Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(34)
Forma i typ
Książki
(34)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(27)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(6)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(5)
Maszke Albert Wojciech (1939- )
(2)
Palka Stanisław (1941- )
(2)
Pilch Tadeusz (1939- )
(2)
Bennett John William (1915-1973)
(1)
Białołęcka Helena
(1)
Bohucki Jan (1901-1991)
(1)
Czarnecki Kazimierz (1933- )
(1)
Dubas Elżbieta (1957- )
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Hrapkiewicz Helena
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Kierska Anna (muzykologia)
(1)
Kmita Jerzy (1931- )
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krzysztoszek Zofia
(1)
Krzysztoszek Zofia (1925- )
(1)
Krüger Heinz-Hermann
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Szmyd Kazimierz
(1)
Sztobryn Dorota
(1)
Tabin Marek
(1)
Więckowski Ryszard
(1)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(1)
Wróbel Maria
(1)
Zaborowski Zbigniew (1926-2006)
(1)
Zaczyński Władysław
(1)
Zaczyński Władysław Piotr
(1)
Červinkova Hana (1973- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(32)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele muzyki
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Temat
Pedagogika
(30)
Metodologia
(11)
Wychowanie
(6)
Metody wychowawcze
(5)
Nauczanie
(4)
Metody nauczania
(3)
Oświata
(3)
Kultura
(2)
Pedagogika porównawcza
(2)
Pedeutologia
(2)
Prawa dziecka
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Ankieta
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania naukowe
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Edukacja globalna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Eksperyment
(1)
Emancypacja kobiet
(1)
Fortepian
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Instrumentologia
(1)
Kalectwo
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Komensky, Jan Amos (1592-1670)
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie słuchu muzycznego
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda problemowa
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Nauki społeczne
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Notacja muzyczna
(1)
Opinia publiczna
(1)
Osvald, František Richard (1845-1926)
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pianiści
(1)
Praca
(1)
Praca zespołowa
(1)
Przedszkola
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychologia
(1)
Rozumowanie (log.)
(1)
Samorząd szkolny
(1)
Socjologia
(1)
Socjometria
(1)
Szkolnictwo
(1)
Testy
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół muzycznych
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wywiad socjologiczny
(1)
Temat: czas
1601-
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(7)
Podręcznik
(3)
Monografia
(2)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Nauka i badania
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Praca badawcza nauczyciela / Władysław Zaczyński. - [Wyd. 3]. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1981. - 234 s. : il., tab., wykr. ; 21 cm.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-57331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [235]-258.
Niepełnosprawność, społeczeństwo i kultura ; 1. Badanie świata społecznego ; 2. Podejście interpretacyjne w studiach nad niepełnosprawnością - aspekty edukacyjne ; 3. Jakościowa orientacja badawcza - atrybuty i kategorie pojęciowe ; 4. Wybrane strategie badań jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92807 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [541]-568. Indeks.
Przedmowa - próba oglądu przedpola tematyki: "Własny pokój" pedagogiki w kulturze. Od świata granic do świata horyzontów ; Poszukiwanie - przeszukiwanie jako bieguny złożoności badawczej ; Zyski symboliczne i profity duchowe, czyli projekcje celów badań ; Rekonstruowanie kryzysu teorii w naukach humanistycznych? Jakie są jego przyczyny? ; O wdrażaniu i upowszechnianiu kultury - perspektywa pedagogiczna. Cz. I. PEDAGOGIKA MIĘDZY TROPAMI KULTURY (PROBLEMY METODOLOGICZNE). Rozdz. I. Przesłanki metodologiczne i historyczne rozważań dla postulatu integralności badawczej w pedagogice: W stronę specjalizacji tworzącej specjalności "wyższego rzędu" (T. Kotarbiński) i nową profesjonalizację (R. Nycz) ; O dwóch postawach programowych pedagogiki: strukturalnej i funkcjonalnej ; Dwa typy autonomii w rozwoju ; Funkcjonalne podejście do relacji kultura - pedagogika ; Podejście strukturalne do relacji pedagogika - kultura ; Problem strukturalnej integralności pedagogicznej w myśleniu i działaniu edukacyjnym ; Dominujące, tradycyjne wersje integralności ; Strukturalna integralność jako zagubiony trop (o obrazie złożoności edukacji w pedagogice międzywojennej): H. Rowid za B.F. Trentowskim, J. Mirski i Z. Mysłakowski ; W stronę integralności post-konwencjonalnej. Rozdz. II. Zysk symboliczny w pedagogice. O odzyskiwaniu, pozyskiwaniu i wyzyskiwaniu kultury (tropy projektujące): Ontologika pedagogiki i kultury. O paradoksalnej ontologii i epistemologii między (inter) i wobec (versus) ; Koncepcja wymiany dóbr kultury (P. Bourdieu). Zysk symboliczny versus "symboliczne" zyski ; Dialektyka pożytków, zysków i interesów symbolicznych dla pedagogiki w warunkach "globalnej ekonomii kulturowej" (A. Appadurai) ; O trzech typach integracji i zysku symbolicznego pedagogiki z kultury. Integrowanie zysków czy zysk z integralności pedagogiki i kultury? ; Odzyskiwanie ontycznej integralności ; Odzyskiwanie integralności w rozwoju pełnej tożsamości płci ; Odzyskiwanie dzikości, czyli pedagogiczny sen(s) integralności u źródeł (A. Nalaskowski): Dzikość jako kategoria dla pedagogiki, Dzikość w cieniu istotowego sporu natury i kultury, Zdziczała socjalizacja i naturalna desocjalizacja? Co jest do zyskania? ; Wampiryzm w refleksji kulturowej, czyli o odzyskiwaniu fragmentu porządku symbolicznego: Ontologia wampiryzmu jako symbol dynamiki pracy umysłowej, Wampir i Cień człowieka, Wampir jako osobowość prześladowcza, Wampir jako symbol/miejsce zdziczenia i innych "wulgarnych" żywiołów, Wampiryczna rodzina, czyli o obcowaniu z grobami, Symbolika krwi - przemieszczenia pedagogiczne ; Pozyskiwanie integralności dyskursywnej - komunikowanie humanistycznej wrażliwości ; Wyzyskiwanie epistomologicznej integralności. Pakt poznawczy i zwłoki metodologiczne (J. Sławiński) między wiarowiedzą i władzowiedzą ; Dyskursy możliwe (D. Ulicka) kulturowej (treści) pedagogiki. Rozdz. III. Pedagogika wobec kultury (tropy ramowe): Jaka kultura? (L. Witkowski). Jaki paradygmat? (B. Śliwerski). Jakie (tropy) pedagogiki? ; Wyobraźnia antropologiczna (A. Mencwel) i jej przedłużenia w pedagogice antropologicznej (K. Ablewicz) i antropologii pedagogicznej (R. Schulz) ; "Całopsychocielesność", "mikroantropologia psychoanalityczna"(D. Danek) i humanizm przyszłości. Kierunki przemian metodologii a pedagogika z kultury ; Potrzeba refleksji gender w pedagogice czy potrzeba gender pedagogiki? ; O "dyskretnych" i "przekornych" pedagogiach (Z. Kwieciński). Nośność pedagogiczna tekstów kultury do wyzyskania dla pedagogii "pobocznych" ; Trzy typy relacji pedagogiki i kultury: wobec (pedagogika kultury), z (pedagogika z wnętrza kultury) i między (pedagogika kulturowa). Rozdz. IV. Postkonwencjonalna integralność (tropy-fragmenty): Wnętrze kulturowe i jego twórcze napięcie ; Granice jako sposób życia kultury (M. Bachtin) ; Linie przecięć semantycznych i krzyżowa komunikacja (J. Łotman) ; Rozproszone hybrydy kultury czy/i małe tożsamości? ; Obsesja fragmentem i strzępki nowego realizmu (K. Lupa) ; Upór fragmentów wobec hegemonii całości ; Fragment jako opór uwagi wobec przyczynowości i linearności dyskursywnej ; Wybalansowanie wielości, czyli fragment i całościowość jako jedność w kulturze (G. Simmel). Rozdz. V. O szczelinach istnienia kultury i poznania humanistycznego (tropy pomocnicze dla pedagogiki): Prześlizgiwanie się pojęcia między parcjalnością a intencją całości. Dynamiczny relacjonizm (K. Mannheim) ; Promieniowanie sensów do osobistego podjęcia. Iskrząca prawda w drobinach znaczących, uwadze i ich spotkaniu (J. Brach-Czaina) ; Prześwitywanie prawdy w istotowym sporze między "Skrywającą ziemią" i "Otwartym świata" (M. Heidegger): problem dzieła ; Przebłyskiwanie sensów tekstu w teraźniejszości i przeczucie skoku. Sprzeczne tendencje strukturalne w dynamice rozwoju kultury i pedagogiki ; Eksplodowanie informacji (J. Łotman). Status poznawczy krótkich spięć na granicy języków kultury ; Przeszukiwanie humanistyki wobec zadania (p)oszukiwania wiedzy (pomocnicze rozważania do analizy relacji: zgodności metody i przedmiotu badań wobec godności podmiotu badań w pedagogice). Cz. II. PRÓBY PEDAGOGICZNEGO MYŚLENIA WOBEC OPORU JĘZYKA. TEKST KULTUROWY MIĘDZY OPOREM A TWÓRCZOŚCIĄ (METODA VERSUS ZYSK SYMBOLICZNY). Rozdz. VI. Metodyczny eklektyzm - awangrada (innej) integralności czy przestrzeń poznawcza pedagogiki?: Metodyczny eklektyzm (P. Sztompka) między erudycją a czujną samokontrolą ; Eklektyzm w krytyce estetów, doktrynerów i purystów, czyli "nieelegancka", "niesłuszna" i "niepoprawna" twórczość ; Eksperymentowanie między strategią Chopina a strategią Beethovena ; Rozrywanie dyskursywnej (mega)narracji: "rumowiska" kultury (W. Benjamin) i "wieczną" wartość "śmietnika" (T. Kantor) dla pedagogiki. Rozdz. VII. Eseistyczność jako tryb próbowania poznawczego w pedagogice: Kompilacja tekstów: grabież, przemyślne pasożytnictwo intertekstualna współpraca? ; Myślące siebie myślenie, czyli zyski z para-doksa-lności eseju ; Konstruowanie oboczności, czyli esej jako mimikra trybu percepcji ; Esej jako "raz wydarzająca się metodologia" ; Esej jako kategoria podejrzana i podejrzliwa w pedagogice ; Esej w roli re-kreacji ; Twórcze napięcie między para i doksa, czyli miejsce eseju między siłami konserwatywnymi i konserwującymi ; Eseistyczny opór, czyli "sytuacja wielokrotnego nieustabilizowania" ; Esej: odzyskanie "dawno utraconego świata" czy przebudzenie "monstrum"? Rozdz. VIII. Kolaż kulturowy. Opór twórczo przemieszany i przemieszczany w językach pedagogiki (i) kultury: Kolaż języków humanistyki. O zwiększeniu "przepustowości" tekstów kultury (dla) pedagogiki ; Twórczość między typografią a oralnością. Myślenie mimo oporu języka ; Kolaż jako poznawcza kreacja "dla wszystkich zmysłów" (A. Rimbaud) ; Kolaż kontekstów dla pedagogiki (z wnętrza) kultury ; Filozofia (twórczego) przypadku. O znaczącym miejscu granicy w kolażu ; Kolaż kulturowy wobec archiwum pedagogiki ; Kolaż (dla) pedagogiki. Szkoła szycia między twórczym oporem a użytkową refleksją ; Eklektyzm między pejzażem wewnętrznym a kolażem pedagogicznym. Rozdz. IX. Literatura, tekst i pedagogiczna wiarowiedza. Dyskurs(y) kultury a pedagogika czytania ; Kultura teorii literatury (R. Nycz, M.P. Markowski) a dyskursy możliwe pedagogiki ; Oblicza prawdy powieściowej: poznanie - mądrość - dialogiczność: Status dyskursywny fikcji a funkcje poznawcze powieści, Poznanie (w) powieści (Z. Mirosek) i jej mądrość niepewności (M. Kundera), Poznanie polifoniczne (M. Bachtin) jako opór wobec dyskursywnej przemocy. Rozdz. X. Rozumienie wobec interpretacji. Metodologia czytania między hermeneutyką a pedagogiczną heurystyką: Dialektyczna czy dialogiczna hermeneutyka? ; Perspektywa epistemologiczna i epistemiczna czytania (M. Siemek). Rozumienie a poznanie ; Profilowanie pojęć a profilowanie sensu interpretacji ; Teoria, interpretacja i (pedagogiczna) wiedza ; Spór autorów, opór tekstu, upór czytelnika i napór (nad)interpretacji. Rozdz. XI. Osobliwości pedagogicznego czytania kultury. Warianty (akty) dyskursywne i zdarzenia metodologiczne: Janusowa brama literatury. Odczytanie wpisanego w kulturę, czyli poszukiwanie i przeszukiwanie inności ; Literatura jako interfejs dla dyskursów pedagogiki. Prze-kładanie granic kultury ; Akty versus zdarzenia, czyli czytanie poszukujące i przeszukujące ; Między symptomem a rozumieniem: Doczytanie nienapisanego a wpisanego w tekst, czyli czytanie symptomów i lektura symptomalna, Niedoczytanie napisanego, czyli czytanie bez (totalnego) zrozumienia ; Dialektyki czytania: Czytanie aptekarskie versus czytanie prze-skokowe, Czytanie odpowiedzialne versus czytanie amoralne, Czytanie pod-dane versus czytanie oporowe, Czytanie od-dane versus czytanie niewierne, Czytanie nie-uprzedzone versus od-czytywanie, Czytanie zamieszkałe versus czytanie gościnne ; Poławianie pereł, czyli idiosynkratyczne poznanie na wyspach pragnienia ; Utwory wampiryczne i dyskurs wampiryczny ; Zbłąkany opór czy twórcze zboczenie? O czytaniu i pisaniu kobiet, czyli samica tropi ślady wspólnika ; Miejsce refleksji pedagogicznej między idiografizmem a idiomodyficznością (przeżycie, przebudzenie, przemiana) ; Pożytki z literatury. Zysk symboliczny między aktami a zdarzeniami czytania. Rozdz. XII. Światłocienie na wyspach oporu, czyli kreatywny potencjał buntu w przestrzeni edukacji (z ilustracjami literackimi w tle): Szkoła jako instytucja (opornego) przejścia ; Opór przeciw "termitom redukcji" (M. Kundera) i "bakcylom dżumy" (A. Camus) ; "Mądrość powieści" jako perspektywa (nowej) dydaktyki przeciw "cichemu końcowi" "człowieka, który utracił potrzebę poezji" ; Inicjalne rytuały oporu przeciw "zawieszeniu i wyłączeniu" w prozie H. Hessego ; Szkoła (bez) Cienia oporu - dalszy kształcący przykład H. Hessego ; Opór (wobec) ciała ; Opór przed życiem, czyli psychoanaliza pewnego stepowego wilka ; Męski opór przed ciałem matki i kobiece poszukiwanie "czarnego lądu" (L. Irigaray) w Cieniu patriarchatu ; Kreatywność jako opór przeciw postawie "niezróżnicowanego reprezentanta tłumu".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92776 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. 416-435 oraz przy rozdz. Indeksy
Tekst częśc. tł. z niem.
1. Historia wychowania; 2. Wprowadzenie do pedagogiki; 3. Pedagogika ogólna; 4. Współczesne kierunki pedagogiczne; 5. Modele wychowania; 6. Aksjologiczne podstawy wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89159/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [416]-435 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z niem.
1. Historia wychowania / Sławomir Sztobryn ; 2. Wprowadzenie do pedagogiki / Bogusław Śliwierski ; 3. Pedagogika ogólna / Dietrich Benner ; 4. Współczesne kierunki pedagogiczne / Hans Berner ; 5. Modele wychowania / Christian Callo ; 6. Aksjologiczne podstawy wychowania / Urszula Ostrowska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody i techniki badań pedagogicznych / Mieczysław Łobocki. - Wydanie 7. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008. - 330, [2] strona : ilustracje ; 25 cm.
Bibliografia na stronach 316-330.
I. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych ; II. Obserwacja ; III. Metoda szacowania (skale ocen) ; IV. Eksperyment pedagogiczny ; V. Testy osiągnięć szkolnych ; VI. Metoda socjometryczna ; VII. Analiza dokumentów ; VIII. Metoda sondażu ; IX. Metoda dialogowa (rozmowa) ; X. Metoda biograficzna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody i techniki badań pedagogicznych / Mieczysław Łobocki. - Wydanie 6. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2007. - 329, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 316-[330].
Publikacja jest adresowana szczególnie do studentów studiów pedagogiki i młodszych pracowników naukowo-dydaktycznych, podejmujących prace badawcze dotyczące szeroko rozumianej problematyki pedagogicznej. Może być przydatna także w pisaniu prac dyplomowych i magisterskich, rozpraw doktorskich i habilitacyjnych.
SPIS TREŚCI [wybór]: I. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych. 1. Metodologia badań pedagogicznych jako nauka 2. Pluralistyczne podejście w badaniach pedagogicznych 3. Problemy badawcze i kryteria ich poprawności 4. Pojecie, klasyfikacja oraz cechy metod i technik badawczych 5. Zmienne i wskaźniki w badaniach pedagogicznych 6. Etapy badań pedagogicznych. II. Obserwacja. 1. Pojecie obserwacji i jej klasyfikacji 2. Warunki i zalety poprawnej obserwacji 3. Przedmiot obserwacji 4. Techniki obserwacji standaryzowanej 5. Techniki obserwacji niestandaryzowanej 6. Gromadzenie, opracowanie i interpretacja danych z obserwacji 7. Granice poznawcze obserwacji. III. Metoda szacowania (skale ocen). 1. Ogólna charakterystyka metody szacowania 2. Rodzaje skal ocen 3. Konstruowanie skal ocen 4. Błędy popełniane przy ocenianiu 5. Źródła błędów w ocenie 6. Sposoby zapobiegania błędom w ocenie. IV. Eksperyment pedagogiczny. V. Testy osiągnięć szkolnych, VI. Metoda socjometryczna. VII. Analiza dokumentów. VIII. Metoda sondażu, IX. Metoda dialogowa (rozmowa). 1. Charakterystyka metody dialogowej 2. Warunki poprawności metody dialogowej 3. Techniki metody dialogowej 4. Utrwalanie przebiegu prowadzonej rozmowy 5. Błędy stosowane w metodzie dialogowej. X. Metoda biograficzna. 1. Opis metody biograficznej 2. Z historii metody biograficznej 3. Odmiany metody biograficznej a. metoda monograficzna b. metoda indywidualnych przypadków 4. Zalety i wady metody biograficznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90948 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks
- O celu i koncepcji wydawnictwa / R. Wroczyński Problemy ogólne - O niektórych właściwościach badań pedagogicznych /
R. Wroczyński - Dorobek i aktualny stan badań w dziedzinie pedago-
giki społecznej w Polsce / J. Wołczyk, R. Wroczyński - Metoda, technika, procedura badawcza w pedagogice
empirycznej / A. Kamiński - Niektóre kryteria metodologiczne w planowaniu
oświaty / J. Wołczyk - Organizacja procesu badawczego w pedagogicznych
badaniach środowiskowych / T. Pilch Metody i techniki badawcze - Metoda sondażu w pedagogice empirycznej /
I. Muchnicka - Metoda monografii w badaniach pedagogicznych /
I. Lepalczyk - O obserwacji uczestniczącej w badaniach środowisko-
wych / W. Zaczyński - Wywiad środowiskowy w badaniach pedagogicznych /
W. Wyrobek Pawłowska - Eksperyment badania zjawisk wychowawczych jako
technika / A. Janowski - Wykorzystanie dokumentów w pedagogicznych badaniach
środowiskowych / T. Wujek - Przydatność technik socjometrycznych w pedagogice
społecznej / M. Winiarski - Metodologia rozpoznawania potrzeb opiekuńczych /
A. Kelm, W. Kopczyński - Problemy diagnostyki społecznej w praktyce pedago-
gicznej / E. Mazurkiewicz - Niektóre problemy diagnostyki pedagogicznej w me-
todzie indywidualnych przypadków / R. Janeczko - Koncepcja pedagogicznych badań kompleksowych
w środowisku wiejskim / Z. Kwieciński - Pomiar rodziny jako środowiska wychowawczego /
B. Butrymowicz - Pomiar warunków środowiskowych na użytek praktyki
pedagogicznej szkoły / E. Trempała - Zastosowanie metod demograficznych w badaniach
zawodu / J. Marczak - Uwagi o zastosowaniu podstawowych pojęć statystycz-
nych w badaniach zjawisk wychowawczych / J. Wojtyniak - Skuteczność metod statystycznych i warunki ich
stosowania w badaniach pedagogicznych / A. Radźko
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37154 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Metodologia Nauk / Polska Akademia Nauk. Oddział w Poznaniu ISSN 0137-5997 ; t. 21)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-57971 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-53964 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. 476-510 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z czes., ang., niem.
1. Metody badań pedagogicznych; 2. Pedagogika porównawcza; 3. Dydaktyka szkolna; 4. Psychologia kształcenia; 5. Pedeutologia; 6. Socjologia edukacji; 7. Podstawy prawa oświatowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89159/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [476]-510 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z czes., ang., niem.
7. Metody badań pedagogicznych / Heinz-Hermann Krüger, Nicolle Pfaff ; 8. Pedagogika porównawcza / Miroslava Váňová ; 9. Dydaktyka szkolna / Michael Uljens ; 10. Psychologia kształcenia / Gerd Mietzel ; 11. Pedeutologia / Jan Průcha ; 12. Socjologia edukacji / Rob Moore ; 13. Podstawy prawa oświatowego / Maciej Osuch.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-51354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [187]-200.
R. I. PROJEKTOWANIE BADAŃ JAKOŚCIOWYCH: 1. Badania naukowe i ich właściwości ; 2. Paradygmat ; 3. Miejsce teorii w badaniach naukowych ; 4. Kluczowe pojęcia jakościowej orientacji badawczej ; 5. Świat badań jakościowych ; 6. Korzenie ; 7. Rodzaje badań jakościowych ; 8. Projektowanie badań jakościowych ; 9. Interaktywny model Maxwella: Znaczenie celów w badaniach jakościowych ; Ramy koncepcyjne ; Pytania ; Metoda ; Prawomocność ; R. II. REFLEKSYJNOŚĆ W BADANIACH JAKOŚCIOWYCH: 1. Co to znaczy refleksyjność? ; 2. Refleksyjność w praktyce badawczej ; R. III. PRZEGLĄD LITERATURY – CZEMU SŁUŻY?: 1. Typy przeglądów literatury ; 2. Narracyjny przegląd literatury ; 3. Systematyczny przegląd literatury: Metaanaliza ; Metaetnografia ; 4. Przegląd literatury w badaniach jakościowych ; R. IV. PREZENTACJA WYNIKÓW, CZYLI O CZYM PISZEMY I JAK?: 1. Badacz jakościowy w kręgu metafor ; 2. Pisanie o badaniach – relacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-107577 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41956/cz.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biuletyn Metodyczny / red. Stefan Depowski [i in.] ; Związek Nauczycielstwa Polskiego - Zarząd Główny, Ośrodek Usług Pedagogicznych i Socjalnych, Instytut Kształcenia Nauczycieli i Badań Oświatowych w Katowicach)
Bibliogr.
I. Pedagogika ogólna: Pedagogika jako nauka i jej struktura ; Podstawowe pojęcia pedagogiczne w świetle wypowiedzi współczesnych pedagogów ; Metodologiczne podstawy pedagogiki ; Główne kierunki w pedagogice ; Organizacja pracy oświatowej. II. Organizacja procesu nauczania: Składniki procesu nauczania i uczenia się ; Systemy nauczania ; Organizacja lekcji ; Zasady nauczania ; Metody nauczania. III. Podstawy wychowania: Ogólne założenia wychowania moralnego ; Normy moralne jako treść wychowania ; Założenia metodyczne wychowania moralnego ; Organizacja wolnego czasu młodzieży ; Organizacja samorządu uczniowskiego ; Wychowanie estetyczne ; Wychowanie fizyczne ; Wychowanie dla przyszłości jako podstawowy cel pedagogiczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41576 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Streszcz. ang.
I. Wprowadzenie II. Metodologiczne podstawy badań III. Charakterystyka nauczania problemowego IV. Praca grupowa uczniów jako forma organizacyjna
procesu nauczania V. Nauczanie problemowe, praca grupowa i wyrównawcza
a problem indywidualizacji VI. Nauczanie zróżnicowane jako indywidualizacja
zbiorowa VII. Struktura czynności rozumowania uczniów a problem
indywidualizacji VIII.Struktura społeczna klasy szkolnej a problem
indywidualizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-34138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Wydanie 1. - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 382, [1] strona : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [331]-374. Indeks.
Dysleksja na tle zaburzeń neurorozwojowych ; Nabywanie czytania i pisania ; Dysleksja jako zaburzenie komunikacji językowej ; Metodologia badań nad zjawiskiem dysleksji ; Uwarunkowania dysleksji ; Obraz kliniczny dysleksji ; Ryzyko dysleksji ; Diagnoza dysleksji ; Diagnoza ryzyka dysleksji ; Główne formy wsparcia osób z dysleksją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dokument towarzyszący zawiera: "List do uczennic i do uczniów..." oraz "Słowo do rodziców i opiekunów dzieci...".
Bibliografia na stronach [401]-409. Indeks.
Drugie, rozszerzone wydanie książki "Nauczanie gry na fortepianie - powołanie, umiejętność, wiedza" autorstwa Anny Kierskiej. Publikacja stanowi kompendium wiedzy dotyczące nauczania gry na fortepianie. Obejmuje kwestie pianistyczne, które uzupełnione są wiadomościami z zakresu pedagogiki, psychologii, anatomii, fizjologii i instrumentoznawstwa. Autorka prezentuje różne metody pracy, które można wykorzystać w nauczaniu początkowym oraz dalszych etapach kształcenia. Drugie wydanie zostało poszerzone o rozdział zawierający zagadnienia dotyczące nauki gry na fortepianie poza systemem szkolnym. Jej istotnym wzbogaceniem są również liczne odwołania do książki Wandy Chmielowskiej O sztuce nauczania gry na fortepianie oraz dwa listy, z których jeden skierowany jest do uczniów, a drugi do ich rodziców. [alenuty.pl]
Wprowadzenie ; Część pierwsza. I. Parę słów o osobowości pianisty pedagoga. II. Sylwetka pianisty pedagoga – warunki, które ją kształtują. III. Przedmiot „metodyka nauczania gry na fortepianie”. Część druga. IV. Psychologia wieku dziecięcego, wieku dorastania i lat młodzieńczych. V. Uzdolnienia predysponujące kandydatów do zawodu muzyka pianisty. Przyczyny niepowodzeń uczniów szkół muzycznych. VI. Wprowadzenie dziecka w świat muzyki. VII. Wstępne poznanie instrumentu. VIII. Wyobraźnia muzyczna – jej rola, znaczenie i sposób kształcenia w procesie edukacji muzycznej ucznia. IX. Elementy kształcenia słuchu w pedagogice pianistycznej. X. Rytm i problemy z nim związane. XI. Kształcenie aparatu gry – praca nad techniką. XII. Korekta aparatu gry. XIII. Instrument – wykonawca – dźwięk. XIV. Gamy i pasaże. XV. Zapis nutowy a gra a vista. XVI. Polifonia. XVII. Pamięć. XVIII. Pedalizacja. XIX. Interpretacja – artystyczne wykonanie utworu. XX. O ćwiczeniu. XXI. Gra zespołowa. XXII. Parę uwag o lekcji. XXIII. Przedmiot „fortepian obowiązkowy”. XXIV. Nauczanie gry na fortepianie poza systemem szkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3774 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 1)
Dot. m.in. pracowników dydaktycznych i studentów uczelni rzeszowskich. Badaniami objęto także dzieci z woj. podkarpackiego (s. 218-225, 258-277).
Bibliogr. przy art.
Tekst także w jęz. ang., słow., ukr., wł.
Spis treści i streszcz. rozdz. w jęz. ang.
Część I. HISTORYCZNA CIĄGŁOŚĆ I ZMIANA MYŚLI EDUKACYJNEJ: Problemy globalnej edukacji dorosłych XXI wieku ; Regresja antropologiczna w świecie "ponowoczesnym" i kryzys edukacyjny ; Historický kontext predškolského veku v dielach Komenského a Osvalda ako odkaz pre súčasnosť. Część II. AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Wychowanie wobec przemian życia - konteksty cywilizacyjne i kulturowe ; Cierpienie jako wartość i sens ludzkiej egzystencji ; Praca podstawową kategorią pedagogiki pracy i jej aksjologizm ; Wpływ globalizacji na proces wychowania (kilka uwag o zjawisku). Część III. DIALOG I WSPÓŁISTNIENIE KULTUR WE WSPÓŁCZESNEJ EDUKACJI: Faktory ovplyvňujúce komunikáciu v multikultúrnom edukačnom prostredí ; Spoločenské zmeny v súčasnej multikultúrnej spoločnosti ; Multikultúrna výchova ako súčasť výchovy k hodnotám demokratického občianstva v škole ; Dialoh kulĺtur u fakhoviy pidhotovtsi pedahoha ; Edukacja kulturowa wobec problemów współczesnej cywilizacji. Część IV. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Znaczenie rodziny w pomnażaniu kapitału ludzkiego ; Rodzina pomiędzy przedsiębiorczością a samotnością - ujęcie teoretyczne i perspektywa empiryczna ; Emancypacja kobiet - nowy wzorzec wychowawczy w XIX i XX wieku ; Dyssypacja współczesnej rodziny na tle neokultury XXI wieku. Część V. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Przykładowy scenariusz działania w zakresie studium indywidualnego przypadku ; Zjawisko wypalenia zawodowego wśród pracowników dydaktycznych centrów językowych w uczelniach Rzeszowa ; Zachowania prozdrowotne studentów fizjoterapii Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Adolescentná mládež a vnímanie rovesníkov s problémom alkoholu z hlĺadiska rodu ; Možnosti prevencie kriminality mládeže. Część VI. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Wartości i kulturowe uwarunkowania reformy szkolnictwa wyższego na obszarze postradzieckim ; La qualità delle scuole Montessori in Italia: uno studio di caso multipol ; Miejsce dalszego doskonalenia zawodowego w systemie uczenia się przez całe życie ; Dydaktychne znachennya poetapnoyi pedahohichnoyi refleksiyi na zanyattyakh u ONZ ; Vykhovannya u prostori muzeyu: suchasni pidkhody do orhanizatsiyi zanyat' u vyshchiy shkoli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej