Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(99)
Forma i typ
Książki
(99)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(107)
wypożyczone
(5)
tylko na miejscu
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(27)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(68)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(6)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(4)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Dykcik Władysław Kazimierz
(6)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(6)
Barłóg Krystyna
(5)
Sowa Józef (1939- )
(5)
Doroszewska Janina (1900-1979)
(4)
Nartowska Hanna
(3)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Głodkowska Joanna
(2)
Haring Norris G. (1923- )
(2)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(2)
Makowski Aleksander (pedagogika)
(2)
Palak Zofia (1951- )
(2)
Pańczyk Jan
(2)
Radzicki Józef
(2)
Speck Otto (1926- )
(2)
Stankowski Adam
(2)
Uberman Marta
(2)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Badora Sylwia
(1)
Balcerek Marian (1935-1992)
(1)
Balukiewicz Małgorzata
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeuta)
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bullock Claire
(1)
Burbowa Elżbieta
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Dubois Elżbieta
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Falski Marian (1881-1974)
(1)
Francis-Williams Jessie
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Geppertowa Lidia
(1)
Gietko Marian
(1)
Grzegorzewska Maria (1888-1967)
(1)
Gumienny Beata
(1)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(1)
Hulek Aleksander
(1)
Hulk Aleksander
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Jarzębowska-Baziak Barbara ( -2004)
(1)
Jegier Aneta
(1)
Karcz Dominika
(1)
Kawa Janusz
(1)
Keller Helen Adams (1880-1968)
(1)
Kephart Newell C. (1911-1973)
(1)
Koch Ewa
(1)
Kostecki Ryszard
(1)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(1)
Krawcewicz Stanisław
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Kubeczko Józef
(1)
Kuberski Jerzy
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Lerrigo Marion Olive (1896- )
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Lindner Gerhart (1925- )
(1)
Mach Aleksandra (pedagog)
(1)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nesquens Daniel (1966- )
(1)
Nurowski Eugeniusz
(1)
Obuchowska Irena (1932- )
(1)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Oyemathias (1986- )
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pańczyk Jan ( -2007)
(1)
Perry Ralf Barton
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Ploch Leszek
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Przywara Franciszek
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Roosevelt Eleonora
(1)
Rorat Marzena
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Sabat-Zabłotni Klaudia
(1)
Sawa Barbara ( -1994)
(1)
Schiefebusch Richard L
(1)
Schiefelbusch Richard L
(1)
Schwartz-Schier Maria
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Sowa Józef
(1)
Spock Benjamin (1903-1998)
(1)
Sujkowska Janina
(1)
Szafrańska-Brandt Marta
(1)
Szczepaniak Paweł (1957- )
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Sękowska Zofia (1924-1997)
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(1)
Troszczyńska-Nakonieczna Wiesława
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(19)
1980 - 1989
(11)
1970 - 1979
(18)
1960 - 1969
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(96)
Język
polski
(96)
Odbiorca
Nauczyciele
(6)
Rodzice
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Pedagogika specjalna
(89)
Dziecko niepełnosprawne
(16)
Pedagogika
(11)
Niepełnosprawni
(10)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Szkolnictwo specjalne
(8)
Wychowanie
(8)
Pedagogika społeczna
(7)
Kształcenie integracyjne
(6)
Nauczanie
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(6)
Edukacja włączająca
(5)
Nauczyciele
(5)
Oligofrenopedagogika
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Dziecko
(4)
Dziecko trudne
(4)
Edukacja zdrowotna
(4)
Głusi
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Oświata
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Pedagodzy
(4)
Pedagogika opiekuńcza
(4)
Pedagogika pracy
(4)
Szkolnictwo
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Autyzm
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Integracja społeczna
(3)
Metody nauczania
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Pedagogika medialna
(3)
Pedagogika rodziny
(3)
Pedagogika wczesnoszkolna
(3)
Psychologia kliniczna
(3)
Rehabilitacja (med.)
(3)
Rodzice
(3)
Rodzina
(3)
Twórczość
(3)
Arteterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Czytanie
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(2)
Głuchoniewidomi
(2)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(2)
Kalectwo
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komputery
(2)
Kształcenie
(2)
Leczenie
(2)
Lęk
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Padaczka
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia różnic indywidualnych
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Stres
(2)
Surdopedagogika
(2)
Słuch
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (Warszawa)
(1)
Ból
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytelnictwo
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dogoterapia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-
(3)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Podkarpacie Północne
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(19)
Materiały konferencyjne
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Opracowanie
(4)
Poradnik
(4)
Biografie
(3)
Monografia
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Album
(1)
Biografia
(1)
Encyklopedie
(1)
Informator
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Program nauczania
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(19)
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
99 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. prac Marii Grzegorzewskiej i publikacji o niej s. 160-[182].
Drogi życia Marii Grzegorzewskiej ; Działalność naukowa i społeczna Marii Grzegorzewskiej ; Maria Grzegorzewska w polskiej myśli wychowawczej ; Maria Grzegorzewska jako psycholog ; Osobowość nauczyciela - wychowawcy w Julciu Marii Grzegorzewskiej ; Maria Grzegorzewska - twórca pedagogiki specjalnej w Polsce ; Instytut Pedagogiki Specjalnej w Warszawie ; Państwowy Instytut Nauczycielski z lat 1930-1935 i jego zadania ; Maria Grzegorzewska jako twórca Katedry pedagogiki specjalnej Uniwersytetu Warszawskiego ; Działalność związkowa i społeczna Marii Grzegorzewskiej ; Uwagi o niektórych poglądach pedagogicznych Marii Grzegorzewskiej ; Stosunek Marii Grzegorzewskiej do piękna w przyrodzie, sztuce i człowieku ; Bibliografia prac Marii Grzegorzewskiej i publikacji o niej (1916-1970).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-31003 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna w reformowanym ustroju edukacyjnym / red. Zofia Palak. - Lublin : Wydaw. UMCS, 2001. - 266 s., [1] k. tabl. : 1 portr., rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. przy ref.
1. Jubileusz XXX lecia Zakładu Psychopedagogiki Specjalnej UMCS 2. Teoretyczne problemy pedagogiki specjalnej w okresie reform 3. Pedagog specjalny w nowym ustroju edukacyjnym 4. Szanse i zagrożenia edukacji specjalnej w okresie przemian
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. [469]-499 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. ze słowac.
1. Pedagogika filozoficzna: relacje między pedagogiką, filozofią i humanistyką a edukacją, kulturą i życiem społecznym / Monika Jaworska-Witkowska, Lech Witkowski; 2. Pedagogika religii / Bogusław Milerski; 3. Pedagogika kultury / Bogusław Milerski; 4. Pedagogika socjologiczna / Mirosław J. Szymański; 5. Pedagogika kultury popularnej / Zbyszko Melosik; 6. Pedagogika prenatalna / Dorota Kornas-Biela; 7. Pedagogika rodziny / Jerzy Kułaczkowski; 8. Pedagogika rodzaju (gender) / Agnieszka Gromkowska-Melosik; 9. Teorie wychowania / Bogusław Śliwerski; 10. Orientacje dydaktyczne / Stefan Mieszalski; 11. Pedagogika twórczości, czyli edukacja ku twórczości / Wiesława Limont; 12. Pedagogika wczesnoszkolna / Ewa Zalewska; 13. Pedagogika inkluzyjna / Viktor Lechta; 14. Pedagogika sportu / Piotr Błajet; 15. Pedagogika zarządzania / Lechosław Gawrecki; 16. Quasi-rynek. Ekonomiczne uzasadnienie konkurowania w edukacji / Piotr Bielecki; 17. Pedagogika alternatywna / Bogusław Śliwerski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89159/t.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. [469]-499 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. ze słowac.
1. Pedagogika filozoficzna: relacje między pedagogiką, filozofią i humanistyką a edukacją, kulturą i życiem społecznym / Monika Jaworska-Witkowska, Lech Witkowski ; 2. Pedagogika religii / Bogusław Milerski ; 3. Pedagogika kultury / Bogusław Milerski ; 4. Pedagogika socjologiczna / Mirosław J. Szymański ; 5. Pedagogika kultury popularnej / Zbyszko Melosik ; 6. Pedagogika prenatalna / Dorota Kornas-Biela ; 7. Pedagogika rodziny / Jerzy Kułaczkowski ; 8. Pedagogika rodzaju (gender) / Agnieszka Gromkowska-Melosik ; 9. Teorie wychowania / Bogusław Śliwerski ; 10. Orientacje dydaktyczne / Stefan Mieszalski ; 11. Pedagogika twórczości, czyli edukacja ku twórczości / Wiesława Limont ; 12. Pedagogika wczesnoszkolna / Ewa Zalewska ; 13. Pedagogika inkluzyjna / Viktor Lechta ; 14. Pedagogika sportu / Piotr Błajet ; 15. Pedagogika zarządzania / Lechosław Gawrecki ; 16. Quasi-rynek. Ekonomiczne uzasadnienie konkurowania w edukacji / Piotr Bielecki ; 17. Pedagogika alternatywna / Bogusław Śliwerski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46148 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jeżeli dziecko źle czyta i pisze / Barbara Sawa. - [Wyd. 4 popr.]. - Warszawa : WSziP, 1994. - 180 s., [1] k. złoż. tabl. : faks., rys.(w tym kolor.) ; 20 cm.
(Psychologia, Pedagogika)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z międzynarodowego seminarium naukowego nt.: Formuła integracyjna w edukacji osób niepełnosprawnych, które odbyło się w Bytomiu, w dniach 7-9 listopada 2005 roku.
Bibliogr. przy wybranych pracach.
"[Dla] nauczycieli i wychowawców szkół i ośrodków edukacyjnych dla dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych, [...] rodziców".
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. pol. przy wybranych pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90155 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
WPROWADZENIE: W kierunku dookreślania znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej ; Cz. 1. DYDAKTYKA SPECJALNA - ŹRÓDŁA HISTORYCZNE, PERSPEKTYWA BADAWCZA, PROJEKTOWANIE DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH: Uczniowie z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym - uwagi historyczne ; Dydaktyka specjalna - teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych ; Dydaktyka specjalna - system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych. Cz. II. DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE ZDEFINIOWANE: Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną ; Tyflodydaktyka - kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku ; Surdodydaktyka - kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu ; Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza - kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą ; Dydaktyka resocjalizacyjna - kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym ; Dydaktyka korekcyjna - kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Cz. III. DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEZDEFINIOWANE: Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia - dydaktyka uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe - dydaktyka edukacji międzykulturowej ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy. Cz. IV. DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEDOOKREŚLONE: Kształcenie uczniów głuchoniewidomych ; Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością - poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju ; Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone - nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia ; WYBRANE ASPEKTY PRAWNE: Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych ; ZAMIAST ZAKOŃCZENIA: Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd "jedności w zróżnicowaniu" ze względu na uczestników procesu kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-83417 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. wstępu pod tekstem, nazwy aut. na s. 587.
Bibliogr. s. 589-595, bibliogr. przy pracach.
I. FORMY OPIEKI I POMOCY RODZINIE: 1. Instytucje uzupełniające funkcje rodziny: Żłobek ; Przedszkole ; Szkoła jako środowisko opiekuńczo-wychowawcze ; Internat i bursa ; Animacja kulturalna i społeczno-wychowawcza ; Centrum informacji zawodowej. 2. Instytucje wsparcia: Powiatowe centrum pomocy rodzinie ; Ośrodek pomocy społecznej ; Poradnie rodzinne ; Poradnie psychologiczno-pedagogiczne. 3. Instytucje interwencji kryzysowej: Ośrodek interwencji kryzysowej ; Dom dla matki i dziecka ; System wsparcia osób bezdomnych. II. FORMY OPIEKI NAD DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ: 1. Placówki wsparcia dziennego: Świetlica środowiskowa ; Świetlica socjoterapeutyczna ; Ognisko wychowawcze ; Warsztaty terapii zajęciowej ; 2. Rodzinne formy opieki: Rodzina adopcyjna ; Rodzina zastępcza ; 3. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu interwencyjnego: Pogotowie opiekuńcze ; Policyjna izba dziecka ; 4. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego: Rodzinny dom dziecka ; Wioska dziecięca ; 5. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu socjalizacyjnego: Dom dziecka ; Placówka wielofunkcyjna ; Ochotnicze hufce pracy ; 4. Formy opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym i chorym: Ośrodki szkolno-wychowawcze ; Ośrodek rehabilitacyjno-wychowawczy dla dzieci uzależnionych ; Szkoła przyszpitalna ; 7. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu resocjalizacyjnego: Młodzieżowy ośrodek wychowawczy ; Schronisko dla nieletnich ; Zakład poprawczy ; Rodzinny kurator sądowy ; Ośrodek rehabilitacyjno-readaptacyjny dla uzależnionych. III. FORMY OPIEKI NAD LUDŹMI STARYMI I NIEPEŁNOSPRAWNYMI: 1. Formy kreacyjne: Uniwersytet trzeciego wieku ; Biblioteka terapeutyczna ; 2. Formy wsparcia i opieki: Ośrodki wsparcia dziennego ; Dom pomocy społecznej ; Hospicjum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Proces rehabilitacji / Józef Sowa. - Wydanie 2. poprawione i uzupełnione. - Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe Fosze, 2017. - 266, [2] strony : rysunki, errata ; 24 cm.
Na okładce podtytuł: Teoria i praktyka.
W aneksie podano podstawowe dokumenty prawa międzynarodowego i krajowego, dotyczące osób niepełnosprawnych.
Bibliografia na stronach 221-[234].
Spis treści także w języku angielskim.
I. METODOLOGICZNE PODSTAWY PROCESU REHABILITACJI: 1. Człowiek niepełnosprawny i jego życiowa perspektywa, 2. Podmiotowość jednostki niepełnosprawnej w toku rehabilitacji, 3. Mechanizmy osobotwórcze w procesie rehabilitacji, 4. Biofizjologiczne podłoże procesu rehabilitacji, 5. Komplementarność oddziaływań rehabilitacyjnych ; II. PROCES REHABILITACJI, JEGO STRUKTURA I DYNAMIKA: 1. Diagnoza podstawą systemowego ujęcia procesu rehabilitacji, 2. Podstawowe klasyfikacje na tle procesu rehabilitacji, 3. Cele procesu rehabilitacji i ich taksonomia, 4. Kryteria doboru treści w procesie rehabilitacji, 5. Podstawowe strategie i metody w procesie rehabilitacji, 6. Zasady procesu rehabilitacji i ich kontekst psychopedagogiczny, 7. Rehabilitacja w nurcie integracyjnym ; III. SWOISTE PROBLEMY PROCESU REHABILITACJI: 1. Modyfikowanie zadań rehabilitacyjnych, 2. Rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, 3. Rehabilitacja osób niesłyszących i słabo słyszących, 4. Rehabilitacja osób niewidomych i słabo widzących, 5. Rehabilitacja osób przewlekle chorych i kalekich, 6. Rehabilitacja osób z zaburzeniami społecznego funkcjonowania, 7. Rehabilitacja osób z upośledzeniami wielozakresowymi ; IV. CZYNNIKI WSPOMAGAJĄCE PROCES REHABILITACJI: 1. Poradnictwo i doradztwo w toku rehabilitacji, 2. Środowiskowy kontekst procesu rehabilitacji, 3. Współodpowiedzialność rodziny za dziecko w toku rehabilitacji, 4. Pedagog - terapeuta i jego kompetencje w procesie rehabilitacji, 5. Wsparcie społeczne osób niepełnosprawnych w środowisku lokalnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104894 (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydaw. Psychologiczne)
Bibliogr. s.499-523. - Indeksy
1. Ortopedagogika - system w okresie przemian; 2. Naukowe podejście do złożonej rzeczywistości; 3. Podstawy antropologiczne; 4. Paradygmat upośledzenia i jego konsekwencje; 5. Paradygmat systemowo - ekologiczny; 6. Integracja jako niejednoznaczna zasada; 7. Zakres działania ortopedagogicznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82249 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in. działalności Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną w Sędziszowie Małopolskim (s. 31-36) i Przedszkola "Promyk" w Ropczycach.
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie w języku angelskim i polskim przy pracach.
Cz. I. DZIAŁANIA TERAPEUTYCZNO-WSPOMAGAJĄCE W PRACY Z DZIEĆMI, MŁODZIEŻĄ I DOROSŁYMI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIA ORZA ICH RODZINĄ: Krystyna Barłóg, Oddziaływanie terapeutyczno-wspomagające w pedagogice specjalnej ; Joanna Leśniak, "Mieszkam Sam!" Niezależne życie osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Ireneusz Marciniec, Pedagogiczne i psychoterapeutyczne formy wsparcia rodziny w kryzysie emocjonalnym ; Marzena Jakubek, Przedszkole "Promyk" szansą na harmonijny rozwój dziecka z niepełnosprawnością ; Klaudia Sabat-Zabłotni, Biblioterapia kobiet - ofiar przemocy ; CZ. II. WYBRANE METODY PRACY Z DZIECKIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH: Aneta Lew-kKralewicz, Wybrane metody rozwijania samodzielności u uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w kontekście ich autonomii ; Katarzyna Ginalska-Połomska, Ewelina Ginalska-Rak, Praca z dzieckiem autystycznym. Metoda krakowska ; Natalia Kwoka, Metoda Ośrodków Pracy Marii Grzegorzewskiej w kształtowaniu uczniów z niepełnosprawnością intelektualną - od tradycji ku współczesności ; Janusz Kawa, Metody pracy z uczniem zdolnym ; Katarzyna Król, Sensoplastyka i ruch kreowany w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością ; Aleksander Warcaba, Gabriela Nagórna, Metoda Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością ; Karolina Bieniarz, Alicja Elgass, Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością ; CZ. III. TERAPIE OGÓLNOROZWOJOWE W PEDAGOGICE SPECJALNEJ: Dominika Gołąb, Dominika Szczepanik, Terapia plastyczna w procesie wspomagania rozwoju komunikacji osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Dominika Karcz, Karolina Nowak, Muzykoterapia - wspomaganie terapii poprzez dźwięk i muzykę ; Barbara Maciąg-Bebło, Justna Michalewska, Metoda Dennisona jako metoda wspomagająca rozwój dziecka z niepełnosprawnością wieloraką ; CZ. IV. FORMY POSTĘPOWANIA TERAPEUTYCZNO-WYCHOWAWCZEGO W PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ: Paulina Dubiel-Zielińska, Piotr Zieliński, Kinesiotaping na tle innych metod wspomagania rozwoju dzieci z zespołem Downa ; Joanna Kata, Rodzina w rehabilitacji i opiece dziecka z niepełnosprawnością ; Monika Godos, Barbara Szetela, Izabela Zajdel, Rpla rodziców w wychowaniu dziecka z wadą słuchu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107133 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna. T. 1, Podstawowe problemy teorii i praktyki / Janina Doroszewska. - Wyd. 2 uzup. - Wrocław [i in.] : Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1989. - 714 s. : faks., : fot., : portr., : rys., : wykr. ; 25 cm.
I. OGÓLNY ZARYS PROBLEMATYKI PEDAGOGIKI SPECJALNEJ: 1. Cele pedagogiki specjalnej. Podstawowe pojęcia. Terminologia; 2. Jednostka odchylona od normy jako podmiot działalności pedagogiki specjalnej; 3. Zakres działalności pedagogiki specjalnej; 4. Podstawowe czynniki etiologiczne odchyleń od normy; 5. Statystyka odchyleń od normy; 6. Miejsce pedagogiki specjalnej w całokształcie dyscyplin podstawowych i praktycznych; 7. Zarys historii wpływów pedagogiki specjalnej na ogólną i odwrotnie; 8. Syntetyczne zestawienie swoistości pracy pedagogiki specjalnej; 9. Aktualny stan pedagogiki specjalnej w Polsce w ujęciu dynamicznym i perspektywy rozwojowe; 10. Uwagi o rozwoju pedagogiki specjalnej w dobie obecnej w skali światowej; 11. Profilaktyka; 12. Metody pracy naukowo-badawczej pedagoga specjalnego, II. JEDNOSTKA ODCHYLONA OD NORMY: 1. Wprowadzenie do problematyki; 2. Teoria przystosowania (adaptacji); 3. Ogólny zarys warunków wewnątrz- i zewnątrzpochodnych jednostki odchylonej od normy; 4. Zbyt trudne zadania stawiane układowi nerwowemu; 5. Przystosowawcze mechanizmy regulacyjne: potrzeba, emocja, motywacja; 6. Mechanizmy ochronne i obronne; 7. Problematyka osobowości (wybrane zagadnienia); 8. Trudności jednostki odchylonej od normy w świetle ujęć cybernetycznych w zakresie odbioru świata zewnętrznego, III. DROGI ADAPTACJI JEDNOSTKI ODCHYLONEJ OD NORMY (ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM POTRZEB DZIECI I MŁODZIEŻY): 1. Wprowadzenie; 2. Ogólna działalność rewalidacyjna; 3. Problematyka kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży odchylonej od normy; 4. Kształcenie, dokształcanie i doskonalenie zawodowe pedagogów specjalnych; 5. Deontologia pedagoga specjalnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.013.82 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.015.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, filmografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 308-324.
Streszczenie w języku angielskim.
R. I. Konteksty i obszary oporu. Wokół emancypacji i postrzegania świata osób z niepełnosprawnością intelektualną: 1. Opór jako fenomen interdyscyplinarny ; 2. Opór w pedagogicznej refleksji emancypacyjnej: Opór w edukacji ; Czynne i bierne formy oporu ; Typologizacja oporu ; Ambiwalencja jako kategoria oporu ; 3. Opór jako wątek zaniedbany w pedagogice specjalnej ; 4. Próba identyfikacji zjawiska oporu na podstawie przeglądu badań ; 5. Okoliczności zmiany szkoły przez uczniów z niepełnosprawnością intelektualną ; R. II. Psychospołeczne aspekty funkcjonalne osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Kontekst globalny i edukacyjny: 1. Sytuacja osób z niepełnosprawnością intelektualną – koncepcje, kryteria, perspektywy ; 2. Edukacja jako przestrzeń istnienia społecznego osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną – refleksja historyczna ; 3. Edukacyjne drogi uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną ; R. III. Założenia metodologiczne badań własnych: 1. Problematyka badań i określenie paradygmatu i strategii badawczych ; 2. Badania jakościowe i metodologia konstruktywistycznej teorii ugruntowanej ; 3. Grupa badawcza ; R. IV. Doświadczanie wczesnej edukacji w inkluzji i integracji: 1. Kreowanie nadziei na przydatną tożsamość. Terytorium szansy? ; 2. Działania deprywacyjne (Odstawianie na boczny tor): Osamotnienie (Strefa poduszki i przechowalni. Pomieszane dzieci. Izolacja w integracji) ; Działania demarkacyjne (Inkluzja na marginesie) ; Zindywidualizowana pseudoedukacja (Nieodczytanie potrzeb dziecka) ; Cenzurowanie dzieci z orzeczeniami ; 3. Nieodkodowanie dziecięcej komunikacji (Ten, który nie mówi jest głupi): Opór jako forma komunikacji ; Bierne stawianie oporu przez dzieci (Bycie obok. Deprywacja edukacyjna. Ambiwalencja sytuacyjna) ; Czynne stawianie oporu (Upośledzanie tożsamości – psychiatryzowanie) ; 4. Pozorowanie działań i współpracy z rodzicami (Relacje międzydrzwiowe) ; 5. Emancypacyjny punkt zwrotny ; 6. Odblokowanie Innego (Ku podmiotowości i ochronie zasobów) ; R. V. Doświadczanie specjalnej edukacji: 1. Prawdziwe staranie się ; 2. Identyfikowanie problemów (Rezerwat dla Innych. Nieczekanie na poniedziałek i wrzesień): (Nie)specjalne nauczanie w niby szkole (Nuda. Pozamykani w klasie uczniowie) ; Karanie nudną świetlicą ; Deprywacja i infantylizowanie ; Piętnowanie Innych spośród Innych ; 3. Niekłamana komunikacja: Bierne opieranie się ; Czynne opieranie się jako akt niezgody uczniowskiej ; 4. Pseudopedagogiczne reagowanie (Ku wyuczonej marginalizacji): Obwinianie rodziców ; Usypianie dewianta. Psychiatryzowanie ; Pozorowanie indywidualnego wsparcia ; 5. Decyzja o zmianie placówki. Interakcyjna tożsamość ; 6. Nie(wypuszczanie) subwencji oświatowej ; 7. Szczęśliwe i normalne życie. Taki sam a jednak nowy Człowiek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110351 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40818 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komputer w pedagogice specjalnej / red. Bronisław Siemieniecki. - Toruń : Adam Marszałek, 2005. - 133 s. : fot., il., tab., wykr. ; 24 cm.
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-87537 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej