Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(26)
Forma i typ
Książki
(25)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(22)
wypożyczone
(7)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(7)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(15)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(3)
Autor
Myszka Agnieszka
(5)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(3)
Habrajska Grażyna (1953- )
(2)
Antas Anna
(1)
Bajko Małgorzata
(1)
Barańska Anna (filolog)
(1)
Buksak Lidia
(1)
Bąk Janina
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Gładysek Joanna
(1)
Heath Chip
(1)
Janiszewska Monika
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(1)
Kożuch Artur (1972- )
(1)
Krauz Maria
(1)
Kryński Adam (1844-1932)
(1)
Krzysztoń Karolina
(1)
Kuschik Karin (1966- )
(1)
Kułakowska Małgorzata
(1)
Majewska Małgorzata (pedagog)
(1)
Majewska-Opiełka Iwona (1954- )
(1)
Malcherek Monika
(1)
Marcjanik Małgorzata (1950- )
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Mills Anna (trener PBP)
(1)
Oronowicz-Kida Ewa
(1)
Ożóg Kazimierz (1952- )
(1)
Pasterska Jolanta
(1)
Rogoza-Biel Mirella
(1)
Romanek Beata
(1)
Rosenberg Marshall B. (1934-2015)
(1)
Samson-Banasik Aleksandra
(1)
Starr Karla
(1)
Stasiak Tomasz
(1)
Stewart John (1941- )
(1)
Suchecki Jacek (1950- )
(1)
Tammet Daniel (1979- )
(1)
Turgeon Heather
(1)
Ufel Wojciech
(1)
Van Edwards Vanessa
(1)
Wasilewski Jacek (socjolog)
(1)
Wright Julie
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(2)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Dziennikarze
(3)
Logopedzi
(3)
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(3)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Komunikacja werbalna
(26)
Język
(6)
Komunikacja niewerbalna
(6)
Język polski
(4)
Socjolingwistyka
(4)
Dzieci
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Emisja głosu
(2)
Głos
(2)
Internet
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Kultura
(2)
Logopedia
(2)
Mowa
(2)
Portal społecznościowy
(2)
Pragmatyka lingwistyczna
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzina
(2)
Uczucia
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Asertywność
(1)
Atwood, Margaret (1939- )
(1)
Autyzm
(1)
Bobkowski, Andrzej (1913-1961)
(1)
Bujnowski, Józef (1910-2001)
(1)
Błędy wychowawcze
(1)
Chmielewski, Henryk Jerzy (1923-2021)
(1)
Dane
(1)
Demokracja deliberatywna
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziewczęta
(1)
Etykieta językowa
(1)
Facebook
(1)
Filologia polska
(1)
Gretkowska, Manuela (1964- )
(1)
Hermeneutyka
(1)
Image
(1)
Inwektywy polskie
(1)
Język niemiecki
(1)
Język potoczny
(1)
Język środowiskowy polski
(1)
Kobieta
(1)
Komizm
(1)
Komparatystyka
(1)
Komunikacja
(1)
Konflikt
(1)
Korzeniowski, Józef (1797-1863)
(1)
Kotzebue, August von (1761-1819)
(1)
Kultura języka
(1)
Małżeństwo
(1)
Metafora
(1)
Mitologia grecka
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież
(1)
Młynarski, Wojciech (1941-2017)
(1)
Norma językowa
(1)
Odżywianie
(1)
Opór (postawa)
(1)
Osiecka, Agnieszka (1936-1997)
(1)
Osobowość
(1)
Pankowski, Marian (1919-2011)
(1)
Pantomima
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pewność siebie
(1)
Plebanek, Grażyna (1967- )
(1)
Polityka
(1)
Porozumienie bez przemocy
(1)
Postawy
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Przekłady słowackie
(1)
Przyjaźń
(1)
Publicyści
(1)
Płeć
(1)
Reklama
(1)
Rozmowa
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Samopoznanie
(1)
Samorealizacja
(1)
Schulz, Bruno (1892-1942)
(1)
Segal, Kalman (1917-1980)
(1)
Sen
(1)
Sosnowski, Jerzy (1962- )
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Sukces
(1)
Synestezja
(1)
Słuchanie
(1)
Tammet, Daniel (1979- )
(1)
Teatr polski
(1)
Telemarketerzy
(1)
Twitter
(1)
Temat: dzieło
Karpaccy górale
(1)
Lalki w ogniu
(1)
My zdies' emigranty
(1)
Penelopiad
(1)
Przystupa
(1)
Sonnenjungfrau
(1)
Teoria czystej formy we własnym komentarzu Gombrowicza
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
2001-0
(2)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1918-
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Bieszczady
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Sanok (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Materiały konferencyjne
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(2)
Czasopisma dla rodziców polskie
(1)
Dramat niemiecki
(1)
Dramat polski
(1)
Gry komputerowe
(1)
Heavy metal
(1)
Komiksy
(1)
Literatura
(1)
Literatura podróżnicza polska
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Monografia
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Piosenka polska
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść kanadyjska
(1)
Powieść polska
(1)
Szkice literackie polskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Rozwój osobisty
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Językoznawstwo
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: o języku pokoju w świecie konfliktów.
Bibliografia na stronach 203, [224].
Autor pokazuje jak rozwinąć wewnętrzną świadomość pokoju zakorzenionego w języku, którego używamy na co dzień. Książka przekazuje praktyczne umiejętności i potężne narzędzia, które głęboko zmienią Wasze związki i bieg Waszego życia. Znalazły się w niej inspirujące historie, lekcje i idee wypracowane przez ponad czterdzieści lat mediacji w konfliktach i związkach z najbardziej dotkniętych przemocą zakątków świata. Kolejne rozdziały poświęcone są rozwiązywaniu konfliktów, transformacji kultury biznesu i autorytarnych struktur, zmianie wyobrażeń wroga, problemowi terroryzmu, wyrażaniu i przyjmowaniu wdzięczności oraz skutecznej zmianie społecznej. [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. F.5-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [338]-340.
Jesteś rodzicem? Nie możesz nie znać tej książki. Każdy, kto ma dzieci, miewa też czasem dość. Histeria malucha z powodu złej pary spodni, walki pomiędzy rodzeństwem na tylnym siedzeniu samochodu, nieustanne batalie o poranne wyjście z domu? Napięte sytuacje, kiedy wkradają się chaos i trudne emocje, to wyzwanie dla wielu rodziców. W takich chwilach otwartość, cierpliwość i rzeczowy dialog wydają się teoretycznie niemożliwe. Heather Turgeon i Julie Wright mają na to rozwiązanie. Stworzona przez nich książka pokazuje, jak rozmawiać z dzieckiem. W oparciu o opracowany przez siebie model, na który składają się okazywanie zrozumienia, wyznaczanie granic i rozwiązywanie problemów, autorki przedstawiają wskazówki dotyczące mowy ciała oraz przydatne narzędzia, dzięki którym dzieci zaczną słuchać ciebie, a ty nauczysz się słuchać ich. Oprócz tego z książki dowiesz się między innymi: – jak szybko i skutecznie poradzić sobie z atakami złości, – jak poprawić relacje pomiędzy rodzeństwem, – jak nauczyć dziecko mądrego korzystania z nowych technologii, – jak skłonić pociechy do wykonywania poleceń i jak motywować je do współpracy, – jak uśpić malucha i już o dwudziestej mieć happy hours. Autorki, powołując się na najnowsze badania, pokazują, że słowa, które codziennie wypowiadamy, i ton naszego głosu mogą być bardzo skuteczne, o ile zostaną odpowiednio dobrane. Turgeon i Wright nie ograniczają się jednak tylko do teorii – przygotowały też zestaw gotowych rozmów i najlepszych rozwiązań. W ich książce znajdziesz odpowiedź na pytanie: „Co dokładnie mam powiedzieć?” w postaci wziętych z życia scenariuszy. Dzięki temu już dziś będziesz w stanie zmienić sposób, w jaki rozmawiasz z dzieckiem. [MT Biznes, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja i Media)
Bibliografia na stronach 225-244.
R. I. BADANIA NAD WIZERUNKIEM: 1. Stan badań ; 2. Przyjęta perspektywa badawcza: a) Teoretyczna perspektywa badawcza: Konstruktywizm ; Kreowanie wizerunku przez odbiorcę wypowiedzi ; Komunikowanie wizerunku przez autora wypowiedzi ; Wizerunek a tożsamość ; 3. Metodologiczne rozwiązania: a) Szczegółowe cele badania ; b) Dobór metodologii do celów badania: Układ poleceń w grupach i brzmienie pytań ; Sposób przedstawienia materiałów i kart odpowiedzi ; Czas i miejsce realizacji badania ; Uczestnicy badania ; Dlaczego felieton? ; Kryteria doboru autorów i wykorzystane felietony ; Trafność wewnętrzna eksperymentu i jej realizacja ; Wyniki - rozwiązania analityczne ; Ustalenia terminologiczne ; 4. Stan badań i metodologia – podsumowanie ; R. II. WIZERUNKI FELIETONISTÓW: 1. Sposób przedstawienia wyników ; 2. Krzysztof Varga: Krzysztof Varga - wizerunek na podstawie anonimowego tekstu ; Krzysztof Varga - wizerunek publiczny ; Krzysztof Varga - wizerunek wizualny ; Krzysztof Varga - wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora ; Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Krzysztofa Vargi ; 3. Piotr Zaremba: Piotr Zaremba - wizerunek na podstawie anonimowego tekstu ; Piotr Zaremba - wizerunek publiczny ; Piotr Zaremba - wizerunek wizualny ; Piotr Zaremba - wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora ; Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Piotra Zaremby ; 4. Magdalena Środa: Magdalena Środa - wizerunek na podstawie anonimowego tekstu ; Magdalena Środa - wizerunek publiczny ; Magdalena Środa - wizerunek wizualny ; Magdalena Środa - wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora ; Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Magdaleny Środy ; 5. Szymon Hołownia ; Szymon Hołownia - wizerunek na podstawie anonimowego tekstu ; Szymon Hołownia - wizerunek publiczny ; Szymon Hołownia - wizerunek wizualny ; Szymon Hołownia - wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora ; Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Szymona Hołowni ; R. III. WNIOSKI: 1. Możliwy do komunikowania wizerunek na podstawie wyników dotyczących wszystkich autorów: Wizerunek werbalny anonimowego autora tekstu i felietonisty o znanej tożsamości ; Wizerunek publiczny ; Wizerunek wizualny ; 2. Wizerunek werbalny, wizualny, publiczny - wzajemne wpływy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107417 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Grzeczność w komunikacji językowej / Małgorzata Marcjanik. - Wydanie 1 - 3 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. - 166 stron ; 21 cm.
Bibliografia na stronach [161]-166.
I. WPROWADZENIE TEORETYCZNO-METODOLOGICZNE: Etykieta (grzeczność) językowa jako składnik triady aksjologicznej: dobro - piękno - prawda ; Grzeczność językowa, grzeczność niejęzykowa. Zasada stosowności pragmatycznej w zachowaniach grzecznościowych ; Grzeczność jako zasada współpracy konwersacyjnej. Grzeczność jako gra - strategie grzeczności. Grzeczność jako przejaw kompetencji komunikacyjnej (kulturowej) ; Polskie normy grzecznościowe na tle innych kultur ; Zmiany w polskiej grzeczności po roku 1989. II. GRZECZNOŚĆ W KOMUNIKOWANIU INTERPERSONALNYM (W BEZPOŚREDNICH ROZMOWACH): Relacje na ty ; Relacje na pan, pani ; Próby tworzenia relacji pośrednich między ty a pan, pani ; Formuły powitań i pożegnań jako próby tworzenia relacji pośrednich. III. GRZECZNOŚĆ W KOMUNIKOWANIU INTERPERSONALNO-MEDIALNYM (PRZY UŻYCIU TELEFONU, DOMOFONU, INTERNETU, LISTU): Rozmowy telefoniczne ; Rozmowy przez domofon ; Komunikowanie za pomocą SMS-ów ; Korespondencja elektroniczna (e-mailowa) ; Rozmowy w sieci. Na przykładzie komunikatorów i czatów ; Korespondencja tradycyjna - listy, kartki pocztowe. IV. GRZECZNOŚĆ W KOMUNIKOWANIU PUBLICZNYM I KOMUNIKOWANIU PUBLICZNYM ZAPOŚREDNICZONYM PUBLICZNO-MASOWYM (W WYSTĄPIENIACH PUBLICZNYCH NA ŻYWO ORAZ UTRWALONYCH I ODTWARZANYCH PRZEZ MEDIA): Przemówienia ; Wykłady ; Referaty ; Pogadanki, prelekcje, odczyty ; Dyskusje, spory. V. GRZECZNOŚĆ W KOMUNIKOWANIU MASOWYM: Radio, telewizja ; Prasa ; Książki. VI. PODSUMOWANIE. OBRAZ GRZECZNOŚCI PRZEŁOMU WIEKÓW.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.13-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
ROZPRAWY: Język jako wartość ; Terapia logopedyczna osób niesłyszących - aktualne zadania i aplikacje na przyszłość ; Wyzwania w diagnozie rozwoju językowego dzieci dwu- i wielojęzycznych ; Diagnoza i terapia dysfagii w przypadku dzieci ; Przegląd rozwiązań umożliwiających komunikowanie się niemówiących dzieci ze znaczną niepełnosprawnością ruchową ; Jak pracować z dzieckiem z ADHD? ; Trening sukcesu w pracy z dzieckiem ADHD ; Rola diety w profilaktyce narządu głosu ; STUDIA PRZYPADKÓW: Rola diagnozy funkcjonalnej w planowaniu terapii logopedycznej dzieci z autyzmem ; Psychospołeczne funkcjonowanie dziecka z systemem implantu ślimakowego ; Zaburzenia mowy i komunikacji pozawerbalnej u dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju o podlożu genetycznym - zespół Retta ; Zaburzenia ogólnorozwojowe związane z zespołem Edwardsa ; GLOTTODYDAKTYKA (scenariusze zajęć): Pory roku ; Polska grzeczność językowa ; Czy opakowanie tworzy przedmiot?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150/2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji, Łódź 2000.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ros. Streszcz. ang. przy pracach.
Wzorzec strukturalny rysopisu. Intencje komunikacyjne nadawcy i strategia wobec odbiorcy a kształt językowy tekstu ; Spójnościowe aspekty zapożyczeń angielskich we współczesnej prasie polskiej ; Językowe środki perswazji w tekstach reklam niemieckich i polskich ; Współczesny tekst reklamowy - wybrane aspekty (na materiale języka polskiego i rosyjskiego) ; Wartościowanie jako językowy środek perswazyjny w tekstach reklamowych ; Obraz samochodu jako kobiety w prasowych tekstach reklamowych ; Dziennikarze mediów lokalnych wobec reklamy telewizyjnej ; Rola reklamy przy kreowaniu świata w literaturze dla młodzieży ; Sub''ektivnaâ modal'nost' kak osnova tonal'nosti naučnogo teksta ; Funkcje języka specjalistycznego (na przykładzie języka medycyny) ; Relacja nadawca-odbiorca w polskim dyskursie prawnym i prawniczym w świetle pragmatyki komunikacyjnej ; O sceniczności tekstu naukowego w ujęciu pragmatycznym ; Komunikacja przez komputer (CMC) ; Językowy savoir-vivre w internecie ; Komunikowanie przez internet - język reklamowych stron www a przekład ; Język polskojęzycznych instrukcji obsługi kamer wideo ; Perswazyjność dawnych i współczesnych podręczników sztuki pisania (stylistyk praktycznych) ; Podstawowe warunki komunikacyjnej funkcji edukacji polonistycznej w szkole ; O specyfice komunikacji dydaktycznej ; Dyskurs heurystyczny w dydaktyce literatury ; Strategie dyskursywne w pewnym typie tekstu dydaktycznego ; "Mówienie do dzieci" jako kategoria komunikacyjna ; Akty mowy o funkcji ekspresywnej w języku nauczycieli ; Sprawność komunikacyjna uczniów szkół ponadpodstawowych (zarys problematyki) ; Odbicie kompetencji językowej w mowie mieszkańców wsi ; Sztuka erystyki a intensyfikacja nauczania języka rosyjskiego ; Interkulturowe tendencje we współczesnej glottodydaktyce ; Typy zakłóceń w komunikacji międzykulturowej ; Strategie konwersacyjne osób używających na co dzień języka obcego - w rozmowach prowadzonych w języku ojczystym ; Pułapki znaczeniowe w komunikacji językowej jako dialogu międzykulturowego. Uwagi o nauczaniu filozofii studentów cudzoziemskich ; Podobieństwa i kontrasty międzyjęzykowe - źródło zakłóceń w komunikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96005/t.3 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Powiedz to dobrym słowem / Iwona Majewska-Opiełka. - Piaseczno : Heraclon International. Storybox.pl, [2020]. - 1 płyta audio CD (12 godz. 56 min) : digital, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 12 godz. 56 min.
Czyta Mirella Rogoza-Biel.
Nagranie w formacie mp3.
Mówienie dobrym słowem przekłada się na lepsze słuchanie. To szansa dla wielu mądrych ludzi, którzy są cisi i mniej elokwentni. To szansa na cichszy świat Często się zdarza, że nasze wypowiedzi odnoszą skutek odwrotny do zamierzonego. Zamiast zmotywować - zniechęcają. Zamiast pocieszyć - doprowadzają do łez. Jakich słów użyć, aby precyzyjnie wyrazić swoją myśl? Aby zostać zrozumianym zgodnie z intencjami? Co zrobić, żeby nasz przekaz precyzyjnie wyrażał to, co chcemy wyrazić, by nie został źle odebrany? [Heraclon International, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-KM/1294/159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Ta książka pozwoli ci zaoszczędzić czas. Mnóstwo czasu, który zapewne tracisz na wyjaśnianie nieporozumień, upieranie się przy swoim zdaniu lub dyskusje prowadzące do niepotrzebnych dram. „O tym, kto mnie złości, nadal decyduję ja. Wolałbym ci tego nie obiecywać. Doskonale pana rozumiem i chcę czegoś innego”. Co dają ci te zdania? Wolność. Pewność siebie. Czas. Zdarzyło ci się kiedyś powiedzieć „tak”, myśląc „nie”? Złożyłeś komuś obietnicę, o której potem zapomniałeś? Może lepiej byłoby powiedzieć: „Wolałbym ci tego nie obiecywać”. Zbyt wiele miłych rozmów rozbiło się o zdanie: „Rzuciłem to ot tak”. Niejednemu z nas zepsuło ono dzień czy urlop. Twoje życie ma stać się łatwiejsze! Ta książka to gwarancja osiągnięcia tego wspaniałego, niezależnego od sytuacji uczucia zwanego pewnością siebie. Dzięki niej nauczysz się skutecznie stawiać granice i jasno komunikować innym, o co ci chodzi. Dowiesz się, jak osiągnąć samoprzywództwo. [Wydawnictwo Otwarte, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113591 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 3.
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Bibliografia na stronach 318-320.
CZ. I. MÓWCA W BIZNESIE: R. 1. Co o wystąpieniach publicznych myślą sami menadżerowie ; R. 2. Innowacyjny produkt i bardzo przestarzały sposób mówienia o nim ; R. 3. Świadomość prezentacyjna menadżera mówcy ; R. 4. Mówca przyszłości ; R. 5. Jak inspirować i zarażać w biznesie ; 10 Przykazań mówcy biznesowego ; CZ. II. PRZYGPTPWANIE PREZENTACJI BIZNESOWEJ, CZYLI JAK ZBUDOWAĆ INSPIRUJĄCY PRZEKAZ: R. 6. Strategia prezentacji ; R. 7. Struktura prezentacji ; 10 przykazań przygotowań nowoczesnej prezentacji ; CZ. III. GŁOS I SPOSÓB MÓWIENIA, CZYLI JAK MÓWIĆ, ŻEBU NAS SŁUCHALI: R. 8. Słuchaj samego siebie ; R. 9. Jak i co ćwiczyć, żeby mieć piękny głos i dobrą dykcję ; R. 10. Jak oddychać ; R. 11. Jak ćwiczyć emisję głosu, wzmacniać rezonans, różnicować natężenie i wysokość głosu ; R. 12. Jak ćwiczyć prawidłową wymowę ; R. 13. Jak wykorzystać pauzy, żeby wzmacniać siłę przekazu ; R. 14. Tempo, modulacja, akcent, czyli o elementach prozodycznych języka polskiego ; 10 przykazań świadomego posługiwania się głosem ; CZ. IV. PRZEKAZ NIEWERBALNY, CZYLI TO CO POKAZUJESZ ODBIORCOM SWOIM CIAŁEM, MÓWI GŁOŚNIEJ NIŻ SŁOWA: R. 15. Jakie błędy najczęściej popełniają mówcy ; R. 16. Oceń swoją mowę ciała ; R. 17. Jaką postawę powinien mieć mówca biznesowy ; R. 18. Jak się poruszać po scenie ; R. 19. Gestykulacja, czyli co zrobić z rękami w czasie wystąpienia ; R. 20. Mimika, czyli co powinna wyrażać Twoja twarz ; R. 21. Jak nawiązywać kontakt wzrokowy ; R. 22. Jak zadbać o przestrzeń, w której będziesz występować ; R. 23. Jak wykorzystywać rekwizyty i pracować z nimi na scenie ; R. 24. Jak przygotować inspirujące, wspierające przekaz slajdy ; 10 przykazań dobrego przekazu niewerbalnego ; CZ. V. TRENING MENTALNY MÓWCY, CZYLI TO, CO MYSLISZ O SOBIE, DAJESZ SWOIM ODBIORCOM: R. 25. Pierwsze wrażenie i wizerunek mówcy ; R. 26. Samoświadomość mówcy. Autodiagnoza: mocne strony i obszary do pracy ; R. 27. Przekonania wspierające i ograniczające ; R. 28. Czas na zmiany! ; R. 29. Style komunikacji ; R. 30. Pewność siebie ; R. 31. Jak sobie radzić ze stresem ; 10 przykazań świadomego mówcy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Głos - Język - Komunikacja ; t. 4)
Dotyczy m.in. województwa podkarpackiego (s. 53-67).
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
CZ. I. SPOŁECZNE ASPEKTY WSPIERANIA ROZWOJU MOWY: Katarzyna Węsierska, Aleksandra Krawczyk, Wsparcie dziecka jąkającego się w środowisku edukacyjnym ; Tomasz Gosztyła, Ojcowie dzieci z autyzmem w relacjach rodzinnych i terapeutycznych ; Agata Mężyk, Dorota Lipiec, Strategie i zasady wychowania dwujęzycznego w świadomości rodziców ; Katarzyna Ita Bieńkowska, Program rehabilitacji małych dzieci z wadą słuchu ,,Dźwięki Marzeń” w województwie podkarpackim ; Małgorzata Półtorak, Psychospołeczne funkcjonowanie dzieci z dysleksją rozwojową - wybrane aspekty ; Izabela Więcek-Poborczyk, Dorota Lipiec, Patofonetyka w praktyce logopedycznej ; CZ. II. KONTEKSTY TERAPII LOGOPEDYCZNEJ: Anna Maria Pękacka, Modele przetwarzania języka w przypadku afazji Broki w badaniach z obszaru niemieckojęzycznej lingwistyki klinicznej ; Gabriela Lorens, Aleksandra Karwowska, Fenomen dotyku we wczesnej interwencji logopedycznej ; Ewa Wasińska-Zdżalik, Wspomaganie rozwoju mowy małych dzieci z wadą słuchu - zajęcia logorytmiczne ; Aneta Lew-Koralewicz, Trening komunikacji funkcjonalnej (FCT) jako metoda terapii zachowań trudnych dzieci o zaburzonej komunikacji językowej ; Wanda Kostecka, Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z wczesną niepłynnością mowy - studium przypadku ; Izabela Marczykowska, Wioletta Koczaja-Styka, Opóźniony rozwój mowy na tle skrajnego wcześniactwa - studium przypadku ; CZ. III. VARIA: Katarzyna Ita Bieńkowska, Agnieszka Woźniak, Sprawozdanie z I Konferencji Naukowo-Szkoleniowej ,,Norma i zaburzenia komunikacji językowej w kontekście edukacyjnym” ; Agnieszka Myszka, Dzieci ze „świata ciszy” w społeczeństwie - recenzja książki Wybrane problemy wsparcia wczesnorozwojowego i edukacji dzieci i młodzieży z wadą słuchu na przykładzie pięciu krajów europejskich ; Sebastian Jan Gałuszka, Moje życie z Parkinsonem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150/4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Głos - Język - Komunikacja ; t. 5)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
KOMPETENCJE JĘZYKOWE, KOMUNIKACYJNE I KULTUROWE: Słowa dobre i słowa złe w komunikacji między Tobą a mną / Kazimierz Ożóg ; Studium przypadku użytkownika języka polskiego jako ojczystego, urodzonego i mieszkającego za granicą / Henriette W. Langdon ; NIEPŁYNNOŚCI MOWY: Trudne postawy i emocje towarzyszące jąkaniu - sposoby wspierania jąkającego się dziecka / Maria Faściszewska ; Postawy i emocje wobec jąkania - praca z dziećmi oraz rodzicami. Modyfikacja modelu gory lodowej Sheehana / Łukasz Kowalczyk ; WSPOMAGANIE ROZWOJU: Ośrodek wczesnej interwencji jako miejsce wsparcia dla dzieci z niepełnosprawnościami i ich rodziców / Aleksandra Buchholz, Joanna Ilnicka ; Opieka logopedyczna jako podstawowe wsparcie dla dzieci z wadą słuchu w Szwajcarii romańskiej / Edyta Tomińska Conte ; Terapia logopedyczna dziecka z mutyzmem wybiórczym. Opis i analiza przypadku / Maria Bystrzanowska ; Muzyka w terapii logopedycznej dzieci / Monika Budkowska ; VARIA: Terapia i diagnostyka afazji Broki przy użyciu modeli przetwarzania języka w badaniach z obszaru niemieckojęzycznej lingwistyki klinicznej - studium przypadku / Anna Maria Pękacka ; Tradycje współpracy polsko-słowackiej w dziedzinie logopedii - upamiętnienie 100-lecia urodzin docenta Józefa Liszki / Katarzyna Ita Bieńkowska ; VB-MAPP - właściwa ocena podstawą wlaściwej terapii / Joanna Mikołajczyk ; Emicja głosu w kształceniu nauczycieli (rozważania na marginesie książki Agnieszki Płusajskiej-Otto) / Agnieszka Myszka ; Z CYKLU "MOJE ŻYCIE Z...": Moje życie z depresją ("Samotny jak liść, zamknięty w sobie, bo życie zostawiło swoje rany...) / Witold Tuleja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150/5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [255].
Jak i po co rozmawiać z dzieckiem na trudne tematy Zna to każdy rodzic kilkulatka. Wystarczy fragment rozmowy dorosłych czy wiadomości w radiu i już się pojawiają. Trudne pytania. Całkiem niedziecięca z pozoru chęć rozmowy na tematy, które wydają się nam zupełnie nieodpowiednie dla kilkulatka. O śmierć, chorobę, przyczyny, dla których na świecie istnieje zło, albo o seks. Często ciężko jest na takie pytania odpowiedzieć. Minuty mijają, malec czeka z rozdziawioną buzią, a rodzic panikuje, bo jak to tak - rozmawiać z maluchem o takich rzeczach? Gdzie znaleźć odpowiednie słowa? Jak zaspokoić dziecięcą ciekawość i równocześnie nie zszokować, nie wystraszyć młodego człowieka? A może skłamać albo po prostu skierować uwagę pociechy na coś innego? Tego ostatniego robić nie wolno. Nawet jeśli sami czujemy obawę, jeśli nie chcemy na dany temat rozmawiać, bo nie jesteśmy z nim "ułożeni", dziecka nie można zbywać ani oszukiwać. Trzeba podjąć wyzwanie i - skoro nasza pociecha pyta o poważne sprawy - potraktować to poważnie. Oczywiście odpowiednio do wieku. Najlepiej uzbrajając się wcześniej w niezbędną wiedzę z zakresu dziecięcej psychologii, podaną w praktycznej formie. Takiej, jaką zaprezentowano na kartach tej książki. Autorki są mamami wyjątkowo ciekawskich, żywo zainteresowanych "dorosłym światem" kilkulatków. Wybrały trzydzieści zagadnień, do których przypisały wątki przydatne w rozmowie - sprawdziły je na sobie i własnych pociechach. Jeśli Twoje dzieci również oczekują przystępnych odpowiedzi na trudne pytania, przeczytaj tę książkę! [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Młodzi mają głos / [redaktorzy tomu Agnieszka Myszka, Katarzyna Ita Bieńkowska]. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019. - 271 stron : ilustracje kolorowe, fotografie, wykresy ; 24 cm.
(Głos - Język - Komunikacja ; t. 6)
Badania przeprowadzono m.in. w Nowej Dębie (s. 161-171) i Rzeszowie (s. 189-201).
Bibliografia przy pracach.
Dla studentów logopedii, także logopedów, nauczycieli, pedagogów, dziennikarzy.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
CZĘŚĆ I. ZABURZENIA PŁYNNOŚCI MOWY: Justyna Samolewicz-Dyka, Wanda Kostecka: Diagnoza i programowanie terapii logopedycznej w przypadku trzynastoletniego chłopca z giełkotem. CZĘŚĆ II. ZESPOŁY GENETYCZNE: Anna Mamica: Dziewczynka z zespołem Williamsa - studium przypadku ; Maria Komisarczyk: Komunikacja funkcjonalna PECS u dziecka z zespołem Cornelii de Lange ; Edyta Jamro: Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z zespołem de Grouchy’ego ; Agnieszka Stefaniak: Postępowanie logopedyczne w zespole Pradera-Williego - studium przypadku ; Julia Hinc, Karolina Kamińska: Gesty wspomagające komunikację dzieci z trisomią 21. chromosomu - doświadczenia z turnusu logopedycznego. CZĘŚĆ III. ROZWÓJ MOWY I KOMUNIKACJI - ZABURZENIA, TERAPIA: Beata Rajter: Komunikacja z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku rodzinnym ; Patrycja Bilińska: Studium indywidualnego przypadku chłopca ze złożonymi zaburzeniami komunikacji ; Monika Kij: Studium przypadku trzyipółletniego dziecka z zaburzonym rozwojem mowy ; Kamila Szpunar: Wpływ wady wymowy na proces przyswajania pisma przez uczniów klas I-III szkoły podstawowej ; Ewelina Radgowska: Zastosowanie Kinesiology Taping w terapii logopedycznej. CZĘŚĆ IV. ROZWÓJ KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH I KOMUNIKACYJNYCH: Milena Pelc: Poziom rozwoju umiejętności artykulacyjnych współczesnych trzylatków a dotychczasowy stan badań ; Natalia Królicka: Porównanie kompetencji językowych i komunikacyjnych dziewcząt i chłopców w wieku sześciu lat ; Beata Ożga: Stan wiedzy nauczycieli polonistów na temat problemów językowych związanych z dysleksją u uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej ; Dominika Zawadzka: Komunikacja niewerbalna oraz grzecznościowe akty mowy nauczycieli na lekcjach w szkole średniej - wybrane aspekty. Z CYKLU: MOJE ŻYCIE Z...: Agata Widlarz: Moje życie z… mózgowym porażeniem dziecięcym: Życie utkane z marzeń, czyli o samej sobie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150/6 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
I. KULTURA ZACHOWAŃ JĘZYKOWYCH W UJĘCIU HISTORYCZNYM, POLITYCZNYM I ANTROPOLOGICZNYM: Kultura językowych zachowań. Od dialogu do polilogu - czyli o tym, jak rozmawiał włodyka z żoną, pan z wójtem i plebanem, rodak z rodakiem, a Polak z Polakiem ; Kucharko, gdzieście? - Otom tu, Panno Dośko, co waszeć każesz? Czego cudzoziemcy mogli się dowiedzieć o polskiej etykiecie językowej w XVII i XVIII w. ; Przełomy polityczno-ekonomiczne a przełomy w obyczajach grzecznościowych. II. KULTURA ZACHOWAŃ JĘZYKOWYCH W KOMUNIKACJI WŁADZY ZE SPOŁECZEŃSTWEM: W co grają politycy? O rytuałach grzecznościowych w języku polityki ; Czy ciemny lud to kupił? Przywództwo polityczne i agitacja polityczna w wymiarze językowym ; Jak sądy i trybunały komunikują się z obywatelami ? III. KULTURA ZACHOWAŃ JĘZYKOWYCH W RÓŻNYCH ŚRODOWISKACH: Komunikacja personelu medycznego z pacjentem - aspekt językowy, psychologiczny i etyczny ; Z badań nad sposobami zwracania się do osób duchownych w Polsce ; Strategie komunikacyjne w rozmowach przedstawicieli handlowych z klientami. IV. KULTURA KOMUNIKACJI NIEWERBALNEJ. MINY, ZNAKI, INTONACJA: Kultura komunikacji niewerbalnej polityków, czyli miny, znaki i oznaki ; Intonacja współczesnych serwisów informacyjnych - zmiany, tendencje rozwojowe. V. PANEL DYSKUSYJNY: Poprawność polityczna a potrzeba wyrazistości w komunikowaniu się, prowadzenie Jerzy Bralczyk; uczestnicy: Mirosław Karwat, Katarzyna Kłosińska, Jerzy Sosnowski. VI. WARSZTATY.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101508 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy słowa mogą mieć zapach i smak? Przybierać kształt liczb, przedmiotów i krajobrazów? Daniel Tammet, autystyczny sawant udowadnia, że tak. W swojej najnowszej książce zabiera nas w podróż po tajemnicach języka i pokazuje, jak działa jego niezwykły umysł. Na Islandii sprawdza, dlaczego imię Blær stało się pretekstem do rozprawy sądowej, w Meksyku odkrywa, jak zegary „mówią” do ludu Nahua, w Kanadzie spotyka jedną z osób najlepiej na świecie czytających z ruchu ust. Czatuje z chatbotami, uczy się „gramatyki telefonu” i rozmawia z ludźmi, dla których obcowanie ze słowem stało się sensem życia - z literatami piszącymi wbrew leksykalnym regułom, aktywistami pielęgnującymi ginącą mowę autochtonów z brytyjskiej wyspy Man czy misjonarzem, który przetłumaczył Biblię na papuaski język amanab. Słowa są jak ptaki, które uczymy śpiewać to wyprawa w świat słów, liter, opowieści i znaczeń. Wyprawa tak niezwykła, jak niezwykłe są historie, które przedstawia, i tak fascynująca, jak fascynujący jest ich autor, odkrywający przed nami zdumiewającą gamę literackich i poliglotycznych talentów. [Copernicus Center Press, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Interdyscyplinarny podręcznik komunikacji interpersonalnej! Kompendium wiedzy o komunikowaniu się między ludźmi pisane z perspektywy psychologicznej, a także socjokulturowej i filozoficznej. Zawiera bogaty i trafny wybór tekstów naukowych i popularnonaukowych z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej. W książce omówiono m.in.: rozwijanie umiejętności posługiwania się słowem, docieranie do tajemnicy twórczej mocy języka, interpretację zachowań niewerbalnych, mowę ciała, międzynarodowy słownik gestów, rolę dotyku, różne style ekspresji u kobiet i u mężczyzn, rozwijanie umiejętności słuchania, odkrywanie własnych barier komunikacyjnych, samospełniające się proroctwa interpersonalne, specyfikę komunikacji w przyjaźni, rodzinie, z bliskim partnerem, komunikację międzykulturową. Podręcznik został napisany z myślą o studentach psychologii, socjologii, kulturoznawstwa, pedagogiki. Dzięki atrakcyjności tematów i przystępnemu językowi może wzbogacić wiedzę każdego zainteresowanego własnym rozwojem i polepszeniem kontaktów z ludźmi. [PWN, 2012]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 109-110.
Artykulacja ; Prozodia ; Dobra komunikacja, czyli jaka? ; Komunikacja niewerbalna ; Style językowe ; Kryteria poprawności językowej ; Błędy językowe ; Fleksja, czyli odmiana wyrazów ; Błędy składniowe i stylistyczne ; Frazeologia i błędy w użyciu frazeologizmów ; Ortografia i interpunkcja ; Grzeczność językowa a zasady savoir-vivre’u ; Grzeczność na uczelni ; Grzeczność niewerbalna ; Rozmowa i komunikacja elektroniczna ; Cechy dobrego mówcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia na stronach [373]-397.
Współfinansowanie: Uniwersytet Wrocławski, Wydział Nauk Społecznych (Uniwersytet Wrocławski)
Wstęp ; Cel badawczy ; Struktura ; R. I. Idealistyczne sformułowania teorii demokracji deliberacyjnej: 1. Teoria sprawiedliwości i polityczny liberalizm Johna Rawlsa: Zasady sprawiedliwości jako bezstronności ; Społeczeństwo, rozległe doktryny i racjonalność publiczna ; Rawls a deliberacja ; 2. Racjonalność komunikacyjna i dyskursywna teoria prawa i demokracji Jürgena Habermasa ; Sfera publiczna - model historyczny jako prototyp idealnej koncepcji Habermasa ; Model racjonalności komunikacyjnej jako teoria normatywna ; Deliberacja w dyskursywnej teorii prawa ; 3. Deliberacje typu 1 - pozostałe sformułowania idealistycznych koncepcji demokracji deliberacyjnej: Kontekst teoretyczny w powojennej nauce o polityce ; Pierwsze konceptualizacje idealistycznej teorii demokracji deliberacyjnej ; 4. Oświeceniowe i analityczne źródła teorii deliberacji: Analityczna genealogia myśli Rawlsa ; Pragmatyka uniwersalna jako sposób na dokończenie projektu oświecenia ; Podsumowanie - język, rozum i jednostka w koncepcjach deliberacji typu I ; R. II. Transformacje koncepcji rozumu, języka i jednostki w realistycznych ujęciach demokracji deliberacyjnej: 1. Deliberacja typu II - teoretyczne próby dostosowania modelu idealnego do wymagań praktyki politycznej w drugiej generacji teorii demokracji deliberacyjnej ; Deliberacja a konsens - poszerzanie koncepcji ; Racjonalna mowa i inne środki komunikacji w procesie deliberacji ; Język, rozum i jednostka - ewolucja pojęć w deliberacji typu II ; 3. Deliberacja w praktyce - instytucje deliberacyjne i ich badanie ; Deliberacyjne innowacje i mini-publiczności ; Zwrot empiryczny - badanie deliberacji ; Język, racjonalność i jednostka w praktycznych i empirycznych podejściach do deliberacji ; 4. Jaka deliberacja? Współczesne debaty nad problemami teorii i praktyki deliberacji ; Zwrot systemowy jako krok w ewolucji teorii demokracji deliberacyjnej ; Zwrot epistemiczny - argument przeciwko urealistycznianiu deliberacji ; R. III. Postfundacjonalistyczna krytyka teorii demokracji deliberacyjnej: 1. Język, dyskurs, racjonalność. Fundamentalne spory pojęciowe i ich konsekwencje dla deliberacji ; Dyskurs jako przestrzeń selektywnych wykluczeń ; Foucault kontra Habermas ; Teoria deliberacji w kontekście teorii dyskursu ; Foucaulta ; 2. Polityczność deliberacji - problem hegemonii między dyskursem a radykalną demokracją ; Dyskurs a hegemonia ; Antagonizm i radykalnie pluralistyczna demokracja ; Jacques Rancière i niemożliwość demokracji ; 3. Polityczność deliberacji - krytyka apolityczności instytucji i polityk publicznych ; Paradoksy decyzjonizmu w polityce publicznej ; Argumentacyjna analiza polityczna ; Teoria deliberacji wobec zwrotu argumentacyjnego ; 4. Podsumowanie. Deliberacja bez fundacji - w stronę modelu hermeneutycznego ; R. IV. Podstawy podejścia hermeneutycznego w filozofii Ludwiga Wittgensteina: 1. Wybrane dylematy interpretacyjne filozofii: Wittgensteina ; Ciągłość i zmiana w filozofii „wczesnego” i „późnego” Wittgensteina ; Filozofia Wittgensteina a możliwość teorii - między terapeutycznym, pragmatycznym a rozjaśniającym ujęciem Dociekań filozoficznych ; 2. Polityczne echa koncepcji „gier językowych”: Gry językowe i gramatyka społeczeństwa ; Postępowanie zgodne z regułą a instytucje społeczne i polityczne ; Mechanizmy porozumienia i konfliktu a transformacje gier językowych ; Demokracja deliberacyjna w świetle krytyki ; Wittgensteinowskiej teorii polityki ; R. V. Deliberacja w ujęciu hermeneutycznym: 1. Teoria demokracji deliberacyjnej jako przedmiot wittgensteinowskiej terapii: Rozum i racjonalna polityka ; Język i demokratyczna komunikacja ; Jednostka i autonomia obywatelstwa ; Co zostaje z deliberacji? ; 2. Hermeneutyczny model deliberacji: Deliberacja typu III i ogólne założenia hermeneutycznego modelu demokracji ; Ramy hermeneutycznego modelu deliberacji ; Cele i motywacje deliberacji ; Władza i role przywódcze wobec rekonfiguracji gier ; Językowych ; Przywództwo, władza i deliberacja ; Badanie i ewaluacja procedury deliberacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112788 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. terapii prowadzonej z uczniami Niepublicznego Przedszkola Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Rzeszowie (s. 50-56).
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Cz. I GŁOS JAKO NARZĘDZIE PRACY: Logopedyczne podstawy prawidłowego mówienia dla nauczycieli ; Rola witamin, minerałów i składników pokarmowych w diecie osób pracujących głosem ; Gimnastyka języka, czyli rola łamańców językowych oraz innych ćwiczeń artykulacyjnych na zajęciach teatralnych ; Cz. II ZABURZENIA KOMUNIKACJI: Podstawy rozwijania mowy dzieci z autyzmem według modelu wczesnej intensywnej interwencji behawioralnej ; Diagnoza i terapia logopedyczna osób pracujących głosem - na przykładzie dwójki teleankieterów ; Diagnoza i terapia logopedyczna trzynastoletniej dziewczynki z zaburzeniami głosu ; Diagnoza i terapia logopedyczna w przypadku młodzieżowej grupy teatralnej ; CZ. III NAJNOWSZA POLSZCZYZNA: Wymowa grup spółgłoskowych - znajomość normy a realizacja: (badania sondażowe) ; Język środowiskowy współczesnych nastolatków w kontekscie języka nowych nowych mediów ; Kultura języka użytkowników portali społecznościowych ; CZ. IV TECHNIKI USPRAWNIAJĄCE EMISJĘ GŁOSU: "Technika Alexandra" - coś więcej niż kolejna metoda radzenia sobie z problemami z głosem ; Gimnastyka oddechowa według metody A. Strielnikowej w pracy nad emisją głosu ; Naturalna emisja głosu: techniki i metody pracy na bazie warsztatów głosowych Fundacji OVO dla Kultury i Edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Obszary Polonistyki)
M.in. dot. twórczości pisarzy ur. w Sanoku: Kalmana Segala i Mariana Pankowskiego.
Bibliogr., netogr. przy pracach. Indeks.
Streszcz. ang. przy pracach.
Językowy obraz pór dnia i nocy w opowiadaniach Brunona Schulza ; "Taki wielki kraj, a miłość nie ma się gdzie podziać": językowy obraz miłości w "Lalkach w ogniu" Pauliny Wilk ; Metafora "Życie to droga" w twórczości Agnieszki Osieckiej i Wojciecha Młynarskiego ; Językowy obraz wymiaru pośmiertnego i pozaziemskiego w tekstach polskich piosenek metalowych z lat osiemdziesiątych XX wieku ; "Brechtać, rechotać jak kapral, rozdziawiać dzioba": o synonimii i wieloznaczności w języku młodzieżowym ; Wyrazy huculskie oraz wyrazy pochodzenia ukraińskiego w dramacie Józefa Korzeniowskiego "Karpaccy górale" ; Nazwy określające człowieka w filmie animowanym "Ekstremalne kaczory" ; Inwektywa polityczna w kulturze : jak jest / jak być powinno ; Zrozumiałość języka polityki a społeczeństwo: analiza języka polityki na podstawie wybranych środków stylistycznych ; Metafory odzwierzęce w języku polskim i niemieckim w ujęciu kontrastywnym ; O języku werbalnym i pozawerbalnych środkach ekspresji w kwestii wyrażania uczuć ; Twitterodemokracja i językowe sposoby wyrażania sprzeciwu na portalach społecznościowych typu Facebook i Twister ; "Glamour" - magia czy mistyfikacja?: historia i definicja zjawiska w zarysie ; Ponowoczesny przekaz kultury na przykładzie prasy parentingowej ; Od cytatu do linku - kultura jako sieć, literatura jako fragment sieci ; Nowe tropy polonistyki, czyli Dlaczego polonista powinien badać gry komputerowe? ; Jak odstygmatyzować świat?: przełamywanie stereotypów płciowych wyzwaniem dla współczesnej polonistyki ; "Dziewica słońca" Augusta von Kotzebuego w świetle komparatystyki socjolingwistycznej ; Inscenizacja polskiego dramatu oraz prezentacja polskich profesjonalnych stowarzyszeń teatralnych na słowackiej scenie po 1989 roku ; Polsko-ukraiński dialog literacki w okresie międzywojnia - burzenie murów ; Gombrowicz i Czysta Forma: o zapomnianym szkicu Józefa Bujnowskiego ; Poetyckie mgławice snów: motywy oniryczne w wybranych utworach Józefa Bujnowskiego ; Bilet w jedną stronę: wyjazd Andrzeja Bobkowskiego do Ameryki Południowej i jego motywy ; Fascynacje pograniczem w polskiej prozie powojennej - Bieszczady i Ziemia Sanocka w twórczości Kalmana Segala i Mariana Pankowskiego ; Tożsamość kontra kultura: literackie próby samoidentyfikacji na przykładzie "My zdies' emigranty" Manueli Gretkowskiej i "Przystupy" Grażyny Plebanek ; Odbieranie spokoju Penelopie: mit opowiedziany na nowo w "Penelopiadzie" Margaret Atwood ; Polska beletrystyka i eseistyka w słowackich przekładach książkowych po roku 1989.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102439 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej