emocji w dzieciństwie ; Nabywanie kompetencji emocjonalnych przez uczniów ; Doświadczanie trudnych emocji w młodszym wieku szkolnym ; Doświadczanie strachu przez dzieci ; Przeżywanie przez dzieci złości ; Rozmowa i modelowanie – sposoby na trudne emocje. Rozdział 2. Rozwój kompetencji społecznych dzieci w młodszym wieku szkolnym: Rozwijanie umiejętności interpersonalnych ; Wzory zachowań społecznych uczniów ; Znaczenie samopoznania dla rozwoju społecznego ; Obszary rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych. Rozdział 3. Praca w grupie jako forma wspomagania rozwoju i terapii: Istota pracy w grupie ; Procesy grupowe ; Metody i techniki wykorzystywane w pracy z grupą. Rozdział 4. Kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci 6-letnich. Badania własne. Rozdział 5. Projektowanie programu profilaktyczno-terapeutycznego: Diagnoza potrzeb uczestników ; Ogólna charakterystyka programu profilaktyczno-terapeutycznego– „Plecak szczęśliwego ucznia” ; Idea scenariuszy zajęć programu „Plecak szczęśliwego ucznia” ; Bloki tematyczne i cele zajęć. Rozdział 6. Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia”: Scenariusze realizujące temat I – tworzenie i integracja grupy ; Scenariusze realizujące temat II – poznawanie siebie samego i innych ; Scenariusze realizujące temat III – relacje z innymi ; Scenariusze realizujące temat IV – świat emocji i uczuć ; Scenariusze realizujące temat V – komunikacja w grupie ; Scenariusze realizujące temat VI – zamknięcie pracy z grupą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111878 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w Ośrodku Rehabilitacji Dziennej dla Dzieci w Rzeszowie oraz Stowarzyszeniu na Rzecz Wspomagania Rozwoju Dzieci i Młodzieży TITUM w Rzeszowie.
Bibliografia na stronach 249-263.
Wczesna interwencja jako system specjalistycznej pomocy dziecku z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego i jego rodzinie ; Zastosowanie analizy zachowania we wczesnej interwencji i procesie terapii zachowań trudnych dzieci ; Terapia zachowań trudnych dzieci z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego. Założenia metodologiczne badań własnych ; Zachowania trudne dzieci z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego i ich terapia. Analiza badań własnych ; Weryfikacja hipotez i dyskusja wyników ; Wnioski dla praktyki pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106737 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka "Muzyczne inspiracje" przeznaczona jest dla nauczycieli i wychowawców (ale też rodziców) dzieci w wieku 6 do 10 roku życia, którzy pragną w swej pracy wprowadzić dzieci w świat kultury muzycznej poprzez słuchanie arcydzieł muzyki instrumentalnej. [Wydawnictwo Petrus, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3772 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "So lernt mein Kind logisch-mathematisch denken" 2007.
Dzieci od urodzenia mają kontakt z pojęciami matematycznymi. Nie zauważają tego, gdyż odbywa się to w formie zabawy oraz atmosferze radości. Rodzice mogą więc wspierać dziecko, nie stawiając zbyt wysokich wymagań, rozpoczynając naukę od układania przedmiotów według pewnych kryteriów, budowania wieży z klocków itp. Książka zawiera wskazówki, ćwiczenia, zabawy, które w odpowiedni sposób przygotują dziecko do szkoły. Przedstawione są sposoby planowania działań, zapamiętywania, opanowania orientacji przestrzennej. Przydatne mogą być także testy zawarte w książce. Dzięki nim można łatwiej obrać właściwy kierunek nauki swojej pociechy. [Wydawnictwo Jedność, 2009]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
R. 1. O trudach kształtowania ważnych umiejętności u małych dzieci. Czyli o tym, jak unikać niektórych błędów wychowawczych, E. Gruszczyk-Kolczyńska ; R. 2. Zaburzenia rozwoju mowy u dzieci, M. Nerło ; R. 3. Ryzyko dysleksji rozwojowej u dzieci w wieku przedszkolnym, A. Mikler-Chwastek ; R. 4. Zaburzenia w rozwoju społecznym u dzieci w wieku przedszkolnym, diagnoza i terapia pedagogiczna, A. Jegier ; R. 5. Zaburzenia zachowania i emocji u dzieci w wieku przedszkolnym, diagnoza i terapia, A. Gąstoł ; R. 6. Zaburzenia w sferze motoryki małej i dużej u małych dzieci, diagnoza i terapia, M. Plandowska ; R. 7. Trudności w zakresie przetwarzania bodźców zmysłowych u małych dzieci – wskazania do diagnozy i terapii, M. Wiśniewska ; R. 8. Trudności dzieci wynikające z zaniedbań środowiska rodzinnego, M. Kierzkowska ; R. 9. Komunikacja oparta na empatii jako płaszczyzna do budowania dialogu pomiędzy ludźmi, E. Gogacz ; R. 10. Praktyczna pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dzieciom w wieku przedszkolnym, borykającym się z trudnościami rozwojowymi, edukacyjnymi i wychowawczymi oraz ich rodzinom, K. Skarbek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106967 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Pedagogiczna Wychowawczyni Przedszkola)
Bibliogr. s. 188-[190].
Cele i zadania mowy i myślenia dziecka ; Charakterystyczne cechy mowy i myślenia dziecka ; Założenia metodyczne w kształtowaniu mowy i myślenia ; Formy pracy z dziećmi ; Przygotowanie do szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-28186 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola.)
Na s. 4 okł. błędny ISBN.
Bibliogr. s. 240-241.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Troskliwych Rodziców : sen)
Tytuł oryginału: "The gentle sleep book : a guide for calm babies, toddlers and pre-schoolers" 2015.
Bibliografia, netografia na stronach [271-281]. Indeks.
Normalne mechanizmy fizjologiczne snu ; Sen na przestrzeni wieków i wpływ współczesnego trybu życia ; Sen dookoła świata - jak radzą sobie inni rodzice ; Wpływ diety na sen ; Problemy ze współczesnymi technikami treningu zasypiania ; Dobranocka: praktyczne wskazówki ; Sen od narodzin do trzech miesięcy ; Sen w wieku od trzech do sześciu miesięcy ; Sen w wieku od sześciu do dwunastu miesięcy ; Sen w wieku od roku do dwóch lat ; Sen w wieku od dwóch do trzech lat ; Sen w wieku od trzech do pięciu lat ; Podsumowanie i senny plan działań ; Rodzicielski plan senny dobranocka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ignacy idzie do przedszkola / Ada Olbrycht ; ilustracje Zosia Dzierżawska. - Warszawa : Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja, copyright 2019. - 37, [1] strona: ilustracje kolorowe ; 26 cm.
(Biblioteka Przedszkolaka Montessori)
Początek przedszkola. Dla dziecka wszystko jest nowe. Nowe miejsce, nowi ludzie, nowy rytm dnia. „Ignacy idzie do przedszkola” to przeznaczona dla przedszkolnych debiutantów książka, która pomoże wesprzeć ich podczas oswajania się z nową rzeczywistością. Ignacy idzie do przedszkola Montessori, gdzie spotyka się z ciepłym przyjęciem dorosłych i dzieci, ale również mierzy się z wyzwaniami typowymi dla tego okresu, jak tęsknota za domem i trudności w nawiązywaniu relacji. [Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na wszystko jest sposób / Renata Piątkowska ; ilustrował Artur Gulewicz. - Łódź : Wydawnictwo Literatura, 2013. - 102, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 23 cm.
Książka nagrodzona w konkursie im. Astrid Lingren.
Na babcię, która poucza i poucza, na bałagan w pokoju, na zarazki na rękach i nawet na sąsiadkę, która chyba jest czarownicą - na wszystko jest sposób! Piotruś, choć mały, nieźle sobie z tymi problemami radzi. Może dlatego, że nie boi się przygód? Może, bo mama jest blisko? A może po prostu wie, że z każdej sytuacji da się znaleźć jakieś wyjście. [Literatura, 2013]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na wszystko jest sposób / Renata Piątkowska ; ilustracje Elżbieta Jarząbek. - Poznań : Papilon : Publicat, copyright 2007. - 63 strony : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
Na okładce podtytytuł: każda przygoda czegoś uczy.
Książka nagrodzona w Konkursie im. Astrid Lindgren.
Poznajcie historię sympatycznych dzieciaków, które przekonują się, że każda przygoda czegoś uczy. [Publicat, 2007]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opowiadania z piaskownicy / Renata Piątkowska ; ilustracje Iwona Cała. - Warszawa : Wydawnictwo Bis, 2007. - 119, [3] strony : ilustracje kolorowe ; 20 cm.
Codzienne życie niesie naszemu bohaterowi wiele przygód i przeżyć, na ogół zupełnie niezrozumiałych dla dorosłych. Cześć! To ja, Tomek (...) Znów mam do opowiedzenia mnóstwo ciekawych, zabawnych i niesamowitych historii. Wszystkie wydarzyły się w całkiem zwyczajnych miejscach - w domu, w piaskownicy na podwórku, w kinie, w windzie, u fryzjera, w tramwaju, w sklepie i - oczywiście - w przedszkolu. Ciekawe przygody mogą się przydarzyć wszędzie, nie tylko daleko stąd, i nawet w najzwyklejszy szary dzień. Bo tak naprawdę żaden dzień nie jest szary i zawsze coś się dzieje. [Merlin, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-II/Op (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opowiadania z piaskownicy / Renata Piątkowska ; ilustracje Iwona Cała. - Warszawa : Wydawnictwo Bis, 2012. - 119, [3] strony : ilustracje kolorowe ; 20 cm.
Codzienne życie niesie naszemu bohaterowi wiele przygód i przeżyć, na ogół zupełnie niezrozumiałych dla dorosłych. Cześć! To ja, Tomek (...) Znów mam do opowiedzenia mnóstwo ciekawych, zabawnych i niesamowitych historii. Wszystkie wydarzyły się w całkiem zwyczajnych miejscach - w domu, w piaskownicy na podwórku, w kinie, w windzie, u fryzjera, w tramwaju, w sklepie i - oczywiście - w przedszkolu. Ciekawe przygody mogą się przydarzyć wszędzie, nie tylko daleko stąd, i nawet w najzwyklejszy szary dzień. Bo tak naprawdę żaden dzień nie jest szary i zawsze coś się dzieje. [Merlin, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-II/Op (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.015.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Apprends-mois à faire seul : la pédagogie Montessori" 2016.
Rok wydania na podstawie strony internetowej wydawcy. Na stronie redakcyjnej błędnie przypisany ISBN.
Bibliografia, netografia na stronach 201-202.
Maria Montessori stworzyła metodę wychowawczą stojącą w sprzeczności z tradycyjnym modelem edukacyjnym opartym na dyscyplinie, unieruchamianiu dzieci w ławkach i tłumieniu ich naturalnej ciekawości. Choć powstała ponad 100 lat temu, metoda ta w niezmienionej formie wykorzystywana jest po dziś dzień, a jedna z najważniejszych jej zasad brzmi: „Pomóż mi robić to samodzielnie”. W tej książce znajdziesz jasny wykład założeń pedagogiki Montessori, wskazówki, jak stosować ją w praktyce w szkole i w domu, oraz 20 rozwijających zabaw edukacyjnych dla dzieci w różnym wieku. Pedagogika Montessori pozwala dziecku osiągnąć pewność siebie i samodzielność, a także daje mu możliwość wyboru aktywności oraz rozwijania się we własnym tempie. Kładzie nacisk na to, by nie traktować dziecka jako przyszłego dorosłego, którego się modeluje, ale jako pełnoprawną osobę, którą darzy się głębokim szacunkiem. Dorosłym – rodzicom i nauczycielom – pomaga życzliwie, dyskretnie, ale z pełnym zaangażowaniem towarzyszyć dziecku na drodze rozwoju. Charlotte Poussin – nauczycielka z dyplomem Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori i mama pięciorga dzieci, które wychowuje metodą Montessori. Pracowała w Argentynie, Brazylii, Francji i Kanadzie. Kierowała szkołą Montessori. Jest autorką różnych publikacji o metodzie Montessori. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-39 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej