Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(85)
Forma i typ
Książki
(75)
Publikacje dydaktyczne
(47)
Proza
(23)
Poradniki i przewodniki
(14)
Publikacje fachowe
(11)
Audiobooki
(7)
Poezja
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Muzyka
(2)
Druki ulotne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(92)
wypożyczone
(28)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(15)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(31)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(14)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(10)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(17)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(5)
Filia 15 (Lwowska 60)
(4)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(4)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(4)
Autor
Hinz Magdalena
(14)
Bednarz Marzena
(5)
Gąsieniec Stefan (1979- )
(5)
Ludkiewicz Eliza
(5)
Bladowska Joanna
(4)
Kluczkowska Karolina
(4)
Lica Aneta
(4)
Lica Zenon
(4)
Lubocka Weronika
(4)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(4)
Miłosz Angelika
(4)
Okoniewska Małgorzata
(4)
Sowińska Magdalena
(4)
Szakiewicz Aleksandra
(4)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(4)
Blok Beata
(3)
Brzeska Zofia
(3)
Clary Julian (1959- )
(3)
Clary Julian (1959- ). Rodzinka Hardych
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Marszałek Małgorzata (pedagog)
(3)
Pisula Ewa
(3)
Radtke-Michalewska Katarzyna
(3)
Roberts David (1970- )
(3)
Stockinger Tomasz (1955- )
(3)
Wiśniewska Natalia (tłumaczka)
(3)
Alfaioli Massimo (1969- )
(2)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(2)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(2)
Brodowska Joanna (1974- )
(2)
Dudek Sandra
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Gubała Magdalena
(2)
Głuchowska Hanna
(2)
Krolczuk Luiza
(2)
Lupi Andrea
(2)
Naprawa Renata
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Pelc Maria (ilustrator)
(2)
Pelc Maria (ilustratorka)
(2)
Sniezhko Olga
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(2)
Wasylik Magda
(2)
Andrzejczak Rościsław (1955- )
(1)
Baj Marta
(1)
Beretta Elenia
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeuta)
(1)
Bullock Claire
(1)
Busz Anna
(1)
Czerniakowska Anna
(1)
Czerniakowski Tomasz
(1)
Częścik Anna
(1)
Częścik Józef (1955- )
(1)
Dmitruk Urszula (literatura dla dzieci)
(1)
Fronczewski Piotr (1946- )
(1)
Gałązka-Jędrych Paulina
(1)
Gilsoul Martine
(1)
Greaney Tara
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Hopkins Amanda
(1)
Hopkins Amanda. To logiczne!
(1)
Janiszewska Katarzyna (literatura dla dzieci)
(1)
Janiszewska Katarzyna (pisarka)
(1)
Jankowiak-Siuda Kamila
(1)
Jaroch-Połom Lucyna
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Kańciurzewska Anna
(1)
Kiełpińska Iwona
(1)
Komorowska Marta (psychologia)
(1)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(1)
Kożuchowska Maria
(1)
Krukowska Małgorzata
(1)
Król Maria (1960- )
(1)
Kurjata Hanna
(1)
Langa Dariusz
(1)
Laskowska Joanna (1954- )
(1)
Ludkiewicz Bartosz J
(1)
Malek Renata
(1)
Marzano Elisa
(1)
Maćkowiak Arkadiusz
(1)
Michalska Katarzyna
(1)
Mierzejewski Krzysztof (1975- )
(1)
Mikita Anna
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Nizińska Justyna
(1)
Oleksy Ewa
(1)
Oppman Artur (1867-1931)
(1)
Oppman Artur (1867-1931). Legendy warszawskie
(1)
Parcheta-Kołoszuk Małgorzata
(1)
Parcheta-Kołuszuk Małgorzata
(1)
Pelc Maria
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Półtorak Agata
(1)
Rabant Elżbieta
(1)
Rukojć Katarzyna
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Staszkiewicz Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(31)
2010 - 2019
(53)
Okres powstania dzieła
2001-
(73)
1801-1900
(2)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(84)
Niemcy
(1)
Język
polski
(83)
Odbiorca
Dzieci
(51)
6-8 lat
(38)
Rodzice
(38)
Nauczyciele
(24)
0-5 lat
(17)
Szkoły podstawowe
(15)
9-13 lat
(12)
Terapeuci zajęciowi
(12)
Szkoły specjalne
(7)
Logopedzi
(6)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(5)
Klasa 1.
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Pedagodzy
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Cudzoziemcy
(3)
Przedszkola
(3)
Psycholodzy
(3)
Terapeuci
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziennikarze
(1)
Gimnazja
(1)
Mówcy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły specjalne przysposabiające do pracy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(23)
Literatura angielska
(3)
Muzyka polska
(1)
Prawnicy
(1)
Telemarketerzy
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Czytanie ze zrozumieniem
(11)
Dziecko autystyczne
(11)
Uczucia
(11)
Bajkoterapia
(8)
Autyzm
(7)
Język polski
(7)
Korekcja mowy
(7)
Nauczanie zintegrowane
(6)
Rodzina
(6)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Diagnoza psychologiczna
(4)
Język polski jako obcy
(4)
Pomoc psychologiczna
(4)
Rodzicielstwo
(4)
Wymowa
(4)
Hieny
(3)
Postawy
(3)
Spółgłoski
(3)
Dzieci
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Fonetyka
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Metoda Montessori
(2)
Mnożenie (matematyka)
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Opieka nad zwierzętami
(2)
Pamięć
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rytmika
(2)
Spostrzeganie
(2)
Słuch fonematyczny
(2)
Terapia narracyjna
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Zima
(2)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Charakter
(1)
Czynności
(1)
Czytanie sylabowe
(1)
Desery
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Emisja głosu
(1)
Gramatyka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Higiena
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Jesień
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kradzież tożsamości
(1)
Las
(1)
Lato
(1)
Leczenie
(1)
Len
(1)
Logopedia
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Miasta
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Morza
(1)
Motoryka mała
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka czytania
(1)
Niemowlę
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym
(1)
Nieśmiałość
(1)
Poszukiwania zaginionych
(1)
Potrawy dla dzieci
(1)
Prawa osób z niepełnosprawnościami
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rozumowanie (logika)
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Samoakceptacja
(1)
Savoir-vivre
(1)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(1)
Szkoły
(1)
Terapia zabawą
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Polska
(1)
Stare Miasto (Warszawa ; część miasta)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(21)
Ćwiczenia i zadania
(16)
Opowiadania i nowele
(13)
Poradnik
(12)
Podręcznik
(10)
Opracowanie
(6)
Wiersze
(6)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(4)
Pieśń i piosenka
(3)
Poradniki
(3)
Powieść przygodowa
(3)
Publikacje dla dzieci
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Legendy i podania
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Antologia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka kucharska
(1)
Multibook
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Zagadki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(53)
Psychologia
(16)
Językoznawstwo
(13)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Medycyna i zdrowie
(7)
Matematyka
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Kulinaria
(1)
85 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na obwolucie tytuł: Ja i mój świat 1 : etap obrazka : pakiet edukacyjny dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Całość w obwolucie w komplecie z: Ja i mój świat 1 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka : podręcznik. Cz. 2 / [redakcja: Ewa Staszkiewicz ; publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska]. Ja i mój świat 1 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka : karty pracy / [redakcja: Ewa Staszkiewicz, Renata Malek ; publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska]. Ja i mój świat 1 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka : zadania domowe / [redakcja: Ewa Staszkiewicz, Renata Malek ; publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska].
Publikacja jest skierowana do uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzbami edukacyjnymi. Podręcznik ten stanowi pomoc dla nauczycieli prcujących z uczniami w ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych, klasach integracyjnych, szkołach specjalnych. Opracowano go także z myślą o rodzicach osób niepełnosprawnych. Książka pozwala na systematyczne, zaplanowane wprowadzenie treści edukacyjnych związanych z poznaniem środowiska społeczno-przyrodniczego. Przy opracowaniu publikacji uwzględniono potrzby, możliwości i poziom rozwoju wszystkich uczniów. Duże realistyczne zdjęcia w książce mają być bodźcem dla uczniów do kształtowania pojęć z danego zakresu i do pracy z krótkim tekstem czytanym przez nauczyciela lub rodzica, wprowadzającym w tematykę. Czytanki są krótkie, proste, dostosowane do poziomu uwagi dziecka rozpoczynającego swoją edukację w placówce. Przygotowane polecenia i pytania do zdjęć i czytanek pomogą nauczycielow oswoić dziecko z podręcznikiem szkolnym. [Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-112346/cz.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Różne sposoby na wredne choroby / Anna Mikita ; ilustracje Agata Półtorak. - Wydanie 4. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017. - 39, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 25 cm.
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Temat
Gatunek
Różne sposoby na wredne choroby to zbiór wierszyków adresowanych do najmłodszych. Zaprezentowane tu teksty umożliwiają przekazanie dzieciom treści z zakresu edukacji prozdrowotnej w sposób odpowiadający ich możliwościom poznawczym. Humor i konkretno-wyobrażeniowe ujęcie tematów to istotne cechy zamieszczonych tu utworów. [Harmonia, 2007]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-I/N (3 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-I/N (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 207-211.
W książce zostały przedstawione zabawki przeznaczone przede wszystkim dla dzieci niepełnosprawnych, a także dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo. Nie są to zwykłe zabawki - lecz zabawki, z którymi dziecko obcuje w sposób polisensoryczny. Maja one do spełnienia wiele zadań i są nie tylko przedmiotami do zabawy, ale pomagają dziecku także w nauce i ćwiczeniu zaburzonych funkcji oraz w jego kontaktach z otoczeniem. Można więc je nazwać zabawkami rehabilitacyjnymi. Większość z nich została wykonana przez bliskich lub terapeutów dzieci, którzy najlepiej znają potrzeby swoich podopiecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obrazkowa książka kucharska / Ewa Oleksy, Justyna Nizińska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 91, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
Oprawa skoroszytowa.
W Obrazkowej książce kucharskiej można znaleźć przepisy na codzienne śniadania lub desery. To publikacja do wykorzystania w domu oraz na zajęciach w przedszkolu, szkole, na warsztatach terapii zajęciowej czy kółkach zainteresowań w domach kultury. Obrazkowa książka kucharska to pozycja, jakiej jeszcze nie było na rynku wydawniczym! Całkowite zwizualizowanie przepisów jest odpowiedzią na potrzeby tych, którzy na co dzień „myślą obrazami”. Zaletą publikacji jest nie tylko rozpisanie czynności krok po kroku, ale także zaprezentowanie aktywności i produktów za pomocą zdjęć i symboli. Dodatkowo książka zawiera zwizualizowaną instrukcję obsługi. Kolejnym atutem pozycji są dołączone do niej karty pracy umożliwiające podsumowanie doświadczeń zmysłowych. To wszystko sprawia, że Obrazkowa książka kucharska będzie wspaniałym towarzyszem w zmaganiach kuchennych zarówno osób z autyzmem, afazją, jak i dzieci, które potrzebują wsparcia podczas czytania. [Wydawnictwo Harmonia, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-64/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kim są sensoryczne dzieciaki? To między innymi Tadek niejadek, co lubi tylko to, co mama ugotuje, i Zuzia, którą wszystko drapie. Bohaterów książki Małgorzaty Parchety łączy problem, jaki stanowią dla nich zaburzenia przetwarzania sensorycznego. Dzięki atrakcyjnej dla najmłodszych i ich rodziców formie bajki terapeutycznej autorka w przystępny sposób pokazuje: jak objawiają się zaburzenia SI jakie trudności spotykają „sensoryczne dzieciaki” w codziennym życiu (w przedszkolu, w szkole, na placu zabaw) jak rozmawiać z dziećmi wymagającymi terapii SI i wspierać je, będąc rodzicem/terapeutą/nauczycielem jak rozwijać inteligencję emocjonalną dzieci, oswajając je z trudnymi sytuacjami i emocjami. Na książkę składają się: 8 opowiadań terapeutycznych pozwalających utożsamić się małym czytelnikom z bohaterami, a przez to zrozumieć własne uczucia i oswoić problemy komentarze autorki – pytania do tekstów i propozycje ćwiczeń spis przykładowych objawów zaburzeń SI – przydatny rodzicom, którzy zastanawiają się nad konsultacją z terapeutą. [www.azymut.pl, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: smutek, tęsknota, radość, złość, zazdrość.
Emocjonalki to zbiór bajek psychoterapeutycznych, których bohaterem jest kangur Mat. Chodzi on do szkoły, ma rodzinę, przyjaciół i przeżywa problemy takie jak większość dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Proponowana publikacja zachęca do lektury ciekawych i pełnych przygód historyjek. Dzięki dołączonym do bajek pytaniom dla dziecka i radom dla rodziców stanowi pomoc psychologiczną. Książka zawiera podpowiedzi, jak rozmawiać z najmłodszymi i jak wspierać ich w rozwiązywaniu dziecięcych problemów. [Wydawnictwo Harmonia, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. - Wydanie 3 poprawione. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014. - 209, [1] strona ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 186-[210].
Autorka w swej pracy porusza problem diagnozowanego ostatnio coraz częściej zaburzenia rozwoju, jakim jest autyzm. Pomimo przeprowadzenia wielu badań wciąż nie wiemy, jak dochodzi do jego powstania, nie potrafimy więc mu zapobiegać, a w przypadku wielu osób dobrać dającej oczekiwane efekty terapii. Książka składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym Autorka dokonuje obszernego przeglądu stanowisk dotyczących sformułowania samej definicji autyzmu (w tym jej zakresu) oraz jego przyczyn. Czyni to w powiązaniu z opisem innych, zbliżonych pod względem objawów zaburzeń. Drugi i trzeci rozdział to próba opisu objawów autyzmu oraz zastanowienia się nad tym, jak je wykryć najwcześniej, co w sposób oczywisty może przynieść wiele pozytywnych konsekwencji. W rozdziale czwartym Autorka zawarła przegląd metod, jakimi mogą posłużyć się specjaliści przy podjęciu wczesnej interwencji wobec osób z autyzmem. Część ostatnia to swego rodzaju poradnik dla rodziców zawierający szereg rad na temat tego, co zrobić, by ułatwić rodzicom opiekę nad dzieckiem, i jakie sposoby wykorzystać w codziennej, efektywnej pracy zmierzającej do minimalizacji jego problemów w późniejszym życiu osobistym i zawodowym, a przez to do podniesienia poziomu życia jego oraz jego najbliższego otoczenia (rodziny). Książkę swoją Autorka adresuje przede wszystkim do rodziców, którzy podejrzewają autyzm u swojego dziecka lub którzy usłyszeli już tę diagnozę. Z pracy skorzystają też osoby zainteresowane problemem z racji rodzaju swoich studiów czy wykonywanej pracy zawodowej. [Harmonia, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-61 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. - Wydanie 4. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016. - 209, [1] strona ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 186-[210].
Autorka w swej pracy porusza problem diagnozowanego ostatnio coraz częściej zaburzenia rozwoju, jakim jest autyzm. Pomimo przeprowadzenia wielu badań wciąż nie wiemy, jak dochodzi do jego powstania, nie potrafimy więc mu zapobiegać, a w przypadku wielu osób dobrać dającej oczekiwane efekty terapii. Książka składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym Autorka dokonuje obszernego przeglądu stanowisk dotyczących sformułowania samej definicji autyzmu (w tym jej zakresu) oraz jego przyczyn. Czyni to w powiązaniu z opisem innych, zbliżonych pod względem objawów zaburzeń. Drugi i trzeci rozdział to próba opisu objawów autyzmu oraz zastanowienia się nad tym, jak je wykryć najwcześniej, co w sposób oczywisty może przynieść wiele pozytywnych konsekwencji. W rozdziale czwartym Autorka zawarła przegląd metod, jakimi mogą posłużyć się specjaliści przy podjęciu wczesnej interwencji wobec osób z autyzmem. Część ostatnia to swego rodzaju poradnik dla rodziców zawierający szereg rad na temat tego, co zrobić, by ułatwić rodzicom opiekę nad dzieckiem, i jakie sposoby wykorzystać w codziennej, efektywnej pracy zmierzającej do minimalizacji jego problemów w późniejszym życiu osobistym i zawodowym, a przez to do podniesienia poziomu życia jego oraz jego najbliższego otoczenia (rodziny). Książkę swoją Autorka adresuje przede wszystkim do rodziców, którzy podejrzewają autyzm u swojego dziecka lub którzy usłyszeli już tę diagnozę. Z pracy skorzystają też osoby zainteresowane problemem z racji rodzaju swoich studiów czy wykonywanej pracy zawodowej. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. - Wydanie 5. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018. - 209, [1] strona ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 186-[210].
Autorka w swej pracy porusza problem diagnozowanego ostatnio coraz częściej zaburzenia rozwoju, jakim jest autyzm. Pomimo przeprowadzenia wielu badań wciąż nie wiemy, jak dochodzi do jego powstania, nie potrafimy więc mu zapobiegać, a w przypadku wielu osób dobrać dającej oczekiwane efekty terapii. Książka składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym Autorka dokonuje obszernego przeglądu stanowisk dotyczących sformułowania samej definicji autyzmu (w tym jej zakresu) oraz jego przyczyn. Czyni to w powiązaniu z opisem innych, zbliżonych pod względem objawów zaburzeń. Drugi i trzeci rozdział to próba opisu objawów autyzmu oraz zastanowienia się nad tym, jak je wykryć najwcześniej, co w sposób oczywisty może przynieść wiele pozytywnych konsekwencji. W rozdziale czwartym Autorka zawarła przegląd metod, jakimi mogą posłużyć się specjaliści przy podjęciu wczesnej interwencji wobec osób z autyzmem. Część ostatnia to swego rodzaju poradnik dla rodziców zawierający szereg rad na temat tego, co zrobić, by ułatwić rodzicom opiekę nad dzieckiem, i jakie sposoby wykorzystać w codziennej, efektywnej pracy zmierzającej do minimalizacji jego problemów w późniejszym życiu osobistym i zawodowym, a przez to do podniesienia poziomu życia jego oraz jego najbliższego otoczenia (rodziny). Książkę swoją Autorka adresuje przede wszystkim do rodziców, którzy podejrzewają autyzm u swojego dziecka lub którzy usłyszeli już tę diagnozę. Z pracy skorzystają też osoby zainteresowane problemem z racji rodzaju swoich studiów czy wykonywanej pracy zawodowej. [www.azymut.pl, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. - Wydanie 6. zaktualizowane. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021. - 271, [1] strona : ilustracja ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 239-[272].
Publikacja jest adresowana przede wszystkim do rodziców małych dzieci, niepokojących się o ich rozwój, oraz osób, które już znają diagnozę i chciałyby w związku z tym dowiedzieć się więcej o autyzmie. Jej lektura może okazać się przydatna także osobom, które z racji swoich studiów czy pracy zawodowej interesują się autyzmem. Wydanie zaktualizowane zostało znacznie zmienione w stosunku do pierwszej wersji książki, opublikowanej w 2010 roku. W nauce, zwłaszcza w odniesieniu do tak intensywnie eksplorowanych zagadnień jak autyzm, dekada to ogrom czasu. Rozwinęły się nowe kierunki badań, opublikowano dziesiątki artykułów, powstały nowe koncepcje. [www.azymut.pl, 2022]
Co to jest autyzm? Podstawowe informacje o przyczynach, klasyfikacji i częstosci występowania autyzmu ; Charakterystyka autyzmu ; Jakie są wczesne oznaki autyzmu? ; Na czym polega interwencja w przypadku małych dzieci z autyzmem? ; Co mogą zrobić rodzice?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-616.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na obwolucie tytuł: Ja i mój świat 1 : etap obrazka : pakiet edukacyjny dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Całość w obwolucie w komplecie z: Ja i mój świat 1 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka : podręcznik. Cz. 1 / [redakcja: Renata Malek ; publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska]. Ja i mój świat 1 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka : karty pracy / [redakcja: Ewa Staszkiewicz, Renata Malek ; publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska]. Ja i mój świat 1 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka : zadania domowe / [redakcja: Ewa Staszkiewicz, Renata Malek ; publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska].
Publikacja jest skierowana do uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzbami edukacyjnymi. Podręcznik ten stanowi pomoc dla nauczycieli prcujących z uczniami w ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych, klasach integracyjnych, szkołach specjalnych. Opracowano go także z myślą o rodzicach osób niepełnosprawnych. Książka pozwala na systematyczne, zaplanowane wprowadzenie treści edukacyjnych związanych z poznaniem środowiska społeczno-przyrodniczego. Przy opracowaniu publikacji uwzględniono potrzby, możliwości i poziom rozwoju wszystkich uczniów. Duże realistyczne zdjęcia w książce mają być bodźcem dla uczniów do kształtowania pojęć z danego zakresu i do pracy z krótkim tekstem czytanym przez nauczyciela lub rodzica, wprowadzającym w tematykę. Czytanki są krótkie, proste, dostosowane do poziomu uwagi dziecka rozpoczynającego swoją edukację w placówce. Przygotowane polecenia i pytania do zdjęć i czytanek pomogą nauczycielow oswoić dziecko z podręcznikiem szkolnym. [Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-112346/cz.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Logopedy Praktyka)
W książce znajduje się ponad 80 rymowanek służących do ćwiczeń dźwiękonaśladowczych. Wierszyki podzielone są na kategorie związane ze źródłem naśladowanego odgłosu. Do wierszowanych utworów opracowano także pytania oraz propozycje prostych zabaw, dzięki którym dziecko utrwalili poznane odgłosy. [Wydawnictwo Harmonia, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzisiejszy świat nie jest dziecku przyjazny i bez przerwy stwarza sytuacje, które wywołują uczucie zagrożenia. Brak akceptacji rówieśników, niskie poczucie własnej wartości, nie­wielka ilość czasu poświęcanego pociechom przez rodziców, rozwody, rozstania związane z pracą opiekunów za granicą - to tylko niektóre ze zdarzeń, w których mały człowiek często nie potrafi się odnaleźć. Bajeczne mikstury… nie tylko wspomogą wychowanie, ale przede wszystkim będą lekarstwem dla dziecięcych dusz. Odpo­wiednio skonstruowana i przedstawiona małemu człowiekowi bajka może bowiem stanowić pomoc, a nawet terapię dla tej wrażliwej i bezbronnej istoty. [Wydawnictwo Harmonia, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi cenną pomoc wspomagającą naukę czytania. Wspiera ten proces i może być wykorzystywana zarówno samodzielnie, jak również z każdym zestawem podręczników dla uczniów klasy 1. W książce zastosowano kolejność wprowadzania liter zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Dwuznaki, trójznaki oraz głoski zapisywane w dwojaki sposób występują tak jak w elementarzu, czyli po zapoznaniu uczniów ze wszystkimi literami, które pisze się zgodnie z zasadą fonetyczną. Przy analizie i syntezie wprowadzono również sylabę jako ogniwo pośrednie między wyrazem a głoską, które ma za zadanie rozszerzenie tak zwanego pola czytania. Teksty do czytania zawierają nowo poznaną literę oraz litery wprowadzone wcześniej. [Wydawnictwo Harmonia, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-82/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 74-[75].
R. I. Ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym w odniesieniu do podstawy programowej ; R. II. Program edukacyjno-terapeutyczny dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: 1. Wiadomości wstępne ; 2. Szczegółowy program edukacyjno-terapeyrtczny dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym ; R. III. Informacje końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Gatunek
Jak sobie poradzić, JEŻEli jesteś inny? Doskonale wiedzą o tym JEŻE! Takie jak malutka Ada, która pewnego dnia zawitała w ogródku pewnego przedszkola… Jej perypetie zostały przedstawione w formie ilustrowanej historyjki o tym, jak kochać siebie za to, jakim się jest. Opowieść z pewnością zainteresuje nauczycieli, pedagogów i rodziców, ale przede wszystkim dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, które: przeżywają lęk związany z różnymi sytuacjami dnia codziennego; chcą nauczyć się rozpoznawać swoje emocje i je nazywać; pragną zdobyć umiejętność akceptacji siebie i innych; potrzebują, czegoś, co złagodzi ich smutek; borykają się z poczuciem odmienności i osamotnienia. Książka może też stać się dobrą podpowiedzią, jak rozmawiać z dziećmi o ich lękach i trudnościach. Zadanie to ułatwia dołączony do każdej części barometr emocji – pracując z nim, mali czytelnicy szybko nauczą się, jak określać stany emocjonalne i jak sobie z nimi radzić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [78].
Książka przeznaczona jest dla nauczycieli, wykładowców, logopedów, dziennikarzy, mówców, telemarketerów, prawników, dla wszystkich którzy pracują własnym głosem lub nad głosem innych.
1. Komunikacja językowa a głos ; 2. Powstawanie głosu ; 3. Podstawowe zasady profilaktyki i higieny głosowej ; 4. Diagnoza głosu ; 5. Ćwiczenia przygotowujące do prawidłowej emisji głosu ; 6. Ćwiczenia prawidłowej emisji na tekstach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3501 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bajeczki usprawniające pamięć dziecka / Grażyna Wasilewicz. - Wydanie 2. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 70, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Dobra pamięć jest podstawą sukcesów szkolnych. Można ją usprawniać w poszczególnych okresach rozwojowych. Temu celowi służą zawarte w książce krótkie opowiadania, których odbiorcami są dzieci przedszkolne i wczesnoszkolne. W tym wieku rozwój pamięci dowolnej następuje bardzo intensywnie. Opowiadanka mogą być również wykorzystywane dla dzieci nieco starszych, potrzebujących z różnych względów ćwiczeń stymulujących procesy myślowe. Powtarzające się w tekstach, sukcesywnie wydłużane sekwencje słów służą ćwiczeniu pamięci, a zgromadzone pod opowiadaniami pytania zmuszają nie tylko do odtworzenia tych sekwencji, ale również do intensywnego analizowania treści historyjek. Tym samym rozwijamy u dziecka także spostrzegawczość, kojarzenie, zapamiętywanie treści ze zrozumieniem oraz logiczne myślenie. [Wydawnictwo Harmonia, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Czyt-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera program lekcji wychowawczych dla uczniów szkoły podstawowej na wszystkich poziomach klas. Celem proponowanych zajęć jest poszerzenie kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci oraz młodzieży. Umiejętności te mają bezpośredni wpływ na relacje pomiędzy uczniami, wzajemną tolerancję i akceptację. Każdy scenariusz zawiera informacje, jakie przybory i narzędzia potrzebne są do skutecznego przeprowadzenia lekcji. Nauczyciel otrzymuje gotowy opis treści do przekazania oraz tabele z podpowiedziami prawidłowych odpowiedzi. Załączone są także potrzebne karty pracy dla uczniów. Skrypty przygotowane są w taki sposób, aby lekcję z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży mógł przeprowadzić każdy nauczyciel, niezależnie od profilu swojego wykształcenia. [Wydawnictwo Harmonia, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-112342 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej