Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(79)
Forma i typ
Książki
(77)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Proza
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(75)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(11)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(57)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Barłóg Krystyna
(4)
Rowid Henryk
(3)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(3)
Hayden Torey L. (1951- )
(2)
Konarzewski Krzysztof
(2)
Kruk Paweł
(2)
Kruszewski Krzysztof
(2)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(2)
Maciaszkowa Janina
(2)
Bajorek Wojciech
(1)
Barankiewiczowa Halina
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Bybluk Marian (1935- )
(1)
Caverni Jean Paul
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Cynarski Wojciech Jan (1965- )
(1)
Czarniewicz Maria
(1)
Czerwiński Kazimierz (edukacja)
(1)
Dobrowolski Stanisław Maria (1883-1978)
(1)
Dyczewski Leon (1936- )
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Faber Adele
(1)
Felhorska Felicja
(1)
Fiedor Marian
(1)
Fiszer Ewa (1926-2000)
(1)
Fontana David
(1)
Fowles John (1926-2005)
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gacki Władysław
(1)
Gondzik Erwin (1932- )
(1)
Górecka-Płoska Alina
(1)
Hall Carol (1951-)
(1)
Hall Eric (1936-)
(1)
Hornby Garry (1949- )
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Hoszowska Władysława (?-1970)
(1)
Izdebska Helena ( -2002)
(1)
Jakóbiec Jan (1876-1955)
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Kania Julian
(1)
Kazior Władysław
(1)
Kotłowski Karol
(1)
Kreutz Mieczysław (1893-1971)
(1)
Kruk Helena
(1)
Krzysztoń Agnieszka
(1)
Kubeczko Józef
(1)
Kubiczek Jan
(1)
Kuchta Jan
(1)
Kątna Mirosława
(1)
Lechicka Jadwiga (1898-1965)
(1)
Legowicz Jan (1909-1992)
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Lindgren Henry Clay (1914- )
(1)
Lubomirska Krystyna
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Machura Witold
(1)
Marczuk Stanisław (1948-2022)
(1)
Marsollek Marcin
(1)
Mazlish Elaine
(1)
Miluska Jolanta
(1)
Noizet Georges (1939- )
(1)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Nyberg Lisa
(1)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(1)
Olszak Alicja (1961- )
(1)
Orlof Eugeniusz (1941-1978)
(1)
Pelcowa Maria
(1)
Pietrań Klaudia
(1)
Polakowski Krzysztof
(1)
Prawda Marek
(1)
Prejbisz Antoni
(1)
Pęczkowski Ryszard
(1)
Rychlik Magdalena (tłumaczka)
(1)
Sakowicz Tadeusz (1953- )
(1)
Salzmann Christian Gotthilf (1744-1811)
(1)
Scottoline Lisa (1955- )
(1)
Sedlaczek Stanisław Marian (1892-1941)
(1)
Sennewald Zofia (1871-1932)
(1)
Skibska Joanna
(1)
Stankiewicz Bronisława
(1)
Stefanovic Józef
(1)
Strzemeska J
(1)
Suhomlinskij Vasilij Aleksandrovič (1918-1970)
(1)
Szulich-Kałuża Justyna
(1)
Szumski Antoni
(1)
Szwed Robert
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Templeton Rosalyn Anstine
(1)
Uberman Marta
(1)
Uklejska Maria (1895-1979)
(1)
Weryho Maria (1858-1944)
(1)
Wojciechowska Justyna. (pedagogika)
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Wołoszyn Stefan (1911-2004)
(1)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(1)
Wycisk Jowita (1971- )
(1)
Wyszyńska Anna (1924-2005)
(1)
Włodarski Ziemowit
(1)
Zaborniak-Sobczak Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(19)
1960 - 1969
(3)
1950 - 1959
(2)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(6)
1920 - 1929
(2)
1900 - 1909
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(4)
1945-1989
(4)
Kraj wydania
Polska
(76)
Ukraina
(1)
Język
polski
(74)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(3)
Literatura angielska
(1)
Temat
Nauczyciele
(66)
Uczniowie
(21)
Nauczanie
(16)
Psychologia wychowawcza
(16)
Wychowanie
(15)
Psychologia dziecka
(14)
Dziecko
(12)
Młodzież
(11)
Metody wychowawcze
(10)
Szkolnictwo
(10)
Uczenie się
(9)
Nauczanie początkowe
(7)
Osobowość
(7)
Pedagogika
(7)
Wychowawstwo
(7)
Metody nauczania
(5)
Rodzina
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Studenci
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Kształcenie
(4)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(4)
Rodzice
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Kara (psychol.)
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kultura fizyczna
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Rowid, Henryk (1871-1944)
(3)
Spożycie
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie moralne
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Agresywność
(2)
Autorytet
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Gry i zabawy
(2)
Hayden, Torey L.
(2)
Innowacje
(2)
Internet
(2)
Kobieta
(2)
Konflikt
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kultura
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Muzyka
(2)
Myślenie
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedeutologia
(2)
Postawy
(2)
Praca
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Stres
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Uczniowie szkół średnich
(2)
Uczucia
(2)
Wolność
(2)
Wsie
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Zachowanie
(2)
Światopogląd
(2)
Administracja
(1)
Akademia Podlaska (Siedlce)
(1)
Alkoholizm
(1)
Androgynia (psychologia)
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
Baseball
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezrobocie
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Budżety terenowe
(1)
Celebryci
(1)
Controlling
(1)
Czas wolny
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czasopisma
(1)
Czytanie
(1)
Dawid, Jan Władysław (1859-1914)
(1)
Dialektyka
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Temat: dzieło
Dokąd zmierza świat
(1)
Gazeta Wyborcza
(1)
Karta Praw Rodziny
(1)
Polityka (czasop. ; 1957- )
(1)
Życie Warszawy (czasop.)
(1)
Temat: czas
2001-0
(8)
1989-
(3)
1901-
(2)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Grecja
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Niemcy
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Pensylwania (Stany Zjednoczone)
(1)
Polska
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1945-1950)
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Podręcznik
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Opracowanie
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Powieść
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Sensacja
(1)
Szkice
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
79 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [302]-304.
I. O nauczaniu II. O wychowaniu III. Współpraca szkoły z organizacjami młodzieży IV. O eksperymencie w życiu szkoły V. O nauczycielu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33126 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uwagi na temat wychowania społecznego młodzieży szkół średnich ; Nauczyciele i uczniowie we wzajemnych stosunkach ; Stosunek uczniów do wymagań szkoły ; Efektywność wychowawcza samorządów klasowych ; Prace społeczne uczniów ; Stosunek uczniów do mienia społecznego ; Udział szkoły w kształtowaniu zainteresowań ucznia ; Szkoła a zajęcia pozaszkolne ucznia ; Ocena zachowania uczniów jako narzędzie oddziaływania wychowawczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-26136 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mag / John Fowles ; przełożyła Ewa Fiszer. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2006. - 669, [1] strona ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "The magus" 1966.
"Mag", powieść o fabule obfitującej w niezwykłe zwroty akcji i zaskakujące rozwiązania, należy do arcydzieł literatury współczesnej. Bohater książki, młody Anglik Nicholas Urfe, przyjmuje stanowisko nauczyciela na pewnej greckiej wyspie, gdzie zaprzyjaźnia się z właścicielem najwspanialszej posiadłości. Przyjaźń z milionerem wprowadzi młodzieńca w świat prawdziwego koszmaru. Z każdym dniem rzeczywistość i fantazje coraz bardziej się mieszają, a Urfe staje się nieświadomym aktorem prywatnego teatru bogacza - styka się ze śmiercią, seksem i straszliwą przemocą. Powoli, desperacko zaczyna walczyć o zachowanie zdrowia psychicznego i... życia. Akcji, stanowiącej prawdziwy labirynt zdarzeń, towarzyszą kulturowe szarady i zagadki, a sama powieść prowokuje do zastanowienia się nad iluzorycznością otaczającego nas świata i funkcjonujących w nim zasad moralnych. Symbolika powieści - pełnej aluzji kulturowych - potwierdza przyznanie przez Fowlesa autorowi dzieła literackiego statusu "maga". [Zysk i S-ka, 2006]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-lit.ang. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-49360 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Badaniami objęto absolwentów Wyższej Szkoły Pedago- gicznej w Rzeszowie
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-78676 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45064 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa WSP w Rzeszowie ; 733)
Badaniami objęto absolwentów Wyższej Szkoły Pedago- gicznej w Rzeszowie
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
I. PRZYCZYNY AGRESJI I PRZEMOCY W SZKOLE: Tłumienie cielesności przyczyną powstawania agresji w szkole ; Zachowania agresywne wśród uczniów a przynalezność do subkultur młodzieżowych ; "Lawina bieg od tego zmienia, /Po jakich toczy się kamieniach". Relacje nauczyciel-uczeń, uczeń-nauczyciel jako pochodna świadomości przemocy w środowisku szkolnym ; Rozpoznawanie przyczyn zachowań agresywnych u uczniów. II. PERCEPCJA ZJAWISK AGRESJI I PRZEMOCY: Od bierności do działania. Przegląd typów postaw uczniów wobec przemocy i agresji ; Przemoc w pomorskich gimnazjach ; Wartości preferowane przez młodzież licealną w kontekście doświadczanej przez nią przemocy w szkole ; Wykorzystanie kwestionariusza "Moje życie w szkole" do pomiaru zachowań agresywnych ; Agresywne zachowania uczniów - wyzwanie dla nauczyciela. Obawy i opinie studentów kierunków pedagogicznych. III. TYPY I FORMY AGRESJI I PRZEMOCY W SZKOLE: "Fala w szkole"? Sprawcy, ofiary, motywy ; Wybrane przejawy agresji wśród uczniów gimnazjum na terenie miasta i gminy Słupsk ; Zjawisko agresji dziewcząt w wieku gimnazjalnym ; Dyskryminacja jako przejaw agresji wobec dzieci cudzoziemców w polskiej szkole ; Szkoła w Polsce miejscem rzetelnego kształcenia i krzewienia tolerancji wobec mniejszości seksualnych ; Uwarunkowanie agresji wśród młodzieży akademickiej ; Nieformalne programy nauczania a system szkolnej przemocy symbolicznej. IV. SZKOLNA PRZEMOC I AGRESJA W PERSPEKTYWIE KODEKSU KARNEGO: Przestępczość nieletnich. Odpowiedzialność nieletniego na gruncie Kodeksu karnego z 1997 roku i proponowanych zmian w prawie ; Administracyjno-prawne środki służące rozwiązywaniu problemu przemocy i agresji w szkole ; Znaczenie edukacji prawnej w zakresie profilaktyki przemocy w szkole. V. SPOSOBY PRZECIWDZIAŁANIA SZKOLNEJ AGRESJI I PRZEMOCY: Prewencja zachowań dewiacyjnych w szkole. Od pluralizmu do integralności metod przeciwdziałania ; Relacja mistrz - uczeń jako pozytywna propozycja wyjścia poza spiralę przemocy w szkole ; Kreowanie właściwych relacji między wychowawcą a wychowankiem w myśl pedagogiki niedyrektywnej jednym ze sposobów zapobiegania agresji w szkole ; Uzdrowić agresję. Edukacja emocjonalna młodzieży szkolnej ; Bezpieczeństwo małego dziecka w szkole ; Zachowania agresywne wśród uczniów i młodzieży. Praktyczne i teoretyczne aspekty przeciwdziałania ; Profilaktyka szkolna w internecie ; Przemoc w szkole - wyzwania i zagrożenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-93038 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-70833 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony 183-193.
1. Adolescencja. Czas sensytywny dla ekspresji zachowań autodestruktywnych ; 2. Autodestruktywność ; 3. Zaburzenia odżywiania ; 4. Samouszkodzenia ; 5. Podstawy prewencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. [301]-316.
Tekst częśc. ang., czes.
Streszcz. ang., pol. przy rozdz.
I. KOMUNIKACJA - WYBRANE ZAGADNIENIA TEORETYCZNE: Attemmts to apply contemporary Communication Theories in pedagogy and psychology ; Dilemmas of education. II. KOMPETENCJE KOMUNIAKCYJNE NAUCZYCIELI - RÓŻNE PERSPEKTYWY: Kompetencje komunikacyjne nauczycieli prowadzących kształcenie w formie e-learningu ; Kompetencje psychologiczne nauczyciela jako niezbędna umiejętność w pełnieniu funkcji łącznika pomiędzy szkołą a środowiskiem społecznym ; Kompetencje językowe nauczyciela-wychowawcy warunkiem właściwej współpracy z rodzicami, uczniami oraz ich środowiskiem lokalnym ; Kompetencje komunikacyjne andragogów Republiki Czeskiej ; Kształtowanie umiejętności społecznych w relacji komunikacyjnej dziecko-dorosły (uczeń-nauczyciel) w kontekście teorii uczenia się ; Perswazja i manipulacja jako metody wywierania wpływu. III. KOMUNIKACJA - PRZYKŁADY ZASTOSOWAŃ: Nie wiem, o czym mówisz, proszę, powiedz to jeszcze raz - dziecko w młodszym wieku szkolnym a proces edukacji ; Opowieść jako sposób nawiązania przerwanej komunikacji ; Stany emocjonalne a komunikacja (w edukacji) ; Asertywność a posłuszeństwo wobec presji autorytetów ; Aspekty koučovaci metody Inner Game v komunikaci ; Styl wyjaśniania negatywnych i pozytywnych wydarzeń u dzieci rodziców emigrujących zarobkowo. IV. KOMUNIKACJA - MIĘDZY TEORIĄ A PRAKTYKĄ: Moralny czy kompetentny? Wizerunek dyrektorki/dyrektora szkoły w oczach podwładnych, przełożonych i partnerów ; Kierowanie jako element złożonego procesu zarządzania ; Kompetencje negocjacyjne studentów kierunku zarządzanie i marketing ; A trainer - sportsman's relation: a self-determination theory perspective ; Výkon státni správy ve vysokém školstvi ; Działalność szkoły na rzecz informowania ucznia o zawodach i możliwości dalszego kształcenia ; Życie towarzyskie on-line - próba charakterystyki grupy społecznej czatująych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96549 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks Tekst częśc. ang.
Uczeń zdolny w świetle dotychczasowych badań ; Uczeń zdolny w świadomości rodziców, nauczycieli i absolwentów - Czynniki integrujące powodzenie w nauce szkolnej uczniów zdolnych - O nową koncepcję pracy z uczniami zdolnymi - Wnioski i postulaty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-39213 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Z Praktyki Szkolnej ; nr 17)
-Szkoła a życie dziecka - Pomoc szkoły dla dziecka i jego rodziny - Znaczenie zajęć z zakresu kultury życia codziennego dla rozwoju umysłu i uspołecznienia dziecka - Warunki niezbędne do pracy - Przykłady opracowania tematów i organizacji czynności dzieci z działu kultury życia codziennego - Wnioski odnoszące się do organizacji pracy - Dziecko III klasy jako współpracownik w gospodarce domowej - Dziecko kl. VI jako współpracownik w gospodarstwie domowym i szkolnym - Inne tereny zabiegów wychowawczych - Współpraca szkoły z rodziną dziecka w pierwszych latach jego uczęszczania do szkoły - Korelacja zajęć praktycznych z innymi przedmiotami nauczania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33101 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko / Torey L. Hayden ; przekład Paweł Kruk. - Warszawa : Hachette Polska, copyright © 2013. - 283, [2] strony ; 21 cm.
(Historie Prawdziwe ; 2)
(Kolekcja Hachette)
Tytuł oryginału: "One child" 1980.
Sześcioletnia Sheila rzadko się odzywała, nigdy nie płakała, a jej spojrzenie wyrażało tylko nienawiść. Matka porzuciła ją na autostradzie, a opiekujący się nią ojciec alkoholik maltretował. Po kolejnym akcie przemocy wobec innego dziecka została umieszczona w klasie specjalnej. Wszyscy uznali, że Sheila jest stracona, wszyscy poza nauczycielką, Torey L. Hayden. To właśnie ona podjęła próbę dotarcia do dziewczynki i wyciągnięcia jej z koszmaru, ponieważ poza zasłoną autystycznego gniewu dostrzegła iskrę geniuszu. Obie rozpoczęły cudowną podróż roziskrzoną radością dziecka, które odkrywa świat miłości, podróż możliwą tylko dzięki oddaniu i odwadze młodej nauczycielki. [lubimyczytac.pl, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-lit.amer. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko / Torey L. Hayden ; tłumaczenie Paweł Kruk. - Warszawa : Hachette Polska, 1990. - 283, [2] striony ; 21 cm.
Tytuł oryginału: "One child" 1980.
Sześcioletnia Sheila rzadko się odzywała, nigdy nie płakała, a jej spojrzenie wyrażało tylko nienawiść. Matka porzuciła ją na autostradzie, a opiekujący się nią ojciec alkoholik maltretował. Po kolejnym akcie przemocy wobec innego dziecka została umieszczona w klasie specjalnej. Wszyscy uznali, że Sheila jest stracona, wszyscy poza nauczycielką, Torey L. Hayden. To właśnie ona podjęła próbę dotarcia do dziewczynki i wyciągnięcia jej z koszmaru, ponieważ poza zasłoną autystycznego gniewu dostrzegła iskrę geniuszu. Obie rozpoczęły cudowną podróż roziskrzoną radością dziecka, które odkrywa świat miłości, podróż możliwą tylko dzięki oddaniu i odwadze młodej nauczycielki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-lit.amer. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-lit.amer. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-lit.amer. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nauczyciela / red. Wincenty Okoń, Bogdan Suchodolski Treść i Metody Wychowania ; 6)
Bibliogr.
I. Nauczyciel jako najwyższy autorytet pedagogiczny
w środowisku II. Współczesna rodzina i wychowanie III.Treść pedagogicznego kształcenia rodziców IV. Formy pedagogicznego kształcenia rodziców V. Metody pedagogicznego kształcenia rodziców VI. Perspektywy pedagogicznego kształcenia rodziców
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37586 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. rozdz. w jęz. ang.
Integracyjno-indywidualizacyjne konteksty wspierania uzdolnień dzieci i młodzieży ; Rozwój osobowości, a tendencje autodestrukcyjne ; Konteksty wspomagania rozwoju uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem uczniów zdolnych, utalentowanych ; Metody wychowawcze preferowane przez rodziców a osiągnięcia szkolne dzieci ; Odkrywanie talentów. Mit czy rzeczywistość? ; Zabawa w nauce języka angielskiego w przedszkolu ; Wspieranie rozwoju uzdolnień przyrodniczych dziecka w kontekście wyzwań globalnych i lokalnych ; Wspierająca funkcja edukacji moralnej w wychowaniu i rozwijaniu talentów młodzieży ; Kompetencje zawodowe nauczycieli uczniów zdolnych ; Rola samooceny nauczyciela w kształtowaniu twórczych relacji z uczniami i rodzicami ; Rola i znaczenie relacji interpersonalnych w twórczej komunikacji pomiędzy uczniem i wychowawcą ; Rozwijanie aktywności twórczej uczniów kl I-III w propozycjach aktualnych programów kształcenia ; Moje doświadczenia w pracy z dzieckiem o wybitnych zdolnościach ogólnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-73 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej