Kowalewska Barbara (tłumacz)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1644)
Vandenberg Patricia
(1163)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalewska Barbara (tłumacz)
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(647)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Verne Jules
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Донцова Дарья
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Kipling Rudyard
(211)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Antropozofia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko trudne
(1)
Lęk
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Steiner, Rudolf (1861-1925)
(1)
Telewizja
(1)
Wzrok
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
Gatunek
Gry komputerowe
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Bibliogr. s. [137]-[139].
ZASADY PRAKTYKI WYCHOWAWCZEJ OPARTEJ NA PODSTAWACH DUCHOWYCH: Pomoc ze świata nocy ; Czy Anioł odpowiada? ; Pytania Strażnika na moście ; Gdy ciało jest dla duszy zbyt zimne ; Chłodna głowa i gorące serce ; Wychowanie moralne ; Postrzeganie jako proces twórczy ; Naśladowanie i pragnienie dobra. NA TROPIE ZMYSŁU ŻYCIA: Uwagi wstępne ; "Prazadowolenie" ; Uwagi na marginesie dotyczące trudnego tematu zmysłu życia ; Pozytywny, spokojny stan jawy oraz dobro jako podstawa świata ; Rytmy życiowe a zaufanie wobec bytu ; Dziecko nerwowe i niespokojne ; Pielęgnowanie zmysłu życia jako oswobodzenie oddechu ; Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: tolerancja. NA TROPIE ZMYSŁU DOTYKU: Skóra jako narząd zmysłowy ; Uwagi dotyczące postrzegania dotykiem ; "Uczucie bycia przenikniętym Bogiem" ; Zmysł dotyku a zainteresowanie światem: różnica - rezonans - oczywistość ; Wiedza o człowieku a praktyka wychowawcza ; Co to znaczy rozumieć...? ; Stosunek do świata wyrażający miłość ; Bliskość a niebezpieczeństwo zranienia ; "Ja cielesne posiadające granice przestrzenne" ; Przybycie na Ziemię ; Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: troskliwość ; Tajemny uraz dziecka lękliwego ; Zmysły cielesne i zmysły społeczne - o lękach nabytych ; Dziecko lękliwe i niepewne - obserwacje ; Przygotowanie do snu i początek dnia ; Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: "pozytywne spojrzenie" ; Dziecko lękliwe i niepewne - dalsze obserwacje ; Podsumowanie: postępowanie z dziećmi niespokojnymi i lękliwymi. NA TROPIE ZMYSŁÓW RUCHU I RÓWNOWAGI: Uwagi wstępne ; "Doznanie swobody w obszarze własnej duszy" ; Uczucie "autonomiczności" ; Ukryty kompozytor ; O subtelnym nastrojeniu duszy ; Postać duszy: postać stworzona z ruchu ; Zdolność do współodczuwania ; Niesłuszne wnioski wyciągane w utrudnionych warunkach rozwojowych ; Dziecko smutne i skłonne do pogrążania się w sobie: charakterystyka ukrytych zaburzeń zmysłu ruchu ; Podłoże: słabe naśladowanie we wczesnym dzieciństwie ; Muśnięte przez Anioła: nieświadome tęsknoty dziecka ; Postępowanie z dziećmi smutnymi i skłonnymi do pogrążania się w sobie ; Mowa ukształtowana - gest, który ma sens Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: siła współodczuwania ; Zmysł równowagi ; Oswobodzenie ramion i dłoni ; Zmysł równowagi a umiejętność wydawania sądów ; Równowaga duszy a zmysł równowagi ; "Umiejętność chodzenia jako dar łaski": kierownicza rola zmysłu równowagi ; Równowaga duszy a poczucie własnej wartości ; Wskazówki wychowawcze w postępowaniu z dziećmi smutnymi i skłonnymi do pogrążania się w sobie ; Zakończenie: pedagogika a etyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Bibliogr. s. 121-130.
1. Patrzeć a oglądać telewizję ; 2. Kultura telewizyjna - mit i rzeczywistość ; 3. A jak my, dorośli korzystamy z telewizji? ; 4. Dzieci i telewizja ; 5. Dzieciństwo staje się nieme. Utrata mowy i troska o mowę w epoce mediów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-96713 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
1. OGRANICZENIE MOŻLIWOŚCI ROZWOJU DZIECKA PRZEZ PRZEMYSŁ KULTUROWY: Ćwiczenie podstawowych kompetencji w zabawie ; Zabawa a kompetencja technologiczna ; Konkurencyjność mediów posługujących się ekranem wobec zabawy ; Zagrożenie swobodnej zabawy dziecięcej przez przemysł kulturowy ; Kultura szybkostrzelna: przemoc i pośpiech w świecie, który otacza dziecko na co dzień ; Cielesne skutki kultury stresu. 2. KULTURA MEDIÓW POSLUGUJACYCH SIĘ EKRANEM I JEJ NEGATYWNY WPŁYW NA ROZWÓJ DUCHOWY, SPOŁECZNY I CIELESNY DZIECKA: Czy telewizja i gry komputerowe powodują zmiany w mózgu dziecka? ; Oddziaływanie telewizji i gier komputerowych na zdolności kognitywne dzieci ; Raz jeszcze: nowoczesne media elektroniczne - dobrzy czy źli budowniczy ludzkiego mózgu? ; Wykształcenie ogólne a cywilizacja techniczna ; Humanistyczno-estetyczny i technokratyczno-ekonomiczny model edukacji ; Tendencje w pedagogice: polityka oświatowa a historia mentalności ; Edukacja czy instrukcja? Wypieranie celów edukacji humanistycznej przez technokratyczno-ekonomiczne plany oświatowe ; Mechanizacja życia codziennego dzieci ; "Postmodernistyczny" model edukacji w opozycji do technokracji. 4. DZIECIŃSTWO: ASPEKTY FIZYCZNE I PSYCHICZNE: Raz jeszcze: edukacja w zabawie dziecięcej ; O relacji między "centrum" (mózg) a "peryferiami" (tułów i kończyny) ; Skracanie dzieciństwa na płaszczyźnie biologicznej: fenomen akceleracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93904 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej