Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(45)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Czasopisma
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(64)
wypożyczone
(15)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(14)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(35)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(4)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(3)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Radzicki Józef
(8)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(8)
Czerniawska Ewa
(4)
Aronson Elliot (1932- )
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Ruch Floyd Leon (1903- )
(3)
Gerrig Richard J. (1959- )
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Johnson Robert Lee (1941- )
(2)
Lilienfeld Scott O. (1960- )
(2)
McCann Vivian
(2)
Myers David G
(2)
Niebrzydowski Leon (1931-2003)
(2)
Sagan Dariusz
(2)
Strelau Jan (1931- )
(2)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Appley Mortimer H
(1)
Beyerstein Barry L. (1949- )
(1)
Bukowski Adam (tłumacz)
(1)
Ciccarelli Saundra K
(1)
Cofer Charles Norval
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Fry Ronald W
(1)
Frączek Zofia
(1)
Green Donald Ross (1924- )
(1)
Hilgard Ernest Ropiequet (1904-2001)
(1)
Idzikowska-Szymańska Maria
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Jurkowski Andrzej (1935-2006)
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kimble Gregory A
(1)
Kisiel-Małecka Marta (1982- )
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Kowaliszyn Artur
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Lindsay Peter H
(1)
Linhart Josef (1917- )
(1)
Lynn Steven J
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Marquis Donald G
(1)
Matczak Anna
(1)
Mednick Sarnoff Andrei (1928- )
(1)
Mietzel Gerd (1936- )
(1)
Mika Stanisław (1931-2017)
(1)
Nawój-Połoczańska Joanna
(1)
Norman Donald A. (1935- )
(1)
Pankiewicz Ewa
(1)
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(1)
Pieter Józef (1904-1989)
(1)
Pietrasiński Zbigniew (1926- )
(1)
Przygońska Ewa
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Pęczkowski Ryszard
(1)
Ruscio John
(1)
Sadowski Bogdan
(1)
Sołtysik Stefan
(1)
Stachowski Ryszard (1937- )
(1)
Sternberg Robert J. (1949- )
(1)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(1)
Szwajcer Piotr (1959- )
(1)
Thorndike Edward Lee
(1)
Tomaszewski Tadeusz (1910-2000)
(1)
Walker Timothy D
(1)
White J. Noland
(1)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Wosiński Marek
(1)
Środa Jacek
(1)
Świeży Maciej (psycholog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(11)
1960 - 1969
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Coachowie
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Uczenie się
(37)
Motywacja
(26)
Pamięć
(23)
Motywacja uczenia się
(20)
Psychologia
(19)
Osobowość
(16)
Spostrzeganie
(15)
Uczucia
(12)
Poznanie
(10)
Stres
(10)
Psychoterapia
(8)
Świadomość
(8)
Psychologia społeczna
(7)
Psychopatologia
(7)
Wrażenia
(7)
Inteligencja (psychologia)
(6)
Język
(6)
Myślenie
(6)
Mózg
(5)
Zachowanie
(5)
Choroby psychiczne
(4)
Decyzje
(4)
Inteligencja (psychol.)
(4)
Kształcenie
(4)
Nauczanie
(4)
Szkolnictwo
(4)
Uczniowie
(4)
Metody nauczania
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Budżety rodzinne
(2)
Emocje
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Leczenie
(2)
Motywacja pracy
(2)
Nauczyciele
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Ontogeneza
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rodzina
(2)
Rynek
(2)
Siła robocza
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Starzenie się
(2)
Układ nerwowy
(2)
Wartość
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wzrok
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Zdolności
(2)
Aspiracje zawodowe
(1)
Autorytaryzm
(1)
Behawioryzm
(1)
Bezrobocie
(1)
Biurokracja
(1)
Budownictwo mieszkaniowe
(1)
Coaching
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Czucie głębokie
(1)
Dochód
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dźwięk
(1)
Edukacja globalna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Ekonometria
(1)
Ekonomia
(1)
Etyka
(1)
Euroregiony
(1)
Frustracja
(1)
Gender
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Giełda Papierów Wartościowych (Warszawa)
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Handel zagraniczny
(1)
Homeostaza fizjologiczna
(1)
Informatycy
(1)
Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL
(1)
Innowacje
(1)
Instynkt
(1)
Instytucjonalizm
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Inwestycje
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Język angielski
(1)
Języki
(1)
Kadry
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Temat: dzieło
Książę
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Finlandia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo śląskie (1945-1950)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(9)
Podręczniki akademickie
(5)
Poradnik
(4)
Opracowanie
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Bibliografia
(1)
Podręczniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(8)
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
45 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem / Mikołaj Marcela. - Warszawa : Muza, 2020. - 301, [3] strony ; 21 cm.
Na stronie przedtytułowej i okładce podtytuł: edukacja, w której dzieci same chcą się uczyć i rozwijać.
Bibliografia na stronach 301-[302].
Po co waszym dzieciom edukacja i jakiej edukacji wymaga od nas wszystkich przyszłość? Jak uczy się mózg dziecka? Od czego zależy motywacja wewnętrzna? Jak tworzyć dzieciom warunki do uczenia się? Jak rozwijać potencjał waszych dzieci? Jak przejść od kultury nauczania do kultury uczenia się w szkole i w domu? Jak uczyć dzieci szczęścia? Co ma wspólnego miłość bezwarunkowa z edukacją? I w końcu dlaczego i jak rodzice mogą zmieniać edukację swoich dzieci? "Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem" nie tylko odpowiada na te i wiele innych pytań. Prezentuje także praktyczne i proste do wprowadzenia w domach oraz szkołach rozwiązania, dzięki którym wasze dzieci same będą się chciały uczyć i rozwijać. Pozwolą one wam i waszym dzieciom inaczej spojrzeć na edukację i dostrzec w niej to, co naprawdę istotne - a na co obecnie niemal zupełnie nie zwraca się uwagi w systemowym procesie edukacji. Mikołaj Marcela daje wskazówki, jak pomóc uczniom stać się szczęśliwymi i przekonanymi o własnej wartości ludźmi, którzy z nadzieję patrzą w przyszłość. Po lekturze tej książki nie będzie wam już nigdy straszne ani zdalne nauczanie, ani powrót waszych dzieci do publicznej szkoły, ani myśl o zmierzeniu się z edukacją domową. Przede wszystkim jednak przestaniecie toczyć z dziećmi nieustanne spory o naukę i nie będziecie już musieli z nimi wariować. [Muza, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37.015.3 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.9-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-79885 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.12-159.9Podr. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-66999 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6 - 159.9-Czy (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks
1. Natura psychologii; 2. Historia psychologii; 3. Metody statystyczne w psychologii; 4. Zagadnienia ewolucji i genetyki w psychologii; 5. Biologiczne podstawy zachowania; 6. Świadomość; 7. Wrażenia; 8. Spostrzeganie; 9. Uczenie się; 10. Pamięć; 11. Język; 12. Myślenie; 13. Inteligencja; 14. Rozwój poznawczy i fizyczny; 15. Rozwój społeczny; 16. Psychologia społeczna: perspektywa idywidualna i perspektywa interpersonalna i grupowa; 17. Motywacja 18. Emocje; 19. Osobowość; 20. Psychopatologia; 21. Psychoterapia; 22. Psychologia zdrowia; 23. Testy i pomiar testowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia i życie / Philip G. Zimbardo ; przekł. Ewa Czerniawska [i in.] ; red. nauk. Ida Kurcz, Bogdan Wojciszke. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2001. - XIV, 819, [7] s. : il. (w tym kolor.), fot. (w tym kolor.), portr. (w tym kolor.), rys., wykr. ; 29 cm.
Bibliogr. Indeksy.
1.Badanie tajemnic psychiki i zachowania. 2.Badania psychologiczne. 3.Biopsychologia i nauka o układzie nerwowym. 4.Psychika, świadomość i stany alternatywne. 5.Rozwijające się dziecko. 6.Rozwój w ciągu całego życia. 7.Wrażenia. 8.Spostrzeganie. 9.Uczenie się i analiza zachowania. 10.Pamiętanie i zapominanie. 11.Procesy poznawcze. 12.Motywacja. 13.Emocje, stres i psychologia zdrowia. 14.Rozumienie ludzkiej osobowości. 15.Różnice indywidualne. 16.Psychologia społeczna. 17.Psychopatologia. 18.Terapie mające na celu zmiany osobowościowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-82440 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 261-273.
EDUKACJA WOBEC WYZWAŃ SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO: Cywilizacja i społeczeństwo informacyjne: Cywilizacja informacyjna - geneza, charakterystyka ; Społeczeństwo informacyjne - próba dookreślenia pojęcia ; Cechy konstytutywne społeczeństwa informacyjnego ; Wyzwania społeczeństwa informacyjnego - kierunki rozwoju ; Społeczeństwo 5.0 ; Cyfrowi rzemieślnicy ; 2. Szkoła w perspektywie społeczeństwa informacyjnego: Szkoła w XXI wieku - szkoła zrównoważonego rozwoju ; Przedmioty informatyczne w kanonie wykształcenia ogólnego ; Formy organizacyjne edukacji w społeczeństwie informacyjnym ; Edukacja całożyciowa wyzwaniem cywilizacyjnym ; Teleologiczne aspekty współczesnej edukacji ; Jakość pracy szkoły ; ICT W EDUKACJI: 3. Organizacja pracy szkoły w dobie Internetu: Technologia - trudności eksplikacyjne ; Od IT do mediów cyfrowych ; ICT determinantem współczesnego życia i rozwoju ; Infrastruktura szkoły - szkoła jako magistrala ; Specjaliści od multimediów ; Administrowanie szkolnymi sieciami komputerowymi ; 4. Procesy uczenia się i nauczania: Uczenie się w nowym modelu życia ; Potęga umysłu ; Techologie intelektualne ; Neurodydaktyka ; Dydaktyka wobec ICT ; Cyfrowe kompetencje nauczyciela współczesnej szkoły ; Cyfrowe kompetencje ucznia szkoły współczesnej ; Rezerwy kognitywne człowieka ; 5. Negatywne skutki upowszechniania ICT: Choroby cywilizacyjne ; Infostres ; Cyberuzależnienia ; Cyberprzestępczość ; Cyfrowa demencja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108501 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Polecane witryny internetowe poświęcone psychomitologii na stronach 403-[405].
Wielki świat psychomitologii ; 1. MOC MÓZGU. MITY O MÓZGU I PERCEPCJI: Większość ludzi wykorzystuje tylko 10 procent możliwości swojego mózgu ; U części ludzi dominuje lewa półkula mózgu, u innych prawa ; Percepcja pozazmysłowa (ESP) to dobrze potwierdzone zjawisko ; Widzimy dlatego, że oczy coś emitują ; Bodźce podprogowe mogą skutecznie nakłaniać do zakupów ; 2. OD KOŁYSKI AŻ PO GRÓB. MITY O ROZWOJU I STARZENIU SIĘ: Muzyka Mozarta stymuluje rozwój inteligencji u niemowląt ; Okresowi dojrzewania nieodłącznie towarzyszą poważne zawirowania psychiczne ; Kryzys wieku średniego to powszechna przypadłość ; Nieuchronnym towarzyszem starości jest brak satysfakcji z życia i demencja ; W obliczu śmierci wszyscy przechodzą przez kilka uniwersalnych stadiów psychicznych (DABDA) ; 3. WSPOMINANIE PRZESZŁOŚCI. MITY O PAMIĘCI: Ludzka pamięć działa jak magnetofon lub kamera i stanowi wierny zapis przeżytych zdarzeń ; Hipnoza pozwala dotrzeć do wypartych wspomnień i przypomnieć sobie to, o czym zapomnieliśmy ; Ludzie zazwyczaj wypierają wspomnienia o traumatycznych przeżyciach ; Większość osób cierpiących na amnezję nie pamięta nic ze swojego wcześniejszego życia ; 4. UCZENIE STAREGO PSA NOWYCH SZTUCZEK. MITY O INTELIGENCJI I UCZENIU SIĘ: Testy mierzące inteligencję (IQ) dyskryminują niektóre grupy ; Kiedy rozwiązujesz test i nie jesteś pewny odpowiedzi, najlepiej zaufać pierwszemu przeczuciu ; Charakterystyczną cechą dysleksji jest przekręcanie słów ; Uczniowie mają najlepsze wyniki, kiedy styl nauczania odpowiada ich stylowi uczenia się ; 5. ODMIENNE STANY ŚWIADOMOŚCI. MITY O ŚWIADOMOŚCI: Stan hipnotyczny to szczególny stan świadomości - stan "transu", jakościowo różny od jawy ; Naukowcy udowodnili, że sny mają znaczenie symboliczne ; Ludzie potrafią przyswajać informacje - na przykład uczyć się języka obcego - przez sen ; Gdzy doświadcza się przebywania "poza ciałem", świadomość opuszcza ciało ; 6. CZUJĘ, ŻE... MITY O EMOCJACH I MOTYWACJI: Badanie z użyciem wariografu ("wykrywacza kłamstw") to niezawodna metoda wykrywania nieuczciwości ; Szczęście zależy głównie od okoliczności zewnętrznych ; Najczęstszą (a może jedyną) przyczyną choroby wrzodowej jest stres ; Pozytywne nastawienie pomaga pokonać raka ; 7. ZWIERZĘ SPOŁECZNE. MITY O RELACJACH INTERPERSONALNYCH: Przeciwieństwa się przyciągają: zwykle zakochujemy się w ludziach, którzy się od nas różnią ; W grupie bezpieczniej: im więcej ludzi jest świadkami sytuacji zagrożenia, tym większa szansa, że ktoś pośpieszy z pomocą ; Mężczyźni i kobiety komunikują się na zupełnie inne sposoby ; Lepiej wyładować złość, niż ją w sobie tłumić ; 8. POZNAJ SAMEGO SIEBIE. MITY O OSOBOWOŚCI: Dzieci wychowywane podobnie mają podobną osobowość, gdy dorosną ; Nie da się zmienić cech dziedzicznych ; Niskie poczucie własnej wartości to główna przyczyna zaburzeń psychicznych ; Większość osób molestowanych seksualnie w dzieciństwie cierpi później na poważne zaburzenia osobowości ; Test plam atramentowych dostarcza cennych informacji o ludzkiej osobowości ; Odręczne pismo zdradza cechy osobowości ; 9. SMUTNY, SZALONY I ZLY. MITY O CHOROBACH PSYCHICZNYCH: Psychiatria krzywdzi ludzi, bo diagnoza choroby psychicznej prowadzi do stygmatyzacji ; Samobójstwo popełniają tylko ludzie ogarnięci głęboką depresją ; Schizofrenicy mają wiele osobowości ; Istnieje syndrom DDA (dorosłego dziecka alkoholika) ; Jesteśmy świadkami epidemii dziecięcego autyzmu ; Podczas pełni Księżyca wzrasta liczba przyjęć do szpitali psychiatrycznych oraz przestępstw ; 10. PSYCHOZA NA SALI SĄDOWEJ. MITY O PSYCHOLOGII I PRAWIE: Większość chorych psychicznie jest agresywna ; Profile psychologiczne przestępców ułatwiają rozwiązywanie spraw kryminalnych ; Przestępcy często unikają kary, zasłaniając się niepoczytalnością ; Jeśli ktoś przyznaje się do przestępstwa, to znaczy, że je popełnił ; 11. MĘCZENIE I LECZENIE. MITY O LECZENIU PSYCHOLOGICZNYM: Ocena i intuicja ekspertów to najlepsza podstawa diagnozy klinicznej ; Abstynencja to jedyny sensowny cel leczenia alkoholików ; Skuleczna terapia wymaga sięgnięcia do "prawdziwych źródeł" problemów psychicznych, które zwykle tkwią w dzieciństwie ; Terapia elektrowstrząsami ("szokowa") to metoda brutalna i niebezpieczna dla organizmu ; PRAWDA JEST DZIWNIEJSZA NIŻ FIKCJA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda projektu w doradztwie zawodowym / Joanna Nawój-Połoczańska. - Warszawa : Difin, 2018. - 206, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [201]-206.
Krótki przewodnik po książce ; I. DORADZTWO ZAWODOWE ZEROWYCH KOSZTÓW KRAŃCOWYCH: 1. Doradztwo zawodowe i edukacja przyszłości w perspektywie konstruktywistycznej ; Doradztwo zawodowe a wszechobecna niepewność W poszukiwaniu alternatyw Teoria zaplanowanych przypadków ; Otwartość na zmiany ; Analizuj sytuację na bieżąco ; Szczęśliwy splot okoliczności czy zaplanowany przypadek? ; 2. Zawodoznawstwo: od teczek o zawodach do życia na próbę ; 3. Edukacja równościowa w doradztwie zawodowym i zawodoznawstwie ; II. METODA PROJEKTÓW: Poza schemat ; Metoda projektów wg Michaela Knolla ; Kalendarium metody projektu ; Zapobieganie cyfrowej demencji - różnorodność sytuacji uczenia się ; Klasa jako wspólnota dydaktyczna ; Usytuowanie nauczyciela ; CZĘŚĆ PRAKTYCZNA: 1. Kilka ogólnych uwag o pracy warsztatowej: Zasady pracy w grupie ; Lista przykładowych zasad organizujących pracę grupy ; Poznajmy się ; 2. SCENARIUSZE WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW PLANUJĄCYCH PODJĄĆ PRACĘ: W ogrodzie możliwości - o tym, jak zadbać o siebie podejmując pracę ; 3. SCENARIUSZE WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH (16-19 lat): Walizka czy plecak - przygotowania do dalszej wędrówki edukacyjnej ; Radzenie sobie ze stresem ; 4. SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW KLASY VII i VIII SZKOŁY PODSTAWOWEJ (13-15 lat): WWW, czyli wiem, wybieram i wygrywam! ; Mój zawód mechanik ; 5. SCENARIUSZE WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH (7-12 LAT) I ICH RODZICÓW: Preorientacja zawodowa z wykorzystaniem dramy ; Rodzice i dzieci - ucząc się od siebie nawzajem ; Wspieranie rodziców jako nieformalnych doradców ; 6. SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM (3.-6. rok życia): Dzieci jako obserwatorzy i uczestnicy świata pracy ; Aneks: DIAGNOZA I AUTODIAGNOZA PREDYSPOZYCJI ZAWODOWYCH: Edukacja w zakresie sposobów radzenia sobie ze stresem jako prewencja zachowań autodestruktywnych u adolescentów, Marek Ryży ; Metoda dramy, Aleksandra Beżyk ; Zawód mechanik, Agnieszka Szoka ; Rodzice jako nieformalni doradcy, Dorota Fedoratkin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106134 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia i życie / Richard J. Gerrig, Philip G. Zimbardo ; redakcja naukowa Maria Materska ; tłumaczenie Józef Radzicki [i inni]. - Wydanie 3 nowe (1 dodruk) - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - XXXI, 698, [2] strony : ilustracje (w tym kolorowe) ; 29 cm.
Poprzednie wydanie pod hasłem: Philip G. Zimbardo.
Tytuł oryginału: "Psychology and life" 2005.
Bibliografia strony 618-671. Indeksy.
1. Psychologia i życie; 2. Metody badawcze w psychologii; 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania; 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja; 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości; 6. Uczenie się i analiza zachowania; 7. Pamięć; 8. Procesy poznawcze; 9. Inteligencja i pomiar inteligencji; 10. Rozwój człowieka w ciągu całego życia; 11. Motywacja; 12. Emocje stres i zdrowie; 13. Osobowość człowieka; 14. Zaburzenia psychiczne; 15. Terapie zaburzeń psychicznych; 16. Poznanie społeczne i relacje społeczne; 17. Procesy społeczne, społeczeństwo i kultura.
Nowe, zmienione wydanie książki powstało we współpracy Philipa G. Zimbardo z młodszym kolegą Richardem J. Gerrigiem. Niezwykle szybki rozwój badań i teorii w ramach dziedziny skłonił autorów do wprowadzenia w nowym wydaniu, wielu zmian i uzupełnień. Omówione zostały najnowsze badania dotyczące uprzedzeń, kodowania i wydobywania informacji z pamięci, powiązań między inteligencją emocjonalną a dobrym samopoczuciem, percepcji zdarzeń emocjonalnych, odrzucenia i przemocy oraz zespołu stresu pourazowego. Autorzy dodali także nowe treści na temat perspektywy kognitywnej i behawioralnej w nauce o układzie nerwowym: Projektu Ludzkiego Genomu, zaburzeń w uczeniu się, teorii inteligencji i możliwości ich zastosowania w klasie szkolnej, przywiązania, psychologicznych zaburzeń w dzieciństwie, w tym zespołu nadpobudliwości psychoruchowej i autyzmu oraz uprzedzeń. Znacząco rozszerzona została także część związana z psychologią społeczną. Obejmuje ona takie zjawiska jak: różnice kulturowe, altruizm i zachowania prospołeczne, agresja, psychologia konfliktu oraz problematyka wojen i pokoju. Czytelnik nabywa wiedzę nie tylko o charakterystyce psychologicznej ludzi, lecz także o ich funkcjonowaniu społecznym. [PWN, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 11 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9(07) (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-91809 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-Podr.159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-Podr.159.9 (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.3-Czyt.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-Czyt.159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-Podr.159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-49996 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka / Gdańskie Wydaw. Psychologiczne)
Indeksy
Bibliogr.
1. Cele, założenia oraz zastosowanie psychologii 2. Psychologia ludzkiego rozwoju 3. Psychologia spostrzegania 4. Podstawowe procesy uczenia się 5. Rozwiązywanie problemów 6. Psychologia pamięci 7. Psychologia motywacji 8. Psychologia uczuć i radzenia sobie ze stresem 9. Psychologia procesów społecznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poprzednie wydania pod hasłem: Richard J. Gerrig.
Tytuł oryginału: "Psychology and life" 2010.
Bibliografia strony 794-842. Indeksy.
1. Psychologia i życie ; 2. Metody badawcze w psychologii ; 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania ; 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja ; 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości ; 6. Uczenie się i analiza zachowania ; 7. Pamięć ; 8. Procesy poznawcze ; 9. Inteligencja i pomiar inteligencji ; 10. Rozwój człowieka w ciągu całego życia ; 11. Motywacja ; 12. Emocje stres i zdrowie ; 13. Zrozumieć osobowość człowieka ; 14. Zaburzenia psychiczne ; 15. Terapie zaburzeń psychicznych ; 16. Psychologia społeczna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-Podr.159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Pedagogicznych ; 24)
Bibliogr. s. 284-337.
Rewolucja naukowo-techniczna a model kształcenia ; Od czego zależy postęp? ; Wielowymiarowość wyników wychowania ; Pedagogika porównawcza w służbie racjonalnej polityki oświatowej ; W sprawie systemu kształcenia nauczycieli ; Kandydaci na zaoczne studia pedagogiczne w świetle badań ankietowych a niektóre problemy tych studiów ; Niektóre czynniki kształtujące motywację zawodową początkujących nauczycieli ; Ochotnicze Hufce Pracy szansą życiową młodzieży nie uczącej się i nie pracującej ; z badań nad oddziaływaniem szkoły i rodziny na czas wolny dzieci w osiedlu mieszkaniowym ; Motywy uczenia się dzieci umysłowo upośledzonych ; Informacja o pracach zespołu badawczego UJ opracowującego problematykę niedostosowania społecznego ; Sprawozdanie z działalności Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu za rok 1970 ; Sympozjum na temat wychowawczych funkcji rodziny ; Oświata i szkolnictwo wyższe w Polsce w roku 1979 ; Niektóre tendencje dotyczące dalszego rozwoju oświaty w świetle materiałów wydanych przez UNESCO z okazji Międzynarodowego Roku Oświaty ; Pedagogika w ZSRR rok 1970 ; Bibliografia pedagogiki (Druki samoistne wydane w kraju w języku polskim w r. 1970).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-33192 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-70793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia / David G. Myers ; przekł. Joanna Gilewicz. - Poznań : Zysk i S-ka. Wydaw., cop. 2003. - 835, [2] s. : il. ; 26 cm.
Tyt. oryg.: "Psychology" 1998.
Bibliogr. s. [737]-[836]. Indeksy przy rozdz.
KRYTYCZNE MYŚLENIE DZIEKI WIEDZY PSYCHOLOGICZNEJ: Postawa naukowa ; Granice intuicji i zdrowego rozsądku ; Strategie badawcze: Jak psychologowie formułują pytania i odpowiadają na nie ; Często zadawane pytania na temat psychologii : NEURONAUKA, GENETYKA I ZACHOWANIE: Komunikacja nerwowa ; Układ nerwowy i układ hormonalny ; Mózg ; Genetyka a zachowanie ; ROZWIJAJĄCE SIĘ DZIECKO: Zagadnienia psychologii rozwojowej ; Okres prenatalny i stadium noworodka ; Okres niemowlęcy i dzieciństwo ; Rola natury i wychowania ; ADOLESCENCJA I DOROSŁOŚĆ: Adolescencja ; Dorosłość ; Refleksje nad rozwojem w toku życia ; WRAŻENIA: Odczuwanie świata. Podstawowe zasady ; Widzenie ; Słyszenie ; Inne zmysły ; Ograniczenie dopływu bodźców zmysłowych ; SPOSTRZEGANIE: Selektywna uwaga ; Złudzenia spostrzeżeń ; Organizacja ; Interpretacja ; Czy istnieją spostrzeżenia bez wrażeń? ; STANY ŚWIADOMOŚCI: Świadomość w stanie czuwania ; Sen i marzenia senne ; Hipnoza ; Narkotyki a świadomość ; Doświadczenia z pogranicza śmierci ; UCZENIE SIĘ: Warunkowanie klasyczne ; Warunkowanie instrumentalne ; Uczenie się przez obserwację ; PAMIĘĆ: Zjawisko pamięci ; Kodowanie, czyli wprowadzanie informacji ; Przechowywanie, czyli magazynowanie informacji ; Konstruowanie wspomnień ; Poprawianie pamięci ; MYŚLENIE I JĘZYK: Myślenie ; Język ; Myślenie a język ; INTELIGENCJA: Historia testów inteligencji ; Czym jest inteligencja? ; Ocena inteligencji ; Dynamika inteligencji ; Genetyczne i środowiskowe wpływy na inteligencję ; MOTYWACJA: Pojęcia związane z motywacją ; Głód ; Motywacja seksualna ; Motywacja osiągnięć ; EMOCJE: Fizjologia emocji ; Wyrażanie emocji ; Doświadczanie emocji ; Teorie emocji ; OSOBOWOŚĆ: Podejście psychoanalityczne ; Podejście teorii cech ; Podejście humanistyczne ; Podejście społeczno-poznawcze ; ZABURZENIA PSYCHICZNE: Postrzeganie zaburzeń psychicznych ; Zaburzenia lękowe ; Zaburzenia dysocjacyjne ; Zaburzenia nastroju ; Schizofrenia ; Zaburzenia osobowości ; Statystyka zaburzeń psychicznych ; TERAPIA: Terapie psychologiczne ; Ocena psychoterapii ; Terapie biomedyczne ; Zapobieganie zaburzeniom psychicznym ; STRES A ZDROWIE: Stres a stan zdrowia ; Promowanie zdrowia ; PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA: Myslenie społeczne ; Wpływ społeczny ; Relacje społeczne ; ROZUMOWANIE STATYSTYCZNE: Dane opisowe ; Wnioskowanie statystyczne ; PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI DO ĆWICZEŃ KRYTYCZNEGO MYŚLENIA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103671 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia / David G. Myers ; przekł. Joanna Gilewicz. - Poznań : Zysk i S-ka, cop. 2003. - 835, [2] s. : il. ; 26 cm.
Tyt. oryg.: "Psychology" 1998.
Bibliogr. s. [737]-[836]. Indeksy przy rozdz.
W OPRACOWANIU
KRYTYCZNE MYŚLENIE DZIEKI WIEDZY PSYCHOLOGICZNEJ: Postawa naukowa ; Granice intuicji i zdrowego rozsądku ; Strategie badawcze: Jak psychologowie formułują pytania i odpowiadają na nie ; Często zadawane pytania na temat psychologii : NEURONAUKA, GENETYKA I ZACHOWANIE: Komunikacja nerwowa ; Układ nerwowy i układ hormonalny ; Mózg ; Genetyka a zachowanie ; ROZWIJAJĄCE SIĘ DZIECKO: Zagadnienia psychologii rozwojowej ; Okres prenatalny i stadium noworodka ; Okres niemowlęcy i dzieciństwo ; Rola natury i wychowania ; ADOLESCENCJA I DOROSŁOŚĆ: Adolescencja ; Dorosłość ; Refleksje nad rozwojem w toku życia ; WRAŻENIA: Odczuwanie świata. Podstawowe zasady ; Widzenie ; Słyszenie ; Inne zmysły ; Ograniczenie dopływu bodźców zmysłowych ; SPOSTRZEGANIE: Selektywna uwaga ; Złudzenia spostrzeżeń ; Organizacja ; Interpretacja ; Czy istnieją spostrzeżenia bez wrażeń? ; STANY ŚWIADOMOŚCI: Świadomość w stanie czuwania ; Sen i marzenia senne ; Hipnoza ; Narkotyki a świadomość ; Doświadczenia z pogranicza śmierci ; UCZENIE SIĘ: Warunkowanie klasyczne ; Warunkowanie instrumentalne ; Uczenie się przez obserwację ; PAMIĘĆ: Zjawisko pamięci ; Kodowanie, czyli wprowadzanie informacji ; Przechowywanie, czyli magazynowanie informacji ; Konstruowanie wspomnień ; Poprawianie pamięci ; MYŚLENIE I JĘZYK: Myślenie ; Język ; Myślenie a język ; INTELIGENCJA: Historia testów inteligencji ; Czym jest inteligencja? ; Ocena inteligencji ; Dynamika inteligencji ; Genetyczne i środowiskowe wpływy na inteligencję ; MOTYWACJA: Pojęcia związane z motywacją ; Głód ; Motywacja seksualna ; Motywacja osiągnięć ; EMOCJE: Fizjologia emocji ; Wyrażanie emocji ; Doświadczanie emocji ; Teorie emocji ; OSOBOWOŚĆ: Podejście psychoanalityczne ; Podejście teorii cech ; Podejście humanistyczne ; Podejście społeczno-poznawcze ; ZABURZENIA PSYCHICZNE: Postrzeganie zaburzeń psychicznych ; Zaburzenia lękowe ; Zaburzenia dysocjacyjne ; Zaburzenia nastroju ; Schizofrenia ; Zaburzenia osobowości ; Statystyka zaburzeń psychicznych ; TERAPIA: Terapie psychologiczne ; Ocena psychoterapii ; Terapie biomedyczne ; Zapobieganie zaburzeniom psychicznym ; STRES A ZDROWIE: Stres a stan zdrowia ; Promowanie zdrowia ; PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA: Myślenie społeczne ; Wpływ społeczny ; Relacje społeczne ; ROZUMOWANIE STATYSTYCZNE: Dane opisowe ; Wnioskowanie statystyczne ; PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI DO ĆWICZEŃ KRYTYCZNEGO MYŚLENIA.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-Podr.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielki świat psychomitologii ; 1. MOC MÓZGU. MITY O MÓZGU I PERCEPCJI: Większość ludzi wykorzystuje tylko 10 procent możliwości swojego mózgu ; U części ludzi dominuje lewa półkula mózgu, u innych prawa ; Percepcja pozazmysłowa (ESP) to dobrze potwierdzone zjawisko ; Widzimy dlatego, że oczy coś emitują ; Bodźce podprogowe mogą skutecznie nakłaniać do zakupów ; 2. OD KOŁYSKI AŻ PO GRÓB. MITY O ROZWOJU I STARZENIU SIĘ: Muzyka Mozarta stymuluje rozwój inteligencji u niemowląt ; Okresowi dojrzewania nieodłącznie towarzyszą poważne zawirowania psychiczne ; Kryzys wieku średniego to powszechna przypadłość ; Nieuchronnym towarzyszem starości jest brak satysfakcji z życia i demencja ; W obliczu śmierci wszyscy przechodzą przez kilka uniwersalnych stadiów psychicznych (DABDA) ; 3. WSPOMINANIE PRZESZŁOŚCI. MITY O PAMIĘCI: Ludzka pamięć działa jak magnetofon lub kamera i stanowi wierny zapis przeżytych zdarzeń ; Hipnoza pozwala dotrzeć do wypartych wspomnień i przypomnieć sobie to, o czym zapomnieliśmy ; Ludzie zazwyczaj wypierają wspomnienia o traumatycznych przeżyciach ; Większość osób cierpiących na amnezję nie pamięta nic ze swojego wcześniejszego życia ; 4. UCZENIE STAREGO PSA NOWYCH SZTUCZEK. MITY O INTELIGENCJI I UCZENIU SIĘ: Testy mierzące inteligencję (IQ) dyskryminują niektóre grupy ; Kiedy rozwiązujesz test i nie jesteś pewny odpowiedzi, najlepiej zaufać pierwszemu przeczuciu ; Charakterystyczną cechą dysleksji jest przekręcanie słów ; Uczniowie mają najlepsze wyniki, kiedy styl nauczania odpowiada ich stylowi uczenia się ; 5. ODMIENNE STANY ŚWIADOMOŚCI. MITY O ŚWIADOMOŚCI: Stan hipnotyczny to szczególny stan świadomości - stan "transu", jakościowo różny od jawy ; Naukowcy udowodnili, że sny mają znaczenie symboliczne ; Ludzie potrafią przyswajać informacje - na przykład uczyć się języka obcego - przez sen ; Gdzy doświadcza się przebywania "poza ciałem", świadomość opuszcza ciało ; 6. CZUJĘ, ŻE... MITY O EMOCJACH I MOTYWACJI: Badanie z użyciem wariografu ("wykrywacza kłamstw") to niezawodna metoda wykrywania nieuczciwości ; Szczęście zależy głównie od okoliczności zewnętrznych ; Najczęstszą (a może jedyną) przyczyną choroby wrzodowej jest stres ; Pozytywne nastawienie pomaga pokonać raka ; 7. ZWIERZĘ SPOŁECZNE. MITY O RELACJACH INTERPERSONALNYCH: Przeciwieństwa się przyciągają: zwykle zakochujemy się w ludziach, którzy się od nas różnią ; W grupie bezpieczniej: im więcej ludzi jest świadkami sytuacji zagrożenia, tym większa szansa, że ktoś pośpieszy z pomocą ; Mężczyźni i kobiety komunikują się na zupełnie inne sposoby ; Lepiej wyładować złość, niż ją w sobie tłumić ; 8. POZNAJ SAMEGO SIEBIE. MITY O OSOBOWOŚCI: Dzieci wychowywane podobnie mają podobną osobowość, gdy dorosną ; Nie da się zmienić cech dziedzicznych ; Niskie poczucie własnej wartości to główna przyczyna zaburzeń psychicznych ; Większość osób molestowanych seksualnie w dzieciństwie cierpi później na poważne zaburzenia osobowości ; Test plam atramentowych dostarcza cennych informacji o ludzkiej osobowości ; Odręczne pismo zdradza cechy osobowości ; 9. SMUTNY, SZALONY I ZŁY. MITY O CHOROBACH PSYCHICZNYCH: Psychiatria krzywdzi ludzi, bo diagnoza choroby psychicznej prowadzi do stygmatyzacji ; Samobójstwo popełniają tylko ludzie ogarnięci głęboką depresją ; Schizofrenicy mają wiele osobowości ; Istnieje syndrom DDA (dorosłego dziecka alkoholika) ; Jesteśmy świadkami epidemii dziecięcego autyzmu ; Podczas pełni Księżyca wzrasta liczba przyjęć do szpitali psychiatrycznych oraz przestępstw ; 10. PSYCHOZA NA SALI SĄDOWEJ. MITY O PSYCHOLOGII I PRAWIE: Większość chorych psychicznie jest agresywna ; Profile psychologiczne przestępców ułatwiają rozwiązywanie spraw kryminalnych ; Przestępcy często unikają kary, zasłaniając się niepoczytalnością ; Jeśli ktoś przyznaje się do przestępstwa, to znaczy, że je popełnił ; 11. MĘCZENIE I LECZENIE. MITY O LECZENIU PSYCHOLOGICZNYM: Ocena i intuicja ekspertów to najlepsza podstawa diagnozy klinicznej ; Abstynencja to jedyny sensowny cel leczenia alkoholików ; Skuteczna terapia wymaga sięgnięcia do "prawdziwych źródeł" problemów psychicznych, które zwykle tkwią w dzieciństwie ; Terapia elektrowstrząsami ("szokowa") to metoda brutalna i niebezpieczna dla organizmu ; PRAWDA JEST DZIWNIEJSZA NIŻ FIKCJA.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96867 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja, ISSN ISSN 2300-9888 ; t. 7)
Na stronie redakcyjnej i na okładce także ISSN online 2544-1205.
Nazwa redaktora ze strony redakcyjnej.
Dotyczy m.in. ruchu strzeleckiego na terenie Rzeszowszczyzny.
Bibliografia przy rozdziałach.
Tekst częścowo w języku angielskim, spis treści także w języku angielskim, streszczenia angielskie.
Cz. I. HISTORYCZNE ŹRÓDŁA, CIĄGŁOŚĆ I ZMIANA MYŚLI EDUKACYJNEJ: Kazimierz Rędziński, Towarzystwo Uniwersytetu Ludowego im. A. Mickiewicza we Lwowie (1898-1914) ; Edmund Juśko, Wychowawcza rola ruchu strzeleckiego wśród uczniów szkół średnich autonomicznej Galicji początku XX wieku oraz II Rzeczypospolitej ; Bogumiła Bobik, Ciągłość czy zmiana? O powojennym systemie kształcenia nauczycieli na przykładzie województwa śląsko-dąbrowskiego ; Marta Mauri Medrano, Indoctrination and control: education in the Spanish Franco Regime ; Cz. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Zofia Frączek, Rodzina wobec przemian społecznych. O wychowawczym funkcjonowaniu rodziny i możliwościach jego doskonalenia ; Ewa Markowska-Gos, "Singel" jako styl życia we współczesnym społeczeństwie ; Rebeca Soler Costa, Pablo Lafarga Ostáriz, School culture and school effectiveness: cooperation with environment as a leading way of learning ; CZ. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Alicja Kubik, Aktywność twórcza w poglądach nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej - komunikat z badań ; Zbigniew Chodkowski, Motywacja a proces uczenia się ; Pablo Lafarga Ostáriz, Rebeca Soler Casta, An interpretative research in the didactic process: critical discourse analysis ; CZ. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Iryna Kozłowska, Nadia Zajaczkiwska, Jurij Kozłowski, Osobowość nauczyciela akademickiego w warunkach integracji przestrzeni edukacyjnej szkoły wyższej ; Olha Bilyakovska, Harmonization of pedagogical theory and merhodological knowledge as an important constituent of qualitative profesional training of future teachers ; Halyna Yelnykova, Olha Yeromenko, Tevhnology of creating an adaptive individual scenario of the graduate student's educational activity.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia / Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White ; wydanie pod redakcją Waldemara Domachowskiego ; przekład Adam Bukowski i Jacek Środa. - Wydanie na podstawie "Psychology" (3rd edition) (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2021. - XXX, 19, [1], 609, [1], 12, [2], 12, 2, 18, 44, 4, 2, 17 stron : ilustracje (głównie kolorowe), fotografie, wykresy ; 29 cm.
Tytuł oryginału: "Psychology" 2012.
W książce także ISBN oryginału: 0205986217.
Bibliografia, netografia na stronach [BB-1]-BB-44. Indeksy.
Tajniki przetrwania studiów i poprawienia swoich ocen ; 1. Psychologia jako nauka ; 2. Podejście biologiczne ; 3. Czucie i spostrzeganie ; 4. Świadomość: sen, marzenia senne, hipnoza i narkotyki ; 5. Uczenie się ; 6. Pamięć ; 7. Poznanie: myślenie, inteligencja i język ; 8. Rozwój w toku życia ; 9. Motywacja i emocje ; 10. Seksualność i płeć kulturowa ; 11. Stres a zdrowie ; 12. Psychologia społeczna ; 13. Teorie osobowości ; 14. Zaburzenia psychiczne ; 15. Terapie psychologiczne ; Załącznik A: Statystyka w psychologii ; Załącznik B: Psychologia stosowana i psycholog jako zawód.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej