Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(85)
Forma i typ
Książki
(83)
Proza
(36)
Poradniki i przewodniki
(3)
Audiobooki
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(254)
wypożyczone
(53)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(23)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(16)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(26)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(16)
Filia 2 (Fredry 5)
(12)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(17)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(21)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(10)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(28)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(15)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(12)
Filia 9 (Czackiego 5)
(13)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(23)
Filia 11 (Dębicka 170)
(7)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(7)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(12)
Filia 15 (Lwowska 60)
(10)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(16)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(6)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(5)
Filia 20 (Solarza 9a)
(11)
Autor
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(11)
Ładecka Anna
(9)
Walc Wiesława
(4)
Dambach Karl E. (1945- )
(3)
Ubertowska Aleksandra
(3)
Śniegulska Anna
(3)
Ainsworth Eve
(2)
Ancerowicz Weronika
(2)
Ancerowicz Weronika. Westwood Academy
(2)
Bernall Misty (1961- )
(2)
Bonda Katarzyna (1977- )
(2)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(2)
Cichawa Paweł
(2)
DePino Catherine
(2)
Fonfara Andrzej
(2)
Gawryluk Barbara (1957- )
(2)
Gebauer Karl (1939- )
(2)
Guerin Suzanne
(2)
Hennessy Eilis
(2)
Kuhl Anke (1970- )
(2)
Malinow Anna
(2)
Mortka Marcin (1976- )
(2)
Nilsson Frida (1979- )
(2)
Rusiecka Magdalena
(2)
Yrsa Sigurðardóttir (1963- )
(2)
Allen K. K
(1)
Banasińska Zuzanna
(1)
Barańska Ewa (1947- )
(1)
Barczewska-Zabroń Zofia
(1)
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bauman Adam (1957- )
(1)
Bednarek Justyna (1970- )
(1)
Bennett M. A
(1)
Biarda Michał (1987- )
(1)
Bonda Katarzyna (1977- ). Seria z detektywem Jakubem Sobieskim
(1)
Borowczyk Marta
(1)
Brodzik Małgorzata (1994- )
(1)
Coyne Iain
(1)
Cribb Victoria
(1)
Czarnecka Wiesława
(1)
Czerwiński Kazimierz (edukacja)
(1)
Davidson Zanna
(1)
Davidson Zanna. Antek i potworki
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dyrek Katarzyna Agnieszka
(1)
Dąbrowska-Bąk Maria
(1)
Farrant Natasha
(1)
Farrant Natasha. Pamiętniki Bluebell Gadsby
(1)
Fiedor Marian
(1)
Filippi-Lechowska Paulina
(1)
Fraisse Nora
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Garkowska Małgorzata (1977- )
(1)
Geisler Dagmar (1958- )
(1)
Georg Jutta
(1)
Goffney Joya
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Jastrun Daniel
(1)
Jastrun Daniel (1975- )
(1)
Jóźwiak Michał (tłumacz)
(1)
Kanios Mariusz
(1)
Kanios Mariusz. Seria z Alicją
(1)
Karkowska Magda
(1)
Kaźmierczak Paweł (1970- )
(1)
Kensy Elżbieta
(1)
Ketterman Grace
(1)
Klein Abby
(1)
Klein Abby. Freddy i... / Abby Klein
(1)
Knoll Jessica
(1)
Korobkiewicz Magdalena
(1)
Kosior Filip (1992- )
(1)
Kowalewski Adam
(1)
Kubiczek Jan
(1)
Lawson Sarah
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Liang Ann
(1)
Lucas Charlotte (1972- )
(1)
Maciel Amanda
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Martynkien Ewa
(1)
Mayrock Aija
(1)
McKinley John (1956- )
(1)
Mikołajczak-Woźniak Małgorzata
(1)
Moczuk Eugeniusz
(1)
Molski Tomasz
(1)
Monks Claire P
(1)
Moss Marcel
(1)
Nowakowska Aleksandra
(1)
Nowicki Artur (ilustrator)
(1)
Olweus Dan
(1)
Olweus Dan (1931- )
(1)
Palomares Susanna
(1)
Pawełek Katarzyna
(1)
Pol Renata
(1)
Pomadowska Dorota
(1)
Popławska Monika (tłumaczka)
(1)
Potulny Maciej
(1)
Rasmus-Zgorzelska Agnieszka (1972- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(32)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(39)
2001
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(80)
Język
polski
(78)
Odbiorca
Dzieci
(16)
6-8 lat
(12)
9-13 lat
(12)
14-17 lat
(10)
Młodzież
(10)
Rodzice
(3)
Nauczyciele
(2)
0-5 lat
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(18)
Literatura angielska
(6)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura islandzka
(2)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura szwedzka
(2)
Literatura australijska
(1)
Literatura japońska
(1)
Temat
Przemoc w szkole
(79)
Uczniowie
(26)
Przemoc w rodzinie
(15)
Nastolatki
(13)
Agresywność
(10)
Asertywność
(10)
Przemoc
(7)
Nauczyciele
(6)
Przyjaźń
(6)
Rodzina
(6)
Uczniowie szkół średnich
(6)
Bajkoterapia
(5)
Dziecko
(4)
Mobbing
(4)
Odrzucenie rówieśnicze
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Młodzież
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Przemoc emocjonalna
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Wychowanie
(3)
Bernall, Cassie (1981-1999)
(2)
Bernall, Misty (1961- )
(2)
Chłopcy
(2)
Dyskryminacja
(2)
Dziewczęta
(2)
Elita społeczna
(2)
Gniew
(2)
Jakub Sobieski (postać fikcyjna)
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konwersja religijna
(2)
Media społecznościowe
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Osioł
(2)
Policjanci
(2)
Popularność w grupie rówieśniczej
(2)
Poszukiwania zaginionych
(2)
Prywatni detektywi
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Próba samobójcza
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Seryjni zabójcy
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkoły
(2)
Tajemnica
(2)
Trauma
(2)
Trudne sytuacje życiowe
(2)
Wsie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Znęcanie się
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Afroamerykanie
(1)
Alicja Romska (postać fikcyjna)
(1)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Autyzm
(1)
Bezludna wyspa
(1)
Bliźnięta
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dzienniki
(1)
Film dokumentalny
(1)
Fraisse, Marion
(1)
Fraisse, Nora
(1)
Freddy Thresher (postać fikcyjna)
(1)
Gimnazja
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Hokej na lodzie
(1)
Inność
(1)
Internaty
(1)
Internet
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Królik
(1)
Kłamstwo
(1)
Las
(1)
Ludzie bogaci
(1)
Ludzie starzy
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Matematyka
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Mowa nienawiści
(1)
Mundurki szkolne
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież głucha
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Temat: dzieło
Płomyczek (czasop.)
(1)
Temat: czas
2001-0
(7)
1989-
(4)
2001-
(3)
Temat: miejsce
Warszawa (woj. mazowieckie)
(4)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(3)
Szwecja
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Teksas (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Powieść obyczajowa
(18)
Powieść
(7)
Kryminał
(5)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(5)
Poradnik
(4)
Powieść przygodowa
(4)
Wydawnictwa dla dzieci
(4)
Materiały pomocnicze
(2)
Pamiętniki amerykańskie
(2)
Poradniki
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Dane statystyczne
(1)
Fantastyka
(1)
Fantasy
(1)
Literatura młodzieżowa niemiecka
(1)
Manga
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki francuskie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Powieść amerykańska
(1)
Powieść młodzieżowa psychologiczna
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Powieść psychologiczna amerykańska
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Romans
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Thriller
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
85 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The surivival guide to bullying" 2015.
Czy wiesz, że ponad połowa uczniów ma za sobą doświadczenie przemocy rówieśniczej? Strach przed eskalacją przemocowych zachowań powstrzymuje wiele osób od szukania pomocy. „Przemoc. Podręcznik przetrwania dla nastolatków” to pomocna dłoń osoby, która przeżyła to piekło i przetrwała. Książka zawiera porady dotyczące przetrwania, osobiste anegdoty i literacką twórczość autorki, która zachęca do kreatywnych działań podczas szukania rozwiązania problemów. Aija Mayrock doświadczyła prześladowania na własnej skórze. Zamiast pozwolić, żeby te doświadczenia ją złamały, skupiła swoją dobrą energię na pisaniu i wydała własnymi środkami poradnik dla wszystkich, którzy zmagają się z przemocą w szkole i poza nią. W poruszającej opowieści o swoich trudnych doświadczeniach dzieli się strategiami, które pomogły jej przetrwać i rozkwitnąć. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1dz-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3dz-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6dz-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9dz-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Martyna Senator, ulubiona autorka nastolatków i młodych dorosłych, stworzyła powieść, o której będziecie pamiętać przez długie tygodnie. Nina jest młodą i wrażliwą dziewczyną, a ponad wszystko kocha taniec. Jej na pozór idealne życie z dnia na dzień zamienia się w koszmar. Kacper próbuje wmieszać się w tłum i zniknąć. Kiedyś miał wszystko, teraz za wszelką cenę chce po prostu przetrwać. Ta poruszająca książka o gniewie, nieuzasadnionej nienawiści, przemocy w szkole i hejcie otwiera oczy na zdarzenia, które mogą dotyczyć każdego z nas. Zdarzenia, o których trudno będzie zapomnieć. [We Need Ya, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 12 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-IV/P (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.12-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-IV/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 176-191. Indeks.
Rozdział I. Pedagogika nauką o wychowaniu. 1. Charakterystyka pedagogiki jako nauki. 2. Działy i subdyscypliny we współczesnej pedagogice. 3. Teoria wychowania jako dziedzina wiedzy pedagogicznej. 3.1. Teoria wychowania w relacjach z innymi naukami. 3.2. Przedmiot badań teorii wychowania. 3.3. Możliwości uprawiania teorii wychowania. 4. Pojęcie wychowania i jego istota. Rozdział II. Aksjologiczny wymiar procesów edukacyjnych. 1. O kondycji moralnej współczesnego człowieka i świata. 2. Pojęcie i klasyfikacje wartości. 3. Wartości we współczesnej edukacji. Rozdział III. Rodzina jako podstawowe środowisko życia i wychowania człowieka. 1. Rodzina w ujęciu definicyjnym. 2. Funkcje rodziny i problem jej dysfunkcyjności. 3. Próba typologizacji rodzin. 4. Model postaw rodzicielskich. 5. Problemy i przemiany współczesnych rodzin - w kontekście polskiej transformacji ustrojowej. Rozdział IV. Szkoła i nauczyciel w zmieniającej się rzeczywistości. 1. Wprowadzenie do rozważań o szkole. 2. Edukacja szkolna w obliczu złożoności cywilizacyjnych nowego stulecia. 3. Współczesny wizerunek szkoły i nauczyciela. 4. Nauczyciel i uczeń w relacjach dialogowych. Rozdział V. O przemocy wobec dziecka. 1. Przemoc - pojęcie i społeczny kontekst. 2. Przemoc w rodzinie. 2.1. Pojęcie przemocy w rodzinie i jej formy. 2.2. Możliwości zapobiegania przemocy w rodzinie. 3. Szkoła terenem przemocy. 3.1. Opresja szkolna. 3.2. Pojęcie i formy przemocy szkolnej. 3.3. Charakterystyka ofiary i sprawcy przemocy rówieśniczej. 3.4. W trosce o kreowanie szkoły wolnej od przemocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-99021 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Excuse me while I ugly cry" 2021.
Poruszający współczesny romans young adult dla wielbicieli powieści Do wszystkich chłopców, których kochałam Jenny Han, którzy pokochają tajemnice, chemię między bohaterami i motyw „enemies to lovers”. Quinn robi listy wszystkiego – od dni, w których płakała, poprzez „rzeczy, których nigdy nie wypowiem na głos", aż po chłopców, których chciałaby pocałować. Jej listy utrzymują ją przy zdrowych zmysłach. Spisując swoje lęki na papierze, nie musi stawić im czoła w rzeczywistości. Aż do momentu, gdy jej dziennik znika... Anonimowe konto publikuje jedną z jej list na Instagramie, tak że cała szkoła może się z nią zapoznać i szantażuje ją, by stawiła czoło swoim siedmiu największym lękom. W przeciwnym razie cały jej dziennik zostanie ujawniony. Co wyniknie z próby zmierzenia się ze wszystkim, czego od zawsze obawia się dziewczyna? Czy Quinn znajdzie odwagę, by być szczerą, żyć chwilą i się zakochać? [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-YA (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy w Klasie)
(Pedagogika)
Bibliogr. s. 62-63.
I. Agresja: 1) Informacje ogólne; 2) Zmienna natura agresji; 3) Czy chłopcy są bardziej agresywni od dziewcząt?; 4) Kiedy agresywne zachowanie staje się problemem?; 5) Czynniki wywołujące agresję; 6) Różnice indywidualne; 7) Tłumienie zachowań agresywnych; 8) Wskazówki dla rodziców; II. Prześladowanie: 1) Informacje ogólne; 2) Gdzie dochodzi do prześladowania?; 3) Typy prześladowań; 4) Powszechność zjawiska; 5) Niebezpieczne skutki; 6) Kto kogo dręczy?;7) Przeciwdziałanie prześladowaniu III. Uwagi końcowe: Ocena agresji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-8042 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R-7494 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dissertationes Paedagogicae ; 6)
Bibliografia na stronach [275]-282.
WPROWADZENIE: Sytuacja problemowa ; Medialny kontekst zjawiska ; Zachowania opresyjne uczniów ; Koncepcja i struktura badań nad szkolną opresją ; CZ. I. ILUSTRACJE EMPIRYCZNE: R. 1. ILUSTRACJE EMPIRYCZNE – BADANIA SONDAŻOWE. ANATOMIA WYDARZEŃ: Rozmiary opresyjnych zachowań ; Formy uczniowskiej opresyjności ; Uczucia i reakcje nauczycieli w sytuacji opresji ; Reakcje klasy ; Pomysły nauczycieli na przeciwdziałanie opresyjnym zachowaniom ; R. 2. ILUSTRACJE EMPIRYCZNE – BADANIA W TERENIE. KONTEKST ZJAWISKA: Opresyjni uczniowie opresyjnej szkoły ; Nauczyciele prowokujący opresyjność uczniów ; Nauczyciel kat ; Nauczyciel ofiara ; Nauczyciel widmo ; Nauczyciel ziom ; Obsada w roli ; Opresyjność uczniów jako sygnał zakłóconej komunikacji w szkole ; Zachowania komunikacyjne nauczycieli ; Zachowania komunikacyjne uczniów L Komunikacyjne rozmijanie ; Opresja zamiast dialogu ; CZ. II. PRÓBY INTERPRETACJI: R. 1. OPRESYJNOŚĆ JAKO ECHO NASZYCH CZASÓW: Opresyjność jako efekt społecznego zepsucia ; Opresyjność jako przejaw życia „bez drogowskazów” ; Kulturowe ADHD ; Normalni niemoralni ; Karykaturyzacja wolności ; Deficyt samokontroli ; „Odkotwiczeni” ; R. 2. OPRESYJNOŚĆ JAKO ZNAK SIŁY MEDIALNYCH ODDZIAŁYWAŃ: Wychowankowie popkultury ; Deformacja postrzegania ; Lansowany styl bycia ; Eskapizm ; Przemoc oswojona ; Komunikacyjne antywzory ; Zwulgaryzowanie ; Klonowanie medialnej rzeczywistości ; R. 3. OPRESYJNOŚĆ JAKO DESTRUKCYJNA PSOTA: Era dzikich GAN ; „Zabawne gry” w rytmie fiesty ; Moda na poniewieranie ; Istota destrukcyjnej psoty ; R. 4. OPRESYJNOŚĆ JAKO FORMA ZDEGENEROWANEJ AUTOPREZENTACJI: Teraz JA! ; „Osobowość castingowa” ; Wszystko jest na sprzedaż ; „Wyemituj siebie” ; Prezentacja przez skandal ; Deficyt uznania ; Ekshibicjonizm w szkole ; Istota zdegenerowanej autoprezentacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106211 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. [235]-247.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
Spis treści także ang.
1. RELACJE INTERPERSONALNE W EDUKACJI I ICH ZAGROŻENIA: Konflikty i mobbing a bezpieczeństwo psychofizyczne jednostki w szkołach różnego szczebla ; Stres a komunikacja społeczna ; Dziecko w kulturze milczenia. Rozważania na temat przemocy w komunikacji między dorosłymi i dziećmi ; Koncepcje przyjaźni w adolescencji a zachowania podwyższonego ryzyka. Badania jakościowe ; Ukryty program w komunikacji niewerbalnej na przykładzie wprowadzenia obowiązku noszenia jednolitego stroju w gimnazjach - niebezpieczeństwa i zagrożenie ; Negatywne postawy nauczyciela przyczyną konfliktów komunikacyjnych prowadzących do napięć w procesie edukacyjno-wychowawczym dziecka ; Obraz nauczyciela w teorii i praktyce szkolnej. 2. KOMUNIKACJA I NEGOCJACJE - ZAGROŻENIA PSYCHOSPOŁECZNE I PROFILAKTYKA: Učitel' - zdroj bezpečia v školskom prostredi? ; Narracje - przemoc - negocjacje: trzy wymiary trójpodmiotowej komunikacji szkolnej w spojrzeniu fenomenologiczno-hermeneutycznym ; Relacje interpersonalne w szkole. Perspektywa kompetencji i umiejętności kierowniczych (nauczycielskich) w odniesieniu do sytuacji konfliktowych ; Komunikacja społeczna w przywództwie. Perspektywa zapobiegania konfliktom interpersonalnym w grupie ; Wykorzystanie koncepcji motywów poznawania świata i uczenia się ucznia w efektywnej komunikacji w szkole ; Zaufanie jako warunek efektywnej komunikacji interpersonalnej. Kategoria zaufania w opiniach studentów Wojskowej Akademii Technicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95258 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 251)
Bibliogr. - Badaniami objęto młodzież drugich klas rzeszowskich liceów ogólnokształcących
1.Przemoc - jej istota i skutki; 2.Uwarunkowania przemocy w relacjach interpersonalnych3. Metodologia badań własnych; 4.Przemoc w rozumieniu i doświadczeniach badanych osób; 5.Przemoc w ocenie badanej młodzieży; 6.Opinie młodzieży na temat przemocy w relacjach międzyludzkich i ich związek z postrzeganymi postawami rodzicielskimi - wnioski z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.34/.35 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badaniami objęto młodzież drugich klas rzeszowskich liceów ogólnokształcących.
Bibliogr.
I.Przemoc - jej istota i skutki.II.Uwarunkowania przemocy w relacjach interpersonalnych.III. Metodologia badań własnych.IV.Przemoc w rozumieniu i doświadczeniach badanych osób.V.Przemoc w ocenie badanej młodzieży.VI.Opinie młodzieży na temat przemocy w relacjach międzyludzkich i ich związek z postrzeganymi postawami rodzicielskimi - wnioski z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-88497 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Maybe you / Weronika Ancerowicz. - Oświęcim : Wydawnictwo NieZwykłe, 2023. - 397 stron ; 21 cm.
(Westwood Academy / Weronika Ancerowicz ; 2)
Stanowi cz. 2 cyklu "Westwood Academy". Cz. 1 pt.: For sure not you.
Wiek: 16+.
Tekst w języku polskim.
Kontynuacja losów Natalie i Blaise’a - bohaterów For Sure Not You! Natalie i Blaise rozpoczynają drugi semestr ostatniej klasy w Westwood Academy. Po tym, w jakich okolicznościach widzieli się ostatnio, oboje zachowują dystans. Natalie coraz gorzej radzi sobie z otaczającą ją presją. Zaczyna balansować na krawędzi i właśnie wtedy Blaise przez przypadek dowiaduje się, co dziewczyna robi, by zapomnieć o całym świecie. Ich drogi znów się przecinają, a na jaw wychodzą kolejne sekrety. Blaise zdaje sobie sprawę, że nie poznaje już dziewczyny, która kiedyś tak bardzo zalazła mu za skórę. Chłopak musi zdecydować, czy da się ponieść niechęci do Natalie, czy może jednak znajdzie w sobie na tyle empatii, by pomóc jej w odnalezieniu siebie. [www.azymut.pl, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
I. PRZYCZYNY AGRESJI I PRZEMOCY W SZKOLE: Tłumienie cielesności przyczyną powstawania agresji w szkole ; Zachowania agresywne wśród uczniów a przynalezność do subkultur młodzieżowych ; "Lawina bieg od tego zmienia, /Po jakich toczy się kamieniach". Relacje nauczyciel-uczeń, uczeń-nauczyciel jako pochodna świadomości przemocy w środowisku szkolnym ; Rozpoznawanie przyczyn zachowań agresywnych u uczniów. II. PERCEPCJA ZJAWISK AGRESJI I PRZEMOCY: Od bierności do działania. Przegląd typów postaw uczniów wobec przemocy i agresji ; Przemoc w pomorskich gimnazjach ; Wartości preferowane przez młodzież licealną w kontekście doświadczanej przez nią przemocy w szkole ; Wykorzystanie kwestionariusza "Moje życie w szkole" do pomiaru zachowań agresywnych ; Agresywne zachowania uczniów - wyzwanie dla nauczyciela. Obawy i opinie studentów kierunków pedagogicznych. III. TYPY I FORMY AGRESJI I PRZEMOCY W SZKOLE: "Fala w szkole"? Sprawcy, ofiary, motywy ; Wybrane przejawy agresji wśród uczniów gimnazjum na terenie miasta i gminy Słupsk ; Zjawisko agresji dziewcząt w wieku gimnazjalnym ; Dyskryminacja jako przejaw agresji wobec dzieci cudzoziemców w polskiej szkole ; Szkoła w Polsce miejscem rzetelnego kształcenia i krzewienia tolerancji wobec mniejszości seksualnych ; Uwarunkowanie agresji wśród młodzieży akademickiej ; Nieformalne programy nauczania a system szkolnej przemocy symbolicznej. IV. SZKOLNA PRZEMOC I AGRESJA W PERSPEKTYWIE KODEKSU KARNEGO: Przestępczość nieletnich. Odpowiedzialność nieletniego na gruncie Kodeksu karnego z 1997 roku i proponowanych zmian w prawie ; Administracyjno-prawne środki służące rozwiązywaniu problemu przemocy i agresji w szkole ; Znaczenie edukacji prawnej w zakresie profilaktyki przemocy w szkole. V. SPOSOBY PRZECIWDZIAŁANIA SZKOLNEJ AGRESJI I PRZEMOCY: Prewencja zachowań dewiacyjnych w szkole. Od pluralizmu do integralności metod przeciwdziałania ; Relacja mistrz - uczeń jako pozytywna propozycja wyjścia poza spiralę przemocy w szkole ; Kreowanie właściwych relacji między wychowawcą a wychowankiem w myśl pedagogiki niedyrektywnej jednym ze sposobów zapobiegania agresji w szkole ; Uzdrowić agresję. Edukacja emocjonalna młodzieży szkolnej ; Bezpieczeństwo małego dziecka w szkole ; Zachowania agresywne wśród uczniów i młodzieży. Praktyczne i teoretyczne aspekty przeciwdziałania ; Profilaktyka szkolna w internecie ; Przemoc w szkole - wyzwania i zagrożenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-93038 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Stiff upper lip : secrets, crimes and the schooling of a ruling class" 2017.
Indeks.
Gdy Alex Renton opublikował w „Observerze” artykuł o tym, jak był krzywdzony w swojej szkole z internatem, otrzymał setki listów z podobnymi historiami. Stały się one punktem wyjścia do książki, która jest jednocześnie reportażem, autobiografią i publicystyką. Prywatne szkoły, w których czesne wynosi kilkadziesiąt tysięcy funtów rocznie, to dla Brytyjczyków ważny symbol przynależności do elity, a dla reszty świata - bajkowa rzeczywistość rodem z „Harry’ego Pottera”. Tymczasem Renton odsłania zupełnie inne oblicze szkół z internatem. Pisze o sadyzmie nauczycieli, wyrachowaniu dyrektorów, panującej w tych placówkach zmowie milczenia na temat działalności pedofilów. O tym, jak kilku i kilkunastoletnie dzieci molestowane seksualnie przez opiekunów były dotkliwie karane za jakiekolwiek próby ujawnienia procederu. I o smutnej przyczynie legendarnej angielskiej "flegmy", czyli narzucanej przez wieki brytyjskim elitom kulturze trzymania fasonu bez względu na wszystko. Ale w tej historii najbardziej zdumiewające jest, dlaczego brytyjscy rodzice, którzy sami przeszli przez piekło szkół z internatem, posyłają do nich własne dzieci. [Prószyński Media, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-82-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. mieszkańców woj. podkarpackiego (zagadnienie edukacji do starości) i wychowanków Domu dla Dzieci i Młodzieży "Mieszko" w Rzeszowie.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Zagubione i zaniedbane obszary polskiej pedagogiki ; Edukacja dla kultury humanistycznej wobec przesilenia aksjologii wychowawczej posmodernizmu ; Uczenie się cyberprzestrzeni przez zapping: sprzeczność "cyfrowy uczeń" - "analogowy nauczyciel" ; Przemoc i agresja w szkole ; Indywidualne i społeczne znaczenie wartości wykształcenia ; Edukacja do starości jako istotne zadanie andragogiczne (na przykładzie wybranych środowisk województwa podkarpackiego) ; Zwiększanie szans dzieci z dysleksją rozwojową na sukces edukacyjny w szkole ; Neurofizjologiczne metody wspomagania rozwoju dzieci ; Zjawisko pornografii jako zagrożenie w procesie rozwoju dzieci i młodzieży ; Zwiększenie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży poprzez efektywne wykorzystanie czasu wolnego na przykładzie wychowanków Domu Dziecka ; Promocja zdrowia w szkole wyższej - oczekiwania a rzeczywistość ; Rodzina jako podstawowe środowisko profilaktyki w opinii studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98575 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka, która zmieniła życie milionów rodzin - powinni ją przeczytać wszyscy: nastolatki, ich rodzice i wychowawcy! Trudno wyobrazić sobie książkę, która w równie prosty i przekonujący sposób podpowiada Czytelnikom, jak przezwyciężać konflikty w rodzinie. Ta książka nie jest słodka i nie ma nic wspólnego z kaznodziejstwem, charakterystycznym dla tak zwanej literatury inspirującej. Jest "głęboką opowieścią o człowieku, którą powinni przeczytać wszyscy rodzice i wszystkie nastolatki". [New York Post]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-2 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wtorek; 2. Córeczka tatusia; 3. Napisała: zabić; 4. Front domowy; 5. Całkowity zwrot; 6. Trudy miłości; 7. Umierając, żyjemy; 8. Refleksje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-272 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród uczniów i nauczycieli w woj. podkarpackim (s. 97-101, 126-133) oraz wśród dzieci uczęszczających na zajęcia plastyczne w Świetlicy Socjoterapeutycznej w Rzeszowie (s. 114-121).
Bibliogr. przy art.
Tekst częśc. słowac.
Krystyna Żuchelkowska - Kompetencje nauczyciela przedszkola w zmieniającym się świecie ; Jan Kida - Komunikacja językowa i artystyczna w kształceniu wartości humanistycznych ; Alicja Kubik - Z badań nad nabywaniem kompetencji fonologicznej dzieci rozpoczynających naukę czytania ; Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz - Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagania rozwoju kompetencji językowych dziecka przedszkolnego ; Elżbieta Szefler - Czy literatura dla dzieci traci na aktualności? Wizerunek nauczyciela i szkoły w wybranych pozycjach z literatury dla dzieci II połowy XX i początku XXI wieku ; Anna Bajorek - Rola nauczyciela we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; Ewa Swoboda - Kształcenie myślenia matematycznego dzieci w wieku przedszkolnym ; Małgorzata Świdrak - Gotowość szkolna dzieci rozpoczynających naukę w klasie pierwszej ; Elżbieta Socha - Przemoc wśród uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Sławomira Pusz - Zadania nauczyciela przedszkola w diagnozowaniu ryzyka dysleksji ; Anna Steliga - Funkcje zajęć plastycznych w terapii przedszkolnego dziecka niepełnosprawnego psychoruchowo ; Danuta Ochojska - Nauczyciel przedszkola wobec integracji dzieci niepełnosprawnych umysłowo i zdrowych ; Agnieszka Łaba - Efektywność wczesnych programów terapeutycznych w kształtowaniu umiejętności komunikacyjnych dzieci z zespołem Downa ; Gabriela Paprotna - Trudności w procesie kształcenia nauczycieli przedszkola ; Teresa Piątek, Bogumiła Wańczyk, Ewa Pokorska - Samoświadomość nauczyciela w kontekście podejmowanych przez niego działań pedagogicznych ; Ewa Szadzińska - Zróżnicowanie wiedzy o procesie kształcenia jako podstawy działań nauczyciela klas I-III i wychowawcy przedszkola ; Anna Struzik - Wybór i ocena programów do kształcenia zintegrowanego ; Alicja Ungeheuer-Gołąb - Metody pracy z tekstem poetyckim a wychowanie przez sztukę ; Marta Uberman - Dziecko w świecie sztuki. Wychowanie przez plastykę w edukacji zintegrowanej ; Jerzy Tomala - Wychowanie przez plastykę w klasach początkowych ostatniego trzydziestolecia w Polsce ; Marzena Staszewska - Szkolne konkursy plastyczne rekompensatą braku lekcji plastyki w liceum ogólnokształcącym ; Michal Tokár - Učitel, žiak a ilustrácia ; Irena Medňanská - Nové kompetencie učitel'a hudobnej výchovy ; Joanna B. Hałaj - Kompetencje interpersonalne nauczycieli różnych szczebli nauczania ; Zbigniew Ruszaj - Społeczno-administracyjne uwarunkowania rozwoju kompetencji zawodowych nauczyciela ; Maria Butrymowicz - Podmiotowość nauczyciela a mobbing w miejscu pracy ; Beata Zięba - Trudności opiekuna-wychowawcy w placówce socjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96397 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Już nikt mnie nie skrzywdzi / Marcel Moss. - Wydanie I. - Poznań : Filia, 2023. - 302, [2] strony ; 21 cm.
(Filia Mroczna Strona)
Stanowi cz. 5. cyklu "Liceum Freuda". Cz. 1. pt.: Nie wiesz wszystkiego, cz. 2 pt.: Wszyscy muszą zginąć, cz. 3 pt.: Nie wiesz nic, cz. 4. pt.: Nie wiesz dlaczego.
Warszawski licealista Maks Hajder w trakcie rodzinnej kłótni wpada w szał i atakuje nożem domowników. Jego rodzice giną na miejscu, a młodszy brat w stanie krytycznym trafia do szpitala. Przybyłe na miejsce służby zastają Maksa siedzącego spokojnie na podłodze i otoczonego zakrwawionymi ciałami. Sprawia on wrażenie, jakby nie zdawał sobie sprawy z tego, co zrobił. Tydzień po zatrzymaniu Maks targa się na własne życie i zapada w śpiączkę. Gdy odzyskuje przytomność, początkowo nie potrafi przypomnieć sobie szczegółów tamtego tragicznego dnia. Prowadzący śledztwo i zmagający się z medialną presją policjanci próbują ustalić, dlaczego spokojny, lubiany i pochodzący z dobrego domu nastolatek dopuścił się tak potwornej zbrodni. Gdy Maks odzyskuje wreszcie pamięć, przenosi ich do mrocznego, toksycznego świata pełnego fizycznych i psychicznych tortur, których dopuszczał się na nim ojciec. Przerażeni śledczy odkrywają, jakie dramaty latami rozgrywały się za zamkniętymi drzwiami okazałego domu Hajderów. I mają wątpliwości, czy Maks jest z nimi szczery. ‌Co tak naprawdę wydarzyło się tamtego dnia? Czy Maks mówi prawdę? I czym jest tajemnicza organizacja o nazwie Armia Pokrzywdzonych, której członkowie samodzielnie wymierzają karę sprawcom przemocy wobec nastolatków? [Wydawnictwo Filia, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 19 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-pol. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-krym. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-krym (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-krym. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-krym. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-krym. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.9-krym. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-krym. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-krym. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.12-krym. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-krym. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-krym. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.17-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-lit.pol.w. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. s. [296].
Bibliogr. s. [283]-295.
Streszcz. ang. przy pracach.
1. KIERUNKI I ZAŁOŻENIA ZMIAN PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ: Kierunki zmian w pedagogice społecznej a opiekuńczej: diagnozy - analizy - interpretacje ; Pedagogika opiekuńcza i praca socjalna jako składniki bezpieczeństwa wewnętrznego państwa ; Człowiek a społeczeństwo globalne: między sprzecznością a koniecznością współistnienia ; "Pęknięty" kapitał społeczny Polaków ; System wsparcia rodziny w Polsce a prawa dziecka ; Szanse i bariery zastosowania podejścia systemowego w pedagogice opiekuńczej. 2. INSTYTUCJONALNE FORMY OPIEKI: Instytucjonalne formy wsparcia rodziny - historia i teraźniejszość ; Placówki socjalizacyjne w perspektywie zmian ; Opieka nad dzieckiem jednym z zadań przedszkola ; Letni wypoczynek dzieci i młodzieży jako czas na twórcze rozwijanie tożsamości kulturowej ; Aktualność metody ośrodków pracy. 3. OPIEKA W RODZINIE: Status dziecka we współczesnej rodzinie ; Nieśmiałość dziecka a migracja zarobkowa rodziców ; Wychowawcze i socjalne działania na rzecz ofiar przemocy domowej ; Postawy uczniów szkoły podstawowej wobec ludzi starszych i starości. 4. PROFILAKTYCZNE I TERAPEUTYCZNE FUNKCJE OPIEKI: Poczucie bezsensu życia wychowanków domów dziecka ; System profilaktyki i pomocy dzieciom dyslektycznym ; Trudności w uczeniu się dzieci konsekwencją nieprawidłowej stymulacji rozwoju ; Opieka nad dzieckiem z autyzmem elementem systemu pomocy społecznej. 5. PROFESJONALIZACJA PRACY SOCJALNEJ: Praca socjalna skoncentrowana na rozwiązaniach i jej realizacja w USA, Europie i Polsce ; Założenia normatywnego wymiaru pracy socjalnej ; Zastosowanie edukacji moralnej w pracy socjalnej ; Zadania profesjologa w opiece nad dzieckiem ; Pracownik socjalny wobec problemów osób niepełnosprawnych ; Portret profesjonalnego pracownika socjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95500 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej