Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(90)
Forma i typ
Książki
(76)
Poradniki i przewodniki
(12)
Publikacje naukowe
(11)
Czasopisma
(9)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Audiobooki
(4)
Proza
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(119)
wypożyczone
(15)
tylko na miejscu
(10)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(28)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(10)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(58)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(4)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(3)
Filia 2 (Fredry 5)
(4)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(6)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(3)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(4)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(4)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(9)
Kaliszczak Lidia
(5)
Fedan Roman (1937- )
(3)
Szara Katarzyna
(3)
Tracy Brian (1944- )
(3)
Czudec Adam (1952- )
(2)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(2)
Marczuk Stanisław (1948-2022)
(2)
Motłoch Michał
(2)
Pierścieniak Agata
(2)
Rumieńczyk Bartosz
(2)
Skrzypczak Jerzy (1960- )
(2)
Sugiero Joanna
(2)
Witkowska Magda
(2)
Alińska Agnieszka
(1)
Artymowska Ola
(1)
Babiak Jerzy (1943- )
(1)
Bahcall Safi (1968- )
(1)
Baj Beata
(1)
Bal-Woźniak Teresa
(1)
Barnum Phineas Taylor (1810-1891)
(1)
Barwińska-Małajowicz Anna
(1)
Biernat Kamil
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Bythell Shaun
(1)
Bąk Mieczysław
(1)
Błachut Barbara
(1)
Casnocha Ben
(1)
Cichocki Tomasz
(1)
Ciepłowska Agnieszka
(1)
Cierpiał-Wolan Marek
(1)
Ciesielska Ewa (filolog)
(1)
Cieński Jan (1965- )
(1)
Cieślik Jerzy
(1)
Clarke Stephen (1959- )
(1)
Czekaj Janusz
(1)
Czekałowski Karol Konrad
(1)
Daniels Kathryn
(1)
Dankowska Małgorzata
(1)
De Bono Edward (1933-2021)
(1)
Dondziłło Grzegorz
(1)
Drucker Peter Ferdinand (1909-2005)
(1)
Drzewicki Maciej
(1)
Dziedzic Sylwia Anna
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Florida Richard L. (1957- )
(1)
Gietka-Ostrowska Aleksandra
(1)
Glinka Beata
(1)
Grant Adam (1981- )
(1)
Halaba Małgorzata
(1)
Haliżak Edward (1950- )
(1)
Hamel Gary (1954- )
(1)
Hess Karl (1923- )
(1)
Hoffman Reid
(1)
Hsieh Tony (1973- )
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jaremczuk Kazimierz
(1)
Jelonek Adam W. (1968- )
(1)
Józefowicz-Pacuła Joanna
(1)
Kaczmarek Krzysztof (doradca podatkowy)
(1)
Kaczmarska Bożena
(1)
Kata Ryszard
(1)
Kettner Daria
(1)
Klimczak Tomasz
(1)
Klonowski Zdzisław
(1)
Koszela Mirosław (statystyka)
(1)
Kowalczyk Marek A
(1)
Kowalski Witold (organizacja i zarządzanie)
(1)
Kozłowska Barbara
(1)
Krzyżanowski Tomasz
(1)
Kubal Grzegorz
(1)
Kubicki Grzegorz (dziennikarz)
(1)
Kulawczuk Przemysław (1961- )
(1)
Kućma Tomasz
(1)
Kuźniar Roman
(1)
Kwiatkowski Stefan
(1)
Lenik Katarzyna
(1)
Leśniowski Tomasz
(1)
Lichtarski Jan (1946- )
(1)
Lipa Michał
(1)
Lukk-Toompere Regina (1953- )
(1)
Läks Helena
(1)
Malina Dorota
(1)
Marek-Zborowska Barbara
(1)
Masters Blake (1986- )
(1)
McIver Meredith
(1)
Meyer Erin (1971- )
(1)
Michalak Robert (1968- )
(1)
Michalczuk Anna
(1)
Michalowicz Mike
(1)
Miel Rudi (1965- )
(1)
Millecamps
(1)
Miller Adam (prawnik)
(1)
Motyl Michał
(1)
Mroczkowski Paweł
(1)
Młynarczyk Katarzyna (marketing)
(1)
Nowak Grzegorz
(1)
Nowakowski Marcin Konstanty ( -2008)
(1)
Pawłowski Konrad (tłumacz)
(1)
Penkala Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(36)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(43)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(87)
Język
polski
(85)
Odbiorca
Menedżerowie
(4)
Dzieci
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
6-8 lat
(2)
Szkoły wyższe
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Młodzież
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura belgijska
(1)
Literatura estońska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Przedsiębiorczość (postawa)
(40)
Przedsiębiorczość
(29)
Innowacje
(17)
Zarządzanie
(17)
Przedsiębiorstwo
(16)
Rozwój regionalny
(14)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(12)
Sukces
(12)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(10)
Kultura organizacyjna
(7)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(7)
Klastry (ekonomia)
(6)
Nierówności społeczne
(6)
Przedsiębiorczość akademicka
(6)
Wzrost gospodarczy
(6)
Globalizacja
(5)
Inkubatory przedsiębiorczości
(5)
Kobieta
(5)
Menedżerowie
(5)
Praca
(5)
Samorząd terytorialny
(5)
Specjalna strefa ekonomiczna
(5)
Bezrobocie
(4)
Bogactwo
(4)
Decyzje
(4)
Gospodarka
(4)
Gospodarka terenowa
(4)
Marketing
(4)
Otoczenie firmy
(4)
Polityka gospodarcza
(4)
Rolnictwo
(4)
Rynek pracy
(4)
Siła robocza
(4)
Start-up
(4)
Wiedza
(4)
Wsie
(4)
Współpraca transgraniczna
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Agroturystyka
(3)
Banki spółdzielcze
(3)
Bezpieczeństwo
(3)
Gospodarstwo domowe
(3)
Inwestycje zagraniczne
(3)
Jakość życia
(3)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(3)
Kapitał ludzki
(3)
Kariera
(3)
Konkurencja
(3)
Kreatywność
(3)
Kształcenie
(3)
Mieszkania
(3)
Mleczarstwo
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Polityka innowacyjna
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Przemysł rolno-spożywczy
(3)
Przywództwo
(3)
Regionalizm
(3)
Rozwój społeczny
(3)
Społeczeństwo
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(3)
Spółdzielczość
(3)
Turystyka
(3)
Usługi
(3)
Współpraca gospodarcza
(3)
Wykształcenie
(3)
Biurokracja
(2)
Biznesplan
(2)
Budżety gminne
(2)
Budżety terenowe
(2)
Controlling
(2)
Demokracja
(2)
Dług publiczny
(2)
Efektywność ekonomiczna
(2)
Ekonomia
(2)
Energetyka
(2)
Finansowanie
(2)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Gospodarka kapitalistyczna
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Handel zagraniczny
(2)
Kapitalizm
(2)
Kapitał społeczny
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Kredyt
(2)
Kryzys gospodarczy
(2)
Miasta
(2)
Nauka
(2)
Nawyki
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Odmienność kulturowa
(2)
Odpoczynek
(2)
Parki technologiczne
(2)
Partnerstwo lokalne
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Polityka regionalna UE
(2)
Pomoc publiczna
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Produktywność pracy
(2)
Temat: dzieło
Książę
(1)
Temat: czas
2001-
(16)
2001-0
(15)
1989-
(11)
1901-2000
(6)
1989-2000
(3)
1801-1900
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(18)
Województwo podkarpackie (1999- )
(11)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Ukraina
(3)
Chiny
(2)
Tarnobrzeg (woj. podkarpackie ; okręg)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Świat
(2)
Arktyka (region)
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Gmina Brześć Kujawski (woj. kujawsko-pomorskie, pow. włocławski)
(1)
Górny Śląsk
(1)
Jasło (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Kaszuby
(1)
Kraje europejskie
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Małopolskie, województwo
(1)
Mucharz (woj. małopolskie, pow. wadowicki, gm. Mucharz ; okolice)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Podkarpacie Północne
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Polska (część północna)
(1)
Polska Wschodnia
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Szwecja
(1)
Tarnobrzeg (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Tarnobrzeskie, Jezioro
(1)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(1)
Wielkopolska
(1)
Wigtown (Wielka Brytania ; okolice)
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Świnna Poręba
(1)
Gatunek
Poradnik
(15)
Opracowanie
(14)
Czasopismo ekonomiczne
(4)
Czasopismo naukowe
(4)
Opowiadania i nowele
(3)
Raport z badań
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręcznik
(2)
Poradniki dla młodzieży
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Dane statystyczne
(1)
Komiks
(1)
Monografia
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(24)
Zarządzanie i marketing
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Rozwój osobisty
(4)
Historia
(2)
Nauka i badania
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Psychologia
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Transport i logistyka
(1)
90 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71058 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Tytuł oryginału: "The Start-up of you : adapt to the future, invest in yourself and transform your career" 2012.
Współczesny rynek pracy to prawdziwa rzeź niewiniątek. Coraz trudniej wyróżnić się w tłumie i przekonać potencjalnych pracodawców, że jesteś kandydatem doskonałym. Jakim cudem w tak nieprzyjaznym środowisku można zwiększyć tempo rozwoju kariery zawodowej? To proste - wykaż się przedsiębiorczością i zarządzaj swoją karierą tak, jak zarządza się startupem, a wkrótce staniesz się najatrakcyjniejszym kąskiem na rynku. Pamiętaj - to nie jest książka o szukaniu pracy. Nie znajdziesz tu wskazówek, jak tworzyć CV, ani sztuczek przydatnych na rozmowach kwalifikacyjnych. Zamiast tego poznasz strategie, które pomogą Ci rozbudować sieć kontaktów, zdobyć przewagę konkurencyjną i wychwycić najlepsze okazje do rozwoju zawodowego. Nauczysz się też pozyskiwać dane i informacje, dzięki którym podejmiesz najlepsze decyzje zawodowe, a przede wszystkim przetrwasz, rozkwitniesz i zrealizujesz najśmielsze plany zawodowe. Gotowy na przejęcie kontroli nad przyszłością? [Helion, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113816 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 107-[113].
Streszcz. ang.
Wizerunek menedżera XXI wieku ; Kształcenie i wiedza przyszłych menedżerów ; Absolwent u progu kariery zawodowej ; Młodzi menedżerowie w obliczu wyzwań przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94440 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Rzeszowskiego. Monografie i Opracowania ; nr 23)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 298-326.
Streszczenie w języku angielskim.
1. ZAŁOŻENIA BADAWCZE: 1.1. Problematyka badawcza, 1.2. Cel i hipotezy, 1.3. Metodyka i przedmiot badań ; 2. KAPITAŁ KREATYWNY W TEORII NAUK EKONOMICZNYCH: 2.1. Identyfikacja i istota kreatywności, 2.2. Kreatywność jako podstawa działań przedsiębiorczych i tworzenia innowacji, 2.3. Miejsce kreatywności w teorii „twórczej destrukcji” J.A. Schumpetera, 2.4. Istota teorii klasy kreatywnej R. Floridy, 2.5. Zakres przedmiotowy kapitału kreatywnego ; 3. POJĘCIE ROZWOJU W LOKALNEJ PRZESTRZENI TERYTORIALNEJ Z UWZGLĘDNIENIEM WYMIARU GOSPODARCZEGO I SPOŁECZNEGO: 3.1. Założenia rozwoju regionalnego i lokalnego, 3.2. Lokalizacja jako wyznacznik rozwoju regionalnego, 3.3. Teorie wzrostu i rozwoju, 3.4. Uwarunkowania rozwoju lokalnego ; 4. IDENTYFIKACJA DZIAŁAŃ LOKALNYCH WPŁYWAJĄCYCH NA ROZWÓJ KAPITAŁU KREATYWNEGO: 4.1. Rola samorządu terytorialnego w kreowaniu polityki rozwoju lokalnego, 4.2. Specyfika polityki rozwoju gospodarczego, 4.3. Glokalizacja jako wynik procesów lokalizacji i globalizacji, 4.4. Gmina jako lokalny system kreatywności rozwoju społeczno-gospodarczego, 4.5. Podział i charakterystyka wybranych czynników determinujących występowanie kapitału kreatywnego ; 5. POTENCJAŁ LOKALNY PODKARPACIA W ZAKRESIE ROZWOJU KAPITAŁU KREATYWNEGO: 5.1. Podkarpacie jako terytorium ukierunkowane na rozwój, 5.2. Urzędy gmin jako miejsce do rozwoju kreatywności, 5.3. Przedsiębiorczość i innowacyjność w podkarpackich przedsiębiorstwach jako środowisko dla kreatywności, 5.4. Oddziaływanie infrastruktury kultury na rozwój lokalny, 5.5. Determinanty i ograniczenia rozwoju lokalnego w opinii administracji i mieszkańców ; 6. OCENA GMIN WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO WEDŁUG ZMODYFIKOWANYCH ZMIENNYCH OPISUJĄCYCH KATEGORIE "3T": 6.1. Dobór wskaźników do analizy i charakterystyki gmin Podkarpacia ze względu na kategorię talentu, technologii, tolerancji i infrastruktury kultury, 6.2. Zagregowana ocena gmin Podkarpacia w układzie przyjętych zmiennych, 6.3. Potencjał gmin do aktywizacji kapitału kreatywnego, 6.4. Znaczenie zmiennych opisujących kategorie "3T" w opinii respondentów, 6.5. Typologia gmin na podstawie ocen zmiennych opisujących kategorie "3T" przez respondentów ; 7. KIERUNKI ROZWOJU KAPITAŁU KREATYWNEGO W GMINACH I ICH ZWIĄZEK Z DETERMINANTAMI ROZWOJU: 7.1. Wpływ uwarunkowań na rozwój kapitału kreatywnego, 7.2. Nowe czynniki aktywizujące kapitał kreatywny, 7.3. Związki ocen czynników z lokalizacją i oceną rozwoju lokalnego, 7.4. Budowa koncepcyjnego modelu rozwoju kapitału kreatywnego na poziomie lokalnym, 7.5. Komparatywna konfrontacja wyników badań własnych i obcych w aspekcie uwarunkowań rozwoju kapitału kreatywnego ; Podsumowanie i wnioski ; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-10608 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 21 godz. 31 min.
Tytuł oryginału "Antifragile: things that gain from disorde". 2012.
Czyta Jacek Dragun.
Nagranie w formacie mp3.
Antykruchość pokazuje, jak żyć w świecie Czarnych Łabędzi... Długookresowe strategie obecnie już nie działają - taką tezę stawia Nassim Nicholas Taleb. W dzisiejszym świecie przeważa to, co nieznane, przypadkowe i zmienne, co autor błyskotliwie opisał w swoim bestsellerze „Czarny Łabędź”. Jak więc przetrwać w tej niepewności, oswoić nieobliczalność zjawisk i chaos, a nawet na tym wygrać? W swojej wnikliwej i zabawnej książce Taleb dotyka najważniejszych dylematów gospodarki, biznesu i życia społecznego w XXI wieku. Po potężnych kryzysach ostatnich lat Taleb uspokaja: „Niektórym rzeczom służą wstrząsy; rozwijają się i rozkwitają pod wpływem zmienności, przypadkowości, nieładu i stresu; przygody, ryzyko i niepewność to ich żywioł”. Te rzeczy nazywa antykruchymi. Potem wykorzystuje pojęcie antykruchości do wyjaśnienia, jak dziś postrzegać rzeczywistość, istnieć w świecie, podchodzić do podejmowania decyzji. [Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 3083 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie innowacjami w ujęciu podmiotowym / Teresa Bal-Woźniak. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2020. - 191 stron : ilustracje, wykresy : 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
R. I. ZARZĄDZANIE INNOWACJAMI JAKO SUBDYSCYPLINA NAUK O ZARZĄDZANIU I JAKOŚCI: 1. Istota procesów zarządzania oraz zarządzanie innowacjami w ujęciu klasycznym, aktualnie obowiązującym i zalecanym podmiotowym ; 2. Formy koordynowania działań w ramach zarządzania innowacjami ; 3. Zarządzanie innowacyjnością oparte na kapitale ludzkim, czyli o instytucjonalnym kontekście zachowań innowacyjnych ; Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. II. ISTOTA I RODZAJE INNOWACJI ORAZ ŹRÓDŁA POMYSŁÓW INNOWACYJNYCH: 1. Ewolucja terminu "innowacje" ; 2. Rodzaje innowacji oraz ich źródła według różnych koncepcji ; 3. Innowacyjność jako uniwersalna kompetencja wdrażania zmian i jej filary ; Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. III. ANALIZA PROCESU INNOWACYJNEGO I JEGO MODELOWE UJĘCIA: 1. Proces innowacyjny i logika jego analizy ; 2. Modele innowacyjne kolejnych generacji ze wskazaniem na dyfuzję ; 3. Sieci i innowacje otwarte jako struktury zwiększające zakres współpracy przedsiębiorstw z otoczeniem dla rozprzestrzeniania innowacji ; Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. IV. TWARDE UWARUNKOWANIA REALIZACYJNE INNOWACJI - POZIOM PRZEDSIĘBIORSTWA: 1. Ekonomiczno-finansowe uwarunkowania działalności innowacyjnej ; 2. Problemy ochrony własności intelektualnej ; 3. Organizacyjne warunki przebiegu procesów innowacyjnych i komercjalizacji wyników badań ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. V. PODMIOTOWE PODSTAWY ZARZĄDZANIA INNOWACJAMI - POZIOM JEDNOSTKI LUDZKIEJ: 1. Model innowacyjności oparty na podmiotowości uczestników procesów gospodarowania ; 2. Pytania wymagające odpowiedzi do potrzeb zwiększania skuteczności zarządzania innowacjami w skali przedsiębiorstwa, regium, gospodarki i ugrupowań międzynarodowych (kto, co, jak) ; 3. Zarządzanie innowacjami przez upowszechnienie innowacyjnych zachowań podmiotów ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. VI. UWARUNKOWANIA MIEKKIE ISTOTNE DLA KSZTAŁTOWANIA I UPOWSZECHNIANIA ZACHOWAŃ INNOWACYJNYCH - POZIOM SPOŁECZEŃSTWA: 1. Proinnowacyjna kultura organizacyjna i klimat dla innowacyjności z uwzględnieniem kultury innowacyjności ; 2. Przywództwo i partycypacja ; 3. Partnerstwo i kapirał społeczny ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. IV. TWARDE UWARUNKOWANIA REALIZACYJNE INNOWACJI - POZIOM PRZEDSIĘBIORSTWA: 1. Ekonomiczno-finansowe uwarunkowania działalności innowacyjnej ; Problemy ochrony własności intelektualnej ; 3. Organizacyjne warunki przebiegu procesów innowacyjnych i komercjalizacji wyników badań ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. V. PODMIOTOWE PODSTAWY ZARZĄDZANIA INNOWACJAMI - POZIOM JEDNOSTKI LUDZKIEJ: 1. Model innowacyjności oparty na podmiotowości uczestników procesów gospodarowania ; 2. Pytania wymagające odpowiedzi do potrzeb zwiększania skuteczności zarządzania innowacjami w skali przedsiębiorstwa, regionu, gospodarki i ugrupowań międzynarodowych (kto, co, jak) ; 3. Zarządzanie innowacjami przez upowszechnianie innowacyjnych zachowań podmiotów ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. VI. UWARUNKOWANIA MIĘKKIE ISTOTNE DLA KSZTAŁTOWANIA I UPOWSZECHNIANIA ZACHOWAŃ INNOWACYJNYCH - POZIOM SPOŁECZEŃSTWA: 1. Proinnowacyjna kultura organizacyjna i klimat dla innowacyjności z uwzględnieniem kultury innowacyjności ; 2. Przywództwo i partycypacja ; 3. Partnerstwo i kapitał społeczny ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. VII. POLITYKA INNOWACYJNA - POZIOM GOSPODARKI KRAJOWEJ: 1. Istota polityki innowacyjnej i jej generacje ; 2. Polityka innowacyjna kraju-wzorca ; 3. Wielopoziomowe zarządzanie innowacyjnością jako warunek poprawy skuteczności zarządzania innowacjami ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. VIII. INNOWACYJNOŚĆ POLSKIEJ GOSPODARKI NA TLE EUROPY I ŚWIATA - POZIOM REGIONALNY, MIĘDZYNARODOWY I GLOBALNY: 1. Systematyczny indeks europejskiej innowacyjności i jego składowe na tle międzynarodowych standardów badań nad innowacjami ; 2. Klastry jako organizacyjny i ekonomiczny stymulator innowacyjności ; 3. Foresight w roli metodyki i wyboru przyszłościowych technologii w warunkach globalizacji i rewolucji 4.0 ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; Załącznik 1. Tablica synchronizacji zajęć z "Zarządzania innowacjami" ; Załącznik na ćwiczenia/warsztaty z "Zarządzania innowacjami" ; Załącznik 3. Projekt dydaktyczny: formularz zgłoszenia innowacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108141 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1. Wstęp ; 2. Strategie rozwoju międzynarodowego polskich przedsiębiorstw oparte na rozwoju własności intelektualnej. Wytyczne ramowe dla polskich przedsiębiorstw ; 3. Analiza ryzyk, kosztów i korzyści ochrony własności intelektualnej w rozwoju strategicznym przedsiębiorstw ; 4. Studia przypadków rozwoju strategicznego przedsiębiorstw oparte na ochronie własności intelektualnej ; 5. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 337-[353].
I. AWANS, KARIERA I SUKCES: 1. Wybrane problemy badań ruchliwości społecznej, 2. Przebieg życia ludzkiego jako przedmiot badań socjologicznych, 3. Kariera, 4. Sukces jako miernik osiągnięć jednostki ; II. SYTUACJA SPOŁECZNO-ZAWODOWA KOBIET: PARADOKSY I KONTROWERSJE: 1. Być kobietą we współczesnej Polsce. Między sferą prywatną i publiczną, 2. Pozycja społeczno-zawodowa kobiet, 3. Kariera a praca naukowa kobiet, 4. Specyfika karier menedżerskich i ich dylematy, 5. Przedsiębiorczość kobiet - możliwości i ograniczenia, 6. Udział kobiet w życiu politycznym ; III. CHARAKTERYSTYKA PROCEDUR BADAWCZYCH: 1. Problematyka i cel badań, 2. Stosowane metody i techniki badawcze, 3. Dobór próby, 4. Organizacja i przebieg badań, 5. Podstawowe cechy badanych kobiet ; IV. SYTUACJA SPOŁECZNO-ZAWODOWA KOBIET W WOJEWÓDZTWIE PODKARPACKIM: 1. Kobiety w województwie podkarpackim - stan ilościowy i struktura wieku, 2. Aktywność zawodowa kobiet: podstawowe charakterystyki, 3. Aktywność społeczno-polityczna kobiet ; V. KOBIETY SUKCESU. ANALIZA WYBRANYCH OBSZARÓW AKTYWNOŚCI KOBIET (W ŚWIETLE BADAŃ JAKOŚCIOWYCH): 1. Kapitał kulturowy - rodzina, tradycje, pochodzenie, 2. Kariery kobiet sukcesu w świetle badań jakościowych, 3. Sukces życiowy, 4. Równe szanse czy „szklany sufit”? ; VI. AKTYWNOŚĆ ZAWODOWA KOBIET Z WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO. NOWE ROLE - NOWE WYZWANIA?: 1. Dziedziczenie i wybór. Rola rodziny pochodzenia, 2. Kariery zawodowe kobiet w świetle badań ilościowych, 3. Aktywność społeczno-polityczna kobiet ; VII. SUKCES. AMBICJE. PORAŻKI: 1. Wartości i cele życiowe, 2. Wartość pracy w świadomości badanych, 3. Czynniki decydujące o powodzeniu w życiu ; VIII. RODZINA - HAMULEC CZY STYMULATOR?: 1. Modele rodziny, 2. Kariera zawodowa a macierzyństwo, 3. Strategie kobiet.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-10402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik Prawny)
Dodatek do "Rzeczpospolitej".
1. Nowe obowiązki; 2. Nowe ryzyka; 3. Jak efektywnie zapewnić i utrzymać zgodność?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106046 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Tytuł oryginału: "Humanocracy : creating organizations as amazing as the people inside them" 2020.
Argumenty za humanokracją ; Humanokracja w akcji ; Zasady humanokracji ; Droga do humanokracji.
W świecie nieustających zmian i bezprecedensowych wyzwań potrzeba firm śmiałych i odpornych na przeciwności losu. Niestety większość organizacji jest przeciążona z powodu biurokracji, a przez to działa powoli i zbyt ostrożnie. W czasach wielkiego zamętu struktury oparte na modelu odgórnego zarządzania i licznych regułach okazują się bardziej szkodzić niż pomagać. Tłamszą kreatywność, tłumią innowacyjność. A dziś potrzeba organizacji śmiałych, przedsiębiorczych i nadążających za zmianami. Dlatego powstała ta książka. Jak procedury i hierarchię zastąpić czymś lepszym. W "Humanokracji" Gary Hamel i Michele Zanini wyróżniają siedem podstawowych zasad firmy skupionej na człowieku i dzielą się z czytelnikiem precyzyjnymi wskazówkami dotyczącymi tworzenia organizacji postbiurokratycznej. Przedstawiają nowy model zarządzania, który uwalnia drzemiące w ludziach pokłady kreatywności i zachęca wszystkich do myślenia i postępowania jak właściciel firmy. Kreślą szczegółowy plan jak stworzyć organizację jednocześnie dużą i szybką, jednocześnie zdyscyplinowaną i samorządną, jednocześnie wydajną i przedsiębiorczą w swej naturze, jednocześnie rozważną i śmiałą. Rebelianci odnoszący sukcesy biznesowe. By nie pozostać gołosłownymi, Hamel i Zanini przywołują przykłady różnych firm, które zgodnie z zasadami humanokracji spłaszczyły swą strukturę, zaufały pracownikom i umożliwiły im podejmowanie decyzji biznesowych, dzięki czemu odniosły sukces na konkurencyjnych rynkach. Są to takie organizacje jak m.in.: Buurtzorg, Nucor, Haier, Svenska Handelsbanken, Southwest Airlines, 3M czy Michelin. Stosując ten alternatywny model zarządzania, w którym ludzie nie są tylko „zasobami” wykorzystywanymi do realizacji czyichś założeń, lecz zaangażowanymi twórcami rozwiązań, stworzyli firmy zwinne, które szybko podejmują decyzje i z łatwością tworzą innowacje. Nowa organizacja, w której na pierwszym miejscu jest człowiek. Niniejsza książka to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce budować organizacje zdolne wyprzedzać zmiany – dla każdego, kto dąży do tego, by zapewnić wszystkim członkom zespołu możliwość zdobywania wiedzy, rozwijania się i wnoszenia własnego wkładu. To gotowy przewodnik dla menedżerów marzących o tym, by każdy pracownik stał się mikro przedsiębiorcą odpowiedzialnym za firmę, w której pracuje. Dla liderów pragnących obalać przestarzałe systemy zarządzania i wycofywać niepraktyczne procesy. Humanokracja podpowiada, jak zainicjować ruch, którego nie da się zatrzymać i który doprowadzi do powstania firmy gotowej na przyszłość i otwartej na człowieka. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111754 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Merde! : rok w Paryżu / Stephen Clarke ; przełożyła Agnieszka Barbara Ciepłowska. - Warszawa : Biblioteka Akustyczna, copyright 2008. - 1 płyta audio CD (10 godz. 1 min 21 s) : digital, stereo ; 12 cm.
(Kolekcja Literatury Współczesnej)
Czas trwania: 10 godz. 1 min 21 s.
Tytuł oryginału: "A year in the Merde" 2004.
Stanowi cz. 1 cyklu "Merde!". Cz. 2 pt.: Merde! W rzeczy samej, cz. 3 pt.: Merde! Chodzi po ludziach, cz. 4 pt.: M jak merde!, cz. 5 pt.: Merde factor, cz. 6 pt.: Merde w Europie.
Czyta Marcin Rudziński.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Paul West to typowy Brytyjczyk, połączenie Hugh Granta i Davida Beckhama. Francuska firma zatrudnia go jako specjalistę od marketingu, by stworzył w Paryżu sieć herbaciarni. Na miejscu okazuje się, że najbliższe miesiące spędzi wśród bandy nierozgarniętych współpracowników, nadzorowanych przez dwulicowego szefa oraz pięknych, lecz nieprzewidywalnych kobiet. Jak przetrwać w kraju, gdzie rok zaczyna się we wrześniu, najczęściej uprawianą dyscypliną sportową są strajki, a z powodu psich odchodów na ulicach do szpitala trafia ponad sześciuset paryżan rocznie? Na to i inne pytania odpowiada książka Stephena Clarke'a - wciągająca i niezwykle zabawna powieść przygodowa, a zarazem doskonały przewodnik po współczesnej Francji - jej stereotypach, konwenansach i uroczych dziwactwach. [Biblioteka Akustyczna, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-KM/43/O (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.KM/CD 1093 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-km-31 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-km-30 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-km-41 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pamiętnik księgarza / Shaun Bythell ; przełożyła Dorota Malina. - Kraków : Insignis Media, copyright 2019. - 383, [1] strona ; 21 cm.
Tytuł oryginału: "The diary of a bookseller" 2017.
Młody Szkot pod wpływem impulsu przejmuje podupadły antykwariat i postanawia rozkręcić ów bez wątpienia niełatwy interes. Jak się okazuje, decyzja ta wywraca jego życie do góry nogami. Poznajcie Shauna Bythella, księgarza, bibliofila i wyjątkowego mizantropa ze szkockiego miasteczka Wigtown. Prowadzi tu swój antykwariat, którego niezliczone półki uginają się pod ciężarem tysięcy książek. Wśród nich można znaleźć wszystko: od szesnastowiecznej Biblii po pierwsze wydania powieści Agathy Christie. Raj dla miłośnika książek? Cóż… prawie. W swoich szczerych, sarkastycznych i przezabawnych zapiskach dokumentuje obfitujące we wzloty i upadki codzienne życie księgarza: utarczki z wrednymi klientami, problemy z ekscentrycznym personelem, frustracje z powodu chronicznie pustej kasy, podróże do najodleglejszych zakątków Wielkiej Brytanii w poszukiwaniu książkowych skarbów, emocje towarzyszące niespodziewanym znaleziskom, uroki małomiasteczkowego życia… O tym wszystkim przeczytacie w pełnym szkockiego poczucia humoru Pamiętniku księgarza. [Insignis Media, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-929-051A/Z-Bythel S. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3-929 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97032 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 381-400.
Finansowanie: Fundacja Polskiego Funduszu Rozwoju
R. 1. TEORETYCZNA ANALIZA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI: 1.1. Definicja i istota przedsiębiorczości: Pojęcie przedsiębiorczości, przedsiębiorcy i przedsiębiorstwa ; Przedsiębiorczość w teorii ekonomii ; Klasyfikacja przedsiębiorczości ; 1.2. Determinanty przedsiębiorczości i motywy podejmowania działalności gospodarczej: Zewnętrzne determinanty przedsiębiorczości ; Wewnętrzne (osobowościowe) determinanty przedsiębiorczości ; Motywy podejmowania działalności gospodarczej ; 1.3. Przedsiębiorczość kobiet ; Uwarunkowania i motywy zachowań przedsiębiorczych kobiet ; Ujęcie statystyczne przedsiębiorczości kobiet na świecie ; R. 2. KULTUROWE UWARUNKOWANIA PODEJMOWANIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ: 2.1. Kultura i jej wymiary ; 2.2. Czynniki kulturowe a przedsiębiorczość ; 2.3. Kobieta a kultura ; R. 3. MIKROFINANSE I ICH ROLA WE WZMACNIANIU POZYCJI KOBIET: 3.1. Istota mikrofinansów ; 3.2. Wzmacnianie pozycji kobiet w świetle celów mikrofinansów ; 3.3. Mikrofinanse i ich znaczenie we współczesnym świecie ; R. 4. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ KOBIET A AKTYWNOŚĆ MIKROFINANSOWA W ISLAMIE: 4.1. Kobieta w islamie – zarys ; 4.2. Kulturowe uwarunkowania mikroprzedsiębiorczości kobiet w islamie ; 4.3. Podmioty mikrofinansowe a islam ; 4.4. Praktyka aktywności mikrofinansowej w wybranych krajach a przedsiębiorczość kobiet ; R. 5. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ KOBIET A AKTYWNOŚĆ MIKROFINANSOWA W HINDUIZMIE: 5.1. Kobieta w hinduizmie – zarys ; 5.2. Kulturowe uwarunkowania mikroprzedsiębiorczości kobiet w hinduizmie ; 5.3. Podmioty mikrofinansowe a hinduizm ; 5.4. Praktyka aktywności mikrofinansowej w wybranych krajach a przedsiębiorczość kobiet ; R. 6. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ KOBIET A AKTYWNOŚĆ MIKROFINANSOWA W KULTURZE ZACHODU: 6.1. Kobieta w kulturze Zachodu – zarys ; 6.2. Kulturowe uwarunkowania mikroprzedsiębiorczości kobiet w kulturze Zachodu ; 6.3. Podmioty mikrofinansowe w kulturze Zachodu ; 6.4. Praktyka aktywności mikrofinansowej w wybranych krajach a przedsiębiorczość kobiet - przykład Polski ; 6.5. Znaczenie usług pożyczkowo-kredytowych w procesie wsparcia przedsiębiorczości kobiet w Polsce - badania własne ; R. 7. WYZWANIA WOBEC MIKROFINANSÓW W ŚWIETLE ZRÓŻNICOWAŃ KULTUROWYCH PRZEDSIĘBIORCZOŚCI KOBIET: 7.1. Znaczenie determinant kulturowych w kształtowaniu relacji pomiędzy przedsiębiorczością kobiet a aktywnością mikrofinansową – ocena ; 7.2. Wyzwania wobec współczesnych mikrofinansów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108178 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 325-337.
R. I. Biotechnologia w biogospodarce i bioprzedsiębiorczości: 1. Pojęcie biotechnologii ; 2. Pojęcie i koncepcja biogospodarki ; 3. Geneza bioprzedsiębiorczości: Problematyka przedsiębiorczości, Istota przedsiębiorczości technologicznej, Bioprzedsiębiorczość w sektorze biotechnologicznym ; 4. Klasyfikacja firm biotechnologicznych ; R. II. Innowacje w biotechnologii: 1 Pojęcie innowacji ; 2. Innowacyjność i transfer technik ; 3. Uczestnicy rynku technologii i badań ; 4. Zagraniczne doświadczenia w zakresie stymulowania działalności innowacyjnej: Polityka rządu w zakresie innowacji i własności intelektualnej w biotechnologii ; Specyfika i dynamika rynku biotechnologicznego ; Popyt krajowy na leki ; Kapitał ludzki w biotechnologii ; Stosunek wobec współpracy międzynarodowej ; 5. Modele innowacji ; R. III. Polityka proinnowacyjna - modele i strategie komercjalizacji w biotechnologii: 1. Polityka proinnowacyjna: Definicje komercjalizacji, Wsparcie instytucjonalne projektów innowacyjnych, 2. Ochrona własności intelektualnej w biotechnologii ; 3. Modele komercjalizacji wiedzy: Relacje i stadia zaawansowania w modelach komercjalizacji, Uniwersyteckie modele komercjalizacji ; Inne indywidualne i instytucjonalne modele komercjalizacji ; Strategie komercjalizacji: Sprzedaż praw własności, Licencjonowanie, Współpraca partnerska, Wdrożenie przez nową spółkę ; R. IV. Finansowanie projektów w biotechnologii: 1. Źródła finansowania projektów biotechnologicznych ; 2. Finansowanie projektów biotechnologicznych ze środków krajowych i unijnych ; 3. Finansowanie biotechnologicznej działalności B+R w sektorach wykonawczych w Polsce ; 4. Koszty badań i rozwoju w biotechnologii ; 5. Luka finansowa w biotechnologii ; R. V. Sektor biotechnologiczny w Polsce: 1. Przedsiębiorstwa biotechnologiczne ; 2. Zatrudnienie w strukturach B+R ; 3. Nakłady w sektorze biotechnologicznym: Nakłady na B+R w przedsiębiorstwach biotechnologicznych ; Nakłady według kategorii badań w sektorach wykonawczych ; Nakłady wewnętrzne, liczba personelu B+R oraz sprzedaż w sektorze przedsiębiorstw biotechnologicznych ; 4. Analiza wskaźnikowa sektora biotechnologicznego i podmiotów z sektorów wykonawczych: Założenia metodyczne ; Techniki biotechnologiczne ; Stopień zaangażowania w działalność B+R i elastyczność badawcza z zakresu biotechnologii ; Stopień biotechnologicznej koncentracji badawczej ; Stopień i siła biotechnologicznej specjalizacji badawczej ; Stopień biotechnologicznej unikalności badawczej ; Narodowy potencjał badawczy sektora biotechnologicznego ; Ekonomiczna efektywność wykorzystywania technik biotechnologicznych ; 5. Ocena potencjału komercjalizacyjnego w biotechnologii ; R. VI. Procesy komercjalizacyjne w przedsiębiorstwach biotechnologicznych w Polsce: 1. Sprzedaż w przedsiębiorstwach biotechnologicznych ; 2. Metody badania kondycji i zaawansowania komercjalizacji w przedsiębiorstwach biotechnologicznych ; 3. Analiza studium przypadku: Nanogroup S.A. ; OncoArendi Therapeutics S.A. ; Polski Bank Komórek Macierzystych S.A. ; Ryvu Therapeutics S.A. ; Selvita S.A. ; Synektik S.A. ; Genomed S.A. ; Perma Fix-Medical S.A. ; Pure Biologics S.A. ; Read-Gene S.A. ; Scope Fluidics S.A. ; Stem Cells Spin S.A. ; R. VII.Model komercjalizacji biotechnologii medycznej w Polsce: 1. Etapy i fazy finansowania w modelu komercjalizacji biotechnologii medycznej ; 2. Zmiany w modelu komercjalizacji biotechnologii medycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-60 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110052 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [153]-163.
Od jednorazowego dopasowania do potrzeby ciągłego dopasowywania się ; Od kwalifikacji do kompetencji ; Nietradycyjne formy pracy - szansa czy zagrożenie? ; Od realizowania kariery w ramach jednej organizacji do realizowania kariery bez granic ; Od wartości organizacji do wartości własnych. Przesuwanie odpowiedzialności za karierę z organizacji na pracownika ; Kariera przedsiębiorcy - przedsiębiorczość w karierze ; Młodzi na rynku pracy - szanse i trudności realizowania kariery zawodowej ; Nowa rzeczywistość i nowe formy bezrobocia. Czy robot zabierze nam pracę? ; Za mało pracy, za dużo kwalifikacji. Niedozatrudnienie i przeedukowanie ; Od wyboru zawodu do konstrukcji kariery. Nowa rola poradnictwa zawodowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-349.2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108906 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach.
Publikacja przygotowana w ramach projektu "Przedsiębiorczość imigrantów z Dalekiego Wschodu w Polsce" finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki UMO-2016/21/B/HS4/00767
Adam Jelonek, Beata Glinka, Przedsiębiorczość imigrantów z Dalekiego Wschodu w Polsce – wprowadzenie ; Agnieszka Brzozowska, Obraz migracji zagranicznych - ogólny zarys tendencji ; Julita Majczyk, Przegląd badań przedsiębiorczości imigrantów w Polsce ; Agnieszka Brzozowska, Aktywność przedsiębiorcza wśród wietnamskich imigrantów w Polsce ; Joanna Wardęga, W drodze do Chinatown? Chińscy przedsiębiorcy w Polsce ; Renata Czekalska, Różne barwy biznesu, czyli o przedsiębiorczości indyjskich imigrantów w Polsce ; Michał Lubina, Nie tylko Samsung. O przedsiębiorczości koreańskich imigrantów w Polsce, Adam Jelonek, Michał Lubina, Diaspora Pinoy. Studium przypadku przedsiębiorców filipińskich w Polsce ; Agnieszka Postuła, Przedsiębiorstwa imigrantów z Dalekiego Wschodu w Polsce ; Beata Glinka, Adam Jelonek, Różne oblicza migracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108517 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z programu "Promocja Aktywności Gospodarczej Kobiet" realizowanego przez Podkarpacką Izbę Gospodarczą dzięki wsparciu Narodowego Banku Polskiego w ramach konkursu grantowego "Program Edukacji Ekonomicznej".
Projekt skierowany do bezrobotnych kobiet zamieszkujących miejscowości położone na terenie powiatów brzozowskiego, jasielskiego i krośnieńskiego.
Promocja Aktywności Gospodarczej Kobiet ; Protokół z posiedzenia Komisji Oceniającej ; Tezy wykładowe: Biznes plan - konspekt wykładu, Promocja - podstawowe pojęcia, Sprzedaż - podstawowe informacje ; NAJLEPSZE BIZNES PLANY: Ewelina Gurgacz - Salon zabaw dziecięcych w Brzozowie, Beata Ferdyn - "Heatec" - produkcja i sprzedaż pieców ekologicznych, Sylwia Serwińska - Kawiarnia Piramida w Brzozowie, Joanna Szpak - Usługi transportowe, Zofia Wojtal - Szkoła nauki jazdy "Zofia", Ilona Medajska-Szmyd - Galeria "Studio", Elżbieta Filip - Bar naleśnikowy "U Eli", Beata Augustyn - Handel, produkcja i usługi "Smaczek".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-7653 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przedstawienie graczy ; 2. Przyszłość we mgle ; 3. Rozpoznawanie przyszłości; 4. Wyprzedzanie konkurencji w cyklu SAPE; 5. Budowa elastycznej hierarchii; 6. Dynamiczne zarządzanie relacjami; 7. Naprzód po złoto; 8. Właściwa wielkość; 9. Przewodzenie w nieprzewidywalnym świecie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The culture map : breaking through the invisible boundaries of global business" 2014.
Dla liderów, menedżerów i konsultantów.
Książka Erin Meyer - współautorki bestsellera Gdy regułą jest brak reguł - o tym, jak radzić sobie z trudnościami komunikacyjnymi w świecie biznesu. Dlaczego polskiemu menadżerowi tak trudno dogadać się z zespołem z Indii? Ile trwa piętnaście minut w Londynie, a ile w Dubaju? Co to znaczy, że Polacy, Francuzi i Niemcy są przedstawicielami „kultur kokosowych? Jak dobrze odczytać to, co tak naprawdę mówią nam ludzie z innych krajów i kultur? Niemiec od razu przejdzie do sedna sprawy, ale kiedy krytykuje cię szef z Wielkiej Brytanii, możesz tego nawet nie zauważyć. W skandynawskim zespole trudno odkryć, kto właściwie jest menadżerem, co jest nie do pomyślenia dla ceniących hierarchię Azjatów. Kiedy różne narody i kultury zaczynają wspólnie robić biznes, czasem naprawdę trudno się dogadać. Mapa kulturowa to obowiązkowa lektura dla każdego, kto pracuje w międzynarodowym zespole. To książka dla liderów, menadżerów, konsultantów i specjalistów, którzy odkryli, że można świetnie znać język, ale wciąż pozostawać niezrozumiałym. Erin Meyer, opierając się na badaniach i własnej praktyce, przedstawia krok po kroku, jak zrozumieć najczęściej występujące w biznesie trudności komunikacyjne wynikające z różnic kulturowych oraz daje praktyczne wskazówki, jak skutecznie sobie z nimi radzić. Międzynarodowy bestseller, który pomaga pokonać niewidzialne granice w biznesie. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112770 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej