Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(53)
Forma i typ
Książki
(53)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(64)
wypożyczone
(7)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(16)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(30)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(4)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Lipkowski Otton (1907-1982)
(2)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(2)
Marek-Ruka Marianna
(2)
Prekop Jirina (1929- )
(2)
Spionek-Pelc Halina (1924-1991)
(2)
Watson Casey
(2)
Wierzbowska Lucyna
(2)
Basaj Agnieszka
(1)
Bogacka Irena
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Brooks John (1956- )
(1)
Chodkowska Eliza Maria
(1)
Czub Marta
(1)
Dobrowolska Janina (?-2006)
(1)
Dobson James C
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Faryna Monika
(1)
Francis-Williams Jessie
(1)
Gaca Andrzej (1951- )
(1)
Gandecki Andrzej
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Gietko Marian
(1)
Gnaulati Enrico (1960- )
(1)
Gray Deborah D. (1951- )
(1)
Greene Ross W
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(1)
Janisz Krzysztof
(1)
Kabala Agnieszka
(1)
Kapalka George M
(1)
Karzewska Bożena
(1)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(1)
Kledzik-Balicka Katarzyna
(1)
Kostencki Leon
(1)
Kot Sylwia
(1)
Kowalewska Barbara (tłumacz)
(1)
Kowalska Maria (tłumaczka)
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Kozak Stanisław (psycholog)
(1)
Kozłowska Anna (pedagogika)
(1)
Kruk-Lasocka Joanna (1954- )
(1)
Kuberska-Gaca Krystyna
(1)
Kuchta Jan
(1)
Köhler Henning (1951- )
(1)
Laniado Nessia
(1)
Lew-Koralewicz Aneta
(1)
Lipińska Marta (tłumacz)
(1)
Mac Kenzie Robert J
(1)
Mah Ronald
(1)
Makowska Jolanta
(1)
Makowski Aleksander (pedagogika)
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
McWhirter J. Jeffries
(1)
Mähler Bettina (1961- )
(1)
Noszczyk Iga
(1)
Opora Robert
(1)
Poland Janet
(1)
Pospiszyl Kazimierz
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Przyłubska Ewa (?-2001)
(1)
Przyłubski Feliks (1906-1983)
(1)
Rogge Jan-Uwe (1947- )
(1)
Rozwarzewska Monika
(1)
Sanders Ursula
(1)
Schweizer Christel (1940- )
(1)
Shafran Roz (1970- )
(1)
Siniugina Larysa
(1)
Stachurski Marian
(1)
Szajkowska Julia
(1)
Szymańska Natasza
(1)
Taylor Chris (1951- )
(1)
Trojnar Justyna
(1)
Tyszkowa Maria (1932-1993)
(1)
Uberman Marta
(1)
Welham Alice
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Weyhreter Helmut
(1)
Wietrzykowska Anna (1988- )
(1)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(1)
Zajkowski-Gad Wiktor
(1)
Zawanowska Ksenia
(1)
Ziembińska Ewa
(1)
Łopatkowa Maria (1927- )
(1)
Łubkowska Krystyna (1920?-2014)
(1)
Żabczyńska Ewa (1929- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(10)
1960 - 1969
(4)
1950 - 1959
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(48)
Ukraina
(1)
Język
polski
(48)
Odbiorca
Rodzice
(5)
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(2)
Bibliotekarze
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Dziecko trudne
(49)
Wychowanie w rodzinie
(14)
Dziecko
(11)
Niedostosowanie społeczne
(10)
Psychologia dziecka
(6)
Psychologia wychowawcza
(6)
Dom dziecka
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Uczniowie
(5)
Autyzm
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(4)
Rodzina
(4)
Wychowanie
(4)
Zespół ADHD
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Młodzież
(3)
Młodzież trudna
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Psychopatia
(3)
Rodzice
(3)
Zachowanie
(3)
Adopcja
(2)
Cukrzyca
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko przewlekle chore
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Internet
(2)
Lęk
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Nerwice
(2)
Padaczka
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Posłuszeństwo
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Rodzina adopcyjna
(2)
Rodzinny dom dziecka
(2)
Sieroctwo
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Trudne sytuacje życiowe
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Uczucia
(2)
Watson, Casey
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Antropozofia
(1)
Biblioteki
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Brooks, John (1956- )
(1)
Chłopcy
(1)
Cyganie
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dzieci trudne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Gniew
(1)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Kłamstwo
(1)
Lenistwo
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Mentoring
(1)
Metody nauczania
(1)
Nagrody
(1)
Narkomania
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Niemowlę
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Niepłodność
(1)
Nieśmiałość
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pediatria
(1)
Pisanie
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Wydawnictwa popularne
(4)
Opracowanie
(3)
Pamiętniki angielskie
(2)
Poradniki
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
53 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Czy naprawdę trudne dziecko? / Janina Dobrowolska. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1975. - 155, [1] s. : il., tab., portr. ; 20 cm.
(Biblioteczka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40108 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 337-[339].
SYTUACJE DIAGNOSTYCZNE W SZKOLE: Wgląd do dokumentacji szkolnej ; Manifestacje obiektywne ; Wywiad środowiskowy ; Dane biograficzne ; Analiza wytworów psychicznych ; Opinia rówieśników ; Kwestionariusze ; Elementy badań laboratoryjnych ; Usystematyzowanie materiału dokumentarnego ; INTERPRETACJA ZGROMADZONEGO MATERIAŁU: Interpretacja "rangowa" ; Interpretacja sygnalizująca ; Interpretacja indywidualna ; Interpretacja problemowa ; POSTULATY WYCHOWANIA LECZNICZEGO A ŻYCIE: CHŁOPCY: Lekcja ; Jurek ; Artur ; W halach miejskich ; Staszek ; Wiluś ; Poskutkowało... ; Julek ; Most kolejowy... ; Punkt widzenia... ; Chłopcy ; Cwaniak ; Niepotrzebny? ; U starego woźnego szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8773 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "A practical guide to caring for children and teenagers with attachment difficulties" 2020.
Bibliografia na stronach [233]-245. Indeks.
R. I. Wzorce przywiązania ; R. 2. Zaaranżowane otoczenie: organizacyjna reprezentacja bezpiecznej bazy ; T. 3. Sposoby sprawowania opieki: praca w terapeutycznych ramach ; R. 4. Praca na rzecz zdrowia: relacyjna reprezentacja bezpiecznej bazy ; R. 5. Praca nad rozwiązaniem konfliktów ; R. 6. Praca nad kontrolowaniem złości ; R. 7. Praca nad kontrolowaniem trudnych zachowań ; R. 8. Zmiana trudnych zachowań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109822 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
I. Dziecko z naruszoną potrzebą przywiązania: Istota i wartość potrzeby przywiązania, Postacie i skutki naruszenia u dzieci potrzeby przywiązania, Trudności w odzyskaniu u dziecka potrzeby przywiązania ; II. Dziecko krzywdzone w rodzinie przemocą seksualną: Wykorzystanie seksualne dziecka jako jeden z rodzajów przemocy, Czynniki ryzyka przemocy seksualnej wobec dziecka w rodzinie, Skutki krzywdzenia dziecka przemocą seksualną, Profilaktyka przemocy seksualnej wobec dziecka w rodzinie ; III. Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową: Istota i podłoże nadpobudliwości psychoruchowej, Kryteria diagnostyczne i typy ADHD, Tworzenie środowiska terapeutycznego dla dziecka z ADHD w domu rodzinnym, Łagodzenie trudności w wypełnianiu roli ucznia przez dziecko z ADHD, Farmakologiczne leczenie i psychospołeczna terapia ; IV. Dziecko z trudnościami w uczeniu się: Przyczyny i rodzaje trudności dzieci w uczeniu się, Dysleksja i jej wczesne symptomy, Trudności dziecka w uczeniu się związane z lateralizacją ; V. Dziecko z małą odpornością somatopsychiczną: Odporność somatopsychiczna i jej wymiary, Podatność na zaburzenia lękowe dziecka z małą odpornością, Wzmacnianie odporności somatopsychicznej dziecka ; VI. Dziecko z autyzmem: Odkrycie i opisanie autyzmu wczesnodziecięcego, Przemiany w poglądach na przyczyny autyzmu, Symptomy autyzmu zaburzające relacje społeczne dziecka, Symptomy stereotypowych wzorców zachowań, zainteresowań i aktywności, Zaburzenia sensoryczne w autyzmie, Problemy emocjonalno-wychowawcze rodziców dzieci z autyzmem ; VII. Dziecko z przewlekłą chorobą - na przykładzie cukrzycy: Przewlekła choroba jako biopsychiczny stresor w życiu dziecka, Obraz kliniczny cukrzycy u dzieci, Trudności i zaburzenia rozwoju dziecka w przebiegu cukrzycy ; VIII: Dziecko z padaczką: Istota i przyczyny padaczki, Obraz kliniczny objawów padaczki i skutki rozwoju dziecka, Naznaczający społecznie charakter padaczki - pomoc dziecku ; IX. Trudne rodzicielstwo: Ekosystemowe ujęcia rodzicielstwa, Wielorakie źródła i postacie trudnego rodzicielstwa, Zespół "wypalania się sił" w przebiegu trudnego rodzicielstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Parenting your out-of-control child : an effective, easy-to-use program for teaching self-control" 2007.
Bibliografia na stronach 239-[240].
Profesor George M. Kapalka pokazuje, jak skutecznie nauczyć dziecko samokontroli. Proponuje rodzicom i terapeutom prosty program składający się z dziewięciu kroków. Każdy krok zawiera praktyczne wskazówki, jak zachowywać się w typowych sytuacjach, które często są problematyczne dla rodziców. A wystarczy tylko odrobina cierpliwości i konsekwencja, by pokonać codzienne zmagania z nieposłusznym dzieckiem. Jeśli Twoje dziecko: * nie słucha, gdy prosisz o sprzątnięcie zabawek, * nie chce położyć się spać, gdy jest już na to pora, * ucieka, gdy jesteś z nim w sklepie, * miewa napady złości lub agresji, – ta książka jest właśnie dla Ciebie! [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1. Dziecko z naruszoną potrzebą przywiązania ; 2 Dziecko krzywdzone w rodzinie przemocą seksualną ; 3. Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową ; 4. Dziecko z trudnościami w uczeniu się ; 5. Dziecko z małą odpornością somatopsychiczną ; 6. Dziecko z autyzmem ; 7. Dziecko z przewlekłą chorobą - na przykładzie cukrzycy ; 8. Dziecko z padaczką ; 9. Trudne rodzicielstwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92782 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Setting limits with your strong-willed child" 2001.
Bibliografia na stronach 286-[287].
Jak wychowywać dziecko o silnym charakterze? Czy czasami odnosisz wrażenie, że Twoje dziecko to „mały terrorysta”? Czy martwisz się, że nikogo nie słucha, i czujesz się bezsilny? Pora zastosować jasne zasady, które pomogą Ci wprowadzić zdrową dyscyplinę. Robert J. MacKenzie wyjaśnia, że powodem trudnych zachowań mogą być nie tylko złe nawyki rodziców, ale także (po prostu) trudny charakter dziecka. Jednocześnie przekonuje, że konkretność i opanowanie sprawdzą się o wiele lepiej w konfliktowych sytuacjach, niż krzyki, groźby czy próba sił. Dzięki tej książce: - zaczniesz współpracować zamiast walczyć, - zbudujesz lepsze relacje z dzieckiem, - stworzysz pozytywną atmosferę w domu. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "How to cope when your child can't : comfort, help and hope for parents" 2022.
Bibliografia, netografia na stronach 251-[254].
PRZEDMOWA ; WPROWADZENIE ; DZIAŁ I. Prawdziwe historie niosące otuchę, pomoc: 1 Prawdziwe historie ; DZIAŁ II Oddziel się od dziecka: 2 Oddzielenie się od dziecka: dlaczego i jak to zrobić ; DZIAŁ III Przydatne strategie: Wprowadzenie do działu III ; 3 Rozwiązywanie problemów ; 4 Większa świadomość emocji i wywołujących je bodźców ; 5 Strategie regulacji emocji ; 6 Sposoby myślenia ; 7 Radzenie sobie w stresie ; 8 Jak i dlaczego ; 9 Wielozadaniowość i zarządzanie czasem ; 10 Empatia i współczucie ; 11 Poczucie winy ; 12 Wstyd i zażenowanie ; 13 Odpowiedzialność ; 14 Zazdrość i gniew ; DZIAŁ IV Mnie pomogło najcenniejsze wskazówki od osób, które przeżyły to samo: 15 Drobne przyjemności, które pomagają odwrócić uwagę, skupić się na czym innym, zmienić punkt widzenia ; 16 Spróbujcie sami przydatne strategie i osobiste atuty ; 17 Otucha, pomoc i nadzieja w skrócie ; DZIAŁ V Akceptacja: 18 Akceptacja ; 19 Akceptowanie wydarzeń w danej chwili (kompletnej katastrofy) ; 20 Co akceptacja moich własnych przeżyć ma wspólnego z moim dzieckiem? ; 21 Co możesz zauważyć ; 22 Żałoba ; 23 Akceptacja a działanie ; 24 Rozwój ; 25 Końcowe przemyślenia.
Dla tych, którzy kiedykolwiek doświadczyli rodzicielskiej rozpaczy! Kiedy ktoś, kogo kochamy, nie jest w stanie sobie poradzić z życiem, sami stajemy się nieszczęśliwi. Książka pomaga zmienić stan beznadziei, pokazuje, jakimi drogami iść, żeby znaleźć pomoc, nadzieję I ukojenie. Proponuje sugestie, rady, techniki i rozwiązania proste do wprowadzenia w życie, poprawiające jakość życia. Pomaga uświadomić sobie nasze ograniczenia, uczy akceptowania niepokoju, zmartwień, smutku, utraty kontroli, pokazuje, że możemy je tolerować, a mimo to żyć dalej, rozwijać się i cieszyć codziennością. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113460 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Bibliogr. s. [137]-[139].
ZASADY PRAKTYKI WYCHOWAWCZEJ OPARTEJ NA PODSTAWACH DUCHOWYCH: Pomoc ze świata nocy ; Czy Anioł odpowiada? ; Pytania Strażnika na moście ; Gdy ciało jest dla duszy zbyt zimne ; Chłodna głowa i gorące serce ; Wychowanie moralne ; Postrzeganie jako proces twórczy ; Naśladowanie i pragnienie dobra. NA TROPIE ZMYSŁU ŻYCIA: Uwagi wstępne ; "Prazadowolenie" ; Uwagi na marginesie dotyczące trudnego tematu zmysłu życia ; Pozytywny, spokojny stan jawy oraz dobro jako podstawa świata ; Rytmy życiowe a zaufanie wobec bytu ; Dziecko nerwowe i niespokojne ; Pielęgnowanie zmysłu życia jako oswobodzenie oddechu ; Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: tolerancja. NA TROPIE ZMYSŁU DOTYKU: Skóra jako narząd zmysłowy ; Uwagi dotyczące postrzegania dotykiem ; "Uczucie bycia przenikniętym Bogiem" ; Zmysł dotyku a zainteresowanie światem: różnica - rezonans - oczywistość ; Wiedza o człowieku a praktyka wychowawcza ; Co to znaczy rozumieć...? ; Stosunek do świata wyrażający miłość ; Bliskość a niebezpieczeństwo zranienia ; "Ja cielesne posiadające granice przestrzenne" ; Przybycie na Ziemię ; Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: troskliwość ; Tajemny uraz dziecka lękliwego ; Zmysły cielesne i zmysły społeczne - o lękach nabytych ; Dziecko lękliwe i niepewne - obserwacje ; Przygotowanie do snu i początek dnia ; Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: "pozytywne spojrzenie" ; Dziecko lękliwe i niepewne - dalsze obserwacje ; Podsumowanie: postępowanie z dziećmi niespokojnymi i lękliwymi. NA TROPIE ZMYSŁÓW RUCHU I RÓWNOWAGI: Uwagi wstępne ; "Doznanie swobody w obszarze własnej duszy" ; Uczucie "autonomiczności" ; Ukryty kompozytor ; O subtelnym nastrojeniu duszy ; Postać duszy: postać stworzona z ruchu ; Zdolność do współodczuwania ; Niesłuszne wnioski wyciągane w utrudnionych warunkach rozwojowych ; Dziecko smutne i skłonne do pogrążania się w sobie: charakterystyka ukrytych zaburzeń zmysłu ruchu ; Podłoże: słabe naśladowanie we wczesnym dzieciństwie ; Muśnięte przez Anioła: nieświadome tęsknoty dziecka ; Postępowanie z dziećmi smutnymi i skłonnymi do pogrążania się w sobie ; Mowa ukształtowana - gest, który ma sens Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: siła współodczuwania ; Zmysł równowagi ; Oswobodzenie ramion i dłoni ; Zmysł równowagi a umiejętność wydawania sądów ; Równowaga duszy a zmysł równowagi ; "Umiejętność chodzenia jako dar łaski": kierownicza rola zmysłu równowagi ; Równowaga duszy a poczucie własnej wartości ; Wskazówki wychowawcze w postępowaniu z dziećmi smutnymi i skłonnymi do pogrążania się w sobie ; Zakończenie: pedagogika a etyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93886 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46585 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Unruhige Kinder" 1993.
Coraz więcej rodziców szuka pomocy u specjalistów, bo niepokoi ich nadmierna, czasem wręcz bezgraniczna ruchliwość ich dzieci. Jirina Prekop i Christel Schweizer, psycholog i lekarz, w swojej najnowszej książce opisują żródła tych zaburzeń, ich charakter i konsekwencje. Najważniejsze jednak jest to, że w sposób konkretny i fachowy radzą rodzicom, nauczycielom i wychowawcom, jak uniknąć nadaktywności dziecka lub co robić, by pomóc mu opanować niepokój. [lubimyczytac.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [148]-150.
Część pierwsza: I. PRZEDMIOT, METODA I CEL PRACY: 1. Przedmiot pracy ; 2. Metoda pracy ; 3. Cel pracy ; II. UWAGI I WYJAŚNIENIA WSTĘPNE: 1. Prawidłowy rozwój osobowości dziecka ; 2. Zaburzony rozwój osobowości dziecka. Niektóre trudności wychowawcze i nieprawidłowe cechy osobowości ; 3. Psychopatia, neurotyczność i nerwowość dziecięcia ; III. KRYTYKA BURŻUAZYJNYCH TEORII NA TEMAT PRZYCZYN PRZESTĘPCZOŚCI NIELETNICH ; IV. PRZYCZYNY PRZESTĘPCZOŚCI NIELETNICH W ŚWIETLE POGLĄDÓW I DZIAŁALNOŚCI PEDAGOGICZNEJ A. MAKARENKI ; Część druga: I. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA PRZEPROWADZONYCH BADAŃ I OSÓB BADANYCH: 1. Ogólny przegląd grup badanych ; 2. Opis sposobu przeprowadzania badań w grupie podstawowej ; 3. Wiek i płeć badanych ; 4. Pochodzenie społeczne badanych ; 5. Sytuacja rodzinna badanych ; 6. Sytuacja szkolna badanych ; II. ANALIZA PROCESU WYKOLEJENIA BADANYCH: 1. Początek procesu wykolejenia w wieku przedszkolnym ; 2. Początek procesu wykolejenia w wieku szkolnym ; 3. Przestępczość nie poprzedzona procesem wykolejenia. Przerwanie procesu wykolejenia ; III. WYKOLEJENIE JAKO DROGA WIODĄCA DZIECKO DO PRZESTĘPCZOŚCI: 1. Wagary i ucieczki z domu jako szczególnie ważny moment w procesie wykolejenia badanych ; 2. Związek wagarów i ucieczek z przestępczością badanych ; IV. ZABURZENIA OSOBOWOŚCI A PRZESTĘPCZOŚĆ BADANYCH: 1. Rozsiew psychopatycznych, neurotycznych i nerwowych zaburzeń wśród badanych ; 2. Analiza wybranych przypadków dzieci przestępczych o zaburzonych osobowościach ; 3. Przyczyny powstawania zaburzeń osobowości u badanych ; 4. Rola zaburzeń osobowości w trudnościach wychowawczych i przestępczość badanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8820 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czynniki decydujące o rozwoju psychoruchowym dziecka ; Dziecko w wieku niemowlęcym ; Dziecko w wieku poniemowlęcym ; Dziecko w żłobku i w domu ; Dziecko w wieku przedszkolnym ; Podstawowe formy działalności dziecka w wieku przedszkolnym ; Dziecko w przedszkolu i w domu ; Różnice indywidualne między dziećmi ; Przyczyny zaburzeń rozwojowych i trudności wychowawczych ; Niektóre zaburzenia rozwojowe i trudności wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-25672 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Attaching in adoption : practical tools for today's parents" 2002.
Bibliografia strony: 316-319.
1. Czym jest przywiązanie i dlaczego jest ono takie istotne? ; 2. Wyzwania stojace przed dziećmi i rodzicami ; 3. Jakiego stylu przywiązania nauczyło się nasze dziecko? ; 4. Żałoba ; 5. Uraz psychiczny i strata pourazowa ; 6. Inny obszar kulturowy ; 7. Pozostałe trudności na drodze do przywiązania ; 8. Rozwój emocjolanlny. Tworzenie trwałych więzi psychicznych na każdymn etapie rozwoju ; 9. Proces kształtowania więzi ; 19. Lęk i kontrola ; 11. Sprawiedliwe traktowanie ; 12. Rozwijanie inteligencji emocjonalnej ; 13. Budowanie drużyny wsparcia ; 14. Uzyskanie profesjonalnej pomocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach: 377-[378].
Szkoła ma problem z dzieckiem. Rodzice mają problem ze szkołą. W tym wszystkim jest dziecko - coraz bardziej sfrustrowane i przygniecione nadmiarem wymagań, nie jest w stanie efektywnie wykorzystać swojego potencjału. Zbyt często nauczyciele podejmują desperackie próby wpłynięcia na zachowanie dziecka poprzez zwiększenie wymagań i represji. To nie działa. Dr Ross W. Greene, uznany autorytet w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci młodzieży, pokazuje, dlaczego tradycyjne szkolne metody dyscyplinowania dzieci nie sprawdzają się we współczesnej szkole. Oferuje skutecznie działający model rozwiązywania problemów przez współdziałanie - rodziców, szkoły i dziecka, a także: • narzędzia do identyfikacji problemów i eliminowania ich przyczyn, • wyraźne wskazówki, jak radykalnie poprawić komunikację z dziećmi i zmniejszyć ilość trudnych zdarzeń, wraz z wieloma konkretnymi przykładami, • praktyczne porady dotyczące udanego planowania i współpracy między nauczycielami, rodzicami i dziećmi. [www.azymut.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka "Poradnika Bibliotekarza" ; nr 33)
Bibliografia, netografia na stronach 93-[95].
1. Asertywność a stereotyp bibliotekarza ; 2. Dzieci nerwicowe i nadpobudliwe: Dzieci nerwicowe ; Dzieci nadpobudliwe ; 3. Dzieci z zespołem ADHD: Przyczyny występowania ADHD ; 4. Dzieci zahamowane psychoruchowo ; 5. Dzieci nieśmiałe ; 6. Zaburzenia zachowania u dzieci i młodzieży: Stopień nasilenia zaburzeń zachowania ; 7. Rodzinne uwarunkowania zaburzeń zachowania ; 8. Dzieci z rodzin alkoholowych ; 9. Zaburzenia struktury rodziny a nieprzystosowanie społeczne dzieci: Podstawy rodzicielskie i ich znaczenie w życiu dziecka ; 10. Dzieci z dysleksją, dysgrafią i innymi "dys-" ; Nietypowy użytkownik w bibliotece.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106244 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Back to normal : why ordinary childhood behavior is mistaken for ADHD, bipolar disorder, and Autism Spectrum Disorder" 2013.
Bibliografia na stronach 317-[335].
Wracasz do domu. Twoje dziecko szaleje, krzyczy, nie daje się uspokoić. Chcesz odpocząć, odreagować po ciężkim dniu, a tu taki chaos. Co z tym dzieckiem jest nie tak?! NIC. Ono też jest zmęczone i musi odreagować. CZAS WRÓCIĆ DO NORMALNOŚCI. Enrico Gnaulati, doktor psychologii i psychoterapeuta z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą, zauważył, że do jego gabinetu zaczęło trafiać coraz więcej pacjentów z poważnymi diagnozami - ADHD, autyzm, choroba dwubiegunowa. Tymczasem on widział zwyczajne, fajne dzieci, które na swój sposób starają się poradzić sobie ze swoimi problemami. Autor przekonuje, że wiele tak zwanych nietypowych zachowań, czy to u wyciszonego wrażliwego pięciolatka, czy u nerwowego dziesięciolatka, można wytłumaczyć w zupełnie inny sposób - złą dietą, brakiem snu, przechodzeniem przez typowy dla tego wieku bunt. W przystępny sposób pokazuje, jak radzić sobie z problemami i nie dać się zmanipulować modom kreowanym przez media i firmy farmaceutyczne, których ofiarą padają nasze dzieci. Przekonaj się, że nasze dzieci są normalniejsze niż nam się wydaje, a problemy z nimi można łatwo rozwiązać. [Znak Litera Nova, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej