Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(65)
Forma i typ
Książki
(63)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje popularnonaukowe
(11)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Audiobooki
(2)
Starodruki
(1)
Dostępność
dostępne
(71)
wypożyczone
(5)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(15)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(50)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Amsterdamski Piotr (1955-2008)
(2)
Brockman John (1941- )
(2)
Brożek Bartosz
(2)
Harris Sam (1967- )
(2)
Jankowski Andrzej (anglista)
(2)
Kozielecki Józef (1936-2017)
(2)
Pieter Józef (1904-1989)
(2)
Szmyd Kazimierz
(2)
Waal F. B. M. de (1948- )
(2)
Al-Khalili Jim (1962- )
(1)
Arsuaga Juan Luis (1954- )
(1)
Bartosz Bogna (1962- )
(1)
Beck Aaron T. (1921-2021)
(1)
Bereś Anna (psycholog)
(1)
Białogłowski Edward (1947- )
(1)
Biernacka Jadwiga
(1)
Bieroń Tomasz (1963- )
(1)
Binder Anna
(1)
Bostrom Nick (1973- )
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Bukowski Ignacy (tłumacz)
(1)
Cackowski Zdzisław (1930- )
(1)
Chalmers David John (1966- )
(1)
Chojnacki Hieronim (1948- )
(1)
Chojnacki Marek (1963- )
(1)
Ciechanowicz Jan (1946- )
(1)
Cipora Krzysztof
(1)
Damasio Antonio R. (1944- )
(1)
Damásio António (1944- )
(1)
Deutsch David (1953- )
(1)
Dobroczyński Bartłomiej (1958- )
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Domarańczyk Daria
(1)
Domański Cezary W. (1962- )
(1)
Drat-Ruszczak Krystyna
(1)
Dziedzińska Helena
(1)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Gazzaniga Michael S. (1939- )
(1)
Gifford Clive
(1)
Haidt Jonathan (1963- )
(1)
Hartwig Daniel
(1)
Hałoń Edward
(1)
Helvétius Claude-Adrien (1715-1771)
(1)
Kahneman Daniel (1934- )
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Kosarzycki Radosław
(1)
Krakauer David (1967- )
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kugelmann Robert (1948- )
(1)
Kulesza Wojciech (1978- )
(1)
Kłoskowska Antonina (1919-2001)
(1)
Lamża Łukasz (1985- )
(1)
Lewicka Maria (psychologia)
(1)
Lewicki Andrzej (1910-1972)
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Loury Glenn C. (1948- )
(1)
Macfarlane Robert (1976- )
(1)
Magrini Marco
(1)
Majewski Jacek (tłumacz)
(1)
Makara-Studzińska Marta
(1)
Malewski Andrzej (1929-1963)
(1)
Mead George Herbert (1863-1931)
(1)
Metzinger Thomas (1958- )
(1)
Miler Krzysztof
(1)
Mętrak-Ruda Natalia
(1)
Nalčadžân Al'bert Agabekovič (1939- )
(1)
Nowak-Młynikowska Agnieszka
(1)
Nowakowska Maria
(1)
Oleś Piotr (1955- )
(1)
Ossowski Stanisław (1897-1963)
(1)
Ossowski Stanisław (1897-1963). Dzieła
(1)
Paszkowska Aleksandra (tłumaczka)
(1)
Penksyk-Kluczkowska Ewa
(1)
Piaget Jean (1896-1980)
(1)
Pieniążek Finka
(1)
Pietrasiński Zbigniew (1926- )
(1)
Poggio Tomaso (1947- )
(1)
Popiel Włodzimierz (1870-1943)
(1)
Posacki Aleksander (1957- )
(1)
Próchniak Piotr (1969- )
(1)
Pulikowski Jacek (1952- )
(1)
Pęczkowski Ryszard
(1)
Ratajczyk Ewa
(1)
Rzepa Teresa (1952- )
(1)
Rzęsikowski Stanisław
(1)
Sapolsky Robert M. (1957- )
(1)
Seth Anil
(1)
Seth Anil K. (1972- )
(1)
Shulman Lisa M. (1951- )
(1)
Siara Olga
(1)
Skarga Barbara (1919-2009)
(1)
Skinner Burrhus Frederic (1904-1990)
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Snyder Timothy (1969- )
(1)
Stefański Ryszard (1967- )
(1)
Szwajcer Piotr (1959- )
(1)
Sęk Helena (1938- )
(1)
Talejko Eugeniusz (1922-1978)
(1)
Tegmark Max (1967- )
(1)
Wilber Ken (1949- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(13)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
1900 - 1909
(1)
1770 - 1779
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
1901-1914
(1)
Kraj wydania
Polska
(63)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(63)
francuski
(1)
Odbiorca
Psycholodzy
(3)
Szkoły wyższe
(3)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Zawody medyczne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura polska
(1)
Temat
Nauka
(22)
Psychologia
(19)
Umysł
(9)
Nauki kognitywne
(7)
Nauki społeczne
(7)
Psycholodzy
(7)
Kształcenie
(5)
Myślenie
(5)
Mózg
(5)
Etyka
(4)
Ewolucja
(4)
Metodologia
(4)
Nauki przyrodnicze
(4)
Psychologia społeczna
(4)
Socjologia
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Teoria poznania
(4)
Twórczość
(4)
Zachowanie
(4)
Antropologia filozoficzna
(3)
Badania naukowe
(3)
Behawioryzm
(3)
Filozofia
(3)
Filozofia religii
(3)
Kobieta
(3)
Małżeństwo
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Poznanie
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczucia
(3)
Wiedza
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Świadomość
(3)
Bóg
(2)
Decyzje
(2)
Etologia
(2)
Internet
(2)
Katolicka nauka społeczna
(2)
Motywacja
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Mężczyzna
(2)
Młodzież
(2)
Neurobiologia
(2)
Neuronauka poznawcza
(2)
Osobowość
(2)
Pedagogika
(2)
Pochodzenie człowieka
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Społeczeństwo
(2)
Stres
(2)
Szczęście
(2)
Uczenie się
(2)
Wiara
(2)
Wychowanie
(2)
Zmysły
(2)
Zwierzęta
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Żałoba
(2)
Alpinizm
(1)
Alpiniści
(1)
Altruizm
(1)
Analiza treści i zawartości mediów
(1)
Ankieta
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Antykoncepcja
(1)
Antysemityzm
(1)
Ateizm
(1)
Autoprezentacja
(1)
Ballanche, Pierre Simon (1776-1847)
(1)
Baudouin de Courtenay, Jan Niecisław (1845-1929)
(1)
Benedykt XVI (papież ; 1927- )
(1)
Bernard, Claude (1813-1878)
(1)
Biometeorologia
(1)
Biran, Maine de (1766-1824)
(1)
Bonald, Luis de (1754-1840)
(1)
Boutroux, Emile (1845-1921)
(1)
Błędy poznawcze (psychologia)
(1)
Cabanis, Pierre Jean Georges (1757-1808)
(1)
Cizevskij, Aleksandr Leonidovic (1897-1964)
(1)
Ciśnienie atmosferyczne
(1)
Comte, Auguste (1798-1857)
(1)
Cournot, Antoine Augustin (1801-1877)
(1)
Cousin, Victor (1792-1867)
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czyżewski, Aleksander Leonidowicz (1897-1964)
(1)
Darwinizm
(1)
Demokracja
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Destutt de Tracy, Antoine Louis (1754-1836)
(1)
Determinizm i interdeterminizm
(1)
Dezinformacja
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dobro
(1)
Duchowość chrześcijańska
(1)
Duszpasterstwo rodzin
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Dyskurs (filoz.)
(1)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Koniec człowieka
(1)
Temat: czas
1901-2000
(14)
2001-
(10)
1801-1900
(8)
1901-1914
(5)
1918-1939
(4)
1914-1918
(3)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
1701-1800
(2)
1901-
(2)
1801-
(1)
1939-1945
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Galicja (kraina historyczna)
(4)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Europa Środkowa
(1)
Hiszpania
(1)
Kraje bałkańskie
(1)
Królestwo Polskie (1815-1915)
(1)
Rosja
(1)
Śląsk, Dolny
(1)
Gatunek
Opracowanie
(16)
Monografia
(6)
Poradnik
(4)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Antologia
(1)
Biografia
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Kazania
(1)
Książki mówione
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Orędzia papieskie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Starodruki
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(30)
Nauka i badania
(19)
Historia
(11)
Biologia
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Filozofia i etyka
(6)
Edukacja i pedagogika
(5)
Medycyna i zdrowie
(5)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
65 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. przy pracach.
Spis treści także ang.
1. KOBIETY, MEŻCZYŹNI W PRZESTRZENIACH SPOŁECZNYCH: Czy kobiety są gorsze? Obrazy społeczne kobiet i innych kategorii społecznych ; Role społeczne kobiet i mężczyzn dawniej i współcześnie ; Kobiecość i męskość - współczesna rewizja stereotypu rodzaju ; Równość szans zaprzepaszczona: nowi obywatele i "starzy" nauczyciele ; Przekonania i preferencje polityczne kobiet i mężczyzn. Przegląd zagadnień ; Seksizm tradycyjny i współczesny a postrzeganie kobiet w polityce ; Czy "geje są jak kobiety"? Kobiecość i męskość w świetle definicji oraz autodefinicji lesbijek i gejów ; Społeczne i akceptowane kanony kobiecego piękna. 2. KOBIETY I MEŻCZYŹNI W RELACJACH: Różnice w strategiach autoprezentacji między kobietami i mężczyznami na portalu sympatia.onet.pl ; Męskość i kobiecość w wymiarze komunikowania się ; Czy wygląd mężczyzny ma znaczenie? Twarz jako wyznacznik sądów o osobie płci przeciwnej ; Dotyk, płeć i uległość ; Jak kłamią kobiety ; Sytuacyjne i podmiotowe uwarunkowania oceny sytuacji potencjalnego kontaktu z osobą tej samej płci i płci przeciwnej ; Płeć kierowcy i policjantka a taktyki wywierania wpływu w sytuacjach wykroczenia drogowego. 3. KOBIETY, MĘŻCZYŹNI NA RYNKU PRACY: Praca zawodowa w umyśle kobiet i mężczyzn. Zróżnicowanie zainteresowań zawodowych ; Kobiecość i męskość jako niespecyficzne kompetencje zawodowe ; Postrzeganie kobiecości i męskości w badaniach sondażowych studentów zarządzania ; Płeć i aktywność zawodowa jako determinanty postrzeganej jakości życia u osób pracujących w Polsce lub za granicą ; Jak to jest być naukowczynią? ; Nadmierna aktywność zawodowa współczesnej kobiety w ujęciu psychologii egzystencji ; Kobiecość na emeryturze. Konteksty negatywne ; Kobiecość i męskość w teorii ekonomii ; Problemy równego traktowania kobiet i mężczyzn w miejscu pracy. Koncepcja pomiaru ; Zróżnicowanie sytuacji kobiet i mężczyzn na dolnośląskim rynku pracy ; Sytuacja i perspektywy rozwoju zawodowego kobiet na rynku pracy województwa dolnośląskiego w świetle badań 2006-2007.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96772 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia psychologii w Europie Środkowej : badacze, inspiracje i koncepcje / Cezary W. Domański. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 534, [3] strony : faksymilia, fotografie, portrety ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 485-[517]. Indeks.
Publikacja dofinansowana przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
R. I. Psychologia europejska i jej tradycje w Europie Środkowej: 1. Psychologia nowożytna: od Kartezjusza po „wiek filozofów” ; 2. Przesłanki do emancypacji psychologii ; 3. Wybrane koncepcje psychologiczne do roku 1860: 3.1. Mózg, system nerwowy i zmysły ; 3.1.1. Psychofizjologia Jędrzeja Śniadeckiego ; 3.1.2. Tematy psychologiczne Johanna Wolfganga Goethego ; 3.1.3. Psychologia zmysłów Jana Evangelisty Purkyněgo ; 3.2. Różnice indywidualne ; 3.3. Psychologia zwierząt ; 3.4. Psychofizyka ; 4. Konkluzja ; R. II. Psychologia w Niemczech: 1. Wiodąca psychologia w ośrodkach akademickich: 1.1. Lipsk: 1.1.1. Pierwsza Szkoła Lipska i narodziny nowej nauki ; 1.1.2. Psychologia „po Wundtcie” i Druga Szkoła Lipska ; 1.2. Getynga ; 1.3. Berlin: 1.3.1. Herman Ebbinghaus i Max Dessoir ; 1.3.2. Carl Stumpf ; 1.3.3. Wolfgang Köhler i Kurt Lewin ; 1.4. Frankfurt nad Menem ; 1.5. Szkoła Würzburska ; 1.6. Inne ośrodki uniwersyteckie w Niemczech: 1.6.1. Heidelberg ; 1.6.2. Szkoła Marburska ; 1.6.3. Rostock ; 1.6.4. Wrocław ; 1.6.5. Bonn ; 1.6.6. Gießen ; 2. W stronę praktyki: 2.1. Psychologia stosowana w Niemczech ; 2.2. Ruch psychoanalityczny ; R. III. Psychologia w Austrii 1. Psychologia w ośrodkach akademickich: 1.1. Wiedeń: 1.1.1. Franz Brentano i Ernst Mach ; 1.1.2. Wiedeński Instytut Psychologii ; 1.2. Graz ; 1.3. Innsbruck ; 2. Psychoanaliza: 2.1. Krótki rys historii austriackiej psychiatrii ; 2.2. U źródeł psychoanalizy ; 2.2.1. Sigmund Freud i psychoanaliza stosowana ; 2.2.2. Dysydenci: Alfred Adler i Wilhelm Stekel ; R. IV. Psychologia w Polsce: 1. Psychologia nieakademicka przełomu wieków ; 2. Psychologia w ośrodkach akademickich: 2.1. Kraków ; 2.2. Lwów: 2.2.1. Początki psychologii we Lwowie ; 2.2.2. Kazimierz Twardowski i jego psychologia: 2.2.2.1. Uczniowie Kazimierza Twardowskiego we Lwowie ; 2.2.2.2. Ukraińcy w Szkole Lwowskiej: 2.2.3. Szkoła Nauk Politycznych we Lwowie ; 2.3. Warszawa ; 2.3.1. Nieznana „prehistoria” psychologii w Warszawie ; 2.3.2. Wokół Edwarda Abramowskiego ; 2.3.3. Psychologia Władysława Witwickiego i Stefan Baleya ; 2.3.4. Psychologia na Wolnej Wszechnicy Polskiej ; 2.3.5. Instytuty pedagogiczne w Warszawie ; 2.4. Inne miasta uniwersyteckie: 2.4.1. Poznań ; 2.4.2. Wilno ; 2.4.3. Lublin ; 3. W stronę praktyki: psychotechnika, poradnictwo zawodowe i psychologia szkolna ; 4. Psychoanaliza w Polsce ; 5. Organizacja ruchu naukowego (zjazdy, czasopisma, towarzystwa) ; R. V. Psychologia w Czechach i na Słowacji: 1. Początki psychologii na ziemiach czeskich ; 2. Psychologia akademicka: 2.1. Tradycje psychologii i psychiatrii w Pradze: 2.1.1. Niemiecki Uniwersytet w Pradze ; 2.1.2. Czeski Uniwersytet w Pradze ; 2.2. Psychologia w Brnie ; 3. Psychologia za murami uniwersytetów: 3.1. Psychotechnika w Czechach i na Słowacji ; 3.2. Psychoanaliza w Czechach ; R. VI. Psychologia na Węgrzech: 1. Psychologia i psychopatologia w murach uniwersytetów: 1.1. Budapeszt ; 1.2. Koloszwar ; 1.3. Debreczyn ; 1.4. Szegedyn ; 2. Psychologia w innych placówkach ; 3. Węgierska droga psychoanalizy ; R. VII. Psychologia w Słowenii: 1. Słoweńskie tradycje psychologii ; 2. Wątki psychologiczne w nauce słoweńskiej po pierwszej wojnie światowej ; R. VIII. Edukacyjne i emigracyjne ścieżki psychologów środkowoeuropejskich: 1. Edukacja i emigracja do Europy Zachodniej: 1.1. Francja ; 1.2. Szwajcaria ; 1.3. Belgia ; 1.4. Holandia ; 2. Emigracja do Stanów Zjednoczonych ; 3. Emigracja do Ameryki Południowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Wydanie 1. - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 382, [1] strona : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [331]-374. Indeks.
Dysleksja na tle zaburzeń neurorozwojowych ; Nabywanie czytania i pisania ; Dysleksja jako zaburzenie komunikacji językowej ; Metodologia badań nad zjawiskiem dysleksji ; Uwarunkowania dysleksji ; Obraz kliniczny dysleksji ; Ryzyko dysleksji ; Diagnoza dysleksji ; Diagnoza ryzyka dysleksji ; Główne formy wsparcia osób z dysleksją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kobieta wobec badań nauki współczesnej / napisał W. Popiel. - Warszawa : Redakcya i Administracya Nowy - Świat, 1902 (Warszawa : A. T. Jezierski). - 168 stron ; 18 cm.
(Biblioteka Dzieł Wyborowych ; nr 233)
W książce autor opisał wszelkie dane dotyczące kobiet i ich sytuacji w czasach dla niego współczesnych, tj. koniec XIX, początek XX w. Z książki dowiemy się takich ciekawostek ile procent kobiet i mężczyzn i w jaki sposób najczęściej odbierało sobie życie, kto się szybciej starzał w społeczeństwach końca XIX wieku i czy jaki kolor włosów był najbardziej popularny. Wszystko to na podstawie prowadzonych ówcześnie badań. [www.tezeusz.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-25886 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-49996 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek wobec zagrożeń pogodowych : konfrontacja i prewencja / Piotr Próchniak. - Wydanie 2. poprawione. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2017. - 157 stron : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia na stronach [133]-147.
I. POGODA A FUNKCJONAWANIE JEDNOSTKI: 1. Temperatura a funkcjonowanie jednostki ; 2. Wiatr a funkcjonowanie jednostki ; 3. Ciśnienie atmosferyczne a funkcjonowanie jednostki ; II. STRES POGODOWY I RADZENIE SOBIE: 1. Pogoda jako sytuacja zagrażająca ; 2. Stres pogodowy ; 3. Radzenie sobie ; 4. Uwarunkowania radzenia sobie ; III. PROBLEMY BADAŃ I METOD: 1. Koncepcja radzenia sobie z zagrożeniami pogodowymi ; 2. Problemy badawcze i hipotezy ; 3. Metody badawcze ; 4. Procedura badań i badane osoby ; IV. PSYCHOLOGICZNE LORELATY RADZENIA SOBIE Z ZAGROŻENIAMI POGODOWYMI: 1. Radzenie sobie a cechy formalne zachowania ; 2. Radzenie sobie a poszukiwanie wrażeń ; 3. Radzenie sobie a cechy osobowości ; 4. Radzenie sobie a preferowane wartości ; 5. Radzenie sobie a perspektywa czasowa ; V. PROFILE RADZENIA SOBIE Z ZAGROŻENIAMI POGODOWYMI A ZMIENNE PSYCHOLOGICZNE: 1. Profile radzenia sobie a cechy formalne zachowania ; 2. Profile radzenia sobie a poszukiwanie wrażeń ; 3. Profile radzenia sobie a cechy osobowości ; 4. Profile radzenia sobie a preferowane wartości ; 5. Profile radzenia sobie a perspektywa czasowa ; VI. PSYCHOLOGICZNE WYZNACZNIKI RADZENIA SOBIE Z ZAGROŻENIEM POGODOWYMI: 1. Cechy formalne zachowania jako wyznacznik radzenia sobie ; 2. Poszukiwanie wrażeń jako wyznacznik radzenia sobie ; 3. Cechy osobowości jako wyznacznik radzenia sobie ; 4. Preferowane wartości jako wyznacznik radzenia sobie ; 5. Perspektywa czasowa jako wyznacznik radzenia sobie ; 6. Struktura wyznaczników i ich wpływ na radzenie sobie ; VII. DYSKUSJE: 1. Wymiary radzenia sobie z zagrożeniami pogodowymi ; 2. Uwarunkowania radzenia sobie z zagrożeniami pogodowymi ; 3. Przyczynowy model determinantów radzenia sobie z zagrożeniami pogodowymi ; 4. Profile radzenia sobie z zagrożeniami pogodowymi ; 5. Przyszłe badania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106837 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
Publikacja dofinansowana przez Fundację Imienia Profesora Józefa Pietera
Ryszard Stachowski, Ocalić od zapomnienia ; Przedmowa ; Wstęp. Przegląd problemów i uzależnień ; 1. Studia uniwersyteckie ; 2. Pierwsze samodzielne prace ; 3. Poziom inteligencji a środowisko wychowawcze ; 4. Problemy psychomotoryki ; 5. Powstawanie zagadnień filozoficznych ; 6. Od Mechanizmu natury ludzkiej do Życia ludzi ; 7. Psychologia uczenia się i nauczania ; 8. Problemy recepcji treści lektury ; 9. Droga do psychologii wiedzy ; 10. Problemy dydaktyki szkoły wyższej ; 11. Wychowanie i osobowość ; 12. Psychologia wartościowania i ocen ; 13. Oddziaływanie cech osobistych nauczycieli na uczniów ; 14. Od metodologii pracy naukowej do psychologii nauki ; 15. Etapy Historii psychologii ; 16. Słownik psychologiczny ; 17. Psychologia ogólna ; 18. Teoretyczne problemy psychologii ; 19. Pogląd na świat a osobowość ; 20. Od filozofii moralności do problemów wychowania moralnego ; 21. Kształcenie i samokształcenie nauczycieli ; 22. Problemy redakcyjne i publicystyka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-001 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filia na Faktach)
Tytuł oryginału: "Making sense : conversations on consciousness, morality, and the future of humanity" 2020.
Bibliografia, netografia na stronach 561-[563]
Książka obejmuje kilkanaście najlepszych rozmów z podcastu Making Sense, z gośćmi takimi jak Daniel Kahneman, Timothy Snyder, Nick Bostrom czy Glenn Loury. Zakres tematów jest bardzo szeroki: od natury świadomości i wolnej woli, przez politykę i ekstremizm, aż po etykę w życiu codziennym. Nadając sens tym zjawiskom, rozmówcy pokazują, jak można się odnaleźć w nowoczesnym świecie. Filia, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113362 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-12889 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 517-[544]. Indeksy.
CZ. I PSYCHOLOGIA JAKO NAUKA: 1. Jaką nauką jest psychologia? ; Psychologia jest nauką empiryczną, która ma swoje osobliwości ; Osobliwości przedmiotu i metody psychologii ; Koncepcja człowieka ; Psychologia a inne dyscypliny naukowe: problemy interdyscyplinarne ; CZ. II PROBLEMY KSZTAŁCENIA PSYCHOLOGÓW: 2. Skąd się biorą psychologowie – co zrobić, aby zostać dobrym psychologiem?: Idea kształcenia na poziomie uniwersyteckim – czyli czemu służy studiowanie ; Studia psychologiczne na polskich uniwersytetach i w innych szkołach ; O potrzebie ogólnopolskich standardów kształcenia na studiach ; O jednolite standardy dla rozpraw doktorskich z psychologii ; 3. Co po dyplomie magisterskim – nieustające doskonalenie zawodowe i podejmowanie nowych wyzwań zawodowych: Co dają, a czego nie dają studia magisterskie i co można dzięki nim osiągnąć? ; 2. Zawód psycholog ; 3. Psycholog – jako profesjonalista, badacz i nauczyciel akademicki ; 4. Europejski Certyfikat Psychologa EuroPsy ; Specjalizacja, certyfikat, uprawnienia ; Konieczność ustawicznego kształcenia ; CZ. III PSYCHOLOG JAKO PROFESJONALISTA: 4. Jedna jest psychologia, ale z wieloma zastosowaniami: O integracji teorii i badań empirycznych z praktyką psychologiczną ; Od teorii do praktyki. Cztery fazy przejścia od wyników badania naukowego do ich praktycznych zastosowań ; 3. Praktyka oparta na dowodach empirycznych ; 5. Gdy psycholog występuje jako ekspert: Trzy role eksperckie podejmowane przez psychologa ; Psycholog-badacz jako kompetentny krytyk naukowy ; Dobre „wychowanie” badacza-krytyka ; 4. Niepożądane społeczne skutki złej krytyki naukowej ; 5. Psycholog-profesjonalista jako biegły sądowy ; 6. Psycholog-profesjonalista jako doradca i autor ekspertyz ; 6. Gdy psycholog występuje jako popularyzator: Kto, co i jak powinien popularyzować? ; 2. W kierunku ustalenia granic popularyzacji wiedzy ; 7. Gdy psycholog angażuje się w działalność społeczną: 1. Ochrona zdrowia psychicznego jednym z priorytetów Unii Europejskiej ; 2. Przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom ; 3. Promocja zdrowia i jakości życia ; 4. Interwencja ; 8. Psycholog wobec problemów współczesności: Niektóre problemy popandemicznego świata ; Czterowymiarowy model zmian człowieka XXI wieku ; Psychologiczne implikacje zmian ; 4. Jeszcze o wyzwaniach popandemicznego świata ; CZ. IV NIE TYLKO WIEDZA…: 9. Nie tylko twarda wiedza naukowa, lecz także empatia: Co jest potrzebne w zawodzie psychologa: wiedza i empatia ; Profesjonalizm jako synteza wiedzy i empatii ; Osiem cnót psychologicznych ; Jak to osiągnąć? ; Podatność i odporność na wpływy kulturowe ; 10. Wrażliwość etyczna psychologa: badacza i profesjonalisty: Znaczenie wrażliwości etycznej w kształceniu i funkcjonowaniu zawodowym psychologów ; Etyczny kontekst badania naukowego ; Etyczny kontekst działalności profesjonalnej ; Konieczność funkcjonujących regulacji prawnych dotyczących zawodu psychologa. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109905 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 277-[292].
Wprowadzenie ; CZ. I. ANTROPOLOGIA OSOBY PODSTAWĄ PEDAGOGIKI HUMANISTYCZNEJ: Wstęp ; R. I. Człowiek: cechy życia, czas życia – wokół istoty człowieka ; R. II. Człowiek obiektem badań naukowych ; R. III. Problemy metodologiczne badań nad człowiekiem ; R. IV. Człowiek obiektem badań ; R. V. Obrazy człowieka w badaniach naukowych ; R. VI. Obrazy człowieka w psychologii ; R. VII. Człowiek w koncepcji personalistycznej ; CZ. II. CHARAKTERYSTYKA OSOBY: Wstęp ; R. I. Człowiek jest sam w sobie osobą ; R. II. Człowiek jest bytem aksjologicznym ; CZ. III. PROBLEMATYKA STRUKTURY OSOBY LUDZKIEJ: Wstęp ; R. I. Cielesność człowieka ; R. II. Sfera życia psychicznego. Procesy poznawcze ; R. III. Sfera afektywna życia psychicznego. Uczucia i emocje w aktywności człowieka ; R. IV. Duchowość człowieka odniesieniem do badań w pedagogice ; R. V. Tajemnice życia człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107675 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Narzędzia badawcze w naukach o zdrowiu / Marta Makara-Studzińska, Maciej Załuski. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, © copyright 2023. - 131, [2] strony : ilustracja, wykres ; 21 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Współfinansowanie: Collegium Medicum (Uniwersytet Jagielloński)
Zaprezentowane w tej książce narzędzia badawcze to skonstruowane lub zaadaptowane metody pomiaru przeznaczone do oceny: nasilenia objawów depresyjnych, lękowych i poziomu stresu; komunikacji i współpracy w leczeniu; przebiegu procesu adaptacji pacjenta do choroby i jej leczenia; zmian fundamentalnych przekonań człowieka w następstwie zajścia zdarzenia traumatycznego. Wszystkie kwestionariusze i skale mogą być stosowane do celów naukowych oraz diagnostycznych. Wzbogacą warsztat badawczy zarówno pracowników ochrony zdrowia: lekarzy, pielęgniarek, położnych, ratowników medycznych, fizjoterapeutów, psychologów zajmujących się naukowo problematyką nauk o zdrowiu, jak i studentów kierunków medycznych. [Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112733 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 7 godz. 31 min 58 s.
Data wyd. wg strony wydaw.
Nagranie w formacie mp3.
Ruch New Age, którego istotną cechą było łączenie ezoteryzmu z nauką, wcale nie przeminął, a przynajmniej pozostawił w naszej kulturze wiele swoich śladów i wpływów, często niezauważonych lub niewłaściwie ocenionych. Światopoglądy ezoteryczne i okultystyczne nie występują bowiem tylko w sektach, ale przeniknęły do świata kultury wysokiej i nauki, i korzystając z jej autorytetu, oddziaływają na całe rzesze ludzi, w tym dzieci i młodzieży. Lekarze, psychologowie i pedagodzy często nie tylko nie widzą problemu, ale sami rozpowszechniają kontrowersyjne i często niebezpieczne idee i praktyki ezoteryczne. Celem sesji jest analiza i ocena zaistniałej sytuacji w kulturze - w świetle poważnych argumentów z obszaru nauk empirycznych, filozofii, teologii a nawet nauki Kościoła - która wcale nie wygasa, ale wręcz narasta w szybkim tempie, czemu sprzyja "duch czasu", mechanizmy komercyjne i propaganda medialna. [WAM - Studio Inigo, 2009]
Homilia ; Konferencja I (Ezoteryzm a chrześcijańska wizja Boga, człowieka i kosmosu) ; Konferencja II (Praktyki ezoteryczno-okultystyczne w szatach psychologii i pedagogiki: scjentologia, transcendentalna medytacja, metoda Silvy, supernauczanie) ; Konferencja III (Praktyki ezoteryczno-okultystyczne w szatach psychologii i pedagogiki: NLP, kinezjologia edukacyjna, terapia Hellingera, radykalne wybaczanie) ; Homilia ; Konferencja IV (Praktyki holistyczne w medycynie, psychologii i pedagogice) ; Podsumowanie (Pomiędzy psychoanalizą, homeopatią a bioenergoterapią ; Odpowiedzi na pytania) ; Homilia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.KM/CD 800 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Tales from both sides of the brain : a life in neuroscience" 2015.
Indeks.
Michael S. Gazzaniga, jeden z pionierów interdyscyplinarnego spojrzenia na ludzki umysł, opowiada historię swojego pełnego pasji i przedsiębiorczości życia w świecie nauki oraz o swojej kilkudziesięcioletniej drodze ku zrozumieniu tego, w jaki sposób półkule naszego mózgu komunikują swoje odrębne zamiary. W ujmujący a zarazem przystępny sposób portretuje nie tylko prace związane z badaniami nad rozszczepionym mózgiem, lecz także swoich pacjentów, członków rodziny, przyjaciół oraz wybitnych badaczy różnych dyscyplin, którzy towarzyszyli mu w tej szalonej przygodzie. [Copernicus Center Press, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka powstała na podstawie rozprawy doktorskiej obronionej na Wydziale Filozoficzno-Historycznym Uniwersytetu Łódzkiego.
Bibliografia na stronach [337]-345.
Tematem pracy są początki psychologii naukowej na ziemiach polskich na przełomie XIX i XX wieku przedstawione w oparciu o prasę wydawaną na terenie Królestwa Polskiego i Galicji. Cezura czasowa przyjęta w pracy to lata od 1879 (założenie laboratorium psychologicznego przez Wilhelma Wundta) do 1914 roku (wybuch I wojny światowej).Wśród czasopism objętych kwerendą były tytuły o charakterze specjalistycznym (filozoficznym, pedagogicznym, medycznym i przyrodniczym), społeczno - kulturalnym oraz prasa regionalna (niestety, nie było tam zbyt wiele tekstów poświęconych psychologii) wydawana na terenie Królestwa Polskiego i Galicji. Pisali do nich pierwsi rodzimi psycholodzy: Julian Ochorowicz (nazywany „ojcem” polskiej psychologii), Kazimierz Twardowski (twórca Filozoficznej Szkoły Lwowsko - Warszawskiej) i jego uczniowie, Władysław Heinrich (określany jako „polski Wundt”), Józefa Joteyko (polska pionierka pedologii i psychofizjologii), Edward Abramowski (inicjator nowej dziedziny - psychologii religii), Józefa Kodis (badaczka psychofizjologii i relacji między psychologią a filozofią), Jan Władysław Dawid (twórca pierwszych polskich kwestionariuszy do badań psychologicznych dzieci), Alina Szycówna (kontynuatorka badań nad zdolnościami umysłowymi dzieci), Bolesław Błażek (pionier badań nad zmęczeniem [znużeniem] uczniów w szkole) oraz pierwsi rodzimi psychoanalitycy - Helena Deutsch, Ludwik Jekels oraz Herman Nunberg.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109042 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [298-299].
Książka stanowi próbę przybliżenia ludziom Bożej i zarazem dającej szczęście wizji płciowości i płodności. Pierwsza część jest zapisem spotkania z narzeczonymi przygotowującymi się do małżeństwa w Kościele katolickim. Druga część to kompendium wiedzy na temat płodności. Omówiono metody naturalnego planowania poczęć, podstawy tych metod, ich filozofię i wymogi ich stosowania. Nic tak nie uszczęśliwia człowieka, jak życie w zgodzie ze swą własną naturą – bycie sobą w pełni ludzkim wymiarze. Dla ludzi wierzących sprawa jest jasna, bo bycie sobą to bycie tym, do czego zostałem stworzony, przeznaczony, do czego „najlepiej się nadaję”. Mój Stwórca wie najlepiej, co dla mnie jest dobre, mówi mi o tym w swoim objawionym Słowie. W szczególnie skondensowany sposób przekazuje mi to w Dekalogu i podsumowującym go przykazaniu miłości. A MIłość jest własnie zadaniem, powołaniem i ostatecznym celem życia człowieka. Autor.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112516 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-81353/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja, ISSN 2300-9888 ; t. 5)
Na książce także ISSN publikacji online: 2544-1205.
M.in. badania przeprowadzone wśród mieszkańców powiatu rzeszowskiego (s. 238-250), dotyczące szczęścia małżeńskiego.
Bibliografia przy pracach.
Tekst w języku polskim, angielskim. Spis treści, streszczenie w języku angielskim.
HISTORYCZNE ŹRÓDŁA, CIĄGŁOŚĆ I ZMIANA MYŚLI EDUKACYJNEJ: Nowoczesny konsumpcjonizm - zmiana kondycji ludzkiej i jakości życia. Wyzwania społeczne i pedagogiczne / Jan Szmyd ; Działalność Koła im. Bernarda Goldmana Towarzystwa szkoły Ludowej we Lwowie (1905-1914) / Kazimierz Rędziński ; System kar i nagród w szkołach ludowych w Galicji / Roman Pelczar ; Życie i wychowanie w rodzinach polskich w XIX i na początku XX wieku / Krzysztof Jakubiak ; Teatry włościańskie w Galicji autonomicznej - geneza powstania, działalność i znaczenie społeczno-kulturowe / Jerzy Potoczny ; AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Wartości i antywartości. W stronę szkoły aksjologicznie uniwersalnej / Kazimierz Szmyd ; Kulturowe i poznawcze źródła (uwarunkowania) sporu o dopuszczalność aborcji - konteksty filozoficzne i edukacyjne / Łukasz Chodorowski ; Podmiotowość w wychowaniu - perspektywa personalistyczna / Łukasz Brózda ; RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Postawy rodzicielskie samotnych matek dzieci z autyzmem oraz matek dzieci neurotypowych / Tomasz Gosztyła, Elżbieta Trubiłowicz ; Child's rights and their respecting in perception of teachers / Zofia Frączek ; Powinności - pozory - inicjowanie działania. Wyznaczniki relacji rodziców z nauczycielami w szkołach podstawowych / Barbara Lulek ; Preferowane wybory przyszłych związków małżeńsko-rodzinnych przez dorastającą młodzież / Sławomir Cudak ; Szczęście małżeńskie mieszkańców Podkarpacia - wybrane aspekty / Ewa Markowska-Gos ; PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Poczucie sensu życia rodzin z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną / Krystyna Barłóg ; Style radzenia sobie ze stresem przez matki dzieci z niepełnosprawnością / Małgorzata Marmola ; Zarys charakterystyki komunikacji interpersonalnej, możliwe zakłócenia i bariery / Zbigniew Chodkowski ; Emotional education in teacher training through music / Icíar Nadal García, Carmen Fernández Amat, Francisco José Balsera Gomez ; UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Funkcjonowanie studiów podyplomowych w warunkach zmiennej społeczności / Tadeusz Aleksander ; Szkoła wyższa jako instytucja wyrównująca szanse funkcjonowania społecznego osób niepełnosprawnych / Barbara Skoczyńska-Prokopowicz ; A case study for the design and development of pedagogical awareness in the Teacher Training Master's Degree: didactic strategies and methodology / Juan Ramón Saler Santaliestra, Rebeca Soler Costa ; Using modern technologies in educational counselling in high schools in Spain (web application- e-portfolio) / Rebeca Soler Costa, Juan Ramón Soler Santaliestra.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.5 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Mózg w żałobie / Lisa M. Shulman ; przełożyła Emilia Skowrońska. - Poznań : Wydawnictwo Filia ; [Piaseczno] : we współpracy z Heraclon International. Storybox.pl, copyright 2020. - 1 płyta audio CD (6 godz. 13 min) : digital, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 6 godz. 13 min.
Tytuł oryginału "Before and after loss : a neurologist's perspective on loss, grief, and our brain" 2018.
Czyta Grażyna Wolszczak.
Nagranie w formacie mp3.
Poruszająca historia wybitnej neurolog, która zmierzyła się ze śmiertelną chorobą męża, lekarza. W 2011 roku u męża dr Lisy Shulman, dr. Williama Weinera, zdiagnozowano raka. Zmarł siedemnaście miesięcy później. Oboje byli neurologami. Nagle z lekarzy stali się pacjentami. Neurolog jest ekspertem w nauce o mózgu, jednak okazuje się, że nikt nie jest dobrze przygotowany na kolejne etapy walki ze śmiertelną chorobą. Ta książka jest poruszającym zapisem przemyśleń obojga lekarzy. Wspomnienia dr Shulman przeplatają się ze wspomnieniami jej męża, Billa. Towarzyszymy im od chwili diagnozy, poprzez różne etapy walki z chorobą, aż do momentu pogodzenia się z sytuacją, w jakiej się znaleźli. Dotąd oboje ratowali swoich pacjentów, teraz muszą ratować siebie. Poruszająca książka o miłości i medycynie. O działaniu mózgu w ekstremalnej sytuacji. O heroicznej walce o rodzinę, godność i nadzieję. [Wydawnictwo Filia, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.KM/CD 2639 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej